Karel Makoň: 91-26B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

nemá to zen buddhismu usedne ho dne pohroužen do meditace to jest nebo roští úvod do stavu vědomí obyklou většina lidí to si ba se mu zdá tak strašlivá že si uřízl víčka jak jsem vám tady říkal tak jak praví legenda dopadá na zem a okamžitě se z nich zrodil první čelí čaj který chrání proti spánku je květina jestli polituj touhu budil udržet se vědění a proto se říká ho čaje a chod se svou podobné tomu bych chtěl říci jestliže to ti zen buddhisti vydělali by se užívá samosebou ten legenda dělají proto aby dosáhl takového stavu tak nikdy ten tah nebude dokonalí si to tu a to bude velice platí stav který unikne tomu vědomí zase co nevidět ale je tady jiná žita věc kdy je tento stav dokonalý třebas to minimální staví dění do klaníte když je někým jiným nějakým partnerem do vás přenese toto partnerství otřásá i ten člověk v celém tomto spisu zapomíná dejte si říct sami nikam se dostanete a jak je nejběžnější stav partnerství by sta partnerství je náš život naší ský životě jednáš naší dejž ějšími nestavším partnerem a my ho bereme tak samozřejmě že ho za partnera nebo a žijeme to jsme my ten život není to pravda ten náš partner máme svého jako partneru jako výborném partnerů jehož se neobejdeme ten věc za druhý je to druhým takovým partnerem stejně důležitým jsou události to zde se také nedává do spojitosti a měl jsem to vysvětlit tak jak jsem chtěl a ona si postavil hlavu jak se to takhle návodný mluvit a prosadila to že bych byl umřel kdybych byl chtěl prosazovaná le hlavu aby byla voda a život jsem ten dojem měl že ztrácí život dost když ji nebo sluha a že by byl stoho strach ale chtěl jsem to dokončit tak jsem přisluhoval a napsal jsem to co je tam napsáno to je našeho mozku ale fakticky je to tak že neví živil ho těla taky to nástroje mozkového tak to do sebe ne trans po novou si být živý člověk na jedné straně a třebas po smrti na straně druhý kdo jiný jako to svatá terezie když nás sebe našeho mozku sou snad použitelné edice život individuální vyvoliti vní se nám stane za ne nástrojem to je která a ta takový krásný věci jestliže ty lékaři způsobili že toto tělo přestal být mým tělem jejich vlivem a bylo nástrojem mého ducha toho kdo myslí to jsem dělal úžasný pokrok lidem nich ne takže v dneška nepovažuju sebe za tělo a stane svým li že mu jenom nadávám když říká že to dělá něco příště lesní a to cítí nebo dělal by tam mohl ubrat tělesné toho tělesného úsilí aby do toho pro ni koně co z duchovního že tomu brzdí tím absolutním zaujetím tělesností vím že třebas neumí to jinak a nesoucí ale on to umění na ale nepoužívá to třebas při kuchyni je tady dobře pozoru nemyslete si a svatá terezie když milovala uchází ale když si to vyčítali tady kávě nevíte že mezi těmi hrnci působí taky bůh to ty nevíš a ona to věděl a byla toho přítomná a proto by vařila tak báječně že se to vůbec nedalo jisté to skončím takhle příbuzný platon se zabil autu třeba rozen na něj malinké ale ro že ne ne to byl jiný to byl můj bratr jeden a nebyl to slávu se a a potom se zjevil mamince v noci že dávat a dál líčil přesně tu událost se to stalo a takže ona se to potom šla rovněž na tom místě mezi učí a třem možnou se to stalo plně a než úplně tak a ne jenom tam někde na na zasáhla ale jedna věc a druhá věc za několik let jeho sestra jeho bratr a bratra je čich marek to je tam z těch strakonice deja jsem tam dělat co asi a podle životě to měl dílnu karmickou takže tam na dispozici libovolným ti toho materiálu abych to stal po svém naučil mně chudák jenom dvou lidových dělat a vidí nehodami vůli to je ten vy ode to mi praskne a ty ale tak pádí na ne si takový že se zdá vybalit a že není a že se něho taky to ne to