Karel Makoň: kotouc-D01-b (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

tady mám základní otázku která se vyskytuje u vás proč nebylo svatému Františkovi z Assisi přesně řečeno jaký to vlastně postavit že to být vnitřní chrám proč musel počitku let třebas nebo podat dneska přesně neví bloudit a někde budovat chrámy o které vlastně nešlo o utajené přesně co dělat na věc a druhá zdánlivě jiná otázka dale zalita cesta přímá cesta k bohu to spojení s bohem během života je a nebo zase to si člověk naučit do tedy něco co se naučit bych to spojil edevším člověk když se rodí tak nerodí se ho to u umělce nikdy ne a by mu to neříká že například takový Beethoven, který byl jeden z největších géniů hudebních by se jím vstal kdyby byl neměl otce který se se měl všelijaké špatné vlastnosti ale jednu měl významnou která změnila život nado bytové na že ho nutil aby do dělal a plavou vlastní vůli je to si představil byl bethe neměl takového otce a teprve donucen rád denně na klady a to i v noci když otec přišel obyčejně opilí od někud ve vhodný v noci nebo ještě později okamžitě probudil syna ale velice drasticky kdy sme louce a říkal tady chodím pohoda fatalitu pět maří museli hlad a rád tak dlouho že tam říká suso bylo špatně nevěděla nic hle a otec si při tom podřimovat nebo přese probudí a říkal takhle to není a podobně zakřičela ne nebo tu nehraje a podobně a musela zasedá stalo toho vlastně slouhou ve toho ven ale nebude se se jeho stav někdy by tohleto dotyčných neměl tohoto otce co by se bylo stalo vůbec by se nevyvinul ani normálního deniken takovým svém jako byl jeho otec je víc to byl obyčejný hudební ale ty poslední toho aby jeho syn to dělal lépe než on a protože se životně přesvědčil životě se přesvědčil že aby se to dělal li k tomu je ba hodně se učit tak ho toho učil soustavně ho tomu učil a se stal umělcem a proto také režie když se vytočí každého přesně co dělat ale chce mu dát čas k tomu aby se učil aby se učil tak dlouho aby mohl skrze něho vůbec se projevit to znamená projev no tak se a řekl dvakrát projevit aby prostě mohl vůbec dost uměleckého projevu protože li na příklad dejme tomu začnu takovou umělce obyčejnější ho reprodukčního umělce který reprodukce třebas na klavír nebo na housle ten prosím když reprodukovat umělecky tak se musí dokonale zmocnit toho na to je to znamená musí zavnou došel na tom nástroj a potom musí ještě zvládnout technicky celé to dílo tolikrát že byste přitom byli tak byste si úžasně vážili toho přednesu který tam za chvilinku podá ale je to muset dopracovával ne a pílí abyste si že když tady máte jenom jako na hotového člověka v těle že je to věnuji pravda to je pil člověk zaujatý pro věc které mu jde o věc když například obavu fratiškovi šlo o věc tohle stačilo od musel nabýt praxi a ta režie mu to řeka povyšovati mohl nabýt že kdyby byl v tak malý tak malou průpravou přicházel tak vysokým úkolu tak by to bylo dopadlo úplně jinak kdy by z něho byl svatý svatý hlady asi obyčejný nějaký takový prosťáček teď to měl hlavě popleten ani kdyby se dostal do konce prosím bych tady chtěl že tohleto dodat podle dotazu že totiž ten toho ven se naučil být dobrým klavíristovi to znamená on se dostal na úroveň technicky snadno proveď proveditelné reprodukci by svých autorů dále čili dostal se k dílu včas osace ke správnému pochopení díla o se s ním s nimi seznámil tak podrobně a tak kuse vešlo jinak že mu byly vlastní že ty prvky hudební se kterým se tam setkal přestaly být cizí on tímto způsobem dorostou dobroslava čili člověk když například žije lidským životem tak on vlastně pořád se je čeho musí říkat dobrým nebo po zlém a tím vlastně nestre kdyby se nemusel ničeho říkat tomu říkám život nereguloval nebo nestylizovaný tak by nikam nedošel v tom životě by došel tedy velice málo kupředu život stylizovaný uměle ti zvaný hodin ale ko vedl a to řekl ještě historicky ježíš kristus se narodil a dokonale se četli třebas vysoká ne ve kterém zemřel kristus je přijedete dobře popsáno když kristus se narodil národě který dokonale stylizoval život který že úplně mojím životem tak se čněly přečtěte si to prosím tak sešněrovaným že si to nedovedeme dneska představit že by takový život byl ve dvacátém století vůbec bože to bychom se stali plně vyvrhl mezi lidmi kdybychom tak sešněrovaným životem tolika předpisy nerozumným nesrozumitelnými řízen životem bychom žili ale oni tak žili výpad žili i podrobné předpisy co mají a co mají vy jak se mají dívat jaké mají mít vytčeno měli před předepsalo takhle stylizované životě uprostřed života takhle stylizovaného mnoha lidí celá se již narodil to nebyla náhoda náhoda a vyvolanou byla v tom že to byl žil mezi lidmi se stylizovaným životem že takový stylizovaný život tenké jako celý národ když ho pěstuje tak vynese ze sebe avatar vtělení boží na příklad tak daleko to jde když je stylizuje život jenom jedinci třebas dva tři tři tak nikdy to nemá tyto veliké následky ale když je to mírový národ který tohleto dělá a úplně by je řek bych na brány nebes a odtamtud se vydobude něco vyššího a jak to platí o velkém toto platí v malém bylo to a bylo otevřeno proste a bude vám dáno tohleto je recept to znamená co to dělal ten ve toho ven tloukl na jednu strunu klepal na jednom místě a bylo mu do toho umění otevřeno a totéž platí u nás pro následky toto platí do toho umíralo ského neboť je to zase umění je otevřeno každému do vytrvale prudce tady jsem naproti tomu říkal že by stačil kolikrát mají okamžik a mohlo by se pomocí toho okamžiku vytvořit