Karel Makoň: 87-32A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ale je správným způsobem byla katolička v tom smyslu že si myslel že chudák pán bůh napřed na nestačí že musí nějaká bernadetě kde zaskočit ale vono to zaskočeni bereme ty nebylo k tomu že pán to a to nestačí to ta chyba katolíků nýbrž že nás se při vzít kůl nám nám k tomu svému úkolu abychom se osvědčili ve své ve svém díle a ne abychom ho nějak doplnili abychom nahradili to co na se o otáčí prosím vás i protote si to podobenství od věku na poli a v domě bohužel v ekumenickém překladu tam chybí jedno slovíčko a to je neužitečný jestliže ten služebník všechno dělá na poli proto hospodářem a jeho nástroje jeho pole na jeho příkad dělá to co tam udělat zase je nebo soren o co se tam a prosí za přežila a vrací se do ho domu toho hospodáře v chvíli ještě pořád služebníkem neužitečným a toto ty kaprice mi to byla protože z vůle tomuto nerozumný to je tam řečeno a jejich bibli katolíky psané toto svou neužitečný tam nechybí jeho se uniklo do dneška ode van li si soudili důsledky a to to tam našel že to taky do rozumí to opilec li se mu že rozumíte nechali tak panny marie svatýmu petrovi a jan vynechali tam není v tom krásném překladu se dostal u vás tam není to na nechá ta pasáž o udělal ke veliký ústupky tedy který neměla udělat on ale oni vydali v vydání a tamto bude se ale přesto to vidím teďka můžu pomlouvat že tady není na tom janovi roby nebo dát jmenovat je to kněz který co chvíli a jsem měl dělat aby ho stalo dostal do a na sebe něco o čem si myslel že kdybych to sebe nevzdal takhle jsem poctivý pracovník na poli sádrový a ten hospodář abych to bral ve si to přeje jsem přeci dělníkem na jeho vinici nebo tak nějak to je chybné pojetí protože jsem tam stejnou měrou pro sebe jako pro toho bližního a když zamezí něčemu co by se na mělo vykonat nebo mohlo vykonat tak jsem správně nemiloval bližního to to si s virová nebyla toho vědoma dostala před na kolem že byla těžce nemocná protože si říkala to řeknu indicky nesu karmu za ty hříšníky nebo páter pio do smrti měl i hmat toho vy ještě omluvil protože on trvale kontinuálně soustavně hříšníky obracet kdežto s by do svá do to nedělala že ubíjet neodpustitelný že myla ten před protože to způsob ani se míchá pánu bohu do věcí do který nejenom že nic nebylo ale které nemohla z lidského myslitel stanoviska léčily udělat vy do se vředů tak nezpůsobila že by se na světě něco polepšilo to se polepší vím že ona stejně je bližníhojako sebe a kdyby dotyčný člověk například to bývá světlo pozná smrti věděl že to takhle nemá dělat někteří to ti to poznali že se tam byla nějaká chyba ale ono se na nedá jestliže tuhleti lidé poznali že tam dělal nějakou chybu jemnou ale velice důležitou tak vědí že musí milovat sebe jenom jako bližního a milovat sebe neznamená jenom pěstovat se jako lavice ale když se na nějaké úrovni musím udržovat tu úroveň neboť jsem tím na této úrovni se nemohu například vám s prodat a ode jich odtud absolutně k ničemu že nebudu schopen dále říkat nebo dání udělat ne musím sebe milovat jinak než vás ale to znamená stejně jako vás to je jestli to rozumíte to to je to stejně protože na úrovni se musím latina ale přitom stejně jako vás nebo něco víc než je co vím kdyby se připravil o tento život jako se připravil a to bylo slova bych udělal chybu mohu se před dívat na ten svůj život jako opotřebované ale pokud to slouží právě tou úrovní na kterou se dostal tak tu úrovni se udržovat to nemohu udržet u vás a není to menší láse vám vím