Karel Makoň: 91-15A (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
to
vino
čeho
se
napil
aby
je
byl
pro
ně
vyl
lidským
v
tom
snu
Pochopitelně.
A-
jeden
z
nich
vypil -
celý
ten
pohár
ostatní
méně
a
podle
toho
měli
v
tom
řádu
funkci
důležitější
nebo
méně
důležitou
a
byli
poslušnější
co
vypili
víc
i
těm
co
pos-
vypili
málo
tam
byl
dokonalý
pořádek,
oni
se
nehádali.
A
já
vám
řeknu,
že
podobným
způsobem
zase
tak
v
malém
se
to
stalo
se
mnou,
když
jsem
nastoupil
tu
cestu
e-
tak
jsem
měl
ve
snu
zjevení
svatýho
nějakýho
nebo
mnicha
s
bohem
člověkem
a
tě
a
ten
mně
dal
pít
v
takové
jeskyni
nýbrž
to
je
ten
mě
byla
osvětlena
sto
kalichu
ze
on
mi
dal
pít.
Co
mu
tam
svítilo,
já
těžko
mohu
říct.
Ale
ta
tekutina
e-
patrně
svítila
a
dal
mně
z
ní
pít
a
díval
se,
kolik
toho
vypiju
no,
no
a
protože
jsem
něco
vypil
ten
zbytek
on
vylil
vylil
sám,
tak
sem
prostě
se
stal
žákem
on
se
mi
nepředstavil,
já
nevím,
čí
žákem
to
já
nevím,
v
Evropě
si
na
to
mistrovství
nepotrpíme
žákem
nějakýho
mistra
který
věděl
jak
na
to
viděl
že
se
mu
nevrhnu
a
proto
mě
dal
ty
že
jsem
to
zřejmě
trošku
víc
než
normálně
se
to
pije
a
takže
to
stačilo
k
tomu
mi
se
udržel
v
té
škole
to
tak
na
tak
teďka
bych
měl
říct
proč
ten
ježíš
kristus
dělal
v
té
prostřední
fázi
zázraky
měla
je
jedna
z
lásky
k
bližnímu
pochopitelně
a
jednak
proto
že
potřeboval
přesvědčit
své
učedníky
o
tom
že
ta
síla
kterou
ty
znaky
dělají
není
síla
jejich
nýbrž
já
boží
která
je
jím
vlita
z
milosti
toho
ježíše
krista
který
je
spojen
s
bohem
otcem
a
to
byl
hlavní
vadí
vody
já
jsem
jinde
uváděl
ještě
důvody
né
ale
též
byla
stačil
tyto
dva
ono
to
stačí
zázraky
byla
je
různého
druhu
takže
do
těchto
do
škatulek
ná
nemohu
vtěsnat
všechny
zázraky
ne
si
třebas
zázrak
rozmnožení
chlebů
a
bude
toho
si
postava
uzdravení
někoho
a
já
prosím
vás
bych
nejradši
kdybych
mohl
přednes
uzdravení
na
zarazí
si
lazara
a
z
toho
té
jedné
kategorie
potom
té
první
rozložení
těchle
kázání
na
hoře
kázal
tam
ježíš
ono
známé
ona
známá
toho
smetí
do
stavení
učit
duchem
neboť
je
království
nebeské
tendle
pro
mě
mluvil
s
tím
způsobem
blahoslavení
plačící
neboť
oni
budou
potěšeni
já
jsem
mládí
strašně
tak
pochopitelně
se
nevrací
vlitým
bolesti
to
nebyl
jenom
při
těch
operacích
ale
potom
po
nich
taky
ještě
tak
jsem
se
asi
nejvyspělejší
to
je
mi
klamná
dost
no
jsem
byl
plač
a
potom
mě
ne
u
nás
jí
a
toho
co
si
o
to
kombinovaný
a
ježíš
když
jim
ře
řekl
ta
podobenství
země
to
neříkal
za
chvilinku
nýbrž
říkal
jim
že
věci
v
ní
to
bylo
žili
jaký
smysl
to
má
tak
dále
ale
tady
se
to
znamená
jenom
to
podobenství
jenom
jenom
to
psalo
o
nesvár
no
a
když
to
všechno
říkal
tak
říkal
lid
je
čen
není
na
jeden
dáme
můj
z
přátel
máme
tedy
něco
ti
du
nikdo
z
těch
posluchačů
jeho
neměl
nic
o
na
říjen
tak
namátkou
že
škole
a
ono
se
to
se
to
dělo
tak
on
říkal
a
opravdu
nikdo
teď
je
se
těch
zástupu
a
zastupuje
našel
jeden
chlapec
který
měl
rybičky
a
pět
chlebů
a
tak
mu
řekli
to
jedna
pestrým
vějičky
byl
nestačilo
to
by
ostatně
pro
píti
jed
stačilo
ale
ježíš
řekl
se
to
by
stačilo
při
ní
jsem
toho
chlapce
příležitot
horace
a
přiveďte
sem
nějaké
prostředí
by
to
na
tom
moc
kladl
sine
co
sbírej
čem
dám
do
kučeravé
je
a
lámal
ten
chléb
a
dělil
tě
rybičky
těch
rybiček
neubývalo