zázrak přechodu z tohoto pomíjejícího světa do věčného jak vám na tom to nic neříká proti tomu co jsem tady řekl jenom se upozorňuju vás na jednu věc když se věk takhle prudce stupně kam tak k tomu také se musel nějakým způsobem připravit ovšem nevědomě tak bych řekl takhle v životě lidském české děje ale to si nebudete vysvětlit že to náhodné ale to není pravda jako třeba jsem říkal paní účelově která se dostala po vlak a nevykonat tak šikovně zažila tady ve zlíně tak šikovně že celé něj před přejel a ona zůstala celá to se stalo mezi kola no zapadla mezi kola a protože se nehýbe tak ten vlakem přejel ale ona si mi stál že ji zabije tak rychle nebo velice radikálně se obrátila k bohu celou tou svou duší sekerou silou a to se rovná milovati budeš pána boha svého to se tomu rovná ovšem jenom olivově ale nevadí to okamžitě se jevil kristus a řekli totiž řekl obrátili na víru protože ona nouze zavolat ritasya nezbývalo když mysl o něm učila ale po nevěřil ale teď se kolo bod říkat podařit a měl jsem temnou noc smiloval že se objevil a dali sílu takovou že od doby úplně jinou ženou ale podívejme se na takovou že ještě zblízka není do míry jinou aby byla na vrcholu poznání ona jenom nemůže jednat jako předtím nevymezuje takové obrán o obrácení prudké že to vítězství to není vidět je to jenom obrácení se na jinou cestu a o to viděli u pavla ne li by či šavlem si na dosud a tak dále u mnohých jiných lidí u svatýho třebas augustina tak hanička si si a mnohým se takhle prudké obrácení ale to byl začátek a velice slibný začátekkterý bychom jim měli závi ale zaručeně předtím nějaká příprava tu byl ovšem nevědomá příprava kterou byste vy zaříkával ale byl to nějaký pro to nějaké poctivé dání třebas něco úplně jiného které se najednou vykrystalizoval takovou vládu zálibou tedy náhodu a hlav se je to to není a nastal převrat že ten člověk se dostal na jinou úroveň na kterou patřil tím i jednáním předešli a potom musel na to se další obrácení a několikrát za sebou a tím se takovouhle prudkou cestou dostával kupředu ale kdyby se byl najednou obrátil plně tak do věčnosti že by dál nepotřeboval jít o smyslu tak jsem to nemyslel kdyby se to stalo tak by zaručeně asi to nevydržel fyzicky to si myslíš to by byl tak velký tlak na jeho tělo slu žení buněčné že by že by zahynu vy jste prosím blahoslavená Imelda Lambertini roku tisíc sta sice tři že při takovém prudkém přijetí svátosti kdy si představovala že do vstupuje ježíš ani chvilinku nežil okamžitě umřelo proto zaviněno také jejím věkem že i po třináct let se na to letech se to třese než kdyby to se to bylo stalo ve dvaceti ale umřel tím ta se ti si tři sta třicet tři miláně a takový případ kdy se při tomhletom takovém pod ke zásahu zhůry umře je více si nevzpomínám konkrétně na data ale vím že se četl o více případ i to není úmyslu věčnosti takhle nastává cesta kterou si tady líčíme která nespoléhá takové rychlé obrácení ta je solidnější přijatelnější všeobecně svůdné tam ta při tom prudkém obrácení jakéhokoli stupně musí vzniknout nerovnováha ten člověk je se tam obrací třebas pomocí citu ale není chycen jeho rozum rozumí stává pozadu a pak tady vniká cela rozporu nebo když ne rozporu tak celá řada nepříjemný situací životních kterými takovýho oplývá tak dlouho dokud se nevyrovná ta druhá stránka přenesli říká ježíše vnitřní a zevní stránka musí být rovnováze vám ale řeknu něco k tomu co je v tom třetím řešit sice li tak eště nemáte ale co tady musím neska hnout že na sebe pořád takhle tykat a dame si rozumět a když tomuto porozumíte tak myslím že zlata antonínovi se velice za vděčím že totiž tam se mu o něčem na mysli také v tom druhém elitu se musí říká pasivita by totiž tady v tomto životě cokoliv dobýváme tak by to dovídáme nějakou aktivitou se totiž si to přejeme deme za tím dosahujeme to případy nedosahujeme a jako to činnost jaký máme klasifikoval takovou činnost je vlastně pokračování tvůrčí činnosti boží my tady rovné taky které jsou nám od boha dány a dále prostě pro něčí jdeme a dále deme dostvořeno do složeného kde to cesta z jednoduchosti do množství do stálicí víře a to je to je tenhleten et tatvy tímto způsobem když čoek přistupuje i k duchovním úkolu to znamená k tomu aby se stal nezrozeným věčným to znamená nezrozeným věčný nestvořený tak když tímto způsobem postupně tak nisi nestane i když se sebe pilně snaží že mu chybí tahleta zpětná vazba ta pasivita od zájem ten aktivní způsob a ten vlastně jde úplně opačným směrem než ten než ta trpnost mystická která je zapotřebí stejnou měrou jako ta aktivita a kterou jedinou se může dostat nazpátek to je cesta zpět to je cesta z toho mnohá to mnohého k tomu jednoduchému my jsme se lid řekli a to opakuji protože se vy přese přerušili že aby člověk dosáhl vědomého věčného života k tomu nestačí jenom usilovat o tento život to znamená aktivně si počínat k tomu je třeba zavést takovou mírou pasivity takovou mi asi trávy nás dovedla nazpět do nestvořeného neboť tato trpnost je vlastně opačná vlastnost než činnost která vyjádřena tvůrčím principem a stvořením vůbec a my máme když chceme vytvořit nesmrtelnost vlastní působitele velice vlastně smrtelnost tak my nic nepořídí nevymezuje me to je všechno hotová věc musíte si myslet my nezačínáme něco nového my jenom se dostáváme za tou něčemu co tu věčně něčemu nezrozené a čili to je opačný pochod než něco tvořit to je pochod něčeho stvořeného přecházet nazpět do toho zdroje ze kterého všechno bylo stvořeno je to úplně opačná cesta a čili na jedné straně musíme