Karel Makoň: 89-26A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a tedy nemá veškerou silou dělat nic jiného než milovat boha a kdybyste to chtěli abych to rozvedl tak jsem ochoten to rozvést nám to dělat ale vono to není vaše východisko východisko moje vyslovovati se tady na to vidící do aby to velice barvitě líčil protože to moje východiska pronesení řídím a patláte lepší východisko není jednoho zřítí pádů kladných mi se to může dovést je toto východisko pro to je na konci ono totiž není možno veškerou silou plovati boha když napřed nemilujete veškerou myslí svou veškerou duší svou a celého srdce svého a kdybych se měli jít tímto systém napřed srdcem potom duší potom myslí tak byste potřebovali a postupuje tou silou tady se potřebovali padesát vtělení abych začal věřit na převtělování kudy mám milosrdenství a ne to ne jsem takhle nešel kuse byl po vychován tím srdcem to je ale přeskočil jsem ty ostatní vtipy milovati budeš tím a tím a tím a tím trošku jsem taky zastavoval mysl se taky po ani z nebyla ještě láska jen zastavení mysli roku jsem také se mi silami všemi lidskými sprosté o to snažil taky nám značná datelem to nedokončil ale protože jsem se litoval že nebudu chemikem a opustil jsem jak se tak duši takový l zastavil jsem se nad tím a přestal jsem na nese litovat a to že se bezlítostné ta duše vyprázdnila od toho co milovala od toho co věže to do šun od toho co milovala se bezlítostné vyprázdni a to tam není tomletom tomto návodu tak mohla všechno ostatní přeskočit a mohla se spojit vědomě s bohem a teprve pak to mohla doplňovat co tady dělám to je možná láska srdcem možná a prosím vás se zádi sedmiletý stařec jsem nucen ještě se takhle otravovat a doplňovat co jsem zanedbal nádí jsou mládí za nedbáš ve stáří musí to dělat tak to při slovy a možná znak ale u zní takhle to jsem ti chtěl doplnit je jenom to nadávat tam taky to dáváš se o to se tam dál mně to jedno pročpak třicet let ježíš davy a to do pozor a ří svou a vybrat ního když zažil byl rodině pracoval rodinu pro tu společnost byl milosrdný zaručeně nebyl nemilosrdní naopak by se mohl ukázat že byl nemilosrdný opustil on jistě měli rádi a von říkal ahoj a zrodu o ani nevěděli proč ve dodáno oni to nevysvětlil zaručeně ono opustil ale vnitřně to bylo by to byla jeden ství to předtím do těch ti bylo milosrdenství dobytka si vykoná zaručen jako milosrdné protekční a jestliže on měl ukázat že miluje celý svět je spasitel celý a my jsme spolu spasitele upozorňuji a to tak my musíme milovat nepřítele musíme milovat a trní nepřítel se nemiloval to jsem nechtěl ale od učedníka se chtělo milovat bližního i toho nepřítele a ne stavidla váš když že bez nebo jedné že ano a nenávidět sebe to byla cucá milosrdenství i když sebe nenávidím když sebe nezačnu nenávidět a nemůžu nikoho pořádní milovat musím být to nenávisti či sobě teprve pak milost táž milovat se temně sebe jako bližního tak to v těch ti ti první étech nebylo a nevím oželí na konci cesty ale kdyby si byl v třicítce tak milosrdenství není pravým milosrdenství rozumíš je protekční a to dětem po lekci nemusí být řečtině napíši a tím či lační co dělat vozem jestliže tady kvietistou žit ale to je to též živý tady byl nepřítele nějaké který by je tolik nenadále jako který to dělá všechno bylo milosrdenství pravý lásky že jo že by ho takhle mil na rozumu přednostní dávky že to nemůžu nikdy s to je krásný od tebe a ne k tomu nemluv ne v tom nám vtom všichni rozum my jsme přitom nejste tak byl bídě vymyslí svých se mám nevykládal tisíckrát abychom klesá že je mám rád dober sebou když souvisí říkat příkaz o takové vidí a že totiž učedníci páně panna maria svatý joze pořád jedna a tatáž na se o snaše osoba a když ta osoba se ocitne ve stavu že učedníky a že přešla jordánem mnou tu je to došlo u to on no sedmičkou vědomě vysokou dělat voni by ho byli ne li pro ozon