Karel Makoň: 91-10A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

i vzniklo. Nebýt Jidáš, čili že tam existuje najednou ještě ten Jidáš, protože byl přemožen satan na poušti, znamená za určitých okolností, musí být satan přemožen. Nesmí mluvit do těch tří let. Rozumíš? Ale může mluvit dál do toho kříže, protože pořád je to dualismus. Ale čím dál tím menší práva. Nebo dokonce čím dál tím větší práva zároveň, protože rozhoduje o vzniku křesťanství. Sekretářko, říkal jsem to do přesně tak by to řekl se ke tak čili je to v pořádku že říkáme dva totéž tak nám věř že když to dva lidí stejně na této dobrý prosí zná situace vám řeknu že von je ne nahrán že máte se ten to je škodlivým no takže prosím topíme to abych se moc rozřešil jaké na tom sleví a on mu to dělat dobro na tom zle a myslím že by si kdekdo z vás liboval kdyby měl takovou zlou manželku jako je on no a von zrovna tak si libuje ten manžel který teďka to se mít na písemně prodere není na to když jednotné se o to opřít ani než když jakou si neví s manželkou rady tak řekne li to mám písem mně a ti to tady zvyká do tanec že by zhatil hru lásky protože ona nestojí nikdy proti němu tak aby ho potíral nýbrž ona stojí jenom proč mu aby ho podepřela ten zvláštní způsob podpory stojí proti aby ho podepřela jsem to nedokázal ještě ustání jsem často proti aby ho podepřela on to pořád na nemá pravé říká ty drzou si to se vůči mně to přehání ž vůči mně tu nenávist vůči mně to je hrozný to že je to neříkal z asi to byste se a to řekl to i nepřeváděli toto řekl o nepřát to přiznává s no tak dělám a takový nějakou panenek prosím esto vyžívá jsem trzení to by to nemenoval tak je to v pořádku nevíte do to byl v okamžiku před smrtí tedy i pokání že byl magikem vyzpovídal se a vše odvolal všechno co na a a zavrhl magii a byl pro mystiku jsem mu to špatný nebo ne to ne ale doufám že aspoň tolik mu to bylo platný jako tomu lotrovi po pravici to ježíše no a on vám mluvil se jako teď mluvím před smrtí čili tím prozradil že ta mají je sice nějaký význam protože dejme tomu se tahleta válka která byla druhá sravaka to byla záležitost výhradně ne úplně ale ten výhradně záležitostí matku ve party magik proti sobě bojovali a že jedni vítězil ne protože by se byli opírali o krista ale že měli víc pravdy než ten kdo se opíral o menší pravdu totiž oblasti pravdy se vzdáváme stupně nebo úrovně pravdou tak zaručeně to co vidíte na tomto světě také pravda určitá úroveň pravdy ale do se obce o ni nepřes o nejvyšší pravdu a na jihu nově jsou jiné úrovni pravdy a vyšší úrovni pravdy a tak dále a do se opře o naději také vítězit větší než ten kdo se opírá o menší takže řečeno jednoduše a malým je to pude dělá poctivě a se povídá je přímo nebo nějakou metodou která se opírá o znalost určité úrovni pravdy ale se obírá člověk o jakoukoliv úroveň pravdy tak vždycky pokud je živ a svoji rozum není to přímé opřeni sebe opravdu nýbrž o obraz pravdy o ten že být blízký nebo za skutečnosti ale nikdy to není výtažek obraz čili s ním přátelům říkám nezáviďte že vidím do smyslu seba s naší snu nebo do vašich myšlenek protože vidím jenom jiný obraz pravdy ale není to pravda sama neboť to je jako v domnění že znám pravdu znám bližší obraz radě třebas vy nebo zanáší než vy ale není to pravda sama neboť pravda sama je nevyslovitelná a doby ste zažil v to prozrazuje šel že a že nemluví pravdu jestliže si nedo vědom že mluví o obrazu pravdy že si toho vědom a říká to na sebe tak nelže prosím se o to snažím abych nelhal že mluvím obrazu jak jsem dneska mluvil třebas od rána po jsem obrazu pravdy a nikoliv opravdu je samé no a protože to se přibližoval pravdě samé tak bych řekl byl to obraz kde se malý strefil do toho koho portate si byl ten obraz