Karel Makoň: 89-32B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a to se stalo ježíš na kříži považují zrození skrze nebo tak nějak tak to tak jako tak nebude vykládat to nám to stačí že říkal s duchy vody a z ducha to řekl takhle to znovu zen začíná voda a duchem to končí a řekněme si duchem to končí to znamená seslání ducha svatého čili dojde přes hranice smrti ježíšovy a to je na tomto a této udáti velice důležité že ježíš tady prozrazuje že učí i po své smrti ale ne osobně a se z toho jeho používá se ho jenom poučování dovědět daleko více než když osobní véd a kdybychom to řekli hodně ne že odvážní ale hodně drze tak bychom řekli že indové kteří učí trošku jinak tady v věci osobního vedení to trošičku přehání a dvojím způsobem že ten výběr přitom osobní vedení je prováděn podle založení mistra co u ježíše krista nebylo ten by takové takový liberální ší a za druhý který tam potom ne tak někdo nebere například ta budu a se nevzdal protože i za nebyl založen jako gotama buddha tak by se koni do těch mysl a to je jedna věc a potom že nepovažovat a za tak úplně špatné že ten člověk jakmile do tom vedení se dostane na konec tohoto vedení že jako je považovat za hotového mistra to je špatné to jako by se řeklo že kdo prodělá osobní vedení u ježíše krista jeho to a osobní vedení ježíš kristus jasně potíže on byl nějaký mistr přes i tak by je někdo osobně veden tak nemohl nikdo li ne ale on ježíš kristus ukázal ne tak to je do třetího stupně včetně a dál to nejde protože tamto ti učení cítí li z vlastní vůle že za ním šli a vlastní le cestě li stát spojenými s bohem spasenými osobní spása a si právě myslím abych to neprodlužovalo že pojem osobní spásy právem vyčítají třebas zenbuddhisti a buddhisté vůbec hinduismu že není možno není možná osobní spása protože je to nesmyslné to by se posvěcoval pocit oddělenosti a mají si pravdu přil i učedníci neměli jstliže neměj za osobní spásou museli být vedeni duchem svatým a to je li na osobní nadlidské to člověk nemůže přát to na najednou přišlo a při tom vchod ježíšem kristem tak si přáli doslovní spásu neříkám že to špatné to nestalo to nejde že se rád si to musíte přát ale kdybyste měli být vedeni duchem svatým tak nebylo by to vedení osobní a nevedlo by to ke člověče etý nějakému nýbrž za začne to sem tak těžce nesl sice na to se od ducha dolů že jsem ztrácel toho člověka ten se mi úplně ztrácet a by domy zůstane ho tráva a na koho to je o tom bude vázáno to nebyla moje starost ale chápejte že ten otce měl že jako nebudu existovat ačkoliv vědomí se stupňovalo takže mohlo napadnout že bude ti tu a v tom vědomí o nenapadlo nikdy si nepřál věřit jsem nezáviděl ti babičce při tak něco nesmyslného jako je ta vaše víra to pocení spodního není sem si říká a dně tak jsem byl pořádně schopen trvat na tom by nás a neví vně byli nechali tak se asi vrcholný materialista počítám no nenechali tak myslím že když tady se mu chlubit tím že se z vlastní a ty a začli vůle nic nedokázal tak bych byl rád kdybyste pochopili že se nechlubím co tady slyšíte že jak mi dáváno tak to podává ale i to ani mockrát prosazovat protože by si myslel že se vychloubám tím spojení s bohem do spojení s bohem není že že vás drží za ručičku do spojení s bohem trvá jenom proto že máte disciplínu ho poslouchat to platí do konce života tohoto nahoře ji disciplinu nebudete muset mít to je ten do o které mluví svatý pavel protože tam ta moc buď bude nemám tak jasná že a nedovolí abyste hřešili abyste se odklonili kdy si pěna nevysílí a on bude zastoupit za tu bude či splynu jsem taky žádnou kdy si tu neměl v prvních sto bližší stupeň ono to obdobné tam potom jordánu v sedmnácti letech to zasta za pán bůh a zastal tak jsem byl zase vedle když tři dni