Karel Makoň: 87-33A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

teďka všimnu praví stigmat u svatého františka z assisi tam není pochyby že to byla pravá stigmata z těchto důvodů že on nešel za tím aby si ze vmýšlel do smrti páně je aby měl by měl dosti aby dospěl nějakých stigmat byl první stigmata a že obě ve třináctém století první před tím nikdo by si matné sil a oni najednou měl proč najednou on měl že zatím se ta teologie tak ho materializovanou že když neviděla materiální následky víry tak se přestávalo věřit a bylo třeba aby na si byl na přiveden důkaz že ježíš kristus opravdu umřel na kříži a prvním takovým který to dokázal byl svatý franzi asi si dokázal to na svém těle ne dodržel byste byl přál ne protože by se byl do toho vmýšlel ale že byl vědomím prosťáčkem který se odevzdával bohu celému životu ježíše krista jako příkladu samosebou i tito to bouření na kříži jako příkladu který následovat a stalo se na hoře la taverna ne že anděl anděl ho proň těmi stigmaty ne o nečekal že se co tak nastane on se do toho přeci nemyslel to najednou tady bylo takže on žasl nad tím že on nehodný člověk který by si nikdy netroufal nosit rány kristovy najednou je mu říkal jak si to zasloužím ne jiný poměr víte to tam tento chtěl nepraví že ten si to vůbec nepřál se stálosti tele těch stigmat a tak taky ničí události v živ vyvede životě mají takové povahu například jsem si nikdy do sedmnácti let nepřál abych věděl o své smrtelné podstatě protože to je nevylovil se věřil na chemii to je daleko nestane podstaty jsem na povrchu věcí a ale najednou z a poslala předvedu vstávání skutečností která předčila skutečnost touto světa to bych jako katolík my považovat za nadpřirozené že jenomže protože jsem předtím žil to se obdobného dělal na nižší úrovni se mnou jak jsem se pozná tu pravdu že jsem z toho měl moc která nebyla normální která byla na normální nepovažuju za nadpřirozené nepovažoval to jsem nevěděl co je to nepřirozené nikdo nepoučil na trhu taky nestaral totiž náboženství ukradeno celé že do sedmnácti let a tak jsem nevěděl že to přirozené a tak se i tohleto se mnou stalo v těch sedmnácti letech že jsem věděl najednou že jsem nesmrtelný ve své podstatě a že každý člověk ve své pozvat nesmrtelný nejenom tak jsem vám dva a půl neplakal nad lidstvem že to nevěř z toho je viděl a upřímně jsem plakal z toho je vidět že jsem si to nevymyslel protože jejich bylo to hrozně líto že za tím bohem nejdou když tam mají jsem nevěděl ještě která znovu obnovit extatik ve které se mi tohleto uvést uvědomil ale věděl jsem zároveň že výškám prostředek kterým se dovím o těch věcech pak jsem si říkal libru mluvit ačkoliv to nebudu přímo říkat osatním rouchu ale věřte že budu vy oslavte by rouchu že a víckrát o něm se nebudu mívá přímo jsem byl asi týden před velikonocemi odříkání a jsem říkal jednak nevím přesně co mám dělat aby ten stav spojení s bohem se vrátil vím jenom že sem mám a musím vrátit do otcova domu a bytí a nestál o nic víc než o to opravdu voni víc nestal ale musím se k tomu nějak připrav musí být hoden aspoň trošičku toho abych mohl k němu vstoupit a tak jsem jako disponuje jsem taky katolické to si to to to to to trvalo a tak jsem šel k nejlepšímu knězi které jsem věděl že je opravdu jsem měl správě o tom že je výtečným knězem jsem šel pátera v do tebe to je číslo jedna františkánů nevedoucí za ježka ského řádu všechno lišky řadu které získá republice ale jsem k němu šel na generální spojená řeči a při těch exercicií se dělo tohleto je se museli tři dni mlčet ale ona správně říkal když byl te mlčet jenom u to není pravé mlčení musíte mlčet taky vnitřně to znamená záhony starosti co by se zabývali svými starostmi pro ty tři dni že si připravujete na vody a tak by se vnitřně snažte se neví starosti a když budete muset myslet a vysvětlena duchovní věci