Karel Makoň: kotouc-81-82-plzen-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

mělo by se každému dobře vysvětlit co to znamená se modlit že to znamená vstupovat do otcova domu ale nic není takže když třeba věk nějaký modlitební prostředek nějakou onu kdežto není jenom forma nýbrž je to vehikl kterým se posunuje k tomu otci a když to nechápe jako dopravní prostředek tak je to špatně volená modlitba ano tak to je v tom pravém duchu moje se pravdě je mysím ještě těží záležitost než modlit ce pravém duchu ten dostati musí odpovídat úrovni mého života v tom bych se jak šťatna ale vy zase v tom co je pravda to těžké ježíš kristus sám plápolá vás odpověď na to když se ho ptá co je pravda obec nedá protože že by to ten byla nepochopil když se někdo tác pravda nejlepší odpověď bečka bych řekl si se že to ta modlitba pravdě netopí trním bét člověk nezamane modlitby toto vnitřní mučení je od začátku aspoň novoluní umem aby neztratí vědomí aby se stlo zatím vůli tak se nestane ze začátku tím ničím ale když se do toho myslím taky opravdu aspoň po moment letícím a se stanu because kajícnosti boží to veliký význam pro něho velikou posilu protože najednou objeví moc o které předtím neměl tušení a která ho vede je to sice vedení one osobní ale je to vedení bez kterého by se člověk neměl obejít a protože křesťanská církev všechny nedoporučoval to toto takzvané nazírání tiché modlitbu ticha nezačít nebo toto se k dopracovat tak zmařili mnoho počáteční elánu začátečníků pole potom těžko hledal na vyšších stupnů protože to zření byl potom povaze různými krizemi tak to je tak asi všechno o modlitbě v pravdě totiž o ne ale ten začátek a modlitbě v duchu tak se k tomu není třeba místa ani prostředí ani třeba nějaké pozice začátku je to dobré toto zachovávat ale jsem se v koncentráku přesvědčil že i ti začátečníci kteří nemohli zavnou pozici kde si neměli klid a měli daleko čí podmínky pro postup na cestě deštěm to všechno před tím zachovávali protože vodiče co my jsme mu čátku této cesty nevěděli těch pocitem chopilo této cesty by přesvědčeni o jedné věci my o podívám neodejdeme kdyby byly přesvědčení se toho koncentráku živi po tomto tak by byli se nepustili tak odvážně do toho soustředí na boha my bychom měli být všichni přesvědčen stejná jako oni že živý odtud neodejdeme kdy vedena jako dosud ho to velkou zabránit další mi to tak tam to vo bliká ono je to pochopil a na to stojatá toto pochopení věci že tady živým neodejdeme že máme na krku možná že to není to nejvyšší z nás se je to velice účinné jsem to vyplnění kali i říkal více poslechneme protože i když to nebude k ničemu tak tady beztak zahyneme o tom lepší pomoc stane tak to proces a to dělali bezelstně samozřejmě a vono to kupodivu šlo tam se se betonového o tom co je třeba člověku na cestě jaká taková samovolná odhodlanost čen že tento život který dosud se žil je týče čech ne v tom co se právě chvíle kterou podkládám a bych podceňoval to nebo ono to ne ale podrobení na kousky to a a to my zase celého dne teho on se ho to vyšli o to bylo jedinečné na to nemohu nikomu doporučit ale toho ducha bych doporučil voni ve si do správného ducha modlitby a proto modlitba se jim dařilo jsem závistivě hleděl přáním to trošku na to rakovina za den dokázali po celá za rok kde se naším cesta se o to na to že jsem tehdy ještě neuvědomil že tento život je taky koncentrák že tady dělám řecká abych to myslí jako zvíře viděného udělaného tak jak jedno špatně rozumně i sobecky špatně všecko je nerozumím si krátké svatí se od nás všech liší tím způsobem že opravdu si o sobě myslí že si nemyslí že něco z mohou my k tomuto nemůžeme dospět jenom tak najednou ale kdyby svatý to znamená člověk spojí vědomě s bohem si třebas jenom chvilinku myslel že něco také ze sebe bez pomoci boží v tak by přestal být svatým to znamená spojení s bohem u chvíli jestliže třebas se učedníci páně za esi od ježíšovu homola zázraky víry a to všecko dělat uzdravovat jakmile začli sekat že toto je příliš veliké sousto to toho ne ležícím třebas jakým to přestalo jít zapomněli při této momentu že to nemají ze sebe kdyby viděli že to moc božích tak by to nebylo velké jsou stupně musel vyšší zakročit a to zázrak napravit že tento dělal zásadně z moci otcovy jak jak to že přijal to všechno ostatní moci otcově říkal jsem vás nevzal ani to lidé si nevybral všechno mělo měl o od ano si uvědomovat že všechny schopnosti které máme v celé naše lidství komplexně a tady stojí že máme od boha stvořitele a jestliže tento tvůrčí aspekt není dokončen to znamená větší činnost boží pokračuje a my se na podíl rozvíjením osobního lidského života tak bychom měli pochopit že to maximální rozvinutí jakého jsme schopni tohoto života ve stavu dospělém na který možné že tohle ten nejdelším moment chodu do věčného života jestliže nerozvinul tento život jak mohu po všech stránkách tak budou tam překážky o kterých bych mohl nevědomě říkat že mi to že klade bůh a si je a nutím že jsem nerozvinul svůj život něco někde není rozvití harmonické všecko čili upozorňuju vás na to že dokud si myslíte o sobě že něco do dokážete tak se převedete budete někdy trošku tak budete rušilo tážete ale že tady je moc boží která vás dokáže všechno a životem na odevzdanosti do vůle boží a do ho moci a do jeho pravdy a druhou ho lásky a do jeho existence která způsobuje že tyto krize prožíváme jiného svatý opravdu toto nemůže prožívat protože nemá nic ze sebe opravdu on je o ni do jako nit říká e nic přirozenosti boží to vznešený než na úroveň nějak uvažuj správně prosím vás vámi vy říkáte to je a než tady nějaký vrchol ale musíme si to uvědomit na každém indickém kroku že máme pořád tendenci se přesně musíme se ono snažit o všechno toto důležité ale musíme si být vědomi toho že kdyby tady nebyla pomoc boží že by naše zná byla marná že jsme závislí na této moci a jestliže se někdo nedostaví tak neuvažujme o své slabosti nýbrž o vůli boží které nerozumí a uvažuj mi jak věci napravit jak se jinou cestou k opravdu kus vím že bych to neměl s tak veřejně říkat ale kdykoliv sem klopit na této cestě tak vždycky dříve nebo později se naše chybu samotné kusu se daří nějakou postraní te to měl jsem ten hlavní cíl jsem prostě šel za se se na scestí to byl nebyl vědom a teprve se dostavilo nyní jaké neživot tak se dovede uvědomoval pod bohyni dokud se dostala rány ale v tom koncentráku ty první dni když se mi dostává ránu