Karel Makoň: kotouc-F01-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

tak bych vám zenem okolnostem které tady zažíváme při vo naší doby psát tel chtěl především říci je to zprostředka za to o jednom blahoslavenství které se nazývá bylo lovení chudí duchem chudí duchem to bohužel vynechám protože to je moc těžká otázka a neměl bych protože tam je to dohromady svázáno ale bylo to není lkající protože je člověk se neumí chovat tomto světě tak aby chápal všechny složky tohoto svého života který tady žije za stejně důležité říká si toto smysl pro věčnost toto smysl to věčnost nemá a říká vlastně že se pán bůh asi spletl když nás nechal rodit na tomto světě protože jsou tady že tady děláme věci nedůležité nás od pána boha odvádějí a že nás více věcí odvádí než nás němu přivádí je pravda že se modlíme tak neuveď nás v pokušení a myšlenu je při tom to že člověk je v pokušení to to co je zažívá v tomto světě považovat za jedinou skutečnost to do určité doby není špatného protože on se narodí stoprocentně v tomto těle a on se utvrdí v tom způsobu života který ží všichni vyjde a považuje tento svět fakticky za svého rodiče za svého přítele bych tak řekl jak ty rodiče tak to prostředí které žije neboť výchovný výchovná stránka života je velice důležitá a musíme si přiznat že ne tím že se m narodíme nýbrž tím že jsme ustavičně vychováváni tímto světem tám e se tím čím jsme a získáváme platformu čili úroveň čili odrazový můstek ze kterého se můžeme odevzdat do věčnosti kdybychom tento můstek neměli dokonale vytvoření bychom nebyli dokonale závisí na tomto světě říkám podtrhuji závislý na tomto světě necítíme závislými na tomto světě tak bychom nemohli do věčnosti i protože my musíme být někde tebou pudu pod nohama to je veliká přednost že jsme dospěli rozvinutí de ale to veliký nedostatek neboť nás to se se nebude straně nespouští řetězu a napovídám to to že toto je jediná skutečnost a my netoužíme po ostatní ostatním a o to si musíme vážit je svýl kdyby v tohoto vyspělého člověka v dospělosti naší něco je řek bych ukazováno nebo něčeho se musíme zbavit nebo něčeho se musíme říct třeba jako při smrti našeho dobrého známého bližního třebas nebo otce a tak dále v tomto případě mystice mého obou bytostí neboť jsme se narodil plně v tomto světě jak jsem tomu řekl jsem to nazval ale necítit úplnou bytosti ale najednou přestáváme najednou kus našeho třebas náš příbuzný je toho v nějak by se najednou nehotový i tam najednou nemáme svého matky tak řek duševního to nám chybí je to zející rána že kterou si nevíme rady a tady se nám opravdu nabyli bůh k tomu aby se do této vejití rány vlil a aby tam nastoupil na to místo aby tam zaujal místo vnáší kdybychom toto plnili tak při každé takové události by místo toho který nám odešel nebo kome ztratí to nemusí být člověk k tomu že vy tak je situace zaměstnání zření rádi a zdraví se i tam na místo toho vstoupil bůh tak jsme dokonale připraveni hodí ne smrti šli bychom celý byli schopni přejít do věčnosti jestliže ale děláme tomuto tlaku přirozeným tlaku věčnosti že mu klademe odpor tak se nestane abychom byli moudře připraveni pro okamžik smrti totiž jenom tam a a nevedeme si do rány stínem nedovede balám praví nestál na tam ježíše ke nemám boha je bych to chtěl detailně vysvětlit my totiž si dosud netroufáme nevíme že si máme troufat jít nevšímám jsme u bohu my si říkáme do pohodu tehdy když se modlím to bohu to je mi jasné bude příštím že mám dobré skutky mi také jasně ale od boha se vzdaluji když dělám špatné skutky to je nám takhle jasné to je této stít třídní které dovoluje abychom se dostali na určitou mravní úroveň o tom nic nemůže mít ale na určité úrovni je toto chybných způsob myšlení chybných způsobíš lev protože tímhletím se prudce očišťujete této tak tímhletím způsobem myš ale nikdy se nikdo kdo se také očistil nespojil s bohem když někdo trvale pronásledoval svoje hříchy snažil se o lepší a byl jako lilie či i tak se nestalo že kdyby najednou měl jasno že je nesmrtelnou bytostí a že je synem nebo dcerou jediného otce nebesích to jasno nebi jenom jasno o tom že bojí tím synem který ještě daleko do otcova domu a jestliže mám do tento převrat že si uvědomovat že jsem si ne božím nebo dcerou boží a že patřím do domu otcova a u nám zahlédnou ten dum že aspoň zahlédnout mu tomu sebou tím koliky tak pak musím splnit to ježíš kristus říká v tom svém po pdobenství blahoslavení lkající a to tím myslel že člověk i tu část svého své bytosti která je v podstatě citová musí umět zaujmout pro tu cestu k bohu a ti ti tím jsou m nejdivnějšího druhu to jsou právě ty city které by si dneska kvalifikujeme jako sedění na mnoha židlích že byl to náleží tomu znamená i ono mu to jsou je city vím dobře že tomu nemám náležité o a e tomu jedinému náleží tomu ano a nemohu se toho zbavit protože je tomu je přirozenou za to byste člověk neměl stydět a s tím vším by měl bohu ji i citem ty výsledně jednoa to co říká šandogia paličaté stojí psáno jestliže manžel myje svůj manželku a myslí že miluje míše miluje mne to nepozná bylito dítě si že by je dítě nevěnuje miluje ne a tak dále cokoliv na to třetí milujete a myslíte si že to milujete je to ve kunti a tak bohu když tohleto objevíte tak se potom nectíte za žádné zezadu lásku čemukoli za žádnou připoutanost nýbrž touto připoutaností dete bohu takhle totiž se může stát jedině komplexně celý náš život službou že jak by to co baví je za i do vědomě z lásky k bohu že neříkám tak toto a nesmím tam to dělat nesmím to bych se sebe udělal takovou tvů nelidskou nakonec že bych byl nemohl mání že by opravdu tedy za vydobyl ze musím zůstat kompletním člověkem se všemi sounáležitostmi s tímto světem jenomže jako ježíš kristus musím s tím jít ke svému říše proto je tam správně psáno že on za platona tím přítelem na zlepší ježíš kristus dobře věděl že ten a zanevřel na věky že ho ježíš kristus bude schopen živi přestože byli jisti že ho oživí tak zaplakal to je právě ten vzor teď nám tady dával nectíte se así kdybyste kdybych ten si neměl k tomu svýmu příteli tak ho vůbec nevzkřísil rozumíte nic z tohoto co tady na světě děláte vy neuděláte součástí věčného života když tomu nemáte poměr jenom po se si vytvořili poměr k tomuto světu můžeme s tímto svým