Karel Makoň: 89-27A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ten žák samozřejmě odešel aniž slyšel že jsou od mistra odešel zase přes tuze ku se opakoval to jméno a se spíše nazpátek a ten by se říkal tak i moje méno tu moc říkal jsem nemalé se utopil tak víte to je rozdíl ne víře toho žáka a ve víře v sobě si vyžít nebyl pláč prolívá smyslu vyžití řval na to že nemáš tu milost a tak dále to znamená to řeknu lidově plakal mých nohou tak u nohou boží samozřejmě ale on taky považoval ocas omylem za vod pána boha to si musím postěžovat na to dycky tvrdě doplatil ale to jako ten byste s tím mistr na to zakřičí je kováři nekácí a tak prosím je dobré že člověk věří bohu a ne sobě nebo když jeho služebníkům nedá není dělat ale prosím a číst co si myslí tam ty v tom ojedinělá ulice služebníkem naše dobro patře jenom přitom moc dobře bude dobře protože mi věřit že se služebníkem ale v těžký jak se tady bavit celý týden toto si doufám nemyslíte a to nechci abyste to nemysleli mně to do si myslíte ale abyste věřili tomu bohu se zvýší o poněkud vaši víru v boha tak to nebylo tak zlý to je tu ještě uloženými necháte při první podobenství se vám řekl který vysvětluje jak se jednat polem to znamená s těmi třiceti lety když se jim nás správně tou sítí kou první tak to za následek že se najde to aniž elíša cestě víry se najde na cestě víry se nehledá a najde a co se se stala po stránce snazší než cesta víry že vede úžasným utrpením proti se stane přirození a víry a proto nemám doporučovat svou cestu ale za to samovolně všechno přichází na každém stupni i ti nejvyšší přichází samovolně takže na cestě poznání a ne ze mně to se poctivá v tom zhora člověk přímá takovou milost že rozumí nebo o věcech božských dovedl vyložit všechno to co je jinak člověku víry tajemné říkal to je tajemství mu to vysvětlím tak říká to síni jež se mi deptá a to tak je u tebe ze vší u tak se vším a to bych chtěl taky sem říkal nechtějte nebyl věřící to by byl poznávající a to by měl takovou zodpovědnost že by to nevydržel když když máš víru tak máš obraznost když s obraznost všechny milosti si obalí buď slastí nebo utrpení nebo tak nějak ale především to slastí to je to je pro tebe znak vyrostli boží jako u těch v a co to četli ne o tom co slastí oni zažívali žádnou složí val to by možná bylo takovou tíhou na vás ty byste možná cítili opuštěni se cítím opuštěn a si opuští čtyři dni životě čtyři dni no to utíká ideál cesty od sedmnáctého roku a předtím jsem nevěřil že ano čili to říkám proti všem svatým ten dosloužily proti všem cesta budoucnosti je to za poznání si říká do cestou se protože vyvo došlo poznání vědeckém tak daleko že jsou poznání náboženské musí vyrovnat a musíte dělat rychle jinak hle smeteno ze země a ne nějakým komunismem nýbrž vůbec to to nese mechanickou záležitostí chodí do konce a tak jsou i říct to není pravda kdyby se věřím říkávají své věří víc než o a čeho nebo nestáli o nevěřím protože to je forma politická forma potřebná forma poletí ty aby převedl tamto druhýho že ti praví věřící říkají máme věřícího a proto vám říkám nevěřte mně protože jsem nevěřící ale věřte bohu a musíte poznat že z něho mluvím a ne jako věřící nýbrž jako člověk který ho poznává možná že málo a ono to stačí jako vydělají mezi slepými jednooký ale že a ještě bych chtěl ještě mi stačí snímku nechte mluvit jo jak to bylo první podobenství které jsem vysvětlil o třicítce druhé podobenství to jsem vám vykládal včera které tam patří