Karel Makoň: 91-31B (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

poznáme boha všichni protože poznáme dary jeho nehodnotíme to jako jeho dary a v tom se snad lišíme od toho svatýho anežka zaručen svatý hranicích a poznal jako jeho dary a my si myslíme že to od přírody nebo tak tak tak aby to přesně definoval když tedy my nevíme odkud to pochází a vy si to sami nevyrovná nemám ne zasloužíme tak podobáme se takovému černou který se před pozdravím třebas a oni mu padají ale dopustit a oni mu moc lasky tak to je špatný po kosmu nebo ani upadají no to a nemusí ani třebas jest nahoru a padne sem a tam nějaký banánu on se nají a odtud to co pozná z toho banánu a samovolně to padlo že to dozrálo ne tak to je poznání velice osvobozující o nepotřebuje ani boha ani nějaké filozofie který by si nějak vmýšlel do toho že to je od boha on prostě si lehne banánovníku a těká mu padne do pusy to může udělat jejich tam dost takový to člověk není člověkem poznávající ale jestliže někdo neleží pod banánovníku a esi to na trhat nahoru tam někde začíná poznání boha to třebas nedošlo ale takhle to házeje ukázat by to tak byl tak dobrá jak a protože jestliže něco přidáme k tomu co nám příroda věnuje svou vlastní prací oční úsilím jestliže se vůbec vůči způsobem činí to ještě dál do bystrého pomalinku říkat když jsme tvůrčím způsobem činí ano to je jasný poznávání boha protože napodobujíce podle tvůrce se formulujeme čili to je to správný způsob že podle obrazu božímu-ho žijeme a ne on nechce aby žil on nebo aby nás byl podle obrazu našeho ne nebo nemusí na přitom věřit ale jsme činni prodat takový hathajogin ne kam gíty oral celý den nepotřeboval věřit ale protože pořádně oral tak se dostat k takovému poznání že byl největším světcem v indii to je době jako s takto je povídá vono mu to poznání příjde později ale proto že pracoval pořádně protože zapomínal při práci na sebe jak pořádně pracoval dojíti není že pořádně pracoval ale že přitom zapomínal na sebe tak to je poznávající člověk říkám jenom o těch přechodných řek bych stavech a nebo fázích protože to poznání sama byste lesa správně když jak třeba poznávat jsem že nejednou divokou věc to by byl nerad aby se aby to cíti slyšel tady martiš Aby se je.. je to poznání boha když se mu zjevil kristus ve všem je neúplné že zkažena plně jsem se to musím na světské věci jak ukázat vy můžete dejme tomu být herečkou pomine jsem byl hercem celý život protože jsem učil a zralém tak nemůže učit to to mu to nejde to musí zahrát kdybyste byl herečkou tak se musíte do hry kterou představuje ten co -koho představujete do toho se musíte tak vžít že každý kdo tam je tak o tento za hadr který je tím a tím koho tam hrál ne no tak to je vmýšlení je definována jasně ale čitta přechodný stavy mezi víru a myšlení věří von toho koho hra nepotřebuje věřit nepotřebuje ale vmýšlení se do víry tu víru potřebuje on po touží on chce o nich těle v jejich se nahradit myšlením a on přitom není jenom hercem on si to třebas přeje tak to je to vmýšlení které se liší od víry kdežto víra je charisma jsem o nevěděl že jsem věřící ale ten klášterní poznal že jsem v dělicí proto jsem mu prozrazoval věci který moji mi rozum nemohly dodneška si myslí že jsem nevěřící ale tam ten poznal jsem věřící do tak tady je myslím snadno vysvětlitelný rozdíl nezáleží na mínění lidí například že si myslím poradcem nevěřící Ale řekněte mi prosim vás Mirko věřila byste že jsem nevěřící zaručeně ne z bych takhle mluvil ne byste musel považovat za věřícího když se neřekl na konci přednášky že sem nevěřící vy ale ale zaručeně vypadá jako věřící že jo lidem kteří neznají ne tak jsem nění myslím že byste neumím vysvětlit jaký pána vaše modlitba i vy jste si četli pojednání velice odborně psát ne vod thomase luise né. Ale vám doporučuju