Karel Makoň: kotouc-M01-a (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

a říká jim tam dál rozvádí do prosté učedníky blažení jste když vám budou zlořečit a pronásledovat vás a vy proti vám vylhaně všecko zlé kvůli mně radujte se a plesejte neboť hojná je vaše odměna v nebesích neboť tak pronásledovali proroky kteří byli před vámi on navazuje tady na tradici že řek bych nebylo na toka židovském národě který by nebyl pronásledován protože vždycky řekl nebo nebo věštil něco co nebylo pouti mocným tohoto světa a to mělo za a jsem ne že byli pro následování protože nemohl říkat nic než pravdu a ta je někdy nestačila ale petrem vedlejší důležité i do tradice byl vědom že mohl jim tím usnadnit to utrpení takové že s tím mi mohli myslet to tak byl před námi prohlašování velmi i my a bylo zapotřebí aby to věděli že tomu jinak nemůže být ale je tady myšlenka která se jednou objevila blahoslavení říma sní a žízní prostorovosti neboť oni budou nasyceni tam to také bylo obsaženo a tady se to nasycení nějak dále vysvětluje nebo on říká že její království nebeské pravé nasycení totiž není zasvěcení v pozemském zevní kálovství nebeským na sice věčným životem je mně to plave nasycení o všem ostatním se žízní a hladoví jak říkal ježíš kristus kdyby věděla že mám život že ano bodů živou který se nežízní žádal by spíše než tebe ale tady ještě jednu věc by bylo třeba vysvětlit že ta spravedlivost na kterou mají apoštolové jít to je řek bych vnitřní pojem to není ta spravedlivost kterou my považujeme za spravedlivost pravidlo s u boha něco jiného bychom mohli jaká to byla spravedlivost že všichni apoštol ve páně zahynuli násilnou a velice krutou smrtí jaká je to spravedlivost a ona je to spravedlivost zrovna jako bylo spravedlivé žiš kristus umřel na kříži jaká je to spravedlivost jaká je to láska otcova li svého jednorozeného syna dává a posílá na kříž a vydává ho na pospas nevědomí lidem zuřivým nevědomým lidem tohleto je dobře si tohle dobře třeba být vědom protože člověk často zoufá nad tím že bůh nějak opustil nebo že učím nespravedlivý nebo jsem sám tyto stavy jak jsem vám říkal často nebo aspoň jednou pořádně byl a musím vyjdeme z důkladně mýlil že to co jsem považoval za největší nespravedlivé to pro znamená největší osvobození a a tak ježíš kristus nám ukazuje že tím že se dostal k největší nespravedlivosti to znamená na kříž on který byl spravedlivé nikomu neukřivdil a tím se dostal největší spravedlností jakému jaké jaká může člověka potkat že se ocitl v říčný a nanebevstoupení nakonec čili na své tady ten zdánlivý rozpor se kterým se pořád potýkáme že aby se ta spravedlivost mohla prosadit tak je třeba vnitřně umřít a samo sebou tím se za ty znovuzrodit znovu vás upozorňuju že celá ta duchovní cesta kterou ježíš kristus propaguje je cesta série rozhodnutí ale nespojí mohl říci o těch rozhodnutích více než dříve není to starostí které potom plníme nýbrž je to serie rozhodnutí které jsou krásou předznamenán vnitřními proměnami žádné totiž rozhodnutí které není předznamenán tímto toto vnitřní proměnou není trvalý rozhodnutí a s al vždycky z něho budeme zase slevovat ze ho muset uměle obnovovat jak vám říkám že se víra musí pořád obnovovat kdežto to rozhodnutí které děláme vnitřního zážitku vnitřního nějaké uskutečnění kte rozhodnutí tak silné že nás vede k dalšímu většímu rozhodnutí tak třeba řeknu příklad když se apoštolové nebo ještě učedníci rozhodli následovat ježíše krista a opustit své rodiny tak to bylo způsobeno víc s zážitkem nejste si myslet že to bylo pouhé přemlouvání ze strany ježíše krista my vedou případech je to tam prozrazeno ne ve všech ano to bylo ve všem případech když kristus si dokázal že o nich něco co si mysleli že nikdo o nich neví že on řekl třebas k tomu napsala erovi to znamená bartoloměji a nebo tomu janovi co dělali před chvílí nebo tak nějak když uměních nebyl a to v nich způsobil změnu vnitřní změnu viděli tady sedě něco nadpřirozeného to by byli vyvedeni z toho konceptu z toho běžného způsobu chápání věcí a tady jsou věci které se nám vymkli tady jsem nezažívali něco ani sme to věděli co co vnitřní dosah a něco takového například zažíval třebas jsem vám říkal ta paní štěpánka kučerová která pana po ten platné něco výjimečného tím byla připravena cesta takového druhu že vona nemohla s nikdy se v neříkám že při musíte padnout od vlas ale že musíte