Karel Makoň: 89-30B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

že by se musel dostat o to svým téze a která se snaží o to logicky to pochopit proč tady z nich život jedná hypotéz deska ale není to pravda nýbrž zdání obraz pravdy tady je nějaké tažení boží aby to odněkud někam šlo od někud někam šlo a to tažení boží se vysvětlit jedním slovem vševědoucnost že totiž vědom je boží i co u sebe jež vědět abys mohl pochopit ten na smrt a duši to by nikdy nenapadlo patě by chápal vědou cnost a přítomnost tak dále že požívá v tom že on bez potřeby časoprostorového rozumování plánování jak tím způsobem se věci dovršují neboť věci se dovršují bůh je ten základna ten se dovršuje ale jak je v podobenství o marnostmi řečeno jakmile člověk vyjde z toho otcova domu něco dovršuje napřed to dovršuje tím že to promarní a potom to dobře tím že se vrací to jsou ty dvě cesty očistná situací u se u bodu očisty tím že nic nemá to je čistý jako to prasátko se kterými že a ocitovat že a jak k tomu otci do toho domu měl máku a v vševědoucnosti boží ta a ta člověku je nestarejte se opíše mi kterak metodou to nejde jenom do vědostí by tady nebyl nebyla svodu co boží v nás zakotvená toto přebývání boží v nástroje přebývání celého boha v nás to není do nějaká jiskra on tam není o nic okleštěn ve tam všudypřítomný všemohoucí a tak dále a jestliže tedy se člověk vrátit do toho do toho otcova domu tak právě on je to který je tak zařízen aby se mohl vrátit to znamená během rození z buď ti ta unikla taky spadla vesmíru z nedělené buňky se při vtěluje k tomu něco jiného co není jenom buňkou co není on rodnou buňkou co je také tím dělením a to dělení je záměr boží a specifickou vlastnost že je to dělení v matčině těle není to dělení třebas k okolí vy tam taky probíhá li na a to to dělení vede ke člověku to znamená jako ne se člověk rodí tak dvanáctku sobě za na tak dobře chápu že se vážil dvanáct volná a že že i krát strojenosti jsem měl to naznačeno prosti pochopit trojitosti tělesnosti pochopit co tak vás a znamená že je to vesmír padlí do projdou tří měřic mouky a přitom i vy než todleto muka taková jemná todleto když je v okamžiku narození tak ten vesmír celý na a zhmotnění v lidském těle asi není samoúčel proč najednou malinkém lidském tvoru je celý vesmír to nějaký záměr boží a ten záměr z ty je nesmrtelná duše výtvor když máš k dispozici celý vesmír všechny vesmírové svým nechybí vidím než vytvořit platnou náhradnici nesmrtelné duše jinde by se to nevytvořilo než tam kde je vesmír celý dispozici všechny síly vesmírové a kde jsou dispoici také hranice toho vesmíru kdyby to nebylo ohraničené tak je to neuchopitelné ten vývoj lidský je ještě uchopitelné ten bůh uchopitelné není takže svatá tedy správně říká do třetí komnaty těch sedmi se dostaneš jako když se něco uchopují uchopí tu a tu dobrou vlastnost uchopit s tam letu s přemůže čtu a tu s neřest a tak dále to uchopitelné a pochopitelné to je totéž nedlel nedá tak se vyví smrtelná duše ve funkci velitelky ovšem pokud se do pořád vlévá ta síla toho vědomí pocházející z nesmrtelné duše a teď nebudu říkat vědomí protože to není celé vědomí budu říkat uvědomovací síla kterou unese člověk a to je oproti vědomí strašně málo sem se tu velkou výhodu proti vám je jsem byl čtrnáctkrát operován při vědomí kdy se země zbavili ten úsek ab smyslů na jedné straně jsem od polovině operace nikdy nebo nepotřeboval bolest a tím je zbavili taky rozumu rozum nemohu uvažovat pro proti to bolí neměl smyslový vědy se mu dostala ta bolest němu tak ho tu budete moc pracoval a rozumově tím se uvolnil i ten výstup s tou se ku a se ocitl v čistém vědomí boží to mělo samozřejmě dítě to nesnese aby viděl pána boha nebo tak nějak než jak to unese tak to unese a on uneslo jenom tu moc tohoto vědět a válečné takže když se dostala z operace