za ránu to byl stav opravdové kriste který byl způsobem tím že těch devět let tou po do hlavy těch prvních devět divně nesto podávat tak tomu nepošle opravdu se s myslel že jsem s nadto bylo absolutní nepochopení svatosti co by boha nemůže uchopit je jediná svatost svatost boží a člověk na podíl takovou mírou jako se zmenšuje toto svatý pavel neděl dobře a upozorňuju vás že ani velký krok který on udělal svatý pavel v době před poznání že krista mu nezabránil a by neudělal chybu aby nepronásledoval křesťany aby nesvalovaly zářová jich mučení to sou cizí těch při apoštolských že schvaloval třebas učení toho šiva a učení stával žalářovat křesťany tak dále a udělal před tím velký krok jenomže udělat velký krok přeci jenom to předurčuje další léčí velký kdyby to když se dělá maličký takto nepředurčuje nějaký velký zvaná se velký kroků o zřejmě udělal velký krok neboť mluví o něm že vstoupil do se dělo nebo a neví že to bylo v těle nebo mimo udělal velký krok ale nevyznal se pravdě co je pravda a po následoval pravdu a ježíš kristus ho mohl obrátit tak rychle že je to rovnost učednictví ostatních jeho žák tam to byl moment pro tedy zralý krok který udělal před tím podívejte se byl bych rád by při této příležitosti bylo řečeno toho rozlišíte lazar zasvěcence od své svatý pavel byl zasvěcen dny vět potom co přepadu před damaškem ve slabý si vědom že to zasvěcence drobné zasvěcenec každý řemeslník zasvěcení do svého řemesla a svatý pavel svatý pavel byl sem sem do těch tajemství jejich náboženství že ano a dejme tomu takový platon do zasvěcencem jenom proto že měl postavení společenské které mu dovolovala aby se stal aby se dostal do toho seccho místa kde byl zasvěcen a komu to bylo oblaky přiděleno protože je na to měl opravdu na to měl vidy nemohl se stát neseme tedy ten na to neměl prostá a to nebylo ani pavel měl to lavinovitě nepatrný to hlavě dobro a kromě toho měl možnosti technického se k tomu dostat do tošpatně prosím vás by si cení třebas ciceronovi otce zároveň z desce kdyby byl jim nebyl tak tak duchaplně nebudu ty své války a je mu to používat hlásky a to všecko v tom nebo se o nepotřebuju víc věcem starozákonní zasvěcenci samo bavit čili pravdě prostopášně životem a musím to neměl za zlé protože věděl že jsou zasvěcenci a myslím že ty svatý v nich pro tu děláš okamžiku smrti a nemohl nic tahat tak tomu je kdežto dejme tomu ježíš ukazuje kombinaci zasvěcence ne světce a vy ještě ovoce to tedy světec že to je ten který se nesnaží o to aby byl zasvěcen do nějaké pravdy nýbrž to snaží o to aby žil svatě aby se spojil pomocí svaté úrovni sil života s bohem to je něco jiného nejde nějakého seccho místa kde by mu to vlilo hlavy ale ježíš kristus ukázal že je správné kombinovat zasvěcení se svatost světec neboť on zasvěcoval své žáky a ukazoval jaká malá míra za věcnosti je únosná pro člověka který sebe rád a oni se ve měli rádi když li neleží sem byl se úroveň zasvěcení čili můžeme říci o lidech mezi nebyli svatí že u úrovni sice dosti byla malá a že totiž s jejich výroky jsou na láme si toto odporují protože jim vadilo na dne dostatek svatosti ten jasný pohled který je takle lidskou přirozeností která je zvířecí povahy že nemá tuto možnost a voni třebas zůstali tím víře v ten den žalmu i při své moudrosti veliké dokonce a jenomže dejme tomu svatý jan kříže lepší která se pšeničná se příkaz a mu nový poznával záblesky mi vyšší moudrosti a kupodivu to nepoznal vyvodí se krista to bylo co mu slově ku zapřel že oni to ne nebyl to jen proto že by byli bývali tak tupí ale byli tak pokorní když si to doufali zhlédnout například tiše krista jako vhodný pro sebe a o příznačné tak se všímali toho milostného poměru který jsem čí třebas ve velepísni a po jim napovídalo velice mnoho o tom tak slabý vysoce zasvěcen ano to říkám svatý a zasvěcen a ten svatý jan z kříže poznával o tom jednotlivé fáze cesty vlastní která byla ctnostná na tom co píše samou spisy v tom spojení nebo hledání bylo se zmínky a to stále v tom že pravdu setby velice vzdálený přirovnání o to i k tomu místu přirovnání které ukázal svým životem zisky za veliká chyba že tímhletím celý středověk a novověku a nesáhl potom přirozeném základu výše krista nedošlo to ještě k tomu proto se kristus opravdu byl proto aby se rozvinul lidský život do takové míry jak ho možné a z toho že nesnáze možno se dostat a proto není nesprávné se snažíme věcem rozumět tak daleko kam se rozum je dáno jako středověk který se bál se je správné protože rozumě tak ho koan boha taky být rozvinut jestliže není tak těle rozum skopičiny čili tohleto zasvěcování rozumové o také je dobro neříkám že je to všechno ale je to taky je dobré a proto to tady pořád pášeme spolu ano protože to nepodceňuji vůbec to není třeba podceňovat ale ne si vlastní vod toho více kolik je možno nakolik správné víte je to zastupování se za rozumem a každé manželství svou vymoženosti a své nedostatky jestliže si novomanžele od manželství slibu příliš mnoho vedle toho bodu oni musí vědět co to to manželství unese mastí z rozumem toho moc neunese ale se toho daleko víc než se dvě myslel a musíme dojít i zde těm vrcholu kam se dovídá například dejme tomu je takový vydobýt s továrny jsem nevěděl že budič parní mu po celou dobu teče káry sem si tam něco vzbudí a pak si dolehnout ne a on to svoje pořád jen stěnou za střídavý záměr když je to vykládal tomu se ve tomu se například s oním to vykládá inicitivy pro ty staneli tak jsem naleznou pochopil že to lesk tělo že to je ten to spor pro těch vesmírových sil které se nedají jak tady všechny sou dispozici obrovské množství se nespotřebuji konkrétní na poznání boha když se nectím divili v člověku pomocí toho bude člověku se říká člověk jak jsme řekli že v tom utiší jsou dvě takové zlaté automatismy vyhostit první která je živá druhá která tvář když sobě je živé tak je to v pořádku že toto tam takové věci se tam se nedělo nic říkám vám překlady nějaké ne a oni to tohleto napovídá žní technika nikdo ho zen si tam ověřuju každý den velice nám pomáhá podobou ství věčný do věčnosti pochopit ano samozřejmě zasvěcenec e v tom smyslu řemeslo ačkoliv i to by to lovit síně by došli oblasti řemesla byl stane se nevlastnit ducha ten se setká s tím kdo svěcené a tak dále předávali si to toto poznání a bylo zhostím jiné než postupným poznáváním rozumíte při tom zasvěcování totiž vždycky dělo na věc se dělal na věc že on zastavili