Karel Makoň: 88-02B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

A to je důvod proč strom vydrží na jednom místě v stát v pořád dal jen to byl zhora nahoru a zhora dolů a proto ruinou funkci víra a jinou funkci vnitřek toho je džinayn vede na horu jedno dolů veze je kůru a strom zahyne že musí být cesta nahoru a dolů spojit a a jak toto není lidském životě tak nepochopil správně tento život to my jsme se ocitli se ocitli věčnosti zhora dolů nepřišli a mám pod a se byla nahoru jít pořád tento polovic opakovat a to je harmonický život ve kterém všechno jde samo a nemusí se o to člověk starat vůbec může být bezstarostný kdybych se odvolal na ghose tak bych řekl že lích je omyl naší vůle mylně použitá vůle to je obecný názor všechny du na hřích čili není to říci jak chápeme nýbrž je to omyl samo sebou omyl vede vždycky nebo snímku nikdy ne ale téměř dycky vede k tomu že se za musí trpět či větší omyly napáchá tím taky si výhodné s těch svých omylů na své vlastní sebe takže tak to bys tak jsem to asi myslel že totiž zmínce neplatí ale nese špatné následky omyl nese následky přeci když se večer tak nesou následky toho omylu jestliže hřích omylem naší vůle tak si to potom taky vyjme my si vlastně v lpíme to že používáme vlastní vůle tam kde by neměla být používána že ji chybně používám je to chyba tomu říkáme hřích ale dneska co to hleděl píše na omyl chybu a podobně takže tím jsem se vždycky lišil od katolického názoru na ří je to lehký nebo těžších že jsem horky považoval nikoliv jenom ale dokonce za omyl jenomže přeci jenom se mi nezdá ta definice toho osel na je to omyl kterému musím buď přisvědčovati a nebo mohu odporovat tomu omyl když uznám že je to omyl tak mohu s tím omylem různě zacházet a je to tedy chybně používaná vůle hřích týdně používaná a samosebou když ji nepoužívá vůle tak se ohražuje na úrovni na které jsem nemohu zní dál a to si potom vyplývá bych to řekl takhle u si levným způsobem podobenství o hřivna terý asi se desku se opakuju ale jakým patří působem působila tady vůle lidská těch služebníků toho hospodáře když on věřil živly aby s nimi hospodařil potíží vy těch učedníků i těch žebřík po byl řevnit pán toho podaření svěřil aby s tím podařil byl by bylo by bývalo omylem kdyby byli nebo jenom omylem kdyby byly tím tři prostředek ale tam v tom podobenství že by byl někdo uštípl z řidič pro sebe je to někdo zašlo zakopal ale aby to mohl vrátit celé a sice zabezpečil ale ne aby se z toho něco potřeba nechal a hřích je opravdu podle mého názoru to že člověk něco dělá pro sebe bez ohledu na to ostatní že bezohledně pracuju pro sebe třebaže v dobrem úmyslu tak je to podle mého názoru říct to řeknu konkrétně se na to šel v sedmnácti letech spojila sem se tímto sebe jsem žil ten život stojí pane jenom pro sebe bez ohledu na boha a to považuju za největší hřích a on říkal no když se nevěřil tak on je žádný hřích míra do boha se neměl teďka ji máte tak to nikdy dělat nebudete za země se říkal ne jsem prosil sedmnáct let ve hříšného života protože jsem si vystačil sám pro sebe něco dělat pro se to se studoval tři oni věří a tak dále všechno pro sebe že ano a jsem se vlilo dlouho než řešení ale nakonec říkal jestliže nechceš a začal mystika žít život pro sebe nýbrž pro boha tak obracím ti dám rozřešení tohoto hříchu protože je to dobrý úmysl a zaručeně není hříšný a když takhle to ještě na tak hříšně že než při ale přesto je spojen jako by si dělal daší hřích jsem teď spojí jak jsem to říkal chodil že jsem mu říkal že než že mi to věděli že jo a to bylo způsobeno tím že jsem nepodléhal tomu omylu jako před tím že jsem oddělenou bytostí od boha obézní ch to je taky jeden z velkých základu vých být oddělenou bytostí a potom dělám protože znamén sebe pro šeho dělám pro sebe proto odděleného od vědomí na synovým ty druhé janem proto svědomí a to se a to je podle mého názoru největší lidé hříchu který není ve zpovědním dopadl ale který nenese cíl než kan šíří něco dělat pro sebe ježíš kristus