Karel Makoň: 91-31A (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

jestliže se například při úlohu měl učili že tak mně dovolili zahynout nebo odejít pomocí extáze ano po pěti let extatickém obdobě používá naši schopností vyšších abyste pojedl proto není žádným klamem že se stýkali starověcí lidé s anděly a se s ním stýkal dokonce že z tohoto století no a jestliže toto uměli tak je to důkaz toho že oni nejenom tomu věřili ale potřebovali zkušenost aby o tom mohli dále psát ona by se nám za zkušenost úplně ztratí a kdyby ti to kdyby do bytosti z těch úrovní čtyři pět šest nám občas nepřicházeli a neobjevila jsem třebas osikový nebo z jako víno plnění na hmotně třebas protože bychom na ni zapomněl a ten přechod z tohoto stupně když ji tam nahoru je byl nesmírně obtížný taktéž se na nějaký mezistupeň jejich podobě projeví tak je to velice snadné no co bych ještě říkal o to je a je že není třeba by každý kdo projde tímto toto tu druhou stupni stupně si poznání abych každý člověk měl obrazový vidění to není třeba jsem je nikdy neměl a nevadí to si dokonce představuju že ten obraz zdržuje člověka že ho obírá o poznání vnitřní to znamená podstaty to obrazu člověk jsem tady měl například mám tady vedle sebe její kterým je skvělé obrazy ale nerozuměli jsem se skvělé obrazy neměl a zázemí že jsem a asi proto že jsem se nevšímaví nýbrž když jsem byl pořádný inicitivy bych tak do bych mohl kázat na svých zůstat ty jsou na testy zase netísnili sem tam psal v tom stydí u a deníky jedny pro běžný oko jedni pro duchovní o tom není u duchovní jsem psal přesně a duše je to s celým světem jedním z toho bodu mystiky sám jsem přesně jak to na které úrovni vypadá no ale a odkud to jde no eště na jednu která vás mi a obětuje pána ježíše nebo tak ty duchovní věci a že to nemá moc valnou úroveň básnickou tak mně to připomíná paní boženu určitou že víte kterou a to proto že ona taky časem slabá ale je ta jsem je to ducha a jsem říkal to tedy je to hezké ale tu chto není protože to není není to klasický víra básnický to duch taky umíral niky a je to jenom výraz naší touhy se vyjádřit a je to hezké spali ale nikomu říká že by to bylo z ducha to není kdežto projev ducha absolutně dokonalý a může dojít k jeho zkreslení a tím že to překládá za šel do češtiny nebo tak ale nikdy to nesnažíte tak úplně aby to nebylo vidět že v tom je duch že je v tom umění v každém případě to umělecké dílo takže kdokoliv třebas jako je umělecké dílo projevoval jakémkoliv tvaru jakýmkoliv způsob vždycky na tom bylo vidět že buď je v tom nebo není nebo do určité míry není duch svatý tak například rafael sám ty jsem vám říkal když se na dívali lidi a on maloval tak si všimli dne zajímavé věci on měl skvěle míchat barvy tak to bylo semeno nebo že je to tak dokonale že ty barvy dneska nevešel a sečíst živé po tolika staletí ale to bylo řemeslo kdežto jak ho v viděli vyvádět před plátnem to nebylo řemeslo maloval třebas si kristu o na tetou a říkal mistři sám si byla si kinetika před pánem ale on vám ji nemá tak věříš přijdu do drážděno a dívám se ten originál tam je origena tak se mi unešena kopyt tak méně tak a protože nás učí opravdu ježí tak je to život z ducha takže všechno co potom děláme na tom to punc ducha pochází ho a nemůžeme se splést že to tam tu pochází kdyby například nějaký a ty prosťáček jedna z ducha o šama tak bychom poznali že je to z ducha přestože to velice prosté a dokonce nesmyslné totéž platí o penízi všech takových prostá prostí nasycení to nám toto a nechali si života nebe no mu ženo a a je to božský původ to von dělal je to z ducha a jak je přitom nevědomost jeho účastně na a jaký používá ten duch nevědomosti aby vyjádřil svoji moudrost