Karel Makoň: 89-18A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

nejvíc máte z toho že se tady to záření se mnou pro ten váš pro něj rozum a své tak to tu rozum neudržel mine udržel tak je lepí že vo to lépe že vo tom neví nejsi vázán rozumovým pochopením takže je to dobrý to je dobrý to vše je to dobře ačkoliv jsem tento spis počala psát proti vlastní vůli jak jsem řekla na počátku přece jen po jeho ukončení jsem velmi potěšena a pokládám tu námahu za dobře vynaloženou ačkoliv přiznávám že bylo velmi málo přiznává že bylo velmi málo že ona to stačila sebe jestli přinášet u denním potřít do dělat když pomyslím na velku uzavřenost špatné pobavení a říká na dalekou uzavřena skočit ze dán do mu člověk ne rameno do byste taky dal složit na mnoho za nároční a jsem to tak nepředkládat že na to nechce říkat otevřeně tak tak to taky nevím a nepatrné pobavení které máte sestry i na to že se on je kterých vašich větě nežli eště a se hřích ani nedostává co náleží tu se mi zdá že vám bude útěchou potěšit se tímto vnitřním hradem když i bez povolení představených umíte vejít i před spojení před které mít vejít do toho hradu a kdykoliv se v něm procházet je ovšem pravda že vlastními silami se dostanete do všech komnat i kdyby se vám zdálo že síly ty jsou značné nepovolí vás nepovolá li vás pán hradu sám pro vám radím abyste neužívaly násilí když kdybyste shledaly nějaký odpor protože byste pána rozvalit že by vás již nikdy do komnat nepustil neboť pán je velkým přítelem pokory nebudete li se pokládat za hodny ani toho abyste vešly do třetích komnat získáte velmi brzy jeho přízeň že se dostanete do pátých a budete li vytrvale a často navštěvovat ty komnaty dosáhnete i toho že vás vezme i do komety kde sídlí sám odtamtud pak již nevyjdete leč byste byly volány převorkou neboť chce veliký ten pán abyste plnil její její vůli jako by to byla jeho vůle samotného tady jsem vám říkal a to ještě není konec že ta zlého le byla jejich událostí hlavní je poslechového tu řeholi znají tu třeba to třeba že radí špatně je velice důležité aby byl zdržován protože se porozumí nakonec těm událostem přestat když tam měla takové nehodného spodina který sváděl do postele a ona ho poslouchal ne v tou postelí ale poslechl jako kdyby měl pravdu že radil třebas jiné věci než tudleto tak ona ho odvolat ho to světa ne že by mu to byla přál a umřel protože mu nebylo dovoleno aby vykonal to co chtěl a od prosili před smrtí a skončil jako svatý to vona to to všechno nestává ale do kuchyni vidíme tak víme že ona obrátila takového zlatého břišní ka který se před ničím nastavil ani před tou svatou tváří terezie ale viděl hezkou tváří čku tak se do toho zamiloval no to bylo to nevadilo ona přetáhl a ne voni taková je síla milosti boží čili události i v tom klášteře i ten událostem bylo třeba nějak rozumět jinak že pocházejí od boha a musí se božským způsobem řešit a ne lidským že božské se máte si pokud možno božství a ne lidsky když podle svých na to řešíme jenom málo tam lidská vůle nepomohlo ona se musela opřít o vůli boží ale našem životě ve světě je to mnohem těžší protože není jenom takového zpovědníka tam jsou lidí daleko horšími záměry a nebo mají příkazy hodně vodněkud hodinu než o pána boha a ti je a řídí se přednostně jimi protože ani neznají a jak těmito kdyby se vypořádat když vidím vyloženě špatný úmysl tak prostě na to nedám a přímo tomu člověku řeknu to je není mysl i ctnostný nebo dobrý nebo správný nebo to postavím polský jak se mi to hodí aby aby ho před byl nějakým způsobem a on odejde a když ho odevzdám bohu této nejhorší co může udělat tak von umře nebo vody nesmí úřadu nebo je přeložen někam jinam jako třebas byl inspektor plný který nechtěl pustit do plně