Karel Makoň: 90-05A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

on to nevysvětlí o do pořád dál to špatně chápou křesťanští mniši že chtějí od člověka o čeho stvořeného se vzdálit a proto posílají do kláštera mimo všeho stvořeného a lidu nebo taky ve stvořeném to to si neuvědomil jenomže to není jeho stvořené to by si měli v nové totiž von je mrtev tom zákon když vstupuje do kláštera říká se mrtev pro svět a jestli to nejenom říká ale fakticky myslí a cítí tak je mrtvým člověkem pro tento svět tak ho opravdu opustil že to takhle udělal občas na tu třebas najíždí tak to opravdu dělá tak v chvíli je jeho srdce čisté a prosté všeho stvořeného jestliže ale potřebuje něco z toho stvořeného tak je srdce není prosto to stvořeného dejme tomu veme si krajní případ svatý františek z assisi vystavil malinkou chaloupku aby tam mohl meditovat malinká část nějakého většího celku jsem ne pocítila italsky a esli to je známo že to svátek po cíle svatýho františka z assisi a tím že měl tu malinkou chaloupku to je opravdu nepatrná chaloupka že ji měl jako modlitbou tak jeho chce nebylo ještě úplně čisté měl tuhletu část hmoty ve svém se tyto jemu to i přírody a on když se nemohl soustředit a nešlo modlit se tak se učil do halou ke tam mu to šlo to dobré ale nedělal to pomocí čistého srdce nýbrž dělal to z touhy po bohu a to není ještě všecko tak další za třetí musí stát obsažen před ne to tam tak říší být prostě ničeho no tak ono tomu tak není rozumět že jo to budu muset vysvětlit jest otázkou to vlastní pocitu se v pekle pálí všichni mistři odpovídají tak to to činí své vole to tam tak e ale vím v pravdě v pekle hoří ne a tam říká nic o ni hodí peklo myslím že toto je přesnější to ne než to nic to vyžaduje přirovnání byl z například hoditi vůlí a položí na ruku kdybych řekl že uhlí spálí ruku cíl bych mu bez správný správně odpovězeno musí říci že tak činí ne uhlí totiž něco při sobě co tvá ruka nemá a hleď právě toto ne nedostatek let a tam by čakras e pán kdyby ruka měla při sobě vše co je vůlí a uli může vykonat co udivuje vykonat a co umře vykonat měla by přirozenost ohně kdybychom pak veškeré oheň bych na ruku nic by to nezpůsobilo podobným způsobem pravým jestliže bůh a všichni ti kteří před tváří boží s to mají v sobě něco z pravé svatosti a ti kteří jsou od boha zdání totéž nemají je to právě toto ne které mučí duše prodlévající v pekle toto ne mučí je více než své vole nebo jiného druhu oheň praví v pravdě pokud nemáš synovo chceteli býti nedokonalými musíte býti osvobození se tepla tedy by ti dokonalý setkání ne ááá to je zas o něčem jiným tak bych tohleto vysvětlil. tady nemyslí nic si z tento auto překladatel přirozeností boží to není to to ne to je popírání existence boha todleto to neni no on ho zapříti nemůže ale ono může v sobě popírat pro sebe si ho může popírat a když my říkáme ne směrem k bohu jak ho pro se popíráme vy ho nemůžeme úplně za pří protože my jsme z něho živy ustavičně ale myslím můžeme mysli opřít o tom myslí že toto mysl všechno dovede to je zázračné jaké divím dokáže udělat jen nejsem proto slovíčka ství ale zaručeně mysl tady ten mistr eckhart jako že on tam ozřejmuje tím přirovnáním že kdyby ruka měla Povahu uhlí ne horkého uhlí tak kdyby veškerého ulita dopadlo tak po se udělá ale protože ta ruka nemá povahu toho horkého uhlí tak to udává ruku pálí to znamená jestliže člověk žije bez vědomí boha tak mnoho věcí ho pán ale ne pali