Karel Makoň: 88-03A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

mohu láme a my případy kazí celou tuhletu hru a je to hra lásky by na místě nebo sluha a tečka na místě mladičký tak bych to považoval za velice dobrou přidst jak se vědomě spojit s bohem ského přes nebo šalby k tomu žádnou víru nebo třeba bych tomu nic než vodložit nervy a batoh člověka z rukou božích Panečku ten by se vobrátil..ten by to nemoh dělat ani dva dni to co dosud dělal ono by mu to nešlo by mu to lezlo z krku ono mu to taky to či nebaví když nenachází odpovíte nebaví nebo s tebou to nebaví ke říkal ten láska protože i do toho než jako jako trhlo ne ze věnovány jak víte možná ne velice vedlo to li vám to musím vysvětlit protože on o to asi věděl ten láska to mají vedená i upírají tím předmět jo že šlapu našla padlo a tím ta hlava se na nich dech tím utnete předmět na tom břehu jo takže on může obnova potom všechno si pracovat povedou trčet dovést cela pasivní ne že by si to do to znamená to o to delší vava když na tebe někdo dupne tak to uděláš ne hotovo no tak duchovním slova smyslu je vyvodit z toho důsledky ale okamžité vidět do najisto důsledky jako že jsem to viděl uznal to je takové a takové a vyvodil jsem zase důsledky poli mysl by mohla tady jmenovat vyvodím okamžiku se ty a to jsem viděl slyšela tak dále mate podobně tak tenhleten ulita šel do plzně a jsem věděl že chceš to znamená že chce všechno co mu řeknu uskutečnit to sice stavy jak zírali ty ostatní ten stálé to byl tasí ještě jak zírali jak to že si dneska takle k němu mluvil této tečnění takhle nikdy takovou intima a říkal protože neposlouchá a on říkal je posloucháme a jsem říkal teď e se to jste se tedy zeptám sám jestli chcete co ste teďka slyšeli a voni neslyšeli to co slyšel ten ulrich představte si to jsem z toho usvědčit z pak i ten šen tak to nemohli jaký oni že ani důsledky že to neslyšeli to škála tak to tak jsem říkal že to nedělejte ježíš kázal taky davů ale děl že voni že nemají kříšení a přestane to kázal protože i to je dobré že vám to jde okolo ale je také se mu dotýkáte tak vám to de oprav jenom okouší to není to není doba contra tak oni si udělej co dásní se i tam činí takové pokání tedy že jsem nad tím žasl jak se příště chovali ne ale učně mile překvapil že on byl ochoten na to se ptal odpovědět činem....zvědavosti ale aby to mohl uskutečnit a když to uznal tak to šel uskutečnit okamžitě uskutečnit kdežto ty mohli provést přátel všechno uznají všechno ale i se uskuteční nebo strašně málo to je chyba se stejným způsobem měl přátel gotvaldově co mocnost úplně na stejné úrovni ale to nic to je běžné člověku to dělá dobře to poslechne ale v spatně mu když to uskutečnit že jim říká se když takhle činí do pokazí říkal no jo jsem vám nedivím protože když se konečně objevili že jsem vám přišel že vás přišel zavraždit zabít takové že je to víte protože když jsem měl to zjevení toho jeden votáčet prvního listopadu třicet devět kde jsem vlastně prodělal znovuzrození určité fázi tak jak to začlo přestože to nebylo časově nějak li mi to áno tam často nevyžadovalo našel to že jsem pochopil nebo poznal konec světa co to je poznat konec světa ctí končit tím světem jako že to není můj svět je a tím stvořeným je nestvořené boží věčné a teprve pak jsem mohl poznat tvoření světa si stvořen proto abych se dostal ke konci světa aby se svou znovuzrodit kdyby byl ježíš kristus nezemřel na kříži nemoh vstát z mrtvých přeci-to to byste si-to je tak jednoduchá záležitost my musíme umřít abychom mohli stát notách to pořád nejde no