mlíko tak se to asi potom asurové vám to ne při páně a to v mají velikou výhodu no ale to nechci říkat chci říkal jak se tam byli na návštěvě na letním bytě nebo snímáš ty dva moji bratranci anička a františek a je li se s tím příbuzným tento řídil to auto na prachatic rozvázali nějaké a nějaké boží tomu se taky prodá to li aby tisící podnikat že měli tam a tam jsou nechán ne přeje li nejsem po trati ne ano jasně to produktem to bylo přejezdu je jsem do vimperka tak sem si to prověřil opačnou jsem a liším je zařídit a si to je o to rád to byl takový souslednost nějaký pořádný vůz to bylo to křehký hůř takže sice vláčel po trati ale automobil on se dostal do nemocnice a s prachatické nemocnice poslali telegram samo obou rodičů ne ale mamince že jsou nemocnici a aby je navštívilo ne rodiče aby mu ale naší se to před půlnoci a nic neodradí li tři dni ráno tak řekla mám tak nic nezmeškal po jednou ráno ve rodiny ono to mělo spojení tak že to do jeho divím dost jako i zapome osobně vlakem dál a také to chytla nejbližším vlakem a ona si náležela ještě na druhé postelí kde potom spasíš měl že a tak dále a leží vedle a říká a nebudu moci spát protože jsem tak rozrušená co když tedy feci to bude vážného a umřou mezi tím a vědu hodinu ale usnula náhle usnula a proudila a říkal pane jsem usnula a vyčíst mi zdálo zdálo se mi pepíčkovi to byl ten bratrancova v tom autu a on mně říkal teďko nemějte strach netěší z zařídí je ten nepřipadá ne bratr tedy tady poznáno po tep mu ale ne vykrvácel a ne vytrvá oni to začíná podobně a udělal všechno nemocnici přišli čas ale ta moje sestra ta ta totožnou ránu na moc a tady našel a proto je s mařit doušku učí trudná není tam žádná spočtěno a koleno roste a takový jak mi to maminka řekla tak jsem si to jsem měl ten starý od americký a tak jsem to na něm napsal desetkrát rozmnožil to hodně dát teleti tak jsem to všem spolu nemů v domě potře se se nepojmenování a jsem sám nejel jsem nemohl třeba a jsem byl s basrí nemocná tak jsem se o ni být tak by maminka se s ním těla přijal dopad do prachatické nemocnice to zranění přesně odpovídal tomu hlášení toho obraceti ho a ona říkala eště to jak takhle mrtví tak optimistický mluví tak to bude špatný to bylo před smrtí na tom nerozuměla a nepotretal takže si to nemohla vsugerovat a vono to bylo přeťata je to bratříka ten mrtvý bratřík let mrtvý že li to a jak to jak to řekl o řeknu část toho snu to řekl tak teď jim o nemějte strach jsem byl při tom to je to co jsem tady prováděl proto to vykládám aby byl při tom se dostal jak vypadá ten člověk z dole představit a to všechno takže on mohl být přitom jenom mu chyběla ta síla toho mrtvýho a jsem byl tvý to to sílu mám za jsem umřel jednadvacátýho si třicet devět a jsem mrtví než tam ten mrtvé že ano tak se ho tam mohl klidně převést on cítil ten ta tohoto musel cítit a no jsem se dostal výš tam jako se ptala manželka po smrti když jsme vedli toho petříka to houpačku plete metru to ti vzdálený ne tak se ptala trpíš tam sem říkal chetity to netrvá páchlo on tam musel trefit jestli je to neví jak jsem vám třebas no dotáh někam abyste tam nebo do jiného pokoje nebo nevím kam a jsem mu dal velký čas a to čas vůbec ne třeba takový případ bych moh provést za minutu dvacet že jo a on tam ale byl si všiml a teď se děla si jako jak to s ním dopadlo ho mohli taky nadále čit ale co bychom měli takový vtipy to byste to byste prostě se o mysleli takový věci na který nemám čas a je nechci dělat to paní říkala no neměl cíli se léčí víte vo tom těch budějovicích říkal no vím ale to nechci dělat nejsem nečistata na přednášce a nebo se tomu zabránit tak to si ten případ tento co se tady v mysli než jsem se myslet že je to a za nádhery celým vesmíru to je ona za