Karel Makoň: 90-03A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Ten svatý Jan po mnoha letech svého života dospěl k tomu, že že se mohl podívat tomu Spasiteli do dílny. ,jak ten spasitelský úkol v jeho dílně probíhá. Ten spasitelský úkol probíhá shora dolů a ne zdola nahoru, my zdola jenom dáváme právo aby to na nás vykonal. To právo mu musíme dát, svým životem a by mi to vypadá takhle viděl jsem beránka to znamená spasitele bubra tu říkat nám beránka on jak měl připraveno sedum andělů a při v se sedmi teče těmi a jak byl připraven tu knihu o vřit jednu teď za druhou a ty ti otevíral to nedělal nýbrž to dělal beránek přistoupil a síla boží anděl tam řečeno to je síla boží a otevřel první pečeť ne berana orel tedy první pečetě duši řečeno a bylo z toho veliké utrpení a veliký to na nebe na nevyřešil působil to dualismu veliké utrpení není straně doroste si svědky ale velké jak na straně druhé kterého svědky nejsme ale ten tam také je když vy tady trpíme tak ne že tam nahoře se ji protože my trpíme ale protože se osvobozujeme tímto životem ve zavedou se osvobozujeme takže je to zápas zápas je to v oblasti dualismu jinak se provádět nedá než utrpením a blaženosti dohromady no a je tam vysvětleno to nebudu vysvětlovat celé protože to bych jsem se myslím řekl jak to probíhalo do desáté kapitoly svatýho jana zjevení desáté kapitole svatého jana když proběhlo všech těch sedm pečetí bylo otevřeno obrovská utrpení se dostavila vlivem toho když to bylo dovršeno tak přistoupil další anděl k tomu janovi a říkal mu tu knížku popsanou tím životem dosavadním to přidávám toto slova vezmi a směsí a vlastně tu niž vzal a celou ji snědl to znamená jestliže člověk jako třebas jogin dosáhne v dokonalosti na sedmi stupních a nedosáhne toho že by to s jedl to znamená neudělá z toho něco co je podobu lidského výdobytku na je popsaná ne a je tam přesně znamenalo co jsem udělal co se stalo co člověk za sebou když to s také symbol toho že to tam napsané není že je to všechno zeš no to áno jako by nic neudělal a na každém stupni je tomu takhle ježíš kristus ukázat i v životem za třicet let se věnovat rodině a pak najednou byl navštíven satanem na poušti jako by se nic nevěděl o jako kdyby nedělal sice ze dobroty jako kdyby neprošel dejme tomu ti vyhrána jako by neprošel ale to všechno jenom proto že tam ty mezery musí být a že bez těch mezer to nejde dál mysli musí lidsky na zenu nějakým způsobem a pro vše se tam něco jiného než i kupředu také něco dozadu provést a to je potom na kříži tři dni v hrobě a to je potom padesát dní čekání na seslání ducha svatého a tak dále a to je dejme tomu třicet let čekání svatýho jana na to zjevení kterého se mu dostalo na ostrově patmos a tam po těch potom co s někde tu knížku se začne všechno od začátku znovu z větší ještě utrpením protože člověk jestli dobře vědom že všechno co dokázal v tomto světě nebo co na něm dokázal bůh je rušen tam není z toho nitřním ale je to stráven znamená ta síla z toho co věku je když se něco tráví tak na to aby to strávil a aby z toho vznikla nějaká síla to jen vznikla síla to se na vás a nechce v tom janovi nikam síla pomáhat spasiteli protože on milá toho spasitele na další jeho činnosti takže to velké utrpení které zažívá potom svatý jan to je znázorněno pomoc člověka bohu při jeho úkolu spasitelském božím úkolu spasitelském a to vyžaduje daleko větší utrpení než to předešlé vám něco řeknu svatá terezie těch sedm stupňů před tím zeš do trváním knížky trpěla hodně protiv se mysl po nich trpěla ještě víc protože na sebe vzala úkol kristu z toho svý toho kříže sestoupila z jeho úkolem mezi lidi a zcela zakládat kláštery samosebou tedy házeli klacky pod nohy a ona ale přitom řekla zajímavou věc je to napsáno tébez píše zakládání klášterů je tam napsáno rozeznávám lidi ří kategorii jedni kteří vůbec duchovně začli pracovat to jsou ty které