Karel Makoň: 87-32B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ten olej který měli připraveny ty moudré byl svatebním rouchem vizí a to je opravňovalo k vstupu ale abych moh na mnoha podobenstvích viny ukázat do svatební roucho myslím že tomu rozumíte ale nepovažujte prosim vás ani jednou dneška potopy tedy dokázal přivolat modlitby jako vazbě na to se nedělá to je zneuctění slabě a jestliže to není pro vás poslání kaž jak to není vůbec modlitba tak ne tam do modlitby přestoupíte první slovem nebo je čím to děláte to jedno tak tedy hozen to nikam nevede ano a k nějakému trnu jak se to dělat nemá že tady vydobyté nějakou si to treningem tak je myslím že jsem vysvitlo bez něho ne prosím vás stár mou když tady vidíme postižené děti že to to než to není karma ne nějakých minulých vtěleních a ta nám vykládáte tak co to je a pro svou takhle potíží to na to zajímavý že než toto je pro co takhle víme tuto potíže ale proč to je že to v tom sponte tak prosím vás je jak správně jste mi napověděla nejsme oddělenou bytostí jednoho to ten pocit klamný takže když například dejme tomu se stalo ramakrišnovi že před ním někdo byl nějakého osla nebo nějakou krávou nebo nějakého výklad tažné dobyté tak ramakrišna sténal a na svém těle nesl rány po tého li tak to byl člověk který neměl pocit oddělenosti my ho máme a proto jsme schopni se ptát proč se to děje všechno co se děje na tomto světě je součástí celkového smyslu tohoto vesmíru my když by vám vypočítal tisíc případů různých tak vám celkový smysl toho vesmíru existence nevysvětlím protože to jsou ne miliardy s astronomická čísla příčin proč to nebo ono je anebo to nebo ono není rozumíte nakrm nepo je prostě součást to co se děje třebas ohnutým dětem je součást toho smyslu celkového smyslu vesmíru v přírodě totiž a ten malý tvory na úrovni přírodní a na úrovni živého tvora lidského tenhleten přírodní tvor podléhá přírodním zákonu to znamená to je účelné aby podlaha vším zákon a kdyby byl ježíš kristus dejme tomu podlehl tomu vašemu dojmu tak by byl nemohl nikoho vyléčit ta bylo ochrnutého proč on mohl vyléčit protože věděl že je to součást celkového dění do kterého on nějakým způsobem sahnout zasahuje a kázat lidem cestu z toho ben on takovým ochrnutému ovšem jenom jako mu protože neměl možnost jako člověk jako bašově deví tože říkal jsem nejsem dokonalý ženo otec nebeský protože jako byl zabit za zabydlen do těla tak se nedalo všechno udělat najednou teprve po vyšším tak dále na kříži a no ale od doby kdy jsem byl v tom koncentráku to neberu jako vy ne tam se proč protože vím proč je tomu tak proč pak tam ti ostatní kromě byli týráni a proti se zírá nebyl prosím vás když jsem pět měsíců nebyl írán od chvíle se mi do dostal tím esesmanem tak to nedotčeného že se mi každá rána vyznala nebyla náhodička sem neměl hlad když tam bylo tak málo jídla že to nikdo neznají při jsem neměl to utrpení protože jsem byl na jiné úrovni a to utrpení nedosahuje na tuto naši úroveň utrpení dosahuje jakéhokoliv druhu li se v páté na této konkrétní případ tak to jenom že je to docílit jako by nespravedlivost že on je od narození třeba ochrnutý jak tomu přijde to dítě že to byste jako doplněk ještě víc a do plně protože si odívá potom a tak to takhle tyto otázky jsou všechny špatně postavené ježíš kristus o to ukázal že to špatně postavené ale tím se nezbavíme toho dojmu že tady této chybě ho děje že tomu dítěti které se to nemůže to nenáleží ne a že když si nepomůžeme jako ti v tom starém zákonu pomáhali se nebo že tím že trpí ten člověk za nějakou minulou karmu tak si stanovíme rady prosím lépe jest i s tím nevěděl ten a kdy než to odsoudit než co vešli způsobem pomoci k tomu že je to nějaká minulá karma těch