protože jsem nábožensky založen tak týden před tím než jsem přišel na tu školu se zeptat proč odmítli od přeložen do výroby prosím vás nějaký inspektor spour byl přeložen do výroby a na jeho místo nastoupil můj přítel dobrý sobota který se mnou studoval na vysoké škole a tenhle fana do gottwaldova ty tady máš napsáno ty nábožensky založen o proto nemůže nemužu normální on se stal sinavý založení normální tak jsem říkal se normální tak beru jsem teďka se stole víc o byl do omyl přeložen do výroby o to přijal a jsem tam byl asi čtrnáct dní oni přišli na to že mylně jednali a vrátili ona i perský místo jak ten druh to se v představit tak takhle jsou takhle jsou řízeni ti lidé když je člověk řízen bohem tento všechno vrtí vás spojení se se věřte mu trošičku že obrovskou moc co nemůžete opravdu zařízené to začít tak úsilí násilná říká žádný násilí se tomu nedostanete do musíte se odevzdat tomu bohu tam kde se máte odevzdat do učení něco udělat tomu se udělat jsem například nalezl a když umřel ten můj strýc nou šedesát to jsem byl ještě gotvaldově je jsem nastoupil tady září šedesát tak jsem použil toho umocní hodné nebo toho pohřbu v odvětví vadu školu která odmítla do a tam autobus s lidmi vodjížděl na lyže že čas a byl v tom prostorách činí rachač který byl se mnou v koncentráku dal zastavit u jsou starý na zastavit a řekl pane co tu děláš nedá místo tady jsem byl odmítnut ty jsi byl odbyto to místo vůle č víc a on tam si vite oral ta princem že to nebyl toto větle se mně a samo litoval tak vy to nepřijali to my pomine to setovou i se troska tak a může se může že toho tóv nemáme na to právo to bychom museli mít znovu všechny žádosti z onen řeku to dokumentaci a museli bychom být takové tak silného čič straní k aby to prosadil a ty se nachází byl takovým svým stanem ten byl na tím říct to ti vyberou školou a na mu říkal to de estar mně poslala ne a tak ten a se říkalo všechny dokumenty popisech dal se mu tam to zařídil sám že jsem byl přijat prosím vás když tolik le náhod se stane tak to není náhoda ne tak tam musím vidět tíhu boží no ale vás asi překvapí že to byl ten svý stejně viděl neviditelného nebo ne necítil se posteli tam by ho a proto měl tento úkol po smrti takhle pomoci tak jsem se dověděl že ten člověk po smrti způsobí že jsem využil jeho pobude postu a neví jeho pohřbu nevidí ho smrti tak jsem tam nepřišel první a ještě dodneška bych byl gotvaldově že jeho úroveň nepomáhal ta úroveň na které vám to byl a moc řekou neprojevenou náboženství li nevěnoval janou ale tak byl to poctivý člověk tak i to je něco dobrého ne a pomáhal po smrti nám pomáhá pomáhat těm družičkám se budím vědí modlitbě aby ti pomáhali oni nám méno odemě a to tak se nějak i oni vysloví řečeno to tam modlíme pobýváme při nějaké písniček nedlouho po venku z jejího rozkazu ten převod ti vždycky vám pán nechá dveře otevřeny kdykoliv se vrátíte jakmile si jednou uvyknete užívat toho hradu najdete při všech i sebe vnějších věcech klid a naději že se tam opět vrátíte a ten klid vám nikdo nebude moci vzít ačkoliv se tu pojednává jen o sedmi komnatách přece je při každé nahoře i dole poslaná s mnoho jiných místností s krásnými zahradami a studánkami a s bludišti a s věcmi tak rozkošnými že ta to je moc zdlouhavé no ale eště to čtu že zatoužíte rozplynout se ve chvílích než márách do na velkého boha který ten hrad stvořil a podle svého obrazu a podobenství na tedy něco dobrého zpočátku v jakém vám tu bohu mluví věřte opravdu že je to se to jen slova tady vám to čtu a víte že to není tak ještě vytříbená čeština to budu muset ještě vždycky potom tak dlouho trvá opisování že to musím si znovu řečí v a s tím odina není který pořád na po ruce a znovu tam něco i na někdy musím mít