Karel Makoň: 88-10A-17.4.1988-Bilikovi-222-Habovi (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

když to do duše zhora tak boží mocí se nebyl schopen dělat vůbec nic co by se protivilo vůli boží protože nebylo možné a on ještě říká mu ten vých pádu ven a znamená lehký hřích to těla po na tom prvním stupni se toleruje to když nedělá štěští říct tak s se dostaneš to svou modlitbou a to u li počátu o modlitbě to je to nišesta š do toho do první komnaty tam se žiješ nemůžeš stýkat s bohem vědomě ale cítíš jeho blízkost jako této posiluje to jak víte budu muset celé ne předělat tak doplnit protože ona nepsal pro lidi mimo kláštera a pro své se o aby se to nepovažuju za něco proti to je doplnění jako bhagavad pro světského člověka a to budu psát pro světsky a člověka žíti v tomto světě takže musím za taky říci že to jak nás trvání kdy naše smysly a je to s koncem rozum v tom smyslu že to považuje za jedinou skutečnost to není naše vina nad první komnatě samosebou v tom začátku správné modlitby to není naše vina viaje jinde si přitom neřekl kde jinde to toto připomeňte teďka musím vysvětlit postní naše vina protože do nás opatřil smysly do nás opač rozumem bůh takže to je v pokušení od něho pocházející a proto my se na konci otčenáše modlíme neuveď nás v pokušení ale je žádný ďábel nýbrž bůh když mi na to přistoupíme a jsme oddáni těm smyslů tak jsme podle pokušení podléhají tomuto pokušení že pomocí smyslů všechno vykonáme a rozumem všechno vykonáme to není žádný těžký hřích nýbrž to jenom sme podlehli pokušení které pochází od boha ale teprve se dostaneme za ty smysly na schopnost ovinuto brát ne ze smyslů a než to rozumového svazování teprve potom můžeme otevřít zrak vidět to živě do doby ne takže jestliže jsme oddáni tomuto světu tak je ze začátku zapotřebí aby ta ode nos byla úplná česky přeloženo cokoli děláš a systém rozumem vědom toho nebude to se také dostane boha že je to správné že to děláš meč se míry a oživit že to je správné a říci to umět představit jako správnou věc to je důležité že omyl tady nehraje žádnou roli jestliže tomu takhle dostáváš že do takhle děláš tak pak si správně na první na prvním stupni a ti chybí k tomu abys tam zakotvil jedině správná hodit která odpovídá tomuto prvnímu stupni a také že se budu správných činech žádnou poctivě dělat co děláme pokud je to správné pokud to považujeme za správné tak pocit dělat když je to z toho ukrojíme a neděláme to přeješ láká to že tak nemůžeme se s první komnaty vůbec dostat prosím na to a to oni nemůžeme dál jestliže ale to děláme správně tak temná zbývá jenom také zde správně modlil takže ježíš říká modli se a pracuj nejenom modlit modlit a pracuji čili o práci se řekl aby ta mluvíte modlitbě četana modlitba se terezie v tom prvním v první komnatě říká s prádla vypadá takhle my se modlíme k pánu bohu tak jako se jedná otrokem ovšem o a tady ještě zase to otrokářství a to je to otrok s tím se mluví jako s někým podřízeným jako s někým napřed na na tom nám nezáleží to teďka doplním toto nepíše když se modlí otčenáš i se nebesích posvěť se méno tvé tak se modlíš pánu bohu jako s někým sobě nadřízený nýbrž jako svým pozice nebo nepřejí z vůbec nezáleží si řekne že otčenáš a ty nevíš že jsi řeka otče o to je nemožné se to přeci než to vše náš znamená úst okamžitě vědět že to dopad na že můj otec a že musím jako dítě otcovo se chovat čili o další říkám to je výsledkem mého vědomého dětství tak se tady otče náš a tak pomalinku se