rodičů nebo toho dítěte protože tím se zbavují možnosti a priori předem věc napravit kdybych byl přistoupil to potom topit řeknu tak to byl ten topit kdyby přistoupil na názoru toho bych na liství ho že on trpí zavinul vtělení že byl ochrnutý na kruté a on narození tak se ten vycházejí vůbec neuzdravil ale jen radil tři roky a doprostřed jsem nepřistoupil na to že je to jeho karma minutě nepřistoupil a že si že on postředek se te začal hodil a neměl to ochrnutí tak to nebyl zázrak vode než se o převedl aby takhle nemyslel on musí my musíme toho bohu dovolit aby směl jednat poté to nemůže samozřejmě a tedy si budou spí jak se mohl dovolit ale když by okolní kteří žijou okolo toho díte přistoupili na to že to není nějaký krev nýbrž že je to nějaká tvrdá škola kterou prochází to dítě a myslí mi že ejste oddělení od bytosti jak se nám zdá tak by bychom možná pomohly tomu prubířský na bohu ale jisto je že když jsem tam třebas v tom koncentráku našel člověka který přistoupil na to že tam není aby byl týrán když vám proto aby pozemští když to vyšlo po dobrým na poznání že je věčnou bytostí a vrátil se do otcova domu tak tam nastal zázrak kterému se ho nebylo vyhnutí že on za za měsíce na mysli došela rio provedl nebo vykonal ten pokrok jako za devět let a byl tam v těžkém prostředí kde se bylo liž učilo zabilo hladem a tak dále strachem všechno záměrně udělá tak aby se z decia to nejvyší a on tam za vám sice když si nemoh ani lehnout pořádně naše boží lidi že mu za mně kou nevzchopí tou nebo modlitební boví se nedá to pomyslet on tam do naší dosáhl to to za devět let jak je to možné protože přestal věřit karmě protože začal věří že pán bůh chce mít sebe a eště důležitější to tato o dospělém člověku jako o tom brihad li si a o každém dospělém přestal si jako vyčítat že i tady něco provedl nebo že není hoden nebo dále vím co všechno my jsme hodni všichni stejnou měrou toho aby ho se vrátili do otcova domu protože jsme lidmi to je naše karma žádnou jinou karmu nemáme než s lidmi a to je karma tak skvělá že se o ni dáti jenom jednou větou se musím vrátit v tom nezdvihli a tak vás útěchu a proč vy musím říct nedivte se že tak něco existuje i to dítě chromé nebo méněcenné musí přít do království božího není na k vyhnutí že dyž jestli to nejde následujícími vtělení mi do toho nám vůbec nic neví kdybychom věřili o následují čili že von to dítě se musí zrodil a to a o to všechno na klamy tím neprospěje věci protože bychom si totéž potom v strojově to mrtvá neudělám to to je nutné že bychom takle zase myslet takovou nám příští abych bychom vaší vlažní a li bychom vyvrženi z úst božích jak se praví v písmu se bojím takové myšlenky co jsem neudělal tentokrát uděláte příště pro ne ten vychází taky říkal no tak teďka když sem ochrnutý tak zaručen v tomto životě nic nedokážu je to jsi tady hlava to byla není pravdivá ta vaše karmická domě uká a druhý není tady nemilosrdenství boží jak by si myslel když při o zažíváte obrovskou bolest kterou nemůžete z moci než jinak než nadáváním na pána boha že pánu bohu věnovat to jako štěkání psa na ten měsíce neučí o své dráhy po že na něj pes štěká takže když někdo třebas je proti bohu nic se nestane pánu bohu se neubere stojí nosti ani se tám sebou nepřidá on je závislí způsobem na svém tvorstvu než jak my si myslíme než na jeho na dávka a podobně nezávislý tím že ho vede k sobě ho jiná závislost jinak není jím poután a to neumím li vysvětlit měřil napřed vtělování a tam ten si taky myslel že existují životy které jsou jenom přípravným životy nějaké pořád létací takže když jsem tam shodil do toho ho rovince kde byli taky dobylo co prosím o tom v tom no a tak to omyl na když se hodí ochromit třebas tři roky a se