Karel Makoň: 91-24B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

můžeme dát a to tohleto za jedenáctého čtvrtý dovede stát jedna a budu asi tak trhliny mluvit rozhodující pasáž pro celé to naše setkání protože i vy kteří budete číst třebas to vydrží tehle předtím celýho čiang v tom posledním jejím jeho vydání tímto za tak vám všelicos unikne protože tím dosáhl dílo a potřeboval opravdu dlouhý čas k tomu aby se mi to propojilo všechno co tam výše a jsem poznal tohleto a mu říkám jenom to propojení že totiž on jakmile vypad z anglie kde byl vychováván a santi kde byl potom netečně vychováván by ho na těch univerzitách tatínek byl bohatý to tam poslal aby dítě mělo by se o školské vzdělání a musel se chudák i ang naučit nejenom anglicky a francouzsky se noří zase ky se musel naučit a měl perfektně italský se musel naučit německy se musel naučit na to na všechno dbal otec a ono to musel u do tří dvaceti let a takových těší velice rychle a nebyl to se mu to kliniky hlavě tak tenhleten člověk byl takhle připraven od otce k tomu aby moh dělat nějaké universálně platné díla aspoň v tom světě indové to od něho se víc nechtěl než zapůsobit na indoevropskou část kultury takže řeckém to začíná pochopit že ta vůle o na západě a končí někde německu dostane nebo ze stadia a tak dále to jsou konce kterých na noze poznáme ten původ původní ten tu od ten s nik kde jsou vzniklo tak to je takhle připraven člověk začal psát včas třicátých letech upanišádu a to znamená oni indové mají védy na těch nikdy není nikdy nic a marná velice za zlé a to za ze první křesťani i někomu do přeměňovala třebas jenom slovo evangeliích na ji na velice za zlé že si troufám říct do tyto zázraky se u ježíše nemohli stát my například víme o indií ají proč to dělal ale aby to neresignoval aby to potřeli to ne oni ty staré potil říkají proč byl taky fakírstvím na tom nový by že neví jak je význam toho co prost tak dělat že tím vychovával velice pracně ale důkladně své žáky k tomu aby pochopili že ty zázraky které mají nebo se předek u zázračného co se mu jeví nad normu to je přímějšího původu božské kdežto ostatní co v mně takže takzvané zázračné je normálně ší než to co je to běžné normě a tomu trvalo převrácení světel bych tak řekl i roky než to u těch svých učedníků dokázal to znamená u lidských vlastností dokázal že bude trvá dlouhou dobu než to dokáže takhle převrátit sobě tak tenhleten aby doka žiš se vrátil do indie když odtamtud psal poničí ovšem opsáno po když li když psal ty svoje spisy to byly rozběhy na tento poslední spis mu stanou rozbíhá sich v podobě dvaceti spisu vinách byl strašně šírky vidoucí člověk jako takže jsem například první srovnání jógy s mystikou napsal tisícileté čtyřicet zda to srovnání jógy s mystikou by dělána nestaral to poprvně a vyprovokovala tam tamhleta dívenka tomu takže dneska víme se dověděl kdypak ýt prosím řekneš on třeba to říkat že to usnadní spát a budu dávat z aby nedával pozor protože prostě nějaký úkol kterým nevím přesně vypadá ale na to pro ten úkol potřebuje se vrátím protože jsem toho názoru že musíte vy o tom zrodu vědět abyste nemysleli že jste si to nestavím se nebo před rokem myslel nebo po narození těsně nevymyslel si to vymyslel způsobem událostí které na mně doléhaly jsem se dovím myslel způsobem událostí za které jsem nemohl no nemohl není to pravda a by byl neměl chromou ruku a nebyl by se za operací kdybych byl býval normální dítětem které jedno když mu něco podali věděli jak jim mají podat a nepřežili ho a než to maminka byla citově založen a její je plakala tak mu dával krmit to to to to jsem způsobil tím