Karel Makoň: kotouc-C01-c (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a to z toho si myslíte že není vůbec možné že se od doby zázraky nedějí ale je to to dvou žen nepozorujete aby vstoupil do vašeho života například tady že v tom ke tady doktorovi ku jsem to tam měl začít náda a považuje za leží na se vím že to právo které cesta li ji říši to upil na jeho života náleží tak mám právo také dávat pokud se nedají se chce na dál a aby vstoupil andré nemůže ti oddělenou bytost když ukáže jako se to stalo koncentráku poprvně těch před při vedeš ne popravován něžná nežije to je právo a ty máš také právo každý právo na života že to tak to nebylo to nebyla jež je to byla součást toho že jsem pozval do ho života ježíše zvýšené mně nejde o slovíčka by nemuselo vaně do považujete za režim ale nechci ubírat tomu pánu bohu a jeho nechci ubírat na tom pochopení něho ušli nechce váš jeho které zírat brž chce abyste mu patřili o tebe teďka pozval tomu aby se s naučil lépe patřit rozum v tom výše živý nějak tomu němá tak jak se to tak aby člověk totiž dovolil bohu ne zapůsobit tedy ke životě nějak citem že zastavím nebo ruším všechny příčiny proč on nemůže k životě co jsem tady věnoval a dávám ve kamení příklad o na ten trzení dává včera v tom funkce ještě vedenou opaku přem například by nějaká osoba se upravovat ta osoba se neuděluje znovu a znovu upadá do téže choroby že se to na toto oboru a kde je ta chyba prostě pán bůh nevyslyší prosím tak dalece se mi tak to prosím a tak si to ten případ zasluhuje jejího kaina a je v tom nějak nedovoluji aby udělal zázrak si pořád ve to pořád prý když nikdo křičel ježíši smiluj se nade nou někdo nějaké krizové chci vidět ne to byl slepý ne tak napomenul toho co křičel a řeknu přestaň syčet se to bohu nebude bavit nebo přichází a musí se ještě li ježíš přistoupil a říkal co chceš představa o bohu že když ježíš měl na nevíme že udělat se stal křičet ne říkal ty vidět jaké ale že ten co nemá křičet a tím do názorně o to se dělat aby ježíš kristus mohl dělat ten zázrak znamením to ne ne ale vám to vysvětlím je to a taky narostou práci ne tím přece namístě jak se říká ten dotyčný o sobě prosím vás nevede k dost jako dost aby ten člověk zdravil díku ani nenese přestože se nedozraje nedáte genezí která řídí pořád modlete protože to že ke nepravdu to neopravím je knění že tam bůh se omilostní za vámi není tvá se nemusí je cova tomu že se to eště do nemohli na najdeš na na deště že nemá pánu bohu možnost aby vůbec nekončil aby vůbec moh léčit že vy dobře víte že žádný lidský ne tedy nezpůsobí že může na sobě ten zázrak nemusíte a právo tomu možnost tomu aby zosobňují víte okamžiku když neunese dál si když víte jste všem tam všecky mohu si pro sebe víte přestat prostí v tom míčem prosit musíte toho člověka který být uzdraven nebo se to vrozena onakou bohy s ním a s a h pravého novým odevzdat do rukou boží aktem aby to bylo učiní tože na tohleto nemáte právo totiž za nich okolní nezkušené odevzdáte tak tím koho přece aby ježíš vyléčil nemá i na právo protože víš to dal za ty které či chápete je nevíte také s života za toho ke které se de aby ježíš vůlí že na řece po tím že prostě stane život dáváte nebojte ten vedle těchto kostí ne to cestě je ošově zázraku a ten člověk bude neodolám nýbrž nekašlete nevíra a on pán ti tak je nejen protože nám tedy jenom toho že jsme zapomněli toto je nevyčetl je to návod na navěšovat života se nevyčtli že apoštolové všichni byli ochotni dát život za ty který zachraňovali těch je nepravosti boha ne přiváděli k bohu taky ten vydali ze tak vykonaný ten život nedal a to se s temperament potom o eva dosud na někam dál jsme vysvětleno dáváme mu tam obrat případu tapetě na to eště konkrétní vy se napřed nanečisto tak že si tohleto podívejte se jak se na ono pláčem nebo obyčejně jedno ale nebudete umět dokonale prosit a nic se nestane ten o na kole unese neléčí tak jsou tom jenom věna vady není v tom že by ježíš nebo kristu nebo unesení podávala ani to ze se ale to tam jiné mně závadě nebo že by se nemá dána této opice nic o se praví pravda že to čemu na každém kroku o těch zázracích že jsou ale kde nám tu což se se do poctivé neodnese to vrstvě přál ne o tomto o stále které že znakem a než si dovede když se krista a že tento by nenastaly a naše se v tobě svatýho desatera by byl řekl staň se slili opise a teprve úděl kriste tak měl možnost drobit že ten maria počala a nízkost byl chráněn před herodesem že by to mi vymetení a neposlechl a dostal betlému tak do zavražděn ten ježíš kristus jako ostatní mláďátka je vám to jasný a do pana maria nebe a tak se na to řekla přestanete mu nezná k tomu že a že to řekla ani se tak těžkost to nemorální kromě snese na není na ni nebo takové násilí a řekl motýli on přišel požádat by nás nemyslím tím že pána boha prosíme se na celkem mám bůh posílá ani vstoupit do našeho života nějak tohleto právné pomoc to byste kopání stojí před neřekl o někonečný namítne pana byla tak to se ho popřít sebe první vadí to bude je opravdu na tom privace plně patnáctým ne a to nás upozorní takže věříte že být není že jaké tak v tom momentu podobáte denně tohoto staví ježíš kristus uzdravil jednu ne tomu že a od neřek od za to i sebe je a teď při tak to odpo ani chci tem co se stane protože to zase by se porušila v to byste nadělen jestliže kristu to by nemohl dál působi toto jsem ne tak do uzdravení probíhá momentě víte otevře se v jednom případě zahynu na není v namazal oči toho smeteno nebo i oči a tepla nějakému rytmu silně se známe aby se tam umyl a teprve když se umyl tak viděl že ne tak ve roveň ve proběhnout prvně tím vedl ne takže ani že proběhlo okamžitě nýbrž některé uzdraven teré mění čím životě musí znetvoří ho probíhat pomalu aby to co člověka nezničí jenom dozví boží aby nevíš aby si hravě srovnal třeba že to morální tu v protože nesneslo o to aby když viděli zázrak jemuž toho potravy u boha do do sebe chtěl být zachovat byste to nedaleko radím to potom taneční ten nazvaná zrakem nevidíte nikomu jen nestavím o tom se střetal plní je nemá tady pravé to bratři která jim se odmyslete jsem se do toho namíchá to nebylo správné že se nedovede nebáli náš dělat líp to je moje neschopnost a tak když to takhle provedete se nikde k tak se najednou ocitne jak ten opřete uzdravit aby byl uzdraven totiž ještě tak vy na jiný příčin nemá míněna úrovni návodu a příčin ten vedou k tomu že se se zajímá rodiny že se dospě že jsme se stáni že jsme umřeli to nenaučíš se který si kým doteky nevymkneme