moc protože se mi to nelíbí čest tento spis jsem byl dokončen zastře svatého josefa roku a nás se sedmdesát sedm předvečer svatého ondřeje nasazovat ho listopadu děti a slávě boha který žije a kraluje na věky věků amen další tři kroky výkladu ze šťastné cesty oddanosti pro ty bude o to proti a bc krok a první si vyslechněme oficielní církevní výklad nemá tím primát a do nitra jak je podán závěru překladu od toho i seno říká doslova že snazšímu porozumění díla poznamenává že je to alegorické pojednání o různých stupních modlitby duše je hradem s komnatami modlitba je přesto i ve které jsem v tom hradu z sedm hlavních komnat je sedm stupňů a nic se duše ocitá při rozmanitých stupních modlitby to snící jsou v oblasti křesťanské askese která je vyznačena trojím stavem počátkem pokrokem a dokonalostí na to jsou to jmenují byl bocích cestou očisty osvícení a spojení vše vyplave duše vyklá sebe poznávání ale je vydána ještě příležitost ten ke hříchu a zapředena do tohoto světa do poct starosti a rozkoše víra člověka not boží to jsou ti proti vy tam začnou fungovat za druhé duše se počíná cvičit ve vnitřní modlitbě ale není ještě první předností tato modlitba a to je boj málem a zbraň v boji je kříž říkají v závorce za třetí duše je pevně odvolána ukazovat a proto se cvičí to pokání a ctnostech větší láse i všedních hříchů ale ještě ji rázů naprostá na prosté odpust oproštění od světa víte a něco řeknu když oni se na klid absurdum snaží o to dokonalost mravní to je hezké ale za tolik práce si na tom dají že jak jsem vám tady ukazoval není a to pracuj a jakým pohrdat způsobem jsem nebo jím být hříšným člověkem tak takovým umělým stavu jsem tady nejeví jako nějaký svatý člověk zaručeně ne že taky nejsem to je on svatý a ne nám záleží na tom abych tak nevypadal a a jestliže oni si dával na tom záležet tak oni ztrácí strašně moc času tím oním co ti protože dokonalost nedostanu ze své vlastní vůle dosahují to není možný za čtvrté dále že již vstoupí do druhé oblasti která se jmenuje křesťanskou mystikou tedy o ty záští mi dosti modlitbě u sebe nosti je a úkon čili klidu přece však je to v tomto oboru teprve první stupeň a proto se při do země ještě prolíná nad přirozeným a možná že to přirozené eště převažuje za páté v prostém vodách sjednocení srovnává se vůle člověka s vůlí boží ale smysly tělesné není ještě plně poutají ale to podobenství o motýlu bource mužové ho jedání a co všechno musí dělat než umře za šesté extatické spojení duše s bohem čili zasnoubení následuje potom zase nebe na zemi duše že očištěná sebezáporem je za hlová na milostí nerozlučitelně spojení no to nepřestáváte moc jako daleko ne kolbe u některých křesťané mystiků převažuje osobní mystická zkušenost nad zevní poučeností ale jen málokteří z nich se mohli soustavně účastnit této zkušenosti v době svaté terezie nebylo možno se hlásit této osobní zkušenosti na tady nemohu nic ze své vůle provést to nejde to vidím tak také rozum je od pohybo a tak na to musím když mám zdravý rozum a ten mně velí ze zasahují do toho protože na to nestačí š tak od toho odejdu a začli se řídí než později kdybych řezal a neví že to nedokážu tak tlačící v klasu si duše si ten život co na co jsem nestačil od toho jsem prostě zásadně hozena nevíme předčasně někdy ale když se neodcházel čas tak jsem byl donucen aby odešel čas z toho soudím že to je správný způsob jednání třebas v tom u konce věčem byl zajaté ruzyni tak jsem dostal jediný světicí ještě sudánu do toho ucha neslyšel jsem vůbec nic a oni mezi tím hlásili že kdo je ho to a sebe otočení odemě jsem sebou index o sem ho předložit ale je tam zavést postavit do vysvětlení se neměl jsem nechal doma no ale byl bych se dostal okamžitě pryč ale jsem neslyšel