Karel Makoň: 87-36B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

jsem vám chtěl říct, že jsem byl tedy od útlého mládí veden tým čtvrtým vstupem, který nařizuje Ježíš Kristus veškerou silou svou. Tím způsobem jsem byl veden, kdežto vy ne. Vy jako lidé věřící jste daleko přirozeněji... e... jak to tam za sebou jde to je přirozené to není náhodné napřed e... se sem jdete napřed tím srdcem a tak to jde dál. Anebo tou myslí a to je všechno ještě snažší, než veškerou sílou svou, protože jak jsem se k tomu, k síle dostal Asi podobným způsobem, jako učedníci páně. se dostali také je násilím protože oni museli prodělat velikou krizi ne nebo velice se museli zapřít dokonale se museli zapřít když opustili své rodiny jak si za ježíšem kristem prosim vás jsem opustil tento svět oni upustili to co měl na to s těmi nejradši tak ten totéž na jsem měl nejradši ten obojí dětský živůtek ne tak to jsem neměl ještě tu rodinu nebo co takový ty statky tady ještě nebyly ale oni je měli a oni to opustili čili o nic se násilí odpoutali od toho co měli nejradši čili celý ten postup ježíšova poučování během tří let potom ne vypadal jako obrovské násilí které konal na těch tří učednících on přeci do nich vstupoval veškerou silou svou a voni okamžitě přivlastňovali a dělali zázraky úhoz i v tom nejlepším slova lidu že on věděl že to není síla ale že věděli že s musí přirozeně jednat jako by byla jejich že musí ji brát z rukou božích jako máme brát my svůj život a to jim způsobil že za tři roky se z oblasti víry vymanili do oblasti poznání to byla chromá řekl kdyby se to věřícímu člověku pravdo za tři roky dospělého života ne nedospělého nejde tak ho považuju za kabrňák že to se provést ale je to řek bych to provedení první jako s ti to člověk ten když poznává jako na jsem poznával aspoň v maličkostech přece sedmnácti okna potom později dokonal dokonale je stále dokonaleji když poznává své vůle boží a lidí se tak ještě sahá čas o času ke své víře a musí nizah protože mu všechno to poznání nenapoví kdyby mu to poznání všechno napovědělo tak by ho to rovnou zabilo poznanou vás víra nezabíjí víra oživuje ježto poznání když se na vás na li vlil okamžitě máte po lidském životě okamžitě proto se domě nebylo to všechno a neměl jsem totiž ani ten organismus tak uzpůsobeno by to všechno mohlo vlít a jak jsem to tak jsem to následkem přežil to by tak je to zázrak ale teď jsem u věci poslední kterou jsem celé ště řekl že my chybně nepovažujeme tento život za veskrze zázračný neboť to že všechno čím žijeme je způsobeno automaticky bez naší přichytí vůle to je přeci hotový zázrak není to pravda dyť by se beztak ani vteřinku neobešel nikdo z nás musíme myslet na to že nám klepe srdce teď si představte kdybychom na tom museli myslet bychom to vůlí měli řídit jak dlouho bychom to vydrželi že by to dobře dopadlo tak dvanáctým kdy ale kdyby to špatně dopadlo tak ani vteřinu a ono by to dopadlo špatně ani vteřinu automatismus trvale existovat a to není z nás to je s pána boha věčnosti a ten eckharte nevěřil že jsem byl tvoření říká no on to stvořil pán bůh protože musel být mytologie a způsobuje z jeho řeči věc na prosté srozumitelnou on to světectví ale von to to si jako ustavičně působící čili on to je ono se to tak tedy to když to takhle ze klapot ještě vysvětlil to ustavičně působící ne že totiž on že těžko říct že se tomu pánu bohu otci o spodinou zalíbilo teprve v jordánu v tom synu když on ho zrodil v čase božím o ne lích které nejsou našimi mi to znamená bez začátku ho tvořil a bez začátku ho tvoří bez začátku ho