Karel Makoň: 88-06B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ale byl to dobrý ten čili v tom životě můžete projít několika takovými východisky každém tomu se dotáhnout do samočinné samovolného stavu že vám to de tak že se ničemu nemůžeme nemate k vám to krásně dám to dělá dobře a to po těle lásky dáno mají vás to od mozku a patu o to je vono a toto ježíš zažil státem rozeného života že mu tak souhra rodinou se společností ve které byla kdy by studoval dvacet dokonale se a se nepotřeboval tomu věnovat žádnou svůj péče o to samo šlo a tu by byl začal přešlapovat na ni a touto byla vznikla nějaká krize vyvázl a to může být někdy dokonce i tragické a to von nemohl jako příkladný život takhle ukazovat tak prostě řekl bohem rodinou kterej své věci protože on šel cestou poznání kdežto když divoký hodinku devisou poznání tak nevidí pleti přestat vymalovali vodítko ale on to věděl tak je ukázali jak to člověk vědět tak záležet samovolně a před no takže když to bych hrnu tak řeknu ježíš kristus připojte samovolnosti lidského života byl na bez naší vůle nepatrných a tak dále řekl ti konce do samovolně připojil svoje ten o teol za mohutnost navenek že samovolně a bez těžkostí zpracoval jak to synagog tak jsou rodinou a těmi truhláři že jo tak i ze nesl a to byl pro něho signál že nechce li připustit krizi a musí se rozloučit vnitřně ne prosim vás utec od rodin nic rozloučit s tou s rodinou sou společnosti a tak dále samozřejmě vona krize na stav po tom křtu v jordánu se musel poplatni satanášem to byla krize která netrval dlouho po tiše tam vtělit dní o krize bezvadná strýce že ano protože a pro se vůbec poctil projev těl by prorokova tvoje aby bylo ve stavu nouzové aby mužové čk aby se konečně projevilo co do pro člověka ještě dále v a když člověk nedbá to ledový se od svého jaké požadavky němu ještě tak nikdy se nemůže dostat ho osidel ale to jeho jáčko tomu ježíši přesně řeklo když ho vyprovokoval tomu se projevilo navenek aby se nitro objevoval navenek mu přesné co chce plantě dělej pro věci teďka že se budu si rodinou tak teď máš povinnost kance svému řikal opakovanou tobě ne a do mrštil ho že ano takže von nemohl vládnout mu musel být poddán takže je to jáčko které se tam projevilo v podobě dvanácti učedníků potom to je to sou schopnosti lidské duše přeloženo do češtiny nejsou učedníci nýbrž jednotlivé schopnosti herecké pro člověka ty mu sloužili před něj nešli ale byla tam jedno to by další oni také nešel ale nebyl spokojen s tím co ten ježíš říká nebo dělá nebo navrhuje navazoval lepší nějaké nešení neboť si zachoval velkou míru vlastní osobní vůle která je v osobním spojení rozumem neosvíceným o a to potom ve do nakonec k zradit začátku zrovna nebyla ale vykoval se to s toho že na tom vyšším stupni potom nesmí člověk nic před někde jinde než v tom věčnu a on ho měl ten jidáš eště ve svého rozumu ten a to je zrada to je rada toho druhého stupně na prvním to nevadí a jsem tam vůbec nevěřil na nic se nestalo no a tak toto jsem v podstatě říkal ránu ale řek sem to ještě dodat že tedy je třeba nežít mrtvými životem nahraditi pochovají mrtvé na to na rádi jak se tady kristus nýbrž žít živým životem a ten život se žije živě tím že nějaké to východisko oživené umí se oživilo lékařů to jsem připoutal se na tu chemii a to je tedy zcela přirozená záležitost a připoutanost chemii že ano ale u každého je tomu trošku jinak protože jiné zájmy a není pravděpodobné že je vaší věku včetně pavla a vede nad by byla naděje že byste mohli mít totéž východisku jako to znamená tělesnost vaši východiskem správným je a myslím že to pavlovi nemusím