Karel Makoň: 91-32A (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Bindu
není
tam,
co
já
ukazuju,
ale
tamtudy
se
k
němu
dá
projít.
Tak
když
mně
to
nejde
soustředit
se
do
toho
nitra
já
vám
procházím
tím
bodem
až
do
nekonečna
a
tam
se
setkáme
s
tím
nekonečnem
a
tamto
soustředění
zaručeně
to
není
soustředí
na
tělo
prosím
vás
soustředění
do
nitra
tedy
do
středu
prsou
není
na
tělo
a
také
soustředění
do
prostředku
čela
čela
není
soustředí
na
čelo,
nýbrž
soustředění
na
východisko.
Nervové
z
mozku.
zase
to
jim
susin
východisko
nové
nýbrž
na
proud
přicházející
z
mozku
a
ten
já
jsem
on
de
eště
neproudí
aby
to
byl
bez
aby
to
byla
tišina
sebou
může
zase
taky
používat
toho
že
když
saulem
mezi
obočí
tak
se
taky
sta
už
se
ukázat
to
tak
je
to
možné
je
to
všechno
ještě
nebo
ještě
nějaký
do
trní
mi
ve
vašem
klidu
odpočinku
nevyprostí
a
tak
dále
když
já
večer
se
mi
chce
spát
tak
já
prostě
rychle
ale
bez
spěchu
rychle
znamená
okamžitě
jak
si
lehnu
hned
odevzdávám
se
celý
Bohu
a
protože
si
byl
na
cestě
existenční
tak
mu
to
dávám
řeší
tělo
a
ostatní
se
nestarám
jestli
přitom
odevzdám
duši
to
mi
pořád
jedno
protože
jestliže
rychle
usnu
a
já
třebas
rychle
ustupovat
totiž
je
velice
rychle
jako
když
kam
nehody
vody
hodí
a
tak
nemusím
dál
nic
vědět
nic
o
ni
starat
i
když
to
říci
byste
měli
všechny
v
hlavě
tak
se
vůbec
nezačne
soustřeď
to
a
to
byl
a
když
to
mechanicky
nejde
a
já
jsem
na
to
soustředí
na
ten
přechod
tak
to
poruší
například
dejme
tomu
jsem
poruše
mechaniku
jiným
způsobem
že
jsem
nocí
pracovat
zásadě
a
hlavně
protože
jsem
měl
bolesti
v
těle
a
vedle
ní
nemám
tak
jsem
pracoval
nože
a
to
probíhalo
jinak
síly
a
tak
ty
bolestí
přestávali
tak
vám
neradím
vůbec
než
se
soustřeďovali
na
to
na
ten
přechod
nýbrž
abyste
prostě
pokud
možno
neměli
myšlenku
která
by
měla
povahu
plánovat
abyste
nedělali
program
nějaký
tom
opusťte
veškeré
myšlenkové
jak
program
i
citové
program
a
tak
snadno
usnete
jaké
myšlení
si
nepřemýšlí
ně
to
a
něžně
to
na
tak
on
snadno
ztratí
ale
on
to
neměl
nikdy
n
snadno
ztratí
zaujetí
vono
mu
to
zaujetí
dycky
chybělo
ale
by
na
ty
chybí
vám
nemáte
tolik
peněz
aby
si
je
lidský
did
indie
na
nějakou
horu
nějakým
mistrovy
abyste
se
zaujetí
zase
posílí
přítomností
vedeného
tak
prosím
vás
to
patrně
s
tím
ten
ind
který
ten
ladí
sme
navštívil
říkal
vy
se
liší
od
na
zaujetí
by
se
liší
jeho
vás
technikou
ta
jevila
vaše
zaujetí
skvělé
pokud
opravdu
se
těmi
mystiky
nebo
těmi
věřícími
zaujetí
vírou
to
znáte
dobře
já
vám
ten
příklad
řeknu
ještě
si
abychom
to
opakoval
co
je
to
zaujetí
vírou
a
zavolat
s
ale
taky
řeknu
láskou
a
všechno
jo
tak
to
musí
musím
dotknout
příkladu
ježíše
krista
a
svatí
celý
a
is
a
vy
to
budete
žít
když
byl
kafarnau
na
břehu
že
akce
galské
a
ježíš
tak
přišel
za
ním
se
ničím
ský
a
říká
můj
sluha
umírá
a
já
ho
mám
rád
by
tak
dobrý
a
pomohl
mu
přišel
na
pomohl
mu
nepřišel
pomohl
mu
a
on
říkal
tak
já
tam
vám
půdu
a
ten
sváří
kam
to
já
mám
taky
podřízené
nikam
nechodí
mě
mi
nařídím
a
oni
to
udělali
jenom
řekni
bude
u
zalezl
zedník
s
a
to
je
pravá
pravý
pravá
řek
bych
ne
představa
ale
praví
za
správné
víry
že
on
ho
za
držel
aby
k
němu
ten
ježíš
nešel
až
še
k
nepoznal
jsem
větší
víry
v
izraeli
než
tady
u
toho
setníka
i
domu
ty
a
přesvědčí
štěstí
že
co
je
tu
li
služebníky
zdráv
ale
prosím
vás
tady
ta
víra
takhle
prokázaná
to
je
tak
ohromná
síla
že
musí
být
pro
ní
v
mitru
obdoba
na
