Karel Makoň: 91-11B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

dokáží cemu doplněk to musím říct a myslím že tuhletu pohádku ještě dokonaleji doplněnou že si sem přijde to dítě toho oba že taky řeknu přední anebo mi nadi ru pro vaše děti aby taky tuto pohádku měli k dispozici protože to je pohádka, která je založena na pravdě. protože... takhle jsem mluvil třeba k doktorovi Jiřímu Došelovi který se třásl strachem před smrtí v tom koncentráku. A myslel si, že se něčím provinil. Ten byl na tom líp než ten pan Lysý, protože si protože věděl, čím se provinil. A jsem říkal, ty si myslíš, že víš, čím se proviňuješ, vůbec to nevíš. Řek jsem mu, co si myslí, čím se provinil. A vy- vyvrátil jsem mu tohleto A on říkal a proč tedy myslíš, že tolik tady trpím tím strachem ze smrti řikal protože po dobrým by se naučil milovat boha A to je veliké milosrdenství že po zlém se to dneska naučíš. Tenhleten Jiří Došel sice se neshrabal nakonec ale ten začátek mu šel šel tak dokonale on se potom dostal do nějaké choroby, která ho křísla a co se byl jimi tedy dnes ve mně tedy k že Týnu nad Vltavou, protože tam jsme spolu byli jen jednou taky mockrát nebyl v tom byl při kráčí krát a tak se mu nemohl vysvětlit ještě jak by moh udělat další krok tak se mu dává jenom spisy a to mu nestačilo to bylo třeba takhle mu to osobně vysvětlit pro to ochotně vysílá k žít aby byl po čeřínku abyste slyšeli protože mám sem schopen nám lid svou zkušenost tře a ji necelý at tak tenhleten listí prostě říkal ti věřím protože vidím že ty znáš celý můj život a nikdy s neviděl když moje nejtajnější myšlenky a tak třebas nevěří na žádné cvičení duchovní a žádný druh modlitby který by mně dostal svého strachu v pracně strach a teď i přidávám bibli svatí kteří teď to přidávám kteří měli velký strach ze smrti například svatý a fortitudo je protějšek zakladatele téhož řádu ve kterém redemptoristů ve kterém druhým zakladatelem byl džerardo majeli velice s tím panický prosťáček to je vám někomu známi že romaina je tekla aby ze svého zuby nehty to ochromen vědomí budu definovat máme sedm úrovní vědomí a my žijeme z jedné čtvrtiny toho první první úrovni v domě to je chromost to není žádný bdělý stav prosím vás to nikdo neříká kdybyste byli pořádně bdělý nastoupen v tomto světě v tomto bdělém stavu tak budete také dělí ve spánku nebudete muset spát ale když budete spát tak tam budete bdělí jako zde a v kyne tam setkáte to bude skutečný člověk a ne vy změny nebudete s po doby nýbrž budete kdy takže teprve potom budete jak chtěl ježíš kristus ustavičně dít protože kdyby on byl myslel tou bdělou dětem neboť nevíte na ni hodiny tak cel tak to nemoh myslet že abychom taky spali v dva se noří a se vyžít a my ten dělí to ne protože to by byl křivdil tomu stavu který jsem měl dokázat tam říká bděte neboť nevíte ani dne ani hodiny může na vás při smrt noci když když víte a to bývají velice hezký smrti že zaviněna kteří říkají nejsou zaviněno ale když třebas ten in zase za to nemohu otevřel stav bdělosti do úplnou tomu říkáme otevření a co muladharu indicky to vysvětlil samozřejmě tak jsem to přeci nemohu to bude jeho vůle protože měli na měříme to nějakou věc o které by se vyjádřil takle když ptáčka chytají hezky uspávají pusou poradí citové a oni na něco chtěl jako teďka jsem byl dělal jednu takovou věc vám řeknu to co jsem osmé dělal jsem překla pouhý malou vedle toho co se dělo fakticky tak samo sebou jsem neměl čas vůbec ne spánek se nepotřeboval to se o přesvědčíte protože se popustím schválně li vám tento týden nespadne to aby na poprosil a budha pat přes den tak ještě tak i můžu to taky ne nějsou zničím spokojený prosím vás to je to za co byste mi dovol pes zlá platné buď za dobra chromé se vrstev vidina teď se taky někdy unavena ne díváte ale jak byste byla to špatně kdybyste si nevyhověl vy si musíte vyhoví li neví co