Karel Makoň: 87-37A-596-73_od_konce (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ten duch na prahu další úrovně nesmí v područí prostředků kterými se na tu úroveň do slov to je důležitá věda kdyby byl v područí prostředků kterými se na tu úroveň došlo tak by byl ani závislý bůh není závislý na svém stvoření to je zásada ale všechno tvoří ono je na něm závislo ale on na tom stvoření není závislí absolutně svobodný tím že tvoří ta nestává se nesvobodným a o to berte na vědomí sté rozumět tomu čemu říkáte pauza nebo odliv nebo stagnace nebo ten nános myslu ten na utuchl e přežívá svatý jan kříže to je všechno způsobeno tím že prostředky se opouští aby se osvobodil duch těch prostředků ano tak jakým duchem dosavadní vašich prostředků je váš stav je to duch prostředku který užíváte stav který užíváte duch prostředku který užíváte ovšem pokud se duše nemyslí o tom sem stavu že je to místo obydlích když si o tom jsem stavu myslíte že to místo obydlí no tak to není duch nýbrž to je omyl a kdyby jako byl ježíš kristus šel do nebe jak se to bylo těm učedníkům směrem nahoru do obla tak to je nemožné to se nemohlo stát ani to ideje stalo myli to všichni viděli jako před tím viděl padesát díla sestupovat do nebe on ve voze viděli ale nestalo se to neboť tyhlety věci jako znovuzrození stáňo jako znovuzrození ty se nestává ty jsou my jsme vnitřně a to říkají bude si správně všichni osvícení když se teprve měl stát že chci bohem spojeni v etre mělo stát nestane se to co jsi verše nemohou stát které jsou do něžnosti pro nás připraveno přátele to se nestává věci vašem životě se stávají za stárne ten nebo nemá ne ten pro něco vyvede dobro nebo a to se stává ale v tomto případě souzení není jednadvacátý listopad třicet devět jsem něco stalo jak to pořád musím výše bys tomu rozuměli ten je nasát stopa třicet devět je dokumentem o tom co je tehdy když jsem tím prošel tak bych mluvil spravedlivě a nemluvím vám pořád lež pak s prostou tak bych řekl to se mi nestalo jednadvacátého listopadu když se mi to jako by stalo z toho jsem byl svědkem tak sem jenom liší že to je od věčnosti sem s bohem spojen si toho nebyl vědom a teď se budete ptát proč si tedy pán bůh přeje abychom si to jednou toho jednou byli vědomi a proč to tak důležité proč potom k tomu dojít jaký to význam širší než pouhé lidství do tak na to je třeba právě odpovědět kdyby člověk nebyl v vazbě veškerým pozemsky vesmírovým časoprostorem na jedné straně a s tím bezčasovým a věčný na se druhé a kdyby obojí nemělo stejnou platnost a nebylo stejně a tak to co říkám by nebyla pravda ale vono je to reálné proto že je to vzájemně propojeno a řek když přejdu do vědomého spojení s bohem tak mohu vědomě toto propojení zdokonalovat z lidského hlediska na úrovni lidské a ta úrovni lidská je nejvýš ze všech úroveň všech tvorů čili protože ta se všechno dohromady propojeno tak tím táhnu sám se spolu spasitelem pánem ježíšem kristem a a to se od vás chce čili nesmírně obtížný úkol být spoluspasitelem a proto musíme být vědomí ježíš kristus je v spasitelem musel být si vědomi toho že je spasitelem ne nevědomě po děl nevědomými spasitel spoutali tedy v žito je velký rozdíl on zná především zasvěcení ů byla vědomé spolu s postele a dělal to tím způsobem že například o ni si uvědomovali boha po kříže věděli koho mají opřít viděli dělit o to a ducha svatého na ty kterým li postit to je i sám petr emil ducha svatýho za sebou že se tomu divil že ten duch svatý sestupuje na pohany a naštěstí pavel mezi pavlem ježíšem nestál a tradice která kterou překročil