to dítě nepoznávali matku jako svou matku nepoznala tento svět jako svůj svět a do lidsky muselo by do toho nazpátek každého uměli způsobem jsme uměli způsobem vtahování do toho že je to to je náš let a a to to je naše matka naše vlastní naše stíhala že všechno u se nám si pořád do zabývá žít a myslím že náš ležím to dělám moc dobře na to teprv že to se mi toto způsobem že vás budeme no tak to konečně ve fázi je ale tam schází to před tím no to vám tady říkám takže nestojím se proti tomu ale to doplnil a protože to doplnil ne vaší dobyté schopnosti tak to rumi pra mizerně na to upozorňuju no a takže když to dopadne dobře tak musíte mít v sobě vlásky nic smrtelnou duši a musíte mít v sobě nebo u sebe nebo na sobě obal tmu říkáme lidské tělo které považujete za sebe to je pořádku jenomže jak to udělali se mnou lékaři to bylo ještě větším pořád jsem musel očku předbíhat dobu čas čas a proto jsem musel předbíhat to bylo nutné jak to jednou začli lékař a proto se to musí pokračovat donucením nebo po dobrým a oni způsobili že jsem to tělo že jsem se čtrnáctkrát zničl nepovažoval za své be nikde nikdy ne když oni pecky ne za sebe nýbrž za prostředek svého poznání za prostředek to říkám takle je než jak jsem to chápal do sedmnácti let jsem říkal to prostředek toho který v tobě myslí to je daleko chybnější než tenhleten obraz druhý ale i ten kulhá nabyde strany to je jenom aby se vaše logika a sytila no a na světila se tak je to v nejlepším pořádku protože na sítí se nenašli jak říká svatý jako pustím člověk nemá klidu dokud v sobě ne nemá nezjistí boha a tak pak je klid pokud ho v sobě vědomě pokud není to extatický stav ze kterého se vypadává je to stav je kterého se žije se tom koncentráku z toho stavu že jsem věděl že jsem nikdy nemenoval že se nikdy nežil že se nikdy nepoznával že on to byl tedy skrze poznával žil milovat a to je tak dokonalý stav že kdybyste byli v koncentráku kde každýho týrají a do řád střílel a musí že za střelte snadné ale pořádně ho potírat lepší jak to voni viděli nic z toho jsem na sobě zažívá a když to někdo jiný zažíval vedle tak to netrápilo proto a to vám nebudu moc dokonale vysvětlit to byste museli když se a to byste si asi to by bylo hnusný to nepotřebuje vědět to je te dramatickým to nechci dramatizovat proč jsem neviděl to týrání těch ostatních jako něco nepravého nýbrž jako určitý projev zákona dvojnosti to nebudu říkat to sem nepatří ale bylo by dobře kdyby to člověk mytologicky pochopil dál teď jste ve třicítce je tady vládkyně smrtelná duše která něco kloudného dělala dovede vás do třicíti se zralí fyzicky i mentálně ale pak nemá co dělat takže když ten ježíš věděl lidem těch svatých tří králů že dosáhne při žít u že ta smrtelná když se nemá co dělat taky nebo vy kopnout nýbrž je musel postavit do postavení kam de tří aby byla a tak se šel postit napřed do toho jordánu nabral osvícení k tomu aby to všechno ostatní šlo aby byl opravdu vědomě si milí otce a jakmile jsem na to leda okamžitě na poušť ale my zvlastní si zatím tam se z vlastní iniciativy nic nedělá po jordánu do nám ještě mělo a snící a ti ale potom nech potom byl duchem hnán či to si to doslova v bibli ne se tam hnal ale vyučená na poušť a tam se to všechno stalo myslím že to by stačilo když jsem mluvil o tom poměru mezi nesmrtelnou a smrtelnou duší ta nesmrtelná duše potom se stará vůlí tou smrtelné je ona nebyla vládcem takže ji říkal jestli dělám něco pro sebe nevěřte pro sebe dělá tím mít vláře lnou duši on ji neměl dát i lásky bude ne se duše která byla individualitou boha on vycházel pořád v toho příbytku boha než dokonalejším způsobem to je člověka třetí a veliko jsme my to takhle musím dělat a on mu pořád vycházel z otce a byl s ním zajedno ne ale byl přesto menší než otec a to možná že by bylo taky ještě dobře říct a to tady vysvětlil