Karel Makoň: 91-05A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a věřte ve řekli nebo zasvětitele ale budu to režií na úrovni oni jsou a je třeba Jako stvoření patří třebas v tomto případě do ráje a ty se starají o náš život na této planetě. Lidský živý život na této planetě. A tyto síly jsou symbolizovány těmi čtyřmi řekami, to je beztak zázrak, že jedna řeka tam roztéká na čtyři toky, že ano? Jeden lepší než druhý. A že jim to stačilo takhle to říct a nikdo třeba si to- toho... toho nevšiml, že je to nesmysl. Nikdo nevěděl, že z prvního, jednoho pramene vyšly čtyři řeky. Ale ono je to tak, že z anahaty, čtvrtý lotos, to je ten ráj, vytékají čtyři řeky. To znamená odtamtud pramení celý život ve hmotě. Život ve spánku, to je druhý stupeň, život bdělý, to je první stupeň, život třetí, to je elementární stupeň a život čtvrtý to je nižší manas. Ale když bychom tyhlety čtyři proudy neovládali, tak se nemůžeme dostat za hmotu a nemůžeme proniknout do ducha. Stačí to? Ono není možné to ovládnout, ale máme nepatrné lidské síly, pomocí nichž nepatrně můžeme tyto věci ovládat. A když se poctivě snažíme tou nepatrnou měrou je ovládat, tak to je všechno, co můžeme udělat. Musíme mít klidné svědomí že jsme udělali všechno co jsme mohli pro to ovládání udělat. vím, že dejme tomu v bdělém stavu se můžete ovládat tak dalece, že tam neděláte o čem víte, že děláte. Ale nemůžete ovládnout to, o čem nevíte, že to taky děláte, přestože to děláte. A toho je devadesát procent všeho, co děláte, že z devadesáti procent je všechno to co nevíte. Ono stačí zvládnout těch deset procent a ono je to spojité, nikoliv rozdělené. Ono se to přenese tam do těch devadesáti procent, o kterých nevíte vůbec nic. A zrovna tak tedy spánek. Ten je ovladatelný jenom z daleko menšího procenta, než bdělý stav, ale je ovladatelný tím, že když se mi chce spát, tak si jdu lehnout. To je ovladatelnost spánkem, jestliže se přemáhám, tak jsem neovládl to ten tu přirozenou potřebu spánku. a když třebas dejme tomu by šlo o ten třetí stupeň, o tu třetí řeku jak ovládat ten elementární svět, no, tak vám řeknu tam dokonce ovládáte tento svět víc, než si myslíte, protože tam nezasahujete svým rozumem, tam vám váš rozum nestačí. tak by přestává váš pocit tělesnosti a váš pocit oddělenosti tam začíná vládnout tudleten velká odpor a tam právě můžete odtamtud působit směrem dolů zvládnutím této manipury, to je tak něco snadného zvládnout manipuru, to si nedovedete ani představit. například dejme tomu jak jsem vám říkal včera myslím nebo včera jsem vám říkal, jak ta Hanička pouhým dotekem sobě otevřela manipuru a byla z toho nesmírně šťastná. Ten příkrov oddělenosti je tenká pořád ale druhu kterou se můžete prolomit do toku, který je pod tím jo. A co se týče manasu, to je myslicí princip Ovládat působ myšlení ten ježí způsob který vám, kterým tíhnete k tomuto světu, to udělat ještě snáze než tou manipurou, o který nevíte vůbec nic že ano. To uděláte jiným stylem než než to čtvrté. A když ovládnete tím způsobem jak vám tady říkám všecko tak máte otevřenou cestu k manipuře hhh k anahatě to znamená k lásce ke všemu a to vám umožní další cestu. Nejste malou Haničkou. jsem potom po tomhle tom výroku jistě dalšímu poučování tedy to týden abyste se staly malými dětmi, aby jste si nic sobě nepřisuzovali, no a to dítě, když přistupovalo k pohádce si nic nepřisuzovalo, bylo připraveno poslouchat pohádku a aby bylo připraveno poslouchat tak tomu potřeboval ji neznat absolutní neznalost a přiznání neznalosti stačilo k tomu aby a nelítostném přiznání tomu začlo by se týkaly dostala pomocí manipury například vím že jak jsem pravila o tom honzovi jak poutu ták a zase smála tak hezky způsobem tomu jak dědeček svět