Karel Makoň: 87-31B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a mohli se do ručičku s těmi a tresty něčím se neliší závislosti v tom vlastnění v tom všem ale jsem říkal že buď ale mne tak prosím vás to temně k tomu ne který takhle brouzdal jako okolo toho nějaký ritam ve dělat a vytknuta takhle nebudu považovat pomalu to bychom se o co nedostali ale řeknu jenom tohleto potom ukazuje ježíš kristus že jednoho dne by se v lidském životě mělo stát že ty chci plynu aná poslušnost vůči pro nás ušité to společnosti dostoupí takového stupně že ten člověk je disciplinovaný o poslušný automaticky spontánně že mu nedá nejzažší aby se vyrovnával třebas tou společnosti v že s ním pral nýbrž on si vybírá a řek bych moudře vybírá to co se pro něho hodí a ostatní se pro něho nehodí jiným nebere a to je ta první fáze do sice ti let takže vám to ukážu na příkladu dvanácti let ježíšových kdy rodina ho volá toho chrámu kde se ztratil a jak je to ranní ježíš vůči těm kteří ještě žijou pro sebe nebo rodina a dál nejdou za tím že sice říká copak nevíte že musím být v tom své mého otce ale přesto se vrací ke své rodině a podán do třiceti let ale v tom co dále ukazuje to povinná bylo ještě srozumitelné sem asi ne všechno ale většina ale potom dál u se to velice těžké pochopení protože tam aby se pochopil to co následuje je zapotřebí řek bych takového odstupu od sebe k jakému se člověk hned tak neodhodlá kdybyste odvolal byla by ta cesta jak ji ukazuje ježíš velice hladká i když se člověk věřící přestože víry musí se nakonec vzdát i tak by byla hladká ale je tady nebezpečí že on se jednak nebude chtít dát něčeho vším tak se rostl neboť to bylo třicet let symbolicky řečeno ty roky dali neříkal symbolicky do třiceti velká velký se života ostrým nebudete nebo ochoten toho vzdáte ho ten o toho s odejít a druhý a to je stejně důležité vytáčky ba nebo závažná chyba že on se zdá tím že o teho uteče k chyba kterou dělal detergentů lají to do dneška že totiž když uteče tak nepochopil že to nebo to období ve kterém byl s tím spoutána považovat to za své být za ním jenom sobe vnitřního odpoutání ten ježíš se říkal že nemá matku jako neměl od doby v jordánu že nemá bratry že nemá kam by hlavy sklonil to znamená že že nemá domov nebo nám ukazuje že my do tohoto stadia máme dost terče on to věděl o těch svatých tří dál že ano ale na musel postupně ukazovat jak to u nás probíhá on se musel potřít on se musel obětovat celý ho život je objetí ne někde na kříži začíná od vstupu do tohoto světa ta oběť a ukazuje se tam jejího bytost že když bychom podle něho šli příklad svůj dal jsem vám že bychom nemohli nepostoupí nějakou vyd na kříži by museli bychom postupně tu oběť věčnosti jak na to snažíme jak se nám chce jak to dokážeme poslouchat to že to je vyčetli a takže tady v tom případě dalším ta je třeba abychom měli ruce k dispozici moc která je v těch třech letech po jordánu a po přemožení satana znázorněna tím jsem vynechal úplně toho satana se milady vykládal detailněji tak že tam přečtete že potom je nutné aby člověk měl po ruce tak obrovskou moc že by dělal zázraky ne léčil nebo tak to jsou větší zázraky než něho čit nebo s křísit vých ježíš a ty větší zázraky máme mi dělat a to když tam totiž kdysi se stalo tohleto že ježíš přišel do jedné rodiny kde by ochrnulý od narození zažil nemohl se hnout a byli tam farizeové přítomný a on myslí ježíš říkal tomu ochrnutému odpouštějí se ti hříchy i jak to nemá s karmou jseš ného o pořád byl ochrnula mu jižní odpustil hříchy farizeové řekli no pověst o říkal opouštějí a on pořád chromý on říká oni říkali my věříme na karmu a my víme že kdyby byl by se mu odpouštěl a jeho karma minulá to čtou života hříšnost tak by teďka vstal a chodil ne a on ježíš říkal no někoho uzdravit to je menší zázrak než mu odpustit hříchy ale řeknu sedmnácti letech byly odpuštěny všechny hříchy a nestal se opouštěny takovým způsobem že když jsem potom přišel ke knězi který tu reální vzpomnět zpověď temnou provedl při tom přechodu tak jsem mohl velice udivil tím že ne říkal ustoupeno mně to nejde řešit těm že spoutal obstát byla pro musí vysvětlit možné jsem taky řekl nepozná to samo sebou nebyla moje schopnost ale přechodně jsem měl by se neschopný přechodně neschopný řešit abych