jednu jedním skokem se dal tradice a škol ne úplně říkáš ale on se jich chtěl vzdát a dobrou vůli měl tak se stalo to že mohl svatýho petra napomenout a když mu když sestupuje do svatý na musíme pokřtít a petr potom souhlas ale nemůže se nikdo z řízně tradice to není možné ani svatý pavel ani svatý petr ani mi kdokoliv si zvána vám záležet na toho by se abych nebyl vázán tradicí aby byl svobodný protože vím kolik udělala chyb ale nemohu se hřích úplně je protože on taky chybí nedělal tak tam byli diví cení kteří mluvil pravdu nebo obraz praví správně vystěhovali a těmi se musím řídit a chtě domoci děl bych přibil věci bych ji ubližovat takže dejme tomu je správné křesťanské tradici že tohle tradice to jsem se nezdá že nic která dogmata třebas doma neosvědčení jsou do astrá vými nebo spí očitý panny marie to si nemohu dovolit přesto dogma něco říkat protože vím že je to dogma správně vyhmátnutí ale sedí nebo šesti a sedmý odpočíval pán bůh a svět to je dogma te taky do ma ale když je bráno takhle doslova tak je to nesmírně velikým od který staví vědu proti náboženství a činí z náboženství něco nevědeckého takže vědec který to takhle bere do matiky ten musí říct tak to je náboženské a to není vědecké kdežto jsem tady proto abych dokázal že správně náboženské je správně vědecké a co je nesprávné vědecké je pouze nesprávně dogmatické například dejme tomu úsek á tabu o každého věc pořádku dokud ho potřebuje aby byl tím tabu ale jakmile se dostane za úroveň tohoto tak musí ho pože jako prostředku a ne jako cíle a by mu to dobře myslel a dotoho objevilo to ne nebo někomu pomohl to taky ne to nestačí takže tadyhle věda neska kolísá nebo je na úrovni někoho kdo se za šacovali za mříže se sám věznilo svého úseku ab a tam bude ještě tisíce a ti cele co vynalézat to se ku ab ne se toho nabaží za mnoho tisíc let po stavu je kteří který bude stačit úsek ab a nedostanou se do jeho konce není to možné je nekonečný oživeno sti tam ale my nemůžeme čekat tiché protože nám jde o to abychom se stali za tento rámec a ono ty ž latině stačí málo uskutečnit v tomto a v se ku aby se mohlo dát relativně málo říkám u každého jinak starati vyznamená u každýho žním a míra třebas u prostého člověka tak malá míra že pro toho mentálně dospělého člověka je to neúnosné že by to nikdy nedokázal tak například jako mentálně vyspělejší než byl třebas svatý josef kupertinský by nikdy nezdvihl mysím kříšením nemohl vyhnout tam tytéž a on nepomyslel na to že někdy se nějaká přít život zemská chopil se jednoho rána a veliké s nebo věcí a když řeky ten křísla rovně postižen tak íčil hyne to tam zašel aby se to n nes aby to nespadlo nebo abych padli s tím onu muselo o něj aby tam s tím nespadl že o teďka viděl že je na výši neví jak to nevěděl že se tam dostal ne tohleto se nemůže stát mně jako mentálně dospělý bytosti nemůže a si myslím že jsem dál mentálně než byl svatý z úbočí takový že jo ale protože nejsem takovým prosím svět jakým on mně to nejde bych se žádným ránem vznesl kdybych představí pudu pocesu že jo on se s tak toto byli schopni jenom pro stáří a proto ježíš kristus nelhal řekl byla slaví otče svěřil stolici prostým tohoto světa a ne tím moudrým o by se při mudrce náboženské ale i tak je to platné i pro dnešní svět se drží jenom litery každém oboru ten není schopen jít dál například dejme tomu mluvím s nějakým po řece teolog a mi říkal no jo ale to co říkáš je nebiblické to bibli není a tím odsoudí jenže opravdu neříkám nic co by bibli nebylo a tím odsoudím taky jeho jenomže jak mu to vysvětlit že říkám