Karel Makoň: 91-11B (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
dokáží
cemu
doplněk
to
musím
říct
a
já
myslím
že
tuhletu
pohádku
ještě
dokonaleji
doplněnou
že
si
sem
přijde
to
dítě
toho
oba
že
taky
řeknu
přední
anebo
mi
nadi
ru
pro
vaše
děti
aby
taky
tuto
pohádku
měli
k
dispozici
protože
to
je
pohádka,
která
je
založena
na
pravdě.
protože...
takhle
jsem
mluvil
třeba
k
doktorovi
Jiřímu
Došelovi
který
se
třásl
strachem
před
smrtí
v
tom
koncentráku.
A
myslel
si,
že
se
něčím
provinil.
Ten
byl
na
tom
líp
než
ten
pan
Lysý,
protože
si
protože
věděl,
čím
se
provinil.
A
já
jsem
říkal,
ty
si
myslíš,
že
víš,
čím
se
proviňuješ,
vůbec
to
nevíš.
Řek
jsem
mu,
co
si
myslí,
čím
se
provinil.
A
vy-
vyvrátil
jsem
mu
tohleto
A
on
říkal
a
proč
tedy
myslíš,
že
tolik
tady
trpím
tím
strachem
ze
smrti
řikal
protože
po
dobrým
by
se
naučil
milovat
boha
A
to
je
veliké
milosrdenství
že
po
zlém
se
to
dneska
naučíš.
Tenhleten
Jiří
Došel
sice
se
neshrabal
až
nakonec
ale
ten
začátek
mu
šel
šel
tak
dokonale
on
se
potom
dostal
do
nějaké
choroby,
která
ho
křísla
a
co
se
byl
jimi
tedy
dnes
už
ve
mně
tedy
k
že
Týnu
nad
Vltavou,
protože
tam
jsme
spolu
byli
jen
jednou
taky
mockrát
nebyl
v
tom
byl
při
kráčí
krát
a
tak
se
mu
nemohl
vysvětlit
ještě
jak
by
moh
udělat
další
krok
tak
se
mu
dává
jenom
spisy
a
to
mu
nestačilo
to
bylo
třeba
takhle
mu
to
osobně
vysvětlit
pro
to
já
ochotně
má
vysílá
k
žít
aby
byl
po
čeřínku
abyste
mě
slyšeli
protože
já
mám
sem
schopen
nám
lid
svou
zkušenost
tře
a
ji
necelý
at
tak
tenhleten
listí
prostě
říkal
já
ti
věřím
protože
vidím
že
ty
znáš
celý
můj
život
a
nikdy
s
mě
neviděl
když
moje
nejtajnější
myšlenky
a
tak
já
třebas
nevěří
na
žádné
cvičení
duchovní
a
žádný
druh
modlitby
který
by
mně
dostal
svého
strachu
v
pracně
strach
a
teď
i
přidávám
bibli
svatí
kteří
teď
to
přidávám
kteří
měli
velký
strach
ze
smrti
například
svatý
a
fortitudo
je
protějšek
zakladatele
téhož
řádu
ve
kterém
redemptoristů
ve
kterém
druhým
zakladatelem
byl
džerardo
majeli
velice
s
tím
panický
prosťáček
to
je
vám
někomu
známi
že
romaina
je
tekla
aby
ze
svého
zuby
nehty
to
ochromen
vědomí
budu
definovat
máme
sedm
úrovní
vědomí
a
my
žijeme
z
jedné
čtvrtiny
toho
první
té
první
úrovni
v
domě
to
je
chromost
to
není
žádný
bdělý
stav
prosím
vás
to
ať
nikdo
neříká
kdybyste
byli
pořádně
bdělý
nastoupen
v
tomto
světě
v
tomto
bdělém
stavu
tak
budete
také
dělí
ve
spánku
nebudete
muset
spát
ale
když
budete
spát
tak
tam
budete
bdělí
jako
zde
a
v
kyne
tam
setkáte
to
bude
skutečný
člověk
a
ne
vy
změny
nebudete
už
s
ní
po
té
doby
nýbrž
budete
kdy
takže
teprve
potom
budete
jak
chtěl
ježíš
kristus
ustavičně
dít
protože
kdyby
on
byl
myslel
tou
bdělou
dětem
neboť
nevíte
na
ni
hodiny
tak
cel
tak
to
nemoh
myslet
že
abychom
taky
spali
v
dva
až
se
noří
a
až
se
vyžít
a
my
ten
dělí
to
ne
protože
to
by
byl
křivdil
tomu
stavu
který
jsem
měl
dokázat
tam
říká
bděte
neboť
nevíte
ani
dne
ani
hodiny
může
na
vás
při
smrt
noci
když
když
víte
a
to
bývají
velice
hezký
smrti
že
zaviněna
kteří
říkají
nejsou
zaviněno
ale
když
třebas
mě
ten
in
zase
za
to
nemohu
otevřel
stav
bdělosti
do
úplnou
tomu
říkáme
otevření
a
co
muladharu
indicky
to
vysvětlil
samozřejmě
tak
já
jsem
to
přeci
nemohu
to
bude
jeho
vůle
protože
měli
na
měříme
to
tě
nějakou
věc
o
které
by
se
vyjádřil
takle
když
ptáčka
chytají
hezky
uspávají
pusou
poradí
citové
a
oni
na
mě
něco
chtěl
jako
teďka
jsem
byl
dělal
jednu
takovou
věc
já
vám
řeknu
to
co
jsem
osmé
dělal
jsem
překla
