Karel Makoň: 89-37A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a na dno a zažití pustil a ramě a neřekl mně ani slovo a manželka sháněl džbán o to sháníš ba no tak neví kde žáky a jsem ji podal džbánek a ona chtěla ještě větší neřekla proč jsem dal větší vánek říkal to by stačilo a ona šla sama do lesa před tím než a ani na ulici o to a nově to ještě bylo do věnoval padesát pět ne a teďka nedošla na ruky a navrhla plných ne zase samo sebou sledoval si nechce spát se do vraždu v tom bude se a ona přišla vlivem jsem ji přišel říct na pokraj lesa a říkám to si dělala no byla se nabudu kávu koláče a říkal a ty se nebála v tom řekl a proč bych se měla on ani nevěděl se takový lotru je váš strach ani nevěděl že se bál někdy tolik let dbá od roku pět let možná to se takhle bojíš netýral jak jsem mohl nic za nesmyslné a hned tu podivovat trpíš a na nespojoval že a není náš to bude s naší případ čili tento případ tedy vy zažíváte jak ani to není řka nebo to je stejný případ sebelásky ale na není ší úrovni bez poznání duchovního kdežto na úrovni tak jsem tak zažíval předcházet přecházela extáze rozumíte čili ten traktát na daleko vyšší úrovni po extatické čili to přiznati stejné ale je to nenajde úrovni dává stojí de a zastavil do toho bůh tou radostí se setkání kterou jsem měl každý den před tvé jsem zase znovu k takže ji z toho nedělejte vím že nemáte k dispozici zezulku který vás toho dostal ale vy taky nejsme na tom tak jako byla moje délka ale nemyslete si že pán bohu čet vy máte na stav protože nemáte za sebou extázi kdybyste měli jedná nebo druhá nebo kterákoliv z vás prostě to extaze jsou tak by se to provádělo na vyšší úrovni radostně byste očekávala ten strach a dušoval byste se přetváří boží že neutečete toto můžete udělat druhé se a on bude prodlužovat tu dobu bez strachu přivážeme soustředím že si modlitbě tam kde se ocitnete zastaví v tom stavu supramentálním teďka budu moci mít příležitost toto vysvětlit spravedlně způsobem jak doufám že mi to příležitost a on gnóthi pramen tady a tím i tu moc byl nesmíme dělat tu rezidua si vezme to řeknu za tak budete odpověď na tebe starosti a budete se mohl podle klidně zařídit je to jediné ne ve mně ale v tu zkušenost kterou tady říkám bez příkras ta víra takovou zkušenost je důležitá protože jestliže jidáš neměl důvěru tu zkušenost ježíše krista stal se zrádcem a vám opravdu v těšen stech nelžu a jestliže tedy takhle mluvím otevřeně tak je to proto že se o slušnost zasluhuje a výkonu to říkáme které zatím provádíte se manželství za beznadějné protože se nestarám že by vám byla manželka nebo manžel odvolán tady to bylo tady tiší manželka byl od sobě přestali patřit a a to zatím nedostavuje prostě došel došel dech to není to pravda a neříkám že to zavinil antoníne ale zavinili to celkový poměry ve kterým a druhý ho taky na kou roli ho a ne malou a to mělo zase odvolání manželky že se to projevilo nějakou chorobou nevyčte lnou to je následek to není příčina příčina chorobě manželky nebyla v holoubě samé nýbrž to byl následek něčeho jinýho no ale baví jenom to že nebo utěšuje to že je to že tady snu se neztratil v délku tak tam nahoře tomu nerozumí tak dokonale aby mohli říct kdy to skončí nebo lito začne na jiné úrovni nebo a tak dále manželce po původní půl roku před smrtí lekl vysoký esence du jmenovat že půjdu za na onen svět za pět let a zemřela osmdesát jedna přinesli tomu pět let osmdesát šest a podívej se na kladená je osmdesát devět a tady se než bych se viz tady své a jsem ochoten o to odejít kdykoliv dělám to co mám oděl ale zřejmě jsem velice pomalý takže jsem ten plán který mám od ona boha nesplnil v čase tak musím dělat přečasto to víte že to není zdraví případ přečasto jsem a vymýtit že to je strašně zná záležitost myslím zevně no a tak bych vám chtěl říci že nevíte si nic z toho že se nedá ani nabude to neumí říct že se zjistit kdy co