rodí čili zrození není zrozením takového nitce existuje je jenom rození říká říká eckhart a tedy že tohleto kupec řekl tím nás ten udělat takový obrovský škrt přes špatnou řinou tradici křesťanskou že mu za to křesťanství bude teprve zatížit elitě no a von říkal teprve za tisíc let mistře vděčno klidu nedostal věda tak velike pokračuje že to křesťanství bude muset z těchto bludů slevovat jeden z jedni za druhým jako muselo listě šesti dnů a sedmý den počitku když je to pravda ale za kdo boží je to není v čase děláno tak to je potom pravda pak se rozdíl a se třeba oddílu to se by bolí počet odívat li ale nemění to nic na stavu ze kterého to vychází a ten stav je věčný čili bychom to trošičku malou rezervou chybnou řekli tak sem říkal stvoření je věčné tvoření je věčné hmotě věčná a mají pravdu materialisti že není jiné věčnosti jež motné věčnosti ale v tom je na nehorázná chyba ale tu si tady nebudeme vysvětlovat protože by to bylo opravdu celé dopoledne ale kdyby se to chtěli dnu vědět jim nechci a pak jakoby on ještě mají právo ž byste do takových padesát let života ještě i poskytnu libovolně abych moh to okamžitě za trnout všem ateistu na světě že by nemohli existovat jsi názorem neudělal protože mám na to placet nemá to dovolení a neměla tulení ani vivekanandá který říkal v evropě nebudu tady tu nedělat nebudu protože vy musíte projít materialismem musíte musí teprve projde tak přijde na to ostatní tak se s ním shoduju výjimečně jsem s těmi svatými nerad hodu ale tak se schodu o tyto o možná svatý není každá že by ho za na na milost že je možná příbytku u boha a tam ten kdo je příbytku boha že jiná svatost je boží a to je to božství které tam svítí to není ten náš pán bůh po naší představy ani jeho andělé ani jeho svatí jak říká katrei nýbrž tam je to posvěcení všeho to je on a bych ještě k tomu řekl i jak je to poznám každé moc a bych to mu řekl děláme základní chybu že svůj život nebereme jako příkaz od boha jako skutek boží a ne jako skutek lidský že nás zplodili nějaký rodiče to je skutek boží to je ta prapříčina našeho zrodu na toho co se stává a to se není stává toto našem životě a jestliže to berete z rukou božích tak jeho to propůjčeno jako hřivna vy si nesmíte z hřivny ani malinko uštípnout do na to že ji nesmíte zakopat to byste dopadli vy byste zase v temnotách vnějších to znamená nevědomí jako se o to byla chyba musí byste pořád se nikoho ptát jak je to to musí jednou přestat přátelé to udělá tedy větší radost když se nebudete mít na co ptát když to budete vidět jako to vím nebo lépe než ti li ale čím je to že to nevíte že se pořád musíte ptát žete pořád tím oblažováni to je v jenom požitkáři to je taky možné tak že to asanou přátele tak jestliže se musíte ta tak se ptáte pro proto že vy neumíte vracet že by nesplňuje požadavky toho podobenství o hřivnách když hospodář přichází tak musíte všecko vrátit čím jste hospodařili konkrétně vysvětlím přes den že udělali správně se hospoařit božími věcmi tento do od pána boha jest s jeho věcmi je a z jeho životem to je to jeho život hospodaří ne náš to jen po těch tří let že jo to není můj život když se s tím také hospodařili tak večer on přichází s vaším tvrdým spánkem kterému jinou říkají tapasya kdy v něm odpočíváte obou přichází hospodář a žádá si od vás zúčtování za ten den jestliže totiž neuděláte to zúčtování pořádně noci abyste se by to vli vědomí vůbec ne to by pro vole pro to toho zamotal ale sebezpyt není on tak povrchní by to bylo možné dobré ale není vůbec si tím nesená se vlastním ti abys to odevzdali tak jak to bylo