Karel Makoň: 90-23B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

takže není tedy za zlý ale na musela mockrát napomenout byla to mého říkání abych ne odbočil abych se držel že to je učení absolutně čisté učení o takhle bral a co chvíli by ochoten něco z toho slevit ale ona neslevil když bylo nutné milovala aby ho tak že na sebe zapomínal že nebylo tak se vším a jenom sebe ona žila před svatou terezií z avily proto si pletl anežku s a které si to jsem měl na mysli jak spolu jako spolupracuju tak ještě nebyla živá a ta dožívá nějaký život že tady na žila v tři a se a ten šestnácté století a zesílí a na to nás špatná osmdesát a tak a oni spolu spolupracovali na pracuji a ta svatá terezie měla jednu stejnou vlastnost oni ty svatý nemají cement Ale měla společnou stejnou vlastnost s českou anežku přemyslovnou a začíná v tom že ona všecko co dělala to bylo světské nebo čistě duchovní dělal pořádně takže ji přistihli při ucházela neslyší přiživí příkoří a ona ucházela pořádně hlava dobrou kuchařkou a oni říkali prosím a kde takové modlitba když si dělá tu chyb ti dala jak na to odpověděl stáňo nebe nebe jedna tohle tuhleto tuhleto to nevíte dobře i bez hrnci mými je bůh a to chybí do kuchyni ještě toho tykat se ti o tom na pásce ne obecně vzato i při naší nejsvětější práci sílu vnímáme od boha mezi hrnci je bůh hnízdo dovedli by se jinak bez svatý tzv a bez svatý anežky vystavět takle na dohromady každém životě mezi hrnci je duch vám zcela světská záležitost bude trnout budete nad trnout protože nepříjemná při svou se spustí a budete neradi provádět tak potřebujete k tomu sílu boží daleko větší měrou než činnosti kterou děláte rádi a která punc duchovní. O to..víc potřebujete když ta věc je užitečná zbytečná ta na na pocit třebas nesto společnost přeje to je taky užitečnost a vy víte že to byl on a ona to přede tak to udělám na jako tamto to musel taky pořád takto přát tak se vůli umím bohu taky musel provádět a tím více musím opírat v tom případě o sílu boží a jsem chodil na prvomájové oslavy v tom gottwaldově sem tam nikdy nechyběl nikdy a ne ze strachu před režimem nýbrž proto abych na sobě jsem byl prospěcháři zažíval větší přísun božích protože jsem se musel tam sebe vzdávat tak on se více odevzdával bohu a pociťoval jsem jeho přišli na sebe tak co je podlost že ano ale člověk stojí o tu sílu boží když se když si-se s jednou setká a dokonce se bez neobejde potom jsem byl nešťastný vysvlékli silou boží v podobě extáze že jsem nesmíte jsem vypadl z toho se před temností boží která po extazi trošičku zbyde na pokraji vědomí na rozhraní vědomí a bezvědomí pořád jste i po extazi trošičku propojení s bohem to propojen přestalo sedmnácti li si to podvolte stát neznačí to bylo pro tak Prosím končit to co teď řikal třebas havel při tom papeži Mluvil o tajemné paměti bytí bytí není nám lidským bytím je to sou to snění s bohem že ano bez něho by naše bytí nemohl samo o sobě existovat to je tajemná paměť bytí když si tady dneska žiju jako by pán bůh nebyl nestranně jako by nebyla smrt na druhé straně která na číhá a žiju si z této paměti tajemné paměti bytí že jsem přeci vnitřně věčný a co bych myslel pořád na smrt nebo na pána boha vůbec ne nepoci nebo je jsem spokojen tak jak jsem že jsem že jsem že to ten moment když takhle beru pána boha jako někoho kdo jest se trošičku dotýkám toho způsobu jeho myšlení ježíšovu dříve žebra byl jsem také tak trošku každý z nás tak trošku je když nemá stát prosim vás nemějte starosti to je další krok který musím vám říct. jakmile máte starosti tak zaručeně nejste ani trošku nejste ani roští nýbrž se se stali toho času starosti že člověkem či odešli od toho že jste a