poměrem k bohu jestliže ho ještě nemáme vytvořené vytvoření od třebas nedospěl lidé tak nemůžeme se s bohem setkat protože se dospělý protože nemáme vyspělí tento svůj poměr tomuto světu jestliže ale vy mějme tento svět tak máme nejlepší nedě když to obrátíme k bohu s touto láskou k němu odejít nemusíme si musíme vůbec nic zahazovat dům v pití tak jak to je tady tak s tím i to znamená ta maří magdalena když se ocitla úlohu ježíšových a plakal hořce a tím si ostatním životem kdyby byla si řekla nejsem předtím schopni se nic dobrého neudělal ani jsem ochotna se ocitnout před tváří boží před tváří stvořeného ne vtěleného boha tak by tam byl netýral se ocitla nedělají vás ta sena nebyla za tanin ale když tam tu takový jak se nečekám budu lepší nýbrž vím že smysl tohoto života je v tom že musím v celým životem mít tak jak je tak jsem potom schopen opravdu se spojit v momentální ten můj život se stane spojovacím článkem se pomocí nejvšednější události spojen bohem samo se o takový byla dost jako třebas do zemře to teprve báječně jde ale je to bohužel de obyčejně jenom íd třebas zemře protože v tom v chvíli udici který normálně dřímá někde hluboko poti nenese jednou člověk rozumový a jsem taky člověk citový a nemohu od této chtít a vitá pořád vzbuzoval si to bych se opotřeboval velice brzo citově to by se zbláznil možno a oplývá takhle i tyto by byl nenormální ale okolnosti ale to řízení boží pomáhají v tom smyslu že je občas něco někdo zemře o cestě je to nepodaří i to věcem takové rozpoložení že nemohu ti liskýma a nebo bude udusí v tom případě mám si s pominout na to že toto k je ta činí lásky boží je takhle mně tahle bůh jevu o ale kdybych to věděl i v těch běžných věcech tak bych nepotřeboval zvláštním způsobem vzbuzovat si ale uvědomovat bych si že mám rád toho nebo onoho nebo tamto nebo ono že dělám rád kam to nebo tamto to je ta že boží fakticky které je v bod východ moje východisko to je hospoda v se zatím ve bych opíjím tímto světem a dobře vím ježíš kristus tresty i do hospody na ty na ty tím možná kam je možná žádné tam to je nazývali ho žráčem a pijanem že ano protože on poruší asi říznul s těmi i že chtěl dýchat rozumíte že kdyby byl jiný než oni tak by je byl nedýchá musel být jako jeden z nich o opravdu nám teď kázal opravdu ochoten do na vší situace vejít a s tou naší situaci při bohu otci ale nemůže to udělat když mi samým jsme ochotni tou stulí opilí nebyl nikdy ti ježíšem chycen nebyl jím nikdy obrácen když ten nebyl ochoten s tím ježíšem víme on musel stopou opilosti zajícem samozřejmě tady jsem zapomněl říct proč to maří magdalena šla to neselže jenom to všem jasné maříme ale na šlak tomu ježíši jestli říkala jako ten marnotratný syn tak na nevšimne vyhodí na nevšímá byla rozhodnuta skoncovat zvaným životem to znamená když dozraje naše situace v tomto světě a to je obyčejně jenom obvyklých normálně člověk není ochoten když dozraje naše situace v tom smyslu že mám to je toho dost čím a lišíme jím se zabýváme tak to je ten blahoslavený okamžik kdy jsme schopni v a rozhodnutí tak teď s tím právní vozem tu za pánem bohem ne takhle dál to dělat nebudu a ale duše jenom jenom proto jsem to říkal ucelí tomu bohu jistou snu špatností neříkám tu špatnost nechám jde stranou veliká chyba to u spadnutí tam du proto je tak výtečná záležitost třeba katolická zpověď neboť oni si dovolí před tvář boží předstoupit se svou špatností aby mohli toho boha přímo a říká se že když neřeknou všecko v zpovědníci své toto taji že to zpověď absolutně neplatná a že nebyl de žádný husí li aspoň bohem ne to je zcela pravda ta platná pojď to znamená taková spojitá vede k nějakému spojení s bohem jenom taková nescho se do řekl to znamená že sky celým kterou jsou podle tou k bohu jdu ta pojednám jenom jednu nedokonalosti tomu co říkám vám to by to by mohlo být dokonalejší co říkám v tom smyslu že odtamtud člověk se svými hříchy a je tam zesílit non tam musí k tomu bohu i se s tím vyňati proto jsem vám tady vždycky vykládal že první tápat nápovědou jsem udělal v sedmnácti letech byla taková že jsem šel k tomu k zpovědníci se ctnostmi že tam nešel s hříchy je příkladem tam zpovídal ze hříchu který jsem nazval dosud jsem mohl žít bez boha to pojetí to i s říkal a dneska nechci žít ve bohu a považuju to za život planý řek bych nezištnější jak existuje přes že to lidé neuvědomují a jsem to začíná uvědomovat a ten uvádí řekl ježíše si to uvědomujete že je to že i tohleto je hřích co není vůbec v katechismu tak to je ctnost se kterou jdete ze se se nesmíte zpovídat jsem říkal to je vůle ší neze tomhle sedící že jsem neměl tu touhu tomu bohu že jsem ho nepotřeboval on říkal tak dobře hlava nebudeme a vás rozřešit ne ego te absolvo a řekl to bylo to tou na sebe strašně šťasten že toto přinutí neska si ale uvědomuji že to byla lstně začínající za kant že jsem nemohl bez toho boha víc ne a že když jsem bez jeho mohl být že to nebyla spal no to že to nikde katechismu není se ten člověk si může jinou ke povědět přímá a stačí to kde si dělal ne jak sem to představa oživit za dostačující je znamená tady domě vůli slov která nebyla samozřejmě země ne ale vidí do a jsem to do po začal jeho vlivem jeho poznáním jeho milostí považovat za nestřídá není li homine dovíme kde jsme a jaké pozice vlastně máme vycházet neboť když nejde odkud deme jak může vědět kam se dostaneme vite indy lepší znalec a ty když neví kde je v terénu tak nemůže podle maria nepokračovat to je zcela dobrá námitka ale bych před jenom proti tomu zase něco namítl my se nesmíme tolik starat o to kde vlastně sme my tohleto kde jsme potřebujeme jenom v tom smyslu abychom mohli ty milosti které od boha získáme zachovat totiž největší nebezpečí na této cestě je že dostaneme li nějakou milost zabíjení neužijeme pojistíme nehodnotíme ji tím že si přivlastníme tu v tom poučíme a tohleto jestliže se toho nemáme dopustit tak vlastně musíme uchovávat tu milost těmi prostředky které máme po ruce a to jsou ty prostředky do kterých jsme dorostli čili měli bychom vědět na ten jsme úrovni abychom mohli správně užít i prostředků které máme po ruce abych to řekl takhle když si vůbec nevíme rady s tím kde jsme tak to máme dělat asi takhle řekneme si jak se snažím o to přejít z tohoto