tomu ho zlé libo chci no to vyrval k nich člověk nepřivedlo ale protože ona byla manipuře a vydělal do je ten dědeček a že musí u ty musí přát tak přál a měla z toho radost a jsem to potvrdil a říkal jsem a ten honza měl radost jako ty že ten vleče mu ty duch ty směry a řekl to byl hodný ho to je ono místo pídí ten mletím žitě věděl že jsem on on je once to je to to byl pro objev jsem se že při tom zemře a on přitom byl radostný jsem ho obětoval prosté a nebyl nikdo z příbuzným při dovedeš ale osoby a jsem se otevřou na tu do něho a on si okamžik otevřel a hned poznal sebe sebe a říkal jsem a to jsem a prošla říkal a ne se nepasuje o to správně říkáš sem to jsem a se maska ani ne z zase v sobě jsem říkal kdy by člověk přišel na tento svět bez pomoci těch sedmi úrovních jsou na úrovni nebo šesti nad úrovní tohoto jeho vědomí tak by ztratil spojení s bohem tento spojí s bohem pomocí toho dříve stvořeného těch dříve stvořených dalších šesti úrovní tak kterých není vědomí ano a takovým způsobem se dostává vědomí boží nebo vůle boží do vůle lidské a kdyby zase nebyl schopen nazpátek se obětovat pro tento svět a že by se dostal přes tu rovně nahoru tak by se taky to spojení zrušilo by kdyby tedy ne stopá s bo od boha tak by taky nemohl bohu vystupovat a on může obojí tak je to řád je to uzavřenou když o pochází od boha tak by bylo konec zámku a podle ze které dosti protože by se do jenom z toho a nestál kůstek dosti a konec velkého že u a byl taky dostává jenom že napřed je krát potom velerada to se za jedno za druhým se do toho idou neda no a tak říkal to máte správný a my taky sami nevíme jak na to protože my máme k tomu mistra který nás přes tyto propasti to převedl si přál pro jen druhu to zjevení a to asi na lodi přečetl neříkám že to není správná jenom to že nepřečetl pro něho to není ale to věrná kým prostí tak je to v poradě tam ne to jen činností které se nebyla pomocí četby a mocí na ty jiných cvičení tak by to nevedlo protože i naší lotus nýbrž bylo budovy to novému vidění světa byste se noci viděla tak intenzivně že by vás ještě více láká než dosud a zlákal potom i vás tak lákal že bych to vašeho dobrá tam se a tedy neuhlídal proto byl on ho by nenabereš ti ale chlast všechno co nestaratat víla talo on řekne co je svatost si co by se s dělá tak ten inženýři a ti to otevírá ale musíš mně slíbit že všemi svými lidskými silami do držíš toto ti řeknu jinak se zvrhne z totálně protože vidíš je dokonaleji ostatní lidé tak je dokonaleji zažíváš a všechno pociťuješ v sobě ten svět pocítil sobě že otevřeš proseb je protože otevře když si otevřen procent svět li to ten to tento svět to je neštěstí o to kdy se musí ne tomu citu zaváta sníh a nařídil radikální uzavření cestě tu který dokonale poznával tedy v tom říkali bosé rozpory a těžkosti emoce na to že mu nad tím stalo tak to nějak s první jakou podmínku bylo že se absolutně čistého života jenom pohlavní ale taky myšlenka o tak jenom vázala metoda let tak to bylo dost těžké na latentní řeknou všech uvědomován které se učit že stav kdo dovede trend především nevede jít přímo takže když se třebas sedmnácti let slastném tak jsem před tím šel přímou cestou za tím květem který měl sloužit mně pro zájmy ano to byla přímá cesta směrem dolů do tohoto světa a bude to jsem šel přímou cestou tak on dobře poznal že jsem to přímou cestu připraven proto mohl předepsat úplnou čistotu myšlení že měl naději že když přijde do samadhi že budu na to sílu měl před samadhi a jsem o tom radost a v útroby to že je asi strašně podceňuje li tuto moc nepřisuzuj protože na rozdíl od svaté terezie znám jde extatiky kteří by z odpuštění pasáci při těch při do extatické životě domova jednoho z největší extatiků to byla největší