stanete se starostliví člověkem odejít od toho co jste k tomu čím se stali to je hrozná degradace vaší cesty ano prosím vás nedělejte to nestarejte se jednejte tak abyste pečlivě čen vykonávali vy vy se přesvědčíte že když něco pečlivě vykonáváte že je to lepší než se staráte o to vypadá jako starostlivé konání a by mu ho manželka celá leta nemá a pochopit se mi říkal víš jsem člověk bez starostí jenom jednám podle vůle boží ale protože nám podle vůle boží za se potom navíc nemusím starat jenom aplikovat vůli boží o to se musím o to musím pečovat přimalovaná A ona říkala to tedy..to obchází hrůza nebudeš starostlivým manželem a za několik let řekla nepozná jsem starostí ježí o člověka než se setkal a než jsem říkal v tom výtažek to na a je veliký zneuctěn jsem říkal jinak anetík anulík nebo křovík nebo tak to dělalo dobře ale anežka to bylo se byl vzdálen strašně a než se mi říkal prostě Prosim ty si..tolik let žiješ se mnou a ty si nepoznala že nejsem starostlivý jsem jenom pečlivý to a tak je motorem o tom zmínil se si při vinní náhodou říkal on asi tak bídně to řekl to sem kázání že záhy po svatém řešení to bude dvanácti ho listopadu u vás zvítězila revoluce způsobem jakým dosud lidském paměti není takový případ že by takhle bez krve zvítězila levou se neboť byl v tom její po řekl on člověk se to jeho řeč tak její duch při tom byl papež o tom tomáše o tom a byl o tom a to stačí a ten to se na to že ten o tom taky ten lékař a říkal my jsme viděli nezná nenávist že si ne..nezačal nenávidět. A tu revoluci si dělal tak dokonale že nebyl vlásek zkřiven by taky nechceme se pobíjet ani abychom byli pobíjení nic zvítězit pravdou a ne zbraň jako ten gedeon to by si vem do ru a oni napřed borech na přech náměstích troubili fakticky a to zavání ale i ten byl za rohem připraven zasáhnout ale to je tam to bylo tak nemohl paní tam to bylo neměli zbraně ale troubili vydatně se lze tak vás právě dělaná vědom stát nebo se stará záležitost to není zbaví nově to nedůležité ten přítomný okamžik tak se o přítomno okamžik že neběží pokud je správně okamžitě využita ne to a tak dále musím udělat aspoň teď protože nemůže nějak třebu cvičit předsevzetí že se podle toho zařídím že v tom duchu budu žít to stačí neboť když se to předtím udělali za tím tak ten vstoupili do a učedníků páně a nic nechci než abyste byli těmi učení taky nejsem vy eště učedníci a poznali to ty tibeťani dyť ten - šel najisto za mnou se kterým se viděl když bylo takových třináct let naposled a teď najednou ve mně přijde a říká ty se budeš divit na jsem se a tibetu v tom klást na rozhraní indie a ty ve tu a tam byl asi tibeťani a ty mně moje tři těla který jsi tady jmenoval velice hezky to jsou ta smrtelná těla tři. nebo zdání zvali nebo přeměnili proměnili aby nebyli tvou překážku aby nebyli tvrdou ale více udělat nemohli jsme než tohleto těmi třemi těly ustaveným který nebudu podobat k tobě přicházím protože mně řekli teď za kristem a on nás on říkal za kristem říkal kde ho mám viseli přednější mám vás před sebou a se u tady není na mám tady dva žáky máme tady dva žáky kristovy jeho dva učedníci pardon ale ty vzniknou v každé době třebas po dva tisíce letech to..já jsem s ním nechodil někde jako učedník nemyslete si tomu těm před pošleme jmenovali tam v tom tibetu ti dva učedníci i s adresou a ten sou takže on měl tu a zlé a šel do domu do nikdy nebyl a ten měl tibetu de tak je malý svět a jsem říkal jsem učedník páně no prosím ty nikdy nelhal tak to vzpomeň že si k učedník jedny se mnou jako učedník páně prosím neučení páně nikdy nikoho neodmítl ten si nebyla prach z obuvi své dokud nebyl odmítnut nýbrž ten tam léčil jsem tady na léčení a tak tuším proč