materializace lu se te si že co podněcující ho ne ale nemluvte přitom vůbec neproste celý den a jsem opravdu tři dni toho mečením zachovával neřeknu kdo tímto vnitřním mlčení zachovává jenom tři dni svýho života tento klid tomu se obrátí nitro navenek prameny vody živé člověka tryskají as každého kdo toto udělá na břevno dokázat protože jsem měl před tím tu zkušenost bych předtím ne tak se taky nedokázal tu nebo země to nebude dává výjimka ale zpředeno ta vědomí že jsem nesmrtelná bytost tak jsem první byl ochoten taky tohoto udělat abych nemusel se pojí shánět se o to bylo moje třebas leda ty nebo nebo touha na dotek je všemu dostat to jednota nebudu kladiva ale zkrátka před přistoupil po těch třech dnech ke zpovědi a svatýmu přímá a zase jsem znovu plakal takže ten ke říkal no přeci pokud vím to že to byl můj zpovědích tam neměl si žádný hříchy který by tolik stáli za tolik pláče a jsem říkal a co ty ostatní kteří ne pláčou tak a nechal melka to bylo velice moudré leta by opravdu moudrý člověk když jsem byl při zpovědi a sice vyřine převtělování říkal z trní pane jedna věz bude asi vadit věřím na převtělování sem to říkal to je budu dávat znovu ne nebo mám vy nedáte do řešení že na věřím na převtělování a on se v deptal a odkud to víš synu jsem říkal pěkný si a to ne z veliké li vivo keře a jiných spisů který jsem četl tak říkáš vše by to víš no tak to ti dám klidně rozhřešení protože to neví za sebe když to byl si své ne a my si potom spolu budeme sami a si v žádá abychom sami mohli být by si to potom vyříkám a zatím dozvím dostaneš a gítou svatýmu přímá a všechno to proveď dobrou vůli tak jenom že jsem vám říkal že jeden hřích zase který jsem na vyříkal o nepřijal jako hřích taky jsme se museli orientovali při tedy v poledne dovede říká jsem nevěřil na pána boha a teďka vy že pán bůh je no to je přeci hrozné říkám že jsi žil bez boha když si neměl příležitost se dovědět není hřích nepřijímám to to jako to hřích to říkám jestli to nepřijmete tak hned výpovědi se odejdu této mu je jiří hřích dneska nemohu žít bez bota on říká když ho to nejde on říkal když ti to nejde tak to je v pořádku a dal do řeší ale o tom si potom promluvíme a tak si to li asi tak dlouhé povídání a příhodná to provedu za pět minut ale v tom bylo se zen to to v těch mystiků o kterých mluví o forte si vážím protože to jako kněz při své protesty nesmím prohlašovat protože by to vypadl jsem kacíř ale proč si vážil si vážím protože zbavili bolesti hlavy on jsem měl úporné bolesti hlavy žádný lékař a prášky z toho nedostali ale jsem se setkal viny weinfurterovce za to že je říká na mistr nám řekl jak se to dělá aby člověk se zbavil se prášku bude ti a vy otáčet se myslí kolem svého těla úzce to byla lo vidět k nohám představoval si se otáčí svou myslí kolem svého těla k nám a potom zase od těla zpětně nazpátek a ž hlavě a vypustit to ven a jsem to udělal a bylo po bolesti a tak ono nich něco je a aby říkal abych teďka mu s tebou mít otevřeně mohu může proč nebudu nic nikomu říkat těm vašim ovečka které máte v tom klášteře pochopitelně tam nebudu v tom klášteře nikdy že fungovat jako váš bych tak ti to řeknu co se týče toho převtělování my katolická teologie říkáme že málokdo po smrti přijde do nebe budu že tím životem se tam nedostal že většina lidí při do očistce a teprve se očistí tak přijde do nebe tak prosím bych chtěl radil když si že tato je četná převtělování jsou tím očistcem které následuje který následuje po tomto životě že by se tím nezabýváme nezabýváme to jedno li mi život to je možná užitečnější než když si člověk myslí že jako tuto je do ve život protože taková ro takové rozdělení takové odškatulkovaná a i v duchovnu u pána boha neexistuje ale když si to myslí přitom nechám ale ujmi že jestli jsou taková nějaká převtělování tak je to očistec a nikomu to nekáže že je nějaké