jednoduchý příklad tím dobře znát a pořád cituju oni ještě jeden ale musel oponovat a fotrovi to se mi nechce tak protože on vedle toho měl po zakladatelé řádu ze trestu ale ten dokonalý a skvělý asketicky říci a on zvykly do toho teologie neměl tu schopnost se dostat za rozum tak se vás smrti ale tenhleten majela ten byl tak dokonale dokonale spojen s duchem že věděl co je správné a dělal jenom to co bylo na a měl k tomu sílu to udělat tam kde rozum se staví proti tomu že to není možné a on se opíral o ducha a vono to všechno možné bylo že co je možné pro člověka aby to člověk udělal to ten duch mu ukáže člověku milosrdně ukáže že to může udělat no tak dejme tomu jak vám dobře známo se stalo tohleto padly jim klíče do studny v tom klášteře on byl a že do na říkal tahnout nemůžeme to je sloka studna tak musíte si pomocí duchem uchem boží ta ozývaly ducha božího aby nějakým způsobem pomohl k tomu na ten klíč a duch svatý byl tak vody a říkat obracet se na majela obrátili jsem majela a že ano majela vystavili klíč chrámu a nemůžete se touží i při svatou myslíte si to přeje bůh abyste neměli možností sloužit oni unizono řekli že ne to nemůže před tak ten klíč najdeme protože je to se to může říct na takový proč a jak von ten tak blízko k tomu duchu svatým a teď to udělal ve mi provázet a sošku ježíš to za za na provázet co ježíš kou pustili do studny a on to potom pro vás ku a též vytahuje vůbec co tohle vytáhl to sošku ježíška a šel li do kostela že jaký to byl prosťáček toto nemůže normální člověk na to při stav a tak to okolností nemá člověku duch svatý přístup protože je příliš šitou bytostí a příliš i u síle se chová ne nepříčetně uctivě nechová si rozumu rozumí a dělá přehradu takže ho nemůže toto například udělat co teďka vám řeknu o řadoví jindy se stalo že žral do něco vyvedl a představený který byl v očích žena majaliho bohem a na zemi mu řekl ty si ale nešika ty jsi člověk který vůbec nemá v sobě špetku inteligence a to ještě o před tím postem naši ten klíč a to potom přišel na jiný názory prosím buď tak dobrý a dim s očí těle si znát o tak kdyby to jako nebyl specifikovaným majela neviděl klamat tak se zeptal a prosím představený kam mám zalézt spočine abych ti nepřišel o oči se nerozmýšlel říkal do pece tam se nese pekle ba jenom za časnou velice třebas řeky na celý ten a ten se jenom uklonil odešel a ve do penze a byl tam tak dlouho než se pak znovu když se překl se oni ho nepostarali on tam by lopotí čet ale když se tekl měl se péci chléb protože je li pet tak tam chudého naši žerarda majaliho a řekl co tu děláš do toho ani není jsem poslal zástup se boží náš představený kláštera bdělé to bůh to prosím vás to byl poproste a člověk jedinečný a na do pece za lstně to ten pán bůh radil a jenomže o něm museli přít pro představeného kláštera by ho vůbec toho vyletí bez někdo to neporuší nikoho neposlouchat nebude představen tak přišel představený znechucen že takovýho hlupáka v klášteře říká si toho by byl nikdy nevzal by takhle nevyvádí o samotě zabít hladem umřít a konečně ho dostal sví pece a ten džerardo majela klekl před ním před tím mistrem líbá u nohy a říkali děkuju boha bohu že takového skvělého zástupce na zemi v peci jak to mohl vědět si tak dokonale spojen s bohem jak jsem ho vědět že tam vnitřně umřu a najdu moudrost kterou jsem předtím nikdy neměl by lopotí tojenom předivo věci jasno ty si teď moudrý ano ne sám ale bůh ve mně ta moudrost boží do šíje modli se přesvědčit a on moudře ži léčil všechny události nejenom v lásce ve ale ta moudrost měla takový dosah že když někde potřeboval jich jeho moudrosti jinde na taky omezili třebas ve viďou pít nešlo dál než do dvou překonat jedno řeknu s taky metr