Karel Makoň: 89-28A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

kdyby byla člověkem nemůže způsobit dokud se osmdesát šest osmdesát dva někde ve vedlejším státě to je tvá dolu to je spolu mi že tam jeden svazek budeš platně a jednu složku zahodí postu a vy nechají a že tento spis nikdo nebude číst než roku osmdesát osm a svatá terezie o tom věděl a napřed kombinoval že věděl že to dostanu do ruky to může dělat člověk prosím vás to je víc vědomím bohem než člověkem by byla poli člověkem jak my si myslíme protože nám lidsky pomáhá jako by stál u nás k bytu to mými daleko dokonaleji než člověk pomáhá na tady řeknu prosím to by se to žilo když si měla no ne zamanout to je taková milostivá láska si nepředstavil něco většího to přesvědčuje o tom jak my ji člověkem do to by nejlepší člověk nedokázal udělat se nevěděl tom stavu toho člověka ve íza vidí svaté terezii na oproštění se dali řekám doufám dobře tak je třeba víc německý umět taky a tak čelí kostem která pokud na vás eva hukot i s kde vůbec něco pokud naváže při makan je a berních aus dem ve vší ten pan had asurů vyl ale nesedne si na ty dary ne usadí se v těch darech které že tuto schopnost pokud návat nýbrž lítám opět dopět pořád dál nazírá ne ne pro sebe pro ú a tak dál ano říkáme to že se to nás ne to je chyba to jako když řekneme že tady tady proto aby byl našemu pekáč tomu že opět zem takový člověk se bude třeba stáří hustý nemá rád a že to cítí jako křivdu a se rozumíte třebas to si tu metodické či abyste mu mysli žádnou ho si naučit symbolickými se vůbec kým světlem a nikdo z vás bohužel hleď jak se vzít zase tak to dokáže osud nádí na tomto stupni se ochutnává ale proto aby poznal to co je zapotřebí k jednotě toho vnitřní vstupu že toho medu tady například tento metta být protože se nestane ten jednota medu by byla světly by ten je byl ten med byl světlý tak nikdy polí oni tady litery potom lese takže oni vědí když jednou nalitou nalézt o najít a válí na ten na tu tu taky ale když nají tou podle vzoru první včely která na na neděláme před nimi tento ne človk tak aby mnou jenom nalézt a vyvede se z toho tento lesním ře káru svaz způsob jak se nějaké zkušenosti dostávám do přeloženo do divoce ale to musím prozradit jednou překvapil tady tento muž který říkal jak by se jmenoval by si milovalo německy jeho povolání někde v ten ten třetí příchod toho ženicha spočívá v tomhletom výdaje faru svaz deltě tiše jak člověk dostává do vědomí příchod ženicha do komet dar boty kam a smíme prát a z indra svým de dastat von ho bere jako oheň lásky protože von šel cestou lásky ne jako tu krutou cestou my nebrat vite dastat neví o nenajdete do znamená ve znamení raka místa charité nahoře padavky a tam ne nejvíc styl co stát de menší a dav se dovídáte tu jím cementem svou láskou byl zraňován ježíš kristus do nemiloval nevstoupil na kříž a my si myslíme že trpíme on vstupuje na kříž a svou láskou je za nová a takhle když berete své topení ve spojení s bohem tak vás nic nebojí tak muž to například velice bolesti u zlomeninu a chodíte s při ocitnit po praze a pokud plníte vůli boží přednostně pokud se poslední a on je první tak to nebolí takže to je důkaz to jsem si musel a sto včas musím opakovat co jsem že se musí hlavy ale vím o něm nakonec mohu muset udělat o zabiju abych něco pochopil proč o tom nebudu oslaví nazpátek takže tady řikám dál jestli a byl a valivá vlezeš po to zná to je stav o kterém nemůžeme říkat jakým způsobem jsme se do něho dostali by jim že andělé na čtěte stupni jsou v takovém stavu že nemožnou říct jsem se narodil a tím že jsem