Karel Makoň: 88-13B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

bylo předložil padla metu ke kálení autonomii bretani to jsou keltové počtu milionář a Autonomii v tom smyslu, že by měli aspoň své školství že měl právo na zastoupení i v parmenides a tak dále to je nemohl rasa na dvou a on to věděl že dovolí to bude záminka aby si mohl aby se mohl z toho svýho místa dostat taky se dost jsem přišel do toho Karnaku. to takový záhadný takový stav by kultovní ře A tam přišel. ani a oni se tam bavili květy byl to niky mezi sebou a nebraly v úvahu jak jsem říkal a teďka dávejte na pozor vím, že nemáte rádi Francouze. že nebyl za zlatokopů za ruka která to podával Ale poslouchejte mě. nejsem Francouz. jsem Kelt francouzsky mluvící. byl nebo jiný sem keltský neučí je to to nemohu že odnárodnili. ona mne neruda typy a nechala věci stát a říkal vy jste ke a A odkud jste? říkal jsem to sem k de to je africe asi to nevěděl a se říkal ne máte do maně toho dělal ního víru než než ten by řekl mám manžela tedy se o to zajímá vodu minutku tak tam vezměte tak tam vzala do rodiny a nebo rodiny a jsem říkal jsem se studentské se tak a tak a naši předkové byli tento ve a von říkal a jaký to můžete dokázat jsem říkal klidně teď se svolána no to vypadá na a ta se mnohá ale on on říkal jsem říkal copak vám řiká slovo krok vůdce a my si měli prvního vůdce krok tak by to kladného nebyl dobrý pořádku máme tam četné síly ště vod odhalené nově keltské by tam všude našemu z být si říká do chce co chce to se ještě všechno nevěděl to je době to bylo cit sedm že napřed po přišli tedy germáni a potom teprve slovani pátém století sem nene oni tady byl tak řídké osvícení že ty germáni se s těmi kelty nebrali tam kde byl pletí a nebyli byli dosíci stanou cesty tam nechali žít a říká jsem přišel a potom se s nimi setkali ty křesťany totiž i slovani pohanští patentoval jsem přišel třebas osušit domu ze a si dohoním pouze jich a pátrá po naší stojí a tam jsem zjistil neznáma keltské žádné germán své ale hned slovanské čili slovani jak bych za řekl ten sto tam podle podle všech známek slovani nastoupili po keltech tady bez mezery. je to možné tušit jakož by nebylo možné jinde protože to nebylo možné tam nejde u prahy že ano a ten ke zručeně daleko zanáší kultu věší za sebou než ti slovní takže ji imponovali ale on počal školní o ty se holčičky si kazit a libuši očistil že ano nechali naučit český namluviti člověk a tak dále a tím šlo ke své panství tady to je něco obdobného jako třebas římě kde první stopadesát let po zrození říma roku sedm set padesát při před naším letopočtem tam vládli e tukové řízně a A všechny názvy těch-králů etruských tak to a tu se a tak dále to jsou to nejsou římské to se přeložit do do to je prostě řeč ruská ale potom převážel se vážil ten římský li sám li se polidštil poletí šli a je po nich veta tak něco bylo tady taky tak ovšem ti keltové tedy dlouhou dobu ještě za doslovných existovali a nebudu k tomu příležitost ale poštu lidi k tomu aby si udělali dneska je uhlíková zkouška radiokarbonová se říká oficielně čtrnáct. tam se téměř a rozlišit přesně kdy co existovalo pokud je tam nějaký organický zbytek něčeho nějaký stavby a to by se tam po těch keltech na šlo tak v byste tam dejme tomu na to vůbec jak jsem tady byli našli nějaký zbytky a myslím že by tam začli nenarozené na jíní bližní žní ihned taky tady tak tady vrtalo není tady to bylo tedy plyn tam horu který říkají lékař jak se prosim vás za choti slova to povědomí že je to je toho na lékař jak je to možné když říkali takle keltové že to-že to slovani vědí. sebou jsem za tím šel protože oni tam přivedl nějaký došel který se stýkal jeho otec se stýkal s těmi kelty o že bych těch se stýká a tak ty mu řekli o všech těch božištích je marného si to božiště