a
těch
je
bůh
taky
ne
a
když
to
všem
rozdaly
a
nikdo
už
nelační
tak
říkal
seberte
taky
drobty
a
se
brali
dvanáct
košů
proč
se
dvou
li
by
člověk
a
to
tak
to
bylo
opravdu
zázračné
se
je
to
za
zázrak
to
je
jeden
ty
zázraků
který
se
jí
o
všech
ostatních
i
s
někde
jinde
že
totiž
z
boha
ustavičně
dostáváme
sílu
k
celému
životu
idu
kdybch
aní
tě
všemu
dál
jsem
bych
výhně
přežili
abychom
taky
měli
schopnost
poznávací
to
všechno
opona
boha
a
čím
více
nám
dává
tím
méně
toho
ubývá
nebo
vůbec
toho
nebývá
tak
že
zbývá
z
toho
co
nám
dá
ještě
pro
mnohé
mnoho
darů
sutry
ano
to
je
jeden
výklad
a
druhý
stejně
dobrý
spočívá
v
tom
že
on
předvídal
tou
smrt
že
když
vstoupí
na
kříž
a
bude
proboden
napětí
místech
to
sou
ty
rybičky
to
otálením
to
opačně
záleží
a
bude
na
rámec
pověšen
jsou
té
ten
kříž
jeho
že
všechny
nasytí
tou
svou
smrtí
tady
je
dost
tajuplný
způsob
vysvětlení
jak
jeden
člověk
mohl
všechny
na
svítit
svou
smrtí
na
idou
smrtí
a
když
se
řekne
na
svět
svou
smrtí
tak
už
to
řečeno
že
ta
spása
vlastně
spočívá
spasený
člověk
je
tak
dokonale
na
sice
že
i
když
umře
je
živ
a
nepotřebuje
stravě
já
jsem
ten
stav
spásy
zažíval
pět
měsíců
v
koncentráku
a
proto
vám
pozor
pže
to
za
nutné
pádem
jsem
si
letli
neměl
jsem
pět
měsíců
hlad
vnitřně
nechyběl
jsem
strach
netrpěl
jsem
a
říci
oslnivě
li
tak
to
je
samozřejmé
to
bude
něco
jiného
takže
my
že
to
nebyla
protekce
nýbrž
že
to
bylo
spravedlivé
příjené
tohoto
jsem
potřeboval
já
jsem
potřeboval
lidem
zvěstovat
co
je
to
stav
spásy
jak
bych
tomu
prosím
vás
dělat
kdybych
to
nezažil
tak
spás
je
absolutní
závislost
na
na
všem
co
pochází
od
boha
a
protože
tam
kromě
té
maličkosti
že
ten
mladík
měl
rybičky
a
pět
hle
bůh
všechno
pochází
ostatní
od
boha
to
je
vám
jasný
a
do
to
byl
ten
mladí
že
do
jistě
jako
takové
má
základ
těch
darů
božích
ještě
v
sobě
ještě
zakopal
to
mají
jenom
děti
tuto
spasen
po
na
případech
dověděl
že
tomu
tak
je
a
to
je
jeden
výklad
taky
toho
hladce
a
druhý
říkat
a
tolik
a
výklady
spočívá
v
tom
i
já
vám
to
ne
vysvětluju
byla
jsem
tam
tečku
v
o
důchodu
aby
se
se
necítil
být
pokoření
tím
vysvětlením
protože
bůh
vás
není
pokořovat
kdo
vás
miluje
ten
vás
nebude
pokořovat
proč
by
to
dělal
matka
netrestá
dítě
když
toto
díle
zasluhuje
nechce
ho
pokořit
pro
nic
za
nic
nebo
ve
tetu
o
netrestá
taky
ne
a
tohleto
byl
trest
který
si
nezasluhujete
tedy
vydrželi
už
svítit
proti
vám
nebo
dva
dni
nebo
dva
půdu
jak
já
nemá
to
říkám
tak
to
si
ne
pokoření
zasluhujete
čím
dál
si
budete
za
to
a
slova
dlícím
v
tady
vidíte
se
mnou
promiňte
mi
to
tak
říkám
takže
je
to
milosrdenství
boží
pro
které
já
vám
to
nemohu
říct
co
jsem
vám
neřekl
ano
někdy
nevědění
je
čeho
je
větší
milosrdenství
od
boha
než
vědění
někdy
i
na
jediný
je
větší
milosrdenství
než
ne
dění
když
se
musel
čtyřicet
dní
po
si
té
neučí
tím
roští
času
aby
zlačněl
aby
moh
přemoci
satana
a
taky
jsem
tedy
věděl
že
té
chvíli
jsem
tam
udělal
tečku
že
kdyby
se
to
věděli
dnes
tak
satana
nikdy
nepřemůžete
nikdy
a
já
to
mohu
smím
vědět
proto
že
jsem
ho
už
přemohl
že
už
jsem
umřel
a
já
se
mohl
té
právě
to
že
já
to
nedokážu
abys
to
chtěli
dokázat
a
tím
že
by
to
bylo
napřed
ztracen
a
že
to
slyšeli
tak
proč
bych
já
nemohl
když
mohl
si
ty
tak
už
by
já
ne
nemohl
by
nepoužívá