tak jsem se dostal tak do čela jsem nemohl samotnou se nezasahovat na se na výklad nemohl sáhnout aby tam sem nezabil toho přede mnou že nebo se do toho vůbec ne a sledovat kdyby se mu to malinko byl by takový zase jsem tomuto taky rozum rozhodující rozumově třeba okolí není je taky rozumí je také rozumí musím uvádět estinem nebo tak neposlechnout je to velice jednoduché je to bude nejvyšší člověk je to nerozumné tak to nebo slechu jsem modlila do dravého to že se nepolevuje zásadní věci tak napří ale a to je se tyto dopisem mýlili tedy životě neměl co říkal partner dycky říkal jinak než to moji výborný partner moje manželka a na všechno jiné mně zná naštěstí nebyla řeč na na katané nemít se měl dobalení ší míří hle jsem neshodoval se například je základní něco výchovu dětí se dnes a doma a ona taky by byla bývala se neshodoval tím že jsem odešel do plnit než vona byla v kůži bytost více pod následován a jsem věděl že ta dietě řkou pána že nebude tak následovat na sem tady taky velký možnosti vytvářejí veta tak to bylo všechno to byly rozumové důvody které tady hledíte se naprosto ji neposlouchal ona se jenom jednou vzepřel říká tak když přešlapuje do plzně ho to tam bude mít byt a všecko stati a zaměstnání a nebudeš pronásledování otom pracovní se s tím s nechlubil tak to šlo takže tyto věci byli prostě přidány protože jsem věděl vymanit oddaným odporovat to jsem věděl jasně měl schopnost rozlišovací tak i trošičku po prospána boha aby pomohl k tomu rozlišení ti mockrát pomůže protože není v úmyslu boží aby se byl na dospívá že se ten se neklid způsobuje že nemůže matce civět ani ruce kupředu i nyní li to něja jsem vždycky měl ušito po následování a neměl jsem že například dejme tomu ty možnosti v gottwaldově se zaměstnání svých dětí byli jenom s lid ne a to se mi nezdálo být správné to byla odebrána proto na konaná na školu dostat a je tam přece jenom jiří viděl a lito mu jsem nemířil k tomu aby tam zůstal jo také proto že bylo tolik důvodu že jsem nemusel se dostat vltavě že se do plzni a další důvod byl že tady byla maminka s která se při svém stáří že trýzeň vět let nechtěla ustává jsem ji protože nám velice dobře sloužila chtěl taky stáří posloužit jsem se stával za údaje dějí vět jako svůj vliv to nehlava a tak si nic se vystěhovali v tom našeho posled jak dneska celý osvítí ustrnete a za života to měl říci po smrti náhod tak ještě být onoho důvodu říct ale členy jsou rozumné žádný není nějak nadřazen to velice přirozené podle přirozených nepřemohl na věci že se šílence a jsem na nějaký nařízení řečí na ni zázrak nikdy životě než kam a oni se dělí ustavičně se viděl tím přiloží nedopovídá zraky soustava náleda no tak je tím české by muselo být všechno přidáno jinak ježíš lhářem a protože házet není tak chyba je někde uměl že nehledám sejít království boží a když takový nejhlavnější divím že je to tam neváže to tam že vás to si ještě do mysli dokonce o pobytu který nejdou a že doví li to řekni jak si to myslet abych na tomu rozuměl že to mně pomohlo velice se poprat proti jsem pračky a nejsem klidní člověk dělal nemohl byl a si myslím že v tomto ohledu jsem velice podoben svatý terezii jak tady mluví tak přesně tak se v životě nejevila na musí padat lepší stránku věci než jakou sama prováděla ona do všeho šlachy na stává se stal ptal zatane v době kdy to je to psal a byla představenou všech takže ona rozhodovala vidí a nevidí ovšem se tam dělo v tom klášteře takže ona se nebála vedoucího postavení upozorňuju to je jako kdyby byla v běžném životě tak vona tam nebyla pouhou spolupracovníci která poslouchá nýbrž spoluprací která taky řídí stejnou měrou ano mohl se a nemusím tuto úvahu se nikdy nedělal mu pili se tak ty události v tom o