Karel Makoň: 88-08A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a a c trips leží na trhu že je patnácti ho ne na této uzná osmdesát kus a pokračuje tak jak je to možné ne že by to nebylo jejich východisko ale že rozumem nestačíme oživit sobě to co je poznáním poznáním je vědomost vědění které není z člověka které je obecně platné které tu prostě je které nezačne se člověk do toho dostane nýbrž když se do toho dostane tak tichý že v tom odívat byl za ten ty nejsi tomu moc druhem u a že říká ale to tam říká nedá a toto ten překladatel nepochopil že to setřel a jsem si předvést jiná a tady mám je to přešlo abyste věděli že překládati a říká je do toho stavu touhy po bohu přišla bez svého přičinění a taky dokonaleji než on potože ona věřila jsem věřil jak jsem se tedy doslova prosím vás na to zda porovnávám promiňte mi to s to si to člověk nějak zasloužit přeci jenom je to vyskytl do toho musí volit ale velice představ moje rodina byla silně katolicky založená a je pokud ještě naživu do nich a nutili k tomu ani nepotřeboval moc aby chodil do kostela aby se modlil abych ona všechno co katolík vykonává a jsem všechno vykonávat jsem se modlil podle ho mládí nikdy se modlitbu nevynechal a dělal jsem všechny úkoly které katolík dělat ještě že to tu přeháněl proč protože jsem byl poddán rodí anebo tomu nevěří a babička jednoho dne řetu zenu řekla výš z toho tvého kluka nikdy nic nebude že se to s náma všechno hraje maminka oponoval a říkala to nehraje jsem nedat se modlí jsem se modlil každý den když je sám daleko lépe než když na dáváme pozor každé slova zvlášt pomalinku a nikdo na ni nevěděl že jako nikdo nejde na všemi a poslouchá ne se to dělal protože jsem měl na mysli poslušnost rodině a je zajímavé že jsem vlastně do nevím kolikrát jeho roku pořád dbal na rodinu a ještě jsem nevěřil na ježíše krista že ne nezájem symboliku jeho života s tím první víte pán na rodinu že a před rodině například i v tom že musel být utone jeho otce ale když ho odevzdali z toho kláštera ostrá tak je poslechneš a tak nekonečná například dejme tomu mně se dali sto vymazala protože nebyly pas teď ale teče zase dostal zaměstnání a říkal prašivou na tu vysokou školu pudeš nějakým spojením se na tu školu se asi rozmímání a že se do se kousku ale jsem říkal stýčku ten se tu školu žnec tenten vedl obecně zajímavá kapitola mně nemám vůbec žádný zájem ekonomie a on říkal vy ale jsem zavinil že si nedoznal vskutku tak prosím na to díl kvůli mně jsem říkal no kůry tobě jsem věděl co je správné že správné být podávat rodině je to tak se mu říkal mně to sice vůbec nebude bavit to udělat proti vlastní vůli ale kvůli tobě na tu školu budu a šel jsem samozřejmě se člověk říkal podívej se když teď mám trvale na ani do za tu temná ke veliké firmy ego době li léčit a tak dále vám stále zaměstnání jak nemusíš pospíchat to šitou du nízkou děj na kus když to všechno platí do nám na lásky o podnícení a ne na tamtomu se a to kopl jaký míře no ale my se to se mu dobře jenom že se tak dobře že davem toho pomalého studia nepropadal a se smyslem chtěl nedostal zase další kapitolu třebas ty lidskýho by nebo ne výhod tak se nebude se do pušku jsem měl na to čas který to takhle šlo se do tak nešlo že to k tato platí tak taková lítost no tak teď ale to se na to že jsem se s toužil dejme tomu vono případně od vám možná voda a dostane se do draku kdybych se byl nespojili jak se to se se dostat teď jste kdyby se byl od a do dostal co země bylo tak koncentrák naučil být ničím a tím tedy něco co znamená v tomto oboru ale bych se byl dobrovolně nižší nestal těch bohu ty letech svého meditovat a tak teď těch setrvati za sebe byl sám osobně se takhle dokonale nevzdal sama sebe neznal a takže jsem měl tohleto klidem melete terezie že jsem se před tím než jsem tam vstoupil vzdal celého života když se nevzdávají jenom těžkých letí před říct