a to to takhle nějak otázka tak to stopy ano nebo zpovědníky pověděl tak je jediná ne nedělená od boha a každá jiná a to je nelogické jak to mám vysvětlit když vím že to tak je ale odkud to vím logiky to rozum neřekl zrovna jako dejme tomu neřekl rozum tomu petrovi ty jsi syn boží ty jsi mesiáš a ježíš na tím zvl a hrou dělal si následovníkem to tedy rána veliká do rozumu do rozumu ten se při tom v chvíli skácel u toho petra se se postavil na nohy prosím vás toto odemě řekl to že vím to z doby se vysvětlit a to byly se vysvětlit nedá jsem i todleto trošičku kdesi vysvětlil záznamu by to našel prosím tady někdo zas upravujete pořád o vejce i tedy i a ohleduplně že jsem zapomněl po zlém zapomněl říci že ta matka nesmrtelnou duši to jsem tam vůbec neřek a že bez duše nemůže se to dítě narodit čili že je ten vývoj v tom matčině těle neděje pomocí nesmrtelné duše ale je to obdoba toho vývoje který potom nastává po narození a do třicítky jenomže jsem neřekl proto hlavně proto a že se se neměla to čas myslel jsem si aby se musím dát že je to obdobné je to totiž děje se tam totéž a to jsem chtěl zamlčet děje se tam a to teďka řeknu jako matčině těle nedělené buňky se stane člověk za devět měsíců a tady z toho urážka narozeného se stání dospělý člověk to je by to je to je obdoba ale abyste si nemůžu troufat ani pomyslet že by se tu obnovu obdobu toho viděli ale ta je zaviněno jenom tím že tam takových působení je zná duše ale v v těch možnostech před matku bych tak řekl čili nebyla v tom dítěti nýbrž přes matku se dostal to je jako se dostává do smrtelný je potom do třicítky o cíli je lépe říci není tam zříte lépe ale není to pravda je to jenom zdánlí obraz pravdy je a že to je ten nejkladnější prostředek to je to jako proud jdoucí po drátě důležitější je a jaká na a na a to není fluidum mluv o tomto pluli jako elektrárně oko obě elektrárny podoba a něco na protože ta logika se nedá bohužel takhle použít ten pro ten to nás poučíte podoba elektrárny bohové jste a toho neslevím to není něco jiného vy ste bohové podoba káni jedna z nesčetných podob tan a to bych tohoto symbolu vypadlo škrt nic tento který se mi tam lidé kteří o tom nemají páru tohleto mohu se pravdě paní marii dostat nějakým způsobem je to vůbec možné tento člověk zapomněl se dostane nejvíc na pranickou deníku ten dostane ten nevodnese zrát tady odsud on zapomněl že lidský život tu funkci aby se to dověděl není geniálně ší ho nech lidský život by ta genialita boží do toho celá vstupuje jak podobě celý vesmíru tak podobě boha samého neboť nad všemi těmi úrovněmi je on v tom těle obsažen jako jiskra boží že jo tak se to každý může dovědět neví jak to tam to jsme se usadili co a pak v tomto životě plášti aby ta bez aby se by mediem pevně stát zemi jako ta matka jak se dělá jak si buňky nedělní vznikne člověk potřebuje to vědět nepotřebuje a je to tak zoufalí že to neví naopak je to výborný že to neví že se chýlí doba k tomu přicházíme že budeme oplývá zárodečný život to z toho vyvedeme první tisíce se to naučíme to budou hrozný citovou krátce ale pak se to třeba za tyto je naučíme to probíhá kdyby byl skončený tak do toho za nemůžeš vstoupit ale když to vádí s tak můžeš taky vyčleněnou vůlí vod boha terezka vůle do toho zasahovat to pisu i když to nesluší i mi jde udělali že z jedný neděli buňky vytvořili třebas osmi krav různých že to se udělat oblastí zvířecí to znamená uzlové ka do třetího stupně vývojového tam může zasahovat ale dál ne žádná genetická nejde o zdola nahoru nýbrž je pomocníkem pro to co jde shora dolů a proto sebe shora dolů to jde do čtvrtýho stupně a tam dole to nepociťujeme že to je ono to dát dolů ale ne to nepociťujeme než tam visím můžeme hrát tam tam šli byli genetická tak vám může vytvořit jež to je cokoliv může ovlivnit vývoj člověka po stránce hmotné že vznikla