to odevzdat proto maří magdalena říká nejlepší postoj člověka který se se dostat k bohu je postoj maří magdaleně říká svatá terezie z avily protože ona praštila tím životem špatným že jo a u se němu nevracela pocitem nic jaké vrátila že získá tím mocí že ho opustil říká tím moc aby se stala svatou nebo spojenou s bohem a vy taky vy ze se po jednom takovém odevzdání večerním starý svatými staly no je to přechod stav jsem jeho potom zde vědě vypadl ale zatím by to možná stačilo no neboť se při tom prosim vás pokorný nebo spokojení za nějakou svatosti protože to je mi než poloviční dar to je něco čeho musíte jednou všichni vypadnou těmi svatými byste se s těly stát nebo bych se se stali my totiž nejsme svatí tím že nám pán bůh něco svěřil čemu říkáme svůj život a tím jsme dobře hospodařili čemu říkáme ctnostní život tím se nestáváme svatými nebo že jsme tam něco poznával co jiní nepoznávají v to co svého života tím se svatými nýbrž svatost svatými jsme jeho svatostí jeho svatosti jedna svatost a ne naše a když takhle odevzdáme svůj život večer tak ráno nestanete do svého života kdepak protože to boží to u nich neudělali a ani to neuděláte to zaručuju že budete mít strach že by vás tam o tečou obětní vylito spánku ukáže byste na mohli by po faktu nebo také ne vůbec ne ale mně to si tu starost o že starosti jsou největším lích na této cestě a ránu stanete do svého života do svých tatí do svých povinností zen a to zablokuje te spojení s bohem a když to ne pro ku je te hned to pojatý věřiti oděla nastoupíte s tímto světem kde to budete muset osobně řešit osobní vůlí a osobní starostlivostí ne pečlivosti rozhodný starostlivosti že vono vám to bude unikat mezi prvky třebas to co nám bude předkládána dokonale si dokážete že ten život je něco co nás odvádí od boha není to pravda že nás bohu přivádí ale za určitý okolností o který jsem tady mluvil o konci se nevystihl protože se nezačli hospodařit ráno jako něčím co z rukou boží berete jako ti co hospodařili s těmi hřivnami kdyby totiž si nebyli vědomi toho že to byly hřivny od hospodáře nech tak by byli tak nehospodařil ale vy to musíte si vírou představit a přesvědčte se jakou to obrovskou moc ta vaše víra když si představíte že tomu tak je a nebude vám v tom rozum bránit že tomu tak je že se rukou boží ten život berete panečku to to pude s vámi tou cestou víry velice rychle kupředu bych byl ochoten la závidět byl vůbec schopen tohoto bašného lidského stavu válečného potože to je ten je nutný klení jako tahá vedle sebe že ty závisti jsem bohužel strašně málo schopen tím vedle tedy ve životě na stavy anomálie který by tam neměli abych měl více nenávidět taky například takový petr ten tak nenáviděl to setníka že mu utuchl že ano to byla nenávistí a přimlouvá se jestli mají taky nenávidět někoho kdo ve toho že je chodícím jako učedník tak dělá zázraky a budete no no tak jsem se trošku posmíval závisti protože ty koly ty schopnosti lidské jsou nutné tam kde člověk se nedostal za guny a si myslím že se za ty uli dostal kdy si to byla by to velikýmu nedostatek disident dost nenávisti ale neska to nedostatek není mám právo nemilovat mám právo nezačít nenávidět nemiluju nenávidím kdo je to do miluje to je bůh do je to do žijete on a tak dále takhle beru svůj život jo ten co tady klá bosí ten život že ano tak že když byste brali z rukou božích jsem na radil berte z jeho rukou protože viděl se nedokonale odevzdáte večer chyba byla v dokonalé odevzdanosti večer že že dokonale vzdáte takže budete brát z rukou božích bez ladu a skladu všecko co on tam