se mi ukázal co je to opuštění hříchů že to je moc která není člověka že to je moc boží a kdybych si byl přál odpuštění hříchů možná že by bylo nastal ale asi tak jako v zpovědi si abyste si zase odpouštět ale na chvilinku ten člověk zase děláte hřích proč se nebyl tedy schopen ten říditi neschopen vám to vysvětlím událostí lano dětství že totiž když jsem odešel od těch lékařů kteří je dostali do stavu čistého vědomí tak v tom stavu čistém vědomí jsem nebyl schopen hřešit tehdy ale ale za jakou cenu že jsem nevnímal matku jako matku že se neví a lékaře jako své katany a tento svět jako něco odděleného ode než to byl pro vodu z takových okolností by byl musel zemřít takhle odpustit hříchy byly odpuštěny do odpuštěn ten chich že jsem tento svět do toho jednoho a půl roku do třech a půdy tak ty operace on čili považoval za svůj to je hřích to není můj svět jsem měl svou matku a svůj domov to je vých není to někde v nějakém starost zpovědním ale je to i v toho zář že poutá že jsem zabydlují te a po stránce to pořád odpovídá a to tak jak se zabydlit jde tak je to strašnou práci abych se dostal k tomu momentu že hříchy všechny který máte se cestou nejsou vyčerpávajícím způsobem jmenovány takže jsou daleko důležitější eště hříchy které když se dopouštíme nás nepustíš a to není sice něco co by nás přivedlo do pera ale dosti na tom že se tam drží na tom mostě a nemůžeme přejít například dneska třebas přesluhuju věci věkem vědomě a je to také také toho důvodu že mně to nejde tam v tom předhoní ku mně to šlo nevnímat tento svět jako svůj čtrnáctkrát z toho pakoňové jsem nabyl ten terapie jsem tady mluvil o ale dneska je to jinak si myslím že třebas v tom světě nějaký úkol a pokud pletouce tak tady musím rvnou ale pokud si budu zcela zřetelný dotoho že to úkol který se podobá svěřené hřivně že ta hřivna není moje že to není můj úkol tak ani vteřinu zde nebudu zahálet na tomto světě odejdu a budu platnější pochopitelně ten to ti a nebudu mít ale zatím se musím spokojit s tím malinko to že ještě nedošlo že bych to neměl udělat ono je to mu se kutečný člověk musí totiž když následuj ježíše krista musí sebe zapřít no to zná vy jak s tak šlo ale dítě kříž svůj kříž to taky musí to by taky jak s tak zlo ale následovat krista to je jak štědře takže na tento proces se tím neomlouvám ale proces vývoje duchovního je proces nekonečný se dostaneme jednou do příbytku božího a tam nebudeme spát nybrž bude se podílet na úkolech božích ale tam budeme jasně vědět že to není hřivna naše nýbrž hospodářova boží a podle toho se bude chovat kdyby ho tak nechovali tak odtamtud spadneme nebudeme v nebi a ve nebe nikdo nespadl takže proč se tam a neděje to třeba se dělo se mnou nebo děje se mnou protože pán bůh si při abychom nespadli z nebe o to nejde a nebe teprve se dostane člověk do takového správný a kdy vůbec nemůže spadnou nemůže tak se stane to co unesete a to co vám znají trvalý pobyt příbytku u otce no tak myslím že bych mohl stoletím příkladem končit protože to ježíše nebo celého a kdyby se u toho chromého působil ba patři nebo dvě nebo tři nebo čtyři pokolení tedy a to je příklad špatně uvede špatně u vzorný příklad jak se špatně používá bible to není klást tak ale nemůže tomu být tak když si vezmeme terý příklad ježíše krista my si musíme poradit ne nějakou jednou událostí nýbrž celým jeho životem a celého jeho života vyplývá že on jestli proti něčemu bojoval pořád v jednom kuse tak jedině proti kazí za druhé proti starostlivot a teprve potom proti všemu ostatnímu pod že otec mu ale tohleto za prvé on považoval karmu za uznávání satana to bych mohl dokázat takže dejme tomu když on zvítězil nad satanem který ho pokoušel na co je poušti za čtyřicet dní zvítězil tak nám dokázal jak člověk proti takzvané karmě bojovat tak karma jak znáte to není něco co pochází ze druhého nebude třetího než to dobrá kolikrát pokolení nýbrž to je náš lidský život naše karma že jsme lidmi ale pak karmě musíme rozumět myslím že by si toto místa měl dále jestliže náš lidský život je karmou tak karmě musíme rozumět tak že z lidství k sme ne proto abychom nějak trpěli abychom nějak museli řešit nebo to ne nebo mohli si pomoc nějaký chorob nebo otálí nebo o smrti že tady proto aby se s tímto lidským životem jako