dát všechno co můžeme aktivně provést všechno co potřebuje se aktivně provést to znamená ctnosti a nevím co všechno prý tomu nikdo nic nemá ale musíme zařídit to co víš kristus nazývá láskou si později vysvětlíme tato to nebude čas to je dost nesené téma daleko šíření dosud láskou a ne rozuměno hlav tom co visi po tím představujete a tím rozumím něco co ježíš kristus od tím rozuměl daleko širšího než například mít někoho rád nebo mít něco rád on tam ukazuje celým svým životem co je to pravá a on řekl potom ukazoval na příklad na tom samaritánovi a sám na sobě že obětoval svůj vlastní život za lidi a prosím to svý bude mu se všechno detailně vysvětlit a to je pravá ska a tohletou čistě trpná záležitost prosím vás jakým podivit způsobem ježíš kristus prokazoval svou lásku na kříži že neteklo dělal nějaké zázraky jako předtím léčil někoho z nějaké choroby i stěně koho zmrtvých vůbec ne naopak se tak k úplnému zničení ztratil veškerou úctu kterou měl předtím u svých milých a svých nepřátel cho prostě ztratil a to světě víte ta kastovní stránku věci to potom budu ještě vysvětlit pojmy a tahleta je zapotřebí to znamená my neumíme milovat protože pro nás je pořád šla ta nějaké pobíráme něco chceme o je to prostě než to tato pravá láska tak chce dát ten moh vůbec lépe vyjádřit neví a všechny dobře že se dál ve se dal oběť že to je symbol to je víc než se nechat ukřižovat v tom něco víc než ukřižování kdyby to bylo bývalo pouhé ukřižování tak se krví potil to byl nějaký hrdina než aby se krví potil nemyslete si že měl stránce smrti to proti tomu na dávnou dělá ale nesnesli odnášel něco nazpátek do toho do toho nestvořeného on na saám toho tolik a ustavičně tam nese tolik že by se můžeme tím z pěti směrem s ním se a vstoupit do věčnosti kterého spasitelský úkol jsem ještě nevysvětlil bych ale nechtějte na mně a tím přestanete to tam bude nějakým sebesmazání sešitu tohleto tak jenom musím přebíhat protože to chce tedy je žehná k tomu míří tedy přestali je co a je na potíraný a jak se jim zdá výsledky jsou takové jaké měli být pekel to tím že to umělého se o to naučit nebo tak tento není je to v tomhletom tak ta svini stránka ten beton se stal umělcem také hlavně proto že nakonec rezignoval a odevzdal se vůli toho svého otce ježíš kristus to svojí kariéru začal tím že byl do třiceti let prosím slovy do třiceti let oddán jak se tam praví a to je vlastnost nejvíc žádoucí o prokazoval vlastně tento způsob pasivní lásky od neutěšuje mládí a ta ta si ústa a věci je tam o začátku ježíšova života zdůrazňována řeknu jen v bodech panna maria se odevzdává bohu svatému říká staniž se mi podle tvého slova to je ta pasivita před herodem nevystavuje u se mu aktivně prchají před ním do egypta když často uniká z prostředka jíte rio chtěli kamenovat nebo v kolovat na krále uniká z prostředka on prosím neutíká před z posledka i on tam prostě to taky později když je chytlo to také ten večer to ale to zase v čeká hodně jako povídání myslím že ta základ pochopili se tohleto malovat do toho stáda a se jeden nikdy říkat v tomto vám tady často říkal jenom že teď o to je napsáno nebude to moc uniknout víte nebude se moc vymluvit že toto neslyšeli krásný příklad je u toho budí osob přepisem který sedmadvacet let se snažil opravdu aktivně o dobytí věčnosti a ne doby jeden a do za druhým vyhazoval jako nevhodného učedníka on vole kolem hodného učedníka ale když o rezignoval na to že by se mohl tímto způsobem tímto druhem aktivního úsilí někam dostat a spočinout pod tím stromem přesto pln touhy pochopitelně ale do on přesvědčen že neuskutečnitelná dokonale se tedy tišil proto že se vyprázdnil od sama sebe tou chvílí zažíval nirvánu v tu chvíli se stal vědomě věčnou bytostí a ta se druhý zázrak nemenší že od chvíle neraduješ pro sebe jako předtím nýbrž po mnoho jiných lidí a to dneska pro ni pro nalézá a do dneška i tu cestu leda pro tak tady mám eště detailnější dotaz na tutéž věc samozřejmě tady je založeno životem ježíšovým proč ta věčnost nejde přímo čas protože člověk opravdu pokud nerozvine se jako činný tvor tak nemá velkou naději že rozvine svou pasivní stránku víte pokuste se no ale odít potom tím otcovi pokud se ucítíte vštěpovat mu pleti myšlenky buď se zdá nebo v jeho nebude vůbec nic to budete nejlepší a ale nikdy z něho nebude a a ze když to budete oděv to sebe tady se od dětí to nesmíme jako s tím s tím chovem to byla nižší úroveň dosahování než tady to ježíš kristus dobře věděl na kterém stupni ho posluchači jsou jeho žáci eho učedníci a proto jim dával příležitost aktivitě tak dlouho pokud se potřebovali rozvíjet a pak je nával to dispozici schopnost nebo možnosti nebo zkrátka situace předkládal ti rčení přepadali si sami nepředkládal jsem myslí nevymysleli ve kterých se učili za sebe pasivitě takže kdyby se to mělo vlastně nějak rozumově koupit to by byla velice obtíž na tom se jenom rozumět to je vite obtížná záležitost kdybychom to chtěli uměle nějak navozovat my se musíme trošičku spolehnout také na tu režii že ona vždycky víc než my a je když do toho do toho díla vložíme dostatek aktivity že vám také při pravý okamžik přejít na tu pasivní stránku všem mohlo by se stát kdybychom byli tak dobří jako byl ten buddha takže bylo to trvalo sedm a dvacet než bychom se dostali na asi stránku ti třeba příliš dobrý čistý tak se ploužil jsem dvacet let ale musíme si přiznat když takhle aktivně tím směrem k věčnosti jak si to myslel jak to chtěl rozvinu svůj život tak mu to potom nakonec šlo dobru že když potom se našla svýl