jedinec žádoucí pro tu dobu a s vlastnostmi přihodit kým o kterých se nám vůbec nezdálo ale je nebezpečí že ten je jedinec si vo sobě bude moc myslet on pán bůh to zařizuje tak že si člověk o sobě nemůže myslet moc protože je velice křehký a velice labilní to znamená vínku je na výši a chvilinku je dole a tento by byl na výši převážně takže by vázla ta závislost na bohu tak vědomá závislost na bohu a od třetího tej přes stupeň se ti dočtěte zázračně těžko dostal by se ale strašně těžko ježto ten do pokorný a že není ničím nebo se toho vmýšlí aspoň věrou do tak ten se přes ten třetí stupeň přechodu nepoměrně snadno tak tam hraje pořád nějakou roli tu pokorný na říká na šla k věcnou španělský aby aby to se lišilo tou pokoru řeky je španělsky hh měké i dal ad umývá stačí pokora přenese se člověk přes ten bod na říká očitého stupně pořád umělá umyl na pokora pokora a dobře čím se člověk přenáší dál a čím vás vím to mi tady děláte pořád se tu chybu že prostředky zaměněna kým cíl poznání učitelem třebas parciálním ale umělá pokora je prostředkem k tomuto poznat jedním z prostředků nemusí to být jenom pokora ale křesťanství pokora hraje proviní rodit pokorný prosím že nejenom pokora je takovým prostředkem aby se člověk dostal nahoru ale také vrhnout sítě svý vrhnout na hlubinu je tam nějaká hlubina člověku lidské mít a protože do ne pronikáme a na povrchu hlubiny znechutíme z toho věčného tak to je že nepoužíváme prostředku kterým muset říká vrhnouti se těch prostřed pět tisíc a všechny sme pojmenovali že si vykládali životě ježíše krista před ne nepomohl jenom petrovi pomohl jednomu člověku od slepoty druhého jemu zmrzačení třetímu od hříchu a to je nádherná hlubina a to jsou že pomohl jsou prostředky a jak pomohl podívejte se na to kde on pomohl od těch hříchů například u člověka který si to nepřál si nepřál být nebo že nezáleželo jsem nevěřící ne a proto odpustil na pět let dejme tomu hříchy a teďka budu a politovat to co jsem řekl teoreticky jako věc která probíhá celým životem tuto skutečnost na modlitbu kdybyste tomu samosebou nevěřili pro tuto chvíli musíte tomu věřit tak se nemohu ujmout se svým výkladem tak ne vás jak chci tak jestliže říká svatá terezie že první střed stupních a ona tam mluví tohoto spisu jenom o modlitbě o ni jimi ne si dostačuje me z rozjímavou modlitbu tak ochotně vůbec ne rozjímavá modlitba totiž způsobuje pohyb ty je zpočátku dobrý protože něk odněkud kde někam ale neví či nejde o to jenom od někud někam jít nýbrž někde být a tak musí se pojí zastavit mimochodem to u toho kdo na to zhora dolů cestou poznání tak se o toto nemusí vůbec starat jako se vám musel a stav u těch svých sester sebe ne ale pro tomu se a dělat to tak že to dělá dojem že on na sebe to taky nebude šla na sebe z toho bezradní ale ona musela způsobit že zastavovali myšlenku ale ne chtěním nýbrž způsobem života a způsobem modlitby ten způsob modlitby v sedmnácti letech u způsobil bůh jsem se najednou modlil a před tím jsem se nikdy v pravém slova smyslu nemodlil stříkal jsem něco ale to nebyla modlitba přeříkáním a nevědět o říká pro modlitba když někdo dokáže se modlit otčenáš je na nebesích proti se na do tvé tímto způsobem tak se nemodlí prosim vás to sice pohybu tu velice rychlý ale a na modlit těch otčenáš dostačí moc ale teprve nějaká syntéza takových spousta otčenáš může na dohromady nějaký růženec a ten nás leví nám veliký ale samotní samotný o se oceněn otčenáš nebo jedno zdráva nemá charakter modlitby když říkám nemá rád modlitby tak říká nemá hřte spojovací modlitby při spojení nesmí nic i nesmí to být pohyb spojovací modlitba je zastavení se jeví navenek jako zastavení pohybu a tak mocného stavení pohybu že pokud tomu nerozumí a tomu rozumět tak to dělá špatně že jsem nemohl nic povídat a že se mysl zastavila protože mysl se musí