že kdybych úroveň na komkoliv vás za vedl od začínaje a tam ne konče všechny bych zabil a ráno byste vozí nebo než byla by to láska a tak vám řeknu když ti svatí kolikrát dělali pro někoho něco by na to pravá láska když to dělali z vlastní vůle do to moc hezké ale zavedli kolikrát veliké utrpení mezi lidi které by bylo nenastalo kdyby nebyla tato modlitba pohany povahy magické prováděna jimi na svém jenom z největších svatých evropský abyste viděli opačnou tak je to byl svatý bernard klárky by on nebyl býval měl svou vlastní vůli nebyl byli svých býval zachovat z byl jím extatikem z jedné eliézer ne a vlk věci odtamtud vynesl to si nesmírně vážím ale čin vážím je že rozpoutal druhou křížovou válku hrozné jak to mohl udělat vydáte tu moc jako měl on o tedy měl jeho hlavně to znamená on své jenom ozval ne to poznám a odvádí ale řekl to zjednoduším o svém ozvala se konal dva křižoval že ještě že takovou moc nemohla by dělo že padesát totiž jak znáte že li boha li popravil především že tak by to dělal dál a že se tu moc nemá ještě že tato vůle není tady na místě nám dosvadní vůli a chtěl bych aby tady nebyly přejímá všichni kdo jsou podivit pak nebyl o takle otových to věřil pěkné ale to nedělám nestanu že by byl lepší než svatý ber na krok jsem byl mocný do srovnání s ním že to udělat nemohu vite kolikrát se ve vás u vás vysvětlila jsem střílel po vás ne to byl upřímný projev mého přání zaseli toho člověka který nechce přes určitou úroveň o idál ne ho fyzicky zaře ale zastřelit kterou nechce překonat je které se zase jak a bude na se v vrátí kdyby totiž se nepotřeboval zastřelit ta část by to dokázal li tak bych to neříkal ale vím co to dělalo v sedmnáctém věku to omyl že jsem omylem si myslel že do sedmnácti let sem žil planě a zbytečně by to veliký ten ale kdybych si myslel jenom maličko že to bylo dobré to před sezná ctím rokem mého věku tak jsem nebyl schopen se o toho vrátit a byl žil jsem tak ochotou ježíš kristus na dvou židlích seděl na bych tam toto prší to jsem neměla tak dále ten tam studoval nějakou chleby a tak je to velice bavilo vraťte k tomu by mně to říkalo ne tak tohleto nebylo správné se tam vracet jenomže takové řečí kterou tady říkám vás ne obrátím tak úplně naruby jako jsem byl třebas v sedmnácti letech obrácen takže vy si zase vzpomenete na ten svůj život dosavadní a cestou víte důsledky do všech detailů takové jako byste byli nechceš dříve nebo později je to v pořádku protože člověk se musí tisíckrát opakovat než zase udělat další krok a tím že se třikrát opakuje o duši na trenuje něco jsem od těch třech a půl let do sedmnácti jenom a jenom trénoval a pak nastojte od sedmnácti let do šestadvaceti setrval svatost u ta největší různém životě přátele neboť vono by to bylo v pořádku bývalý jenomže přišel li si to na kama neukazoval cesty léčený zlatý k prosím vás ale myslet si o sobě že jsem svatý to byla tak nehorázná chyba že z milosti boží jsem se dostal do koncentráku kde jsem si mohl jasně zjisté svatý neseme jsem měl najednou strach o svůj život a že ti se neměl to se život byl by si je napadlo se modlit jedinou prosbu vám bohu věděl za víno uzdrav tamtoho nebo polepšit tiše tamto nedovol jsem tanou devět let nepředpisuje nic ani to říkalo ani utíkalo věta a říká to celkového ne předpisovat to bylo správné a šlo jenom o to abych bohu náležel a když jsem měl dojem že mu náležím to jsem se pochopitelně hlásil do řady svatých jsem že jsem nepochopil že to u svatosti v každém z nás je bůh a není ne svatosti a to došlo sebe v tom korábu