je že se nabývá na rozhraní prvního druhého stupně schopnost rozlišovací takže mohu přesně vědět co je správné a co je nesprávné když se na cestě poznání když je napřed víry tak to tak jistotou nepoznám vono to není tak ti za to tak špatný že to nepoznáváte protože přece si to je nosti poznání poznám jako správné tak ono správné je na tom správné ale začal s tu správné není správné jsou kolikrát věci pro ten okamžik pro tu vaší úroveň rozumíte a jak zní videte buď dolů nebo nahoru jak u správné není to mějte na vědomí že nesmíte ani na míře správnosti trvat že se dneska pro vás správné nesmíte vydá za správné zavést let že co jsem třebas kázal to bych toto by možná i rád kdybyste dostali do ruky to co jsem psal roku třicet tři třicet pět této poznámky o mystice nebo jak se to jmenuje jen že byste ji museli slíbit nikdo opisoval že byste změnili češtinu bych to nepustil ani mezi ty li který to čtou bez tisku tam jsou vulgární výrazy protože jsem to napsal pro ty tři jenom pro tři a dbal jsem na to abych ani slovo neměl když to popisoval a matce let sem to opisoval a protože ještě aby byl zachován a jak se jim to říkal a jak by oni byli schopni věří v tom že pascala příklad to podobenství se tam řekl o tom vývoji takhle vlivem že to si velice cením do dneška nebo to co jsem zjistil ze spisu jiných že člověk jde přes očistu osvícení ke spojení a porovná jsem to z různých více stane li se takovou tabulku to napsanou a to si strašně cení on to dědka ten jeho syn že tam to je to se nesnesla protože on si to velice cení tito dvě věci a na že víc tak podobné království boží vrši která dra vržena do moře a všechny ryby všechny živo čemuž ti byli vytaženi touží takže mnoho povolaných málo vyvolených je tím řečeno a tak to vy tak to si ke říká ale to není správný výklad nebo to výkladem na určité úrovni tam stačí no možná že tam je správný takže jsem říkal že míra správnosti s pře pořád mění zapojené jsem to vyčetl pořád vím a co to je po podobenství které nám mluví o tom jak hodnotí ten kdo to vybrati ryby a kdyby to nebylo první tažení těch li tak by to by byla zase jinak ale to tam není jako není podobenství o těch hřivnách že to není dokončené dali města dispozici ty tři to byla města toho hospodáře a to nebyla ji lích a tam zase tedy hospodařit a to potom byl dál to toto je řetězová reakce to tam není zapotřebí říkat to kříží do myslí do že to není ukončeno že to jenom podobenství které navazuje na ježíšův život aby světle jež život toto vysvětluje ježíšův život on totiž provedl nemilosrdný vírovíru kdo je matka kdo jsou bratři ne a to si mohl dovolit teprve do toho može spustit tu proč a to byl křest dánu no tak to se taky takhle vykládat ale dovedu to vyložit ještě na vyšší úrovni no moc lyžích úrovních ale na tom nezáleží tento teďka potřebu takhle takhle tedy od zdůvodňuje podobenstvích přes v jordánu a teďka další podobenství je tahleta podobné sklátí boží vynese i vy tohle světlu tím vínem ke sem se abyste mela to ti kdyby na to jesti byli utuží že bude aby umřeli vy jste živi země čili na přechodu z prvního stupně do druhého začne chápe co živi z boha to je velice důležité a jsem to a to sahá do to podobenství ještě na vyšší stupeň na třetí jsem to zažil v tom koncentráku jedovatého jedenácti že z boha žiju to podobenství by tam nebylo tak si pořád mysleme že žijeme sami ze sebe to to vykládá jak zrušiti pocit oddělenosti jednoduše nejsem ze sebe se z boha všechno je z boha a to je správný