vyhodili že u jako v lásku láskou k veškerém protože bůh je obličejem obrácen veškerém vstup ke stvořenému ne aby od něho utíkal nýbrž aby s ním žil aby v něm žil a kdyby takhle člověk žil v bohu tak se podobá ruce která se podobá skladem uhlí a nic by ji nepadlo tak bych to vysvětlil to to vyžaduje pro citem se ráz to máš napsáno zřejmě překladem který ten tento překlad neznal to je vidět to je od něho je ský takže my si že je opačná ten originál to aspoň ve dvou stran ne jak to asi by mělo no tak je to tam to není mi přijeme do očistce modlit znás abychom tam dlouho nebyli ono to úžasně pomáhá když se člověk modlí jak toho mu neví co li toho člověka pustit očistce ne protože ta myšlenka to lotosy upřímně mysli aby se netrpěli v očistci taje tak silná že pronikne i za hranice naší úrovně do úrovni očistce a pomáhá protože taky myšlenka pochází úvodního boha a ta síla a když je míra dobře o tom ježíš kristus často mluvil že záleží na tom jak člověk smýšlí a ne jenom na tom co dělá to dělá člověka duchovního a to způsobuje že proniká tam kam by normální člověk nepronikl proto jsem vám vykládal šel a tu pohádku o tom člověku který byl duchovní proto že pronikl živě do svého bližního vtělil se do jeho bídy jako by to byla bída jeho zapomněl přitom že odsuzuje sebe a předpokládat že ten nic nemá uvízlo popravit ani jeho ani to jenom hraje ne a bral to doslova a zvítězil nad sebou víte ono je třeba mockrát nad sebou zvítězit než se časem člověk opravdu dobro dobročinným totiž chápající bližního jako sama sebe to je pro a do věčnosti a není to to dělá na to jestli ho vraždí toho bližního nebo miluje to je vedlejší ale tato se před tím řekl je hlad tak prosím to a že i před narození ježíše krista ta moje pohádka tam začíná že je tam nějaký člověk v době který sem menoval eliáš kdybyste mysleli že je to skutečnost tak se nemýlí je to skutečnost a to budu povídat pohádkově aby to děti mohli stravy a ten eliáš říkal děje přátelé tady dlouho a to nebudu půjdu do nebe jsi to ty představovali že je to nějaké místo nadáni tam se člověk uchýlí když je mu moc dobře vím že on věděl že to není místo že je to když se to tam dostane člověk v takovém případě kdy přestane být závislý na této zemi na této zemi totiž abych to vysvětlil narodil tělesně ale svým nitrem svým srdcem není tělem tím duchovním srdcem dělení li v kostele to duchovní srdce ježíše krista namalované.... to je jiné srdce není čib a na to vytáří to je jiné srdce a my jsme se fakticky narodil z tohoto vnitřního srdce které je věčné a není závislý na tělu jenom že tělo je závislá na tom co ti to my nevíme a on řekl ten eliáš tady toho nebudu nebudu půdou toho nebe ale prosím mistře to na nemůžeš udělat vidí áme hrozně rád a proč utíká ch opoře a jsem tak daleko žádné vůbec závislí na těle a na tomto světě a tady nemám co dělat všeho co jsem vám řekl je dáno a vrátí se ještě někdy to tam na to nevidíte on říkal podívejte se se vrátím na konci světa je a to to se musím vrátit protože když končí svět jako dneska končí svět pro tak jednou bude končit taky pro vás a to je čas ve kterém se kráčí do nebe tak vám slibuju na konci světa přijdu a a oni řekli kdy to bude noo a von řekl podívejte se to záleží čistě na vás výbojem konec světa o tomu nerozumíme přeci když je konec a to je něco jako zkáza tohoto světa ne co si to špatně představujete konečně ta takový konec tam nikdy nebude ale ten konec světa nastane v každém