je to když člověk nemocný si musí vyhovět nesmí vyhovět a když jsem byl mladý přeškolním věku jsem pastí dlouho protože jsem neměl dost pekle o sprác krát sebrali krev a žádnou mi nedali velice představit jak se jsem neviděl takové stěnu normální se samé kruhy ale ne do byla slabost a nebyla to chyba za zraková nýbrž je dost řek krve takže myslím že se vám vysvětlil že tenhleten stav který máme není normálním stavem kdybychom měli otevřenou muladharu tak není to extaze ale když jsem vyhozen vlastně i muladhary tak jsem exta jsem ven tím a nikde jinde nejsem tak jsem extatikem v tom nejnižším slova smyslu extaze není jenom na úrovni se anahaty nebo vyšší nýbrž extázi taky na této nižší úrovni a to není vší na které jsme a když je to extaze na úrovni třebas na ty do višudha a sára a z vypadnu tak je to zase znám a nedokonalosti toho stavu proto si moc extáze neváží ačkoli si měl vážit ale musím mít nějaký na týrat hodnot a ten zní že z čeho musím vypadnout to není správné všeho nemusím vypadnout to je správné jaká ště potřebuju spánek samo sebou co by svého oral a rychlou mal ale potřebuje ho málo ale daleko víte že vy pochopitelně protože jsem zmařil tu přirozenou schopnost spánku veliko jsem přesahoval ty noc a tak dále a to se člověk odnaučí ten spánek natahovat že ano a kdybych pořád vyhovoval touze spánku tak samozřejmě bych neporušil tento přirozený systém když se někomu z vás chce spat přede mnou spěte vám to nemám za zlý a pak je to faraon že my tady spíte aspoň ty moje buddhi neposlouchá te že jo a tak prosím je to takhle takže my když jem tak jak žijeme v muladhaře na úrovni první na úrovni hmotného vědomí který rozsah smysly rozum tak jsme extatikové a není vším stupni a když se potom staneme extatická na čtvrtém pátém šestém semeni tak se myslíme jak jsme dokonalý a říkáme si jogini a říkal mstí a protože tahleta paní si trvá která dala ten lék s tehdy poznal na že jsem to světce věděl tak mně říkal mistře jsem říkal prosím vás u nás je to zakázáno řekla kde jak to jakém se to řádu ve kterém je to zakázáno a jsem říkal řádu kterým nazývá tam ty protože ježíš kristus říkal nechce si na se menoval mistry nemáte jiného mistra nech a vy jste pouhými učedníky o by zase měl by byl nešťasten kdyby si mi říkal že tak učedníku po celém a nebo tam udělej to nebo nedělej tamto to by si byl taky to zralý ale jako mistra nebo a to potřebu dání učedníky ani se bych chtěl být aspoň normálním člověkem mezi vámi dopřejte mi to kde se nám jako na normální a a b a ne jako zvíře vzorky zloděj klidu v nějakou hadičku a tak dále tak prosím myslím že jsem rozuměl jsem rozuměl a vysvětlil pekla a ještě by zbývalo doplnit to tím co je jsem komentoval v tom jesudianově sebe se stal sebevýchova jogou kde je popsáno kdy extazi nebudu potřebovat a kdy se dostanu za do ustavičného ničím nepřerušovaného vědomí protože on to tam na četl zrovna tuhleten pán nedokončil tak jsem to tam i s obrazy k tomu známá takže zakázal to byly proti převtělování tak jsem musel tam napsat jako aspon tak nenápadně že takový člověk který se dostane do toho stavu který extatický a jsem se za naději že se nemusí převtělovat říkám to je jasné že se nemusí o počasí nebo se pouště poslušen a a stěna moc stránek a bych se dostat bych stupni škála taky komentoval to by se o to by se dověděli věci co tady on napověděl a ne říkal tak jsem vysvětlil stav stavění a co je to vědí říkal bděte neboť nevíte dne ani že mluvil o tomto pravém dění a ne o bdění síla nevede spánkem že to vídáte jak chce tak když ve spánku o sobě neví že to tak není bdělý seberu všechny své síly a nech na okamžik proudit svým tělem tento pocit teď vidí to je správné jestliže se ti to podaří okamžitě pozná že stav ve kterém si byl se ti projeví jako řím ta ti bude jevit jako řím tak by tam mělo přiléhat ti před překlene to jako tím ta spánek to je první