to je málo a celá trestná tanec tímhletím trpí že stíhají jenom ctnosti nebo nectnosti a snaží se dosáhnout a to není celý život celý vod není ani ctností ani nectnostný ten je jak tomu dycky říkám neutrální ale není to pravda to jsou události kterým vydati hans ti nenoste se vůbec nedostane k pochopení těhletěch věcí a není událostmi veden mizela a to je nejvyšší doteky její díla a taky toho jejich velké utrpení proto trpěla v tom vězení neboť toto poslední dílo psala ve vězení když tímto líto to nebo že to toto byl ran a týrání proč se to dělá za pět měsíců přesto to byla velká odvozenost a tím to násilí s tím způsobem dostala k tomu že se vzdal svýho života ale neznal se týče že o pro tu duchovní změna udělat takže ono to šlo se ku oklikou protože ona věřila tradici nebo i donutili aby tady věřil a to dicyaninem desce a jedno pomalu se s toho vy vymaní a dej to velice pomalu potom bude mít čas do nesení vypořádat protože bude muset s ním pořád no takže se chtěl říci že každé zlo v rámci dualismu se dobro ale dokonce i a daleko že když se zdá člověk to konglomerátu dobra a zla které je osobně chtěl do jeho tělesnosti a do událostí okolo toho tak pak se vymkne buď na čas nebo natrvalo jen na těch tisíců vůbec událostí i dosti pro něho nejsou to víte když jsem v koncentráku do topil tak a tam trpělo není a jsem na a tak dále nevěsta tak mohu právem by vám říkat že jsem se vymanil z dualismu a co nebylo mi přičinění to neví toho esesmana tak se to nestalo dycky kdo to musí způsobit vedle točila aby měli dojem že to že si to nějak zasloužil to víte možná jsem se vzdal toho života snáze kdyby se za kdokoliv z vás ale to je není zaviněno tím že jsem měl jisto jistotu že zemřu nýbrž to je způsobeno tím že jsem mockrát před tím se vzdával své vůle když jsem poznal například o správné ano cisterna kdyby to bylo nedívá na nová tak sem to najednou ve svou k je to tedy je to poznání základní tedy ne celé protože to je proces poznávací získá přes ty letech dejme tomu na přes a tu neznám ale byl to tak asi a jak to že to unesla protože to bylo oděno do obrazu a tomu říkám že obrazně vždycky moderátorem umírňovače jo zmírňovat se tak aby se ten člověk unesl že ona tomu namítat že našla ten obrázek u studny na kterém ježíš kristus nabízí že někdy ti mužů věčný život a on nabyla jistotu živou jistotu že když to věnoval ženě takže je to také pro ni a pro každého člověka předobraz kdežto takže ona to přes ten obraz mohla unést nebude to třebas imelda která na to předobraz než složených a to za vím a že ale když nám to slast tedy obraz jak ona potom v obrazové nebo v tom rozumů sob chápání věci pokračoval jak se cítíte z toho co vám budu číst tuto živu totiž jíst ona všechno chápala obrazně nebo přednášel a to obrazně aby ho by to vlastní ten obraz ale ona mezi tím prozrazuje že za tím obloze dávno jo to tam ten překladů bc na to nestačil překládat bezvadná útu španělští jako tak by skákal dosti ale že to platný bylo je to mrtvé ten překlad je mrtvý živo na ten překlad je překládat živou osobu svou mstí bych tak řekl a tím tam mnoho věcí splácení že pře no a teď konat samozřejmě předstírám že mně budete radit si nechám radit ale poradě dělo přesto protože tím chci říct že nebudete zavázáni tím co poradí mám tady to stavu tedy z přeložit znovu a komentovat co jste ji znamená vývoje předkem jazyce asi těstě padesát nebo si šástra ne když neomaleného formátu a u to bude zvali a asi zrovna tolik a ona řečtí něco víc to bude komentáře bude to cesta oddanosti neboť křesťani jsou této a nosti maří dvorní i si není takovým kovaný bokem křesťani že ještě mystikové tedy na a taky mám to udělat to znamená půl roku se budu tím musel zaměstnávat tomu se odložit to ghos říká protože ano ku naše rozhodnutí to udělám i do vaše rozhodnutí ale jsem vážně přitakavá jak budu říkat jenom do toho le jak anička tak alenka