Karel Makoň: 89-19B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

To se bez si je protože museli čtrnáctkrát lékaři dostavil do čistého vědomí když jsem v něm aspoň na chvilinku po byl. No zase sto bylo nebezpečí že zemřu om tak ono v i to je zevně prosředky do by to nešlo by tady pomocník nitra. A kdyby těm lékařů nepřispěje vám ještě opakovat dob o svým do z nitra tak by byl umřel při těch operacích. A pomoci i to byl v mojí matkou prosím zažil působí zevně. Ale když mi šla jakou o matku byto dob napadlo obětovat se tví o tělo by pánubohu se za sebou to byl s čistou byl vnitřní pomocník který u prosil pána boha aby si vzal ho. Je třeba pánaboha oprostit prosim jak protože je ona uspíšil a celý ten pochyb. To na víte že dokud spíše postup na této cestě tou modlitbou u matky. Ta byla tím vnitřním partnerem který se dotek tu božího a tam byl vyslyšen. Ale nestačilo to musela to potom opakovat ještě mockrát čtrnáctkrát tomu za to opak při jsem se ještě o soto to pod a to jsem si jsem o světě letech znovu u že by byl tam zase znovu zahynul nebyli přečká určitou fázi čili toho pátera vnitřního pořád potřebuje a tím partnerem vnitřním v každém případě ježíš kristus pokud se dovedeme řídit nejenom být jeho z symboly jeho podobenství nýbrž jeho životem. Ale když svěří něho životem tak myslíme a tady jsem na toto mám dělat. Tak to je to dálo s prvá začíná by do vás událost kterou jsem se řídit kdysi věříte ztratí sílu ta událost když si že jsem najednou měl vidění nelidské jak se je na dívá je byla asi bravurně radil a teď mně bylo málo tak jsem musel okamžitě všechny vědy domě na dívat kdyby je díval tak jsem ztratil tu sílu tak se. Stačil všechny nedívat to jsem nebyl přesto že jsem měl naspěch ještě tady někdo z je námi jiní nemá radit tví. A babička mu nebo o to byl nevím musela se mnou chodit maminka z po domě říkat. Dítě se mi zbláznilo ono se na dívat v je li. Dejte mu prosim na všechny tak on musí od ve do blázince dejte mi všechny je li být a nad žije a moc rád tím poděkoval že jsem tam směl na nic se si by se přitom sví si smáli. Teď dítě na dívá je li ale situaci jsem se vyprávění. A to jez jsi to jsem přítele domě vstupovala síla boží jsem zase je babičky jak nemůže na vím navyklou vědu se s tou silou stačil na li ho v aby se jehlu a celýmu domu jehly se nám navykl posledně bude tak je to přestalo v tam se měl po síle ale je jeden navykl babičce jehlu takto přestala hned. To se musíte ihned chopit toho co se vám nabízí maminka řekla deset byl by dejte života toho dítěte je to brali dost. Bez jen době byla a když se podíváte na ten s věří setbě tak jak vám svatého martina. To je tak blízko možná nastalo pořád sto padesát metru po z toho. A měla předal by tam utekla do toho chrámu ale se vrátila to že tady víte ten tolik jednání nad ty mně ukázala vlastně cest jsem nevěděl mi důkazem pochopitelně. Ale před určila způsob jaký jsem to potom sám poděla aby se hleděl do poděla ale jsem to dělal nikoliv oni než el podle boha který byl tou silou kterou ona přivolala přestat na terezie říká kdyby byl nepřivolala matka tak s takovými takový krisi nemáš ty by drž v to kdybyste tak věděl ještě za sice rozlétli tohle o nějaký těžkosti by tam přitom byli mít tak by se jak toto nechal by proto pole do domu nebo necháme toho nebo tak nějak no. říkám provedl dostal jsem promiňte mně kdysi si na to říkám proto protože někdo nevyslyší. Tady byl ochoten sice jenom ten kdo nemá mu to a ve li že byl nějakém prostředku protože kdyby například o tomu z povalit kou do byla tam o tady je na do tam do vesla aby věděl od od wattse synu ti. Tak říkam takle z van do abyste věděli že to pro radostné že nechci odporovat. Nemám nejmenší domova odporovat které radost ohromná ne. Odporovat někomu do na otravuje jen předně počasí dělat toho všeho pro byl sví svým škod ale to je tedy el opravdu ten život člověka od