světa kde se umírá řek bych z tohoto světa který ježíš kristus nazval smrtí jsem si zamanul nebo jsem si usmyslel a jsem dělal rozhodnutí z tohoto světa přejít do do věčného života to je vod ve kterém se o tom si že se nikdo ne pleteme když to to o sobě myslíme samozřejmě když se o toto nesnažím tak nejsem ani tam ale ta čí tohleto vědět tento bod přerodu jedná zorné zvěstováním a hanbila nabyli a panny marie se tam je symbolicky vysvětleno podrobně co je to a jakými prostředky ta panna maria uchovala v sobě ten lo aby se zrodil ježíš ten ty ten si božímu celý vykládám v tom spisu délka dostanete čas podrobně a tam je tedy podstatě řečnou tohleto on ti se nevěděla jak se to může stát že se z zrodí syn boží protože ani si ani ne nepoznává muže ne ani prostě neměla tušení co s tím že by toho byla hodna to taky tím se zažil neví ale neříkal jenom jsem nehodna to taky sice řekl nejsem od na ale přesto se stanu služkou to znamená bůh sloužit zlému záměrů bože pro tu ji záměr udělám všecko čili řek bych jistota kterou můžeme mít jestli zachovám než milost kterou od boha ne semene že budeme této milosti sloužit jakmile ji objevíme ve svém životě nějakou novou složku nějakou milost jsme dříve neměli nějakých způsob myšlení a křížů sobě na ni který musíme puzeni nitřním telete nový život tak ulevovat tak mu budeme sloužit tak to budeme dělat tak jak cítíme že to máme dělat nebo metodě a jinak a to je jednoduchá záležitost jestliže toto neuděláme tak to promrháme a vracíme se zase na tu úroveň na ze které jsme vyšli to znamená na sebe ne nedají věčnosti brž zvedající sama sebe a tam je potom detailně popsáno co se dělat a jak se bohu přitom samo sebou snažit to je mi dovoleno dovědět se o tom svém stavu cokoliv potřebuju tak panna maria šla alžbětě neboť anděl řekl hle tvoje příbuzná alžběta ve věku kdy že na nerodí děti je těhotná a porodí tak to si ty sama která je také navštívena bohem ona je taky navštíví asi jsem tam podívat a ověření citu a uvidíš a opravdu když tam žijete je alžbětě tak v chvíli se pohledy ti dvě radostnější král říkal ty jest ješ tu novinu kterou je překl této chtěl že mám v sobě živý zárodek života visíme věčného ne a je to úsvitem zrodí že to bude požehnání božího a tak dále který naplno úžasnou radostí takže zřejmě voni obydlích velice tak to znamená je dovoleno člověku aby se nějakým způsobem přesvědčoval jakýmkoliv způsobem se může jít to udělá to je další takový kde se a doporučuje a vyčíslitelně stal se s co se do dále bylo zapotřebí aby ještě než se to narodí řeším ta panna maria musela všechno dělat aby tento byl do že ano to znamená to na nesměla se toho vzdát tím že by si řekla co tomu řekneš který je mým snoubencem a který najde těhotnou a zůstane rezignovat na to mínění li protiví lidí si musí člověk dělat své jít za tím věčným životem to je na to neslevte nemluvit to o tom neroztříštěna opravdu chce krutost na to světu a to je tam jasně řečeno ve skrytu prostě rodila ale to podal zapotřebí že ten josef se musel nařízení číst dostane vrátit do místa kde se jen rodil do betléma o tom pocházel to znamená člověk tady musí chce ze sebe zrodit ježíše nový věčný život musí splnit požadavek ježíšův dokud nebudete jako jedno z maličkých těchto nevejdete do království božího jak se tam tedy dneska vykládal my jsme se postupně do rodil na tomto světě ne i že jsme se se zrodili z matky a že mi nabývali zkušenosti z tohoto světa pomocí smyslů že jsme je rozumově si to věc přád li dohromady do jednotného obrazu tím jsme se teprve rodily pro tento svět jsme začli ten teprve tento svět považoval za svého rodiče tento celý svět je od chvíle kdy jsme toto spojuji ve své hlavě očích citech tento svět teprve naši rodiče a dokud je tento svět naší rodičem tak my nemůžeme plně uznat za svého pravého rodiče od sem nebesích než ji pořád uznáme tento svět za svého původce a to hlavní důvod proč se musíme stát malinký dětem který se sotva narodil bych tak řekl které je blízko tedy se eště neudělalo ten dokonalý obraz o rodičovství tomuto světa rozumíte který mu ještě tento svět není rodiče si to nemá rodiče ještě tamtoho tohoto stavil toho věčnou proti taky neuvědomuje ale je na dobré cestě k tomu uvědomění si pravého rodičovství věčného protože nemá na tím toto tohoto rodiče proto ti maličtí přicházejí tomu ježíši jako by to byl jejich otec a voni zbraně řeení těch království je desky to jde kyž vidí jako ho dobrého tak mně bude od ještě ne a jasný pojem toho rodičovství tohoto světa v sobě a to si uvědomí jsou detailně víte popsaný všechny důvody všechny tedy takové podmínky za kterých my můžeme se bez když se krista je se odebereme tedy ke svému narození to znamená získáme tu chudoby ducha chudobu ducha a je absolutně nutná abyste začal do království božího bez toho dětství ve z toho že přestaneme tento svět považovat za svého pravého rodiče nemůžeme do toho ducha do toho božího ducha do toho božího krátí vejít a jenomže nesmíme s tímhletím zatím předčasně vy musíme zůstat vděčni zpočátku tomuto světu a musíme být poddáni to znamená vědního pořád musíme brát cíli a schopnosti boží těch třiceti hned ježíšových kdy on mohl vstoupit do jordánu kdy o být pokřtěn a kdyby ho že no ty jsi se můj milý věřte mi zalíbilo a teprve pak máme právo říkat ježíšem to co on řekl teprve po v jordánu kdy do je můj otec do je matka ne ne považovat tento svět za rodiče nýbrž považovat za rodiče prvího otce nebesích a on potom radí nevíte nenazývejte nikomu na tomto světě otce než o se nebe chich ne nedívejte nikoho to jsem právě dělal tématem tohoto svým teďka píšu ne ani e e nikoho svým učitelem než od se nebesích než boha ale jak to tedy na tom přechodném tady marpa čten to svět není jeho rodiče a a tam tedy ještě na tolik nepoznává to znamená on musí těch darů tohoto ta žít musí být oddán tomuto světu a musí ty okolnosti za kterých žije považoval za dané od boha že jsem tady narodil v tom nejširším dostat s nejen ten narodil matky a že potom se minul dospělého člověka to musí považovat za milost od boha a nesmí to brát jako pouhé rodičovství tohoto světa nýbrž milost protože kdyby tu moc byl neměl od boha tak se nestal dospělým člověkem potom něco stavu umřít nemusíte vědou normální a tak dále to všechno jedno z