vznikl z matky a potom jsem zůstal jsem se stal tedy andělem kde jsou nepase o ten šat to znamená ve stavu ve kterém jako nezačínají neví o začátku svým ani si to nedovedou nějak představit i to nepotřebuju i představit se úžasný pokrok jak se směrem nahoru přibližujeme k věčnosti které nemá začátku ani nejsou daleko blíž tomu ale bohužel ne tak daleko aby byli věčný opona ještě stvořen ale si okamžik stvoření neuvědomujou takže bych se nedivil kdyby se považovali za nestvořené takže když přichází marnotratný syn a jsem taky ovšem či no pána ježíše do domu přichází do domu otcova tak ten anděl který tam byl ten obratem nesestoupil do toho hrozného promrhávání nesvětí teď diví jak je to možné že takový láká všechny si to promrhal na jednu je takhle on je tím proto především že si uvědomuje že aktuálně všechno od boha a když aktualizujme konkrétně ten ani neví konkrétně všechno od boha jako my to nevíme když jsme na na nejnižší úrovni ale on měl od boha všechno a on to promrhal on on si byl vědom toho kolik toho tak se to mi nejsme si vědomi ale anděl taky ne takže ona po této stránce nebo jiné je na tom stejně jako my takže protože si neuvědomuje že všechno od boha tak se strašně diví když třesou toho do to všeho bral že ten od boha víc že ten si uvědomuje ještě tu milost boží která v sobě přímá kdežto proto je to samozřejmě do žije vedle boha vedle boha tuhleten bude žít v něm v tom bohu to je smysl existence naší asi za celého vesmíru konec začátek a bych ještě řekl že pravdu pravé vnímatelné vizí také viděním zjevením vžívám a to vedení tělesném které nás také sjednocuje obrazově jenom obrazově bude při jmenuje vizi oko po ráji a potom i vy hijo imaginaria a on se drží vlastně svatýho augustina protože neměl žádný z předtím než jeho a ta pravda může být vy máte tímto vidí o koupaliště levnou vizí anebo představivou vizí tohoto zná taky stá terezie tam to pořád užívá a nebo duchovním způsobem visio intelektuály to taky užívá rozumová vidění a mystickým jsem živil ty dráhu od která tak to jmen zasnění to byste možná nepřeložím správně tak to jmen za si nevěděli rady to de složku nenajdete ale je to s i síto panna nějakého brantona působí a zkušenosti jsou uvedeny ve svatých spisech dodávám a že do tam najde kdybych se do no pustil do toho do stupně a to ježíš kristus ukazuje tak byste nemohli pochopit jak to že dělali zázraky ti učedníci jenom proto že opustili své rodiny jenom proto že si je pán bůh vyvolil oni do toho museli pořád ze sebe něco vkládat oni museli nějaká zřejmě a tím museli na pokračování u nich probíhat dokonce museli stupňovat a se nedali stupni a tak je musíme li opustit protože to není cíl to je prostřední fáze cesty to takhle samo sebou nevykládám a na tomto stupni musí člověk tím dvojím způsobem že k tomu při počtem své schopnosti vidění tělesného corpora intelektuální s a tak dále dodá ale že taky zhora do toho vstupuje milost boží tímto dvojím způsobem se do tří zuje toho že on těží z plodů své ctnosti ale dvojím způsobem že se sklání na jednotou boží uznávají jednotu jednotu není sto jeho ctnost nýbrž nos boží od boha pocházející tak zatím a zároveň se tím drží sám sebe i tam boží se oddělen od boha sem to znamená to co bude pán ačkoliv zná eckharta to je vidět že ho detailně zná skládá ta něco mezi to že on skočil no no on noha a toho nic a to se o země to je tomu pánovi není říká že to není návodné asi tak že by to bylo špatný ale ona si ten nekazí ani před tak myslím že svou protže ta sahá bohu zase okruhem ale kdyby se touto propastí šli k bohu tak by to bylo strašně