není to si ta odborné jestli se to nečetli aby si přečtěte ště na čelo karma koně a to je spis který možná strašně náročný vedle toho co říká li s to a ale na výši protože ve dvacátém století máli se v tom zmatku a všestranně zaujatosti na různé strany zachovat nějaká nimi je to je velice těžké ne bohu tak se tam snadno ztrácí a tak to ta duchovní modlitba musí být takový povahy-aby byla dost průrazná ono ne každá modlitba a ne pro každého stejnou průraznost takhle bych vám navrhl několik druhů vnitřní modlitby ale především bych vám navrhl abyste si přečetli ten spis konce a příprva máte mystická koncentruje velice náročný spisy že se to se dotahovat duchovní jsou modlitby vnitřní kde tu přípravu méně potřebujeme a jsou modlitby kde potřeb víc tak dejme tomu když jde o slovní modlitbu tak ta nepotřebuje tak sáhodlouhou přípravu jako třeba jsem tam uváděl je se týkala vně poměr bližnímu ale jsou tady mezi vámi lidi kteří mají daleko větší poměr k bližnímu než k modlitbě a neměli by to tereza ne dávat před tím že mají bližší poměr k modlitby k tomu bližnímu než k modlitbě a tedy než bohu tak by si měl je že tak je to tak špatné když ten poměr tady je protože ježíš kristus a měl podle to zařídit své modlitby že i kristus řekl myší nemiluješ bližního který před sebou než á boha který nevidíš to ho budeš milovat abstraktně a- Kdežto. bližního konkrétně a jenom když si to bude k dobrým i když to budeš vědět jako vole tak konkrétní že budeš mi na sobecky zkrátka aby to řekl takhle a to že sobecky milovat to vy necháš je máš tenhle to vynechávat ale teď vám řeknu jestliže je mezi vámi člověk a její třeba sárada kte i zaručeně nejsou pro mechanické tu chvění nebo dej to proti srsti nebo neví co s tím nebo když tím začnou mechanickým způsobem se modlit do své slovně modlí mechanicky víceméně se nedokážete soustředit když jak je mi říkat mechanicky nějakou modlitbu tak do toho mechanismu přejdete když vám takový vidíme živá mi kteří takhle jsou snadno snadno se s..stanou mechanicky modlícími takže např mají nějaký s-osobní předpis jako když se prášky tolik ránu a to v poledne a to i večera tak se snad modlitbou taky vám řeknu pro ty není vhodná modlitba například říkáme mystická nebo písmenové kříšení to není vhodné protože to se tak budu zmechanizuje že oni to prostí třebas dělají život a ale nikam to nevede no nikam no na ňáký nízký-nízkou úroveň to vede ale potom dál se to zastaví a totiž jak to vím jsem měl vždycky spíše poměr k člověku než poměr k bohu protože jsem tomu nevěřil že jo a tak se to písmeno tíže a vy tomu říkáte u zastavoval samo se by na to na veden bohem ale jsem nebyl poučen o tom že když se na proto nehodí že je to jedno úvodní kapitulním modlitbě a že ji musím opustit a jsem měl klidy daleko k vnitřní modlitbě třeba tiché koncentraci nebo takovýho něco že jsem si říkal ten návod vinu tam není dosti jasný A teď jestliže je někdo podobně ražen jako že spíš poměr bližnímu neboť ho vidí a nevidí je ochoten mu pomáhat a pán bůh neví prožil v malém nemůže k němu je poměr nebo dokonce nevypotřebuje měl něco proti lítost ho dělám činím že matčiných nechtěl napravovat pána boha nebo radit mu nebo dělat houpá a že to není správný po říkání to bych neměl říkat ale říkám to to je můj osobní poměr tak to byla s ním neštěkl tak takový člověk se musí smířit s tím že mu to cvičení nepůjde a nebo mu půjde jenom jedno straně kdyby například cvičnou do dvou nohou říkal se písmene cvičení vedou na tak jedna noha to bude brát a druhá ne Prověřil jsem si teďka na-po dohovoru nějakým že u toho dotyčného člověka je to proto že on je více citovější než rozumově ší ačkoliv povolání by padalo že je tomu opak no a tak to na jedné straně nejde a druhé se to opatrně když totiž se soustřeďuju třebas do nitra tak to není ani do vás