nebudu nikomu a dál na cestě uvízli strachem a se jim nedivím protože indové říkají že ne nějaký těžký hřích ale strach že největší překážkou na duchovní cestě a mají asi pravdu o těch překážek je víc a u každého nějaká jiná ale dejme tomu u těchto dvou byla překážka zde protože jsem například tu aničku chtěl za doby kdy jsem tady žil s se ještě vůbec neznali měl k tomu aby tento strach překonal a říkal vím ho jako překonat se pustím do práce a ono to na neleze to tedy na vám řeknu e překonávání strachu věky tak i nejlépe začít že voni se voni přednost praví poznání procento totiž vy jste kouká když se ucházet býka ani také vše tak to ten není to pravda vůbec jsem na a línej chladno to se vám zdá protože to nedělám kdežto voni to chtěli dělat se dosti když dva dělají totéž není to totéž oni se chtěli ujít přátele přece si to a ono se jim to podařilo všechna čest to sou mohli oni dovedu unikat pánu bohu to vám řeknu to a takový dovedl jenomže u udali tak silné že jsem ke doletěl co by do nepsal a proto zachovali věku operací tak jsem neptali se první prostě život a jsi měl dojem že by ho sebrali by pravá inka a úkol ti lékaři tou povídali aby to život se bráti aby vrátilo život a to všechno říká a to jenom ostatním eště musím říct a on opravdu je dycky do toho života vrátil takže lékaři řekl po první operaci podívejte se k kvas nevnímá matku to dítě kdo to tomáš maminku se ta lékař do to kavka nohou a a co jsme my dítka dělali koukal s nepoznával jsem své tyrany a ten lékařka tak tomu dítěti nebude chutnají tomu ti nebude ho na spát to dítě není v tomto světě to je my jsme ho li jsme nemohli na navozovat ale my jsme ho vymanili někam kam by se netušíme a jestliže odtamtud nedostanete nazpátek tak prostě není schopnost života říkal on měl pravdu a to myslím ani nechoďte jestliže on vás nepozná jako matku a jestliže nás nepozná jako své mučitele no maminka řekl a jak to udělat a ten moudrý doktore sebral řekl na maje na padne mu vnucovat myšlenku že jste jeho matka nýbrž na to rád lidé si hračky které mělo rádo dítě a e se znovu naučí s nimi rád a jak se naučí hrát sladkými tak ta se také pozná jako matku víte to mně připomíná že tak úplně neměli nepravdu ti indové říkají že celý ten vesmír te veškerý mít je to hra a ta hraje nejblíž tomu malinký ti ten ještě v v hře vesmírové a není te individuální šetrnosti v ce a ověřovali do hry vesmíru ti lékaři která není zatáček a to ji hradní ale individuální li se do hry vesmírná na do přejít oni tam dostali tak že když jsem příště přišel maminka nějak říci co nejdřív říká si za čtrnáct dní a netoužila jsem se nedostavil podat tomu abych poznával a tak dále a konečně přišla a lékaři hned spustili kdo je ta paní a on a jsem říkal mám a kdo jsme my a on ten to dítě nedopomohlo nedo to křičel že se kterou strávit říkal modla se to dobře měla by se dostat nedal ale místo vetřu koupit vite za vedle byl bude znovu operovat než si to se dítě do myslí že jste nedomyslel to řval za čtrnáct dní nevrátilo kterými tohoto světa a k tomu po pocitu oddělenosti od vesmírové rysy to jáčko to věku ještě labilní jak vás ano přetavit na druhý břeh i když za čtrnáct dní dalších přišla nebo nevím a tuto na tom neřekl mika ale po příští operaci se stalo totéž se matku nepoznával jsem nepoznával jako své tyrany tak on říkal a matkou víte na to je to nic domů když se ani nejezdil do plnější v praze a to nějaký se záští a tady byla jedna zajímavá věc kterou jsem nikdy ještě neříká ti se náš kovy měl doma klavír kyj jsem si to jednou rukou psát člověk také do kam klavíru a jsem tam pociťoval hrobu těch toho takže dneska stejně jako bez ho ven rozlišuju ko modré a tak dále všechny marií adam jako bethánie tou mark stejný řekám a ne nevěděl že jsem toto je to nevěrná nic to sebou to věc a to říkám vložit nedění třebas krátký to je kerý taky tytéž to přikládá barvám no