asi poslali zrovna k tobě protože jsem v mládí zažil něco obdobného jako ty a naše cestě asi a podobná byl jsem v poli nějakou horkou vodou tady na pravé straně vono se to dostalo i do do ucha takže a to bylo v době mýho útlého mládí takže to ucho neslyší naší ne jedno a toto těla a to se na těla pravá nedělá dobrotu jsem takhle postižen vlastně o útlýho onomu ritu to máme není nějakým méně je to ne ale fyzicky je méně cent tak to máme si společné a teďka často tak asi proto mně postaví v tobě tak vedle toho že si tím učedníkem tak si taky mně podoben ne takže my si budeme dobře rozumět tak že držet se vám teďka dělat po říkal se říkal podívej se jak jsi tady dlouho no můžu tady být pět hodin to je málo tady máš třebas na sledovat třista jsem o tom momentální tam měl to si přečti a prostuduj a hleď se podle toho učení tam zapsaném po jednoho či jednat no za potom si obsaženy moje spisy takže toho učedníka zápisu bych tak řekl toto cvičení které se vám začal vykládat je vhodné pro člověka který je fyzicky oslaben ona říkala tento to učil předtím ne to učil špatně v tom smyslu že mluvil v člověku fyzicky oslabeným neklidné a ty musíš napřed získat klid a sílu a tu tady ze stravy dostaneš ani ti ty ten klid nedobří esesmany tady zádi tak ty musíš tu ten klid nabýt s tímhletím cvičení a teď ho tomu učila ovšem ještě mu přitom řeklo jiného ty především musíš věřit že mám moc od boha danou abys to to cítí zdárně mohl použít k osobnímu posílení a jim působit ve svém okolí toho důvodu ti odevzdám mám svůj plášť ožila mu ten pád z du na bedra o i ti tu tím u toho pláště to je tíha ale je to ochrana v tíze je ochrana. to taky tíha neboť ty musíš nějakým způsobem s tím se mi termes něco dovědět to je ta tíha to pláč ale do daleko více znamená ta pomoc kterou od boha pro tebe připraveno tak to je první věc a druhou potřebuju abys věří a proto ti splním tři přání dobrou nosti chci abys dali přání a splním pravlast tím že schopnost cokoliv ten naší řekne plní a ten naši nesměl na nic jinýho že se bychom centra u pryč tatí poznal a než to dostanu se z toho koncentráku a se usmál a řekl dostaneš abys uvěřil ten den co se dostaneš potká rodina těžká záležitost rodina se dostal si tu roku po město koncentráku ven a přišel tam toho místa mezi stravu a polskou hranicí von mluvil líp s-polsky než česky -byl šlonzák odvážili zrak vy jeho otce na řídit a on ani se dostal do bytu svýho tam nikdo nebyl voni si říci po spotil považovt necituje on se radil za tu na šel na ten a ona to púrou napřed věděla že ten otec zemře ty jeden to není žádná předurčenost rozumíš mi když myslel že teďka tady je taky je ale řka a do tebe vidí ne ale na tebe vidí ne bez rouhavá jak potom že není stvořeno a potom bych a měl na tobě ještě na přání to mu to ale musí na vědět o tom že měla taky přání které jako těla aby bylo splněno dna můj lapen hroby neznámý v době dneska ale taky neznámý pořád ze se naší jakou kostela byla převedla ze španělska nebo vodkud to neni hrob nalezený hrob nenalezli. že to tak to to nevadí ale jenom pro a ti tam předám větší sílu než kterou teďka tím ho předat ta moc a předává sílu aby věřil hlasem živá a toho běží a on tam šel opravdu s nějakou exkursi a šel s om centra ku na vás zavádí a ke si neměli To němci neměli zabráno a. Jak tak šli ho mocně pudil něco co neoděno aby se u vod toho party provázená stranou a tam si lehl a tam zažíval úžasnou blaženost a poznání potom chtěla od něho ctění věc opatřiti něco mého mu patřil tak teďka všechno splnil tam to taky takže vám jenom říkám to proto že to neznamená že si máte nebo hrob a než aby to staň koval neboť to jsou obecné příkazy to je to obecně te si to ve svém