Karel Makoň: 88-06A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

s tímto jsem otevírání shora ten lotos otevírají zhora se neotevírá lidské vůle to je přednost toho otevírání ten se otevře aniž vím jak aniž vím proč a aniž vím který a na tom vůbec nezáleží ale to za následek že do oblasti vědomí vstoupím ne a nejsem v jiné oblasti než v oblasti toho otevřeného lotos kdežto protože je to vědomí které jde zhora do vědomí te kde shora se z neruší to vědomí de zdola neruší takže si mohu být vědomí tohoto světa neumřu a přitom boží vám plně otevřeného to shora toto znali křesťanští světci takže existují jeho u nich je to dokázáno extaze kdy přejí chodili vyříkali i při jednali extatický jednali a to znamená zachovávali veškerou činnost dola přitom otevření lotosu zhora ale když jim třebas při láskyplné činnosti do řekl nějaký děkuju a ten láskyplný skutek který si na provedl tak on se ten dotyčný pozastaví a se hne se dělí nejméně je li tomu dělal po bůh nejsem živ a to se a tedy říkal vím a rukama že ano pracuje kristus nohama chodí kristus a proto je to neunavuje a byla to se šla stařenka stačí že nesmíte si myslet když oživíte tuhletu tělesnost sebezáporem že jste získali nějaké privilegium které věčně musí platit na tom byli plavil pomátlo co jednou platí o podruhý neplatí z toho domu že se si na to sedli nikdy nemáme zaručenou definicí ten židovský národ byl vyvoleným národem ve kterém se spasitelná rodil a to z toho udělali prone nezpronevěřili a takže ježíš nedím plakal bylo co řídila a to bylo čit takže upozorňuju vás že když máte správné východisko živé tak si toho vaše za prvé druhé si nemyslíte východisko je konec východisko obr nástup na cestu nám muži udělat první kroky a nic vám to víc neumožní jež dělat první kroky kdyby se byla neopakoval na ten návat moci a to připraveného toho před přemožení bohem kdybych byl toho nebyl poslušen tak to zahynulo na každém kroky který musím říct že teď je to záležitosti disciplína mysliti abych si toto východisko živé nepřivlastňoval bděli ten život toho východiska je od boha jako je celý můj život od boha tak to je specificky božské že je to živé to je potom čísle jak se stávali tím božským protože to je božské od boha a ne moje no a jestliže takhle k tomu přicházím tak si to nečtu přivlastňovat ale i potom návalu toho božství který mně zavedená cti letech jsem stačil za devět let ze sebe udělat svatého ale jsem se cítil být svatým je opravdu to je hnus a toto se vám nesmí stát ani v tom maličké kdy si nesmíte se dno za to východisko opravdu platí toto máš na tom mostě do deseti že nesmí zabydlit ani v tom nejkrásnějším nesnížit ani v tom živém východisko tolik jenom aby se mohlo jít dál se potom osobité prošlo a ne aby se tam usedl a těšil se z toho když se těšila ta jeptiška v radosti před tváří toho vypadne ry to se extaze svoji tak on ji tak dlouho nemilosrdně třískal do tváří a se stoho probrání a co to děláš říká vím tady o lidech neřestný tedy žijou tady velcí a tady se byl poslán a ty jsi jinou neřestní tady patu nějakou extazí a tam jiný trpí a tomu nezeje taky neřest tvoje přestane toho nedosti a za mnou a i tam kam nemůžu být nemůžu těm než s tím žena by to špatně vykládal pod tím že tím mužů a ty než tím že na a poslali a on dělal veliké skutky zázraku o převrat a ty protože a držte spády o své x to na tebe bude tak se třískat být a na tom předem tedy jsem dělal německým o této terezie bylo jedině dobré jedině lidí správnou metta klidný ze všeho co bylo to správně zahazovat uděláno žije do práce že on se bičovat je a to nechová ale že je to ukázal vším že ona to dělala myslí o tom že to na na bičovali tu svoji touze někde zabydlí protože on tam bylo dobře jaký tam bylo dobře ne nedělal žádný mírný tam bylo dobře tak se pořádně příklad abych tam dobře nebylo a to dělali se mnou lékaři podání je říkaje tam dobře nebylo v tom světě muž byl půldruhým roce klást je tomto světě že jsem žravé dítě do názorně o b s o všechno krásné pěstování mapou neřestí způsobem přesekání a našich no co mohlo udělal aby dostal na ty operace tak by tam dostal a myslím že kdyby nebyl býval tak o bez a nedostal jsem nepodal nějaký přecito to ale takové bez dítě snadno podléhá to není správné být jako lékaři se s dětmi nedělali nikdy ne tedy čím tu sítě tímto bylo modernější