leká není taková kázání že převtělování brž říkej oči a my si žil v duchu že to je to převtělování a nikomu to neví věda o do otce to si toho takový dobrý ne a jsem dlouho takhle švindlovala přesadím patrem takhle židlička budu říkat že převtělování a to sázeli rasové věřit že to ideové a ne velice dobře nebo smrti velice dobře domluvil a no a tak vám řeknu že to že jsem provedl pro provedu vydání zpověď o to svaté přijímání tak jsem se tehdy bezbolestně bez esesmana poprvně pořádně vyprázdnil od sebe a tím ke mně měl přístup mělo přístup pracem v říkáte na přirozené ale ono to nebylo ani tehdy nadpřirozené ono to bylo pro přirozený nemu jako katolík ne k jako zkušený člověk že kdo se drží jenom této nerovné tak není zkušený je to dobrá pomůcka dobra předtím namítnou nic mi ale jakmile dostane člověk zkušenost která je dál tak od ho nehodí pomůcku kdo se naučí chodit odhodit za rene bo neděláte počtech že ano a myslím že držet jakou kterou to dobré ale je to tápání počtech není to správný posudku předu žádná teologie žádné slovo které vám tady abych to nesvádělo nějakou teology nejsou které vám tady předvádím ne nižším než bernou není to pravé do pravé je vlastní naše poznání umíte spět do svět a to tím se sešli do důležitější moje vlastní poznání než to co někde přečtu a než to co od někoho přímo no a to vlastní poznání při tom stupni toho zážitku který mám vnitřně vypadá takhle že tím zralou měl to je na záleží ke mně stejně promlouvá pán bůh jako tím takzvaným svatý a tak nemohu rozporu jsem ho neodmítl se mohu srdečně přitakával jsem věřil že on v těch prostředků které k dispozici nachází všechno co v chvíli mu stačí že by na víc nestačil a že bych ho zatížil při divu říkal jsi věřící a je to za pořádek ne musel chlubil tím že a cestou jakou to jaký taková přenos proti věřícím po mně říkal ty věřící jsem říkal nejsem no pak si můj jako jsem věřící to nevidí jak jsem nevěřící když vím musím věřit to to se to co se neptal tak se mu taky nezel my by si že si boha malé se tam líbal že o litoval že sebou došel tak taky v tady tomu něčo to jsem to bych nesmí nevybere zády a se dostanu k věcem kterým který nemá daní tušení logika neprovedou v tom večeřadle tak jste k tomu přišli jenomže tam by v ne nešli doženete lidsky a stoletím byste se nebavil že byste utekli fajn ky to a zase ne takhle fary nejsem abych rozlišoval přijede nepříjemného a vrcholně nepříjemné todleto že ale pro to nebylo nepříjemné pro to bylo užitečné a ten pociťoval jaké bůh žádný z vás by tak a burmě nemluví o přítomnosti boží jako ten vožralka a musím vám říct že to též sedělo ovšem na vyšší úrovni s ježíšem kristem že nejdokonaleji nebo dokonaleji než farizeové aspoň promluvila k němu ta maří magdalena která se před ním složila na zem a litovala dosavadního života to bylo víc než to dělali ty farizee tedy měli čeho litovat to je oko sebe jde do a potom na horu spirálovitě ten význam jako když to člověk dovede modliteb provést to znamená bez přerušení jo ve starosti a tak dále a vírou tak to ten význam že uspořádá buňky v lidském těle to je uspořádání magického pole no takže člověk se zharmonizuje velice prudce ne nezbije se do tám než to tam zkraty jako předtím když mu vod hlava tak tam v krotili takže budu to tak okamžitě účinku potom mně nemůže bolehlavu ne máli to harmonizovat ty buňky tedy to pole a etické člověku tak to musí provádět úžasně pomalu prosím jinak to jednou ne zharmonizuje ten že to nemá vůbec žádný vídáte pomalinku třem do vyžaduje potom velikou soustředěnost tak zajednou to zharmonizovat za v tomto lásky je tady a tarikat de kontrolní myšlenek otrlí když není kam nesprávná je dělám to dobře oproti myšlenka správně dělám to být přitom vědomě že to dělám neztratí tu kontrolu nad tím tak to nic tím správné se musím co chvíli upozorňovat na to musím poznal jednoho