postoj to tam další podobenství ještě chvilinku můžu třeba kdokoliv začnu tak je to dobrý ne neklaďte nebo ne ne při nepřidávejte starou ke starému pytli novou záplatu neboť ta nová záplata roztrhá ten starý pytel pokud něco do toho piklemi lační na cestě víry to platí když víru nezlepšíte či necháte postavu jako on tady na že na starý zákon a dáte do toho nový víno to je moje kázání moje evangelium tak ztratíte víru když ten starý zákon a nová není tím čemu protože to neunese nic otrhaný te tak dostaví něch měchu nedávejte nové víno neboť to jeho nové víno to byl kvas ono zkvasí a po trhá i měchy ano víte ramakrišna na tohleto řekl tohleto o to asi neznal ale řekl tohleto a tím líp že to neznal říkal víte kdy se divíte že jsem měl takový úspěch na duchovní cestě se žil se a tak bude matkou káli bylo důvodů víc než který tady řeknu ale to byl hlavní důvod byl v tom že jsem na tu cestu šel v nádí ježto vy jste hrnci ve kterých bylo zkysané mléko dostat židy je pro tento svět a když tedy se žili jsme na nové lék tak hned spis ne on tam indii to k sále rychleji že ano tak to dost to podívejte se jsem vám radil na dobu ty přednášky přijměte asi o nebo předpoklad nebo nevím co jak bych to nazval nebo aby se to nezlomí vyšlo se dík nevzpomíná tolika i kusem slova že nevím éry praví po uspání si měl tu řeč a to přeci jenom pomůže vidíš ten řečtiny nějaký a daleko přimět domněnku vědeckou nebo to pro nebo pevnou aspoň po tu dobu starám jsem že z dětmi božími že od boha přicházíte a že to okamžik narození a že to všechno ve vás utvářeno tak že nic nechybí k tomu abyste se během tohoto normálně dlouhého života dostal zase nazpátek k bohu vědomě ano tuto hypotézu musíte přímo za správnou když ji nepřijmete když se o to a nemyslíte jako něčeho správného tak to je špatné to si nerozumíme ale radím vám abyste k této hypotéze přidal ještě něco jiného když se vědom něco do čeho někdo vmýšlí tak za čas přijde na to že se ohle ale když se na čeho vmýšlíte správné to nehledt třebas nepozná o tom doufá že to správné že do toho vmýšlí ale a jogy se že je to správné teprve tehdy když to aplikuje na svůj život a to účinky které taky požadovali je ano případě je myšlení bezpečné myšlení do kterého nemůžete nebo nemusíte pokračovat uskutečněním toho do čerstvější je chybné dycky chybné ježíš je správné o samo o sobě a není uskutečňováno tak je chybně postaveno do dopisu sázím ne to nemůže zlost nebo na zkázu to přichází tak to by bylo další motouz a to učení ježíše krista on ani o to teprve menší ale přeci co považuju pro svou cestu za důležitější a něco znamení důležité například dejme tomu on říká když někdo řekne svému bližnímu rach a ne blázne vlastní třeba jenom to češtiny je hoden pekla no jsem z toho poznal v tom kontextu jsem z toho poznal že dělá vtipy bezvadný vtipy například dělejte s jindy je si přátele z mamonu a oni vás v sobě vezmou cti před ale když vybere to ježíše krista tak vážně beztak šťastnou rodí o člověka a ono tam není dost důrazně no protože ty učedníci neměli tendenci to všechno znázorním cova tělo a když tam oni říkají že že náš a pytel ty by v nebo krita asi měli pravdu o asi to dělal jako ten relier on přišel a on to tak chápal ježíš kris ježíše krista a to tak a to ale nepotřebujeme vysvětlit detailně protože této spadnete spasitelský úkol išta to takhle nevysvětlil se jak když ale v tom duchu to zažil to podobenství něm tak řek bych spojitost s jeho životem tak nechci labilní ale tak řekou