začíná ryokan čí a na jaké úrovni je to protože jsem si taky myslel když lékaři operovali při doví že chtějí zabít a vám řeknu to omyl to dneska vím a vy to víte se mnou ale byl to správný mil kdybych si byl nemyslel že my chtějí zabít tak jsem se tolik nebránil jsem práně život a to se brání opravdu vém každý by to z vás bránil takhle že jako jsem to dělal že jsem byl dítě to je jedno ale protože jsem věděl že chtějí zabít a sem to věděl nelítosti zabít poprvně jako po čtrnácti se měl vždycky víry to že ti za tak prože sem to věděl tak jsem z toho musel od důsledky že jsem opustil ty účinky ti to jejich zásahu pudete jsem smysly putuje sem rozum otevřel jsem hranice úseku malinké úseku ab rozšířil jsem ten úsek nahoru i dolů a i do nic rozšíření vědomí nespočívá jen v tom že tu na tahne za na to bečka za rozum pak třebu de od osvícen to by bylo málo osvíceného rozumu vždycky málo protože to měl svatý o jednou dvakrát zahradou a tak dále to je výjimka ale rozšiřuje se vědomí i dovnitř úseku ab a to musí dokumentovat na to si počkám vstoupí to vědomí boží do úseku ab tak že ve vás bude je na bůh jako se stalo mně v koncentráku ne vás bude myslet ode myslitelem o bude činitelem a by to nejenom budete věřit a byl to pociťovat jako to pociťuje on to sám proze to pociťoval jako to poctívá a těch vět měsíců v tom koncentráku podívejte se říkáte mi tady někdo z vás snadnost sky to poslouchati čk uskutečnit vůbec to nelze uskutečnit to nelze v tom procentní nelze uskutečnit on je činitelem čili jestli on v úmyslu záměru tento vesmír přivést k sobě a člověk je tím prostředníkem na nejvyšším stupni aby mu k tomu pomohl a on si ho tomu přizvává tím že ho nechá zrodit se v lidském těle příchou tělesnosti ty transformační a pánem který nemáš ani zvíře žádosti na žádný kámen pochopitelně nikdo vesmíru žádný prostor ani čas nemá to co rozhodnost tak pak je nikoliv naděje ale také jistota že on to dokáže on toto dokáže jenom musíme dát právo aby to učil a to práva aby to učí na kterékoliv úrovni je se nám velice těžko mu uděluje protože máme strach o sebe kdybychom neměli stránce ve vnitřní tady nepřekáží jako to je stav sebe tak by mu abychom mu to právo udělili jestli si všimneme malinko toho jidáše eště jednou oním ten mně aby se tento patří aby to nemohl dál vysvětlovat jestliže ten jidáš byl jediným z učedníkům páně kterého ježíš kristus zaměstnával ostatní nezaměstnávat oni si sami za tím že konali dobré skutky on s ním nechodil jenom když potřebovali jsme jež no tak si ho zavolali o nechodil tak úzce s nimi byl s nimi ale ne tak že osobní jako si to myslíme brž becky nezavolali případu který rozuměli a náš ale ten pochyboval o tom že ten ježíš kristus to dělá správně a toho důvodu že měl na vyšší rozum který mu říkal toto není správné například nechat větu mast na hlavu ježíšovu když ona se mohla prodat chudým pro nad a za tu li ti peníze to měl pravdu a byl největší ze všech těch učedníků páně citliví každým hříšníkem s každým nemocným trpěl cítil čili ten byl nejméně případem k tomu aby zradil ježíše krista jenže jak se dovíte z tohoto povídání to nebudu opakovat byl neurastenik jako jsme my všichni a takový člověk musí být zaměstná tak prosím vás když není zaměstnán tak dělá jenom není myslí na sebe zbytečně a od nebude na tom pokrat k dále čili je dobře člověk je zaměstnán protože neurastenik ona se žlab sám sebou hlavy manželka když byla v tom stavu těch bázní tak představa praví domácnost s hotový děti říct jenom vysílá na sebe to byl případ že jsem to čtyřky pozoroval že mi tak příkladný že opravdu nic lepšího životě nemohlo potkat než tohleto pozorovat takovýho neurastenik a dovídat se za zásahem pepíčkovi jak je to povrchní záležitost je to do hloubky vůbec nejde a že si z toho nesmíme tolik dělat jak se nám to jeví tragické nemůžeme z těchto více ani sami musíme se nemít jenom pomocí boží a on tady je