člověku který přerostl tu zemi a dostal se do povědomí jiného ve kterém o tom nebyl a kdokoliv z vás se dostane do tohoto vědomí toho nebe pro toho bude konec světa no tak to je divné to my nepoznáme ale podívejte se tří potom přijde ten kdo vás tam do toho nebe dovede takže přijdu a se ptáte se tak vám jasně řeknu to sem který předchází toho který poměř de a do toho nebe a dovede a způsoby ten váš osobní konec světa že ve vás bude konec světa pak umí řekl tak to tedy poznáme a byla staletí mnoho moudrých lítám žilo a tady se jich kdy padnete konec je ta a když je ten spasitel jiná od toho nebe li on se tam nebylo nedovedl strašně špatně oni byli malá rodem a ze všech stran li přepadáni dobývání mučeni odvádění do zajetí ale ti dobří lidé a moudří který je žili tedy tam žili ty výkyvy děly proč se jim daří špatně a proč lidé se jim dal dařilo špatně protože začli žít jenom pro sebe a to je asi ten největší hřích že totiž nežili pro bližního není rádi své okolí a tady taky nenáviděli a tak je přepadali a neměli rádi to věčné vy tomu říkáme bůh které v nich bylo no a vždycky liž tady nenávist přešla přes určité meze to najednou se bystrá který je zajisté někdo takový dobrý našel a za je tak například babylon to byl veliký stát a syrský příbuzný tam jej žili to byli taky z téhož mne lidé jenom že měli bohatství veliké ti je zaváta etat let a po výstup ale ta nedalo tam byl ty lidé ani se židé oni museli otročit takže oni mají na babylonští špatný vzpomínky a byl tam mezimi lidských do do věděl jak se z tohoto ství dostat a tehdy žil v zemi s nimi taky nějaký daný možná že jste slyšeli někdo semene tady možná dány danuška ne daniela ne po něm všechno to a oni věděli že to moudrý člověk tak se ho ptali kdy se dostaneme z tohoto rostlin řekl za ni to si myslíte že záleží na nich se za vás začne dva vysmějí kdy se neznáte z tohoto z ten jenom tehdy když se polepší když to o to ství nebudete podobat jako výchovný prostředek no tak co máme tedy dělat a on říkal podívejte se vám to předvedu a ten král který tam vládl se doveděl že tam takový drzí člověk kterým říkal že jak se dostat k otroctví a tomu králi to nebylo milé protože měl potřeboval otroky veliké stavby a s anály a takovým š jaký a tak říkal toho člověka nemohu trpět a uvrhl ho do jámy kde měli uchované by a obyčejně nedali moc rád a když tam vrhli toho mezi toho daný la tak byly ty zenový když tam zkus a předtím vrhli cokoliv taky by to nesežral a roli tam taky toho daniela a ty ani toho nejá se tedy vůbec ne li chodil okolo ti židé a říkali tak kdy nám to řekneš teďka jsem se ženou by a on říkal dívejte se dobře a byl v jámě čtyřicet dní a ani za čtyřicet dní byl by se ho nedotkli díváte se dobře a ten král říkal čtyřicet dní tam a vy ho nesedali a mně se zdál divný se a když ten vás člověka moudrý ního vysvětlí vás za to pustím toho otroctví a do čověk e králi nová se nebo kladné na důchod ono o ni tomu říkám česky tam kde čině nebo kadeř a hodnost byl tím lidi li co myslíš na chodu o sono neuhasne za to je nebo kde se nebo kam sám si zavolal a říkal měl jsem zvláštní se a předtím snem nějaká ruka psala na stěnu pekel ále konečku a hned potom tenhleten sen zdál nerozumí ani tomu co tady ta ani tomu co se mi zdál a ten nám říkal no vysvětlím napřed ten sen a potom co ta ruka stál a ten jsem vypadal takhle viděl jsem obrovskou jsou nahoře měla zlatou hlavu tělo měla de železa a nový měla hlína z obyčejné