utrpení a možná že kdybychom měli větší telecí aby ta inteligence byla byla uskutečnitelná jiné pravdě to znamená za jiného tlaku za výhodné velikosti toho závis při například tak že to dopadlo plněna tak že je to záříc například to je sice naše daleko intenzitu daleko menší než například svaté a ta hlavní zda no a tak lidi tam rostou jinak kdyby tam byli na jinak mají jiný schopnosti a kdyby třebas měli po dobu lidí jako že třebas mají aby tam byl vzduch a kdyby tam byla voda příroda a tak dále tak přesto by byly inteligencí než my a my se s ním nemůžeme setkat s ěnově že oni nám mohou a my tím ne takže musí se kovat a klidně skepticky je to v pořádku protože my ty schopnosti nemáme abychom si skepsi vyšly a buď rád že si rozumný člověk a že si s ke lidský a to případ je každému radím buď zisky nedej na to že tam jsou nějaké životy jsou tam to to je pro s ale když to člověk nemá možnost zjistit tak co by tomu věřil do správci tady boje tady je tvůj rodu starý musí stát že ano a ne někde jinde ne někde nemusí třebas ale zlý to ne to není tukem se mu potřeboval vysvětlit nebo pociťovat že je někam unášen ne a to ten druhý musel teprve prozradit jestli to opravdu pociťoval jsem mu přitom přál úlevu ne jsem dělal něco oči dělal on o se tam stačil dostat jsem snaží ulevit jestli ti úlevu v době nebo přitom zhebl se taky neska úleva a to se prověřit že si při tom zhebl tato si zjistíme později vy se tam dostane že to všechno provádí a vy pro ale pro vás zrodil toho si lepší seděl když jako člověk není dobře vyspat jak si lehne tak a dělá koncentraci tak to velice snadno v sedě to jde tíž ale že se to v každém poloze se pánu no tak prosím nejsou necesty sám je že to dovedou třebas vadí i několik najednou a to je moje záření blahodárné a terezie usnou ale do není blahodárné samozřejmě proč zrovna v sedě na před byl to sedě protože jako oni za uzdu nohy indové tou padmasanu ne že by se ho jako to či ne do takové polohy tak poloha vsedě podobný charakter podobný to znamená o nemá způsobit aby mohla síla životní kterou čerpáme dechem ne jinak co nám taky čerpáme sílu životní jídlem pitím a se prou čerpáme dechem aby nemohla odcházet nohama pryč a aby se to stalo tak samozřejmě se musí zauzlit a napsat když prostě sice dnem bych to nějak zřejmé že tomu tak je jsem soustřeďoval vleže a jednou jsem takhle že ráno a ono to šlo na spánek a to není v protože jsem byl oslabení tvorem který neměl dost krve tak se vzácní takový a anselm spánkem tak jsem přitom že dostalo polospánku a ty nohy jsem nechtěl soustřeďovat a do dokonale jako když sedím jsem taky seděl a někdy jsem byl žil ale ne tak aby snu byla neděle zkrátka jednoho dne jsem ji dost a dědečkem tam jsem měl vést toho dědečka a jsem ti tak ještě ve děl v postily a v tom se mi stalo jedna věc že jsem zastavil myšlení zastavil jsem proud myšlenek jak jsem se v tou myšle a tak jsem pozoroval že mohu z toho těla vystoupit jsem se potom to vystříhává protože to nepovažuju za správné a tak jsem svou vůlí napřed přeložil jednu nohu před druhou toto se odešel tou druhou nohu a odešli nohy a protože ty se na odpoutat ostatního těla tak odešlo toto se letěl jsem to ještě s těmi těma rukama a říkal jsem si máme ještě půl hodinou času do toho než li do leskem do kostela stál jsem prošel jsem vešli dně oběma i na ulici jeho pokojem a letěl jsem pomalinku po ulici bráně na náměstí sami pláštem tedy taky lásky a říkal jsem si jestli pak je to skutečnost se nudě to se musím prověřit jsem se podíval na kanál na rohu barvy a vyvážená města my dneska tam lékař na to a byliny a podíval jsem to bude také a byla tam řeka po že říkal tak jestli je to pravda tak se potom na co si o kupodivu budu při vědomí a letěl jsem dál podíval jsem