tam dneska a jenom s pane visím který se tam uzdravil z toho svého chromé své chromosti že to tam viděl desítky že sice ne desítky lidí kteří byli třebas postiženi tak závažný že neměli všech pět pohromadě a to při tom vyváděli to nebudu říkat že to všechno procházel rád chodím do těch do tohoto prostředí poté se známe zrakem protože provedl tam že a protože se otrkáváno vím k čemu je to dobré že my se pán bohu nezvrhá nestalo se že by se mu nepodařil člově člověk tak že by byl méněcenné nebo že potřeboval satana by bylo nějaké zlo na světě taky ne toto pojetí se měl než jsem přišel do koncentráku dokud se považoval za svatého taky dozví svatí vydrželi tímto pojetím že smrti nevadí není to chybné v situaci ve které byly ale my bychom neměli ustrnout na této úrovni vychází měli vědět že když nevím jak to jak to je že všechno svůj účel a protože jenom jeden život a ne život můj život tvůj od kolik jiného nýbrž je nyní život to jasně ježíš kristus ukázal tak do tím životem není spojen tím jediný život a to byl představitelem toho byl ježíš kristus ten je mrtev protože jeden jediný život do ne za mnou vněm te říkal on že ale ani my si povíme se protože jenom jediný život tak když vidím nějaký projev velice ubohý projev jednoho a tvého života to toto vidění mate prve po tom koncentráku od chvíle co se tam by to by tak potom nevadí že to tady mrzáci de bylo ve a nebo měli de se nestavím k tomu trýznění netečně že by logosem do toho když to sám nepociťuju ne se pase přišel do toho esesmana kterým je zabil se vím v tom smyslu že před tím jsem měl na mysli nebo na starosti jenom vlastní utrpení a měl jsem ho plné zuby a takže se neměl vůbec pochopení pro utrpení jiných lidí no to krása o jsem přitom začal ovívat a viděl jsem že š o vymaže také u kopnout a pošlou na jatky že ale tak jsem se snažil vydržet neupadl do bezvědomí se viděla se tam prolívá krev tak jsem to jak se tak stále v tom že jsem neupadlo vedeme tak jsem proto jsem tady ale teď potom co jsem představit na mysli svůj poměry jenom tomu že mi šlo to a bezpráví tamhle vidí ve správě a tak dále a nikdo se o to nestará takhle dneska věci kde když jsem tam potom vyšel z toho esesmana tak zatím co jsem žil před tím esi stopadesáti lidmi na tom přileje vyklad a měl jsem na mysli především své utrpení a konto jsem se točil první jsem si všiml že taky trpí někdo jiný kromě to býkem okolí že trpí nikdo se na to nevykazoval ale to bylo to blízká příprava k tomu co je potom se neudělal aby kou přípravu ke všemu tak jak je nemoce su do tak jsem viděl i život že jak se přese strachem před smrtí povedu na něho soucitně to jsem předtím tento soucit neměl a kdyby ho byl býval měl tak jenom proto že jsem měl čistě lidský soudit to není zavržení hodného prosím vás ale je to slabý odvar toho soucitu božího jsem najednou měl božský soucit s tím jiřím došel jak to vím protože jsem vstoupil do něho jiří došel to nebyli řídit se to jsem byl a jsem věděl co si myslí proč je ho tak čím se provinil a to všechno jsem věděl tak mu to ježíškovi nikam protože on ten pocit oddělenosti měl jsem neměl si myslíš proto aby po zlém přišel k tomu všemu si nepřišel po dobrém i na by to nešlo veliká milost boží že pán bůh takhle tlačí k tomu úkolu vrátit se do otcova domu tak vám řeknu jestli je tady nějaký tvor třebas jako červ kterého toho času žere ta potože se taky potřebuje si zazpívat ky kdyby se nedařil pořádně tak by mu to zpívání nešlo a zabíjeného možného aby mohl si zazpívat své nahého ti že tam na tom keři nebo na tom stromu takže my slyšíme obyčejně nám zpět a nevidíme za tím nebo nevíme nebo neuvědomujeme si kolik je zatím vraždy mohl ten státi třebas jenom jednou ze splývat tak je to v přírodě leč