cestě
lásky
jaká
pak
je
tam
obdob
jak
to
ukázal
ježíš
kristus
na
cestě
lásky
toto
pochovali
jako
nejlepší
víru
a
co
pochválil
a
za
největší
lásku
velice
jí
jako
dekorací
jaký
takový
považte
příklad
a
jeho
života
že
kamarádem
no
tak
samaritán
chudí
vší
už
no
přímo
příž
pobyt
jana
pod
křížem
v
okamžiku
kdy
ježíš
umíral
a
kdy
byl
jan
velké
neteční
že
bude
na
čem
že
jeho
jsou
jeho
účastníkem
nebo
učedníkem
nebo
přiznávám
o
tak
nějak
tím
tak
tam
těch
příkladu
je
strašná
fůra
o
marii
dělali
a
naší
malé
do
té
krásný
příklad
jde
mi
líto
že
ty
mužem
na
to
nepřišli
neboť
já
řeknu
aspoň
ten
výrok
ježíšův
s
toho
nehlásí
k
jeho
nohám
a
plakal
a
svými
se
sami
kropil
jeho
nohy
a
farizeové
přítomní
řekli
by
věděl
jako
ženskou
setam
stýká
a
řek
že
jí
odhodí
já
odborné
tak
by
to
byl
možná
mesiáš
ale
takhle
věření
ženy
nevidí
než
platná
a
on
nemluvil
potom
špatností
nýbrž
po
dluhu
než
paty
má
dluh
u
boha
tantra
a
vyklá
nic
i
za
lítosti
že
zdánlivě
se
vyššímu
ne
toho
není
to
pravda
jednat
špatně
znamená
mít
duh
a
tato
měla
píšou
dá
říkal
petrovy
ba
dlužníci
genžu
že
moc
ke
málo
pánu
a
oběma
pán
odpustí
domovem
a
jačí
ten
oblst
na
více
a
on
jí
bylo
hodně
odpuštěno
ale
nejenom
to
tam
byla
protiváha
eště
míněna
protože
ona
hodně
milovala
a
z
čeho
jste
to
mohli
usoudit
že
já
jsem
přišel
na
jste
mi
neumyl
já
jsem
přišel
ano
jste
mi
po
umytí
neuzřel
a
mě
usušil
svým
slzami
čili
ta
prokázala
tím
co
tady
udělala
komu
konkrétně
bezprostředně
lásku
ne
že
nějaká
že
byla
nějaká
prostitutka
to
to
ten
přitom
okamžik
kdy
prokázal
lásku
k
touhou
vůbec
neznala
o
kterém
jenom
věděl
o
jeho
dobré
pověsti
ona
se
totálně
od
ní
liší
a
toto
že
se
totálně
liší
a
způsobilo
u
ní
ten
cit
pro
člověka
který
je
jiný
který
je
lepší
tak
to
je
dobrý
příklad
kvasem
trati
a
nemířím
ke
svatýmu
účinku
ano
tak
tak
má
být
askezí
jestliže
já
očekávám
koncentraci
spojovací
vůči
nektarem
a
tak
je
to
něco
úplně
ho
když
nemíří
za
tím
podaří
učí
a
ona
ho
má
muži
už
ví
učit
vosího
příkladu
dovršení
a
to
mi
není
náš
tak
nemyslí
že
já
jsem
míří
když
jsem
šel
do
toho
muže
a
jaké
koncentraci
která
by
měla
spojovací
účinek
já
jsem
vám
přišel
a
při
smrti
si
větu
prosím
vás
upozorňuju
vás
že
vám
pořád
cituju
větu
kterou
jsem
tam
nepřečetl
je
tam
přijel
daleko
ř
delší
větu
ale
se
něho
obsah
ano
já
jsem
tam
přečetl
větu
tento
život
je
mostem
do
věčnosti
a
když
se
na
ní
nezabydlí
tak
tam
tímto
mocem
svého
života
přejít
ano
jsem
říkal
myslíte
že
já
jsem
před
tím
pomyslela
nějaký
spojovací
účinek
této
četby
neměli
modlitby
vůbec
ne
a
ten
stačí
že
se
okamžitě
dostavil
že
jsem
se
podobal
člověku
který
tady
nemůže
do
větou
na
záchod
já
sem
se
nemoh
místa
hnout
nemohl
jsem
dojít
nikam
ani
před
dum
nic
a
ono
je
to
prostě
chytlo
popadlo
já
jsem
byl
v
tom
stavu
soustředit
nosti
která
měla
povahu
spojovací
to
je
jeden
způsob
že
když
člověk
nemá
touhu
po
tom
aby
se
soustřeďoval
tak
že
by
to
měl
spojovací
touhu
nebo
nemá
touhu
po
spáse
to
je
to
též
tak
ta
koncentrace
je
nadějnější
vždycky
když
ta
touha
jen
zbude
na
tou
přípravou
spíše
než
tomu
mentální
touhou
případ
takovým
například
u
mě
to
byla
příprava
tak
se
se
obětoval
pro
rodinu
to
byla
tak
zaručena
příprava
že
proto
stačilo
jenom
dupnout
a
už
jsem
byl
v
té
správné
koncentraci
se
kolikrát
na
na
namáhat
aby
se
tam
dostali
ale
když
ty
a
už
i
věda
to
případ
tak
je
to
řek
v
duchu
nebo
a
abych
použil
příkladu
marpa
milarepa