váhavý krok na dlouhé předlouhé cestě která vede ho otroctví všemohoucnosti to je všechno bezvadný při před z takový mein takhle píše a zamíchá tam celou nedokonalostí s takovou krásnou větu jako netáhne co si o tom máme myslet a jak jsem jak jsem asi nebudete divit že jsem si dycky omyly kolísali něco špatného neprávem když tam může takový krásný myšlenky říct tak mu dívat jenom jedno že i ta míchání méně krásnými tímto způsobem kráčej od probuzení k probuzení neexistuje tak napřed když je to stav extatický tak a čím od probuzení probuzení směrem z vede ke spánku probuzení je probuzení a od jednou probuzení kráčím betlému takto mysl nebo den to dál nebudeme to dalo rozebírat neexistuje tak znepokojivá myšlenka kterou by nemohl zapudit a to je důležité jestliže kdež odění bdění nemůžeš mít myšlenku která by znepokojoval nemůžeš být bolest takže když mám třebas bolest v tom pravém boku potřeba teďka tak to na aspoň nesmí být vidět a musí být stejně radostný jako kdybych ji neměl že protože to je vám do toho že a mám bolest když to neruší když mluvím jenom vám a nemám na mysli sebe ztratím ze sebe z mysli tak to přestane bolestí a jakmile se vrátím k sobě tak to zase bolí takhle se vede jak se zaplaší bolest že jak tady radí správně bezvadné když jako kdež od bdění bdění zradí se všechny bolesti neexistuje a statí se otroctví a když všemohoucnosti neexistuje pak znepokojivá myšlenka kterou by nemohl zapudit zůstane v pozadí a nemůže dostihnout prostí náš se nad jako se kolu na stromu činnými věcem bolesti se ote be vzdalují jako suché listí když toto dění pronikne rovněž tím tělem bych vám radil aby si příště této budu číst jaké jdou kapitolu elišku obyčejná se smazat a počet válení a to je tu vědu bych vám radil pokrat ale tuhletu jedinou větu a když to nemáte nedo tak jenom puškou prosim vás vám potom pučí aspoň vám který tady máte tuto tušit se smazat o a z této kapitoly jenom si počkejte si přestali dneska dost kdyby tady podati to je jedno jak i dost abyste měli po činost ty hlavní myšlenka aby se tam neztratili pro vás do protože to nás škále velice důležitá záležitost ledové koupele bráhman probdělé noci žáků buddhových křesťanských asketů trýznění indický faktů nejsou ničím jiným než ustrnulými obřady ukazující mi že tam se kdysi tyčil chrám těch do usilovali prosím nebudeme to velice mýlí se ale i svatá písma všechna rodů země středem každého z nich prochází jako červená nit skrytá věda dění skrytá věda dění sem vám oni ty kast je ti víte to skrytá věda dění to není střídání spánku dělat jest a je to žebřík jak bůh to po jakuba který bojuje celou noc celou no ne ve dne andělem páně přijde den a on dosáhne viděti jako taina šla od příčky při v tom snu a říká mamince v tom snu musím mít k tomu bohu po něm toužím tak jsem byl inspirován tímto snem tou julinkou která vystihl že kdyby mohla žít kdyby směla žít kdyby to dovolili chodit s bohem tak že vona by opravdu se stal vědomě duchem a taky se stala a že by zvítězil nad smrtí a tak jsem si říkal za jsem hledal ten ten peníz a on odpověděl ten ke jak se to dělá neboť oni to uměli neboť když ten ker byl živ čtyřicet tisíc let tak uměl si oddálit smrt že ano minimálně dovedl oddálit smrt je to ten že být jak ů kde se nevystoupil jedním stupínkem nahoru pak se usnula muselo se zase lehnout po tím po tím prvním stupněm ne a my se dál bdělostí normální nedostaneme než na prvním stupni ne aby se i po tím stupínkem vezeme zase hneme není pravý stav to není o prozrazení toho tajemství bdělosti musí stoupat od kříží při se probudí dosti se cizost spodní příčka se nazývá genius jak máme nazývat příčky vyšší dvě nezná jsou pokládány za legendy prosím to je všechno správné na této cestě probuzení bude prvním nepřítelem na kterého narazíš tvé vlastní tělo je unaven bude s tebou zápory od prvního ranního k pění ale od ale s pozoruješ li si bdělého věčného bdění který ti vzdaluje od náměstí ů domnívající své jsou lidé a nevědoucích že jsou spícím bohy pak spánek tvého těla také zmizí a vesmír ti bude podroben prosím vás to jsou do velkou li své myšlenky ale bych trošičku zmínil tento a ve svítí bude podroben protože jsme vesmír v malém podroben pak budeš moci budeme smír podroben konat zázraky budeš být chtít a nebudeš nucen jako pokorný o trčet nějaký krutý falešný bůh se slituje aby zahrnul dary nebo aby ti stal ještě hlavu štěstí dobrého věrného psa totiž sloužit nějakému pánu přirozeně pro sebe nebude existovat a buď upřímný sám v sobě chtěl by ti teď měníte svým psem není se zastaví obavami že by nedospěl cíli v tomto životě ten kdo našel cestu se vrací stále na svět z vnitřní zralostí která mu umožňuje pokračovat v práci rodí se jako bědný musí který nevidíme o to takhle není ale to nevadí stezka kterou ti ukazuji je posle ta podivný mi událostmi mrtvých které si znal povstanou a budou k tobě mluvit soudu jen obrazy světelné obrací se ti zjeví a budou ti že hlad sou to jen obrazy valivá učenost nezmizelo tem jako se zjevením mysim se zevním boží moci tak to není proti tomuto postaveno to ději jestli se zrodili kteří kladou sílu duše jsou horší než ději světští přitahují jako budič do bažin klamavé naděje aby zanechali samotného tmách že zmizí š navždy že jenom říct tomu tohleto že vyjadřuje se příliš básnicky a že by se dalo převést na prostou řeč bez pojez a byl by to srozumitelnější máme vlastnosti jíš úvodem je něco čemu se mu říká satan a pokud toto nepravé považujeme za sebe tak ho ukládá sílu kterou bychom mohli používat na vyšší účely tak je to a to je nepraví dojem že jsem to tento satan a občas tím satanem a přeci ježíš kristus nazval satanem petra když řekl něco co tam nepatřilo a o čem měl být sice že to li péč kristus počtu dělá když jim říká kázal že bude trpět na kříži tak neměl se potřetí objeviteli petr prý by tomu odporovat byli to proti bezděčně postavilo zeď materialismus a to že je ochrana nezklame je to obraz těla ale je to také ze vězení která brání v pohledu na ze na definice a trpím vás jak tady taky se škrtnout jsem to neudělal a to ochrana ale zároveň ve vězení která brání pohledu nesou dosti není a velik z vnitřního života ožívá v popela němž ležel dlouho jako mrtvý ale tupé druhého světa začínají také léta aby nebylo hříchu tak by ježíš neřekl a než více a on se nemýlil mýlí se malým víš je ale on byl von vybírám ono se mu dobře žilo a nic co dělal nepovažoval za hříšné a myslím že takový jsou mnozí lidé že si myslí že je špatného nedělají když jou tím že užívají tento svět že prostě si nic ujímají a všechno dovedou visí jako přirozené není přirozené když se neobejdu bez hříchu tento se neobejde byl hříchu nežije správně a ten hřích v tom smyslu není hříchem že si můžeme myslet že si všechno co je ve sledu napsáno a ve všech navození jinde ze se napsán že to je výměry lidí o do bude ho mínění a dobré vůle ale mýlí se v tom že lích je víte ono co považuje někdo za hřích třebas tím hříchem není ale vždycky je lépe i ostražití protože opravdový hřích a nebo se definovat způsobuje zaslepení člověka opraví jíž je nebýt spojen s bohem vědomě a ten není nikde v žádném zpovědním ze ale a jsem se zpovídal při zpovědi tímto způsobem že my největším hříchem do sedmnácti ho roku bylo že jsem nevěřil na boha a že jsem nebyl s ním spojen a teď když vím že jsem s ním spojen tak tohoto hříchu jsem se zbavil a byla to jeho milost která tohoto řídila jsou hříších které nemůže se který se člověk nemůže zbavit sám musím k tomu pomoc bo ale musí ho o to prosím protože ty hříchy nás zotročují a takovým mocným způsobem že ve starověku bylo právo amen měli opravně roz kamenovat člověka který byl hříšní závist byla ženou že na tam neznamená nic tak když byla nevěrná takový kamenovali když byl