podoben tomu koho planety to ten portrétoval jsem byl jenom o obrazu krista ježíše ale ne o ježíš samotném byste mysleli že mluvím o něm no to vám teďka musím protže to není pravda a nechci aby se spl omylem odešli ale je mi líto že se dejme tomu spokojíte nebo že se někdo z vás spokojí s tím obrazem pravdy když jim hlas obraz pravdy považoval za prostředek jak se dostat k pravdě takže podobenství života ježíšova jsou prostředky jak se dostat k pravdě jeho život jsou prostředky o pravdě a když třeba k tomu nevěří nic se nestane vynechám tento prostředek se se jiným prostředkem neboť nemohu číšnické stín bude jen očistí v pravda ale jak to znamená nebudou stát proti sobě různá východiska pravdy jim jiné východisko pravdy než křesťan a každý se stane jiné východisko než jsem soused křesťan a nemusí se s postát proti sobě tedy zdálo to říkám za za sebe že jsem napřed viděl nějakého činna jak by obrazy a ten první byl pouhou mozaiku která v mých očích i ten znamenalo a on to přesto rozbil ten první obraceje tedy obrazem tohoto života to je mozaika která se nedal eště dohromady v tom smyslu že by věděl jak ty součásti po sobě náleží my si často nevíme rady jak souvisí to to co se mnou děje tím co se děje jinde a didyma na jiné straně a jiní za lích on to nevadí to se musí rozbít a pak rozbitím dál tím bližního vrazi pravdě ale všechny nerozbije a zbroj eště jeden obraz na který se kladívkem do tak a tak mi tady říkáte na konec an bd jenom kladivo o tom a ten umírající malí a s tou mám jak to rozumět ten určí ale ten obraz toho snu patří k tomu komu se to a ten malý umírající byl člověk který mu že to zdálo on člověk celý život umírá aniž si to uvědomuje ale lékaři to dobře vědí že tomu tak je a zase za lékaři protože tento přímé jako louku čos že od okamžiku narození zatím se pořád víra a a kladivo kterým by mohl toho dělají o dobýt ne oblast a jeho tažného obrazu a dobře zlatého takže to jde ještě dál to jsem rád to slyším takže že tam ten malíř lev to znamená že je mrtev centry měl představy o ničem a jestliže je mrtev tak není mrtev anýbrž jeho představy jsou mrtvé se o všechny ty přede představy když do bude zapotřebí nějaké době byl včasného a bude říkat jaký dneska nemám tu možnost se tím řídit a nebo u tak vážně jako tehdy no to je protože ten malý mrtev ne a to bude dokázáno že mrtev je tak žil z toho není třeba by od a těžko by se závěry no to asi všecko no zdálo že z toho vyvodil vyvodil pro sebe poučení že i ten život který žije člověk je realitou ne osvětná se musí obětovat nebo každý zemře a tak to je v pořádku a jenom po stránce realitou že se musí obětovat že reálně žitý život je život oběti bych to jednou duši do jo a když to není život oběti takhle že ten kdo si jestliže se dobde nebo dostane do věčnosti bez oběti není to možné jsem dneska začal tu přednášku ne tím citátem která a ukázal že se udělat celým lidstvem a totéž se udělat si robindo se svými žáky to znamená během života lidského chce člověka udělat někoho do překonal lidství a tím způsobem se stál nad člověkem než by pohrdal ale ten řek bych ten prostředek kterému říkáme člověk dohrál roli a to jsem neznamená že by ten člověk kterého člověk dohrál proti si musel jsem se a sejít ale člověk potom v jenom funkci nějakým jiným lidem sloužit ale nesmí sloužit sobě kdyby sloužil sobě tak by nebyla se mísí a musel být že je to pryč takže ti učedníci páně po smrti ježíšově nebyli živi pro sebe nýbrž živý byly proto dílo ježíšovo a proto mohl říci jako svatý pavel ti se mezi jsem činná a ještě ve mně kristus a tak tohleto by se vzdáleně dalo o indech tak že když ten začněte ne správně jedná tím žákem tak z něho také udělá sama sebe a ten žák se stali například ono to bylo nejvíc vidět na