výživa tím tou citlivostí a potravu jsem byl a zřítit býka šestnácti ho ten čl na popravu a že se musel najíst co ten ne ten nevydírá i za de dvou let jsem nevydržel prázdný zády a postele či do toho žáku nemohli nic dost a byl bych tam měl mít něco právě protože jsem měl dostatek ve tak tohleto je důležité abyste věděli že to vzniká událostmi všechno co tady píšu že nepodceňujte události v tetičky tomu řeku ten princip abyste se s ním li že pes o sobě ale chápete že události mm životě byli vy to vidíte na takového druhu že u tvářili život jinak než u toho člověka který těmi událostmi neprošel když říkají dejme tomu příchod mastí a materialisti že člověk není původem nějak nějakým zvířecím ale že původem nebo no prostě že na působil tak dalece prostředí že to prostředí o v jeho vyrobilo čili myslí vlité věřící a druhý ve do nevěřící tak ten marii a řekne to ti vyrobilo prostředí je tu víru výrobu tato na tu svou víru nemůžeš a když někdo a celý starý a to vyvo prostředí tak říkali před dělejte prostředí a dělali to násilím třebas a udělat z toho nového člověka takový a to jaký mi sebe mít při jak u něho představou a člověku to víme no a takže oni by to on to dokázali u někoho a ne je ale u těch u kterých to dokázali například vlažně u to bylo sto procent dokázáno a byl takový jak by mohl všechno dovést ad absurdum takže předurčil to pád do komunismu to byl režii protože byl dokonale vzdělán v tom máme někdy mu a v filosofiích a příchody která tvrdila že se prostředím tedy působit i na člověka z vnějšku přeměnit nitro takže ty událostí a nepodceňuju přeměnili ale oni tam ti komunisti neděli jenom prostředí něco o prostředí o působení prostředí lidského na lidské individuum kde žena se včas do věděl a to bude vyšší čas že prostředí rostlinné a zvířecí a nerostné působí stejně důležitým způsobem na člověka jako třebas lidské prostředí takže při troufám říci že člověk narozený v kameni tam ten i ladu je jiným člověkem pro tu zem která tam je než třebas předpona prosím tak daleko nechci abych se nedostal ale na odpověď odpovědi a ta odpověz takto vlivem těch událostí které jsem prožíval byl jsem člověkem který nevěřil na jedné straně a to by bylo nestačilo to by byl pouhým a krista a na druhé straně měl úctu k víře takže byl ochoten soustavně třináct let za tu víru obětovat co za to co nepřeju nevěřil to to není v podstatě a rmutu let ale to bylo v podstatě zvířecího života na sem potřeboval zkušenost zvířecí abych toto dokázal bych se byl nemohl obětovat za rodinu která věřila když jsem tam byl nevěřící a toto dobře kdyby to měl tu zkušenosti vydat a kdy toto dobře věděl při aldous tak že mohl podobě žádná ra přepadnout viveky v paříži a síně budeš překládat a přeložíš to všechno přeložíš o říkal všechno ačkoliv to neměl ještě napsáno že je to potom přepadl ještě po jeho smrti prosím dokud osmdesát dva jsem se dověděl třicetdva po jeho smrti že ještě budu za ti překlad a ten žil praví nad tím zemřel a tím dílem a ta která se s ním zlato přinesla rýmě oku na je tedy blízkém míře ještě viním období a dala mně to přeložit a teď jsem to v tom lenodt uno pardon to překládal ano tak co to bylo pro to co vybral dejme tomu sedí ho světa jednoho člověka on to překlad do všech vozíku ale to všechno dělali podii po jeho dozorem nad italštiny jako jsem měl tu vítáš do španělštiny do angličtiny své francouzštiny ne družiny to všechno nepřerušenou přímo pod dohledem a ono by dovím to to je první dílo který po dovede aby do vy nebylo přeloženo ale oni zřejmě mají zájem na tom aby to přebylo března po o dolem tak napřed ceně upravili tak abych se s nim