tak těžko pochopitelnou že si myslíme něco jinýho říkal něco jiného dělal to není pravda v tom byla jednota ale my to nebaví nedáme dohromady takže když tázal duchovní věci nějaké hory tak tam bylo čtyřicet pojedl jeho pěti sílí a tom nezáleží kolik tam jo ale veliké zástupy a potom kázání dostali zástupy hlad a von říkal nemůžeme nechat ty lidi odejít hladoví domů že by byli pro ten hlad třebas zavrhli to jeho kázání toho dobře vědom máme tady nějaké potraviny nebyl o nějaký krám nebo tržiště nebylo blízko a je tady mladíka e dvě rybičky a pět chlebů co je to pro takový nad lidem a myslím že tady bylo špatně znázorněno v tom filmu jak se při tom tváři to se mi nelíbilo ne se soustře a tohleto to nejde to on si tehdy nevěděl rady v mnoha případech a o to ježíš úplně špatně a tak on lámal skále to do košíku správný a byl v tom košíků pořád dalších lety přicházeli skočí k do tyhle by další a proti ryby další na krmili všechny kdy na ke li všechno zbyly ještě pro každého apoštola jeden boží to znamená řekl nejjednodušeji vysvětleno ale povrchně když dáváte bližnímu něco tak věřte že je to že to není vaše když si myslí že to vaše tak toho dáte velice málo vnutí toho to jako když se vytrhněte nezabíjí na stole se denní zanícení o zázrak ale on dával nikoliv ze svýho on říkal to je věc boží ten dutý byl stát a on byl taky nás ke toho ježíš to takhle věřil byl věřící tak by si ne božím nebo dítětem božím no a rozdali to bylo toho bylo toho tolik daleko víc ještě světle bůh a jej býčky ale řekl nepřivlastňujte si to co dáváte to je největší potíž u těch lidí který jdou cestou lásky a to jsem bohudík i když tu nemám takhle mluvit krásná cesta za díla vidíte jako se ta terezie a oni nakonec byl nahotě protože všechno dali do síly svatou terezii latu prostěradle protože chtěla na mši svatou měla zánět třech nervů v těle a říká a volala pane se tím máme ještě dát když jsem takhle nemožná všechno jsem ti dala a jak jsem často říkal ježíš řekl nic více na terezko a to ti vedl této situace jenom proto aby se stala ničím moje krev na kříži prolitá moje tělo na kříži je tím spasením připojuje k nim připojit se třeba se o panna maria nebo jako maří magdalena se byla pod křížem a ona opravdu pociťovala tu bolest ježíšovu na kříži a pochopila co to spasitelský úkol že on spasí člvěka a když člověk si myslí že to dělá sám nebo že se bez něho ten tam bůh neuvede to je veliká chyba a tak ježíš kristus ukazuje pět ran pět chlebů kdy rybičky věrách na to je symbol spasitelský to znamená ráno kolmé musíš být zakotven zemi aby se dostal k neby ráno vodorovné musíš mít vnitřní klid to je jiný než je ten pokoj jinak vůbec nedosáhneš toho nebe a toto přináším pokoj svůj přináší mam ale jenom těm kdo jsou na nebi do s do sou na zemi do pevně stojí na zemi ne kdo se bojí jako ty učedníci páně po smrt teprve se postavili plněním z představy tak jim to to dal tak to je trošičku hlubší a se k tomu ještě vrátím později ale chci vám říci že to také platí o vás každé to dete pět smyslů to je těch pět chlebů a ovšem ty nám slouží jenom tak dlouho jak slouží spasitelský úkol my se můžeme uši spasitelského úkolu který taky těmi rány že ano to tady nebudu říkat jenom tehdy když jsme živý ale když nejsme živý nemám živé tělo tak to nejde život víra že zažívá a do našeho života to vkládá naš nám živý nemravným ta z mrtvých tak život nebyl mrtev naše slova číslu nýbrž ta jeho smrt vedla k životu věčnému a tak si se říká takové na konci světa