vivekanandovi ale kdyby se četl ji vládu jeho jeho spis třebas nevím jestli se někdo četl a ono to víte ale to vědět tak ho a za tím se tak víčka se dneska platí na trhu a mu říkat mystický a žít dnešní indie podobě pěti svíčku takže víte bude velká shání hradu hýřil je vivekananda a první díl ramakrišna a přestože ramakrišna udělal z jean do sebe tak je to věc o nového tak to nemá že by to byla kopie nýbrž je to upotřebení člověk na program rama krišnu a von vystihl dobře z toho programu ten říká a protože nešlo sedí na na to jít vystihl že jako ten rama přál smířit všechny lidi a protože náboženství tam indii hlavou roli tak se domníval že smíření náboženství se dojde smíření celého světa že jako ty rozdíly mezi asi ty nejsou tak velkou překážkou není to tak oko přehradou tak velikou hrází jako rozdíl mezi náboženstvím to my vidíme zvláště teď dejme tomu v tom v verzi a řák že totiž se oděn dáme dání na dvě party na udáme ta sbírat pokročilí a ty jsem veselou perou co a byla tím dán svém vládne takže voni denně voni musí ročně aspoň jednou obnova tuto nenávist a dělají to poctivě oni se sejdou každá a part a jsou sobě nenávist a říkají si proč musí být počtem símě závidět takže tam víte že voda jsou proti křesťanství a že tam zakázáno jako že dělá do křesťanství ve li tím a midjánským tak oni se velice blou tak národ stýkají že je to ještě zakázáno než to křesťanství ale nechtěli ale ještě že a že se nemůže opřít ani o mohamedánství a ani o křesťanství protože křesťanství zase ještě nepřijalo ten názor nebo to podání ježíšovo že na tomto světě a ne po smrti vešel do nebe on se znovuzrodil na tomto světě do toho nebe tam se vrodil tam byl přijat no tak toto vysvětlit to se prominout to bude samorostle protože přede mnou to udělala jenom svatá terezie a to je málo na křesťanství samo sebou dělal to taky dejme tomu eckhart jenomže všechno odvolal kdežto se a nevezme nic neodvolala jenom to zatajila takže a do toho indické učení a jóga normální končí tím že ten člověk překoná všech sedm úrovní vědomí dostane se za a když se dostane za to je vrchol jogy tak přestane být člověkem v tom našem slova smyslu a začne být na člověkem to znamená není závislý na těch stupních nýbrž do se za těmi stupni dokud je člověkem normálním tak žije z některé úrovně převádí například m z muladhary a oni žijou převádí sacralis nejvyšší úrovni ale teď si poslechneme třebas podnět si svatou dnes to je svatá a než u českou ta sice to nehlásá na hlas ale byla stejně přesvědčena jako svatá klára a jako třebas svatý paní asi i že ten stav nebe se dosáhnout zde na zemi a vím jak sebe plísnil svatý františek že neživil správně že zachovali by nelidské potřeby člověka a proto si podrazil života a zemřel bylo mu to líto protože by byl esrona právě večírku letech moh ještě něco vykonat samozřejmě do se ta například tomu bez nádor a jiným svatým rozdíl síně se chovali například naše anežka česká která žila do sedmdesátileté a neteře svatí z první do křesťanství kteří tohleto neuznávali kteří ještě uznávají že ne ne na světě se pomodlím delší život tímto bylo pro něho výhodnější protože on měl čas se propracovat tím životem a viděl že jen životem se tam propracuje si vzpomínám co jsem se dověděl poslední leta a jsem měl být dán po smrti oči a tak ho se o tomto pochodu do věčnosti neříkám způsobem eliášovým ale asi způsobem kristovým z protože také židovsko křesťanské tradici tohleto prodělal svůj vývoj jak to dělá li že to dělá eliáš exist tak to nemůžeme dělat my to je jasný a nejsem a to podmínky jsou podmínky úplně jiné ale v čem jsou jiné v tom jsou lepší než byly za doby eliáš a to byl lepší i v době kdy bylo křesťanství například moh komunismu pro následováno protože jsem se přesvědčil že při