nevěrný muž tak mu viděl další ženu že ano a by nebyl tak prostě lev tosim vás ženy vás tu že bohužel tohleto se psalo i do naší doby a pořád se na ženu díváme jinak než na muže to je mi protivné protože ty trubce mužové si myslí že jsou něčím lepším než že na která je plodná a protože na v sobě celý aparát nosti tak je o to víc než mužem abych se mohli tíže podceňujeme když nerodí není v daná tak apará sobě a víte když ten aparát nemyslím nějakou dělohu jenom ale ty hormony ženské a to všechno co s tím souvisí tak ona větší schopnosti na duchovní cestě než muž a tomu ho dosvědčit protože největší světci byli ženy a ne mužové kde tak byste našli protiřeči modla že byste řekli tak svatý františek byli byste se dívaly se podíval jiný druh těžkostí než to tak terezie z toho důvodu že nebyl ženou ale měl jednu přednost že ženy nikdy nepodceňoval jeho duchovní sestra byla svatá klára a sice se viděli málokdy pravda ani spolu tělesného neměli také pravda ale von si na ni vážil to že ona jemněji chápala věci než o jakém smyslu a to je schopna jedině žena že ona se nikdy tak ne postila jako on ona nikdy nenazýval své tělo oslem jako on protože to nebyl osel její to nebylo ženské tělo které bylo schopno mít děti a tím mužové hloubky mi vědomi že neví li tak vůbec se lidstvo uchovalo a že od doby pádu z ráje musí tady být muž a žena a mají který rovnocené postavení jenomže rovnocenné to není co pak se mluví prosím vás o adamovi potom jak panny za ráj na tam něco o něm co se s ním dělo nic takže na měla děti ale říká se že to způsobil také adam protože ona ho přeci svedlo tak všechna vynadáno toho svůdce je nám že žena byla svedena a hadem proč protože ten hlad představuje hadí sílu ženskou sílu trpnou a kdyby této síly v každém člověku nebylo musí být také a a muži tak by člověk se nedopracoval nikdo a dělá nebo muž jedno neopravoval li zkušenosti které říkáme metafyzická zkušenost za rozumem za tím malinkým úsekem vědomí ab to znamená smysly na jedné straně a ukončení rozum na druhé straně do neumí být trpný tak není zasvěcencem a do se bojí trpnosti tak neví že se bojí něčeho čeho by se neměl bát je toho tomu umožňuje stát se zasvěcencem aby spojen vědomě s bohem tak to jsem potřeboval tady je to co upravovali tam byl potřeboval ště víc úprav no ale myslím že to by stačilo nebo odnesl protože není nikde řečeno že se tak vybaveni že by to srdce uneslo a že by se nebyli potom znaven my máme extaticky a je statiky který nebyli tím znavení a moc toho snesly ale máme také třebas takovou kateřinu jan skoku to není ze síly která byla tak slabé tělesné natur že po několika extazí byla tak vyčerpaná zemřela protože někdo i když je dospělý nedospěje fyzické dospělosti není fyzicky dospělý a tím méně duševní dospělý jestliže není fyzicky duševně dospělý tak extazi nepřežije nebo když ji přežije tak velikou újmu na zdraví tělesné řečickém i duševním máme tak například paní bylo novou veliká extatička ale ona když vyš na extáze neumí na o tom říci víno je to skvělé je to blažené je to povznášející do mířící jenom tohleto ne že by chtěl na paní výhoda aby se vyjadřoval nějak boha s nic ale když neumí říci než se to to tak ta extaze je velice nízká ty vede ani který jsou svěžestí říkají že je to sedmnáct druhu extází a těch asi devadesát druhů jsou takové pohany že se z nich padá a musí se znovu nastoupit a tak dále ježto ten malinký zbyteček je takové povahy že ona ta extaze přeje do bdělého stavu a ta se neprojevuje jako extáze nýbrž jako chození s bohem v bdělém stavu tak extaze do tohoto stavu přejít na se do tohoto stavu přešel roku třicátýho se mého kdy poprvé ta extaze se přeměnila modlitbu nebo z obrácení světel od li tady někdo z vás máte knížku cesta vědomí ho tyto čest cestu vědomí někde čte že vás učí že když přestanou extáze tak nastoupí vyšší na za extatický stav kde se obrátí světlo