takže se nechovám do slušně k vám protože chci taky abyste.. umřeli a mohli se znovuzrodit že ano a to je neučiní bolestivé protože kdy se máme se rád tak vy taky se máte rádi i se že jak se tady oslavu svými řečmi tak se vám taky a pochopitelně usedám zabránit ale nemělo by to být ocitnete příklad to je dobře že ste to řekl to sem moc rád co to znamená vnitřně umřít kdybychom ztratili to svoje jak se to takhle říká to umře ne tak nemůžeme tady na tom světě vůbec žít my jsme tady živi protože máme nějaké nepravé ale co nepravé jsme živi tak dlouho dokud není nahrazeno tím novým jak se to stalo ta smrt toho starého u bezčasovém okamžiku bez nosem okamžiku kdy i ty nádechy nebo návyk k tomu jak to dělal lékaři byli bezčasové jsem tam nevnímal přestal jsem po určité době vnímat čas kdyby byl nepřestal vnímat čas v těch operací za ledový tak jsem měl pořád bolest bude ti je vázána na čas ale když jsem vyšel času tak jsem vysvěl taky z bolesti posice si to že to je spojitá nádoba a tak zabít to znamená odkázat ho k jeho úloze kterou právo ještě hrad a na každé úrovni to jiná práva Jiná práva mělo to v ježíšově budu mluvit jenom teď o ježíšovi protože to je příkladné jiná pramálo to ježíšovo po jeho narození a do třiceti let to mělo právo mu diktovat poddanost rodině společnosti služba a tak dále a on neodporoval pak když to to dělalo samovolně to znamená utopí aby poslouchal ale byl dobrým řemeslníkem a tak dále tak ono to si zamanulo že bude požadovat na tom svém nositeli to co vono chce aby se mu klaněl a tak dále to....na poušti. No a on se s tím vypořádal postupně to to znamená to umírání není tak jak říkám... si to vždycky bezčasová záležitost o druhý tak je to bezčase prostě i odejde tam není ti lodi nebo von si vodejde nap..na poušť no on přijde z pouště a začne mít učed..učedníky a tak dále a tak dále on odejde na kříž ten cesta ne helenkou li to je tady to..špatně pochopili křesťani že například umírají celý život ne ono to nejde od ruky protože to není záležitost časová jsem ještě dost ne odvál to je špatná řeč to je to není závislo na tom jak si přeju odumřít nýbrž na tom příkazu který zatím je při království boží je přání který mu že mít ale nebudu si přát milovat protože bych potom na nějaké vývojovém stupni přišel k tomu že mi to dál nejde přestože jsem do toho do a ti všechno bylo žil že sem vkládal boží věci do toho co jsem myslel že je moje jsem zaměňoval nevědomosti... ovšem činí velký potíže tyto nedě ale to nevědomost a způsobuje velice těžkosti a tak tohleto berte na vědomí že to se musí převádět do jiné fue a v funkci se nepodobá tomu vyššímu protože plní jinou funkci to například plnilo funkci v těch učednících páně to ježíšovo viděli duze vlastnosti a je to to to vlastnosti lidské duše je to jidáš nebo to jedno a teprve když je opustil tak zase se dostal přes tu úroveň těch lidských vlastností které mu sloužili tam za li v třeba ke usínali že a vidí li bratr bylo věž jako končí ledaže v tom se nevyznám jinak než když dobře pochopíme ježíšův život a zařídíme se a to si to snadno zjistíme na čem se a co máme pravé dělal co nemáme dělat to je ale bez pochopení symboliky ježíšova života si nepomůžeme ani tím že rozjímej všechny ho podobenství protože se do říkal v tom podobenství nemůže být všechno obsaženo že v tom hlavní podobenství o těch moudrých a nemoudrých pannách fází nevěsta a vona to být svatba. a von na to schází všude tam přepodobené tvých svolal ten král nebo do to byl bohatý muž nějakou hostinu svatební ale o té-vo nevěstě tam není ani slovo se zase