po velkém utrpení o tom že jsem se vzdal toho života teprv se vzdát vnitřně celého toho svého života tak teprve můžete úděsnou o tom kdo je v tom do tím činitelem ve vás který opravdu svatě jedná kdy správně jedná že nejsme my tím citem se činíte to ostatním tak to není ta pravá činnost a je by řekl je to není vůbec metly předtím tví a že on jediný činitel a tak dále jak to říká tím životem kdybych jako souhlasil s tímhletím to mi tady říkat tak to je mezi vámi nesedím beze si taky ne nemůže vytesali příklad země ale toto neska potřebujete abyste si země za přebírejte si ale v tom že všichni odejdete a všichni to promarníte indy co tady říkám tak nám si říkám je to že lidé který se mnou jednají o těchto věcech všechno promarní tak patrně pán bůh co dělají a neříkám že je to žádoucí ale přeci jenom je to potřebné pro ty lidi nebylo by to tak nejlepší ale v tom případě že to zapomenu nebo že se s tím nevyrovná je by měli nebo že ztratí tu schopnost se tím řídit to je v tom případě konkrétním dočasném omezeném časově správné víte je to takhle v tom útlém mládí kdy jsem poznával nikoliv rozumem občas se správné tak jsem tou dycky získal moc kterou jsem vykonávání toho správného co jsem právě poznal ztratil vyčerpal a tak taky když vy vyčerpáte tu moc kterou s toho získáte to třebas styku se mnou tak nemyslete že jej promrhali zbytečně je že vy jste někde zaseli semeno které zase jem to je napřed po zemí nikoliv naše vědomí tedy ale nešla po něm jenom nešlap hospodář který správně pěstuje pole obchází pole nešlape po něm a vyčká tu dobu vegetační by to semeno sklíčí takže vám radím nedělejte si hlavu z toho že třebas to někdo neuznává nebo že to vy neuznáváte to není rozhodující jestli by to uznáváte nebo někdo nedůležité je že něco se ve vás zase a to je na vás jasně vidět protože když říkáte jaké máte těžkosti a pořád toho se tak v tom se shoduje celá katolická teologie mystická dokud se nedostali do situace když se řekne všehno pustila všeho nechám a se ničemu tak je to v pořádku dokud váš pořád touhu za tím bohem tak to stačí a nemusí že vidět žádný užitek ta rostlina je někde po zemí nejlepším pořádku a je otázka jestli je méně důležité to že je to utajeno než to že se to projevuje jsem si tohleto klíčivost třebas žaludu nebo fazole je dva roky víte potom tu klíči stratí ale nesvatí tak ten život tam je že o tom nevíme že tam je teprve když zasadíme tak o tu začas vzroste takže neříká kdybych si byl vědom že to je něco sázím jako že sázím že za čas nebude vidět a že to tedy zbytečné tak jsem podruhé nepřijdu jsem základní úkol který jsem měl tady končil dokud ještěže está a jsou tady mezi vámi lidé kteří poznali teprve po roku šedesát a musem tady neměl vůči žádný úkol ale vůči tomu mám ten úkol vůči bohu a on se to dožívá učí mu na omylu nemám nejsem povinován nikomu jinému než bohu před tím skládám ústy ne před vámi a kdyby tomu tak nebylo tak okamžitě ztratí moc kterou mám od něho jemu se odpovědi říkáte že když jsem přijdete na takový se dání ve kterém se mluví jenom o věcech duchovních a to s kýmkoliv kdekoliv takže na to jdete se přibližuje se k tomu jako krátkého činí duchovní že a že tady jenom jedna otázka nezodpověděná jestli máte také roucho svatební a jestli nebudete vyvrženy tak kdo nemá roucho svatební roucho je ten nemá ten kdo si s tímto životem počínat v tomto životě počíná tak jako by to nebylo řízení od boha při kterém si máme znovu uvědomit že od něho pocházíme a potom uvědomění se vrátit k němu jestliže si to neuvědomujeme běžném