prase jaký znám a to byl svatý bernard jeho žáci věří vedlo tišnova ukázal je dědičným lidé a on taky jedinečná a na to že způsobil loučí živou válku a to je plácá tví zabil se pro nic za nic mnoho křesťanů a mnoho mohamedánů a trvale se za snesla nenávist mezi mohamedány mezi křesťany to před tím neexistoval ještě že tam byl při tom taky sartre druhé výpravě a že tento trošičku vylepšil tím způsobem že si odtamtud odnesl teorii kterou ale taky praktikoval do sufiů o styk se mme dán jako do svými bratry a neprotiví on tam byl jako duchovní vůdce toho křesťané se proti nim ale to mohl určitě ve bylo že on se dověděl že není stvořeného že všechno je tvořeno že pořád všechno vyplývá z boha to je s a to taky v těle do toho svýho dílu veducí svatby a nebudu se o ano a to na umožňuje a církev to přijal a obec to neřekla takže ona vlastně přijala systém ustavičného tvoření a dotvořování tohoto světa a to je druhá stránka toho bez narazí tam v pozval tohoto světce to je ta síla stránka ale byl to největší extatik všech dob a byl to takovýhle svý ono mu nešlo zrovna jako žlutou pánovi slovy kolik se zabije při tom tuto li prostě králíci ten co předtím takový vrah a takový extatik jak se to srovnává extaze není ničím správné vod mi s extází bez ve tak žijeme toto tento náš život je extatický život celý po protože jsme mimo pána boha mimo vědomí o bohu čili je to extaze nastalo nižší úrovni než jak to nebyl ve na specielně ale je to extaze a protože extasi nemůžeme pořád být tak musíme si od každé rození do bdělého stavu co že stav extaze pomoci odpočinkem ve spánku a tak tací nastavuje do do konce života ale von to řeknu ten kdo vedl tu výpravu nebyl extatik to byl válečník von tam ber na svém nešel s podle podle popálil tohoto stačí byla tomu k s kobří pochází to je pro větší prasetem kdo to tam ti hlava to dosud ti midjánští pokud byli na světě tak pořád napadali izrael a teď jejich úlohu převzali arabové a nemůže toho zvolit boží jednu malinkou chybu udělal mojžíš je přestoupil základní věci zákon a oni tím dal právo midjánský aby napadali ten izrael a dal právo ramovi napadali ten za popravy neměli a neví větou moc vy byli se kdyby se byl mojí neprovinil oni potřebuje dělat zásadní revizi izraelci celýho síla myšlení to znamená on se musí smířit ježíše krista který ho zavrhl taky ještě větší chyba než že si vzal ženu měděnkou a ty mojžíš do tak oni se dopustil takový chyby že musí to spět nejsou to uznati z posledního halíře chyby musí splatit i přes jestliže tedy vy teďka je jako on je to epist koná pro protože si myslím že tohleto by stačilo na program ale kdybyste chtěli ještě dál tak bych považoval za nutné a znáte takle melete to měl tohleto vědět co říkám a jestli se bude po staví na zadní o či jak se říká to znamená bude se zpěčoval poslouchat i moje z vás i o noze tak jsem ochoten napřed předvest lidově příklad ježíše krista jak jsem to dosud neprovedl tak lidově aby se podle toho do jak tázat tak žít a na každém kroku života protože tomuto se teologie naší nerozumí a taky se to nevykládá ani ani po oltářů ani s kazatelem ani mezi ště a čím tak na to by asi bylo všechno jsem dotazy a připomínky jak z vaší strany tak a prosím hlavně ze jsou pořád vítán protože budu vám četní pomínky jelikož by se možná budete podobat těm bude bytím udělali kteří měli nařízeno si přečíst celý i pro kouzelníků a oni ho opravdu přečtli je asi tak čtyřista stop ale ani zná naposled bylo jenomže jenom to přešli tyto i se nesmějí číst ty se musí chápat a jak tam se pochopí odtud se nemá jít dál kousek od toho aby člověk nebyl nese nezbavil zodpovědnosti nýbrž při soudnosti zůstat a si z vyvodit něco pro sebe anebo taky pro jiný lidi a jestli to takhle dělá tak