ale jakmile navodit sebe boží na vašem životě tak dále do nepramení jedno oddělené oboje navodí tenat která je tak rané úrovni nevedu nýbrž krále do věčného života a tomu dále de že najednou se nedovíme které se přeci měli a dohofy děti které by se jinak vůbec nestaly a věku zní jenom řad přičiníte kterou vezměme se mi znám životě který vede krizový a velcí podali tím předvídaný co všechno južíš kristus bude zažívat to je obecná znalost objektivní známá koni sti říše k a na nadstavbě nad normálním i na kamenováním při nenormální vým životem takže my můžeme klidně říci že při je další tak si tel kdyby přišel topíme dít nebude to to též sice městem protože se bude vně postupovat ale ve přiznati úrovni berme si říkám vykládají sebastiánem ří že existoval ježíš kristus říká a vy to je šeho popsáno něco obdobného se dělo v nitru je to jeho se dělo s krišnou něco obrazného seděl poznám kolem podobně onu případu ne říkají to taneční do zcela bijeme tenhleten nic ne o nějž po extatickou přední život ježíše krista že ty okolnosti které se tam líčen konkrétní okolnosti i na dobu li abychom si něco tak nesmyslného vůbec odvážili myslet v to v tom devátého životem detailní událostmi ukázat že opravdu událost a nespojí se osobně proto by nepotřeboval vědět na nějaký zázrak již o to to žádný zázrak nedělal to všechno toho početná zručná toho je přirozené na úrovni petto stavy příčit následků na které konce ocitl a na které se můžeme ocitnoust i my kyota úrovni tibete tak se ti zázraky takhle jej a na to kam to se nemusíte starat a kdybyste pana j a přemýšlel tak z této úrovně padáte doručen kdy se kdesi zase staráte právem stavem přemýšlí totiž tak nemá roveň je úroveň kde veteše přijdete na věci v níž přemýšlíte a musíme řeknete jak to to co s tím ostatním životem když musíme něco rozřešit ten život to všechno nena bedra boží rejstřík postavíš tak ve to tady nemá ani pravda a přemůže vámi začne ne třemi smysl začne mít povahu prostředku služeb to je převýšila tamtom neposlušnosti není tak jak se to není třebas lidem kteří nevyzkoušet ost to postaveno že se který slouží vám řeknu to je pro veškeré starosti že to a přemůže omámení litovat zevní boží i učení se předtím nemusí se jestli nějakou starost tak jenom jedinou a do ta jeho služba byla dopadu službou aby po aby neklesejme aby opora zeměmi které nejsou jen aby si nikdy nepřivlastnili nic z toho se mu dáno vypoví aby pomocí toho toužil neboť tomu nedávno daleko vinen než komukoliv jinému povaze se stal vybraným dělníkem který vědomě užíváš ne které nyní jsou jsem on musí tomu tiše důsledky že totiž si jaký nároky nejmenší na to abych si toho co si sebe nechal kdybych z toho něco není to nechal pro sebe je ustupuje že viníkem tak tak nemate ano to znamená dostanete do toho vývojového by zase nebyl deníkem že se zase musí stát i přebývá temnostech vnějších to znamená když si tím oddělen boha když se musí větě nese do se stalo že nikdo to na neúnavné přirozené neri jaké tomu říkám čarou mysli ne dále pochopitelně přesné vinu kdy prostředí ve kterém jste žili se rozvinuly to svět je teď a máme povinnost je v mysli do krajní to znamená rozvinout a nemáme právo jak jsem před china myslíme si nemohu tím světlem které svítí že ten rozumu ne napřed neva neštěstí k tomu boží když jste opovrhuji in malinko dispozici musí se to ale to máte visutci od něho tak musí pochopitelně a do knize to doplatí využít ne tak a proneseno odstoupit ne se také ten rozum se stavíte vítanou husou neschopnost toho řešit ani se dále a tak v tom okamžiku tam a nechtěli a o tovíc když například náklad že otázku tak nekladu otázku bohu a nebo že neřeknu neměl teď a nic ve ten pán na to a to v době odpovědně a teďka a tak jaká moc opuštěn se přeci nepotřební boha a když je vševědoucí pohrouží je milo to šlo o poutanosti jestliže někdo otázku a se tím nevadí že vším porád nemůže se že člověk ne nemůžeme šíři a ne aby se ptal boha nýbrž to nová a pro otázkou oběti bohu to jednání a teď je to není uvedeno těkavý ovšem nějakou říkám jenom školsky ono je tak jak to říkám jenom pohoří kam a krajní případy se na případy že poznává že to vidí někdo nespatří i ne aobecně a nemá potřebu s ještě zakázat povaze přiblížit k bohu tak se na tolik nebo zase upravit o zasluhuje aby o tom nemá to na nemluvenému toto by a tak dostanu odtamtud takovou přejí poznání že my bych řek jenom snem slovo ne to všechno se tam nedá zvykat tak jsem to řekl kdybych provedl drtí výklad óm slovo detail omezení snaž daleko větším a dalším mniši opisu ne a toto říkal ten setník ježíši nechoď k tomu emotivními který na smrt nebo se vám také své sluhy že něm když ji nařídím a to dělal to nebo ono takový udělají tak zní slovo a můj je pro ty toto slovo ke když mi to nikdo ke aby opravdu uznání a dále a takhle na to ráno otážeme ta povaha i pak na tom a nepravda první neznají nebo liší ale kdyby tak ono dána musím tak stačí slovu i do kterým to odrazí to by to vy ne pochopíš malovat takovým i novým pobýváním tito nikdy nepochopil který potom vědomí sice si se jedno slovo nebo jednu věc a jsem toho tolik osobu to byla ona toho je si opravdu těl stolem co toho druhého a tisíce tresť řekl jsem že by bylo dobře doznat mezi věděním a mezi názorem vědění spočívá v tom že člověk není schopen toho co se dověděl sám nějak přemýšlením nabýt to je jednoduchá definice vědění čili že je to že je mu to dáno a názor je rozumovým přemýšlením nabytá definice nebo řešení ano vše bych ještě na to trošku jinak vysvětlil bych jak se nabývá toto vědění toto vědění nabývá nejbezpečněji takto člověk se snaží všechno co může udělat ze svých vlastních sil když mluvím o vlastní silách tak z míry milosti která je dána každému člověku aby mohl žít rozuměj jednat a podobně to běžné dávky milosti tam dovoluje dobu je vnímat tento svět rozumě myslet si i city a tak dále v této když něco řeším nabydu o tom nějaké zkušenosti před bohu nebo ta typickým způsobem života tak z toho dospěl k nějakému životnímu názoru nebo konce světovému názoru ale je to názor který jsem získal odvozování přemýšlením spojování myšlenek dedukcí indukcí a tak jakýmkoliv způsobem se to vědecky říci na rozdíl od vědění které získává teprve tehdy když jsem dočerpal všechny možnosti získat pochopení rozumem a všemi složkami danými k dispozici a ještě byla touha po lepším řešení v bráně touha polepší že se ten si nevybral to znamená že tím jsem v koncích se svým lidským řešením a byla eště touha po lepším řešení pak se na nejlepší cestě toto