Karel Makoň: 90-13B (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Tu
svou
svatost
sem
si
jí
přivlastnil
když
někdo
sní
ty
všechny
výdobytky
duchovní
Co
z
nich
je?
Šrot,
né?
to
jako
lékař
víš,
to
už
si
nikdo
po
tobě
nepřečte
s
tím
se
už
nemůžeš
vůbec
napařovat
neumíš
to
ani
slovně
vyjádřit,
je
z
toho,
je
z
toho
šrot.
Ale
zůstane
v
tobě
síla
z
toho
jaká
síla
byla
v
tom
Janovi
po
tom
snědení
té
knihy
síla
nenásledovat
jenom
Krista
síla
plnit
dílo
Kristovo
on ...
on
prostě
zaměnil
konkrétní
osobní
zájem
o
Krista
o
lásku
k
němu
to
byla
osobní
láska
za
lásku
k
veškerenstvu,
kterou
má
spasitel.
A
na
tomto
poli
měl
o
tý
síle
dále
pracovat
a
on
to
přijal
pokorně
a
moc
tím
trpěl.
já
to
znovu
vysvětlim,
že
tady,
ty
tady
budeš
ještě
zejtra?
...od
vás
se
nechce
abyste
konali
dílo
Spasitelovo
to
prosimvás
nestavte
se
na
pozici
svatýho
Jana.
My
nikdy
nikdy
takový
velcí
svatí
nebudeme
Neříkám,
že
se
jimi
nemůžeme
stát.
Ale
až
přijdeme
po
smrti
do
nebe
jakože
tady
všichni
tam
nikdo
tam
nebude
a
ani
já
tak
na
to
ne
očista
bude
to
při
prosím
vás
tím
takový
celá
sahá
rásá
oba
a
může
přijít
ne
Ale
to
musel
být
Gedeonem,
no
to
je
krásný,
ale
víc
ne.
Tak
protože
tam
nepřijdete
do
toho
nebe,
nikdo
z
vás
o
tom
nepochybuju.
Není
naděje
ani
že
přijdete
do ...
že
přijdete ...
do
čeho
že
přijdete
do
očistce
že
přijdete
do
nebe,
ne
do
očistce
taky
ne,
protože
do
očistce
přijde
jenom
tady
z
těch
co
je
tady
vidim
jenom ...
ne ...
sebe
nepočítam
... jenom
tři
lidé
nikdo
jiný
nebudu
je
jmenovat
ať
se
sami
pojmenujou
ne
já
nebudu
rozsuzovat
ty
ty
na
to
nebo
ti
mají
právo
na
očistec,
tito
tři
lidé
já
jenom
řeknu
na
tuhletoho
muže,
ten
nemá
právo
na
očistec.
ale
kvůli
nim
jim
ho
nebudu
pomlouvat
že
to
je
duše
otevřená
ta
je
schopna
tuhletu
pomluvu
přijmout.
... tak
a
on
se
tedy
připojil
k
tomu
dílu
k
tomu
dílu
dílu,
ne
už
k
Ježíši
Kristu,
k
jeho
dílu.
proto
musel
trpět
nejenom
za
sebe
kdyby
to
dělal
jenom
spásu
on
taky
za
osobní
spásou
nikdy
nešel
on
nešel
za
Ježíšem,
že
by ...
chtěl
být
spasen,
jediný
z
nich,
že
on
nešel,
že
ho
miloval.
Ale
to
nestačilo
On
musí
milovat
to
dílo
toho
Ježíše
A
to
ho
naučila
Panna
Maria,
tím,
že
se
stala
jeho
matkou,
ale
ne
přičiněním
toho
Jana
přičiněním
Ježíše
Krista
na
kříži
ta
matka
to
je
on
předat
synovství
z
moci
kristovy
a
ne
ze
své
vůli
a
ona
přišla
byla
vzata
do
nebe
a
on
ještě
chudák
musel
dvacet
až
třicet
let
čekat,
než
život
lidský
ho
doučil
to
k
čemu
ještě
nedorostl
tou
chvílí,
jak
přijal
synovství
u
matky.
tom,
to
mateřství
plus
život
působilo
tak,
že
nakonec
se
dostal
na
tohleto
Patmos,
a
tam
měl
to
vytržení
a
tak
dále.