částečky známky a vono to nechtěl o zastyděl a vánoce se dali křivdím nehleď pojme za a těch scestná ší takové milosrdenství jak ho nejsi schopen nispí mocenství schopen na pořád říkám neplýtvalo ství tam kde ho není zapotřebí vítě se ho někde jinde nebude dostávat víte nosí tam bylo zapotřebí vůdci karuna ono by to není zapotřebí by tento nedoslouží člověče toho kdybyste tak je to lepší nepřišel pěstuje takhle by nebalamutil lidi přeci no osoby takhle ježíše balamutí tak voni potom sto nesnáz lety že oni tomu věří a oni si myslí neříkal pravdu představ si to takový ho to bloudí a pak mají povinnost se tím drží co od prosim vás ještě jednou nemluvil jsem pravdu najít nýbrž ukazoval jsem vám vzdálený obraz pravdy vzdálený obraz pravdy vysvětluje nahlíželi každý ze své pozice a von se mám ten obraz líbil a řekli se si podle toho obrazu budeme žít na štěstí než se do domu tak bylo po obrazu jenže ten slib trvá tady mi říká velice dobře jedna z vás že nem mluvíte příchozí ale o tohleto i řek a nestranně mysli žní jako sebe samého to znamená musí sebe milovat a ta nás vidí a být veliká ne nemá zastavit ani před čímž vědy a pohlavek a podáváš milovat je přítele a tak dále to je milovat bližního a nebo říká dokud se nebudeš nenávidět nejsi hoden prosí sebe nenávidět a pak bude že hoden je jak se to shoduje prosím vás jsem vám to sice to sem říkal jenom za krátce a životě to říct a krát tak dokáže se tito podaří nic potřetí stejně dobře jako dvakrát se to řekl že totiž musí mít do vznešeného stavu duchovního když jsem potom po těch sedmnácti letech došel k první extázi aby padl jsem z protože jsem nebyl schopen děl dere vydržet tak jsem toužil do toho spojení s bohem znovu se dostat znovu mu patřit opravdu nechtěl jsem to vlité blaženosti v žába že nocí to nebyla ale byl to nádherný pocit sounáležitosti který se ne to i když se pije lepší alkohol tak to není to jako tento pocitu ale že dosti a mám zkušenosti za vším možným na světě s pohlavním stykem a zde vším proto jsem to musel všechno prodělat žádná blaženost se nerovná nebo k tomu pocitu jednoty se nerovná jako ta extáze přestože za chvilku z člověk vypadne a je to takhle hezké takže když se do extaze vcházel se do kázat jako tuhleti mystikové se o kterých mluví svatá terezie a jakou jak sama je že jsem házel bez představy to znamená jsem vcházel do ničeho přátele když bez cesta vy zanik li bez představy tak do ničeho když bez představy tak do ničeho a když být člověk do ničeho vejít tak musí sebe nenávidět když se jenom družku rád a do toho nic nevejde oděná jsem měl hodně rád sebe tak jsem do toho nevešla jsem strašně utekl mockrát začnem utrpení je se dušoval se zen a se tu konce začli enim večer tu modlitbu že neuteče a kdy se utekl znovu a se pán bůh nabažil a našimi to nenechal utíkat podle to produkovalo ta hloubka byla taková že si nešel za nebo byla tak nízká že taky si nešel strach je taky možný to nebudeme tady řešit ale ta přešel nenáviděl jsem tehdy sebe úplně abych se moh aby byl hoden toho boha nenáviděl jsem a hrozně že se i přes tejden říkal neuteče a jestli utečeš tak nejsi hoden aby pán bůh podruhý navštívil tou milostí ačkoliv jsem tu milost oživl a co největšího životě tak se se dušoval že ji nebudu chtít se ještě jednou teče jsem utekl znovu a ne prosil pána boha prosím ne eště jednou tomu pak a to víckrát neudělám a cestou dal znovu mockrát jsem to udělal znovu jako no a tak dále se to nepotřeboval dělat k tak je to srozumitelné nenáviděl jsem počkat nikoho se nebo mluvím stále i byl jsem mohlo den proč že jsem začal sebe nenávidět a mohl jsem přitom by vás bližního mohl ono se to skloubit víc ne to ale do neprožité to stav tak neví jak je to možné aby se to chtěli a za nikdo zieren do níž do strašně byl a to by slušně bují ale zjedna to že aspoň nebudeš byl nikdy snivě se a prvním řetězení a tam nebudu