Karel Makoň: 90-28A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

prosím vás to je se stání s bohem šlo sedmnácti let to tomu tak říká to záleží na cti na ty znaky nadpisy nepotrápí nositelka porovnat lékaře nebo tak to mi prominete ale ten na moc se na vliv se si pata že víte a do přizná a takže jsem tu sílu v potřeboval se brání jsem ji neměl a to se pořád jeněco stát jak jsem říkal potom jen ten duch stát to možnost každý z vás a teď dávejte pozor si na to tam abych na vás na všechny viděl proto řeknu proč na vás přitom vidět i potřebujete aby se to dokázal co je dítě potřebujete vědět tohleto že musíte umět soustředit všechny své síly na to co právě děláte které jsou nedostačující jako nedostačující jsou je to vykonat veškerou silou svou se ten jednou milovat boha veškerou silou svou tak na se napřed musíte světské věci provádět veškerou silou svou ne víc ale provádět proto například dejme tomu stan doby tolik že to nemůžete vůbec nic že doby třeba daná věcnosti si mohu jedno protože jsem docílil toho že jsem to do vás přímo a jsem potřeboval přitom na vás dívat než to ustání se potřeboval něčo navíc jánský dělám na protože on se mnou v poučenost tak ho dycky do že se snažím se o to nebo jsem se o to abych budil v něm jasných nastolovat teď mu ani a teď na pořád toto cloumání s ním dělám abych mu rozviklá to sedění dno a nechce aby se dělal zejtra tam kde sedíme stav šíře dovolit protože o museu pořád kontrolovat on se nemůže dohonit ne že by vás napřed na vás nemám přísloví na to nemohu dělat a to mohu vždycky dáte se stal plnit to dělám menší potože tam se známým lidmi tak ty dokonaleji než tady tady tu pořád protože a prosím staneli chceš jako o něco mít duchovního tak sem se stejným vděkem přímý to spaní těžko být za to vděčni jako to že říkám tu pravdu teď říkám rudrovy eště jinak obraz větry když ti dojem že mluvím pravdu tak mluvím z strany vede se přímo jíst toto se ne když to obrátí to tak nechtěl abych to měl nýbrž aby rozeznal že toho se dát pod kopání po dobrém to jste možná zjistili to je láskyplné vání protože na to za něho bude dělat cit a tady to dělá nikdo zázraky že to těžko držel byla i všeho boří ve se tak když jako to budeš moc tak když jsou děláš podívej se ne přestat že to u hra níže vůbec na sebe nadávám ale byl bych rád bystostí il jako že takový je svět že takhle se nám chová neví že hraje tak to následky nikoliv hry ale skutečnosti kdežto tadyhle to jenom hraju vědomě celý svět beru jako hru lásky a proto tam dělat cokoliv a pořád je to hra lásky jenom že když mám přátelé který rozumí tak si mohu dovolit například je řez vytryskly mystiků níž věhlasní pojmenuju pojmenuju a to je že stav františkánská škola františka k a škola do věk ska nechávám stranou školu kamenickou protože o dosti promluvila svatá terezie že bych ji podceňoval naopak by považuje za vlivem toho co napsal svého terezie za velice ucelenou ale také za velice na to ne názornou ale náročnou protože je to opravdu cesta poslední nebudu tak všímat velice exkluzivní to toho názoru že stačí za li zlo se modlit aby jim člověk mohl být nejlépe prospěšný takže mohli mohli bychom říci že žáka veliký řád modlitební modlitební řádu je mnohem více než jeden kasty padesát ale nikdo se tak intenzivně nemodlí jako v tomto řádu tím jsem to odbyl protože nepotřebujete dělat něco co děvkař lidsky z vás se to zajímat že teďka ve zlíně tam zván bych novou karmickou to potom odepřela ucha že učena do karmického řádu a on o vzali bez jakýchkoli těžkostí protože nemají ucha a naší svatou terezii to jsem tam poslal je velice vděčná po poděkovala by její představená že to a bez ve svého komentář že to neměli pro maniemi vůbec nic opaku ale bych řekl