se psaná a jedno nejzajímavější bylo právě na hoře a berte věc dvacet osm vás tom vláskem lese před duší šlo a vy a tam je veliké záření a bývá vní záření a voni ho zřejmě ovládali ty tento a léčili ji jenom že to udávat jsem tam odvedl třebas jednoho svého přítele nějakého žiju a muka pomlouvat mohu protože sem zel ten měl tak strašný stýkání klaní že obstál ne a nemohli ho lékaři z toho dostal on se napil třebas kávy nebo nevim čeho chvilinku mu to stouplo ale za půl hodiny nebo za hodinu to bylo pryč zase špatně viděl špatně slyšel všechnu ochabovalo a jsem říkal na vršek které zástava takové záření spojitě od toho došela že byl v koncentráku který takové záření že zvýší krevní tlak uvede vysoký a střední a normální a nižší na vyšší. a že člověk u tamtud vychází co do mýho tlaku úplně uzdraven specialita na záření na na krevní tlak tak jsem na toho chudáka jendu hříchu odtáhl na tu horu a předstíral jsem že tam ne tebe a tak ho chudá bloudil pod mín vedením po hoře a nabíral to záření ne nabyla konce ho ještě usadil na tom vrcholu a říkal co tady je to konečně jsem si říkal čtyř dávkovat než to podal komu ne on tam sedmá říkal jsem teď musíš být úplně v klidu než aby se to to by se o to bešlo to záře on tam byl úplně v klidu a na cestě zpět se mu spustil a znovu to bylo v že mu s touto kryla v plzni se hned podrobil lékařské prohlídce to muselo se to tamponovat-se to nechtělo zastavit a on měl do smrti o pozřela si zažijete set let on měl do smrti normální a na to nezemřel a takže voni to znali a jako my těžkopádně ozařuje me člověka nějakým koval ten na tím u raném nebo tak nepokoji přírodní to označovali to byly marta se mysli oněch keltech li k tekli balast začínáme devatenáctého tu na osmdesát své řík povídat o cestě oddanosti podle předlohy tady mám před sebou a ta je jedna španělská jednak česká buřiče ského textu překladu z roku třicátého vlastními na kyselého hrad nitra čili komnaty a budu si pomáhat někde španělským překladem-původem původním originálem. tom původním originálů španělském jedna věc která tady chybí v tom českém řek ladu a to je to je to co svatá terezie udělala než to začla psát že se po křižovala a ten kříž se katolících knížka výše i e v v tomto znamení mi si to budem překládat jinak než jak to překládají tato líci pravověrní v tomto znamení zvítězíš a na tu si tomto znamení zvítězilo ona ale přestože byla ukřižována přiživuje se znovu co to znamená ona připomíná že vychází z tohoto ukřižování to se pouze a že bez něho by tohleto nenapsal že ona je lidským ukřižovaným čili taky vstali z mrtvých znovuzrozeným čili přímé svatá terezie a že mezi to jiné že my při žijeme ale neučí žijeme tím své ona se křižoval aby zdůraznil že z toho ukřižování svého vnitřního svého malého vychází takže tady je rozdíl mezi nějakým namarupa zvnějšku vzatým a mezi kterému se dává pojmenování no tak tak by to mělo vypadat že symbolikou a se všemi těmi náhražkami nepojmenovaného že bychom ty náhražky považovali opravdu za symbol pravdy nikoliv za pravdu samu a tak vás se upozorňuju na začátku této přednášky že to co uslyšíte není pravda nýbrž je obraz pravdy a když se ještě víc vzdálíme tage to obraz obrazu pravdy takhle to berte jinak vám šu od začátku do konce nechci a a neztotožňujte nikdy obraz pravdy stravou padne vyslovitelná a a jsem to zdůraznil i v tom že jsem vám vykládal dvě podobenství včera o svatbě duchovní a tam soudu oběma z obou dovést vých chyběla nevěřila a byla to svatba nevěsta si vždy je velice okázale vysvětleno že slovně se to nedá vyjádřit neboť než to že a duše je bez tvaru a nemá jména tak a tím když se dostal k věci takže svatá terezie které se budu držet rozděluje lidské nitro na sedm komu při tom praví že v tom hradu nitra není jenom sedm komnat nýbrž že jich tam