se o tom tísně je tam nikde jinde no a to opravdu nechám napříště jo dobře a nic vyškrtat protože to je to pro tady mne všechno tam nebude osvětleno říkaš kristus nebo co nadčlověk to je čím silou činné řím dramaticky znázorněno jak se cítíme pocit od jenom bytosti tělem oddělnými bytost to je nejhlubší závada cesty to ty anděle se necítí oddělený ten odíti jsou spojeny s tou úrovní dokonale za které jsou a těmi ostatními nedokonale směrem dolů a tim nahoru jsou zhora dolů jenom a ne od sebe nahoru takže dělali to na že na podívejte se je to je jeden dvacátýho čtvrtý posune se na dvě tři ne ráno a chtěl jsem něco ještě říci jak jsem včera začal o těch úrovni ale jenom tak aby z viděli jak jsem na tom zle když například se loučíme tak že se loučí s kůží neboť člověk se ztotožňuje s tím co je v touží a ne s tou úrovní to pro něho není stav nýbrž on je tělem tak že mi promiňte že kolouch obývám protože musím něco hrát co není pravdou je to jenom hra a dovedu se do toho žít takže můžu i slzet ne když se te ale bude to hra kdybych to třebas vzal na úrovni na kdybyste odvolal uveď andělskou tak ty jsou ve stavu čtvrté úrovně by tak řekl ale tak dokonale svým stavem spojení že nemají tělo nemají křídlo nejsou dění tělem protože se ale individualitou spojenou dokonale s tím ostatním tak když si je představujeme jako dělá tak kvůli nám se objevují jako těla že se mu je křídly kvůli nám skříni dokonce to vůbec nepotřebuje naprosto zbytečný tak síla ale jestliže je někdo spojen třebas jenom trošičku víc než normálně touto úrovní jako ze stavem tak proniká v úrovni do stavu jiných lidí daleko snáze když jenom v kůži a v těle jo je to pouze pokud poznávám máš mentální stav tak jenom proto že na tom třebas záleží když mám totiž vykládat třebas takovýhle věci a tak se musím daleko více ztotožňovat za tím stavem než když sám nemám co vyřizovat protože vy musíte pozorovat prosím si se trošičku pozornějším že mluvím podle vašich potřeb jako kdybych mluvil jenom vám to ne podle vaší potřeb spojení s vaším stavem rozumíte to není žádná vymožeností to není žádná telepatie to paní o to strašně daleko to se musí člověk zaměřit nějakýho člověka a on zase na a to je důežitost do oděný bytostí a těžkost keb dostávali tou telepatií kdežto to je to je samovolná záležitost děti i na úrovni jsem ztratil pocit oddělenosti zhruba se co tak mohu pocitu náležitosti zvyšovat nebo zmenšovat podle potřeby o potřeby od nepotřebná nemusím vědět to v tom stavu je obsaženo že potřeba být s tou úrovní sjednocen je tak velká že když dítě napomíná aby si nepostavila a u po svém tak to je zcela správné protože zanedbává tuto spojitost a samo sebou ne třebas vlastní vůle protože se učí pocitu tělesnosti teprve oddělenosti v tělesnosti a dělá mu velikou radost že něco obdivuje ne objevuje to jsem podívej se člověče říkal tomu starý a nejsi to ty a kojí od se nás toho vyvedu anežko tam lidé zrak a víte když mi to nepřiznáme a vzteká se a tohleto byla ta největší vymoženost mého mládí že tedy dokonale sekat že to se mi to nejde s těmi ostatními tak toho jsem se dostal aspoň chvilkově do spojení s bohem teleti věci nejsou tak plně špatné nýbrž mají také své zákulisí o kterém nevíme vyprodukujeme něco o čem nevíme že do produkem čili nejenom děláme něco o čem nevíme že to děláme a by i myslí že je neděláme jenom to co o čem víme a my taky pojedl veme na úrovni takže zanecháváme ježíšem opravdu v tom stavu s ním spojeni a tím více svoji tak tím