u normální povídaví schopnost člověka dorozumívací to uvažování člověka o něčem o dostavili funkci toho postupného vnímání věcí kázání všemi dohromady a na okamžik za vstoupili nazíráním uměle vyvolaným nazíráním na podstatu věci takže každý kdo byl například řecku za světce nebo v existuje nebo jinde zvyku zažil setkání s bohem umíte li správně do věci je to málo je to moc pro někoho nebo do ale proto ho to nebyl poučen o tom jak s tím zacházet je to břemeno které je kolikrát nesnesitelné bych to řekl ještě způsobem mnozí do nebyly zasvěcení tak že ani si to nepřál třebas po vitmen za živou takzvané kosmické vědomí aniž si to přál a z toho vyplynulo jeho spěla forma mluví o pochopení věcí on využil tohoto styku s bohem byl okamžikový on to využil básnickému podání a tamto slo nebo dejme tomu platon toho využili zachovat to sezváni to ne nezávislém na tomu okovem poznání toho včného života nýbrž na těch dedukcích všech které z toho vyvodil neboť on tou cestou nepokračoval nějakou modlitbou nebo nějakým způsobem života když on z toho žil z toho okamžiku jednou z takže není to duchovní do se není ničemu to se nedá říct ale bylo bylo by třeba takového člověka poučit postím zacházet aby se to neocitlo v tlachat o byla pro hodina hozena stydím který čtou člověk ano při a vím například třebas všichni stoikové toto poznání zasvěcením považovali za vrchol lidského života proto páchali okamžitě živena ne zažili toto poznání tahali semeno a ostatní všichni my víme a starostí případech podle o to prosím vás po zneužití tohoto poznatky to je možné kdybych si byl třebas myslel v sedmnácti letech že to poznání to je mi tedy dostalo náhle bez no přímo příčiny že to vrchol všeho a nestaví na tom dál kdybych na to nešel se nenavodil na modlitbu ono takového kdysi suso života tak dodneška to šlo vzpomínka zůstala živá pochopitelně ničím nesmazatelná jako někde v nejkratší okamžiku života po ano ale nebylo by to soud bylo třeba zase zen semeno dále pěstovat jestliže totiž sebe houstne semene že ano tak zahyne když bylo nejdokonalejší tak záhy jsem jenom musí být založeno do úrovné půdy to je to pěstování pominu a prostředky o tom jsem dneska mluvil li o svěcení není špatného je to tíhlo předu ale běda jestli není správně použit jestli to co bylo zase to není pěstováno dál to je potom horší ten konec než jsou ty začátky tak takhle to bylo jak mi tady napovídáte se se kým zasvěcence a lavicemi například sokrates to pěstoval dál takže vono to nebylo se všemi pak ale vypadá to a oliv zde deme tomu tak že se a to výtvorem o co by nic neřekl sám ne ale on z toho pořád díl on se tím pořád řídil a kdyby byl se neřídil jinak než svou poslušností a soustře řídil a smrti který to bylo dost to byla vlastnost tak jediná že opravdu mu ho to k svatosti muselo domu tak prosím jenom toto smluvním kou ano a on ji bylo více ale můžeme to i na druhu snu postavit třebas vy se s indickou jako by to byl někdo jiný někdo tím o těch a není to tedy pravda ale dejme tomu tak jak to s nimi když někdo jde za zasvěcencem v indii aby byl zasvěcen o nebo ňákým světcem které považuje za světem se tak tam do boj ho důvodu buď mu jde o spásu vlastní což je li činna případu nebo lásku k bohu když je to člověk který to zase bohu tak to je jedna svítila co taigi jogy nevezme nikoho do učení do neprokáže že to od začátku dělat z nás k bohu rozumíte kdežto ostatní mistři jogy přímou jiné každého kdo prokáže za cení postavu vlastní to je ten veliký rozdíl mezi taky je to a ostatní vlnami které vůbec nevyžaduje víru jediné a platilo za vysvětluje žil v boha a láskou láskyplnou víru kdežto ostatní tuto víru mocí ragy to na tom osobně špatně informováni když se bez obejdou a vesmírový vy nějakou také svěcené o tu víru napřed vezme teprve pochopí je dáno pozorně takže bych musel mluvit o dvou takových režie ď dál nebo jsou takové jedoduše vzít bych se mi přeci přál to tak je to učení ale na možnou tu stránku druhou tu věčnou těch vidinu kteří nejdou cestou bhakti ano třídou radža jogou a jinými jogami protože to je nikdy ježíši ty logického ne ten taky jogy když ten za plním třebas jako anna vynikající že ano to je na vyniká ale jeho strašně málo takže to výjimka budu brát toho normálního jestliže třebas buddha dejme tomu tak se mu si tím normální dobytí si za vlastní spásou tak věci u něho dospěli tak daleko že po stádu a dvaceti letech marného snažení rezignoval na vlastní spásu byl ten pokrok který málo do lidský se vinu udělá a jestliže on tento pokrok udělal tak on za sedmnáct let poprvně porušil to kázeň askeze ne že by byl vyváděl nějak nýbrž o jsem malinko za jednou viděl že by něco stoupá si nevěděl rady tak se uložil do klidu potom a ono se stupňovalo pořád dál poznáván vymazání sama sebe a proto stal jiným největších světců jen si ten protože k tomu dospěl k bych takovou takovým správným vývojem se u něho správně dospělo tam to opět o jeho ti tak zvaní praví jevilo vědomí vyhazoval učení isidiných nešli ta dovedeno husí protože oni všichni nedali pásku vlastní a vybiti mezi těmi zase kteří zase zase vlastní spásu hledali a to trošičku byl jiný ten tu ono mu šlo o věc v tom je a to byl tento neklid rušil ty joginy ten tam nepatřil to bylo co to ante nedopouští u svých žáků ano ten více vůdci a to ne na ničem meditovat proč a jak no takže normální indický jogin de víte co tím myslím je člověk který jde za vlastní spásou čínský mudrc by řekl spásu kterou dosahuje nedosáh neboť spása to dosáhne pravá spásu stav a pro sebe i pro vás vadí kristus na to odpověděl stejným způsobem že ti žáci ježíšovi kteří dali spásu pro sebe jedině pro sebe a budu muset aby pomáhali ne pochopitelně nic v okamžiku kdy viděli že jejich mistr zkrachl tak se rozutekli a taky víru v to ti víru v sebe pás a to je zachránilo jako toho z duchu vite zrovna tak a oni mohli bychom se pochodu buďme by sousto sebe no tak je musím že to kojeno jedinec může dosáhnout spásu pro sebe a že si mysleli že je to ta pravá spása například když si tu kázal že bude to dokonale světa a že do nepude za ním že neunikne smrti věčné které při tomto kontrastem to konci nastane a proto se do jisté ten naše v něm spásu pro sebe tak i tři roky ano neboť se ho držel za šos ne a měl dojem že to sem a můžu říct že kdyby byl se ho držel možno se ho držel tu se nedostal na kříž a nebyl vyveden z toho omylu do toho nitra a spása tak by se byl dostal do takzvaného ráj