ježíš kristus nazývá mrtvými potom jsou tam ti který se probudili ale ještě nejsou hotový na duchovní cestě ty jsou rekonvalescenty z své zmrtvenosti duchovní a to jsme my to ste vy učedníci páně a po nás třetí kteří jsou spaseni a kteří se di po pravici boha otce to znamená místě beránkově aby mohli pomáhat aby dobrali ten postup boží na světě jak je to vyslýchá možné tak vám musím prozradit projevům dvacátého století autem tím červeným co my po svatýho století do toho šestnácti ho do toho vnitřního města starat by li ho a zase projel nazpátek a tou branou která je spojuje spojení mezi acá něco tím že s nástin spáse nic stě říká ti bez ukázat naše nové dítě a dal mně to nové dítě za krk a to dítě se prvního obyčejné sluníčko krásné že mi tam zářilo a jsem od chvíle měl schopnost ty věci daleko řek bych v vlitých doktorům ničili se dovedou jsem měl schopnost daleko učiní to komentovat a soudili to psát evy bylo normální možnost a prostě pokračovat v tom zasíváním těch částek vám aby se to dorostlo na ten trh kam to patří tak to bylo takové extempore to asi ještě napiju když dovolíte ten krok tak jsem se na sebe díval stolice branky do toho šestnácti dostojí tak tam píšu tu svatou terezii to se líný který to píše a jiný který se na to díval a ten to jsem vám to díval město ho radost že tam to služkou sedí za krkem jsem viděl jak mu sedí za krkem tomu píšící mu jsem sám byl prost toho služka a se stal stál jako divák tomu říkají indové půs svědek byl jsem si jede k svědkem události která se tam stará si že by bylo dosti těch vlků ne a že bych mohl přejít k věci no co ten svatý jan doplnil v tom o čem nemohl promluvit ježíš kristus pouhou ukázkou svého života protože ten ježíš kristus ukázal obecný příklad svým životem ale nemohl ukázat konkrétní úkol člověka jak pomáhat spasiteli upozorňuju vás že tímto zjevení svatého jana se dostal člověk chápající bibli zastaví zákon konečně do nového zákona o kterém svatý jan píše že veškerá údolí budou vyrovnána a pahorky a tak dále a nebude ne bolesti a dokud nezrodí člověk ze sebe krista bude celý svět utrpení trpět no bude umírat utrpení takže co to tam se stalo najednou po desáté kapitole začíná mít svatý a vědomí o tom co to vlastně člověk že je to vše která sedm korun sedm hlav se sedmi korunami a kde se tvorů rajtuje na nachové na chodem veslař ti tak nějakým praseti na chovem a nakonec to končí propasti toto prosím o sobě nevíme a kdyby bylo to končilo tou knihou měděné to nevěděl než k mimo vytrváme z indie že člověk v sedě sedm čakramů teď těch sedm korun ale nevíme ani z indie že člověk je živ na těch sedmi úrovní naopak oni říkají když to neotevře z zdola z muladhary začínaje zdola konce páteře dosavad tak si mrtev duchovně není pravda zhora dolů je to otevřeno proboha musí být všechno otevřeno když bůh do toho vstupuje shora jakoby a to říkám symbolicky zhora tak je pro něho pro jeho sílu otevřeno všechno co v člověku je je to pro něho živé a my že tu sílu jsou kam svým tělem se své tělo od boha do sebe takže víme těch sedm korun všech sedm krů těch sedm korun sebe oblastí vědomí to není něco co by patřil jenom tomu člověku nýbrž to je universálně platné to je to je sedm úroveň prostě vědomí lidského a my když jsme živi v těle tak tím způsobem že přes vše těch sedm úrovní ta síla boží proudí do toho posledního sedmého že muladhara a za ne mnohem více na těch vyšších úrovních po sobě stopy než kterou vstupu do nese do toho posledního prvního stupně takže když byste je jak jsem vám říkal náhodou přišli těm andělům v čtete stupni a tak se budete divit prosté vám klaní když nejste bohem a třtinu větrem se klátí a bych odpověděl tak jako ty ptáci v pohádce kterou jsem vám zábava dobrém a zlém bratru když ten dobrý bratr pomohl ptačici a to je děťátko pacholátko ptáčátko odnesl nazpátek do toho hnízda aby nezahynulo tak ta ta cic mu zpívala