Karel Makoň: 89-23A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ta síla boží byla tak velká že jako na to nebyl sedmnáctý lokty v tom podobenství rozumíte to konec a jsem z toho konce šel nazpátek to je taky z nich šem těžký nemenší bylo víře krista a že si se narodil jako byl by dítě ne jako hloubat obyčejné to byl největší tetě vší než kříž byste mi to a u bylo také v sedmnácti letech něco těží si máte ani zdání že taková tíha může na člověka být padnout protože jestliže jdete zdola nahoru tak ze všech stran z te olepen obrazy a ty vás chrání před ne časem tak řekl to jsou živé obrazy které jsou vaším brněním a následkem toho ani zdaleka svatá terezie nebo její kumpáni na torpe li jako sedmnácti letech a tito protože protože to šlo zhora dolů tato cesta není není neznámá ale není prošlapána to vůbec není cesta po které se kráčet tao kdyby se tam dalo dělat jenom prak tak Tak to není tao není to cesta po které se nedá kráčet je ten cesta po ted zhora je posledního se ukazovat cestu o radu. Jak. Ti z li se z od jak nám napovídá mi tady někdo z vás aby mohlo dojít že to poznali k tomu rozdání těch hřiven že musí být zastřeno určitého míry sebe poznání ale vám něco řeknu není to tak ste protože kdo měl tu míru poznání těch si dlužníků to byl ten hospodář on si je vyvalil a neptal se elitě ji nebo on si vybral tři služebníky a o to bylo jo nezapomeňte nám na nic z toho co tam je napsáno v je to s vybrat to je něco jinýho když přímá ježíš kristus učedníky tak si nevybral i v otec ale tady si je hospodáři víra sám že nesmíte si myslet že se všechno náledovat vložit to se nedá a nezískám ani z domu nechat nesmí a ta oděvy bral a jednoho vybrat špatní lidé anežku tebe výběr neoděn otec li byla úředník jeden si byla špatně viďte ne ono je řečeno tím že i při tom výběru své vržen jak jsem si řekli že je to schopnost hospodářova nebo boží nebo jak chcete že výběru musí být počítám na to že ten člověk musí i při tom výběru od boha pocházejícím musí mít v sobě nějakou zálohu třebaže malou. aby uživil taky v sobě je to zlo relativitou si mít a ten člověk zakopává potom to relativní zlo zakopává tu hřivnu ano ale neutrál a od nic takže možným to snad nějak se dovídá teďka od těch podobenství si něco jiných a pozornou vás na to že to není to poslední co oni chtít to To podobenství jsem vykládal mockrát, takhle ne, protože teď výklad těch první civět let a tam se vám napovídal mu z čeho všechno samo jak mi správně říkáte tak dovršil všechno celou cítí ku a musí do jordánu i matka že a tak dále to jsem to mi to tam stačilo a nevím ani teď že říkal dám všechno to není možné mně stačí dneska daleko jsem spokojím s daleko větší nutící vyložených protože musí být dál za ten výklad původní a budu vykládat cítí stupeň eště eště dál platí světlou podobenství a s tou vinou za nimi to mi to za zlý o tom vím že budu to vykládat jinak ale tady právě výklad podobenství a a života ježíše krista to je ne věc názoru ale věc stupně a takže to na různém stupni vykládat je to vždycky správně, ale platí to na určitý stupeň. Takže když jsem na stupni nejnižším vůbec toto co tam teďka vám říkám vás ne nepasuje na lidé na prvním stupni nepotřebuju vůbec nepotřebuju to co jsem nevědomí a do tisíce nevědomí dokud nejsem mentálně dospěje se nevědomí jsem byl mentálně dospělí sedmnácti letech začal jsem být vědomí a potil absolutně neví a nastěhována pod moc boží a jsem nevěděl že toho boží celá tele jsem nezačal věřit no to je to je opravdu vrcholným dosti neznám hrubší nevědomost u vás vás zřejmě navštěvuje ale vy jste na jedné straně vzdáleni od někoho do vydat vysvětlil žádný něžně to nejsi zase taky na na nikom se taky nevysvětlil ani vlastní