jedině hodným proto vrátili k bohu čili naše karma je s kali nemusíme splnit od boha rázem od boha vracejte a vraťte k bohu karmu uznává jediný osud který máme o ostatním když to jinak vykládáme tak se dopouštíme chyby v tom smyslu že jsme vzali patrnost ježíšův život když on bojoval tím satanem na poušti po štyřech ti dnech zlačněl tak bude a se svým dělá jeho lidské které za těch třicet let vyrostlo do toho satanáše proč se nestýkali protože neměl úkol opakovat se na úrovni závislosti povídá tak musel ho přemoci čili i na cestě k bohu musíme převod ten ukryta ožívá v tom že výhradně závisle to by které je to co malé než je oděn nějak představy a ty také ego by tak jako takovou a věděním podívá na onu bych měl a tak karmě nezpůsobila takže kaje něco co špatný název pro určitých název pro určitou že budou fázi že tam musí být vychováván otesáváním zevními okolnostmi přičemž se to děje tak aby vnitřně mohl člověk rychleji růst napřed to byla se dojmu považuje nemám nic naučené li se opakuju tak i na učení beru to co mně přijde na jazyk takže jestliže pravda že z věčnosti pocházíme a do věčnosti se vracíme a zen den do život je ničím jiným nahraditelný prostředkem toho růstu z čistě přirozeného přírodního omezeného stavu živočišného stavu se dostat do božského stavu do vědomého spojení s bohem a nejde to jinak než lidským životem tak pak ovšem to lidské které se rodí od okamžiku narození omezenou dobu platnosti dokud my tu nám že zprostředkovávat spojení s tímto světem a růst v tomto světě do mentální dospělosti tak je to celá pořádku jakmila dosáhneme mentální z medu se v dospělosti máme též pohromadě a můžeme být platným člověkem v této poroste tak stačí jenom sedmi naučit tak otáčet tak mně to nedělal potíže dělá potíže dostati a pokud je u ježíše tomu tak nebylo ve letěl tech naprosto bravurní byl podán ten své rodině a nedělá mu potíže nebyla tam nebyly tam přece tak dále když toto období nastane tak je to aby zlo říká ježíš i životem abychom tento způsob života opustili jinak opravdu jsme karmicky zatížení teprv začínáme vy protože ten to naše které na zatím bylo prospěšné najednou se stane satanem který nás pronásleduje kterých chce kriste nemůže dál abych mu sloužil celý dovím že víte jak to ježíš překonal a je to návod jak se ta karma na tomto na této úrovni překonám není to víte jak ta karma nějaká jediná a jediná a je na celým vývojem veškerého života na této planetě ne nějaké pokolení od vzniku první buňky do člověka a jeho vývoje to je karma která musí být a může být překonán jedni životem a ne překonat tím životem jenom dvě nebo tři pokolení to ne a víte dobře že my tuto karmu danou genetickými tedy zrozovati mi to bude to zápor třeba že neumím podmínkami že k to karmu překonáváme z větší části tak devadesát procent v mateřském těle neboť tam kupodivu neděle buď by přes nižší živočichy než je člověk jak se o tom vyjadřuje v je proděláváme synu před lidský vtělení to je to za karmicky že jo tak že známe tolik za sebou že za jediný život tak říká ježíš s životem muže dospět vědomě do boha o toho by se měli indové poučí že o neumrou ani těm osmi vidí vtělení ho lisým si že se musí člověk na těla nevím čím opici nebo nebe ne to je takhle to je symbol oni by si měli žít mohameda o jeho krásnou vyšle že není největším hříšníkem něco zlého dělat seba badá nebo nesli hříchem je brát slovo boží doslova voni v tomto smyslu berou vedli doslova a když to dělá křesťan tak dělá tutéž chybu že bere takhle v bibli pak ji nemnozí ale napáchá veliká například se zestárne v hájila kam že svět byl za šest nich stvořen a sedí denních odpočíval a to nešlo uhájit protože vědo za tím viděl to tak nemohl být to viděla dávno tak se rozešla pro toto pojetí nesmysly které á la církev věda se došlo náboženství neprávem to tam to se tam třeba se dopustil a ta církev že kamenovala upalovali ti co měli zkušenost podobnou tomu mojžíši že věděli že je to obraz skutečnosti a ne nějaký časový rozvrh do šesti no kdybych byl nezažil tu zkušenost mojžíšovu to zažil podobě šesti dnů a semeno odpočinku bych aby se snažil bez nároku na čas toho jednadvacátého listopadu třicet devět tak bych nevěděl že u něho šlo o zkušenost a ne u líčení jak to bylo při stvoření tak by se byla nikdy nerozloučila