člověka který lidské povahy na to že když nedokáže zapomenou na co se zapomenout a kdy se na to zapomenout neudělá ani krok kupředu a musel musí říkat co na to počátek víš jim na to myslet když se například zaváděli tedy vdova se musel a to myslel byste vedli správně ale teď na to myslet a dlouze mi to vyklá analiticky to jak se to tedy dělali to je zbytečná ztráta času udělat to nebudu za chvilinku budu pleť a to jsem se si mohli mezitím mluvit o to neřekne nikdo tak prostě přestaň se musíš pro tu chvíli co se mnou mluvíš zdát vzpomínky na ostatní svůj život když se nevzdá jenom pro tu chvíli když se neznáš tím že si třeba tím a tím i do které si nějakým čím ten měla se nevzdal si ho protestování tak bych vám teď tu i nemohl říkat jsem nesmím zájem toho přístupu k tomu bohu který je samovolný a v tom stála nějaká moje erudice tak vysvětloval rázem vzdával tak pozoruju z vás že ona mluví o božství ne a o tom že přestal být věřící to vás tam v tom samadhi ne no a tak říká dostali pane jsem od chvíle sem poznal to božství nevěřící neboť tam by se o poznává tam nebyl ani bůh ani svatí ani andělé totoální nikdo se dostane k bohu než ten který byl předtím tak svatý jako byl než byl stvořen jako než jsem byla stvořena tak jsem byla tak svatou že pomocí této svatosti když se k znovu do pracuji že a to je tedy výklad zdá zná tak se mohu zase k bohu vědomě vrátit a a to vám je do hlavy jak je to možné že by to bylo tak výsadní jenom pro takový malinký procentíčko lidí ne tak se šivy vám chtěl říct že ta tradice nemohla odmyslet tisíc dvě stě let trvající tradici že všechno bylo stvořeno a to není tvořeno ono všechno budete to tradice bylo tvořená to není dál poruše o tvá věc takže ona musí každá duše překonat stvořené aby se dostal do nestvořeného to znamená aby byla taková kráva před stvořením nezavře třeba a teprve pak může toho bohu a to se neděje tím že ten člověk to zase znovu prodělá ne to by byla taková neomalenost toho na to nemohl vysvětlit tak vám nemálo jako když ten nikodem přišel za ježíšem a říkal no prosím ty říkáš že a musím se znovu narodit z vody a z ducha a to musím tedy se znovuzrodit země a mu nebo musím vstoupit do lůna matčina on říká ani to ani to ty božským věcem rozumí s proto to říkám takhle pozemsky abyste poměl takovou nějakou pánu o tom co tím si ří ale není to takhle říká a zase pokračoval klidně jako když mu někdo nic neodporoval a musí být znovuzrozen před tím že který než toto šlo tak říkal tomu říká movitém němu přichází kterak to mám udělat do bych se dostala bohu aby byl spasen a on říkal nouzi musíš říkám to mám znovu vstoupit do lůna matčina on říkal jako by to neslyšel ježíš co von řekl musí se znovuzrodit z vody a ducha ty mu vlastní odporoval nevysvětlil mu jak je to nesmysl zovu vstoupit do matčinou se znovuzrodit bouřit na tomto světě to nesmysl plnil ale z vody a ducha pečeného tak ona tuhleta katraj prožila vody a z ducha když prožila z vody a z ducha tak se ocitá v nestvořeném to znamená u boha ne duchu dál to nejde seslání ducha svatýho tereze byla jako předstvořeni ti kteří se dostali k seslání ducha bylo bibli jako před třením taky se ji vnitř poření ho nedotýkal oni se klidně nekalil popravit ne jako by na popravovali ne to neverěc když je mu čili radostí šli do toho utrpení plnění postoji měli protože byly vetvářeny byly před stvořené režimy ne tak asi tak také ona to myslí a praví neměla k dispozici tudlety vědomostí který vám tady říkám tak se měla přečeno tradici a tak říkal všechno bylo tvořenou že to netuž to dneska že to tak není že je všechno tvořeno takže vy můžete tuhletu pasáž z katraj škrtnout anebo předělat tímto způsobem dvojtečka prosme ustavičně tvořen pořád z boha vycházím a kdybychom nebyli ustavičně tvořeni a pořád se vším co máme k dispozici s boha nevycházeli tak nejsme schopni se vrátit k bohu