zdánlivě co úplně jiného co byli není o tom poznal že to je nebyl lidské ale nic neříkám co bych o čem by nevěděl že to bibli vím to bibli je do že je tam takovým způsobem že on to ten teolog nemůže poznat tak to je první článek do kterého jsem se chtěl dostat s vámi jsme to když třebas se by byli pravý nikodémovi to pravý konkrétně ježíš kristus když mu nikodém se od něho aby mizí vysvětlil jak se dostat do království božího a mohl říká nezrodíš li se znovu nevejdeš a on říká to mám znovu vstoupit do lůna matčina a odtamtud se znovu narodit a říkal ne pravím tobě nezrodí silnou a tyto bakuje takhle vody a z ducha nevíme než to dos rozepisuje z vody a z ducha nevejde království nebeské taky to tam přesně a to říkám pozemským způsobem že nebesky řeči byste vůbec nedom měli tak jak to ten ježíš myslel že zde na tomto světě se zrozujeme z hmoty z ty matčiny a v duchovní se znovuzrozujeme z vody z vody duchovní a z ducha který je také na duchovní straně pochopitelně taky duchem jenom vnitřním hmotným ani ta voda není nižším mocným jak si křesťani zbytečně myslí to je forma a ani ten duch není žádným vyzvání m nýbrž to je opravdu duch to není žádná forma to je do toho přerodu a si myslím že platí tady to co řekl eckhart o věcech jestliže někdo se znovu zrodí tak se nero nezrodil v čase ani v prostoru říká eckhart nýbrž uvědomil si to své rození z boha a protože si ho nedovede uvědomit obvykle jinak než jako proces postupující tak si ho uvědomuje jako voda to je křest vodou tomu říkáte tam není mluveno o křtu vodou no misto přidá nebo abychom vyšli to nechá jak víte teče zásadně zhora dolů takže to znovuzrozené tak že si budeš uvědomovat jak od boha na tebe to přichází že si tím chycen ctím na přesně poután říkají katolíci jak to začne ale v končí to tím že ty budeš tím duchem svatým osvícen napřed dlouhou dobu budeš muset nechat do na sebe sebe tím ovlivňovat tak tu začíná této je ta voda ale pak to nebude do ovíval a to bude přemožen duch je v který přemáhá člověka a jestliže dejme tomu ti učedníci páně tedy apoštolé jako svatý petr a pavel se dostal v si a proč to bylo seslání ducha svatého tak oni tím duchem vládly ten duch předcházel vodě a tomu křtu tedy journal vodou nésti taky aby to dokumentovali aby si to představovali seká je velice důležitá nese se o opomíjet tak tak ho pokřtili taky ho o křtili vodou protože duch pokřtil duch totiž dělá i to přeplývání zhora dolů ze začátku že ano ne neví jako přemáhání člověka nýbrž jako nenápadné pomalé přeplývání ducha do lidského života se stane tak mocným to přeplývání je člověka přemůže on ten duch po tom zásahu lékařů do mého života za třináct let takhle pomalinku přeplývá připlývá přidával něco přeměňovala připravil půdu k tomu aby najednou tady byl byl to přes duchem byl byl to přes vodou byl prostě jedno od druhého se nedá oddělit je to proces kontinuální proces který v každém člověku probíhá je to ve mně nebo levá jenomže u člověka víry to probíhá samovolně nenásilně míto probíhalo veškerou silou takzvanou mou a u těch učedníků tak kdyby nepoznali tu veškerou sílu tak neměli za to se chytit oni totiž by se byl držel jenom víry a ta víra byla by mohla dovést maximálně pod kříž dál ne chtěli se dostat z oblasti víry do vlasti čistého poznání museli násilím být převedení před nějakou hranici na díla jsem a teďka předvedl nějakou hranici kterou považujete za stagnaci nebo z temnou noc nějakou ducha smyslu ale není to stagnace je to mezera je to období zrání které se vám doufám v líčil jak vypadá a které musí probíhat po běh každém