přijde vy musíte požádat ještě boha aby vám tam udělal sám revizi důležitosti abyste rozlišovali své od něho a to od něho není li abyste poznávali pokud možno brzo správné duše je v tom riziko když to budete poznáte tím musím taky zařídit a ona tom počátku když to cestou víry to nebude mít tu sílu jako to mělo když to šlo bez víry a vy čtvrtě bylo tak legend tak vtíravé však se tomu nemohl vyhnout jsem nemohl to nedělat pod jak jsem se nemoh podle toho zařídit kdežto ti učedníci ty služebníci toho hospodáře tyto mohl jak zakopat tak tím ohništi hospodařit tak to mohli si nechat pro sebe to všechno mohli udělat že to musel by ukázáno jak se to nemá a to dělat jenom krajní případy to je jiná věc jiných podobenství ukázal taky ty mezi případy ale přes to co se tam stalo když oni hospodařili s tím co měli na víc dospělém věku to dostali ne celým životem ale ne vším ale co zastaví na víc tak voni vlastně prošli obrovskou krizí kterou se nějak tady minulosti s vámi nazval jako krize otevřené soustavy zase tak při otevře co tady platl o jako je třebas víře je uzavřenou biologickou soustavou ten k sobě nemůže nic přidat nemůže ze sebe nic ubrat ten musí být takovým zvířetem jakým je když je přem tak je se vší kočkou tak je očko takže nemůžeme dostat do krizí ve kterých si přeje překonat sám sebe dostat se za tu úroveň zvířecí on touží zase za úroveň zvířecí ale my od mládí útlého se učíme na to vrozené přidat nebo k tomu vrozenu přidat naučené a tím naučeným přerůstáme tou rozené to je opravdu specificky lidská záležitost a proto jsme do nekonečna otevřenou soustavou v logickou může pořád přidávat a když budete pořád přidávat tak se otěže na konci toho přidávání ono to nepude ono to nepude přidat a budete z toho zoufalý jenomže proč to nejde protože děláte osobní vůlí a osobní vůle své meze je to v pořádku to nejde ne než ačkoliv lze do nekonečna přidávat na věčnosti ale ne osobní vůlí a se osobní vůlí nepřidává nýbrž to do toho člověka který je u boha splývá vám to řeknu v tím podobenstvím o těch hřivnách když ti služebníci správně hospodařili nemluvím o tom do nesprávné hospodařil ten byl odkázáno ten vnější zůstat jak vloupání tím česky řečeno o ten motiv něj ší ch když správně hospodařili tak dostal každý za jednu chybu nahospodařené na víc další hřivnu nejenom podobenství hřivnu a druhé a to socitá nebudu všímat před jiný způsob vysvětlení a je dobrý taky dostal město a to to bylo toho hospodáře čili v česky řečeno boží čili on vešel do příbytku u boha za to že správně hospodařit no tak to by nebylo tak zlé že ano kdyby se vám tohleto po jednom správném probuzení stalo věřte mi to že kdybych vstával ráno do svého světa do s jako vy stáváte bych to nepřežil ani jeden den do svého světa nestává a vstává do světa božího o kim jenom to je jiná ve v tom najde ale jsem si vědom že se strašně proviňuju tím že si tam jako dělám něco čím musí vypadat jako blakney jako o ničem ne dítě tam v tom božím světě takový jsem a tím o že ano ale přes těle tam určitá výhoda která je pro mnoha lidí neúnosná že vstupuju do světa božího každý ran co to znamená vstupovati do světa božího každý ráno zapomenou na včerejší ne co mám hlavě vědomosti ne ale naše na konkrétní včerejška zapomenout to si napíšu abych nemusel to za to pomá den před tím když bude za to budu se navazovat tak se to naší napíšu abych to rámusil vzpomínat bude nám aby to byla moje záležitost kdybych záležitost papíru víte a to asi vždycky takhle píšu nečerpám a dělat a když to napíšu tak jsem třeba ceny a tak tam když oni se dostali toho příbytku