by se měli světlo rozumu tím ti svítí na pána boha který jsme toužili třebas u boha tak dál nebo se chystá do konce ale obrácení to znamená že bůh se stýká s vámi shora dolů takže když se to poprvně zažil tak jsem se divil to se to se mnou děje ten rozum to pořád musea že se děje něco co se před tím nedělo ale vypadalo to takhle že ten puruša a jsem to líčil v těch spisech tak to nemusím tady říkat ne to nepřestali třebas nebyl vědět a bude to dělá zítra to povídá vás nebudu křižovat protože dneska je poznal se to nemá takhle dlouho táhnout jsme to říkali do ne ale chtěl bych jenom říct to že obráceně že je to ten následek že vím co ode bůh ce a protože jsem s ním spojen a vidí to i zvířata kolem tak když vím co ode bůh chce tak jsem v pravém stavu modlitby modlím se i když neříkám ani slova a tento stav moji můj pociťuju zvířata například okolo člověka se shromažďují a víra na něho a se dají na něho těší se z toho jeho záření tak to je obrácení světel tomu říkám jo tak jsem to někde v duši tak a tak tento spis bylo dobře si taky to jako by tu svoji protože by vám to napověděl mnoho co je to poextatický stav a že by se při normální stavu věcí bez extaze nemusela lidsky trvat kdybych byl pak člověk silný v kramflecích že by do extaze nepotřeboval vstoupit tyto zažili a taky nejsem z nimi ani ale takový dejme tomu svatý pavel zažil před tím než byl sražen z toho koně před damaškem jenom jednu jednu jedinou extazi a on říká za to bylo v těle nebo mimo jsem se ocitl před tím neby to nemohu říct to znamená von dokonale nevěděl jestli je ještě to že se to děje v těle anebo v těle se neděje jako o tomto stavu bytě aspoň jednu větu ještě utrousil to mít obrazná pravá věta ale ono je dobře pořádně rozlišovat že v tomto stavu jedno nemá člověk pocit tělesnosti a jednak nemůže určit místo odkud to vědomí přichází a nesnažit se o to a není to důležité aby se to aby se to dověděl protože když jako je v tom stavu ab smysly rozum tak přesně že to světlo rozumu pochází tady odsud někde z mozku jestli se mýlí nebo neví to jiná otázka ono se možná mýlí číňani kteří byli dost vyspělí duchovně nemohli se zbavit vědomí že myslí břichem a tomu duchovní vůdci dalo tažnou práci že přemluvil ty za ty že výše nemyslí a kdybyste si kdybyste vy kynou myšlenku že by si je blízké tak byste říše mysleli neměli se dojem že myslíte že tak jestliže si myslíme že myslíme hlavou tak to může být také omyl a on to omyl je vám vysvětlím jak je to omyl že totiž když se díváme na věci tak se díváme jenom za on ten vjem nám přizpůsobuje zakončení zrakového nervu tady na přenášen potom do centra mozkového ano ale je to pohyb dvoustranný směrem viděném předmětu a od viděného se něco nazpátek do toho mozku jestliže tento nerad přerušen nebo porušen tak ten člověk nemůže vidět a tak se kdyby to to nebylo svatá řeknu pravda tak prostě se mýlím ale neměl se páter pio který dostal pod ruku dívenku která po útlýho mládí neviděl protože neměla v jeho ty nero ten der tu spojitost sítnice mozkovým centrem a takže lékaři marně léčili ale ta maminka důvěřoval patro piovi šla na pomoc že tam s ním děvčátkem a řekla nemohl by se vyléčit tuhletu divem tu která nevidí to velice za těžko mít děvče který nevidí a on řekl podívej se opravdu milující toho děvčete jsem se tam a je li to de něja jsem se a pořádal pannu marii a říká o tom že dány zázrak neudělal bez svolení panny marie a je zajímavý že ani svatý františek neudělal žádný zázrak bez panny marie a takových bylo více ani ježíš kristus nedělal první zázrak a kdyby byl neudělal první zázrak pomocí panny marie tak neudělá ani další zázraky začal to dělat jenom proto že ho panna maria požádala ne tak sme s tou méněcennosti ženy prosím vás odpověděla no a protože tomu tak že ona je celý si a v trpnosti která vrozená je veliká přednost a říkáme přednosti metafyzická zkušenost která se