ze kterého se padá proto například to lotra kříži který se obracel k ježíši a říká vím že nejsem hoden ale na to věc poznal že si synem božím svou se mnou on říká ano ještě neseše nou zrál žádné neberu nesliboval ráj přechodné rádi mohl slíbit a takový přechodné ráj rozkaž mu do do za vlastní spásou nikdy než přechodová třebas i ctít to na ycke rčení ale drženi v ale ježíš kristus mistrně vyvedl z tohoto ráje své učednící on se cítil jako v ráji vedle něho co vám chybělo vy to se mnou chodili nic do jako v ráji všechno jsem se prostora bilance když jsme se ne nechybělo tak jak si oni to představovali že takhle to bude v nebi ne takhle to v ráji to neby to je pracovní vzal bohu že tam se natáh způsobem neví a neboť to zmnohonásobí lidských možností ano kdy celá tato individuální zvané božství které v člověku je zapojeno do vesmírových ar nado smír výkon tak vypadá nebe a proto se světci mohu s rozumu nedobyli ale proto jsou světci tak se s rozložen jak to lidstvo potřebuje play se zastal i o v tom se dosti aby se ne vymlátil nebo tak nějak tak to zodpovězeno prosím vás eště je o tom ráj se do jaký rozmezí rájem a nebem ráj je různý sázet stvoření jestliže tvorstvo vychází z boha stvořitele tak v tom výkvět který směřuje do boha musí projít rájem a je to člověk který prochází rájem a to zjednodušuju tam prochází zvíře ale to nechám takhle jako bych je nám nemůže žiju nebo neříkám celou pravdu abyste zrušil k pochází z ráje proto že není možno od stvořitele rovnou dojít do tohoto světa on člověk napřed musí se ho promarnit co tamtud dostal a napřed promarňuje ty věci nestojí a teprve potom ty nízké a teprve se dostanu jako to krásně znázorněno v tom přirovnání o manasu se o slepoto tomu kolik do uší při tak pak a pak si to ale na osudu mate opravdu automatické ano žákem a ismus těch co mi dobytí ten klaní případ který ježíš kristus ukazuje že tam to nastane ukázat toho tato mika protože my se zbývá všechno promarní pro marnivá tak jimi způsobem že u toho kolik prosím tak z toho ráje se odchází protože tam ještě tam teprve začíná oddělenost od stvořitele stvořitel a člověk je tam pán ty pán tam na sliby tomu tak nebylo tak nebylo možno na to ješ padnou club a se připravuje pád zákonitě se připravuje neboť kdyby to člověk se do necítil uspán odděleným od boha ale ještě byli co mocný tak by byl nesahal podo posouváni a nebyl by se provinil že ano ale protože chtěl pro sebe to co bylo božího do ho označil jako to stojí to mu na kterém smí stáhnout tak by byl nepadá je nebylo by se stalo to znamená ta negativní vlastnost tedy byla tou podstatnou správnou vlastností která fungovala bezvadně proto vývoj všem těžký vývoje takže jestliže člověk se dost poznání kterou boží tak pak na pozadí jeho vědomí to poznání za slova roli jako takový radotí jako takový vedoucí motýl pro zpětný návrat dokud člověk ne toužíte po poznání nemohl se vás ale právě proto abyste že naučil touží po poznám a celý jestliže třeba by se nedostal do stavu ráje po smrti tak by se o tamto nevrátil do toho co světa nikdy z podotknu by začal se to životní ten tato pozastav blaženosti vy mu nestačil na konec ano káral by se o direktivy dvě a toužil by zase potom zase by shodí zakázaném a sebe se to opakovalo se stali ne padá to není věc ukončena někde v minulosti nýbrž to co se padá že pořád se padá z ráje jako to ruší pro co zůstali čině probíhá no a jaká je naděje na nálad my se totiž slunce stvořitelova není jediná slunce boží to se to ze duši je to ještě jiná funkce boží a to je slunce spasitelská jakým způsobem on posílá tvorstvo do světa tak takovým nebo takovou měrou to zase k sobě táhne a toho spasitelský úkol ztělesněný rysem kristem nebo abychom tomu snáze rozuměli ale li se člověk po porozumí života člověk že to musí být ještě donutí otupí spasitelské ruky výše krista je veden z tohoto a dohodli nazpátek k bohu ale musí tvrdě dbát na to vy po minulá aby se mluví o to že ráj vylučuje stav nebe a nemožný být v nebi vyučuje stane nebo nevíš žádný nižší stav ale ráj vylučuje vyšší stav a si ho víra je nemůže do nebe ráj jak patrno z toho ten nebo se boha na takový ten ho a tak s za děj aby se člověk dostal z toho čemu říkáme to mírného věrného se aby se měl toho pomíjejícího nějak vybavit a co je na to co by se u od toho odpoutat ovšem toto sebralo ve starověku trošku jinak než do čeho věku než se panství a právě tam v tom starověku v tom národě i ke stravě která pro či takže můžeme říci že v tomto smyslu ten národ židovský předešel dobu si dnešní indii celou možná že o mnoho nic dlouho si toho nebyl vědom proto že jsme byli odkojení všichni indii a jsem tohleto nevěděl věci celý měl teprve rázem a tom koncentráku to to neměl tušiti indové vy přivolávati způsobem se dychtí totálně celý okolnosti a obnovování mi li potom došlo a skosit vidurovi tasil vývoj zastavil tak musel jej zakročit avatarové slovními aby to byla loyálně marnotratný ještě jenom tím odešel z otcova domu a směl podíl darů od které promrhal na konec a v okamžiku absolutního prohání příhodnou vzpomněl na osudu vyseděli na napovím to oblasti národa takovým širším okruhu a to je tvá tak že si nevzpomenu národní brž spojení ten bůh o vtělí se to je taky vzpomínka to je svého zrovna a jenom že tuto vzpomínku boží maličko způsobili indové tím že opravdu ten život svůj promarnili promarnuješ o to měli od otce takže dejme tomu v době kdy tam nastoupil seba buddha tak oni to náboženství měli zcela zformalizovaný ty duchovní spisy které my vyvedly to se rozuměli to bylo všechno o formální jenom okuřovali nečtli vy po něm se o tom vyjádřil že to pevným prahy do říkal duchovní spisy v indii napřed se četli a studovali a pak se čelem výňatky a pak sortiment určitých zadní okamžicích ty věci a pak se to jen okusovaly bez vejít nešlo ale ho ě narůstalo obřadní přitom a totož myslím se dělo křesťanství protože u jedenáctém století o zakázáno číst bibli prosím obecně církev zakazovala tím by byl prosíte jako se stonkem nešli tam ubili se základali fakticky když se do uvrhli tak to byl základ ne takže oni si při ale ten a otazky tím ženu promarnil omnes to chvilinku šlo není to pravda nebo o ni výkaly že to poslední povedlo sedmkrát za historie vedou to byli opravdu marnivýl de že ano se pokud mi notion víme indické tak neško přináší avatar příchod avatara nýbrž příchod někoho který se snaží to vylepšit ještě pokud se to třebas buddha snažil