přejdou řekl a tak když si vzpomněla že jana majeli tak ten o tom věděl že si ten když i vzpomněl a za letěl si ta vodpíchl se ale těl prý velikou milosti to do toho místa že ten člověk do toho potřeboval od jho slyšel tu moudrost ale protože lidi byli přízemí povahy tak většinou to placen ale mimo klášter léčil beznadějně nemocné lidi léčil přiletěl a říkal bratře moudrost boží mně zjevila že proces pomoci a moudrost boží živé jak se židé čit okamžitě ho vyléčit a i to máme jenom takovýhle takovýhle se máme jenom tři to je tento josef kupertinský a naše svatá anežka česká ta prosím měla klášter jenomže nebyli do pravdu prostředky a a tak si že jo a ona když tam potřeboval toho kláštera někoho dostat do by byl jak umřel nebýt toho že ten odborného tak na si za letěla takže máme udiven správný vo tom dodneška se nad tím divíme se jich tolik soustavy zprávy o tom jak si letěla od utkvěla aby navštívila nějakého nemocného kterého potřeboval do třeba zachránit protože za něco stál pro budoucnost je ke nebo pro víru a tak dále že o to byly nábožní lidé kterým se dostavila protože a moudrostí vedla tam kde se ještě mohla daná bož nost posílit no tak to bylo než ska kdyby bylo se nestalo něco todleto tak by byl těžko papež který o tom věděl co je dal všechno si musí dát před to přednosti předložit musíte být původní nesmí to být napsal později to se musí prověřit takový svatého čím dlouhodobá záležet že je to najednou rozhodne papeže že se to řečí a pak ten proces a to řeč není trval blahoslaven a než i od roku tisíc devět set čtyřicet a nemohl být doveden do konce protože tehdy v církvi platilo že když se na hrob její tělo tak nemůže být toto řečeno co to bylo proto že budí další který měl to posvěcení duchem ten pro poznal ne se na a naše vás zažíval velikou blaženost ale nesměl tří dál a to nepřál protože ona říkala může být objevena a svaté že tehdy bude tady vídávala k nebudeme násilná po něčem to byl roku šetřit to jsme viděli o tom se přehnané a ono se přesně shodovalo ale si byl jako taky vzdáleně přitom a protože byl blízkostí spojen tím že mu pomáhal při mystické koncentraci oni ty lidi tehdy považovali modlitbu za to nejlepší ze života celý život nepovažovali za jogu ještě jako třebas při abyste novinka a takový se ještě nenarodil na západě a je takový taky nejsem ale aby to naučili a na to zadal komentovat a to hned mým ale je to poučenosti to není to pravý u myslím že jsem to duších oné partnerství dítěte dospělým člověkem upozorňuju vás že nemá tady že do toho vmýšlet se by taky nebylo smysl tak to nepoznáte to je ve vašich očích je dítě hloupé a vy jste moudří což není pravda protože rozumová moudrost není moudrost eště kousíček malinký moudrosti a jak se to tedy dosáhne toto vidění rovnocennosti partnera dětského dospělým člověkem možno omezit na tohleto jo jak se to musem ochoten potom to říct obecně ale většinou máme o tom zkušenosti a těžko se mi to převádí na základní princip a že na to zmohu než jsem se oženil a jak jsem dlouho váhal se voženit to víte sítí do a půl letech jsem se nepraví tak jsem věděl že se nebudu ženit dřív dokud nebudu mít manželce partnera rovnocenného se mnou když je dospělý člověk tak prosím a nábožensky založen a podobně tak by si mohli myslet že je to snadnou zasáhnout ale jsem ji manželka vedoucí chtěli jsme děti a je to bude horší vyrovnat se svým prvotním platné i u dětí dítě se dospělým a tak bylo třeba abych před svatou udělal jednu věc abych tu manželku nebral jako někoho koho si beru nýbrž v my poslán od boha můžete si přestát přeříkávat jako ducha ducha božího a když na to přistoupil tak jsem si za svá ho ale ničíce pět když jsem si ji vzal tak vona se strašně divil a proč