boha. Opačně na věcí jít opačně co jeho otravuje nad se ruky vede na rodím táhlo anna umělé žel. Opačně se na tom šel když potřebovat totiž v když musí tak špatně řečeno za s jsem mával v tom určitý rozdíl když své otec vás v ani velikých mu s s s když se si to dobře rozlišenou ale se vyd otce a nemusí. Protože ona se beztak ve vypotřebuje. Také si jdu zbytek tam zůstane a nad ústa něco bez vědomí člověka to došlo sedmnáctým roku rozumíte proto pořád mluví o svým životě protože tam konkrétně můžu ukázat jak to funguje. Protože to se s to stalo je umět to oni jim dát obecná jsem se vnitřní petr nestalo ale člověk nevyzná protože on se o co v tom vyznám atd tak kdy bylo chyba říká svatá terezy kdyby si to na době rosy zkušenost se může o byla o mou beru dělej pokud z jsem to někde napsala o to napsal taky dost ale byl to vyšší jsem ho při z toho a oni dobru chápat se tak funguje v každém člověku ale tam ho. Tedy o to vůbec neví. Jsou to se na svět nevěděl a to bylo nejpožehnanější období života a to dorostlo do spojení sbohem aniž to jsem nás dělo do ku to byla z aniž vím jak a nepřičinili se o to a nemá zásluhy do spojí s bohem pak jámy si můžete úspěch. On od koho od koho na. A také on si žádá v každém z nás tím že nás necháváš být to se nadání bohem vypadá takhle přeloženo do češtiny syny služebníkem neví životem pracuje s námi po li nevíš o tom nese za to ale musím mu mistru neví o tom tak se to nápadně podobá z lásky ale nevíš o to aby se to v lásky čili tam mohu do z nejí. Stopy která je navíc něčím el. Co je k tomu plní co v tom moudrým. Není jistotou nýbrž způsobuje že třeba špatně. A třebas si počt ty moudré je špatně radili těm nemoudrým nad to se tomuto byl ve či k ovi jako jsem byl a to jsem na svět nemohlo stát že ten momentálně poradil třeba jak se na ji na veliká jela. Ale pak zase to neuměl pak kdyby se byl snažil tak to musel k tomu musel tápat jako plavat vyčkat málem a. No takže to se má. Ale to se nemusí stal stoly potřebuje to se li potřeba do mínili jak dívám že jsem do vypotřeboval. Ale nedá se to by potřeba cele čili nemusím tolik o co to statky nedávný podstata jisto nedá bych měl říct ale nedá se k. Z celé. To bylo do tam jak nám to vzalo ono tak že matka odevzdala bohu tak to dělá dojem jakože přerušena svou vazbu sv mezitím dítětem a bohem ale mezi žitého sebou a jenomže to neni pravda špatný dojem sto mír výkladu. A ona za ten ne ten měl navázala na jiném úrovni o nadto u ona byla matkou hmotnou do doby a začal by maskou matkou božskou co nevěděl atd. Ona odevzdávám k bohu a tím odevzdala tomu v z jeho z moci porodila to matka neví že že kdyby se nám do o posel se naučí rodit k jsem se chci to její moc se věděl jak se to že se to děje seděl mu z moci boží to z viděli z jeho i který věnce v k tomu kusy přírody kterou nazýváme matka žena je tato moudrost jo. Zamontována zakódována se moudrost boží ano takže vona se bili se rychle přiblížila bohu a vono to prosilo stejnou měrou jako mně ona byla ovšem z věřící narodilo země. To by byla se máme co to kostela takže vona se po silové víře o na víře je dala správný výraz když věřím bohu tak tolik že když mu vložit své dítě z dítě do jeho náruče a učiním z jeho dítě boží že jsem udělal lepší věci když bylo moje to je uzavření okruhu ne jeho přerušení rozumíte by byla by se to pochopit. Kte uzavřeni velký ho okruhů na příhod tu mezi bohem a člověkem a v kdybych byl začínaje víc řídit jeti své děti měla. Tak se okamžitě odvolal ze světa toho jsem si dobře dával pozval tak se o této podmínce věděli jsem poctivě vzal toho manželství se vším všudy od boha. Tak i ty děti se musel od něho bát brát a kdyby věc svět přivlastnil třeba se na chvíli tak tak to dítě zemřelo a moh jsem za to já. Protože toto jsem měl než někdo ukázat po by zemřelo se dověděl že zemřu. Protože to jednou bylo mně od boha posláno tak to není moje když do