musím a tak vědomě se musím otčenáš modlit a ona říká modlete se vědomě a víte co se modlíte a ve vaší modlitbě není ani slovo který byste nevěděla co jste to říkali neřeknu než jsem se začal takové modlit otčenáš že se měl se soustřeďovat na práci abych začátku do konce zůstal vědomí si toho co tam v tom otčenáši je protože člověk to zná na paměť a soto vede k tomu mechanismu ale to nesmí být na hamité takže von je proti mechanické modlitbě a prosím to je začátek stánek ani a správné modlitby myslím že nebudu si ti druhé komnatě říkal protože to bych jako nestačil ale on říká a vede komnatě aspoň tohleto by to de na druhém stupni se musíš osvědčit ve vytrvalosti když ti například věci nejdou že je to věc práce to musím převádět ovšem nemá životu a tam neříká ale říkala by to by nemluvil o kým sestrám že jo to jsem si věc unavuje ta práce a ty nemůžeš dělat to že jsi unaven a musíš přesto zůstat vytrvale při své práce že je spráci tak to dělej takhle un do své práce mezeru pozorován aby to samotné dílo neporušilo přesvědčí se o tom že ta mez nemusí být dlouhá ale že si musíš odpočinu když ne uznáš za správné odpočinek při práci tak ani práci nebo říkat ale budeš při na ven to znamená zneklidněn a to nebude práce která by vedla do dalších komnat a k bohu není by ze nová únavou a jestliže nemáš vy řekni vám novou tak musíš se od unavit odbavit a to dělá vším se se zastaví s vzpomínám si měl učil napřed zvířata a potom teprve lidé že předškolním věku jsem práva se školený na prst takhle vztyčený a on z toho lu nejsnáze zvolil tíže zítra se pohané roviny ale stoho plovací moment velice dobrý a let dycky do nebíčka ale jsem to sledoval okruhem takovým stavu sem na zem nedaleko jsem za ním šel našel jsem ho vedl jsem ho pustil svou napřed neochotně s na ten prst protože byl unaven tím letem nemá o dobré srdce nějaký bez unaví se že a také nemůže létě spadne důvodu protože nemůže na unavil by se bylo ona ve a tak se ho znovu přiměl k tomu aby si začli odpočívám duhu odpočíval si odpočinul tak vozovky ale ti zase naše takový obloukem to to je pro poučení jak to člověk dělat že musí umět stát počne dřív do své práci než je unaven když to tam vložíte no počet je unavené pověděl druhé komnatě čili tam musí být trvalo s toho smyslu že ne do toho tlačit nýbrž to musí být klepání veškerá práce musí být klepání to znamená přetržitě ne nepřetržitá a jsem to včera líčil kyberneticky tadyhleten mládenců tam a říká se to že jako se to činím počítače ten neumí nic jiného než zjišťovat je tam proud nebo tam není proud když je tam proud zapíše jedničku když tam není pro zapíše ale kdyby tam nebyla u a vede tedy tak ten princip toho samočinného počítače není splněn o by nic nespočte ale pro se uznává jedničku a nulu vy nic i u on spočte všechno co žádná hlava nespočte ani ne zatrhli a tu přitom nemyslí není inteligentní absolutně hloupý a stačí rozlišovat jedničku a na dvojice se musíme naučit odlišování čku a my jsme ve stavu dvojnosti na úrovni dvojnosti a musíme brát v patrnost že páry dvojic dobro relativní a naivní zlo a všichni bardo láska a nenávist mají tam svou platnost a jsou rovnocennými partnery to znamená že musím zná věda by ho milovat ale že když to okolo sebe také zastihne cova nýbrž který bez vědomí nevědomě plní ten řád liské aby se v něm udrželi a takže vytrval storočí vás v tom že mně znechutí opozice tohoto světa a třebas jednám správně tady se dělá sám ale voni to neberou jako správné voni se mi této o to