životě a ještě nesmí řekněte co se to udělat na víc obojí tomu co děláte aby to bylo účiné ta modlitba prosebná kterou byste dělal a tímto způsobem podle anežky no tak když si to neřekne tak se to stane a nemá nemůže dosti ale chtěl bych jenom v tom ještě podotknout tuhletu důležitou věc že vždycky tady musí být nějaká tomu říkají francouzky lítost reciprocita vzájemnost ahá to umim česky já- svou to latinsky procitá se si proti táty nějaká vzájemnost se s to znamená žádný šest ale musíte být ochotna co pro účinnost modlitby udělat co by se normálně neudělala protože jako na něco dělám nerada a vím že by to mělo být uděláno ale mně se do toho nechce věci do kterých se mně chce víc mám si do kterých jsem sedmý ale některé se věcí o který se chce mít ve ve nedělá a měla by třebas dělat a tak jednu z nich aspoň provedu proti vlastní vůli a udělat vy ale poctivě pečlivě a teprve pak ta modlitba na bude účinnosti to ste si lehla na hrob svatý a než takhle se lehá housat a bývá ty věci umím ze všeho bez znám toho ducha toho ležení von se musel obětovat protože von žil někde na moravě a von musel zaject do prahy že ano dále to bylo mu příjemno nerad cestě no a teď bych se měl ještě no tak nebudu na vás kázal čí poznali to že si myslím že tohleto by stačilo k tomu aby začla a modlitba být účinná či tedy to budete provádí tak bude absolutně neučila dokud toto neučíme rozumíte opač něco mého tomu i se taky učinit to znamená seznamte se do deště myšlenkami a považujte některou myšlenku za svou v tom smyslu že vytrasovat se opati něco žije roucho například dejme tomu a dělal některé věci který trápili Prosim vás tohleto ne to nedělejte to nedělejte vám nepo doporučuju abyste všechno dělá nýbrž abyste nosila jenom něco z toho nová něco co se se za příklad tady to věděl si to přebírám tu anežku tato máme právo převádí do čát ho století kdežto tam ten životopisce nemo dovolit něco vynechat a ten pokud o viděl ty klepy vynechal počítám s sem tady říkal ty na se dělali dobře že tam lítá po praze toho tam asi nepsal a že je každé duchovní cvičení jestli být duchovní tísní nás něčeho odvést vyprázdnit a vneseno přivést řečeno jednou větou na smět v tom smyslu že budeme sloužit nově v novém duchu znamená budeme mít před sebou jiný záměr než jaký se měli dosud kdybychom se například chopili nějakého duchovního cvičení to by se nedotkl našeho dosavadního našeho záměru tak je to ty cení mírně řečeno mírně řečeno prosím opakuju mírně řečeno je to cvičení které k ničemu ale ne velice mírně vlečen bych se mohl vyjádřit k hus většina totiž takový duchovní cvičení dopadá tak že se prosme chris a jak se sám to cvičení mechanickým k tomu se zabránit tak přestávám tu duchovní se ona člověka to cvičení člověka nepředělává bych to řekl ještě jinak mechanickým způsobem se nikdo ne proměň nejde o mechanickou změnu nýbrž jde o kvalitativní změnu. cvičení musí působit na kvalitu lidského myšlení a kvalitu lidského jednání čili musí vyrůstat dosavadní jednání to musí opouštět a nasadit nebo působit nebo vtělit se nebo v růst nebo způsobí to člověku aby rostl do nového způsobu myšlení a jednání v křesťanství je to znázorňuje na západě tím způsobem že křesťani od někud někam putují poutě putují to si to teďka je to bude zevní stránka věci a ji vysvětlim půdu i od někud někam a pozice tu na jejich představu že nejsou tam kde byli a jsou někde jinde a tam mají nový úkol takže kdybych dejme tomu putoval z plzně na svatou horu tak bych tam kdybych to dělal opravdu jako duchovní pouť tak bych tam nešel proto abych tam na svaté hoře byl nýbrž abych se pomocí pouti starým člověkem samosebou nepřinesli na to poutá charakter dně náš těmi nebo jednati