a cit za provední á ale zpívala mu a zpíval celý les že se dobrý batra tím zastavil a říkal pro zpíváte k jsem neudělal nic moc si o doneslo ta částí a oni říkali ne tobě ale tomu projevenému dobru který pomáhá všude kde to zapotřebí obecně všude tomu zpíváme na počest zpívali klidně dál tak vědec vám při tom svém po jedná vání o zjevení se to na tu blaženost která druhé straně si zpívá ale je tam zmiňována v tom zjevení také jenomže nemoh na to často tam všechno vykládat tak ten svatý jan prostě vidí najednou celou svoji podstatu se všemi sedmi korunami a ale říká zevním způsobem je nátlaků ještě závislý jiný tvor nebo jiná šelma která podobu beránku to znamená lidskou jak chce se sečtělí a jenom ale dva rohy na žije ve dvojnosti jednoduše plná rouhavých jmen a řídí se do propasti tím se liší do toho beránka pochopitelně a ono to je takhle ta rouhavá jména co to je my se ustaví si každý z nás i vy rouhám bohu pokud toto vědomí o tomto světě považuje za celé vědomí a ze celý svůj život to je odpad života jenom potřebují k tomu aby se mohl člověk dostat přes nahoru a jestliže toto taina první místo a jako za něco důležitého co považujeme tak se rouhám bohu naše podoba je celá plná popsaná rouhavých méně tam praví v tak řecky symbolické či že když jsem to poprvně je slyšel tuhletu věc jsem opravdu celou zaslechl bez potřeby slova jednadvacátýho jedenáctý tedy se tak jsem žasl nad tím jak betanie to krásně vysvětleno a jak detailně člověk je veden tím svatým ano tomu jak mu že když všechno jogicky dokončí do sebe odstup začít pomáhat k tomu spasitel ti indové se bohužel nedostali na to po mávání čtyřma očima žák mistr obecnému pomáhání lidstvu tomu se dostali a to těžce nesli jesudian a vykládá to jako že to je veliký přínos ježíše krista že to to dokázal kolektivní přístup lidstva bohu tak tamto to říká na konci těch kapitol svatý a že této že se o něm pořádku říká viděl jsem ženu to je to poznání naší si podstaty pořád pozoruju jsem že vševědění ti příšery žalmy jaký že stálá ověšená dvanácti hvězdami světle oděnou a v těžkostech ku porodu pracující my si nedovedeme představit že my trpné proto nebo také proto že v nás a nesená duše v těžkostech ku porodu pracuje aby zrodila ze sebe boha vědomí naše vědomí že jsme vnitřně chrámem božím a že bůh v nás přebývá to nemůže udělat my za to musí udělat ona na těžko se strachku bodu co nená daleko ježí potíže než největší použil které si můžeme vynalézti mi chorobami nebo civěním utrpením a těžkostmi nebo nepřátelé svými lidmi a tak dále boje o válkou to nemůžeme vymyslet ale ona to zažívá a ten belcha elita řečeno aby vyklopil dítě rovno ho se zmocnil a zničil je tady je do vysvětlováno herodes mláďátka jak číhá na to ježíše krista ale musela to takhle doříkat von abychom tomu detailně rozuměli s od vlastně jde že jde o zrození z boha který bude žít pro a ještě na poušti s tou pannou která ho zrodila ale to bude život lidský ale nebude to po strastiplná nýbrž radostná radostný po vina poušti a potom vidí tu vadu beránkovy tam konečně vidí tu nevěru a do je ta nevěsta v tomto pojednání to se budete moc divit nový jeruzalém co je jeho nevěsta co je to příbytek u boha náš příbytek u boha to je ta nevěsta víte to je krásně do říká jsem nad tím zíral to je nasáváte vlnách a tebe teďka jsem to vysvětlil protože jsem musel moc toho napsat asi dvacet k těch se musel dostat než jsem k tomuto mohl dospět proto každému radím do bych chtěl číst zjevení a ti lan a jsem teďka vyložil aby si napřed dal jsem vyrvat všech těch dvacet kníže který jsem napsal před tím aby taky pomocí studia zdola tomu dorostl je to těžká práce ale bude to potom velice snadné v tom posledním co se dočtete da si vina ho se když dovím hosté se snaží nástup naučit s tou za slovem a kouzla rokem ale myslím že když tu knížku nedokončil umřel při při její stavbě a chce ode abych