posmívají ne tak dejme tomu jsem nechal zabít mouchu na ne celá si a se smál neboť ten vyčítal který přitom zastihl v domě půl a abych neměl čekat orání o toho okna bych měl čas odehnat tu bohu ve aby nebourá se dostal pořádní nařezáno než ta moucha odletěla ven to pootevřené a teprve teď jsem byl svobodný ta moucha nestačila na a jsem koukal a on říká teď nám koukáš poté si pustil tu mou a nemysli si a teď astále všeho si jaký jsem špatný člověk nebo po pravda vůbec nic ale takovou trpělivost jsem na to šel samotného takovou to bylo se ta svatá terezie o těch více aby se donutili aby soudu ti li takové to lsti nemyslejí že v klášterech je všechno v nejlepším pořádku tam taky se záměna vidí cesty nebo si závidí ne a nápojích sester se kterými si tady dopisu jem vidím že tam taková nevraživost je a že šestnácti které tam jsou jenom dvě jsou dobré ostatní nestojí za moc ne ale slouží také tak to asi v tom světě je tak to byl vost postranní činnosti se vám vysvětlil ale trpěla ve staráte modlitby to je daleko těží aby došel a spočívá v tom že jakýkoliv neuspěl modlitby znamená že to nemá podle mého názoru žádný význam že tu znechucuje třebas nesmí to být následek že bych vodu opustil to řeknu zase jak na to jsem přijal shora tak sem opakoval jméno boží to byla moje celá modlitba žádný slovní vykládání začneme jen boží nebyl tomu kdybych to převedl do jsem neříkal že to panu panu nebo nic a teď se leštil že přesto říkám poctivě tak vono mi to nejde říkat díl než pěti to jsem to říkal mechanicky to dělal s čím dál liší vervou protože jsem neslyšel necítil z druhé strany odezvu tak jsem volal zoufale panem rozumíte silní důrazný ješi účtů zaujetí a to mělo za následek že jsem to panem j nebo zastavila se mysl a jsem se ocitl v prázdnotě která strašila jsem se dostal za vesmírné a tak dále to je to byl proces to nebudu vykládat to šel shora a jsem a to se zavést tím co bylo za vesmírem a to mně bylo vnuknuto jsem šel do toho vesmíru a výsledek byl stejný že jsem se zase stín zde dostal na druhou na druhou stranu nebo že to tam točilo jak je to vám v totiž tedy mít byl osnově a tedy modlitbu slovní a ona předpokládá že to co budete říkat druhé fázi se to je pořád jenom konci donara menže tedy také špatně překládá to překážkou úvah okusit asi úvaha ale ona na mysli rozjímání to se si ho nějaký rozjímání a tam měl von ten člověk to on si je naším umaže dejme tomu se nechce na tom druhým stupni abyste se modlili otče náš nýbrž abyste o otčenáši rozjímali jako vám to tady předváděl lidsky občas se to přes vedla napsal jsem to taky otčenáš rozjímání a to vypadá ty mu otec a toto otcovství a mateřství východisu je odvozené od toho že by toho o co sv tvého nebylo tak tyto taky nemohli zrodit že a čili jsem zavázán tobě především na to že tady jsem a mám k tobě především povídavé byl druhé řadě ten si mají takovou škálu hodnot si musím dělat a tak dále nebudu dál to předvádět to vy to máte napsat ten otčenáš rozebrání takové rozjímavým způsobem tak takovým rozjímání o jako ni tam v tom klášteře vedli tak to je druhý stupeň a když se že je rovnováha mezi správným jednáním a touto rozjímavou modlitbu tak tam nedochází těch krizí a to platí o každém dalším stupni nedochází ke krizím a přechody z jednoho svého druhý jsou snadné a přirozené ovšem musí tam být nová a vono je to velice nepříjemné abych třebas musel měnit něco co nebo s něčím nebo o něčem nebo něco dělat se mi nepříjemné nemám na druhém stupni po ještě