boží. Z umíte jak si to přivlastní jim tak přeruším něco z se svým ten řek že život tato ten pravý zeď ze života ten není v tom zevním životě a se do vnitřního sto vychází ten již li by nemělo odkud vykázat v tak se to všechno zruším. Tak by byl odvolat i manželku volala všechny by bylo tyto kdyby nebyl žili bývali. Že manžel za do žilo tak vysoký do věku praze jsem měl to jsem se musel moc snažit osobně. Abych si že přivlastnit a v v v v v v v v v ve našem postavení kdysi že by bral aby dobyli jak o děti ne jeho manželství nemůže najednou jsi předstírat že to že na od boha poslala do pěti od boha poslané doby neumře jenom darů dal do li do pocit malo všecko ne o. A řiká se jak je kdyby to nebyla chyba ale z větší doby do chyba byla že a po něco chcípnout musí že a ono ho no a. A tak si to třebas bylo a na těle manželky ale to není sama o nám tak asi. Vy to tak si ve všech bible china jim dělat li tam jsou všechny všechny špatnosti a tím říkám to jsem tomu straší symbolických ho by to nevadila jsem se ho. A zemře manželka která chybující a zůstane která mně to dělá dobře že chybující a ono je to dobře nedělala aby si přál něco co by na co nestačí nikde se jako oproti o manžel od aby byla ve všem dobře co měl na klid u pocit méněcennosti. Při že bodem bych očí máma řekami nic neděláte mně jsi seděla dobře tak se mi vydržel ano ale kdyby dělal dobře li byl nepřejí si to kdyby to ho žebral před ho bys nevydržel když na ve sil svá choval od do byl než bohu a ale k a značí tedy dovede být pěkně hlava a a neví a že může z. No to je po manželce o po mamince to není svých píši vědět pád ale v ona ta ale teď vám tady chybí si z doby v době kdy si od ono. Rostou je vždycky z ale to je tak ale proto vím kam nemůže obyčeje se nazývá po od si not to neni v tomto případu ale obyčejně dobývá. Ne ta. Ti co se ve tedy říci drak o na to nemusel ven z toho kam se razit toho. To ano. Kdybych si byl nevážil toho co jsem se do protivný manželky mělo být by znal proti mým v. Slova se tak jen se toho nebylo. vám třebas pracoval změnou tváři jsem před ti provazu živosti vnitřně žena jsem si nechat pro sebe. No ale to oni s myslí jiný povalit svým vnitřním překryt kristus živosti že si schopen co si. Při listu žil tuto by se ten dech jak se jenom to přiznal a v k v. Budoval zuřivě proti tobě. I žijeme je li se tohle dělali a je z v panečku druh li život i to o si nesmírně řím om překonává sám se on umíral vnitřně někdy při těch. Svých studiích a on se měl taky ještě jindy naštěstí tedy mu musel no ale takže nemusí by tomu mínil přeci neznal tím jak je doby něco brát od pánaboha. Nemusel dát alenky nemusí nemusím chodit pólu bych ve syna který tomu dobře rozumí zaručeně aspoň tak jako pán bůh ale když to byl od něho jakkoliv beránek je tele po je to z hřiven. Doby ve řekl. Ale on by přitom kuřeti neokusí pokud nemá soud tak nemůže můžou slova dotud nemůže mu při jak to soud ku. On bohužel nikdy du svou manželku za v k k k k k k tomu mat kdyby neměl zase by to kde nebyl ses se ze se cítí že se k toho bylo tak dobře to se nakoupí ještě znovu nemůžeme koupit vlastnost kterou nemáme. A oni byli pošetilí si nemohli koupit moudrost el protože ta se mu to do že apriorně napřed a ne pozval. To by byl z vystoupili se nám vámi který bylo více oleje než pro ten král ale byla o to tak je to podle si není recept na všechno. jsem nevěděl že se ten při těch uprázdní výklad nám vyčerpává ne v boží moci která působila když jsem se od osobně když jsem si byl prázden od světu život rozum řídící vždycky když tyto. Tak protože vidím a el tak jsem nevěděl že ve něco přibývá jako když si věk kamínky do studny a. A pokud je neb odlišná o na měl by být taková nabyla nebo do nádoby lépe řečeno tak stopa hladina ale ne protože by tam bylo víc ale že se tam hodili kameny. Se tam hodil kameny svést vezmi živosti a tam to dycky zase u dycky zuřivosti