životě u života ježíšova probíhalo napřed první zrání do třiceti let tam co dočetl dozrál a když jste si všiml a potom druhé do tří roky a tak dále potom ta kratší dobu ne ale toto zrání které tam probíhalo bylo jenom následkem toho co je člověku připraveno od věčnosti bylo to nástrojem tohoto co je to život je násrojem toho co je vede to na vědomí prosím a nevěšte hlavu když to jde tak po dobrém a se a přirozeně to je daleko lepší než tím násilím také ti co ty násilím v tam dostali násilím byli odvoláni z tohoto světa apoštol zmizel násilnou smrtí že na svatého jana a to ten než proto nezmizel následnost bolí protože udál dvojnásobnou věc miloval bez ohledu na sebe to bylo vět poti křížem tam šel bez hodna sebe že je v nebezpečí života a to byla jedna věc a druhou že byl ochoten se sebe zříci dokonale sebe zříci než to svatý petr jenom myslel že o ten a neudělal to ale on se zřekl v sebe a věnoval své synovství matce ježíšově a ona věnovala zase své mateřství je že to byl o podle zřeknutí se pstže ježíš kristus svým způsobem jednání i svým kázáním podporoval člověka dvojím způsobem a to nám vadí jednak v jeho činorodosti aby správně jednal jednal ne byl trpný jenom aby správně jednal ale li správně na musí vědět co je správné a v tom musí být trpně kdyby nebyl ten tak se to nedoví jsem říkal jenom zatím se to dostane či o je podporoval i v čisté mysli kde trpností že jako se uplatnit i v tom činordá že od co dělali že by na dobrý skutky začátku do konce čili když je také rozdíl rozvíjíme násilí analytikou tak tomu jako nepřispíváme k tomu abychom to mu správně rozuměli protože on to všechno dělal dohromady jo ježíš kristus když někomu radil nezrodíš znovu z vody a potom z ducha a my si řekneme tak napřed musím z vody a potom musím z ducha tak za pomíjena jednu věc že toto znovuzrození se neděje v čase a že tam není něco napřed něco o tovíc ne a jestli vám se to jeví protože to připraví tam do čas jako napřed vodou von to mu dal průchod tou řečí kristus to si tak je to v pořádku ale nebylo to napřed než do toho je on se opravdu ten člověk jako by myslí si napřed musí očistit a teprve potom může být osvícen říká si člověk čím se očistila maří magdaléna v těch svých hříchů soustavně páchaných do tvých kdy si lehla před ježíše krista to je snadná očista uznat svoji slabost a lehnout někomu nohám a když si dělením co chceš toho po krk ne to bych si takhle přes dovolit ideál li se tohleto tak se dělá mně se nikdo neptal jestli chci být operován je se nikdo neptá sedmnácti letech jestli chci pozná pána boha nikdo ne jestli je ta vás taky to v atomu připojit tiché a to svěřit vás tady porodil a byli jste tady že ano to je všechno dáno příkazem a příkazem zhora takže berte to takhle a pak to škatulky vám budou v pravý čas a na pravém místě velikým požehnáním ale za to co je zatím do velikým prokletím upozorňuju či tam kde ježíš toto hlad jako jednotu není se z toho dvojnost když on chce když von napřed říká tomu lekne ovi neznovuzrodíš li se znovu nevejdeš nebeského neříkám body a z ducha přijet dobře to se vám to nechat znovu prosil abyste věž na napřed jenom neznal vyšli se znovu ale protože ta nikodém byl antický duch dělá a co tedy jak jak se to může stát ne a tak dále tak mu tomu se rozpitvat na dvě fáze vodou a duchem nyní tomuto za zlý to byl požadavek nikodem a nikoliv požadavek ježíše krista a on mu to proto takhle vysvětli a taky svým životem jak to tak vypadá takhle tím procházel napřed vy křtěn vodou někde v jordánu a pak byl eště duchem někde když se vzdal svého ducha on musel