matka si s tím neví rady že ano nikdo vám nemůže pomoci se úplně sami v své nevědomosti a nelze totální prostě kdyby měl poměrně vyspělý člověk duchovně ty stavy jako jsem měl jako dítě tak by mluvil právem po velké milosti ale protože no to nebudu dál rozvádět prosim že hříchu nečiní ale vytváří překážky na cestě někdy ten je nepřekonatelné podle toho jak jakou charakter raketa nevědomost takže do těch sedmnácti let jak víte sem měl veliké překážky od těch operací všechno ocitat vyhazovu ze školy a to byly překážky samý, ne a mezitím ještě bylo něco jiného, ta ruka bolela. no a jsem nevnímal jako ostatní děti hlavně zrakově a jsem neměl z zrak potřebuje nejvíc prany a když tedy ji nemá tak vidí třebas jasně není krátkozraké nebo ale nevidí to v těch barvách jako to vidím teď nýbrž to spojíte třebas jsem neviděl někdy bílou stěnu samý kola ale to se o to sanzen zdál nedostatek správného složení ve a slabost do se pevné vším nezhnutém ze zahubena on to zalekne ale ne v kvalitě nýbrž horší protože spotřebuje strašně moc prany a to zase pochází cirkulace krve ne no a ty je málo a je špatná a tak dále to všechno je to by vám to řekl nevykáže bych se smířil s tím že jsem první stupeň od byli že mu dostatečně rozumíte tak abyste mohli pochopit i ostatní stupně a že to co nám chybí k se z nedovolili to si vyložíme budeme muset vyložit na druhém stupni ve stav se neobejdeme A tak možná že uděláme kompromis ne řekněme třebas znova na vyloží ještě do podobenství nebo nikdo nebude napovídat že ano ani a on se s e tak ty se let neuděláme to stačí a ten kyselý smích je tak jedinečný o ni tří ze kteří nedovedou utajit svůj duševní stav ten byl hrany herce by se vžil do toho herectví a tebe zahrada škole toho pán jo to se to tam atena menže by abychom měli jistotu že jsme nevynechali to řeknu ne toho tolik co von tak to by muselo stačit přeci o dost na tomto prvním stupni aby člověk mohl duchovně vidět potřebuje k tomu svobodně na boha zaměřenou vůli a čisté svědomí říká on tak mám dojem že si o sobě myslíte že máte svobodnou vůli a za tady tak se vám v tom nikdo tady nebrání že aspoň ten týden můžeme se svobodně zaměřit svou vůlí na boha na a on potom říká v návodech rozlišuje všude předem přicházející a následnou milost předem přicházející milost na tomto stupni jak jsme si vyložili spočívá v tom že člověk to neví proč a víme protože to jde dál do druhého stupně že je to předem přicházející milost utrpení a předem přicházející se nová pravá definice takže by bylo dobře bych se chtěl snadno dostat přes tento stupeň aby se utrpení považoval za předem přicházející milost to by bylo opravdu správné pojetí prvního stupně trpím a je to předem přicházející milost a to znamená že bych se měl podvolovat veškerému trpní dobrovolně to ne je to sice známka blíží se milosti to je pravda ale je to otázka jestli je to jediná známka žíti se milosti to on tady nerozeznává ale my bychom to měli znát protože musíme to přeci od čtrnácti do století dořešit a stěžovat na vlastní hříšnost to děláte často ale stejnou měrou ho trápit hříšnost lidí ostatních protože on musí na tomto stupni především odbourávat pocit oddělenosti čili dejme tomu milosrdenství na tomto stupni se správně projevuje tím že trápí člověka hříšnost nejenom vlastní nýbrž úměrně ostatní a také jejich duchovní nevědomost a myslím že také vlastní domov mají měla člověka ta pozice čeho víš dost to ovšem není druh našeho bezmocného trápení nýbrž on tady říká o to bude církevně neutuchající péče o bojující církev člověk přirozený základní sklon k bohu tyto předpoklady může mít když totiž může to je tam říká je dovoleno si o sobě myslet mám přirozený základ sklonu k bohu který pochází z jiskry