se na noviny stánku tam byl do vědomí stánek na rohu nebské ulice si přijel jedna pis do vinách a zapamatuje si ho a to mně stačilo vrátil jsem se domů leckdo těla a do jsem tak trošičku malá tohoto napsal jsem si to všechno jsem jsem potom zřecem do toho kostela ten na ty byl přesně tak to si reka přesně tak čili člověk možnost takle rajtoval že to je něco jiného než jsem to je její předváděli víte nebo s tím tak na malým protože to potřeboval čas to to byl to byla úroveň němého těla ve kterém jsem se tam pohyboval a který se dovedete pojaté že a zdá že třebas lítá taky jsem vám to není nastalo v za v jakém byla způsobem e letí te takhle hledíte jinak než že byste měli z rukou křídla a ba to to je bezvadně lítat přes řeku zásadní tam přes řeku a přitom vůbec se nemusím dělat něco rukama když proč být na druhé straně a přes řeku přeletíme ano tak tohle tak jeden způsob to je jsem si vás to ta proto protože jsem se chtěl do věc na druh paměti nejdokonalejší paměť ale ne na protože si vzpomněla na příbuznost člověka s plátkem a tu připsat ostatní klade husím je tam těkaly do rukou protože věděl jíst protože to to je to to křídla a ano to jsem si jenom tak vyzkoušel e tak o tom víte takže teďka mluvím o sedě poloze sedě ano ne abyste při tom se vymýtili kdyby se mi stalo že bych ležet to se mi stalo leže se sedíte vleže a od kolenou jsem vám narovnají nohy to ty narovnání nohy který nemáte v těle snadnost se deset správný způsob jak se dostat z těla je od nohou dole chodidla všechno a proto ty nohy mají být pevné na zemi že jsem nestanovil tady o tom oliver čím jsou pe netas utápí s astrální stavem to říkám jenom proto aby se z těchto stavů báhya abyste jim nepřitakával abyste neví ani a ž byste v sedě soustřeďovali tak pozor na to když se le povahy a nesoustřeďuje se nemáte účast na tom předmětu středění tak tato poloha osobuje že se o víte stalo mate vše vidění tam v tom je ne těla si že je to duchovní stav to není ale když se soustředíte to to se ležaté o to se vám nemůže stát se by se odtamtud odletěli někam ale může to usnou to je velkou lepší a přirozenější tak ovšem sebou v sedě se tak na na neutínal když se tak se padne že jo to nebo někam to že to by se mu slepotě uložit abyste nepadne ale každý takový soustředění musí být provázeno ne záležet poloze musí provázeno zaujatostí když přitom při tom leh mám zaujatost pro ten předmět svého soustředění tak je důležité že lehá leze tam podoby zbavuje pocitu tělesnosti snáze a to potřebuju abych tu zaujatost eště vystupňoval vím že v této poloze je třeba na jedno nehnou se ani malíčkem jak se hned e ta koncentrace nejde na se ruší a máte po všem velká ve nemá splatíte poloze vleže který vás učí k to byste se malinkou aspoň hnuli a když se malinko ne tak ste poražen podaření že stav nevede k soustředění takže lidé jako třeba svatá terezie říkají nehnutě nehnutě nehnutě ano pocit to dělá leže nebo kleče dokonce a nehnutě a naši jako samému klečet zatarasí dlouho to a to by byla kolena odešla na necítila tělesnost a teče když to zauzlení opačným směrem než sedě to je užitečnější a čili bych radil buď druhé že se dívat a nebo nebo péče ale to případě víc se pia ruce protože byste usměrní li ten proud nahoře a tímhle tím byste vyrovnali to čemu a upnuté říkají je ten dualismus v těch proudů našem těle a ten strašně ruší a teď se přitom třeba držen pocit do všední pocity ale ruší do dítěte udělá tak je porušení tak myslím toto pozici nemusí mít říkat to podivte se se ale váží hodí pro koncentraci do nohou do výše kotníku takže jestliže byste měli tu zkušenost kterou mně přisoudil nebo naučil ten můj uru tak on taky naučil cosas do nohou čili to je pro třebas teď soustřeďuju do o bodu mohou ano všemu i to mluvit