já
vám
tyto
věci
budu
muset
vysvětlit
detailně
když
tady
vyšší
to
dovolíte
já
to
poměrně
detailně
vylita
je
tomu
člověku
proto
že
si
to
zaslouží
on
tady
nemůže
být
líčen
a
možná
že
i
taky
ne
ne
nebo
ještě
někdo
tady
nemůže
být
do
do
momentech
se
možná
vynechali
a
mrtvý
pochovávají
mrtvé
vite
jestli
pak
to
co
ba
kdyby
tuhleten
na
kterého
se
ukázal
místo
aby
tady
zůstal
šel
do
své
práce
jestli
tak
jestlipak
by
to
nebylo
pochovávání
mrtvých
mrtvými
bylo
by
to
to
není
žádná
činnost
duchovní
co
on
dělá
není
jestliže
bere
za
to
třebas
jenom
korun
neza
tě
to
vem
tě
že
by
to
mít
lační
myšlenky
nebo
než
měké
tý
ten
je
to
práce
vede
a
když
ten
služebník
přišel
tomu
svýmu
hospodáři
v
přes
den
byl
na
pole
tak
se
evangelista
o
tom
vyjádřil
nehodný
služebník
tím
že
za
tu
jsou
dříve
aby
v
tom
životě
touží
se
za
mzdu
bohužel
nic
jinou
že
za
to
že
co
má
ve
buď
radost
nebo
peníze
nebo
vůbec
nic
že
ano
ale
zase
se
to
mání
potom
s
se
zklamali
tak
to
je
jako
když
ve
menujou
taky
já
jsem
přísné
to
rozlišuju
stroze
a
takže
ty
nemohou
ještě
vstoupit
ani
nemohou
povýšena
to
že
by
vstoupili
do
večera
a
s
tím
hospodářem
že
by
tam
vstoupil
tak
první
ji
vy
bylo
podívej
se
na
mě
hospodáři
já
mám
hlad
devět
i
s
zlo
podíl
celý
den
že
von
šel
do
ústraní
než
ale
toho
spálil
se
upravil
se
za
na
sebe
jiný
řád
toto
musíme
umět
udělat
to
jsou
symboly
kterým
možná
rozumíte
a
teprve
pak
byl
schopen
sloužit
svým
árta
nese
klidně
tak
jíst
nýbrž
aniž
by
nejmenším
si
přál
se
s
ním
najíst
sloužit
a
jestli
ten
hospodář
řekl
přisedni
a
po
něm
to
bylo
jenom
ve
vůli
to
hospodáři
tady
byla
tady
musí
dojít
záměně
osobní
vůle
že
já
pracuju
v
tom
světě
tak
musím
osobní
vůli
to
se
to
ti
se
nesmí
zříkat
tím
toto
zamítala
jsem
ho
to
zbaví
a
a
osobní
ůle
tehy
ba
dokud
platila
musí
být
osobní
vůle
a
musím
důsledně
na
to
jít
pokud
se
neosvědčíme
v
osobní
vůli
neosvědčí
se
ani
v
té
v
tom
sledování
vůle
boží
ani
to
nedokážu
upozorňuju
to
prosím
vás
a
ne
na
to
dobře
po
takže
on
se
osvědčil
v
tom
tento
služebník
že
se
vzdal
své
osobní
vůle
to
nejzákladnější
že
byl
utýrán
možný
a
nežádal
ani
to
jídlo
a
kdy
je
byl
ten
hospodář
nenabídne
co
tak
by
byl
odešel
a
na
tebe
se
něčeho
co
tam
někdo
bylo
třebas
prasaty
ten
ale
podobá
se
to
nechtěl
takže
pozor
když
vám
budu
říkat
během
týdne
berte
všechno
z
rukou
božích
pozor
na
to
jaký
způsobem
je
důležitější
než
že
to
berete
z
jeho
rukou
že
to
berte
nějakou
všechno
tak
se
to
už
je
strašně
než
je
chtě
brát
bezcenná
víme
že
to
z
jeho
k
ale
nebude
to
tak
jak
to
branton
služebník
no
povědomí
a
neodporuj
mě
to
tam
epištolách
jsem
říkal
jenom
tak
je
to
dle
toho
muže
to
by
bylo
mi
to
nepoznal
nebo
nepatří
do
tam
děláš
jen
a
jen
ze
mzdy
vůbec
to
nedělá
z
lásky
k
bližnímu
ne
kdyby
to
dělal
za
bližnímu
není
prostému
vi
jo
tak
a
to
nevede
s
ani
korunu
kdyby
to
dělal
zázraky
to
nemá
ani
radost
tak
by
tu
radost
odevzdal
bohu
ta
jemu
taky
patří
jako
ta
tvé
schopnost
to
dělat
a
provedení
takovýho
neděláš
ona
není
to
by
se
taky
na
pravdu
do
toho
mluvit
o
neuvědo
já
si
že
i
já
sem
to
vyhladil
neseme
dopřána
teďka
budu
opravdu
budu
muset
říkat
teď
budu
lhát
a
nechci
měl
há
protože
já
vidím
že
to
zlo
jazyku
síť
stejná
pana
jako
to
dáti
dobro
musí
mít
a
když
já
vám
řeknu
teď
tady
mluví
relativní
zlo
trpět
o
tak
toto
je
prosím
vás
protože
jeho
nutně
zapotřebí
a
já
od
něho
chci
schopnost
rozlišovací
tu
on
nemá
či
nemá
protože
to
má
všechno
v
hlavě
pomíchání
já
si
nesmírně
vážím
nějakýho
lajčíka
který
se
mnou
o
ze
jako
a
ta
tam
nějaký
to
svěcení
vlivem
svatý
anežky
český
ne
věrným
ta
jsou
mně
vyjádřil
a
velice
nehezky
slušné
no
a
říkal
nežil
jsem
byl
hloubil
podél
špatně
ale
je
to
ona
mýlí
ne
tak
mu