toho očist že ano a ne zastat a neudělali ničího než než nezastával dále tuto úlohu toho vrcholného ochránce vědom ne vědomí myslím že by tomu bylo rozumět postačí prosím na že chodil s nimi tří roky a dělali zázraky se to dělat zázraky jsem vám vysvětlil jenom k tomu dovětek nějaký že vlastnosti které mám máme jsou od boha čili v podstatě se lidského myšlení jsou zázračné že nejsou závažné a slouží jenom požívání tohoto světa je zaviněno tím že jsme vnitřně neodstoupil od toho co je nám nejmilejší ještě lépe že jsme nepřestali vlastnit to co je nám milé přestože se o dusná nepříjemné co to je hrůza takže ten člověk by měl k tomuto ještě něco přidat na této cestě se pořád se od člověka aby se nespokojil s mírou odosobnění nebo s mírem sebezáporu nebo s mírou sebepoznání aby věděl že jak se poznává jak sebe zapírá že to není dokonalé a byl tak ta víra je dána pomocí boží ale že by měli za tuto míru že by se měl přičinit o to aby to po sebepoznání bylo větší protože jak si správně říká svatá terezie pokání cestě ne pokrokem sebepoznání a bych měl skladiště li po jste ve poznání ježíš kristus se poznával to velice dokonale jako menší než otec ale přesto s ním spojeni čili nemusíme být větší než otec abychom byli s ním spojen nemusíme být za jedno v tom smyslu že jsme na stejné úrovni jako on totiž není velicí jako je on cenného slovy a vystou dost do slitovala dál ale důležité je abychom jednali jenom z jeho vůle a to je naší když jsme menší než on že bychom byli nestejnosti nám nechtělo kdybychom přijali devi padlých andělů tak se cítili být do jako bůh a proto odporovali že ano a brihad jeho a ten dělá ale člověk a jeho pýcha je tak velká že o povahu je bohem běžný dneska my si páně ztratili víru před smrtí ježíšovou tak to bylo v nejlepším pořádku ale věřící člověk toto považuje za největší zkoušku po podíval jsem daleko víc kousek než těhletěch fakt do rychlejší ale co to platný je to nepřirozená cesta protože kdyby to muselo takhle jako to li životě tak znevažuje lidský život normální ský život i normální člověk přeci včas se žení například děti stará se o rodin v láska mám neboť si více jsou to drobnosti například děti ne nějaký bohatství tím více se musí zříkat a či vyvést toho musí říkati více nabude to neví ale stane se tak tam je nějaká rovnováha ježíš kristus měl toho tolik když to řekneme lidově že nikdo z lidí toho tolik neměl ty schopnosti co měla to co udělal to byl vopravdu zásluhy tak veliké které měl že ta smrt na kříži probíhá jinak než přes naše smrt naše mr probíhá mystická mysli od a proto ve splátkách a pomalu protože nemáme toho tolik co bychom byli čím chm se byli vyznamenal nebo co bychom byli od boha přijali jako měl ježíš kristus no myslím že to stopy zase kliku protože bohu sbe vykládá že vychází tato kontemplace z božské jednoty a učení ježíše krista odvozuje to je všem tohleto kontemplaci a koncentrace je tedy stav písty a který pomocí vědecký ho bádání nemůže být nikdy postižen nemůže být nikdy dosti žen pochopen jenom málo kteří dosahují spojení s bohem neboť ale ne proto že by to bylo od boha řízeno vy a ono se to everestem vidím není kde jsme či ale nýbrž proto že lidské nedostatky brání božímu světu aby vstoupilo do našeho vědomí takže když teďka vykládal na této úrovni to též byste že ji přichází tak to vypadá takhle vysezená bůh světel si přeje aby lidé byli vidoucí a proto aby v minulosti našeho ducha jak se bude ježíšem kristem viděli to slovo je na ukazoval jak máme se máme dívat na jeho příklad a konkrétně je to se máme dívat na zrození ježíšovo zření syna z nebe mu neodporuju to je výborné kéž by to církev měla ale je to málo na znamená to u se dívat na zrození člověka a to je zrození syna člověka jako syna který v