boha že to rodiče sví přechodně dere takhle sice jsem se narodil z těchto dílčí ale je to všechnu z vůle boží a s milostí je dopuštění božího tak to je asi ten začátek a my s tím že potom je tam dále popisován mnoho zajímavých věcí že musel utec do tohoto světa před tím herodesem a tak dále to všechno máte vysvětleno jinde a betelně to bude žít v tom co teďka píšu dotaz jak to udělat abychom se vším co tady na tom světě děláme myslíme cítíme šli k bohu toto obyčejně člověk nedokáže hned protože není situaci kdy je nucen protože není nucený tak nejde než nýbrž si žije s tím vším sebe hospodaří proseb ale nádherně to napovězeno jak se to dělat v tom přirovnání o hřivnách no tady o nekonečna opakovali že totiž ti příživníci kteří přijali hřivny od své hospodáře ani chvílí je nepovažovali za své se vším se může hospodě eno ta těch podmínek které jsou symbolicky popsány v tom přirovnání o hřivnách jestliže mám nějakou záležitost nějaké tělo nějaké bližní všechny situace které že se se do se dostávám nějakou myšlenku city jestliže to mám kdy vysocí a považuju to za své tak s tím nemohu bohu jít nemohu to je nemožné jestliže ale to nepovažuju za své se to považuju za boží za boží milost že to mám na boží vírou že mohu toto dělat že mu takhle mise mohu dýchat to nejvšednější věc dělat že to mám na milost boha považuji to za milost do vím že je to bylo dobu a tím ji tak tím teprve potom mohu víte podmínka která myslejí splněna nemůže člověk se vším k bohu ano čittě ch eště jednou těch co hospodařili s těmi hřivnami oni ani nejmenších toho synech li pro sebe víte protože nic ten hospodář svěřil nemohli považuje za své voni dobře věděli že si proto příjde že bude chtít minimálně to co věnoval ale že ho vrcholně do že je jestli mu vrátí jenom to co jim věnoval protože on neřekl tady to přechovávané tak nemá vypadat náš život přechá vede ho uchová vejde ho udržuje ho když náš život vypadat tak jako že hospodaříme s hřivnou boží a že hospodaříme pro pána boha pro něho a byli on příde tak musíme být ochotni všechno vydat ne li říkat jako koncentráku říkat podle bude dech mi ten život i nebudu tak houska trojnásobného nestárne takhle se nemám mluvit dokud jsem tohleto říká nebyl jsem schopen se s ním vědomě spojit ale dostala situace kdy se mu ten život musel a dál a jakmile se mu ho celý dal beze zbytku tak na ztráta situace kdy přišel hospodách a kdy je kde pak máte ty hřivny a jsem si nenechal něco kobce nýbrž jsem mu říkal ten tvůj život to je hřivna kterou s měla je hřivna tvoje a ti dávám ti a tím úrokem tohleto se na hřivně přidal ž je sebe méně tak se stane vždycky to co je tam řečeno že místo jedné hřivny dostal jedno město místo pěti synem zpětně a tak dále a místo malé hodnoty kterou jsem měl dispozici dostal sebe ku tímto způsobem bez mezer a bez krizí jedině tak to vedle der a bez krizí čtena této cestě pokračovat a že to je ta milost kterou jste od boha dostali dostat jinou vyšší milost a to se co by nějak tak dlouho jak to unesete tak my bohužel obyčejně potom bývá tak vznešená a tak by se ta že vím neunese a když si říkáte jako a nepočínáme je tolik místa to není nedokážu v podařit to je tak něco vznešeného že začnu i hospodařit pro sebe tak je to lákavého že to začíná a mudrcova lidem vytírat drak že ano tady víte co je to vod boží říkám to tady na vidíte že jestli to takhle dělám tak tou hřivnou mrhá tak jak pro sebe podaří rozumíte a si na ustavit pro boha že by to ti vykládám tak to dělat z lásky k němu i ne abych se tady vytáhne ukázal a mám moudrost a nemáte dárci to ne nýbrž jsem služební boží a ze všeho skládám ničit kdy musíte těšit a i s tou nejběžnějšího okamžiku který máte jako vy a buďte rádi těch řve nemáte moct noha živy se nenávist těžko hospodaří nevíme ještě co s nimi jak by správně říkáte nevíme jak to udělat ne ten temně jak to udělat tento zakopán a dostal za to co tato dostal když ti nevěděl hospodařit neuměl hři tak i ježíš nebo ten hospodář a do této též uvedl ty služebníků nehodný ty listím nehospodařil vyvrhnu do temnot měších to znamená do nevědomosti ve které jsou ostatní lidé to je ta největší hrozba kterou mohl ježíš učinil peklo ne ale prostě to je to místo jde spát a skřípění zubů že a ten de vědomí proto kříž by a pláču protože jsem nevědomí když někdo neumí hospodin svou víru stín když je staří pro sebe nebo zakope tak se vrací do situace nevědomé člověka to je to vyhoví co že potěšit jestliže na této cestě tedy slouží to znamená tou hřivnou neslouží sobě nýbrž bohu to znamená mu jsem ochoten odevzdávat všecko co tady na tom světě s tou svou hřivnou dělám nebo vytěží tak jestliže jsem k tomuto ochoten tak pak nastává situace kterou bych si nazvali koliky takhle tam bůh nestojí o to abych mu něco dal li jsme potřebuje ale pán bůh to o miluje se pomocí toho co vydávám odevzdávám sebe a jsem potom svědkem toho že jsem odevzdal třebas svůj nevědomost nebo jakoukoliv jinou ctnost nebo nectnost ale hrůzou konstatuji že on si dal umíte že najednou vidím že vnitřně umírá a dělá mi to veliké potíže sousto stavy se nespojená stresové to znamená stavy strachu bázně utrpení vnitřního a takové věci protože pán bůh tomu rozumí jinak než my on o tím že mu věnujete cokoliv chápe že mu věnujete sebe neboť ono je evu o vás a ne o to abyste mu něco v jednu nějakou objevíš kristu řekl nechci oběti tlaku takže on to chápe jako projev lásky učí tak vy způsobem to musí být dáváno i na je to chybné když to není jako takový pojednává no tak oni vás beztak přitáhne a to znamená že vás odtáhne od toho co děláte že o nemožný plynule pobývání i v těch svých věcech že vám de ne vaše vlastnictví je v tom ještě slova smyslu znamená budete mít takové těžkosti ve svém životě že tedy mi se se dosud nesetkal jestliže ale to dáte láskou tak se připravena k tomu že pán bůh mění situaci ve které žije a to ti radikálněji čím jaksi mu větší dar dáte kdybyste mu dala celý svůj život jako třebas sem to udělat v tom okamžiku kdy jsem to musel udělat v tomto jsem tak sáhla ten život tak on vám úplně od chvíle změnil můj život ale úplně hodně on je bavil sice veškerého strachu před smrtí samozřejmě protože se to smrtí prošel tehdy ten okamžik a nebude straně postavil před úkoly které jsem předtím lid neměl a