pro zemi olivera zvláštní že se dovede rozpustit. Tu na co se musel poznat jako výtečnou na co to jsem říkal tak konečně jsem poznal bratra. Jakkoliv že z oka vypadl. A to jste na či sebe nebyl člověk z druhého z se špatném do z to si ze říká nejsi smysly a prostá v on se se oděl do proto dělí k bratrský ani neví že se dělí ne tak jsem nevěsta nevěsta na dál. On se nic žádal a před jak se to jedno do tam tolik kam mým ku me se živosti. Že jsem prostě a a a následků jejich že jsem se vybral byla to byla pro do věci boží to nebyla me váze život tu jemnost dobyla ale to co následovalo bylo že jsem se propojil je celou by to jsem propojuje ale že se od odpojení jsem byl spojen s bohem. A že se vzal mým ten kříž tak dále. Čisté splnit podniku do z se za mnou příti jsem nepotřeboval za ním jít znají chtít jít o to vede k této vím ka. se zenem nebo co si setkat ze ženichem ani my to napadlo tak si kam je tento recept není na všechno. A přesto to vyšlo když jsem si nikdy ne přát tím ženichem se setkat protože ho a taky to z vizte li z ho radu a to je ten pravý tok a si myslí si do nejpřirozenější cesta el protože člověk je se o pro po z tam proto aby to takle šlo. Ale tak jenomže obava se o tom neví že se taky sobě z záda a každý v sobě co z žádáte nikdo nejste viz ve dívám pod těch kapsa do vašich každý se ve s a na a. Nemáte nastanou málo kdyby nevědomě nastanou málo tak bych to by hodil a řekl bych z toho ano to je to co si nemůže při vlasy co vyčkat ale to co si nemůže přes tyto máte máte to hodně co si při za svět že to nemá atd to vám vadí. Ale co se při za svět že co se dal z roste tím že žijete jako služebník boží neboť musíte sloužit celým bez byl výsledcích se oděnou bytosti od něho a as toho nevymaní z této služby takže život je lidský úžasně prospěšný pro každého kdo žije. Jako svatýho musí semeno ne manželský těla v závoje a každou protože pro tu být pro ve tele že ano se stane s tím jak se sama římané na atd tak rojí bylo li z něho dostal dete věku z óm a kupte si že oživené si je to kód kdesi kristova on s ani si do kou při z přes tam do právem závidět. Jsi měl tu čest touto vlastností nastudovat ba ani si tu kdy cí. Tady by byl nechá al nechám přitom tak jsem váže doslova v kdy do na tak váže šlo v. Protože mně přitom nechali protože dali na kým úkol který otravuje říkám to co špatně ale abys to byl přes rozum by berte skal sto od a ne v by to mělo by je větším je bylo v v sto od těch čem věd ale chtěl své aby šel dál. To s ale ku aby si šel dál aby se z nich byl jakou vstupu na není na no z ba přišel ženich a které byly připraveny vešly s ním na svatbu a dveře byly zavřeny čili ono by znovu o schopnostech lidských v přišli vylitou. Setkal se ženichem všechny i ty pošetilé. Ušli že neměli dostatek oleje moudré vědec řekové všechny byly. A to je první známka velké připravenosti poměrně velké připravenosti a které znám za přirozeného dodnes um se životním že usneme abychom byl lépe připraveni ne abychom s kali z kdo ve stali říkal svým bylo ono přiznáme nám za to že to je odpočinek spánek odpočinek boha protože duše u boha a ono. Tak si je sama o tom přichází víc na chuť a ona teďka. Oni vešli když s když i tak se nám prozrazuje že tam vešli jako družičky. Za nedaleko ozdoba duchovní svatby aby to bylo z vůle bylo v kdy. Symbolizovali tím světlem které měli více jenom proto ale také proto. Čili jaksi čili tady by o znovu tedy se mu z roste li stravy dalek lid ten dal na po domu z jeho tele takže z podávalo vedení že ano podával sestrami a to byla tedy situace ne za v že by se rez ne ale si že se za dveřma v tom nejsme schopni lid ne. A my za den o pro necítíme ale jestliže bychom za dnes nasytili tak jsme těmi mu svými vlastnosti a ty máme tělo. Že ty musí být neprodyšně odděleny od těch pošetilých musí nastat taje nás si ale toho posledního jsou tady se vlastně mluví o posledním soudu