to vylepšit tím že zrušil z toho náboženství to čemu se říká nebo čemu říká eckhart duchovní moc on říkal ten bůh kterého vy vyznáte vůbec neexistuje to je zákonitost která vládne vesmírem činí to boha postavil zákon se při tom jeho nástupci on snadné ale ty hlavně smazali s povrchu zemského nebo z pomoci ilépe řečeno že by byl neměli ho prostě jak se to říká přirovnáním vylití dítě to znamená zavazuju obsah ne jako nepotřebný využití a tou byla do velikou chybu a teď si házíme na jednoho člověka indii to byl šankaračárya který nějaké to století po budhovi osvíceně neví vyloženo ji nevzali na a a to do vyčítal po něm přibližně zase povstal aby za svůj krátký život li to a jenom do neteče let vrátil tu zvrácenost budou bych tak řekl který byl tu i to dítě soužití a začíná bahá u se mi a ale to dítě se neměl vylít postavy žitova znovu védy z tak krátkém životě udělat tak velké dílo ukázat na vnitřní obsah dživu do aby tomu rozuměli tedy to byl veliko si že duchovní oblasti nebylo většího mistrem na tohoto a kromě toho v indii to byla výjimka protože to nikdy nikdo obecný nic nekázal koně budičem kráčí otatní všichni si to dělali v malinkou sku individuální sladká cesta je vyznačil individuálním přístupem jedinci a není to nikdy kolektivní cesta kdežto voni byli by ten pro kolektiv pro všechny a tak jsem podepsal a taky pro kolektiv napsal svou upanišádu na věkem upanišad a jinou vína saně kolik ale také neupadá tvora u výtečná a tam vlastně komentoval znovu kariéru komentáře ve tak aby za dané situace bylo znovu rozumět protože vždycky svatá písma je to vás znovu vyložit jak říká jsem tlačí nikoliv předělat ale nudil že ani písmeno jestli je to ducha a ne se nemusí na to měnit ale že jsou znovu druhý to že to není pochopitelné pro ty kteří to čtou jelikož se to stalo vzdálených pozic toho co to prostě za situaci to znamená překáželo této nové která odpovídá povýším způsobu myšlení a ta řeč postupně i ty prostředky výrazové se jedli a proto je třeba v mohu všechno vložit no nemyslím to líčí nemyslím přímo třebas na toho písma ale výklad že to psacího vina je dán více méně nejenom nějakými poučkami nýbrž také dolní toto zase byla věc kterou nemohli a nepochopili dodneška křesťané že události ze života ježíše krista se stejně důležité jako jeho poučí to tedy okruhy polovinu jeho učení a vlastně se staly všichni kacíři protože zanedbali jeho slova víta sůl do se o to prosím vás to nejasná přinesla a tím o tom dal příklad a choditi nedali za sebe kdyby byl tohoto nezel tak není věrohodné co tady říkám ale on říkal eště těšení kus emauzích se se to muselo všechno stát to byl kaprice vám dál to všechno je vlastně na to teďka vykládám ano to je klasická se své jako je se ba postupovat a vykládal slovo vlasovém ze proroků a příklad a otcem životu je nemá učedníky aby pochopit postup na cestě a on ho přesto nepoznali že je to ježíš protože toto jim bylo cizí době s ním chodili jenom viděli v by ta události který si dělat s je to noli vám to události praně projde stupu to nedošlo ono to nešlo tradici křesťanské ani do dneška nouze oni se vyznají jenom ukřižování páně a po přehání protože udělat z jedné třebas že vrcholné do tím že o život a všechno znamená odsuzují mnoho nejlepší druh netuše k tomu aby se lidi o jenom umírali a se dostali a to není správné když míra bylo v pořádku ale to byla prakticky to by z nedá obejít ne prasata dyž je vyvo lidském tak izolace stane obsahem celého života to je chybné čili oni utrpení povýšena do nejlepší na procesů považovali potom kříž a milovat boha a to taky není správné a jako byla tímto mu starému zákonu tak v tom starém zákoně prostě se stalo něco co se nedá příroda radžas a čára ovšem ne jenom opravil smysl nebo vysvětlil smysl písem tím samozřejmě vyloučil rázem buddhismus indie li mu od individulitou je jenom tam jeho vynechal na celou někam někam do vymáhali to ještě zůstal ovšem pozměním stavu a potom za hranicemi indie nikde v brně někde v číně a onu a ještě ze disneyovu podobné jsou sice hodně způsobem tamní poměru takže ociteme li vůbec nebude nemůžeme mluvit ale přece jen ještě není to budí takže savasanou měla to by ho málo proti tomu co udělal třebas abraham a další zasvěcenci toto že on si netroufal a ani nemohl se tu moc neměl národu nutit stem jednání a myšlení který by se zbavili sami sebe posádky možného u dětí výš vyspělí ale pro celek nevhodné a mám dojem toho jak jsme si četl zadala čáry že ten kdo o měl taky že doba mi tu dala tomu aby celý národ mohl po této těkáš tam více jednat se a to je karmajóga která si všímá vy toho běžného života to zapojit do života božího ale kdybychom to srovnávali s tímto zanechal po sobě karmajógou terou zanechali š kristus po sobě tak bychom řekli to je taky jedno deseti na těch poučit který vám ježíš kristus a to druhé byly teprve snažit konce devatenáct toho století kde ta chatě moc na této století o to aby se to rozšířilo to učení indické taky na všeobecné užití aby to bylo všeobecně použitelné toto není všeobecně použité je v ašramech použitého táhne a si říct že to člověk který se o to pokoušel si doby do most svých spisech to postile ale přiznává že zatím bohu že jediná kolektivní cesta je křesťanská to říká indická žádná a že oni se to dobré snaží jako citelnou křesťanství pochodový dohromady vytvořit nějakou novou takovou řek bych všeobecně pojíte lnou jogu on tomu říká univerzální joga integrálního ba tělo kterou by mohlo vejít před jenom že jeho dílo se vyznačuje hlubokou jednotě luk protože on neměl tomuto přístup do západě sice studoval nýbrž i tu západní ale tam se loučil teologií a kdyby se byl cesta za noci spatně to potom taky nemají páru nýbrž učenosti zlý a jiným bědám no na to k tomu své prostě nedostal takže obou nezbývá nic jiného necitoval řek bych se virová a něco bylo se írán nesneslo nevymyslel ani toho toho se říkat že se nevím se takže dejme tomu navíc ti židi udělali to že byli je zasvěcenci tak velkou moc že před mluvená rod aby poslouchal boha vydávali to co voni před tlumočili ze svého duchovního pokladu dávali to za slovo boží upozorňuju vydávali a baale mistrně hay nadávali člověku to co on podroboval vědě aby mu bez do chopí jiný kdyby například nemodli opíjí meo vůb tomu národu že jo on byl nešel roky zaslíbení země ale tam se museli volat tento et na zemi a za podchytí člověka protože opravdu jsem tam lépe dařilo než tam v tom přelidněné