něco k tomu řádu svatého františka a řádu dominikánské mu protože to jsou takové další dva typy řek bych vyhraněné a do myšlené mystické cesty a jenom že mají různá východiska a právě tím východisky se liší na do to za stejným cílem musím vás upozornit že často uměle dominikáni se staví proti františkánů protože mají zcela opačné východisko začnu mi nebe říkání že ti jsou známí tím že umí dobře mluvit a každou evangelium kristovo potřebným světě kdežto ani šálí dovedou dobře jednat no a přes dosah jednání se to nepřenese kdežto tam ty spisy těch nám říkání jsou vystiženy a house předčítat překládat a tak dále tak ty dominikáni vznikly jak je vidět z toho nadpisu od svatého dominika tento založil svatý dominik je vědec nižších stovkách ještě říct že do tohoto patří ještě řád benediktinskýho této škatulky do mi říká že ty dominikáni jsou odvození vlastního těch ve řítím novější řád medicína víte že je svatý bere zakladatel nebo patro evropy a že tento papež vymohl že k tomu se přidal svatý cíl metodě jako spolu patroni evropy tak toho veliká vynechám ačkoliv by se o něm krásný spis a modlitby se dělo přečísti mertonovi do napsal ale je to hezky napsaná jsem to cestu s moc dávno takže nepatrným stává ale nepovažuje se vším pak a autora spisy nepovažuje to to opačně tak velice jsem nechal stranou si jenom tisíci že voni nejenom byli lidé velice vysokých mravních kvalit ale byly to taky lidé velice na nadaní je velký tam vnikli chorály první jenomže tehdy v době deváté století a další se nesměl ještě do vlastní jsem byl takovým velikým klášteře se musela na to se musel podívat co to dělá když modlí zpěvem ve spěchu se modlit zásadně zpívají latinsky tak sem se smí zazpíval že to je velice snadné jelikož to mu o to takový rozsah melodie tak je to věta která se opakuje a libuje se z jinou je tou i ten bude někam je ale nemá do hlasy a tím méně do toho na si tak dále ale vám řeknu v tom chrámu to bezvadně že tam není ten druhý hlas jak jsem to poslouchal no jedno ale i v praze ale ne někde to mimo prahu bylo asi nevynese to nebyla že li že tedy to byl krásný kláštera a jsem tam byl ale je to bylo na tom nezáleží ale úplně nadto to zpívání jejich a tak náš že bych tam byl rovnou zůstal jediný klášteře jsem měl v tu nám zůstat protože ten zpěv je poznáš dílko rysy velkolepý a v katedrále on z toho se za zlý on tam byly samy takový dvacet mnichů a klášter nebo kostel prázdný toto mělo to li teplá dny postele svatý mít a jeho následovníci například u nás svatý vojtěch jak se o víš jenom proto o tom řádu i tak mluvit nebudu protože svatý vojtěch byl původu českého je první biskupem pražským a byl zavražděn někde na své ruska pohltí ne na svém myslí cestě by to tedy misionáři v postatě ale měli dobré srdce takže například o pocházel z rodu slavní kusů a to byl rote byl vražděn našimi přemyslovci tak se přemyslovci dostali k moci a on je přesto neměl nenávisti ačkoliv se říká že proto že se u ujímal těch přemyslovců kteří byli vyděděn těmi přemyslovci ukrývali je na svých klášteřích například na zen hoře jed jednotu přemyslovnou to jsem vám říkal no tak myslel si že to dělají to dělal z pomsty že vyvraždili celý jeho rod a jediný ho jeho vynechali a byl přitom polsku dyby býval domu a tak ho taky zavraždili možná že ne protože tapetě měli strach a to byla moc věří než jejich přemyslovna on tam vzal jednu přemyslovnou na ten svůj klášter který byl na ze nahoře jsou dnes to je tam zámek když to toho nebo stáli energický klášter a tam ji choval před spravedlivostí světskou která tu nevěrou ženu těla popravit a oni tam skrýval do smrti tak eště eště ho na přežila a nebyla vůbec za zabita protože z těch slanýho přeci neměli strach vyvraždili a neměli