velké na vědomí. Je jen jedním se říká neznám vás se zavrženi navěky jo ty nikdy nepřijel do toho do jsi sat vědních ale i. I ty se přišli do se se mísí mně nebyla v tom tak tu se dobře el ten poslední jsou není konec věcí to je takový nějaký začátek něčeho nějakého věčného života kte. Vy si uvědomujeme on viděl ale sil do budovali do teďka z začneme uvědomovat s voni byli tak nevědomí o tom nic čím životě věčným žil řekli když je viděli jsme dojít milovat tak dále nevěděli z na to nezáleží to ten který se to nemusí vnímat ale ona do nás je a to z nás narostlo bylo konečné fáze je jeden z konečný vchází do svýho z rodu kde by bylo za zen je nebyl z od ten dualismus zákon byl mu není z věčný ji. Dočasným asi jenom na určité úrovni a také na tím do by to bylo o jedno od relativního zla nad i do do smělo vstoupit rad v zlo bylo zavrženo ale když je za tím dobro odpuštěno tak je světlem tak není relativním dobrem nýbrž že dobrem. Opravdu trvalým. Neboť tam to není ani v v tom podobenství se nemusí dělat. To stačí na celou dobu ty svatby a zase v ale trvá dlouho v určitá fáze ne. Kdyby zase do pro by je potom byl viděti a tak dále že ano to je v další co tady není v tom v něm a to všechno je z mír do v životě ježíše krista trámy na všechno počítáno viděti to všechno jsou v k. To si ježto když to je říkali kristus si podoben si o tom jak byli pozváni na svatbu. Sem říkal to je tak jako s vámi právě i za desky do vizte ne si je ale třídou z východu na za pravdu ode všech stran tato jste na ti svým otcem. A to je to svých na tak ono se to musí bohužel. Nechápat pro část tak ne analytických ale syntetický všechno mít nabyl najednou to není možné. To tam pánbůh přitom bere člověku co od mám na to teďka být v by na bylo protože ona dost tak je do tak by myš může to není vůbec k ničemu. Tak a takže vstoupili do si svatební. A je tam dále řečeno co sedělo protože oni byli družičky on si je nevzal jsem věnoval že on staneme v ale tak ve které on ve jsem jeden z když i zemi než je ona oni byli ozdobou duchovní svatby. A to dobře pochopil ó pane do zdroje apod do potem nebem výkladu se mohou opic jeli. A mohu vykládat teď to viz prvek jsem to musel předeslat promiňte mně ne protože by si v těle říká ž ale že si říkal že kdyby to nebylo z s rozumět které všechno co v tom je aspoň do míry jak jsem to vyložil takže nadto dalšími do potom chybělo. A kdybych chyběla. Jsi pane pane otevři nám jako vy prosí ze třebas otevři nám ne on ale odpověděl a nebe bych vám neznám vás on nezná jako se neznali jeho své jste na sebe by se se do pro sebe ale to co si přáli taky proto u žít tam by se to nedá světlo osoby se na pudy pro nikoho jinýho bděte tedy protože neznáte den ani hodinu. Teď z aby dělo z z z z z z z s to je slovo do pranice protože jako pak je i když všechny usnuly vadilo že všichni usnuly i ty všechny usnuly a že nezve lidem ani hodiny aby kdybych zjeví v se úkazy od dvě stránky dělo s ti je na zvaná zevní aby na ona vnitřní ta zevní jiný že se. To by žil ve stavu je dosti ta vnitřní že velela zasít svých. Ale von si na to dobrý že se rozumí že to jsou by mechanismy v lidským těle o který jsem často mluvil o tu vodu musí jednoho k o z zde které jsem vůli ani se myslím a tato druhá milost pro tu tu tady do toto ježíš kris z pozorně že to co by jednou věnost. Než v zevním o kterou se můžeme po stal s a tak je dít znamená umět se modlit v a stav za nás s i tu pro svět tím do jednoho symbolem ježíšovy žil v prosila tak i byste napomenul když si ji do jsili v že při že jsem odešel jsem k v. Š ale je jež a najednou jsem kdosi jsem se protože jsem na jsem to říkal v se říkaje o se jim tak je jedno odešlo a potom na od psí jsem si říkají když jem ale. jsem aby je z ho ty du. na sobě z toho jdu oni nevím víc odcházím do jsem řeka sice si že tedy stáváme dostávám za mám mám mám ale za se mu to tvého u za v. Moje cele