kdy ho přemohla a pasivita tak byl daleko připravenější na tu hloubku která pro něho byla připravena než kterýkoliv jiný člověk a stal se buddhou a ne obyčejným svatým a jsem vám to líčil eště na jiném kladu třebas milarespy nebo milarepy sebe kterého jeho mistr v pravým slova smyslu týral a vraceli jeho velice dobře vykonanou práci jenom proto aby milarepa možnost k dalšímu odosobnění aby se mohl od poprava od sebe aby mohl poznat pasivní stránku aby se do zároveň protože ho l přispívá aby do zároveň do ustalo v něm způsoboval harmonii vyššího rázu ono nechal dělat dům ve a zároveň hody dál zbourat ten do protože říkal je nevhodný ačkoliv by vhodný o byl vhodný jenom proto on byl nevhodný jenom proto že ten mistr chtěl odosobnit jež kristus tohleto dobře vykládal jednoduchou větou jestliže něco někomu dáte o tom nikdo neví nebo na veřejnosti nevylít nectíte to pochoval li toto uznání ten vzali odplatu svou tam je řečeno jak máme přistupovat to je pasivitě co to vlastně je my musíme všechno to co jsme dělali dělat tak jako bychom to my neudělali a proto je nejužitečnější bych chronicky chtělo by se to tělo skloubit ale misky chtěli kupředu tento život pojímat jako vědomou službu bohu jako že mně nic na tomto světě a nikdo na tomto světě neluč dělal to nebo ono nikdo jiný než bůh oni totiž nevědí co jiní za jako ti co kamenovali se nebo tam ty li nebo křižovali opustím neboť nevědí co či nikdo neví e to co on nám přikazuje ty úkoly které nám věda kdokoli na za světě že to dává bůh to nikdo neví ale my to můžeme jaksi předvídat nebo my tomu že věřit nebo vy tomu že předpokládat ale když na tomto předpokladu trváme tak správně zamontován zamotáváme zaujme do svého života pasivitu do aktivity pasivitu nic nemusíme ubrat se správné činnosti naopak ji musíme zdokonalíme že je to pro boha je to úkol daný od něho a přitom můžeme řádně do toho pustit pasivní stránku spojovacím tím že to nedělám pro ty kteří by to přikazují nýbrž pro toho o kterém vím že z něho pochází ta síla toho který to přikazuje ta existence toho který to přikazuje i i tak nenávist i na to musí brát sílu i to poznání které mají musí brát tomu sílu od boha a proto vlastně jsem pořád ve službách božích a tato pasivní stránka li se od toho takhle při ale tak to je nejhorlivější způsob vstupu bych tomu ještě na ten do todo dodal je vůbec se ba li se dosáhnout v této oblasti nějakého stupně dokonalosti aby s konkrétních činů z konkrétního chtění nebo v konkrétně umře pasivity se dostal člověk ke stavu činnosti ke ke stavu pasivity jsem opravám že krát ke ve se do to nebudu umět lépe vysvětlit e tak že ukážu a ten příklad abyste přemýšleli o příklad toho homérovu jezera u toho rybníka který tam byl několik čítak let a u tohoto neměl konkrétní představuje tam vstoupí do toho rybníka a by byl ustaven protože to tam první vstoupí když se oči říká voda tak býval uzdraven tím andělem který tam vstupovat do vody jak se věřilo neměl konkrétní bez představu o tom jak to udělá protože by se byl nikdy nedohrabal do toho rybníka neměl nikoho kdo by tam těch a těch několik desítek let při něm stál řeka ten že ho tam donesl dovede nebo to nese tak to se ten jeho tečka li se podle lovecká a tohleto je prožité že se přijde od konkrétního takovému oddanější stav to vždycky zapotřebí aby tento přerod nastal aby za konkrétní činnosti se najednou se aby tam projevilo něco vyššího to znamená že se jde za tou věcí jako takovou si myslím že toto je patrno u každého umělce u každého pořádného věc to zkouší třeba ten vědec všechny možné když po něčem padá něco se prozkoumat všechny možné triky a způsoby rozumové jak se dostat věci na kloub a když chy cestičky si takhle hmatal nakonec se mu objeví taková nějaká syntéza do které dorostl těmi mnohými cestička byl za ve najednou a bez vlastní a pyšnil ve skutečnosti protože všechny ty malinké cestičky drobounké proudy nebo praménky šli jedním směrem tak se někde se za jeho zády bez jeho vědomí a za války pramen ve dok prudce proměnili a ten ho strhli tak to bude čili když to zase řekneme symbolicky v tom okamžiku kdy ten chromý přeměnil do své konkrétní čekání na vlnu která se věřit na čekání jako takové byl vyšší stav přichází ježíš a uzdravuje ho a totéž sedě s každým jakmile poctivou snahou třebas aktivní anebo posilu stavu pasivní obojí se musí vstoupit tak jsme si tady říkali dostane se do toho stavu ve kterém nastává vyšší syntéza které by se mohl i li že je to že je v tom takových kde se procent vlastního přičinění a dalších devadesát procent zásahu shora neocitne do způsobem přivolává něco co je k člověku k dispozici ale co nemůže na sebe strhnout nebo se domu že uvědomit to tomu zabraňuje konkrétní ty v tom nebo konkrétní pasivitou každá láska například ráje vlita do konkrétních kolej nikdy přímo nevede k bohu slast matka miluje vítě nikdy přitom boha nepoznává ale to stává ale tady navozuje na to nitku do věčnosti a myslím nechci to přál a být jimi a dvacet a každé stejně milovala tak by zaručeně měla velice blízko poznání boha protože by se to by to hrozilo tomu přelití do stavu stavu lásky to ježíš kristus mohl této spoustu moc dobře vyznal mohl říct cokoliv učiníme čím pracích mých místo v a chápala se jako stav po to dělá citem člověku třebas miluj určitého člověka ale kdo je trošičku víc tak víte navazuje tady navozuje tady začíná vytvářet v paprsky že se vyučuje pásce k tomu stavu lásky a se k němu po opakovaném po kolem láskyplném počínání dospěje k tomuto stavu a jakmile k tomu dospět tak pozná boha