tak sem těl začíti vy a on nelze jako jedno skrze a říka dál po no ty by ho nenáviděl za ten výrok jak byste se ne neměli divit že by ho taky plnil ale on tam mluví předtím těsně před tímto výrokem se nesmí vytrhnout nikdy v kontextu to u opravdu nesmysl nepřišel sem na zem přinésti mír ale oheň a když hoří tak trvá na to říkám svými slovy a v tom byste že to a do zná vidí sám sebe není hoden za tím vírem za tím za tím ohněm přes oheň to je taky pěkná láska anežka ne mír je na nás a bude bratr proti se třeba otec proti a tak dále a syn proti otci a to je ský ale on věděl že když se dostává člověk z toho stavu umělého klidu nebo zdánlivého klidu na tom prvním stupni to udál že nikomu rozpory a mezi členy jedné rodiny když ten jeden tam šel a druhý tam nejde maminka moje jak jsem vám líčil máte o nejlepší do míst že jo a jsem z byl okamžitě rozporu když jsem začal tyto věci dělat protože ona se pořád ráda ale když jsem lehal do pozice a byl jsem jako dřevo by se tiše stát li neviditelný jak se třásla teda do něho klady máme polevovalo a to nedělal ale abych se z toho dostal a o se žádná jak tělu na považoval za nenormální a dostala mně z toho tak ona v něm a ráda a proto pronásledovat tento můj stav musím říct že jsem sebe nenáviděl to jsem před chvilinkou vysvětlil ale nemyslete si že to platí pro někoho jiného než na koho seslal oheň ježíš kristus a jsem byl vnitřně spalován a tak se taky začal sebe nenávidět on text které musíš rozumět tak že to některou žila slušní mu nějak v jeho cest vůbec ne vy tam těch rozpojuje eště o nich sárada bohu se nenáviděl rodině a pak i monde to za latině z ani doma se nehodnou ne to proti lásce k bližnímu nic není vystaven napsáno nýbrž je psáno tentokrát a tam se buduli a říkal jsem vám to říkám uspět musí rozlišovat stav od události tak událost rodině nastává proto že u jednoho člena nastává stav který mu ty ostatní do rozumí jako to bylo věří padá se nám on hoří láskou k bohu ne a voni ne tak se hádají je jde to od musíme ještě usekni že jo že stav oheň a jeho následky a ty jsou velice dobře ani ti nejbližší nerozumí věčnou tomu kdo tento stav zažívá u tomu nerozuměl nikdo babička která vydělal že nevěřím tak říkal jeho a jak to moc si to vzpomněl méně věřit se nevyřeší se chce zabít to nedopusť ho omývá přesně a podobně tam to myslela jsem ho dobře no musím vám prozradit že než jsem začal být stejný k tomu že měli považovat za mrzáka a nech se začal být hostění k tomu že někteří považují za inea protože je tím je to to je třeba od narození a jsem potrefenej nějaké ne poškození do dneška lidi jestli jsem při někdy konce řeknu pro puknou údiv a řeknu tak i s byl bez ty nejsi je ten na netoužil na to nemám od narození a tak promiň zále do prominutí takový se nic se v životě stanou a tak to člověk nemůže mít radost z toho neměl by mít radost toho že se toto děje že ano a tak taky než člověk kulhá nebo mu to nejde tak musí si uvědomit že sebe nemá přitom moc rád rovna ten vychází které jsem mluvil se neměl rád to bylo velice naděje že se neměl rád dokud jsem nepřišel do č u dál tak dobré byla to dobrá příprava že se nemám rád takový tělo mít radost a a tak jsem říkal lepší by bylo ho vod hodit že to sám neudělám protože mám tady matku a on to dělalo zle kdyby se zavraždil a tak jsem takový věci nedělal ale zástinu tomu bližnímu nebo dneska to musím dělat protože nějakou pověst a neví pošlapat jinak by se ve klání budeš nost tohoto světa ale to říkat otevřeně předsavu tézím neodvolá nenajdou dělat víte tak jest můžu nadávat na svaté nezi a nic se nestane užít žádat o cokoliv o na to neudělá když to není ve vůli boží a toto bylo božího tak by se udělal no tak prosím vás jestliže nejste napře na svým tělem nik a že následkem toho se taky nemáte moc ráda že by se měl radši kdybyste měla jiný tělo a když ho to fungovalo bahy to všechno fungovalo tak bychom mu není čku tady neměli je je jej neměli a vám deníku říkám neměli byste tady ani toho karmická ty to taky nebyl na na to oba vlastně protože kdyby byl neměl to vy jste moc tedy lepší než tuto ruku zraněnou a se pustil do něčeho jiného možná do herectví možná dospívá ství a možná do sportu do více a jsem velice dobře běhal do ani vidět ale byl jsem její na škole dycky no tak by by se pustil asi do sportu nepustil jsem se protože je že toho sportu poslem sice s potože začátku ale na tom gymnáziu maminka přišla k tomu chtěl otáže který říkal on ten kluk nemůže všechno ty žít pro tu ruku a mu dám jedničku protože největší ze třídy a k nejvíc hledí že i ty za trnitou to prosim vás nedovolte mu vůbec běhat protože je otec se zabil tímto způsobem na kole tak je to zakázal jsem o tom dostávali do se nesměl běhat toho o tři toku do našeho života pomocí života ježíše krista jak se člověk narodí to narození ježíše krista také protože naše nitro začne síly tak je třeba aby lidský rozum byl tak osvíceným a to je tím patricka řečeno že ten svatý otevřou ne ježíšovým aby ten je sto znáte vychovatelé jednali tak jako svatý josef jako ten větou že by včas odvezli do bezpečí ježíška podívejte se se zato že jsme se dostali k tomu jak panna maria prchá ježíš kristus do egypta to jsem sice vysvětlit to by se tak nebudu ale řeknu jenom to co jsem tam neřekl protože teď ský aparát obsahuje v sobě chrám boží to znamená ježíška obsahuje v sobě tamary na dete ne duši svatýho ef osvícený rozum oslíka to tělesnost ne to všechno obsahujeme my takže můžeme se vida vyznat v tom můžeme se vyznat v tom potýkají do egypta a jak se do toho chová lidskou vůlí nemůžete ovlivnit jednání panny marie ona je velice trpná můžete ovlivnit svatý josef a on je trpný vůči andělu ale sám jedná týdně ten je vzorem tvé rovnováhy mezi duchovní aktivitou a lidskou činností čili musí se včas umět u toho dítěte utec od heroda vychovatel pěstoun tomu dokázat ve to dokáže tak to nebezpečí pro to dítě je veliké znamená ono se dostane v tomto těle k temu plnění úkolu a jakým způsobem vychovatel tedy si počínat aby se utekl do egypta spočívá v tom že jestli vědom toho heroda nebezpečí z něho pocházející a předčasně nežene dítě do rozumové pochopení života je ti je se nechat vyžít v situaci citově přináleží ho tvora k matce se nechat na tom oslíku s tou matkou a utíká do toho egypta víte noho dětí mnoho rodičů vychovatelů si za dává záležet na tom aby to dítě bylo střeženo co nejdříve podle těch starých to je moudrý ježíš co mi při deklamoval nebo tak je to hezké ale nesmí to být před jeho života pochopitelně to se li rozením způsobem vychovávat k tomu aby byl oddán především matce neboť na oddanost pozměněné formě bude trvat do třicítky třicítku jsme si nazvali třicet let ježíšova života prvních není to třicet let nýbrž to symbol dospělosti mentální a dospělosti fyzické a jestliže to dítě vydržet třicet let opravdu a že zde dospělosti a do tam řečeno životem ježíše krista že to udělat protože jinak mu tam něco bude chybět on ten život tak zařízen že se tam víčky všechno dokonat to my neděláme a kdyby bylo jenom to že by všechno se dokonalo v tom životě tak by to bylo všechno jiné lepší tak nemějte dítěti za zlé že třebas se být hezké známky ve škole se to umět se být dokonale se vy taky pochválen to nevadí tam se to musí pěstovat napřed to to se musí odbourat a a tak bych proto byl aby vychovatelé dbali na tom aby bylo dítě dopadlo dokonale neško let ne spících povinnost poměru k otci matce k rodině a to by mu zajistilo to že by utekl v čas k tomu herodovi a vám to opakuju vlastně pozorují a ty ostatní věci co se tady říkal nebudu opakovat s tou vodou co egypt a to všechno to si musíte k tomu přidat se nad a jenom do dít dodáván se tam neřekl ovšem movitého více ale jenom to nejvnější teď se vrací z toho egypta když zemřel