Karel Makoň: kotouc-C01-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

podívejte se chtít plnit vůli boží můžete a máte právo jen tehdy jedině tehdy když si napřed přejete přijď království tvé teprve potom buď vůle tvá musíte mít na mysli pořád tenhleten řád hodnot to není náhodné v tom otčenáši bych se ještě vrátil k tomu co tady bylo řečeno dotazem nebo doplňkem že totiž ta tohleto nesmí být zavedl na proto aby nám usnadňovala život pro pohodlí abychom se zbavili zodpovědnosti nýbrž ta tohleto dotazovací opravdu musí vycházet z potřeby to znamená zaručený účinek jenom tehdy spojovací účinek to čárce jenom tehdy když pociťuju a čím mohutněji pociťuji potřebu nebýt sám neřeší sám když si vystačím sám se sebou zbytečně se dotazu a proto vám říkám že ze začátku se člověk může dotazovat právem jenom tehdy když se ocitne v krizové okamžiku že mu to nejde protože pak mu to jako v nechává pak mám právo se dotazovat začátku se nemůže do to začít dotazovaná o večer že to by překračoval tuhletu podmínku potřebnosti nemáš potřebu nedotazuji jinak to u náš formální záležitost že s tou dělá nějaká formulka tak je to hned vedle seco to musí vycházet z potřeby ze začátku dobrou potřeby jenom krizové že budu situaci kdy vymaní se vyčerpat nějakou činností nebo rozčilen nad mizerně postrašit celý klamou ti a tak podobně tak tam z toho důvodu že tyto stavy mně oddalují od boha mám právo je zapudit dotazovací metodou tak jak bylo řečeno ale i když začnete takhle jenom v těchto případech tak je veliká naděje že budete mít stále větší potřebu tuto metodu používat protože co jste dříve nepovažoval za krizovou situaci začnete najednou za krizovou situaci považovat víte ježíš kristus považoval život lidský za temnost m žádnou mrtví pochovají mrtvé za vnější temnotu ve pláštíku odříkání z boha mi to nepovažujeme teprve na to co dobře no a ono to fakticky ale pořád a takže když potom totiž jednou třebas jenom budete touto metodou vyslyšeni a budete poslušni toho co jsem se dověděl o následovat ježíše krista v jeho vůli tak si těžko bez příště obejde nesete být potřebu žít podle vůle jeho víte a ta se bude stupňovat to potřeba a že nakonec budete ustavičnou potřebu sledovat jeho vůli i tehdy když všech celé vaše vám bude říkat děly si své nedej na to zachovej ssvoje pohodlí nebo tak nějak nedělej zbytečnosti a podobně to bude hlas který snadno rozeznáte že to hlas a to a budete si umět jednat tam žete říct jenom pamě svatosti činného ne nelze přitom říct tak to by bylo asi všecko ještě k tomu mám traía něco řekl jestliže někdo to mantramy a ne jako svoji vlastní krédo se řídí musí si být vědom právě toho co jsem tady říkal že jestliže předčasně opouští svou vlastní vůli nedo čerpal před tím všechny možnosti volný jak to bylo dneska ztěží bodech řečeno hrůzou konstatuje že se že se neplní vůle boží tak jak je li jak by to mělo vypadat aby totiž to bylo dovršování spojení s ním nýbrž se třebas hromadí těžkosti nebo nebo že že nepřestávají určité potíže a podobně kdežto kdyby člověk to staň se když to je jeho hlavní třebas mám trám uplatňoval jenom tehdy kdy dovrší všechno co vlastní vůli dovršit mohl tak by zaručeně to mantram bylo správně postavené my nesmíme podceňovat všechny složky lidské svou vlastní vůli ježíš kristus dovolil apoštolů aby léčil de chtěli rozumíte oni říkají dětech chtět telete kaž každé ale kde neříkal jak taky neříkal jak jim to šlo čili voni nával veliké pole působnosti pro vaši to nebylo protivení se vlastní vůli v rámci toho co jim na kázal máte obrovskou možnost uplatnění vlastní vůle eště že na úrovni žáka učedníka plníte vůli vůli ježíšovu jenom rámcově umíte jenom rámcově že nevybočuje nikdy ho příkazu neděláte nic co není v jeho příklady co není v duchu jeho života v jeho příklad stratí klad třeba petr tasil meč a chtěl zabránit za nutí do to nebylo jeho příkazy panovalo jeho příkladu přeříkal nechte že i to říkal dříve všechno i říkal se s ním stane aby ho nechali nikdy by neumřeli by nebo řešil tak by nemoh to ducha osvoboditele přinest který všechno oznámí jen učí správně žít věčnosti a on přesto chtěl navrátit tomu stavu kterému nerozuměl když se nám že často stát že nerozumíme tedy stavu hledíme jim zabránit to je jedna věc a na za druhé a to je házel chyba že předčasně se odevzdáváme když jsme ještě nedošli k rozvinutí svých životních možností to je tak zvaný věty nus který právem církví odsouzen neboť nic nedělat by mohlo být potom smyslem tohoto pojetí že ano všechno stál na vůli boží by bylo v pramen slova smyslu hříšné a nectnostné toto celá vás tady učím to není skládání všechno do vůle boží prosím jinak by to nebyly tam ty čtyři složky tam musí být jednota těžší to znamená vy pořád musíte chtít především království boží ano pořád do určité doby a řeknu na šk pořád tak dlouho jak to jde neví z toho důvodu že je to přeci vůle boží abychom do toho království ve sítem se neprotivte vůli boží přes po bychom to nechtěli chyba jenom v tom že si to království přeme pro někoho kdo tam nemůže v tom království byt a to nám je odpuštěno protože nevedou hříchu nečiní se dostaneme na orto království tak víme že je proto okolo jsme to chtěli to neni králi že ho musíme dokonale zapřít to tam potom věda ší ne a že ho musíme dokonce nejenom za příkladně zabít aby bylo možno přejít na nic času prostoru protože to dopadá tím způsobem že když toto vykonáváte tak se ote náleží času a prostoru a po těch prvních momentech je to velice pokud je to bytostný způsob dosahování s tělem se přejde věčnosti to bude toto tento tělem se touží na poměrně málo přesto pro bylo velice těžké je to nesení tichého vesmíru že překonat se ta a fundované celýho vesmíru ano to je víc než na dvě zná nějaká nebo mezi zná citace pohybu protože to nestačí rychlostí tlak to to je mi rychlost daleko větší kterou se musí lekat a putovat a to je absolutní rychlost era tamto v vás přenáší z časoprostoru do nebes časovosti jako kvantum ten kde obsažený jinde a jedno a k tomu je třeba abyste dokonale zapřeli sama sebe a jestliže to neděláte že nevíte o tom co všechno vaše je dělá to dokonale tak s tím hrozně trpíte a dokud nepřekonáme tu moc to utrpení tak se nemůžete ocitnout dál nechci vás ale strašit protože toto nejstrašnější je jen přitékat ním v tom bytostní způsobu dosahování ale mám dojem že většina z vás se toute s tělem a že že budete muset si pán bůh si vás se to ve zavolat překonat svou snaží dosti tak jsem musel jsem si myslel že tímto žnu vám musel jsem co náleží to s tělem překonat musí mít překonávat po každé když ti odpovědět na váš dotaz jinak než názorem dění musím překonat úplně svůj tělesnost nezapomenout dokonale že jsem člověkem že ona tady bůhvám k tomu nadlidství my tam u něho nejsme člověkem v tom smyslu jako