ale mám tělesný pocit jenom těch do šlapadel do kotníků ne to dlouhou dobu íčil ještě potom u odešel tak pociťuju i nohy a to potřebuju protože když je mi zima tak to rozpojit krev a mám je teplý a tak asi takhle zatápí tedy normálním své třeba z a tam chladno a to by si nohách a je mi tam teplo že jo to prosím víte to to bys měl naučit není to to že vy nevíte nohy vůli to do to je jsou neslaný těla do postu dané ruce do prstu na druhém do hlavy a to se mu nešel takže tak nedoporučuju protože to by mohla prostší mrtvi čk ale potom do nohou do jedné do druhé do palce u nohou a tak dále do no do nohy do chodidla tak všechno vyšlo a teď do celého těla a musel tělo představit a musel že si myslel že v něm se a když se ho intenzivně pociťoval intenzivně pociťoval ve jsem jenom tělo to možná bylo možné jenom protože tělo by mělo bylo pro nástrojem a nebylo pro tělem to krát nebylo nástrojem nýbrž bylo předmětem mého vědomí ano a když jsem toto dokázal tak on mně říkal a opustím vědomím tak jsem to tělo ztratil vědomí opustit jsem pocit tělesnosti a to byl začátek správný koncentrace takže vy když necítíte ty nohy tak máte snazší přístup k cestě existenční než například nebo ne ne kolik jinde to znamená eliášovi a protože to je třeba to začíná pocitem zbavení se tělesnosti když našli někde sedět třebas tak jsem neměl pocit tělesnosti samo sebou a jestli by měl ty osvítil nohy pramene o ne to nezáleží a bych je necítil jenomže to se s ním přehánět není to být dlouho trvající stav ale v každém případě je to dobrý nácvik na ovládání vlastní vůle vlastní vůlí sebe nebo bych byl takhle nemoh působit tedy na a kdybych neumí ovládat vlastní vůli samo sebe musím vlastní vůlí dejme tomu se přenést do hlavy doby a do jeho ruky a musím udělat okruh mezi rukou a hlavou si všechno co člověku představuje rozumíte a kdyby to tím ještě jednou přede eště žít tak by síti ten okruh živý to bys koukal se živé tělo tak to tělo se pociťovat ale se podivovat taky živě eště navíc no a to se potřebu pociťuje tam kde potřebuju nebo do do ten dovede člověka chce aby to tělo bylo pociťováno jsem to provedl víte proto že kdyby to okruhu nebylo bývalo srdce tak nezastihl život toho člověka který je závislý na dobu srdce tak jsem dítě důvod prostém to dělal a proto to dělal že on chtěl přivést do samadhi a on to dokázal za jednou ne a toto dokázal po toneříká že to bylo napřed do nebylo napřed do samadhi a potom do těchto potom se ovládal tuhlety věci do líce snadno takže ono je při zhora dolů než ctít to takhle oživit nebo ovládat tady ta praktiky teleti tak tady naši tedy čeští ze kdy jsou podle mýho názoru problematické že někdy se to podaří někdy ne protože to prokrvení toho těla není úplně stejné jak nám tady zdenička říká něco cítím líp něco méně to je nesrovnalostí vonná buď ti se do do baterie všem dělal soustředění do nohou čili musím se pocitu zbavit jedině správný jen nemít žádný pocity když máš přebere pří pocity v těle tak to není žádná jóga tak to ne žádná mystika to je jenom reakce buněčná na to světa soustřeďuješ a ta může být velice prudká například dejme tomu teď se soustřeďuju na nohy našla padl tak ta šlapadla intenzivně cítím ano to nedá žádnou práci ale o to co to znamená vůbec nic by se to seděl více ut teplo dybyste středě eště je tam před mravenčení že ano to je samozřejmé ale zase to není žádná mystika jsou seděl tady do nitra tam pocítím teplo a to jenom známka že se tam soustřeďuju ale není to přítomnost boží jak si mystikové myslí že se tady leží nebo jim to znám to to nejsou mystické stavy jsou stavy soustředností jiné než mystické ano prosím štěká abych to tady byl to pana tu slyšet ještě dnou jak si odpovědět asi na to potěšení celá vyšli ze člověk při koncentraci