nebo nevím co tak to není tak duchovní pod když to obyčejné putování tu listy a tohleto co mi tady je láme nesmí být tuhleta akce že jste se přejímku to ne nýbrž to musí být duchovní akce aby to duchovní a se byla víte co vám řekla ta spíše nová tak musíme prokázat přitom něco co se nepotřebovali před tím prokázat ten člověk v její pohádce..chtěl se stát duchovním člověkem. a ten nic mu jasně ukázal že stane duchovním člověkem a že jim je v chvíli kdy mu záleží na bližním tak většina těch říká duchovních které předpisoval například weinfurter tuto závislost na partnerství úplně postrádal toho že on třeba dělali společné kontemplace nebo společná svícení to není to pravé tu tím se nedá zastoupit to co tady teďka budu vysvětlovat si vzpomínám a to často opakuji promiňte mně na to co řekl ramakrišna kdy byl pozván svému čunder se na se mu dobrou přá přítel se jsem tedy založil brahmosamadž to byla velice pokroková duchovně pokroková společnost a on si šel samo sebou o tom martinově že a něco podobného jako pozval s těmi jeho žáky k nim a první co měli dělat nebo v čem je vyzval ten pojďme se společně meditovat pojďme společně se modlit pojďme rozjímat nebo tak jak si to z těla říct a ramakrišna napřed dvanáti oči údivem a tak se do toho pustil pasením budeme se společně soustře dívat nedopadlo to dobře protože to asi rušil tím svým postojem ramakrišna ramakrišna tíž byl přeci jenom ze staré školy a ta si potrpěl na individuální zacházení dědicem i když tedy ten ježíš kristus mluvil pro zástupy nebo to individuální zacházení vidíc tak přeci jenom v tom bylo něco individuální teďka dál to ze pozorni že budu chtít a budu vás po zkoušet jestli pochopíte to podobenství jak je tam podíl individuálního na kolektivní a to musí být zachováno ježíš kázal na voze nějakého že za dlouze a lidé zlačněli řekl apoštolů učedníků ty dílčí máme tady něco bídu a oni řekli no ten jeden učedník my tady nemáme nic my jsme nevěděli že to tak dlouho bude trvat je tady jeden mladík a ne za temá pět chlebů a dycky to všem nestačí na čtyři lidi nebo bylo pět a nevím pěticích a von říkal dobře přiveďte ho sem voni ho tam přivedli a on začal ty rybičky a ty se v rozdělovat je učedníkům samo sebou a to rozdělovali potom těm lidem a rozděloval a rozděloval a ani těch býků ani těch rybiček neubývalo ale byl všechny zástupy a ještě z bylo dvanáct košů drobtů to znamená tolik do tu kolik tam bylo těch učedníků po tak kde je tady v tomto poselství obsažen na souvislost mezi individuálním a kolektivním působením ježíše krista vůle pět tedy čekat tu počáteční že on něco kázal ne a tu určenou že měl hlad a potřeboval je na krmit a konečně ten závěr že bylo dát košů opaku takže vono to mělo vlastně několik stránek no ale vememe si jenom ty dvě hlavní že jako se říká ne se nesmí lebedit člověk ale také neseme duchovní klidná člověk o to čas tak říkám aby se měl objevovat nebo takhle o tady neštěstí ucha ze který je to zařídí nebo nám to zařídil ale to není to hlavní vím ho vyberu jenom to hlavní protože bych se držel u toho povídání strašně dlouho abych měl vysvětlit chlebu to je pět ran ježíšových býčky to jsou dvě rána jeho kříže co ta rána znamenají a tak to prostě všechno vynechám a všímám si jenom toho že hladověli zástupy že když na krmím člověka duchovními duchovními věcmi..tak ho nenakrmím stravou on protože strádá není schopen a ochoten poslouchati duchovní zračit takže ježíš kristus zásadně krmil všechny kterým něco přinášel především své učedníky takže měl dvanáct kusou to je znázorněno krmení učedníků učedníci nepotřebovali tolik sice jeho slovo že to jim potom vysvětlil duch svatý co oni nepochopili ale potřebovali mít jasno v tom