takový spis jako tak výtečně fundovaný spis jako je to kouzelník potom mnoho co říci pro vaši vás život tak že tam aspoň v tohoto i ta učení provedeme na cestě i první stránek a poslední kapitoly o těch mu tam dech aspoň to a to ostatní jak stačíme no tak aby si jestli máte nějaké jiné jaká jiná přání prosím vás tak by to řekni to víte a na kolena tomu něco přidat nebo něco ubrat nebo protože jak vidíte přidal jsem jak vidíte a možna dokonce jdu jak uvidíte ale to není podstatné na tom že to jsem a to jsem vysvětluju mockrát sem říkal být sem pán nepřijel a co jste mi vděčni že ano bych byl a kdyby se to krátce pochopili a to řeknu nakonec jak toho světím přijde zemi kdyby totiž jsem přijel tak z toho nemáte vůbec nic ale že tu nejsem tak z toho máte velice mnoho protože člověk dvojí jsoucnost no a to tam potom bude vysvětleno dál jo tam dáváte do toho a když nás ten tak řeknu dvojí jsoucnost je jsoucnost jedna ta nepravá nebo méněcenná nebo zanedbatelná v tom smyslu jak my dneska bude nemluvit a ten týden budeme mluvit a druhá a to je ta že se člověk stal člověkem a aby šel dál za člověk za své co věčně ství tak se musí odstát musí přestat být člověkem a takže lépe jest pro tyto účely za který zatím tady moh pro to je tady sme být vědom toho že tady nejsem aspoň ne z nás že tady není a to nejlepší když tuto představu se protože to se že se musel nalhávat a tu opravdu v tomto smyslu ježíš se stal člověkem tady nejsem jsem tady jako že se nejsem jsem tady tím čím jsem se nestal a to toho nejste světsky a potože to nejste svědky tak tady nejsem rozumí je mi rozuměno prosím být učedníků kteří prodělali smrt na kříži vnitřně nepovažovali zmrtvýchvstání vnitřně takže oni o zkušenosti nebo o jich získá zkušenosti o smyslové zkušenosti rozumového ode jim rozumového zpracování tak jako že je to jiná skutečnost čili on tady na mysli tu skutečnost které oni byli svědky když jako potom vstoupil na kříž tak se v očích jak svatého petra tak ostatních degradoval protože o se přecházel ukázal přechod po nás nesmírný užitý tento přechod jak této existence která se stávala existenci nebo stala existenci nebo stane existenci péče se o vtělení se stane existence která je takže my si prosím vás hned z počátku deska nově definujme jogu podle či a doby tahne jóga je prastaré učení které si bere za úkol nás naučit poznávat čím jsme ne či sme se stali do poznáváme že jsme lidmi se stali nimi ale činí to nepoznáváme a to čím sme arimathie naučí tak to je jedno z důležitých vítězství na józe a on právě žila nedos přibližuje člověka k tomu čím je a oddaluje od toho čím se stal a tomu čím je říká v nose na rozdíl od jiného pojmu třebas extaze tam normální joga indická končila extazí ale on se s tím nesmířil říká do projde extází ten jogu správně ještě nebo chopil umíte v a tam proti skromné joginy v indii platí proti skromné ne proti nezlomné jako byl třebas milarepa že jestliže ten člověk se smíří tím že se dostane do nějaké extaze a myslí si že je na konci cesty tak o něm platí okřídlený výrok teho pro okřídlený výrok o zen buddhismu že vůbec není spasen a bez ke spáse se ani malinko nedohrabal takže nebudu mluvit ani o to edoce která se dělá u nás to vůbec není za že případ a a to je nezanedbatelný ale jenom příprav a ve to ještě není a to si všechno řekne by hadí to nepotřebuju říkat a jsem cestě uvést tím abyste nebudu pořád nové je sebe tím co řekl Mahátma Gándhí a je to mluveno o síle modlitby vám to přečtu. Beru si brýle, protože mám trojky a nemůžu bez nich existovat. Vzal jsem si brýle, prosím vás. To nevidíte, viďte? spisovatel ani vědec ale s pokorou tvrdím, že jsem mužem modlitby. Modlitba mi zachránila život bez modlitby bych dávno byl přišel o rozum nasadil