řešení získat tím že se vzdám dosavadního myšlení dosavadního řešení dosavadního názoru který se na byl jsem ho musím dokonale zdát jako nedostačujícího ne cizího něco nechat proto když by ta moje řešení čtete tak se někdy podivujete že to neodpovídá třebas běžným rozumovým řešením že tam něco nového to je způsobeno tím že jsem zavrhl předtím všechna logická správná řešení které vznikly názorem ano neboť to se mi zdálo ne dostačí to tu všechno bylo to nechci opakovat a protože bychom se to čili začlo vanem kruhu takže když dočerpá všechny názory které o tom mám a to mu třebas i písemně je na tom džina před čerpám třebas názorů o tito se na jich konci a mám eště touhu poskytnout vám třebas lepší řešení návodnější které by vás přiblížilo věčnosti tak tak odevzdám tak to dělám modlitbu odevzdán to svoje řešení bohu i se sebou ano i se sebou a s ve několikrát výši na to že vším k tomu i se sebou a teď teď záleží na tom jestli jsem poctí věci přát pro vás to řešení lepší abych vám posloužil a naň a to mysli vy ete ctím posloužit nepřiblíží se věčnosti jestliže tyto dva prvky jsou splněny tak okamžitě dostávám řek bych vědění za které nemohu to znamená objeví se mi věci v takovém v takových souvislostech které jsem před tím vůbec neznal a na these ještě nikdy nepřišel mi důkazem že to je vědění protože ty souvislosti nebyly nikdy ne rozumu ano a toto vědění také ten následek že jasně poznávám že jsem se teď v tom momentu spojil s moudrostí boží že to byl aspekt spojení člověka s bohem o nic jiného to nebylo a jakmile z tohoto spojení vědu o že spojení bezčasové jakmile z něho vidu do času tak teď se snažím honem než na tu obrovskou zásobárnu vědomosti zapomenu na tu tak obrovskou zásobárnu souvislostí do nu nien strany stačí to překládat něte stanicí překládat but bezesné mohl bych taky doufali toho protože je to obrovská zásoba na vědomosti a kdekoliv začnu tak nikdo není celé vysvětlen je to jenom z jedné strany a maximálně okolí toho jsem to vzal takže když to dáte vysvětlovat příště tak to vysvětlím zase jinak mně byste měli udělat jednu věc třebas evangeliu svatého rtech jednou vysvětlil mně nechat vysvětlit znovu ale zakázat abych se podíval do origináu což by nebylo těžké protože ho nemám to byste a teď teď to co rovnat opravdu bych měl čas a vám tohleto udělám abyste viděli jaký by v tom byl rozdíl ale nikoliv názoru nikoliv názor nýbrž zaručeně nebo by to ani zabránit bych přistoupil k tomu vědění z jiné strany jestli by se mi znovu objevilo rukám že ano tak bych nevěděl rysem tam přistoupil tehdy abych přistoupil odtamtud kde právě jsem si taky dost dobře nemohu volit odkud tam namísto pitru že tam dycky jsem schopen vystoupit nejsnáze odtamtud kde se a to je mi vyšší a jestliže si tím přistoupit toho místo odkud tam kde se tak moc ubírám na jakosti toho výkladu ano takže kdybych to takhle vysvětlil tak to bude zase zcela jinak se vám bude zdát než tamto ale kdybyste si vzali oba dva tak ti tak bys cítil ano to neodporuje nýbrž to je zděné strany za to takle vysvětloval ježíš kristus pravdu která byla absolutně nepostižitelná jakýmkoliv překladem že totiž jak jako celek je vždycky nepostižitelná a bude ale on se zmocnil těch náhledu nebo z těch vhledů které byly nejdůležitější pro člověka který je na cestě k bohu a jsou pořád důležitější není a se to ani zdaleka samozřejmě tím zároveň řečeno příteli nový avatar zase to vysvětlí jiného hlediska ale nebude to odporovat indové říkají vší kristus že v ničem neodporuje s těmi avatary vším a když jdete védy kde je řeč divější avatarů zachycena tak vidíte pokud nemáte přistupuje dění jestli to odporuje jakmile a tikat přístup jedění tak si to přestane odporovat jakým způsobem scházet přistupuje dění že totiž jestliže tam něco o pudech těch védách a to potřebuju ne pro uspokojení rozumové ale pro dobro lidstva vyřešit neboť nesmí být pořád rozdávali to na z náboženství tak pak okamžitě vím když s tím nevěsta rady o tom jedění mám vědomí o tom jedění které je za tím a které tedy stejné například my jsme třeba z popudu jindřicha řešili ve středu některé stavy při posledním nebo před posledním soudem tam se mluvím mnoho věcí o hrozných věc to se budou dít ne a bude možno se vývod na břehu hrozný hluk bude slyšet a běda třeba těhotným a tak dále a my jsme si vysvětlili jenom tobě na těhotným na by se lidé to ale všecko co tam je rozumě tak třebas si to vysvětlíme dneska na tom těhotenství běda těhotným že ano protože tím nebude přitom pomoci každý totiž z nás každý totiž z nás je něčím jeho ten nemohlo se lep vyjádřiti než slovem těhotenství to že každý z nás by rád něco porodil co světskou dočasnou platnost jako matka dítě které zase zemře tak my chceme také ze sebe dostat další den nebo další roky života je třeba tím jsme těhotný se posedlí prostě tímhletím touhou po tomto světě nebo po nějakém řešení ne tomto světě a pokud tahleta touha dominuje v nás tak běda nám my se nedostaneme vůbec napravo pociťovat tam zvládneme jako zahyne jako se dosud dycky zahynuly a proto se znovu vtělujeme tak to je obecná stránka toho těchto víc to se týká že to se týká všech lidí a tak se vysvětlit všechno ostatní co tam je kdo je kdo máte být jiné zájmy do plný zájmů než těch duchovních než to nejvyššího ten nemůže přejít přes právo posledního sobe nemůže ocitne ocitnout věčnosti a tak se rozumět vysvětlit všecko samozřejmě když jsem tohleto když si překládal vědění tak se se to dověděl ani jsem viděl jak nemůže se o tom přemýšlet chápete to protože když se o tom přemýšlel tak těhotenství bylo jenom těhotenství matky pro a ne to ten ti se lidi ale když vám to teďka takhle přeložím tak myslím že je vám to přijatelné že bych to takhle mohlo být a bylo by vám to ještě přijatelnější kdybych vám všechny ostatní vědy které se tam vyč velí ceny takhle přeložil době ne češtiny upozorňuju vás ale že toto je z jedné strany viděná věc v podle zkušenosti přístupné hlediska ze který si nejá se dívá toto je eště řek bych osobní na každém vědění i když je to z vidím pocházející věc že totiž je v tom něco osobnosti lidské protože on musí se na to dívat ze svého hlediska on při ústa přistupuje odněkud a přetýkat vysvětluju teďka těhotenství tak to je přístup deme a kdyby to byl přitom třeba odněkud odjinud tak by ten výklad mohli padnout jinak především bych chtěl říci že různá podobenství která jsou obsažena v evangeliích mají různý rozsah výkladový to znamená málokteré podobenství se týká celé cesty a promiňte mně že si všímám toho času