že když něco dělají pro někoho a třebas toho tolik aby ten člověk se najedl jedno náhod tak Tak pro přitom zbyde každého jeden celý koš odpadu to není něco jednorázové jako jedno nazveme toho si tam všimněte těchto dvou základních věcí byl tam mladí který jediný je ten měl základ ježíšova utrpení a smyslu ježíšova utrpení první věc neboť ten tam neměl ty věr býčky a těch pět let být čku jenom proto aby nakrmil zástupy toho nevěděl nebo aby sám měl nějakou zálohu nýbrž on nevěděl co dělá jako to bývá na sebe není událostmi to je se krásně vyvinuto příkladu oráč do hodiny tak to nebudu dělat ale on jediný předvídal a nebyl to prorok nebyla to jakákoliv předurčenost a její význam že totiž když on na krmil těmi dvěma rány svýho kříže zemi pěti ranami to znamená je mi pěti se bych čtyři nebo tolik kolik tam bylo dycky to pro tolika měl kole dispozici potřebí tak nás upozornil na tohleto mého chleba neubývá dobrá vůle se neztrácí tím že líně komu věnuj že někomu svou činnost věnují ta se tím rozmnožuje citát podle a rozmnoží te moje dílo on nikdy nemohl věci dělat sám prosím nedělal sám vždycky potřeboval svoje učedníky pozvat si na hoře tabor a dvanáct jich potřeboval na ostatní své činy dvanáct. A kromě toho potřeboval panu marii.. jak se nám zdá se mu pletla obsa podoby že to co ti do toho že od nemají co pít a se chceš ode zázrak k vyčetli do neřekli matku nýbrž jen aby ukázal že mu v tomto smyslu cizí a udělal to rozmnožil tu vodu a udělali vínem a bylo lepší než to původní tak tohleto je jenom vysvětlení toho co by pospíchá postrádal z toho podobenství a to je jenom vysvětlení o tamhle pro tu joginu aby věděla co to krmení její duše znamenat. Co jí-co předcházet. tomu temá předcházet a co po něm následovat aby si toho byla vědoma že něco bude následovat co nepředvídal ani ten ladí to nepředvídal a že musí předcházet něco co jako třebas u by nepřepásal a tím by to ti ten na člověk z prostředka a nebylo nebývá by ten význam jako mělo mít to ještě řeknu lidově jestliže těmi ten ježíš zástupy tak proto že jim napřed dal pokrm duchovní a kdyby byl dal t duchovní by bylo nedal tento dohonit okem tak ani napadlo na krmit a v nenapadlo je na čili si tam ne proto logiku říci ale ne tím násilí nevedly tak to by to nebylo zaznamenáno ale to triku si říct jestli si přeje být na krmena duchovně nějakým nějakým cvičením musí napřed se nějakým způsobem když či po trpělivostí tu ona podrobit tomu slovu božímu to lidově co je to pozoroval se zlou božímu ne podrobuje se tou mojí mu ten ostře poslechnout nějaké kázání jež podrobuje se s tou božímu ten kdo na to kázání je připraven něco přímo co ho bude zavazovat jestliže něčemu novému tedy lepšímu jestliže teď tady třebas posloucháte a jestliže děláte vzetí že vás že vás to něčemu lepšímu důkladnějším duchovnějším povede tak také máte právo během naší řeči být na temeni ne pokrmem kuchaře nýbrž pokrmem duchovním Takže víte co předcházet modlitbě a teď k modlitbě samotné. řekl málo záleží na technice na kterou si dává tolik záležet tak bych vás zbytečně tam a protože kdyby na na tak na technice záleží pro toho dně že ona zaujme moji pozornost jakmile přestane zaujímat moji pozor na to se stane opotřebování toho ty cení tak ta technika nemá význam buď se musí změnit technika anebo se dotyční vůbec musí opustit jakékoliv jiné jestliže pouhou změnou techniky se nedá všechno docílit to dobré bych řekl to takhle že mu to politicky jestliže naší společné změníme nějak organizaci to to znamená techniku života. Tak to je tak přibližně od svého řádu a ne prvního to je velice za opotřebuje a za chvilinku nám ta forma to básnění na nich odlesku protože se nic konkrétního nestane musíme