rouhavé to se sám nejde tak pěna ta propase musí dosáhnout bez bolestně snad konec protože z vnitřku všechno roste a jedno že protože všechno rose tak výrazně zalívá te tím vstupem aby to dech rostlo rychleji rozumíte jenom ten smysl navenek tomá propast smysl pro to co z toho vznikne navenek ano protože cest tady to byste potíral smysl lidské existence kdyby to takhle bylo že přes to jde nahoru a nemusí se nemusí člověk by kamenem aby se dostal k tomu bohu to by bylo špatný v do nebe bych tam tři dni a vstoupil na ty do pekel čili my máme povinnost nejenom vůči těm vyšší oba tak jsem tak zjednodušení říkal ale taky učí tím spodní poznám litující o ty nejsou v oblasti tam který jsou vidět ale také je něco je vespod tohohle bych tak řekl k tomu máme taky povinosti a z toho propasti muadhaly tam vstupujeme a jenom ten kdo se do propasti muladhary dostane může působit taky v ke tak mile jakmile jste se tam dostal do propasti muladhary tak jsem setkal se dostal náš ale naprosto mírumilovně přátel ne tak jako kristus když jde nahoru tam on to brzdí ale by tím přátelským vejde tak je rád že nás je taky živíte a také ne to ne myslíci tak že nad tím trní záležitosti tak se nikam se ku nedostanete vy že vmyslí potomních a tak asi v tom meditace je to dobrý ale v doma to světu zlý protože to nevyžaduje tolik přemýšlení a tolik li užitečnost uvnitřnění to to je svatosti no no tak podívej se že to nemůžeš vyčítat vadily nebyla víc není než muž tak by se dovedla konkrétně postara uvédt ze své země to je člověk každý ona tu je předáním dětem tak ona se cítí být nesmí země na ale citlivější o věci pozemské on kolikrát uráží jak ten muž jedná s tou ženou jako kdyby ta zem nebyla nic a přestože jsem o nebojíme třebas jen na zem z vojáku k tomu dostřeďovat i zranění spočíval v tom že byl hloupým dítětem druhé zranění bylo že nebyl loupím to mám musel zůstat týdny která si všímal jenom sebe bylo kruté zraněn že on se ti musel být v tom co jeho otce a to není nějaká útlá rodina zase bylo když ti padesáti jedno a potom patřil těm učedníkům především a k tomu relativnímu dobru jenom především takže nebyl dobrý ani na smysl to další zraňování a tak dále pozná že nebyl zraní že to byl kristus který nová a ten mu to dokáže tím že ho z toho takzvaného zranění lidského ze kterého byl zoufalý ten člověk pokud také bral by očisti oddělenost boha je dostane to do největší blaženosti které spí k poznání jednoty všeho tvorstva s tím bohem druhá to prosím a tady by se také ke tak podívejte se této cesty to jenom to že by se to potom při že ten doma pořádně že to bude celé na tomto druhém stupni taky dochází k něčemu co znamená že ten člověk začne trápit a že ta trýzně větší než na stupni prvním kdy utrpení přicházející vnější a byli dovedl s tím představit ty příčiny proč trpí to to se mně stalo tamto si nestalo tak dále a to by přičten věčný tahleta těžko se zjistit čím to je protože kdyby totiž měl dojít k tomu co si předešlo ě babs li spojen s bohem tak by přestal existovat a nebo by dokonce se dostal do pekel říká on to znamená kde utajen člověk hledá a s vyhrát za jiné s vy mi tak tu večer zaží se posílí jednotu vůle své z bolí boží ale kdyby to měla být vůle boží sám by se propadl do pekel to je rezignací a infernum mystické cesty to znamená rezignace tak velká na vlastní pokrok že to vede do pekla do stavu pekla do stavu pekla tedy musím říct jsem toto prožil vím co to je peklo protože to je dokonale rezignace a dokud se do nevyrostl chtít například dostat k tomu bohu dokud jsem to neopustil dokud jsem se dostal tu rezignaci