nemáme děti a plakala že asi dítě nebude strašně to že na to jsem říkal a neško není platné že si to přeješ jsem jednou vzal od boha a žádné dítě nebe mu odjinud než od boha prosím buď tak dobrá a počkej si ty budeš ochotna to dítě vzít ne na základě nějakýho soužení nýbrž na základě toho že to přichází od boha a vono to trvá on si proto laně kolik měsíců ona by to nešlo a že on teďka řeknu že ten sice a radil sedm acá tého dvanáctý se svátek jana evangelisty miláčky náš páně to by mělo být pro vás měl na abyste to věděli že když se narodil zrovna a ten den jsem potřeboval aby se narodil tak se to prostě shodl a on se ten den narodil to do oplácí samozřejmě ale to dítě které jsem takhle dostal na svět to bylo nějakým způsobem odjakživa osvícené to by tadyhle je to by tadyhle náš stane ne neřekl protože člověk se na přízemně se mu tomu že vzdát není to pravda že jemu jedinému tomuto dítě se stalo jak jsem vám říkal že v třech a půl letech příček ne posteli říkal táto proč ta hlava neshořela když hořela on měl vidění ducha no a protože jsem ho tím duchem přivolal třebas to potom dál ne ukazovat to je jedno ale to vidění měl ve třech a půl letech jsem to u žádného dítěte jiného takhle to nepozoroval ani u těch vlastních tam jak tak zvaných vlastních takže jsem ho a ho dosud považuju za rovnocenného partnera duchovně stejně nadaného nebo více na něho než jsem to je no to se nebe dohadovat duchovně daného a tak myslí například ode myslí takový stáňa že ho špatně vychovával že mu připravil snídani a on odrostl celé že čechám platit nám když musí platit daně nestará kulku nenecháme máte život prostě u zadarmo protože přišel z ducha svatýho a to dělám soustavně a nic o tom neříkám proč to tak dělám a nevyčítám mu že nic neplatí o je takový dobrý tak duchovně že nic neplatí a samo sebou dostala to dívat zcestná výchova ten by by byl žena ten na to doplatil na zase účtu a protože on do poutní nechodí slíbit tomu svým řekne potřebuješ ty si tisíc k se ho ani neptám na vylité to na dobrý účel on si je li zvedne jenom vidím že ta dost ještě není mi že jo to se pozná přeci tak velký a tam zase nemá tam naše záda a když tam a ledvin tak mu to za zlý že jo tak chodím občas a tam se tito zaplatili pomíjeno od nepřenesli těšiti skocích ne ne napřed špatná zapome patnáti že je to nadějné jak se z brzo budu moci zeptat na co to chtěl a to vidím tu jeho velikou duchovní povahu ducho duchovní povahu oni byli novomanžele neměl zařízení bytu oni na to dal a je si mají společného než že byly v této valně živořil a on se na to nemohl dívat věcně se dostanou musíme vyjít za platíme ale voni prý ani neřek jak jsem s o tom mluvil že by to chtěl nazpátek vy to potřebujete tady to máte o to naše chodem založený člověk ale lajdácky on ten duch je takhle vzdali ale jánský a nišší lajdák no a to ani korunu li co co to je jak si co se váhavě ale běda kdyby mu řekl potřebuju to nebo ono o nedal ale okamžitě ochoten dán takže ono se do něho musíš touhou dycky ten duch je v něm strašně zabednění někde hluboko do uložený ale kdokoliv o něj šťouch ne tak ho dostane toho ducha navrch jenom to nedokážu s ním jsem pro a napsal evangelium svatý na a on se nepodívá a pijan mu to otevřu několikrát to udělal řeknu ti přečtu aspoň že je to pro tebe a nectím co časný nadešel a on si nepřeje ani ucho a celá mastí se ho pronásleduje ani se mu že to pro něho ale chápejte on to byl přeci jenom duch který způsobil že jsem to napsal a do dělal pro něho to na mnoha místech posloužilo velice dobře že to neví toho ducha který ho mám v sobě v podobě jana evangelisty tak se toto nestalo a proto je pro jedinečným rovnocenným partnerem a vlastnosti který nikdo ani milejší přátel