přednost tomu příjemnému před tím nepříjemným třebaže vím že je to správné je to nepříjemné ale vono je mi to nepříjemné tak to nedělám čili ona radí na druhém stupni my víme že nejsi schopen ti jenom ji správné nýbrž že se máš rád a taky se dělat věci pro sebe příjemné no tak ubírej si příjemnosti a tam přednostní něco co je správné ne no tak to je asi ten druhý stupeň a myslím že to by stačilo první jaký dovím mezi oddaností tomuto světu a oddaností bohu i těm jaký je rozdíl mezi oddaností světlo od nosí bohu není to rozdíl takový že by se jenom odíval ježíši o co se naučíte tady to tam byl to moc použít rozumíte čili není ztraceno tím že tady se organismu to je tu trénuje tam proto mana boha tento život není marní jako jsem si myslel sedmnácti letech a není zbytečný nýbrž by výtečný jenom tehdy když to neděláte pořádně když tedy pravému se být pořádným zloděj a když se dejme tomu svatým tak řek pořádným svatým a jsem třebas nebyl operačním ale nebyl jsem pořádným svatým i to se tak nesmí dělat ono dělal který jsem se cítil vytrvalých že cítí by svatý tak není a ještě cítíte by pořádným člověkem na svém místě to ještě pořád u tady je první rozdíl vy musíte přes svědomím zodpovědět že to co děláte to tento svět to jsou vaše žní tak to je v pořádku že li by se to za daných situaci nedovedla provést tak to je první rozdíl jsou tady další rozdíly že totiž to co tady děláte na cestě dosti tou do děláte jakou mrtvá děláte jako mrtvý lidé to znamená potřebujete k tomu jenom ten úsek vědomí který pochází z vašich smyslů že on to na tu se vedou aby to rozumem pracujete tím se uzavře okruh abyste za ni dostanete a v tomto oku se mrtvý duchovně mrtví takže nemůžete se setkat s bohem není to možné a kdežto když to děláte živě to je cesta shora dolů chopit je to by ani nemusel říkat prostě to se těžko že jednou větou za sledu muset do toho pustit pořádně nebudu to vykládat ale není to takové jako na cestě tvého člověka prože mrtvý člověk si myslí že mysíš že pije že spí a tak dále ale ve skutečnosti to dovede dělat jenom přes den přesnost při neliší vůli jež spí a dělat to nemůže protože unaven tím že to dělá z toho malého úzkého úseku se vyčerpá v tom memento existuje vyčerpá silná tam je stává říší si na to ani o vyčerpá kdežto když to nedělá z toho úzkého úseku se dělá z vůle boží tak to vyčerpání se nemůže boží bude nemůže být vyčerpána ta je nekonečná tady je rozdíl že čím víc člověk je oddán tomu bohu tím je daný není unaven takže když například se modlíte a se tím unaveni tak to děláte jako mrtvý lidé a když se modlíte z vůle boží tak teď osvěžení a čím dál se modlíte no tak a tak bych moh mluvit o jedné věci za druhé a vždycky byste při na to že to úplně z opačného hlediska když jako by to totéž ale opačného hlediska a s opačnou začátku začíná s není kde kde tam se bude nezačlo ne tam čá z vlastní vůle a taky se ani tu je čili celá cesta vypadá tak že dospívám k trpné aktivitě jsem často o tom mluvil že moje aktivita je trpná to znamená nemusím být méně aktivní ale musím být přitom trpný to znamená že si musím čím dál aspoň představě uvědomovat že cokoliv konám je závislé na tom že je to pán bůh do do por do pomůže k tomu nebo že by to u nás jaksi existenční tak si uznání tak i u lásky a neví toho tak nemohu ani prstenu čili konám to když to musí mít jeho sílu prosím vás ožije te za horký žárovku když tam do nejde to ani nemůžete protože tam proudí nejde a ne o tamti tahleta na že jo a ne ta žárovka vysvítá