životě protože říkáme máme při no prostě bychom si to uvědomil že ano tak špatně říkáte a špatně jednáte protože ne že by ten život nebyl potom k ničemu to ne ale to zdlouhavé je to s oklikami je to řek bych namáhavé na co se vymlouvali těchto nepřišli na tu svatbu musím podat nějakýho osla musím ona nebo musím někomu se dělat on to měl mimo svatby na starat takže ti zaručeně nevzali na sebe musím opatrně na to svatební oděv protože starostlivost není svatebním oděvem to je rozkouskovaného vědomí do tak malých částeček že on nemůže fungovat jak by mělo při svatební hostině fungovat být zaměřeno jenom na ten účel svadhi tak tím jsem odbyl teď vám byla jiná partií kteří nepatří k těm pozvaným ale byli sezváni křižovatek a ze všech možných odlehlých míst protože ten hospodář nebo ten svatební mistr nebo jak chcete ten říkal když nechám ty odmítli tak pozvěte koho potkáte oni pozvali ale nikomu se neřekl že musíš mít svatební oděv postěte ří přišli křižovat ty jako třebas žebráci prany a podobně tím i všechny vyloučeni či králem který pozval na tu svatbu dvakráte radši protože neměli se se mi šat a velice tvrdě byli vyhozeni ven jak se to mohli litoval ale mezi těmi pozvanými ale nalezeným na cestě byly také některé ří kteří si říkali no hostinu tak vzácnou nemůžeme přijít bez svatebního oděvu a tak si ho opatřili nebo si i pro něj domu nebo se umlká smějte si tého se večer v jiném podobenství jak ten služebník na poli se vrací do domu dohospodaří že on tam nevrazili který měl na poli převlečený a teprve pak slouží dřít pak slouží hospodáři takže k tomu svatebnímu oděvů patří mnoho věcí příprava vzdálená příprava blízká svatební spodní tyto vzdálenou bylo že například se ještě bohu pořád dotýkat toho služebníka na poli aby aby se o to víc jako všechno podobenství čeopou souvisí aby se o pomoc ještě by podobenství a doby se strašně utvrzovat v muset takovými ale ten služebník na poli se příprava vzdáleným že pracoval pro hospodáře a vy teče pracovat hospodáře to není jenom vědět že pro hospodáře pracuju a říkat si pracuju pro hospodáře nýbrž pracovat provizního znamená cokoliv jste udělali nejmenšímu pracích v nich se učili čili pracujte si jako jiní lidé a dali se to stejnou měrou pro bližního jako pro sebe stejnou měrou pro bližní a to place a to se na poli hospodářově a tak takhle patrně byli na tom ti kteří třebas že brali na křižovat se před tím jak tak tam pracovali provizního velice účinně že že brali a to s penězi to potom vysvětlím ale to byla katané minut dál tak tihleti lidé všechny křižovatek udělali přípravu blízkou že totiž se oděli dosah ten mi ho oděvu umyli zřejmě a nepřišla jako trhání z znamená jiný úkol máme v tomto světě když třeba že brána na křižovatce a jiný úkol nebo pouto v jiné podoby máme když sedíme lidu na hostině tedy vy jste vy sem přišli se starostmi tamního světa tak tu nemáte místo tak jste nevzali na sebe oděv sváteční vy se musíte přijít jenom tak čistý jako ty co na sebe vzali sváteční oděv nebo svatební oděv a jenom tak máte možnost toho nějaký užitek jinak sice vás nikdo nevyjadřuje ale užitek toho nemáte si vám v hlavě ještě přecházejí si jaké starosti hlavou tamtomu dělat nebo spojená tam ten domov tak nějak že tak to nesmí tady by se to tady nechce to doma ne na těch křižovat kterými jste procházeli tak že je to svatební oděv svatební oděv je příprava k tomu co vím že se bude konat vím že se bude konat svatební syna a že podle toho musím také vyprat musím být duševně připraven nesmím tam přijít tak aby jako koukalo