to není ani pravá strana jenomže se soustředíte do nohou tak to je levá a pravá strana ten potíže by byl tady zničil také u toho den to v pořádku tak symetrie není Tak tam bych doporučoval koncentraci které říká weinfuther koncentrace do nitra ano jenom týká koncentrace do nitra vyděluje momentálně ho se do toho pustit s vámi a poradit se jak na to protože jestli jsem říkal že člověk který nemá povahu povídavou nebo takovou jakou jsem tady říkal tak brzo ztratí kontakt tou modlitbou a ona se mu na jemu znemožněna nebo tak nějak ale přišel koncentraci zase kdo nemá bdělé vědomí takového druhu že by jako nemohl se zaručit že mohla výklad řídit auto a to myslím že je to ta osoba se kterou jsem teďka mluvil. ta zase jiné potíže při i ke koncentraci že je tam jako se to na nezmechanizuje ale ona místo aby zvyšovala a potenciální do i to s níž věřte koncentrace a také co na to je to takhle koncentrace není koncentrace na nic a tam musí být pod udržován program nebo obsahy koncentrace jak je to bez obsažné tak se to rovná písmenové a privace která se pro málokoho a ventiloval sune to je chyba a jsem na nějakýho pana pátka ho v plzni ten na to nepřišel a do smrti dělal koncentraci písmenovou a li si ho slyšeli v okamžiku smrti bylo písemná když umíral to byl s-vážený plzeňský mystik a nikdy nevynechal a městě když umíral tak něho ta písmenka hučel on pořád říkal vnitřně i neuměl ovládat proto říkal taky trošku nahlas e se dobře poslouchat tak jsem přišel že o to jméno boží no ale když jsem s ním byl předtím dávno než jako umíral tak jsem vystižen do určité doby u něho neměl žádný vliv budu mluvit za něj a eště za nějakýho řezníka šafránka svědčili za ručičku a na měli podle ventura takové důkazy o tom že tou správně že pro normálního mystika nemyslíte žáka vydobyl příklad jak to jde kupředu oním takové stavy a takové a talisman a po těle šel to a stigmata a nevím co všecko to neučená je li toho tolik že ten si o takových lidech myslím tohleto buď je to člověk který brzo zemře a proto se mu dostávají tyto ti to byla paní brtnová v tom zlý a nebo je to člověk který budou fantazii takže vůbec se nepřidá to že ta a ta která nosí jsou falešná smažte to představa tímto příkladu takovým stigmat vyprodukovat to samo sebou že to nedělám a jsem si to opravdu si to vyprodukuje takže dejme tomu u paní kamenický tak tam je to něco podobnýho vona si to vyprodukuje vona na ten pátek čeká a není li se přitom cum to tam že se na to čeká jako na úlevu a ono se dostaví zatížení při tíže že pásek nestojí za nic protože čeká na to na něco co si na to se čekat nemá ale jaký to neprosím vysvětlit i bych teďka se snažil o to a to mně velkou práci abych vám řekl pokud moc no tak aby tomu aby to každý mohl dělat co je to tak zvaná tichá koncentrace nebo to se zase za nitra aniž by se to zmechanizovala a jak udržovat to vědomí tak aby se zvyšovalo že se stával například pašu mi tady taky pominou pomohu a ve se lidé o mně říkal jak je to možné když včím tak jsem z toho za půl hodiny unaven tak že nemohu dál kdežto když cvičím nebo jsem cvičil lépe že se k takového nedělal ale totiž to moje cvičení proč to dneska nedělám to jsem se od role protože to je tížen bylo volání boha do mého vědomí a když přišel co bych volal teré smysl to by pán bůh vyčetl co voláš a-ne..copak nevíš že jsi tady to jako ta julinka řekla dyť ste strejčku při tom byl. něco takovýho podobného takže nemohu dneska bohat pána boha mečením jiný charakter spíš o sem to že můžeme domluvit o jsem že mu že komu třebas také takový způsob doporučit když budete chtít in že to na vás budu muset do hlíd abyste není naše nějaký na nebezpečí a ne že by z toho nebylo nic to je špatný tak se pustím do toho návodu modlitba do nitra nebo jak myslím myslíte na ni nebo bez představy nebo tak nějak