a my musíme se vrátit po linii toho tvořeného nestvořeného takže on říká jsem se potřeboval vrátit politou to topředělám vedlejší vědomosti na toho tvořeného a říkala stořen rozporné ono se doma vědí že ta ve trvá á neříkám se vrátit point tvořené ho aby se dostal na poření do nestvořen ale byl takový jaký jsem byl přes poření a to nepotřebujete provést nějak zázračně brzo se provádí zcela přirozeně že zapři sama sebe a sebe znám jenom jako stvořeného nebo tvořeného tak začnu čím se cítím být jsem to dokázal třebas vlivem toho esesmana sám na sebe se na tu pomohl koncentráku že sem tam prostě nebyl svůj jsem se vzdal tak tím tak to myslela tak ráj že ona říkala musíš se ocitnout stavu před bořením a jak jsem si přes křest vedl to se životě to se během života udělat na to šup když se člověk vzdá sama sebe a potom následuje krista vede svůj příliš následek krista že na to je recept ježíše krista jenom že tehdy tedy je mistr eckhart tomu rozuměl ale nemohl do tak vedení říkáte že o za ni katrai se dověděl co si všechno mu to tím myslel ani o li by se to tak dobře vyjádřit jako co věděl co poznával taizé vydá se zde vát jeho byl to deváté ho deváté ho desátý osmdesát sedm které věci vyžadují do plnění bože na jímá me do času tak přeruším sled svých myšlenek jenom tehdy budete hodně tvrdě spát že vadí když do toho někdo chrápe a dobude spát potichu tak a tak dosud této se podívat tak budu pokračovat věřím že je to nespadne to budu říkat a nechutné a těžko pochopitelné ale budu pokračovat přes vaše mrtvoly že dneska tady poslední den na potřebuju se dostat nějakým konci abyste mi potom neobtěžoval se do ta hloubka vědy by se na četl a nemohl jsem se v dostat dál tak první hloubka vědy kdyby byl neřekl že jsme otevřenou soustavou že logickou tak bych musel do ještě daleko víc ale co to je ta otevřená soustava biologická že totiž máme daleko větší možnosti než který používáme a že je to nás rezervy které zvíře nemá a proto je uzavřenou soustavou biologickou života utrženo se do stavu života tuer jaké máme rezervy první rezervou která je nejméně znatelná je náš první spánek to zvíře nemá ono se sice řekne že spíš jako dudek na a že to je asi vzor tvrdého spánku není člověk dovede tím způsobem vpád než ten dudek a proč si říkám že to první rezerva protože život jak jsem vám tam řekl jinde je jediný celek a tedy pro li spánek patří k tomu bdělému stavu to nejsou dvě hodnoty od sebe oddělené tady zima tam jsem viděli nýbrž spím abych mohl být bdělý tak je to správný to je učil věta prosím vás čili účelem bdělého tu čem spánku tvrdého je dělí stav a účelem bdělého stavu je tvrdý spánek takhle to jde do toho a musí trošíčku zasvětit kdybych člověk totiž prvdě nespal tak by to mělo za následek že by se unavil k smrti o tom nepochybujete jestliže ale z tohoto bdělého stavu občas nejdéle večer vejde do spánku a po možno tvrdého tak regeneruje své síly a druhý den je za své bdělý správně bdělý není unaveny když správně si jak se minule před natria že to není jenom regenerace sil nýbrž je to odchod do jiné úrovně vědomí která s tímto úsekem vědomí který začíná smysly jako vstupem a končí rozumem jako zpracovatelskému tvarem v tomto řeku do tohoto úseku vědomí se nevejde do spánek ho tam nemohu vnímat proto se nedá říct že bych nespadá ale tento nevnímám a neví o taky tu jednotu rodin to taky nevadí že by vnímám prosím vás to tedy jednou souvisí a my se můžeme vizovicku přesvědčit to souvisí protože když člověk neumí to je spát tak mu ho bolí hlava nebo nebo dává ale unaven a podobně víte že dobře máte svůj věk že když nám zdá moc ů to není podívá tak nejste tak citelně jako by se vám vůbec nic nezdá ne to bude spánek teď a co to tedy je prosto potřebuje protože my z věčného života pocházíme netouží daleko většího celku života než který se na vývěsku jako tvrdý spánek a byli