božího tak oni věděli že to není jejich oni tam musí vrátit i tu svoji hřivnu i ty i ty divný které získali že on třebas dostali od hospodáře věřily a kdy je hřivny další odevzdali se k každý vzal třebas osadě čtyři vlivy stal pět nese nevyvede z rozumíte nic si z toho nechali po se to tam není dost a z toho podobenství ale budiž vám to vám aspoň jasno že to tam tak je přeci odevzdali se nenechali si nic i ten co ji zakopali odevzdával klidně co ne ani ten syn ne uštípl my ale přes den i vy uštipujeme ti ti a je čku hospodaření je podaření ko e být pánem bohem tak to všechno podřídíme stě buďte rádža čím není nejsem že žádný člověk ji nemůže být nemůže takže buďte bezpečný žijete v rukou božích a ten strašně milosrdný ten je opravdu milující ten je nestranně milující a vany mi táta rovno mu to to duší o kvalita do se sky přeloženo rovnodušně věnující takže von bylo a stejně toho esesmana který mi chtěl zabít jako mně který se měl byl zabit jak jsem měl být aby no to to je nelogické ale on jako pán to nemůže nedovolit udělat a takhle to v životě pořád dopadá takže kdo proti mně jde a šlape mně na předky a neprávem jak se mi zdá ho musím potírat se musím stavět proti němu mu to nesmím dovolit a mu to nesmím za zlé to nechci proto nenávidět on to nepřestává být mým boj mrtvou neví co dělá on neví že plní tu v jednu stránku dvojnosti a že by by ji neplnil by to dělal ale všichni tak se to hroutí tak ten člověk nebude moc pomocí dualismu v dál takže on ten hitler podle mého názoru byl stejně platným služebníkem božím jako třebas nějaký anděl je neděli nežila nějaký snižovat seba nějaký svatý je totéž jako tím neuctívá vylej ani nám neříká abyste s ním souhlasili to dělal s tím souhlasím ale její a proto nenávidět kdyby ho byl nenáviděl tak je ten esesman jako jeho zástupce a byl ale jsem měl to štěstí že když jsem vstupoval do koncentráku tak jsem podepsal dlouhou listinu ve které ten soud odsoudil k smrti a se u toho sondy nespal ale jsem to podepsal a nakonec tam byl dovětek že vyleje omilostnil do životní nucený nějakým konání tedy pracem a podepsal se osobně popisem dětem podepsal se po ten můj rozsudek smrti nebo do nucených prací nadosmrti a sem se podepsal potírat a jsem člověkem který podepsán pod hitlerem to je čest obrovská a protože se podepsal pocit předat se podle a taky po tím esesmanem to by ho zástupce a že o udá když třebas přestal vidět možná že to tak bylo ne utekl hrůzou ode na ose znemožnil jako noc se hitlerův přestal trápit lidi ne a byl za cílem protože špatným příkladem esesmani o zastřely ostatního měli nařízeno napřed na li ještě za mých let za mírových do tam byl hoře tak jenom nám i dále tak to je všechno důsledné a jestliže to ten život do ru ty takhle velkoryse tolerantně do rukou božích tolerance své meze nesmím nenávidět toho kdo dělám je špatně nesmím to uznávat za obecně správné z jeho pozice je to správné ano to i na nedovede o tím nástrojem který doplňovat tu to lidu ale musím být rád že tam nejsem ře vznikem a musím udržet strašně palce abych při tak těžké zeme slovní hroznou vydržel neboť jeho nutně zapotřebí tohoto řemesla zednické a tak musím říct že vod doby jak se mi dostalo v tom koncentráku jiného čáti ho jedenáctý e devět jsem držel palci palce domu v pravý zen aby to dánavaršis a odprošoval ho za to že tak těžký úkol dokáže zaměnit on ho nesl za a za vás a všech a všichni do dělají zlo za vás překonávají dualismus neboť to dualismu musí být rovnováha napřed jedná na zlo a dobro vedle sebe zlo relativní rodí relativní dobro relativní dobro