oka žárovkou se teďka vy leslie to vy který si svítí na cestu chrámy po toho pána boha takový třeba se tam musí stát na cestě a tím že i to se vám hle byl velvyslance našla si hatha byl velvyslance německým indii a během toho v jsem se stýkal s tím indický zasvěcenci a mohl napsat knížku jako třebas dva na ne to je jeho nejlepší dílo není to sestřelen v ve na ne do nitra a na to nadpisu jenom ta chyba že člověk se do toho nitra snaží dostat a ono fakticky jesi na tomto že v tom nitru je jenže o tom neví že to stěžuje tu cestu na živou bezvadně kde si natáh ale jako mám určité výhrady k tomu der v naší on to víš o jsem volí který jsou li toho nejsou vědomi takže je je mu to odpuštěno ale kdyby na přišel přísný kdyby na si příkrá to tak by řekl co se ho chápe že do nitra když tam si ovšem když se člověk nevíte jako by tam nebyl jako by tam nebyl takže by ten ty měl vykonat cesta jako by do nitra ale fakticky z nitra navenek a to je taky vy mně ten obsah nic li ta a tak nevypadá no ale i to co tam nastačí ona to taky mnoho ještě básníka a v jeho zvyku básní a šel nerozumíme symbolice ježíšova života a co on nemohl vyložit přirovnáními tak to vyložil přímo svým životem a on to materia spiritual to duchovním manželství vyložil svým životem a nemohl nemohl se to provést to prostě nejde které ty vznešené více nedají symbolizovanými nahradit a tak taky když o tom mluvil o tom madmysli dal tak to vždycky uvedl tak že to není celé v tom to je ta pasáž ti by příklad to my to místa budeš jednou neleží tančí příklad porovnání nebo podobenství o pěti moudrých aby nemoudrých pannách moudré měli oleje tolik že když šel ten nečekaně o se spojil ten ženich tak byli přijati protože měli olej do a neměli a to byly ty nemoudré těm došel protože oni všechny usnuly všechny usnuly i ty moudré i ty nemoudré ale ne že tím nemoudrým ten kdo olej do čeho v nich chtěli ho koupit někde ne či nakoupit ale přišli a on říkal vás neznám takže to je velice dobře vysvětleno co je to manželství duchovní ovšem jenom příprava k němu ale všimněte si při je tam ženicha nepřeje tam nevěsta je to za svatbu výšky tam svou počtu deseti nebo pěti tento a že je pět podoroval ne a není tam nevěsta kde se ztratila a svatba byla tím ta je do tatí že se to se jsou věci které se slovně nedají vysvětlit člověče nedají světit a ježíš kristus to ale krásně vysvětlil jim životem protože ale indové takový život jako by ježíše krista vůbec není li píti a nemají a nebudou mít aby měl do životem svým vysvětloval takový než tady duchovního vzestupu to se jim nestalo mi tam krišno tam jiný vtělení boží to je pravda o napsal bartolomějových tamten napsal a baalovy věc to je to uznáváme ale aby íčil svůj vlastní vývod jako symbol vzestupu k bohu to nevylíčil a nikdo to nevidí totiž rámcově ano třebas mithra nebo jiní nebo živi ho a s na a tak dále titani do líčili symbolický ale jenom rámcově ale ne takový podrobnosti aby se věděl jak z jednoho stupně na druhého stoupati kristus to přesně podrobně vysvětlil to aby se nemysleli že tady byla nějaká chyba v teď tu v tom evangeliu že znám jako nagel se třebas vynechat tam o nevěstě muselo být původním co napsáno nejde se praví že krát vystou hostinu a pozval ty svoje příbuzné všichni sedmou ale každý za něco jiného ne a tak nakonec dal poznat mrzáky a žebráky s jaký křižovatek a při a tam řada lidí kteří měli svatební roucho a že dovolíte neměli svatební roucho ty co neměli svatební roucho ty za vykládat ven z rozumu