stýkat na to byla dlouhá cesta takže když jsem třebas roku těžte řece sedm napsal první dílo tohoto druhu jako píše tenhleten či aby do ko a eště jsem to neče tu syntézu jogy která jsem psal sytéza jogy v křestanství to dílo existuje že jo to ve srovnání s mystikou ne to primitivní ale odejdu věc klasické joze jsou je pak šedesát jo asi tak pokud a ale těžké stojí za zmínku hathajoga a nad karmajoga radžajoga a big bude se doufám pamatovat si a tím budu pořád operovat jediná platí joga klasická vyžaduje víru v boha ostatní víru v boha za každou čili my nemůžeme jogu jako celek nazvat náboženství když oni ty ostatního gi těch pět ne těžký a i ti ostatními většinou se štítí víry mají odpor a podceňovat třebas za jogu protože tam se věří že to za následek pro ty ostatní joginy který se cítí být povýšení nad tou faktu že tam vládne dualismus a on proti tomu dualismu jsou ti ostatní jogy mají povahu a mají ty a to i neduální a proto to co s věnoval nebo učil je nevracím protože tak popleten advaita je opravdu to pokud možno kdyby mně slíbil že to nebo čím poučovat jak bych to okamžitě vrátil to je hrozně napsán tedy to tak že to ještě itálie je to bezpečně a nebo že to co poučovat založí někam no ale to jsem musel říct takže v joze je na popela a to je si říká takto a ostatní jsou na výši sém zase je tam nějaká hiát ty ražení myslí že jsou nejlepší aby se zase že ta hatha není sice tak mizerné jako ta ba ale je aspoň nutnou přípravou pro každého a že jogin že by se musí všímat jiných například co sem nemenoval musí znát kundalinijogu radžajogin nemusí znát třebas někdo kdo dělá pak ti jogu to ale on musí on si musí řek bych záměrně dojít proto zvyšování vědomí pomocí vzestupu hadí síly ne a to potřebuje zcela jinou jogu než je radža jóga to si vypučí ve celý jistém udali yoga ze nedělajícího jsou čisto první než jenom tu hadí silou nahoru toto nedělá radžajogin to je to si říká moje joga je královská radža někam stá proto že u miskou byt všecky jogy dohromady na tu baťa mu to moc nejde se podceňovalo že podceňuje ale těch padesát devět o smyslu byt tou svou radža jenomže tuhleten pán a ono by do který přišel na západ studovat od koukal že není tak úplně správné že ty jogy všechny na bhakti a tu podceňoval ty se nevšímal že všechny považoval za něco chybného prosím za chybného to nemůže normální joga nemůže být náboženskou záležitostí protože víru v boha zaměňují za víru mistra a to je víra čistě praktická tady mám mistře a ty schopen je předat učenosti jaká pak je to víra a je si schopen on ten žák se o něm poznávání to nepozná nemísto něm pozná jestli je schopen do toho žáka to vírou víte mně takže to není ani víra toho žáka jak schopnost vidět do toho žáka ze san toho mistra a takže takhle by vypadal jógy kdyby byl nepřišel činnost ale v indii platí že pořád že pořád je zapotřebí védy doplňovat upanišády to znamená komentáři neboť jsou psány před několik rodiči lety a mezi tím se liší a tak je třeba jim to jinak komentovat přiblížit na tělo a tak říkali stovky upanišad a jsem v to upanišádou začal dokud je čtyřicet sedm kdy jsem sice věděl o lungovy ale tu se jenom ti začátečního spisy jako slibujíce světlo na jogu nebo takový nějaký spisy menšího a jenom tak osvětlil napřed ocitlo a nějak jakýho pohledu nového slovu ale na usínal bylo to spíš působení tak ne syntetické ale rozbor ne rozebírání nebo pasáž jogy aby přibližuje světu ve kterém žije a teď když jsem dostal do ruky to s ním tu jogu jogy se to takhle dlouze připravovalo tak jenom proto že musel napřed přede mnou si robindo ghos za nastolovat oso a jsou z jsem na to neměl a