klidní si domy víte jaký vyvraždili oni je pozvali na hlad budeš a tam si pozvali tak šlo více a vršovici za pomocí přemyslovců zavraždili vyvraždili všechny slavný konce a když do radila tosce tak ne slabší rod vršoviců potom stačily vyvraždili sami tak se slavní přemyslovci starý králi ježíš není káží český napřed knížaty podstatě oční kralické mi a z těchto přemyslovci svatá anežka česká tito jak to vydalo taky dobre věty to je jenom tak pro zem a abyste viděli že histori nám prozrazuje mnohé věci které jsou pro nás nepochopitelné takového sporu vrahů vlastně o jaký krásný květ může vzniknout a to je byl jenom ona to byla síla valí že a světice hlavní to byl tak byla asi taky svatořečen a to čeká ve nemine protože ta u je to snazší jelikož známe její hrob a sám ji dobrý skutky a tak dále jenomže nebyla tak zvaná protože nebyla z horkého a tahleta byla zdá se daleko větší vížící než tamta díla která byla pomínku doba do na a tudleta když se tolik zla tak políčka se na druhé straně než těla to jako předělat a du hrnou zase k těm dobrá ten dominik se postavil do způsobem že dal podnět k tomu a byl založena inkvizice na straně jedné a na straně druhé byl tak významným mravním a tak setky člověkem že rozšířil křesťanství do oblasti evropy kde ještě před tím třeštění nevládlo tak říkáte mi no tak to je pěkný záležet že ano nejenom že to není tak jenom snadné pochopit víte jak to z tak se stal zakladatelem toho řádu a toho tady fyzice nandavat tam oni to mají stýkat se tam ty taky myslím že víte tak dobře tak si to poslechneš pět vzmáhalo váha odpor proti papežů a její dolů a jejich biskupů totéž nezřízený způsobem píšeme třinácté století a vznikaly tehdy se ty které si překládali bibli že voni na dovolili přeložit bibli říkal se vadis a ti lidé říct třebas byl vzdáleni od říma by by nerozuměl takže jenom to co se jim přeložilo z toho co se kázal na oltáři tak z toho jako poznával ježíše krista yo výkladu na to že tato maže ale kázal se to co považovali za vhodné ti papežové aby se ukryl abyste nekázal o tom co by bylo proti že žil ne víření způsobem že bohatí a tak dále a tak se vyskytl nějaký obchodník arsský méně ba do a ten přeložil celou bibli do francouzštiny samosebou ne byl dán do klatby toto že přeložil to do francouzštiny a byl stíháni kdy ho nežili ale za to ty vadí ty byly po chytání a měli svou po počnou takovou sektu albigenských ří měli střed aby než tyto někde jinde o různých ale a je zajímavé že k těmto lidem náleželi taky lidé bohatí kteří měli dost byli znechucen tím bohatstvím když vedle sebe viděli tu bídu okolního světa a tak se postili a neužívali toho majetku jako svého že pochopili vše kristu a těch podobenství že on nám doporučoval nevlastnit nýbrž jenom spravovat to co je božího a toto do byla církev nezavrhla a kdyby byla dovolila aspoň převézt vlastnictví ve správcovství věcí božích tak nebyli žádný ismy a byla jednota křesťanství bylo bych těch se pořád ch málo ale vydali by za všechny ostatní kteří nevíme znamenají tak jsem byl by sebou ne viď tam vidíte kostel aby který je temností začíná někde ještě ve vděčí výši než tuhleten stopá klady teprve tam se může dochá zjeveno jedním mám li balíkama a druhý se ani pořád nimi dveřmi ale to se musí přistávat že při protože tehdy bylo nebezpečí že církev přepadne tento se vypracuje všechny co tam bude zavraždí a bude po aby hezkých to se nestalo ten kostel je zachován chovem aby byli jsme v tom budu opere a je to se zase někde tady tady nějaký hospodáře ale pro tak podívej se je ta a cestou podobá no a tak byl jsem tak i od toho lotra a jsem se divil že ten důsledek nemaloval jenom ta není jak se nám zdá o to byl mrzák spadat schodů a začít se do kleště to že