té
pouhý
malou
vedle
toho
co
se
dělo
fakticky
tak
samo
sebou
jsem
neměl
čas
vůbec
ne
spánek
se
nepotřeboval
to
se
o
mě
přesvědčíte
protože
já
se
popustím
schválně
li
vám
tento
týden
nespadne
to
aby
mě
na
poprosil
a
budha
pat
přes
den
tak
ještě
tak
i
můžu
to
taky
ne
nějsou
zničím
spokojený
prosím
vás
to
je
to
za
co
byste
mi
dovol
pes
zlá
platné
buď
za
dobra
chromé
se
vrstev
vidina
teď
se
taky
někdy
unavena
ne
díváte
ale
jak
byste
byla
to
špatně
kdybyste
si
nevyhověl
vy
si
musíte
vyhoví
li
neví
co
je
to
když
člověk
nemocný
si
musí
vyhovět
nesmí
vyhovět
a
když
jsem
byl
mladý
přeškolním
věku
já
jsem
pastí
dlouho
protože
jsem
neměl
dost
pekle
o
ně
sprác
krát
sebrali
krev
a
žádnou
mi
nedali
velice
představit
jak
se
já
jsem
neviděl
takové
stěnu
normální
se
samé
kruhy
ale
ne
do
byla
slabost
a
nebyla
to
chyba
za
zraková
nýbrž
je
dost
řek
krve
takže
myslím
že
se
vám
vysvětlil
že
tenhleten
stav
který
máme
není
normálním
stavem
kdybychom
měli
otevřenou
muladharu
tak
není
to
extaze
ale
když
já
jsem
vyhozen
vlastně
i
té
muladhary
tak
jsem
exta
jsem
ven
tím
a
nikde
jinde
nejsem
tak
jsem
extatikem
v
tom
nejnižším
slova
smyslu
extaze
není
jenom
na
úrovni
se
anahaty
nebo
vyšší
nýbrž
extázi
taky
na
této
nižší
úrovni
a
to
není
vší
na
které
jsme
a
když
je
to
extaze
na
úrovni
třebas
na
ty
do
višudha
a
sára
a
já
z
ní
vypadnu
tak
je
to
zase
znám
a
nedokonalosti
toho
stavu
proto
já
si
moc
extáze
neváží
ačkoli
si
měl
vážit
ale
musím
mít
nějaký
na
týrat
hodnot
a
ten
zní
že
z
čeho
musím
vypadnout
to
není
správné
všeho
nemusím
vypadnout
to
je
správné
jaká
ště
potřebuju
spánek
samo
sebou
co
by
svého
oral
a
rychlou
mal
ale
potřebuje
ho
málo
ale
daleko
víte
že
vy
pochopitelně
protože
jsem
zmařil
tu
přirozenou
schopnost
spánku
veliko
jsem
přesahoval
ty
noc
a
tak
dále
a
to
se
člověk
odnaučí
ten
spánek
natahovat
že
ano
a
kdybych
pořád
vyhovoval
té
mé
touze
spánku
tak
samozřejmě
bych
neporušil
tento
přirozený
systém
když
se
někomu
z
vás
chce
spat
přede
mnou
spěte
já
vám
to
nemám
za
zlý
a
pak
je
to
faraon
že
my
tady
spíte
aspoň
ty
moje
buddhi
neposlouchá
te
že
jo
a
tak
prosím
je
to
takhle
takže
my
když
jem
tak
jak
žijeme
v
muladhaře
na
úrovni
první
na
úrovni
hmotného
vědomí
který
má
rozsah
smysly
rozum
tak
jsme
extatikové
a
není
vším
stupni
a
když
se
potom
staneme
extatická
na
čtvrtém
pátém
šestém
semeni
tak
se
myslíme
jak
jsme
dokonalý
a
říkáme
si
jogini
a
říkal
mstí
a
protože
tahleta
paní
si
trvá
která
mě
dala
ten
lék
s
tehdy
poznal
na
mě
že
jsem
to
světce
věděl
tak
mně
říkal
mistře
jsem
říkal
prosím
vás
u
nás
je
to
zakázáno
řekla
kde
jak
to
jakém
se
to
řádu
ve
kterém
je
to
zakázáno
a
jsem
říkal
řádu
kterým
nazývá
tam
ty
protože
ježíš
kristus
říkal
nechce
si
na
se
menoval
mistry
nemáte
jiného
mistra
nech
mě
a
vy
jste
pouhými
učedníky
o
já
by
zase
měl
by
byl
nešťasten
kdyby
si
mi
říkal
že
tak
učedníku
po
celém
a
nebo
tam
udělej
to
nebo
nedělej
tamto
to
by
si
byl
taky
to
zralý
ale
jako
mistra
nebo
a
to
potřebu
dání
učedníky
ani
se
já
bych
chtěl
být
aspoň
normálním
člověkem
mezi
vámi
dopřejte
mi
to
kde
se
nám
jako
na
normální
a
a
b
a
ne
jako
zvíře
vzorky
zloděj
klidu
v
nějakou
hadičku
a
tak
dále
tak
prosím
myslím
že
jsem
rozuměl
jsem
rozuměl
a
vysvětlil
pekla
a
ještě
by
mě
zbývalo
doplnit
to
tím
co
je
jsem
komentoval
v
tom
jesudianově
sebe
se
stal
sebevýchova
jogou
kde
je
popsáno
kdy
extazi
nebudu
potřebovat
a
kdy
se
dostanu
za
ní
do
ustavičného
ničím
nepřerušovaného
vědomí
protože
on
to
tam
na