a ty co měli svatému i tam nechal zdali doba připomíná že je to mít olej nebo nemíti olej připomínám to že to není potom náhodné že tady je obdoba a kdybych mluvil stěží ší obdobách jak on to ježíš kristus vyjadřuje ale podobenství ne k zdání podoby nejsou podobenstvími vysvětleným nýbrž jenom jeho životem jeho životem je více rozdíl mezi spojením bohem a mezi duchovní svatbou tak to prosím svatá tedy zakázala lamentovat tak vám taky neska s vámi tu nevěstu za nebudu prosím vás potože slovně princeton nesmí nebo nemá terezie mi to zakázal a tak to by máme toho na výklad dost na se vysvětlíme to nějaký na ale všimněte si toho zajímavého momentu že nevěsta vynechán a nejzajímavější na tom je že vám to těch podobenstvích podle chybělo vy a znáte je a nepere se nevěstě nej zamanete ale svatba dvakrát za sebou svatá než se ani kde se to za pořádek to i na vám řekl aspoň aspoň na povím že my třebas že se stýkáme později nějak s bohem vědomě a pociťujeme spojení s ním duševní tak duši své nevě pořád nic a se ztratila ta není patrná to je základ toho vysvětlení ale není to celé vysvětlen no to je jenom v symbolice toho ježíšova života tak to jsem vám chtěl eště doplnit k tomu abyste věděli jaký zázrak máte na stole a že se to ta svatá terezie bezvadně ovládá celý knižní prýštil po smrti čtyři sta tři roky po smrti čtyři sta výroky po smrti a do ona kde je víčka nebe a co themat ho komentovat vině tomu nutila tak jsem vých lap abych to třebas chování překládal a smetou a a viděl jsem takový leta to radši a vůbec není ležela v jestli to velvyslanectví po vodě naše že si to patří do by nároku osmdesát tři to by na knižním trhu pohodě mělo ještě by ani to koloběh ale jsem si vás pozval proto to budu vykládat tyto tam teďka nepište bude toto ani ne že to u řikat jinak no ale to podobenstí o těch pannách že bude výšky konec světa a že musíme být připraveni a že musíme být bdělí že to nás může při tom konci světa zachránit bděte neboť nevíte dne ani hodiny tam napsáno na konci o to nám namáhá totiž ani andělé v nebi neví ten konečnost nevyšlo tady jenom otec v nebesích toto ale ani ho anděl ani svatí to nevědí tak proč protože ten konec světa to je něco co se odehrává v lidské duši u každého tehdy když ta duše dospět k tomu stádiu že to může nikoliv ne ale není to obecně nějaké nějaký konec světa fyzicky jak si to představujou třebas nějaký nějaké ty se ti o nás no to není takovým něčemu vůbec nedojde ano pověz no a tak teď přejdu na ten úvod do cesty kterou budu úlohu vykládat a pokud nebudete li že to si to nějak pro věřit tak dalšími mými spisy nebo tak se o tom se dovíte protože to budu tento krát psát tu roku a než se to tam dostane to bude dlouho trvat na to počátku na se pouštět ale mám špatné svědomí že to asi nemám jsem posílat kdybych poslal k tohleto cesta oddanosti na to nejsou ve světě větší odborníci než v evropě mezi těmi křesťanskými mystiky někteří jsou většími kteří menšími odborníky ale všichni jsou velikým odborníky se ještě mezimi rozdíl ale to tady no že rozejít jsem viděl detailně sledoval ale nebylo nebylo by správné bytost také rozpitvat to budu možná cesta někde na tom čeřínku ale v čem spočívá ta specializace evropská že totiž evropan nevěří na převtělování a že nemají tuto představu o převtělování je umožňuje že jsou o tuto představu chudší a proto se celý ten vývoj ubírá jiným směrem bez této představy ovšem živými představami které mají zase jiné následky zdržující následky na to představa