víc tak jako sparša a takový klubíčko to bylo a on malárie porte ty mužů ježíšem a to by se v tom budou moji škoda že takový malý je kázána to mu co je vědom na jednom místě ne a tak ty reprodukce nejsou tak dobré nikdy jako ten na jsem žasl to takový dotek dovedl namalovat z vůle to šlechtic a takže tito dva tyto dvě sekty byli pronásledováni a takovým roztodivným roční způsobem že ta církev nepostavila nepostupoval tvrdě proti těm běžným lidem jsem náležejícím nýbrž proti členů náležejícím do této branže kacířů a dělali to to způsobem ty jsi hubený ty se postíš a proto je zabijeme a sebereme veškerým majetek to dělali během několika staletí takže který šesti by hubený tak věděli o něm to jako když du částí a oni říkají se nám to líci kdyby byl se zruční a a tak ryby celou dílo pranickou šlechty když nebyl náhodou hubený tak ho zavřeli huba proto že by je vůbec tak to musíme zabít von von se nastal valdenským nebo a vyskytlo por nebe von no ale oni hodinky dostali do takového stavu měl velký majetek takže dneska vyzní francisca čínáte desáté církevní majetek tak si nesmíte myslet že ten papež nemá a takovýhle cestičky odtamtud bere přispěti na takový le ustati usedali s to víte co to je zábavná cesta například že sousedka u citem jednomu dorozumí to tady narůst a že jo no zla tady anička to je chyba že nezvat nesešly do takovýho jako je tady vedle nás ještě nemužu si nemůže do a tak když to vypadá žili a nastoluje tam z boha a aby uctívat ruská tak bylo po albigenských a bylo po valdenských protože nebylo o zabíjet na ty chudí to se jim nechtělo co z toho toho nic nehnu tak si nechali no ale jak k tomu vůbec došlo aby si směli dovolit takové vrcholné vraždění oni postavili mariina hlavním náměstí podium vysoké podium dočista toho pod a postavili by nebo řek bych takové spalovací po možno nebo prostě co on ještě ne zárodečně na otevřené když na kladete na sebe klady a to co na cestě to není co hranice a hranice na to přivázali jednoho aby hezkého nebo valdenského na čtyřista a papež pozval na to toho svatého celý by uznám jako ský světec a kazatel toho svatého dominika aby uprostřed toho oltáře jsou žil si svatou upozorňuju vás že ten papež mu říkal jenom to jsou lotři to jsou disident bychom řekli dneska rozum ty musí být ničení ale ty se jsou svatostí můžeš obrátit na víru i tam budeš sloužit při a snad se bytem se obrátí na víru jen tam se papež nabídl zapálit hranici a oni shořeli tak byl takový rychle obrácení na víru ovšem svatý dominik byl tak poctiví služební papežův že se neodvážil od od toho otáže utéci kdyby tu odvahu byl měla utekl mají byl vyhodili tak jako tak a nebyl by potom podle psán svatý domy který nezaložení a to se jemu to papež při protože říkal podívejte se on je tam nechal spár ne on a tak dále on to spaluje zalíbíme inkvizici a protože jinde nebyl žádný aby tenčí ani žádný a vadí tak a náleží do se například hlavně ve španělsku tak se našli řády které byly ochotny to provádět za toho dominika předeším dobrý řád klátí řád byl druh jsem tomu i se máš představen za kladl založil inkvizici by mu že všichni dělat inkvizici tak udáti dominikáni postaviti musím a inkvizici a myslím že asi tak teprve za tři sta let byla tak vysuší a to i to co to bylo mrtvých a hlavně z to bylo utrápených lidí svatá terezie byla taky vdčný ničím soudem a ne krátkou dobu a i na pokračování protože ono se i moc ne oni hledali námi utrženo na nějak obrovskou moc yuh samo sebou a také tím způsobem jakým hlásá to křesťanství ona neseděl a páteře tehdejší řád karmický nebyl jenom modlitebním žádným nýbrž byl taky řádem kazatelský takže ona se musela přede modlit ale musel taky kázat a protože ona byla s potomní založená na člověk něžná