četl
zrovna
tuhleten
pán
nedokončil
tak
jsem
to
tam
i
s
obrazy
k
tomu
známá
takže
mě
zakázal
to
byly
proti
převtělování
tak
já
jsem
musel
tam
napsat
jako
aspon
tak
nenápadně
že
takový
člověk
který
se
dostane
do
toho
stavu
který
už
extatický
a
jsem
se
za
ně
naději
že
už
se
nemusí
převtělovat
říkám
to
je
jasné
že
se
nemusí
o
počasí
nebo
se
pouště
poslušen
a
a
stěna
moc
stránek
a
bych
se
dostat
já
bych
stupni
škála
taky
komentoval
to
by
se
o
to
by
se
dověděli
věci
co
tady
on
napověděl
a
ne
říkal
tak
jsem
vysvětlil
stav
stavění
a
co
je
to
vědí
říkal
bděte
neboť
nevíte
dne
ani
že
mluvil
o
tomto
pravém
dění
a
ne
o
bdění
síla
nevede
spánkem
že
ať
to
vídáte
jak
chce
tak
když
ve
spánku
o
sobě
neví
že
to
tak
není
bdělý
seberu
všechny
své
síly
a
nech
na
okamžik
proudit
svým
tělem
tento
pocit
teď
vidí
to
je
správné
jestliže
se
ti
to
podaří
okamžitě
pozná
že
stav
ve
kterém
si
byl
se
ti
projeví
jako
řím
ta
ti
bude
jevit
jako
řím
tak
by
tam
mělo
přiléhat
ti
před
překlene
to
jako
tím
ta
spánek
to
je
první
váhavý
krok
na
dlouhé
předlouhé
cestě
která
vede
ho
otroctví
všemohoucnosti
to
je
všechno
bezvadný
při
před
z
takový
mein
takhle
píše
a
zamíchá
tam
celou
nedokonalostí
s
takovou
krásnou
větu
jako
netáhne
co
si
o
tom
máme
myslet
a
jak
jsem
jak
jsem
asi
nebudete
divit
že
jsem
si
dycky
omyly
kolísali
něco
špatného
neprávem
když
tam
může
takový
krásný
myšlenky
říct
tak
mu
dívat
jenom
jedno
že
i
ta
míchání
méně
krásnými
tímto
způsobem
kráčej
od
probuzení
k
probuzení
neexistuje
tak
napřed
když
je
to
stav
extatický
tak
a
čím
od
probuzení
probuzení
směrem
z
vede
ke
spánku
probuzení
je
probuzení
a
od
jednou
probuzení
kráčím
betlému
takto
mysl
nebo
den
to
dál
nebudeme
to
dalo
rozebírat
neexistuje
tak
znepokojivá
myšlenka
kterou
by
nemohl
zapudit
a
to
je
důležité
jestliže
kdež
odění
bdění
nemůžeš
mít
myšlenku
která
by
tě
znepokojoval
nemůžeš
být
bolest
takže
když
mám
třebas
bolest
v
tom
pravém
boku
potřeba
teďka
tak
to
na
mě
aspoň
nesmí
být
vidět
a
musí
být
stejně
radostný
jako
kdybych
ji
neměl
že
protože
to
je
vám
do
toho
že
a
mám
bolest
když
mě
to
neruší
když
já
mluvím
jenom
vám
a
nemám
na
mysli
sebe
ztratím
ze
sebe
z
mysli
tak
to
přestane
bolestí
a
jakmile
se
vrátím
k
sobě
tak
to
zase
bolí
takhle
se
vede
jak
se
zaplaší
bolest
že
jak
tady
radí
správně
té
bezvadné
když
jako
kdež
od
bdění
bdění
zradí
se
všechny
bolesti
neexistuje
a
statí
se
otroctví
a
když
všemohoucnosti
neexistuje
pak
znepokojivá
myšlenka
kterou
by
nemohl
zapudit
zůstane
v
pozadí
a
nemůže
tě
už
dostihnout
prostí
náš
se
nad
ní
jako
se
kolu
na
stromu
tý
činnými
věcem
bolesti
se
ote
be
vzdalují
jako
suché
listí
když
toto
dění
pronikne
rovněž
tím
tělem
já
bych
vám
radil
aby
si
příště
až
této
budu
číst
jaké
jdou
kapitolu
elišku
obyčejná
se
dá
smazat
a
počet
válení
a
to
je
tu
vědu
bych
vám
radil
pokrat
ale
tuhletu
jedinou
větu
a
když
to
nemáte
nedo
tak
jenom
puškou
prosim
vás
já
vám
potom
pučí
aspoň
vám
který
tady
máte
tuto
tušit
rá
se
dá
smazat
o
a
z
této
kapitoly
jenom
si
počkejte
si
přestali
dneska
dost
kdyby
tady
podati
to
je
jedno
jak
i
dost
abyste
měli
po
činost
ty
hlavní
myšlenka
aby
se
tam
neztratili
pro
vás
do
protože
to
nás
škále
velice
důležitá
záležitost
ledové
koupele
bráhman
probdělé
noci
žáků
buddhových
křesťanských
asketů
trýznění
indický
faktů
nejsou
ničím
jiným
než
ustrnulými
obřady
ukazující
mi
že
tam
se
kdysi
tyčil
chrám
těch
do
usilovali
dí
prosím
nebudeme
to
velice
mýlí
se
ale
i
svatá
písma
všechna
rodů