nesčíslné množství ale ona prochází určitou líný doručí známe třebas indického podání taky se to tam byli na sedm komorou to lidí prochází aby se nezdržoval s postranní v komorách ale říká že ideál po tu dobu vedle a nejdou tou přímou cestou tak by se zříme přímé cesty a budeme ale mluvit symbolicky ono to bude vypadat jako že to není symbolismus ale vono je to symbolické všecko od začátku do konce a tam se mluví na původu tak by to pouzí niž se pojednává o práce hodnosti našich duší podobenství snazšímu pochopení o prospěchu z tohoto pochopení a poznání milosti které od boha přijímáme i která branou toho hradu je modlitba ji nepustím teď julinku slohu protože tady několik slov několik významů které je třeba vysvětlit ne protože my si myslíme když to pochopíme tak jsme na výši není pravda Když to pochopíme tak jsme to vůbec nepochopili jako svatá terezie. pochopení totiž spočívá v tom že ona do toho vešla to je taky ještě špatně vysvětleno ona do toho co v nás je vešla nebo ještě lépe ona se ztotožnila s tím co v nás ve šeh je toto vědění toto pochopení je v nás ve všech toto entender o to pochopení není pochopení rozumové nýbrž pochopení z toho nitra na rozumem čili ona nic z toho co tady říká nepotřebuju říkat pro sebe ona to říká jenom pro nás protože nemáme. pravé conosimiento to pravé poznání které nemá slova takže pro ni bylo určitou potíží značnou to převést do slov a musíte jít prominout že ona byla povinována intuici kterou byla v době uvězněna říct jenom tolik aby to mohla vůbec dopsat aby ji ne upálili takže ona musela mluvit jenom o modlitbě a spůsobem jak se ta modlit jak se tou modlitbou člověk dostává k tomu bohu a samozřejmě především když se používají ctnosti jsou to milosti které přijímáme od boha a zase tady potřebuju tomu vysvětlit ona zase musí omezit výčet těch milostí jenom na tu modlitbu a na ty vlité ctnosti na modlitbu ten platí na tu modlitbu a na vlité ctnosti samozřejmě kdyby bylo jenom tohleto nám dispozici a ne naše tělesnost celým světem a s událostmi v tomto světě tak bychom museli žít v klášteře se abychom se bez toho mohli obejít ty zdi toho kláštera by nás chránili tomu smyslu že by ten říká neměl přístup a že by nás tedy nemoh skryt nebo přímo by nás ne nemohl kazit ale kdyby ti s těly nemáme Okolo sebe tak my musíme tam přidat k těmto milostem. třetí milost a to je celý lidský život aby bylo jasno po celou tu přednášku pak zase to můžete na to nahlížet jinak. považujte svůj život svůj osobní život za příkaz od boha když toto nebudete s tím musíte se štípnout a musíte se prostě donutit k tomu abyste sva-brali svůj život jako příkaz od boha a potom jste schopni to co vám tady předkládám považovat za příkaz od boha pochop a zažít podle toho a vítěz nad sebou když nebudete chápat život celý takhle jako příklad do boha tím méně potom můžete jednu součást toho života a to je například symbolika řeči považovat za tentýž příklad do to je malinká součást nepatrná se část trpné řekové vyhostit které říkáme lidský život a ta milost lidská řeč se tam ztratí úplně takže vysílí nebem toto pochopení které vás bude zavazovat které bude v sobě víc tíhu tak jestliže tu sílu sebe nebude nacházet vjem toho co budu tedy říkat tak to se nezachovali podle toho co tady doporučuju tedy z příkazu božího teď aspoň teď když tady hledíme starý příklad z božího než že se sečtělí to je pro rozhodující že se vtělili ale to je ta že ten kdo chce abychom my mohli chtíti to je bůh existuje abychom my mohli litovat to je bůh ten kdo poznává abychom my mohli poznával to je bůh třem kdo miluje abychom my mohli milovat je bůh čili nejsme to my kteří bujeme poznáváme existujeme sme tak závislí na tom všem se sem říkal co pochází od boha Jako svítící žárovka je závislá na elektrárně. je žádost a když to není