totiž svého ducha napřed se to sto přidal si vduch se z toho se opustit to se tam vzdával křičí jenom svého ducha nikoliv ducha božího a je dávám ti svého ducha říkal svého toho slova svého se tam všimněte to nechybí přeloženo aby vynecháno a teprv když se vzdal svého ducha a to i hltal byl duch čistý duch čista de přinesená a bude čistého vědomí nejenom vědomí čisté lásky a čisté abych se a tím jsem mohl tedy ocitnou v oblasti ze které není návrat o tento svět si že to je svět eckhart není nesrmtelné extázemi temný jenom tradici do myslí tradici tradičně domě absolutní nesou mi ten a to o tři přál jaký to byl diplomati byl opravdu by to on věděl že to dobude tomu nesmí porozumí a ho okamžitě poprav a posílí je tou musí pozve a ty tomu taky rozměry marně se supta jak to mohl ty v poslouchat v tom klína druhý ne nebo někde jinde dokázal když to byli prostí lidé když je pravděpodobné ani teologové tomu nerozuměli podle by ne tyto vůbec nerozuměli ale ti prosté a ty by totiž unešení to jeho řeči a ji nepotřeboval vůbec rozumět tomu co říká ale ti byli tak dokonale unešení z upadala budu extazí a přičteme nerozuměli ani slovu a tím snáze propadli do extaze mám na mysli konkrétní případ třebas paní černý která nerozuměla tomu branton ale dal na pokraji extázi při tom uctívání brantonem o to se svým nesmí ti vážil protože tam jsem pochopil že rozumem chápat není všecko jsem představy čítal proč se drží vrátíš tomu nerozumí se když se tomu taky rozum a ono se to je to budou mělo a on se toho držela nerozuměl na tom ale poslání se toho držela ne klálovství zcela žena mohla kdekomu na tomto světě ale protože pomáhala tak to bylo v lepším pořád a to paní černá je mi příkladem na takový učedníku kteří tak ještě dorozuměl teprve porozumí a šel uchvátí a přesto poslouchali ne a řídili se ježíšem kristem jak je to tím že v tom podobenství o hřivnách ježíš ten hospodář padl dává někomu jednu hřivnu druhému dvě při tím pět stejný počet každému člověku je to nějaká předurčenost nebo nějaká větší dispozice jednoho než druhého ani jedno ani druhé bych chtěl abych to mohl vysvětlit ale to bych ti do ránu bych to vysvětlil tím podobenstvím o tom slepém ona rození a tu na napřed ti dám jo a potom teprve se pustit do toho dalšího podle toho jak jsem tomu porozuměl co ten ježíš řekl ten učedníkům teď se to musí se dobře co se prosím něčeho sama to ne to nestačí rukama se rukama tam druhu tak se se držet vše než se dcerky bože ostrost začne ho ani není trčet to tam je nejdůležitější z toho drze ho teď asi neupadneš my jsme vodna rození slepý jak tady sme my ale míra slepců zná to je ta jedná dvě nebo tři nebo pět oko se to je hřiven a slepotě za a proč proč protože nemáme jenom k dispozici to věčné které pro každého stejně veliké ale máme dispozici to genetické které od rodičů není stejně veliké ty se nedržíš no to nevadí že není zapotřebí ale když se zrodí z rodičů které kteří byli méněcenní o tak se naučí taky méněcenný jo a když se ani z věrni vodičů tak s možná taky bez taky možný ale mně to nepravdě podob jež tak nevetřela způsobena nějakou chorobou nýbrž přirozeným způsobem budeš taky ta patrná ne ale bývá biče pravdou že slon porodil myš niž a to takový jedno přísloví když se to přísloví a to se děje lišíme velký velikánů chidekel potom stvoveného jako byli oni s nemalý čili ono se děláš krvi tomu i genetice od boha v tom děláš ale dělá se škrt i tomu božímu tou genetikou níž a to je právě těžko pochopit tam logika nestačí protože mi dejme tohleto i etika délky li ten pán bůh že on totiž jednu