nevím tam byl ty lidi který mu tato eště vyhodit začne tam mohl nechat tady jde o to poučení to tam právo být na tom a ne poučení o o nevěstě to je záležitost boží do toho nemáme co mluvit a do to nemáme co rozebírat nevěřte je boží je naše nesmrtelná duše a ta nemůže být spasen a ta spasena je odjakživa sme ve věčné jsme v bohu a ne bůh mimo nás ze základní omyl že stanoví my žijeme v bohu že o tom nevíme a pak použito době žijeme částečný vědomí že v něm žijeme a čína se to upeme je žijeme bez přestávky v bohu jak že bez přestávky bohu vědomě tak nemáme tady na svítí dělat jenom kdybychom měl nějaký úkol učit bližní to duchovní zvěčnění života není co abstraktního že to konkrétní přístup k věcem a lidem k věcem klidem kdyby se byl nenaučil v předškolním věku konkrétně jednat s věcmi jako by to byly živé lidového ženami tyto lite to bolí že tak bych se byl naučil ani konkrétně takhle laskavosti protože všechno je jednota a kdybych z vím nejhoršího tvora tak by to všechno boural to na ještě tak tam statky ještě to není vrchol to tedy je pravda ale jenom v tomto smyslu to ještě vztah nějaký je bych tak řekl jestliže někdo se modlí nějakému bohu na nebe nebo něčemu vyššímu než je sám tak dokazuje na že se nestal tím koho se milovat a jak se s ním stane tak se k němu nemodlí tak prospěšným že je to je asi jako kdybych šel tadyhle třebas je ukázka nabydu nýbrž je vidoucí a říkali výtižném nou po ulici deme po brně deme se podívat vám a tak dále a vyříkal a kde to dovedli pro to říkáš takovým smysl své dělal kdyby se choval tak jak když je přítomen někdo tak proč mu říkat vím že si přítomen ten nese se přece co prosím o propasti nejmenší metafyzické zkušenosti je založen na to tady rázu není založena na aktivitě vůle a na jakékoliv aktivitě je záznam trpnosti čili jestliže někdo máme takou zkušenost tak jenom proto že buď dobrovolně nebo a dobrovolně ale dobrovolně a dobro i šedě ale stal trpný ano jsem se musel stát u těch lékařů trpní a tak to začlo a proto začla umět tak brzo to metafyzická zkušenost nepřejte si protože opravdu musel jsem se od sebe dostat pryč a když to nešlo o dobrý počala sil pro dítě to ještě drží ale kdyby se to násilí na sobě vykonali dneska v dospělém věku takovou trpnost jako na vykonal lékaři tak by se zabili postava nebo byste se pomátli oni ty lékaři beztak nevěřili že nebudu pomatené ale cesta od sebe výjimečně no tak trpnost co to je ta trpnost příklad ježíšova života největší dávka trpnosti spočívala v tom že on přišel na ten svět jako nevědomé dítě lidské čímž před tím nebyl a on se ponížil tohoto stavu nevědomého lidského dítěte protože to byla při vtěleném bohu obrovská to bylo obrovské sebezapření tak brzo se mu dostalo po dobu těch tří svatých tří králů po na učení o tom odkud přichází o nenechali ho dlouho na horečka je koná zříct a to každý do vrhá to jsou symboly toho co píši říct je živě čí věčnosti pocházíš a budeš pomazán zase na věčného to je ta kainovy proč ho to oslavován tak takže tomu přišli říct a nám ponechal jenom symbol za to arizona ale my se to doufám vyznáme ale následnost proto že bychom v tomto věku nebyli ani ochotni ani schopni tuto znalost uplatňovat s metafyzikou ten neumíte uplatnit tak nemůže uhasit ova čili trpnost musí být musí být protiváhu že dovedete plnit aktivně pan ježíš kristus to ve taky praví že byl podán trpět třeba své rodině a tak dále on který měl tu obrovskou mudr za sebou že v sobě který takže on to potom začal na ukazu jako mých trpnost aktivitou a to je správně pojatý život dobýt tak namíchá že když