jsem
nějaké
povíván
postavení
ale
že
to
byla
součást
té
milosti
bez
které
by
to
bylo
nešlo
dál
a
protože
se
nezískali
si
tu
milost
předešlou
a
to
tam
to
má
nějaké
pořádní
tak
já
nemohu
přeskočit
pořádní
možná
že
až
vám
řeknu
to
pozadí
celé
do
to
budu
moct
dně
říct
a
se
dovím
najednou
to
budu
tě
to
rozumíte
a
kdy
to
nevím
já
musím
taky
na
odstínu
na
no
zázraků
je
kříšení
lazara
to
je
zase
ser
zázraku
křížený
anebo
uzdravených
dějem
jeden
případ
za
všechny
a
ten
případ
vypadá
takhle
ježíš
měl
dobrého
přítele
lazara
a
ta
mu
bylo
dobře
u
toho
přítele
protože
to
byla
bohatá
rodina
nic
stačil
je
všech
host
a
byla
tam
matka
taková
jako
je
tady
to
stáňa
a
ta
prostě
se
snažila
všechny
ty
tvarové
kri
oživit
takže
jim
tam
mi
nechybělo
ani
strava
ani
bytí
a
ona
on
přitom
ježíš
kristus
mohl
vykládat
to
co
vy
klátí
protože
se
nemusí
stav
nějaký
rozumování
nebo
já
to
zatím
nepotřeboval
dělat
to
on
ten
zázrak
zaměřil
někam
jinam
on
nedělal
vždycky
zazáří
vedle
sebe
a
měřítky
zázrak
na
ten
způsob
zázraku
několik
dotyku
byla
tu
se
nebudu
říkat
jaký
potřeboval
právě
dělat
a
tak
budu
povídat
na
a
jednou
se
stalo
že
ten
na
za
umřel
ještě
bych
měl
říct
že
když
tam
jako
chodil
na
přináš
tě
vy
tak
ty
dvě
se
stech
vadí
různým
způsobem
ta
marta
vařila
přinášela
na
stůl
nebo
na
podlahu
a
tam
se
to
nedá
nevím
a
oni
pili
a
jedli
a
bylo
jim
dobře
a
ta
marie
říkal
pane
není
tím
mě
trošičku
li
to
že
mě
ta
moje
sestra
ne
marta
říkala
že
není
líto
té
marii
pardon
že
vůbec
mě
nepomáhá
nepomůže
a
jenom
dává
pozor
co
tam
pán
říká
a
mě
ale
ani
nejmenší
nepomůže
já
se
tady
můžu
říkat
já
z
toho
vůbec
nic
nemám
jak
já
tomu
příjdu
a
ježíšem
říkal
já
nepokládali
ona
zvolena
pří
úděl
sobě
a
když
potom
umřel
jim
ten
bratr
tak
přišli
mu
vstříc
domova
a
já
nevím
která
ho
napřed
oslovila
to
by
bylo
zajímavý
že
to
tam
přeci
já
to
nevím
ale
to
je
tam
můžeme
potom
říci
jedna
z
nich
přišla
mu
říct
pane
kdybys
jako
býval
u
náš
jak
jste
vy
tam
chtěli
nechat
tak
on
byl
neumřel
nějakou
pocení
řečí
chodu
ta
prudce
působila
ale
nes
si
už
je
to
třetí
den
co
si
z
našeho
domu
pryč
a
on
umřel
a
patrně
už
se
s
ním
nedá
nic
dělat
to
číské
nově
zemřevší
a
ne
takový
ten
zapáchal
vdově
a
on
říkal
já
nevím
na
esiže
přišla
musí
marta
říkal
marto
prosím
tě
nevíte
určitě
já
jsem
nepřišel
proto
abych
křísil
svého
bratra
a
ho
ale
křísím
aby
se
ukázali
věci
budoucí
které
mě
čekají
až
se
dali
kámen
to
už
páchala
a
on
říkal
lazara
vím
tě
vstaň
a
ti
učedníci
když
viděli
už
před
tím
že
von
dech
křísit
někoho
mrtvýho
rychlé
součást
té
spásy
neboť
jsou
částí
spočívá
v
tom
že
přesto
děl
do
zemřel
teče
spasen
tak
vstane
z
mrtvých
a
bude
živ
na
věky
to
my
tam
budeme
po
tomáši
vy
tam
pudem
a
necháme
se
taky
zabít
a
křísit
tomu
má
aby
telata
šli
napíchni
ale
s
ním
a
se
jim
nestalo
ti
nepochopili
ten
vnitřní
smysl
těch
věcí
no
tak
tento
zázracích
protože
tam
ukázal
ježíš
kristus
zase
jako
u
těch
le
býků
a
libé
jaký
je
smysl
pomoci
boží
že
ta
pomoc
která
přichází
od
boha
převrací
zákony
kdyby
někdo
řekl
že
to
bylo
všechno
přichystáno
že
ten
ježíš
podle
nějaké
předurčenosti
jednal
to
není
pravda
účelnost
tady
byla
jiná
že
on
věděl
že
musí
ukázat
jako
spasitel
jak
to
dělá
že
to
nemůže
na
něho
někdo
dělat
na
kříži
že
to