nej teď přišla bouřka a s veliká voda moc prošlo podle ne na tu sochu a protože ty nohy byli viny tak se opřeli a celá socha padla tak na a říkal tomu králi víš to je jako takové říše plna bohatství kterou kterým se ozdobuje ne a hlava a to díváš tolik záležet a vymýšlíš pořád to hlavou nová nové vymoženosti železo to je tvoje brát to jsou to je zbraně kterými se stojí nepřátel a za tím dobře člově ale všechno je postaveno na hlínu to znamená nemá to základ jakými každé pravé království mělo mít víš že pravé království musí být založeno na vládě někoho věčného kde není závislý na nějakých nohách nebo hlavě nebo co nýbrž je věčný a o to se musíte opírat o oko se to máme opírat je máme padesát dva bohů všichni si říkal že jsou věčné že jsou ječí a ke kterému máme napřed jít a oni říkali jestliže nějakého boha antoníne nějak želet tak to není pravý bůh tím že toho nazvali ten nemáme no to nemůžete nazvat toho zneužit definovat jediná definice je věčný a všemocný a v tomto bohu sem přicházím vám říkat že vaše země bude zničena a ta nadpis na stěně z byl si z vážen nedá lehkým a budeš zničen a svítá jak tebe tak ti vaší říše tak bych to chtěl nějak tuto hrozbu odstranit ti věřím daniele že to výška všechno detailně vykládáš ale vás pustím a pustil je a tím ta říše si prodloužila život od dalších pět set let že pustil nevinná ale ne na věky nesto aby otcích není ani známka na jejich místě žijou národové nejsou to herec nejsou to jejich příbuzní nýbrž o to arabové je to ra stát yla která no bohem bojovat leda na dlouhou asi osm bojoval víra ne ne a tak kde je po nich zen se po nich vplihly vůbec nic není protože on tím že si jako že pomohly nevim národu něco s ty polepšili ale nezažil se klaní tomu bohu který nemáme ani se astavam mnohým jiným párům a to nebyly praví bohové protože měli a tak nebyli věčný c co musíte pojmenovat to je samo o sobě známkou toho že to vniklo kdy se dostane něčemu jméno když to vznikne tak to není to pravé no a tak není to věčné dostali se domů na ni a umřel pochopitelně přičiny proroci a všech se ptali kdy přijde ten spasitel a kdy přijde ten konec světa a co ti proroci předtím esi je co ti říkali paží vykládal jeden kousek ze života toho budoucího spasitele jenom kousek a nikdo z nich celý ten život že by byli neznali celý život znali ale každý by tam říká říkal jenom o tom kousku který sám prožil a to kusou kousku říkáme východisko ze kterého vycházení na cestě do věčnosti do tou košů dobře rozuměl tak to uměl do obrazu odít co se odít do obrazu nebo do slova nebo do znamení to je jenom začátek věcí a ne konec a ne to vrcholné ona si takže nebyly z toho mocí ale dověděl se od řeč napřed přijde znovu eliáš a po něm přijde ten spasitel a tak se jednou stalo že nějaká alžběta devadesáti létá nevěřte po tomhletom po události prvotní tím eliášem měl zvláštní zjevení totiž ona ne jako ten její manžel byl to chrámu služebník a zjevil se mu anděl upozorňuju vás že kdybyste bývali byl při tom tak ste žádnou anděla neviděli to není nějaká bytostí li nýbrž to je charakteristická moc boží která se označil jako křístkovi tos křídly proto aby se označili obecné vlastnosti všech těch mocí božích o asi sto padesát takže každého anděl nějaké jiné jméno a podobně a ten anděl se zjevil e tomu zachariášovi to bude manžel nějaké alžběty a říkal říkal mu prosím narodí se ti si a dáš mu jméno jan a to bude člověk který bude radit cestu tomu mesiáše který