k tomu aby nám pomohl a je připraven jenomže musíme a právo aby do nás vstoupil a ona vstoupí trošičku a je a je nemít ucuknete zase začněte znovu nejde na to tak jako kupředu dozadu kupředu tak na to víte prostě osměluje se vodě duchovní teď tam to je to partnerství matky při kterém obětovala bohu čtrnáctkrát i říkala o těch bouře čtyř let že lepší nevím lidem že v náruči boží než naší lékařů a chodila obětovat se mýlil v tom v tom povídání žít síta ženě vodil betlem skákat nikoliv ona vodila do bylo daleko blíž ještě do chrámu svatého martina ve tiše tomu říká je to martinka uče dneska je to evangelické kostele tedy to dokázali i o že to vše a tím si nápis eště to tam tam vodila aby nalezení tuto stihla nazpátek těm lékařů a svou poprvně potom ho věda boží a napřed a jsem tento rok před tou horečkou šel tou ulicí a poznal jsem vám toho martina žije tam bodavá to tedy je zázrak tyhleti dítě to za živa naposled a jsem tam v v půli bc nebyl vod doby najednou jsem poznal ten kostel svatýho martina se vším všudy s tím pocitem jak je obětoval tomu bohu ale kdyby byla tedy zůstala u řekl by čtrnáctinásobném oběti poctivé oběti bohu tak by byla neudělala všechno asi nesměl zřít jako partnerka která bohu přejete přes aby byl boží ona totiž komu těch maličkostí které nebudu jmenovat jsem ji nejmenoval jako že věřila že jsem že se věřící jedenáct ráně pořádně věřila jsem nebyl věřícím babičko mně nevěra že člověka a tajně tajemný když měl hodilo kosti tak kluku to mu ježíš a se měl telat se mám kadidla ono přesnější když se modlím poctivě každý den a nekáže křížem a vím co všechno se všechny úkoly katolický církve jsem dělal tak věřila že věřím a jsem nevěřil a jsem jednou se obětoval tak ona mně to dala terezie řekl při ses obětoval za rodinu a sám byl nevěřící to si udělal víc než by si byl věřící to je velkorysá žena tam rozumí nedá na to a ten pojem víry a to na ten a ten fakto sebe obětování na musím přiznat že jsem se kolikrát tak musel obětovat abych vydržel na příklad si žít tedy jsem vůbec nevěděl kdo k něčemu je jsem tam vodíval jsem musel být chrámu a na deka se dal o duchu a nejsem ani tam těch maličkostech jako je přesvatý v plzni se mi dostávalo ale jsem nezůstal venku jsem se jakmile jsem začal být normální tak jsem se vrátil do spal jsem měl možná špatní vyklíčí k díla všechno je pravda a tím jsem a říkal že to a si kladl při živé ale to by bylo všehno vedlejší důležitější je že ta maminka začla mít radši než pána boha že ona za prvé věřila že věřím že jsem že se poslušný že je všechno co ode chtějí tak považoval za dítě opravdu boží a měla namísto boha jako někoho jako výstavní kousek no a když jsem dvacátého smělo ří na po prvně sice devět se na pocestného učil v plzni tak před tím osočen jsem věděl neviňte žádný hlas a naučit se stalo pevně že když to matka nebude mít nepřestane mít trčí než pána boha tak ty zahyne tak jsem to matce řekl matko když nebudeš limě nepřestane žít tak ráda jako máš a máš nejradši boha tak zahynu li tvé lásce a on řekl láska mateřská přece nemůže být hříchem nějakým říkám co vím a nové se s nebavil a vodou či jsem se o ni a šel jsem do prahy a byl jsem tím zatčen bez nevíte stání si druhém neudělal samo sebou se nešel ze se vyprávěl jsem byl před koncem študia na to nižší bonzů se jako třicet pět tak jsem prostě byl předurčen k tomu tou vůlí boží jako dycky vůlí boží se tento se se mnou dělo jsem si jenom maličko s takovou že to sedmnáctého listopadu třicet devět se byli zatýkání jediný světic i věští studentů tam zatčení jsem byl udeřen takovým způsobem do pravého ucha že jsem ztratil sluch ale úplně že vedle zastřely člověka vidět jak uteče tady krev jak klesá a na neodevzdá ta ale nesčetné křičí o křičel přejme nesmím se vůbec nic a asi tři hodiny se vůbec neslyšel proto se začal jeví takový zvuk a se začal jsem do nakonec se za několik hodin znova tiše ale proč