dokončil než je si počíná bláhově ale nemyslím že by byl schopen třebas to dokončit tak jak on si to představuje protože ne že bych se na to neměl na to pán bůh ten na všechno ne že bych neunesl to co by domě vnukl také není pravda ale je tady jiný jiná potíž že jsem si jasně vědom že ještě se to všechno nemá říct to vím tak že bych mohl list mírně o tak si roj z toho co vím říct jednu miliontina že by potil stvo vzdychal a říkal tak dost to máme plné zuby nebo to co zažíval svatý jan v těch dvanácti kapitolách to by si nikdo nepřál zažívat to byla krutá bitva ne ti svatí padali hlava nehlava a ten satan vítězil ten zákon dvojnosti zvítězil tak dlouho vítězil dokud nenastal to svatba beránkova který jeruzalém dokud ne a není tam vede by tam nějak vstoupil ten jan on prostě viděl ty svatý v tom novém jeruzalém a to je veskrze to co jsem chtěl doplnit čím se nechtěl doplnit evangelia že to sou doplnil na jednom jediném místě nediví se a ty o jen a když člověk jako si toto přiveze k tomu tak si zbytečně myslí že je na konci cesty když například zažije seslání ducha svatého není to pravda svatý jan říká na konci cesty je si teprve tehdy když se pokorně přidáš k práci spasitelovi že ti přidáš a budeš mu pomáhat tak si oprávněním obyvatelem vesmíru neboť bůh není od svého díla oddělen pořádně žije a nejenom že ho pořád tvoří ale tak ho pořád v sobě táhne tak je soustavně ho spasitelem a tak je soustavného osvětitelem jestli tedy to to chceš provést nedá se to udělat na než že se připojí s tím svým životem to znamená svým utrpením k tomu co dělá on se taky si utrpení tomu připojil dva rohy na těle podobné tělům beránkova na tom to jsou to je lidské tím bosé ho těla které žije dvojnosti i to je jiný symbol než de se rohu ne se trhu souhrn všech lidských vlastností a ty potřebuje i ten úrovni pochopitelně neboť ta dola šel je odvozena od sedmi násobíme korunou a nešel jiné tam let připsáno takhle že odhozena extaze to je ty jsou spřaženi dohromady ten vesmírový míří toho času k člověku a tam je nějaký vrchol ten se ale rouhá bohu protože se osamostatnil na své úrovni a považuje ji za nejvyšší tak to je asi pojem o skřípá se že vznikla někdy po kristu a že jejími původci byli židi především žití v spoře ale není to pravda z toho důvodu že než se nějaké věci napíší tak vždycky dlouho existují nenapsané a to se považuje za lepší způsob než to napsat kdyby se nepovažoval posouval psí tak by se to napsal hned ale kdy to a výše a to je úpadek že tomu forma do které se nikdy to nenapsané nevejde nikdy ne takže o vdávání že dříve než byly napsány tak existovali a že stá stáří je mnohonásobně větší než těch které byly napsány a to platí o jakékoliv o tom věděl například dejme tomu nějaký pan vědu již před proměny že dříve než proměnám došlo a než to šlo tak k tomu kodifikován života tak tady byl zlatý věk ve kterém jsem nenapsal a ten zákon byl napsán lidských stín a to je tedy v pořádku a takže my se nemůžeme dopad ani není zapotřebí se dopátrat kdy to vzniklo že to jsem nedá zjistit že to nebylo psán v době mojžíšově bylo tohleto tajné takže když se to napsal kdyby se to to napsal ve formě nikoliv pro zažil že by byl zase prožívá samotná kabala ale následky toho nebo výklad kaprice příklad se zase z se tou člověk nebo svět se dovršila bůh to vidíme neska kabalu protože to je na na na kdělá ale on to nepsal jenom základně kabaly to je ten pomoc teta pomoc nebo ten pomocník který bychom mohli ticho mohli říct že je to pomoc zdola kdežto je tady taky tomu zhora a ta pomoc shora to se divy ke který hořel a neshořel a který viděl mojžíš a z tohoto kde on poznal všecko i stvoření světa i celou kabalu i všechno ostatní takže svatá terezie správně potýká na místě v tom hradu nitra on ten mojžíš asi neřek všechno co v tom keři viděl a tak že neřekl a taky se nenapsal čili co je napsáno to je strašně málo z