jsem musel tedy prodělat styk že zvířaty a von na to neměl tak na jsem samosebou a to byl li protože je to hlavu nebo kroutil ta zvířata pak jenom prospíval a nás sem to bylo přirozenější o tak samo sebou jsem na tom líp než on ne ale tak nese se šli po tolika letech dneska stojíte uprostřed ho s tou ze které doufám budete jíst a to co budete jíst vám nebo co vám předkládám jdu to je tohleto karmajóga například vyžadovala nevíru když si by byla tam že to na váš na tom potrpěl a jestliže někdo věřil tak ho nikdo z karma je vých mistrů nevzal do školy to musel tak vyhladit víru že to nestačil jenom zlý bytosti o vyzkoušel jestli opravdu věří on neuctíval třebas toho boha který on se ti užíval uznával tam ten žák nastupující a když se tvářil do san tak ho nevzal neměl věřit to byla s úplně nevěřil tak byl přijat a teď anata takový převrat u toho hlavě toho šijete hrdiny převrat že on říkal každá jóga musí začínat vírou a tak se o tom dovídáte v tom první teprv pasáže kde se mluví o činnosti to znamená o karmajoze a on tam ste boha nebo víru ale nekácí ani jeden pojem starají ani ne pojem upanišad i divější ch nebo zlé to teprve ale stačí k rozejdou čím že vede zmínění takže on si tu je celé výroky vécé aby od aby musel odůvodnit a chtěl toho divit před lidem který zná skrze není nepravověrný a že úpadkem se stalo že lidé kteří říkají ta maria kázán věří říkal ne nezakazuje si věřit celý život je joga to vím z pramene vyššího a teď to odůvodním že celý život je jóga a soud to například ty védy slovem vyzná na to to to je vám jasný že džnana je poznání a v život tím že žil tak jim co poznávám a to tedy je základem dejme tomu věc a on se ti o to opírá aby tří poznal že neruší zákon neruší jenom o naplňuje připomíná vám to někoho že je v tom že duchu působí tak že je mu se se noci nebylo cizí a že ten základ vstup nebyl musí a potom trapně plný ten svůj spis v první pasáži dluhý o karmajoze vybaví o cestě činnosti pojmy sám stoickým a vědeckými a říkal jsou co tam člověk dělá on taky mluví ind a on potřebuje získat tohle dílo že není nějakým uprchli tam z toho z tábora ve ského a on musí taky získat nás ale tomu představivou měl protože měl dát výšky školy a no a to mu a vitálním moc nerozumí tomu co se s tím rozumí asi tak jako se zasmějete že antická dávná je papeže to je náhodné porozumění ono se domluvil a s papežem že tomu sama nevěří ale netroufá si to změnit že to si to tradice to právo se trvá nost ohromná tedy hrozná hloupost a ona se toho drží jenom tak na poor a papež řekl prosím proti tomu sjednocení aby askézi rišii nejsme jsem příjem snažně neska jedinou že slavnou někoho kdo zastávat papeže ani a vím že to dostávat nemohu ale taky jednou tj angínu do počkejme si a tento patra s ním souhlasil a ne utočí na lidský svět aby se vzdali toho papeže rovná se královna a to prostě bylo v době kdy ten říká ke že o měl těch moc žena by se tím že nějaký ženy jako nabažil tak ji zabil ne na akašu to nestál trpět takhle si počínat manželství tak co pro on tomu říká polský na vzal ho do klatby a on byl takový že říkal když je loka tak prohlásil že on je papežem hotova tak výbava sítě pravého tam nechali obrali jsou stejné to bude ta angličan následovnice vyslovuje způsobem že by ti to za vyšinuli se vyslovuje v do jak se slova v době než on se stal papeže ten anglický král a to je zakázáno to jinak listovat tak například důvod od že čte prosím vás hrůza no a všechno se se tak hezký žá málem angličtině rozumem tam by vůbec ne a že oni řeknou něco tak že to si to musím napsat abych tomu rozuměl vite mu se mně to musí napsat tak to mu rozum a