se slyšel a proč se byl jediné udeřen a tou ránu protože se mezitím vyvolávaly ty doby hotový nějakým studiem aby se vzdálili že mohou ji domu že o nestojí že oni jsou tam pro vysokoškoláky a nikoliv lidí o pravdu vycházelo v těle řád při neustou noci zapisovala něco ne a oni odcházeli ale jsem se nedověděl co tam děj teprve když jsem začal zase slyšet tak jsem se dověděl že kdybych byl slyšel se zaručeně přihlásil a zaručeně by byl odešel domu nebyl že se centrálou snad se mi dostal do koncentráku sem tu cestu nedokončil tehdy do na tu úroveň na ten zde objevil že bůh je činitel uvěznění duhem byste dále a jsem jenom poučná deska jeho jeho milosti v něho velikosti jeho života i se mají ten kdo žije nýbrž on zcela žít to by se byl nedověděl podobným by se bude na se muselo lidsky nebere ale ta matka zůstanu partnerky potom si jeden jednadvacátém zažíval jako tehdy osmdesátého ří na třicet devět jsem to zažíval že najednou věděl že jsem nějakém veliké nebezpečí věděl o nic nepřišel věděl ale tak takoví toto že věděl i to dělat věděla co dělat že máme obětovat bohu mně to jsem ale k a tak tomu bohu zase obětovat tak poctivě jako státá se tím od dvou do čtyř let a to způsobilo ti kilometrů vodní severně a nad bere že jsem tak snadno se vzdal sama sebe bylo třeba partner sem vás bude taková jako je strach počet na jež okamžiě přestane býti nemůže podít vám si jenom obětuju bohu a na to šel dovedu do sebe panovat co on budou žil toho plete to může udělat jako živou alenka udělá ani neudělám a když potom dali slova ve svém záznamy ku po příchodu tak říjnové nástroj zažíval jsem byla nucena obětovat bohu a ta si obětovala nevynese jestliže si zemřeš nebo nezemřeš e zemřel ty obětovala zemřel třebas nebo ti obětoval ty nezemřel nebo bude zachrání to jsem nevěděl to nechali kam zhora na holičkách a neboli k se mi zdál sen kde mně bylo věčno uvidíš asi vším než unci ten sám kašnu tedy proti tak dále a nikoliv jiný příznaků ten den přijde tvůj syn z koncentráku domů čili jsem nabalit že jsem obětovala správně je pán bůh nestojí o život nějakýho člověka nýbrž o tom aby ten člověk jemu patřil a to si prosím vám uvědomte to jsou klamný strachy a tak jak jsem to dověděl ráno jsem na na bohat a díval jsem se na ten každá aby dělal jsem nebo se se okamžitě se vrátila bažil se pojí tuá na peklem koláče takže teď čerstvé koláče a bramborovou kterou máš tak rád máš to nastol přišel se stočil nebo řeknu to jde o látce nádhery a kdo tu zařizoval maminka ne její víra v boha byla náramně jsem nevěřící padouch ne jak říká o mně moje babička a vona byla věřící a ono to stačilo by partnera výborná věc a šli po na věc kdybyste totéž co říká vy ste udělal vůči mně udělal vůči manželovi ten stravě taky přešel všimněte si ovšem protože on se taky dovedl dva objevili ráně dokázal a o tom vím ejich víš že ale nemáš se tolikrát aby si vynechal při tom manžel a ten o tebe hezky no tak s to ne to nic stačí to o tom strachu tady mám dotaz jak to že buddha zavrhl boha osobního to řeknu celý se o a na jeho místo postavil neosobní zákon který nemůže být milosrdný či ne tedy prostě to bere hlava nehlava ne je to zákon jenomže bych budu stoprocentně mluvil z toho důvodu že každý člověk když přestane nebo nezačne ani věřit když přestane vy nebo není věřit a o přestal věřit protože o kdekterý jogin vyhodil jako nemožného neschopného a dokonce se mu nepodařilo ani v tím na který si vyrobil že jimi známými něco dosáhnout tak se mu nedivím že musel skálopevně dojít přesvědčení že pán bůh je kterému se utíkal neexistuje a taky že není zuje to jsem poznal předškolním věku kdy se li k tomu aby čku ten tvůj pán bůh nemůže existovat tomu nevěřím a ona řekla no z tebe tuku nikdy nic nebude to měla pravd jednoho dne země nebylo nic a to to jenom částí jedenácti při devět to je dáno po smrti pět let ale stalo se to přesně podle to jediná správně věštila