o a dobře ježíš na koni tak je za na koni do těch různých míst kde převracela lidi na víru a a je ten vtip který jsem si citoval tom spisu e že ty se ho ten vtipné tak taky aby pořád nemusím říkat se rád uchyluji si spisy říkali svatí tak je to dělá dobře a když jako její moc její pověst přesáhla dobrou pověstí vize a to bylo snadné že ano tak ji uvrhli v toledu do inkviziční ho záře a ona protože byla by to za to co kázala měla snadnou přiletí pročti biskupové než ji nebyli indii jeden z nich a valná ý za stál a ten postrkoval ji sky na který ona přes noc napsala to ten spis tak že my a jsem si to nesplněná žil že totiž takových těžkých podmínek to napsala to vaše že ten česky překážce dostal do ruky zapřít v podle mýho názoru mizerný žete vážně se na to eště existuje že si je horší než o něco nečte moj a taky jsem byl by se to tedy to mám komentovat protože ona měla touhu to převést do způsobu myšlení lids člověka to by klášter je ve jednadvacátém století promiňte mně že tak to řekl a tak ta dominikánská ten dominikánský řád si velice vážil toho jednoho nesměl se dovědět že dominik to založil že byl k tomu donucen podlým způsobem a že tedy smějí přestat s ním vinici a nikdo jiný se na to nemohl aby v tom pokračoval protože to bylo různé a začli si říci odejíti ale ty nedělali si odpálil knížky například u nás ten konáš ne to je pak ten pád tiší a padli jezuiti pokračovali ve inkvizici tito že pálili knížky oni káli předeším bible ale ne by byl tedy by byli napsali katolíci protože ty je překlad z utratit se směli vydávat a že plzni taky vidící vybít ještě existuje to byl první cizí evropě byl plzence tisk že ano a vznikl ního tisk a takže první se bohužel ty první city nevidí neudrželi ale mám je po celý světě všech ho v nás a o to že asi dvanáct set sedmdesát pět ale přesně neví o co by si to není boví oni to zařídili z nějaké že se dostal do ostatního že se tak že se udál v pozdější zatane taky ten to a to přesně neovládá ale naše nebyl u tak že je oním vizuelní paměť marně se dívám na se na pis nenalézá na to bylo později proti znáti osobní ku na tom nezáleží pníti k byl vynesen v plzni a to si nenecháme upomeňte pro celý svět byl ale ne každým slovníku ne českém ale tímto najdete jo kolika pro jánský první spis vanutí říční se začnou pak ještě kdybych tak zalité a to datum tam dole ono bylo latinsky nevidím eliáš ale měl jsem takového dobrýho jednoho císaře se a druhého který mezi rokem tisícem se sedmdesát osmdesát vládl a ten všechny řády modlitební buď rovná se zemí jako ten dominikánský něco ona ze zemí a to nebyl malinký klášter a měl věčně ze sášti řetězovou takže když víte že například zlíně to sice pět metrů tak to byl pořádný kostem vite a takže si potom dominikáni ta bouřka a ruská přestávala fungovat ku se dvanáct roku mého narození se postavila první zase klášterní a tedy je li plně dominikánský klášter a zasvětil ho panně marii růžence a teď se konečně dostanu k tomu způsobu modlení těch dominikán ten dominik byl povídaví člověk měl několik jazyků tak kastě že mohl potupovat sumi po tu vašeho satanského než paní s spaní svý vytáhli italsky z řecky a dál ti nešel to je to neuměl ale tam to měl tak ta aniž by se co považoval za řeka vitální a a a tak dále on byl ovšem vy tam a ty na řečtinu ty ostatní žít jsou příbuzné jak jsem nedívejte se na ni a pro tuhletu pověst na tu pověst musela nějak doplatit protože pořád mluvil tak přestože měl ze slov správné a jinou se jistě držel tak přeci mu to občas po zase písku jak se říká řekl něco co neměl podloženo zkušeností a když to se veme tého přednášky jsou zachování je četl sem to byla stará francouzština čemu jsem nerozuměl ty jsou zachoval například strašné hodně že