jako lásku a tak je to v oblasti poznání ho o tak do oblasti existence může starého strany ale v každém případě se dostavuje tento stav ale ježíš kristus přeci řekl je království boží a vše ostatní vám bude přidáno to znamená jestliže člověk najde ve svém životě vůdčí myšlenku to je to nejlepší co může udělat aby se rychle si byly tomu stavu sem nemusí to být a tak to nejvyššímu či myšlenkám třeby například dobrým komunistou mu otec ideami nebo může být výborným podnikat tele a je mu ten podnik jako takový ne že by to byl jeho podnět a tak dále ošemetná slyší cesty vedou tímto způsobem k tomuto stavu který je žádoucí aby se člověk dostal ke spojení s bohem jsem tady chycen za slovo se ta vyšší režie víc než my tak proč se staráme jak to zařídit a tak dále když ona přeci za nás všechny věci napřed to je správný správná námitka po tiše kristus bude proti veškeré starostlivosti bych to právě tam vykládáme říkal nestarejte se ja vás vůbec upozorňuju na to že narodil odříci naší dřívějšího zákona on doporučoval co řadu základních postoji které byste nemohli nazvat ani ctnostmi ti méně nějakým zlem nebo nějakými hříchy a na správných postojích a byl ten celý pokrok říkal jestliže správně se umí duševně postavit věci tak děláš to nejlepší co můžeš dělat prosím co to bylo ten to obrácení maří magdalena byl s nimi postoj duševní mohla být aby najednou na jinak li byla onou číšníci nebo ta latentní ži to byly velký rišii mu to ježíš devíti slovy pořád vyčítali copak nevíte máš tu čest se sním vůbec baví na i na to nedokázala vysvětlit noty že on ukazuje něde opavy člověk zaujal postoj aby dále nepochoval mrtvé s mrtvými aby šel za mnou abych na obě následovat a tady je jedině užitečné to okamžitě následovat protože jestliže ježíš kristus někoho našel kdo nebyl ochoten okamžitě o nás a ho nemohl potřebovat o byl říkal tak si tam i ale kdy byl ochoten všeho nechat a za ním jít to byl pravý učení správně pochopil co leží na postoje a být největším hříšníkem mezi hříšníky říká váhat a přepravíš na oceán před oceán svých hříchů na loďce svého poznání do do poznání které způsobí že se změní se mi vám tohleto jasné pro staré žije na to takhle šíje abychom šlapali jenom podle evangelista říká a starý zákon říká o ježíšovi když ho charakterizuje velice řízně o charakteristice přesně že to bude muž který nalomené stíny nebo že pane vás ano mukou říci ho e neuhasí to znamená jestliže někdo kouří tak ho nechá kouřit tohleto kdy je důležité že my jsme jiní než je pán bůh ano my nerozumíme těmto věcem jako on to si musíme jako přiznat že tady když za ta on nějak tvořit tak dopustil aby se všechno převedl času a prostoru a tak v tomto časoprostorové žádou to začíná mít jinou funkci než mimo čas a prostor a my musíme trpět to že tato funkce tomu nemůže být vzata že tuto funkci tomu dokonat a my bychom kdybychom byli jak víte jak takhle s vašich řeči zpoznával to byl jako na místě božím tak bychom způsobily že tu chvíli by se celý vesmír rozložil v nic tu chvíli že bychom jak teď pochopili správně k čemu je to dobré že tak dlouho trvá ale to jiný smysl do kterého nevidíme jakmile něco je v času a v prostoru tak se to musí toho času a prostoru časoprostorově vytahovat nedáte přejít do bezčasovosti a bezprostorovosti proto vám říkám navozuje správné postech správné stavy ty jsou mimočasová postojem protože dejme tomu bůh miluje je ale o nebude konkrétně takhle víte to se celník velice nikdy dožírat tak ne konkrétní to to necítí o stavem jeho jeho láska je v to on svítí na špinavou kaluž i na tu čistou tím svým sluncem vite k tomu se říká láska a proto nás li kristus učil milovat nepřátele celá s to učil v tau v tom lásky to se nedá pouhou konkrétní láskou vůbec udělat budu dycky kam kobru protěžovat a kolovat když ho musí milovat no tak budu a tak aby se jako ve lži a rozrůstala celá ne ale i to nebude pravá laskat a jedině bycha dosáhnou tohoto stavu který on jako na je němým způsobem esprit dem teprve potom budeme správně chápat proč ta režie tak pomalu postupuje a budeme se snažit najít cestu která nám dovolí stát sluhou božím a tedy urychlovačem on také potřebuje urychlovače je také potřebuje do jako potřebuje zpomalovat zrovna jako potřebuje nic nedělající tak zvané všechno potřebuje aby se to nezhroutilo aby tam byla nějaká rovnováha on dobře řekl že to je to je třeba méně než to ostatního ale kdyby ta se zkazil že by se všechno zničil musíme si pos osobě myslet a to jenom nás to myslíme když to myslím lekl to pravda že jsme solí země ale pak musíme dělat všechno abychom tou slíbili my jsme si tady šťastný ale co to znamená by solí země a co dělat abych člověk tou solí země by to nepříjemná záležitost protože zaručeně to není lež to je větší činnost a šetrnější činnost než na jakou jsme zvyklí je to zároveň asi vytratit dohromady tak se to když je to rovnováze obojí aktivita asi tak to rovná stavu umíte v tom nerovná zásahu a ten zásah to je jiná stránka věci to je řek bych takové jako jako myší mající ruka nějakého palubu možnosti tady mám námitku že přeci jestliže někdo trošičku vypočítaví a trošičku se rád tak jsem si by byl vrcholně šťasten by toto pomíjející slzavé údolí mohl zaměnit na za věčný život žitý v blaženosti a krása v poznání vše možné tedy opravdu byl by hloupí člověk kdyby nechtěl tuhletu vy do udělat jenom je to tady jenom háček a do velký je to chce udělat opravdu pro sebe zpočátku jako jsem to chtěl udělat a čili dělá to a poutní nevědomosti toto rozhodnutí a napřed absolutním nevědomosti a ta