to řeknu na hlas vy jste bible a to se te být facto ne si při plyny no a když člověk při koncentraci se ocitne mimo tělo vlastní vůlí lační schopností jestli je možno aby se taky vlastní schopnosti vrátí nebo bude potřebovat toho pomocníka na to cela by pásce k a to je ten pomocník nejlepší a naprosto jasný a přesně působící a ale nedoporučuje vůbec příkonem tací ocitlo tělo kdybych byl třebas i operaci který jsem byla byla na pro jen s těmi vlnami asi před desátý to kdyby se byl jako tím bál a přitom podobné operaci ocitl mimo tělo a pohlížel na opačný stůl a na ty lékaře jak tam obsluhuje tak bych se byl dostal do toho stavu který se líčí v tom můdy ne a to se člověk nedostane k bohu a římané se stane těm kteří tam žijou v úrovni a to je pořád pohyb v kleci ano to bych byl z toho býval nešťastný takže když se chtěl jsem věděl že dostanu ale tézi když budou vydavateli ledviny ne když jsem chtěl přitom přejít vědomě do spojení s boží s bohem a to se nedá na litovat tak že když jsem chtěl dvanáct třídil jsem žil třeba dvanáct řím okamžiku kdy by začnou operovat vybalit by baštu nebo tak co tomu říkáte tak musí být dvanáct minut vrácením pardon v tom stavu spojení vědomím do stavení myšlení a vedení těch myšlenek do spojení s bohem rozvázání provést ano to jsem to doloval na se měli tehdy na operaci devět desátýho února a oni řekli jdete na operaci hned to že by tady na mohla odumřít je tam amen terý blokuje a jsem šel sedmýho července čtu operaci nevíme talo celkem že jsem věděl svý zase a proces člověk tak pozdě protože jsem ne že by byl měli kapacitě operovali protože jsem trénoval tím dvanáct tři a při zkušenostech které mám se musel nova devátýho února do sedmýho července abych při v takové situaci ani normální za armandovi bych to dokázal z nás to nenormální konci abych tam taky vstoupil abych ěl jistotu že tam vstoupím do toho spojení s bohem dříve než začnou ucha a že budu bez vědomí tak si pamatuju že když jsem to dokázal tak jsem stačil říkal jenom teď o to za a voni to vzali jako návod k tomu že mají začat a se pražák to a jsem ještě cítil ten ře ale jsem prudce odcházel z tohoto vědomí tohoto světa dál za to tělo ale nevystoupil jsem z něho za to the psže ono je z těla ven něco jiné za tělo a tělem je uvědu v tomto bodě bindu ano a taky tady a pak podle toho kde se s ním spojíte a teď jsem to popsal a vy to máte všemi a to nebudu tedy opakovat že jsem říkal zkušenosti jak se s tím bohem setkat když mu dají anestézie a to jsem to zkušenost potřeboval si zjistit je to při učte triku plo božím triku daleko lepší stav nebo dokonalejší stav vědomí boha o bohu než když je to bez anestézie takle žije pomáhat zbaví na z pocitu tělesnosti a ten člověk se může bez potíží snáze se soustředí na toho boha a to všechno jsem chtěl říct ale kdybych se byl vznášel nad tím stolem tak jsem říkal by si říkal že jsem promeškal tu chvíli že to jsem neodešel klece to se pořád kleci tak že by vám někdo říká jako ten budíka jsem viděl jak operujou nebo tak to je zoufalý usa v kleci co se mohl dovědět vůbec nic z toho božského vůbec nic v těle tak prosim vás pryč do toho tomu se za to musí zamezovat to se nesmí dít se smí jít a pomocí a potřebujete jenom sebe když jsem mu o těch odkazem to myslel vání že se budete třebas kovat tím se vrátíte do toho těla a opravdu je to osoba kterou si nesmírně vážím a víc než toho můdyho to byl jenom žák a ono se to vyčlení ji mám něco za zlé přitom že byla na pokraji extáze cítila se by s ve spojení s lidstvem a proto cítila utrpení jakmile se jakmile rozšířit své vědomí na lidstvo tak i utrpení jeho utrpení protože on na poznané a ona lana kráčí k poznání proto ježíš kristus radil tedy nedotýkejte jak jak šel touto cestou našeho