to byl tím také to ti skut ocitl tím z nebo to viděli pociťuje jedno je to tam se do toho náhlém na do toho a opravdu tam se v jsem viděl se někde upíral tak on razil modlitbu růženec o nemožná modlitba protože to se modlíte pořád otčenáš a zdrávas vůbec nevíte co se modlíte to říkáte otčenáši se nebyl si posvěť se méno to je málo to ne a tak zase řekne druhé a potom je přestávka ve které se vysání jaké tajemství toho růžence máme že se z různými druhy ta etický je tvá jednou jednu kvalitu třebas panny marie nebo někoho jiného a tak dále a tady se modlíte třebas takový růženec tak nemusí na to vůbec myslet že to víte nazpaměť taky to nemyslíte nevíte co říkáte ale jste vytrženi tím že přijdete k tomu tomu tajemství to je jiný konal jakého druhu tak jsem se vždycky zastavil u toho král tu jsem taky chodil na litanie taky jsem chodil na růženec sám jsem se růženců na modlil a to jsem to je v době kdy se jako to vůbec nevěřil že babička udělal na každý že zváště době takových svátků nebo a druhem tu nebo půstu to tam byla v tom kostele jako vážená teče vždycky jenom podvečer nebo to je ten mariánský měsíc ten to tedy opravdu se chodilo denně a s co jobovu tam se modlil růženec li a on opravdu evropu sjednotil v tom duchu že staví tedy opravdu tou vděčíme za mnoho přitom se tam kde nebyl upalovali o nebo trápilo nebo tisíckrát církev říká li jsme toho moc nezabili pokud máme o tom správy tak to bylo jenom v dvacet let přehnat byl tisícovky že oni předávali toho který ho chytli přitom tisíc taky věřím soud a to tam není zachyceno takže voni si není vlastně vůbec nevážili že to provádí za soud nad celým oni měli moc není ty víš stáda normální soudců a ale a tak dále no takže v těch nejnovějších dominikán neleží za marta jak marie a marta je žák jak u marie ne francouz který napsal drobnou knížečku a menuje se idea za aulickým ale písmo četl asi tak přibližně duchovní smysl křesťanství a tam se dovíte významné myšlenky o tom co je duchem křesťanství myslim že on to napsal jako opravu časový a nová díla protože ten toho ducha viděl jenom v kráse ten za kvalitou viděl věcem věříš a ale tom duchu je to napsáno tak by stejně krásnou francouzštinu jako psal ten šat a ten nádherná francouzština dominikánský řád tomu vděčím především u nás zabrat ničíme za a jeho spisy by vám doporučoval jeden spis by nikomu nevadil a to je základní duchovního života brát to by měl každý křesťan přečíst že tento mohou že se nerozuměl mystice ale tomu normálnímu křesťanskému životu bezvadně modlitbě tak rozuměl ale říkal správně že mechanicky se nedá duchovní takže přeříkávání jména božího podle weinfurtera to jsem mu nelíbilo jsem použil ten komentovány spis ztratil protože jsem ho předal vyklá to ten ho a jsem ho věnoval tak že nemůžete od něho vize no a kdyby tam přijde se se ozval že ho žádám nazpátek tak by to mohli si přečtete to by vás stálo v tom ode proč ke ano tak byste jestli ho to nevydal asi ne a my je otázky a tak že v tom taky a revizi že nutil při svého řádu k náboženské zkušenosti do tam na vršku učenost tak musel řádu ven protože když nemáš tak to předstíráš jenom tady do to nepředstírá tu zkušenost a narůstající zkušenost o tak jenom si všimněte laskavě že pokračuj velice pomalu ale když si přečtete moji je první spis i nemáte v ruce provést nikomu do nedám li máte bohužel jen litery unikl ne pozornosti utrpení a skále to stále nestaly vydrželi se kázat něco navíc řece modlil aby zaplašili pohyblivou mysl tu taky věděli dobře ale když čí zaplašili tak ronili tu koncentraci to tu meditaci a staly se do velkých výšek tak že ti doma sou pověstí že byl tak silný duchové že nikdo z nich neupadl do extáze a dostaví se rovnou za tu střední fázi vývojovou