jsem pokoj duše vzdor tolika příkořím, protože tento pokoj pochází z modlitby. se žít několik dní bez jídla ne však modlitby modlitba je klíčem rána a závorou večera. je ono svatou smlouvou mezi bohem a člověkem jejíž mocí se osvobozujeme z moci knížat temnot musíme se rozhodnout dvojtečka buď se spojíme se silami zla nebo se silami dobra to je moje osobní svědectví. to každý zkouší a přesvědčí se že každodenní modlitba přidává k jeho životu co si nového co se nedá rovnoceně nahradit něčím jiným. Na zdi památníku Gándhího v Dillí je tabulka se sedmi sedmi společenskými hříchy. Prosím tyto společenské hříchy jsou nesmírně důležité. Jsou důležitější než ty ze starého zákona. My se na rozdíl od starého člověka, žijícího lišíme tím od nich, že se dopouštíme společenských hříchů. Tehdy ta společnost tak jednolitá, byla rozdělená, rozhraničená, odškatulkovaná a i ta rodina si žila sama pro sebe. společenských hříchů se dost dobře dopustit ale my se jich dopouštíme denně a Gándhí proti těmto společenským hříchům bojoval. A v a tak to jsou to tyto hýbe české politika bez zásad, ještě jednou politika bez zásad, bohatství bez práce, bez kontroly vědomí požitky bez kontě domů vědění bez charakteru obchod bez morálky věda bez humánnosti, služba Bohu bez oběti. Toto je pro nás zvlášť důležité, že služba Bohu bez není pravou službou bohu A to bych byl rád, kdyby jste mi dovolili, abych to vysvětlil potom to přečtu. jmenovatelem všech těchto společenských společenských hříchů je využívat výhod dané situace bez příslušné odpovědnosti která z nich plyne. to honza po nevázané svobodě bez povinností a sobecká sebeláska je zemi že Gándhí sem zařadil též službu Bohu bez oběti. Je to společenský služba Bohu bez oběti není něčím ctnostným li že je to nectnostné. to totiž typický hřích některých křesťanů, kteří by křesťany zůstat ale přitom chtějí zůstat za dobře se všemi ostatními měšťáckými návyky a snaží se vyhnout nepříjemnostem, hlavně těm nepotřebným a zbytečným, jak říkají V křesťanském náboženství je služba bližnímu ztotožňována nebo ztotožněna tady stojí, se službou bohu a nikoho by nemělo překvapit že obojí je spojeno s s obětmi. skutečně podškrtnuto být křesťanem tak aby to nic nestálo To jsou krásný myšlenky, že? A teďka dál jeho takové krédo je tam samé ne. Krédo tedy toho Gándhího: na tom kolik toho vlastníme, ale na tom zda z toho, co máme umíme dávat. jeho heslem závazná a dávat co je ve to je ve zkratce všechno. Nezáleží na tom, zda zda se umíme prosadit, ale na tom, zda umíme pře náš přemáhat sami sebe nezáleží na tom kolik máme škol a jaké je máme znalosti ale na tom jak moudře dovedeme s tím co máme hospodařit nezáleží na tom co děláme ale na tom jak to děláme a proč to děláme nezáleží na tom, zda se sami umíme ve své lid ale na tom, zda dovedeme přinášet jiným. Nezáleží na tom zda se bojácní a máme strach ale na tom zda se chováme tak jako bychom strach vyhne, ale přijde přijmout. Nezáleží na tom, zda jsme šťastni, ale zda jsme schopni zda jsme milováni, požehnáním. mluvit, ale úctu nezáleží na tom zda bůh plně plní naší vůli ale na tom zda se my uskutečňovat jeho vůli. Nezáleží na tom, zda se dlouho živi, ale na tom jak jsme naplnili svůj život nezáleží na tom kdy zemřeme ale na tom, zda připraveni se ta se říkali v s Bohem. Některé věci by potřebovali hned být vysvětleny, než se to rozbředne, prosím. Nad myšlenkami které podle mého názoru a na potřebu ji vysvětlit. Kdybyste Kdyby jste ještě myšlení než uvedu chtěli vysvětlit tak prosím prosím vás jenom této před tebou a měl Můžeme to potom ještě pročíst a zeme se znovu do toho pustit ale jsem se v první řadě zaslíbil, že vám služba bohu bez oběti není správná je to na na památníku toho Gándhího v