stav věčnosti pocházíme a přes časný dočasný život dověčnosti vcházíme tak se musíme podívat na ty složky toho časného života a hlavními zkouškami zhruba řečeno je bdělý stav a spánek džbánek po pominu prosím vás stavy polovědomé který tedy mají taky nějaký význam ale celá se náš nebudu se teprve a pominu spánek se snem protože symbolika snů to je velice kávě ta důležitá možná ale pro tu moji přednášku to je význam a všechno vynechám se musím i pomoci tak abych dělal syntézu jenom tekou úrovni která je únosná i sintéza se nesmí od jako přehánět a tak jestliže jsem dejme tomu v tom matčině těle dělal něco se podobá spánku tak si uvědomte vy matky lid nám to musíte potvrdit že ne vždycky to dítě spalo ve vás klidně tak tam kopal a čím by se ho blíž k tomu přerodu do tohoto světa vstupu do tohoto že to taky vykopal tím více hlase život muselo protože by se bylo nevyvinulo a a to byly mstivý takový stavy že nevěděl o tom že kopce taky si nevzpomínalo nějaký pohoda po plot jako ve snu si svou áme třebas že něco děláme a vono se to ne to projev reakce na to že třebas se nám zdá o minulém že v podobě to ne tak to necháme taky stranou tady ukazuju jenom jak veliké pasáže nechám stranou že se horem pádem blížím k tomu co chci říct že totiž v tom tvrdém spánku jsme takovém duševním stavu že je nesrovnatelně výše nachází se daleko za tímto bdělým stavem protože ale navazuje na bdělý stav a ne na spánek tak proto ježíš kristus radil bděte neboť nevíte dne ani hodiny prosím vás on je nutné být bdělý z toho důvodu že potom budu stát hleďte vám to dokážu ježíšovými slovy ježíšovi podobenstvími když tam těch šest pane moudrých a šestá ne nemoudrých čekalo na toho ženicha všechny usnuly a pěkně tvrdý spánek byl vložen mezi mezi ten bdělý stav a mezi to poznání tomu říkám mezi doba nebo pauza nebo nutná mezera která ve které se něco vyplňuje tak budu říkat že tam vyplnil a to všechno doufám že na to je po světec jestli mi časně neusnete že se to se rádo usíná protože to je vám novinkou co je nové dost těžko spravuje a velice to zatěžuje organismus to si budete připadat jako po velice těžké jídlo to je únavné těžké jídlo celý odsune pro tím brány pravím toho těžko stravitelného tak co je to tam mezera a co je ten v jejich stav a to je ten tulipáne k tau vyřeší všechny věci jedno za druhým tak především bdělý stav je řek bych nejzazší mez do které se se s tím vědomí můžeme dostat od čistého vědomí čisté vědomí není dělí stav prosím vás to bude věc zkušenosti to vám nemohu vnucovat ale vím to bože jakmile jsem přišel z těch operací za vědomí tak je obrali bdělý stav kdybych byl žil žil dělem stavu tak jsem cítil bolest bych sedí možná utrápil ale oni tu bdělost sebrali za cenu vstupu do čistého vědomí takže i když ta operace končila a končila později než jsem jako tam přestal zvát tak i když v končila tak jsem nepoznal matku nepoznával sem prostředí toto lidské tento svět ale byl jsem při vědomí to je taková řek bych pauza nebo takový přechod kterým se mnoho věcí vysvětluje to normální člověk který do neprožil nemá tuto zkušenost a ne že se o tom jak obrázek si vás dělám o tom jasný obrázek ježíš kristus říká podobenství o marta nic si nás dělá nebo pana kdyby byli všechny neumřeli a neusnuli pardon tak nemá to dělal vší že najednou bylo slyšet hluk ty probuď ten probudil i ty spící jenomže jedni i neměly olej a druhé měly olej tak co je to vít to není nepatně práva nýbrž mít k olej a ten olej se uchovává během spánku to je doba uchovávání ona je tam se ti neděle že uchovává olej že ho do tak tam nevyhýbal to spánku bylo příliš mnoho tak by by hořel prosím člověk který začal spása by spal tak by nakonec řel že ale tam to bylo tak měrné že oni se probudili včas do toho byli pozváni tím kdo měl tu svatbu oni nebyli nevěstou voni nevě nebyli ženichem yby něčím třetím to třetí