kdybych byl tehdy neprošel tou smrtí tak vám dneska ty věci nekážu jsem tehdy jse mohl věnovat jenom sobě svému duchovnímu prospěchu a se dneska musím věnovat ostatním protože jsem od chvíle začít začal vidět cítit poznávat spojení mezi sebou a ostatními lidmi nemohu dneska považovat za někoho jiného než sebe nejá vás nemohu považovat někoho jiného než mají krista nebo jestliže vytrpí e nemohu si říkat že se to víte lapá mohu musím poznávat že je to ježíš které který ve vás tep a z lásky k němu musím ho zbavovat jeho utrpení do kterého on se svazuje s vámi z lásky k nám aby moh odejít s vámi k tomu do věčnosti a ustavičně křižován naším způsobem jednání umíte to neska neska jenom a to vidí a protože to poznávám tak nemohu si ty věci nechal prostřed a takovéhle povinnosti potom na člověka čekají že například nemůže třeba by něco za zlé svému okolí co měl předtím možností za zlé nýbrž nejenom že to musí pouště ale musí to vzít na se no a tím tou pokud to jinak nejde a s tím vítovu jestliže například vy mně dáte nějakou otázku a vystihuje to nějakou vaší těžkost jak v tom tuším nějakou naší těžkost kterou se vítě máte tak musím nejenom s tou otázkou ale i s tou těžkostí která zatím skrývá do všechno obětovat bohu protože by by se tu otázku nevíra kdyby to samo dovedlo obětovat tak to musím dělat to vozíte v tom momentu jak mi to říkáte tak vám s obětuju tím vás tam zřejmě dostává na úroveň je to velice riskantní na vím ve kterém třebas zatím jste zabydleno víte tady ještě dožitou na to proč ten ježíš plakal u toho hrobu lazara ačkoliv věděl že ho vzkřísí čili bylo zbytečné plakat a mám tady názor že potvrzoval tu svou tedy hlase plačícími na lid se zažití abychom nepovažovali jenom za syna božího který si chodil po a božská nilské nýbrž také každým plačícím plakal to je pořád je důvodu ale on nám tady především ukazuje že by nemohl příti toho a la jej nemohl udělat vůbec žádný zázrak se vy udělal nikdy by byl nemohl udělat kdyby byl nebál toho že musí celou svou bytostí si to předsedou cogito tím neohrozí jenom rozumu do uznané je to dobré udělat takový zázrak nýbrž i svou citovou složkou víte to je vidět i kdekoliv jinde například matka plačící jde za na synovu že ano a on říká proč pláčeš vidí dobře nutně do zemřel syn a podobně doteky ptá obyčejně ne lidský ale tak i aby tam to ukázali se o to jít musí vědomí je za tím a to byostí kterou potom dělá zázrak tak on se zeptal třebas dejme tomu otáže v tomto případě ne ale většinu se ptal co si předešlí například chtěl být za nezeptal co si přeješ a i vidět a podobně a pak ho teprve udravil to znamená on se musel celý v mysli do jeho situace a musel s ním přít jako stránce sebou musí například se považovat tu matku která trati a vína nebo za ty se stydět ti li bratra a proto s ním a plakal to znamená nikdo z nás neprovede zázrak kříšení tvých do celou svou bytostí jak rozumovou tak si toho zatím to vzkříšení nejde když nevzbudí te v sobě celou bytost když se nestanete vrcholně vědomí vy bytostmi no krevními li kdyby kteří mají opravdu všech pět pohromadě a všechny city pohromadě když nevěnuje když pokud nevěnujete všecko co máte k dispozici bohu tak nemůžete ze sebe ten zázrak dostat toho vzkříšení toho nového života tedy právě tomu krásně ukazuje že se zázrak kříšení se děje tím že celá bytost je zatím účelnou byste nezadělala přítel ježíš byl přítel na zádový i ten přítel nejenom ten vtělený bůh i ten prostý přítel šel k tomu hrobu a křísil toho zen neb byl ten přítel nešel tak ho nekřísil do tak čili kdyby byl na maří magdalena více malinko nechal pro sebe nebyla by se obrátil on je tam nesleví svou špatností zasely svým životem a opravdu tejden svůj život a nohám ježíšovým a tak to udělal každý z učedníků páně se stal učedníkem páně jako prostí opustil svůj rodinu to znamená on zanechal celý svůj život věnoval bohu ne sice ještě jako smrtí nýbrž životem a ten vytěží věnovat se život živoucím ne umírající na to není tak těžké ale život který je přede mnou a ho přesto věnuju ho vědě novému cílů novém musím slu to je krásné této této milosti plné co nám tu milost zprostředkovává a víte dobře že oni ty apoštolové nebo ty učedníci věnovali svůj život ježíš kristova ne ne nedostali se tím nakonec se celá rasa etických běda museli to plnit a tedy nedělejte si iluze že cokoliv obětujete bohu že by to bylo totální obětování zátěže třebas jenom jedna vlastnost i kdybyste objala věnovala celý život tak se dostanete na takovou úroveň seslání ducha statého protože pán bůh vás rád a nechce vás zlobit rozumíte tou milostí vás bylo byl by se neunesli a tedy když věnujeme jenom nějakou vlastnost tak samosebou ono přímé a dobrou nebo špatnou to jedno ale to zase o tom menší účiné jsme vedeno li se život a nikdo nemůže věnovat více život a tím se nemyslí že musí se ta být mluvím musí žít pro toho ježíše ten život věnovat bohu na každém stupni vypadá jinak na tom stupni panny marie vypadá jako že se se dnes kou ne na tom stupni ježíše v mládí to vypadá jednou se stane tíž kou boží že se do tím úkolem který udal tak ještě oddán tomu životu tomuto a potom křtu v jordáně aktivně využívá těch milostí to se před tím vodách tělo potom nedělá předtím zázraky nevstupovala mezi dosti a tak to postupně stoupá dál ti pořád a pobyt jinou tvář a my si nesmíme dělat iluze bychom byli ochotni udělat něco co udělal ježíš kristus na kříži ne tím více větě mi prostředky který by dneska dete litera pozítří jakmile dočerpá účinnost č prostředků tak se začnu do stavu matrice okolnosti vás táhnou k vyššímu obětovány jede se dostanou krize těžkosti leč životě tak tady od vás pán bůh chce další míru obětovaly jež pochopíte jakým způsobem a obětuje do toho více dosud je to by je vším pořádku krize okamžitě přestanou a je pokoji tak dlouho dokud dokud to novou formu nebo tu novou úrovní oběti se nedostanete tak daleko kam se s dojít jak jsem se e tak daleko kam se s do na který v tom věčném vrůstání do věčnosti zase nastává z krize zase zůstat co přidat o těch apoštol těch učedníků se na začátku chtělo jenom abych li za ježíše opustit své rodiny ale pak se na ni chtělo abych by to vlivů život tak jak je svůj vlastní život a u se rozutekli nebyli ochotni vadí ježíš kristus dobře věděl že je to