je devět století hlásá ku a upraví ho cesty upraví cesty páně jak se tomu říká nás no on říkal anděly ti nevěří masitá při dílo a hezkými to říkáš ale moji manželce devadesát let ani schopna mít dítě takže anděl říkal proces nevěřil tak budeš mění do doby než se to dítě nedalo a byl němý vyšel z kostela a ukazovali de může nemůže ovinkami to na papír se mu tam stalo a oni to sledovali a opravdu ta alžběta začal slov je pociťovat že bude mít dítě zase přála mít dítě jenom ve vědě a čtení muže najednou zevní začlo diví o těchto lidé který se zrodil i způsobem jako alžběta říkám lidé druhé kategorie ano ježíši v říkat člověk první kategorie a vám všem o říkat člověk třetí kategorie kdybyste chtěli rotace ti je potom vysvětlit proč ten třetí kategorie no ale zatím to by bylo si zdlouhavé tak ta by tam řinčící a v sobě toho budoucího jana a tu navštívila její příbuzná sestřenice marie a řekla jsem měla zvláštní vězení přišel anděl a řekl mi maria cestu ve narodí to bude s boží to nebude obyčejný člověk ale i musíš tomu volena maria řekla prosím bych ti svolení dala ale jak se může narodit nějaké dítě když vůbec nějakým musím který k tomu zapotřebí nic o tom že očištěno a se vám tak místo dívku žádný ho neznám ani se na navádím se nic neměla to není možné a ten anděl říkal tak ty tomu nevěří ty mně oponuje a řekla ne jestli je to vůle boží stan se se považuju za služku boží dobře když si služka páně to dítě se ti narodí tak řekla tady by je tam marie více toto čela stalo a to to řeknou mi nemůžeme s tím za tím nic víc ale si to bude jako u moji manžel komu nevěřil taky se mnou nic neměl a byla jsem stála tak nedělá si přála dítě i s nepřá protože se s o pozná a tak ti něco řeknu počkejme si uvidíme ale ti měřice nosím v sobě to dítě tak že ti víc že teď ne příchodem poprvně se ve mně ho ten život se hnul ve a vím že to ten to ji příhodě pravým požehnáním pro že něco se hnulo země že to pomohu předu ušli se oceňovali o co řekli neděl přišla maria a říkal vidím že budu mít tak mi to říká moje maminka a na o ten o to jsou potem svou ani všechny naše ta říká že ty příznaky kterým mám tak že to je že se ji narodí do tak tedy to my nejzralejší li to může trvat maximálně do měsíců a počkal si a za dešťů se narodil ježíš spasitel syn boží ten anděl mu chodem řekl to řeknu doslova nebo je maria jak se to může stát to nemůžeš pochopit duch boží za stín a ty začneš mít dítě a tomu žena ta by tužkou páně řeka jak to dopadne eště eště čekala pro listu hra potom jeho její maminka která že dělat jaké jsou znaky těhotenství o pros prozradila no a ta panna maria zřídla tohleto když měli když porodit dítě to bylo zrovna císařem římským který vládne tou říší politický nenábožensky vynášen sčítání lidu římané totiž on byl římany občas nutili všechny národy a boží hodně obrovská výše zcela známá část země nutí aby se dali štípat ale každý musel jít do místa narození otce ale kdo byl otcem toho toho ježíše tak zase se objevil anděl před tím než se toto stalo než s tou sčítání došli tobě určena za manželku i s kamenem maria a ze sebe porodí syna který není synem lidským nýbrž i ne božský takže nelekejte další zamaže lk že kdyby si s nevzal tak ona bude v tom národě jenom otroky svobodná že a když tam porodila tak byla otroků nebyla nemá možnost vymaže lk tak si prosím vezmi a svatý osy opravdu dobrý člověk a říkal no když se viděný anděl takto musí poslechnout tak vám takový musí mít