musí
být
a
sám
na
kříži
a
za
každého
z
náš
protože
ten
proč
za
každého
za
tuleten
dotyčný
který
na
ten
kříž
tím
poleze
má
pocit
oddělenosti
a
proto
se
musí
dělat
o
ně
by
to
nepovažuju
za
správné
to
musí
víte
to
pocitu
odělenosti
se
musí
cítit
takže
já
nevím
esli
bych
měl
říkat
čtení
zázrak
máte
zálibu
eště
vínem
zázraku
o
té
takhle
tady
mám
dovětek
k
tomu
zázraku
řízení
lazara
že
lazar
v
tom
hrobě
byl
v
rozkladu
toto
rozložené
tělo
musel
ježíš
napřed
anulovat
tak
opadávaly
ty
roušky
to
prostě
nebylo
anebo
to
nové
tělo
bylo
jinýho
rozměru
tak
nějak
a
tak
touží
po
česky
dolů
co
prosím
tak
tento
proces
nemusel
takhle
provést
já
jsem
se
žilo
provedl
on
to
mohl
takhle
pravdu
jest
že
proměnil
to
tělo
se
kývající
na
tělo
čert
ono
beztak
provedl
já
jsem
si
to
bylo
poznal
v
těch
rouška
a
von
von
to
provedl
tak
že
ho
teprve
museli
rozvázat
a
to
bylo
asi
tak
solitude
toho
výroku
věrohodnější
že
to
byl
tentýž
a
do
nevyměnil
nějak
nebo
tak
to
mě
napadlo
a
on
ho
ne
to
bylo
proudí
lazar
no
to
je
krásný
a
ti
věřím
že
to
tam
a
já
jsem
nevěděl
a
nečeká
poctivě
já
jsem
toho
jana
vykládal
tak
jako
tomu
že
správně
znát
o
fíkovníku
který
neměl
plody
až
se
o
koně
ježíš
kristus
a
byl
lační
říkal
protože
nenese
s
plody
tak
tě
připravuju
od
života
tuto
neře
ale
připaveno
o
jeho
život
a
fíkovník
u
protože
neměl
to
li
ale
tam
je
taky
někde
poznámka
že
nebyl
čas
na
plody
a
on
ho
přesto
takhle
proklestit
je
zášť
divné
to
si
zamanul
já
jsem
to
vysvětlil
ve
svých
spisech
nevíte
vo
tom
někdo
něco
no
to
je
velice
lítá
záležitost
takže
když
jsem
to
říkal
tak
to
nebudu
opakovat
jenom
řeknu
ty
hathy
a
jo
štastného
zákona
velikou
roli
a
to
už
ráj
když
jako
po
je
li
to
zakázaného
otce
tak
jsem
najednou
začal
stydět
a
v
ní
se
nestyděli
i
na
tahali
sobě
fíkových
listů
a
ověnčí
li
se
mi
že
jo
aby
se
před
sebou
nestyděli
tak
prosím
vás
to
všechno
má
souvislost
vešli
do
tam
na
jednom
místě
fíku
taky
ale
já
to
řeknu
jenom
s
tím
koncem
že
totiž
tohleto
že
potřebovali
žít
lidé
dualisticky
že
že
na
potřebovala
muže
a
muž
potřeboval
ženu
a
byli
tak
dalece
do
sebe
zamilovaný
ne
že
už
opustil
ženu
mu
a
mám
matku
a
otce
a
rodinu
a
šel
za
ženou
a
naopak
zase
ta
žena
zase
za
tím
mužem
protože
byli
jedno
tělo
a
cítili
tuto
jednotu
a
proto
opustil
všechno
ostatní
co
tak
jednotně
necítili
ano
a
teď
ježíš
o
to
fíku
ten
konec
a
zlořečí
mu
protože
nemá
ovoce
když
měl
ježíš
na
ně
choď
tím
a
ten
si
uschl
účel
smysl
toho
fíku
vznikl
tehdy
když
kde
se
před
sebou
začli
a
byt
a
víte
že
v
tom
ráji
nebyly
pohlavně
živi
taky
neprodleně
tam
není
řečeno
já
nějaký
děti
měli
a
taky
není
řečeno
že
by
byli
bývali
měli
tak
těla
ve
kterých
by
to
šlo
provést
a
teprve
až
se
zatížit
tak
je
bůh
přivodil
suknici
a
ne
syna
to
protože
uznal
za
správné
aby
se
kryli
aby
příliš
nepodléhali
tomu
se
od
toho
těla
toho
druhého
protože
to
je
věc
záření
a
když
se
to
nepřiplete
tělo
tak
to
záření
působí
mocněji
a
my
potom
nedovedou
pomoc
a
no
tak
a
tak
dále
a
také
ne
vždycky
děti
lidé
souží
aby
měli
děti
nýbrž
písem
by
příprva
k
tomu
aby
byli
rodiči
než
než
je
to
otročit
nevidíme
nedovíme
často
ne
no
a
tak
když
proklel
ten
si
tak
říkal
kdo
za
mnou
jde
pro
něho
nebude
existovat
všechny
ty
tam
jsou
fáze
ještě
v
tom
užití
sítu
tam