vlastnost služme vůlí vlastnostech u boha že totiž ochotně ustupuje genetice ochotně a kdyby to nedělal tak by byl proti se mu stvoření o musí milovat musíme a byl bečka jako geny vraha jako velice ctnostného člověka to do jednou nepochopitelné ale přestane si to kdyby byl na místě pána boha a neměl táži ty vrahy ne nebo ty špatní lidi nebo ty méněcenné lidi a měl si to udržovat vedle sebe a měla se vzájemně působili jako jedna potřebí zase působil jak bys to udělal kdyby smiloval stranickým že by stranil k tomu do lepší a nestaví se mu dohoří tam v tom podobenství o těch hřivnách je řečeno že ten hospodář nestranně jedna že zavrhl toho kdo tu hřivnu zakopal jenom proto že ji zakopal nezavrhl tím že mu ji odevzdal když ji odevzdával jako ještě nezavrhl ne to by bylo chyba zničeno není v tomto oboru na není čas a čas je tak vysvětlit to je ta neví vdovy a se sobě by to bylo výhodnější ale prosím by to říkal nic takže on ho napřed určil k tomu aby zakopal bychom mu tojenom potom nakonec vyčetl že zakopal a tamtom tamtoho pochovávání že s hospodařil ano a tak bych chtěl říci jestliže toto jestli se někdy řekl že to je hospodaření celým životem jo a jinak že je to hospodaření jenom z jakou hřivnou jsem to jednou takhle jednou ona tak obojí je pravdivé protože my se máme kdybych byl by byl velice náročný na vám naučit hospodařit s celým životem ne to se od nás se a v tom podobenství je to znázorněno takto pak se ovšem mluví ožívá který zase dostali a ne o městech jo to je to druhé pojetí a tak jsem tehdy asi mluvil o tom pojetí to si spatřujete kde září dostali víc hřiven zase a ne sta čili kde jsem mluvil o kontinuálním procesu který pokračujete začátek nějakého proč je tady jmenoval o a v tom případě se to týká celého lidského života celého lidského života že totiž jakmile v lidském životě překonáme určitou krizi která je na těle se musíme vyrovnat něčím novým co máme dělat to jsem předtím nedělali a co na začátku mou může jít na nervy protože jsme měli dostalo se dosud dělali jako v tom koncentráku to ty bolestí těch prvních tří dní jsem toho do teďka byla dal dovést na že jestliže mně bylo národy to víš ale kdyby byla dává hřivna jenom nová hřivna další jako že to jenom povoláno dodes tví je tak jsem to jenom snáze snášel rozumíš ale nebyl jsem v tom jestě jsem tam tedy v tom městě byl již ne ten rozdíl je do výkladu a taky těch dvou verzí který se u ježíše tak se oboje mezi jednou je to těmi ignam a proto město není to vždycky městy proti si na to že tam není dověděli jste to hřivnami je to něco jenom to je sny a to není chyba tisku nýbrž tam je bránu a ucelí život a celý život nezačíná tady na světě a nekončí tady na světě to je proces který je přidáváním k něčemu co je něčeho co ještě není ano je to i s nějaká posloupnost viz jde o to podle toho podobenství za hřivny hřivnu další pokud ty hřivny srdečné odevzdám pochopitelně jinak se další nedostanou a osm jsem do stavu zářil odevzdat i ty co jsem nastřádal musím odevzdat to de povstanou další jiné hřivny které nejsou těch co jsem měl to je důležité tak potom samozřejmě je tady vysvětlen proces stavu nebeského že tam se do nekonečna různým druhem posloupnosti nabírá k tomu co je k tomu co říkám chybně bude ale co je připraveno takže nějaká osobnost je připravena a pro každého jiná posloupnost a a to neznamená že von třeba by se nedostane stejně daleko jako ten těch pět hřiven a nebo jednu neřestný protože to při posloupnosti se dostane do takový nekonečných výšek o oba dva že když by se nemaloval ti zeptali nekonečnost mínu v