jsem byl tady oděnou bytosti a k tomu mně třeba abychom vyšli z klece tak úzká let vjemů této úzké klece musíme nám jako budiž ti že my jsme vesmír v malém a takže vtiskl se znamená vytí sama se sebe zase za přitom sebe stačí kdysi se staly o vesmíru tak konce cesty zase jenom tak když se třebas když třebas není jasno co je ten kříst služebníka tak co je to ten kříž to služebníka kříšení a spočívá v tom že pracuje na poli že nic v domě svýho páté hlavní obsah toho kříže není hlavní obsah že nějak trpí nýbrž to že jsem ve stavu oddělenosti svých přátel od boha od všeho co tady je to je podstata mého kříže kdybych to stole takhle jednoduše od poli a v moc rád ale nevím třeba tím nebudete spokojovat vím že to dneska nepociťuje jako kříž to vím a proto vám říkám že si budete muset ze začátku počkat na krizové situace které nastávají kaši žen mockrát a budete pociťovat opravdu to své jednání na poli jako kříž upozorňována to že to je ale jenom dočasně způsob řešení protože jsem se ještě nenaučil celým životem němu kráčet se musím naučit postupně ale to je postupné celým životem světským mu kráčet to znamená každou světskou činnosti i k o kterém si myslím že vůbec nesouvisí duchovní cestu a o tomhletom samozřejmě bych nemoh mluvit se všemi takhle do hrom že každý krizové situace jiného druhu ano čili bylo by třeba vyřešit jeho krizové ce osobní a do toho nikomu jinému není nic než plave do toho jenom tomu člověku že ano tak například dejme tomu vy máte krizové situace prominete povolání ano třebas při službě tomu pacientovi jako bohu kde si s tím někdy nevíte rady protože vás to a to je nesprávné čili to není správné řešení tady je nesplňuje dnu podmínku kterou ježíš kristus stanovil kterou my poznáváme že mu správně sloužíme že ta služba nás bc neznámých batra nás chá krizové situace nedostatek poslušnosti a ti to definuje vy osobní chcete a protože odporuje tomu co ježíš kristus řekl by se musíme brát pořád příklad jeho celýho života on řekl když se s námi chodil zdali vám něco chybí jestliže opravdu správně chodím lišíte nic mně ne chyb a jestliže nechodim s ním se mu v něčem oporu tak hned něco chybí dejme tomu jidáš abych chybělo hned se tam třebas někdo vylívala nějakou mana něho je a z toho ježíše mu to chybělo to nehodíš navodit tam to někde na šlo tak tohleto bychom museli samosebou i z individuálně to by nešlo mezi všemi takhle to řeší protože těch situací které vám takhle nejdou je u vás víc každýho z nás ale je dobře že ty situace máte horší bylo kdybyste vůbec není li rozumíte to by bylo špatný situace musíte mít protože začátku není možné to umět no totiž to vůbec není možné umět si začátku značně přece je tam svět se to je te me to dění nenaučíte vy neumíte dostatečně se spoléhat přitom na moc boží na moc ne na jeho vůli na jeho moc vy v jeho moci přeci vyhledat bez jeho vůle se nestane bez nich a to je jeho moc že vyjádřete čili nám vchází vědomost o tého moje hříchu nečiní ale vy se musíte postup je předejít jeho moci takže dejme tomu ten postupovat cestě prakticky padá tak že se čím dál tím více přesvědčuji aniž vysvitlo přál o jeho obrovském která vládne všemi kteří si bych že vládnout takže voni si myslí že vládnou a není to pravda je to jeho moc která tady vládne se mu nemůže nějak vrhnout protože tomu se nedá vůbec nic dělat mám právo toto takhle tvrdit protože je to zažil v tom koncentráku prosím vás když sem tam byl vlastně za říší tečkou do se nedalo překročit kde jsem musel zabili tak musel jsem k tomu jenom přihlížet nebo se mi dělat nemusíte zapřít chápete že jsem jenom právo takhle mluvit že jsem musel asi poznat moc boží vyletím byl dokonale svobodnou bytostí po tom okamžiku jak se to ho často krátí či a tak mám právo vám vysvětlovat že pociťování právě této moci způsobuje že mám stále více zapotřebí vnitřní potřebu moře že taky začátku pohodlí to je pravda a to se eště trpí touto mocí se odívat nebo v této moci chodit na tenat ježíše protože je to nejpohodlnější fakticky ale jakmile to přestává být cesta jakmile to stá být cesta k přímé sladké tak je v tom nějaká chyba toto břímě zásadně sladké učednické době žili abyste měli opravdu zažívat vrcholnou pohodu vy byste začli tohleto dělal ale jakmile byste jakmile by se tu pohodu přivlastnili a vrh by se to s tou u touhu žít i pohodlně a ne na dva krista tak by bylo pohodě a bylo by po následování to je tady je to nebezpečí v jediné úskalí který tady je to je hlavní úskalí že víte že potom se nechtělo z tohoto pohodlí apoštolů tady řečeno že vzniká z poletí že musím život brát jako dar od boha a ještě rozvoji ten život musím zároveň popírat a jsem právě řekl že to musí být všechno jeden jediný a že to nějaké ještě vysloužit nýbrž je všechno to musí obsah dohromady co to co to vše znamená že totiž bych měl potom to vím mít aspoň názor když nevědění že tenhleten život který žiju i když přechodně se jeví jako rozvíjí se život fakticky ještě životem vůbec není a že tedy není popřením života když nad něj stavím život věčný a že jestliže popírám tenhleten život časný tím že nadstavby že běžný tím způsobem že zabíjí tenhleten život tak je to chyba to zabíjí o mluvím vnitřní zabíjení to není vnější když příklad bych odešel od své rodiny vůbec nic se ne to bych se ti vil že to vůbec nějak nepomohlo k mému spojení tohleto jsem všecko udělal těch prvních devět let a nechci říct to nikam nevedlo nebe do to tam kam by to mělo vést to než tak daleko jak jsem si představoval protože opravdu jsem nepochopil smysl tohoto život musím tento život jaký je tak jak je celku ho předložit bezelstně jako oběť bohu a to je to zabíjení ne aby ho zničil aby ho proměnil ono totiž proměňuje ve vyšší fázi života on umožňuje aby tam kde se zastavuje rozvoj lidský de nemůže sám jít dál kupředu aby on působil další rozumu to umožňuje proměnou které nejsem schopen jakýmkoliv způsobem to je tam jeho schopnost aby toto dále rozvinul si musím být vědom že všechno co dělám své meze že to tou míru dokonalosti a že další rozvoj není nespočívá v tom že by se snažil ještě být dokonalejší lidskými silami nýbrž jenom silou jeho proměny ano a to je vlastně asi lao pro nispí vám v tom že to nedělá to dělá on to je ovšem výsledek ve těch jsou nějaké fáze takže měla pravdu svatá terezie říká že nekráčí jim rány brž ježíšovým že nedělá svého do kány ježíšovým tak to tak to končí co samo se fáze které se tady vyjádřili těmi čtyřmi prvky jak to dneska zažívá žil a a b učednící páně a nechodila vnímala totiž být na vašem místě když zažívám takovou krizi že mi něco nejde nebo destiny tak by byl hrozně rád protože bych to považoval za láskyplné volání boží rozumíte tady pane voláš potíme necháváš v tomto dem klidu který znamená smrt ve tvých očích když tady vám konečně k lidi tak to je