více zanecháváme v těch lidí se těmi tím sama sebe nebo to co jim tam zvěstuje me nebo ten stav svůj takže vlivem takového člověka jako třebas vedanta některý taky se tím snaží spojit i s tím kolektivem který tady je a kterému je vlastně stav spojení nebo stav překonání oddělenosti musí do trénovat mockrát protože na to jde ho zdola vlastní vůle tím po sloužím udělám todleto astále ale na to tímto způsobem ne nejdu jana naše hnila ta hlu to se u vás nestarám naše starám jenom o to co jde zhora do tak nám to sou připlývá no tak ale to lidsky nebylo tak i tak dycky to není ale je to úplně opačný postoj takže nemusím do toho vložit vůli no řekne mi stání do to by to dopadalo kdybych takové jedno to by nebyl oběti nebyla snídaně a to bych všechno vysledoval na každým z vás o to by byla práce to by se mi tam za pána u chytá pravdu čili pokud žiju na této úrovni a zdola na vstupuju zdola z kamene tedy rostliny zvířete tak ty malby věci i ani ne zvířete nýbrž no to ja čeho jimiž jo rostliny no to nejde to a musí mít spojitost jo a vědí mají taky on si to nepřináší málo třebas tak to spojitost tady mají ale je to cesta zdola nahoru i do zpo toho stavu ve kterém jsme proto říkám nemáme otevřenou celou muladharu protože jsme nevstoupili do toho stavu když byste měli mohl otevřenou tak s tímto stavem se toto žně to tam oliv přijdete tak z toho centra máte sví centra uvědomovací centru máte v sobě toho stavu tak s tím uvědomovací tou ovoce tíhou toho stavu vstupujete někam a voni to musí cítit že nejste v tom stavu uvědomovacím jenom v sobě nýbrž je tam přichází někdo kdo s vámi nějak spojen nevíte jak je to možné ale pociťujete to následně když von vodejde nebo tak to žádná vznešená vlastnost jenom otevřená muladhara co na to není třeba vůbec nic víc než otevřít muladharu tak myslím že toto jsem vysvětlil teďka ne tím pak je někomu je spočívá v tom že centru ním schopnosti uvědomovací je blízko k tomu centru toho druhého kdežto některá centra schopnosti uvědomovací jsou sobě vzdálená asi tak jako si to dovedete představy tady to nejde a kdyby si představovali ráj jsou andělé tak ty si mohou být roste hodně vzdáleni každé mánií a tady taky tak tam je to ale vyhraněnější ten tam vyhání z ráje ten tam způsobuje že panna maria porodí dětí a tak každý o a jich vaše znát ne o tak těch musí je strašně moc ale u nás řečlo věk to funkce a někdo ne ti blízcí tak se ke lidí se rozumí nebo platiti nebo tak který jsou si zná tato při chabě budou se ti bude muset vypadat takhle a bude tedy daleko srozumitelnější jak vidíte co na tom není nic těžkého když jako jsem se ocitl třebas na úrovni jiné ne tu spojitost také vidím tak spojitosti v tomto světě jsou pro maličkosti kde by nevidíte vůbec spojitost říkáte si toho si postavil hlavu nebo tak to není pravda to není možné postavil si hlavu žádní káti okolo sebe třebas ale není sám v tom je v tom taky vy který kácí třebas který zmrzlé a nebo se to vy které miluje se to vy kdybyste neobětovali jeho lásku aniž víte že ji obětujete to znamená nebyli jste blízkostí dem uvědomovacím jemu tak ho nemilujete a o neville vás že se ovšem stát že někdo smiluje aby jeho ne na to sou na všechno odpovědi to je to že on určitou šíři vy tomu říkáte aura to je maskování skutečnosti a protože máš jiří auru větší než vy a vy nejste tak daleko zase abyste nebyli schopni být v animse tak jak se dostanete k sobě z obsahu jeho široké a o tak vy to se který máte tu školu na něj dosahujete a on