pro a když tam je napojena eterna tu žárovku čili vás prosím o to abyste aspoň předpokládali že když to s ničíte co tady říká že je to způsobeno bohem a ne vaším sluchem totiž byste tak na to šli tak zůstanete hluší a kdybyste takhle se na vyzývaly zůstanete nevidoucí jak to poznáte velice snadno že odcházejíce odtud po týdnu nevyvodí z toho tyto důsledky o kterých teď bude řeč budete trávy buďte bez starosti by z nemoci bez starosti bez čeho bez zármutku bez utrpení tak musíte víc aspoň dočasně aspoň na chvíli když se spojíte s tím bohem ovšem nemířím k tomu. Abyste se-vědomě spojili s bohem mířím k tomu abyste se s bohem zasnoubili abyste vstoupili do manželství do svazku trvalého který se na nebi nerozmazluje neboť on se na nebi svázal před vaším narozením dávno ste snoubenci snoubenkami toho že nic ale svatba není dokončena a během této periody krátké lidského života se dokončit a jiný de se dokončit nedá tak takhle hleďte z tohoto se to bude se hleďte na to co vám budu tady říkat protože svatá terezie nesměla takhle mluvit o na nesla víc to bylo zakázáno že tento život k tomu abychom v něm vstoupili do stavu nebe ani ten stav se nesměl říkat to je místo. A to vona nesměla říkat ona o tom věděla že tomu tak je si byl ve konfrontace stoickým textem tak víte že tento autor překladatel to všechno smazal a to co ona řekla prozrazuje že věděla o tom co vám tady říkám kdyby totiž nebyl v tom přesvědčen a neměl v tom její podporu tak bych o tom takhle nemoh mluvit vyžíval ale ona všechno to je to viděl daleko lépe než protože prošla křížem a jenom se při zem znamená aby dokázal všeho vychází z krista křižovaného a tím kriste ukřižování je naše tělesnost která byla ukřižována protože přestala být středem. A přestala být i nástrojem musí být nástrojem do doby dokud neprojde ukřižování a zmrtvýchvstání ale pak musí být tento nástroj odhozen v tom smyslu že není středem ne že se zruší vymazání našeho říká buddha že to tak nemyslel není vymazáním smazání zničením jak to se chybně vykládá nýbrž to je postavením našeho do pozice která mu náleží v tom stavu ve kterém se to ocitlo takže buddha když vyšel z toho vymazání tak okamžitě se přestal starat o sebe začal se zajímat o bližního stejně jako sebe to znamená to není žádné život sání to vám budiž jasné že zakladatel buddhismu a budhisti si říkají že je to vymazání nevymazal nýbrž ho přesunul je to přes světel jak jsem tomu říkal když se a přece ho tam tam patří být přes kdybych to vysvětlil životě ježíše krista tam je tenhleten asat přesunu propracoval detailně především ježíš se narodil a to je symbolicky znázorním v tomto světě v lidském těle a neměl zdání v tomto lidském těle okamžitě neměl zdání že pochází z věčnosti přišli svatí tři králové a upozornili na to lidem tuto pravdu za se do tohoto vědomí při to podstaty o kterém nevěděl potom narození do podstaty která o tom a nazpátek vzájemně se to potom muselo prolínat to musel být tok nemůžeme nazvat tokem když je to okruh mezi bohem a člověkem tak to není pohyb pravým slova smyslu neboť se oku nepřerušovaným a pořád to teče aniž by to teklo aby se o tom čínsky vyjádřil toto který neteče to by vás asi moc neprospělo a čili tím si říci že vona nesměla tak říci že nebylo nic stvořeno nýbrž že je všechno tvořeno že to soustavný proces věčného charakteru který dvě stránky pokud je to dualistická záležitost a to není jen do liská záležitost že z věčnosti to pochází a všechno soustavně z věčnosti se do věčnosti se to vrací. Čili když tady něco mluvím tak byste si mohli takovém ideálním případě myslet že to beru od boha ale kdybych to bohu neodevzdával zároveň tak vůbec nic neteče nou nic neprotéká to nesmí být úpal nýbrž k tomu domě teď a země tomu si pořád vytékat tím si říct to je symbol že si to nesmím přivlastnit