jenom cesty to znamená návodu opotřebení je to jednostranný pohled na věc protože není možné to ta krátkou dobu to ze všech lidí se to znamená ne dívka poznání a hlediska lásky to všechno probrat hlediska života tak to proberu že na toto podobenství na to že to bude stačit jenom to lidská cesty znamená deska cesty podobenství která uvádí ježíš kristus mají různý rozsah některá z nich nás poučí o začátku cesty některá o některé jiné fázi cesty některá o konci cesty třebas o věta ne vyčlení posledního soudu o konec cesty do znamená o cíli a někde nás poučí jenom od nich ten prostředku zrovna je který potřebuje ale tento toto podobenství nebo toto rčení toto čtyř vět které dneska bude vykládat to je jedno z neví těší proto že nám vykládá jak z pouhé lidské vůle nebo začínajíce lidskou vůlí můžeme se dostat k následování ježíše krista je to ve čtyřech větách vysvětleno a bude li tím plný ruce práce abychom si to vysvětlili upozorňuju vás také že pokud bych nevzal ohled na všechna ostatní podobenství která s tím souvisí tak bych se dopouštěl chyby v tom smyslu že bych nepřihlížela k dalším podrobným vysvětlením jednotlivých věcí které jsou de obsažný třebas je tam v první fázi toho co se bubulá chcešli kdo za mnou přijíti kdybych to vykládal jenom takhle to tady stojí napsáno ale batoh co je v tomto smyslu řečeno jinde tak bych to nevyložil správně byl bych kacířem neboť bych jednu věc považoval za hotovou když je tam jinak eště vylíčena a jinak zřejmě na bedra roz aby bylo rozuměno ze všech možných hledisek a stran a zrovna tak zapři sama sebe a všechno ostatní doteků kříž tam všechno vylíčeno ještě v jiných ber zlých a se aspoň pokud my čas bude všimnu těch hlavních ostatní verzí které s tím souvisejí abyste si to doplnili toho co jiného o tom ježíš kristus řekl protože to není zahozeno nám výtečně umožňuje srovnati zdánlivě rozporné řeči jeho a ve je na společného jmenovatele bych tak řekl tak začnu v tím prvním sešli kdo za mnou příti obyčejně se tím myslí chybně chcešli na sledovat to není pravda ježíš kristus jinde řekl neska ne nemůžete za mnou příti kam jdu této za mnou příti neska než za nou příčkám du ale vám pošlu ducha utěšitele ne tak potom vám všechno ostatní vysvětlí aby za mnou přijdete asi v tom smyslu to řekl je to v janovi od kapitol čtrnácté do šestnácté a mi to obsaženo velice je tam rozpitváno všechno dokonale nebudu se tím zabit protože jenom vás upozorňuji tam je či ten svůj výklad provedu s ohledem na tuhletu pasáž v janovi především klína ještě jiné pasáže které s tím taky souvisel tak je tam řečeno chcešli to znamená říká se nectíte člověče chtít nabýt věčný život v sešli nestis za ty musíš opravdu v pravým slova smyslu bezostyšně jít za tím věčným životem víte že on dovolil vím apoštola to slastí všímám jeho život jak víte to je to tím souvisí neboť všechno ne eště se podobenství je na a také v tous v tom textu jeho života že on brácení ky ne proto že by měli lásku k bohu vůbec ne nýbrž že lásku k sobě a přáli si přežít poslední soud který se blížil jakým to ježíš vykládal nebo ještě jsou tady který vás vleklým tří zaží ho ten poslední soud ne a soma nepominou ačkoliv nebesa země pominou říkal je vám to jasné čili je třeba opravdu v první řadě chtít pro sebe království boží hleďte především království boží především ta jiná vedle tohoto sešli rozumíte to znamená přes především získat pro sebe království boží která čátku velice správný postoj začátku říkám velice správný postoj je teprve prvním věty totiž a jestliže opravdu že to přeješ především a to je vysvětleno se jde že je to ale přát především tak a je v tom dostatek naléhavosti aby se nestalo to se stává většina lidí věčné i když si to nepřipraví z jak se dostanu do stavu vyprázdnění tak se vyprázdní od této touhy a tím je konec totiž ono se říká když na to deme z opačného hlediska že nejvyšším požadavkem je se vyprázdnit od všeho světa že ano to je požadavek který je správný ale je to požadavek konečný jeden konečných požadavku a ne požadavek začáteční ty kroky které je třeba udělat k tomuto vyprázdnění v tomto pořádku nechlubí lidová a je třeba si jich uvědomit eště zůs právě v tomto co vám teďka tedy předkládá nám vyklá kroky k tomu vyprázdnění ano a řetu prát vím dostat protože jestliže bych nechtěl především i tam kam on de do nebe tak nebyla by naděje že když se zbavím aspoň na chvíli veškeré poutanosti tímto světem to znamená i myšlenek i paměti přesto se i myšlenky a tak dále nebyla by naděje že bych tohoto momentu vešel do vědomého poznání boha nebo věčnosti věčného života věčné pravdy kdybych v tom nebyla obsažena tahleta základní touha která všechno převyšuje těla přejde samočinně přes hranice těch ostatní tu že zatímco ostatní tužby do měli protože měli obsahem méně naléhavý tak tahleta pro svou naléhavost přesívá přes okraj vnitřního mlčení a vede dál tady mám dotaz kde je míra toho především vždy se může stát ti dneska především třebas nebo v tomto momenty především přeju to království boží ale to mente kdysi přeju něco jiného víc než tohleto ano a neproviní se potom proti tomuto přání nestaví ho na vedli školy nesedím na dvou židlích tak to asi z něho že ano a nejsem rozporný že a neoslabuje tohleto a nedostanu na zatarasují sice tu k tomu poznání tak to je velice plastická otázka protože samozřejmě přijdou každý den možná že každou hodinu pozná že i častěji než na hodinu momenty kdy naléhavě musím řešit něco jiného než vstup do království božího musím řešit konkrétní záležitosti a bych přitom myslel na království boží vám řeknu ani bych nevstoupil do toho království boží ani bych nevyřešil tu věc kterou mám řešit bych se dopustil věci chyby kterou se dopuštěl dobrýho jogin který se děl naposled ku silnice když proti němu se řídil splašený šlo a on říkal zdali pak musím říkal si v cesty ustupovat když jsem soustřeďuje na boha nemusím ustupovat protože to je vyšší věc to se musí podřízen zlo a byl začne se odhozen hle poraněn tak by se stane každému doby především nedal království boží a zjednával svoji povinnost kterou právě řešit a na to je jediná jedna odpověď že totiž se musím zachovat jako služebník na poli na poli hospodáře každém případě a tím do stojím tomuto požadavku především království boží a jakmile něco nám je naléhá tak musím se musím mám příležitost v tom vidím ohromnou příležitost teď jsem ukázán služebníkem božím teď teď nikdy indie líp to je krizové k lidový moment přátelé velice velice pěkný přímo instruktivní lidoví moment jestliže se mi