víte tohleto způsobilo že jsem tady vůbec nezví protože když ti ty husy vzali do svého transu tak jsem tam viděl do žluté barvě je sem tam neviděl těla jejich sem neviděl jsem měl hruď nectí rvou ale jasnou z neosobní o tak ale v těle ale ne osladit a posujeme se díval v tom prací a s tam byl odkrýt minimálně stopa po tobě se se díval a tak jsem sebe neviděl tam jsem neměl tělo bolení bych sem tam měl tělo v tom stavu do kterého dostali tělo nemáme se předčí že tělo je jenom prostředek k tomu aby viděl tento svět popíši ale to je vedlejší hlavní je že naučil znát mary a jsem poznal že žlutá barva je proti horečce to naučili oni nemají žádného lékaře promiňte mně lékař tvoje by jaká vědo a že nemají a přesto musí být lékaře a mají tu schopnost z toho že není nejsou jenom tělesný a že nejsou jenom tělesní a dovedou dostanu netělesnosti a musí se dostat do dotěrností denně v tom spánku a tím si obnovu jou to vědomí netělesnosti a sounáležitosti ty soudy tělesností a tam v netělesnosti dokonce jsou dokonale obsaženi než tetě nosti když tam se tělesná tak se bylo se teba štípat že se u se k ale tam vzájemně nestýkají vůbec a na vyšší náležitá nevyznávali ze sebe tam se nevymlouvali nějakou civilizací tam se cítí jako celek to stádo se cítí jako celé jako jednota takže když potom vírou z tohoto stavu tak se cítí být tím dotyčným stále čili ten stádový prvek se bych pěstuje právě pomocí toho co z a vám řeknu to mně velice pomohlo na druhé straně že jsem se nemohl tak odděleně tvářit třebas ostatním lidem jako ostatní lidé jsem je považoval přeci jenom trošičku za sebe sama dosáhnu ty husy jsou po této stránce dál ne člověk smiřte se s tím že rostlina a zvíře je dále člověk po stránce od tělesní odtělení že totiž dovede žít netělesně a si myslím že to zvlášť ře dovede rostina pokud se možnost vůbec sledovat toho nebudu list byl na několik hodin a přednáška viléma pro při do více no a jsem proto že jsem takhle nikdo přírodní vědy zezadu tuhlety tak jsem chtěl ideové víte to taky způsobil se rybník tak se nezaujal dusil jdou no zkrátka své jednota veškeré stvoření do posledního a to mu vesmíru smí jednota takže dejme tomu přetneme dostal do koncentráku tak jsem tuhletu vnitřní modlitbě poznával poznával živě poznávat si samo sebou mysle že jsem na vrcholu věcí ani pravda a jsem na začátku a jestliže například svatá terezie boje proti těžký hříchů ale hříchu mysli si že to je jako všechno co stačí udělat tak tento věci se mýlí protože po věční stránce to stačí ale pak je třeba se osvědčí ještě v zevním životě a to na teprv vlatně se musela osvědčit osvědčila se pochopitelně jsem vám neřekl a také vám sem to dlužen nám o ni říct že ona nebyla takovou nějakou smutnou svatou že ona byla velice radostná osoba a radost dostávala všude kolem sebe protože byla původem šlechtičny po otci tak chodil doušky rodin o náš jedna dodáte roku se dostal do konce do toho kláštera a ty doby a po česky životem četla tedy ze ty nebyly že na takový ty romány jako o neklamaly dneska že jo a také to poje který plně drželo takže ono například ve snách letech chtěla utec esi batří ke do země to jsou kapi bych neměl říkat na nic nedovede věděl celý víte aby jako mohla zemřít pro krista pro víru v krista to vypadá velice romantický a zříme to bylo navozeno to romantické četbou ale nebylo to jenom o on toužila po tom poznání studny tomu kristus dokonale patřit bylo na tuto tělesnost který to bylo jedinečné jsou to viděla že tam čokoliv a že ji tam prostě zabijou a za tím chtěla mocí o nepodařilo lítam doma nepustili řemesla tak nikomu takový nepouští dále další dojímavá věc že tehdy vším dívkám se dopřávalo studium její mu bratří kovy dali studiu ale jiné naučil číst a psát a ona ta ženská četl bibli latině a dokazuje jak podrobně rozumí ale nejenom zevně a ne vnitřně tomu smyslu těch biblických věcí a že vám to budu