tvoje volání temně říká že vedle nemůže být o pře to je krásný ty mně říkáš nebuď beze buď se mnou není to láskyplného lány z představ a bych vás tímto svým povídáním nechtěl uměle příprava do krizí které neexistují rozumíte mi aby se vyskytovali čím dál hustěji krize to to tmy špatně rozuměli naopak ze začátku potřebujete krize ale později krize vůbec nenastávají protože dobrovolně vnitřní potřeby dete za kristem jakmile přejde z krizových potřeb do potřeby soustavné a to se stane co nevidět když aspoň krize řeší začátku tak naopak li se se nestupňuje nýbrž že se se odbourávají čili tohleto všechno co vám tady vykládám vede k odbaví všech krizí jeho ale za těch okolností se získali potřebu vnitřní potřebu toho krista následovat a bez něho nikam ne že se získali potřebu abyste nikdy nebyli sami to je důležité opravdu jsem i nešťasten když si vy myslíte že jsem sem přil sám protože co stoho můžete jsem přidáme jsem nešel za ním tak aspoň s ním ale bych rád za ním opravdu jste mi to vám to říkám proto abych se vytahoval ale aby vám dal příklad jak byste měli žít neříkám do toho dosahuju ale byl měl by to být příklad tak dybyste jednalo ne že byste totiž opravdu šli ne byste opravdu následovali neboť ohle tam říká následuje to znamená do pust abych šel před tebou tohleto zvolen aby šel přede mnou to je v tom následování obsaženo přeci že si někdo musí přede mnou abych musí za ním a v řeknete jak poznám že je přede mnou v jak mám docílit toho abych neutrální činnost považoval za činnost vycházející z vůle boží když právě o to neutrální činosti je uvádí do krizových situací a kdybych protože ji nepovažuju za věc kterou která by souvislá vůlí boží nebo těžko ji mohu za takovou považovat proto je to vede do krizí a tak to bylo nováka tak samozřejmě řekl jsem vám že nemůžeme chtít od člověka všechno teprve když neutrální činnost do krize vede teprve to je moment kdy pociťuju potřebu abych se stal aby začal to to zatím to do a musím se smířit s tím že ze začátku mně především krize povedou je neutrální činnosti k poznání že neutrální činnost je součást vedení božího jinak to nejde nemohu abych se o neutrální činnost považoval za vedení boží a že by si je vše bych tomu věřil a nebo že by dělal to co tady dělá to nimž týden a to potom poradím na to mi otázku jak vím jak se dovím že jde ježíš přede mnou upozorňuju vás že ježíš kristus pouštěl své učedníky samostatně působit to znamená navodím právo povinnost aby něco dělali v jeho jménu jeho jménu aby v jeho jménu vymítali ďábla z uzdravovali a křísil a odpouštěl lích a ctili a nevím co všechno dělal všechno co tam jmenováno ale my poznáme je před námi tím způsobem že správně používáme formulky ve jménu tvém totiž jestliže my něco děláme jenom z vlastní vůle tak to není v jeho protože v jeho jménu je pocit zodpovědnosti především vůči němu v každém případě mou podívat po znou mít pocit zodpovědnosti užitém učí kterým něco dělám nebo učiníš jednám s nimiž jednám anebo především vůči bohu se mám zodpovědnost vůči bohu především tak jsem splnil požadavek nevíte především království boží tímhletím směrem že vždycky se tento pozadu plní jiným způsobem podle situace veršem a jsem ježíš ruce takové že přede mnou může kristus i třebas jenom svou mocí jindy svou vůlí podle toho jak to právě situace myslet je to musím vytrhl se pružný že musím mu dát právo jednat tak jak to vyhovuje situaci přeci někde třeba působit mocí někde třeba působí jenom vůlí někde třeba soit láskou nikdo je především třeba působit rozpojovací faktorem lásky třebas někomu vyčinil ne vyčistil rám to taky prosím nebo byl fíkovník dal bych tví že to to jsou sice výjimky ne ale prosím i to je faktor moci a vůle dohromady ale on působil někdy převážně tím kdy převážně oním nemusí o tom vůbec nějak a dlouhé úsudky my zkrátka víme kdy potřebuje k něčemu moc a víme kde něčemu potřebujeme znát jeho vůli a jenom vy poslušen kdy potřebujeme znát jeho vůli touže tak to nebude přednostně mocí nýbrž vůlí boží a kdy potřebuje k tomu mít moc takové jeho mocí je to ne či nemám vůbec moc například dejme tomu jsme nedostává sil se tím unaven vyčerpán co to je to čím na nohou tak v tom případě potřebu jeho moc odít se jeho mocí jeho vůli znám neboť jsem služebníkem ale nemám k tomu jeho moc a moje se nedostává takže když se oděvu jeho mocí a to musí vědět co to dělá samozřejmě tak pak mám zase sílu k tomu abych to vykonal musím mít samozřejmě také rozum musím také vědět že služebník je křehký a že toho moc nevydrží nesmí na něho skládat koly které by mu pán zaručeně nesmířil on ho nechal každý den ve do domu a načerpat nově sílu když tam napřed posloužil hospodáři čili nejistější způsob jak se dostat k moci boží je vejít do hospodářova domu okamžitě s vnitřní že ano a jít si pro tu sílu bezostyšně si pro tu sílu ale ne proto abych ji měl nýbrž aby ji mohl tomu hospodáři sloužit to je tam v tom postavit služebníka novu na to upozorňuju na to vysvětleno že by to bylo proto abych nebyl unaven tak ji mít nebudu když to budu dělat proto si pro nitru proto abych jemu moh posloužit tak ji budu okamžitě mi tak to je cena tu sílu my každý z nás ne stromem každý se ani nás neřítíme a jenom v určitém období dozráváme ano ale teď vám to tou hodně na srdce i když si myslíte že nejste zralí i když není jak vy víte dobře období vašich plodů a vy si říkáte by není období mých plodů to dobře nevydá plody protože vím že není období plodů aby kvas ježíš kristus tak se ochuzujete se satí jo protože vy se přeceňujete vy byste vydali když jde okolo vás ježíš kristus a požádá vás abyste vydali plody on moc způsobit abyste pod měli vy tady ten zásadní chyba že si myslíte že něco vidíte ten výkonů mohu vydat plody i když normálně poli nebyly této byl malinký zázraček ale on je nechtěl vydat on temu o člověku který se tímto zásadním způsobem proviňuje že si myslí dyť všem hoden nebo není na tom případě říkám přece měl ten se všechna moc je u boha všechna hodnost u boha všechna velikosti u boha nejsem veliký pro sem vám dneska ze čátku řekl jestli si někdo myslí že učitelem tak jim zaručeně není jestliže ale jim je tak že není to znamená dobře že ta síla kterou není jeho nebude cítí přivlastnit ten fík nevydal plody rozumí do symbol protože si říkal to nemoci přeci není ono neděle to to je to co ty každý člověk říká nemám část to dozraje tohleto udělám a budeme to obecně řečeno protože si uvažovat se měla dokud bude se vám nevysvětlil výstrahy je nám obecně pojat nebe lidem jsem říkal že to forma dotazovací jedna půs jeden ze způsobu neříká že to její způsob je to někomu vyhovujete uchopitelné jsem jenom říkal že hodná vždycky téměř tehdy když jsem krizi tam totiž mohu tímto způsobem odstoupit snadno tebe to mi pomáhá odstoupit od sebe neboť tím tou