toto cestou také ale nikdo se samosebou nedotýkal takže ona šíleně odbýval to utrpení za lidstvo toto měli mnozí křesťanští světci například ta sugerovala ber na ne tam taky pociťování lidstvo tak jestli byla extaze nevyman ale bylo to takové rozšíření vědomí že měl dojem že trpí za celý lituje a totiž nemůžu tvrdí že by byla trpěl celý vystoupit že to byla dojem ale zaručeně s rozšířila vědomí to je jasný nenajdou a ne jak hluboce a nějaký jaký míry z obsáhlo tím celý lidstvo to je to je dost podivuhodné že si myslela to této protože dejme tomu a ta bernadetta bere asurové by byla netvrdila že obsáhla celé vědomí lidstva ale rozšířila se vědomí a její pocit byl opravdu takový že odpovídal tomu úlevě toho naplno sestře díla no tak víte jsem vám předtím říkal vo platonovi že to pocit a hloubku jenom hloubku co utrpení přišlo napřed potom byla ta hloubku že opak on tam nešel aby za tím čemu vy tam někomu pomáhal nebo s někým spojil a v hloubce neviděl žádné lidstvo to se prostě zažíval jenom tu hloubku nehnutou hloubku klidnou po přestání toho strachu vstoupil do hloubky ten opravdu prozrazuje zná no ne říct samadhi ale extází že no ale potom právo pro tuto ubohou extázi zavrhnout extázi a týdny jak co takový to také nebudu číst jak se jmenuje aby to nemohlo při cha píši vám proto že jsem se přesvědčil o vašich vašich činů ne vaší a dnes naší povaze ale silné boží volání ve vašem nitru mohu vám být prospěšný do doby dokud si nepřivlastníte zmíněné dvě okolnosti nýbrž to znamená tu odvahu že to není vaše a to boží volání že to nejste je to nejste vy na to jsou charismata no a to ne vysvětlím abyste zbytečně neptal co když se to nešli tak vám to může vysvětlit lidé sice čtou slova pána ježíše krista příklad svůj dal jsem vám ale neřídí se těmito slovy proto že se jim zdá být hříšná krišnou domýšlivostí chtít následovat pána ježíše i v jeho zázracích chyby základní pochopení že všechny jeho zázraky jsou znakem jeho nesmírné lásky k lidstvu a ke všemu stvořenému a od nás se chce abychom je všechny dokázali převést do svého života jako příklad lásky boží ne tedy vlastní boží o kterou se máme opírat a které máme věřit za všech okolností budu citovat část evangelia svatého jana tak by to ale dvanáct ta verš acá ty se mi táty šestý a podám vysvětlení těchto veršů aby si zajistil že podstatné nepřehlédnete uvedu u některých veršů v závorkách číslice tyto pasáže budu potom rozvádět nebo je potom rozvedu komentáře nuže pán ježíš řekl nyní je duše se ře na úzkostí poznámka jedna tebe nakonec mám snad říci otče zachraň od této hodiny vždyť pro tuto hodinu jsem přišel poznámka dvě ta bude potom otče oslav své jméno z nebe zazněl hlas oslavil jsem a ještě oslavím poznámka třetí znovu zástup který tam stál si šel to říkal že zahřmělo jít vodil anděl k němu promluvil ježíš na to řekl tento hlas se neozval kvůli mně ale kvůli vám nyní a a to je ne a nyní je soud nad tímto světem tam jsem to nyní bude vládce tohoto světa vyvržen ven a budu vyvýšen ze země přitáhnu všecky k sobě to řekl aby naznačil jakou smrtí zemřít zástupu odpověděl my jsme slyšeli zákona že mesiáš zůstat na věky jak ty můžeš říkat že syn člověka musí být vyvýšen kdo je tam leen syn člověka ježíš jim řekl ještě jen manou chvíli od aktu poznává a čtvrtá je světlo mezi vámi dokud máte světlo neustávejte cestě aby vás nepřekvapila tma kdo chodí ve tmě neví kam jde dokud máte světlo věřte ve světlo abyste se stali syny světla opět poznám kaší to čtyři tam na dvakrát pak promluvil ježíš potom odešel a skvěle před nimi po západní trest tomu nyní duše zemře a úzkostí a poznáš na první tomu zní tak to a ti jedna tedy pán ježíš přesně rozlišoval kdo v něm úzkost bůh nepodléhá úzkosti za to bývá postihována lidská duše