země
středem
každého
z
nich
prochází
jako
červená
nit
skrytá
věda
dění
skrytá
vě
věda
dění
já
sem
vám
oni
ty
kast
je
ti
víte
to
skrytá
věda
dění
to
není
střídání
spánku
dělat
jest
a
je
to
žebřík
jak
bůh
to
po
jakuba
který
bojuje
celou
noc
celou
no
ne
ve
dne
andělem
páně
až
přijde
den
a
on
dosáhne
viděti
jako
taina
šla
od
příčky
při
v
tom
snu
a
říká
mamince
v
tom
snu
já
musím
mít
k
tomu
bohu
já
po
něm
toužím
tak
jsem
byl
inspirován
tímto
snem
tou
julinkou
která
vystihl
že
kdyby
mohla
žít
kdyby
směla
žít
kdyby
to
dovolili
chodit
s
bohem
tak
že
vona
by
opravdu
se
stal
vědomě
duchem
a
taky
se
stala
a
že
by
zvítězil
nad
smrtí
a
tak
jsem
si
říkal
za
jsem
hledal
ten
ten
peníz
a
on
mě
odpověděl
ten
ke
jak
se
to
dělá
neboť
oni
to
uměli
neboť
když
ten
ker
byl
živ
čtyřicet
tisíc
let
už
tak
uměl
si
oddálit
smrt
že
ano
minimálně
dovedl
oddálit
smrt
je
to
ten
že
být
jak
ů
kde
se
nevystoupil
jedním
stupínkem
nahoru
pak
se
usnula
muselo
se
zase
lehnout
po
tím
po
tím
prvním
stupněm
ne
a
my
se
dál
bdělostí
normální
nedostaneme
než
na
prvním
stupni
ne
aby
se
i
po
tím
stupínkem
vezeme
zase
hneme
není
pravý
stav
to
není
o
prozrazení
toho
tajemství
bdělosti
musí
stoupat
od
kříží
při
se
probudí
dosti
se
cizost
už
spodní
příčka
se
nazývá
genius
jak
máme
nazývat
příčky
vyšší
dvě
nezná
jsou
pokládány
za
legendy
prosím
to
je
všechno
správné
na
této
cestě
probuzení
bude
prvním
nepřítelem
na
kterého
narazíš
tvé
vlastní
tělo
je
unaven
bude
s
tebou
zápory
už
od
prvního
ranního
k
pění
ale
od
ale
s
pozoruješ
li
si
bdělého
věčného
bdění
který
ti
vzdaluje
od
náměstí
ů
domnívající
své
jsou
lidé
a
nevědoucích
že
jsou
spícím
bohy
pak
spánek
tvého
těla
také
zmizí
a
vesmír
ti
bude
podroben
prosím
vás
to
jsou
do
velkou
li
své
myšlenky
ale
já
bych
trošičku
zmínil
tento
a
ve
svítí
bude
podroben
protože
jsme
vesmír
v
malém
podroben
pak
budeš
moci
až
tě
budeme
smír
podroben
konat
zázraky
budeš
být
chtít
a
nebudeš
už
nucen
jako
pokorný
o
trčet
až
nějaký
krutý
falešný
bůh
se
slituje
aby
tě
zahrnul
dary
nebo
aby
ti
stal
ještě
hlavu
štěstí
dobrého
věrného
psa
totiž
sloužit
nějakému
pánu
přirozeně
už
pro
sebe
nebude
existovat
a
buď
upřímný
sám
v
sobě
chtěl
by
ti
teď
měníte
svým
psem
není
se
zastaví
obavami
že
by
nedospěl
cíli
v
tomto
životě
ten
kdo
našel
cestu
se
vrací
stále
na
svět
z
vnitřní
zralostí
která
mu
umožňuje
pokračovat
v
práci
rodí
se
jako
bědný
musí
který
nevidíme
o
to
takhle
není
ale
to
nevadí
stezka
kterou
ti
ukazuji
je
posle
ta
podivný
mi
událostmi
mrtvých
které
si
znal
povstanou
a
budou
k
tobě
mluvit
soudu
jen
obrazy
světelné
obrací
se
ti
zjeví
a
budou
ti
že
hlad
sou
to
jen
obrazy
valivá
učenost
nezmizelo
tem
jako
se
zjevením
mysim
se
zevním
boží
moci
tak
to
není
proti
tomuto
postaveno
to
ději
jestli
se
zrodili
kteří
kladou
sílu
duše
jsou
horší
než
ději
světští
přitahují
tě
jako
budič
do
bažin
klamavé
naděje
aby
tě
zanechali
samotného
tmách
že
zmizí
š
navždy
že
jenom
říct
tomu
tohleto
že
vyjadřuje
se
příliš
básnicky
a
že
by
se
dalo
převést
na
prostou
řeč
bez
pojez
a
byl
by
to
srozumitelnější
máme
vlastnosti
jíš
úvodem
je
něco
čemu
se
mu
říká
satan
a
pokud
toto
nepravé
já
považujeme
za
sebe
tak
ho
ukládá
sílu
kterou
bychom
mohli
používat
na
vyšší
účely
tak
je
to
a
to
je
nepraví
dojem
že
jsem
to
já
tento
satan
a
občas
tím
satanem
a
přeci
ježíš
kristus
nazval
satanem
petra
když
řekl
něco
co
tam
nepatřilo
a
o
čem
měl
být
sice
že
to
ví
li
péč
kristus
počtu
dělá
když
jim
říká
kázal
že
bude
trpět
na
kříži