zastavit na začátku správné modlitby spojovací a protože osvěcovací cesta ten druhý stupeň a u svatý terezie pátý čistí je přechodná fáze mezi pohybem modlitby rozjímavé a mezi stávajícím pohybem modlitby zůstali citů modlitby ticha a tak je třeba aby vás upozornil že když na to dete sozan horu jako že jdete cesta víry tak musíte dát musíte dbát na se nepotřeboval bát ale vy učíte dbát na to aby se mysl z pomaloval kdyby šlo o nějakou sílu tekoucí o boha tak by říkal a proč jít pomalu přeci čím lidí bude připlývá a ti to jako z říkal svatý petr no když člověk si s ubytovat to proti nedělají to mým celýho a to i zapotřebí ten silný pohyb není zapotřebí na pak ten pod musí stávat se musí omezit napřed nohou a pak vůbec musí ustat tak to je taková etická poznámka k tomu jako modlitbu životní na kterémkoliv stupni doporučuje se obecně samo sebou modlitba rozjímací rozjímavá která působí na úrovni jednáš tři komnat když mluvím o novém modlitby ta bych měl aspoň opakovat ještě kolik to byl mockrát řečeno co ta rozjímalo modlitba je rozumu modlitbu mohu sledovat vzbuzování citů této nejběžnější pro ten cíl který jej a pak to musí být okruh který nekončí nýbrž přechází do boha a čím dokonale přechází do boha tím je to dokonalejší rodím a vám modlitba tak by jme tomu rozjímám o nějakém podobenství ježíše krista jestliže bych měl to podobenství nějaký přede ale toto zlo jestliže to podobenství vede k zanícení vlásce k tomu ježíši který takhle mluvil tak je to v nejlepším pořádku jest jenom uspokojuje že jsem to pochopil jak je to v vrcholném nepořádku protože to není rozjímavá modlitba to je řek bych obyčejná úvaha ale ne jako by tady debatu e e tak takhle to co obyčej úvahy o to by vás třela tehdy a tak to ne to vede od boha pryč š to uvážíte správně prosím vás správně to uvážíte tak vás to izoluje to nespojuje vás bohem toto si prosím vás jednou uvědomte je vás opustím tak v tom nebo to že se toho plní a tak to je pořádku potřebujete se z toho zbavit potřebujete být zase tak vidí jako předtím tak si to považujete ale to není rozjímavá modlitba rozjímavá modlitba nějaký cíl nějaký okruh který sedět do takový předpis nebyl byl od boha pocházíme bohu se vracíme a k tomu všem nějaký obsah tam si musíte něco do toho dodat třebas bible to je správné rozjímání ale když to jde ode ke mně například si to považuju a rozum je uspokojen ode témě tedy spojovací účinek zakazuje se aspoň tady to mi tady nedělejte nemají to dělejte jak chcete ale tady mi kdekdo takhle uvažuje a uspokojuje se tím a to není rozjímavá modlitba neprovádí modlitbu to tady dělám teď s vámi to je modlitba prosimvás bezmeznou na vědomí petto příklad teď žádá vám a to je modlitba protože mám touha ství tomu bohu vyrvat vás z vás rozjímajícího jenom uvažující ch postavím ti postaví tak dokonale před skutečnost kterou zažívám abyste ji také zažívali aby se spojovali pomocí této mement s bohem třebas že slabě třeba ale to nevadí aby to bylo spojení abyste pocítili jsem se přiblížil a to nemusíte být vědět proč nebo jaký je to obsah ten obsah dosloužil tím že se vzbudil tento cit a dostanete se modlibě vzrůstajících citů kdybych toto do týl tak se tady se mnou na mystické cestě jestli bych otil jenom že byste o tom řecky uvažovali tak jste pořád do třetího stupně umět taky něco ne ale pro to tady nejsme vás tady učím modlitbě zůstali ty citů nebo modlitbě ticha no to přeci a nemá nic společný jsem ze začátku když jsem to poprvně proti své vůli na sobě zažívat proti své vůli na sebe zažíval tak sem trnu že předpis úvahy předpis slovní modlitby mně byl brán a protože vím prosím vás že mně byl brán proti vůle a nesčetněkrát že se mysl zastavoval a ne se otáčel nese hula další otáček ne zastavoval na se tak vím že to je začátek mystické cesty si se pouze začátek ale slízávat k tak promiňte mi že