tedy názorné že tak myslím že jsem vám vysvětlil všechno tohoto východiska škále eště bych vyslechl rád vaše dotazy od naděje že by se kdokoliv z vás že ho to do neřekl od bydlil přestal být zabydlení to je své tělesnosti není naděje tak bych řekl že těžko si du představit možná že to není představě to není pravda to je jenom názor prosím neříkám něco co vím nýbrž jenom provádím názor když se na vás tak dívám jak se krátí zabydlen tady říkám to bude těžko z vás toho dostat tam strašně dobře nebo strašně špatně všetečné a tak to se zabije taky protože říká ghos bolest je omyl mysli a tak dále to nebyla postit přečtěte ose tekli ten nebo omyl vůle taky tak to říká opravdu pokud jsem vůlí se držel a oponoval jsem tím lékařů zase měl ohromnou bolest jak chce to povolil a jsem na tu vůlí nestačil tak se byl o bolesti opravdu ne ta bolest najednou přestala být se stala být moje vůle a to nestačila o vůli nebo držel jsem se při živ bylo po bolesti a rázem bylo oblst a bylo to bolesti v těle veliká neskutečná byla skutečná a byla závislá osobní vůli a tak tak že zabydlení je závislý na naší osobní vůle musíte z osobní vůle umět let a teď pro vás je pro podle mého názoru daleko užitečnější oživitelné ší východisko vy tady každý máme nějakou vitalitu to znamená životnost tou po životě nebo uplatní než životě to není požehnání tělesnosti to je užití tělesnosti tak je to představuje by to mělo být a tato vitalita jiné meze u zvířete jiné meze rostliny a jiné meze člověk zvíře a roztíná ty meze své vylity překročí kdežto člověk meze své vytratí může překročit on dělá něco navíc na co nestačí takže dejme tomu na to řeknu způsobem který by se to neřekli chce pochopit něco co rozum pochopit ne že to je druh vitality to chcete ale nestačí na to váš rozum a tak je to špatně použít a vytýká tomu se zvíře nikdy nesmíří to nechce víc než co může rostlina taky nechce víc než co že ale člověk je prvním tvorem který chce víc než co může a nezná ty meze co může takže se sápe k tomu co nemůže a tím se dostal do situace velice rozporné ze které si neví na rady než aby toho nechal a tady se opakuje plně obdobně totéž co s tou tělesností zanechá touhy to vyřešit svoji vydáno ti za svými ctnostmi zevními a tím se dostane za to se tu tetu to znamená tomu životu ze které ta tak vitalita ne teré ten si tady ta pochází když ježíš kristus radí vyzvati budeš příkaz z celé duše své tak říká kam to můžeš dotáhnout že veškerou svou vitalitu použiješ k tomu aby miloval boha se učí se mu že š a když to použiješ všech svých sil aby miloval boha tak si správně nepoužívá vitality ale nemá to ten následek že byste ho boha poznává ale to následek že ztratí sama sebe protože pozná že to nejde on tady ježíš kristus nařizuje něco a zároveň dobře věděl že to nejde tím způsob a to že to nejde to je na tomto nejlepší řekni václavovi protože to nesmí kdyby to šlo tak je to obracení se k vůli k vůli lidské a ta tám nesahá božském něco odvozeného a ne úvodní lidí studní vole boží je mu a budeš můj kdežto vůle lidská je ta se tou rádo víře to nebo ono a tak bych mohl či oživit vitalitu znamená umět bez lítosti odstoupit od své životnosti jsem tehdy v tom koncentráku neotupovaly o své tělo si tělo neuvědomoval ale jsem odstupoval od své touhy žít jsem ty tři dni před tím než jsem se dostal v esesmanovi tedy kte zabít začala toužit po životě po tomto pozemském živte se musí netoužil jsem byl celý udiveným že jenom jde o tento bídný život jsem najednou objevil nové východisko vy tady tu že duše ještě neměl oživenou protože jsem ji pohrdal všechen život pochází od boha přeci mocí boží jsem to pozoroval v moci boží je tomu tak je že nejen duše ta moc boží pustila jako že opustil tak jsem byl bez pomoci a jsem najednou žebra pane bože zachovejme naživu na tomto hmotném světě u se ho ještě lepší dobrotu než předtím a jak jsem to myslel nitě najednou náhodou přepad nějaký esesman domino aspoň matku je mně dokonce skolil požil na zem a popadlo ode odešel ne ne ne doby to bylo v těch třech nech takovým mizerný situace jsem myslel když by tam po kopal a položil že bude poměr ta že chce doupata podkopal víno a oni podívá na přísloví a to setník to měl zakázáno dobýt tak ti ale tam jsem prosil za se ničím to východisko které mně tak daleko dovedlo to ta živá tělesnost tam kam do