o převtělování mají velmi zdržující následek když ten člověk si říká kdyby to bude volán teprve si říká no tak co neudělám tentokrát udělám příští vtělení že jo a jemu klid li potěšení a vůbec nic nedělá složit u ce kyž kdežto in to takhle se složil vývod to že se musím znovu vtělit tak pracuje na tom duchovním díle jako by je jenom jednou jsem mohl chtěli takže my tady nemáme tuto představu o převtělování a následkem toho sme schopnější než ind brát v tento život jako příkaz od boha ucelený příkaz od boha tím že se tady narodíš tak je ten pánbůh zavazuje k tomu protože přichází z věčnosti aby se do věčnosti vrátil že o tom nevíš není rozhodující o kolika věcech mi tady nevím na tom světě a oni existuju bez našeho vědomí nebo nemůžeme se tu přesvědčit a existuje ta výt že to existuje tak tady na tak na to nedal to nevíte vůbec ale záleží na tom že to existuje a my jsme se o tom že to existuje řečem z ježíšova života a to je právě zase něco semse specializování evropské nebo západ nebo prostě západní nebo křesťanské trojí to přestati těhotná pak že totiž ten ježíš kristus ukázal na jednom životě jakou cestou se to jde aby za jeden život se či dostal vědomě k bohu a to nejen jako spojení třebas přechodné v nějaké extazi nebo samadhi nýbrž jako trvalé jako trvalý stav manželství že totiž se tady znovu vím normálně s tímto světem co je to je moje snoubenka nebo pro že zase neubere dáno my patříme tomuto světu a jsme s nimi tak spřaženi štěstí jsem tak spřežení že nikdy z toho neslevím pořád toho všímáme a po a k tomu sloužíme kdežto v indii vlivem tomu že věří na převtělování a to do jinak útlém mládí do puberty do tedy zralosti se do nechávají v vychovávat jsou vychováváni tak se věnují životu společenskému nebo životu v rodině a vyvedou ty jeti hnízda a zbaví se těch povinností všechny souvisejících tak pak do ke světci o požehnání to není náš průvodní z dašího života to není my jsme také v mládí vychováváni k tomu abychom pro tuto společnost něco provedli ale v indii ne jindy sice do součást výchovy ale pod dojmem předcházejících vtělení ty se zrodil v nějaké kastě a to je něco nemělo na tom co je daniele by se stal světcem a to musíš trpět to že si například v křtí obchodní nemůžeš být kastě brahmínů a to je tvůj úděl to se to si vysloužil rozvíjíte ten o roky rozdíl tady podle toho co znázorni ježíš kristus to vysloužili nějakou přes z nějakého k do nějaké o druhu kasty nebo to vůbec nýbrž do života s evropě nebo následkem krista všichni jsou si rovni tím že vstoupí do tohoto života není rozdílu s tím nejtemnější nejhorším životem plným neštěstí a nemocí a tím zdatným životem nějakýho bohatý ho člověka který snech jsou vlažní dost téhož příkazu žijou se z téhož příkazu a ten příkazný věčnosti přicházíš a do že máš vrátit a ten ten život je ničím nenahraditelným prostředkem k tomu aby se stavová ti není jiného prostředku a potom po této smrti není prostředku to je výtečně jinýho než to tam se může se převtělovat co si neudělal orat na božena náleží příště a tak to jde dál víte ten základní rozdíl myslím říkat o tuto počkáme a že představa předurčuje způsob života naše spoje určité představy o tom k čemu ten člověk je na tom světě a ta představy jenom podle vzoru toho tělesnosti dívá se na tělesnost toho člověka nejenom po stránce hmotné ale poslán ce duševní jaké ten malíř zkušenosti jeho schopnosti a podle toho zařizuje jak ten člověk zůstat jen na být tím nebo oním to pro ten svět znamená čili