Dillí je to společenský hřích že chceme bohu ale nechceme přinášet oběti nezáleží na tom že Gándhí to doslovně ne symbolicky a měl to vzít to slovně i symbolicky protože on nebyl na takové výši jako třebas vy a neví doufat oni jak vám známo se rozkmotřili že ten byl dál a myslel že tímto způsobem jak on to dělá přijde maximálně o život ale nedosáhnete svobodu indie to se mýlil protože svobodu Indie získala ale jinou ne Rozkmotřila se, mohamedáni se rozkmotřili třeba s hindy a podobně a viním sektami, což byl velký debakl a to si do s předpokládá že tomu takhle je tomu dojde Služba Bohu bez oběti možná z toho důvodu že hlavní příčinou ne jedinou, proč jsme se ocitli jako lidé tomto světě spočívá v tom že se, že jsme pozváni, pozváni, je to prosím pozvání tomu abychom všemu stvořenému jako bůh i my jako bůh i my sloužili a li se to stát musíme se obětovat za to komu chceme sloužit. To je vám pochopitelné Chci někomu sloužit a je to v každém případě oběť, ne? si uvědomíte že že jste tady za tím účelem, nejenom za tím jediným ale hlavně za tím účelem aby se obětovali jako službě bohu aby se obětovali za celý vesmír, tak vás upozorňuju ještě na jednu věc, že ten vesmír není jenom tím co vidíme, jak očima tak svými aparáty a tak mi představami neboť v představě můžeme vidět třebas hranice vesmíru nýbrž ten vesmír sedm úrovní a jenom jednu z těch úrovní vidíme a my musíme sloužit všem sedmi úrovním. Jestli vám to není jasné a vám to vysvětlím prosím vás jste aspoň jeden z z vás pro to, abych to vysvětlil Vít je pro to, moje sekretářka taky kývá, a takže dva za sebou a a do ostatních mi nic není, že jo? podívejte se Takže je to takhle, jestliže platí a je správná teorie súfijů, že všechno ustavičně vychází z boha čili kdybychom to chtěli konkretizovat, tak je to především síla boží která vychází z Boha v podstatě trojím způsobem abychom mohli být živi, to je sat, abychom byli vědomými bytostmi to je čit a a abychom byli schopni se radovat to je ananda a takže sat čit ananda je smysl našeho života ale ale ne jenom na této nýbrž na všech úrovních sedmi a to jsem eště nevysvětlil a teď to musím říct že že totiž my tu sílu od boha k tomuto životu který zde žijeme na první úrovni ne na těch sedmi dohromady my ji pobíráme od Boha i všechny úrovně my nemůžeme přeskočí nějakou úroveň protože to je všechno spojité je to jednota v tom, mezitím je jednota a ta jednota vypadá tak, že na sedmé úrovni ta jednota tak dokonalá že ti ti co tam žijou vědomí této úrovně ti jsou si souvislostí této úrovně se všemi nižšími. A kdo je, kdo žije na šesté je si především vědom souvislostí s těmi další mší pátou, čtvrtou, třetí a tak dále a kdo žije na první ten syn vědom souvislostí s vyšší rozumíte Kdybych to teďka chtěl ti nazpátek tak tak by to bylo zase jak jsem se ale opačně ne takže jestliže tomu takhle je tak tak jestliže ta síla přichází od boha k tomu abychom žili tím trojím způsobem abychom milovali abychom poznávali abychom existovali, tak ta síla musí procházet těmito sedmi úrovní my a na úrovni nejvyšší čich všech zůstává po nějaká stopa. Není možná by prošla beze stopy není to nějaké poskvrnění, nýbrž je to povýšení úrovně. Ta Ta úroveň sedmá také vy povýšena ustavičně být neví vo ji ustavičně být zlepšována, v tom to je ten, to je si ano a nosit říkám je a proto když vy žijete nebo kdokoli z nás žije jako člověk, tak dává poskytuje pokrm všem úrovním vyšším než na které žije momentálně. kdybychom řekli na úrovni sedmé že tam krmí tu roveň sedmou tím způsobem že ona když prochází pokud vy jste živi touto úrovní ta síla od Boha, se šakti oni jsou si vědomi tam na úrovni, jsou to bytosti jako my dejme tomu, můžeme to zosobňovat to nic nedělá, to nezosobňuju ale můžete