církev nebo náboženství vědou kdyby si moc dobře rozuměli a jenom by ta vědoma vyčítat tomu náboženství na vás je abyste měli tu veta kristu zkušenost a ne abyste popravovali mystery těch popravila církev nesčetně prosebně liské kterou ty vrchním li do hrůza a nebylo by nastal rozkolu církve tože to po pociťovat tvrdě například suter a proto se od nich odloučil by všechny ty koncily říká on neměl úplně pravdu ty byly pro kočku protože ty nám na děkovali co co není pravda to měl zase pravdu protože oni prostě nebyli tak osvíceni jak mi líbí přitom oni si mysleli že když dřímají ducha svatého příkladem konce to se to dělá aby je osvítil že ten duch svatý opravdu do nich vstoupí a že je osvítí vůbec ne takhle se duch svatý nevzývá a to je velice nepříjemné kdyby se dověděli a on to věděli jak se vzývá to je to nejhorší oni věděli jak se vžívá do svatý a nedělali dobře prolilo povýší modlit než udělat to jak se duch svatý a duch svatý se vzývá s životem ježíše krista který mi napřed provedeme na sobě jestliže někdo je ukřižován v ježíšem vstane z mrtvých ježíšem a dočká se na nebe z letí nanebevstoupení páně lidí před k a seslání ducha svatého ten právo zase na skončil a říct to je to osvícení duchem svatým a to voni a nikde nebyl kdyby tam býval jeden jediný takový byl tak první co udělali by ho vyhodili odtamtud protože by byl jim řekl pánu ze nemáte ne sebou ducha níž abyste ho měli byste ho museli unést jak tak vás všechny vidím jeho neunesete svým způsobem života by tady vlastníte na tom světě toho ještě neunesete tak se se vedl tam ale prosim vás nemějte mně za duše budu mluvit co jiného protože kněz a krát nekáže to vám znám a taky ne jež dále mluvím pořád totéž není to nic to též byste se zase o tých vítovo čku posunul a s vámi se snažím žít s vámi a ne v sobě a tak by to dopadlo takhle jestliže třebas vám tady něco vykládám na váš dotaz tak ten dotaz mohl být učiněn kdy dvojnásobkem že vám zvědavost nedá a chcete znát odpověď na tu kterou věc a nebo že máte chuť podle odpovědi se zařídit je to totéž a jestliže vám nutí vás naše podstata naše zevní vaše zvědavost se vás nutí k tomu abyste v jeho ukojili tak vás upozorňuju že tato otázka nebude pro vás požehnáním nýbrž bude prokletím v tom smyslu že se z jenom st ukojit ale nevyvodí z toho žádné důsledky dotud život nebudete schopni vinu setky toho vyhodit protože jste tam nešli za bohem nýbrž za to řeknu plno za jiným zle při a to je věc si musíte se spolenout na otcův do malé dokud si neuvědomíte že je to jediný ze při vy ste strašení že by to bylo jen vepři znamená že se vědomí že by to přibylo tak to je beznadějné padnete jak do temnot vnějších jako ten co zakopal tu hřivnu to je zakopání hřivny a on říkal ten ježíš bylo v ježíš to řikal to podobenství se říká že ty služebníku sv jednal špatně měl s tím hospodařit nehospodařil s zakopal si a budeš uvede do temnot vnějších vnějších ne někam do pekla do temnot vnějších kde je pláč a skřípění tato to si to jsou temnoty vnější my chápeme vnější svět a nebe i řek a tam je trápen byl týrán a ne po je končí a že mrtví nedivne přestane jednou je intenzivnější metení k tomu se odhodlává te když mi tady posloucháte a nejste schopni nebo ochotni to visely takže to se na vás proklíná ne a soudím že není není to tak kruté odsouzen jako tamtoho esesman jak museli zabit ne ale je to odsouzen vy když to dobře dopadne a vy to děláte pro pouhou vědomostí brž touhy a věřím takový tady jste všichni si te se vršku zlepšili nemoc tomu nebo v tom svém životě tak je to taková střední cesta při které sice nějaká utrpení na stranu navíc která by normálně nastala ale budou se vám jevit tato utrpení jako vykoupení čeho eště horšího na jak je to možné že když tady jsem tak po kře ale pak se na nabalí zase ty vlivy spojité žiju potře se jich ji nevidím hledím lidem pomáhat a cítím ji utrpení třebas jako své a tak dále ale jediná chyba vaše proč se to všechno ztrácí nespočívá v tom že by se to jako stati o samo o sebe ale že jste nesprávným způsobem katolička vám to teďka vyčtu jako katolíci že před vámi byli jiní kteří tohleto pociťovali například to syrová o to se živila panna maria oddech do říkáte přesně jménem ber nade tak ta bernadetta byla nesprávným způsobem katolička ona si myslela