podaří zůstat při tom služebníkem hospodáře a ne vykonavatelem příkazu toho kdo to nařídil tak pak samozřejmě se splní požadavek především ty klálovství boží jsem nevím drakem byli jste pochopili nebo za lisse nebo přeci si vzali to jsem tam o této věci vysvětlil si že to máte dispozici a jestliže jste tohleto si dobře pochopili tak byste si s takovýhle situací měli umět pomoc protože kdyby pro vás byli vítané je musím prozradit že aspoň to dokážu nebo těžko říct dokážu to je mně vítáno že když mám naléhavou práci nebo že když mám v práce a čím více práce mám ještě lépe řečeno tím více mám času na pána boha či méně mám práce tím nemám času na anebo praví cest na avons ožívá v tom že mám čas na rozjímání a že mám čase osvědčit také na poli protože jestli se neosvědčí na poli vy jsem oddělen od něho nemám vůbec právo jako jeho služebník vstoupit do jeho domu chápete jakým právem potom když se nevykonal práci na poli že se o objevného domě co mně řekne vy i tam nevolal a teď si tady neslaví správné před musíte splnit úlohu na poli tam pracujete jenom pro hospodáře myslím že se od toho to bude nemusíte stě se nezapomeňte taky na jednu věc že ježíš kristus jiné obdobné přirovnání tam k nám k dispozici a to je přirovnání o těch pracovnících na vinici jeden tam přišel ráno jeden v poledne na že večer a nevyčítal ten hospodář majitel vinice tomu posledního že přišel večer tomuto měli zabíjet to pracoval oddán ale on ne ne když pasoval třebas posvěť dostane stejnou odměnu jako den co pracoval od rád si li schopen panovat jenom jednu hodinu denně nebo několik minut denně jako služebník dobré je to jen aby si s neřekl vůbec nejsme rozumí o to tu d z začaté dostane ženou odměnu tam to hodnocení zůstane boží je milostivé výnosné laskavé že dobře on na hoře že my nejsme schopni udělat k služebníkovi že nám musí popřát možnost abychom se to naučili sloužit taky se učíme sloužit taky si taky si nesmíte myslet že postavení služebníka je vrcholné postavení začátečnické postaven ano daleko vyšší postavení je postavení otroka ne on dobře známo a daleko vyšší postavení je postavení syna a daleko vyšší postavení z postavení se na je potom stupeň na nebesa a dále to není jenom intus ti jednocení takové že vládne třebas tím duchem a tak podob jak tam bylo víc který před tím tak nevládl že nebyl v kvalitě spojení eště to všechno stupně ale o tom se nebudeme bavit nám teďka o tohleto spojení začátečnické skrze služebnictví kdykoliv si nevzpomenete na to že jste služebníky páně moc se nestane protože patrně vaše činnost je takového druhu že nemá v sobě osten krize a je důležitá vy si na počátku s pomíjí aspoň tehdy když začínáte vepři to znamená kdy se vám teče do bot by vám něco nejde když jste třebas přetažen rozumíte kdy třebas musíte vydat sebe víte že ochotni a tehdy si vzpomeňte článek poučky ježíšovy z zapři sama sebe tak prosím napřed musíš ti především že ano za ním pří tam kam on jde přestože zatím nemůžeš tam přít před se tam nemůžeš přísností neděli že nemůžeš to nesmí odradit ty musíš ti přestože zatím nemůže š nám příklad se i vyšli jiných výroků ježíšových ano to nesmí odrazovat protože tam nemůžeš z toho důvodu že si nesplnil ostatní podmínky které teď budou vysvětleny a první z nich jsou dvě napři sama sebe ale i svůj kříž a tak dále to dvě podmínky a napřed zapři sama sebe toho mám zapřít musím si uvědomit že to sama sebe že to moje kdo je to moje i hojném nemůžu za příliš to jsem tím tím jsem toho mu zapřít tím jsem a jsem tím se cítím být tím co se tady začlo rozvíjet od začátku mého vtělení jsem na svět a znamená lidská individualita budu úmyslně ohlížet že považuju to za zbytečně protahování argumentu o víře osočování s tělem ačkoliv vám to dělá veliké potíže a mělo by se když mu na to čas tak by se to mělo tak ještě trošičku vysvětlit předpokládám že víte že nejste tělo to předpokládám a nebudu mluvit o tom že máte zapři zapřít sounáležitosti s tělesností považovat samozřejmé ano vydejte tělo by se nepovažuje za tělo nýbrž se považujete za toho který myslí aspoň o který po něčem touží který něco co nám to světě dobýt a tu vás upozorňuju na jednu věc že dítě které chce by třebas velkým člověkem se mít vlastnosti velkého člověka ještě nejedná špatně v tom není žádná chyba dokud se rozvíjí vot tak je to něco velice nutného a vy v tom musíte také pokračovat rozvíjet život je to nejkrásnější co člověk může udělat a do nejdůležitější a to ne ne postradatelnější na cestě protože jenom z rozvinutého života část říkali je možno přejít dál jenom rozvinutý život představuje složku ne vesmíru která jediná může přejít do věčnosti zatím nevíme o žádné jde složce vesmír trvá by toto mohlo udělat ano a je dokonale disponován k tomu přechodu nikdo jiný pokud my víme disponován k tomu vůbec není čili zapři sama sebe znamená jestliže ty si rozvinul dokonale a to byl napřed to bude volám co svůj život tak teď musíš umět tímto životem odejít k bohu to znamená nesmí do do nekonečna rozvíjet víte že to stačí lidí nebo i u člověka mladého bouře nemocen a těžce nemocen a hrozí smrt dopadá vždycky tak jako to se mu dopadlo že jsem byl začátku v tom koncentráku že jsem měl stráže umřu to není rozvíjení života to je dávání přednosti životu tomuto před životem věčným jsem měl mít radost z toho že hrozí smrt protože budu brzo možnost se zbavit tíze svého života a přejít do věčnosti to jsem neměl jsem měl tíhu obrovský chuti ustalo ství a a strachu že přijdu života jak jsem si to jenom tak trošičku pro sebe mo omlouval tím že jako mně jde přeci o to abych v tom životě dosáhl že o věčna že ho nebudu mít tak dobře vím že nedosáhnu že jenom pomocí tohoto života ale se vymlouval opravdu šlo jak se říká česky oka ne a to byla veliká chyba především šlo o ten pán nic jiného tím jsem prozradil že především nešlo o to království boží nýbrž mně šlo o zachování svého vlastního života čili co je na začátku dovoleno přejí si ten věčný život pro sebe pro toho který je pomíjející to v následujícím se musí opřít rozumíte to je to to je na tom to těžké že když při dalším kroku tato touha se musí opřít jestliže bych na příkladem tomu končil tak jako končí lidé kteří nemají v tom životě co jiného přát že růst tam není pro možný než zdraví a přeju i tímto způsobem aspoň a by bylo tak to je způsob vrcholné špatný protože chci něco nastavovat co se do nekonečna stávat nemá mám mít vědomí toho jakmile se ocitnu rozvinutém životě že nejvyšší čas že je to lidský moment kdy musím přejít do věčného života že nemohu