někdo asi se městě a neživili takže oni uvěřili vlivem zázraku který se stal víte že ježíš kristus to organicky pokračoval za seděl zázraky čili oni potřebovali byl sousto zázraku aby se udržel o to cesty a ty se s nimi ustavičně děl do cítí se krista je žili vesmírová to je prošívanými celý starý zákon to víte a věřte mi to že toto co způsobili zasvěcenci bylo k bych nutné protože ten li když byl znovu a znovu nebyl přivádění doby odpadl oni museli podobrém po zlém být vedeni a za takových okolností se odříkali toho co na tomto světě těšilo a zase dělali to co je netěšilo a tak soustavně celý život že opravdu je to něco co řediteli zasít znamená je to něco jiného než co dělá zvíře on opravdu začli žít po ve člově lidi lidský život v tom smyslu že život nemá být poslechněme nebo poslušnosti vůči přírodním zákonům nýbrž být využití přední zákonu pro odpoutání se od přírody chromá být výpadní nízkém takovým odrazovým svém nezničí ale za chovají jako devovi můstek a opravdu vyskočit v přírody lidské přirozenosti a toto dělali mnoho staletém tomu ten abraham se odstěhoval asi tak číst před naším letopočtem tam někde v asyrské nevě no a tisíce cele oni lety věci více méně plnit jestliže někdy tedy se ani nějakýmu zatím teleti nebo něčemu prosím vás to nebylo soustavné posunou výtky historiků že to dělali protože se přísně tomu zakročoval k bychom my to činit dnešní době tak my nejsme vůbec ještě na úrovni těchto starozákonních lidí totiž a to muset zásadně díváme neboť děláno abychom podařil to paní si za cenu tere a nic neděláme soustavně proto abychom šli do věčného života zasadíme se někdo třebas vlatnost potřeboval suter pomáhal toho aby von člověk uhodí jde semena bohu pak bylo to mořské musím být o to více děčný ale se toto ti tady který museli celý den pomýšlet na to aby se bohu neprotivil byla to negace tohoto života mně zakázali na každý soudila to co by nově člověk na každém kroku udělal a dělat něco co by nedělal do neškoditi tisíci my se viděl poprvně ten pohled na to starý o život mi připadal to co se s ten jako viděl to starýho živa těch tisíce styl to co se to bylo úsilí vám řeknu o tom píše v eště ani druzí měli tomu pořádně že nový to dělal jenom v tom vězení tady vedlo ne ale museli si utrápení co chtěli a tak dále to bylo úsilí takový tak silné že všechna čest toto předtím a potom žádný národ ještě neudělali se tady je to byl na asi mi nový a když mně ho lidí tohleto dělá tím se dostat tak prosím osolit zatím se nepodařilo vy vy vydupal ze v postele to je taky kožní do ovšem upozorňuju vás na to že tohleto když to bylo tisíce let život člověka to může trvat vteřinu nemusí trvati se když bude správně se na to připravovat protože jestliže by ti ne podmínky toho vstupu života božího do svého života tak momentálně začne ho aspoň rodit to znamená začne být jím těhotným tak řekl vystupují rovná ním nějak a pocítíte život v sobě tak to jsem potřeboval na to vysvětlení se prosím si toho začal tak vážit a jsem přes to pomlce když se přede koncentráku napsal díla která přímo tomto nemluvil a to se smí to zdálo být příliš revoluční netroufal jsem si asi to nešlo všechno napsat o co se dověděl o tím možné by stačil musí žít dítě ještě by to nestačilo ale za druhé se myslel že přeci napřed musím třetiny sto hrob proto jsem nebo tím své snaze napsal srovnání jogy s křesťanstvím to to bytosti neexistuje boží někdy někdo a potom jsem začal psát mystiku mystiku jedna na starý zákon se neděl vysvětlit nějak přiblížit naší době a uzavřel jsem starý zákon výkladem zjevení svatého jana víc jim stýkají jedno neboť jsem považoval jedení se to jedno za takový ruky vnitřní vědomostí starozákoních boků zasvěcenců a se neboť to na každém kroku pro jiná znalost obaly všech těch starožidovský záležitostí o kterých si křesťané se nikdy nebyl by se to věku není to pravda to bylo starověká a život která se potom novověku ztratilo nebo na konci tloustla nebo dechů stalo majetkem několika málo di a po si myslel že to se zničilo ale v tom v tomto o bodě kdy jako nastupují kristus považuje svatý jan za svou povinnost se na starověkou moudrost moudrostí jdou přes ježíš kristus mistrně způsobem to udělal v tom zjevení svatého jana ovšem tím svatýho jen toho se nechopila šťastnou po a udělal z toho věčnu do budoucnosti vědoucí toku stéká duchovní moci vstupuje ale není to duchovní věda celou tam vize tolik lidí padne tolik toho zůstane to bude mrtvých a tak dále to ííí to tolik a tolik prosim vás to jsou přesný pocity toho to se odbourává určitém stupni sobě pošle to jsou matematicky přesně prostě a to vyslovíme to bylo poprvně ukázáno to v tom koncentráku se to za poklady dost toho nevolnost si to celé vysvětlit ovšem jenou houpá v tom prvním dílu mystiky doporučuju dulcis protože si stará větě například čekala podle toho co je to lotos okolo roku tisíc že bude odpoutám za tam kde bude konec světa kde jsou spoutal satanova moc a tak dále okolo ku tisíc se to stane u každého člověka nebo jak se člověk přiblížit k tomu že se mlátíme z trojnásobné ne to je to tím že tady není náš i když ji předloží před to jedničku a bude považovat toto společenství boha s touto dimenzí svou osobní za vrchol tohoto může dosáhnout tak si ho neudělá než o pokácena toho svatý jan dobře věděl proto například jak on buď slova otče stýkal nikdy nevě přes ti to je konec věcí tento mu dobou mění že zase to lekl tak tajemně když je když to víte říká taky to li za nedal by se to nepodal je to totožnost svatý jan v tom zjevení ve rodit takže když se vám teďka vysvětlil co blaženost neznamenal odpoutání satana nýbrž že je to vnitřní záležitost zákonitá tak teď asi pochopíte než co je tam napsáno se vysvětlit jako vnitřní zákonitost ono bylo zapotřebí abych tomu učení ježíše krista to je tady bylo přidáno něj něco matematiky a to se stalo slovy toho je že když tam se ještě všechno rozparcelovává malinké krůčky pocit na sebou beránku zase na menší krůčky a tím se tomu dodala vědecky se řekl postupu tak dokonalá že by člověk řekl když to zažil někdy nemohlo být nepoznán a zlaté uplyne a nikdo to nevyložil to je hrozný a to v tom co notak sedí že není tam slova které by se nedalo vysvětlit to je by pasovat ten cit ježíšova života se to bohužel takhle dostali by se jim a to tomu a dostalo toto životě protože moc máme stě psaní ného ale není to zapotřebí tak aspoň takový hrubí nás toho aby nikdo nikdy si netroufal