kdyby
před
tím
byl
netýral
ten
marpa
učitel
toho
žáka
milarepu
tím
že
mu
je
čas
ta
věc
výtečně
domy
na
různých
místech
tibetu
tak
by
se
byl
ten
marpa
deska
ve
tím
zasvěcence
a
protože
než
ten
marta
byl
zasvěcen
to
zmamená
než
mu
bylo
ukázat
zrak
ó
jak
se
má
správně
modlit
aby
to
mělo
podati
účinek
aby
to
mělo
spojovací
účinek
tak
ten
marta
nechal
takhle
se
trmácet
práh
a
mučil
ho
zkoušel
jeho
víru
v
šeho
sou
že
na
to
a
zaujatost
a
když
lišil
tak
zavést
je
veliká
tak
potom
ho
zasíti
stačí
tak
on
se
ta
se
o
tebe
nehodí
pro
lepší
kdyby
jim
mlátil
obilí
se
rozpadnou
slámu
ale
když
té
takhle
kdybych
měl
při
koncentraci
usnout
tak
i
asi
nechá
odevzdal
se
oddá
se
odžas
bohu
ne
a
usnu
máš
se
listím
tak
se
do
toho
pustit
to
není
sat
času
nemáš
správnou
míru
nevíš
že
musíme
jít
k
bohu
celý
jsme
li
unaveni
tak
tam
ve
minutou
částí
která
ještě
té
na
věda
víš
a
to
je
strašně
malá
částečka
to
nemůže
mít
nikdy
spojovací
účinek
takže
když
já
se
vyspím
tak
je
to
bezvadné
pokud
se
vůbec
někdy
vyspím
když
kdy
se
vyspím
tak
potom
do
tý
koncentrace
můžu
vloží
všechno
lační
se
myslím
proto
abych
tu
koncentraci
dělal
správně
abych
tam
byl
celý
abych
byl
opravdu
dělí
upozorňuju
tě
ještě
na
jednu
věc
že
bdělost
a
bdělost
rozdíl
a
tamilskou
známe
odpočinu
tos
a
že
neuspí
je
jedna
bdělost
a
druhá
bdělost
je
spím
poctívá
v
tom
že
jsem
tak
zaujat
něčím
že
nemohu
od
té
zaujatosti
ustoupit
a
tím
méně
mohu
usnout
takže
já
doporučuju
když
tu
za
letos
nemám
a
mám
třebas
východisko
srdce
že
ho
zaujmu
nějakým
připraveni
citátem
mám
založen
třebas
kempenským
zničiti
papíry
ne
a
zrovna
tém
papírek
a
přesto
pozorně
a
na
mi
to
dostane
do
té
za
vstau
nad
nadšení
protože
býti
božtí
jak
vy
už
tady
řekové
to
je
být
nadšen
oni
tomu
dobyl
přišel
s
třebas
toho
daru
říkají
božtí
a
neříkali
z
božtí
říkal
byla
entita
naše
ono
ten
bůh
nad
a
víte
jak
ho
ten
duch
mohl
nadto
že
ten
dotyčný
který
tam
šel
k
tomu
bohu
tam
nesl
dar
a
tohleto
budu
říkat
nahlas
aby
mě
či
slyšeli
nes
nikdy
bez
daru
nešel
jaký
dar
ten
člověk
na
to
dělo
s
nesl
né
se
tam
své
já
toho
satanáše
a
pána
boha
nemůže
po
splnit
nějakým
či
tam
přenese
se
do
náš
nazvané
se
svoje
já
nepravé
malé
já
které
žene
vodu
na
svůj
mlýn
tak
ukazuje
dobrou
vůli
že
nechce
mít
tu
překážku
která
je
největší
svoje
já
která
stojí
mezi
bohem
a
tím
vyznavačem
a
tak
on
si
ten
bůh
o
tomto
případě
o
a
apolona
a
to
já
a
ten
člověk
s
začal
být
nadšen
tím
bohem
a
jako
takový
s
naším
nevycházel
tak
dlouho
jak
dlouho
třebas
nemluví
před
tím
už
sochaře
tu
sochaři
dělal
ale
před
tím
ta
sochařilo
zmocnila
ale
teďka
protože
byl
našem
bohem
zbožštili
a
to
a
říká
a
vám
to
dělal
božský
tak
to
já
si
tak
já
si
nemohl
dělat
se
vzdychal
uměle
ne
buď
dýcháte
tedy
a
opravdu
nehraje
toto
já
tady
šuka
před
pána
boha
ale
to
a
dělal
jak
majela
šuka
před
synem
a
on
se
konečně
naučil
ničím
takhle
by
to
nedopadlo
víte
ale
tady
musíte
když
dech
rychle
tak
musí
být
cílem
a
své
ubohosti
maličkosti
a
tak
dále
ale
jestliže
a
potom
potom
dýcháte
máte
nějakou
příčinu
toho
vdechu
ale
jestliže
to
opakujete
pořád
že
stanete
smutnou
svatou
a
já
si
vás
nebudu
představy
ani
pan
manžel
že
by
vám
to
slušelo
vite
mužové
se
to
vůbec
nejde
protože
my
jsme
příliš
činorodí
to
je
ta
aktivita
už
ta
která
způsobuje
že
jsme
jiní
rušeni
a
to
je
ta
trpnost
ženská
která
způsobuje
že
nejsou
duší
taky
začátky
do
ale
ty
a
tak
do
ho
jenom
tam
až