toho co on věděl a je tedy možná jediná s ba kterou dělá v tom spočívá že on předpokládal že li budu pořád tak moudří duchovně že nezapomenou odkud to bral a oni tak sešli duchovně že si nakonec mysleli že všechno bylo začetí stvořeno to není hroznou ránu víře ve stavu se to ještě prošlo protože neznali z vesmíru ale dneska to nemůžeme přijmout vůbec to nejde to nepravda ale není to nepravda za či z kabalistické že to tvořilo no to jsem si štítil tak to nemusím dál potýkat když například říká veme to vědí že ta jeho ty jeho první kdy byly psány od začátku světa a do dneška jsou psány tím co se děje ty promění se pořád totiž dějí to je pokračující li který jeho popsal jenom jednu část a to za něho dostalo se tak tím chtěl říci že to nemá konce čím chtěl zase říci o nemá konce nemá začátku čili to jeho vědění nemělo začátku a když svatý jan říkám začátku bylo slovo tak tím říká že je to začátek který nemá začátek jako když řekne ta laoce tao je cesta po celé se kráčet tak prosím větu cesta si to cesta tak se po kráčet a ono to tak po verše nedá kráčet a jak to se to nedá kráčet protože my jsme ochotni dělat jenom to co nám vyhovuje to co nám dělá dobře nebo o čem se přesvědčení že je to dobré ale nejsme ochotni dělat to o čem tato přesvědčení ne přechovávají a co je to to je prostě světlo které svítí ve tmách o kterém mi nevědí že jak se svatý jan říká a to světlo na počátku udělal udělal způsobilo v existenci nebo stvoření vše věcí o na to by řekli zenbuddhisti jak je to možné že vy které zastává dostáváte tak dokonale náboženství jako je křesťanství věříte že je něco bylo stvořeno nic nebylo stvořeno to je pořád tvořeno i se dneska můžete podívat navěsily jak tam vznikají a zanikají celý za a ne jsou ve stavy umírání že se ve starý zrodu a tak dále čili není něco takového co píše véda vesmírná noc vesmírný den to je pomůcka zradí něco jedno za druhé aby to člověk mohl pochopit co za lží člověk z jedno za druhé napřed not den o zen tak je to převedeno na symboliku lidského života to je tedy převorky ale nám to nemůže stačit tak to vesmíru není a v leda je tak dobře napsána že říká je v jsem psána pro nedokonale začátečníky a kdokoliv překoná svým poznáním dělá dobře to žádný svatý spis neříká než v na poctivě psaný svatý spis takže leda byla ustavičně překonávána ale zvláštním způsobem ne že bylo něco vyškrtán ale že to co bylo napsáno to doplňováno a ti vznikají nekonečné řady upanišad když jsem jako se setkal poprvně ze šri a doby do ghosem tak mně bylo řečeno bude psát novou upanišádu radu píšu upanišádu protože nepotřebuju nic změnit na evangeliu vůbec nic ale musím ho znovu vysvětlit a to přijde někdo jiný takový světě zase znovu a zase líp než nebo možná že ne li ale přijatelný i pro ten věk ve kterém ten komentář bude psán se tak terezie mně prozradila že aby si nedělal to bloku a u tím co píšu protože to jak to přijde jak ale že on si to vo to byl tak drží divine mstí tři sta let že jenom si přeje abych nebyl nic na tom co on psal aby směla zůstat učitelkou církve abych to ne komentoval indický nýbrž křesťansky aby se ona potom mohla podepsat i ta udělám tak že mi zaručuje že to vy se to vydá čili tím že to de to jsem do držel jsem si zaručil že to bude moci v vydáno nastojte toulá vydávat to lidská církev ne to ostatní ale tohleto soudem komentářem vydáno nemožná že ono mu citová ale zatím ještě ne ještě se největší křesťany který se zastavil u ježíše krista který se narodil v betlémě a říkají tady začalo spasitelské v jednání boží to je hrůza protože je vám možná jasno že devět před tím přišel nějaký eliáš i s tělem do nebe kde byl ten narozený ježíš v betlémě nikde ale ježíš o sobě řekl o sobě o ježíši z masa a krve o tom prosím ještě opakuju o tom smrtelné ježíš řekl o tom tělesné ježíš řekl nevím kolikrát by to eště říkat ale je do do žít vyříkat o pětkrát o tom řekl dříve