sobě boha a ze stvořeného do věčnosti zpívání stvořeného do boha do věčnosti a takže ona nemusí se váže neba nebo spadne to ani tohoto boha který by pořád do světa z bohem který do světa posláni nebyl který sebe neposlal takže když potom přijal toho syna marnotratného tak to byl on jse vrátil a ne ten který to promarnil a kde by bylo možno pomoci a při víte takže tady je teče vidět ten je tedy hezky vysvětleno ale bych to asi nestačil ještě mu stránek a víte proto ven abyste se s ním potkali na z jiná by deše den menší brzy vzal ješitný do vycházejí na toho nazíravce lidského na toho boha že ne za sebe k tomu bohu tím nazírání je je se láskou rození vody a ducha pádu je ještě další vysvětlení upozorňuju vás že zrození z ducha i z vody je proces který začíná v matčině těle neboť plodové vodě se nacházíme v matčině těle a tamtu začíná z vody se dostáváme jako z obalu ale ta voda zůstává uvnitř to je naše krev a kdybychom byli ve krve tak nejsme živi a tím je umožňováno znovuzrození z vody že se v lidském těle kdybychom nebyli v vodě tak znovu zření vody není možné jenomže co se ukazuje v tom jordánu že nestačí mít tobě tu vodu a a taky od boha musí přijít pomoc neboť tam začíná mystika začíná vědomá pomoc boží a si poprvně byl vědom že bůh miluje a nesmírně miluje prosím vás kdy vás měl takle někdo králi tak vás o tráví kdybyste vy ho neměli stejně rádi protože by se vás dožil jako klíčí ale ten bůh vás netrápí že je vám to nesmírně vzácné a milé protože víte s kým a ty to čest takže ten křest vodou spočívá v tom vysvětlení toho je ta že od chvíle co opustil to rodinu vzdal se vnitřně přinášet s i do mohu který měl být jeho vlastní a ke všemu vlastní že mohl o sobě říci nemám deka by hlavy sklonil od chvíle li toto poctivě můžete osobní říct že to že jste tady ale to není vaše ti přicházíte z vlastnictví svého nevlastnění svého ještě ne nevlastní i sebe točilo ne to vyložím při tom duchu tak se dostáváte do jordánu máte právo vstoupit do je a potom probíhá když to nedá de poctivě to před tím pro byla to klasicky než kdyby milovaným synem božím nebo dcerou boží a nedá se protiví dělat a právě tato síla boží lásky vás přesvědčí o dvojím za prvé že vás budu byl deše a druhý se mi vydejte když na to dete cestou poznání na tebe cestou lásky tak se tam něco vložili jsem tam nic nedožil tak u to bylo jednoznačně bůh mně je a nejsem schopen a prosim vás říkal že jsem nevěda se modlil aby miloval pána boha taky a víc než cokoliv jiného a nemiloval jsem jsem na nikdy nestačil ale miluju a abelova nebudu je to je kacířské vy když si myslíte o pořád mu ji že ho bylo jenom cítím že on u je to si nesmí vaše včerá člověka který cítí že ho bůh miluje a že on nemůže dělat zvláštního termíny on může nadávat třebas na je na stáňu protože je si vědom toho že člověkem na úrovni sama tendenci se dostat se musí s ním cloumat aby tam neustat protože na žádné úrovni se nesmí zůstat ani na pochopitelně to nebe jak jsme si to líčili u svatý terezie je ustavičné sebezdokonalování to budu překládat z toho při rana se to je poslední tíze tam se schodem při terezii se a s tím širšími svatými velice snadno protože zhora se potom zařvání od této chvíle jsme se převádí shora a ne silou svou vlastní stejné se ovšem do toho vložit všechno co jsme mohli všechny ty hlavní dejme tomu mohutnosti v tomu říká že paměť vůle rozum do toho musel být vloženo aby vůbec ne se dostane do konce při tělesně ale ve čistí tohleto by tam vadilo aspoň to aktu toho znovuzrození z vody tam nejsme sebou nýbrž bez synem božím ne synem člověka tam nevstoupil syn člověka jako lidé se o sobě kristus mluví svým člověka tady se říká teprve si můj milý syn boží a to poznal také svatý petr a proto byl tak s tím těžší znamená