to
řekl
a
takže
on
teďka
na
tom
za
oděv
špatně
a
nechci
abyste
ho
třeba
zažívali
a
vidí
tady
mu
to
ale
on
je
ve
styku
že
se
dal
se
svatou
anežkou
českou
že
jo
a
takový
vedení
stojí
za
to
to
něco
jinýho
to
to
nemá
popleten
když
neví
když
nevěděl
si
si
má
vybrat
mezi
mnou
a
nebo
tím
co
ví
nebo
co
mu
na
ukolářku
nebo
to
neviděl
ale
po
té
morada
ta
svatá
anežka
česká
už
takových
rozpacích
nebyl
a
zřejmě
není
ani
dneska
ačkoliv
si
patrně
ochrnutý
soudím
podle
toho
písma
to
je
hrozné
vyzlobil
to
znamená
že
je
po
pomodlíte
a
nemůže
vládnout
rukou
no
tak
nemá
tolik
let
ani
jako
co
já
si
při
oči
maří
to
nemuselo
by
to
na
a
že
to
mohl
nějaké
a
vypočteny
a
tím
utrpení
a
strachoval
vání
já
to
považuju
něho
za
východ
proste
tak
se
říkáš
tohle
tomu
odlivů
nedělal
nedělal
to
svatá
terezie
a
to
byla
nějaká
kabrňák
nedělal
to
si
a
revidován
i
nikdo
z
těch
který
jsem
dostal
do
ruky
to
nedělal
o
sobě
nemluvil
ani
slovo
protože
to
je
pýcha
která
předchází
pád
jenomže
s
tou
letím
letím
mluvením
o
sobě
to
tak
jak
si
je
to
zbraní
u
roků
ve
ně
ve
středověku
církev
zakazovala
braní
roků
protože
když
někdo
vyučoval
ve
člověku
tak
jeho
věrně
povahu
zpotřebí
a
ne
produktivní
takže
když
si
vyučil
tak
to
s
potřeboval
a
neměl
z
toho
nic
a
za
poroste
tomu
svému
věřiteli
a
tak
to
církve
nemohla
trpět
tak
měla
právo
ale
teď
už
církve
nezakročuje
byla
u
rovná
má
svoje
přesný
ustaví
z
toho
důvodu
v
tady
říkal
pečení
peníze
tak
to
je
nesprávné
že
jo
tak
ten
a
metel
správný
taky
ale
to
ježíš
kristus
se
zasáhl
tuhleten
kdyby
to
byl
dal
aspoň
vdědomě
zmatek
dále
za
dál
tak
to
ne
ale
tam
je
něco
jiného
že
totiž
ten
člověk
který
no
tak
to
vem
tu
svoji
leč
vy
přeci
záleží
na
tom
kdo
to
poslouchá
ty
duchovní
řeči
a
to
nás
považuje
za
neschopné
tomu
rozumět
nikoliv
prosím
vám
to
neřekl
takhle
ale
já
jsem
chápal
se
to
tak
chtěl
říct
ne
já
vás
považuji
za
schopné
to
pochopit
ale
já
vám
nechci
působit
utrpení
protože
vás
považuju
za
lidi
věřící
méně
za
poznávající
o
to
by
tady
nebyli
kdybyste
byli
vypadající
než
je
vyhodit
ze
ve
jako
se
nají
ten
mě
nepotřebuje
potí
do
vysmát
než
u
může
být
ukradl
to
je
v
nejlepším
pořádku
vůbec
ani
slovo
vode
mě
nechce
a
svítí
který
jsem
mu
půjčil
říkal
no
to
je
slabý
odvar
to
já
nemůžu
číst
slabý
odvaha
to
asi
v
pořádku
už
a
všichni
spíše
se
od
něho
vzal
svoje
a
božská
nějakým
řád
nebudu
nabízet
je
to
slabý
odvar
a
já
ale
vím
dobře
že
když
někdo
přímé
za
správnou
nějakou
ideu
kterou
já
třebas
tady
přednáší
tak
její
zavázán
plnit
to
ne
jako
když
se
naučíte
násobil
u
nemusíte
násobit
ale
tady
musíte
plnit
a
když
se
plní
tak
se
divíte
proč
vás
potom
potká
nějakým
štěstí
nebo
nějaký
utrpení
protože
je
to
sice
mysleti
zraku
dosti
a
neplnili
nebo
zapomněli
na
to
což
před
věc
tak
to
je
hlavní
důvod
že
ten
argument
jako
padá
co
paterou
lidi
který
jsou
schopni
jsou
schopni
tomu
rozumět
ale
silně
pocitu
všichni
schopni
to
tady
jsou
to
plnit
a
proto
já
co
jsem
měl
říct
že
by
se
musel
plnit
to
byste
řekli
a
to
je
to
dá
řeč
kdo
ji
má
poslouchat
i
a
co
pak
teprve
ji
vykonávat
já
nemohu
být
vám
tak
prostí
jako
jsem
k
sobě
já
jsem
sebe
tak
prostý
jako
byl
listy
jenom
třebas
sokrates
byl
tak
prostý
jako
já
že
když
mu
neřekl
tamní
nebýt
je
tak
ho
vypil
tomu
se
říká
disciplína
co
pak
už
byl
zrovna
někde
na
dovolené
ne
duch
že
ho
jeho
jane
že
to
přes
les
ten
nebo
věděl
já
jsem
byl
velikou
zkušenosti
s
tím
namočeného
který
mu
napovídal
co
má
co
nemá
dělat
když
mu
neřekl
nebýt
tak
to
vypil
do
exilu
že
ano
to
neudělal
protože
ten
ta
unum
taky
neřekl
nabízel
existuje
byl
jakýkoli
těžkostí
by
mu
a
to
je
ne
ten
neřekl
nechoď
exilu
a
on
taky
nešel
tady
jenom
u
vás
vládu
komentovat
že
ten