tak
neměl
se
potřetí
objeviteli
petr
prý
by
tomu
odporovat
byli
to
proti
bezděčně
postavilo
zeď
materialismus
a
to
že
je
ochrana
nezklame
je
to
obraz
těla
ale
je
to
také
ze
vězení
která
brání
v
pohledu
té
na
ze
na
definice
a
trpím
vás
jak
tady
taky
se
škrtnout
jsem
to
neudělal
a
to
ochrana
ale
zároveň
ve
vězení
která
brání
pohledu
nesou
dosti
není
a
velik
z
vnitřního
života
ožívá
v
popela
němž
ležel
dlouho
jako
mrtvý
ale
tupé
druhého
světa
začínají
také
léta
aby
nebylo
hříchu
tak
by
ježíš
neřekl
a
než
více
a
on
se
nemýlil
mýlí
se
malým
víš
je
ale
on
byl
von
vybírám
ono
se
mu
dobře
žilo
a
nic
co
dělal
nepovažoval
za
hříšné
a
já
myslím
že
takový
jsou
mnozí
lidé
že
si
myslí
že
je
špatného
nedělají
když
jou
tím
že
užívají
tento
svět
že
prostě
si
nic
ujímají
a
všechno
dovedou
visí
jako
přirozené
není
přirozené
když
se
neobejdu
bez
hříchu
tento
se
neobejde
byl
hříchu
nežije
správně
a
ten
hřích
v
tom
smyslu
není
hříchem
že
si
můžeme
myslet
že
si
všechno
co
je
ve
sledu
napsáno
a
ve
všech
navození
jinde
ze
se
napsán
že
to
je
výměry
lidí
o
do
bude
ho
mínění
a
dobré
vůle
ale
mýlí
se
v
tom
že
lích
je
víte
ono
co
považuje
někdo
za
hřích
třebas
tím
hříchem
není
ale
vždycky
je
lépe
i
ostražití
protože
opravdový
hřích
a
nebo
se
definovat
způsobuje
zaslepení
člověka
opraví
jíž
je
nebýt
spojen
s
bohem
vědomě
a
ten
není
nikde
v
žádném
zpovědním
ze
ale
a
já
jsem
se
zpovídal
při
té
zpovědi
tímto
způsobem
že
my
největším
hříchem
do
sedmnácti
ho
roku
bylo
že
jsem
nevěřil
na
boha
a
že
jsem
nebyl
s
ním
spojen
a
teď
když
vím
že
jsem
s
ním
spojen
tak
tohoto
hříchu
jsem
se
zbavil
a
byla
to
jeho
milost
která
mě
tohoto
řídila
jsou
hříších
které
nemůže
se
který
se
člověk
nemůže
zbavit
sám
musím
k
tomu
pomoc
bo
ale
musí
ho
o
to
prosím
protože
ty
hříchy
nás
zotročují
a
takovým
mocným
způsobem
že
ve
starověku
bylo
právo
amen
měli
opravně
roz
kamenovat
člověka
který
byl
hříšní
závist
byla
ženou
že
na
tam
neznamená
nic
tak
když
byla
nevěrná
takový
kamenovali
když
byl
nevěrný
muž
tak
mu
viděl
další
ženu
že
ano
a
by
nebyl
tak
prostě
lev
tosim
vás
ženy
já
vás
tu
že
bohužel
tohleto
se
psalo
i
do
naší
doby
a
pořád
se
na
ženu
díváme
jinak
než
na
muže
to
je
mi
protivné
protože
ty
trubce
mužové
si
myslí
že
jsou
něčím
lepším
než
že
na
která
je
plodná
a
protože
na
má
v
sobě
celý
aparát
nosti
tak
je
o
to
víc
než
mužem
abych
se
mohli
tíže
podceňujeme
když
nerodí
už
není
v
daná
tak
té
apará
sobě
má
a
víte
když
má
ten
aparát
nemyslím
nějakou
dělohu
jenom
ale
ty
hormony
ženské
a
to
všechno
co
s
tím
souvisí
tak
ona
má
větší
schopnosti
na
duchovní
cestě
než
muž
a
tomu
ho
dosvědčit
protože
největší
světci
byli
ženy
a
ne
mužové
kde
tak
byste
našli
protiřeči
modla
že
byste
řekli
tak
svatý
františek
byli
byste
se
dívaly
se
podíval
jiný
druh
těžkostí
než
to
tak
terezie
z
toho
důvodu
že
nebyl
ženou
ale
měl
jednu
přednost
že
ženy
nikdy
nepodceňoval
jeho
duchovní
sestra
byla
svatá
klára
a
sice
se
viděli
málokdy
té
pravda
ani
spolu
tělesného
neměli
té
také
pravda
ale
von
si
na
ni
vážil
to
že
ona
jemněji
chápala
věci
než
o
jakém
smyslu
a
to
je
schopna
jedině
žena
že
ona
se
nikdy
tak
ne
postila
jako
on
ona
nikdy
nenazýval
své
tělo
oslem
jako
on
protože
to
nebyl
osel
její
to
nebylo
ženské
tělo
které
bylo
schopno
mít
děti
a
tím
mužové
hloubky
mi
vědomi
že
neví
li
tak
vůbec
se
lidstvo
uchovalo
a
že
od
doby
pádu
z
ráje
musí
tady
být
muž
a
žena
a
mají
který
rovnocené
postavení
jenomže
rovnocenné
to
není
co
pak
se
mluví
prosím