s
tou
lidskou
trpností
do
do
stačí
vejít
ale
ona
je
lidská
trpnost
a
potom
taková
řek
bych
síla
božského
přirozenosti
božského
nic
to
je
ta
pravá
trpnost
a
je
vám
řeknu
je
zajímavý
že
tomu
námi
velice
vážen
mu
eckhartovi
se
nestalo
že
by
byl
muž
dosáhl
té
té
trpnosti
pravé
jako
dosáhla
jediná
katraj
takže
ne
to
já
tady
říkám
není
všeobecně
platné
jsou
vím
ty
se
svatá
terezie
byla
zaručeně
výjimkou
byla
příliš
činná
mužsky
či
a
to
byla
mužatka
a
proto
i
to
šlo
až
na
konci
a
předtím
to
bylo
to
byla
hroznou
topení
se
nebyla
pravou
ženou
ona
se
vždycky
ztratila
tomu
ženství
víte
už
to
že
si
nevzal
žádnou
musí
ho
a
že
na
něho
nebral
a
ne
a
oni
na
ni
brali
protože
a
překrásná
jak
jsem
si
všiml
že
jsem
líbily
ženský
to
mu
křivdí
te
protože
on
z
počátku
byl
tak
blahý
že
se
ani
nežnou
nepodíval
na
že
proto
že
se
modlí
byli
ale
on
se
netroufal
o
měl
přeci
sestru
se
kterou
žili
na
zámku
komu
uzavřen
rodiče
neměli
na
ně
části
se
batolí
a
a
protože
bistámí
prachy
on
to
na
klady
na
modlíš
o
byl
námořníka
že
o
ten
dereš
oni
podívej
úžasný
majetek
protože
král
uznal
to
byla
si
jako
zastání
klást
ví
ale
museli
dát
polovinu
jemu
a
takže
oni
krádeže
s
králem
a
tak
byla
výtečná
š
lehtá
todleto
a
to
je
ten
z
nich
pocházel
a
byla
tak
výtečná
žil
vůbec
vidět
jako
by
neměli
měli
mladší
jednu
než
on
byl
jonáš
tě
bratra
a
je
zajímavý
že
ten
práva
tam
tam
nebyl
ten
to
starší
a
jako
že
už
byl
rozumější
tak
si
ho
vzal
k
sobě
ale
na
říditi
neměli
čas
no
ten
roce
taky
přišel
o
život
v
té
revolucí
antické
a
než
to
steinerovi
se
toho
moc
ten
ten
utek
jsem
bojoval
jako
by
velký
proti
té
revoluci
a
tam
byl
zraněn
lehce
ale
měl
důvod
aby
se
uvozovky
na
teklo
ang
v
tam
post
ale
já
to
říkám
proto
abyste
věděli
že
plete
satva
nebyl
hned
sukničkář
že
to
jeho
žena
ta
jeho
era
vostra
to
byl
lidí
mutné
postav
ta
byla
tak
citově
založen
a
pak
jsem
si
byl
že
vona
na
tom
starém
hradu
který
pocházel
ne
dvanácti
ho
století
se
se
stýká
s
nějakými
duchy
a
nebo
tak
nebo
moji
tam
měli
spiritismus
tehdy
ale
ona
opravdu
nějak
blízko
k
těm
přírodním
židům
a
ona
si
s
tím
úplně
stačila
a
nic
tím
hra
také
ten
bratr
byl
pro
ni
pro
ně
u
ní
v
jejich
očích
byl
duchem
a
ona
byla
nemocná
kromě
toho
takže
by
to
umřela
je
pravda
že
von
napsal
krásní
pojednání
jak
ani
pláče
ale
to
bylo
asi
všechno
že
asi
bude
radža
umřel
taky
zaplakal
a
bylo
po
všem
jo
ale
potom
když
jednou
nějaká
žena
prostě
mu
byla
vnucena
tak
protože
on
byla
vnucena
a
oni
nemohl
mít
rád
tak
se
začal
namlouvat
a
podle
po
věci
kterou
vám
teďka
řeknu
to
byla
ta
moje
míří
že
na
ale
ona
měla
jednu
velikou
přednost
byla
skvělá
katolička
a
to
užívá
podnětech
o
nikdy
ti
neměli
a
tohleta
manželky
a
si
je
to
vona
tam
plakal
že
nebude
mít
děti
já
jsem
neviděl
zenu
normální
že
by
plakal
že
nemá
děti
že
pata
že
má
moc
tedy
že
to
já
pít
jo
ale
tak
jako
je
manžela
je
tradičně
plakal
že
nemá
dětí
tyto
bylo
jedinečný
to
jsem
si
začal
pořádně
vážit
tří
tehdy
když
se
chtěla
nějaká
díla
umělecká
čelit
dání
uplatnit
tak
se
musela
předčítat
v
takovém
kruhu
vzdělaných
litera
z
anic
lidí
a
tyto
museli
schválit
a
když
se
to
čte
správnou
francouzi
spí
zvukem
tak
je
to
hudba
jo
to
je
vás
aná
řeč
oni
teprve
tehdy
se
nevázanosti
sice
učili
nepravé
si
tolik
ještě
neváhala
jako
třebas
veskrze
a
ne
s
tam
ne
povinnou
vazbu
a
nepominou
a
bota
ještě
platí
ale
tehdy
nebyla
povídavá
a
vůbec
ale
o
to
že
plivá
za
ně