nařizovat nebo doporučovat vitalita v tady to je strávili to tam na vitalitě se nedá usnout na vavřínech protože když člověk pořád nepěstuje tak ona k vekému žalu toho člověka chátrá a bolí to se nemůžete člověk něco dělat co se tím chtěl děl tak záleželo a tak by tiento bylo pominula na dupali totožností to přešlo nějak to je tedy duální ale vitalitě jako živou východiso není třeba ani víry nějakého boha nebo věčnost ale prostě vyhovět jsem měl máme ho dosud gotvaldově nějakýho pana hávu který je mistr nevytratí a při sem osmdesátém roku věku ne že by se převážil prací ale ten člověk nikdy nedokázal si věd na jednom vleku nebo nic nedělat nebo ne nějakého koníčka ale to bylo záměrné pořád byl by dál takže on mu podařilo během toho živo život o tu věta u oživit o živé sítem nezemře na věky ten si bude vědom posmrtném sebe bezvadně a proč vím že oživil to si protože ho oživil i ve své tedy a to by se bylo nemohlo stát kdyby neměla vona zo jiný vzor takže to protov a takovou vitalitu dycky že to lékaři viděla nebo rukou bych tak řekl a že potom mohla jít dál a ona se chopila a taky byl zaměstnancem pana by nějakými skalický a jak vám známo on tou vydali tou kterou měl živou se stal pověstným dobrým učitelem kdekoliv ten člověk objeví tak je nejlepší z nejlepších protože ono mu nejde když máš živou vypadli tu jako východisko nejde mu o to aby se ukázal než aby to udělal dobře a odměna jemu je největší ta že to správně udělal on musí být po takový pocit spravedlivosti nebo potřebuje být spravedliví člověkem na se neviděl člověka jiného vedle pana by že kdyby l takovou potřebu spravedlivosti jako on to je nesprávné řekne volá by nedělal a to je správné a proto to budu dělat i proti svému vlastnímu zájmu o to abych tady ho celá když se dostal moci toho svýho taktika tak to bude mít jiné než je se ocitlo tatínka nebo svýho šéfa by valdo stal ten mi ostatní nevědí něho zaměstná ona puste ocitla mimo domov a potřebovala by mohl domku a nebýt mně tak se osušila na tam přepadla všechny ty dokumenty o aby tam mohla být nekladou a jsem to všechno zavinil prosím kdyby tam nebyla by lékař a je byl neodvážil a mu lékařství studovat jako vodní chtěly ale dej to potom se vykoval ano to co jsem tam přetáhl tak se tam stala ne hned ale po nějakých zkouška lékařskou třeba se hosty a do vědou nějakým adamovi a ničivě jehož východisko jehož východních kou byla životnost a konkrétně blaženost života ta pravá blaženost života se kterou ze které bůh tvoří ustavičně tento svět v blaženosti vnitřní toto tvoří no a von protože ty svoje ovečky nějak nepřipravoval tak tělem aby začátku toho východiska aby se oživilo to východisko byla oběť byla objekt ten člověk musí obětovat co je mu nejmilejší jako ten ježíš obětoval hodinu vnitřně tak i v tomto východisku životnosti tiše obětovat všechno co člověk nejradši a proto za ním lezou staví mlinář že ty sytiti v tímhle milion a ho myra tak mohu dám chudá na každým vítěze objeví milošem rázem to nejme přítel mají mu to nejsou i ta jana mu tam odnesete a toho pana hlavy to tam vodnest co na to se také k tomu a všechno tam dala i svoji dobro pověšen proto tam odešla prostě takhle přijatými blázni tam byli u toho radši předčila a bych mohl říci že utekla výjimka že to nebyl by nenalhává a nebo stále někde na ten nýbrž že to bylo založení ty jany že se tak k tomu zvrhnete takhle zvrhla není to pravda když jsem si všiml potom miloše skalickýho dokonce mu to daří to to by bylo neteře eště se tedy bych ti tlačíš a nemám či je to se s ním se aby mu to byl řekl ale on unikl ho byl padlé ne se která ta nebo po toho nic že to právě na