vás
o
adamovi
potom
jak
panny
za
ráj
na
ně
tam
něco
o
něm
co
se
s
ním
dělo
nic
takže
na
měla
děti
ale
říká
se
že
to
způsobil
také
adam
protože
ona
ho
přeci
svedlo
tak
všechna
vynadáno
toho
svůdce
je
nám
že
žena
byla
svedena
a
hadem
proč
protože
ten
hlad
představuje
hadí
sílu
ženskou
sílu
trpnou
a
kdyby
této
síly
v
každém
člověku
nebylo
musí
být
také
už
a
dá
a
muži
tak
by
člověk
se
nedopracoval
nikdo
a
dělá
nebo
muž
té
jedno
neopravoval
li
zkušenosti
které
říkáme
metafyzická
zkušenost
za
rozumem
za
tím
malinkým
úsekem
vědomí
ab
to
znamená
smysly
na
jedné
straně
a
ukončení
rozum
na
druhé
straně
do
neumí
být
trpný
tak
není
zasvěcencem
a
do
se
bojí
trpnosti
tak
neví
že
se
bojí
něčeho
čeho
by
se
neměl
bát
je
toho
tomu
umožňuje
stát
se
zasvěcencem
aby
spojen
vědomě
s
bohem
tak
to
jsem
potřeboval
tady
je
to
co
upravovali
tam
byl
potřeboval
ště
víc
úprav
no
ale
myslím
že
to
by
stačilo
nebo
odnesl
protože
není
nikde
řečeno
že
se
tak
vybaveni
že
by
to
srdce
uneslo
a
že
by
se
nebyli
potom
znaven
my
máme
extaticky
a
je
statiky
který
nebyli
tím
znavení
a
moc
toho
snesly
ale
máme
také
třebas
takovou
kateřinu
jan
skoku
to
není
ze
síly
která
byla
tak
slabé
tělesné
natur
že
po
několika
extazí
byla
tak
vyčerpaná
zemřela
protože
někdo
i
když
je
dospělý
nedospěje
fyzické
dospělosti
není
fyzicky
dospělý
a
tím
méně
duševní
dospělý
jestliže
není
fyzicky
duševně
dospělý
tak
extazi
nepřežije
nebo
když
ji
přežije
tak
velikou
újmu
na
zdraví
tělesné
řečickém
i
duševním
máme
tak
například
paní
bylo
novou
veliká
extatička
ale
ona
když
vyš
na
extáze
neumí
na
o
tom
říci
víno
je
to
skvělé
je
to
blažené
je
to
povznášející
do
mířící
jenom
tohleto
ne
že
by
chtěl
na
té
paní
výhoda
aby
se
vyjadřoval
nějak
boha
s
nic
ale
když
neumí
říci
než
se
to
to
tak
ta
extaze
je
velice
nízká
ty
vede
ani
který
jsou
svěžestí
říkají
že
je
to
sedmnáct
druhu
extází
a
těch
asi
devadesát
druhů
jsou
takové
pohany
že
se
z
nich
padá
a
musí
se
znovu
nastoupit
a
tak
dále
ježto
ten
malinký
zbyteček
je
takové
povahy
že
ona
ta
extaze
přeje
do
bdělého
stavu
a
ta
už
se
neprojevuje
jako
extáze
nýbrž
jako
chození
s
bohem
v
bdělém
stavu
tak
má
extaze
do
tohoto
stavu
přejít
na
se
do
tohoto
stavu
přešel
roku
třicátýho
se
mého
kdy
poprvé
ta
extaze
se
přeměnila
modlitbu
nebo
z
obrácení
světel
od
li
tady
někdo
z
vás
máte
knížku
cesta
vědomí
ho
tyto
čest
cestu
vědomí
někde
čte
že
vás
učí
že
když
přestanou
extáze
tak
nastoupí
vyšší
na
za
extatický
stav
kde
se
obrátí
světlo
by
se
měli
světlo
rozumu
tím
ti
svítí
na
pána
boha
který
jsme
toužili
třebas
u
boha
tak
dál
nebo
se
chystá
do
konce
ale
obrácení
to
znamená
že
bůh
se
stýká
s
vámi
shora
dolů
takže
když
se
to
poprvně
zažil
tak
jsem
se
divil
to
se
to
se
mnou
děje
ten
rozum
to
pořád
musea
že
se
děje
něco
co
se
před
tím
nedělo
ale
vypadalo
to
takhle
že
ten
puruša
a
jsem
to
líčil
v
těch
spisech
tak
to
nemusím
tady
říkat
ne
to
nepřestali
třebas
nebyl
vědět
a
bude
to
dělá
zítra
to
povídá
vás
nebudu
křižovat
protože
dneska
už
je
poznal
se
to
nemá
takhle
dlouho
táhnout
jsme
to
říkali
do
ne
ale
chtěl
bych
jenom
říct
to
že
obráceně
že
je
to
má
ten
následek
že
vím
co
ode
mě
bůh
ce
a
protože
jsem
s
ním
spojen
a
vidí
to
i
zvířata
kolem
mě
tak
když
vím
co
ode
mě
bůh
chce
tak
jsem
v
pravém
stavu
modlitby
modlím
se
i
když
neříkám
ani
slova
a
tento
stav
moji
můj
pociťuju
zvířata
například
okolo
člověka
se
shromažďují
a
víra
na
něho
a
se
dají
na
něho
těší
se
z
toho
jeho
záření
tak
to
je
obrácení
světel
tomu