nepoznají jako duchovní ale kdyby přišli třebas na moucha lupu a chtěli by tam šel bych od něho cokoliv ano ochotně udělá to mám svědka ale proč je ten je na tak zabedněnost ducha tak bez pod a sám čas mu je nešel on ten duch to to naším se strašně zlý on se nemůže posed a je to jeho nemožnost není čas nenadešel mám tady otázku velice piky vyváženou tak nemůžeme pamatovat si stoupal tak to napíši a kdyby to říkali na též ty tak napomenut psali jak to že řád visíte to nepsal víc tak teď to smažte za stav ten a tyto pusta ten taky to budeš za ra nemáš to co a tak myslím že dotazy k ptal jestli pak ten tvůj syn z pane jestli pak ten syn tvůj tomu jednou dojde jestli nastane ten čas ducha plně zabedněnost dostal navrch a on se tak z toho něco měl a vám řeknu mám naději a jistotu že ten čas nastane v tomto životě ale kdyby nenastal protože on ten čas totiž nastává jinak že ani jedna o tom neví o na nějaké pokroky rozumíte a významné pokroky on takovýhle dycky nebyl když si řikate že to byl tentýž jenda který asi v šesti letech no sedněte pardon neměl zájem o tento svět a nechal si dál hlavu na kole říkal no tady byl ochoten umřít a teprve když jako ten a pití a tak utekl od toho haněl dát a táám řeknu když vnitřní pocit že nestojí o pomíjející život a tého zmařit a neudělal sebevraždu samozřejmě tak v tom vidím že to nějaký duch to a jestliže potom měl lásku k tomuto životu vod chvíle tak je to eště ho z důvodu jako ta vina li jsem se dotekl že v tom nějaký řízení boží je no a kdyby to vykládal vydám jenom to co se nemusím přišli a ze všeho další věci o tom je dovětek byste koukali jak on pociťuje sounáležitost se svou rodinou se sem a sestřička a to by se mohli říkal že do nich zamilován protože není ženatý že ano ale do těch náhodě a do všeho prostě do se mu nabízí do do touží po jeho účasti tak on tu čest lévi ale prakticky no tak že učil například do prahy marně ale to nevadí on v tom jít pryč a jenom to zaplatili že ani neumí udržovat či o ni nako tu porobení no oni mají asi čtvrtý auto zač nemají žádný on to neopravuje možnost považovat za rovnocenné přestože ten duch je u něho do u jak si myslíte je nahoře nebo v mém vědomí to si můžete myslet po mně dělá dobře ale si tohleto o svém synu nemyslím že jenom do jenom vidím že působí jinak než u a tak se přesvědčuju že to jiné působení než u u dětí je zcela běžné že ten duch je tam eště úplně rozběhnout a že jenom dospěl lidé způsobujeme že ho zařizujeme že ho vězíme že je vespod jsem první takovou mříž udělal u toho jen tím že se chudák musel naučit i když on nechtěl on po první sítě obecné neuměl číst na jsem ho chudáka naučil před spásnější a jak dokonale potom nezačal číst normách to schopnosti ducha v sobě a že jsou bez pod kdybych ho byl učil ještě matematice a to a jeho od plakala abych ho po že do se na paty právní se učil češtině a tomu čtení a ještě prosím když se z doma tytyto budeš učit asi elimem a tyto boží za soustavně pořád a to bude ustavičný učení se na to nechci dívat to neceníme tak byl tupen na matiku a udělal jenom nějakou takovou tu mysl a tou nohou pratikou školu no je od bolí dělníkem a to je málo o navíc a ducha celýho že to je vespod komunikuji s astrálním světem li toti dělám moc dobře vím že tomu de na nervy tak potřebuju trošičku byste nespal se ten tašky a abyte pak a tak mu prostě byla ta kam tam ee ta netkví ře tak je to víra jestli nemáte kam to přiřadit tak je to vmýšlení a to je špatný nejsem to stačí ale to by měl člověk který je věřící mně rozeznat u sebe co je víra a své vmýšlení to cenu samo sebou víra je ne naučená věc to je charisma jak mně o tom přesvědčil ten představený do kláštera vyšším brodě to že on mi říkal když se mu řekl