říkal a pamatujte si to dobře jestli jste zjistili že jsem dělal něco pro sebe nevěřte mně to je pro definice že chybně perzonifikovat a že všechny ty hříchy do dávat bych znemožňoval člověku který všechno bere osobně aby se dostal za tu svoji osobnost člověk se může dostat za sebou se jenom tehdy když napřed všechno bere osobně mente tomu se o tom se mi stalo jak jsem ten život bral osobně lékaři brali život podle mého názoru loupe poté a jsem si ho nechtěl zřít ne to bylo osobní pojetí života můj život mně berou ne a oni museli odnaučovat tomu co čtrnáctkrát to opakovali to nebylo opakováno ze zde dne ze na den nýbrž během dvou let nakrátko na čekali se mi požitky krev abych s plným vědomím znou vervou do toho se šel a jim odporoval to si není zařídil čili když člověk bere osobně život tak celým radí věci živelně odporuje a celé řadě věcí živelně paní tak řekl a tím je rozpolcen na dvě strany a to je ten pravý stav hříchu prostor cest takže nemohu zažívat svaté terezii že to bere osobně protože ona věděla že nositelem hříchu je dycky nějaká osobnost a když ne osobnímu stát nějaká událost kterou působili lidi se čili zase osobní záležitost a tak to přenášela i na úroveň mohutnou toto pojetí nebo že satan obchází to promiň protože tím a umožnila pochopit že tomu tak je ne že tomu tak není protože my jim vydáme to co to náš někde v pekle nebo nevím kde nebo ale ona ho nacházela mezi lidmi on to první byl třeba něco o to byl co konkrétního co tedy obcházelo ona se ta našem týkala na poznal na člověku že s že ti du satanáš to bylo to jáčko toho dotyčného člověka to nepotřeboval si to si nebo třeba uvědomovat ale se musel myslet že je to satanáš a tím způsobem pomohla velice tomu bližnímu protože on jako se cítí bytí tento i do viděla satan se to a nemohu ne a tak byl ochoten se napravit od lva tomu satanášovi ale vezměme to jestliže třebas páter pio v tomto dvacátém století během první se to ve války byl pronásledován satanem podobě psát pokus takže ráno měl modřiny a kousne a to jsem dělal temně s každý den do to byl ten satan jeho tak ono se to z nevykonal protože on měl tu víru že satan obchází víte řeknu to je na nepochopitelné jak si mohl takový inteligence věk to to takhle myslet ne o druhé stavu to ryhle pomohlo z toho abyste z toho stavu dostal on každý omyl stejný právo do toho mluvit jako každá pravda a to je ten omyl svatý terezie velice pod s nerozeznává správné omyly nebo správné správné omyly jako nýbrž on říká plodné omyly a tuhleten omyl byl po celý středověk a svatá terezie a po středověku pořád plodný vede k víře kterou vidí měli dneska je absolutně neplodní a do taky nechce abych si myslel že to tam obchází ale ona to musela takhle říkat že tomu věřili a ona je zbavovala tíže to že to sošu viní satan že jo k jakým ulehčoval hříšnost jaký jakým bylo oporou kdyby říkal to si všechno vědení člověče tak by to byla ta by ho stalo ale to je satanem obrovskou moc a obchází dvě čím dají li to je takle a zde nesklidil takový který si tohleto myslí ale ono je to deseti takhle duše proti své nižší přirozenosti a ta přirozenosti bude následkem toho pronásledovat náš na její pokoj nebo ji vyhovíš si vášní a matrace nebude to mi říkal ne něco ří máš pokoj o toho svatá se protože že opatruje ne těm svým vášním ona jsem říkal tak to by bylo správné protože asi jsem takový požitkářstvím nedobrý a ty ne ale upozorňuji na to že dráždí svou přirozenost a nevíš jaký dovést do normálu aby nezradil a jim to drážním že si myslí že a ho dud to je své nezvýší tak si na v ja jim drážním to je rozdíl když například by bylo bývalo jako by se to stalo na přitom jakékoliv pokušení jakékoliv to nemusí být jeho pohlavního života jakékoliv pokušení které by se dalo hodnotit jako hříšné založiti například do takového tak jsem byl nekompromisní se mu jsem říkal když si to tak přeješ když si myslí že by ten člověk to tak potřeboval aby se mu to zalhal aby on o tobě věděl že jsi lhář tak že nesmí brát vážně a že on