bez trpnosti bez stavu trpnosti neobejde tak my mužové musíme také trp to trpnost zvládnout my musíme umět navodit stejně jako li umíněnost že na snáze nové že bychom neměli tu možnostmi ale abych tu trpnost navodil aspoň tak snadno jako žena tak jsem musel být připraven o stav takového druhu že jsem všemi smysly vnímat tento svět je musel být odebrán aspoň jeden smysl to byl hmat protože tu bude se nemoh vydržet abych se dostal do stavu trpnosti a protože smysly jsou propojeny ten rosteme celý propojen tak když zbavíte člověka uměle samosebou o to provést nepřetrhne nějaký ne a víte ho hmatu tak ho bavíte postupně ne hned všech ostatních smyslů takže když jsem se zbavil pocitu tělesnosti to je pocit hmat v tom tak se odbourali všechny ostatní spisy a nastala metafyzická zkušenost která spočívá v tom že nevnímám tuto fyzickou zkušenost a nastoupí zkušenost za za mea za fyzikou řecké za ovšem metastáze prosím vás to je také za ale je to nenormální stav že ano nepřirozená pramene bude zábavy takže a vaše mezi ženy která dovede být trpná snáze než my věřte mi to mně to dalo velikou práci ne nějakým pohlavním stykem jinak než tím naučit ženu byt přirozeně trpnou jakou je a víte co k tomu nakonec prospělo a s čím se to podařilo aby měla tu metafyzickou trpn trpnost ze kterých se vidíme tatická zkušenost že musela čili bát a byla to žena pravilo smyslu nebyla to polož na ke nebo položena nebo konala žena a protože slíbila před svatbou že nebude mojí ženou v tom smyslu že ji považuji za vyslance božího který poučit jako toho vyslance božího mám poučit jsem taky pro ni vyslancem božím o tom jaké ona poslání a jaké mám poslání jako žena máš poslání mít děti a to spadl kámen a srdce protože oděla budově obcovat tak potom do toho vstoupila do toho stavu manželství protože ona si přála mi děti nese si přál si pamatuju že když neměl první dítě na půdu k posvě jak je plakal za rok že nebude mít děti a byla z toho nešťastná to je přirozené ona se potřebuje rozbili mostu je život muž nemá dycky potřebu se rozdělí život předat svůj život někomu jinému možná že lékař trošičku ale nepředává svůj život no ale takové řek takový třebas manželé logice vodit že byli ochotni něco předat ve vědě a čeho se řekli tak že ani nejedná to znáte ten případ a to netečně a stupňuje noho důvody nespěje te obrácení větev že by si nedokázal kdysi přejete tohleto když si mohl přejít z především přát hnáno tví boží ale než si to mužeme uskutečnit pro sebe tak musíme umět uctívat jméno boží neboť otčenáš je obsažena je archy je hodno kterou nemůžeme přecházet tam je otčenáši nebesích posvěť se jméno tvé a teprve přijď království tvé protože to první začínáme jít a on nemůže přejí dokud se nepociťujeme e takže jestli chcete ode zítra slyšet jak se bez extaze dospěje k příchodu království božího to rád udělal jsem to nemohl udělat protože se měl o to nikdo na nepožádal ale vám říkám ne teď se o to požádal začli to není pravda ale to předstírám do nás na se dopracuje to si to budete savy vám ukázal jak se hledá to království božího a to obrácení světel extází aspoň pro řeku tomu můžu to je záležitost lidské slabosti že se to světla u obrátila po extazi nebo po více extazích ty to netrvaly od roku třicet do roku sice pět ne to začlo začlo obracet se začli upadat proces to objev běžném stavu vědomí tak bych vám napřed měl říct jak se to obracel a možná že bychom přišli na cestu jak to do bez extazí podivte se vám řeknu jednu věc kterou znáte smysů a opustil žil paměti že totiž byl jsem jednou na břehu řeky mohutné řeky mravní a stejně špinavé jako je mohutná málo a šel jsem na koupání byl poslední den školních roku jedna z jednat kát ne co sice dní a dejme tomu dvacátého osmého černá ne to možno bylo a to tam vše vykoupal a měl jsem příprava od věc na letní byt maminka to musel dělat sama byl jsem téměř sám touhou poší