při do včného života když nezapřu toto své v tom smyslu jak mu dosud bylo dovoleno vegetovat růst toto totiž dokud mně umožňuje a vono mně to umožňuje abych v tom světě dorůstal do plnosti tohoto života není žádným satanem je velmi prospěšnou složkou jedinou prospěšnost jako ve vesmíru bez které bych si nemohl nic počítali nedostal možnosti přejít do věčného života k disponibility k tomu disponování se k tomu přechodu ale jakmile se dostanu na vrchol rozvinutí a to nemusí být nějak to ten života nýbrž kdykoliv mám dojem že jsem dosáhl něco co je dobrého a to uspokojuje tak ten moment se ocitám v pekle to jsem často líčil mefistofela a fausta jestliže u toho ustrnu to řeknu aspoň na tím policie listovat života jestliže si přát ten náš jako ti ostatní aby se stali učedníky ježíše krista všechno opustil jak ten jidáš tak i ostatní a jeden z nich jidáš se provinil tím že si vedle toho ponechal nikdy v něčem něčem někdy jsou vlastní vůli například tam namítá toto may se měl dát dim a ne pohled na nohy toho nebo na hlavu toho ježíše to je škoda hezké to sociální cítí ale odporuje to vůli toho mistr i když to i tomu nerozumím ale vím že to odporuje vůli mého mistra se musím podvolit ano tady rozum nehraje roli nás musím dělat to co si mistr přeje jakmile tedy náš třebas maličkosti maličkosti si chtěl provést vlastní vůli rázem se stává zrádcem co je tedy zrada co předurčuje jidáše k tomuto úkolu z rádce že svou vlastní vůli prosazoval každý do prosazuje vlastní vůlí i s jednou učedníkem páně starýho služebníkem a nedbaje vůle vůli toho mistra ten se stává okam zrádcem když to vypadá strašně neviděl čili to naše které je absolutně nepostradatelné pokud nás vede k vývoji v tomto světě začne být vrácen ne na konci života ale v každém momentu kdy chci mu nějak poli chodit kdy chci přiznat prvenství jeho vůle nebo prvenství jeho lásky jakékoliv jeho prvenství protože jednou a jediným mistrem je ten ježíš nikdy mi nemůže být mistrem který všechno vy předčil mudrou nebo můj cit nebo moje láska to je vlastnost která je odvozená a se musím vždycky ptát jestli souhlasí s vůlí mistrovou nebo láskou jeho v jeho poznáním a podobně takže zapři sama sebe teď mohu začít vysvětlovat to není jenom zapření všech ukti které člověk potřebuje běžném konání všech věcí nýbrž to je také zapření všech prostředků které slouží abych moh v tomto životě žít že dokud nezapřu sebe totálně tam není řečeno za při se devadesáti devíti procent když tam jenom za přišel to znamená stoprocentně co jsem to je ještě jsem se tomu mluvenou vrátit zase jiného hlediska jsem taky ten který myslí teďka jsem ten který přemýšlí který se stará a proto ježíš kristus říkal nestarejte se nepřemýšlejte o věcech který bůh za vás celí sám že opravdu když chci se dostat na pokraji toho posledního co tam je řečeno tak musím sebe zapřít i v myšlení musím přestat přemýšlet tam kde jsem maten den nebo dech nebo a jsem přímo okolnostmi nucen k tomu abych pro asolutní vůli a to se oči konkrétně naléhavý případ nutně to řešit že a nemohu své obracet na vůli boží protože neznám samozřejmě a bylo by pozdě by s obracel v tom případě musím použít vlastní vůle vyřešit věc a jestli je to dopadá tak jak to dopadat že tím nejsem spokojen a jestliže si myslím že to tedy neodpovídá vůli boží tak teprve teď se zapřu teprve teď se zapřu zahodit svou vlastní vůli a do citu se okamžitě ve stavu neosobním to znamená v bezčasovém tam setkám vůlí boží tam se dojem vůli boží kdybych pořád dělal si své do konce mi to nejde tak bych ztratil klid začal by starostlivý začal mrzutý a začne by tak rovnováhu a to by znamenalo že bych se znova bohu si to to nemohu dovolit z toho důvodu že klid je především nutný k tomu abych se udržel v tom stavu spojení čili ne z pohodlí ale z toho že záleží protože mně záleží na to bych v tom spojení pokračovat ho pravdu boj se musím pád jediné věci stavu neklidu a ten vzniká z jakéhokoliv druhu starostlivosti zármutku nebo radosti samoúčelné co radost sám pro sebe a ježíše z a tak dále tak to je ten sebezápor vono totiž když se ocitáme na konci tohoto výkladu tak ještě dobře vidíte že to není všecko že tam ještě chybí jedna složka a to je to ve místě kříž než se k tomu pustím tak ještě se to ve svaté nad nějaký upozorňuju vás že tady je rozkládá nějaké duševní dění které bych nakonec potřeboval vám vysvětlit synteticky to znamená ne jako jedno za druhým a tedy padám brž jako jeden jediný a ty všechny tři věci se stát jedním jediným ten rozumíte nakonec jedině tak jsou uskutečnitelné je vám musím vysvětlit všechny jeho eště říct vložky který jsou obsahem toho aktu který není vůbec složitý vůbec na něco žitý ale pro se tak žít je tedy vykládám protože abyste přišli na chyby které děláte že v tomaši aktu některá složka může scházet a tím se nesení tím se nevydal nemiluje to co z něho víc přejdu poslednímu tedy že máte dotazy a to je k tomu vezmi svůj kříž každý den že tou před posledním vlastně ve svůj kříž každý den třetí složka předtím následování tady si obyčejně je člověk myslí odevzdej si ležíte se osudu že to tak je to byl běžný výklad ve středověku a ne a pak svůj kříž trpně se chovej ke všem eště něco potká pán bůh miluje po těch říčka navštěvuje to je chyba takhle ten kříž není vyšle zase se musíme dovolat jiných výroků ježíšových že z tohoto bychom měli dojem že opravdu jde od kříž utrpení žene utrpení není to pravda kdyby tam nebyla slova každý den tak bychom mohli i vy se že to tak je ale do tak o každém seberte kříž od si taky dny a byl tady například tytež vás tvrdíte že nejsou přízeň kdo ten kříž máte ve dávat proto ve středověku se byli bičovali krizí li dělali askezi aby ten chýší aby ho mohli denně prádlu chybné pojetí protože nebral ohled na ostatní výroky toho se týkající které jsou dosti jasné u ježíše krista a ty zní třeba jeden z nich jho je sladké břímě je lk to znamená všecko a jinak by to mostě odůvodnit jinými výroky to dělám potom v tom spisu jinak všechno co není jeho jhem a co není jeho břemene je těžké a řek bych beznadějné a on to líčí musíme vycházet z jeho způsobu myšlení o způsobu vidění způsobu vědění to znamená braní kříže to je braní sebou k tomu bohu celého obsahu života nejenom utrpení to pro již není utrpením jenom to co vy utrpením nazýváme nýbrž celý náš život je úpění on to definuje vnějších temnotách de skřípění zubů neboť každý kdo se proviní proti je to pravdu jak se tam na několika místech říká bude uvržen do temnot vnějších a v těch temnot kde skřípění a pláč a