a
taky
ve
počítejme
která
ho
zval
do
toho
salonů
že
se
takový
věci
četli
a
tam
byl
ještě
madam
dostal
tak
byla
ještě
důležitější
než
adam
rasami
madam
dostál
byla
velice
interní
že
na
a
třela
bohatého
finanční
ka
a
ta
tedy
byla
starší
ale
toho
měla
opravdu
ráda
opravdu
a
nebyla
by
hezká
ale
měla
ducha
a
ten
mu
tak
imponovali
možná
protože
vona
byla
za
něho
zamilovaná
že
oni
připisoval
svoje
díla
a
předčítal
i
když
tam
někdo
třebas
nebyl
takže
to
société
či
ne
no
a
takže
ta
je
hadí
která
ho
spíše
na
díla
známé
od
madam
dostál
protože
ta
by
to
doporučil
a
pak
to
vyšlo
nebo
tak
nebo
část
to
šlo
koše
on
toho
pili
polovinu
ještě
spálil
z
toho
co
napsal
a
on
to
napsal
moc
to
prokaž
měl
by
to
ti
ženy
vídal
tak
potom
už
proto
že
měl
výtečnou
pověst
tam
se
scházeli
hlavně
ženy
takové
taky
milé
pověsti
kteří
jako
měli
takovou
pověst
s
těmi
své
stýkal
on
tak
to
není
divu
že
to
nebyla
třebas
vina
jenom
jeho
že
on
možná
že
my
touží
po
těch
uších
víc
než
ti
mužové
po
těch
že
na
sám
jak
si
to
co
si
o
tom
myslíte
ale
možná
že
to
taky
je
někdy
no
když
mluvím
se
chtěli
této
do
přítele
toho
tykal
tím
byl
v
tom
v
tom
vyšším
brodě
a
to
je
říkal
víš
je
špatně
ale
tahleta
básnická
od
těch
pěti
náhlé
váze
no
to
je
světová
úroveň
a
více
se
začato
pojednává
řek
obsah
mám
doma
city
umírající
květiny
a
protože
vidím
umírat
umírám
vnitřně
s
nimi
té
to
by
se
tato
lasička
ryby
četl
tam
byl
můj
přítel
tak
by
se
modlí
byla
o
nesnese
nitky
vědní
než
než
kudy
utržená
vydá
jsem
na
tohleto
napsal
asi
jednu
hezkou
máslíčku
a
jednu
řeckou
malbu
já
jsem
moc
maloval
žít
kreslil
tak
jeli
byla
se
připraví
tykalovi
taky
ten
revidoval
všechno
to
mu
sem
totiž
taky
předčítal
tak
že
při
ní
neopsal
nic
co
by
byl
nepřečetl
tuto
vaše
musel
předčítat
a
já
jsem
mu
ji
přešel
třebas
dvakrát
a
on
říkal
je
to
něco
umělecký
ho
ale
prosím
tě
přečti
mi
to
ještě
jednou
protože
a
citověji
ne
já
to
co
tak
nemůže
z
to
uniká
protože
to
odbývá
š
a
když
se
mu
padal
svoje
kresby
a
malby
tak
by
se
ho
patro
tak
von
mě
ukázala
takovou
ve
skácíš
září
jednu
malinkou
babičku
krajíce
sta
a
vedle
toho
co
ti
na
návrší
takhle
obou
se
tak
cesta
za
bará
to
a
nějaká
a
říkal
když
to
když
vidím
jak
si
ostatní
maličtí
nějak
to
je
a
to
si
malátní
si
si
namočil
ten
papír
potom
si
ten
papiusem
ušel
různý
tečnit
vysušil
ale
aby
nebyl
úplně
u
a
pustil
sám
do
toho
tu
babičku
takže
ten
smrt
jak
nebo
ta
borovic
a
tam
má
ty
je
liší
a
metám
rozplizlý
a
to
jsem
strašně
líbí
ona
to
byla
čína
já
jsem
to
vodkoukal
ony
ano
já
jsem
se
učil
od
se
odít
do
ale
obraz
ale
že
se
mi
líbilo
a
sem
to
o
malovalo
celkovým
S
celkovým
duchem
toho,
co
říkáš
nesouhlasím,
protože
tohle
je
tak
trošku
indický
způsob
myšlení.
Já
vím,
že
jsme
tím
všichni
načichlí,
ale
Ježíš
Kristus
miloval
děti.
Miloval
a
vůbec
netoužil
se
od
nich
odpoutat
a
každé
matce
vracel
dítě.
Kdyby
to
bylo
takle
míněno
jím,
jakože
to
nebylo,
tak
bychom
mohli
říkat
to,
co
říkáš
ty,
že
bychom
bez
úcty,
která
musí
přijít
napřed:"posvěť
se
jméno
tvé",
mohli
už
žádat
o
přijetí
o
přiblížení
se
království
Božího.
No
ale
malinko
obracíš
tu
hierarchii
hodnot
v
tom
Otčenáši.
Protože
tam
je:
"posvěť
se
jméno
tvé",
a
teprve "
přijď
království
tvé".
Víš,
co
je
to
posvěcování
jméno
tvé,
když
máš
dítě?
Že
máš
ho
od
Boha
a
když
ho,
když
o
něj
pečuješ,
tak
je
to
důležitější,
než
hledat-
až
abys
hledal
království
Boží.
To
je
moje
mínění.
Prosím.