nemusí mít základem obraz vy si nemusíte nic představa v tom je druh ano to je uprostřed jsou například nemusíte protože ta představa může být opravdu jenom představou a ne musí mít obsah čili vy si musíte dávat pozor aby se do toho nitra soustřeďujete aby to mělo obsah aby se třebas neviděli obraz srdce páně uvnitř to bylo správné svatý martin marie a o které která se dostala k tomuto této zakládala vnitřní modlitby jsem do středu prsou maria markéta ala kok francouzka ano a ta modlitba byla zjevena bohem no a když se modlí a zjevena bohem to a to jiný účinek než například jiná modlitba na říkal že to modlitba jich rány před veškerým dodat je na namane říkat co všechno ona jedla aby dokázal jiné že to není nepůsobí oni ty kněží zkoušeli co všechno vydrží a on to všechno s dar a za stav této malinko nitra musím nesmí mít pouhý obraz musí mít obsah takže se modlím třebas do nitra tady šest tu odpudí nám takhle prsty a že si zhora je to místo kam se mám soustřeďovat malíček na pupku tentýž a to je mi tady pátý tak tam v tom důlku že je to místo kam se nořil to je hezké že to takhle přesně vím tam ten bod bindu který mluví indové ale kdo z nich se soustředí takhle do toho centra a on to tak nedělají protože voni do na to zdola nahoru z a to tam hadí sílu a co na ten zbytek hadí trám pracně dotáhli na soustředil a to je snadný protože tam a ničí a ta je podporuje z nitra je že to třebas slabý aby pro teček tak je to velká podpora ale my kteří jdeme rovná do toho nitra pozor to podporu nemáme a tak vám musím říci že jinou pod tou kterou máme mít a kterou by tedy potom nevejdeme je obsah na který se tam soustředíme to není obraz nýbrž obsah viděti rodíme ti obsah obraz například obsah tohoto soustředění je takovýhle smím ustavičně zkouší jestli je milující se báje se milující víc než jenomže ona je rozlišující v tom smyslu že přednost příjemnému před nepříjemným že se to vypracoval bude ta a že například si nepřipraví mi která by neměla nějaký hřích no a tak dále to nebudu a to za za všechno co o něm vím to by vás se netýkala ale jestliže je tomu takhle tak ten stáňa není schopen vlastně aby byl připraven při přijetí vyšší lásky boží která nerozlišuje zásadní když si oni rozlišující příjemné nepříjemno nebo rozlišuje člověka on ho nezačíná vidět a žije mu protiva anebo jeden v nepříjemný že to tedy je daleko od tohoto ideálu když se milovat a umírat milovat prakticky buduje správně a něco v tom onomu chybí a je to vliv výchovy lich prostředí a v zaměstnání hlavně že ho musel něco rozlišovat co vedle toho že je to správné otče otče ho chtěl tak aby to nebylo jenom dobré a správné aby to bylo také krásné a a to znamená příjemné takže on například dejme tomu potřebuje takové vnitřní modlitbě naladění rázným a když jsem říkal obsah a neznažil formulka který by se měl člověk držet to tažného jiný obsah někdo třebas do protože je citový před tam před citem do tohoto středu nemá i třebas určitému druhu povolání nebo ne práci třebas umělecké nebo že se lépe no nebo třebas jako martiš účetnictví že a plánování kdo to je tady anička diví ho sem poměr kam je dbát na to čím ten člověk byl a zaručeně se modlitba do nitra nehodí pro povídavýho člověka naprosto k tomu tam to povídání pořád vadí a pořád něco slyší a když se do toho nitra jakou ne tak tam líčí hlas no to kdybych slyšel tak se do hlásit vládni protože do to když a ne o do nějakých odborníka všechno můžeme vyléčit v tom vládními ale když někdo slyší hlas tak to tam to je velice těžko nebo vůbec nám to nejde no tak to nic takže do se tu tedy hodí to tu vnitřní modlitbu to se ho díte tam se o ten kdo zažil poměrně veliké utrpení a uměl ho přejít bez nenávisti a jsem si tím tím tímto způsobem dorostl pást ano protože záleží na tom jak se dorůstá i s utrpením tak je to