si nesmím že se že je to moje ani chvilinku to moje není to zase do něho od tek musím tento pracovat jestli chci o tom takhle mluvit jako svatá terezie tak musí být při tom jak to z boha vytýká i při tom jak to do něho zase splývá a prosím se budu snažit aby tomu tak bylo pomocí ssvaté terezie a v tomto smyslu nebudu operovat a tou terezii nýbrž budu říkat to co ona nesměla říkat a o čem věděl a občas vás upozornim z toho úvodního textu španělsky psaného že o tom opravdu věděl že tady říká myslím že z těch prvních řádek mohu odejít dál když sem nezval pánu aby mluvil za mne potože vidíte aby mluvil za mne protože nevím o čem mluviti a jak začíti abych poslušnosti dostála namanulo se mi o čem nyní povím počala jakýmsi základem i tohleto vyžaduje velkého vysvětlení a to zkrátím ona nevěděla o čem vidí ona si nedělala plán o tom co bude říkat jestliže je v nebi tak ona nesmí starost a nesmí ani plánovat ona musí vědět a ona tím že její zevní neví nic se na věci nic nemění vnitřně to za někdo to znamená žal pánu tak a vému proto aby on za mluvil protože ona neví o čem mluvit a dělal to poslušnosti jednat tomu pánu a jednak v řadě li ji která nad držel ruku aby nezavraždil předčasně to byl jeden biskup který byl jejím zpovědníkem v poslední době. tedy i pakša přes hradu přes vře papíry aby to mohla psát a jakmile napsala kapitolu zase hned ty papíry odnesl aby je tam intuice nenašla že bych se kompromitoval i on protože tam se dva ten papír to nedovolil psát se na tam ustavičně psala pět měsíců tam slamníku zaplnit to bylo hotovo a on to takže ona není na dispozici to co napsala a ona neměla by spojiti ani to co bude psát a opravdu neviděl dobře ani dozadu nic to je pravý stav osvobozené duše že nežije v času a prostoru není to prosím vás se ztratí nýbrž že opravdu je někde jinde když říkám je někde jinde tak to někde je špatně ten symbol ne tak musím nějak víc bych to snáze měl říct že není ale jak to vysvětlit vyšší je když ona tam byla vidět v tom vězení a psala. Takže ona byla poslušna tomu vystupovat z blízka vzdáleně tomu bohu nebo pažní a ten vstup neživá nabito svým sestrám že by se mohlo stát ti tedy umučí a nebudu mít třebas tu moc abych od toho mohl ochránit a aby bylo po to by něco potopě zbylo celku cestu k bohu tady byť že ona vyšel a pro klášterní e řádu hamité ho prostředky ne které mají vyžití k tomu aby se dostali k vědomému spojení s bohem nejenom to nemusí s bohem nýbrž předek aby to de vidět že tomu duchovní manželství co ženě co na víc tak to je vysvětleno tohleto takový to dvojí poslušnost víte to slovo poslušnost a výsad je veliké vysvětlení namanulo se o čem nyní povím to se teprve namanulo to samovolně přišlo a ona teďka samovolně píše totiž patřit na duši naši jako na nějaký hrad celý zde mám tu nebo přečistého kříšťálu němž je mnoho komnat jako i v nebi je příbytků mnoho své odvolává to jsem se při psal podle na jana čtrnáctá kapitola verši že u boha je mnoho příbytku Ale ona prochází jenom sedmi kterými chce naznačit přímou cestu k bohu přímá cesta to není to atmy ona promine protože nepoužívá včelín z prostředků nýbrž vybírá jenom sna modlitbu modlitbu ona si o ne ale on ten vlastní on to znamená nazírání na boha tedy vnitřní modlitbu vlitou modlitbu dosti těch prostředků bílá a ti to víte modlitbě toho těla ře vede ale dobře že u boha jednoho příbytku a šli kteří by to nešlo je i při bytí jsou v tom hradu nitra i že jsou védské nitru že to není něco tam se ho tím po smrti odtud z tohoto těla nýbrž to je v tom příbytku u boha je to tady v tomto těle a za tím je to tedy v tomto po tomto v tomto těle nebude protože ono to bez tak nikdy v tom těle není si to a to mi to a na tom se leda jak se to hledali eať se dali přírodovědci nejdou tam tuto komnat aniž duch a ono tam je protože