to vidí takhle celistvě šedě bude potom tak mohu v tom koncentráku vystrčila jsem tam netrpěl bylo tam mnoho utrpení ale nebylo trpícího nebyla pití a vyřkněte tak v tobě ne to vám nemohu eště nezkaženou se do citový ste nevěděli co si máte o tom myslet takovéhle zkazky nechávám stranou protože to není sice zkazka nedá stojíte na této úrovni na které dneska jsme do budete nechtějte prosim vás ne že bych byl tady káře ale nedá se to žít i vás mi opakuju že nebyl utrpení a protože nebylo utrpení tak nebylo taky pro nikoho kdo to utrpení tam rozséval pro tam nebyli esesmani kteří nás trápili a nebyli ti trpící ale ani ty smai trapič tam nebyli a taktiky nebyli protože se děl strojní pušky namířené do uličky esesman a nejednou pořád nám seděl a na každého síle do to to postavení že on je činitelem že on je musí v poznání a tak dále a tak bych byl pociťoval to zcela jinak nebyl by býval schopen toto říci tisíc je masti vy protože bych se nedostal a byly čtyři bloky rozené dary a to je čistě lidský způsob hodnocení my můžeme stejně dobře považovat tento život za nadpřirozený dar toto že od boha pochází jako za přirozený na pokud nevěříme život boha pochází že pochází od našich rodičů se nám ho rodiče věnovali pak je to přirozená záležitost kdyby tomu takhle bylo tak pak by mohl být také něco nepřirozeného protože ale to tomu takhle není my od boha pocházíme ze vším všude a jsme neustále závislí na tom jak nás tu bůh udržuje jak nám dodává schopnosti poznávat milovat všechno pochází soustavně od něho a kdyby nás na chvilinku pustil tak nejsme vůbec naživu tak pak jestliže tomu takhle je tak tak je taky všechno na přirozené že možná ne je mohli razí od boha o nespojené nejsem proto aby se správně nerozlišoval li musíme za dané situace vena přirozené a nadpřirozené dary to uznávám katolík že to musí rozeznávat protože jinak by nevěděl co za čím jít si to tradice takhle bere znamená když ona neví že od boha teď pořád v jednom kuse pocházíme nýbrž si myslí že jsme byli stvořeni za tím co myslet pořád vytvářen bohem a dotváření bůh nespí nýbrž on v nás působí ustavičně těmi šesti mistře tím se mi dnem odpočinku aktuální záležitost která teď plyne do to církev zatím neví takže potom může mít pojetí na přirozeného a přirozeného rozumíte ale to je možné jenom tehdy že si myslí že to co je přirozené protože to bylo stvořeno a co je stvořeno to je přirozené to je definice katolické teologie jenomže protože nic nebylo stvořeno nýbrž je tvořeno malinký rozdíl tak je to sice tvořeno ale tím to ne nepřestává si úvodem nadpřirozené ale zapomeňme proseb výklad mohl provádět na pomíjena to že to to je pravda dokáže do toho a držte se čistě katolické teorie prosím na jenom pro du to chvíli jo potom k tomu nemluvit zvané chodit zrání teďka vyřizují jak jsem to říká ne o nedalo se mi do toho ale to teďka pak budu abyste myslet a katolicky abyste mysleli jako naše tradice je katolická a ta říká byli jsme stvořeni a i se z ráje ne všechno a potom se rodil za do druhého a se tady o pořádku tak jestli to takhle v pořádku tak protože jsme byli stvořeni tak jsme vyšli z nadpřirozeného do přirozeného a v tom přirozené žijeme ale teď se nám může stát prosim vás to u říkám na základě tohoto předpokladu jo se hypotézy že to bylo všechno stvořeno nezvedení jako správnou a jestliže jsme byli stvořeni a zjev tom stvořeném a se přirození pak se nám může stát a stává se zvláště lidem nábožensky založeným že sebe své napřed přirozené modlitbě čili modlitbě peter se mají oni sami osobní vůlí přidá něco co není jejich osobní vůle on jasně cítí že svou vůlí mohu jenom do určité míry někam nebo při výsledně kam tomu bohu ale nemůžete nic spojit si zažívání tak ono to jako