že se ten anděl z je ještě byl linolea tak to není to je by byla na vzdáleno nebo co by se dneska vidělo děje pořád a ta maria si tedy vzala toho josefa a to dítě bylo protože uvedl tomu nerozuměli pak to dítě při li tu se narodilo tomu že zeova joze byl podle úřadů otcem toho dítěte a když se mělo narodit tak říkal mně se narodí dítě tak pudeme do betlému odkud pochází a tam se dáme síta voni museli od otce se další a do místě kde se otec narodil z do betlému ale ta byla fronta na bydlení tou jenom dva dvě stě lidí místečko a všechny hostince a všechna místa byla obsažena byla jenom spálil panovala řekla mám bolesti porodí musíš z za vodou stájí požili dostal do více mezi týrat a tam se narodil ten spasitel no vy tomu rozumíte ta stáj kde je ta stáj lidské tělo a tam se rodí ten bůh nás nevíme o tom tak se jim prostě ve snu zjevil hvězda bude si myslet že tedy jeden žil na jihu byl čas jako tato znamená byl z afriky a ten druhý z východu ten byl světlejší a ten západu ten byl úplně světlý ale všichni viděli jednu větu jedinou před sebou když nazí očí i otevřeli nevěděl nic dělat ti viděli v jasnou hvězdu a viděli kterým směrem tak by za je takže e se vo to čili jako li se o to že sem tak vidíme jsou závi vědě ne když byla tam se přeli tám ta do přímo hyzdí takže oni šli celou touhu tou to byli králové někdy bohatí li velbloudy a oni a všecko i po pole toho jak zabili dycky když začli dovídalo čekat padáte cesty tedy nebyly li podle míří kterou vnitřně si viděli ale došli všichni jednoho dne do jeruzalema tam se konečně nešli a říkal jeden druhému prosím co tady děláš no zahynou kterou vidí a ten by říkal zakopat je dovede znovu do ten černou du z východu a taky vidím vědu a vidíš je no tady se najednou zastavila tady nejde musí dále a ten z toho západu říkal jsem taky viděl vyzval šla před a ukazoval na východ tam ta konaná pak a jeho ukazoval na sebe a to není obyčejná hryžete ze způsob jak se projevil ten anděl když na nevěřím jako na příklad pýcho ale když o věřím jako na světlo tak se mi koštěti z nevidí jako svět tak když se takhle neví mně stěně být ještě daleko dokonaleji a teď šli k tomu králi jeruzalémským herodesovi a řekl mu my jsme viděli hvězdu která vedla jeho divu jeho z východu jeho ze západu a zastavila se na jruzaléme tady se asi narodil spasitel neboť my jsme vzali obsah toho zjevení že tam kde se ta by zastaví tam se narodí spasitel světa říkal ten herodes o tom nic nevím ukažte mi tu věz nebyli řekli o výtka nemůže protože vidím každý z nich když se ta zmoci za vybočí zařídíš neviděl nic že neměl nebyl to tu velikost jejich nedorostl takového tato vidění a on řekl podivte se vydá mám mudrce kdyby se tady někým tak visíte narodil to by byl králové králů pochopitelně mocnější než tak oni to řeknou to muselo v těch našich svatých písmech to být popsáno zavléci mistry toho moudrosti a ptal se jich oni řekli no dávno je to psáno a tak to on ty betléme témě stole narodil kristus nejsi nejmenší mezi městy tím to bylo výdeji a neboť v tobě se narodí pán všech pánu kráse králů a spasí svět tak vono je to v betlémě říkal ten herodes a zavalit čistý stále kdy říkáme svatí protože nebyl to obyčejně lidé měli tohleto zjevení a řekli tak je to se poklonit tomu králi a králů abych taky věděl kde to je potom přijde ke mně a bych se taky věděl kam mám protože tomu do velká město tam hledat ježíše to bylo spěšně tak ho to měli vysvětlit no a šli doří k