a
vím
že
tyhlety
problém
který
se
vší
takhle
z
prostředka
to
je
systém
kterým
se
to
nevyřeší
protože
asi
tak
měl
jsem
to
štěstí
že
jsem
neměl
možnost
kdyby
jenom
nikdy
vztah
k
lidem
člověku
sice
si
radu
od
nich
bohu
nýbrž
že
se
mi
otevřeli
ti
to
obzory
tím
že
jsem
pronikal
od
něho
do
života
zvířat
a
lidí
protože
já
dneska
vím
že
když
jsem
se
stýkal
s
těmi
zvířaty
tak
opravdu
jako
lidé
že
voni
to
na
mě
asi
cítili
že
jsem
prošel
těmi
lékařskými
tě
má
s
rukama
a
že
tedy
jsem
prošel
rukama
božím
protože
já
si
myslím
že
události
pochází
když
já
se
dít
z
nitra
navenek
a
ne
jak
si
to
jak
to
vidíme
zvnějšku
do
nitra
nebo
že
nejsou
původu
zeního
ale
co
je
to
bůh
ty
se
přeměnil
na
události
je
to
bezčasové
přeměna
na
na
časové
a
když
na
to
du
takhle
tak
chápu
možná
jinak
než
vy
to
posvěť
se
jméno
tvé
že
jak
je
vám
říkám
já
jsem
neměl
po
operaci
posvěcené
jméno
a
činnost
posvěcené
jméno
rodiny
se
se
na
cokoliv
nebylo
pro
mě
nesvaté
to
pro
mě
neexistoval
čili
já
jsem
vlastně
jenom
v
božím
tě
to
možno
to
dělal
něco
jiného
než
to
dělal
to
že
mi
to
mám
tam
matka
obětovat
tomu
uvědom
možné
že
je
to
v
lišky
je
tak
silný
že
já
jsem
nemohl
se
poštou
postavit
možná
že
to
takhle
takže
pro
mě
bylo
opravdu
těžké
abych
já
začal
vidět
matku
jako
svou
matku
a
dvě
jsem
splňoval
s
podmínku
napřed
nenávidět
bude
do
mě
přednostně
rodiče
nebo
příbuzný
tak
není
mě
hoden
ne
já
jsem
opravdu
tuto
podmínku
splnil
a
protože
to
dím
takhle
opačně
tak
chápou
velice
dobře
možná
líný
neví
že
to
hledání
kálovství
boží
je
sice
na
druhý
místě
ale
u
mě
poctivě
na
druhé
misie
nehledal
to
království
boží
vlastně
nikdy
protože
ono
by
haldě
a
jenom
proto
že
jsem
pochopil
ten
život
vlivem
lékařů
a
matky
patrně
jako
úkol
který
mám
od
boha
pro
jsem
nevěděl
že
to
od
boha
ale
od
té
síly
která
mě
doprovázela
čili
jiným
způsobem
řečeno
když
oni
mě
operovali
na
tu
ruku
a
při
vědomí
tak
napřed
upoutali
ce
vědomí
v
té
ruce
to
jsem
málokomu
stane
že
se
upoutání
jednomu
údu
a
jsem
se
například
snažil
já
nevím
víme
poslouchá
že
tam
slyšet
zdenička
u
poutanost
na
tu
nohu
ona
mi
to
neslo
ona
ji
necítí
jako
my
kdežto
samosebou
zasetí
tak
krutě
že
jsem
nemohl
mít
pozornost
někde
jinde
než
té
docta
on
mě
potom
voni
vlastní
učili
něčemu
co
by
potom
posledního
roce
učil
ten
mladík
že
učil
připoutat
se
nějakému
údu
třebas
ruce
a
zase
se
odpoutat
takhle
má
a
připoutaností
odpoutaností
i
pro
mě
ten
problém
který
stanoví
ježíš
kristus
dokud
nebudeš
mít
závidět
sebe
a
tak
dále
ten
pro
mě
neexistuje
to
je
cesta
která
jde
zdola
nahoru
a
on
je
opravdu
učil
tomu
co
ta
zuje
cestu
když
on
ukazoval
cestu
a
musí
může
a
toho
přechodník
ukázce
s
zdola
nahoru
tak
musel
na
určitém
stupni
teprve
začít
říkat
nebo
poctivé
říkat
já
nemám
tady
matku
a
tak
ta
nenávist
se
z
toho
výroku
nesmím
dát
tak
tak
že
by
jako
se
vzdání
je
nemíří
nýbrž
to
je
bych
oddálení
se
odpoutanost
od
toho
co
napřed
ho
musel
ctít
a
když
to
vemu
zdál
tak
posvěť
se
jméno
tvé
bílá
víte
tak
to
je
odpoutá
od
toho
království
a
nesmí
tě
napřed
a
překládáte
především
praví
boží
ale
v
otčenáši
řekne
napřed
posvěť
se
jméno
tvé
tak
si
to
vzájemně
odporuje
ona
to
není
pravda
protože
když
on
například
řekne
v
první
jetě
otčenáš
než
se
na
nebesích
tak
musí
zatím
nutně
následovat
napřed
oni
na
nebesích
a
ústa
těm
nebes
k
tomuto
stavu
a
to
měli
vaří
naučili
tak
že
jsem
já
to
nevědomě
plnil
když
jsem
neměl
matku
když
se
nemělo
lékaře
tě
mučili
tak
jsem
nějakou
ústup
něčemu
musel
mít
a
ta
ústa
byla
naší
naším
handicap
odosobněná
to
lékaře
a
matka
na
matka
tem
jedno
ale
víte
musím
na
za
za
pravdu
že
když
ta
matka
přišla
poprvně
za
tři
neděle
k
tomu
lékaři
tak
já
jsem
mu
zase
poznával
jako
matku
a
jako
své
mučitele
a
to
pro
vrátilo
nazpátek