tapetě a tak mu řekni laskavě že on protože musel nechtěl ale musel být tak život jako pan háv protože by byl jako bude brát u jeho neobstál že ano mu mohl podívat mrtvý že ano nosit kříže a všechno dosti souvisí o nedělal to napřed radosti měl to z donucení a ten setrává není do východiska ne vlastní vůle ale z vůle panna hlavy to dělal a bude to nahá by dělal něco to na ale dozvíme potom v tom musela nějak se toto to dělá a byla by bývala doufá dobyla to východisko pustá no musela něčemu patří pořád na patření a to radžovi všechen majetek který si tam nastřádala i a to všechno to prodala a šel ty indie tam to odevzdal a eště mu tam zdarma sloužila a ta byla tu ruku a eště jednou po tom no vida toho co tam zažil když potom předá do povahu tak nevystříhá nýbrž toužila v tom dál pokračovat protože jednou to výhody v tom jako živen a nedostal se v něm do konce ani do dneška se toho východiska se konce nestanu ještě to pomine že a to dobře že neví neumí to takhle formovat jako to říkám jsem taky neměl že dosti takhle o tom mluvit tak že mu li sám nás oni mluvím s vámi dokonale neviděl než když chtěl jakožto pivě že si ne tak ona na kateřině ho který je tedy trýzní to je to je to období krizové to že se mohl narození jednoho a druhého stupně to není ten vadne tedy tíží nýbrž to je ona která není přejít přes to přes ten přechod tak je to to patra taky nemělo anebo nevědomost neví jak na to nebo že to je konečný způsob je pak a takže teď by se stal pomoc že jsem to potřeba jenom proto abych mohl na představit co by všem případě zapotřebí nesmíte ani na chvilinku stát zastavit do chvíli stál nejenom že stojí opodál a této ti se nedá stát opodál přátelé na si se okamžitě padá a člověk toho chápe třebas jako nějaký vláda že vstoupil do pekel to pravý řád a tak se to pocitvě to s to je to je reálný ta která mu stoprocentně věř nejenom jednám se tak je ale že to není věčné a je to přechodový tohoto mu nemůže vidět více je co je to následuje že ano a si to následuje protože se ten to stačilo se dostal trval tři dni že a tak vím že všechny ctnosti které jsem předtím měl opustil a neměl jsem se o co opřít ani o to vědomé spojení s bohem byl jsem prostě na kříži bože pro opustil tam křičel číšníka otče že a před tím pořád pocit se otec tam najednou bože si všimněte každý doslova a pak je třeba oddaného ducha to znamená třeba vložil tou vydaly tou do toho co dělal tak stoprocentně a tak správně takový vědomím že to musí dělat tohoto svého se musí vzdát ono musí od určité doby jenom o to že to správné a tím se rychle dostane přes to východisku jsem samozřejmě u toho václava působil na jsem prevít že on tím on tokem je že kdyby se měl byl nezeptal bychom to byli v několika debatě nepojedli aby byla to okolo zašel jsem mu doporučoval prosím vás promiňte mně by on olovem a pak se mu doporučoval být ve strany to to si to se nedivte kážu doporučuju podle toho co potřebuje od potřebám protože když tam tím okolními jednou je za za našich poměrech vy tam neměl být jenom a patrem ne by tam i počká klad k tomu aby to mohl dělat tak suverenně že by tam mohl zavést tu metodu svýho vnitřního poznání ne a to za mešní poměrů mimo onu není možné do tento upil a si nemusel mi pomohl k tomu stopy tikat se mi odvodil tedy že to není možné aby byli mimo a tak dále tak jenom vám říkám že je to je dialektická záležitost a že to se nedá šablonovitě někomu se třet ale přes a nastoupí aby se to pil dostali ten kdo tože a takovým způsobem ke mně vyloučil nežnou tvých čapek pořádku voni neví co to je ale to neudělám takže o zůstáváme přítelem no ale se měl taky co dělat z vás