to tam není na této úrovni to tam na úrovni jiné tedy u nás na mnohých úrovních je mnoho obsaženo co se nedá zjistit kriticky A indové to vkládají do sedmi to jsou hrozí vědomí oni tomu říkají vrstvy vědomí a on ona tomu říká komnata ale jsou to vrstvy vědomí neboť jestli ten člověk projít první komnatou nebo ji zvládnout bych tak řekl tak musí překonat tuto nízkou vrstvu vědomí musí se dostat za za její meze jí-já je jmenuju ábé. a teprve potom může začít být druhé komnatě lidsky řečeno jinde duchovně že na jiné úrovni vědomí ve kterém je samozřejmé to co se zvládna této žní úrovni kdybych to řekl nějak podle tak by řekl člověk se mění na této cestě tak že je na káře další úrovni někým jiným než kterým byl než kým byl na úrovni předešlé a jestli pořádně prošel tou úrovni nižší tak úplně jiným a bohužel mu často sby měřítko pro to co je za tím a kde je to nepotřebuje vědět ale může si všimnout že jiný si to napřed a sedmnácti letech dokonale sem byl vědom že jsem nemohl dělat nic z toho co jsem před tím dělal ale opravdu nic ani sem nemohl aniž spáse nemohl ani písem nemohl ani dýchat jsem nemohl ani dýchat jsem nemohl to je proto že jsem se ocitl na jiné úrovni aspoň přechodně že to bylo jenom spojení a nikoliv materialista nikoliv duchovní manželství jsem se přechod ocitl jsou svobodným a abych mohl jít dál ale toto přechodné ocitnutí se na svobodě neklamnou známku jednu že se to vykonalo celá spočívá v tom že nemohu že bych chtěl být tím čím jsem byl předtím to spojení takže jsem se štítil šeho co jsem před tím dělal vše i toho byto za i toho studia a jsem studoval poctivě nějakých nosem třeba všeho jsem se štítil najednou a předtím mi to tolik bavilo ničím jsem předtím nebyl a štítil jsem se i lidství to byl veliký omyl pochopitelně že jsem tedy nemohl vědět této pozice že to vytí potřebujeme se vším dohromady a to mně právě výtečně pomáhá na sta plni že ten bůh s tou mocí andělské kam a tam znaku udržuje pohromadě ta zvířata celá jsou na tom znaku to lidské zvířecí dokonce to zjitíte že tam je pes věta velkou tam tu zvířata jsou tam a že se mám hlad by pevně hrady ta tělesnost do všechno byste dohromady nama neudržel kdyby nad tím nebyl anděl ve znamení kříže vedle tří vání ukřižování tohoto všeho je to všechno udělám toto všechno se musí u kříž a aby se mohl vstát z mrtvých ale nikoliv bez těla ježíš stál zase z mrtvých v těle do si toto vona všechno nesměl říct že ty tluče také musí stát z mrtvých a tak je to musí být v těle takže ona říká že je to takovýhle hrad ne manu nebo přečistého příště jestliže by se tohleto pozorujete není duše spravedlivého nic jiného než ráj než on jak sám rozkoš svou a je tam a se odvolání na nějakého to jsem ne nerozluštil co to česky znamená to to os nevím je to nějaký starý zákon odvolání na se odvolává lidsky hned aby bylo vidět že že to ne neříká z vlastní iniciativy že to je psáno v bibli k tomu si odvolat a to dobře dbá otázali tady nejslastnější jsem nerozum tomu tento že jsem vám že petrova to roce to nejsou to tam takový spis není to jedno je nebudu dohadovat ale on tam říká důležitou věc je to ráj němž on jak sám jímá rozkoš svou on v nás není na úrovni nebe z nás nýbrž je na úrovni ráje a tam s roku tam je byla že ho to zlínské tak bychom řekli z toho sat čit ananda v nás v tom ananda to nám přichází náramně draho protože my po celý život ozvukem této blaženosti boží která nás síly po ničem větší netoužíme než po blaženosti kdybyste se dívali na lidský zblízka tak byste zjistí že nic jim ho nehledá člověk než blaženost třebas velice prchavou a přechodnou ale je to člověk toužící po ustat to vidím na obalem říct se nebo na objevem říci že si ani jsou blažený když tam pane nějaký po že ano a vidím to víc rozkoší když se kouřit nebo nevim pohlavním styku a