jim utíkal necítí to spojitosti centrem vaši tak libuje te jeho a on vás nemiluje rozumíte musíte se modu namáhat aby se přiblížil k tomu u tento se co ti zařídí a potom se do vás taky zamiluje to jsou velice užitečné věci kdybychom staly jenom na této úrovni tak se dovíte něco přihodit se vám si klidné říká pocit oddělenosti jsou lidé kteří jsou opačného názoru než my proti nám nebo proti tuhletomu co my tady říkáme a myslím máme vidí et jenom proto abychom nebyli vykládá ale ne proto že jsou jiného názoru jestliže my to nevykládá tak se s tím utíkat obečně a mohou dokonce nakazit svou úrovní nebo svým způsobem když len a někdy někdy daleko snáze než toho který si o sobě myslí že je na úrovni ale je tam po svém každý že se tam po svém a my se neshodneme nakonec řekneme v tom se rozcházím a je to zásadní věci a on taky věřící a taky velice ale vy na to jednotce kdežto ten co nevěří a které by se byste měli štítit protože by vás mohl výklad vás nakonec nevykáže máte určitou pevnost v tom centru a ta je z očí a spočívá v tom že jste více otevřeni muladhaře než třebas on když máte to centrum když všechno se rodí zvnitřku takže úplnost otevřenosti muladhary spočívá v centru muladhary tam musíte být upevněni a teprve potom odtamtud z vnitřku se to zůstat do okraji a dali tyto centru všichni máte ale ne opata nesahá a je tam ještě všechno mrak dospěla která vláhou kterou nestačí na to dost tak ho uhasíná nebo vadne někde na pokraji ale nic čeká živý to je takhle ti lidé nebo říkat proč když se to tak řeknu proč jsou vychováváni především negativními prvky jeho života utrpením mlčky ale jinými negativní prvky než je utrpení tak například to jsou vychováváni nabyli tou nebo nestálostí vnitřní která způsobuje že věku je takový a zachvění to jsou lidé kteří do tou studenou cestou oni k ničemu tolik zahoří jako někdo kdo jenom jediné a tak nohou mají právo dokážou jak se to to nic jedno všechno je tam správně se sem řekl dokážou oscilovat pojmem mezi různými středy zájmů na umi takže mají mnoho koníčků nebo do do šířky a tuhleti lidé jsou na studené cestě jsem vždycky šel do šířky a byly okolnosti který mně pomáhali k tomu aby do šířky šel komu pak se stane tak čest že se například nespokojí s češtinou obecné škole je tím naučí husí řeč že se naučí řeč univerzální přírodní se říká že se musí učit toho donutili to to de dál no tak on i to donucení je něčím jiným než donucením ono je to pokračování v kterém du a on to chápe jako donucení ho donutí aby se učil cancourky a on se musel naučit lásky jaký musel zapomenout pochopitelně ale to nemusel to udělal chybu a ode se a pořád to bylo donucení na se chtěl ustrnou na francouzštině a když jsem vstupoval do chodě koněm tak ten tamto mně přenáší to sem se zdrceni dostával on říkal podívej se to ježkovi u natož kdy mluví na mně francouzky třeba že je to dětská francouzština pane vadí a není to co ti tak ty se musí nadlidský a tak to šlo dál když jsem třebas potom ráně eště to bylo snadné a se ti dal zapsat tedy se o léčku tak jsem tomu mířil no ale ono tam bylo by to ti se žáku let byl nakonec sám co to mělo za následek že jsem tím chodil do rodiny on měl pět dětí a ono mu to dělal velice dobře že jsem taky nemluvil na španělsky protože jeho manželka byla je ta a ta mluvila německy a on nebyl člověk o jenom španěl a německý udělal ne tím mluvil takže oni ona na u v a německy ale děti tomu nerozuměli v tom případě no nebo rozuměl protože vám v jaké německý ale je