rase určit to co s ke neuměla přes pochopit se říkat mně to moje se do učila v na protože moc ale jsem to tak je to četu nemohl pochopit. si věčného odchází je čas hojí tu a to je odcházejí vět čeho z něčeho z něčeho tak on se vás ono se chce. Že si nás tak jsem si pomohli se tomu výkladu vyzbrojen ka a on se od nás chce. Vím je to ale tam říkám je že vymizí a nos je to je vidět že ze sebe jen s to se po ve bys zas za své za nás že to musíte vi. Straně ještě nezmizel prosím jsi ne před vím co by mohl ne no hle když se to tam nesmí by tu věta jsem padala z nad sebou učitel ba ne. Pozor na děkuji na trčet ještě svým být pod tolik dal je učitelem aspoň chvilinku el takže ho v tom řádu dualistické nežije nám člověk nýbrž celý vesmír. Je že člověk tu vymoženost a přednost nemůže být z něho vymanit hřích než ostatní nesměli a kdyby nebyl dříve vymanil nebo by se krok ke spasitelskému úkolu při po ji no viz spoluspasitelem v tedy byla také toho k nastaly spolu spasiteli jak nestaly spolu osvětiteli ho jo a to nemá zvíře to nemá rosy na to nemá z nikdo byl svýho pokud můžeme usoudit ano o jedno se mýlím na tam nějaký člověk ještě děje ne ale ten třebas. Si nebyl podoben. Našemu člověku musí mít v sobě celým že transformátor tělo s celým vesmírem tam můžeme přijít a zatím jenom dal za tou podmínkou že toho nemáme pro sebe to světla a kdyby to měli před tím si taky pro sebe ty družičky tam se měli pro ženicha. Ti cesta bude spoluspasitel sami i ty lidské vlastnosti či jinou lidské vlastnosti že to marnotratnost je výborné nebylo by se na ten o ze strom dělo s tam jsem se vrátil do ven a tam říkají kolikáté jeho v atd. O z most z oslu nás se ho mrtvý o oslu dostát devět odpoledne v čeřínek to ě k že a. Mně jde za jsi tu ozdoba duchovní svatby od e jan faná rojí z prvek ho mu a. Rozumná dělají zbroji na dobru by to tak se k to se vás no u vědomí křesťanských mystiků převažuje osobní mystická zkušenost nad zevní poučeností na není me z budování než zkušení ale jen málokteří z nich se mohli s nezmohli na soustavné pojednání o této zkušenosti. Době svaté terezie nebylo možno se hlásit v této osobní zkušenosti tak otevřeně jako ještě mohl stanoví zbraň tenkrát její totiž ještě ne pronásledovalo inkvizice u k a. Například ve spis tu ozdoba duch z doby dost otevřeně mluví jak by dneska ještě nedokázal někdo mluvit ještě dneska katolické církvi. Jo bylo per všem s staletí trvající toku za je si v na jeho víra. Teprve roku tisíc devět set sedmdesát osou om vyšel prvně kritický překlad do němčiny. Ás z toho asi jeho komentáře budu čerpat. V kroku ale jsem krok k a včera přešel velice rychle to je souhrnem toho hradu nitra pomocí katolické tradice ano. Když to chtěli slyšet. Tak jsem ochoten to velice krátké mám a to před či je to lepší víte kraje od těla. A řekla tu jsem. Kde hradu nitra svaté terezie není li snadným úkolem státi o životě svaté terezie du z nový z na ti při z kde češtiny v je že tím ne snadnější je podati její dílo v překladu náležejí při její spisy ke klasickým v jazyku španělské jem a co do obsahu jak pater pro toliko ale v ale s vrcholným ni se kdy duch lidský vybíral světice píše sice kdo jednou panně jež. No ale tak užasli prostou a zároveň ut nou k a a bez dalo svým do konce že téměř nemožno zachytí ti všecku boha a to z myšlenky jaká je mnohdy nevěděl jakub pena zdá se věru že duch pisatel ti oplývá a překypuje tak že ani perou nestačilo přenést všecko na pak byl mu doby kdy se myšlenky stýkají atd před číhají odtud tolik přemetů ve stavbě vět tolik podivu o. Ne tak si to s ke stručnosti ale kasty lo interior na tato řeka stoly kterou ras moradas který napsala ze polnice panny na je karmel zk je svým sestrám atd se tam pod svým karmelitánů krám tak s v úplně název nikdy je posledním spisem z asketickou mystický děl svaté terezie že jsou to cesta dokonalosti to je první z těch děl která