duše a z vyššího rozumu které si pořád se dobré a a nenávidět zle dochází obnovování vylévání božské milosti jako paprskem slunce do duše začíná zářit nadpřirozené světlo i duch osvěcuje duši na časově v krátkém nyní takže vzniká boha a člověka spojující láska podivte se to patří všechno do prvního stupně že se utíká do egypta se nedá dělat později to dítě být od mládí určeno k tomu aby nerezignoval na pokrok duševní když vidí duševní vyspělost velkých lidí aby si nemyslel že méněcenné to ne takže když to takhle bere tak se snadno vést učí se trpnosti úměrně s aktivitou nebrání si taky v aktivitě to jsou trpnost a teď von to rozkládá hází rozlišuje trojí příchod stu ten první vysoký ježíšovo stání člověkem zdá člověku druhý denní příchod kristův každé milujícím lidském se ti vždy podle náklonnosti třetí příchod i s hodině smrti a při posledním soudu my se budeme ne a všímat toho prvního stupně to znamená denní příchod kristus každé mi vidím se či jestliže není jedno jak je výsostí lidí a jaká jejich duševní vědomost tak to je první známka toho že člověk začíná ztrácet pocit oddělenosti aniž se to jeví tak že bych vůbec o nese bych nectí pocit děl si to ne ale je tady spojující láska a to je známkou že se ztrácí pocit oddělenosti prašna někým soucit a je to vůbec sůzo vání soucitu tak je to známka že ustupuje pocit oddělenosti deštích kristu to opakuješ jednou promiňte mně svůj život božské milosrdenství a v naší víje potřebnosti tam říká nevysychá boží štědrosti a naší milostné touze o tom bude ilustruje tento příchod obrazem hluboko do tvého údolí do kterého padá slunce nadhlavníku a jeho paprsek proniká do největší hlubiny a otepluje ji života tím že žijeme a on aniž to víme tím průběhem našeho života a k sobě zve je tam utrpení tak je to známka by se milosti utrpení je překonáno je to známka potřebnosti klidu neboť duše lidská se musí si odpočinout po takovým utrpení a vlastní zodpovědnosti v chvíli za to že si smí odpočívat bude navrhuje ctnosti které mají být založeny na se bližnímu poslušnost sebezápor trpělivost mírumilovnost dobrota soucit citovost přímost abychom se tím vůbec se tím setkali jsem s ním nesetkáme tak říká že je ti se kterých je nemálo a nejsou snadné ty že jsou nutno napraví své taky nevedu do konce kdyby na tom plní že my jsou úžasně důležité a když jako se se s nimi se zatím stačí na vycítit tak vidíte že to nejde se zastavíte abychom se s ním setkali v činném životě se můžeme setkat s tím pánem trojím způsobem že za smaž tuto že ve všem jenom boha před očima se sem to přerodu že za druhé že nic o nic neusiluje více než o boha o stále a za třetí že si u je veškerým způsobem aby u všeho stvořeného darů božích a dokonce i ctností dokázal žít s bohem to je tedy velice silné na prvním stupni to je to chtít se setkává se totiž to se nedivím že takový požadavky se na prvním stupni se setkat činnosti věčnosti setkat s bohem tak i se to všechno mu musí splnit on musí dát stranou všechno stvořené boží dary těch se musí zříct a nebo ne i ctností se musím říct to znamená vědět že stvořené není jeho nýbrž boží že dary jsou propůjčené a nejsou jeho a že ctnosti nejsou lidské nýbrž boží či o se vzdá svých ctností svých darů a svých a tak všeho svého sem tady dává to na prvním stupni svět se vzdávat umět se vzdávat dostatečně dobře svého a také že verše tím se stává učedníkem či na prvním stupni se máme stát učedníkem když dovolí jasnou poznámku dělám neúměrné v životě to že vnitřní život není na stejné rovnítko vnější když se nevzdáváme toho všeho a děláme při tom nějakou modlitbu za lidí že nám nejde protože není to úměrné to co zevně děláme s tím co otce se vnitřně pokouší je tam napětí kterým se