jednou vykládat to nebude tento týden možná že něco z toho ano tak užasnete co vona viděla jak to dovedla kající že kdyby byl to byla řekla tak potřebovat celou teology v tom stavu jak se tedy nacházela eště se dokoná v tom tou dleli no a vona se to musela vyhnout a to řeč předloží a jsem musel zachovat naživu aby se dostala tomu co sem úkolu dělat takže ona to píše davový sestrám toto všecko a ty zarostlý neměli možnost si to prověří otěži li opravdu přísným klášterním životem a ona štědrost přidala ale jsem tady mluvil o nějaké a o nějaké další a aby to doříkat lety kdy samozřejmě nežili v klášteře ale měli a mají schopnosti se dostat modlitbou řeknu jako připavit my si to neřeknu životu vědomě žitému životu ovšem nemusím tuhlety v a o ničem ujistit jestliže se někdo k tomu životu dostat tak se musí napřed za napřed se musí umrtvit toto svatá terezie dělat dobře napřed musí být ničím musíte smířit s tím že to strašně bolestivé protože přát byl aspoň ničím kým ale ničím byl člověk je pořád ještě něčím a musí být ničím aby mohl být něčím takže bych to obrátil na svůj příklad obydlená když jsem byste se smát ujistil že zamítat lněte o to nebyla nic mysli díte a tím jsem se mohl s tím životem rozloučit i ten stav a ryb do lítosti se rozloučit se sebou je o nic a vědě a a proto jste z toho utekli je to tam tohleto je výbor a tyto pětka cestou no to nepomůže protože ten strach je tak velký že člověka zase přemůže jenom je potěšit tato dvě a že pán bůh neztrácí nikdy trpělivost jako utrpěl otřel se mnou my když lékaři vezmi vůle pochopitelně sebrali z jedení tohoto světa vědomím ponechali ale vědomí jíst a to nebylo vyhoví tohoto světa že se to dneska vím jaký si pán bůh tohoto světa do přesto vína než my jsme si vědomi konkrétní kdyby se konkrétní vědomí mu takhle teso například nemocí šaty nebo něco ve větru přede mnou tak toto vidění i těch vlitých u těle je brání aby proniklo k vědomí jako tak on krevní vědomí je tvé vědomí neboť je to vědomí rozsahu ab to je malinký úseček kdežto toto vědomí je bez mezer a bez konce a bez začátku takže když jsem esesman řekl že i zabít tak to bral jako že to je že je mu nebylo vyhnutí a tím jsem se dověděl to co vám vždycky říkal prodělal jsem konec světa před a tlustá konec je a teprve potom stvoření světa a teprve potom všecko je mezi tím a nomine světa protože tahleta nebo tenhleten proces není něčím jednorázovým jak jsem vám to líčí třebas kristu to že nakonec nedá znázornit to musel znázornit jednorázově když a je to proces který na pokračování o například dejme tomu když se narodil do do svět musel se vzdát vědomého soužití s otcem to se vzdal tak se narodil stejně hloupý jako každé dítě pak mu ti svatí říkáme vzali dali zase nazpátek do vědomí že od otce pochází tedy do rozechvění bůh to nemohu o to potřeboval a jedné život sahá do všech detaily tak jsem musel všechno přihrávat velice čas a potom se znovu vzdal se ritech a znovu se vzdal na kříži tak to nebudu dál rozvádět to je všechno odchází ale vždycky byl znovu ničím takže my mál třikrát a vám řeknu jsem byl čtrnáctkrát ničím v předškolním věku stycích ale jak když jsem se dostal k doby zase za státní nebo ještě zamítne ano totiž nemůžeme zabrániti smyslu aby nepřímí nějaké kazisvět a tím zase vzbuzují dojem že to je skutečnost která je jediná a prozumět pospravovává to všechno je kolotoč začarovaný kruh tak bych chtěl za ty dvě a aspoň tu jednu pozorni na jednu věc že totiž pán bůh není jenom trpělivý ale jestliže se duše lidská ocitá v situaci že je schopna vlivem toho co předcházelo do tohoto stavu z cova dění bych tak se dostávat tak on netrpělivě po obraz stojí za dveřmi a klepá detailně řekl pán stačí z druhý strany na nás a než mezi se do našeho vědomí dostat ovšem máli to tam dostat musí ty hranice porazit tohoto vědomí že toto dokud toto vědom dokud nemá požaduje hranice a smysly