služebník
který
dostal
jenom
jednu
hřivnu
a
protože
měl
strach
se
podá
rovině
že
při
a
že
rád
slídí
tam
kde
nezasel
jak
je
tam
přímo
řečeno
tak
radši
schoval
do
země
a
potom
ji
přinesl
neposlechnu
a
byl
za
to
odkázán
do
temnot
vnějších
se
to
stalo
já
si
něco
jinou
než
předpokládáš
on
měl
strach
nikoli
hospodáře
ale
z
té
cesty
z
toho
hospodaření
z
toho
z
toho
svý
námahy
já
bych
to
to
normálně
býk
se
nedo
takhle
vidět
li
by
nebylo
tam
všechno
symbolické
zakopal
do
země
to
je
ta
zem
ve
teré
jsou
taky
poklady
až
tam
ten
poklad
zakope
tak
se
ho
vzdávat
no
to
už
je
na
viďte
on
se
vzdal
pokladu
který
měl
naopak
neměl
zažehla
nýbrž
mají
hospodařit
a
co
našla
ta
žena
ten
poklad
já
se
dovím
ostatními
se
radovala
protože
se
radoval
z
toho
že
na
datem
poklad
tak
získá
stanou
odplatu
radost
byla
ze
své
nazval
a
sama
ze
sebou
nýbrž
vzala
na
to
radujte
se
za
rodícím
ježíš
kristus
bůh
kladný
na
své
radovala
aby
taky
jiní
by
radující
takže
potom
se
doba
zaručí
mi
to
bylo
pořád
namane
pro
sebe
není
do
správná
to
ještě
něco
to
to
to
by
tu
toho
tuto
zjevení
v
odbydu
zejtra
od
všech
úrovní
nikdo
nebude
založen
nikdo
to
vůbec
nezná
boha
vůbec
se
mu
nevěnuje
to
já
nemusí
takhle
si
je
říkat
že
ale
ocitne
se
v
temnotách
a
zatím
co
to
přijetí
bohem
projde
na
vyšší
úrovni
které
se
dostane
do
té
úrovni
nebude
trpět
a
bude
já
jsem
vám
dneska
říkal
že
ta
paní
vlast
a
svobodová
u
vás
z
brna
větou
názoru
podle
vědců
soud
ne
podle
sebe
že
to
zjevení
vyslaného
napsán
do
ji
než
než
ten
jan
který
seděl
u
nohou
ježíšových
ano
a
já
jsem
ji
odpověděl
jak
jsem
vám
řekl
před
chvilinkou
že
to
psal
opravdu
jiný
ale
píky
to
byl
tentýž
jan
a
tak
vám
říkám
že
fyzický
nejsem
tím
kterým
jsem
byl
před
třebas
roste
a
nejsem
ani
duchovně
tím
čím
jsem
byl
před
tím
a
čím
jsem
dneska
protože
dejme
tomu
nejsi
jenom
já
to
vyberu
jenom
jeden
případ
li
si
jenom
úmrtí
třebas
mé
ženy
roku
osmdesát
jedna
copak
si
myslíte
že
mě
umře
jenom
tak
protože
by
došel
život
pak
protože
už
ani
sobě
ani
mě
ani
s
ním
dětem
nemohl
tady
nic
dalšího
to
životě
dodat
nemohla
být
ničím
prospěšná
dál
a
mohla
být
prospěšná
někde
jinde
takže
například
od
tý
doby
a
to
smělo
včas
i
dokonce
ty
za
zlý
ne
byla
velice
prospěšná
tam
toho
světa
ve
kterém
na
cizí
aby
si
byl
ne
nedooral
vědět
to
co
ona
mně
řekla
takže
ona
mě
pořád
poučuje
než
jsem
se
nedá
říct
ale
v
něčem
se
dá
říct
protože
ona
prostě
zvyklá
na
to
že
my
se
stýkáme
a
protože
já
mám
možno
vědomě
jako
se
říkám
tedy
s
vámi
tam
se
stýkám
ovšem
daleko
snáze
s
ní
že
muž
sebe
vůbec
nemluvím
a
my
se
říkáme
spolu
jako
ty
jako
ten
tebe
tseovou
tam
v
tom
se
výstavě
a
ona
tak
je
tam
dělaná
é
pokrok
ona
tomu
říká
očista
a
ona
taky
dobře
ví
že
občas
tam
nic
zabývá
nějaký
světec
a
jak
to
že
tam
na
vítá
taky
světec
když
tady
dokud
já
jsem
byla
naši
naživu
žádný
světec
tam
nezavíral
že
se
tam
hádali
spolu
té
pravda
jestli
to
byl
měl
svatosti
já
nevím
no
ale
asi
ne
ale
pro
naší
četbu
š
díře
četana
vždycky
a
za
vezmi
aby
to
děti
neslyšeli
to
tedy
jsme
balit
a
ze
sebe
se
na
se
nikdy
nebo
radžů
sobe
výchovy
li
nikdy
a
do
dneška
s
tím
nesouhlasí
ale
ona
dneska
říká
tak
jak
jsem
se
měla
vedle
tebe
tak
se
tady
nemám
svého
u
zapomínal
zbudoval
tak
je
schopna
když
takhle
dneska
myslí
ně
říci
něco
co
mě
před
tím
neřekl
a
nemohla
říct
nemám
mě
poučit
o
něk
poučení
způsobem
než
by
ovšem
pak
u
řady
by
tady
zůstal
naživu
já
jsem
je
to
velice
věčně
ne
že
umřel
a
prosím
vás
ale
že
ochotna
mně
poučovat
takže
já
jsem
mu
o
jedné
stránce
že
jsem
stále
poučovat
a
jsem
ochoten
být
poučován
o
staletí
tomu
a
tak
já
si
myslím
že
jsem
tak
udělal
nějaké
pokroky
až
mě
předneseš
ten
spis
já
jsem
zvědav
že
si
budu
odporovat
ale