zapotřebí být aktivní tak musí být aktivní do dřeni kosti že třeba být trpný tak vy trpní zase tam panna maria byla trpná dokonale když ji poznával anděl že jo kdyby byla malinko zaváhal jako třebas zachariáš kdyby byla malinko zavázala tak se tedy š nemohl narodit to bylo zaviněno způsobeno tím že byla dobro a dobrá tak je dokonale trpná být naše duše když se vnímá narodit ježíš kristus byl jsem dokonale trpný když jsem vzdal svůj život nastávala tato na maria svoje život tam v tom koncertem vzdal ten svůj život a lidem řadu se mu dal předtím že to byl násilím co mu se tady to u nás vidí a s nebylo to teprve vyhodili ze chce zabít a ještě ne nezabil e takže to nějaký pokrok byl ale udělal jsem tam při tom zase v tom byl taky omyl jako v tom prvním znovuzrození na první obrácení ku sedmnáctého jako v tom dvacátém sester roce v tom koncentráku byl v tom omyl protože jsem si říkal to je dušičku říkal a teď když takové obrovské utrpení který tady konec se víc ne zažíváš utrpení vidíš že bůh spravedlivě spravedlivě naměřuje tobě i ostatní a že tedy se nic nedotýká jenom proto že si vínem postavení než je tu předtím kdybys byl v něm zůstal by si tady byl tři dni a dostávají fatky taky o se byl se jednou s kolem zase k zemi to přece kožemi aby takovou ránu že mně skolil zem ještě v onom kopal to bylo i první vídni ne a jsem užita všechno pleny ostatní těm styku se to nestalo a když to stalo a potom najednou nic abych aby to bylo jasné pro aspoň pro že že jako jsem chráněn když se na jiné úrovni a tam na úrovni jsem byl opravdu absolutně trpný po stránce že jsem to bral jako samozřejmý že bůh je činitelem že bůh je poznávající že duch je mlčí ne a ten nikdy nemiloval jsem nikdy nepoznával jsem nikdy neexistoval on je to prevít je a skrze něho teprve odvozeně existuju ale byl v tom je veliký omyl že si nešel že je toho na se i my se do sedmnácti let to si potom znovu nezná člověk chce potom a proto jsem musel být toho vyvržen po pěti měsících aby se nedostaví kde jsem ne bych mohl zase kráčet kupředu čili to dneska uvažuj jako se velice správné jsem to dycky líčil tak sem se provinil že se ztotožnil s tím že jsem na svobodě politické a ne se tam jen pouhou duchovní toto tak když se chci vymanit slova výkladu to také říkám ale ve skutečnosti je to jinak na ten ježto pravda jsem podlehl tomu ale tomu dojmu že jsem na počká svobodě ale věděl jsem že to jenom politování na jiná to ne ta pravá ova ale měl jsem možnost právě teď teprve začít co jsem nikdy před tím nezačal a to je odpověď tady že za nový naše začít být správným pravým způsobem trpný jsem si nikdy před tím netroufal mít ženu nebo se oženit se ženy ani ne do ani to se tedy neženil a teď se se najednou voženil protože jsem to ne považoval ale věděl jsem že je to správné že bych neudělal další krok kdybych nebyl měl vedle sebe paži vodního který nebyl můj a že si mohl vždycky přivlastňovat nějaké tady a ne ze určité roku ale ale a manželku jsem si nesměl ani před svatebním čase přivlastnit tu jsem musel brát z rukou boží a říkal jsem z toho měl od často do to vykládat před tva bohu ale toto se pozná že to je lepší než když by byl by směr měl protože jsem se cítil vedeme úžasně svobodná a ona měla tu velkou výhodu kterou mám a který člověk ještě tu sobě po nešla paříž díval že jakou nevěrou nebo takový a nebo nebo netečnosti učit je ten nebo k ale nestačilo to k tomu aby abych ji převedl na tu cestu kterou jsem podal správnost znamená tímto životem jít vědomí bohu a nebyla to to terezii která to viděla předškolním věku štítit