tím posláním takže jestliže k tomuto dojde tak se život obrátí na ruby to znamená i byl člověk připoután tomuto světu teď je připoután touhu to je vnitřní život o kterém nevíme a oni připoután tomu vnitřnímu světu o kterém vůbec nevíme dokud jsme v zevním světě dokud vidíme jenom tento svět takže tento člověk se začne dovídat o tomto vnitřní nitě jako když se tam narodil ale tam v plenkách postupně se začnou projevovat prvky jemu to vnitřního duchovního světa a on z toho vyvozuje důsledky pro svůj život a to ještě nemá a že to zrození mystické z vody že se nedá předvídat to se čili za to nevíme kdy člověk dospěje do toho stavu vteřinu předtím jsem nevěděl že v bůh ří a takové bohem když jsem k němu neměl poměr a byl jsem protože voni mocnější než co si člověk po něm bych jestli ho po následuje jako třebas svatý pavel nebo neprojevovala toho není rozhodující tak se vlastně rozhodující na učí by takový křesťanský mystikové říkali ono se mu to zlíbilo s to ne si ten život lidský takový průběh že člověka připravuje se ve svém životě vyznám dost tak vím že jsem byl připravován tím utrpením při těch operacích co se bylo malé ne a potom tím vším ostatním že jsem vyslyšel du milost a hned se sledoval jaká pocházela z toho vyprázdnění těmi lékaři takže by se dalo říci toto ovšem byla cesta která by se nazvat cestou poznání i přivedly k poznání nějakého vědomí tak nějak ale cesta lásky to nebyla ta nevedla k lásce k bohu na prosedníka boha v tom pojetí a možná že vedla být než si myslím protože jsem to pojetí které k lásce nevede odmítal protože to vede k lásce k bohu jinom jako měla ta babička kudy sobě a ne kvůli bohu a pravá láska kudy bohu a ne kvůli sobě ti učedníci milovali ježíše k vůli sobě a ne kvůli bohu na svatýho jana který asi nemiloval sobě nýbrž miloval ježíše jako takového a nebylo mu to jedno co ten ježíš k nim udělá víte to jako ten mi sympatický protože nejvíc teček učedníků protože mně bylo dokonale a jedno za jiných okolností pochopitelně co ten bůh se no udělat to že jsem na kde věřit ne ale protože jsem tím začal tak na jeho vůli nechávám pořád dodneška aby si uměle no dělal co bych chtěl nemluvím mu do to absolutním od a nežádá aby byl uzdraven nebo nevím co bych mohl po sebe žádat to není podlost ale je to snad známka toho že on miluje a to cítím a tak by že všechno co potřebuju a proto jsem možná tvrdě lidsky zakročoval proti modlitbě prosebné neměl jsem to dělal to je to přiznávám ta své oprávnění i na cestě lásky když člověk dosáhne spojení vodou souzení vodou tak musí pořád prosit protože ježíš kristus to ukázal svatém janu je to napsáno jak prosil od se za ty své učedníky že jo a ti je na to čili musí ukázal to tam ta začne náhodně ukázal že eště musí zůstat u prosebné modlitby prostředí v zahradě getsemanské proti eště na kříži že dokud nedokončí třetí stupeň musí se prosit prosím modlitba bere ovšem na sebe jinou povahu jiné zření méně slov víte vdechů bych tak řekl a více vnitřního svými sounáležitosti s tím koho prosí o čemž dál dovol abych a tak dále tak v tomto smyslu se modlil a a tak si taky myslím že když tady jsem že když jsem se ani kristus ale tím se jeho učedník a že tady postavil vás jako jeho učedníky abychom se vzájemně doplňovaly a proto od vás pořád chci abyste doplňovali ani si dete představit jaký je to pro požehnání než doplňujete jenom to že tady se bych se nikdy nedostal formulacím které jsem tady řekl mente si bolestí moje spisy tak to bude to v jeho spisech nebylo to si vzpomenete a protože jste byli vy abys ta vám neutrálního nějakého pomyslného čtenáře a také špatného čtenáře a musím psát pro všehny že tady můžu psát pro vás a to je veliká výhoda tohoto setkání li říkám pro vás tedy tak a teď ještě ktero