tom noční lidí které tady ve světě je oni ani komunisti ani kapitulaci nebo již všechny ovládnout a všechny kontrolovat takže ti co měli v tom chodit unikali a byli absolutní svobodná na něm a hle závislí na sebe na ni závisí jenom po potom že jako jsem si musel vydělávat toho ale o takové vyhodit školství a jsem šel do ze hodící a vydělával jsem s ním kde jinde dneska e tomu že a těší pro jiné lidi než nábožensky založené protože když podnikají tak třebas podnikají jenom jak se jim zdá pro sebe a to je tedy se ne protože také podnikat s tím být něčím podobným jako nadlidstvím tam ten člověk sloužit více lidem a to být správné podnikání ano a touží víc lidem znamená milovat nakonec bližního tak abych laoce podnikatel ten neši ten nežít si nechá prostě svou z pravda je třebas vyšší než normální protože jaké větříku které se musí toho klid ale nikdy to není čili jak se říká česky je to člověk spravedlivý jsem takové podnikatel poznal a musím říct ovšem za první po jsem nepoznal si říci že byly velice vlito bytosti morální dobře založen takže nesměla by padá křesťanství se dívám na to na tu teologii třebas katolickou a nebo na takového to pojednou jogy neboť čase byl evangelií a klepat etickou stránku mravní stránku skvěle ale na to další nestačil ale vůbec ne to je člověk zase jak tak dospělý člověk duchovně dospělý jak se zabrzdil tam kde měla nastoupit vědomá cesta k bohu tím si nevěděl nad ale von to nějakým způsobem uměl obejít stínem on když si nevě nevěděli tak dál nádherně na varhany a on když potřeboval se vyžít duchovně začala hra se a padá na to to říkal lidé do mít do nás disu je také nahrán ty jeho a jeho pudy a to báječné skladby jeho v a mají duchovní obsah tak on si myslel to co je nad morálku nad etikou to je nevyjadřitelné a na to vázičky on to umělecky měl vyjádřit takhle si počínali lidé ve starověku za dob řekách deskách vlády tedy řecké kultury ale si takhle počínat nebudu ani to nevyplývá ani to bude nepřeložím vám to řeknu jak to chá a to jsem svědkem tohoto když ten pán žiš umřel na kříži tak dejme tomu zanechal po sobě diví dvojího druhu jedna dní spočívá v tom že je tajemné jak mohl jeden člověk spasí čechy to je jedno dění to se říká pořád tajemně a je to chyba je to jako tajemství vykládá o velké tezi křesťanství jak je že člověk může spasit čechy a druhý způsob ten není tady mi ten spočívá v tom že vstoupil svou smrtí do duší věřící do duše věřící a tam působí a dokonce do myslí a do nitra míří k tomu třeba nevěří ale mají touhu žít právě a třebas neměli ani tou sami hřích a a je jsou tomu vedení bohem aby správně žili v můj případ jsem netoužil po tom správně žít ale byl jsem nucen správně říct to je to že je někdo do sem to by dělal hřích jeho přirozenost o to tomu láká a jsem byl nucen zoufat pána boha který to je moc řeky že mi takhle miloval bůh to si nezalhal zřejmě všechno se platí a jsem taky tuhletu milost od boha musel a musím splácet tedy spráci tím že jsem výživné mám být mimochodem taky píšu a říkám tyhlety věci a ale že to píšu a říkám to je jenom to co je vidět na povrchu a se vám zvaní uváděl co se stalo například teďka tam někde budoucích že jsem pracoval o osvobození těch lidí způsobem jak ten člověk by to měl dělat když je jinak každý založen jen na dejme tomu ta paní tam byla která byla nemocná a chtěla být zdravá tak se mi pracoval k tomu ozvěně jsem o tom pochopitelně protože jsem tam nemluví jsem tam nebyl sám jsem tam byl jako dovětek k tomu k přítomnosti boží a ona několiv těchto padesáti to řítily a nástavby léčena tamté se cítil vidí co vám starat a ještě jiná nečiní to nebyl jmenovat protože u ctí totiž nešlo o přímé působení z přednášky nýbrž o působení jejího mrtvýho otce tekutostí a sice let a on