nedostatek poznání je nemají znalosti který to náhlé neodpovídá touha po poznání faktickému vývojovém stádiu ve kterém jsou a proto počkal říkal nic z toho nedělej petty vyzradí lid zaříkávat než kohout zakokrhá a neměl mu to za zlý protože zná situaci toho svatýho petra a to byl jeho nejlepší a nesmíme si to zoufat co vise bohu pán bůh je milostivý člověk nikdy ochoten je co obětovat ale nejsi vědom toho jaké následky ta jeho oběť ponese této a že ona to není jeho vina opravdu dobrou vůli je to oběto a nemůžeme mít za zlý je nezná následky které jeho objekt bude mít neboť on vychází ze svého pojetí oddělenosti jedné věci od druhé on si myslí mohu obětovat svůj lásku k bližnímu třebas bohu to znamená budu sloužícím bližním jako bych sloužil bohu a ne na platného že pán bůh si ho skrze tuhletu lásku protože tam není oddělenost jedné vlastnosti od druhé láska není o za spravedlivost ti není odděleno od ostatních ctností není oděla ostatní rozích nectností vůbec ne protože to všechno ve spojitosti a to my nevíme mi nepociťujeme mano to vědění tak potom se a ne že pán bůh si s tou s tím ale který se mu ochotně dali bere něco jiného co ještě nejsme ochotni udat na deprese takže nakonec ukazuje by mastí nejsme ochotni na to co úzké vydá není to pravda by se opravdu poctivě li mu záře tu určitou vlastnost výklad bych nemohl říct že by apoštolové nebo ty učedníci nebyli dobrovolně odešli od svých rodin nebyli by dobrovolně šli za ježíšem no opakuji dobrovolně se zalité rodin ne li zajisté to se ukázalo že v rozhodném okamžiku nejsou schopni s učí na cíli e v dobře víme že nebyli schopni specis i proto že to všechno symbol protože ty vlastnosti lidské které oni představí v tom v symbolice nemohou ještě umřít na tom kříži ještě musí nějakou dobu tady na tom světě existovat protože i ten kdo se znovu zrodí dostane z mrtvých než nevstoupil na nebesa ten dostal z mrtvých ten potřebuje lidkých vlastností k tomu aby se na světě mohli dělat dobro aby se mohl vůbec elitě jít když mu představou potom chutnat neměl příklad tuto vlastnost lidskou chtít být přestal tak přesta se vyřídí pro tento život tak umře ne aby takový případ že umře ale on musí mít na náleží ze usínání pít musíme nechtít se účastni tohoto života chtít žít tomto světě aby mohl vykonat ten úkol který od boha je mu dán je dejž takový je velký svatý jako byl svatý jan maria věrný měl velký strach ze smrti do velkých svatý neboť je mu velice záleželo na tom aby při smrti přešel do věčného života neboť i od toho sliboval ne pro sebe blaženo ale velikou službu duší protože on se sám přesvědčoval ustavičně na svém životě že svatá loma která dávno a po smrti vrcholně pomáhal on když totiž byl třebas postaven před takový úkol že musel udělat zázrak například někdo byl těžce nemocen a lékaři ho nemohli vyléčit a on ho po von nese frost a ono kdyby se to bylo nepodařilo tak nevolí odpadlo od víry o ten na zrak se děl a on ho nebyl schopen udělat na von dobře věděl kdo je schopen dělat že ta jeho dobrá a blažená a svatá silové šel před tác svaté fenomény poprosil o pomoc a zázrak se neomylně stal či tohoto von si byl dobře vědom že po smrti bude moc dělat větší zázraky než za svého života a proto si přál to se pozorně strach ze smrti v tom smyslu aby nepromarnil ten okamžik smrti aby to například nebyla smrt náhlá vino udělat dobrá předsevzetí a přejí vědomí o bohu a podobně a byl při plném vědomí aby vešel opravdu celý k tomu boha my mu odtamtud celý do působit na lidi a že on měl nastane smrtí ale u ježíše v u těch apoštol ježíšových to bylo něco jiného měli rádi sami sebe a neuvědomovali si je mají sebe rady oni byli sice ochotni se zdá tých rodin ale jejich rodiny to nebylo všechno co před toho ano jejich jejich toho bylo daleko víc když oni potom od ježíše přijali různé milosti čímž se stali úplně novými lidmi je mám mohli zasvěťte víte dobře to si přivlastnili a teďka najednou ježíš přestali dělat zázraky byl neschopen jak jsem jaksi jim to jevilo odevzdán těm katanů nevzepřel se jim a oni také představami tu schopnost něco hezky nesměli mu to nemohli po dostali nepřál a to způsobilo že tohoto se nechtěli pali proti říkají to je to tím postavě to přeci máme mít oni nepochopili že se nedají k tomu bohu lineární že musí člověk ustavičně obětovat i to navíc dostal k vám tady říkám to přirovnání odina ch není dokončen se nemůže být dokončeny tam totiž to se ustavičně opakuje ten hospodář dávána hřivny mystik hospodaříme on si přijde pro víte že v těch víme i proti ligny samotné dává na nové hřivny to je tam taky řečeno to znamená třebas za hřivnu město to znamená vyššími nespojí přijde a tak to jde jenom čos ti jenom tak se stane že se naivností nevíme že pořád do věčnosti do vrůstáme pozná věčně do vrůstáme ustavit dosahujeme a to je právě ten stav pravé blaženosti neti je těžíme z nějakého stavu který jsme dosáhli nýbrž je ustavičně zůstane do vyššího stavu letěl rozdíl ve ráj a nebe se je to podle slov víno mocná kdy jsem takhle život v a to znamená že jsem to deska takhle definoval to znamená že vy máte milost od boha aby se to věděli jde to bych k tomu byl nikdy nedošel ale vy tu milost takže vy to víte z čili temno vání bohem víc než ti to nepotřebuje abych to věděl ne pro sebe tak podívejte se tam myslím že dobře rozumíte tomu že člověk nemůže s ří dosti sem učinil nikdy ne to ježíš kristus mohl říct dokonáno jest jenom v tom smyslu že dokud či určitou fázi a je dokončil všechno nýbrž teď pěl tomu aby pomátlo ducha utěšitele to bylo víc než to dělal před tím a on se o tom sám vyjádřil budu povýšen to znamená v ukřižován po tam o tom všechny a vy uděláte daleko víc než on říkal celkem málo lidí za svůj život k tomu otci ale i apoštolská daleko víc než on protože jim se stal to ducha utěšitele bylo i malá a měl ne úkoly on měl zasít jenom semeno a odejít a měl ukázat celou tu cestu na svých bedrech vlastní nese vnáší vodešli těžkostmi do toho vzkříšení a ukázal nám detailně čeho se přitom mistři a a co udělat kdybychom byli sebelepší a hospodařili s něčím jako se svým a kdybychom se se dostali k sebe dál tak jsem maximálně dostaneme do stádia do kterého se dostane dvě z avily že byla úplně ochranu tam v celém těle a nemohla místa dál a říkal co co to eště