e
taky
řečeno
když
vidíte
že
naší
a
tak
dále
tak
ví
že
bez
přijde
ale
to
že
ano
to
všechno
nevykládám
to
tam
si
na
to
tech
nispí
ech
na
tohleto
stačí
a
tak
vám
řeknu
když
jsem
prodělal
křest
vodou
znamená
znovu
zření
vodou
tak
první
co
odpadlo
to
viděl
už
se
mi
sedmnácti
let
to
to
na
mě
taky
lezlo
už
se
měl
pubertu
za
sebou
odpadl
opera
moje
pohlavní
touha
absolutně
protože
finem
přičiněním
nýbrž
přičiním
ježíšovým
přečtením
božím
já
si
pamatuju
jak
koncentráku
protože
vidí
není
tam
co
jíst
mně
říkali
jak
já
jsem
měl
předtím
chuti
a
dneska
ne
jestli
budu
se
dostal
o
tom
už
budu
normálně
se
schopen
ví
nějaký
takový
pohlavní
choutky
ale
nemám
neměli
co
jíst
a
neměli
taky
a
já
jsem
taky
neměl
co
tak
možná
a
to
bylo
taky
tím
ale
nebylo
to
ti
to
bylo
tím
že
už
dávno
před
tím
odpadli
tito
choutky
protože
ježíš
ukázal
tímto
zázrakem
za
jakých
okolností
se
stane
ne
ty
choutky
mít
a
teď
mě
tam
ve
něte
zákny
okolností
přestane
vých
chudými
potože
dočíst
okolo
okolí
pomínku
a
von
nemá
plody
není
sám
odpověď
na
neříkám
že
to
takhle
mi
na
řeší
není
jeho
čas
ještě
nebyl
jeho
čas
ještě
nebyl
jeho
čest
poslal
na
svět
to
protože
budete
zřejmě
od
ní
štíné
víte
to
je
sedm
už
ke
musel
v
průběhu
té
těch
tří
let
říct
že
v
bytě
ch
tří
let
se
stane
taky
to
že
tanečním
žákem
že
nebudeš
li
jak
pohlavní
choutky
tak
ani
ostatní
choutky
napřed
nové
ukrást
že
budeš
klidně
dodržovat
desatero
protože
moji
mocí
bude
dodržovat
jestli
si
myslel
že
musíš
já
tím
půst
nebo
viděním
se
zbavit
svých
osobních
choutek
jakýhokoliv
druhu
to
si
na
omylu
to
je
moje
moc
totiž
ta
se
jednou
a
to
vám
taky
to
musím
přidat
abych
tě
to
říkal
ještě
víc
protože
tam
to
bylo
všechno
jeto
velice
zajímavý
i
zázraky
se
ježíše
ny
vysvětlit
velice
hezky
když
musel
d
ale
já
neznalostí
tak
že
bych
zasívat
by
bylo
strašně
zdlouhavé
jednou
se
stalo
že
ježíš
kristus
vstoupil
do
domácnosti
člověka
ochrnutého
a
řekl
mu
odpouštějí
se
ti
říši
ochoten
a
on
mu
to
vůbec
nestál
aby
se
mu
říši
opustit
se
důležitého
o
to
vůbec
nestál
a
komu
se
odpuštění
výši
odpuštění
svých
tímto
stavem
způsobem
přináší
schopnost
nehřešit
co
by
to
bylo
za
to
by
to
mělo
za
následek
nebo
jaký
by
to
bylo
opuštění
kdyby
se
zase
řešil
dál
co
mi
to
bylo
v
pustině
takového
druhu
že
nemůže
nechce
ten
člověk
dešť
a
ti
farizeové
teď
tam
zpřítomní
řekli
no
prosím
tě
jakým
právem
ty
odpouští
říci
že
neprávem
to
vidíme
protože
ta
jeho
choroba
karmického
původu
já
to
říkám
indicky
promiňte
mně
a
když
se
mu
jeho
zdraví
zepředu
a
v
mé
pořád
ochotu
ti
tak
to
si
prozradil
že
s
ním
že
si
se
jenom
chvástalové
odpouští
mších
amen
pravím
má
sám
věže
nevěříte
že
jsem
odpustil
hříchy
já
to
dokážu
že
tu
moc
má
nemyslel
loži
a
odejdi
já
jsem
lože
a
byl
zdráv
a
věřili
že
také
kdo
dokáže
odpustit
hříchy
a
kdybychom
se
tohoto
všimli
detailně
tak
bychom
si
mohli
říct
za
jakých
okolností
jsou
odpuštění
ří
nemusí
člověk
ani
přát
aby
byly
odpuštěny
ale
musí
to
přád
bůh
a
to
si
přeje
v
každé
hadu
i
když
tomu
člověku
opuštěný
píši
nejsou
jinde
v
odpustil
hříchy
to
do
té
že
onen
kterou
zákon
bere
kamenovat
že
se
dopustí
a
cizost
ví
a
oni
předvedli
tu
ženu
je
studních
de
právě
dle
těšíš
řeknu
tady
ti
vedeme
ženu
cizoložnou
a
víc
vám
nám
ve
vodivou
šel
zákon
že
ji