přilbu to jsou ty naše temnoty jemu se to hlediska věk a spojeného s bohem jedno jako pro znáte to jsem mu nedivím k známe třebas případ jako zen a jiří když píši tomuto poznání okamžitě spáchali sebevraždu když se vracel nazpátek i se nedivím že se mi to nedělají do toho ale jsem osobně nedivím protože oni říkali tak tohleto pouště utrpení hrozné být ve stavu toho rozpojení že jo s tím bohem předtím je to vůbec nechyběla najednou bez mohli být živi tak to dopadá proto ten zoufalý stav ježíšův tam před křížem a na když byl opouštěn od svého otce bože pročs opustil a to opouštění než to najednou nýbrž to se stupňovalo v zahradě getsemanské a tak dále to byl stav který se stupňoval a který by pro nás je mýho hračkou držíme jaký jsme k tobě a ty potíží kristus a nic se rozpojení a ne na padání a on začal být na chvilinku rozpojen ho byl toho vrcholně nešťastné takže vám i tohoto co nám vysvětlil asi chápete co je to braní že to znamená jestliže ti si člověče rozhodneš jít jakoukoli nosí k bohu mám takovou takovou se mám nebo mám takové a takové duchovní cvičení takovou takovou koncentraci tak i vy tam nedojde š a to to tam budu ne nic to nevede protože ne že byste nemohli touto cestou i to ne ale to nestačí to se do splátek nějakého mentálním devítileté zkušenosti jak ten věděla tu koncentraci nějak lajdácky nebo těch první terezce ty to bych musel lhát a dostal tam kam bylo třeba se dostat stejnou dle jsem podceňoval ostatní smysl ostatního života že jsem neznal kříž každý den to znamená celý ten světský život se všemi schopnostmi neschopnostmi přednostmi a nedostatky a nebyl jsem schopen jít ježíši kristu že se řeli jenom tím novým životem protože snažil být ctnostný ano my se zase proti postem životu prosím ale nikdy není člověk do takové míry ctnostný aby to reprezentovalo celý jeho život on je taky částečně není třeba když to dobře dopadne že a dokud se tady že kristus ukazuje že byli se ctnostní lidé jak se o to na kříži a tak to šlo kupředu když celý tím životem šli je musíme se odhrnout ho a každý den vrátná tento svůj oddělený život a tímto chyběly životem celým jít k bohu terezuí které platí pro každé naše cvičení duchovní do etiket rci jestliže to není prostředek pomocí něhož bychom mohli celým svým životem odcházet k tomu bohu tak to není správně zvolen on se trakční prostředek dovyprávěn volená modlitba jenom ta modlitba je správná vnitřním to spojovací charakter která celého odvádí rozumíte o tom doufáte se budeme bavit vlije stižen takovou modlitbu na jdu že takový prostředek najdu tak se ho musím chopit a celý tam musím jít vám tady znovu připomínám to přirovnání skvěle přirovnání ramakrišny promiňte že asi proti jedno s to kdy on tam mluví o tom jak ten tanečních po tím stromem který se ptal za kolik vtělení se dostane ke spojení s bohem dostal odpověď že za tolik vtělení kolik je listů a tom stromě a on byl tak radostný znal je nedo chudé tak že okamžitě se spojil s bohem a nad začla být prostředkem která ho odnesla od veškerého života od veškerého slu zrozování ne o tohoto života o veškeré karmy od čeho to byla dost tak intenzivní že že že ho že unesla celou jeho bytost takovouto charakteristiku musí mít prostředek modlitební kterým se chá li se chápe o se chápete a ten dotek bohu a proto je velká naděje že to bude třebas situace vodní spíš než třebas vnitřní modlitba jako to u vždycky bylo a za namáhá vnitřní modlitbou a nakonec to lidsky byla situace která tam dovedla dycky situace která přiblíženo nechci tím oslava krizové období jenom chci říct že jsem byl poučován ne o tom že krize jediná tam vede nýbrž že jsem chybě hodnotil vnitřní modlitbu že se šel nadneseně vyžívat to nic není budete vnitřní modliba to je všechno od doby to nedělám a krize nejsou kupodivu proč nejsou proto že jsem pochopil že ten ostatní život musí být prostředkem stejně hodnotným jako je ta vnitřní modlitba jestliže tomu tak je než bych zabav vnitřní modlitbu ale ne za na taky nic nižšího dost podceňovat je tím počínat žádnou chvíli musí považovat to jedině čou sešito tažnou chvivé ho života k tomu abyste k bohu přiblížil třebas nepatrně ted ale za přijetí bože ta z ta okamžitě paži vyplývá z něho a teď samozřejmě bych měl aspoň malinko to malinko přejít do výkladu ze poznání o tom bude zapotřebí z poznání které jsem nabyl říká vždyť každý moment času a prostoru který člověče zažíváš je transformace bezčasovosti to je není to bůh proto že je to transformovaly do času a prostoru a když by tuto formaci provedeš nazpět že zastaví časoprostorový rozvoj rozklad nekonečna do času a prostoru a zachoval si přitom touhu po věčnosti dostaneš se do věčnosti tak teď když je tohleto vám jasné tak přejdu na poslední sošku a následujme se tedy potom to následování to je totiž rozhodnutí rozhodnutí zásadně řídit jeho vůlí nasadíteli jeho to znamená pokud ji neznám není mi znám a z různých spisů nebo rozumového světla tak tu vůli mám právo nás na právo zná je svých cena sledovat a vždycky budu nás estina slastně je tišina se a je to velice nepříjemné nikdy často noc a ale jestliže jestliže prosím vůli se nepodrobí okamžitě se stává zrádcem následování krista znamená ve všem ho by poslušen a všem nejenom v něčem nejběžnější způsob posloupnost ucha že byste je že jsem služebníkem na jeho poli to je běžný způsob poslouchání to jsem vyslovil vysvětlil dříve nebudu dál vysvětlovat ale to je hlavní obsah poslušností vytí služebníkem a v každém případě jakmile se jeho služebníkem nemusím dál se říkat co je jeho vůle protože situace které ke mně přicházejí to je ta se od něho a věřte mi to jak je takhle beru v jeho rukou jak všechny příklady by u z jeho rukou tak se to okamžitě pozměňuje všechno tak před ním očima že že opravdu nedělá nikdy nic co by nebylo ve srovnání to se na to na jeho vůli okamžik s to pozměnuje ten člověk myslel chtěl měla před příkaz nějak někdo nějaký co by se protivilo vůli boží odvolává ho nebo nedostane se k tomu aby to dal nebo tak nějak vždycky ten příkaz se modifikuje tak jak je zapotřebí aby to sloužilo vůli boží neboť jakmile začnu následovat ježíše krista tak se dostávám do jiné úrovně souvislostí umíte jsem byl třebas v přízemí kde určitá souvislost událostí a říkal jsem tomu osud tak lidově je to tak protože je tam určitá souvislost to se nedá zapne tam od něho jedna věc není o dělal od druhé když budu dneska například hrozně pít pivo a jiný alkohol tak je naděje že si skladem ledviny třeba ne nebo zdraví a zrovna tak třebas z budu kouřit jiných důvod