takže ten buddha když zavrhl to osobní božství a zavrhl dokonce ty prostředky kterými se k tomu buší mu že člověk dostat a porušil je aby dokázal že nevěří znamená porušil celou tu disciplínu ve které se odříkal v mnoha věcí na tomto světě a malinko navíc pojedl malinko na víc pojetím si dokázal nebo celý může to dokázal že nevěří žádnému systému kterým by se mohl člověk dostat k bohu nebo jedna ten bůh není a jedna není člověk tak nedá aby to dokázal ano a když tohleto udělal okamžitě cítili že na něco jde a neuměl tomu odporovat něco neosobního jenom jako obrovskou sílu cítil která mu přemáhá i sedí podílí a spojuji se tedy s tou pranou která je v tom říkání tovíc bohu tím podpořil sestupovati síly která mají taky za nahoru a poznal zákon který je tak mocný že přemáhá člověka i s jeho vírou nebo nevírou a vede ho k sobě absolutně nemůže není ne není možno mu odporovat takže on se když se vzdal všech prostředků i toho boha osobního dostal k tomu zákonu který všechno obsahuje a všechno miluje stejnou měrou je rovnodušně k tomu říká o tak že to na ni zákon který by se za nějakým způsobem nazvat abych ale po důvod že mám pravdu řeknu to dole jakmile toto zažil přestal žít ašramu šel mezi lidi a tázal takzvanou střední cestu kterou je možno jít do za tím zákonem to znamená nejednání jednat správně nalije právně na to říkám jednoduše to jsou který nic o tom napsány že ano proč bližnímu proč to nechal pro sebe jako ti jógini kteří ho vyhazovali a tedy to mně jenom pro sebe no proto žáka který mu to právě říkali proč protože je třeba milovat bližního to ještě po pozn tím co řekla katrai řekl přestal jsem věřit říká tomu zpovědníkovi patrně to eckhartovi a jak do máte da jako etika přežít a on říkal v jakém to máš léky no následky to takové tam sám se se dostal do toho stavu duševního není ani bůh na kterého jsem věřila ani ho svatí ani andělé a jak je to další následky na řekl a miluju byho daleko více než před tím a on říkal to je správné a to bude že se nám o boha to i bližním prosim vás za jaký konec miloval toho bližního víc před tím se jaký konec a konec toho božství neosobního který v tom tečka udržuje při vědomí a při celém jeho životě takhle vypadá ten zákon který znám i v evropě vidíte a přede na světě že mu ve říkali zákon a jíž si ty nejenom toho slova zákon a nesetkáte se s celým zenbudhistou tomu měli příležitost setkat tak byste toto neměli říkat tak byste neměli myslet že to nějaký stojí zákon který na ni o nebere ohled nýbrž všestranně ohleduplný zákon to i nový zákon boha ten to nešlo je pochopitelné a vás varuju abyste od této ten z mystika se ustupovali neustupujte protože jestliže ježíš kristus sestoupil na svět a dal nám příklad na na osobní příkad a ne ne osobní příklad k tomu se zůstat na nebi a byl by to příklad ne osobní ale byli bychom tam kde jsme ale že sestoupil na svět a řekl jsem svůj příklad vám dal a říkat osobně se tím říct a všechny ty věci které tam jmenuje třicet let a tak dále všechny termíny při a ta ale sáním a tak dále to všechno jsou přesně vyznačené termíny ve kterých se duše dostává kupředu že si se ale přece nýbrž po kte dokonalost na určité úrovni a tak dále o všech těch úrovni to platí totéž tím kdy pak se staneš myslet formálně kdyby stím víš formálně je nebyli ale není neformální myšlení je takovéhle ježíš kristus sestoupil pro pro tebe ne pro někoho jiného pro tebe sestoupil tak na to i osobní no tak vidíš tak řekni viset tíží ho prosím budu pokračovat a prože že pro tak jsem povědět a když mi na přesný předpis jak to mám dělat pomocí svého života tak to by dělat bude jeho života ho to a co vy přenesli protože tomu zná nějakým naší potřebuješ k tomu ty dávat na když on se snažil o to abychom co nejsnáze pochopili ten stav jeho k otci k bohu i že je to vztah milujícího syna milujícímu je ten zvířete se od sem to teďka si tím slova si že to personifikace tady