lvem aby toto všechno splnit syna tak že no a v krizi protože on nemůže zůstat sedět na fleku tam se padá každého východiska se padá když ho někam dovedu to dál v něm nedokážu tahnout tak se padne dále za stav začla ten ště to ježíš kristus věděl i to co zažíval na poušti ježíš to byl taky svým způsobem pád s tím zažil by nádherný způsob zasvěcení v tom jordánu najednou si taky nějaký satanáše ho poukázal říkám něco takový nesmysly že a o to musí vyslechnouti tomu čelit učit se na tito na každém tom předem zapotřebí to de to a samo sebou činí kratší ten předěl tím lepší tou látce tam svýho vyčerpaní výtečný sil no a myslím že to je všechno jsem všechny okolo omluvil po všech sem ale hnojem že ano tak že nemůžu víc je mi to nejde dál ale kdybyste ještě chtěli někdo zváště pavel abych k tomu něco ještě udá protože do pode při tom nebyl nebylo mu nemusí tomu vítězné jaká byli byl ochoten to oběti kterékoliv stránky protože to je pracky použitelné to zní co nebeského co padlo vůli nýbrž to je zacházení s životem tak aby ten život nekončí jako u zvířete když ne ožím žádné to středisko které zvíře nemá tak se jako zvíře které nemá a nemůže bytosti protože vůbec nevlastní mu není zamontován že zemře jako dítě jako zvíře nemůže platnost vědomí věčný život žádný tíže žár ježto člověk nejenom že může aspirovat ale měl by se za tohoto života do toho vědomého stavu věčného života vejít k měl poznat že z věčnosti pochází že než se narodil tak byl nestvořen a umře že zase půjdu do stavu nestvořeného tohleto to znamená že musí přijmout myšlenku aspoň dneska jako správnou později jako myšlenku kterou poznává že je správná rozdíl ale i ta představuje dobrá doby začátkem že věčnosti přichází do věčnosti se vrací a že to musí provést v tomto životě oživením nechodí ska využitím toho východiska oživení dalšího východiska a tak to bude dál oživí minimální tři východiska pak přetáhne se lesa do věčnosti jedni východiskem to nepude nezačne by dokázal tu cestu existenční a to jsem ještě taky ano říkal že by dokázal aspoň věřit v to že všechno co na tomto světě je celý vesmír každou maličkostí všechno pochází od boha nic není nikoho jiného nic není moje nýbrž je toho boha a tedy mně zbývá jen jediné když mu to bylo propůjčeno jako ve podobenství o hřivnách zase vrátit čili je to návrat na vrácení toho co jsem to bylo propůjčeno zdarma a bez mého nárok vání protože se do tohoto života dostal příkazem i ten život přeci nevymyslel že jsem ten plno dovedné to dopřál říká li mi to rodiče částečně něte tělem o to se to vybavena vtělím třebas mít tak mají ne ale to není ten pravý říkat dominikovi nějakému vyššímu příkazu že příkaz zní že nesmrtelná duše potřebuje obět mocně ho že reprodukční nebo řek bych transformačního věc musí pomocí něho vyšle součást časného stal věčným a protože všechno časné je zájmy je propojeno všechno spoustou visí v tom vesmíru tak i když se jedna část a propojí do toho vyčte potáhnu řešení při snese spolu pocit moje míře potopit a přeci nějak a tento pokrok na mysli do věčné a protože nemůže to nikdo udělat než člověk nebo por němu podobu oboru podobní zase s kopl komplexním které jsou to ten který tam formu který je schopen co všechno věčné na časné a všechno časné na věčné a takový tvorové soudem smíru ne naší soustavě neteční tak protože vesmír nesmírně obrovský tak to dělají na různých strana vesmíru takhle jako my a popotáhl otevře tato čili nás tvůrce k tomu aby se stali spolutvůrci takhle musíme na život nahlížet takže když třebas marii nějaký obrázek tak jsem spolupůsobení dostavil ano a nesmí a to hledisko na nějakou abstraktní ke