jsem k vám milosrdný tímto způsobem že jsem nemilosrdné to že to považuju za strašný příkoří na vás páchané kdyby se takhle skončili to mně promiňte a takže to ta terezie říká že dostali ko se člověk dostane večerem stupni tou modlitbou zůstali těch citů že musí úvahou úvahou začít ale tam musí přejít do citu a když přijde do citu tak úvaha odpadne a si zachovám jenom ten cit vy by do toho eště to měla mluvit úvaha tak padám z toho citu když ale padám tak jako tak on ten cit netrvá věčně tak zase mohu navázat úvahou ale musí to mít vliv navázání citu takže tam jako v této modlitbě postupuju způsobem vlitým jednou mystika ne váhá to je opak mystiky a podruhý bez úvahy jenom ten si totéž platí o vůli vůle je výborná věc ale pokud tou vůlí pořád tlačí nic nevyplazí to není klepání po vůli musí být ta chvíle neklepá lidu de užívám tak bude třetí pochází od boha a když se konkrétní obsah tak je to jenom vůle od boha a to je velice blízké tomu bohu jestli že tyto lekci jsem mockrát dával že tohle se modlitbě ale jestli jsou ne pořád opakovat promiňte mně a to je potom modlitba ticha která není nějakou jaké latiny vůbec ne tak jen opačné straně jak se a tak a modlitba ticha je bez konkrétní myšlenky zpět vědomě zpět k bohu a ne si odpočívat to je lenošení do jak jsem se taky ho zapotřebí ale nespojená s bohem upozorňuju a také to a úvaha se spojil s bohem ta může být dobrou přípravu ale když jste uspokojení ho že to do rozmýšleli a že si řeknete to ne to takhle to jste se vrátili k sobě po takové úvaze správné mys myslí mystikou končící nebo spojení s bohem končící nebo na začíti spojení s bohem nejste uspokojení se sebou nýbrž te neuspokojené to spojení není dokonale takže když jsem třebas tu modlitbu večer provedl o začátku mysli a báje se dál to jsem uvažoval tam budu mrtev kdyby pane bože bereš to anatom vydaná ale naštěstí miloval bůh tak se ta láska jeho způsobila že jsem přednese těší že neuteču čili jsem větší větším nasazení vůle do toho šel že to dopadá s se zboha ale tu li se musel opustit určité bodu kdyby to byl neopustil tak zní nezbylo to co od boha pochází a čistá vůle která nemá ještě lidský obsah rozumíte si nepřeje spásu poproste nebo nějakou slast pro sebe že si nepřeje nic nepostojí v bohu na i to co si jasně říkám ale mystická volí musím tuto povahu nemá tak do toho vnášíte nějaké prvky který ruší vlastnit to nemůžete a máte dojem že vy proto nejsme to není pravda to je strašně jemná záležitost todleto a možná že vám tady nos nedochází to je možný no ale to ti nedělejte protože i tak ji nikdy nedocházel jsem byl nešťastní že sem nemůžu modlit slovní a že nemůžu rozjímat a že nemůžu se podněcovat to nešlo myslím že bych tady měl udělat protože ta řeč se dostanu dalších formě modlitby protože ještě jednou moc kolem modlitby a forma sama jak víte je bez ducha a třebas se snažit do toho vložit toho ducha tedy pociťuju velice modlitby pociťuju prosím vás dávám jinak bych nemohl se takhle do toho vnutit nebo se nám nezáleželo na tom esi to pochopíte ale s toho opít a jestli v čas to přestanete uchopovat o to že člověk to když si řekne když to nějak obalí nějakou myšlenkou a řekne jsem to uchopil pochopil uchopil a boha nevlije uchopit ani tou mystickou modlitbu nelze uchopit to je prostředek a než ty jeptišky i svatý terezie pochopili je to pouhý prostředek a to není cíl tolik to trvalo takhle se týkat po tomto výkladu dívejte je na ten její velice těžkopádní výklad ono to stojí že na ten těžko páně výklad se dívejte co to stálo pořád se tys taky to nebudou taková bohužel a že to nevím ale výklad o modlitbě nemá vás uspokojit že tomu rozumíte jak je předěl mezi lidskou vůlí a mezi oddaností lidské lidské vůle boží vůlí a mezi dalšími eště k dalším stády de to není pouhé boha oddanost lidské vůle nýbrž ztráta lidské vůle tak to musí