tamtud zmizet protože mám nějaký nezištnosti ne nýbrž na tam přijde jako člověk který se časný hrou svou bytostí do se neúčastný celou svou bytostí svatebního ti nemá svatební oděv bych ten oděv mohl popis eště jinak ale možná že toto stačí abyste pochopili co je to neví a ten oděv do tedy svatební oděv ten rozhodnut na svatbě fungovat jako host a tu bych vás prosil o jednu věc abyste nebyli hostí u nějaké paní de sedíme nebo u nějakého člověka který tady mluví nýbrž abyste byli hosty krále a teprve tím se tady na sebe svatební roucho neboť ten král slavil svatbu a ne nějaké povídání ten tady slaví vadu kdyby to takhle byla jeho je pak neberete byste koukali jak by to bylo pro lásku žitý kdybyste svatbu celou prožili k tomu svatebního úkonu že se tam dvacet dávají dohromady symbol se zdání jako takového že byla zrovna cení hostěn že si bude i náhodný proto by se nám ukázal že my tímto životem když ho nebereme jako pobývání na křižovatkách nýbrž takhle jako na úkol být na svatbě v tímto způsobem ten život dovršuje me takže předvedu vám nezávisle na nějakém pobytu někde co je to ocitnout se na svatbě se svatebním rouchem nedokážu nosit ten roucho pořád a taky kdyby ho nosil tak ho zamaže a nebudu si ho vážit když ho pořád budu nosit ale když do na svatbu tak si ho vezmu protože je to chvíle absolutně tedy víc od žebrání na křižovatce jiný podklad jiný účel a když tedy třebas přistupuju k vnitřní modlitbě jak být moje příprava ne dokud se abych to dobří pravou dělal dokud se zařizovat se se naší dotekem na křižovatce byste by jaký zvolte brali a myslel si na vadu tak by vám nikdo ani ten halíř do naší náruče nedá nebo toho klobouk a vítá nevím nýbrž by si říkali to není že bará když nevztahuje ruku vztahuje ruku po tomto světě to dokud jste na jeho křižovatkách to je důležité jinak nebudete těmi opravdu mi žebráky a bude div že je eva odstrkával že nemáte ani to byste do do rukou nebo uložili tam to být opravdu by žebrákem bite opravdu mi žebráky pokud se žebráky a buďte opravdově připravenými pokud přistupujete svatebního a modlitba by měla být takovou stojí hostinu a jestliže modlitba není tento minimum co se od podít ona by měla být ještě něčím víry když ji ale li by byla aspoň tím tak by to bylo aspoň do odění svatebním rouchem není všecko pochopitelně ale je to začátek člověk není vyhozen se vám modlitba ne nedaří tak věřte mi že jste nevzali svaté druhu co je to svatební roucho nejsem žebrák a křižovat nejsem člověk se starostmi plným plný ha plnou hlavu starostí takovým člověkem nejsem jsem tam který de na svatbu královu ano a jako takový nechávám křižovat ukřižovat kou a dívám se touto touhou když nejsem se vzdává tak aspoň abych přitom byl pane nejsem hoden abys vešel pod střechu mou ale toho si slovem a ono to slovo tam bude při svatbě že je dává dohromady ty sva de přání někdo a budu jenom vzdáleně přitom nebude stykem přímo při modlitbě nebudu se takový úspěch když jsem jenom dělal se svatebním rouchem aby řekli i vyvy taky dobrým ženichem to se nestane nýbrž nebo dobrou nevěstou to se nestane ale se dovídá z svatby co se při fakticky děje se dlouhou dobu musím dovídat své vnitřní modlitbě se to se mnou vnitřně děje jaký přerod co myslíte co znamená to podobenství o těch druhy škhináh š polovina byla nerozumných neboť neměl dole a druhá rozumí který oleje dost měli ty byli přeci ničím víc než družičkami kdy nebyli ani ženichem ani větou ale víte dobře jak bylo důležité aby je ten ženich přijal aby je nevyhodil takže olej který měli připraven