než abraham byl jsem a to řekl o sobě ježíš a ne nějaký kristu na nebesích o to abychom přijali krista nejenom historicky protože se tím omlouváme by ho o to se stalo a dneska ten kristus tady není to mně říkají v říct do koncentráku a ty jsem měl on ježíš s ním chodil s nimi chodil ne spasit a s námi je chodí ve opuštění m opustil ni pravda ale jestliže to berou historicky tak musí být opuštěni potože soud je pravdy jedna která se stala se děje jedna která je a tak která je to je ježíš kristus ta je ten začal být spasitelem kde od narození v betlému je to hezký je s vámi o ukázku jsme nutně potřebovali bychom nevěděli jak na to svým lidským životem by to je skvěle a kdybych to byl jenom to ale on to taky ta síla to uskutečnit v tom je to ukáže káže to je do se o ni opřít tak velice mnoho z toho ale to je málo kdy nevěděl že ten bůh v nás působí ten spisování proto se mu za čtrnáct dní přečíst tak dobrou a který říká každou chvílí našeho lidského života vstupuje ženich ke své nevěstě naší duše a čeká na svatbu každou chvíli napřed činnosti napřed do její činnosti a potom do modlitby a potom do jeho spojení a to tedy ten fa ruysbroek větě před svatou terezii řekl něco bez čeho svatá terezie nepustil ani okruh dál von tohleto takle bere jako zato říkám teďka na totiž byla denně by ta po dobu tří měsíců za to že neslevil na vlnění vězení v toho ledu kde se u a z toho mínění svého že do nebe se vstupuje na tomto světě a ne po smrti kdežto církev tehdejších dnešní říká po smrti podle toho jak se budeš chovat a ty se musí člově ale musíš tady setkat s kristem a ne po smrti se tady nesetkáš nikdy se překážek život lidský se nechápal v církvi a či řekne chápe tak dokonale jako ona že si ho tak cenila jako něco co nemá podobně důležit podobnou důležitost jako ten život každý okamžik života je tak důležitý že buď bránit za ni že ho máme no a to znamená celým svým spisováním lahodou vým zamýšlím jednu jedinou věc aktualizovat krista teď je tady se mnou teď mnou vládne jeho život je teď momentálně a budu dobu byl pořád zdroje života i toho nejnepatrnějšího který je třeba červíku je pořád teď dojem a ne začal být někdy to není pravda nebo začal být jak ten včera začal existovat tepotem nevím to tam to tam nepište v sem vám školní jsem vám dneska říkal že ta tělesnost pochází z ducha že základ je v duchu že jsme to bylo nedokázali ještě dokázat úplně zato táhli do částeček menších ne je buňka na kterých je buňka závislá a li bychom to brali dál tak bychom zjistili že ta malinká tělíska na je závislá buňka jsou zase závislá na inteligenci a to můžeme nazveme čili tělesnost která je závislá na duchu a proto si musíme vesmír závisti nic dávat záležet nebo si vážit že je to duchovní záležitost ano to jsem potřeboval tedy desáté se o to je dobře si promluvil co by bylo ta vlnka vy mohla ří žít aby se mohla rozum ska tak by se mohla učení a vy vytvořená složitý organický celek k tomu potřebuje také prostředí kdybychom to prostředí se brali tak ta buňka sama odumře to dobře říká li to a že když samotného mravence necháte exist tam tomu člověku stravu tak von chcípne a když ji dáte několik málo pohromadě tak eště chvilinku se potácel a potom chci no když se jich přes určitém množství tak nechci na vytvoří a venit ne a žijou dál kdybych to dovedl z se takhle zdola nahoru od jedince k vesmíru tak by říkal nebýt celého vesmíru této médium tak nebude ani člověk že ta závislost člověka na vesmíru je úžasná všestranná a to je závislost zdola nahoru a druhá záleží shora dolů takhle jsme závislí na inteligenci aby ta butsu ale to je závislo na druhý řekl závislosti přátelé tady jsou dva řetězí závislosti o tom jednom řetězu dneska biologie o tomto druhém letí u jenom duši učí správně není na cestě je to inteligence nějaká ale že jim říká bůh na tom nezáleží jako bych to říkal na u přeci nezáleží jsem vůbec nevěřil