zbude bo malbu nýbrž na spolu tvoření jestli jsem k tomu nějakým způsobem puzen tak nevím že nevím to síta nepotřebuju to vědět že to puzení tam zhora věčnosti abych to co dělal a si myslím udělám pro ukážou omyl to si mohou myslet a nemá nevadí ale ono to tak není tak myslím že jsem to řekl všechno to a nepravdivé odpočinuli š máš i větší vytahuje či manželka nebo naopak že asi a tak se to musí a proto se ptá na tu vitalitu protože to není její východisko u ženy je především východisko nikoliv vitalita nýbrž bych trpících stránka a to je matky a proto je v tomto bodě tak těžkou šen protože na přechodu do vyššího stupně východiskem do jiného východiska třebas vypadli tyto jedno a musí být musí se stát někým do ne oželí ale kdo pochopí že všechny těžkosti které jsou zaviněn tou v tou a ne nějakým manželem nebo nějakým dítětem víš co řekla paní kamenická věk se podívala na tebe říkal no to není případ vždy a nějakýho jejího syna je případ jenom víty snažte se působit na bídu všechno je to obrátí říkal ale když bych rád kdyby k manžel věděl že jeho východisko i tu východisko ale že právě že te oba dva jiná východiska je se můžete bez ani doplňovat když to přijmete jako nebudete usuzovat svoje výhody to tomu druhému nebude manžel tobě říkat o ricci a a naopak zase nevěřit ty se dobře hrnec a budovat to nesmíte zájem to je nepochopení jiného východiska a neřekl sem dopoledne říkal nedá se zabránit tomu aby se neopakoval všechno co se objevilo v člověk životě tomu co se zabránit že on kázal ideální případ my životem a bych to na zátku bylo pronásledování herodem se pohřbení padesáti je desátý mladý výtek z betléma do do třech to tam porazil tak to nestane našem životě co mi toho poradíme kdyby to byla jenom padesát tím že rezignujete na to že byste pokračovat v tom se východisku jako vraždí mláďata těch duchovních nohy nebi věcí sobě považujme strašně moc že to nepraktikujeme to co víme když je praktikujeme to co víme tak nic nezavřít například ježíš unikl do exta a co to je syn kdyby ten si bo odhalit tak bych řekl je to je místo plných hrnců žádný duchovní místo to je místo kde hora vůbec žádná voda teče symbolicky a všechno zezdola a taky je tam to blaho větší bylo tehdy než o to izraeli a tak to je příklad příjemnosti a ten člověk se musí z začátku mít lidský že aby jeho dorostlo při jakémkoliv východisku do takového stavu že by ho všechno na svůj mlýn že by byl životné že by taky mohlo při zní třebas tu vydali tu tomu jinému tělesnému východisku tak musí napřed se pořádně stát pořád u ne chyby stoprocentně víte člověk aby mohl přestat mít u této že napřed musí dělat to co bude odporovat za chvilinku tomu co jsem dělal nesto musí někam do toho do užitou ustoupit a pokud to pokud dobrou pokud možno dobrovolně a ne aby na šli tak násilí jako na že ano to to ne o novém přímou jakékoliv jiskřičkou nybrž člověk zapne nějakou výchovu společnosti ve které žije a tato výchova tu sobě že mu něco blíží ho něco dal nižšího ale vy mně řeknete li se v nás bylo tolik rodině a ona jediná je takhle vitální jakápak výchova s dostali výchovu stejnou řekne to je věc rozeného takže prosím vás nevíte že to překladech ale my se dobře genetice nevyznáme kdy který jen když to deme tam vrhne dostane na v to my nemůžeme dost dobře víra když je dítě narodí takže když se ptali ramakrišny jestli jako mu není proti srsti že tolik náboženství tak on říkal je jich málo odříkati člověk by si z náboženství a to nemyslel na náboženství při jenom nýbrž tvůj životní směr a čím dřív se do toho směru dostane tím je jsem se do toho směru dostal na tom gymnáziu jsem chemikem že