provázal moc z toho pocházející zase mám nikde jinde důležitější věci o či do obě ne to je pro ni strašně důležité protože plní hor je můj děvčata každého člověka je specifická neopakujte ne chyby tak je neopakujte to utrpení nechtí nepřesvědčivě když trpíte tak to vždycky musíte vědět že trvá nějakou dobu že v tom naše vaše tedy chyba trpíte není to chyba boží nebo nějaká nemilost když to utrpení mně trvalo tři dni tak jediný jsem si byl jist že tady je nějaká chyba nevěděl jsem jak jsem vám nepřišel na to že jsem si žil svatýho že otálením říkal to že mu dělal ještě nějakou jinou šivu a lidem taky svýmu sem dělal ale to ještě musím něco více jsem takhle trestán za to jsem nepřišel potom po tom osvícení se na to přišel ne není zapotřebí viděl jak se to posteskne to ne li nemusí člověk vidět proto není zoufalý nikdo žádný ani vás nemusím právě to že to nevíte na tomto neničí požehnání že je tady ta nejistota moudrost nejistoty a to přece o toho vlast a někde dysposici a do nám se doví ale to a stejně nutná jako ta moudrostí stopy se který jsem žil totiž jest dosti let a potom jsem při žil s moudrostí nejistoty a tou jsem šel kupředu tahle že stačilo tři dni takovýho života abych se se dostal dalšího spějete lichotí se podobá tomu jako při cele počal ježíš na to první za ten pitím široké na ten druhý tři hodiny na ten nebo tři dni na ten třetí že ano jaký není co ono samo sebou že člověk to nezažívá tak dokonale ten ježíš kristus ale nepotřebuje k tomu taky nějaký čas čas obalem který bílé prudký pohyb to je modlila to tu za rádi to na tu jsme že jsme pozadu pořádku ono se výhra co jsem co mi uneseme proto tu do této milosrdnost že to nemáme co neunesete se to nevěřím tak jsem končil prosím vás ideativně to takhle jeho může pomocí své poznati tedy na klece nám kacele páter který je ducha cele zrobit uvalit nahání jo který zemřel před několika lety takže ho mu vině pomluva to i strašně na že o pomluva to je ta výhoda že mi to nemá za zlý a ten říkal jedno a to bylo poválečné době ne začátku tam ve věkovitých karlových vám snažím exorcis vyhnat jana který tam řádí pochpí a mně to nejde o byste poradit jak na to co to jednoduché protože v níž vyhání dělala de dělá ve vůbec není ten se vám směje protože to není obcování dáno ty exorcismus to i za estinově ete my se ho nic nějakým elementem nějakým astrál nebo ničím a to vyhání a ty nejsou říší ty prostě jenom vína tom životě a mají z toho nějaký svůj život takže se tam bylo udrženo ozařovali exorcismu i se sebe ještě chystají přiložím ocitá se tedy dělat poraďte jim tohleto jsem tam nikdy nevymykal popel taky nedovedu tak bych se mohl tvarem tak dělá a když vím že neexistuje nějak b a tak jsem říkal byli tam němci předám zanechali tam věci a měli moc jako málo který jiný třebas jiného statku který opustil za klid to to znamená připoutat tu svoji představu živou představu k tomu se úterý tam ponechali vycházeje především hnul z toho o nejistě že to potřebujete na poda to vyhodit na pole a vy hádejte všechny všechen nábytek o ujměte znovu z těch stěny nechce tam nic po bylo unikají te nábytek je s těly předtuše a nechce ne se vám nechce to jiná věc víte nábytek toho je tam v tom pohraničí strašná fůra musíte ten svůj spálit a v jiných loupit na krást ne ne to není spoutáno s tou tím prokletí na se po něm oni to udělali a bylo mu to exotismu a s temnoty soudních klid nebo jiný případ v plzni při nějaký dán velice čili to byl jsem řídil a oni za ním lidi chodili to zaměstnanosti a nikoliv aby vyháněl taky tak je to je ty dělá býky a to z jaký straší aparátu tak po smrti jednoho člověka v tom baráku kde von zemřel strašilo a ta manželka samo sebou přišla na toho kdo pána chtěla od něj aby to zrušil by to mohla vůbec bydlet že tam se pohybovali dveře zavírali týrali a moc věcí se dělo s ruky vše jak bylo slyšet a brání dveří a no hrozný věci tam těly padání kamenů co to nezabilo padalo kravín okna a to pane protože se zná nějakým naším známým a višnu přišel společně s ním ke zaříkal ani pánu jste tak jako aktivní živi tak se to nějaký neorientovaným to není žádný něja bliká se to ale jeví tak ne ten ten mrtvý a vy se tam podivíte do domu a po a řekněte mně co tam ta manželka v tom domě udělala tomu jsem našel podívat a ona mu řiká velice tam změnil a od doby rtam říkám tam