tomu ježíši a přinesli mu tři dary nevím budete chtít počet přestanu ukládat potom to ještě mi to říct tak ještě mi držíš a zázrak dyť vydržíš maminka obou to vydrží no tak se listě mi li tedy se nehodilo jako chodí na návštěvu a nemám v ruce nic kdyby slušně vychován tak tobě aspoň přenesu dekou kladu čokolády a to je protože o povyku nechť bych pře údů by se nepase brali by na tu tu tu již a si to a bože nejsem tak dobrý aby ho to jsem dlouhou dobu na cestách a čeká do sebou nemůžu nosit to se mi nehodí tak se mi nepřinesl a ale po sem špatný ale tudleti tak špatní nebyli jeden přinese na to vůle se něco tadytu a třetí přenesených a ti vysvětlím jenom jaký to smysl ten co přenesl tak jídlo a napřed na tu ten se že se to za to ten sem se za to jako ne si tomu budeš rozuměl když na a to vysvětlím jako symbol toho co mu vlastně nese to nebylo to co mu nese ale to symbolizoval to separovali tomu nese všsak jak povahu za to že se nekazí že vytrvá že by věčné bych tak řekl tam nedostane radí a či mu přinesli přinese ten jeden upřené s vědomí o tom že ten ježíš je věčným dali vědění vědomí že je věčný nikoliv smrtelným který se někdy narodil že se narodil to je dobré ale je vodíku existuje modlí u je on je o to že se stal ježíšem tak je a je předtím a potom a pořád tak mu přesně to zlato takže on si několiv po narození začal uvědomovat že že pochází z věčnosti dneska si to eště neuvědomuje že i když je tahleta maminka porodila pro se nemýlí a i na těle porodil to a ani na maminka by tady může nastat nějaký rozpor jenom jedna maminka těm povahu a vona to patrně tamle na pokud a říká se to by vás i ty vyš o a to je v pořádku se taky s níž se dostane maminka jsem nehodna je ona je hodna že se říká v měla proto tak onen ta ta by byla pořád hodná tak bych je špatně vychovával a víš kdybych ji brzo přerostla přes hlavu a aby si ještě přesto postavu takhle malá proti aby čistá poslouchat i dělá to mám měl dycky všechno udělá to by byla hodná že ano ale když jako neudělá podle to je pravá maminka musím větší rozum než my a když ta malinká holčička nechce poslouchat tak se naší nevím zdali dělal to udělal tak dosáhl na ten teče nich a při klacky taky o na tebe na tu vizte někdo přitlačila no tak to je dobré znám a dobré výchovy no a tak teďka musím taky trošku vychovávat tou tou pohádkou pochopitelně a teď ale dál ten druhý přinesl a do víte člověka bydlo to je takovou kou zrníčka lidsky sice v podstatě o to se zapálí oheň a ono to vydána ženou vůni a to se užívá to se s tím se to s napoví postele aby tam byla vůně aby ty lidi se necítili být normálním světě který nebo který někdy o kopané když ho a aby totiž to vážili aby se povznesli smysl aby měl ustu k tomu místu ústup stu čili tahle to každý bylo bylo symbolem ty kterou noli tomu ježíši kdyby ho byl neměl úctu k tomu pravému svému otci věčnému tak nemohl za ním jít a nemohl se a ukřižovat to musel obrovská ustav aby vydržel i tu smrt na kříži a řídí se při tom opuštěn od toho otce a přesto mu zůstal věren třeba sidon se jenom ta na tom kříži bože prostě opustil nevěděli by pořád s ním ale přesto mu svého ducha všechno co se celé svoje vědomí obětoval to byla oddanost takže tu stupňuje se ten druhý ale to nikdo nepozná viděli že nese kadidlo ona to byla úcta k on to dovede ze sebe tu úctu převést pomocí toho daru do toho ježíška to je skále takovou zasvěcenci toto nic není pro tohoto nic neví a ten třetí přenesl míru