a co to ten náraz egypta předčasné vyslovování toho dítěte rozumu je nebezpečné prvého duševní rovnováhu a návrat to je nestát takový že byl mělo my že čin přesně na čem nemáte na čem pět a o čem rozhoduje rodiče tedy více rozum a tak to byste si museli ještě pročíst abyste věděli že to tam všechno je zapsáno co tady řeknu ještě ani a dověděli byste se že to dítě je přípravou k tomu aby trvalým způsobem mohl by mohlo být oddán rodině trvalým způsobem neboť to musí být dospělosti jestliže ti předčasně prchají rodiny to je nesprávné nebo z toho vlivu rodiny ten správné neboť se nenaučí pořádně něco dělat rodině rodiči a vychovateli mají tomu aby rodině pomáhali aktivní aby byli věrni tak třicet let ještě bych měl vysvětlit co to vlastně protože tady se ještě neslyšeli proč se v životě ježíše krista tomu vyčleňuje celý od třiatřicetiletého života třicet let života v rodině co je to za pořádek když měl být spasitelem že si žije pro svou rodinu a bez své rodině je to promrhaný čas to není pravda my totiž nemůžeme posoudit to správně pokud si nevážíme dost života vesmíru musíme pochopit že lidský život význam takový jaký to znamená význam z růstu význam promrhání všeho obojí dohromady neboť to dítě promrhá vědomí o otcově domu dokud se mu daří dobře a náruči rodit se mu daří moc dobře takže žádné dítě si dejme tomu že se mi letech nevzpomene že pochází z věčnosti když mu to do hlavy do skládáte tomu prostě nevěří jsem nevěřil babičce nějaké nebe on to říkal před saně jak špatně ale to by nevadilo jsem tomu nevěřil ten nejlepším pořádku ale tu víru bych radil porád tom dítěti udržovat nenechat tak uhasnout jako u protože se nestane se stalo ten výjimečné co dnem případě je sem se pro tu rodinu obětoval že jsem se kvůli modlil kim by vášní náboženský obřady kudy jsem vypadal jako věřící a tak dále to byste normální dítě jenom odradili a neodradili jenom ty okolnosti že jsem měl za sebou ty lékaře a to značnou ku jsem byl v rodině vděčen víc než kterékoliv dítě protože je se zmrzačen de jsem milován a nikdy ne vyčítaly takový věci jako vyčítal svět je to vzít působem nebudeš herce nebudeš si vám nebudeš velice na tom na to nemáš ruku maličkost ale dělá se tady dělal jsem tady něco čemu se říká výběr výběr zkušeností tento výběr z učení normálně okolností musí provést rodiče nebo vychovatel když se musí v tom viděti vyznat líné to dítě v sobě a musím dát do pera k čemu se ho nevim esli otravné chtít od dítěte rozhodnutí čím chce být ale mělo by k tomu dospět živ než víte z školy takže bych vám radil to čemu říkají dnešní dravé návyky je tu a tím návyky nejenom aby něco nastudoval ale aby si na vyhověno podle to aserova ného dělat blahoslavení které doma krutý to znamená pomocí školy co tam naučil něco dál podniká ale to při se mu možnost dejte mu možnost aby věřilo především to se v mém případě nemohlo podařit nepodařilo taky ale snažil se o to aby dítě úměrně že se mu věku věřilo tak jak to odpovídá jeho věku to znamená dnešní stav víry tradice křesťanské a to se jako ji církev neodpovídá dospělosti evropského například člověka možná že afrického ano ale mentální do styl tím velkého člověka to napovídá co se mu vede mu se radikálně opravit čili se znám teho z biblí v tom smyslu aby bez nával stav události a to je věc vychovatelů aby mu ten vychovatel řekl vybledlé psáno jako soustava vědení to není jsou jenom události ty události jsou popisem důsledků zjevení čili celý život ježíše krista to jsou důsledky zjevení jak to no krizi tam svítí kázali můžeme věčný tak to bylo zjevení po tom jordánu se ukázala ska boží to bylo zjevení a tato zjevení se menoval nově z nich to nevídaný významnější potom následovat další a to je její způsobovala změny v tou duševním organismu takové je to dítě po takové zjevení za čoby někým jiným po navštívení zatím seká li bylo to dítě které musel být v tom