víte
to
mělo
jednu
východisku
že
to
dělal
čtrnáctkrát
já
jsem
zrušil
takže
ti
učedníci
ty
nebyla
ty
vlastnosti
té
na
ukazuje
ježíš
kristus
jak
pokračuj
napřed
svou
rybáři
a
má
čím
při
já
se
ti
rybáře
nikdy
před
tím
nebyl
a
jsem
byl
napřed
tím
který
neměl
matku
fakticky
a
který
už
neměl
bolest
a
telete
vono
a
teprve
potom
si
zase
mít
zase
začal
mít
maminka
říkal
že
je
jistý
operace
neměla
pro
mě
žádný
pokrok
který
by
mrtva
bolest
je
i
nestěžoval
na
bolest
že
jsem
neplakal
ono
to
pomalinku
odeznívá
tento
stav
když
jsem
neměl
tělo
se
neměl
tělo
a
toho
jsem
se
dodneška
nedostal
to
který
ze
statě
boha
ví
kdybych
já
ho
měl
to
by
šlo
nemocnice
protože
to
mám
moje
babička
která
má
totéž
vlastně
co
já
říká
to
je
že
tady
jsou
bolesti
k
smrti
mě
nejsou
a
jsem
na
těší
než
o
já
vím
byla
taky
na
dá
ale
nebyla
tak
nabýt
jako
já
to
eště
na
pokračování
a
ještě
i
let
se
to
mají
o
zabránit
a
já
myslím
že
to
je
všechno
vino
že
já
na
to
jdu
opačně
nechtěně
samozřejmě
že
mě
to
naučila
maska
tím
o
to
odevzdaností
mě
bohu
a
lékaři
tří
mě
utlumili
schopnosti
nerovnosti
některé
schopnosti
ve
se
dostavit
ty
které
byly
nutně
zapotřebí
aby
se
o
tom
li
na
to
vidí
úžasnou
moudrost
já
jsem
ztratil
hmat
a
detail
se
vidí
na
ten
zázrak
takže
oni
ničíte
jsem
při
vědomí
s
to
dělali
ale
přes
či
měli
čím
žádné
zru
či
jaký
pak
to
vědomí
jak
bych
to
plní
vědom
je
člověk
nemá
tu
kapacitu
aby
to
vědomí
rozdělil
mezi
svět
a
boha
a
já
jsem
odtáhl
nebo
oni
odtáhli
mniši
že
jsem
odtáhl
dští
lepší
oni
způsobí
že
jsem
já
odtáhl
nuceně
pozornost
tohoto
těla
a
přitáhl
jsem
a
to
oni
způsobili
svou
pozornost
k
čistému
vědomí
a
to
potom
působilo
po
té
operaci
takže
jsem
neměl
bohem
že
jsem
asi
druhý
den
začali
ne
a
to
by
mě
budete
se
křičel
já
jsem
nepřičetli
se
neděl
první
bylo
by
neděle
já
jsem
při
ani
jednou
zaplakal
a
zázemí
předtím
naplakal
než
jsem
z
tý
operace
že
to
bolelo
a
že
by
to
bylo
teďka
nebolelo
těžko
říct
ale
je
tady
působil
duh
snadno
říci
protože
je
to
pravda
takže
když
jsem
poznal
co
je
to
působení
ducha
tak
když
to
třebas
dneska
není
tak
mocné
jako
bylo
tehdy
protože
skle
to
pokrouceno
s
těmi
zkušenostmi
já
jsem
prostě
zkažený
člověk
než
se
tady
jsem
zkaženým
člověkem
nebyl
to
je
se
točila
dítěte
naprosto
že
ale
ho
pochopitelně
tak
se
stalo
něco
co
já
nevidím
vůbec
životě
lidí
něco
takového
podobného
příkladného
to
to
není
na
ten
příklad
nikdy
nevidím
čili
jsem
v
tomto
smyslu
výjimkou
ale
ne
svým
příčině
čili
eště
chci
z
toho
jsou
i
toto
jako
jsme
příkazu
byli
posláni
jsem
na
svět
z
příkazu
božího
jsem
já
byl
posláním
operaci
víte
to
je
moje
soukromí
ví
ale
uvažte
si
to
eště
to
tak
trošku
přesnou
není
pravda
a
když
ta
příkaznosti
od
boha
brzo
ustane
jako
rodiče
o
to
starají
aby
ustal
že
oni
příkazu
jou
a
ne
pán
bůh
tak
i
starý
byla
aby
ho
spoje
u
mě
ke
stavbě
borský
vize
nedošlo
tak
bude
protože
jsem
mluvil
jinou
řečí
než
českou
ne
naučenou
nýbrž
vrozenou
a
šlo
mi
to
li
čili
zase
mám
důkaz
o
těch
pohádka
se
čili
tak
asi
přiznáte
že
mám
pravdu
že
když
to
má
dělo
také
obrácené
tak
je
to
svý
způsobem
požehnání
ovšem
maminka
tak
poctivá
že
na
a
tak
vede
tomu
li
světice
nebo
tak
nějak
nebo
založená
náboženský
na
to
nemůže
a
nemohla
pochopit
řekli
přeci
čech
no
to
byl
jaký
praotcem
tím
s
a
li
se
lék
a
jak
to
že
ště
ptáš
a
jak
to
žití
jedno
jako
nečiníš
a
dokonce
i
s
takovou
či
to
nikdo
nerozumí
jenom
zvířata
měla
jí
taky
napadnout
že
oni
si
třebas
hádali
ty
husy
mezi
sebou
a
spisem
a
štěstí
pali
se
a
odháněli
se
ty
přivoláni
je
o
sví
potravy
ne
co
tam
měli
přehozeným
před
botou
ale
ne
proto
že
měli
hlad
a
né
žádný
ze
to
byl
druhých
hry
ne
a
já
jsem
tam
prostě
byl
mezi
nimi
takovým
jiným
způsobem
jako
že
přicházím
asi
jinýho
světa
a
ono
to
neslo