tři doba je to zase nekone nekonečnost míru při zase ne totéž nekonečno psát takže máte viseti vědí rady a že mám u sebe matematice to jsem rád že se to nepěstoval marie pavědu na své nikdy ramana lsti ona máte konce ono totiž tou vyšší matkou a vším tudleti povídání o nekonečnu přímou svou jsou běžných příkaz se nechutnosti to všechno jsou axiomy a to není pravda no to je svatá nimil kdybychom tam na stěhovali nebo kdybychom předsevzali jiné články víry tak místo eukleidově matematiky nebo geometrie je jiná ne eukleidova jako že ji ne a si šedesát vyhrazeno a bude to ukovat něčo bezvadně ale bude to všechno v uvě postavený nebude to nic trvale skutečný nebudete útlá pravdu to obraz pravdy jako fata morgana tak se na to dívat a budeme dělat to hezky po těle a tohleto jsem nepoznal ani při tom jsem musel tu matiku sečtu a protože jsem při propadl jak se vycítit jednou a tak jsem byl nucen na rozdíl od souše tomuto se pořádně naučit tak abych nepropadl protože našel kolik blaise dopadu na vysoké škole a vystou čím technickém že ano jak se to naučil jsem to naučila na sklem toho jsem se ocitla okraji toho poznání že matematika se podobá logice a že tedy logika je kruh ve vzduchu a ta matka taky a na čem založen to v matce není obsaženo ale pták a to bylo obsaženo ano atomu ještě rozuměl jen okrajově ale přitom nějak vycítit do bran ale ještě tomu rozumět obrazně jenom ale i to mohl z ale ty matrice to cíli po něm tomu nikdo nerozuměl takhle takže pro je to opravdu jenom logický řetězec nějaký ano který jako dělá tomu člověku dobře šrámů po těle a moci s tím vysvětlit v oblasti hmoty o to jako míní člověk tady řekl že třebas o to se nepohybuje vlastně žádnou jeho to tady o tak borská že nebo se to nedá je to neměřitelné a to je pořád pohyb ježíš je neměřitelný o tomto mocnosti neměřitelná hmotnosti zřetel na i tak tak to není ve ve se ty není to za hmotou není to je to je to prostě nemě říkal ne to můžeme tomu přidat to si můžeme k tomu přidat to hezký že to přidává ne ale my stoho času slevíme to na míle může čekat na matiku to přiznají my dobře víme že každá lidská představa obrovskou cenu do konce tvůrčí význam ale co je to tvůrčí význam představy to je činnost v rámci času prostorem a ne za čili ta představa musí být opuštěna jakmile se ocitneme na okraji bezčasovosti tam taky nemá co dělat představivost takže jestliže ježíš kristus třebas byl si vědom toho že je spojen s otcem a přál si aby ho učedníci by tak spojí s otcem jako on s ním jedno jest právo na to že tak tomu taky jedná ale byla to jeho představa která mu umožnila toto říct toto vyřknout bez osobní představy by to byl nevolte i této představy spojení s postem se musel vzdát na kříži protože každé představy i nejjemnější si člověk musí vzdát během této protože jiný úkol daleko menší než měl ježíš kristus a protože menší úkol tak o svých ani větší silou aby ho vůbec mohl zvládnu oba totiž nezná velice větší silou než kristus protože kristus ježíš totiž padl ježíš byl menší než otec že ano a jestliže potom dokázal že po zmrtvýchvstání a nevystoupí nebyl menší by byl stejný sedli popravici jak tam bylo řečeno k tomu jenom podobenství ten si konečně po pravici tak pak nebyl větší ani menší byl stejně takže my můžeme být větší než ježíš za svého života když to vysvětluje náš způsob cesty nebude tím nebudeme tím lepší nebudeme tím hodnější brž budeme taky nedobří jako byl on že dělat jenom relativní dobro ne a víc ale budeme ho třebas moci učinit daleko více s pohybu ale budeme moci teoreticky ale více než ježíš kristus že