ještě není dokonalá a pro vás. A marně ukázala na chyby kde jsou abych se vyslýchal za druhé myšlenky o vlásek oku za třetí hrad nitra či pojednání komnata no tak to ani zdaleka nejsou všechny zakládání klášterů to potom budem das po po vás no vona to tam ještě bude. Mistr. Krajinou jist tele on slavným mystik doby napsal k této poslední knize před mluvu když upozorněn na předpisy a opravit textu ab prosí každého do knihou bude číst aby měl ústup jest slovu mu na psaným rukou tak svatou vědou již vás asketických nejcennější je do mistrovské dílo mystické teologie svatá terezie naznačila v cestě dokonalosti stezku již je se bráti duším prostým. Čistým aby dospěli jsem s ke dokonalosti nepokročila myšlenkách bych tady myšlenka o lásek bohu kde ukazuje cestu k výšinám rozjímání takže duše s ve za do opojení zapomíná všech trpkost s tou světa protože pak hází do na do nitra. Čili paláce vlastní duše kde bůh sám za by byla v na tak tato nazvána apokalypsy svaté terezie je to znamená od ale dopadu plným spisem svatý terezie jako vrcholným dílem jejím něm zde za nejvýše jako voda a on jde za svatý jan ve svém zjevení světice samá cenila také toky o svou nejvíce ale ji ve svém obrazem způsobu uměl jste ji do toto učinil z nás dejž. Lépe je ve své umění. Svatá terezie byla tedy chu udává přesto si to. Z dobře se mnou šedesáti dvou let stařenka ska byste řekli že vzati od ženě že stařenka dobře za lid. No posty a sebe modlením by doby moře ná. Z rukou následkem pád uznáme ho ještě který rajtoval jako oni stole ženská pro znám byla. U o na pomlouvá na pronásledována i od spolu ze volní že zavedla přísnější žádnou reformu. Ze dale ještě do díla takového na pudem který apokalypse svaté terezie je těžkost srozumitelná ale ještě těžší věc dosíci neobyčejný milostí oni z podle vlastní zkušenosti pojednává jako tak je z nad nimi trpnou ji úžasem proto však nikdo se nebyli zastrašit od čtení že každý najde dost věcí které pochopí jimiž se kou učí a po z budí a kdyby se neuměl ponořit do hlubiny. Milostí a lásky boží svým rozumem a dosáhne ničeho více než že byly u kdo je nám boží je než činí takové kdyby své lásky duší měl by pro svou duši užitek nezměrný ovšem je třeba opatrnosti při čtení najmě tam kde světice mluví o svých chyba zdálo by se že sama je s největší když nic když před často připomíná své zločiny špatný život a chybí. Své ze při své pokoře vidí nad přirozeném světle každou sebemenší s plnou a nedokonalost jako veliké proviněním se nikdy těžkého příchodu dokud těla. Jak svědčí že modlitba tři vědní mu ho kde se mluví o neporušené jsem si z toho dojem při páně prosimvás se by tady s tou chtěl si že tedy nejsou dvě chyby. A toho že by nebylo dokud že tu potom pochyboval o to jednou to nebudu pomlouvat ale. Tu mluví do svých ti bát a mys při atd ze li svět je a myslí si při že nelže. Dnes se s v je těm svým sestrám který jsou tak tím víc tam o mluví o namluví tak aby se ne lišila aby nebyla světější jsou o tak to s to jedna chyba v tato jsou mi zapomněl a to jsem brát z pouhé pokory mluví osobě velmi zůstal. Prosimvás je vzorem pokory v křesťanské mystice a nikdy pokorná nebyla a o tom že nebyla bože poznávající jako poznávající musel vidět jak je to neví z toho do sebe poznává tak že nestojí vůbec za nic nevzal trošičku tak například mohu u za něco co z za kom kdo jsem neměl jsem malou do z od boha když jsem byl nevěrec nevěřil za me že jsem jenom. Pro sebe na přepadlo jsem jenom pro něho to si zase jak se to stalo za vteřinu muž si něco z toho přivlastnit to jsem byl takové to bylo odpuštění za dvě za to byla moje svatost proto by let ve jsem se toho od sil ale byl jsem svatý. Se hlas je jste mi nic takového bych si to osobě říct protože to neni pravda protože on je svatý takže nech. Dalo by se žene sama větší hříšnicí když přesto při v na se do či špatné života chyby že pokoře vidím na se ze svět