a b rozum cit tak nemůže kovat s tím vyšším vědomí protože to vědomí je přehnané tak bych chtěl tyhlety dvě a ujistit že se nemínil deptat ale že se jím ště do do naději že oni se aniž vím jak oni se zastaví do takové výchově ho stádia že jsou vnitřně připraveni vnitřně ne zevně vnitřně připraven na to sebe se vzdát ale to co je v nich děje to oni posuzují když jako to odplývá ten život to i po růžovou zevními známkami a ne vnitřní mi ty nepomohu postřehnout takže voni třebas jako říká ta druhá a zastavuje se že se ta nevím co všecko a to je to to si nemůže to straší a no tak to jsou zevní známky kdežto nic nic známky jsou ničím na kdyby jste překonali ty stránky věci ty vnitřní znaky tohoto stavu tak eště trní vrcholné vítězství nýbrž to je jenom vnitřní vítězství a být či doplní dotud zevním proto je to terezie musela se do toho vězení a tak dále upozorňuju vás že ona velice snadno zakládá s ktery ale musela si je všechny vydupat vymodlit vydupat musela prostě jít hlava nehlava na to na byli to to nepodařilo u že měla hodně otců tom zakládání ani nebyl proto abys to tak přístího všecko no tak je otázka esli ta přísnost kterou na navrhovala když by byla bývala nebyla přitom na tom byla taky ne to jako se omlouvá li attosa by stačila na to aby se nikdo nikam dostal kdybyste byli vy a se do přísnější na sebe to není způsob jak jsem vám to dostat to si všimněte ježíše krista jak jednal se svým učedníky v ničem nebyl na přísný v ničem není nebyl při nebuďte na sebe přísný dvě přísné neboť ve všem si pletete u tento všechno mu se teď dělat zabíjet manželům nebo že prosím vás o tedy o kom není a i to dneska mezi a čím se no to je to nic se nestane aniž ano fíku se mi pustíte ale nechte se starat patami le se staráte o jak máte stravě život tato ta terezie byla v takovém stádiu že se na koně a ovládá bezvadně koně každý člověk i s musel vada plně tedy na neměla studiem za sebou ale volání kolik mu zaručí přes ne ne přeškolním a voni věku že a rajtovala bezvadně na koni a tak i přes kruté proudy oděný řek ona přitom mazala se s tetička bosa tudy se že si to takhle mašíruje na koni přes řeku a od nich aby to přemohla ten proud přemohla a ty kláštery založila před odporu těch proudů a před odpor řekl těch kteří proti tomu byl v samotném řádu mám k dispozici komentář ale plátnem smrtí poznámky od jednoho karmelitána který není žije a který vydal tu svatou terezii nezměnil na ni ani slovo pochopitelelně to pozná kam takový malými že to je odvolání na to a to nebo to a to na ten a ten řád nebo tak nějak a to je velice užitečné takže by si to potom když to doplnil aspoň v tomto smyslu si to snadno přeberete které tam samozřejmě velice snadno uvádí ten komu blízký vydavatele takové řádu karmelitánů ty od si snadno prověřil by byli ale jak ona musela tu číst bibli tu je voda četl to to je podivuhodné že nevěděla o takových věcech kterých tam člověk nevšimne při normální četbě to je nemožný například dejme tomu a toho si všiml jedna jedné místě ten český překládal že říká milosrdnost boží je tak velká že si o tom nemůžeme děl ani představu a přetékat do dal něco co tam svaté terezie ne není například se smiloval nad maří danou a na to se na kříži a po tom psal a on to věděl no tak to není tak i zázračného ale dodal to tam a vydává to sou svatý terezie to na neřekl ale i zase na druhé straně dal to věcí víc věcí zrušil no to nevadí no to překládá on nerozlišení lad mezi morada komnata mezi aposento ale vám napřed si říct že velice důležité pro nás že ona věděla že ty příbytky u boha nejsou mimo člověka že jsou uvnitř jeho vlastním nitru jenže lidé a nebojte se to s je jenomže je to něco jiného co neznáte tak že vás to leká proto že je to tak mocné že to zruší všecko čím jste dosud žili a o co se se starali nemyslíte že budete bezstarostní něco jiného nastoupí na místo starosti daleko druhých těší