tím dotazem jako prostředkem který mne odnáší k bohu jemu du když se ho z opravdové touhy po jeho vědění o poslušnosti na něm kážu tak pomocí otázky se modlím němu ano to je správně udělaná prosebná modlitba která se na této úrovni trpí říkám trpí protože to souvisí s učedníky že ano samozřejmě říkám trpí protože víte dobře že když taková lidová situace nastává v tom nezvedené oni se topili tak vlastně ho prosili o to aby zachránil to byl dotaz pane svatý nevidíš a to tím to byl patrně to se tak kostí metoda a že ona mi tady chce radí ale říká se potom zloby ale poslechnu rozumíte to není nejlepším to není nejlepší to je metoda která je nutná krizové období pro učedníka že on si nevíra když vedle něho bůh země spí že nám protože jinak by ke krizi nemohl dojít uto se vykládá špatně že bůh vede něho spíše ho vidí spícího že o ne že neví že by šel za ním totiž že by nebo před ním šel ježíš kristus tak ale víme na něho na lodi bych tak řekl symbolicky ale neuvědomuje si jak ježíš kristus tam vytýká copak nevíte že jsem s vámi totiž v každém případě je jinak s námi on jinak v tom smyslu v tom smyslu podstatné jednou je s námi jako láska více jednou jako moc do na se o vůle nul pokaždý nějaký na je důležité aby ho ve všech proměna hleděl poznávat takovou dobrou vůli měl když například dejme tomu jsem vrcholně slabý a to se vám může stát že budete jako tom bylo tam v tom koncentráku tak jsem říkal těm svým přátelům tam dneska se ctít vrcholně slabý pokoření bázliví ustrašení na pokraji smrti tak představte si že to nejste vy kteří jste v tomto stavu že jste ježíšem který se pro právě křižuje že je to on který je tady přizval protože vy to sice nevěděl to neoddělenou bytostí ale kdykoliv vy jste li zavání o sami křižován a tak berte to jako jeho křižováni a dělejte co on přitom křižování la budete hind z toho víc k němu k tomu bohu a co a dělal že on se ho ducha odevzdal bohu přese všechno utrpení tady bylo na trud odevzdal ducha byl opuštěn nezbije být spojen jako by se necítíte ale přesto duch odevzdat to je lepší rada ne dotazovaní toto je lepší neříkám když jsem vám řekl o jedeme to že to nejlepší metoda metoda odevzdání v tom okamžiku krize je lepší dopra jsem vlaky plni říkal že touto metodou to fakticky nedělám že jsem to tak dělal ale že to dělám plně na nedělám to ani metodou odevzdání ještě v tom něco jiného jaký neodnáším s vámi tady ne protože by vám a il a že by vám to a zval vás nechci tolik zavazovat to jsou jedění která zavazují když je znám a neužívám jich tak se tím stávám zrádcem rozumíte mně abych vás nerad nadělal zrádce takže když voni potom ti moji přátele tímto způsobem jakmile nastávalo pro takové nastává o nich krize odevzdávali to že on zná vlitého ducha stejně život jako jsem to udělal by to štítonoš a pak zabít tak se zmínce a oni získávali poznání na který jsem za za slastně let marně dobývala nic a dobývali za jednu vteřinu se na ten nevěl dobýval protože cítily tu naléhavost ne to naléhavostí to musí být tady opravdu musí být vždycky potřeba potřeba dotazu potřeba odevzdanosti a jestliže se odevzdávám předčasně že eště nemám potřebu a to není pravý odevzdání a tak to nikam nevede to neřekl květinu vy jste dotazu a nemám potřebu je to zbytečné dotazování je to plýtvání čas je to znehodnocování této metody nikam to nevede k tomu si vychází tímtéž a proto vám říkám ze začátku to nepůjde jinak než v dobyli bohu že že tu potřebu nebudete pociťovat to v to přeci esence vší bych chtěl říci že člověk mít nějaký řád hodnot ten klasický řád hodnot který vede k přechodu z tohoto pomíjejícího života za tohoto života dál je uveden v otčenáši upozorňuju vás že je to modlitba prosebná takže to není nejvyšší způsob modlitby je to m jenom výčet požadavků které člověk splnit aby mohl vědomě přejít ne po smrti ale zde na světě do věčného života a ježíš kristus s opravdu jenom přišel z toho důvodu abychom my byli jedno s otcem jako on tak řekl svým a apoštolů i učedníkům a tak když začíná třebas v tom otčenáši modlitbou za příkrov tvé buď vůle tvá a dal a končí a neuveď nás v pokušení a zbav nás od zlého a tak dále tak jsme si velice podrobně vysvětlili to první při království tvé a tak dále ale málo podrobně jsme si vyvětlili neuveď nás v pokušení patnáct zlého a to z toho důvodu že jsme se nedostali velkou tak daleko že totiž nejsme ještě výkladem tak daleko abychom mohli porozumět tomu neuveď nás v pokušení a proto musím dneska trošku předběhnout události a umožní vám pochopit ten konec dejme se dostanu taky k tomu zbav nás zlého ale aspoň neuveď nás v pokušení když zbyde čas to je záleží na vaší chápal nebo jestli to budete rozumíte taky na veš výkladu jestli budu moci k která tak především bych chtěl říci že všechna ta všechny ty požadavky které tam ježíš kristus vysvětluje nebo předkládá člověku v otčenáši to jsou požadavky které jsou seřazeny to znamená třebas příkladem jestliže se modlím za to říkal ství tvé tak teprve pak máme fakticky právo uskutečnit do vůle tvá nemůžeme se modlit buď vůle tvá říkáváte to není náhodné rozumíte protože jestliže si přeje aby přišlo jeho království tak teprve když si to přejeme tak jak si máme přát především ne on říká hledat království boží že ho to není jenom přání ale to je v tom je to že potom že se na se jinde v tom je obsažena potřeba člověka hledat především království boží jestliže tohleto splníme tak pak můžeme si přát máme právo si přát aby se stala vůle boží jinak se vůle boží sice děje ale jenom řek bych tak prostředečně u každého kdo si nepřeje především království boží tak u toho probíhá vůle boží přes přírodní zákonitost které my říkáme třebas oko za oko zub za zub nebo přírodní zákony nebo karma nebo odsud nebo něco takového tak tomu říkáme a to je velice krutý způsob to je velice krutý způsob zacházení takže se nedivím že indové říkají každý do tady máme spočtěno na tom světě dokonce počet dechu a dokud je prostřeno na našem stole tak můžeme jít a jakmile se do uklidí tak se musíme uklidím takhle na to jdou když vidí a dlouho padali v těch přírodních zákonech a přičten to že něco takové jako karma osud existuje samozřejmě to je jenom nauka která není všestranně vysvětlena než bych dojem o tom nevěděli o tom se stane s v není ale je to nauka opakovaná udržovaná pro li tam my sme se bohužel cítili této formy vzdalování a takže v tom není celé pochopení zrovna tak když se nakonec před při duše chtít části modlitbu že její nevysvětleno když se na konec modlitby otčenášem modlitby neuveď nás v pokušení a zbav nás od zlého tak nemáme právo chtít aby nás zbavil od zlého dokud neod nepochopíme a nenosím se podle toho neuveď nás v pokušení rozumíte to to teďka se vám vysvětlit že všechno jedno na druhém závisí a kde trhá vezdejší to všechno teďka z toho