na přišli a tak jsem byl další španěla posiluje od nás se naučil tak štěbetat španělsky že dneska v španělštině poznává věci který normálně by se slovníku nebo gramatiky na nevinný konat jog i na by se to nedověděl že jsem pronikl do nitra toho jazyka ten začíná někde v dětství no a tak to bylo sportu kašnu a jindy když to vyklá tak vždycky násilím v tam jeden na bylo líto tak jsem za ním šel rodin se zván pochopitelně a když třebas jsem se učil potupy tak vědení vědí amatérským ho koncertu měl dojem že člověk tak svých vaší tak že pněl si takže snadno se naučím portugalská teď se s zjistil že ten kdo měl bezvadně počtu a skloubit a vyslovovat že se musel se u něho pro učit a to bylo násilí pro revival pro tu ještě aby se vůbec neučil aspoň vyslovovat vám nesmíme těžké neko je to na pouště ale v tu sešito na holi vám řeknu když tady byl ten známý jany a jsem si dal předvest tu jeho hoštěn chtěl jsem vyslovovat jako holanďana to jsem se musel opravdu znásilnit protože to vyslovil on to vyslovil a ono to bylo pořád jinak on říká tak to není vono eště dnou se půl hodiny trval jedno slovo třebas jsem od výmluvu roli role to vy to není ruisbroeka bez kraji brojím vám do to říct to tuším špatně a jak on to vyslovil te pak to mi než cesty nejnejde být rok tom konk aby mně nepoznali od anděla a jenom výslovnosti to zní bych neměl a tak víte člověk na této cestě je donucován aby něco zvládl že příliš mnoho zájmu tak když něco prakticky zvládnout aby to ostatní měli tak musí to být znovu cení a tak je pořád jemu co mám a protože tento to nastoupil tak se nikdy nedostane k dokonalosti v ničem točí sky není dokonalí ničem taky ne ale tak je to cudná cesta protože není dokonaleji ničím tak tomu tolik nepřivede a kdežto ta svatá terezie která jde horkou cestou tak ve toho vidění jeho sebe ství mládí přilnula v mládí přilnula lásce boží a to byl ten bere byl vychováván a věděla že ta dálka musí být dokonalá i když ostatní všechno lámány tak ona musí ze sebe dokonale milovat tak jako bůh miluje dokonale nikdo radovat není kdy toho tolik není spokojen a proto říká více uctívej te boha více o vedete a tak dále to znamená ona je vychovává k horkost jenom v jedné věci jenom v lásce no a to tedy když potom narazil na v těch mých sedmnácti letech setkal s člověkem který jde do šířky tak ho měla k tomu že přeci jenom při tom by měl být by být zájmem aby šel v něčem do hloubky protože na dojem správný že když nebudu v jedné věci do hloubky že ta šíře není platná ona je co platná ale ne tolik jako svaté terezii byla ta ska tady byla tak platná že ji nakonec byla k ničemu tak platná že ji nakonec byla ničemu že vona měla dojem že miluje že všechno jsou láskou dala tomu bohu byla poloha tvá je na zánět nervů se dělili o těla a duchovní cvičení no a tak tím se kristus říkal nikdy mi nemiloval nikdy s ním nedala li všechno hodně půjčeno a musí šeho poměrně dokonale lásky a je to moje láska to dítě přestaň milovat jsem ten který miluje a to stojí mezi námi takové láska ne dříve prosím vás to ne na konci cesty na bystře li tak to je můj případ přestanu vítána boha nebo svého bližního delšího bližního tak a k bohu my nevíme že to matka bohu toto je učinit nemysli z bratří mých mně jste učinili my jsme milovali boha mužích a to nedojde mámení o bližního z masa kostí a kůží a kde končí jeho že tak tam mož nemilujeme že jo on jenom protivní třebas tím jaký zanechá nepořádek po sobě ne na to není jeho kůže tak mu to vyčteme do tak