ho řekne při ho si vzpomínám zase že když jsem byl překvapen tou milostí boží že jsem najednou poznával bez svého činění bez své vůle že on je ve mně moji vlastní nesmrtelnou podstatou a tak jsem zkrátka nemohl místa dosti nemohl jsem řešit takže vás mohu klidně odkazovat na hříchy těžké je šestkou dělal se nic že kdybyste pánu bohu dovolili do vás loupit tak byste mohli chtíči a jistě li by a nemohli byste jsem nemohl řešit to neumím přičinili to byla moc boží která domě vstoupila a kterou nepochopil ani ten bezvadný patra prosím ty jsem než do stojí a říká že ti to nejde řešit to není možné to musí neřekl si ho nejde to nejde protože když je přítomen majitel tak zloději nemůže krást jeho poklady tomu či tak drží přeci není a taky bych musel podvědomí pecí krást kdybych dělal hříchy ale on jiné dělání hříchů bydlící ot ten celý stylizovat se obrátil samozřejmě jsem byl mládě takže vidí a se nemusíte bát by za sebou kus života který jsem neměl za sebou takže jsem okamžitě tak zahodil všecko jídlu pití mu za to znovu na to přece tak v těch operacích to se v tak že nemáte tuto předlohu a ona ve musela krmit chodit vodit do školy navodit ne ale posílat tam a tak dále no a škole se stádě al sem například dejme tomu přesile zbaviti jednu jedinou větu jestli se mi tam citoval tak nenechte od to říkat znovu jsem síla tom centra čí říká krišna jsem to necitoval a ještě do ještě ne jsem vám to odvíjí zevně listu tam se mohl dělat co se chtělo musí vykládáme by do ze pisu kovaný ten doktor kabát a nedbal na nás že tam říkáme takže my jsme dejme tomu si tam palivové další našich dny a jsem čet bavit podati jen ti přijde tuhletu větu jsem síla koncentrační a jestli byste nezažili to co tak se to vůbec nepřečetl netěkáme se mi to přece je to svět právě přešly a jsem to přečetl takže jak jsem to překladem přestal vnímat hodinu jako takovou a jsem věděl pozor to je můj domov to nesmí si ve tady je můj den to ti je můj domov a není to síla je to síla boží samosebou takových momentů bylo daleko více jsem tam vybral v tom kázání v v tom tety nemáte zřejmě u sebe asi to nedostanete se aleno namátkově to ne ale když si do takové zlo do toho světa neohraničené ho smysly a rozumem to z rozumu nemohu věci pojmu domu trnitém tak vám si říci že takhle poznáte že jste živých a byl živým zpočátku je pro okolí velice obtížné protože tam vykouzlení v začátku ale pak se se do podat do se studoval dál víte sem to dokonce studoval no ale ty první momenty jsou velice obtížné u vás vy a to nebude tak zlé jak si představujete protože máte zkušenosti z tohoto světa nepodceňujte zkušenosti tohoto světa ty stojí za vámi jako za mnou stranit učenosti s tou s těmi operacemi tak za vámi stojí celý ten do svatí život a to jsou také operace to je soustava operací to své do vás něco v operoval neboť není cennějšího prostředku a to právě svatá terezie z avily dost dobře nechápe není cennějšího prostředku na cestě k bohu a cestě oddanosti když se ne ten život se všemi trablí se všemi hrdostí a tak dále pro zuřit vlásku se necítil ani ský ani bolestí obojím mou vedl sám sebe samo sebou ostatní pokud se dají tak to je asi všecko to je to modlitby budu teď a vlastně nás pomáhat celý ten týden a by to byl ten napsáno ne a provázet vlastně stupni modlitby ale tak dycky pojatý jako ta aby že u svých sester zádových pěstovala takže když se dovíte o každém stupni modlitby prakticky jak to tam oni zažívali protože ona s nimi vlastně šla a ta modlitba rušena jenom tím a to se musí odstranit co nejdřív o čem ona mluví takhle to potom budu citovat jiná dneska to řeknu jenom tak usnesli že ty člověče se ztotožňuje s tímhletím těle a považuju to tělo za sebe tak se chováš jako zvíře ovšem toto neměla pravdu víře se nepovažuje jenom za tělo se jako prostě nižší tvor ale ty nejsi jenom tělem to je obal toho svého nitra a když tedy se modlíš