možná
že
jsem
jenom
něco
nedoříkal
možná
tak
to
asi
bylo
pouze
jsem
to
do
žně
neměl
páru
poznání
také
má
své
stupně
té
proces
se
tam
nespadne
najednou
že
si
jak
bečka
stolice
počítá
s
tím
že
bude
realizován
by
to
jen
s
to
už
navrhoval
papež
pavel
zády
třetí
ne
jen
táty
tedy
padl
a
tento
myslel
vážně
kdyby
byl
žil
delší
dobu
byl
starý
už
nemoh
o
toho
udělat
tak
by
zaručeně
byl
uskutečnil
to
co
řekl
těmito
slovy
ta
nemů
zapomenout
jestliže
byl
upálen
mistr
nebo
který
se
do
poslední
okamžiku
zdráhal
vzdát
se
křesťanského
a
katolického
něčí
tak
to
se
stal
největší
křivda
naší
křesťanské
kultuře
a
kdybych
mohl
udělal
bych
vše
aby
cesta
je
mu
patří
vyloučena
a
pronásledovala
tvého
já
bych
vám
chtěl
říct
jenom
tomuto
že
nejenom
tohleto
v
deska
církev
tě
a
napravit
ale
mnohé
jiné
křivdy
které
spáchal
třebas
intuice
na
křesťanských
svět
větvích
tak
dejme
tomu
nastavovalo
v
savonarola
byl
upálen
pro
nějaké
tatí
tu
byla
záležitost
inkvizice
stokrát
zákonitosti
více
a
nezapře
veřejně
a
tý
krutých
mluví
o
tom
že
to
byla
vražda
neoprávněná
a
že
by
měl
být
pro
náš
nesvatého
já
jsem
měl
tu
čest
přečíst
jeho
myšlenky
a
a
řeknu
bude
kost
jenomže
on
měl
jednu
příliš
dobrou
vlastnost
kterou
tedy
sítě
nemoh
tou
nemohly
strávit
a
to
byla
příliš
na
oba
on
totiž
říkal
my
nemůžeme
zůstat
na
úrovni
pouhé
mravnosti
to
je
malá
část
křesťanského
života
ježíš
kristus
neukazoval
jenom
mravní
život
ale
ukazoval
návrat
do
věčnosti
a
ukázala
ho
detailně
svým
životem
to
mám
právě
že
samaria
pořád
hlásám
tuhleto
protože
to
se
mi
na
něm
moc
líbí
ještě
jednu
věc
bych
tady
chtěl
do
špatnou
u
byl
tento
papež
o
tajemné
paměti
bytí
všimli
jsme
si
toho
a
vemte
koná
se
více
chtěla
nová
v
dobře
tak
have
já
ji
napíšu
have
abych
to
nikomu
se
zlu
a
na
to
mu
tedy
podobno
protože
on
mi
asi
tohleto
ale
papež
to
ví
také
že
náš
pocit
oddělenosti
jednoho
od
druhého
a
samo
sebou
i
od
boha
a
tak
je
od
minulosti
a
tak
je
od
budoucnosti
a
takové
řek
bych
od
takové
hluk
přítomnosti
související
za
vším
co
se
v
té
při
temnosti
děje
to
je
součást
něčeho
toto
je
součást
něčeho
tou
asi
nazval
tajemnou
pamětí
bytí
ten
havel
totiž
my
nejsme
odděleni
ani
od
přítomné
kterékoliv
bytosti
na
tomto
světě
ale
my
nejsme
odděleni
ani
od
minulé
kterékoliv
bytostí
která
zde
žila
berte
na
vědomí
že
víc
než
pudem
trvalo
jo
asi
tak
ne
na
této
planetě
vládli
ještě
říct
bude
znát
vzdálené
k
tomu
co
tady
bylo
řečeno
ale
je
to
velice
blízká
záležitost
i
ta
vli
tedy
delší
dobu
než
člověk
co
to
ještě
není
pouhého
milion
let
a
vykonali
tolik
že
v
oblasti
paměti
kterou
my
máme
o
já
se
zítra
promluvím
ještě
detailně
skal
si
unavovat
toto
zůstává
nikoliv
tajemství
ale
základem
paměti
na
dnešek
to
já
vysvětlím
prosim
vás
jestli
já
si
pamatuju
co
jsem
dneska
dělal
rád
nebo
se
měl
obědu
tak
to
je
součást
toho
to
jedli
to
ještě
ří
to
za
viděné
lid
já
jsem
moc
těch
licet
neřekl
co
mám
na
mysli
říct
že
se
neodvažuju
prostě
ale
dovedu
to
odvodit
to
co
říkám
dovedu
odhodit
takže
tomu
nebudete
jenom
věřit
ale
budete
si
myslet
že
by
to
tak
opravdu
mohlo
být
že
se
budete
divit
že
je
to
nebylo
objeveno
tahleta
věc
mně
bylo
objeveno
já
se
jí
neobjevil
polovičatého
jedenáctý
třicet
devět
když
jsem
věděl
že
to
jsem
se
eště
nedověděl
že
se
o
tom
jak
se
rodí
člověk
z
toho
by
toho
té
buňky
to
jsem
vůbec
ještě
nevěděl
ale
dověděl
jsem
se
z
jiného
pramene
než
z
tohoto
bylo
iní
byste
řekl
nebo
biologického
že
člověk
má
svůj
základ
napřed
v
jednoduché
a
potom
stále
složitější
se
stávající
hmotě
a
že
tento
základ
se
projevil
v
jeho
paměti
už
před
jeho
narozením
tím
že
když
se
rodil
z
matky
tak
byl
napřed
zase
buňkou
potom
rostlinou
potom
mužsky
živočichem
od
ní