kterou františkáni prošli jenom za cenu hůry pře přešel velkého množství extází ale žádný dominikán žádnou extatikem ěl zemi to bylo dáno duchem a způsobem jak všechno konali a dostaví se daleko výš třebas neživý ty františkáni takže dejme tomu mám musím prozradit že náš táám na čem těmi dovedli kány a kdyby jenom to s uhl tak by tam do toho vlezl samo sebou bych přišel a nebyl neodradil tohoto nebyl to a tak dále věci mají jiné východisko by vám vysvětlil jaké východisko jiné mají než ty dominikáni svatý františek totiž pocházel z bohaté kupec ke rodiny a si si a žil normálním životem víno mladíka dvaceti let a neměl zájem o tuhlety věci to znamená každému člověku poctivé myslícímu a on potíží byl vychází pán bůh tak vstříc aby mu ukázal především správné východisko a jestliže nemáte známost o se východisku tak patrně se o nestáli nebo se měli východisek několik nebo se plýtvali časem a vycházeli že pokaždý nebo každý den nebo do chvíle z něčeho jiného to tedy svatého františka nebylo on byl zaujat něčím čemu můžeme říkat stavem svého otce neměl jsem se velké pochopení pro jeho obchodování byl obchodníkem látkami ale měl se přitom velice dobře a byl mu za to velice vděčné do otec boha to do tu je taky pozemskými ale čím dál jako více díval na své okolí tím více byl přesvědčen že mu nějakým způsobem křivdí a zvláště okolí a si o tom přesvědčoval když chodil po tom okolí tak ten kvetoucí nábožensky založení ráji byl ten tam byla doba takové krize náboženské protože ve víry se shodovalo takovému zesvětštění velikému on vlastně kvetlo v době no ale zachovati ska to vzalo obrat a proč protože jemu bylo vy ukázáno správné východisko a von tím získal vlastně celý svět a to správní spis to bylo sebrali nebo z budu svůj vnitřní chrám tomu někdo napověděl todleto jenomže on k tomu měl ještě daleko nebyl ezra ale tak chodil po tom okolí a viděl ty rozpadla a nebylo jich málo v se dávno vše svatá nesloužilo tak přišel takového do ho nedaleko čti a viděl tam z byli obraz kristu a ve díval se na něj a sotva to učinil tak mu bylo líto toho ukřižovaného krista že ho nechali v takovém chrámu zničené v dešti vyskočí ve všem osamoceného tak si připomenul že vlastně ten svět opustil něco co neměl dělat a v chvíli a takhle vo tom dumal je nese přemýšlel o nevděčnosti lidí tak z toho obrazu slyšel hlas z buduju tento chrám to byl vlastně trvale vybídnutím nebo zjevení pravá cesta každého člověka činí vlastně zjevení a to to ponížení je se tady narodil že od boha přicházel a kdy se mu to jevilo že je to fakt to není z rodičů nýbrž od boha tak byl na tom jako tady buňka která protože ani by to a se s ním dobře znala říkal oni ty rodiče si namítají veliká práva abych myslel jako oni abych prostě žila jako o nic svědky ale když vím že mám ještě jiného otce než toho kterého přisuzují a k němu musím jít to byla ta náležet ještě žíti dívka totéž východisko jako ten svatý františek proto se toho dotýkám společně s v tom vyjímkou ze zlína a babička proto měla pochopení tak říkal když jako máš takové cítění tak mucho spolu do kostela a tam s tím ježíškem tvým budeš blízko budeš mu blízko tak si do chrámu svatého jakuba bez něte sám svatý jakub a svatý jak byl extatik neboť vy si vybral ježíš kristus ti tři učedníky se kterým ještě na horu tabor tady tamto promiň páně tak on znal své učedníky a vybral si extatiky svatého jana to jakuba svatého petr a to byl vlastně ne pokročilejší ze všech těch učedníků a to nebudu se toho všímat a zůstat se vrátím ještě malinko na malé ulice jak se ale dověděli rodiče že se stýká s babičkou a že tato dítě ti do kostela tak je odloučili objev otce babičku abyste zakázali přijímat do svého domu aby najít dereš rodiče než její