tak jestliže tam mluví ježíš kristus o tom že tam působí duch jako když vane nevíme odkud a kam tak platí také že toto co se děje s člověkem v jordánu není trvalého že může to být a nemusí to být trvale ale proč to ani dokončení téci tak na to nadít to trvalé není takže je jako úplné šíři toto působilo smí a to jsem neznal tento svět nebyl to můj svět nebyla to moje matka musela krmit o a přesto a to nedala ona si myslela že se úplně nezbláznil že z toho vědu tak to dělala na udici sláva čest vydržela jsem nevydržel víte to je tak silné na cestě poznání že to člověk nevydrží kdyby neměl partnera a na cestě lásky je to k vydržení myslím že ten než byl pokřtěn napřed janem křtitelem ku pokání že by byl potom pokřtěn jako že byli všichni učedníci pokřtěni ježíšem napřed o není tam něk ze šejk pře ště ale jak to že oni se považovat pokřtěné on je křtil a třebas to dobro takhle se tam na kropil nějakou vodu nýbrž že duchem svým ctil neboť ten jan říkal křtím ku pokání ale on křtí duchem tak tím duchem je pokřtil a oni o tom věděli že duchem pokřtil a ale to při duchem nebylo tak plné zrak jako nebyla trvalý účinek zrovna jako neměl trval učně do pokřtění duchem zrovna tak u těch apoštolů když když to když křtili ty celé zástupy koho viděli sestupovat jako viděli se o to padoucha svatého toho pokřtili to bylo křtěni duchem to nebylo do bylo sice vodou ale duch to byl tedy to působil rozumíte čili jsem to doplnil je to převodu ale je to působení duchem jenomže úvodní po způsobem duchem pak pře přichází nějaké skutky a nakonec těch skutků se dovrší přichází křtí křest duchem samo je není voda je není třeba zevní pomůcky na to přeháním protože bylo že úkol do tiše k aby bylo vidět a není to je zevní pomůcka ani mojžíš se nevyvaroval nebo nebyl schopen bez zevní pomůcky projít těmito ty protože viděl a který neshořel oči ke těmi jsou zevní pomůcky to se nemusí stát zrovna nám nýbrž to je osobitý pojetí podle jeho založení a viděl ten keř my ho vidět nebudeme pochopitelně no a tak myslím že se vyrovná a s tím křtem vodou a víte když tedy byli s popřít učedníci vodou jak to dlouho vydrželo z buď to v nich takovou trvalo víry dokud všechny okolnosti nasvědčovaly že ten jejich mistr který je pokřtil je pravým spasitelem ale když okolnosti přestali tu na svěřovat tak ta víra byla ta tam jestliže je ale mezi těmi učedníky byl někdo kdo miloval především a teprve potom věřil tak ten s víru nepřešel řeč že to asi ta láska je silnější než víra na nebi zůstává láska a víra a naděje mizí a není třeba víc než lásky a teď ještě dál jestliže potom žili z lásky kristově a oni to prozrazoval že jako je miluje že miluje nade vše protekčně bych tak řekl a že to dělá proto že koho miluje že oni jsou solí země a že on je potřebuje aby země nepropadla do země aby prostě byla živá by své solí země a když nebude země osolena a tak dále tak prosím vás o těmi učedníky soll zemi poničil stravitelnou pro ducha čili to je poslední jsou tam ocení vodě ten křest vodou způsobuje že duch jako takový bez prostředků vody bez podle pozic může vstoupit do toho člověka jenomže tam je to všechno objektivní zván duch boží přichází v tom jordánu s jako by z nebe tak to aspoň viděl svatý jan křtitel si šel taky ten nás to zřejmě řekl tomu janovi masku páně ten jak to neslyšel a přitom nebyl takže to je prostě zkušenost svatýho jana křitele která se přes jana žáka jana křitele dostala k tomu važte bible do evangelia svatýho jana a tak dále tak to je poslední soud a kdybyste chtěli ještě vám vydobude že toho ducha pochopitelně a nepotýká a člověk ještě bych měl něco o tom říci prosím to je velice pochopitelně to lze věřit a ale ty učedníci museli vydat poč počet z toho křtu a jsem si všiml hned přeškolním