zní zavinul že odělenou bytostí nemůže se mu to mít za zlé ale on oddělenou bytostí není a teď to pustiti on pro sebe chce věčnost to jsme konečně viděli v tom levá koně a ti apoštolova do tam bude sedět na nejvyšší místě v tom království je dobro pravici a a parizí to pěkně nakreslil říkal nebo vůle dobře sloužit dobré nejlépe sloužit všem tak ten bude neví největších království nebeské čili on říkal no poznávat to ještě nemůžete to poznání jako než nemáte pocit oddělenosti taky ještě máte tesat sloužit a v tom že budete sloužit ostatním dostanete časem schopnost na budete nost která spočívá v tom že bude vědět že nejste oddělenou bytostí a budete ty věci je lad nikoliv jenom sebe napřed nikoliv jenom pro sebe nýbrž také ještě pro někoho jiného a pozdě je budete dělat pro všechny budete dělat pro věc samu jako stav gruntovně pochopitelné ale je to tak takže dejme tomu jestliže někdo na tomto světě vyšel jenom za vlastním poznáním za vlastním věčným životem tak ho ze začátku miska tak málo že někdy ani nepozná že co říčka a bude se se mnou hádat že nic neví sto takový případu sem tady měl ale jestliže jestliže do toho pojme někoho aspoň ještě druhého a to jsem si na vás váže vešli takovou jakou kolektivní cestou protože kristus řekl do jsou dva nebo tři ve jménu mém tam jsem uprostřed nich víte on to do předěl a pořád na to myslel a je pochopení této myšlenky o řekl pravý na velice nestačí tam člověk sám tak je tam pán bůh méně byste tam ale o centrum tele ale ve světle tohoto co vám teď říkal je to velice srozumitelné tak ten bůh potom dává člověku možnost aby člověk vyšel sám ze sebe ti ho k tomu okolnostmi aby miloval někoho vedle sebe jako sama sebe to matka své dítě takové příležitosti život dává a tím vlastně to trávil nikoliv jenom pro sebe také pro toho koho bylo jako sebe že když do bot vyl jako sebe tak mohl taky přeje to království ne a tak se to nějak když to takhle děláš to hledá aspoň pro sebe ještě pro někoho jiného tak získává větší míru poznání a jestliže ochoten to leda pro všechny bez ohledu se to přátele páté suž je schopen totiž milovat svého nepřítele to je tedy po kráse tak pak je la taková míra poznání a takové jasné pro do věčného života že unese takových dvacet před lidí které že dostat do věčnosti obyčejně ne víc protože není bohem je jenom člověk ne že bych nechtěl to udělat a on než před tady opravdu ve okatí předávání duchovních schopnosti duchovní vedení není poučování jako tady dělám to je předávání duchovní tak jsem to aspoň vždycky zažíval a takhle říkali všedmu jiného to není než tohleto kdo jsou poučováni duchovně svou ven duchovně musí na sobě pociťovat moc toho toje poučuje ale ne jenom sílu jeho slova nebo je to méně tak myslím že je to pověděl bych vás chtěl jako smířit vzájemně když se stavy vyčítali že křest přejete z věčnosti a podobně že chcete pro sebe věčnost co se se pak si myslíte že ti apoštolové kteří se dali na stanu ježíšovu když opustili své rodiny a šli za ježíšem že to pro nebyl řev že si nevybral ze dvou věcí tu lepší ty si byl jasně vědomi že volí něco celý ših než tu svoji bídu tedy panoval všeobecný názor že bude konec světa a věřte mi že ježíš kristus v tobě nedělal ještě zázraky když chodil palestině a kdy a ty svoje učedníky to ještě zázraky nedělal od první dávat a ani ale lidské to dobře víte on nedělal zázraky o jenom tázal a co kázal bude konec světa je ne toto pokojní to pozná a nebyl a země pominou ale moje a nepominou konec je a bude a nikoho nenechává na pochybách že bude co nejdřív se to pokolení nepomine a to ten konec je ta byl bude prosím vás a tadyhle nebo pravdu zabalí v době dospěla tak daleko že na sobě mohla zakončit konec převtělování konec tohoto světa a zrovna ti apoštol byli mezi nimi si opravdu řekl a metali nám někteří z vás jsou zde kteří tato zaží a ta slova prosím platí do skonání světa neboť on tehdy říkal nebyla ze povaloval masa nebo vědo a jestli to ke do dneška říká také to nemám za zlý dobra to vidím ohromnost které si možná dělení vědoma nebo pokud tam v tom nevidí že opouští dodnes že mezi námi soud kteří jsou připraveni k tomu konci světa nebo který jsem mohu připravit a záleží na jejich rozhodnutí jestli budou zatímní žít proto vás tak ale a přemlouvat prostě že záleží na tom našem při volen jako ta panna maria tak přivolila to udělal a vy že před tím ses přesným čistým životem ale rozhodující bylo ne ten čistý život jenom využívala stanicemi podle slova tvého aby se zrodil ten ježíš kristus s a při tom nevěděla jak se to může stát to nepotřebujeme vědět neviděl se to může stát neboť může nepoznává ale přesto svou to tohoto ti takhle bez podněcovat bez velkého porozumění třebas a ilépe nejcennější a nečtu cestu a ti apoštolové když se dali dívka pánem ježíšem tak si čistě za svou osobní spásou říkali si a hle bude konec světa a tedy to nekázal jenom ježíš kristus to kázal ten svatý jan křitel a takových jiných tam pobíhal palestiny a to nízkém východ který to kázali stezek nec světa tak oni tomu nakonec polohy tomuto mínění jako výtečných lidí vytrvali podat li za člověkem který kterým říkal když budete za mnou jaká cestu také se neumírá a za které se přijde do věčného života ne řečlo znovuzrodí protože umře pro tento svět tak nepotřebuje v tom světě umírat to znamená že dříve než umře fyzicky a proto se ho nebude týkat nějaký konec světa tak voni to sápali začat teprve později si to ozřejmili že vlastně by se staří a že to nevadilo to je prosím schopno k tomu že se tady apoštoly po mně to nebyla