živočichem
a
pozemským
živočichem
až
se
doplazil
člověku
o
tuto
zkratku
několik
mil
odmítající
ho
vývoje
života
provedl
člověk
mateřském
těle
za
devět
měsíců
proto
jsem
si
dovolil
mně
to
promiňte
to
stýkám
teďka
ani
se
má
ne
mužům
ba
rusů
že
si
strašně
vážím
ženy
ne
jsem
neříkal
pohasl
te
si
to
jelikož
ona
má
něco
navíc
tuto
paměť
sobě
uchovala
tak
jasně
že
podle
ní
vytváří
be
zárodek
až
do
člověka
prosím
vás
tomu
se
říká
paměť
ale
není
toho
vy
není
z
toho
vidět
že
by
tam
byla
paměť
půjčí
říct
to
tam
není
vidět
protože
tato
paměť
byla
na
zevně
přerušena
zatím
co
potom
po
té
vládě
ještě
hrů
po
té
obrovské
katastrofě
světové
kdy
všechno
se
srazilo
jelikož
nastavovali
ke
stěně
a
potom
scházejí
vyvoďme
z
duchu
duch
nepronikl
tam
nebo
nikdo
se
a
to
trval
tak
dlouho
až
se
největší
tvorové
na
to
doplatil
tím
že
zahynu
všechny
během
anime
tomu
půlku
bylo
po
ní
dneska
máme
co
čtrnáctkrát
to
nám
to
prozrazuje
víme
že
najednou
zahynulo
nevytěží
jak
je
to
možný
to
si
to
ti
řeknu
na
povel
ani
pravda
ale
takhle
jak
zahynuli
to
mělo
za
následek
že
tato
paměť
řím
nemohla
přejít
kontinuálně
nebo
vývojově
do
paměti
člověka
oni
člověka
potom
začlo
být
na
novo
něco
úplně
jiného
a
to
je
buňka
a
před
ním
nějaké
součástí
které
způsobují
život
buňky
nějaká
dejme
tomu
syntéza
slunce
a
země
spoje
to
říkáme
nějaký
matky
slovem
která
způsobila
že
vznikl
život
ví
přeměny
energie
sérií
na
energii
života
a
tam
se
narodili
částice
zrodit
se
tenby
eště
buňkou
které
byly
něčím
daleko
drobnějším
a
daleko
nezávislejší
na
čemkoliv
co
potom
vzniklo
vůbec
nebylo
nebyly
závin
něčím
to
potom
vzniklo
ale
byly
závislé
na
něčem
co
ještě
bylo
jedoucí
před
tím
tady
začneme
začínáme
sledovat
řadu
promítací
může
li
mluvit
začne
li
se
v
řadu
která
vede
o
ty
jednoty
oděv
tuhosti
absolutní
jednoty
napřed
trpnosti
prosti
a
tomuto
jsem
bral
sejde
vejít
tomu
že
ano
o
trdit
toho
která
je
eště
neživá
nějakým
mech
dým
ze
které
už
začne
být
živé
a
vytváří
buňku
a
ta
buňka
na
nich
je
závislá
jako
jako
na
tom
atomu
je
závislá
aby
i
chod
užívá
a
teď
to
závislost
de
od
jednoduché
olejovité
mu
a
stává
se
čím
složitější
výhodnější
a
vědomější
sama
sebe
a
tak
bychom
mohli
to
sledovat
dál
a
modlitbu
řík
obecnému
pravidlu
že
všechno
z
jednoho
vniká
zvětšování
mnohosti
ničivě
dosti
má
za
následek
také
pronikání
něčeho
jiného
shora
a
to
znamená
života
přicházejí
o
té
mnohost
totiž
život
není
schopen
se
udržet
v
té
jednoduché
kvalitě
a
tomu
ale
už
je
schopen
se
uteče
protože
to
už
je
to
už
je
mnohotvárnější
může
se
navázat
na
neživou
hmotu
jenom
tehdy
ten
život
když
najde
prostředí
které
se
jí
bude
dostalo
karle
o
že
jich
udrží
že
má
tu
svobodní
udržet
na
to
schopnost
udržet
znamená
být
složitější
takže
dejme
tomu
náš
organismus
který
je
daleko
světější
než
organismu
třebas
ví
dete
nebo
rostliny
domu
udrží
takovou
míru
vědomí
že
si
můžeme
uvědomit
i
boha
to
znamená
může
přít
nazpátek
který
jednotě
že
této
všechno
vyšlo
muže
uzavřít
tak
za
ni
velký
okruh
já
to
to
si
dovolím
prosím
vás
to
mi
dovolíte
žít
to
všechno
přesně
vysvětlit
jo
si
myslí
li
říkal
říkám
jenom
šla
já
bych
já
toho
zůstal
protože
já
jsem
otevři
nejenom
přemýšlel
a
by
se
o
ní
detailně
po
poučen
daleko
že
tamní
když
to
dokáží
vůbec
ví
o
že
já
jsem
byl
poučen
bezeslovně
a
není
pravda
že
existuje
jenom
vývoj
to
není
pravda
to
si
tak
se
stává
třebas
tak
vy
to
není
pravda
on
taky
existují
něco
co
to
je
co
bychom
ho
znali
opakem
vývoje
z
něčeho
co
se
vývoj
vyvinulo
vzniká
nová
forma
něčeho
co
bychom
mohli
říkat
že
destrukci
toho
využité
či
vesmíru
vidíme
dvojí
systém
vytváření
a
odtvořování
a
tady
už
začíná
něco
čemu
říkáme
zákon
dualismu
ten
se
dovede
zase
dostat