zrovna tak mně říkají čistší který se u vracení se matiku že nemohou číst noviny je to spíše jinak než to čtenem a pod muž hodila dobra protože to to naposlouchali atak dobře du kostele tedy on ti víru jak se to naučil znát na západě ačkoliv moc nerozuměl co obsahu víry na zněl ale naučil se s tím západ oděl že v víře a v tom křesťanství taky něco je co v žili toje zakázáno do konce a že je to nemělo být náboženství do aby ve dokazování ve vět a na boží není věda no tak von si zamanul nebo to byli s špatně řekl bylo mu zamanu to to znamená někdo mu to a do pera a někdo k tomu přiměl větší než on o kterou najednou vystihne a ten mu říkal si připraveno chu neníc jiného než omílat podle vyluč upanišádě pro kreslit doplňovat to co ty předešlí napsal například šankaračárya stačil ten století před kristem za reformovala myšlení indů protože to byl shora zván o ni formálně věřili na ty věci věřili ale formální říkal to krásně petr klíma vodě víš a potom na pole s práh říkal ten úpadek náboženství indi vypadal takhle napřed se védy četli a podle nich se žilo potom se jenom četli a se podle nich nežilo potom se všech celý nečetli nebo že jenom jako nás oltáře jenom vyprávní li se četli a potom se jenom četla nějaké výroky na výstřední modlitby a potom se vůbec nečetli nýbrž tak nízko se považována otázka okusovaly a takhle takhle ten úpadek šel toto oku žvaníš véd vznikla touha nevěřit když je to no kuru je tak to výše nemůže udržen že ano tak ty nejlepší byli ti kteří nevěřili a plným právem že měli praxi která nepotřeboval víru když ten vestro dal do pera všechno tomu žákovi o nepotřeboval říci do toho mistra sebe se přesvědčit že ten mistr mu říká a pravdu a že mu to sou kázala vy jako něco pravdivého takže tohleto tento úpadek prodělaná indie mockrát musel například šankaračárya v pátém století před kristem hned po buddhovi na pravici tu asi protože když budha zboural přech na božství a říkal bůh neexistuje on to generalizoval bůh neexistuje což měl pravdu ten bůh předání na tom o tenisu je to je vyjmi lidský tak aby se bůh v pravý přiblížil člověku a on se dodneška přibližuje jenže ten před tím čas vývoj času v času přelud a tak to mohl takhle žít samo sebou takový převrat by byla indie nepřežila tak hned tam přišel za ním zápětí do boží tiché indie protože ta ta budhismus všemi dušemi horami ten poli protože byla vyprala a von tam přišel a teď se s to jak chcete to jedno za na sebe čtyři a a bylo mu do věta dvacet let že je ještě řídila mladá tak deme takhle ledu stačilo k tomu aby vyvrátil budhismus celek indie ten se chudinka schoval někam do tibetu a tam dodneška drží se anebo na se tam je ještě původní budhisti ale jinak nic jsou zbytky který nestojí za řeč a na hoře vy to číny a později že se budu toto že potíží stěhování buddhismus to není nedo to ne to první stěhování tam bylo několik vtělování náboženství ale čakra čaly eště leh tělech stačilo by je ta dva sebe života přišel narození nemohl to dělal dělat že ano k tomu aby vyvrátil celý budhismus který se dopustil jedné jediné chyby že příliš generalizoval a to asi nebyla chyba buddhova nýbrž jeho následovník že nikde se dočítáme že by byl bojoval proti hinduismu on totiž byl hinduista jenomže velice pokrokový on seběhl před byl ještě naší dobu i ten materialismus seco to nešlo o a teismus a uznával že vesmíru nevládne bůh jak si to představujou nohama rukama jako bytost nýbrž zákon no tak vono to taky víra a není to a nevíra pratimás myslu protože ten zákon viděl že působí to tedy zákon dualistický zákon dál do a tak dále a a to že vládne na kdežto čakra napřed říkal to je