co je jeho otce to znamená uvědomoval že si věčný život v sobě jako něco podstatného hlavního a potom později potom dalším týden v jordánu a dále na hoře tabor to toto jenom dosvědčovat to prostě že ten ježíš kristus vrůstal pomocí zjevení ne není divit dítěti že zjevení když vy ho nemůžete mít že to je něco nepravého nebo za co by se mělo stydět ono to musí tajit pochopitelně před lidmi ale musí toho nesmírně vážit protože to vnáší do jeho životy dalo života jistotu jsem například nemohl pohybu pochybovat je li v bylo mně moc předškolním věku že po tom klidu mysli se objevil a moc o moci se do pochybovat že je to větší moc než moje lidská letěl jsem že je boží ale protože z nemohl provést věci který by byl namane vedl ale jestliže to zjevení je jako bylo třebas umí syna ne se a půl letech nejdete s tím nikdy tak jako mám to zjevem ještě jednou řeknu přišel v těch letech těm mně nánosy a říkám jak to od že ti hlava neshořela když měl celou bílých pramenech ze říkal tak si sáhni celá okamžitě jsem pochopil že víte připraven pro duchovní život začal jsem psát evangelisty a na pro něho nastojte tou uvidět ale to dítě to dodneška nepřečetl a to nepřečte ani stránku ani úvod to bych to stačil předního tak si to nepřečte a když du k někomu tak říká volají lidi kteří je mají rádi tím se prozradil že měla nemá že kdyby byla rád tak by musel jednat jako ty lidi kterým chodím ho by nevyslechl ani větu z toho co vám říkám nevíme proti tomu a ne proto to je špatné je to špatné není by to patrně neunesl on si potřebuje o být své ale udělal jsem tu chybu a to vás na to upozorňuju a to neuděláte vy ježíš se setkáte zjevením usedáte tak hned vyvoďte z toho důsledky jsem je říct viděli světlo a podívej se moje hlava je celá to nebylo světlo které by spalo tu hlavu nýbrž to je světlo od boha a tak to světlo mám ty chopit děl tak spolu soudíme důsledky a teď bych ho vychovával tak bych mu řekl toto je z toho světa které jsi viděl to jsem nikdy neudělal nikdy ne a toto je ze světla mého rozumu to jsem taky neděl nýbrž se mohl vychovával čistě účelově jako člověka ře vychovává protože jsem to napsal na zřít tak to jednou si přestal nepřešel si to jsem myslel že to přečte nepřeje to je omyl vychovatele jaký je v tom omyl že hned se nechopil milosti od doby to by že nemusí milosti učí jak ji nevyužívá tikající a se ztratí vychovatel mít to dítě jako svěřené od boha větě vychovatel málo kdybych měl tak bude svědkem takových milostí ti je a bude tu tam na sebe přenášet z toho dítěte na to znamená to ten svatý josef by neměl žádný zjevení kdyby byl nebyl pěstounem josefa las to se přechá dost přenášelo toho dítěte na to josefa a ne opačně je to vypadá ne ani tady nebyli bývali měl ježíš e tak e zjevení se ani neměl kdyby byl nepřijal tu panu marii jako manželku tak jsem tak nebyl dítěti byl ale do bytí v by při tom nebyl na to vás moc upozorňuju že tyto chyby děláme a na přechodnou ano bibli kdy se tam nikdy nečetli to vím ale teď jsem vám je tam přečetl po tom říkám že je to provaz jako vychovatelé potom závazné budete samozřejmě musel si to eště přečíst a uvážit víc jak to aplikovat se sem životě protože sluje to trošku jinak totiž okolnosti jsou jiné vy nepoznáte analogii této byste tuhleto pokud vás znám nepoznali analogie vlastního života nepoznávali obec obecný přes přejít a ti pro celé lidstvo i po křesťany tak utekli s nazpátek nazareta nejsme se vychovat a dospěli jsme křicí s tím ježíškem a při své se dát pokřtít co je to po přímí dneska se křtí je ti při narození ale proč by to později třebas nepřijal a my si myslíme že kdyby nebylo pokřtěno takže jeho budoucnost po smrti je špatná jak si to myslí je za nebudu mluvit na tom nezáleží ale dítě být pokřtěn z toho důvodu že je to předobraz toho pravého křtu dítě mít otra to znamená duchovního otce a ten se o to ze starat duchovní znamená u dávat