ale že bylo nutno odejít a dlouho sem jsem nebudeš bylo jisto že tam nevydržím že tam nemůže mít držet jenom do že zabitých potíž a nebylo to vtělování snadné to višnou stíhán na toho bylo něčím že bylo čtyřicetidenní ten stěhování ale stalo se tam jedna věc manželka držela tedy náš nedotčena náruči sklenici ledem asi dvou lidovou a je li se z prahy do plzně na takové otázce i to vypadlo z náruče bojovt trošičku ale bylo se to všechno bylo potom byl to musíme se i plýtvá do angela přilne toho medu a jakmile se tohleto stalo a moje vedení asi zásadní že nám přitom a to by vám neměl utajit vedení událostmi jak se to stalo jsem věděl že se to stane podruhý tak vona zemře no tak především sem nenechal nosit met uchopitelné a dělal jsem všechno možné aby se to bylo za nestalo ten ve se u nás vyskytoval ale jsem měl výhradní právo s ním manipulovat on na nesměla dát ani na tuto na nikdy dověděla pravd ani ze stolů u vás si ho na če povodni dozorem a nesmí a vinou lah ale přeci nešel ne okamžiku roku osmdesát jedna osmdesát rok před smrtí ten metry a on ji padalo moc čas to všechno z rukou o něm po je moje dcera danuška te o teklo že všechno padne z rukou o když ona je u nás týden tak vždycky sečítám sepjaté mi nově dharmické a talíře a tak do dvojici to vždycky de b moc rozbití věcí moc a ty synové asi něco pokazí oné aparát a no a tak dál to je všechno v pořádku takový musí být po někom ne ale tajného zažít nevyčítám ale takhle jsem byl veden událostmi že jsem mohl bezstarostně s tou manželkou je a zařídí to tak aby ten mnohostí se věděl že do rozbij takhle ze světa pryč to byla ho roku osmdesát a dostávala záhadného leč ří které lékaři no ona roku osmdesát doroste sám odmítla operaci kulečníku s tím se byla nestyděla se lékaři tak tady dneska byla pochopitelně se na volání než nelže protože se viděla si za na konečný tak nebyla vyoperována včas dostal to nádor který byl kainově že ano tak dále a potom anebo všechno pozdě no tak ještě by bylo se roku osmdesát mohlo nějak zakročit ale ona ten m jako hrozby tak jsem dělal všechno aby byla zachránila pepíčka na všechno jsem to jsem mohl noe zachránilo nebyla do do a bylo po pryč že jsem byl zásada řízen kdy se například se do plzně tak s bylo všechno ukázat že jsem to teďka líčil potřeb a jsem se se starat najednou jsem věděl že do plzně mám konečně jít když tam místo aby ne jsem velice reálně myslící člověk v tom mám zařízeno tak tam tu a nemám arizona to tam jdu a to se může postavit z kdokoliv na hlavu toto do toho mění není vím přeci svý bude toho řízení události to pozná když takhle ty událostí šli na ruku jsem a jsem nežádal jeden rok jsem záda de se v do plzně že jsem byl deset se po nás do jak se začalo to po následování tak jsem za žádal poprvně že když ho pořád ji tajný a podává se do tak to není příjemné na tělo je se proti vám dostane byt aby na viděl ne takže jsem na dívá tam a dual někam vodejdu je připraveno od ze se mnou to je příjemný a to sledem to vydržel jenom deset let vyústí nemusíte starat o to že my se musí dostat nikoliv se vylíže neudálo ti aby vás vedl bůh a on se lidsky najde prostředky jakými vás povede a budete jim dobře rozumět rozumět nejenom věžě narozen nějak toto nic a to je to jeho nevidím jsem říkal to je řízení boží který je přirozené bůh se o stará neboť za ním ne to je případ se někoho miluješ tak von ho splácí lásku te přeci přirozené by splácel nestojíte o to se řeší nemohl zařídit aby ten auto bu zabolí žil v tu vteřinu jsem přišel v plzni před školu to se mnou ze někde z gotvaldova jsem příjezdu ten den je den den před tím jenom že jsem měl jistotu nemám takový stonky že tam bude více místa a jedna paní umřela jedna se odstěhovala keři a ti ty králové to