to je ta bdělost a připravenost této třetí či tento život nás dokonale připravuje k tomu dokonale připravuje prosím postupovat vám v dokonale že můžeme vejít do svatební síně jsem měl dneska příležitost můžete zopakovat do pole to předvádět na svatební vše to dělat nebudu teďka protože by deště plýtvat časem kdyby se to potřebovali ale ta páska to nechce prosím a kdyby se to vyřkli to je ta budu říkat vám je to bez práce řeknu jestli mnoha podobenstvími líčil jak se přiblížit k tomu králi král tam jednou budeme ství slaví svatbu a ve své známe všichni se vymlouvají že nemají čas možná že nemají možná že mají ale tak dokonale se vymlouvají ani jeden nepřichází z pozvaných když kristus toho vyvozuje nakonec vidíte jsem sem přišel na tuto zem abych pozval tyhlety lidi z deších neboť to se se pokládat že především ti ke kterým přijdu si to vezmou za své a pozvání přímo ale podívejte se na to že mu ji národ nepřímá moje pozvání tak budoucnost bude vypadat křesťanství tak že ti židi vůbec nebudou křesťany že vůbec nebudou do toho království božího pode místo ale bohu tam cizí národové které posbírá je na křižovatkách cesta života a to se tak stalo tolika židů se stalo křesťany a sledoval krista ale taky platí kolik křesťanu se je krista neumí to on je dobra tisíce let o jeho smrti tak se nedivím budete se cítit bude smrti tak že to mohu rozumět li víte to je to co jsem říkal o krát dobytek říká to to se odvolal pro to co jsem násl že za tisíc let teprve církev tomu doroste měl pravdu a to co dneska hlásám říkám vidíte o cestou může teprve na dvacátém století ne řízení k tomu ale to neznamená že si myslím že to uskuteční prve výtisk a jsem to uskuteční za deset žít let a budu nebudu nahoru pekle usedlého sebe tak budu s toho velikou radost a otcem vás zatím sítem že tak dobrý a postavte to na nohy to je prosím vás to není to bych jako vám říkal jako básnicky když dneska je to poslední den vašeho života za radíte strom říká u der nezasazuje toho pro sebe nýbrž pro budoucí pokolení to dělejte nemyslete při svém počínání životním na sebe že ten na budoucnost musí vámi taky o věc a čím víc se vám pude o věc tím se bude víc klatov a doba desítek která ještě nám chybí k tomu abychom dospěli těmto věcem který vám dneska tady přednáší tak je to pořád stejné že teďka jsem se dostal ti k tomu šatu když tedy nepřišli ti co byli pozváni tak ježíš říkal jděte na křižovat aby byl za každého toho tam potkáte mrzáky a svět a všecko šli a přivedli ale někteří z nich se podobali těm obezřetný ba nám oni si vzali sebou olej jiným symbolem roucho svatební a víte že ti to nebyli vykázáni ze svatební síně pali v tomto podobenství není napsáno jako tam v tom prvním vo těch pannách když oni říkali mysli pro ten olej přijdeme a nakoupíme a za klepáme on říkal neznám vás neznámá obydlí definitivně pozor na to to je smysl toho bděte buďte připraveni protože tadyhle v tomto oboru je účelná připravenost nic víc nemůžete dělat než připravit se ten olej toho svatební neelová ještě abyste něco víc udělali jenom být duch jenom ten olej přátele a jiných při převádí zase mluví o něčem jiném trpělivost například se taky do připravenosti na do víc a to je to bych moh moc dlouho tomu li tato vyvstávaly ale jestliže se můžeme připravit na nás disponovat k tomu přijetí království boží tak pak začíná mít význam jak vltavy tak spánek tak i všechny ostatní tady mezi tím který se nebudu tady jmenovat protože ta příprava jsme smí jedno strana a se nesmí v jeho na této úrovni přátelé a připraveno se provádí také na úrovni spánku tam jste na zcela jiné úrovni vědomí takže nemáte vůbec tušení v tom a slovy to s touto úrovní jak je to vzdáleno tou výškou a svou hloubkou řeším hloubkou vy totiž se díváme na stvořené nebo na vesmír zvnějšku a tam v tom tuleň u díváme zvnitřku hloubky samosebou nevidíme zase se