přijde údaje nosti přestože to blaženost prchá a je to způsobeno tím že pán bůh nás jenom na úrovni ráje ze kterého se soustavně padá a tak těmi musíme ozvukem nebo ozvěnou na tento boží stav také padat z každé blaženosti která je jenom ozvěnou to je blaženosti rajské kterou nádrží bůh ale běda dostaneme sednu do této blaženosti toho boha v nás a to není vysoký stav anahatě eště ty lotos když otevřeme nějaký okolnosti a těším on ten platí nazíráním pak začneme být tak byla že že již tím jednu na betonu věc nikdy jsem nebyla tak bažil a ta byla se do byla zachována tak je to pro dostatek pro věčný život více udílí se nemoh a nemohu ty lidi kteří se tedy objeví v tomto stavu blaženosti nemohu jasno o stavu dostat měl jsem tu velkou výhodu vlivem lékařů a do toho jsem neměl představu o bohu že jsem že tento stav vůbec nikdy nelákal ten musíte prominu za jsem proto na vás takový zlý že jak se v tomto třebas na spojeno ocitne tak se toho hrnou ven že vím že je to daleko krutější vězení než to že tam si bůh než třebas tadyhle v tomto této hmotě li si vůbec nic božské a neuvědomujeme nebezpečí že se v tom zhlédnu a tam se by viseti zabydlení tady v tomto světě ale pak bychom se daleko nebezpečněji zabydlí v ráji ale museli bychom se opadnou pochopitelně se lidé a tak to vyžaduje veliký vysvětlím toto co tady že na to nemohla říct a jak tedy říká nadále bude po vašem zdání příbytek je s rozkoší dlí klá tak mocný tak moudrý tak čistý a všeho dobra tak plný nenalézám nic k čemu přirovnat velikou krásu duše a její velikou schopnost aby ru rozum náš jak bytí je stěží to pochopí potože jako nemůže vystihnout boha jenž sám u nás tady by mělo být že nás stvořil svému obrazu a podobenství jeden ze nabyla první verš čát při začátky sedí to tedy zase to volání není tady v tomto vydal nejsem tam doplněn polosvatý terezii a že ona ho tak uvádí tou litovat a se tam je by li že mu nevěřili tak abyste nevěří že něco tomu přidávat nepřidám jenom vysvětluju a na opravuju ale my jsme k obrazu božímu stvořeni opravuju obrazu božímu sme vytváření neboť stvoření a na musel to takhle tvrdit v hotová není dobra a to je proces vývojový který pokračuje nějakého pomyslného počátku a končí v nějakém pomyslném konci protože není to časoprostorový konec ani začátek a ona tedy měla říci že nás tvoří svému obrazu a svému podobenství ale jenom svému obrazu a se mu podobenství přestane správně jenomže to nesměla zůstane lekla prostě ne aby z nás udělá se aby nás udělal sebe to se nestane my se vrátíme jenom do toho příbytku že kterého se vědomí odešli a ne k jsme tam tam jsme vědomě a tam jdeme vědomě budeme podobni obrazu budeme obrazem božím podobní bohu anebo jdeme bohem to to dobře vědí indové a říkají ten člověk který je spojen s bohem nemá nikdy moc boha stvořitele nebo boha spasitele odvozenou moc takže my zůstáváme i v tom příbytku odvozenými od boha nejsme nikdy mimo něj my se nemůžeme svou věčnou individualitou ocitnout mimo boha o tom dobře protože máme tu ten necítí touto jeho boha neví o něm závislý dobře třebas jak byl metry říká nepřesahují hodnotu tisíc nesnaž se před se to znamená trojjedinost lidského těla co tři nuly před tím jednička bůh tak to ideálně vypadat kdybyste čokoliv potřebovali vysvětlit dál jsem ochoten nějak nectí utíkat kupředu nezáleží kolik toho vysvětlíme na to beztak budu psát trošičku pozměnit překladu ale je tady jedna věc rozumná přestože je bystrý nepochopí co jsem vystihnout jenom u boha nebo pomocí boží čili že ona mluví kdekoliv o pochopení o tom conosimiento o poznání o ten entendimiento o pochopení tak nemyslí na pochopení rozumové toto není pochopení rozumového nýbrž to je pochopení božího jak to chápe bůh čili rozum na to nestačí rozum je tady při této přednáškách jenom řek bych registračním aparát