že jsem nevěřící a že je to kláštera se tady rozluštil ty nadpisy vy jste věřící charisma o tom nemusíte vědět by vám to dostaneme navrch tíž toho ducha tedy je ve nic vás připraven aby jednal tak to dostaneme jenom na tak to je víra dílech anima to je je někde hluboko člověku zakořeněna bez víry by nikdo nemohl žít tak by halda tak že člověk je ochoten žít a smysl pro život například ty že si lékařem máš smysl pro život a do násobí smysl než ostatní lidé protože přitom pomáháš lidem než to mi trubici který neví nepomáháme a máme přesto smysl pro život tak aby se mohl ještě jako pochybovat to že je to pravý smysl pro život je to možná jenom sebeláska že ale byl me tomu že to ještě není vmýšlení se něčeho ale na rozdíl od toho co je to vmýšlení když třebas nevěřím jako že nevěří a kdybych měl tady šikovný ho partnera který by mně přemluvil a abych věřil a bych na něj dal tak bych se do víry vmýšlel když se nám tu milost od boha že máme víru tvorech rys a tak se musíme když sem považovat že to dítě za rozeného partnera musíme do toho vmýšlet no na první pohled bych mohl to je jedině taky tak se musíme vmýšlet ale říkám na druhý pohled je to nesprávné a ten poměr k tomu děti nebude správný dokud se budeš myšlet to musím říct že tady uvedu příklad manželky zase tak se nikdy do lásky k tomu díti nevyšla že byla opravdově věřící a nebyla nějak osvícená se do středu tak by že to byla normální katolická žena která věřila věřím tady případě toho co zeptal nebudu ho jmenovat že on je opravdu je věřící my si to o sebe no vidíš i on si to myslí čili on se nemusí vmýšlet proč to tak jako otázku klade a kdo se do toho musí vmýšlet panečku a řeknu to dopadá měl jsem nějakou paní ke psu lze vedle bytu mého svíce a tedy praze vést becky číslo jedna čtvrtý poschodí a ta měla vědět a ona se o něho beze a protože ho se byl přednější a byla v kostele díti plakali hladem a naši je tam museli živit a se tak dokonale myslel do svý víry že úplně ztratil z dohledu co to víra je a kdybych vám definoval co je víra a tam není bohužel co je to myšlení tam ježíše jenom to je pravá víra v tom evangeliu že ano a to znáte všechno ty víš ech neví roky kdybyste věřili kdyby se jim takovou víru jako toto výško ne tak by z něho vyrostl strom z toho zrníčka víry by vyroste strom jenom malinkou víru jako hořčičné něco tak bych vyrostl ve ztratí nebeští vy tam atakdále a kdybyste mi takovou víru jakou máte na hodovat byste v rady ani byla to neuškodilo a eště eště tam byl taky podobenstí ale na tom nezáleží máš ty dojem ty tedy nebo jmenovat že takhle věříš že kdyby za jedovaté do ruky že byste to ne hodilo než člověče tak ty nejsi věřící tak si to ne to přehlídkou tvrdil to další si dovedu dostat pravdě lích vím jak na to kdy si věřící osvobodím této tohoto dilema podívej se to takhle vášně kdo rozumí řeči přírodní to je něco jinýho to si myslí že věří protože poznávání něco co přímo rozumu nedě a o ještě nevěří rozumím zří řeči a proto nejsem věřící a zvíře rozumíš nečiní a je věřící to bych taky ještě vysvětlit ale ty jsi věřící protože nerozumíš a nejšířeji vypadala kožišinky řek který a tak dále ne ty si věřící proto že s dokázal že ta víra v tobě způsobuje že jedovaté neubližuje š do ruky mám to vysvětlit nebe podle spolu s páně neslyšeli a budeme to hned nazpátek aby měl jasno v tom a bude říkáš ty že by rovnost páterem bych to odůvodnil trošku jiným způsobem že jestliže mám dítě tak a ho rád tak se musím v lásce s tím dětem od o to dítě dělit i s sebou a mezi to dítě a protože zvláště u matky tak ho tak ráda že za puně kolikrát na sebe že to je známá věc to umře tak není tak o je to nejenom rovnocenný partner ale partnera který daleko představuje to