pravá ska nebo ryzejší láska o tak nějak když to není spojeno nenávist nebo líto nebo takový to tam nesmí být tak eště nebudu se říká i při to tu znáte dokonale ale řeknu vám na že málokdo měl příležitost projít utrpení tak aby začal mít nenávistí těm kteří mu to utrpení způsobili a takovým člověkem například to dívá znám který nemá nenávist vůči těm kteří mu to utrpení způsobil zemře všímat bo nesvítí či ne živá nevadí a již vedle dívají nějaký utrpení zažívala aby se s tím vyrovná se zase na citově že mně a v náruči oné zvaní nařízeno je to nepříjemné je to drze je to je to je to je to kruté ale ona by byla v tom obrazu o kterém jsem vám mluvil že ho hotový nedospěla nesto moment ona dodělaní proto ten pravý obraz poměru k bohu protože toto zažila že ten citový život se dovršil takže on se do něho vědouce pán bůh kdežto věčně lidí ten citový obdrží anebo naplněný věcmi harampádím bych tak řekl ano a tam se pán bůh nevejde tím kdybych čte chtěli k tomu něco říct než du začnu jsem ochoten prosím zastavte si a v sodo konkrétní věcí ne ale jsem mohl a že by to někdo považoval za předpis a bych měla bych místo tohleto považovat za přípravu abyste předpisu dělal každý sám aby ho měnil pružně protože každá z koncentrace zváště do nitra nějsou souvisí cítíte odnětí jíti citem lásku srdce musí seřídit podle toho jestli ten člověk to co se toho času otevřen nebo lidí nebo zralý nebo unavení a a tak dále a podle toho zařídit tu vlastní koncentraci ničivé pis jednotni dát by znamená vědom výpadní by mu to šlo mi to nešlo a zanevřel na celou ten ten způsob koncentrace víte to se dává předpis do koncentrace třebas tady novická za to může být jednotné tam nanejvýš by mohla při být těžkost to že se budete divit a tam a žárovka ne by byla potíž v tom že neumí dát jazyk naší k víte to lásku a jsem budu sem se soustřeďovat že tou rukou probíhá ani chci nebo nechci nějak prana a tady se rozbíhá se sem a tady s začíná být neutrální pole a tedy je totiž jiná rozumíte tak se to mocně se dostat ochudí ani nevidí no jako když teče to tady této tady a tady to neteče je to balast to ano ukázat malíčkem tímhletím protože tady je toho všeho prýští prana z konce ovšem když si ukážete a trváte tam tak dlouho jako tou rukou tam je tomu s tou rukou tvou tam jít o na ten pohyb samosebou to není vůbec žádná koncentrace do nitra je to pohyb ale se obejde te při této přípravě bez toho pohybu tou rukou tak je to daleko snazší koncentrace než když byste to neudělal jo eště dělal čili to prosím icha o věnovali a je v jednom obyčejně neříkat soustřeďovat se střádá tou se se se taky týká on se práce je tak musí proudit aspoň okamžiků viá jačí nám o věnují od vory nosními stejně dech ano a tak vám poradím jak to zařídit aby se měli co dělat z chtěné tak to je nese jestliže teďka cháma je vých tady lety ve tím levým kdybych chtěl kdy víc s tou tím pravým tak při tísni tu ruku nebo s mu na to ještě nějaký počtář k aby to bylo tištěn dokonalý nebo síle hnut dokonce a to a na tu nebo stranu aby dostal na dopraví dívky dech a dostanu zaleze i ten dech do pravici nebo když to přechází jen na druhý a je to stejně se tady jako tady tak je to vlastně správné a po této musím dát začal jsem správně tak to prostě dál potom se to nese pro ono to přejde potom do toho centra samo samovolně to to je to co se samovolně nedělá to co v přídavné a voni to znají do všech podrobností indové neznáme tak to jsem vám řekl na to zapomeňte to je jenom takový přídavek menší když ten mladík byl tak taky vás to něco musím říct že jo a bývá to tak že kdybyste byli zdraví tak musíte si vám otázku kterou dírkou máte dýchat ve dne tak kterou v noci když se to a zabrzdit rýmu kterou dílko máte dýchat abyste vy mu neměli to naší naší oblasti do jeho děním je to dost důležitý nemířím si nemůžu