byl to čistě účelově kdežto zatímco účelovost je toto moje kdežto viď ty pro následuje štíru tělo a že mletím pronásleduješ o tom nevyšli tam to slovo kdežto my rys se budu snažit o vymítit aspoň před to přednášce ale na rozdíl tedy listem kdežto no tak si slovy když člověka vychovávají jenom k tomu aby pro tuto společné že co znamená aby něco přinesl aby pro dobře pracoval tak to kruté následky v tom smyslu že si to společnost ho přivlastní a von si přivlastní je to je vzájemné a tento druh vlastnictví není chasidských pro indický způsob myšlení ten člověk nepatří tam společnosti jako tady v evropě na západě ale za to se nemůže být no podle svýho názoru všechno věc názoru z kasty ve které se narodil tohoto časem nebudu ne tam platit el se tu trošku ruší ale zatím je to tak že tamto stojíte a vám řeknu my jako v evropě bohužel se nedovedeme ještě drží toho kastovní svými pořád snažíme se vytvořit kasty vždycky v každém režimu a to jakýkoliv režim politický nebo ekonomicky to dycky vytvoříme kasty je jasný protože nám tato nitek kastovní tvých bych jestli byla ve nebo ne a je nebudu rozhodovat ale chybí na kdežto indové mají jaksi de kloval védami nebo upanišády lépe ve vaně to není ale upanišáda by znamená kupodivu není převtělování ale upanišády od začátku mluví o převtělování ono to dřív indii neplatilo dříve se indové jako nepřevtělovaly říká věří tomu převtělování a jestli je tvoří jednotu dynamickou nikoliv statickou to znamená ve víru probíhá nějaký rozvoj a nejenom rozvoj ale také nějaké ničení soustavně probíhá obojí není ani v něčem něčeho víc toho rozvoje než je toho ničení toho co bylo vytvořeno čili pochopit správně proč tomu tak je je rozumově nemožné a sem moc rád že jsem to jedno a ten ctí bez rozumu toto mohl zjistit čím to je proč ten život je stvořen a proč ten vesmír celý voře a proč je pořád tvořen a proč musí člověk začít když jde na další pochod kupředu od konce od konce světa tam jsem začal najednou od konce si ta zažíval jsem konec světa tepre potom to všechno ostatní ale to nebudu vás vybavit ze se zajímalo a ostatní to vyšli mockrát že o tom že to je taky nezajímalo a by vás to zajímalo osobně pozvedne světa tak bych vám to osobní tedy čistě teďka tady předání drželi ale jestliže tak to nebudu říkat podívejte se tenhleten vývoj když je to jeden jediný vývoj a ne vývoji různých důl jak jsem vám to jeví jen vývoj oddělení od druhého ten živočich tělem zemí na podle svýho vzorečku genetickýho ten druhý a cena po je na ona povahu na puncoval na pravda ale vnitřně ne víc se nemohou vyvíjet než podle principu vzájemného doplňování nebo vládne hučení což je na stejné úrovni prosím vás to je všechno cítiti rovný rovnítko mezi ničením a stvoření a protože tomu takhle je a to můžeme to že ska přírodního vědecky víme že tomu tak je že se to vzájemně drží v šachu mi tomu říkám nerovnováha že ano tak ta rovnováha se na každé úrovni a své carské vlastnosti takže jestliže člověk nemyslel musí ocitne nějaké nižší úrovni na tamní rovnováze tak zprvu dojem že nějakým vítězem nad tím čím před tím bojoval ve slušnosti tomu tak není on jenom získal třebas na velice nízké úrovni určitou rovnováhu ano a tohleto potom platí na každé jiné úrovni dejme tomu začnu s obyčejným motýlem když on a ta housenka napřed tam něk malinká nalitý ani zárodky ten se mění housenku a u se abyste na žere se a teď co zjistíte když ta se k úplně vyspělá tak najednou se dostane do stavu klidu přechodného klidu a najednou