vidíte prostě to nebudu dál vysvětlovat na to není čas a doufám že se k tomu dostanu a když ne takhle mi to připomeňte když se tam potom ještě vás zlého nakonec tak teď se postil toho neuveď nás v tušení především velmi velice ve zkratce jak nás může pán bůh poušť když je dobrý že samo sebou tady pokušení dvojího druhu pokušení řek bych satanovo a to je pokušení našeho a potom je tam pokušení boží které tere nevychází z našeho které vychází ze zařízení které se nachází za vším nebo které vytváří prostředí pro život našeho ze eto vesmír je totiž prostředím ve kterém se daří našemu že to naše může v něm se rozrůst a může dokud do takové formy že v rozvinuté formě může ze sebe vydat vod věčný je to velice snadno srozumitelné když to představíte podle přírodní zákonu jedině zralé semeno může ze sebe vydat novou rostlinu nezralé ne tak taky jenom zralé může se stát předmětem dalšího pokroku směrem do věčnosti bez toho zralého to nejde jestliže jsi toto máme vysvětlit podrobněji tak nemůžeme na tomto tématu to učinit ale musíme to musíme si pomoci jiným tematem o marnotratném synu jestli to budu stačit tak eště i to dopoledne řeknu bych těla by se toho měli co nejvíc na pásce napsáno abyste si to mohli potom konfrontovat s tím co jsem napsal protože to psal delším způsobem a ono se tím také někdy zastře ta podstata věci a tak aspoň viníkem ta podstata věci která v tom je a teď jestliže se modlíme neuveď nás v pokušení tak musíme vědět o ho koho nás uvádí a jakým způsobem kdyby totiž nebylo zapotřebí aby ten kdo žije na určité úrovni se musel plně soustředit na tu úroveň na které žije aby z mohl vytěžit maximum pro další rozvoj tak by nemohlo vzniknout pokušení pána boha a to li když například rostlina žije na tom svém malinké místečko a vydává tam květ a to a tak dále a nové rostliny tak je to tak zařízeno že nemůže šilhat po nějaké jiné květině která to dělá obdobným a jiným způsobem než ona a nemůže si říkat tak tak na tom líp ne se na tom hůř než třebas malinko že no tadyhle je to tak zařízeno aby každý na svém místě musel být maximálně soustředěn na to co právě prožívá a aby mohl být na to soustředěn musí podlehnout velkému pokušení které pochází od boha že to co vidí v co žije této jediné takže potom je velice obtížné abyste z toho dostal dál a také není správné aby se chtěl dostat dál dokud není z ran on se může vše jak o tom poučovat dříve ale pořádný krok neudělá dokud není zdraví zralý úplně dozrát do zále sebe ovšem ta dozrálo tady v tomto této oblasti něco jiného než co vyžaduje čas je tím se že to závisle tolik na času jako třeba zrání semene na poli tam zrání probíhá ne za jiných ale za obdobných podmínek a bychom si museli velice dlouze vykládat symbol času abychom porozuměli jak tam čas při tomto zrání funguje jenom symbolicky třeba jsme si často říkali dokonce i včera jakým způsobem čas pracoval pro člověka kterému bylo řečeno že se ještě tolikrát vtělí kolik je listů na stromě jak zápis jak ramakrišna řekl ten člověk se zaradoval takovým způsobem že okamžitě zrušil všechno následují vtělení je to hezká bárka ale je v tom kus pravdy že totiž včas tady nehraje žádnou není třeba prožití nějaké životy proto na to jako netrpí na bychom to vykládali pomocí nějakých převtělování že úkol se může splnit hned zde a ježíš kristus to jasně ukazoval na maří magdaleně a to na všech ostatních konečně na svých všech učedníci které s vy tak prostého běžného života a najednou udělali skok do věčnosti během života nebylo k tomu překonání těchto úžasný s prostor bych tom řekli symbolicky vůbec žádného času třeba a nebylo třeba ani žádného prostoru který by se musel překonat nikam nebylo třeba jít pro to aby se to stalo nikam nebylo třeba putovat to putování bylo vnitřní záležitostí a to následování ježíše krista rovněž bylo vnitřní záležitostí takže my podáme tomu velkému pokušení které stvořitel musí na nás uvalit že toto je jiné tím se ustáváme samozřejmě většinou nevěrní a to do doby než dozrajeme a nám jde teď o to jakým způsobem urychlit dozrávání jsem si vědom toho že učení samo jak si je tady provádíme urychluje po dozrání ale jenom do míry do jaké člověk se ztotožní s tím co když el a musím se slovo ztotožní to na do jaké míry je ochoten uskutečnit to co slyšel a do jaké míry to také uskutečňuje jestliže to co slyšel neuskuteční netrval neuskutečňuje tak to zbytečně slyšen opak on se tím velice by k raduje odsuzuje jako třebas řekl ježíš kristus o jeruzalému kdyby věděl že ano a odsuzuješ se ty jeruzaléme tím že nepřímá to učení ježíše krista a nezůstane u to ve kámen na kameni a tak to je také s každým člověkem o němž ježíš kristus říká že když nepřijme to co je obsaženo některé fázi kterou vysvětluje že bude uvržen do temnot vnějších dobude pláč a skřípění a ty temnoty vnější to jednáš vět jemu se tento svět jevil buď jako smrt dobra jako temnoty pláštíkem i když my třebas to tak neřítíme ale jakmile se jednou kristem ocitnete na druhém břehu tak tohleto místo budete vidět jedině jako místo náš k a pláče jinak to neuvidíte jinak my víme to jako místo pláče a náš jenom když nám teče do bot jak se říká a jindy si v tom dokonce lebedit což tedy je tragická záležitost to je součást toho velkého pokušení to je neodpadl protože přirozeně poutáni k tomu abychom byli soustředí na to co prožíváme a jestliže vám někdo radí nějaká duchovní cvičení které kerá vám ruší toto soustředění na toto jediné co vyhovíme tak vám radí chybně že vám například říká musíte se zároveň modlit a zároveň dělat svoji povinnost to je nemožné vy musíte umět svoji povinnost převést na modlitbu udělati modlitbu ale nesmíte dělat věci najednou to je správný způsob rady ale ne abyste se jednak modlili a jednak k pracovali to nejde o ježíš kristus taky říká modli se a pracuj jedno za druhem oblati vní spojení ano jsou žádné jedno za druhém znamená ze začátku neumí člověk to udělat jinak než bože se modlí a nebo pracuje že při žádné práci vám by vadit ba rušila a při žádné modlitbě by vás práce rušila proto klášteřích vynechávali práci a práci v necháváme modlitbu ale musíme věc vidět proč to tak je že to je součást řek bych obrany proti tomu velkému pokušení které nám ten očí vám v tom že musíme být soustředím na to jediné dycky tak ovšem ježíš kristus říká že člověk se sjednocuje postupně s věčností a potom vlivem toho sjednocení s jeho život celý stává modlitbou to přestává být samoúčelné to to udělat a tak dále kdežto stávají to být na onoko ji povinnosti od lidí on je to povinnost jenom vůči bohu a proto on mohl říci o své rodiny to si nemůžeme dovolit takovou levé dokud nedorosteme k tomu vědomí že mám jedinou povinnost vůči bohu že se povinnosti neexistuje ale ta jediná povinnost vůči bohu spočívá v tom že máme povinnost především ne na