dovolit být často o si se pořád smrt ale to není í mám hodně sil očích a proto do poměrně dobře vidím na to stáří kdybych kdybyste mi sami kdybych neslzel pořád ta taky to neteklo nosu a vono mi to tady těmi dírkami nejsou spojit spojíte nosem řeči na se jako by smrt ale to není žádná lima velký a tomu říkám téměř bez kešab vůbec dobře řítil ale měl by je ten by měl odpovídat když to do nitra přesně po možno přesně mému momentálnímu stavu mysli ještě je člověkem který například byl napaden v tom svém citu láskyplném tak bych měl dělat proti tah aby ten sice zastavil jinak když ten proti tak neumím udělat víte co v tom veliký výletě tak neovládá se podléhám tomu špatnému citu rozčílím se na to že někdo třebas nemiluje bližního nebo o obalamucuje a tak podobně tak viděl že tohleto indové dovedou to je dobré že jsou lžičku vyrovná ježíš si to mezinárodní ani to vidíme když zase deme s nimi k jednomu stolu tak vynechali úplně jinak než my jenom podivu podle že jsou tak dal se pověrčivý že si myslí že voni a s indie něco než voda do odnese o tom o to je to něco jinýho ale ta voda indický řek je špinavá ne oni si svízele svatá a nedošli že z jany řekni jsou svatý ale kdybych s nimi jednal taky řeknu ten zaručeně samkara bych to za bůh že vodou ne tedy poznal že to a že tam nějaký ten klepáte podceňovat ale příprava sama koncentrace se k tomu na by při první například pro tu koncentraci do nitra musí být připraveni zaručeně soustavným pěstování lásky k bližnímu a ta se vám to nemusí nedělat při koncentraci na boření tedy do středu čela láska se láska pán činná a celosvětově svůj schopnost rozeznávací správnou a k tomu doznání nepotřebujete nás bližnímu takže ten čang nemusí být milující a vůbec žít někde ašramu a oddělen od schopnosti aby lítosti někoho milovat a nic se mu nestane ale pak se může stát nakonec že si myslí že je na vrchované tam to že mu tam tříbí ale každá cesta ačkoliv tam na něco chybí zásadního protože je to exkluzivní cesta to co ta joga vynechává k tomu tam na konci na konci chybí tak například dejme tomu špatná cestě lásky chybí na konci poznání a to poznání které začíná to na nou nebo míří k na nebo a jak tomu věří tak to na to tříbí láska takže tento ta půdy když tam přišel a zažívá se nad tím to páně oněch do k nebo jistou vo to svatýho ohně se rozčílil že mu láska se mu nedostávalo tak víte že by to bylo strašně široký pole platná nido vede se se od sebe zbavit a když se nedovede tak také člověk vláčen tou vlastní vůli a jsem řídícího důležitějšího o vnitřní koncentraci a vnitřní koncentrace vyžaduje pro obsahu taky ještě způsob jakým jednám sám se sebou a jestliže nedovede si sebou vycházet správně v tom řím potom jak tak vás se ta koncentrace nedaří protože ono tady platí velice blízce platí nemiluješ bližního jako sama sebe a tak dále že to nemůže být na boha a to je láska k bohu a když nemiluješ nebo když správně nezachází č lépe řečeno s a to je milování ze sebou tak ta ta koncentrace potřebuje nehodí když se nad sebou například rozum že si taky špatný nebo tak nedělejte to tím se nepolepšíte teisté konstatujte to a snažte to přetrhnout něčím lepším na ne se k tomu jednat tak třeba tak by se normálně nejednali protože se chcete připravil a na spojení s bohem a tím že se jednáte proti sobě no tak to je takový důležitá vydává že tam toho víc bych se k se jenom zeptal by šel na další téma než na to tu koncentraci jestli by tedy seděli něco co by se potřeboval ještě tak to vysvětlím a v když jsem rozčilen a přistupuju ke koncentraci tak to obyčejně nejde když jsem roztěkaný mi to nejde a tak v tom případě bych neměl přistupovat noe koncentraci nýbrž měl bych napřed mysl uklidnit to co nedělá tak že ho myšlenky prosím vás nýbrž nechám je volně plynout pozoruje stanu se pozorovatelem myšlenek