přišel pro tebe vrchol ten z nevykáže být něco eště horšího než ta to kdybych si myslel že přišel to toho pro vepsaná a ne pro tak jsem vyřízen přišel pro o to při zásobního de vás řády ho třicátého devátý stálého devátý sice a to do vás osmdesát devět gotvaldově právě za tím gotvaldově a bych dneska když byste dovolil dobou li protože nemám novou osobou a protože taky potřebuju ku li těmto mužů a rekapitulovat něco z to tady věřící lidé tak tíž co dodneška jak věda tak církev svornou rukou jednou špatně chápou a to je starý zákon a vůbec víru provedu opravě vaší víře v tom smyslu jak by se provést měli ne že bych změnil něco na starém zákoně ani slovo ne nebo na novém zákoně ani ne ale vyložím to způsobem který vás možná překvapí ale jestliže vás to bude moc překvapovat tak je to známka toho toho že tomu nerozumíte tak pro se takového překvapen se mi prosím vás a tomu dodám něco co by to doplnil nebojte se tu nic neztratím a to co teďka budu říkat o reparace víry to potom použiju další kapitole kterou mám připravenu v duchu jak jsem připravil duchu takže největší neštěstí jak pro vědu tak pro církve je že chápou písmo svaté doslova to znamená kdybych se tam mluví o stvoření světa tak jsou to pro církev fakta která se stala a ostatní taky potopá stává babylonské věže a nevím co všecko jsou to fakta a jsou to tedy události a v žádném případě to nejsou duševní stavy kdežto když se to správně vysvětlit tak se musí rozlišovat tam dej se stav a odkud začíná skutečnost toto kdyby jako věda věděla tak by nenapadalo církev a ne na padá byli nevíru protože by to nemožné potom co vám za řeknu bude nemožné napadnout víru ale bude k tomu třeba jedna věc aby obé straní říkali souhlasili se mnou vězně věci že je tomu dosud nerozuměla to teďka byl živ a když to uznají tak se potom shonem na další kapitole se nebudu na žádání ptát ani náboženství jestlis nebo nesouhlasí a to prostě provedl dneska celý dopoledne do konce tak protože na víře je potřebuju postavit něco jiného upozorňován se důvodem než se do toho pustím abyste viděl jaký je rozdíl mezi stavem a mezi faktem probíhající v času a v prostoru tak vám řeknu co se mu stalo jednadvacátého jedenáctý e cele jenom tu pasáž je na znatelná ctí třicet devět on ten draku kdy jsem se vzdal svého života bože sem myslel že umřu že zabije ten estote říkal ten esesman žijme zabije jen by chvilinku počkat zatím co jsem čekal tak jsem vzdal ten svůj život bez lítosti a v chtivý jsem zažíval dabitur teď tato věta velice důležitá pro tažní výklad zažíval se napřed konec světa potom jeho stvoření a všechno do dneška a nejenom a dodneška zase do konce světa a tak dále a pořád dál takže tam nepatří a věta do konce světa nebrzdí o přerození vita měly a protože tento proces není logickou vazbou není logicky pro vázán nýbrž je to stav který ke se mu průběhu nepotřebuje průběh nepotřebuje čas a prostor takže jsem to zažil bez nároku na nejmenší částku času bych to přirovnal nějakému navrátil včely covi vás kuangovým který přicházel z procházky mal kliku a jakmile ji mačká tak proběhl v jeho duši celý jeho život tento život ne nějakým minulý o jeho narození po tu chvíli by moci tedy šedesát let po tu chvíli šedesát ale zažíval všechno strašně pomalu jako by to znovu dělo jako by to byl nezažil vůbec nýbrž znovu byl ve škole byl malinký dětem a tak dále studoval potom dál ve dvě spisovatelem všechno mu probíhá tak pomalu že měl dojem že znovu žije šedesát let a když to skončilo tak ještě ani ne nemá škol to krku to znamená ono to nevyžadovalo vůbec žádný čas takhle se musíte dívat na stav který líčí na to ke mojžíš že o liší své duševní stavy v nějaké zkratce protože duševní stav se vyjádřit slovy jenom nějakou časoprostoru zkratkou to se nedá vyjádřit jinak kdybych vyjádřil ten konec světa jak se mu zažil v tom koncentráku tak je to zase časoprostorová krátká to znamená je to obraz kterým