do
popředí
tebe
později
bohem
pomine
začátku
bez
neexistoval
a
z
tohoto
důvodu
potom
říká
život
velice
vestri
že
je
ty
dvojí
se
se
vzájemně
prolínají
za
sebe
působí
vnikají
závislosti
o
kterých
ne
a
ne
ani
páru
například
závislost
třebas
mezi
janem
hříčkou
a
třebas
se
za
já
mluvím
o
lidských
bytostech
to
by
nám
to
by
by
ho
se
to
vyklá
tak
to
by
to
nesmyslné
ale
ten
janíčka
by
nemohl
být
vojevůdce
kdyby
neměl
řecku
mnoho
před
údů
boje
vůdcovských
o
není
oddělenou
bytostí
ten
získá
od
čeho
větu
který
byl
on
z
nich
něco
každého
má
v
sobě
do
měl
v
sobě
a
ty
co
přijdou
budou
mít
v
sobě
to
co
měli
ty
rozešli
než
se
někde
přečtli
a
že
to
v
sobě
je
tou
nositelem
nějaké
paměti
o
které
ten
have
mluvil
tajemná
paměť
bytí
to
jsem
chtěl
takové
jsem
se
dostal
na
ten
prach
tohoto
slova
že
to
pro
mě
znamená
jako
to
není
pro
mě
taková
si
slova
že
nevíme
si
s
tím
souhlasí
to
na
tom
nezáleží
ale
aspoň
se
mohli
podivit
že
že
to
ve
mně
zanechává
takovou
hlubokou
takový
nebudu
budí
dojem
zapomínal
i
na
to
že
to
vedru
hyne
to
už
je
podle
živel
jí
měl
důležitější
že
vím
o
té
tajemné
paměti
bytí
v
sobě
o
té
sem
se
dověděl
jednadvacátého
jedenáctý
třicet
dříve
ne
ovšem
dříve
ano
to
není
s
ho
sedmnáctý
letech
se
sem
se
dověděl
že
jsem
chápou
boží
no
prosím
vás
co
to
je
to
je
druh
paměti
že
si
pamatoval
že
ve
mně
to
boží
je
že
jsem
na
něj
nedbal
že
jsem
dal
na
sebe
a
na
své
co
jsem
považoval
za
takový
veliký
hřích
je
jsem
chudé
ke
zpovědi
a
ne
se
mu
vyklopil
já
jsem
v
této
vědomosti
přišel
asi
desátého
tu
na
a
neměl
jsem
klidu
dokud
jsem
nešel
exercicie
neboť
se
věděl
jak
to
jak
se
toho
zhostit
tohoto
vědu
věc
co
proti
tomu
stavy
a
tím
životem
o
této
paměti
a
tak
jsem
šel
významnému
knězi
ba
nový
a
ten
mě
řekl
to
co
se
mi
tady
zpovídáte
je
to
váš
řeší
hřích
že
jste
myslel
na
sebe
to
není
vůbec
hřích
a
k
tomu
vás
nemohu
zpovídat
protože
to
je
záležitostí
charismatu
dali
perští
oděvu
a
bytí
o
tak
eště
buď
ale
později
vy
jste
neměl
ten
dál
do
té
doby
do
sedmnáctého
roku
je
by
si
že
byste
zadarmo
něco
věděl
co
se
se
nenaučil
nenaučil
do
odvíjí
se
níže
k
nebo
ze
smyslů
a
tak
dále
s
nové
jenomže
on
ten
člověk
každý
člověk
tuto
paměť
má
každý
kdo
se
narodí
na
tento
svět
to
paměť
tajnou
paměť
o
minulosti
veškerém
stane
jenom
vystlaná
já
jsou
neví
a
homocentrický
způsob
myšlení
že
přes
člověk
je
středem
vesmíru
to
ne
ale
tu
paměť
mají
rostliny
tu
paní
mají
zvířata
a
bych
se
na
ni
narazil
u
zvířete
a
tedy
u
těch
husí
tak
voni
na
to
reagovaly
mistrným
způsobem
oni
věděli
že
tu
paměť
mají
vyhovíme
a
voni
to
eště
věd
ne
že
by
si
mohl
byl
jakou
pravdu
su
ale
oni
vědí
že
to
co
bohu
svým
životě
vědí
že
se
to
nenaučí
li
že
je
to
součást
jejich
bytí
součástí
jich
vnitřní
paměti
ta
jemné
a
že
ta
paní
pana
asi
takhle
to
co
do
pochopíte
když
my
spíme
se
takovým
transu
říkají
husy
tak
my
nejsme
jednou
a
vedle
druhé
v
my
jsme
stádo
ruší
jednota
a
ve
a
poznáme
jako
jednota
a
proto
jsme
druhý
den
stádem
který
člově
e
že
právě
v
tomto
stavu
jsme
se
poznali
jako
jednota
do
ní
jdu
ta
totální
to
ten
jednu
ta
stála
o
ni
dá
se
nemohu
dostat
pokud
nemají
příležitost
k
tomu
se
dá
před
to
dostanu
se
dále
já
jsem
zkušenosti
s
tím
a
nabyl
ale
má
to
vás
na
to
nemůžu
tady
se
vyrvat
sebe
ale
ty
husy
prostě
po
takovém
transu
mně
řekli
ty
jsi
náš
bratr
ty
máš
totéž
světlo
jako
my
si
znám
jednu
tou
v
tom
snu
byl
znám
jednotou
a
když
ji
li
se
s
ní
jenom
intenzitou
světla
a
baru
světla
dí
jasně
maličtí
doznívají
tato
zvířata
to
je
to
velice
celý
to
podle
bariéry
dva
nebo
není
ochota
dále
a
barvička
je
záření
totiž
o
bezvadně
záření
chápou
a
chvění
například
to
vědí
co
to
je
jaký
to
má
význam
pro
jejich
život
že
život
že
by