věku že když jsem tuto sílu použil vod boha přímo pocházející nepřevtělí se vyčerpal víš a voni taky za tři roky vyčerpali kdyby byli nic nedělali tak vůbec to není možný ani to oni museli zvířat rozumíš ale ježíš kristus krásně ukázal že ta síla se vyčerpává řadě mu žena se bytí to tokem dokazuje ho pláště vycházejí a a nemyslí že nevychází a s učedníků když takhle leč prosím na taky vyšla síla a byl to vtělený bůh a oni tu sílu věnovali oni milovali bližního jako sebe do měli milovat takže se s ním podělili se taky vědomě s vámi podílí nemysli si ale ne oslabí mně to protože mám za sebou jiný křest ale kdybych jako ježíš ukazuje totiž případ jak je to před tím druhým jsem ducha rozumí tak něho asi a musela být jak by ji by nám nena pod pod napověděl on se opravdu stát člověkem on byl synem člověka a takže v takových připravenost u člověka nelíbí a mockrát věta dvacetkrát je to o tom miluje evangelium a různu tak to nepovažuji nějaký přeřeknutí teprve on říká teprve budu syn člověka bude povýšen potáhne k sobě všechny do doby ne on musí být povýšen do stavu ve kterém odevzdá svého ducha duchu božímu znamená sjednotí svého ducha duchem božím to odevzdá neztratí znamená rozumíš a ta odevzdanost není u toho žáka u toho učedníka kristova nikdy takováhle oni se neodevzdávali voni ztratili ty rodiny pravda vnitřně ale pořád stojí o svůj prospěch bylo stejnou měrou že by to hodně benevolentně řekl ježíše krista jako sama sebe asi tak sebe ztratili do mnohem později při seslání ducha svatého ale to se dokonale ztratili to opravdu potom sebe neměli vůbec rádi to sebe začli teprve vidět to bylo totiž jestli jsou nebo nejsou hlavní že slouží on kdyby se ještě měl něco dobře tak to se podívej na ježíšův život že se vrátil do opuštěn a sám a smrti neměl vědomí spojitosti s bohem prosím a byl to vtělený bůh tak to potom můžeš předvídat u těch žáku někdo myslí život nás učí život ježíše krista a ne jenom to co se tam říká to co se tam děje to je děj našeho života toto nesmí říkat či tady opravdoví ke vzniku teologickými se hodí poupátko tou říkali tak to je moci li to první či něco co jako přesahuje rámec naší víry ale po dítě věřit v toho toho boha tak jako že to není nic lidskýho toho ježíše krista co si člověka při tam tolikrát řečeno bude povýšen teprve potom potáhne a před tím utáhl toho málo ani vlastní národ neutah že ano a to měl především když tam byl poslán u táhnout to je nedokonalost to není žádný reparace začátek procesu ten křesťani to tím čte ducha no a to von se k tomu křtu duchem dostal smrtí na kříži zmrtvýchvstáním tam tělesnost nehrála žádnou roli kdežto do doby byl potřeboval tělesnost a dokud ten žák potřebuje tělesnost tak není dokonalý říkal svatý pavel tady to vidíme jenom jako tak do sabi ale potom tam nebude mít pro tělo to budeme vidět posílí po smrti a on to zažil dostat který na tom světě že přitom nebo zvěstovat tož to byl napsán tak ještě něco je ten ani i byl takový křehký ale ona musí ukazovat naší přeřekl on tam ve starém zákoně to napsáno že se musel s žít člověku tak aby byl jím a aby abychom sebe v něm poznali kdybych pořád tak strašně povznešen tak sebe z něm nepoznáme a nebo že se moci říci o to do než tak dopadá že si říkám e to je přeci kristus si nemůžu osobovat práva že bych zažívat to co on ale opravdu to zažíváme a si myslím že se ten kříž zažíval taky takhle i když tedy je pravda že to bylo obráceno jako u toho ježíše krista protože on to zažíval a věděl že to bude zažívat kdežto jsem to zažíval nevěděl jsem si to budu zažívat abych nemohl mít žádnou zásluh protože na rozdíl od svaté terezie a ti pořád myslela a pět a to učitelé nějaké zásluhy jsou kdybych to nepřiznal lidé věřící že nás sloužit jsou tak bych říkal co se