unavujeme a že ten člověk také modlit a vím kabát naučí se budu ovšem kromě toho že přečtu obsah toho deka dva pořád na život kristu tak bych byl myslel že bylo lepší napřed třetí toho rozebere a a potom se pustit do toho rozboru i zeova života druhého stupně jako ukazuje na druhém stupni dříve než se ruusbroek pustí do systematického vývoje tohoto živého životního programu věnuje několik kapitol návrhu na jaké si antropologické schéma které jmenuje třemi jednotami naší přirozenosti a v nich může vnímat člověk příchod ženicha krista stupňujícím se a stále vznešenějším způsobem nejvyšší jednotou je jednota v bohu nejblíže jednota ducha to je vyšších duševních schopností rozumu paměti a vůle a poslední jednota srdce z nich pochází tělesný život k tomu se dostat z to poznámku že slova jednoty ducha ze příchod ženicha snadno rozpoznat jak nečekaný je příchod jeho jak nečekaně a s mocí které nelze odporovat neboť se kácí co stojí v cestě jeho síle nebo co stojí mezi námi a mezi ním a neděli sou duších která ještě těsně před tím spát a tedy si i zapomněla že těká na ženicha ten sjednotí vyšší duševní schopnosti a to je nejbezpečnější důkaz o tom že přišel takovým nepředvídaným způsobem víte nikdy jsem nepochyboval že v těch sedmnácti letech bůh přišel ke to byla obrovská moc byl jsem na ni zvyklí ale co je to platné když měla vydržet několik minut třebas a byla vypotřebována jak byla úměrně menší od těch operací po sedmnácti rok a teď byla tak moc náš mi nepustil a drápů a držela jsem nebyl schopen se věnovat sobě ovšem ani jsem nebyl svůj to je tedy před začlo shora tak to tady o nemůže uvažovat že on denní jak zdolání a ona před tím ještě spala a tedy i zapomněla že čeká na ženicha a ten sjednotí vyšší duševní schopnosti a tedy bezpečnější důkaz o tom že přišel takovým převrat převracím způsobem bytí než usnula dlela v jednotě srdce kdyby nebyla toužila setkat se hříchem tak tam nepřišla co by družička rozněcovala se citem aby vydržela čekat na ženicha jednotě se to je citu se naučil lás lidské lásce a ukázal se ukázalo se kam ji může dovést život nesmí je to není úroveň zahození a nebýt toho pokroku při kterém ještě vůbec nestála o ženicha nebyla by se dostala ani předtím ženichově na ten síně mohlo by se ovšem zdát že by dal tento žen svýma početnou nevím očima dříve ve své nekonečné milosrdenství jako se stalo svaté rei například při povedu na obrázek u studny aby dal nahlédnout do síně a to by se nemusí nemohl nemuselo stát jen dítěti nýbrž za určitých okolností i dospělému jakým byl například svatý pavel před damaškem nebo svatý ignác z pobytu je pamplony ne neměl bych opomenout případy kdy události v lidském životě byly tak kruté že člověka my se včas vzali nečekaně naději člověku vzali nečekaně naději na přežití ale člověk je přece jen přežil protože když je nouze největší o pomoc boží nejbližší a ale ne v tom že člověk nemá že člověk musí přežít nýbrž v tom že uvnitř zemře dříve než za fyzické smrti to byl člověk se musí vypotřeboval k smrti když není ochoten dobrou li to udělat tak není schopen o těchto ještě takhle psát třebas o to může přát jako faire ale to není ten způsob který si představu pro dvacáté jednadvacáté století tam toho musí být víc a srozumitelným zničeno a všechny ty těžkosti které on přebírá od církve musí být odstraněny prosím vás teď by tekl nechám přechodně to fa druhý z bral si ten kousek zase přečtu teď to mám ještě opravdu nás a se exisenci eště právě nepřečtu a tak si to přečíst se do a několikrát to přečte aby to neuťal protože vy jste neví protože máte tělu desátky a ty spojení se tááp ale ten muset teď o trpělivostí to napřed říkám ne ježíši kristu tak řekli jsme si že prvnímu stupni