byly to li třetí tam listina i v tom poschodí vedle nás a čtyři by ty maminka na jeden a při vy ty další a oni se všechny do roka vystěhovali tak to jsem věděl že to takhle dopadne ne že by byla ta stará stará paní jako před smrtí ale ona než no a tam neumřela nás na šla ke své setby nějak někoho kdo by ochraňoval ne to jsem věděl že to udělá protože se jestli se alenka upne to říká na přestane základ dobrý že víte se mnou se o tom nerad protože to musíte mít víc to tu jsem měl vždycky ovšem i toto a od boha tu jistotu dostanete vode ne jsem podílu žení ten není nad vystraší tří ustrašenosti ten van ruysbroek vykládá a to se bude týkat asi dlí výklad mu vykládá jenom jednu větu z podobenství o deseti panna a protože ale ta věta souvisí s celým textem který předchází i tomuto podobenství a ještě něčemu co potom podobenství následuje tak mám teďka čas abych to ocitoval a zároveň vyložit tak je to matouš dvacátátřetí kdežto podobenstí ačkoli ta acá kapitole podobenství objevnost služebníků když pán ustanovuje na co čeledí služebníka aby včas vzdával pokrm který služebníky je věrný a rozumný byla se tomu služebníku kterého pán při svém příchodu nalezne že tak činí a mezera vám kdo ho ustanoví nade vším co mu patří no eště jednou a mentální vám že ho ustanoví nad že vším co mu patří když si šla špatný služebník řekne můj pán nejde že to s tím souvisí a začne být své služebník spoluslužebníků hodovat a pít opilci stupeň toho služebníka přijde den kdy to nečeká a v hodinu kterou netuší vyžene a vykáži mu úděl bez pokrytci tam bude zase pláč a skřípění zubů to je pořád se to opakuje ty pokryti pláčou a skřípající je tady řečeno něco co se vysvětlit při normálním křesťanským způsobu myšlení že to ti ten příchod ženicha nebo pán nebo hospodáře jak chcete do našeho vědomí je nepředvídatelné vy si můžete myslet jak my k tomu přijdeme že se na nezažili nevíte opravdu kdy se toto stane příkladem jsem který bral do sedmnácti let nevěděl že je to takového životě čeká můj živil se na zcela obrácen daleko dokonaleji než váš do zevního světa svých em je nic není v tom vnitřním světě je všechno bádání rozumové a to zaujalo moje srdce při tom bylo moje srdce nejenom můj rozum a ta nutkání říká že ten život ve světě je posvěcen srdcem že bez otce by vůbec se nedalo žít samozřejmě protože se taklen ale je v tom nějaké posvěcení to moh dětinnost k protože věděl něco co křesťanství do doby nevěděl a dodneška nebo si to nepřipouští že by to tak doslova mělo být že je totiž ustavičně z boha všechno bereme a ten příchod ženicha je ustavičný jenomže je proveden tak že ho ve vědomí nemáme tím se něčí takže kdybych to vzal hodně zhruba a hodně to odbyl tak bych řekl od okamžiku narození velice hrubá by způsob mluvené bůh ustavičně vstupuje do toho našeho pozemského života samozřejmě to musím trošičku zlepšit protože to je velice hrubý pohled z pocitu oddělenosti člověka od přírody a celého vesmíru a ten by tu neměl se trpět dneska ve dvacátém století a tak bych řekl člověk když se narodí tak je spodinou veškerého vývoje celého vesmíru je závislý nejenom na sluneční soustavě a existenci dala tři a celého vesmíru tamto všechno plyne jedním směrem jak si dneska astronomové všimli to je takzvaný kladný mysl otáčení jak říkal dekárt když tedy říkám že bůh od okamžiku našeho života ustavičně do vstupuje tak ona nic do vstupuje tím že udržujete li vesmír se vás to si domyslete soukromě že tomu tak je a byl postup našeho života kdyby nevstupovat do středu života odívá celého vesmíru a to se děje tak ustavičně a to se děje před časem a před prostorem to znamená jestli to jednou nebylo tak on všude tam mohl vstoupit do není o ni při kdy přítomný v každém případě a tohleto je pojetí