modlíte do třetího stupně se nedostanete to je záslužné ale nevede to na konec kdežto jsem takovou zásluhu neměl to ti musím vědět do ze nemodlil sem se modlil prosím vás ale vůli rodičů ale to nebudu žádný modlení a jsem to odříkávali že jsem nevěděl co říkám prosím seuse přísežně ponižovat a to musím ale abyste věděli že nemám vůbec žádnou zásluh po to co tady říkám ale ani špetku je potom na těch u těch konců nedá žádnou práci být ničím kdežto to do strašnou práci cesta jak ona pěstovala s obrazem extaze s obrazem to je milosrdné do těch největších výšek ale tam ta neveď zkrachovat protože pro dohadovala u ke no puedo budí zoufalý umírá že nemůžu umřít vnitřně to se mně nestalo jsem byl zoufalý z toho že pán bůh je tak tahle že se nedokážu tomu zpřítomňovat a je to ostuda že nevím co dělám to je špatný je to začne ho hlediska je a hledá ne k boží který snímá sítí světa von se ho sám nedopustil ale všechny hříchy světa na sebe brát a to ne a v okamžiku smrti ale dokonce tobě se odpouštějí lích do kde se platili ty hříchy máš to převzal klidně a tím spěchal na kříž tam nesl naše hříchy a tam se krví potil ještě nechápete že podívá stačíte ství sto od prvního okamžiku narození ježíše krista na svět do zmrtvýchvstání všechno je spasitelský úkol rozparcelování na malinké částečky abychom ho pochopili takže bych si dovolil de ta dopoledne tento spasitelský úkol a vysvětlit ale prosím vás neplačte mi při tom neboť te do jací že my si toho nezasluhujeme a tak jenom se brzké e to je dovoleno ale ten ježíš kristus nechce abychom se dali dojmouti protože dojetím to je usebranost srdce to teprve začíná není to tam se zná hodně vtipu ještě srdce celé duše z celé mysli nepříčili to začíná tam u toho srdce a protože jsem či opačně z začlo celé síly své se sekal tak se s tresty taky vstupoval s pomocí boží do toho poznání jeho přísnosti ano tak mějte na vědomí že musíte začít se tím srdcem v jednotě srdce a to kdybych s tím začal být tady tak se všichni unešení protože to je jedinečné a to jsem vždycky dělal na konec nastolí ten je sem vám to připomíná a jemně abyste mi tady neupadl do snáze že upadnou do esta srdcem to znamená citové snáze při věčná textové kyticí na se dostali než přesto všem jich ba to svatý filip nevyznával jako extazi jako správnou protože ten sice člověka znemožní aby dělal něco bližního že on se k tomu tatam jedna extaze následuje druhou teď dívka tam v třetí teda ustavičné extázi ale běda když upadla před tím li elitní fatky a tak dlouhá a z toho zůs vyšla říkal tady musíš se tady jsou li ve potřebuju abys je dostal z hříchu pomocí cíli spasitelovi takže na nás je abychom pomocí síly boží snažili se nejenom na sobě ale i na jiných lidech kteří buď si to přejou anebo mým dopřejeme tak to se nemusíme se pokoušeli o to aby se vědomě spojili s bohem tomu víme se o to snaží abychom tomu nějak přispěli jo tak jsem to chtěl říct tak jestliže toto děláme pak je všechno nejlepším pořádku že my musíme vrůstat do toho milováním bližního jako sebe samého nemyslete si že ti učedníci toto uměli ty tomu teprve učili a za tři písemně že naučili ale ježíš musel a ustavičný rady aby to nepřekračoval protože nenávidět ty co vás vyhazují ne a co s ním nám musí dělat do vidět to všechno musí napovídat tím že jim to říkal klidu te nepřátele své a tím že jeho slovo je skutkem neboť o slovo boží jaký namátkou sílu a když se a to to to si nedá tak to neumíme prosím vždycky ten bližní je něčím víc než jsme my sobě a jsem v okamžiku když jsem toto poznal jenom jako křest v jordánu nic víc tak tak nesmí záleželo na každým dvoru že jsem hájil třebas tu mouchu i za cenu zranění z osobního to přeci by dneska neudělal tak víte jak to jak to ochabne do přenesení kam jinam a tu