není pouhou skutečností nýbrž jen něčím navíc a to co bylo navíc u toho mojžíše například když říkal o stvoření světa o potopě světa stavbě babylonské věže a tak dále a tak dále tak tam bylo něco navíc oproti tomu co se jako by stalo a to navíc bylo ten vnitřní význam toho co přitom zažíval a ten vnitřní znám od neprozradil v tom povídání o ho nerušil tím nitřním stavem povídáním jednou o vnitřním stavu a jednou stálosti on ří líčil události a musím si postěžoval že dodnes hlavně americké církve protestantské všechny ty události kterého líčí považuju jenom za události jakmile tohleto udělají tak staví to náboženství do u jasně špatného světla zase z byl stvořen svět na neví byla nějaká potopa a nic z toho se takhle nestalo jestli byla nějaká místní potopa to byla ale aby celý svět byl potopen to vůbec nic lostes talo obracel s klidem se člověk to stezka na ode bylo dole a tak dále když dolního to na čit tak tam je takovou skálu ve výši asi horního ránu toho do obrazu je nadace vězněm tu vy kola nás kála jed jedna aber na vedle druhé neboť tam sálo moře no dneska plzeň není moře ale je to dvěstě metru za to není žádná náhody a byl s lest říkají tomu tady byl okraj moře ovšem bylo to moře nitro zemské sladké ale to nebudu se s tím závi jenom si říct že takové přeměny seděli co na cestě ale kromě těchto přeměn o kterých mluví tenhleten pan mojžíš v podobě nějakého děje existuje nějaký stav o kterém nemohl mluvit protože se to vyslovit nedá zatarasit z avily správně říká on ten mojžíš když viděl ten ke který hořel a nechal v něm viděl asi nebo zažil něco jiného než nějaký děj a to na pravdu nevykládám asi ale dobře co že totiž ten mojžíš nemohl být přitom jak byl stvořen svět i když byl nebyl orébovu na tom nezáleží že to stalo před míry lety a von žil moc dlouho potom a nemohl by přitom z byla potopa ne aby to všechno byly stavy teďka základní stavy vylíčíme vám takhle ty stavy do nelíčí a je třeba vám víta končí stav a tam lepší na událost to je třeba říci takže třeba dejme tomu když se veme to prostředí tu potopu tak my všude mezopotámii nacházíme vysoké vrstvy písku padesáti me trnové a ještě vyšší někde někde menší někdy vyšší to znamená tam se přelilo moře přesto mezopotámii to je jasné čili tam by na potopa vzpomínka na to lidem zůstal a ta vzpomínka je straší a hlavě že by taková potopa mohla nastat znovu ovšem byla to potom a čistě mezopotámské nešla přes za se mezopotámie je tam nešla do indie do persie tam nešla na rada a vůbec ne tam přistál ten korán je mu tam vůbec ne a to jsou všechno ne pověsti ale skutečností vnitřního stavu ten je nemohl a po něm tedy pan mojžíš nemohl zažít potopu světa tak jak líčí dějově ale podívejme se na to zblízka nadáli vůbec ne ten vykládám tu bibli taky dětem a se snažím nelhat protože je chyba vidíte vyloží ta by ve tak že tomu jako dítě věří ještě a dospělo tak že ho to byl nesmysl čemu se věří to se nesmí stát dětské duši aby se takhle křivdilo aby vzroste zavrhlo všechno dítě vaničku aničku žít lépe řečeno tak aby se to nestalo tak daří a při potopy tohleto napřed co říkám tím dětem říkám podívejte se potopa nějaká byla tam mezopotámii když na to vzpomínali s hrůzou protože to musela být nějaká třebas náraz nějaký jiný planety naší zemi a tak dále působilo převrat v těch kůra zemský ho ale pominul to a ty věci které byly na pomalu se dneska ve sota po pískem o podobně ale ten strach potopy viděl zůstal ten strach ti potopy způsobuje různé duševní stavy stav strach je taky stavem a jedním z těch sto strachů nebo stavů způsobených strašném je že to zažijou znovu tu potom to si člověk do jsou ésta vost tak za z toho z mysli že to znovu zažívá a tak ho teďka řeknu jak to zažíval mojžíš v tom stavu kdy on to taky zažíval tu potopu o nelhal oni zažil a říkal když hospodin řekl noemovi že by to je zkažené a že on musí zničit tak zachránil jeho a sedm dalších lidí