podle ježíše krista rozumíme kdy říkám že bychom odvedli se dva takže to to bude určitá újma že to podobenství se a života nám nebude tak úplně na protože ho nebudeme hodni a berte to jinou hlavu že teď začínají věci takové že do hlavy se nevejdou začíná druhým stupněm to znamená od jordánu začíná předvádět ježíš kristus mystickou část duchovní cesty kdežto v první fázi do cítí se dává záležet na tom aby dal přednost normální světské spolupráci s rodinou a společností tak to je dobře srozumitelné ale teď najednou přechází skokem von to komu nemíti v jordánu opuštění rodiny zase potom jordán potom boj se satanem ale tak jsem vám to zdát celkem jako skok skokem přechází do výhradního spojení nebo předností ho spojení s otcem tak že není schopen něco dělat z něho kdyby ho teď volali jako volá vás letech matka tak by neodešel domů nýbrž říkal by temá matka kdo jsou bratři to si nesmíří dovolit pochopitelné teď si to musí dovolit i to musí být samozřejmý víte státi aniž o tom věděla taky slávou sama se a on a do takže napřed viděla to milosrdenství boží takové jaké je v šesti letech dejme tomu u vědečtí letech když ji neře a matka nebo v nás tak se spojila s matkou boží to bylo zase něco jak čemu se říká že že jsem shora dolů totéž obdobně se stalo s mužskou ratolestí rodiny to je jejím otcem když zmíral tak zase se napojila na toho boha a tak jednoho se v těle a se zapomněla ten druhem ne životě na tom oře takže při ve dvaceti jedna let měla jenom plášť panny marie a musela oněch žádat při tom vstupu se musí žádat žádnou vstup do toho řádu že se tam si dejme tomu pro naši je takovým tu co považuje se vedlejší domácí a na to nedám tomu že vyšetřování to je to zařízeno co prohlašovat ale páše asi tohleto terezie slibuju že obléknutí roucha panny marie budu jednat z boží milosti tak jako jedna a panna maria budu ze sebe chtít zrodit ježíše a budu chtít po vychovat pomocí také pomocí své ctnosti ale hlavně milosti boží k tomu aby ve mně jeho život dospěl tam ta dospěl můj život ský to znamená ne aby za pracoval to ne aby žila v něm a on ve mně po že proto linka a to je následek to není hlavní a při tomhletom slibu říká jakými prostředky bude se sama snažit o to aby se to stalo a to je vzadu na to počítáno takže ona slibuje prostředky modlitby a prostředky milosrdenství jestliže ale prostředky modlitby slibuje tak nemůže spát jako normální člověk když se nevzbudí sama musí někdo vzbudit a nejméně dvakrát za nos se musí modlit protože ji život je životem modlitby a ne spánku teče náročné prosím vás vykládali sem řád a to dělá mužský řádem ženský ji nutí stávají modlíce a jestliže to být tedy charisma ta zdarma daný tak tomu při pište že vnutí stává modlí se a vy byste řekli tak to není dar zdarma dan ale je že když vy konáte slib bez donucení dobrovolně nese k tomu odhodlá tak ta dobrovolnost rovná se samovolnost o nás se od boha pocházejí takže jestliže opravdu opravdu touhu v těch na cti letech takhle se stal tou karmelitánkou tak eště za nic a bůh a volného vůle a oni potom pomáhal takže se nestalo to převedu a to je to je terezie na ježíše nestálost ježíši po tři roky aby byl opuštěn nebylo puštění předtím ale teď když jako měl učitelský úřad nebyl nikdy opuštěn a byl s ním pořád sjednocen takže može hodit nebo může chtít od učedníků abyste byli jedno s otcem o s ním jedno jsem posoudili jedno s ním ano ale to říkám obecně takhle náboženský život potřebuje být pořád nová obnova jako nejvýš není tak upadne a když ona vykonal nějaký slib jako že ho vykoná svatý slib tak by v něm se neudržela v jeho plnění kdyby ten si to je následný do jednání podle slibu se tím slibem jo tak by ten lid nemohla udržet nebo aby se podíval řídit