neměl takový obraz nevím pro část jsem to schovává do s křížem na to ne toho v jeho připomíná přitom zima nechci pořád oplakávat ne je to jeho podoby například a tam neměl tohoto o to měl strašně rád a jsem to odtranit že to zase jeho připomíná jak se i s tou pouta tak se říkal pánovi prosím dařit ale detailní aby se všechno vrátilo na původní to všechno a jestli to tam manželka nemůže s tím manželem vydržet protože ji straší tak se na čas v stěhuje bude to třeba dneska je čtrnáct dní po jeho smrti tak ještě se sášti řídí bude zapotřebí aby to vydržela mimo domu na nějakou příbuznou tam jde tam byli šedesáti se potom vrátí po ale napřed všechno do pořádku jak to bylo tehdy jak to ten manžel tam chtěl být a ona to všechno na toho původního pořádku inda očistila oprášil a kani a odešla od toho protože ji to připomínal toho manžela odešla od toho a vrátila se začne sáním a nic nestrašilo a neplakal nad pomínku na těm živými to manželčina a že tam nikdy li poměr tom takže ti vedeme nějak to jiný názor když katolická církev o žádný satane vise za ním to tam nepomáhal tady dílo boží působí dobré i zlé neboť se žil tento řád dualistický ano to katolická církev nemůže začít přiznat že by to bohu přišívat věci špatné relativní zlo a jeho kabát to se jim nezdá být shodné že ano tak vy to nemohou to budou dělat či z ale ti to dneska udělají tak dělají stejnou si by jako středověku že tedy to prošlo neska ani to při vidění že to je ten si a je to pořád jedno a totéž to všechno hlavu postaveno to je to takhle člověk může víc tak za ním mrtvým životem a nebo takzvaným živým životem mrtvý život se podobá životu nižších tvorů kteří nemohou svým životem dosáhnout to co člověk se životem dosáhnout mu že pokud tam oživí nějaké východisko a na nějakém tom východisko že nevíte komu ne tak nazvat na tom buduje dál nedostane u toho vysocí se východiskem nýbrž na něm staví dál a přece si říkali dopoledne že třeba tím východiskem někam dojít je třeba se ním rozloučit když on to dohraje roli když on dovede kam může neboť jestli to neudělám tak může nastat dvojí tu přešla půdu na místě a nebo nebo zároveň že stav jak že šel po jak se dostanu taky dostaví krize a krize z toho důvodu že jsem začal přešlapovat ježíš kristus ordina měl tu výhodu že věděl kdy přešlapovat by mu to samo šlo s tou rodinou tomu šlo věcí letech tak se prostě poroučel říká nebo matku ne bratry nemám domov prosím vás nemůže z toho strach on ten domov měl jenom že vnitřně se souš on když mířil do věčnosti tak musel přestat mít tedy do nesměl být tady zabil jak se si řekli ten most který lidský život je mohl ten do věčnosti a když se na něm zabít tak ho nepřejít drsti je a tady vidím šivovi není na tomto mostě tak že by toto východisko nemáte živé takže by nepřejdete do vám době jako tak říkám že by to nějakou rozvoj tak ze života ale mají tak je to v pořádku a když tedy tím prvním východiskem se dostanu k jejímu správnému využití tak to dopadá takle že to co mně to první východisko otevře to do posledního díku využiji pro praktický život takže dejme tomu když uměl vlivem lékaři otevřeli východisko tělesnost tu všichni chápete se to východ proti lenost asi tělesnost je hlavní stroje a že o život jak se vám zdá ale otevřeli oživili to ti způsobem jsem tělesnost nechápal jako svého života nýbrž jako prostředek toho který ve mně myslí tak jsem se jako dítě představoval a to jsem využíval do všech detailů a dobře vymožeností který potýká totiž jsem se zaměřil na přírodní vědy a tam jsem se stoprocentně věnovat těm přírodním vědám především tedy mi na tom nezáleží ale to užívat proklatcem a tak fanaticky že jsem měl jenom tuto chemii na mysli žádnou víru v boha nic jenom chemii a jenomže by hodili vynadáno neslušného studenta že je nebylo ve třídě vymazat pro peněz na vysokoškolské studia a nezaměstnanou nebe takže dobrýho devátýho evropě to jsem se samotným bylo vyloženě stany maminka li si ostatek penze tak nemohl zaručit vysokou školu a dítě který mně byl ochoten dělat tohleto je játra říkal nemohu vědět vy taky neskončila ze se to nějaké zaměstnání takže sám neměl čeho by byl živ tak byli rádi byl tupen lidí maminky no a jsem tedy tu jdou situaci uznal a u se se zatím tužkou na kterou dali ne v hodině toho gymnázia pak sprostě se odešel ale tam jsem prostě nechutí vstoupil a