z toho díla nějakou věčnu to není správné člověk se nedokáže odpoutat od sebe rozpoutat rozpojit se od toho co považuje za jedině skutečné tak mně není to pro boha a pro si s ním nemůže toto jednoduchou po nenutí nenoste milosti proto řekl ten sebe že plný sám sebe tak jsem to chtěl li potom řekl správně třebas sloce ta doba poznají teče takže jsem v tom prvním dílu nadto mluvím o tom že nádoba prázdná a užitečno tuto větu se vyložil v klidu se mi vyložil správně nebo svědomitě tak je to v pořádku nic jinýho není těch větě nebo i ta stane než žena tahleta věta jel se na mysli co všechny jiné kteří o který tady ani slovo ale všichni stáli za mnou takže ten děl porád na mysli by sem to to psal to neodporuje více indickém učení nikomu jinému ničemné pak ovšem si než kristus že chtěl protestu pro všechny nejenom to nějaký uzavřený okruh lidí je úzký tak on musel těm lidem ukázat že ten život ten běžný konkrétní život ničím se nevyznačuje řeky bytí starostmi těžkostmi úzkosti nemocemi nebezpečími život je tou pravou základnou ze které se musí být jestliže člověk by totiž něco toho opomenul že by toto není vhodné aby se s tím co o bohu a toto je hodné jako říkají křesťané je ctnosti ostatní moc tleskání to ničemu není to je veliká chyba to dodneška říkajíc zmamená okleští celý život chopte ctnosti i jsou velice dobrou záležitostí postavou nikdy nic nemá ale v tom malinká složka všech lidský shodnosti je soudností je daleko více než co by se ho oplatit mostní prosím vás je to například snu že v vyučuje te nějakému jazyku je to ctnost schopnost a je to přeci by to užíváte daleko častěji než jak je to lítosti co by tam přitom byla ctnostná prost že vlastně s ne že šíří byl vzat na to popisovat ctnosti ale to by nevadilo že byl již ale vadí to že vyčlení část bytosti kterou jde k bohu ostatní nechá zahálet a tomu potom pokouší to potom způsobuje že ten člověk nemůže jít celobytostně bohu a to když tam vůbec nedojde neboť ta druhá ta nezaujala na cestě ta se mu jeví a to satan jako pokušitel jako jako ce jako nebezpečí na cestě právem je jenom proto že s ním nejednalo ježíš kristus ještě i staroza mohutný my se zatím se liší měli a tyto těžkosti odstraňovaly život jestliže on jedla sobě by to ukázka toho jak bůh moc se o toto postarat aby chabých se mistra v nemohl nemuseli on měl za jednu věc svým učedníku aby se jestli aby se nestali to bylo v jeho očích jediný živý vytýkal žádný jiný nevytýká čtěte si to dobře nový zákon třebas padesátkrát a nic jim nevytýká než že se starají v to je na lettres tane mi říci že toto je jak je to možné že nepochopit tu za zásadu že láska když není mu stavši když se člověku jak tady je že musíme znát a uvědomit si ten smysl toho stvoření božího že ta sže do které jsme došli vývojem že to je celek který jenom jako takový to jako celek může k bohu jestliže sebereme z toho celku něco tak to není možno odtamtud jít o nebo za velký potížích pomocí velikých krizí ověří tomu říká noci smyslů noci ducha si vás to co mu zažíval to veliké krize svatá terezie osmnáct let svatý tak tisíce to mnozí zakázal sebou nebo několika za sebou a některý život tyto klidní klad eckharte na to se takhle jako zažíval jako úděsy nic víc úděs a to vyplynulo poznání říkal a se zažíval byl jenom dokumentem že jsem přecházel vede úrovni na druh jako celové lekne ne někam kde kdežto nebyl a stanicí hrozné možné ale nebyla to dlouho trvající no to byl ten udělený nám přednášíš kristus na kříži to to byl víře potírat ale to prvdou co tak to takovou se mu to a takovou váhu časovou tomo a jaký ježíš v byly něčím někým než si než požívání duševní sil když to bylo používají tíže sil ale vůle boží nevůle člověka protože ježíš kristus nikdy neudělal zázrak ke byl chtěl udělat vždycky dělá zázrak oni byli požádá a toto požádání které předcházelo každému zázraku to musel ježíš kristus stali f kovat napřed jako vůli boží jakmile to nekalil jako budu je pln zovu jak neudělal například když na jakž někdo chtěl aby ho třebas vyléčil z nějaké choroby on dobře vědí čtěte člověk ale on ještě se ho znovu ptal přeješ abych vyšel formulaci by pod toho viděl v tomto slvoo potopa na dno ůle boží a nebo ne jakmile to slovo toho chudá tak teď je byl třebas těch vyzrazeno malomocenství dopadlo do otcovy duše o bez neoponovali jako poteče boží k to udělal a toto řekl je víra uzdravila to znamená svoje víra bože po naším způsobem užíval těchto sil teprve po dopadu vůle člověka do vůle boží nebo spojení věčnou co by každý bojí a jestliže tedy my jsme v ve stádiu naše lidstvo o které bychom nemohli že bez vůle boží to to to výhodné to vy to zákonitě ke jestliže chceme aby se z tohoto lidstvo vymanilo tak musíme vždycky by konkrétním případě čekat jak si to přeje bůh abyste vy nebo protože nedá se to vždycky stejným způsobem udělat na jedno kopyto to nejde to musí odpovídat do situaci a potom situaci toho člověka nebo toho společnosti která to prožívá ano i když úkol boží čí úkol boží eště bych dařit ten pokračuje jak jsem tam taky doufám to první u říkal ne šesti dnech tvůrčích když tom sedmém dnu odpočívání to vedle sebe ustavičně plyne jestliže ale tento úkol vlivem toho že všechno jednoty přešlo do mnohosti je také rozptylován na malé kousky tak znamená i vědomí například lidské této rozpracoval vědomí boží na malinké kousky a musí to to všechno je tím uvádí odpojení pochyby tak to neznamená že to bez účelné parcelace by to neměl žádný sil toto malinké vědomí čku třebas lidské je obaluje zkušenostmi v těch ostatních částeček nebo z několika kam dosáhne tím vlastně nabývá na totalitě bych tak řekl toho zkušenosti kterou obírá z tohoto světa kvalitu kterou nemohl nabýt dokud bylo u boha celosti nemohl nabýt uvalit kvality nové ta obsaženo v mnohosti takže touto kvalitou mnohosti potom na stáří způsobem než to indové cvičí se že tomu směla odpykat ne to není fakticky jen že kdyby se vědomě staví o i indové si se staví na konce se v minulé dělal ne tak by byl zatížen tou zůstali toho to jsem dělal musím být zatížen sotva zatížen jenom tím obsahem toho jenom tím co při byla kvalitě částečky toho vědomí rozumíte mně to není v trnitost myslí žení nýbrž to je to jsou další a další kroky k tomu spojení nebo neboť jakmile ta částečka toho vědomí dostatečně získá zkušeností s tohoto světa tak je dále nepotřebuje víc nemůže taky dál nepotřebuje a v sobě obsaženy všecky podmínky pro odstartování na