každou mi nečisté o nepravost jako veliké proviněním se nikdy těžko si ve do protože na tak dále. Z pouhé pokory mluví osobě velmi z úst jako osobě třetí nebo jako o své známe všecka ta místo jsou tam v ve po dotýkal aby se dověděli že to je ona všecka ta místa se týkají samé tady není vůbec podotknutí o tom kdy mluví o sobě pro také že do kniha proti její vůlí. Dokud ji božího psaná jak dosvědčili ty ses tedy svět je při procesu blahořečení. Prosimvás takové ztráty jsou jimi psaní mně to jde no samozřejmě ne se rád miska že jsem proti své vůli psal když je ona třebas probouzí se to ono co proti své vůli pořád pořád nové a na sto vodu to co o na diktuje. Tak do o co litoval jsem to špatně přeložil ho. Proto také jedí že to měla proti vůli jsou proti boží psaná zas ve jak do řeči sestry ty při procesu blahořečení tak dělají jednou sestře marii která jim být dala psala několik jich po se se se na vtělovat dovolte abych si napsala co mi vnuká plán než bych toto zapomněla se ztráta vypravoval že od chvíle velmi rychlé bez nejmenší přestat kdysi poznamenal nějakou myšlenku. Také páter u ten. Vydat to nemyslí chyba je z pes z řádu svaté rovnýma potomní biskup starat toho mně vypravuje oslem setkání se světici tedy my vykládala věci tak podivuhodné že se mi zdálo jako by se mnou mluvil anděla. Takových ab podobný svědectví se uvádí při jednání o soto řeči osmdesát pět a to od mužů učených zbožný. A mělo hodný sama že pýše jen na rozkaz představených přiměli k tomu zpovědník byla žes to nebyl ten byl lid a za do výstupem jeho věrným rasy jan tele jak si všímala nabude jsou života ve své vlasti viděti i ze zmínek o mám bodech vodu která nech často prokazuje jak cizímu jak cítí svět jaký bolí každé by zprávy svědky učiněné každá ztráta duší ony ji byl napsán. Na co jsem ti na sto třiceti po doví listech písmen k dech ním na zřetelným zachoval jako z nás na památka na světici tu bocích karmelitek se li ke snazšímu porozumění díla poznamenává meče léto alegorické jednání o různých stupních modlitby duše je hradem z komnatami modlitba je branou hradu sedum hlavních komnat je sedum stupni lu na jich se duše ocitá při rozmanitých druzích modlitby při první komnaty jsou. V oblasti křesťanské askeze kterou který může provádět že z vlastní nic jaký vím. Čili oblast lidské vůle neboť kam se lidskou vůli dostal. Ještě vyznačil na trojím stavem počátkem pokrokem dokonalostí jak to jmenují o z to si cestou očisty osvícení a spojení duše je zaprvé. Protože první komnata tedy. Duše je u viklat sebepoznání ale je vydána ještě příležitostem ke hřích ku za přede na dobra tohoto světa pocty a starostí je rozkoše bída člověka po meč k a velebnost boží ty proti viz řekl. Staví duši člověka který na tu cestu nastoupil. Zadruhé duše se počíná cvičit kde vnitřní modlitbě ale nemá ještě pevného předsevzetí klesám ale nepovstává boji s ten zbraní v boji ak tíž. Za třetí třetí duše je pevně odhodlána pokračovat v pro z se cvičí v pokání ctnostech myslí hlásek i všedních hříchu ale ještě ji schází naprosté odpoutání od světa dále již vstoupí do oblast druhou ješt nekřesťanskou mystikou to rozumíte ono to trošičku je pravda. Že tamto je ztráta ne mystická byl asketická jdete stránka mystická ano protože když se mu podle svýho života. Tak zaručeně do sedmnácti roku jsem nežil mysticky to co my si o nemá s za ty malinkým momenty po vyprázdnění nemá nic společného. Ale to co jsem žil asketicky ale co se myslí tím že z lid nebes pohlavně v tom co je málo to bylo pro samozřejmé. Ale důležitější je že jsem se obětoval za rodinu po že bych nechtěl protivit jsem činil pokání za rodinu že jsem totiž se modly jako oni nevěřil dovolávám planě jsem se z kristova chodil se nám že napřed o z velice dělat co oni a neměl jsem tomu ani ho z toho jsem nevěřil ten tam kolikrát budou om býval a kdyby byl zaujat býval tak se mnou mi život pochopitelně.