nesmysl vládne mnohotvárný bůh na upanišad ke na upadá zanáší a jedna z nejlepší upadá lepších komentářů véd nemění na vedách nic ale řík to mnoho božství je nevýhodné když to taková džungle že člověk může přebírat věnovat ve druhém a neví a takže ten bůh vykládanou určitou část pravdy že to matka káli tak lásku třebas v tom tatáž tvář nebo opačná tvář téže matky káli dud tady živelou ne tak ten člověk potřebuje třebas aby když je a čekali a ty by taky vyznavačem ty protože bude zničen jednou se jde z tohoto světa a tak ten a otázali tak jako bych nemohl kupředu na se začlo taky nemusí zpovídat takle viděli jste do odešel muži pokračoval tak ten psaná černé pro významná postava zcela světlo významu a bude ještě významná co lidstvo bude stát a existovat a fungovat jako myslící celek ten říkal nebuďte proti žádné víře v jakéhokoliv boha seba sebe primitivnější von nivrita taky hana opici boha že ano slaná na nešťastná vaj ono bylo na jedné straně a druhé straně je věřili třebas vlnkám to znamená pohlavní zuří to tuší to a taky věřil na pohlavní u ženský oni si ztotožnili tu funkci pohlavního života s orgánem to jako neuznával on to udělal nějaký škrt rozumíte on se o to a se ujalo o jedno dneska například v indii vidíte jak ženy uznal květiny řadou znázornění mužskýho orgánu a to neznamená že byl tak líp kdepák považuje za božství za a tak ne nebudu zakletí tolik ta by do tady stoici dělal dobré kdybych to všechno probral a to bych opravdu nemohl za to povede by toto a za to historii celou toho vývoje a teď se do toho dostal ve dvacátém století konečně ten náš liang a on mluví v prvním dílu a to je sáhodlouhé dílo pojednávající o karmajoze a dobře vím je klasických spisů jogických že kamení věřit na boha a on tam říká například když mluví o karma joze pán činnosti tak to krásně dostat do toho pána boha do činnosti a jak to odůvodňuje on říká no tak mohl by být činný kdybyste měl sílu od boha nebo víru nebo nějak i genetickou sílu nějakou třebas jak to kdežto jedno kdyby tady nebyla nějaká síla která je na osobní která je za tebou která je vyšší než si ty tak ne nevyčítá to a joginů ani slovem to kdybyste to přešli celé když ti mi komentářem jsem se musel vystříhat takovýho pohrdání karmajógou rozumíte jak do řek se bečka degradovala to tam není komentář jsem kolikrát to chtěl tam prožit řeka se to byli hlupáci když toho vyloučili víru protože se nemá v první písemně vyloučit ale on čistoty tím způsobem že to ke v kam že nevěřili protože si to tím mistři přáli a ty věděli proč protože jestliže to víra křivá a voni se zachovat vedle víry pravé kterou učí ten mistr věřte mně a ten víra pravá tak u této mistr praví pokud nelze tou dosáhl nějaké zkušenosti tak ti divine že vede dáte to je ta svízelné že jo to je mi jasný ale on tam říká řada dyť to je činnost svýho pána a tak ten spočívá v tom že je to síla činnosti a ta není jenom sebe nebo jenom genetická je povahy než to je vesmírové povahy a to je za vesmírové povahy o se dovíte cestě činnosti no tím rychlým způsobem jde o normální kampe a je mu dovoleno tu karmu vyložit tak bravurně že když budete číst jenom karmajogu to znamená první díl čtyřech tak bude říkat to byl karmajogín jenomže věřící a o nebe věřících br vědoucí tím z jako nelišíme vyvá proto si vybrat jsem vlivem lékařů byl vědoucí tam začal být vědoucí o něčem o čem by nemáte ani dneska vy nejste vědoucí nějak se to se potom jednu jedno v jednu vědoucí o kterém že tvrdí že je vědomí a to je julinka a dost nánosem zdá že sem jsem vedle začáteční vědoucí protože ona to přišla od narození jak to vím že ona říkala teď je bože se