máme
kamenovat
a
ukamenovat
a
říká
ano
to
říkal
zákon
do
přepíjet
říkal
zákon
byl
tak
přísný
tamto
neřekl
protože
začne
srdce
dle
on
musel
taky
dát
tvrdá
ona
mystici
ale
já
vám
řeknu
proč
by
se
a
nekamenovali
abelova
se
bude
a
první
hodí
kamenem
ten
kdo
je
bez
hříchu
nastoupil
si
přes
den
připíše
napsal
méno
jeho
druhá
vt
napíšu
jeho
jméno
a
ona
by
z
méno
ten
první
aby
se
nemusel
dlouho
rozhodovat
na
to
nemám
čas
první
ve
dne
kámen
koho
se
napíšu
ona
psal
jméno
a
vedle
toho
napsal
a
to
jsem
rád
že
jsem
to
viděl
té
by
na
to
nebo
přít
hřích
a
ten
dotyčný
ty
přece
semeno
a
svůj
hřích
a
viděl
vůně
vidí
že
a
nejsem
byl
hříchu
já
nemůžu
jednotkami
tam
ho
nevedla
odešel
a
tak
to
udělal
ze
vše
má
a
odešli
všichni
protože
on
každý
ho
viděl
říct
tak
že
on
když
to
slíbil
když
si
to
dohodli
že
ten
hodí
kámen
do
ne
z
hříchu
tak
nikdo
bez
tíhu
nebyl
tak
nikdo
neuhodil
a
že
na
snímán
sama
a
ptala
se
pane
a
co
ty
ty
si
hříšný
říká
se
o
tobě
neděsí
hříšní
říkal
že
no
co
je
ti
potom
jsi
á
jsem
hříšní
nebo
nejsem
hříšní
důležitější
je
že
ty
civí
na
a
já
ti
říkám
když
pro
tebe
nikdo
nehodil
kamenem
já
taky
nehodím
ji
a
nehodí
se
a
tím
jí
dal
sílu
neřešit
už
nikdy
nosil
a
toto
je
ten
nejlepší
jde
z
menší
zázraků
a
s
tím
zase
bude
přiřadil
k
sobě
k
tomu
naděje
to
nepřál
ona
si
taky
nepřál
ne
tišinou
to
možná
dělal
terezia
a
oni
zbavil
šťatné
to
nepřál
vůbec
aby
byl
zbaven
výchova
tuhleta
možná
měla
zálibu
v
vyšších
ne
tak
by
ještě
měl
od
těch
říci
trošičku
v
těch
za
začínat
muže
ještě
třetí
maří
magdalena
nám
přišla
do
společnosti
ta
duše
a
farizeům
žena
hříšná
velice
bohatá
ten
převtělí
silní
ženy
hl
dobře
a
při
atam
a
lehat
ho
nohám
a
plakala
nic
neřekla
ani
slovo
ale
plakal
usedavě
a
bylo
to
tak
voni
že
utírati
nohy
zmařením
lazar
tím
dlouhými
vlastní
v
lidové
říkali
chce
to
teď
se
prozradil
že
není
bych
to
není
ve
své
a
sem
protože
kdyby
věděl
co
to
má
před
sebou
za
vinu
tak
by
vode
hnal
a
ježíš
říkal
erovi
se
jsou
vlastníci
jeden
je
dlužen
málo
pánovi
a
druhý
zúženo
ho
který
z
nich
tíhu
býků
bude
štastnější
když
mu
bude
odpuštěno
mu
říkal
a
vděčnější
on
říkal
pane
zaručeně
ten
který
mu
se
hodně
odpustil
a
on
říkal
že
stan
to
by
se
odpouští
všechny
ježíši
a
to
je
taková
síla
odpuštění
této
milé
cíl
odpuštění
že
tím
budeš
nutných
či
řešit
ne
řešení
více
a
to
bude
na
ten
ta
ho
upravila
do
hrobu
bez
bázně
no
ono
se
ne
nemohli
stát
jenom
mužům
by
se
bylo
vyváděna
riskoval
ostatní
apoštol
jsem
netroufali
takhle
liských
deště
nebyl
poznání
tak
protože
vás
já
myslím
že
ti
hříšnice
nebo
vžité
jsem
vyčerpal
by
by
zasedne
kategorie
hříchů
víte
já
začnu
tomu
a
říma
den
jestliže
ta
maří
magdalena
a
tomu
ježíši
a
nevěděla
ještě
ten
ježíši
zavrhne
a
nebo
jestli
odmění
měla
jinak
než
zavržením
aby
si
netroufá
myslet
že
by
odpustil
hříchy
a
pomýší
lid
nejlepší
světici
na
to
nevypadal
sama
pro
sebe
a
takže
ona
prodělával
pasu
kdy
váhal
jestli
má
nebo
nemá
k
tomu
ježíši
příti
a
to
byla
pauza
nutná
mezi
stavem
ve
kterém
duševním
ve
kterém
žil
a
předtím
a
stavem
ve
kterém
bude
žít
po
tom
a
nevěděl
že
to
pauza
jednu
ná
kdyby
byla
ne
neměla
by
byla
při
neprošla
ten
ježíš
nemohl
udělat
tu
ten
zázrak
on
tuto
patu
udělal
všech
které
léčil
například
dejme
tomu
si
za
ním
dva
slepý