pět věčnost takhle vypadat kam ježto oděná dělali geniové si myslí že člověk je zatíženo to nevodnese tak to akonečně kolotání život omyl toto stěně tím tímto běžný vykladačů který potřebujou individuální člověka chytit ty byl vědomí toho vidění sounáležitosti celým tím úkolem božím který rozparcelování do těch čát lidi li tu částečkou ten pochodu jedli tady je pořád obrazová na více a více věcmi v je v tom ztrácí plně jako by potit nemohla ni vých kdy se prostě od toho odpoutat a teprve pak může se osvobodit ze si se taky jeden ze sito že se může odpoutat od to ale odpoutali se od toho tak vono to s ním obsahově tu dešti šli k bych řekl takhle čili člověk vstupuje do věčnosti tím v věčnosti potom tam žije na vitalita a vůbec celá cesta duchovní poznamenána vstupem to znamená povalit vstupu jestliže přístupu tam druh určitými kvalitami tak ty se potom vstupuje násobí nebo lepší nebo z větší asi jako říkali č kristus z jednu hindustanu sedm nebo za jednu nejednou vyvstane jedno město za věří kdyby nenadále ne a tak je to vede v tom duchovnost že totiž tak tam která vína člověk od pochyby a smysl zkušenosti spíše nosti vesmír je není to při těžko milost myslu opětně to přítěž obsahově nikoliv protože je to záměr boží aby tak tady to čisté vědomí na sebe i při zdálo nebo přidal sobě políbení ru by silou tohoto vesmír se v nebo na pátek k bohu on totiž nenese vesmíru vymaní do že by vesmír dokážeme se sebou a člověk právě a ti karmajoze tuto ono s tím vývojem který prodělal člověk v tom vesmíru vejít do boha denně pravý smysl sama vím znovu o celé cestě člověka bohu bude to jen zprostředka protože se mi nechce začínat od začátku stvoření člověk přichází na svět a oživuje se v něm taková činnost která mu dlouhý životu na této planetě mezi lidmi proč se oživuje oživuje se proto aby mohl automaticky dělat větším věcí aby se nemusel starat o tolik věcí aby totiž mohlo rychleji nabývat zkušenosti tam kde se nedají místa automaticky tím že člověk v sobě zabudován celý systém který se stará sám o to aby dýchal aby měl kuklu aby měl ší ze aby ji stát aby aby samovolně toužil po odpočinku a tak dále to pohybu čechy je ty věci jsou o tom automaticky vídati nemusí dbát tak to tento automatismus tedy zaručuje vlastně člověku to čemu se říká o krok tak to dotoho od matisse na budované protože dispozici lidský organismus v tom vývojovém stádiu v jakém je člověk ta hranice nebo to znamená netoužící je to oproti mu jedna nemotorně do organismu lidského umožňuje mohli síly které by byly zaměstnány pojem o život pomýšlet okolnotí se může pomýšlet na rozvoj intelektuální citový tak tím vlastně dáno všechno způsobilo rozvoji podlehli existuje tady takzvané ve pokušení na boha chto světě nám tam je a ne srozumitelně viditelné hmatatelné mysli vnímatelné rozumím rozumově zpracovatelné považovat všechno tohleto co vám ten automatismus umožňuje prostředku je vidět když se za to tak dále považovat za jedinou pradu zahozeno to je veliké pokušení od boha které je nutné aby tu existovalo protože jako článek stvoření člověk by toho stvoření zády vypadl kdyby v tomto pokušení nežil on totiž když voze všechno tohleto za jedině skutečné tak se na to může soustředit a může se tam rozvíjet právě nu na úrovni nevypadne dostvořeno kdyby ale se mu vzalo za tato nuže toto jediná skutečnost tak by se objevila patrně skutečnost která stojí za tím není pochyby a on by z tohoto světa odešel neměl by tu co dělat než to on je tu na tím článkem že všechno je vzájemného zlosti všeho tvorstva on stojí na čele toho tvorstva a popohání ho kupředu svým toužením svým rozvojem výrokem když myslím že takzvaná káli a čili ten věk nastal právě proto že lidé udělali postupně tak velký pokrok na úrovni hmotné že se ježíš vědomosti postupně rozšířil do takových dálek na úrovni na které z že ani nepomýšleli nebo přestaly pomýšlet na to se dostat na tu úroveň anebo pojíte dejme tomu dokud vědomosti o tomto světě byli malé a obzor toho člověka potom to světě také všehno to čeho si pochodem síla do hloubky své nebo abych to řekl a jenom zevně se nenásilně přejít na vyšší rovina se musí stát na tu vyšší úrovni takže starověký člověk měl na vyšší úroveň blíž pro tu prostotu své mysli a ježíš kristus to dořekl do svým tělo činosti věci svěřuji prostým lidem a ne tím učeným tohoto světa ne protože opravdu to naprosto ta zaručuje že to pokušení které člověk že toto je jediná skutečnost je minimální proto se snažili v křesťanství věděli o tom aby člověk žil prostě aby se zbavil jaký okras tohoto život to majetku a tak dále jsem rozuměl tomu takhle po vlastně nevěděli že to že jde o to pokušení a takovýho ty věci to jim nebylo známo postě nevložili si do hloubky tedy rok ježíše krista takže když to takhle jde a když ten člověk pořád vnímá jenom tenhleten svět tak se vyvine brzo něco čemu říkáme které se tímhletím vším co člověk nabyl v tomto světě oděje zapojí se do toho zapadne kázně dokonalým pocitem oddělenosti od všeho čeho toto bohu při tom vůbec se nic nedoví protože je dokonale uzavřen co teď byste mohli pochopit proč zbavit své sama sebe je tak důležité postupně ale život se utváří tak že o něčem brát paží člověk když nejde vědomě k bohu brát na sebe svůj kříž to znamená kolikrát musí se vše čeho zříci rezignovat na nějaký majetek nebo na zdraví na takové základy jeho klidného života je tedy vytrhován z toho plyne o pochodu po smrti a to jsou takové na jiné pády kdy oni vyhazovu a může za určitých okolností oživit zatím nikým neoživené o tomismus dvě tak vám teďka řeknu na ještě něco tohoto ismus jedna od atomu jedna za úkol nás poutím to světem abychom mu byli tak že bychom stupním co možná nejvíce usnadnili na tedy usnadnit styk s tímto světem tak aby byl co možná nejvíc automatický tím se rozvine tak část lidského intelektu a míří a to znamená se mi to dělat co navíc se ho se dělo zatáčce umělce dobro zlo nesení a a tak dále to znamená že ten člověk se rozšiřuje proč ve své vědomí o to této úrovni a naději aspoň to etickou že to bylo to dostane i tímto způsobem ee své úrovni jakým způsobem se dostane ke řešit které by mohou čili na vyšší úrovni když totiž se nepohybuje no do šířky do dálky nýbrž do mouky když něco se znají povědět dohoní to myslím tak i v tom smyslu je si vyvolená kým zájmové prvek který ho zaujme v tomto stě jestli je něčím toto vidět zauja a celobytostně se tomu věnuje tak se dostane tomu čemu říkám