nové co to říkáš tomu stroj do vy vy do byl přitom když jsem se to se narodil to tam neřekl když se s narodila a byl při tom a jsem věděl přičemž že ona od narození si uvědomovala je co co rozum neřekl jak o namlátil v době asie jsem byl přidržení jak to mohla prosí vázání rozumu to rozum neklamte vyhojený vosího nevymyslel těžko si ho vymýlá se louku schopnost vmýšlet ale řeka tohleto pětiletého dítěte ho to by byl netroufal vůbec a ono dítě všelicos umí všelicos a to by dělal že stejná karel tak by zná při tom byl a teď když si tedy vy máte li člověka který na to šel opačně tak asi jako tady linka ale opačně násilí taky linka je proto lepší než protože ona to nešla násilím normálně zemřela sice plně nenásilí ale normálně a o novém životě tak tomu věří paní brtnová do dneška a po smrti na tom ještě věří na posmrtné třicet let na tom víš se převtělí a že je to převtělování a to nemůžu vysvětlit protože jsem přitom držel a by sto dovedla se mnou bylo třeba pět lidí k tomu a aby se to podařilo tak to nebudu vydat se a nemá to smysl do a se tato paní brtnová co tam na tom druhém světě dělat a jak se připadat na převtělení říkal když to mystos zvyku tak to je se mnou taky aby se do to a když mluvím třebas po tom kým kterého znáte a říká nevím lidem že tamto všechno končí jako nebyla pravda že říkal dejme tomu svatý jan druhá smrt on to to popírá životě prostě věčný a neříká nemá pravdu ale říká nemohl do toho do toho osud nevidíme když jsem se ho ptal tak jak to je s tím záhrobní životem tak von výbavě řekl jako filozofie je věčný a více z něho nedostal a s ním nebo v že je to marné on to nechce vzít protože neví o tom nic jako a a takový doba tak rozborové jako ve tavásín kolenou že pokoje o tak to je nadávka okolní a na sobě že říkal pořád když jsem odběhl od věci o sví že takže lidé kteří to slyšeli že zná říkal říkali si potíže některý ho vyzpovídat říkají o sklíčena přeli o víře ne jakých no a jsem věděl co tím myslím že jsem mohl mluvím a že je to mám nechat osviť takže je to připomíná že se mám vrátit a takže on napřed vzal celý ten vývoj tohoto života za hlavu nevěřící nevěřícího karmajogina toho přesvědčil že to tu karma musí doplnit vírou protože situace totiž jiná než byla dřívější za dobrý karma a to vznikla bylo těch karmických joginu dost tedy byli schopni vést mají strašně málo a kam a za b zahynu a jenom proto že nejsou mistři ale když dovolí karma a víru a ty mistři mohou působit sdružení s těmi jinými který věří nebo mohou se dívat na prostého občánků indie jak jeho víra ho vede třebas uctívání slona nebo opice nebo zvířete vůbec anebo je mu to vadit je to ten karma jogin by říkal co ty si boha vedle věříš že v opici je ananda bůh ne to ne to se mýlíš věci to znamená musím se vrátit k tomu že když se mu podařilo jak se mu zdálo přesvědčit karma jogina člověka který je činný dítě a s tím tou činností se se dostat za karmu se jednat nakonec tak aby ne nevytváří novou karmu u se mu nepodaří nebo tak málo komu že byl při bylo tu karmu zopakovat než dal pěstovat a on to nechtěl třeba říkal dyť život lidský to říká v tom prvním dílu slyší ho života třebas zvířecího nebo rozplyne tím že rostlina nebo zvíře pracuji na budování ředí protože tam to vám nedělali do hlavy že zvíře pracuje jenom aby něco třebas pro sebe získalo ne ani kuře darmo nehrabe opravdu ten drama ve to jeho chce něco s najít pro jídla ti chudáci se píše celý den jenom hrabou aby měli co rád a starostlivě hrabou a co na rané ale o víře že by to mi na ta berlína věci to potřebuju to takhle analyticky vědět říká mi tady je analitika to plníme sem takový a nalitý