království boží to by byl úvod k tomu prvnímu tma to když někdo řekne třebas buď vůle tvá přeje si přeje si tu vůli boží a jestliže si člověk třebas předsevezme aby se stala vůle boží a ona se děje potom a on to nevydrží vůli boží pak je to jenom proto že jsem si že jsem vám říkal že tady existuje nějaký řád hodnot na který upozorňuje že když si nepřejeme napřed především při království tvé tak si vůbec nemůžeme přát nebo je to nesprávné když si přejeme bude tvá protože předbíháme situaci vývojovou my jsme dospěli vývojově k tomu abychom především si přáli při království tvé a k tomu pracovali a proto nemůžeme si přát vůli boží nebo když si přejeme totiž tak vždycky musíme narazit na stěnu odporu vlastního které nesnese tuhletu vůli nemůže ji unese je to pro člověka neúnosné z tam chtěli nějak lidsky definovat samo sebou se nedá postihnou vůli boží tak podstatně bychom mohli zjednodušeně říct že jeho vůle je chce je spočívá v tom abychom přešli zase do věčný do toho věčného života a pak se potom samozřejmě víme že vlivem toho když si přejeme vůli boží začne se uskutečňovat tento věčný život v nás samozřejmě především a neděje se to tak jak bychom si přáli protože my nevíme neznáme ty zákonitosti toho uskutečňování věčného života a tak třebas stavu le boží odstraňuje z naší cesty překážky napřed které stojí v vívekánandovi sebeláska a všechno co s tím souvisí vlastnění takové hleděti a čili je to otesáváním ve velkém a to potom těžce neseme ovšem jsem říkal že postava na toho pokušení spočívá hlavně v tom že člověk je v pokušení o ža toto co tady vidí za ins ušel skutečnost to je tedy zhruba řečeno všecko ale s tím souvisí stovky tisíce miliony drobných jiných pokušení tak například on způsob myšlení považuje za jediný správný způsob postupného dobývání zkušeností považuje správně a nedo nedovoluje aby jinak přednostně byl poučován protože najde v příliš velký důraz na to postupné chápání tady vím jak bys například váží te třebas tedy živí soma jen to postupné chápání věci jak jak vám to dělá do přerozena to říká ale to je způsob chápání které pořád se ještě pohybuje v rámci toho uvádění v pokušení vás tímhletím uvádím v učení že takhle by to mohlo pořád dál to není pravda takhle to jde moc málo dál moc málo do protože pravý způsob chápání není postupné chápání nýbrž chápání najednou nikdy si neztěžujte na to že jsem nedostatečně co vysvětlil protože toto vysvětlení které se vám dostává postupným způsobem je začátek něčeho nějakého pochodu který končit uskutečněním ano a jelikož ale je daleko pohodlnější něco pochopit než to uskutečňovat tak obyčejně vzniká dobrá snaha něco něčemu porozumět a končí to nikoliv uchopením za pravý konec věci nýbrž to končí uspokojením že jsem tomu porozuměl toto uspokojení se jsem tomu porozuměl za následek ten který o kterému by ježíš kristus že zrno padlo třeba na nebudou půdu nebo na skálu kde rychle vzrostlo a zase zahynulo protože neměl dostatek vláhy tohleto co tady říkám jestliže nemá vést nějakému sebe trestáni které ještě vysvětlím tohleto musí se ustavičně zalévat musí se to uskutečňovat musí se to uchopit a musí se za tím jít to nejsou vědomosti podobné matematice že když se naučíte násobku nenásobí te není to trestné než to tady se naučíte tuhletu násobilku nenásobí tak vytváříte dva pole bytosti v nižší jedna jeden po rozumí věci a druhý po to neuskutečňuje a tento rozpor přirozeným způsobem tíhne ke sladění to je přirozený proces který probíhá bytosti že hladiny se hledí vyrovnat a tím se tekutiny začnou přebývat bez našeho přičinění protože je tam jedna hladina vysoká dlaně na nízká a to přelévání se nám potom jeví jako třeba události které nás nutí k tomu abychom uskutečnili to co nám bylo vysvětleno a je to vždycky charakter určitého násilí nebo určitého utrpení a to je to co vám nepřeju abyste nemuseli trpět protože všechno tohleto co nám ježíš kristus vykládá a nedělám nic jiného než se snaží vyložit jeho nauku o všechno vede k tomu aby se pokud možno bez krizově procházelo cestou protože on nám nabízí jdu před tebou a ty ji za mnou tohleto je to symbol samo sebou tohleto nám nabízí to znamená my nemusíme užít před kristem to je veliká výhoda deme za ním čili když nám teďka tady třebas vykládá o tom co od nás chce tak to je to činná s předchází nelže mi za ním nejdeme tak přirozenou cestou bloudíme přerozením způsobem bloudíme my musíme hned jak slyšíme o slovo hned se za ním dát to on vyžadoval velice striktně toto když třebas se ohled než od pluhu již o les tak se proviňuje jak přiloží s ruku na pluh tak musí začít orat toho chce nebo jak zavolán tak musíš musíš krátka jít za milanem dokonce krajní případ jak jsme si včera vykládali promiň třeba když ty se považuješ za strom který ještě nedozrála který ještě nemůžeme s plody ale du okolo tebe a vybídnutí aby vydal počet ze skutků svých a vy to chápeš jako vybídlo volání pojď za mnou a ty řekneš nejsem připraven tak se odsuzuje se k tomu že usne ne jako ten fíkovník řekl na cestě a tohleto odsouzení prosím je tím největším utrpením které si člověk sám na sebe váhá ještě jsem že se nedopověděl o zralosti třeba tak samozřejmě že člověk si myslí o sobě nejenom protože je to pro něho pohodlné ale že si myslí že se taky zná á že ještě nedozrál anebo když se dívá na jiné lidi tak si říká co on všechno potřeboval prodělat aby dozrát nějakému třebas nízkém stupni uskutečnění a to to všechno neprodělal nebo to nemá za sebou a proto si nemohl dělat nejmenší naději že bych mohl poznávat jako on tak tohleto nejsou způsob jakým se poznává zralost zralost může nastat bez ohledu na to jaké mám zkušenosti před tím jedině jedním způsobem že se disponuju pro přijetí vyšší věcí a kdybych zase jednoduše to vyjádřit a by řekl tato dispozice tato připravenost pro přitížit věci spočívá v tom že se mi vyprázdnit od toho čím jsem byl dosud plní takže když například řekněme se tady modlíme neuveď nás v pokušení tak nejjednodušší recept proti tomuto abych abychom neupadli do tohoto pokušení by byl že bychom se vyprázdnili od vědomí tohoto světa že bychom přestali si uvědomovat že toto je svět který je to pro nebo pro lidi nebo tak nějak to by samozřejmě se muselo stát za těch podmínek že bych neztratil vědomí že bych sice si přestal uvědomovat tento svět a tam budu může i sice to raněno svět ale přitom neztratil vědomí a při tom neztratil nic z toho co bylo před tím řečeno v tom otčenáši a nejpodstatnější z toho co v otčenáši do řečeno je při království tvé jestliže zbyde i ke konci ale to modlitby v boji proti tomu pokušení od pána boha tohleto říkáváte mysli to znamená ta touha jemně zbyde po jeho království tak pak mohu se klidně zbavit pokušení že toto jediné co existuje a nebude to pro nebezpečí že se vyčistí jenom a že to je