dídílo se na po zabránit ale my podle názoru nebo podle návrhu ježíše k návrh ježíše krista tak je se na stranu relativního dobra, to on schvaluje pokud se to nařizuje tíhu a něco jsem říkal že to nařizuje ale toto spaluje říkal tomu bohatému mládenci no to je v pořádku že si byl ctnostný vod mládí ale to je do to zařídil podle okolností někomu to neřídil a nehledí ce když to ale na vídal tak mu dal tomu chybu aby nehřešil že tak si mohu dovolit na tathat nařízení neřídíte si nevšímat se k tomu nemáte moc do by vás dokonce neřekne bůh nehřeš tak řešíte ani možné ale jeho mocí je nemožno při jeho moci při zásadně nemožno řešit a jak pak bývalý jan epištole první to se znovuzrodil nehřešit taky dobře věděl že byl znázorni a tak jsem se dostal asi konci toho a teď vám to jenom opakoval ještě na tom vašem dobře známém poustevníků antonínu antonín se který že asi trestati se letí pokryt který žil na pokraji pouště v egyptě zavazoval si pozemek asi smylu a svatá zeleninu pro lidi a všechno měl tam téhož tvý ale ten měl jednu výtečnou vlastnost kterou někdo budo visí poznal jako jedinečné lehce viď ne ale ta dotyčná osoba ano jednoduchý deset zapomeň na co se zapomenout a to je včerejška to je to pravé zpřítomnění kdy si přítomen tím co není žiješ tím si roven bohu neboť o v přítomnosti takže ten antonín ránu stával bez pomínky že před tím dělal to co bude dělat teďka nový den stál ale přicházel k úkolu božímu ne ke svému ladí nový sotva rozený takže dělal to co dělá nebo dělal kněz když vstupoval tři podle starém se indrovi bo a ale třem dej yen t a se svou mladostí vstupuji k oltáři božímu to dělám ustavičně ladí a proto do že stopatnácti let ustavičně mladí přistupovat k dennímu horu tak to není jenom práce v noze rukou boží vono se to bere a musím taky za sebe hodně slevit a dalekými ze sebe slevit také misce brát na to není nějak nemůže nějak lovit když jsem prázdnou nádobou tak se tam nic nevejde ani pán bůh se tam nevejde ani ten nedokáže že kdyby dokázal by nás zabil a to ho nechce udělám na smiluje tam by zastalo přesycen to jak to je to praskla by to kotvy ho nevydrželi no tím že je to všecko to si vás byl by to tehdy o ten je to čisté vědomí to jsem byl to byl jsem říkal lékaři vite ale ty byly nástroji toho otevření rozumíte mu organismus byl nástrojem toho otevření ale ten kdo to otevřel a co je to otevřelo jak se toho tře o tak ten kdo toho třel jak co se otevřelo i kdo to otevřel to všechno byl bůh i to se otevřelo i kdo to otevře to si na to opakuju začít krát to byl všechno bůh abyste neměli úniku i to co otevřel i kdo to otevřel to byl bůh a žádný lékaři ale žádný organismus neboť lidský neboť ten orel lidský sice musel být nástrojem a bez dělo by se to nestalo ale platí o něm tohleto lidský organismus je nástrojem jako takový je nástrojem boží vůle a jestliže ji mi je tak přestože si ten nástroj dělá podle své vlastní vůle všecko tak jim nepřestává být tím na strmé lékaři zakýval to chtěl a nepřestával by nás tvé rukou božích to je malička vy ale je to tak ten člověk nemůže jak říká ježíš kristus si přidat kousíček ke své postavě tím nechtěl říci že pán bůh to nemůže udělat protože on je to kdo to je schopen dělat o to oni tím co se dělá ano tento život je skutkem božím prosím vás to jsem řekl začátku je to přednášky jsem to říkal tak obecně a vy to jste konkrétní slyšet ale čím koketně tíme toho š že toho oken to znamená v jedné strany jednostranně obecně že dílo tento světě dílem božím můj životě díle o to je uší a to je taky horší pojetí vem božím nesmíme že to dílo boží