pravdu a tak dále tak jsem v tomto případě říkal si vzal šu když je to tak dobré než to ten člověk potřebuje ale porá jsem toho který vybízel tomu lhaní aby počkal dočkal že mu to ze řeknu zítra jsem tu činnost toho satanáše odložil a to jsem dal záměrně jsem nikdy satanáše nevyslechl ihned potom se melodii pokoj teďka při zítra nebo při záhodno kde udělat mezitím záludně se se dal do činnosti která nedovolí aby o přines přišel že jsem vrcholně aktivní a do toho nemůže vstoupit a muselo být aktivita která je altruitivní není to pro sebe že ano někomu něco udělat tak že když na přijde stižena a chtěl odemě nějaký ústupek kdykoliv tak jsem měl v zásobě a mám pořád zásobě celý jiří větší který dělá nerad ale který by se měl udělat takže dejme tomu nerad mohou protože dobře ho asi vymlouvám napří ho že si těžko chybné by krizi neradno a takže někdy řekne si prosím lidstvo plní ze včera protože dneska mu říkám to co říkám říkal ne to ne řeknu ty tomu nerozumných proč to dneska musím zase uklízet budu o tom našem a vždycky v jim to že on chudák stím nevíra dy na to je kdežto trpnost také svoji správnou funkci musíme to umět na celý staneme vůči satanovi nemohu být trpný se mu osobně nebudu vytrpí ty aktivní bude tak aktivní tak musím aktivitou protě můj sluhy víte to co vy myslíte martiš neposlouchá se do by to bylo strašná pomlouval avidje pozn vyč dycky to bude špatně protože to se nežila před si na ni se ona ona tam ta dotyčná zase otrne že ano zase to bere jako ho služebnost ne a to je stále služebnosti přidáno služebnost ztotožní se s na potom i vyžaduje to řek samozřejmou věc dejme pozorná doufám čili se se proti postaví proti osoby a nebo přetaví za neboť víte dycky to dopad stejně dříve nebo později ky teď proč protože se snaží usínat hlavy drakovi který není nějaká žena nýbrž kterým se sám sobě vám toho draka a tomu když se stane jedno hlava tak osobě vám toho draka předvedu jo v matce ne aleno a ta se nemusel při zlo na ostatní stejně špatní jako jeho na jenomže jakmile se dovíme že je bez nadějí západ utáhl aby ani když ji po jedné pojednává upnuté narostou dvě tak to budu dělat jinak a si když situace v mém okolí způsobu u ne ten o kterém vím že to způsobuje to je mu omyl proč se to neděje mně ve se na tento princip přišel my když jako potřebujou se někoho za vy tak řeknu vždy víme že se nebudeš každý ho zbavit mysli ho tam posedlé ale se stavím způsobem že nejsem svůj a že toho člověka obětuju tomu ne a to je strašně dštít že totiž ho kážu na tuhletu ukázku bych v tomto případě jedna takhle tomu všem nesmí vlitou by to urazilo v tom statě když on jedná opačně než jednám drze opačně než on jedná a drze v tom smyslu že nedbala sebe tak ten dotyčný se kterým jsem tu bohu dělal říkal víš napřed říká on to říkal s prostě vám to tak prostě li nemohu protože to otáčíte ale on říkal ty bys snad na hlavu dal a tak dále a kdybys to vydržel nejsem povahy víš aby nemohl dokázala do víceméně zamítne a jsem normální ty nejedná normálně a to mně řekl jednou to řekl podruhý a když potřetí bo ostrý vode co chtěl tak jsem mu říká ale ne na pomé jsem se boha lemovala to dělali ne a ty vode to chceš měl bych se jít napřed umět a vy co on řekl se dokonale asi potřetí ale o to o mnohem případu poteče mít tak je to nebudu říkat obrátil se a tak se to stalo dycky ale dycky jenom že se muset být trpěli vod toho stromu a teď sluch jíte postavte se občas to byste si že ten dotyčný který tak špatně jedna vede a stromem ze které to že ne zdola horu a vraždu ale vy ho při tělu ete zrovna to okamžiku kdy to jde dolů ale musí to být také nahoru na se toho nejste svědky to nejste svědky droze to není vidět v ten poučuje který to dělá automaticky a ten člověk žije to je mi řeči důkazem že ho bůh vyvoluje nestranně to esesmana chtěl věděl zabít mně který se měl být zabit protože se ale to se nepřestal nedosal nenávidět nýbrž jsem ho bral jako položí ho a on s hrůzou ode odešel a to bylo vše případ krajní a odešel ode i každý koho