daleko jít a když se hrnete k nějakým úsudku tak to co todle to ruší neboť za začátku přes nepřestáváte být lidské vůli rozumíte mně která to se pochopit když je to pochopili okamžitě to musíte opařovat tomu si vaši mysli protože je vůle boží je nějaká jiná než aby to pochopit to i prostředek výborný ale zůstat u prostředku zaměňujeme na změť pro člověka i to to se dělá obecně a ty mezi časy kdy se člověk potud je mezi nebem a zemí odstraší únavný a trvají někdy celý život toho svatýho tak to prosím vás neopakujte křesťanský svatý to dělali mizerně protože je nikdo neporadil například když ta svatá terezie se dostala poprvně do styku s tím petrem s alkantary ta koukala protože on to měl za sebou pro do čeho nastupovat roku šedesát tak nás cestě desátá padáte šedesát on ze předpokládá dva tak to bylo patnáct čeká stát byla by začíti leta tak se to nějak proberte vím že byla tačil létá když se dostane do styku s tím petrem se alkantary panečku voni území vůli se tou modlitbou někam dostat přeci oni byli modlitební řád a když se modlitbou nemůže dostat než před třetího stupně co za pořád na toho byla zoufá byste žila po bohu a ne po pořádné modlitbě jenom ona věděla že to prostředek a je proč nesoudí ten prostředek oni nikdo neřekl že musí zastavit ten prostředek v tom povídal o i v tom pohybu je to musí stát za čisté nepohybu to nikdo neřekl a nepotřeboval dítěem byl milován bohem a ona byla takhle milovaného že ono se to pošlapala to milosrdenství to byl a těch dvanáct let jejího života a těch platná lety života v jednadvaceti života to bylo tedy nadace co bych ji odpustil ale to předtím to bylo takové břídilství že opravdu jenom proto byla schopna potom ty věci vykládat tak jak to vykládal ono to člověk musí tisíckrát pokazit než to dovede vůbec říct idem jak to nemá být a on si potom s toho jemně a to být takže on tam říká toto nedělejte a tam to dělejte rovno měrou to i ono myslím že bych měl vám nechat oddech a vyvinutý na světě víry je to jako ze semene zasazeným do země napřed roste zemi a teprve potom nahoře a když dost nahoře nedává ještě plody napřed květy a to je cesta osvěcovací a potom plody a to je cesta spojovací takže vy marně hledáte plody a co je nesprávný způsob myšlení je tedy cestou víry tak tam nemohu být plody na kořenu tam nerostou nýbrž na dospělé rozjetí být zatřídit kabát tele takhle vedl křivku vás ječí takhle nevedl vedl od sebe a ne lidského života a to nebyla moje přednost protože lékaři vedly od života a tento ten ted nou nastoupený pokračovat východisko je velice důležitá záležitost jsem toto východisko a nabyl od lékařů a jsem v něm byl pořád dál dělá od života pryč to země nějak svatá terezie strach nora vodjakživa říká se pořád radila pis od stvořeného ale ty to můžeš vysvětlit že jsem poznala že u těch toho stvořeného není li ze stvořeného aby nebyl středem aby to stořen nebylo středem aby byl vnitřně od toho odpoután tak je to správný a to ty říct protože si dělal v věci chyby že to astrál zvonem nevěděl že s tím rady vode se dostala horem neví si toho radí tím a tak prosím takhle to smím říkat nechci se se tím deptám že jo ale musím to dát líbit protože pravda na straně svaté terezie je méně zahalená přístupnější přirozenější rostlina kořeny rostlinka malá velká a bych to řekl ještě jedním a potom věty a potom plody se řekl ještě i podobenstvím který se v poučku ba byl mého říká s duchovním životem je to jako s pozemek který se zase je na zimu a není vidět jeho růst něco tam narostl je to asi pánu sněhem ožil do severně od nás o východní neska tak člověk když vidí to množství něhu a žádnou rostlinku a zima dlouhá tam u třebas půdu roku zima půl roku teplo tak je z toho zoufalý a je bez stavu beznaděje to je stav výborný na cestě víry cesta víra se staví klaníme ze beznaděj a naděje to jsou v proti neze