ho a interno takové rezignaci že to jako kdyby takhle ten musel rezignovat ten satan který to dostal do pekla že jo tak se podle vyčeří a to je velice hezké tamní je v zachováno protože nám to říká o vnitřní stavech li lidské duše a že jsem takhle tam skončil tak to je zoufalství své nevíš do a jaký člověk zažít bylo mně velikou čtěte a tomu že i že se pro ni byla velikým ště s tím že jsem toto největší zoufalství mohl začít a věřte mi nebyl bych ho zažil a nemůže to ho zažít pokud nezískáte nebo nedostane se k tomu zoufalství běžném na prvním stupni v běžným životě jsem nezačal u toho prvního stupně když jsem se narodil tak po narození záhy jsem rezignoval na život to je rezignací o a ty hrnu to znamená se sveze se do ničeho vrá že chtějí zničit a a tak dále ne tak tohleto zažívá člověk potom znovu jsem zažíval potom do ale protože se to měl určitý které čtrnáctkrát mi tam lékaři dostali a potom nesčetněkrát když o opadl a ta milost boží s tou jeho silou tak jsem se ocitl v takové rezignace ona tady není a bylo mně to nechci říct líto málo ale byl jsem strašně chudý ne této síly než se věděl že to si a od boha a tak dál že to začátek staticky o stavu a tak vono to se dalo řešit před koníka tadyhle to svatá terezie nikdy nám pánbůh se narodí více než co unesete z ježíše krista duchovním to je umístěn v jednotě ducha a to je to čemu říká a o vjedno jsme on byl v jednotě duchem s tím ježíšem s tím bohem a proto je ta radě dobře pozor a proto když toho ducha svýho odevzdal tak tady to ta pominula bože prosím opustil a za všeho ducha během toho předešlého začal ho odevzdávat i neříká trošku v poznat i zákonitou žádná tajemství v tom uložena všechno musí být jasno pokud to prožijeme by musí ovšem věc no na tento ale je to schod je tím životem ježíše krista tak je snadno tomu potom uvěřit jak mohla to řád zkouší to to je že na tom že se na a tak to je jednota ducha druhý způsob příchodu ženicha jednota ducha indech že že je to neni nejvyšší schopnosti lidské které ty mohutnosti lidské jako vůle jeho jako jeho rozum to všechno se propojuje duchem božím na jednotu to znamená my víme že všechno od boha a tedy židé překrásný zde zbroji kam serra ze to pronikání božího ducha a mohutností duševních o kterých byla mockrát řeč ornát oné řece de ste nás žtak že to co upřu dy te este náležitou proud milosti první pobývati spojuje a zjednodušuje schopnost pomínky takovým způsobem že nestálost a cizost myšlenek je zaplašena totiž mohu dojem že a měl jsem útlý mládí hlavně že jsem považoval dejme tomu češtinu za ni cizí řeč a todleto musí přestat také pomínky byly nestálé těkat a byli cizí rentgen k nestydí do aha dejte vedou teď menší se strkám nic tato jednota duše upevnění to z jednotě ducha přináší člověku sebepoznání a že to že se přikloní k prázdnotě onoho toho který je praobraz je naší fantazie naší představivost for byl být hájit i zdí výkyvy trubte a havajský duch který je prostředníkem proniká jak do otce tak dosti na tady se rozešla víte pravoslavná tik když si křesťanství kolem roku tisíc že tvrdili že duch sobě jenom první donesl se toho druhýho a katolická cíle to dělal že jak ty na tak k boha otce přichází duch a oni si mysleli že ne to je zajímavý jaká maličkosti rostla nic inea než todleto jak se jim zdálo a dodneška asi na tom i druhý tok bylo působí osvícení rozumu duchovní jasnost se tvoří tím že duchovní schopnost rozlišování nebo rozlišování duchem osočování duchem je spočívá v tom že člověk jim očima se pozdvihuje k pravdě boží on začne vidět nevěrec světských působení boží a kdybychom šli no tak