na jeho myšlenkách staví takže my se domluvili nu zkrátka v pořádku tak a řeknu jak to radil ten pány žít aby se člověk stal na člověka dostane aby to lidství nezavrhl ale udělal z nich z něho nástroj nástroj k tomu přístupu k nadlidství upozorňuju vás na to že u ten život to říkám několikrát probíhal úplně opačně že napřed sem přišel ve čtyřech letech nebo vodou eště se k tomu že jsem poznával co je na lidskou myslí je jsem poznává nadmysl která nemá potřeby slov a jedná a jak jednáš li ovšem nepotřeboval myslet že je to pán bůh protože to bylo zřejmě nějaké vědomí se ty jsem si dal nevěděl rady ani jsem nepotřeboval si tu někde vyžadovat a tahleta mysl vedla plně nadmysl tedy vedla úplně neomylně k tomu sedmnáctýmu roku a tak dále v čemu to vedla proč mohl ježíš toto udělat na kříži co se u stalo třebas v tom je začlo začlo nestalo se začlo být realizováno ve čtyřech letech proč to mohl udělat protože on vědomě vstoupil na tento svět jako oběť celý to a celý život žil tak že v oběti ukázal tři fáze a když prošel první fází tak nastoupil druhou a když se o to že tohoto končil nastoupil třetí takže se liším tu podíváte tak to jsem říkal o bližní to nebudu tady opakovat to potom že nabudu dostat opakovat na konkrétních příkladech a teďka nemohu na to čas abych se dostal v tom čase ve u čem dokonce tak řeknu jenom to v tom druhém druhé fázi to je fázi vyučující jako vyučoval to křesťanství nebo tomu nadlidství bylo nutno člověku překládat myšlenku miluj bližního jako sama sebe to je pochopitelné ale zároveň s tím přestat myšlenku miluj pána boha svého to jsou šlo příkazy svého srdce své mysli a duše a se veškeré síly své a zase k bohu ne jako nástroj používá a ne jako cíl když se člověk po plete a bere to svoje lidství za cíl tak to je špatný to není mystika to není cesta k bohu to nemá ta modlitba nemá spojovací u celé na konci ta se teďka na konci druhého období jsem před křížem a tu budu se ta vstupovat s vámi na kříž a stávat z mrtvých a tak dále to všechno vám mám vysvětlit tu krátkou dobu několika minut abyste věděli co to ten ježíš kristus od nás chtěl tak dočteme pořád palce jak vidím tak to tak to asi bude a teď on měl za sebou oběť celou životní objeví domu třeba životní vede rozdíl od nevědomé vědomou složit nový nebo ne přišel vědomě aby se obětoval pro lidi aby někdo o vědení obětovat pro lidi tak musí umět do těch lístu ova a on se během života naučit do těch víru ova tak že když kdokoliv vstoupil tak na toho platila ta oběť je to to co se vám říkal ráno že když se narodí ježíš v člověku tak málo je platné se narodil v tom betlémě ne a zrovna tak o he věci že když člověk nevstoupí s ježíšem na kříž tak je málo platný že ježíš kristus za něho na kříži umřel a stal z mrtvých protože ježíš to řekl jasně kdo se neznovuzrodí ten nežije věčně tou oko nikodemovi žádnou roztaví fáze jak to dělat a viděl že napřed k tomu být z vody a potom to bude s ducha a do to splní tak ten nebo do aspoň toto plní tak ten že například to znovuzrození z ducha opravdu znamená že tam lidství nepůsobí jinak než jako na tom říct způsobem chemickým jako katalyzátor jako urychlovač toho procesu spojení s bohem a jako tak skvělý u litovat že netrvá to nikdy víc než je ten život a nemusí být příliš dlouhý a ten katalyzátor jemuž říkáme lidský život způsobí že se vědomí k tomu bohu dostaneme napřed extatický jako třebas osvícená cti let a pak ta extaze musí přestat to násilím od trnitou se tomu dycky sílu a říkám dělá na ty svatý netrpím oživeni je sebe vyhodili od sebe vyhodili dokud to ten osmého bych tam byl spadl mezi a byl by odešel z tohoto je to jako tento sto nebylo by poměr veta ale on to zatrhli i tam nahoře za to li a přesně můžu vědět že s nimi také svatá terezie