kdyby pořád ten si nepoval a onoho obnovu je skutkem skutkem že se modlit modlitba je taky skutek smažte totiž a to bude ne nebaví růstový si ještě vzbudím toho si avalonovu pro hladině to dal překládám oni tomu nerozumí ti rozumět tomu znamená podle toho svých pen se zařídit a není celé schopen zařídit podle toho co přečetl duchovních věcech když to uzná za správné toto ještě neuznala správné protože správném jemu svý my ti k tomu abych okamžitě to následoval že to neti tak jsem to fakticky za správné neuznal tomu bud tisíckrát prohlašovat že jsem to uznal tento neuznal poznám to podle toho že to neutále začlo na to zapomenu jako bych to byl nečetl jako by to byl neměl uvedenou přátele budete strašně stydět to po pátý budete číst a ono tam předjaté te říkat se esesmana do pekla rovnou na tak božím losrdenství věčné moje bych vás tam nasoukal všechny hlava do jednoho pytle nasoukal no každý by měl závadou páteř minimálně napřed to nemluvím o vás voni vás by nenechal prosím prostě kdo mi říká dělal jsem si poznámky toho co jsem před patnácti osmnáct let přečetl duchovní těl a zdá se mi tehdy tomu rozuměl lépe než dneska že za a je to pravda protože jestliže s to neuskutečnili bez byl s tím jenom nadšen tak si se přinutil k lásce srdcem lidské lásce srdcem a lidská láska srdcem o padá a dlouho nevydrží to by ten organismus přerazit ten se spálil takže protože si na to šel srdcem a dycky srdce což je možné ano tak ten cit opadl a nedalo se tomu zabránit že ty věci se opakovali a li se opakují tak nejsou jako ty první to není on takže důvod snadno zjistitelný začít my když věci poprvně slyšíme a uznáme za správné tak to není rozumové uznání jenom nýbrž je to přilnutí lidským srdcem že zná ze cit oddělit od rozumu abychom si teba přáli ale lidské srdce se unaví a lidský rozum zapomene oboje za svěřovt ten se unaví nezapomíná ten se unaví není to není ta ta paměti ale rozum a pamě a obojí za následek že opadne a blažení a když jsem s pouhý potření tak vydá to tam bylo a tak podobně to neberu tak vážně ctím na to tady receptivní se nemůže přečíst on říká začíná s láskou srdcem ale čím se potom pokračuje prosím vás chvilinku zastat jsem pokud vím to přečtli stupně a druhého stupně stupně je těš než vydat prvního stupně že na prvním stupni tíhu je sám ježíš a sám jde do jordánu sám de z jordánu bojovat se stanem ale pak přímá ty své učedníky vázne tak si to komplikuje s těmi dvanácti ale on to řekneš mi dvanácti nastává obdobná komplikace vít tak je to zřetelné proti tomu co píše tudleten člověk o nás komplikaci jako když začal žít na tomto světě tam taky to bylo zkomplikoval a zase herodesem že ano a s těmi pomocníky jako byli svatí tři králové a tak maria a svatý josef a tak tady na tom přechodu se děje něco podobného myslím že by bylo správné kdybych pás obnova napřed tomu přechodu než se pustím do samotného výkladu tam potom bude daleko zřetelnější všecko musíte si myslet že když přecházíme my prvního stupně na druhý tak přecházíme z z toho vlivu který zdánlivě přichází z vnějšku rodina společnost která strachování do výchovy zvnitřku to znamená že si se stýkat s vnitřním světem čili život světský nebo se světem nebo za pomoci i ta se mění život je stále více převažuje pomoc boží čili čím se to děje proč se to takhle děje že totiž nastupuje druhá stránka života a to je život duchovní nebo život vnitřní my jsme žili životem vnějším povrchovým a ježíš kristus to ukazuje že byl poddán rodině když na něj naléhal ten vnitřní život jak se o žráti letech a bylo vidět z toho příchodu těch svatý říká ů vám přesto žil oddán rodině a to znamená navenek k tomuto světu této společnosti nějak zvrhle nýbrž přirozeně to je v pořádku ale