a
netroufali
si
ho
oslovit
až
on
jim
říkal
já
jsem
možná
tohleto
vmýšlím
až
on
říkal
co
za
mnou
zet
oni
patrně
o
sobě
sami
a
to
by
nezáleží
že
toto
není
rozhodující
ale
řekli
mu
pane
my
přicházíme
k
tobě
aby
nás
vléci
ze
své
naší
slepoty
a
on
říkal
myslíte
že
mám
moc
vás
v
té
slepoty
vyléčit
pane
my
jsme
slyšeli
že
už
to
udělal
proč
by
se
neudělal
nám
a
on
se
tedy
před
tím
tady
se
o
tom
neřekl
tak
to
musím
doplní
a
jsem
to
říkal
co
si
ode
mě
přejete
stal
a
věděl
to
si
přejou
pochopitelně
on
se
vždycky
ptal
tím
že
se
ptá
a
někdo
odpověděl
a
a
odpověděl
tak
že
bylo
vidět
že
to
přímá
že
bude
léčit
tak
oni
riziko
toho
léčení
přenesli
ze
sebe
na
toho
léčitele
čili
oni
se
vzdali
své
vůle
ono
bylo
třeba
zase
svoji
zdali
vůle
pověšení
že
už
to
nebyla
jejich
to
nebylo
jich
to
bylo
v
do
méně
jich
možností
a
ve
ně
ji
vůle
vůbec
to
nebylo
v
oblasti
by
mohli
nějakým
způsobem
zasáhnout
oni
ho
šli
za
tím
ježíšem
a
slovo
a
trvale
a
on
už
věděl
jenom
že
to
tam
musí
dělat
a
pasu
a
čím
dokonaleji
zpravidla
tak
tím
to
lépe
dopadlo
když
ji
neprovedl
tak
než
že
by
to
bylo
dopadlo
špatně
ale
neměla
to
následky
které
to
mělo
třebas
u
těchletěch
dvou
nebo
u
té
maří
magdaleny
nebo
u
některých
jiných
tak
například
vyléčil
deset
malomocný
ale
jenom
proto
ty
má
musím
za
ním
než
nemyslíte
si
šel
do
tábora
malomocní
našel
tam
toho
času
deset
malomocných
neřekli
ječných
o
ně
všechny
vyléčil
a
jeden
se
vrátil
nevrátí
se
už
toho
tábora
protože
tam
už
byl
zdráv
tak
tam
neměl
co
dělat
vrátil
se
k
ježíši
a
poděkovat
říkal
protože
vešel
do
toho
tábora
mamoní
ze
všemi
výhodný
čeho
jste
byli
svědky
že
jsem
tam
uzdravil
deset
malomocných
a
jeden
z
nich
přišel
poděkovat
daný
komentář
další
neřekl
ale
říkal
když
to
dělám
takhle
řek
bych
hromadně
kolektivně
tak
ten
dotyčný
to
nebere
jako
osobní
podst
nebo
jako
osobní
možnost
obecnou
možnost
toho
či
tele
toto
provést
a
nebere
si
to
vod
či
a
považuju
to
samo
zenu
samozřejmou
věc
nebo
tak
nemá
říci
to
a
je
třeba
by
zázraku
měl
člověk
vážnost
příklad
že
se
jako
váš
zase
měl
zázraku
já
v
sedmnácti
letech
když
to
jsem
zažil
samosebou
jí
zázrak
že
to
ty
malomocní
že
jsem
naprostá
nevěrce
stal
věřícím
nebo
vědoucím
hned
rovnou
já
jsem
prostě
musel
plakat
na
dosti
a
tak
ty
žalem
že
jsem
to
před
tím
promrhat
těch
sedmnáct
let
ale
to
promarnění
lidí
o
obojím
souboj
dvou
jsem
plakal
radosti
i
žalu
a
nejenom
nad
sebou
než
na
všemi
takže
tenhle
ten
zázrak
kterému
dobře
rozumím
že
jsem
sám
by
ho
svědkem
byl
způsobem
objetí
víte
oběť
nejlépe
představuje
nutnou
pasu
před
změnou
do
dalšího
stavu
moje
věrná
se
oběti
za
maminku
a
babičku
o
znamená
takovou
nutnou
pasu
a
tak
byla
třinácti
let
a
soustavná
den
abych
se
mohl
dočkat
toho
zázraku
a
byla
tam
ještě
jedno
jedna
podmínka
že
jsem
nechtěl
ten
zázrak
že
jsem
vůbec
se
neobětoval
proto
aby
se
něco
takovýho
stalo
že
jsem
netoužil
po
spáse
do
se
byl
dokonalý
nevěrec
který
nepohodou
a
nepožádal
věřícím
to
jsem
měl
vnitřní
základ
za
to
a
taky
nemůžu
nebyla
moje
přednost
to
byl
vnitřní
základ
jako
byl
ježíš
za
asii
nepodporuji
věřícími
nejmenší
na
odvážil
pohoda
doby
čku
napasené
ačkoliv
jsem
nevěříte
děsem
ocitl
vnitřní
příkaz
do
toho
se
nespadne
najednou
do
té
milosti
mi
sedmnácti
let
trvá
nejste