a tamto třebas tolik ne nebo zvíře je méně dílem božím ne člověk toho není pravda stejnou měrou je dílem božím kámen jako buňka jiná a jako lidský život je v své komplikovanost ale bych měl k tomu ještě něco dodat přeci jenom tam musíte prominout než se začne nabývat že pokud bych se tomu nedostal že totiž indové někde druh indů říká kasta indů radžajogy kteří jdou pomocí kundalinijogy vyhání hadí síly směrem nahoru ten pomocná joga přijala se ze ty tvrdí že dokud nejsou otevřeli by o všechny lotosy že člověk vlastně nežije správně protože se nedostane do věčnosti jenom přes tělo to si přesto tělo se dostane do v šesti mají jedinečnou pravdu v tom smyslu že bez těla by to nešlo ale nemají pravdu že to jde jenom tímto způsobem ocet náleží do to dáte to jsou úplně vedle protože ty za mne lotosy jejich sedm a i tam mohla není úplně otevřena i oni musí ji muladharu do otvírat aby mohli s nahoru kdyby ji nechali v tom stavu jaké mi tak by z nemohli vystoupit na ho oni musí napřed otevřít muladharu a každý jadérkem se divil vám řekne že nejtěžší je odpírání muladhary a žádného jiného dalšího lotos to není tak těžké že on je otevřeno na tolik aby neviděli tento svět nemá a on není oddělenou nějakou oblastí jak se nám to zdá se to projevuje proto jako oddělená oblast a jestliže on je nežijí ale je to je tak že to časoprostorově ukážu že shora do nás vplývá šakti to je obraz o shora tady nezasadí do nás bývá šaty a přejde na konec páteře a odtamtud se potom pomocí hadí síly rozví á do vědomí tohoto světa tak to je pravda která by se nemohla uplatnit tak jak se uplatňuje kdyby ty dosti nebyli zavřené když jsou zavřené tak my máme k dispozici požehnání tohoto světa si to úžasný požehnání soustavný zázrak do se dostane k tomu zázraku z těch lotosové ných málo kdo jeden z miliardy možná že s několika art let lidí ale tohleto se dostáváme všichni se zázrak že on že boha všechno vyplývá s nám a ustavičně na říká eckhart to jsem plyne to je to daleko důležitější než otevírat do to si a věděla na to kupodivu naše u boha blahoslavená anežka přemyslovna tu nebo a psala si o tom nějakou paní svatou klárou sestrou duchovní svatýho františka a řekla to též mínu příteli ani slovo a čí kovy moc a vedla ho na zem toho protože děti a že když je člověk tak slabý jako tam byl člověk že byl podvyživené trápen neklidný že nemůže v osobní silou působit k tomu že vstupování síly že se musí vzdát své která tak jako tak do člověka proudí neboť by nebyl živ kdyby proudila a ta působí zdola nahoru totéž co u těch joginů shora dolů ovšem daleko lépe protože to nečiní nebudete se do toho lidská vůle otevřen do míry jak je do dovoleno dovoleno je to představují do dovolí tam jdou jen představa no tady zbývá říci ještě mnoho v této kapitole a opakuju to co byste na to byste mohli zapomenout tam vložit to že když jsem říkal o těžké východiscích lásky to znamená milovati budeš pána boha svého středového cele duší se všemi si se síly ne že to je jsou příkazy či tím je míněn návod ten příkaz rovná se návod že ti ježíšově čili tento život je také příkazem boha a proto je taky návodem ovšem ten návod je třeba brát tak jak vypadá život že totiž v životě lidském neexistuje jiný je která by vedla přímočaře nahoru nýbrž li je která je možná jenom přidržování toho řádu který ježíš kristus třebas vysvětlil vane ve v otčenáši a který v podstatě odpovídá správnému pochopení dualismu a když člověk tento řád uznává chápe a řídí se jím tak pak tento život začíná být předpisem nebo návodem podle kterého je možno dojít po kříž a dál ne ovšem