na boha a nevadilo to ten ten pán bůh se na nerozlívá protože jak se mu říká na tom nezáleží záleží v tom jak se tím mu člověk chová a to on dovede zařídit tím způsobem zemřete třebas nějakou velkou dobu se toho nebo je to tak když takhle pěkně zemřete a umíráte tak máte dojem řeším konec a jsem několik takový lidi viděl míra takhle a říkali je jsem hloupý celý život že se opíral o to co mohu teď vidím že nemohu nic tak jsem viděl jenom v jedné věci aby se nelitoval že nic nemohou neboť dokud když jou tak jeví je že pán bůh je udržena tom životě jenom proto aby ještě mohli něco poznat z toho co před tím se zdráhali poznat svým způsobem života svým odmítavý způsobem života vůči bohu odmítavý když vy jako říkal že věřili to není práce pořád odmítání normální víra je odmítání boha že byla jenom taková která nejenom uznával ale podle toho se řídí soustavně to je pravá víra a takovýho věci neznám svatý věší sedm rázem jsem ještě si nebyl nikdy věřící ten se nemohl ani sedmkrát za den řešit a se řeší dokud v jednom kuse ne a to je velikou řiká vymoženost a nic si z toho nedělal protože se věděl pokud řeší tak jsem to se kterým se neprávem toto žiji a pokud neřeším tak je to bůh který ve své svatosti udržuje a opravdu ten kdo umírá ten přichází k témuž názoru na níž nic nezmohu a jsem mu snažím vnuknout myšlenku že to nevadí že teď se konečně dostane pán bůh ke slov že mu dobře aby vstoupil do jeho života a takovýmto způsobem zemřel pominete třebas nějaký můj přítel dobrý říha a pění před smrtí navštívila jeho dcera a říkal lékaři říkají že to tak maximálně nějakých štrnáct dní hýbe eště trvat to rakovina pokračující a se neudrží do ho na světě mohl byste nějakým způsobem mu pomoci na jsem říkal no jestli může pomoci pán bůh tak taky kompasu tomu všichni svatí že ano a ne jen svatý a jsem posla tam to dělá opravdu těžkou pouhá sou práce tam nahoře na to šel taky platí o a se uklidil je toto připraveno říkám jak jsem uklidil na ho si přítele hříchu a naší tak to napsal jsem mu písemně co si přečíst a dál jsem totéž do ruky knězi a to je jeho dceři také abys to napřed přečtli ten ježto přejel před tím než vstoupil s posledním požehnáním k tomu umírající a za jsem tomu pátrat výborný člověk v plzni říci a říkal jsem mu dostane pane nechte tam k němu ještě potřebuju a byl připraven a tady vám dávám do ruky přípravu jak ho máte připravit a v si to on taky přečte je mu to za taky do ruky tak tam teprve vstoupíte a když si to ten říha přečetl a přešel že to ten páter a síla s tím souhlasil sem tam se a si tohleto prosím dají přítel ty během pěti dnů zemřeš a dostaneš se na jiný svět kde nebudeš mít tošpatně vybavené tělo a nebudeš mít žádné těžkosti ale bylo by dobře kdybys před tím se setká s bohem sešitek s bohem nesmí se litovat že je tady umíráš že to není umírání ten převleku není podstatného podstatného je aby poznal než umřeš boha prosím dej se vlitím knězem který tobě přijde přijmi toho boha do sebe svátost a snaž se s ním spojit dej mi plné právo se jsou spět za cenu že se nebudeš litovat že umíráš prosím kdy se nesmíš litovat když se budeš litovat tak za zabrání tomu bohu vstup do tebe zlo vědomí a myslím že ten sílit val prostě ten tím spočetli za tím za tím jde říkal před lest se s tím novou je to jedno a tím co si nebo ne protože on to ten umírají taky ale jenom jestli by jste ochotu za těchto okolností za této přípravy mu dát to považují on říká ano jsem ochoten mu dát aby tam ještě dva pacienti stejně na tom zlý zle jako on a ty taky to přijali že jo a při i umřeli do pěti dnů a chci říct nejvíc toho měl ten páter že říkal se teprve teď dověděl co musí dělat umírání to na fakultě neřekli to je vyšší matka a někam no tak ta právě s tou terezií s komentářem je tím nadšen volit by ne bože ty to byla cesta terezie a ten by dotovanou řekl že mám ještě něco o a že proto nedá je rozhořet