my poslali třebas ve borský na abych žil konkrétně e případ vedl proto se o tadyten a několikrát abyste si udělali obrázek o tom přišel v byste správné to nařízení že musíme provést statistiku kolik na ústavě školním potřebujeme tu řek papíru a tak dále sešitu není že to věděli podle postup a víte říkal ti tím nevím rady ale jsem tam měl jednoho přítele ve sporu který byl poučen o tom co vnitřně vím vím li je to správné že to udělat nebo ne a tak se mi ten dotyčný a to byli of a dáme li ochoten to svatosti udělat si schopen udělat a jsem věděl že to správné tak sem to isidě samozřejmě byl to nesmysl a do tabyla ale vy se byl jediný stav e se ještě krajem v tom kraji o tvá do sky který tu statistiku provedl dobytá samo sebou dostal víte ne jo že on to musel podepsat a on to jakou dělat že byl strašně šťasten ani nepoděkoval protože víš my jsme takovýhle to to byl takový člověk vyjmi ho oba dva známe a to nesmělo vadí samozřejmě protože v pohádce o dobrem a zlem ten dobrý odnětím že dělá správně a ne tím že ještě to za to chce to je odměna ve odměna byla v tom že jsem poznával je správné a tak bych jako doporučoval aby se snažil člověk poznávat se správné a to je pokaždý vydechne to není bohem na jedno kopyto to si nemusíte žít nějakou šablonu to které to děláte nýbrž vyprat úplně jinak než jak to bylo dneska podle změny okolností zkrátka od toho tím ládí tom tu výhodu před vámi vedli události a dodneška vedou znalostí do tak silně že kdo vedle nepotřebuje nebo nemá něco výše tak to zvýší do nemá to vidět tak to nevidí a nebudu mluvit o nějaké potíže vysvětlit jako řiď polích klásti pochopit li k letu hlasné a se obdivuju také nesmíme říkám se b ale nedavno něco žrali se mi něco řekl tak jasně a oni poklady otázku abych jim to co se právě světil lekl no to vysoký to dostali nečinili šli a neměli no tak to si vás bych radil bych chtěl někomu pomoci z této bryndy aby měl aby měl oči co to je že ten člověk neví co dělá ježíš kristus když to bude tak vůbec není to be není příčný plně zamiloval do tebe choroba to by lékaři dali za pravdu že vrcholné sobectví končí bránice každé konec sebe tíhu člověku námahy že šitou hodně mu a tak dále protože se vám táto jsem viděla takhle ozvěna tak bych radil v tomto případě aby člověk měl i a či za toho dotyčného celému chce radit aby v události viděl vedení pro sebe i pro toho a když mi nevedu pro sebe z tohoto vedení tak nejenom právo aby byl veden ten dotyčný jednom případě to na škole v tom vdově do ono tak i na se tojenom jednom případě že ten dotyčný byl z toho místa odvolané těl prosbou jsem ho nevyčítal že nepostavené odkázal mi říkal tady tebou nevydržím jsem si myslel že to byla ta jejich a dál a to bylo stál kyselině tedy a o útesech jsem si myslel a teď se semeno do věděl že dnem do pracuje jeho nějaký to vysoce postavený člověk tento textu výtečnosti ne tak se s ním tím je to do láska s ním setkat zařídím do praze a domluvit se s tím jak to tehdy bylo pro že ode utekl vedle tebe se nedaří kdy se prostě nebojíš a neví do toho nebezpečí hlava nehlava a víš to ti řekli že si tady neprávem že se neprávem připravil nepravé připravena co je že by se nesměli účtovat ne je byli politici vězni a on nás mohou teďka je a jejich a na na to prostě setnout nadiktovat na těch a nebudu tak stali překlene řekli do konce války tedy se nestalo aby se přitom opadne ale láska to nevydržel že on se někdy stává že ten dotyčný který nás velice pokouší nebudu kde je pokoušel tak to nevydrží a vodovodem taky dobré a takhle řeším manželský spory především když ten manžel ti jen neby prosím odevzdej ho bohu celého strmého špatností nevylučuje a béře člověka takového jaký je ten lék každého takový jaký je láska čína dobré tedy prověrka jež takového jaký je a ne jak se jeví víte člověk mít rád tvá který je špatný zmizení špatný kumšt ale to je láska a ta boží potoě není schopen tady se dotýká boha přímo a tažení se taví této lásky že je to příkaz a neví se mi to líbí je to chci nechci