říkám
jo
tak
jsem
to
někde
v
duši
tak
a
tak
tento
spis
bylo
dobře
si
taky
to
jako
by
tu
svoji
protože
by
vám
to
napověděl
mnoho
co
je
to
poextatický
stav
a
že
by
se
při
normální
stavu
věcí
bez
extaze
nemusela
lidsky
trvat
kdybych
byl
pak
člověk
silný
v
kramflecích
že
by
do
extaze
nepotřeboval
vstoupit
tyto
zažili
a
taky
nejsem
z
nimi
ani
ale
takový
dejme
tomu
svatý
pavel
zažil
před
tím
než
byl
sražen
z
toho
koně
před
damaškem
jenom
jednu
jednu
jedinou
extazi
a
on
říká
za
to
bylo
v
těle
nebo
mimo
ně
jsem
se
ocitl
před
tím
neby
to
nemohu
říct
to
znamená
von
dokonale
nevěděl
jestli
je
ještě
to
že
se
to
děje
v
těle
anebo
v
těle
se
neděje
jako
o
tomto
stavu
bytě
aspoň
jednu
větu
ještě
utrousil
to
mít
obrazná
pravá
věta
ale
ono
je
dobře
pořádně
rozlišovat
že
v
tomto
stavu
jedno
nemá
člověk
pocit
tělesnosti
a
jednak
nemůže
určit
místo
odkud
to
vědomí
přichází
a
nesnažit
se
o
to
a
není
to
důležité
aby
se
to
aby
se
to
dověděl
protože
když
jako
je
v
tom
stavu
ab
smysly
až
rozum
tak
ví
přesně
že
to
světlo
rozumu
pochází
tady
odsud
někde
z
mozku
jestli
se
mýlí
nebo
neví
to
už
jiná
otázka
ono
se
možná
mýlí
číňani
kteří
byli
dost
vyspělí
duchovně
nemohli
se
zbavit
vědomí
že
myslí
břichem
a
tomu
duchovní
vůdci
dalo
tažnou
práci
že
přemluvil
ty
za
ty
že
výše
nemyslí
a
kdybyste
si
kdybyste
vy
kynou
myšlenku
že
by
si
je
blízké
tak
byste
říše
mysleli
neměli
se
dojem
že
myslíte
že
tak
jestliže
si
myslíme
že
myslíme
hlavou
tak
to
může
být
také
omyl
a
on
to
omyl
je
já
vám
vysvětlím
jak
je
to
omyl
že
totiž
když
se
díváme
na
věci
tak
se
díváme
jenom
za
on
ten
vjem
nám
přizpůsobuje
zakončení
zrakového
nervu
tady
na
ně
přenášen
potom
do
centra
mozkového
ano
ale
je
to
pohyb
dvoustranný
směrem
viděném
předmětu
a
od
viděného
se
něco
nazpátek
do
toho
mozku
jestliže
tento
nerad
přerušen
nebo
porušen
tak
ten
člověk
nemůže
vidět
a
tak
se
kdyby
to
to
nebylo
svatá
řeknu
pravda
tak
prostě
se
mýlím
ale
neměl
se
páter
pio
který
dostal
pod
ruku
dívenku
která
po
útlýho
mládí
neviděl
protože
neměla
v
jeho
ty
nero
ten
der
tu
spojitost
sítnice
mozkovým
centrem
a
takže
lékaři
marně
léčili
ale
ta
maminka
důvěřoval
patro
piovi
šla
na
pomoc
že
tam
s
ním
děvčátkem
a
řekla
nemohl
by
se
vyléčit
tuhletu
divem
tu
která
nevidí
mě
to
velice
za
těžko
mít
děvče
který
nevidí
a
on
řekl
podívej
se
opravdu
milující
toho
děvčete
já
jsem
se
tam
a
je
li
to
de
něja
jsem
se
a
pořádal
pannu
marii
a
říká
o
tom
že
dány
zázrak
neudělal
bez
svolení
panny
marie
a
je
zajímavý
že
ani
svatý
františek
neudělal
žádný
zázrak
bez
panny
marie
a
takových
bylo
více
ani
ježíš
kristus
nedělal
první
zázrak
a
kdyby
byl
neudělal
první
zázrak
pomocí
panny
marie
tak
neudělá
ani
další
zázraky
začal
to
dělat
jenom
proto
že
ho
panna
maria
požádala
ne
tak
sme
s
tou
méněcennosti
ženy
prosím
vás
odpověděla
no
a
protože
tomu
tak
že
ona
je
celý
si
a
v
té
trpnosti
která
jí
vrozená
je
veliká
přednost
a
říkáme
jí
té
přednosti
metafyzická
zkušenost
která
se
bez
trpnosti
bez
stavu
trpnosti
neobejde
tak
my
mužové
musíme
také
trp
to
trpnost
zvládnout
my
musíme
umět
navodit
stejně
jako
li
umíněnost
že
na
snáze
nové
že
bychom
neměli
tu
možnostmi
ale
já
abych
tu
trpnost
navodil
aspoň
tak
snadno
jako
žena
tak
já
jsem
musel
být
připraven
o
stav
takového
druhu
že
jsem
všemi
smysly
vnímat
tento
svět
je
musel
být
odebrán
aspoň
jeden
smysl
to
byl
hmat
protože
tu
bude
se
nemoh
vydržet
abych
se
dostal
do
stavu
trpnosti
a
protože
smysly
jsou
propojeny
ten
rosteme
celý
propojen