teď to nestačí teď jestli se tak musí především se zříci vnitřně své rodiny nemá maska do sou bratři ty bratři celá rodina byla to si ji padesát lidí když veliké množství tam za těch poměrů na řeku to raketa třicet tisíc sví jedna rodina třicet tisíc ti chudí by měli deseti víc bohaté rodiny třicet tisíc proč to bylo protože všichni otroci byli považováni za se rodiny a takže když byla chudá rodina a co jen stát tak a dětí s o to roků a i nežili jeho atena si žil v prominutí kde tibi a živi jako z neděli ale věděli že patří k a rodina hezké nebo spalte nebo něco se jim to žilo když tolik otroků pro a byla to rodina že my na případ opa jednoho z otroků takové ne a hezké rodiny by byl tak významný že ho postavili na roveň normálního člena rodiny že ho zbavili o tkví a tedy této společnosti se musí vnitřně umět vzdát člověk který je na přechodu z prvního druhého stupně na prvním stupni nezáleží tolik na tom jestli věřím nebo nevěřím jako záleží na tom jestli jsem oddán zboží nebo nejsem tak odroste společnosti nahražuje do určité míry tu víru nebo nevíru podle to jsem voda nebo nejsem oddán a taky jsem nepotřeboval věřit to byl ještě pořád přirozené to těch sedmnácti let že jsem místo abych věřil pánu bohu tak jsem věřil nepříčetně matce že nemůže těšit se obešel tygry a rovně jsem věřil jsem prostě v víra vzor a třeba na dře a moc rád večera tři a tak dál by abychom mohli být živi a to se jsme žili maminky její a tím k on nám taky pomáhali ale musíte si myslet že to nebyla boha ta rodina a že měli určité povinnosti které stály moc námahy a hlavně zaujatosti nebudu jmenovat to že to se nás netýká ale věřte mi to že neměli jenom tolik starosti jak si víček mohl myslet aby mysleli na ty čtyři sny a na tu jednu celu neměli nýbrž měli starosti ještě které sahali za hranice ty plně řeknu třebas u menoval učence chrást ulita a ta naše měli tuhlety zájmy který do se nějakým způsobem rovná a se zájmy v plzni prostě byla to spáše ti rodina a tam něco bylo postupte toho zbavovali že ten majetek celý ničí li taky ale tak se to zní indem moc ten náš do do ale více s tím byly spojeny starosti o to zadost neveto málo jako žádnýmu šlechtici se nereptal bude takový majetek pokud se neodvratnou být hospodář ičitý že jo tak o všechno tíže aby bože za čen když ti ti třebas tamto čti dneska jsem na tom zle když když nejsou obchodníky když jsou podnikatel takže dejme tomu ty ústní a těch zámcích si na nich naváže nebyl se ty nám říkal my jsme chudý přidaně k tomu co vybíráme na ty víte musíme odevzdat ona mi nedáte mně roce spořádat že se nějakou když když keré si nese se něco musel dávat za těch záštita se radši s těch pětačtyřicet prošel jenom třemi nebo čtyřmi že ono to bylo na kopyto ale ty nejlepší jsem viděl a ale nebyl jsem schopen i nevěřit protože oni ho praví na tom největším zakulacený byli takový chopí pane lich děvkař odstrčeni a protože ty šlechtici který ve neuměli si větší žili někde vaří nebo na výběr a pořád jenom sou kali peníze no a když jako tahleta že spáše to dávno jako přišla o to hlavní ale měl přijde kůru statků kdyby zásadně nelétali a byly zahořan nemenoval jenom některý že ano jsem ji za asi pět všech se zbavili protože na všechno museli doplácet takže oni neměli dát si vůbec nic došel tam ten tam padá třech tam ten tam zase potřebuje něco oplatit anebo a tak a tam je síla kráva o toho roz takže ten předali ismus ne dožívaly někdy přečetná ten co nás dnes ti ten dožívaly ještě nedočte století a bylo to hrozná mu říkejte asi archa pozná tíha takže se vám říct že neměli moc peněz naopak pořád museli by nám ten řek pracoval oddává aby na tuhlety hlouposti stačil tak prvně poraďte učenci to je taky tam někde orlíka