a při tom pozorovatelském stolu zjišťuju že oni se zřeďuje nich není nic jestli náhodou neusnu tak moudrá vně koncentrovat mysl vždycky musí být prázdná prázdnou nádobu když ta moc myšlenek tak někdo třeba musí původní překlad než se mu než to všechno z obavy nejsme se s tím ale bavit když jak se to vás trápí tou se nebaví ten nýbrž pozorujete rozdíl proces a když vidí obíráte tak tak tam ona chytne odnože a potom nemá s žije daleko bohatší než předtím ale když jenom pozorujete tak to na těžce snáší stravující oheň a to z na myšlenky a proto stanovisko pozorovatele považovat někteří za velice důležité tolik nebo snad to moje chyba ale si myslím že pozorovatel a poznal a ten rozdíl především volit koncentraci správnou tak že bych se stal pozorovatelem a s tím začít to považuju nesprávné protože člověk tak ho pozoruje se tím unaví když když s tím začne a dělat jenom to co dělat že potom nakonec ani nepozoruje ani nemá mysl čerstvou ale když někdo rozčílen tak je čerství a tak rychle zakročit pozorovatelství a ne déle než se uklidní ani slinu nečekaná ale sníst mezera a když to takhle děláte tak se dostane tedy v třebas to líčí koncentrace ti je vám teďka jsem to na víte to jako nevim abyste se i ruku domě abyste věděli že jsem to dosáhl musí se že se do koncentračního do koncentrace soustředění jak budu soustředěn tady mám blízkýho souseda li taky a ty jsi mohli zjistit že okamžitě reaguju najisto myšlení protože se soustředím třebas na obsah toho co říkají jak si začnou tak předvídá obsah nemyslete si že to je inteligence ne to je způsob na cvičena protože nám ten obsah a říká si eticky vím co si žít a jsem možná míry ale obyčejně jen obyčejné mohou zkrátit naši debatu ale soustředění nabývám správný vyspím že samovolně pokud se samovolně přestanu myslet na sebe a na de ne ne ho zastavovat uměl zastavovat když zastaví dech co se musí že jsem soustředěn tak zastaví se dech a dycky ukazuju ukazuje to takhle do zas umí dobře střílet mít dobře víme tak nemáš pohyb to je rodí tak že nemáš ten výkyv ky jo to je důležité takže když zastaví se ovšem pokud možno samovolně že se protože se soustředí tak dostaví nechán protože se sestava de opačný že a tak to dopadne tak že se straně soustředit takže kdybych vás chtěl říkat přede jak za stavu jak se soustředím tak že se dívat co jsem se soustředil jsem to udělal radši tak rychle abych nemusel nevypotřebuje vůbec dýchat luku si nedělám žádný násilí ale jsem tak na trvání za tu chvíli co střed na jakýkoliv program který předložíte to potřebuju okamžitě na to jako a to fakticky samovolně dva zastaví dech ale na tak krátkou dobu že to vůbec nepociťuje jako zase ten dech že jsem to vůbec neřeknu jsem rád a kompletně li vyříkat ze začátku když se začne s koncentrovat nebo se modlit vitřně tak musí zvolit nejenom stejný čas ale i stejné místo a stejné obrácení těla to si musí zjistit a když je na jiném místě než doma tak musí stejným způsobem obrátit své tělo a na stejný směr proto není tak špatné nebo ne duchaplné že ty arabové se modlí tváříme ce že ano to je dobré a takže když se modlí jiným víno místa než vodě třeba žili tak třebas obrací potom na východ nebo když ho na západě ne takových lidí je pro daný celý máme jánský a obrací se čistě na východ se a je proti tomu že a když ho nech tak od toho myslet a to beze zase a tak dále tak to mění podle toho kam jdou tak místo směr tak by se doporučuje nemění polohu tak se poučili o modlitbě se vůbec nehnout ale vůbec ne ani malíčkem na tohle zralá důležité jak jsem sebou hnul někdy tak se celá koncentrace porušil soustřeďovat se nikdy na pocity nýbrž na cíl a teď to není věší cílem není například při do to koncentraci střed prsou jak by si tak vám to ukazoval nýbrž bod nejí ají bindu který kterým prochází se tam není ale tím tím se