rovnocennosti protože ho učí to tomu základu v moudrosti života nejsi oddělenou bytostí a ne to člověk naučit nejlépe na dítěti ne čili kdyby nebylo děti tak byli opravdu těžko docházeli do krátí božího a proto ježíš si tak vážil taky dětí ne a že mají blízko ale že ty že ty dospělý vystihli aby si ji výzva žili v ukázat na umíněnosti dětské k tomu nemocem partnerství to ve zeova otázka musíte si myslet že to dítě když roste tak musí se nějak vyrovnat tím že vzniká v něm ocitá si to je něco nového a když ten pocit v něm vzrůst a dostat se nějaké dospělosti aby to dospělé tak musí být tvrdohlavý protože předtím neměl a teď musí pro něho získat tu du v tomto světě do se nedá jinak dělat než to za hravostí do to dítě nebrali předtím jako samostatného člověka by jako někoho umíš a to jenom o méně ceně s ním zacházet ale teď o tak musí dokázat opozicí že prostě je to někdo a záští platí o roku k nevydržení smím věcmi dětmi to bylo k nevydržení potom to šlo protože ho se zařadil mezi ostatní jáčka tak že to šlo ale a když je výtečná rodina tak tam to jde snadno protože oni se perou mezi sebou ne a tím se opájí nestačí to a to vrůstání do nového stavu uvědoměl uvědomělosti potom pokračuje dál když například dejme tomu někdo je ctnostný znamená je do daleko na cestě očistné jak pak von se dívá na ty ostatní spatra a jestliže je na cestě osvěcovací do daleko jak se dívá na ty do prost se nedovedu říct tohle tohoto předsudku jak se dívá na ty jenom mravné a náboženství není přeci mravnost pravím řády říkám na každém rohu to je cesta k bohu a ne cesta zamanout vám to vašeho švajcra závidím že by byl tak těle etický ale je to poloviční cesta musí se na něm budovat dál bez to marné ale asi mám pravdu protože jestliže se člověk zastaví na tom na mravnosti tak početní na to těžce doplácíme otcova ý růže a jsem ji tady citoval jak ten biskup její tedy byl s mravně dospě vyspělý jak po smrti se strašně dílo že mu to nestačí na nebe že on je nějakým očisty prosím to je otázka jo je správné potravu potlačovat to dost toho dítěte nedá se po jednom značně záleží na tom být jakým způsobem když to o čem že o nařezáno nadáme ne nebo jenom o přijeme když sem a vůbec žádný pochopení protože ten musí musí prodělat tak jako tak tak spojíme jeho výchozí ho do jeho vývoj mentální děti kteří byli příliš trestány mentálně nevyspělí moc daleko ale správný postoj vůči této radosti a správný od poruše to ve dosti je deseo naučit odvádět jeho pozornost aby mohl v tom v oblasti od vedené pozornosti vrůstat a mohl posilovat své aby rychle tam musím odleskem neby si dokázal jednat ne a když to to kážu to musí být trošku příchod ten tak on bez násilí se dostane rychle vývoj a překoná to hrubé jube začátky toho jáčka si kdo to je hotová farář a tak teďka to bude vědět každý je tak začneme o toho poznávajícího každý je poznávající poznání si tento svět čili to se na na mysli že ano to říkat tak to je nepoznávající boha no tak na si tam jenom za slova ale neměl obavu nebudu tomto pokračovat poznávající podle vašeho názoru je ten kdo poznává existenci boha ano čili to jsem definoval tím doufám dost přesně jenomže poznávající není jenom ten do pozná exisenci boha protože nemáme představu o bohu a nemá dřevo jeho darech může se stát že si myslíme že sme poznávající boha když máme od něho dary které s ním zřejmě souvisí dnes prvního třebas v tomto oboru nebo začátečníka die s tím začal teď nám prozradil jak to rozeznat že to není poznání boha byl svatý fantasií když on na hoře la vera ne tam si oni spal na ty hoře byl jeho ruce o li prokáži by vycházeli z toho se rava který mu od boha přinášel utrpení páně že krista probodlo a von si myslel že je to že poznává boha