z avily ona byla toho názoru a je toho názoru jsem sama se nechala pohřbít a mohla jsem odejít do toho boha plně vědomě a tělesně neudělal jsem to proto že to přede mnou ne nikdo ale neměli vědomí o tom lidé že že někdo to udělal před svatou terezii že vstoupil bez smrti do věčnosti jako ten eliáš jako ten pán ježíš například tak nesmím zapomenout že máme straně stojí svatá terezie která zemřela jako oběť přivítá jako oběť ale ne proto by byla musela zemřít kdyby se byla nově na určité úrovni neobětovala a se musela vzít nově na vyšší úrovni aby to a páteří sebezápor je taky proces který se stupni je jak se sebe zapírala třebas do dvaceti let tak jinak se zapíral a do třicíti ani na dosti sedmdesáti let ich takže když to takle vezmete tak se těžte na stav nebe to že ten nevypadá jinak než jako vrcholný sebezápor který ale jde sám kupředu ten mechanicky nemechanicky samovolným způsobem pokračuje takže ten člověk který je na nebi se říká ten ani cviku nezahálí nýbrž je činný takže nikdo to na něm nevidí že čím ale on je činy mocí boží trvale ve styku s mocí boží a může z toho působit na ostatní lidi vím jak svatá terezie například pomáhala a jak působí ve mně dodneška a co pak vo to svatá terezie ale jak mně pomáhá ten kristus a jaké po třebas si ani do ghos a jiný nebytí tak opravdu nejsem schopen na na tom světě se vůbec udržet no ale konkrétně i prosim vás než takhle pochovali tam ty svatý ježíš kristus když se obětoval tak se obětoval jinak do třicíti jinak v těch třech letech jinak na kříži jinak po kříži tak jaký na první fázi že totiž dělal pořádně to k čemu byl tělesně určen o byl tělesně učen životě tomu na tomto světě tak musel mít v tom světě takové prostředí nebo moci si vytvořit aby mu moh bez lépe dejme tomu mezer a bez výmluv ve všem sloužit on toužil rodině i tam kde nemusel být a zanedbával to de musel být aby mohl spravedlivě s tou spodinou spolupracovat toto je dovoleno na prvním stupni jinde ne na druhém stupni to jsou tečky tam zase nesloužil společnosti úzké rodné nýbrž jsou žil učedníkům a všem kteří chy přáli být zdráv to je zajímavý že s každým nejednal se jen do se těl uzdravit přišel k němu ale i že uvěřil byl uzdraven ale tohleto není nejvyšší fáze vývojová protože jako deseti malomocných jeden přišel poděkovat tak taky dejme tomu tisícovky uzdravených ani jeden se nestal učedníkem páně to my dobře víme že se tady říkam páně učedníky páně po smrti třebas toho jidáše tak touto cestou nešli tak teď by chtěl říct jestliže tomu je takhle že ten člověk po svém individuální po svém k tomu bohu patří tak si nedělejte nic z toho že by zažili vedle sebe který by takhle dokonale opatřují bohu na úrovni třetí že by se lišily třebas totálně v tom výrazu toho patření například způsob jakým patřil svatý jan po smrti ježíšově na kříži k tomu bohu byl úplně jiný než jak patřila třebas panna maria témuž bohu a kdybychom usoudit nějakým jinými lidmi tak každý po svém toužil jednu věci pamatujte že bůh naší služby nepotřebuje ale my potřebujeme abychom sloužili bohu to je to to když obrátíte tak na tom stupni neudržíte ani minutu takže si nesmí myslet že teďka tady smyslem s vámi tak že v toužím pánu bohu protože ho nevidím tak toužím vám vědomě a tím mu sloužit to je můj způsob jiný neznám takže v tomto se shodujeme ořeme tomu se stáňou úplně jenomže zase není ta shoda vidět že on je ných prostředků používá než a neříkám které jsou účinnější ale tato odpověď které jsou učinění je nesprávná se vysloví jak chce nezáleží na tom co si o tom myslíme ale učinná pomoc spočívá v tom že člověk přirozeným způsobem pomáhá jak do čeho vrostl do čeho se minul tím pomáhá mám na mysli k karmajogina příklad ramakrišna ukazuje vědom podobenství že nějaký člověk si