tady je to v dál člověk indi a hade zase a je brzo vlasti a dědíme že než člověk který se zrodí v jednotě boží musí zároveň vycházet do lidského světa men ne napřed bohu jak si ho jak si ho lidé představují doplňuje a jeho svatým jak oni vědí a potom také ke všem chybujícím neodříkají hříšným lidem a k pohanům dům tady je závorce kteří se nacházejí v očistci a konečně musí vycházet sobě samému a ke všem lidem dobré vůle s ale budili jen menší poctivé líbil i vidomého tajné lépe je manere čtete červům do komnat a širších dere tat totiž tento pozitivní vedoucí příklad ježíše krista od i příklad ježíše krista způsobuje že my nejvyšším způsobem největší formu a které říká chápeme běžný lidský život on ho chápal opravdu tak dokonale že nejenom léčil a tak se k němu měl sklonit měl k pochopení tu tedy nebe dyk na ten sem ho když učitelem mezi žáky nám představuje živou živý způsob při i o duchovního do v jednoty který která si dělá nároky také na to aby byla bližním lidem ten bůh se stává bližním lidem tomu bratřích mých der de vod je ani islamem utrpení stává bůh člověkem nežili v tom jsou takový příklad by šířit za jakých okolností o muoh zůstat člověkem ačkoliv si byl vědom že otce a že jedno s ním že myslím že nikdo na světě tak zblízka to nevy h t příčiny proč tomu tak bylo jako pro a to či nechám a druhou se nechám to při stupně jedno stránku vyjde musí v tom podobenství a on to co je to to i naděje vycházet ven ze sebe to znamená že lidský duch i při tom otřesu který způsobí tato zoufalství jeho je pořad se se žádá nebo je žádá nebo je vybízen abych aby se vyzdvihl ze sebe a jak z toho rozumu tak z lásky k sobě abyste nenáviděl jak tady sem říkal nebo to říkal krista a jsem to vysvětloval i když se vás a nevíte to tak se tím neptáte bytostní milost kristova tomu se ještě vysvětlit je pro spojení s bohem nepostradatelná ten ber bych že is a byl za los ale ono je tak veliká jasno by se dáme noho mých se dám vých višny v vodnest této je tak velká že ani zavržení nedokážou to si přát aby byli do vrženi to jsem poznal v tom satan že to nic nešel ho si nepřáli zavržen město nepřeju mít funkci mně to z když se zbavim to byho otázka by se zbavit tak ty věcí se děje v kristově životě něco co bychom mohli nazvat spolupůsobení milostí a darů které pochází od boha ctnostmi a cvičeními stech a vůbec modlitbě které prochází a člověka ze strany lidské i vás vás znovu upozorňuju na to že ji náhoda že jsem na to a tak velký důraz je když ukazoval vzor ježíš kristus jak se dělají zázraky protože by to požádán těmi žáky to si tam musíte ten kontextem sta tady nebudu citovat tak konečně to předvedl neuzdravil toho slepého od narození okamžitě jako třebas jiné nýbrž naplivl na hlínu udělal kašičku a ten se museli umět do rybníka siloe ten potom prohlédl takhle o tom mluví úprk ze říká je to zároveň tu život je spolupůsobení milostí a darů od boha jako ctností a nácviku nic nebo v tom co je tomu zapotřebí ze stane člověka to si dobře pomalu te budete metody napsal na ve eště napsat kdyby to narodíš pak přeložil a jestli to nebude přesně tak se to potom doma přivtě německý a opravte si to fakticky se děje v křesťanském životě tak tohleto že se nynější ale aktuálně nynější to co považujeme za vnější a to co se nám jeví jako nyní je je také třebas toho je je ta věčnost leda tolika se nynější aktuální právě existující právě se stávající právě nastupující právě se dovršující si je obnova člověka no je rude menší tím že se při každém novém nyní pořád mezi nově se rodí pořádný pořád je mění to to nestojíte při každém novém nyní