maličkost ale byl to obyčejní všech tři to nevyčítá to si to vzájemně kéž byste byli takovými kerými šetřit jako byl apoštol potom ta režie si člověka připraví tak aby ho napřed vedla pak o opustil aby se mohlo osoby jako dostalo při smrti páně a tak se stal ducha svatýho protože oni ztratí důvěru v sebe a ti všechno sebe vtom se celé dosah víry v ježíše v těle totiž před tím všechno teď se toho musel zříct podobně jako ježíš kristus potom na kříži a ta obdoba na nižší úrovni a proto jim mohl dát toho ducha těšitel to velice rychle vykládám a je tomu tak čili nevíte to si tohleto teprve když se se stali li jim se stal ježíš kristus ducha svatého a mezi tím trošku pochopí že to pro jiné se to hledají pro celek že nikdo v nich není nikým jiným našem druhý než ten vyvine každý kdo chce tak je přijímá a být svatý petr se divil proč ten svatý sestupuje na pohany ale když se vstoupil tak musel pokřtít nelze dělat velice nerad ale musel čili myslím že je jasno že žádný učený s nebe nespadl ale ta učeno padá nebe takže postupně se dostavuje taková míra poznání kde člověk musí slevit svého osobního soptí a je pravda že ti největší obci mají první krok nesnazší ale ty další ne potom musí z toho slov sobectví krok za krokem ustupovat dali nejsou ochotni tak se stalo jidáši a vy strmou slité nemohou da tady bylo řečeno že tedy nezáleží na formě pak cesta víry je stejně dobra jako cesta jiná samozřejmě ježíš kristus propagoval především víru třem na jednu věc bych vás chtěl přece jenom pozorní při víře on to víře a poštou tak věřil že ustavičně přesvědčoval novými a novými zázraky a nakonec se ukázalo že byla tak slabá že všechny ty zázraky nestačili to je cesta víry to pravá cesta víry správná pravá cesta víry že ta víra musí spávat neboť musím pozbýt tohleto tu dobrou věc a synovskou takže nesmíte si mysleli že se stavili dělal nějakou výuku že na se může přímočaře nejde jde to protože když na budu nějakou víru tak nemám ta víra je ty věci nepředloží správným způsobem tak by je předloží velice pokřivené proto jak jsem to schopen s krátka a postupně to musím pole řvát to znamená musím ztrácet a se znovu nabývat a proto víra je velice obtížná cesta jelikož je to ustavičný boj ale nebylo by správné kdyby člověk to považoval za chybné že musí na cestě víry bojovat to je podstata cesty protože to ustavičné přerozování ten boje ustavičné přerozoval že potom boj o zase něco pochopí na základem veškerého pokroku je s něčím skoncovat a něco nového začít a v tom co tím čím dokonale s tím člověk skonu je bezvýhradně ale se k tomu vůbec vrátit tím lépe si počíná o tom na nové cestě ovšem musí mít při tom programu zaměnit jedno za druhé vy jste se maří magdalena ta zaměnila jeden život druhý je dělat co zde exist dělá na prostor nedělal že ji přímé na milost řekové ujelo uměla a vítězi vo tempo dia o zem před nohy ježíšovi do ta ale neví se k němu vrátit považoval za zbankrotí a tedy v tomto vany a ježíš kristus dal nový pro a sám čili jestliže o našem tam sledů myslet a ten uneslo dobrý ale i v konkrétně večer neznala ona zná jenom že ježíš kristus je velice dobrý že to mesiáš to věděla a že tedy kdyby si lokomotiv jiného že by to nikdy nemohlo padnou tak jako ještě le lekla takového mistra to že musí být úplně následky to by totální zatracení tak je to také dobré nebo něco jiného nedovídá co tak je to taky dobré jsem dělá opravně navodila pasivita a to způsobilo že ji vedl do úrovně světit zrušil všechny ty hříchy odpustil v čem spočívá toho puštění ke změně bez něj postoje a to též mám tady otázku proč při rozhodnutí věnovat své úsilí životu věčnému máme nebo musíme přehodnotit svůj život podle řádu hodnot v to předu a ne po osvícení nebo obrácení teprve po nich může člověk sebe správně hodnotit přeci taitaro není možné to je ta starý celý večer vykládá se ti tésí projevy dobrou vůli on tím že chce přehodnotit věší vod nedělá nic jiného než projevuje dobrou vůli a ta dobrá vůle spočívá v tom o co a tento bude ve spočívá v tom že chce od něčeho ustoupit co bylo jeho a že tato chce dosadí něco co ho není ježíš v třebas způsob myšlení ne svůj neboť ježíš se vyvrátit váš majetek v tom nejširším spouští slu dokud budeme mít něco tak nebude moc věčně a že vám nějaké hodnoty třeba je považuju lidi za správné pokud jsou toho to ty moje moje potu svoje tak nemohu pomocí těchto hodnot dojít do věčnosti jestliže ale vezmu na sebe křížem ukazuje ježíš kristus to znamená jeho cestu umírání ho jak vám tady předpisuje tak to není moje nýbrž jeho cesta a taky potom dosahuju skrze nevlastnění vyššího poznání o jedině nevlastněním se dostanu do stavu dál ve vlastním spojením dobrou vůli vám ještě jednou opakuji promiňte ten švandovní případ života ježíše života lama krišny vynadám krišna řekl vykoval svým učedníkům o mistru a žáku jako vy k ten žák tak důvěřoval svému mistru že při velké vodě kdysi tím že si opakoval jméno svého méno svého mistra tak přešel suchou nou i s tím objevem který mu nesl na druhou stranu mistr se ho ptal jak se dostal odrostou protože dneska při velké oděni do nepřeváží říkal mistře přeci to je méno tak velkou sílu že jsem ho vyslovoval a osace schoval dostanu protože přeci si veliký mistr a ten mistr říkal a je to to se mnou nějak moc dobré šel řece začalo vyslovovat a malé se utopil to je krásný příklad na to přemýšlejte o tom že totiž se to že ten řád vyslovoval mistrova li méno nepůsobil svými prostředky nýbrž něčím co jeho nebylo to byla síla v mistrova slova mistrova jména tím a tu zázračnou sílu v sobě