zamanul že bude správně bohu sloužit kdo ji pod správně karmajogou činem bude sloužit a dověděl se od celistvá že nejlepším karmajóginem je nějaký oráč ne šel za ním a pozoroval ho celý den neřeknou že ho pozoruje a večer se ptal toho oráče prosím tolikrát si myslel je den na boha jsem byl upozorněn že si nejlepším kam a vínem lepšího vínem vůbec svých dob a tak by to prozradí a jak to děláš když jsem viděl pořád jenom orat říkal ani jednou jsem nepomyslel na to boha že mně šlo o to správně ona li by se ještě na pána a tak jsem správně ne oral seděl bych na dvou židlích a to říkal ten dotyčný tomu nerozumím po říkal to naučím tady ti dám pohádek naplněný vodou na pokraj a s ním tady odsud tam ve k tomu stromu a ani jednu ta u ne ulita ten mu to udělal vrátil člověk ště sám dolů a nic neulovil a ten ta a ta by mu říkal tolikrát si myslel na boha ani jednou je jsem musel udržet tu vodu v tom boha jsem vysvětlil na to čili správná činnost soustředěná činnost je nejsnazší jogy ukovat snaží způsob jogy který můžeme provádět je karma samozřejmě jenomže to své záludnosti to s těmi se nemužu zabývat du kousek dál daleko těžší joga je vnitřní postup se duchovního života tomu se říká radžajoga definice vnitřní konstrukce duchovního života ten člověk konstruuje svým postupem stavu duchovní a začínání v radžajoze zdola nahoru ale například svatá kateřina taky ale svatá anežka česká budova tu stav buď dohradu o indové to dobře znají kdybys ale tak bylo toho jenom v arše se nikde jinde i když si ji do indii tak by se všimli že tam budu chrám ořechy napřed budu střechu a potom ostatní budou podle sou střechu něčím aby na snadno dosáhly vybuduju střechu pak to podpoří víc ne a tam mezi ty podpory další části střech a ta oděli pořádal je to třech a tak vysoká jak být je to zdola stavy nás třech a je to těší vlastně shoda starý na řeka je totiž ježíš tady je to jak se vám zdá ale ono to ne pravda pro že jak ta ta anežka česká věděla to vyšší patro je věncem nerušenou čí boží požívá v tom že bůh to tam všecko dělá ovšem musím se tam dostat donucena především vědomým v tom mizel ti lékaři není zvláštního ještě bych chtěl promluvit proč a mám několik hudebník o lose se není nesmíme ani se nikdo aniž ramakrišna je to joga ve které se šplhá směrem nahoru rozjímáním o hudbě nebo o modlitbě bude vyjádřené nebo zpěvu ne mají zvláštní schopnost tuto cestu platit na bytosti nebylo možné protože ji pominou tancem a ten ta nemá čistě symbolický význam ti do ve se při nyní píši pohybem sotva se hnout například dejme tomu ten ta ne vypadá takhle postoj a ani z výše pomalinku a tiše nějaká mudra mu radí káně a přijde do mudry úcty a tak to dělá druhá ruka tak to dělá tu a teprve potom začne mu hýbat nohy oni mají noha záští poměr bude říkat ale je přitom vyluzuji nějaké to ne to znají tam ti dva a to čtvrté to my než se to to os osvítit do prostě z pouta v a škála tu která doprovází a ne aby ten záleží se pohyboval taky tak plynule kdyby tam měla hudba celých to ne nebo to nech tak by to nespojenou ruka ale on potřebuje slyšet bu která takhle se pomalinku víno si dejme tomu vám ji za zpívám jenom malinko elity a sami se o ni ale toho to unese de býka a on se odnese do jiné úrovně než do ve které se byl v ve které se vnímají jenom u toho ni dál to obyčejně nejde jaký ba to ještě dál ale prostě to je jóga a vám se jmenoval jenom proto že není nikde jmenována ale je v indii jedna z nejúčinější co on se nepotřebuje napravovat von se napraví tím že se v myslí do těch úctou to osobní tomem j do musí být řízena to není libovolně znamená ba nýbrž jsem taky nedo zpíval něco co bylo libovolné nýbrž co bylo přesný napodobením hudby a bych se dokázal touto bohu unést ze svého vědomí do vědomí jiného