pane bože mohu dát nemám vůbec zdraví se nebo ani hnout se nemohu ani modlit ne nemá vůbec nic co tím mohu dát a v chvíli se zjevil kristus a řekl terezko copak mně mylně můžeš dát je nikdo nic dát nemůže všechno co máte vědní vaši nic z toho není vaše to všechno bylo se o toto pořád opírám tam tam je před těch i k by se byl svatý jako terezie tak se přes určitou fázi nedostane to vona byla sta ale nevěděla že nemá to dovídá v těle je to bohu dávat do dobrá vůle ne a musí to nemohl mít za zlý ale vyšlo není musí nastat moment dám ti musí vybojovávají že mu dávám jeho věci žlutou hřivny které on mně svěřil abych s nimi hospodařil a správný postoj a ten převede přeji krize které vy zažíváte ano jakmile tohleto pochopila tak ježíš kristus teďka nanovo dál něco nového o čem mu na nemohla pochybovat že to není je oni své utrpení na kříži říká a které jsou aby teďka správně šla dál abych mohla dlouho výstavy des tak tím své tento je zaručeně něco co on neprožila ne jeho utrpení na kří to si nemohla přivlastnit takhle to zabrzdil tu možnost lidí aby si to přivlastní na neviděl jak na to tedy vedl toho bludu ne a tak von ona si báje utrpení a nireka a to utrpení teré si ode vezmeš věnuj mně by to není tvoje tvými nýbrž moje je moje vědu kdybyste ještě pojetí že obětujeme to co obětuje že jeho a ne naše je to by bylo výtečné to bychom zabránili veškerým krizí a o to se tady ustavičně snažím aby k tomu došlo že krize nastávají lidsky vyčiněno sami dáváme si myslíme to jsem teďka dál že teď jsem dal tamto teď to tamto a oznamte všecko no co se do dali do se dostane se zase do hrubší krize ne to nějaký pokrok že lepší je než to dál když to necháte pro sebe ale to jste mi jaký ukázal že i ty se dostali jich hřivny ani nejmenší částečku z hřivny nenechal ho co se dostali co měli k dispozici to nebylo jejich všechno vede by ku odevzdali tomu podařit a víte dobře svatý petr to taky tak chápal neboť když mu ty manželé zapřeli on totiž kázal aby všechno odevzdali mění a vyšší po prodali a všeho ten víry do by odevzdali oční poklady chtěl zažít takových komunismus křesťanský o mu zapřeli kou se padlým i k zemi že jakmile to zapřeli si ještě jednou ta opravdu styl zapřeli a vidí opravdu něco za před by to naopak o takový na že ano a kdyby je něco záloze a tady mrtvi jeden jako druhý zemi to znamená tahy z nás znovu padá mrtev zemi to znam list takhle mrtví když nerozumně věcem když nežijeme vědomě v království božím kdykoliv malinko co mají dosti za nevíte necháme to sebe že tak se nedostane smíme byli nejsme nese před nejde kupředu a by vám měl k tomu ještě bych k tomu ještě něco chtěl říct že totiž my tady říkáte neska vaše slova chápeme si přitom uvědomuji co řekli učedníci ježíšovi když mluvil podobenství tvrdá je tvoje ze dojímá poslouchat a když ji možné a podobenství vysvětlil říkal nemluví jasně neska ti rozumíme nejsme schopni následovat a takhle si mluvit před tím a on se jenom usmál protože byla před tím ještě chvíle kdy ho čich měli opustit jeden zradil do konce a všichni ostatní za přičichne na svatýho jana a o to dobře věděl čili taky dobře vím to co věděl ježíš kristus vím podle něho že je to zákonité že musíte tyhlety věci za se zapřít ne tím životě musíte ale můžete tu krizi víry zatím není je východisko než jaký zmírnit a na ještě poradím jaký víry že když jakéhokoliv poučení se vám dostane od kohokoliv nemusíte být zrovna tenhleten sám přímo tj věcech vykládá nýbrž na výklad o čemkoliv jiném či žije svým životem vedle považovat jeho poučení kolik od něho nýbrž od boha nepovažovat to zajít jeho je kdybyste to co říkám považovali za moudrost boží kterou sice interpretů špatně třebas to je jsem člověk ne ale mám opravdu touhu vysvětlovat moudrost boží a ne svou vlastní kdyby to opravdu se takhle vzali tak by to byla milost od boha kterou jste zlomit by tady byl váklad by tady blaženo na které by se stavět by tady byl ale jestli to takhle neudělal jestli to vezmete odemě tak příště o tom že se znovu vezme nebo kde a tak do nekonečné nekonečna zemřete a to bych nerad člověk zemřít vnitřně dříve lidem řecky to tady často říkali ale ještě bych to měl něco dodat nestačí i všechno od lidí nevy jste si tím také to takzvané špatné není vod boha by tady si pomáháme křesťanský že to dopuštění boží ale jako se na tento způsob výkladu ku kam trošku spatra protože to je asi tak jako když člověk vykládá ty přijedu takhle jsou víra a užitečná a zda to neužitečný se ta užitečná svou například husa protože ji mohu s se a je to neužitečná svou had protože ne všechno zvířata jsou užitečná a těžko říct to je užitečnější ti tam ústrojí nebo ten hadry reguluje přírodu tak aby tam rozmohli třebas myší nebo je to takového ano přirozeným způsobem možná že stejně důležitý a nésti u klove před jako ta husa na tom vytékající ji přivlastnili na ten pekař tak to není správné vidění si tu se není pro můj pecek a zrozen ano ale tedy nahlížím na věci jako na věci pokud jsou to a o dobré jako jako opravdu od boha a kusu spadne jako opuštěné od boha nýbrž jako na všehny něci od boha pocházející a mající v jeho řádu který ště nechápu nějaké místo tak tak upřímně mluvu li na nepřítelem jako příklad nepřátelskými situacemi protože musíme na to širšího hlediska nepřátelský mystice m je odstavte ský přes to že jsem například v tom koncentráku tu situaci to snad zažívat první dni považovat za vrcholně přátelskou jako odvrácení milosti boží od ode jako že se něco provedl ačkoliv jsem nemoh pochopit co jako byl jo nemoh pochopit co to provedl bez ten pochopit od nepochopil dění táhne láska boží kdyby tam byli neukřižovali tak jsem vůbec k těmto věcem nedošel takhle hluboce a jsem ve nedokázal vůbec životě praktikovat ji myslím že tam to nebylo dopuštění boží nýbrž je to byla nejvyšší formálně ý jsem byl ještě vůbec ho jak to se ještě schopen by byla ještě vyšší formát sem to asi nebyl schopen a to co jsem do schopen rodí doložen tak bych chtěl tím říci drát jakoukoliv situaci z rukou božích poznávati třeba že je to dobré nebo zlé to je správné ale nemysli že je ta zlá tady z dopuštění božího a ta dobrá lásky boží nýbrž všecky jsou z lásky boží i to špatně tebe nouze protože nejste zatím toho času schopen aby tam bůh miloval skrze dobro se po celá