on na tom měl tři roky a nemá tam sáhodlouhý život a jestliže my a jsem si vědom že tomu tak je mi žijeme třebas sendesát pět let jako a pořád bereme z náruče boží všechno co pro život potřebujeme čku muž jsme nabrali síly se to se ježíš kristus nemohl na na poli si za třicet let i tam krásně znázorněn vším zeního života jak ta síla mu taky utíkala a jak to je li někdo řekl na sebe musí u ale jak například zemřel a si pán s šedesát mláďátek v v tom betlémě aby ježíš po bývá začal vraždit lidé vraždu těch za ocasem nezavraždil pochopitelně ale kdyby ta vražda byla neprošla tak se neujistil herodes v tom že zabil ježíše smíte mi a on se musel ujistit v tom že zabil ježíše nebo vybaví cho mláďátka v tom betlémě tak musel mezi nimi být tak ježíš a když se včas uklidil ježíš do egypta tak to u nikoho herodesovi že voni na živu a do smrti se to nedověděl neboť za dokáže a ježíš se potom vrátil k jeho synovi ano a ne k tomu původnímu rtam všechno bezvadně vysvětleno tím děje měl představu o bohu proto ježíš měl představu o bohu proto že byl poddán do cítiti let tradici rodině tradiční rodině všemu takže on si musel s tím životem v rodině taky při li tomu tu představu to by nebyl fakticky to bylo nějaký předstírání oni nepředstíral on byl poddán rodině a tak dokonale že když byl nás ti letech byl v tom co bylo jeho otce přesto odešel dal přednost tomu co v těla něho rodina a vrátil se k rodině čili nic nepředstíral nic naprosto to jsem vám to byl připraven to není na jeho konto li to to poznáte z děje že se tím jen ta to hned neproveditelná ku ale jak jsem vám říkal to větě že když jsem vyšel z operace každé ze které jsem ztratil vědomí bolesti tak jsem vždycky se ocitl v takovém blaženém nezájmu o cokoliv na tomto světě takže lékaři říkali když to dítě matko vy nedostanete z tohoto stavu tak zemře protože mu nebude chovat ani jíst to možná že přeháněli ale nebude mít poměr k tomu světu jako normální člověk a následkem toho nebude z něho normální člověk tak vy ho musíte naučit vrátit aby se vrátil do světa tak říkali před matkou karlíčku pozná tu paní maminku ne nepoznával podívej se se tam díval je si ukazovali díval ale to a pro její dám a poznáváš nás de patření pozadí by poznat tak se vyřvával protože měl tak kdyby be perou život ne jsem vyřvával se nebral jako vzduch a matkou tuhletím nám sem podruhý nechoďte taky vy a nebylo možné abyste s ním podruhý přišla protože to to dítě by se dožít by to žilo prostě protože tady zatímco svět nemá zájem ani to nebude zbavit ani moji do ani pití ani on ani pán ale jak tomu udělat klade se nesmí rozdíly kulový budete zastával tu úlohu člověka který vrací po našich operací za vědomí to dítě nazpátek do světa a když to neprovedete tak jsem ani nebudete od pří protože to dítě bude výživnou mít chuť životu a podobě a jak to mohu udělat on vás musí poznal jako svou matku a o tom se naše no lidmi tady říkáte a inka jim říkám tam išta dál ani nepomáhá takle tak na to nemůžete v ho musím naučit hrát a hra kterou rád kterou měl před těžší se sem se seznámit nový tou hračkou pryč že se mají za jeho ten se nic z nesl na tak že se tak na zkrátka ona naučila hrát za dva dni jenom se hrát a jak jsem si hrál tak loket a to do úst abych taky jedl ne a něco nedal zabít a asi ty zapři i jsem poznával jako matku víc ne a takže asi za trpná dní tam přišla tím čtete a dítě jak si co operačního sám nebo při těm lékařům tak šlo tři kovat kníže říká nedo to ne do toho ne a panečku oni řekli výborně maminko by se do dost plaketu protože vy jste ho vrátila do života mám