tak
když
zbavíte
člověka
uměle
samosebou
o
to
dá
provést
nepřetrhne
nějaký
ne
a
víte
ho
hmatu
tak
ho
bavíte
postupně
ne
hned
všech
ostatních
smyslů
takže
když
já
jsem
se
zbavil
pocitu
tělesnosti
to
je
pocit
hmat
v
tom
tak
se
odbourali
všechny
ostatní
spisy
a
nastala
metafyzická
zkušenost
která
spočívá
v
tom
že
nevnímám
tuto
fyzickou
zkušenost
a
nastoupí
zkušenost
za
za
mea
za
fyzikou
té
řecké
za
ovšem
metastáze
prosím
vás
to
je
také
za
ale
je
to
nenormální
stav
že
ano
nepřirozená
pramene
bude
zábavy
takže
a
vaše
mezi
ženy
která
dovede
být
trpná
snáze
než
my
věřte
mi
to
mně
to
dalo
velikou
práci
ne
nějakým
pohlavním
stykem
jinak
než
tím
naučit
ženu
byt
přirozeně
trpnou
jakou
je
a
víte
co
k
tomu
nakonec
prospělo
a
s
čím
se
to
podařilo
aby
měla
tu
metafyzickou
trpn
trpnost
ze
kterých
se
vidíme
tatická
zkušenost
že
musela
čili
bát
a
byla
to
žena
pravilo
smyslu
nebyla
to
polož
na
ke
nebo
položena
nebo
konala
žena
a
protože
slíbila
mě
před
svatbou
že
nebude
mojí
ženou
v
tom
smyslu
že
já
ji
považuji
za
vyslance
božího
který
mě
má
poučit
jako
já
toho
vyslance
božího
mám
poučit
já
jsem
taky
pro
ni
vyslancem
božím
o
tom
jaké
ona
má
poslání
a
jaké
mám
poslání
jako
žena
máš
poslání
mít
děti
a
to
spadl
kámen
a
srdce
protože
oděla
jí
budově
obcovat
tak
už
potom
do
toho
vstoupila
do
toho
stavu
manželství
protože
ona
si
přála
mi
děti
nese
si
přál
já
si
pamatuju
že
když
neměl
první
dítě
až
na
půdu
k
posvě
jak
je
už
plakal
za
rok
že
nebude
mít
děti
a
byla
z
toho
nešťastná
to
je
přirozené
ona
se
potřebuje
rozbili
mostu
je
život
muž
nemá
dycky
potřebu
se
rozdělí
život
předat
svůj
život
někomu
jinému
možná
že
lékař
trošičku
ale
nepředává
svůj
život
no
ale
takové
řek
takový
třebas
manželé
logice
vodit
že
byli
ochotni
něco
předat
ve
vědě
a
čeho
se
řekli
tak
že
ani
nejedná
to
znáte
ten
případ
a
to
netečně
a
stupňuje
noho
důvody
nespěje
te
obrácení
větev
že
by
si
nedokázal
kdysi
přejete
tohleto
když
si
mohl
přejít
z
především
přát
hnáno
tví
boží
ale
než
si
to
mužeme
uskutečnit
pro
sebe
tak
musíme
umět
uctívat
jméno
boží
neboť
otčenáš
je
obsažena
je
archy
je
hodno
kterou
nemůžeme
přecházet
tam
je
otčenáši
nebesích
posvěť
se
jméno
tvé
a
teprve
přijď
království
tvé
protože
to
první
začínáme
jít
a
on
nemůže
přejí
dokud
se
nepociťujeme
e
takže
jestli
chcete
ode
mě
zítra
slyšet
jak
se
bez
extaze
dospěje
k
příchodu
království
božího
já
to
rád
udělal
já
jsem
to
nemohl
udělat
protože
se
měl
o
to
nikdo
na
nepožádal
ale
já
vám
říkám
ne
teď
se
mě
o
to
požádal
začli
to
není
pravda
ale
já
to
předstírám
do
nás
na
se
dopracuje
to
si
to
budete
savy
vám
ukázal
jak
se
hledá
to
království
božího
té
a
to
obrácení
světel
extází
aspoň
pro
řeku
tomu
můžu
to
je
záležitost
lidské
slabosti
že
se
to
světla
u
mě
obrátila
až
po
extazi
nebo
po
více
extazích
ty
to
netrvaly
od
roku
třicet
do
roku
sice
pět
ne
to
začlo
začlo
obracet
se
začli
upadat
proces
to
objev
běžném
stavu
vědomí
tak
já
bych
vám
napřed
měl
říct
jak
se
to
obracel
a
možná
že
bychom
přišli
už
na
cestu
jak
to
do
bez
extazí
podivte
se
já
vám
řeknu
jednu
věc
kterou
znáte
smysů
a
ví
opustil
žil
paměti
že
totiž
byl
jsem
jednou
na
břehu
řeky
mohutné
řeky
mravní
a
stejně
špinavé
jako
je
mohutná
málo
a
šel
jsem
na
koupání
byl
poslední
den
školních
roku
jedna
z
jednat
kát
ne
co
má
sice
dní
a
dejme
tomu
dvacátého
osmého
černá
ne
to
možno
bylo
a
to
tam
vše
vykoupal
a
měl
jsem
příprava
od
věc
na
letní
byt
maminka
to
musel
dělat
sama
byl
jsem
téměř
sám
touhou
poší