považuju za dobré tak i musí vylovit k ze zlo protože to zlo potřebuju esejů křižování když abych mohl chápat větší míru jeho lásky musí být větší měrou ukřižoval a taky lépe pochopit tak tady mám dotaz proč například pán ježíš jednal s každým apoštolem individuálně každý jinak dobře tady to řečeno že ty apoštolové představují lidské vlastnosti a za taky ukázáno zvlášt důležitým způsobem významným způsobem jak dlouho s takzvanými špatný vlastnostmi které jsou symbolizovaný co tím litované jidášem jak dlouho s ním jedná podobrém že ano do konce nikdy není vás je na špatné vlastnosti na nával úkoly tomu zlu známá pánbůh úkoly hodně dlouho do naší cestě zlo funkci do ukřižování pepa se s za zradit to zlo jako ten jako se radí ten jidáš a tak tato pasovali si je jasná ale méně jasné soustře a takové věci jako promíjí na hoře tabor nebo tamto usínání nebo mání kterých apoštol u ostatních a že to příklad petrovi dává přednost že se stane skalou na celou postaví církve svou prosto nejenom jinému ten jan mu byl vyšší svým způsobem proč jeho neudělal a byl to vyučí nejvíc měnící a on ho měl nejvíc ta neudělal ho to u skalou na by postavil svou církev proč to tak dělal to co všechno otázky na které se neska této pozice totálního výkladu symboliky ježíšova života na všechny bez by odpovědět ale jak tady správně byl učen nedá se to najednou samozřejmě musíte postupovat tím způsobem se napřed dopoví začátek a potom to všechno jedno na druhé navazuje ono to spolu spojitost on ty příčiny pro zářit tomu nebo ruku začínají někde předního koníku nečinně historií židovského národa ten petr ten je takovým předobrazem toho národa ze kterého vzešel on nemohl svěřit tu lodičku své cíle nikomu jinému než tomu než člověku který organicky budoval na způsobu myšlení svého národa totiž on tam dává najevo že si nevybral nejlepší to byl svatý jan ten byl nejlepší taky nejhlouběji chápali jestli vybírá daleko méně dobrého nebo není schopného ale že přitom volí ze dvou zel to menší z toho důvodu že tento není schopný půjde celou svou bytostí celým svým životem za tím svým úkolem a vylito život prostého člověka rybáře a kde moci správně dem říct tento život cité člověče žiješ i když je to život rybáře ten je ten život li je spasí žádný jiný pomocí něho pomocí tohoto prostředku jež do bohu a ne pomocí nějaké jenom jenom pomocí lásky která je u někoho třebas vyspělá u někoho není která vy ne každý schopni ale žít v tomto světě je člověk schopen a červy schopen tohoto života plně žít tohoto život je to život plnější když to ten svatý jan ten nebyl schopen takle plnější vot jako svatý petr když když třebas tam se ptá svatýho petra třemi ješě on říkal pane ty víš že ti letiště miluju říkal svatý petr ale jsou znovu ptá nepřeješ mně říká pane ten řekl nějaké mu a po se znovu ptá pečuješ říkal že to a klaní krám za ty budu říkat tak dobře tak ty budeš pán ty budeš protože máš také ne ty budeš s tím který bude tedy tou hlavou církve ale pro jeho říká tah protože ten petr opravdu skále dobrý a do proti svatému janu on tady jasně říká na tvrdé skále to budu bohu to bude ti vstupující protože bude tvrdá ve žili ale za namítat bude zapotřebí této prvek bude se budou měl veliké chyby jako to dělal ten svatý petr říkal miluju a nebo to tak úplně pravda nebudeš ty by se do více o sobě zvěsti bude doví o ale prostě je to církve boj je to v pořádku tím vlastně do vínku shledal chyby neboť říkal za dané situace se roste taky chybami na tohle tak zhruba vysvětlen ten svatý petr a teď by chtěl ještě vysvětlit dalšího tak von totiž každou tou vlastností jedna individuální každá vlastnost vlastně na cestě k bohu vysazuje řek bych oscilaci jsem kdysi stal těch spise že kdyby člověk znal svoji vedoucí vlastnost a že by mohl pomocí této veducí osvícenou sebe celého by obětoval hlavně to že by se to beroucí oni třebas nám teprve li o si tak to správně dosti byste prosadil na cestě k bohu z tibet někdo je zase laska v tak o a s povstalo sednout a okolí jinou ctností a když na dokonce říkal že by se mohl je do prosadit davší jenom že by se podal pán bude a pořád by míchala by to království boží a dal a taky by to šlo tak by to šlo že je to víme že ta cesta říká jenom a krišno nedoporučoval aby jeden jeho vypíti do žádný který touto cestou šel a dostal se nahoru ne tak jenom chci říct že on ježíš kristus nalitou přesné žáky neboť jež by otec u nich všechno řekl vším jsou kde jsou a jak nedějí a proto individuální vychová viděl co na cestě potřebí ja jsem ji když si taky napsal to opakuji že jenom při civí na horu tabor z toho důvodu že to byl rození extatikové že de dvanácti jdoucích k bohu jenom tak asi na tři i na čtvrti na svou extatikové no jednati ti na může prožívat extáze nesmí třicíti li zbývající ti denní stigmata nebo si jaký takový farma tomu říkáme v katolictví je nebudou mít a budou ku předu přistupíme nebudu mít tyto zvláštní milosti a pudu kupředu jenom jedna proti nám bude mi ty milosti a nemají přitom velkou přednost prosím vás to není jen znamená že dával přednost to znamená jenom že uspokojil jich stránku bytosti která musela být uspokojen někdo kdyby jako neviděl neměl by to možnosti se přesvědčit a neměl možnost svůj extatický svou extatickou bohu vyšší tak by nemohl jít dál že usí chce mu bytostí u rozeným citové divní člověk tak musí svou neživým taky zaujmout a ujali se vybít a tam s tím usínáním s tím v zahrady a ale to se tím že postupně když vnitřně člověk umírá tak postupně usínají něm vlastnosti o které se chtěl popřít přičemž ty vlastnosti které on člověk nepovažuje za hlavní ty vůbec o sice vůbec opřít smrti ne že ale ty co považuje za hlavní ti musím nechat postupně umřít usnout nemohou pomoci by neusnuli tak by se nesplnil to co tady je řečeno blahoslavení tiší neboť oni budou vládnout zemí ano a on totiž potřeboval ukázat že na tom kříži byli vládnout vidí to znamená svým tělem když ho z vládne odpor toho těla před tou smrtí že zvládne že bude vládne smrtí a to je možno jenom při tichosti a proto ti apoštolové také to bylo součást toho taky usnul a proto on tiše jako beránek nesmrtelný kříž rozumíte nereptá do budete to je ta blahoslavenstvích i která způsob je žil vládneme touto ze že ovládneme tělo do míry že se opěvoval tou