to čisté komu ky místo jednoho satanáše kterým jsem si byl sám tam vstoupí se do dalších protože chrání ten směr mysli ten měl touhy ten vlastně naplní je to prázdnota pravá pravda ta zvláštní povahu že totiž chrání tou nasměrováno touhou do věčnosti před vpádem svých živí a ta prázdnota samozřejmě se může nějak uměle vyvolat ale nejsnáze se vyvolává tím že vrcholně touží po tom co ode kristus chce po věčnosti to samočinně vyprázdni si nedovedu te stavy že člověk který třebas toužebně na něco čeká velice toužebně že by se přitom třeba rostlo nebo že by se nudil nebo že by měl čas myslet na něco jiného takže jestli třebas předek takhle umí toužit tak se mu nejenom nepletu jiné myšlenky do toho nýbrž ani tomu ani nemusí nějaká cova čas a zapomene na čas zapomene na to když je a opravdu se dostává do takové prázdnoty které naplň a jenom touhou a tohleto je ta plodná prázdnota která umožňuje překonat to obrovské pokušení které spočívá v tom že toto považuju za jinou terno vyč je to pochopitelné z toho etika že i moje dokud se nerozvinulo se tečnění nerozvinou dostačuje to svět tento život svůj tak porá touží po něčem dalším eště toto nemám ještě tamto mu ještě tímhletím li jsem že a tak dále a to je dokonce správné pokud tím ten člověk roste to je a potom těžké jenom na konci z toho nějak před někam jinam ale dokud to znamená pro člověka růst tak v tom není špatného pokud ale to usne znamená pokud si potom přeje jenom a je pán bůh aspoň zdraví a o se prodlužovat jenom ten stav vegetace která jednou bude muset končit nejsem proti vegetování vůbec proti tomu nic nemám ale nesmí to být samoúčelné na mám právo tady vegetovat třebas to padesát let jestliže chci pořád přejít do toho věčného života a nemám právo vím i tam jenom na sebe ani na minutu života ježíši tohleto nepřeju jenom z takových to podmínek se překonat to velké pokušení že si začnu přát něco jiného než pomíjející věci že jak jsme si říkali včera jsem těhotný něčím jiným než pomíjejícími zárodky že může být těhotný tak že z toho zrazuju dítě které které zase zahyne o ho také těhotný tím že chci zrodit ze sebe něco věčného to těhotenství je blahodárné zatímco druhé těhotenství kdy si přeji zrodit něco pomíjícího do určité době blahodárné protože mi pomáhá k rozvoji individuality ale po určité době je velice zdržující největším pokušením tohoto pramene božího je to že si myslíme že jsme my činiteli nebo vy především činiteli to je ten řek bych nejdokonaleji vyjádřen ve zkratce obsah toho velkého pokušení že totiž my tady všechno zařizujeme to to pochází celá řada nepříjemností utrpení starostí zámků radostí a zkrátka takového víření city a silami na konec že vůbec se nemůžeme ustálil na své cestě do věčnosti kdežto ten svatý patrně začal to správnou cestou tím že jednou možná omylem možná nedopatřením a možná z vlastní city pže tady jsem zastínit doporučuje milosti vědoml pánu bohu aby tomu člověku ukázal svoji moc a aby mohl sám v něm působit kdybychom pánu bohu dovolili aby v nás sám působil třebas jenom chvíli tak bychom byl ještě i toho že z tohoto okamžiku přicház vycházíme zcela proměnění že nevycházíme odtamtud nikdy takový jak jsme tam vešli to je znak působení božího že jsme dovolili pánu bohu působit nejen přes naše to taky působí nýbrž bezprostředně bez prostředečně jak se to dělá na to je taky návod samozřejmě který známe těch svatých posedlá tím způsobem že ten svatý se v pravý čas a to vysvětlím odevzdal stoprocentně bohu říkám v pravý čas to znamená když se teď odevzdal a nemám k tomu důvod abych se odevzdal nemám k tomu logický důvod abych se tak to není pravé odevzdání se mám právo odevzdat nebo správně se odevzdávám teprve tehdy když mám důvod se odevzdat a vy ten důvod že například něco chci od pána boha třeba život věčný a se přesvědčím o tom že není v mých silách tento život věčný dobýt a jestliže přesto zbyde touha po tom věčném životě tak to momentu mám právo všechno odevzdat a to potom za následek setkání s bohem dycky ukazuju na příklad buddhův abych neukazovala příklad křesťanských světců protože tam u toho budhy je to zvlášť názorně ukázat o zachyceno detailně on to udělal sedmadvacet let se snažil o to aby dosáhl svými silami a za pomoci lidí toto poznání věčného života nepodařilo se mu to ale nepřestal to určit jenom že uznal že všemi prostředky který kterými se pokoušel o to dobýt tam nedostane tak se vyprázdnil od těch prostředků přestal kterýmkoliv těch prostředků jít kupředu ale byla mu touha a to bylo to pravé odevzdání v pravý okamžik když vyčerpal všechny lidské možnosti do nevyčerpá všechny lidské možnosti nemá k tomuto právo totiž nemá to ten spojovací následek ten bezprostřední spojovací následek jako v tomto případě to toho budhy tak to je asi jakým způsobem se člověk po tom dovídá v tom okamžiku toho vyprázdnění když budu je touha židů činitelem že totiž totiž bůh ho kupodivu především zbavuje jeho samého toho čeká vdovy ho osvobozen se ho od jeho čili neukazuje usebe nýbrž ukazujeme jak se musí zbavit toho které se postavilo na místo boží a hrálo si na stvořitele hráli zralosti na jedinýho činitele rozumíte a tohoto pocitu ho zbavuje fakticky zabraňuje aby si o sobě myslel jsem činitelem ano a to je krutá zkušenost kterou si obyčejně když to člověk zažívá poprvně neváží myslí si s bohem jsem se nesetkal jenom se zažíval ohromné utrpení že se musel přestat být kde jsem že se na mně chtělo abych neměl postavení boha na tomto světě ho co takhle definuje jsem sval ve skutečnosti se na chtělo aby uznal jsem jediný a ne ty jako dosud si byl e tím že se staráš tak si hraješ na pána boha on potom když když tebe dál v tomto stavu když dovolíme boha by působil dál tak je to tak ona dále ukazuje že on jediný se stará že proto ježíš kristus mohl říci co vám chybělo když jsem s vámi chodil nic a neméně starat a on se rodiny které opustili měli o své postava bolí chodí a tak dále protože člo vnitřní opuštění o těle to tam znázorněno v tom bli ničí opuštění strašně málo proti tomuto vnitřnímu a o nás v tomto stavu učí tomuto vnitřnímu opuštění že zevní život že v lidí nepoznané z neco opustili ale to máte celové poměr protože on je potom dál sem všeho po vás ne vaše starostlivost on je on je činitelem ve všem a tak dále to nebudu tady rozvádět co je to je stav který je za tímhletím základním pou tušením to je začátek překonání tohoto poučku šen a o nás právě vede k tomuto abychom takhle k tomu pokušení přicházeli takže teďka zbývá jenom že ti a zbav nás od zlého že v tomto případě jediném doufám že chápete sami máme právo vybaveni od zlého jindy ne protože v čem spočívá to zlo že si ty věci dělám sám pro sebe a jako pán bůh no jak tomu že dopadnou když sem párem bohem to je pochopitelné v tom v tom je veškeré naše utrpení v