že
chvěním
totiž
se
dostávají
do
normální
do
normalisovati
stav
za
životem
za
sebou
mezi
sebou
a
sobě
takže
já
jsem
vám
říkal
že
mě
odnaučili
být
horečky
ne
protože
já
jsem
v
sobě
je
to
chvění
které
vydávají
za
sebe
pronášel
o
kdyby
to
byl
pronášel
způsobem
musí
že
bych
dělat
to
nebylo
přes
ně
husí
do
chápete
takhle
to
husa
přesně
nemluví
takhle
těší
na
ni
pali
trošku
ji
na
mě
to
víte
říkal
jenom
tak
my
to
poznáme
to
tím
zelí
ale
uctívače
neni
ale
já
jsem
to
vyslovoval
paměti
která
je
v
tom
člověku
když
to
si
na
hledali
já
sem
to
pamatoval
je
se
povaloval
lidskou
tajemnou
pamětí
bytí
a
ví
obsaženo
to
kvantech
duší
a
já
jsem
z
toho
poznal
že
toto
slouží
k
tomu
toto
slouží
tam
tomu
a
ta
dale
asi
pět
věty
jsem
poznal
jen
že
já
jsem
měl
dost
krve
a
na
dosadila
intelect
lá
já
jsem
byl
horečnatým
dítě
aby
byla
to
si
zahynu
nebýt
husí
já
jsem
znal
ten
jejich
lílá
to
jejich
mění
kterým
se
zaduj
horečka
a
já
jsem
to
většinou
zapudil
turecku
takže
jestli
jsem
tady
tak
tomu
především
děkuju
husám
protože
kdybych
neměl
jejich
signál
který
bych
nazval
česky
nebo
lidsky
listím
si
že
se
musí
zůstat
viset
ale
taky
když
už
řeknete
lidskýho
tak
řeknu
na
to
je
tak
ne
o
se
že
to
je
na
tam
a
potom
po
nepodmíněné
tam
to
není
navenek
se
to
naučil
vychovat
vnitřně
takhle
to
slovně
neumím
ani
teď
teď
to
už
se
nekouření
to
co
jsem
vyslovoval
vnitřně
ale
to
kladně
vystou
jenom
vnitřně
nezůstávalo
pohromadě
se
li
vyplňoval
do
vytvářelo
pád
dvě
tej
způsobuje
ani
asi
nebo
se
zničení
horečky
panečku
to
sou
událostí
polušnost
lidstva
tuhleto
by
se
naučili
takhle
říkat
mantram
nebo
já
ho
v
tak
by
většina
těžkostí
je
mínila
a
voni
by
se
setkali
s
bohem
pomocí
jediného
mantramu
jako
já
pomocí
jediná
mandalou
se
s
bohem
se
ptal
že
se
mu
nevytrval
lidsky
já
se
ho
vyletět
tajemné
paměti
ví
neboť
to
bytí
vzniklo
z
boha
přátele
odnikud
odjinud
a
tebe
potom
se
rozumovat
a
vzdaloval
ať
zase
římani
na
svádí
nazpátek
vědomí
které
duhem
strany
záhy
nesčetné
že
za
ni
boží
záznam
to
bytí
a
chtít
do
té
hrotem
tě
až
se
oživila
až
se
stala
vědomou
vědom
až
tak
bychom
jako
člověk
čili
my
podléháme
pořád
těmto
vyjma
vlivům
a
z
toho
rosteme
a
my
si
o
tom
myslíme
že
my
má
nejsme
na
ty
duchovní
nejde
o
pán
bůh
o
nás
stojí
strašně
vaše
pořád
se
vo
nás
stará
a
pořád
nás
k
sobě
vede
pořádná
slově
ta
ne
nejenom
že
nás
použil
ona
pořád
dotvořuje
on
zná
otroka
už
na
určité
úrovni
vadí
a
do
tý
doby
tam
nevadilo
a
naučíte
úrovni
se
musím
něčeho
vzdát
co
nám
před
tím
bylo
prospěšné
to
je
ta
řek
bych
byla
etika
této
cesty
že
jednou
je
tam
něco
prospěšné
potom
začíná
to
být
ničemu
a
nakonec
se
to
překážkou
takhle
musíte
bohyně
na
lidskou
cestu
k
bohu
nebudeme
kázati
zvířata
a
to
všecko
a
jenom
na
liskou
že
a
a
nemá
tolik
času
by
vás
to
že
do
nás
to
tomu
bohu
tak
to
nevím
li
představy
do
prosím
vás
zabrzdíte
mě
já
už
vás
nechci
nic
ale
chci
vám
jenom
říci
ještě
aspoň
tohleto
že
kdyby
a
té
řeč
budoucnosti
se
naučil
člověk
této
duchovní
řeči
a
spočívá
v
jeho
paměti
že
totiž
on
umřete
každý
z
nás
kdyby
nikdo
není
to
není
možné
člověk
má
určitou
vstupů
hmotnou
a
z
ní
tato
paměť
vyplývá
aby
by
vás
hora
a
ta
stupu
dá
hmotná
té
přírody
a
o
to
vzájemně
se
propojuje
rozumíte
je
to
je
nebylo
by
to
možné
takhle
že
to
by
to
nebylo
možný
ono
to
tak
je
totiž
na
nás
soustavně
působí
dva
vlivy
o
jednom
se
vyjádřil
svatý
petr
celý
je
je
ve
zlu
postaven
pokud
ten
člověk
dbá
jenom
na
tu
hmotu
tak
je
to
všechno
ve
zlu
postaven
pokud
poznáno
hmotu
jenom
ve
zlu
postaven
ale
když
přitom
zná
nebo
poznávání
o
sadistou
znát
boha
tak
se
vymaňuje
z
toho
z
toho
dá
ve
které
mě
své
postavení
jako
hmota
není
že
bych
mohl
pocitem
bude
bych
se
kterýkoliv