je znovu od boha rozen je bohem znovu rozm prosím vás todleto je ono to přímo eckhartem vy jsme my jsme nemohli být někdy stvoření je tím řečeno my jsme dvořák pořád tvoření kdybychom nebyli pořád kořeni tak je to zbytečný že něco pán bůh stvořil pro nás by to bylo zbytečné ale když jsme pořád vytvoření tak to je to stvoření nějaký po nás význam a proč jsme dvořák pořád tvořeni zaseto tam bude nemůže říct protože to by byl i tehdy propadl v druhé ničíte je nebe třetí protože pořád tvoření protože a máme všechny ty úrovni které pochází z boha živé zhora dolů je máme živé vzdor nahoru mám nemáme živé o nich nevíme ale radu je máme živé no prosím aby zůstali živé tak se musíme znovu v nich rodit na víc těch úrovní se rodíte formám které mají známku egoismu nedá ty egoismu tak například chybné sebe dají svobodě proti takové chybné sebe hledající svobodě i se chcete své která spočívá na určité sedací technice že se sedí aby se člověk měl dojem odpočinku a tomu cvičit réné syčí tedy nebo sice nemo prostředky lze že se dostal nadpřirozenému klidu ale opak je pravdou jedná se fakticky jenom o isidě nikdo šin indie míněné odpočinutí v sobě on a ne bylo na ty richer ůle a očistě přirozené přerození klid o tu venek aniž by se pracovalo pomocí ctností a vide to vyjde to jenom na nejvyšší nějakému stavu naděje boha nemůžeme tímto přirozeným klidem najíti a také proti předešlé tomu předešlému způsobu je to případ zmatený naší lechtavý ho postoje je požívat a marie jestliže nes legie a rmoutí se velice nevíte tyto všechny způsoby ne přece nepřechází do pravé kontemplace nýbrž ke zmatku který nazývá prorok etickou taktikou mystikou ego vy jako se takhle díval jak jasně na ty ze buddhisty a v tom že dochází chybné falešnému nebo klamnému po svrbí odevzdání se bohu a k nesprávnému životu genech te se a není to snadno rozeznat od toho správného podívat na některé společné znaky o stavech to nesprávné zocelí eště pána je zřejmě snadno poznatelný věty z mus výbor řekla bych rád ale tu en uveden tyto zmíněné víry se staví nad ctnosti a chtějí se jenom dostat lidé do stavu trpné svobody tu praví pravou chudobu ducha a tu nevíme jestli se ta cvičení a tyto myšlenky týkají kázání o chudobě eckhartově asi skrze ne nepomohl mi zuje o vůle od ta koná zákonitosti a vědomí takže on tady opravdu přesně a to tam potom asi metě komentováno se podívám pravda v přechodné stavy které jsou druhem stupni rozvedeny také věší kristu daleko srozumitelněji než tady u toho ono břemeno lépe propracováno než samotným životem ježíše krista on to mu život ježíš kristus velice hluboce rozuměl to si musíme přiznat nic jem se nemýlí ale zaručeně bychom snáze se k tomu dostali je též lao ce kdybychom si všimli že když ti učedníci páně vstoupili do služeb ježíšových nebo přišli k člověk proto aby vlastní spáse nabyli že první prvním případě nebo hned ihned odvedl od mechanického způsobu přijímání milosti to znamená cíly s tím kristem chodíš li s ním s jeho učedníkem nestačí vedle něho žít nýbrž by se vedeného pracovat v těch ctnostech kdy se musí pořád obhajovat tam můj útěch učedník byl že je to zázračná činnost kterou pomáhali těm kdo potřebovali tu pomoc ale také od začátku myslím že to dělal že učedníkům židé potíže že oni šli za ním jenom slité spáse osobní o je hned odvedl k činnosti pro bližního tak nejde samotné práci a činnosti pravdu bližního a chápal to li takový svatý pavel který nebyl přímý učedníkem protože to přišel a že damašku posmrtně ježíše kristu opomenutí stání a o jeho a nebyl vstoupení že totiž to namaž poznal že musí tomu bohu