potom při počít ke tvrdé práci ne pouhému halasné mu pokřikování a musíme to uskutečnit ve svém životě o lidském národním co ti logickém a jestli to neuděláme tak jsme zbytečně na těch fórách vykřikovali-prosim jedno jeden je to takovou důležitou věc kterou musíte předvídat o tom co budete dělat jsem si jist že naší nedělá ten co dostal od a než toto cvičení je ho dneska nedělá jsem míst to je nemožné vydělal tolik let přes padesát let to by jako nestálo vůbec za nic čili nepovažujte to co vám řeknu za něco provždycky žádné žádný postup na duchovní cestě se nedá kodifikovat jsem to to věděl tak je to pro zákon této měřítko kovat ano nýbrž to je poučení o tento moment bych to řekl ještě jinak když toho nepoužijete hned tak to není ani pro ten moment a když to použít ihned tak to ten moment osvítí a jestliže to světlo pohasne potom cvičení tak se jenom s měli nějakou knížku třebas nenaučil jakou měl v ruce desáté kapitole svého zjevem svatý jan ale něco ze pojedli co ze sebe ve vás zanechalo síly sílu tak a teď k tomu cvičení prosim vás nic líbám nejde někomu stát nevydržíte nic se nestane nemůžete přistřižením ležet ale ta představa o tom že to jde zhora bude tam toho vyloučeno a ona je důležitá napřed řeknu jak proč je ta představa důležitá že to jde na shora protože ono to zhora nejde o to je nese stran ale představa to představa to bere z jedné strany a vám to řeknu za pomoci nějakého symbolu měl jsem sen ve kterém jsem měl otevřené dokořán oknu do noci úplně temné a takové ten obloze jasně září vždy obdivoval jsem září těch věc a s tím obdivem jím to byla spojovací obstojí článek se obával ne určitou věc du ale celé hvězdné nebe tento spojovací článek měl tento následek byl to sama pece že všechny ty věci se shlukly a běh tím úzkým okem e se s domem nosti a tam se provinili krásnou bytost no to nebyla pozemská bytost tak tak krásný člověk a byl to člověk tak se člověk tady neexistuje na světě velkolepá postava v chápu nesmrtelnou duši zobrazení obraz nesmrtelné duše ne nesmrtelnou duši obraz nesmrtelné duše jediné nás všech a při každé jiné a každá jiná pro vypadal jinak s vypadala pravá rozumíte kdyby se to jeví měla do to zevní opravdu ve zjevení nesmrtelné duše a tam jenom po týnu la abyste viděli co takové zjevení kolik kusů drobtů tady bývá to je teďka budu říkat to u své jenom doby z toho zjevení že ty všechny géte spojili do jednoho toku a že z toho toku vypnuli zjevení smrtelné duše nepodstatné podstatné na tom podobenství která jsem řekl bylo to že voni to přednesl že on a to vydrželi přitom a potom začně li proč nikam nerovnováha mezi vnitřním náborem nějaké síly. zevním váhu em síly hmotné to může vést a k nějakému zničení člověka tak to jsem si všeho toho vědom když vám předpisu nějaké cvičení protože přistoupit k tomu cvičení takoví sutře prostě řekne do pokusit temeno boží to tedy musí dopadnout tak že to brzo se spráně zmechanizuje a to potom není cesta k bohu jenom opakování jména božího což není znamená vůbec nic na to že se v zabývá s tím člověk a že může říct je to nežije je to při nevychová ani do hospod že jo ne nebo měl mizerný myšlenky mi..nebo kdyby těkaly ale duchovně jsem nezlepší ten člověk když tam nakou disciplinu a ta dobrá a teď budu li pořád o těch drobtech nezapomeňte že to není to hlavní to není to hlavní zavedla ta duše do večeřadla to byl delší tu než tenhleten asi do konce této místnosti a všude kolem dokola byla li židle všechny byly obsaženy na tu čelní nepatrně by měla být a duše na tu nejzaší v tom člověk z talíře a to bylo prázdné a nám je na vodu vod tam takovýmto způsobem vedla tady vodsuď a jsem poslouchal člověka byl ve starověkém o těch který něco v