své vědomosti trpí nejsou lidi z duchovní vědomostí nemůže být takový kmotr nemůže vy takhle vychováno dítě za to nemohu to způsobem a tady si asi že za to ani dávám ke že když se to říkám a měnila skutečnost za tady ty mechanickou mechanickým způsobem pokřtít někoho je chyba to se nepokřtil to dítě se kmotr musí být jeho duchovním otcem ten musí kdyby si přečtli ty sliby křestním tak byste vědí že tomu tak je že je to jenom říká a nedělá to ten duchovní otec se musí od trní starat mám jednoho věnce taky ale od toho se starám tím že ode knížku je v praze el se ty na a ji stráví to je tím člověk jenom pětkrát ale neuskuteční vůbec téměř no trošku jo tak teprve potom k němu přijdu o moc často se do jedněmi to nepředává někdo jinými to přijete a destičky upíná ten toho jablonce člověk v dospělém věku takového moc sem se mám tak ježíš se ho se třebas za vitae ho nezbaví protože když to bude jako schopní otec tak o teho otce aby náze potom mocemi kamenem tak budu se muset nevymkl to bude a ale to ukazuju na své vlastní chyby jsem se se vyrobil ho tím o to požádal pochopitelně ale přitom jsem se mu nevěnoval jak jsem na o v praze jsem byl tehdy že ale to by tak nebylo tolik omluvný on se odstěhovat z prahy do s poměrně bude se potom křtu dále je třeba na tom dětí dělat nejenom aby věřil ale aby konalo náboženské úkony s absolutní pravidelnosti to je nutné a ti v jakékoliv církvi nebo není žádné církvi taky úkoly konat je stejně těžké být jako na pravidelně jako nevytkl a po lety konati pravidelně eště tiší je konat pravidelně když chci k protože tamto svádí k tomu aby to prováděl formální dloubl naše tance znamená a kdyby tam aspoň zpíval jako ale tam nedělá čas ani to a nudí se tam jako se tam rodil předškolním věku tak takhle jsem neměl by ona proto jsem musel vychováván dojem tomu co se se se mnou stalo negativním způsobem když poctít jsem vychováván nebyl a to je těší výchova není sice nutné aby ten člověk do toho tolik vkládal protože vychován se nebo nechce ale je nutné aby ten vychovatel do toho klid celého si nelze představit se vejde do přičte klad tak citliví na to co říká společnost musíte na bát ale ta tam je dneska rodina která byla celkem tuze ska nevidíme kolem sebe která jsem měl rád která se protěžoval zájem dělá si všechno pro sebe dělala s naše babička si vyrobila rodinu ne představit a to říkala to moje maminka a to moje babička to a to je napřed vůbec osmnáctá zažili o měli tu paměť rodovou co tažnou dělá a co nic nepotřeboval společnosti všechno s dělá sama když si moje maminka třikrát nepřežila šaty tak nestala za nic to se muselo přešívala toho jak to se nosilo a ona potřeby a svadhava tak to u napřed vší ale ona jistá do toho maminka počet se ti se může přát kupovat kapitoly ne prostě to byl malinký požadavky na peníze jsem viděl v rodině a to bylo velice dobré že umí šetřit a z cení nějakým jiným způsobem než my dneska ten styk se společností tak čest kterou že spočinouti navozena nikoliv v tom co mají nýbrž jací jsou a na to se na to druhý se nedbá a to první se dávali ce málo ježíše cnost a ona to naše rodina byla nějaká tam si netroufali dělat takový věci jako v dnešní společnost rozvodnou slaví to ta nepadal v úvahu si dovedu se stavy jak by byly dopadly synové bývají kdyby se byli chtěli rozmetalo ono to dopadlo špatně i když některý sen třebas měl stejnou ho jako matka a nemohl jsem něm vidět poznat po kom ten santa je jako oni a věší ještě ale to je nevinnými tomu co dneska ve poděje ne a ale byla tak radikální říkám ten stav ve společnosti abyste viděli že za to nemůže neživých va tel protože za sebou jiné pozadí nedělali žně svědomí ten vychovatel měl tehdy snazší možnost výchovy protože do toho kostela se muselo jako by byl vypadá před lidmi musí se mi říkal týče kant který potom vystoupil z církve to těžce nesla babička vystoupil z církve aby