po které tolik toužíte čili chopme se ježíšova programu a vám sobě tu zázračnou sílu přerozovat tak tady dotaz proč není dobro opakování jména božího v těle jak je tvůrčí síly se rozpoutají které nelze zastavit tak jsem tedy netvrdil že by přímo takle že by to opakování jména božího v těle bylo špatné jenom se se to spatně v těle opakuje v tom smyslu když se tělo je tady prostředkem které se to opakovat tak že to správně dalo je samozřejmě těší než to o pohasnutí když totiž opakuju jméno boží v těle a nemám na mysli ten nejvyšší smysl tohoto znamená není to pro prostředek k poznání boha nýbrž je to jenom nějaká povinnost to se mu že vždycky svrhnout tak pak to ten neblahý následek že jsem to zařadí na úroveň ostatní činnosti jakákoliv modlitba musí být povznesení mysli k bohu to je nemůže zůstala v těle jestliže se říká opakuj méno božích v těle aby dosazování tak prosím to aby dosáhl život věčný se nikdy nesmí napomenout to neznamená že si to přitom musím přeříkávat to bych rušil to opakování toho jména božího v těle ale musí a být toho vědom a to by pohnutka která k tomu vede jediná že hledám království boží když to dělám jenom po jako povinnost jako nějakou modlitbu jako něco jako nakou jinou činnost tak to za následek že to hodně vyvoláte s toho řepa nejde přes úroveň stopy továrna hmotné úrovni síly které by to jinak vyvolává na vyšší úrovni prozatím nemířím na tu vyšší úrovni a zůstává dévové tak to bývá ve vodě li vím že jsem v předškolním věku opakoval všelijaká sme na těle a že to mělo přímé následky na přeměnu a do dneska například když potřebuju takhle to tak v udělám a po této operaci jsem třeba měl potíže s nějak s pravou nohou nějaký napíši a kdybych se byl nepomohl pitvy líčením tak bych byl se toho nezbavil a byl by vůbec nechodil a stačilo jsem paralela sedavá mám tady svědka stačilo jedno záření a ten drát sedali těžkosti a podle při se situace jenom se zachováním si upozornit že jsem to nedělal tak přímočaře aby si řekl tak tady nám písmenová cvičení nebo veslování na božího a nebudu moc patrno vina pravou nohu vyhladověl dy se to vyvolává takové síle hmotě toho použiju abych se dostal pálení takhle se na to nešel takhle kdybych na to šel tak to mělo opravdu jenom ty následky sice v tohot ale o to nedobří jiné následky nežádoucí pro totiž bych najednou zvrhl to cvičení které jsem vždycky to pochopí čím o ta modlitbu dostaví dycky dělal jenom pro vyšší úkol najednou na hmotné úkol tak jsem to zase udělal tím způsobem jako to tu operaci že jsem říkal mám k dispozici tento užilo ne proto abych si polepšil úsek aby chodil ale abych si to kázal jestli je to v vůli hodit aby svou silou abych přivolal v tom případě hoří šlo v tom není pojmů a třebas to zabije to se může stát protože to vím tak pěkně vyslovovat že se s tím mohou okamžitě zabít si na to upozorňuju to by nedělo žádnou potíž a podle toho lesa bylo okamžitě to zapůsobila myslím že to zapůsobilo to okamžiku že jsem toto rozhodnutí podlezl za upravené udělal je to asi tak jako ježíš kristus jak jsem si při tom myslel neškrtá jak se snad o aserova otec jak ježíš kristus když těl třebas toho slepého uzdravit tj byl od narození slepý tedy neměl vyvinutý vůbec zrakový orgán umíte to nebyl člověk který měl normální o z jako jordán by mu ty a on chtěl vyléčit on si ho to případě počítal úplně jinak než jindy a vzal pak se stěnou svou ho proměnil na či tam to na oči a četný zase neviděl ještě pořád dál a neuveď to i o platnou větévky pustilo osel oplácet a viděl toto jsem měl na mysli a vám to dvou všechno vysvětlovat to by se ho vešel asi nedokázalo ale toto se měl namysli nebo smysl vnitřní této vyměnili kdy jsem ty tímto způsobem o plocha tělo nebo kdy se mi to způsobem to dělal ve svém těle jak jsem nikdy nedělal vytesané i v těle jenom jako nějakou modlitbu jsem to dělal jako prostředek který vždycky vedlo ke spojení s bohem nebo měl besedy spojení s bohem jsem to nikdy dělal tak abych jako a je to za roka do vodu nebo za války nebo za život nebo ta několik vtělení a to vždycky se dělali tohleto chybu se nikdy neudělal jak jsem na to upozorňoval že by to neměli napsaný neptáte napsaly a to je sktytého bez a nevymete dneska to víte tak se dělat než ta navrhoval ale že opravdu vím že kdokoliv přesnou a to se toho a cokoliv na tom dosáhl tak vždycky tak jsem na to bezprostředně ten předto nemělo bez poslední následky na tom nezáleží ale šla to takhle přímočaře to je svatý františek například ochabovat nových lanem na to vůbec koruny ne na to nic ne a to prostředky a začal začal dělat zvyky a to že věděl že ho boha víte vo to nikdy nedal to by se byl znovu potázal ale ve tichými se prana to peníze a ten svá vybudoval a my máme taky postu takový chudý vlastnosti u sebe a tam by komu se provést a dostaneme se do věčnosti tady jsem se možná že otevírá silní mýtu mohu zdravou a to vyjádřeno přáními tu dobu se sebou lidským by to bylo pochopitelné ale jsem to přání mít novou než se chtěl konat vůli boží a viděl jsem že je to to nějaká zkouška na aby zase zřejmá další principy které jsem předtím nechápal a to se mně podařilo to dál nebudu světlo je li se ráda jestliže hledám královské to ne vůbec ne přestat a neměl bych kulhat a tu novou a tak podobně myslím že pán ježíš chtěl také jenom aby klálovství bojí se přiblížilo o prosty a dostal se tím pádem na kříž nebo se se nebe nýbrž napřed na kříž čili tady je to základní pochopení u ježíše ne tady v této nohy léto dycky u toho kovář ne toho kovat takhle to nedokonal napodobuje to bych