přirozenému člověku nejde protože sem přirozený nejse přirozený jak říká svatý pavel že nesmí napadnout za hodině udělat ze sebe hrnec to je záležitost v šíře říká svatý pavel a my se to pravda čili člověče nesnaž se býti něčím nebo no něčím co může udělat jenom sebe bůh které záležitost nadpřirozená a nepřirozený sebe vynořil tak nic nedokážeš na cestě do nadpřirozeného toto zase vám přidávám k tomu katolickému evangelické názor na i zaseje jinde a to všechno nemůže za ukázkou přednášku vyžehlit co to tím se vůbec těmi evangelia nebudu ty jsou proti mystice proto že je to něco do čeho člověk nemá vrtat to je záležitost boží a jestli on chce tak se něco děje a když nechce tak se to neděje ale my nemůžeme vůbec nic udělat pro to aby se to dělá to katolická klice takovou chybu nedělá ne pak to se nedopouští nýbrž říká připravte ctnostným životem milosti boží bylo boží něco osvěcujícího něco prostě na přirozeného a jestliže se poctivě nepřipravuje jež tak ta milost nepotká tady je jenom drobná chyba ona potká i jsem připravuješ to se stalo svatýmu pravou on se připravoval že nechal zabít křesťany událo že se nepřipravoval ale věděl že tam bylo nadřízená jemu přistoupil a že se ho ujala říkat šavle ty se mně protivíš o byl tou chvílí obrácen na state nejlepším apoštolem páně a věděl všechno co tam jíš kristus dělal najednou to věděl a nestudoval to nebyl přitom dokonaleji to věděl než třebas ti ostatní učedníci páně si troufám říci a to mně promiňte tu do nehodné řeči že když se tyto věci na příklad ježíšův život poznal bez nároku na čas tam v desáté že opravdu si tedy v tom koncentráku jsem se dostal svého vlastního života tak sem to lépe chápal než nejlepší teolog který to celý život studovat protože jsem to nechápe rozumem nýbrž to na spadlo jako nějaká milost rozumíte ale to nadpřirozené bych to řekl ramě spadlo to to na nespojenou tak samo o sebe nýbrž to mu byla provedena příprava dovedl svatosti kterou jsem zavrhl ne právem právem sem zavrhl jako o vlastní vlastnictví dostalo mezi mnou a bohem se také zjistil a potom to blízkou přípravou že jsem vzdal svůj život tato byla velice důležitá to příprav se za svůj život a tím jsem byl prázdný pro tu milost boží tak takhle vzniká přirozené že člověk uprazdňuje pro milost boží modlitby a živou života ponechává bohu prostředí v lidském nitru do kterého se ještě vejde jak on tam vstupuje ale musím ten život utvářet tak aby tam vítána boha do pravdy nevstoupil satanáš nebo místo jednoho ducha zazlívat devět nebo sedm duchů ještě horší jeho jako říká o tom ježíš kristus že by to mohl a ale to neudělá to u člověka který se připravuje ten nemůže být poslední satanem tam opravdu vstoupíte do řízeno jaká vstoupit a pravé takže bych teďka na nějakém konkrétním příkladu ukázal co je to pravá a nepravá milost který nadpřirozenou pravé a nepravé jak to rozeznat bych mohl provést tisíce příkladu a to je jenom jeden lid nestačil a pravdu další kde se jak budete chyb pravdu je za tím jenom jeden tože bych myslel že vám to byl měl stačit existují dva druhy stigmat jedny nadpřirozeného původu a jedny přirozeného původu ty přirozeného původu mají povahu takovou že člověk se vmýšlí do utrpení páně při autosugescí přivolí vodní ty stigmata bych toto dokázal během jednoho dne a viděli byste země krvácet krev protože mám úžasnou schopnost soustřeďovací vlivem boží pomoci ale nebylo by to nadpřirozené a viděl by se tolik třebas jak my to krvácí když teďka na pomyslím na to místo nějaký tím tam bolest jak si to uvádí ale kdybych myslel na jiný místo v těle tak by to taky cítil bot nebo naopak něco co tam v cítit nějak tak to je ta chybná špatná nebo mylná stigmatizace přirozeného původu autosugescí ano že se mniši