trpělivost
takže
to
je
touze
eště
bych
chtěl
pro
něco
dalšího
má
u
každého
člověka
při
každém
případě
jinou
podobu
by
byla
kdybyste
tu
pusu
sebe
poznávali
abyste
dopadli
lépe
nebo
aspoň
tak
jako
buddha
a
u
něho
ještě
jednou
zopakuju
tu
pusu
to
není
věc
čistě
křesťanská
te
věc
u
tohoto
ligny
vrcholným
ale
že
očními
stíhal
tím
dusící
mi
si
dobro
i
době
odešel
ze
se
domu
a
se
nervstvo
a
tak
tenhleten
píši
ši
v
ní
říká
se
sedmadvacet
mistru
že
ho
vyhodili
to
je
jedno
jedna
verze
tak
si
šel
na
dopustil
se
s
ním
přátele
kteří
byli
taky
vyhození
nebylo
jich
málo
a
tak
řekne
tak
a
desítka
lidí
vytvořili
se
vlastní
ašram
tam
se
postili
a
říkal
tak
voni
ty
naší
mistři
se
patrně
posilni
než
my
děly
u
nich
cnostní
postí
se
podoného
člověka
pozici
o
se
tak
se
začít
ti
postil
modlit
a
podobně
už
mat
na
všem
a
nežili
samosebou
vůbec
pohlavní
o
tom
se
dá
debatovat
a
když
to
trvalo
prý
sedm
let
tak
ten
gotama
buddha
ještě
nebude
ale
o
tom
a
poznal
že
to
nikam
nevede
ničem
neviděl
žádné
zlepšení
jak
se
to
pozná
že
neviděl
ze
přejí
pořád
se
musel
nutit
do
té
těch
kůl
do
těch
postů
do
toho
sebetrýznění
do
toho
sebepoznání
a
ono
to
nepokračoval
v
pořád
neviděl
tamto
vede
to
nějaký
smysl
tak
nakonec
říkal
já
tu
askezi
opustím
řekl
ostatním
jestli
jsou
ochotni
následovat
odřeknete
ště
vydrží
a
on
říkal
já
ne
je
to
nesmysl
já
jsem
poznal
že
je
to
nesmysl
a
malinko
pojedl
malinko
pojedl
což
bylo
zakázanou
už
ten
den
je
jednou
ráno
teprve
večer
nebo
poledne
a
nevinná
neznám
a
a
už
dlouho
mobilizuje
ta
jakmile
pojedl
najednou
pociťoval
nějaký
vliv
který
nikdy
necítil
něco
na
ní
lezlo
nebyl
to
mravenec
ani
a
pocit
se
ho
zmocňoval
kterým
nemohl
odolat
že
z
se
uložit
do
polohy
ve
které
by
byl
necítil
tělo
aby
ten
pocit
v
něm
neustal
aby
zůstal
jenom
ten
pocit
o
asi
poznal
že
na
ní
lezení
vana
nebo
něco
takovýho
co
se
říká
u
těch
mých
jako
samadhi
nebo
ho
a
se
si
ptří
koník
a
to
mluvím
o
to
obohý
koník
po
žádný
vícenež
koní
pod
jedovatým
kmenem
fíkovníky
jedovatý
ti
to
de
ne
ale
ti
listy
k
a
jak
si
tam
sedl
upad
ne
rvány
a
definoval
líto
že
nirvána
vymazání
našeho
já
toho
malého
já
a
říkal
dokud
se
vymanit
je
já
tak
nevstoupí
do
stavu
osvobození
měr
vá
nám
škodí
a
nevydrží
v
tom
stavu
nirvánam
když
nebudeš
tu
nirvánu
pěstovat
také
pro
ostatní
když
je
neučíš
neučíš
cestě
k
té
ráně
a
on
si
všiml
že
to
se
stane
v
té
krajnosti
odříkání
nýbrž
že
je
to
nějaká
střední
cesta
mezi
tou
cestou
světskou
ve
tou
cestou
tuto
jeho
odříkání
že
to
nesmí
být
násilí
že
tomu
smí
dobrovolné
a
dobrovolně
se
vzdal
té
askeze
a
ne
nějakým
hříchem
už
malinko
pojedl
tak
to
má
vypadat
a
dostal
se
do
té
mně
vání
ovšem
upozorňuju
vás
že
ježíš
se
to
překládá
takhle
že
to
bylo
vymazání
já
tak
by
si
měli
naši
de
uvědomim
stolování
toho
malého
já
je
to
bylo
překonání
satana
na
poušti
a
tu
dobu
vy
nepoznáte
ve
o
životě
protože
tam
se
vyskytujou
svatý
říkal
no
a
to
já
budu
muset
taky
říct
a
taky
nepoznáte
že
všichni
se
je
přijali
nebo
přijmete
nebo
ze
sebe
nikdo
by
ne
vy
se
nabude
bez
partnerů
nemyslím
muže
na
takle
ale
partneru
na
cestě
ne
třebas
vnucených
vám
třebas
méněcenných
nebo
vás
zase
vysoce
převyšující
ch
totovšechno
by
vyžadovalo
třebas
jenom
tato
jiná
kapitola
velikého
vysvětlení
ale
tím
že