nevědomém stihli na pána boha a nebyli se nemám přitom vůbec nic proti tomu abyste se dokonale snažili ještě věci zařizovat jako by toto sami měli zařídit v tomu nikdo nic nema proto vám pán bůh dal ostatní se na jako schopnosti které máte lidské rozum světlo rozumu city a tak dále aby se zařizovali ale vy tomu se zažívat bezstarosti protože víte že jste jenom prodloužená ruka boží a že kdyby do ruky našel něho s kdyby nešla tam síla z něho že ta kaje nesmrtelná že tam kam nemůže tahnout ani ani praseti způsobem se bez jeho vůle nic neděje že do do ruky de jeho síla a ne že by to všechno předpisoval rozumíte a tímto způsobem tedy mohu potom lépe zařizovat věci potřebu dělám bezstarostně dokud mi tam do ruky to je symbol ta síla vod boha de tak to moh zařizovat ale běda když mám přitom starost tou si začínám zase hrát na pána boha a chápete kdyby člověk jenom tohleto dokázal bezstarostně jednat tak by dokázal dokonaleji všechno dělat protože by ho nerušila starostlivost a nepotřeboval by také vy uváděn do nějakého utrpení do nějakého zla zloby na něho vůbec nepůsobilo protože zlo působí jenom do vzkříšení on by byl vnitřně aspoň tomu metody takhle žil s bohem nic vzkříšen a kde vzkříšení jsou oddělení jak se tam symbolicky mluví v při tom posledním soudu o tím zlých to zlo tam nemá vůbec žádnou funkci to funkci jenom do doby dokud člověk není vzkříšen jestliže ježíš kristus o sobě řekl jsem cesta pravda a život a nám dal tedy právo chápat sebe jako cestu to právo máme protože kdyby to byla cesta o které by řekl jsem se stal v jeho to nesmíte nic vědět tak nevím co bychom mohli voni sou lidi se aby se bohužel ze vadí se nepochopili že to co on žil a tu se on říkal je cesta ačkoli jasně řekl jsem cesta tak jestliže to co on prožil na to co řekl je cesta to že jak denní na věčnosti to není cesta to co on prožil je cesta tak mystika je vysvětleme či to není hříchem o tom a to máme plné právo ovšem je otázka jiná jestli se neproviňujeme tím že znajíce cest se po neubíráme že ano to je jiná věc to samozřejmě se proviňujeme protože svatý pavel jasně řekl pohanu a křesťanů dokud jste neznali zákon nemohli se řešit se to je to sice není zákon ale toto zákonitosti cesty o to objevené zákon ježíšem objevené zákonitosti se cité předtím nebyli takhle detailně ani v indii známi a když my se s nimi seznamujeme tak samozřejmě jsme tím vázáni realizaci na vás jenom upozorňuju že ježíš kristus řekl jho je sladké břímě je lehké nelekne se toho následování protože není krásnější radostnější cesty na tohleto ovšem musí se lidově řečeno se a dobra všechno co vám tady říkám musí být protkán jednou vlastností ve které jsem mi donutit která musí být vůčí přešel těch ostatní a to se a to je poslušnost jestliže jsem slyšel hlas tak ho musí být poslušen a on o tom taky do slyšeli můj hlas o těch sil slyší hlas pastýře a podobně jsem moc rád že si myslíte že jsem přišel vám a že to říkám pro to vás tolik nezavazuje kdybyste měli ale dojem že tomu trošku jinak tak by vás to velice zavazoval rozvoji pro usnadnění svého života by se dnes jenom že ten dotyčný který on to říkal to vykládal ze svým lstní iniciativy to vás potom nebude zavazovat rozumíte ale si o sobě myslím je to z vlastní civěli čili pro je todle to závadné musím vážit slova nemohu si dovolit třebas říkat něco co by odporovalo pravdě jaký poznávám tady nevykládám názory nýbrž tady vykládám zkušenosti které jsou postaveny na vědění a nikoliv na názorové tříbení které snad nějak také samozřejmě jak u každého člověka hraje nějakou roli a to je jenom otázka překladu která způsobuje že to není dokonale podáno ale není to otázka vědění které je zatím jediný za tím nemůže být jiné než dokonale co je za tím co říkám ne to co říkám je dokonale ale to co je za tím je dokonale a z toho čerpám k tomu mám přístup ano a proto je to pro vás zavazující promiňte mně samuel semena taky chvilinku o co dit spolehne li se na to že on zná cestu tak a ji neznám to je můj případ prosím vás tak ti ho že na tíhu nás nebo tím se ho více brzy kdybych znal taky cesta dal taky cestou každý po svém tak bych neměl ten ničeho že ale protože vůbec nic o tom nevím a on víš to se ho musím na každém kroku držet buďte rádi a jsem taky rád že jste při tvrdou mít vážně to je výborná věc protože kdybyste byli při tak by vám ježíš vůbec nemohl mluvit moudrým tohoto světa nikdy nemohl ten kdo si myslí o sobě něco ten vůbec nic neví jak říkal sokrates a co k věděl že neví a jaký to byl moudrý pán protože jakmile se začnete přivlastňovat jeho znalosti jeho vědění tu chvíli to ztrácíte tu chvíli opouštíte že my se ho držíme jenom v těch návodech nebo nechce a aby ho se drželi jenom návodu na cestu protože to je to říkám ne ocestu všecko ale on abychom se vešel jeho pravdy a ta pravda je v něm nikoliv nás ano abychom a o nás celá bychom neví držel taky jeho života a ten život je jenom na v něm a nikoliv nás držíme li se například svého života takhle víme na to bychom tady byli co neví ale to tady měl co nejlépe na tom světě a tak dále nic proti tomu nemám ale to nemůže stát navrch to nemůže být první první důvod proč tady jsem o tom řádu hodnot je někde prostředkem a že bych vy tam estote je ale není to na prvním musím především na království boží a tímto způsobem sebe že jeho život a také jeho věčného života jsem nesmím pouštět jeho věčného života jsem netoužil jeho včera a čím jsem hloupějším vším se na něho závislejší tím je to lepší že jsem potom jako dítě a to nám předložil jako svělo když budete jako děti tak se budete se maminky dživa se podle názoru dítěte všemu rozví všecno všechno správně zařídí to a to dítě bezstarostné dokud se tří toho šosu a tento stav se u nás navodit a tak taky samo sebou rozum cestě jaký rozumíme že maminka tomu rozumí je ona výklad vede že no to je úplně opačný způsob jednání myšlení a nikdo na vás nepozná že vůbec nejste svobodný protože vás vrcholně svobodný bude nepozná že jste úplně byl by protože přem budete připadat jako velice chytrý jo protože se opřete o chytrot o moudrost boží opravdu boží o jeho život ale bude to mít ten následek že nikdy nezpychne protože dobře budete vědět že to není vaše ale jenom maličko na klepe potom a řeknete tato by chtěl mít toto pane bože dej je mi všechno se stroze toto nemůžete nikdy mít v na rozdíl od toho co tady všechno nabýváme tomto stě to stane nabývá to to je pořád boží a to je ta velikost na čelo přebývání v nebi že všechno co tam máme a to můžeme zde na světě že všechno je jeho že nás to nijak ne zatěžuje to je ta byla to svobodu že nic nemá proto blahoslavení chudí duchem jinak by tato vlastnost neměla vůbec myslu ta smyslu od začátku do konce že jsem pořád učí a učí neboť jak svatý pavel řekl se musím večera aby mohl ve mně žít kristus ta