to udělat pro sebe, když vám to vyhovuje a umožňuje vám to snáze pochopit. Jestliže prochází tamtudy tak mají právo ty co zažívají tento průchod k vám si z toho něco ponechat pro své vylepšení Ne vám to sebrat všecko ale tak aby z toho také měli pro svůj vývoji co a to oni dělají takže kdyby se náhodou ocitl na opačné cestě od sebe k bohu přes sedm úrovní a ono to jinak nejde přes sedm úrovní. To sám kázal svatý jan v apokalypse že přes sedm úroveň to nutné projít tak jestliže tam by jste potom šli nazpátek tak kdyby mu se ocitli třebas na úrovni na neříkám druhé ale dejme tomu třetí, čtvrté, páté a tak dále vyšší tak byste zjistili kdyby se tam ptali k čemu je to dobré že se procházím nazpátek k tomu bohu jak jsem přišel dolu tak teďka jdu zase nazpátek a to se děje soustavně ne ne napřed jedno a potom druhé, nýbrž to je koloběh neutuchající věčný koloběh. Věčný obchází stvořeným a nestvořeným ano? Alenko, je to všechno co jsem říkal nebo že to jinak nebo je to tak? Dobře. musím občas se sekretářkou bavit, ona by mi to nemohla schvalovat a bych byl nešťasten musím tady mít někoho, Ten to bere jenom symbolicky tadyhleten, to nemůžu říkat, že jo, ten by říkal a vždyť je to symbol, to to beru na lehkou váhu, ne? nemůžu trpět ne totiž totiž taky mám tady další druh přátel a mezi patří tadyhle můj přítel Stáňa, kterého mám povinnost si ustavičně dobírat a z toho důvodu že bych rád z něho udělal aspoň takového svatého jako jsem já. k tomu daleko ne ale přesto by to bylo dobré kdyby byl aspoň na svatý jako jsem já, že? Antoníne, že by to bylo, že by mu to slušelo? ne Zasloužil by si to, no to ne ono ono se to všechno bere z milosti, taky jsem se stal svatým milosti a jako takový jsem taky odtamtud vyletěl vy vyhodili mně, to to šlo tak rychle že ji nemůže dneska při těm všem svatým na jméno. Ale jsem měl to štěstí Jirko že jsem měl od začátku svýho života vedle sebe dvě světice. Ne světce, ale dvě světice. A jedna z nich se jmenovala moje babička, Barbora a druhá z nich se jmenovala moje maminka Anička. Prosím vás, jsem nikdy nepochyboval a ještě do dneska nepochybuju, že byli a jsou světicemi. Takže když babička říkala ona učila náboženství, jediná, která si v tomhle tom smyslu všímala, říkala, víš ty musíš chodit do kostela, musíš se modlit, aby ses dostal do nebe. se dostanu neviděl a tam se se sedí vedle pána Boha, kouká se na něj a jsou tam svatí, anděl a je vám přitom moc dobře. jsem říkal babičko takový nebe pro není a takový pán Bůh pro neexistuje, protože kdybych měl sedět u nohou božích, který by se, kde by se nedělal to jenom by se koukalo na ty jeho svatý a anděly, no bych se nudil hrozně. to nepotřebuju, mám jiné svaté, které jsou mi bližší. A babička říkala Prosím tě, jmenuj mi nějaký bližší svatý a jsem říkal ty babičko jsi světský svatou pro a moje maminka je světicí. No prosím kluku to neříkej. Ani mi neřekla Když jsem ji moc dožral tak říkala kluku. Kluku to mně neříkej, my přeci, víme že nejsme si vypovídá maminku ta taky že není svatou a teprve ne, víš jak nadávám Ona nadávala vesele. Ne sprostě, ale tam nebyli žádný přezdívky Pána Boha nebo tak něco aby byla řekla třebas ježíšmarjá anebo tak, to si nedo... to si netroufala, ačkoliv to není žádná nadávka ještě, ale je to taková hantýrka divoká, a neuznávala. Ona se nedotkla nikdy nectně Pána Boha, ani marie ani ježíše a podobně tak tahleta tahleta babička řekla, to mně neříkej, protože vím že nejsi... že nejsem svatá. To to je od hezký, že to tvrdila, jsem říkal, ale přeci jsi, protože vidím, jak se stýkáš s těmi svatými a tak taky vím, vím, že ti svatí na nebi nýbrž jsou tady mezi námi na příklad pro tebe je tady na zemi svatý Antonín. To jsem se přesvědčil se přesvědčil mockrát