hned
to
asi
já
myslím
že
tak
vešlo
věk
letech
člověka
už
to
uhasne
a
mně
to
neuhasí
let
já
jsem
to
řečí
vylito
sedm
let
do
se
měli
jsem
rozuměl
krásně
husám
a
všem
těm
zvířatům
ale
to
není
tak
divné
jako
že
oni
rozuměli
všechny
mě
a
oni
si
metodou
měli
kdo
to
byl
komu
rozumějí
to
bylo
ne
mě
protože
oni
již
správně
užívají
instinkty
a
jsou
úžasně
moudrý
a
moudrost
v
tom
hloupé
nemůže
být
a
je
někde
jinde
udeřil
a
oni
z
ní
žijou
protože
kdyby
kdyby
na
chvilinku
pustili
instit
tak
je
pojí
zvířecím
životě
o
ni
s
ním
intus
živy
a
oni
ten
intimně
zdeničko
je
mi
slyšet
to
je
krás
co
všechno
u
to
nádhera
no
a
co
říká
noha
se
nevytahuju
kde
jsem
nebyl
já
dosud
měl
postavit
jak
to
že
my
všichni
všechny
rozuměli
a
všechno
nás
těla
vystižená
ale
to
se
mi
zdá
být
nesolí
mší
základ
toho
vědění
a
považuju
za
nutné
abyste
s
ním
seznámili
protože
tak
je
to
s
vámi
vás
vede
bůh
jenomže
vy
mu
nedovolujete
aby
přišel
dostal
se
tam
kam
já
jako
dítě
které
nepovažoval
své
tělo
za
sebe
nýbrž
za
pomocníka
je
to
tělo
ten
člověk
celý
se
říkal
karel
ten
pustil
toho
boha
dá
než
vy
opouštíte
zkrátka
říká
roli
spodek
když
to
je
zdá
nahoru
a
to
je
váš
případ
není
to
špatný
de
přirozený
případu
je
výjimka
tuhleto
co
já
jsem
zažíval
tak
napřed
dovolujeme
tomu
pánu
ustoupit
do
naší
činnosti
a
potom
teprve
do
naší
modlitby
a
potom
teprve
k
němu
čili
že
to
zdola
na
chod
než
to
ode
mě
to
šlo
zdola
zhora
dolů
protože
to
ty
lékaři
způsobili
k
toho
brácení
ale
oni
asi
měli
nařízeno
oni
nevěděli
co
dělal
rozumíte
jako
prosím
vás
bylo
to
z
vůle
těch
lích
tak
popraví
toho
ježíše
i
oni
nevěděli
co
dělají
a
nic
lékaři
od
pravili
tu
oddělenost
do
které
člověk
rychle
zapadá
od
boha
i
oddálili
takže
já
jsem
jako
dítě
nebo
po
zažije
to
bůh
ke
kterým
mě
přiblížili
ale
z
těch
důsledků
následku
vím
že
to
tak
bylo
že
od
se
brali
zákazy
odkud
se
brali
ty
příkazy
to
nebylo
já
jsem
nezmizelo
vany
zpovědí
se
stalo
přeci
a
taky
to
na
mně
nikdo
nechtěl
já
jsem
to
plnil
já
nevím
píše
na
svůj
život
jestli
jestli
jste
byli
takovýho
já
myslím
že
ne
a
sem
to
bez
nikdo
okolo
se
já
jsem
pozoroval
říkám
rady
oni
se
ptali
a
já
jsem
si
nemoh
no
a
to
boha
kdybych
se
byl
pral
tak
jsem
se
jednou
takhle
eno
pověsil
nevěděl
jsem
že
to
nesnese
tak
to
byla
strašná
bolest
a
ono
musím
říct
že
nevíme
protože
si
překládat
třebas
živit
a
ale
že
by
to
bolí
já
se
převodemn
tu
ruku
omylem
a
bolestí
se
budím
ale
po
spaní
tak
do
tuhleto
nezažil
že
je
pozná
připomínáno
že
je
smrtelný
a
já
říkám
teďka
nemá
jazyk
manasu
duši
to
není
pravda
samozřejmě
ale
abych
to
zdůraznil
že
takhle
jsem
to
cítil
více
méně
pořád
aby
nikdy
čili
byste
se
mohli
bezvadně
zamyslit
až
se
zabydlit
nebo
a
že
to
nešlo
o
to
upomínán
si
smrtelný
si
přeci
si
ustavičně
nemocný
těla
jsem
do
ustavičném
já
jsem
do
sedmnácti
let
neměl
dost
prve
a
oni
neměli
to
já
slouží
jde
do
se
neděl
tehdy
ale
už
by
byli
mohli
toho
jánský
ho
napadnout
že
ale
nemyslím
že
lékaři
jsou
tak
důslední
aby
když
to
je
začátcích
tak
by
udělali
mě
test
jak
ho
kousku
která
část
viďal
to
by
býval
asi
normálním
člověkem
konečně
by
bycha
tento
svět
jako
svůj
a
ony
byl
mu
dá
se
ho
neviděla
k
ostatní
lidi
to
byl
pomocník
můj
a
ten
pomocník
byl
ten
který
by
mně
myslel
já
jsem
nevěřil
na
boha
ale
možná
že
když
se
to
takhle
bral
že
je
to
vlastně
v
překladu
mírně
špatném
byl
on
oznamoval
a
marně
s
ní
snažili
říct
že
je
to
bůh
protože
on
tuhleten
bůh
nebyl
tím
bohem
který
mluví
ří
nikdo
vedle
mě
nevěřil
ať
to
byl
kněz
neuvadá
nevěřil
tomuto
bohu
který
mu
já
jsem
fakticky
věřil
nebo
o
kterém
jsem
věděl
lépe
řečeno
a
oni
to
u
něho
věřili
nevěděl
o
něm
tak
si
vymezena
nebyl
tak
dále
a
je
to
kostí
podobný
víte
to
eď
jsem
přišel
do
ciziny
tak
jsem
zjistil
že
každý
národ