řek bych tak vylepšené že se můžeme o opřít když bude těžkostech o kterých si bude myslet že jsou neřešitelné situace našem životě často dopadne tak že se nám nezdá že bychom nic někdy mohli vybřednou nebo stáváme se zoufalými nebo se nám zdají být nevy nevyřeší to prostě to je chybný názor a jenom kdybyste načasováno hlediska to dovedli letět tak víte že je to zkouška ve které se tám zvýš jen předvídá další milost takhle si to prosím vás definuje všechny zkoušky jsou příznakem přicházející milosti to potom tam jako tady u těch služebníků který jako pokud se mu pěli když pán nebyl doma a nedbali na to že mají rozvinovat ras potraviny nějakého centra tak ty se provinili vysvětlovali proti tomuto vědění které neměly že a nepřítomnost v tom naše vědomí rozumějte toho boha že přichází ustavičně je způsobena tím a jedině tím že nás připravuje k větší milosti že totiž nečekaně přijde to je ta větší milost a to platí o životě každého člověka myslím že by to stačilo k tomu co předchází vlastnímu podobenství jestli ne tak řekněte matce to se jak je oliv utrpení je příznakem přicházející milost tím nechci požívat utrpení ale chci v tom ukázat že je to příznak něčeho úplně jiného než co se a jak jsem vám to jeví prosím vás toto říkám ze zkušenosti protože byl jsem vyhozen chemie je to řeknu rovnou a nedělal mi to dobře a ta nesmírná bolest že se ztratili jinou lásku způsobila příchod páně to jsem neměl tušení jsem myslel jenom nejsem vyhozen ze školy že celý život pro žiju někde v kanceláři což promiňte že se takový fajnovka že se to je byl konec světa a ta potom jsem dělal eště horší věci než pobyt v kanceláři no ale to tak nedopadalo protože jsem měl za sebou nějakou zkušenost tu sedmnácti letech že nebýt toho velkého utrpení které se mi stalo že jsem byl podle mýho názoru bez správně vyhozen ze studia kdy byl propadla tak se pořádku a že jsem se přestal na konec litovat tyto dvě podmínky byly splněny prosím mělo za následek okamžitý příchod páně ale okamžitý ve meškání ale kdybych se byl litoval dodneška tak nepřišel jestliže například slibujete že na tu situaci nemůžete řešit jak si si přejete nemůže přijít ta situace ve které pán přichází v se absolutní klid jinak nemůže přijít náš absolutní klid a ten se zjednává přirozeným způsobem prosím vás vy nepřirozeně se stavíte proti situaci svým neklidem to se máte stavy proti sítím tedy mám nejdou soupeří a ten rozdíl a ne neklidem též je být daleko větší než normální když vám něco nejde abyste to napravili to se musí dělat ne abyste rezignovali prosim vás nikdy se nerodí no a neradím to taky nikomu aby rezignovat jsem neodívá na chemii když vyhodili ze školy na jsem pro a třiceti studoval v tom muzeu dál olupujeme se vedení a jsem poznal že to nikam nevede a to by nestačilo na jsem poznal že se nesmím litovat a jsem nevěděl že že pán bůh do všechno řídí a něco přípravě připravkou milost o které se vám dodneška nezdá protože nesplnili se ty podmínky o kterých tady mluvím neměli jste jenom jednu lásku máte lásek moc vydáte jednu vy máte stát dost do tých a to mi to že jsem takový sprostý za je to znamení a pátek takže si tomu že dovolit nestanu strašný prosí dokud neosvítí protože ono je to třeba žít po lopat moje mysl je totiž roztříštěna on nepatří jedné věci jako patřila tam u poctiví kterou věcem kde ten drobné starostí do jiné drobné starosti to je cesty terou roztříštění to je osobnosti na takové kousky že ona se nikdy nemůže najít celá u boha a ona se uvalený čela jinak tam nemůže vstoupit není ten vstup iránem to kousek lidské bytosti nýbrž pro celou proto ten lidský život jako celek ten smysl by to je příprava ke vstupu do náruči boží vnitřního otokar duchovního samo sebou jak je to mocí není věcí