těchto dvou si zkazím taky třebas ve to takhle nějak souvisí na úrovni jestliže ale budu následovat ježíše krista tak způsobím že všechno ostatní je bude přidáno že následovat vysezená především hledej klálovství boží to znamená hledej jeho vůli teď si musíme říct že potom hledat po tomhletom splněné ke království boží je chtít jeho vůli ti plnit vůli boží v každém případě když mně to jde proti srsti ano to je to následoval takže jsem svědkem toho jak říká svatá terezie že opravdu mýma nohama kráčí kristus že na rukama pracuje kristus činí to nenamáhal že mně všechno ostatní přidáno síla k tomu abych to vykonal to nejmenší ale okolnosti které vůbec si nějak nese víru které si neurčuji jsou mi přidán tady o vlas věřit na nějaký osud ve kutosti je to jsou souvislostí které souvisí s tím určitou složitou úrovni a nepatří něco třebas nějaké to nutí co takové to tam nepatří teprve když začnu na této úrovni tak jsem vám i proti vím tak se s utonout na nedoroste kyčel zajícem začal se váže u to ne tak ne že soukat na nohy že ano začel vítr ten ča vanul vítr o začal to by tady ježíš nepomohl tak by se byl potopil podvodu ne po ten vítr ne nevnikl napřed vivit vznikl propadne se bál protože měl starost když mně to kaje vání ježíše krista nějaké těžkosti tak to není žádný osud nýbrž je to moje nemohou to že se vracím na úroveň starostlivosti strachu která nenáleží k tomuto mému stavu neboť se o přeci ve všem stará ježíš není to pravda všechno vydává vy zůstal věren a bych byl kdybych ho byl poslušen nemohl by si lepší vůli říci že mně něco chybí nemohl upozorňuju vás se o to ale učednická léta která musí končit to po nich se návody další že ho potom to končilo rozloučení s tím mistrem že a tak podobně to víte všechno zlo ale bych byl zatím rád by vás naučil takhle chodit s ježíšem kristem upozorňuju vás že dál nejsem než tady vede jsem vyšlou cada abych to mohl vysvětlit samozřejmě a to bylo vyšoupnout zažíval vlastní kontinent ránu nebo jindy to byli extaze způsobem že třebaže extaze toho dr jako jsem zažíval v koncentráku to byla extaze citová která potřebuje tou dobu rozvinutí nýbrž extaze poznávati která vám dobu nepotřebuje tedy bezčasová to je rozdíl mezi citovou a a poznávací obsahem poznávací extáze a zase třebas extáze bytostní ta zase potřebuje sice času ale jiné následky než poznávací že jsem vám slíbil začátku této přednášky když jsem to rozložil tento návod ježíšův na čtyři složky že ho za do se dohromady že to složím synteticky protože to nemůže být to nemohou být štyři ty jeden by následoval za druhým nýbrž to musí být jedna jediná činnost jedna jeden ze způsobů jenom jeden ze způsobů jímž se to všechno spojit dohromady to vtělilo sky je metoda nazvat a je to vlastně syntetická metoda dosahování spočívá v tom že jestliže mám dobrou vůli následovat ježíše krista a to je to složka toho následného tam je tak tak musí být připraven ho být poslušen čili mám právo vědět více o jeho vůli než normálně člověk a proto kdykoliv se dostanu do situace která by od něho vzdaloval zenem k tomu že je akutní rozporná naléhavá rozčiluje namáhavá a tak podobně když oni se do takové tache dostanu tak mám právo na moment stanout z toho důvodu že vím že to rozčilování a tak dalece taženo jmenoval vzdaluje od boha a říct chci plnit svoji vůli jo jaká je tvoje vůle mám právo znát jeho vůli výjimečně na víc o tomu co mi dává světlo rozumu jenom tehdy když jsem stoprocentně odhodlá vůle poslechnout odříci jinak nemám právo jeho vůli nás apoštolové znali jeho vůli po ty tři roky jenom proto že se stoprocentně vzdali své vlastní vůle do se nevzdal byl rádce a že ho následovali a všem to znamená opustili své rodiny a všechno ostatní jesiže toto dávám všanc jestliže opravdu opouštím se v tom nejširším slova smyslu zapírám přesto liší se slova smyslu jako to dělali ti apoštolové učedníci když na se dají krista tak pak mám právo se tak jaká je to je vůle co chceš pane abych udělal a v tomto případě když se to otázku pokladete musíte přestat hledat odpověď to je důležité jakmile byste čekali že víte nějaký hlas nebo že budete nějak vědět jaká jeho vůle tak rázem budete chtít vlastnit toto vědění totiž takovou povahu že se nedá vlastnit i jakmila do toho malinko při pet vlastnictví tak je po všem musím jakmile se dotážu odstoupit jenom od vlastní vůle a dělat to znovu tak jak umím protože jsem se ale dotázal tak jsem se dotázal tímto způsobem chci konat tvoji vůli v tom dotazu bylo chci konat tvoji to v tom musí být obsaženo přednost to znamená co teď bude následovat to je pro závazek vůči tobě a nikoliv závazek vůči lidem kteří poroučejí nebo vůči událostem které tady plynou se tím způsobem vyvaruj z časoprostorových událost a vůbec časoprostoru pojetí rozumového z názorové ho pojetí se ji varuju i se v u tak se automaticky spojuju s věčností věčnou moudrostí to to je samočinné to není žádná výjimka to je žádná zvláštní volba milosti a to je v tom obsaženo v tomto momentu a jestliže tedy takhle oprostí tak pak zase du dál v tom pokračuji co jsem dělal předtím ano a jestliže jsem znovu úzkých a znovu nevím jak tak místo abych se začal rozčilovat nebo obávat tak mám právo jestli si idál poslouchat přeje situace se pozměnila říci si chci dále poslouchat tak musím znovu požádat jsem schopen nebo dáš mi stínu k tobě tobě jestli náš cíl abych dále byl poslušen jo prosím co mám dále dělat jenom jestli mně dáš taky sílu k tomu musím čím dál tím víc spoléhat na jeho sílu víte a čím méně na svou na konec který přejdu tímto dotazováním dostavu když vůbec ne své silní nedělám to to je celý ten systém dotazování který jsem navrhl jim že asi tak nesmí to být jenom samo učil zrazovaní abych se zbavil vlastní zodpovědnosti abych abych prostě je to dělal snáze abych neměl za to odpovědnost ne to je jediná touha která tomu vede je nebo ji jediná jiný motiv abych se mohl dotazovat je v tom že toužím ho poslouchat je to hmoty v poslušnosti ne motiv znalosti o v poslušnost protože při tom je třeba devadesát procent poslušnosti jedno procento znalosti že tam je potom servírovali situace jiná rozumíte taková litery se nemusíte starat jestliže jste poslušný jakmile nejste poslušný musí že se začít za ty starat znamená vaše poslušnost do dělala dohrála roli nebyla dostatečné ne se začne do znovu starat tak došla poslušnost to musí za si om tatva tohleto tiše uvědomit že nedošla bohu trpělivost nebo milo nebo láska nýbrž vaše poslušno tady končí nekončí vaše poslušnost tam nastává nový rozpor v tom metu