musím to dojít a k tomu názoru došla teprve po šesti letech očistí jak tomu názoru přišla okamžitě měla za prvé vedení duchovní a to druhý hrozný utrpení toho poradě obojí jak ta strašně trpěl a jak ta byla síle při tom veden to kdybych to líčil jsem tam pokusit dělat abyste věděli jak to by prana zevnějšek rozporně a neunese byla veliká harmonie protože byla vedena v dualismu a ta musí lapá rišiové zloby naivní dobro to to vedení duchovní bylo relativní dobro a výklad který se hádali pod nohy nervem a jiná lito ne utáhli přestože byla dospěla neotálet tak to rozeberu ne ale to se zase chtělo na mně když jsem si přál mít patra který není můj aby abych dovolil pánu bohu milostivě že by ukázal že je a ne mu abych aby to byl pak a na něco co si přál neboť tady de příkaz milovati budeš bližního jako sebe a ne uvažuj o to jestli bych taky mohl ne to ne tak byl jsem eště na roky takhle pokoušen kdy manželka nebyla pro litovat smyslu příčetnost že na to nestačil a tu musím pochválit pepíčka druhu že jednou za do prázdna a bylo ovšem zase jsem to dokázal to jeden léčitel který na ni stáhl začne minut mně a po těch ranních potom po těkostech nebála se o život jako se mává začne se vadu život protože jsem ji vlastně a ten život že si musím dneska vědomi když to nebyl život pro a můj součást mého života byl to součást přímo božího života tak mi to ukázal do této koncentráku když se to můj život ten tvůj tak tady to pouště aby věděl co to je že to moje a tak musím říct že to byla tvrdá škola nikomu nedoporučuju aby si přál to kolo projít do je prostě cesta každého člověka je nenapodobitelná ta je jedinečná ne lepší lidi a přejí si to musí dát po svém musí v toho je tam rady ve zlém konkrétní případ ale zcela konkrétně když si konkrétně neporadí kdyby například tady martiš neporadil a s tou paní kam vedení to je chyba tak si neporadí ani těmi božstvím věcmi marníte tady poslouchal a ona si musí pojat napřed s touhou se kou a pak si pojí s námi snadno proti to bude se a běžné ale on vedle se chtělo aby to bylo aby to bylo prostě konkrétní by ta bytost nebo do všechno dění že jo do toho hloupého psaní nějakého statického výkladu který neměl mysl že ano tak se když jsem to poznal jako stav a jsem pořád o správné že mám k dispozici od pána boha manželku potom děti jsem dobře věděl že kdybych jako ti považoval za své i teďka tak je okamžitě zabiju že by byl z tohoto života o boha a hledím o východisku to není pro na svíčku duše nikdo jsem nenalezl vás byla tělesnosti čarovat se s pořádně v zabydleli se tam i zabydlen a potom máte si těžkosti viklat tělesnosti a teď těžkosti s prostředím a téže chyby pln mám taky samo sebou ale byste si že odtamtud se začít opravovat člověk dejte se vážit řeku všechno roste vítáš správný poměr bohu nemáš vy pak se rodí ty chyby pak se dojíti těžkostí terezií máš li nejsou tu co vám chybělo říkali š kristus učedníků byste kterou si tři roky chodili věděl dobře že odpověď jedinečná a jedině správná nic o všechno se postarat o ty běžné věci se postaral je to tam a tam se to a to tak dále že ano všechno věděl a takhle bůh říci všechno za nás a my jenom musíme jemu patřit musíme milo že těžká záležitost to musíme nemůžeme no to je příkaz tedy rady abyste si nemysleli že vy jste dneska mohli nalézt živou tělesnost nenese tu ste století to stočena do ve to ti bude jenom skomírá nic víc dříve nebo později a porůznu jednou chvilinku to bude dobrý nebo to bude špatný tak je to se všemi se mnou tak samo sebou jenže protože to zkoumáte je to to je mně vedlejší než to proto vy