člověk nepotřebuje se dostat pod kříž nýbrž co je se musí dostat předchází ducha svatého a tato další tam nemůže dost dobře působit v stejným způsobem jako před tím víte na různých úrovních ježíšova příkladu se jinak manipulovat s vůlí jinde se uplatnit a zdánlivě pro učili úplně odlehlé které se musí později zavrhnout ježíš zavrhl to je promiňte při víry narození zavrhl svůj život u boha se od něho musel zříct úplně jsem musel říct třicet zavrhl svou rodinu se se jim říct cti třech letech zavrhne své učedníky takhle dramaticky pochopitelně ale ještě dramatis de jak se to bez roz kdyby to byl neudělal soustavně do všech podrobností do základu tak to nedopadlo jak to měl dopadnout ale on se zřekl dokonce to je jednoty kterou v sobě pociťoval s otcem že ano proč opustit nevěděl ale řekl se a že se jim zvláštním způsobem že odevzdal svého ducha otci pamatujte si na tuto větu na tom kříži odevzdal svého ducha otci a my také když správně chceme z jednoho do druhého odejít z jedné úrovně své cesty do jiné úrovni své cesty tak musíme ducha cesty se vzdát že ho odevzdat bohu a to bude nejsnazší vysvětlit menší životě okamžiku kdy odchází od rodiny a ne do jordánu on si sebou bere toho ducha a ne tu rodinu toho ducha výchovy v rodině a ve společnosti toho kdyby si ho nebral tak to by byl nemusel třicet let mezi nimi žít on se musel zmocnit toho ducha a musel mít nějakou výslednici toho musel dospět nějaké výslednici a on dospěl k výslednici toho ducha do nic tělesného s nim nešlo do toho jordánu kromě jeho těla pochopitelně to měl taky sich povleče ale kromě toho kromě toho svýho zlé individuality tam ne nešel s nikým jiným nějakou rodinou nebo s přáteli nebo něčím nic takového všechno nechal stranou čili on šel čistým bytím bych tak řekl do toho jordánu a s tím čistým bytí šel k to do toho hrobu o křižování a čistým bytím šel potom na nebe když se tam ukázal svým učedníkům jak se ukázané to je úplně doslova tak jako to udělal eliáš protože ten jeho elizeus a říkáme elíša řád ten chtěl od svého uče či učitele dvojnásobného ducha svého učitele a on když chtěl přijít do nebe ten eliáš tak jsem se právě tohoto ducha vzdát takže ten žák by mu velikým pomocníkem že si přál dvojnásobného ducha toho mistra eliáše onoho shodil podobě pláště a to potom tím pláště dělal zázraky na peněz se degradoval li elíša na druhé straně pomohl k tomu a šel aby v těle vstoupil do nebe nebýt žáka elíši tak se mu to nepodařil to nám s toho není to úplně jasno ale jako na třebas logicky jasno jak je to možné že se obětoval svatý jan pod křížem tam ubytovat v existenční cestu a předal i to že za externí cesty před paní mary takže ona jediná se mohla do nebe dostat v těle ale nikdo řádků učedníků ježíšových se tam nedostal ačkoliv byl to propadá to lidí kristus právě této cesty kde se v tělesně vstupuje do nebe ano plně se vším všudy no tak teď k tomu bych měl byla tohleto jestliže na každém předělu mezi stupni vývojovými existuje situace kdy se musím vzdát konkrétního a nahradit to abstraktním nebo duchem toho konkrétního tak to po středu ve svém životě jako mezeru neboť musím opustit všechno co mně to představovalo že to je například ten jež musel opustit rodinu před tím se oputit svého otce na nebesích že ano potom muselo píše žáky kdyby to byl vzal takhle doslova což se nemá nesmí tak by byl z toho zoufalí býval a nebyl by se dostal přes stupeň i narození v betlémě ale jestliže to takhle nebral tak mohl si žít dál toho ducha toho musel oprostit od toho prostředí nebo o těch prostředků kterým ten duch se dostal na v