napřed připravovat tuto vnitřní proměnu ústní mířit musíte tak dlouho se snažit o vnitřní proměnu ani dojde stejná vát podmínky pro jak bych to ještě nějakým boly vyjádřil když třeba závodil eliáš pro eliáš s pohanský bálovými ním o prvenství neboť šlo o to jestli budou poslouchat hospodina lidé nebo ty kněze bálovi tak jsme byli svědky toho že voni se ctí pali o ni se podali aby se vyprovokoval k takovému vypětí svých osobností takhle mu soustředění na ten úkol který měli z moci jestli by nemohlo nic zůstat stranou prostě li bytost musela být zaujata když šlo totiž o to zapálit uměle oheň z nebe se snad blesk ano na oheň a kdo ho ten bez na ten na tu hranici nebo na to dříví ze sle tak toho bůh je pravý a ti bálovi kněží dělali všechno možné aby vyprovokoval v sobě takovou sílu duševní že by ten bez zapálili a nestalo se to a ten eliáš provokovali se také on se hluboce ponořil do modlitby a tak se ponořil do modlitby že se obloha rázem zatáhla byl tím mraky blesk i z toho vlaku a zapálil ho jeho oheň nehoden hranici kterou mi připravovali v z sestra vykopal mu to starce nad vodu aby bylo poznat že tam vůbec oheň žádný nemůže aby mu uvěřit že byl napřed přesvědčen že se to podaří protože znal sílu hospodina tadyhle je velice napověděno dobře to člověk musí dát aby se to vnitřní než ne vnitřní zázrak proměny stal že musí do míry věřit že bůh je třebas laskavý poto kterou vlastností de spravedlivý nebo láskyplný ne že opravdu tou láskou tu vědu pro působí tak například kdyby se věřil jenom že bůh miluje a že ho chce mít u sebe na věčnosti a kdyby na tupa lásku spolehl toto spolehnutí ve vnitřní modlitbě by přineslo okamžitou vnitřní proměnu která by poznamenala celý život člověka takže by mohl zase jít dál a služby od určitého vyššího stupně šel dál než šel by potom po úrovni dál na které je nýbrž na visí úrovni vyšel musel by ovšem spojit s modlitbou tuhleto důvěrou tou absolutní víru třebas vás boží kdyby kdyby šel cestou lásky nebo spravedlivosti a ta a že neopustí třebas toho kdo se k němu utíká tak dále to je spravedlivost o a to pojem pravosti může mít když vy všechno bylo proti němu tak ten pocit dosti by měl například jemně zase ne pocit lásky k bohu nýbrž pocit spravedlivosti boží on s tímto pocitem zvítězil a způsobil v sobě proměnu totiž věřil přestože budu všechno odnímal nakonec i zdraví všechno bohatství napřed všechny svoje příbuzné všechno mu to pomřelo tak on přesto věřil v jeho spravedlivost že to co dělá vydělává nesprávnost skutků boží a to mně způsobil toto pro opravdu věřte mi to bezedný proměny je to všechno na to vana aše a právě proto on tady ježíš kristus říká do lační a žízní pro spravedlivost a do znovu správností potom jde ten se stane ten zůstane ten se dostane do královstí božího tonete nebo že a dále to znamená bude nasycen v tom nejvyšším slova smyslu tak jestliže tomu takhle je tak nesmíme dělat věc polovičatě tahleta věc když si dělá polovičně taky lepší nedělat pravdy se chce celý člověk neví celého člověk ne nějakou povinnost ničí bohu tu nemáme prosím jedinou povinnost vůči nám bůh protože nás přivedl na svět a ze světa nás chce odvést němu je jediná po povinnost boží jakmile jak jsem tady dlouho bylo potulovat to je naše záležitost když nebudeme podívat tuto povinnost připojte které to touze boží aby nás v sobě přivedl naše věc tím se proviním v tom smyslu že jsme trestán jenom zažít vtělením další utrpení a tak dále jestliže ale se připojíme které to lásce boží k tomu tažení božímu tak pak samozřejmě musíme celou svoji bytostí je někde li je to ta takto tak udělám nebo že to moje povinnost to taky málo tak to je asi to blahoslavenství vysvětleno a radujte se a plesejte ve říká neboť hojná je vaše odměna samo sebou doby tohleto dokázal radovat se při pronásledování a to pro následování tady může být symbolem nebo násldování situací zdraví nebo tak nějak ne nemocemi doby se dovedl těšit jako třebas o to vedl tak všem jednou chvíle mi se to atak nedařilo tak ten by opravdu zvítězil aby výdech a v rámci těch blahoslavenství ještě shrnul všechna ta byla stený tak aby pokud možno z toho vyplynul nebo jasně se ukázal celý ten druh těch blahoslavenství tak jak pronikat náš život řekli jsme si začátku když se o tom našli mluvit že vlastně jsou to nikoliv příkazy jako mnohá jiná doporučení ježíše krista nýbrž jsou to jenom zjištění příčin a následků to znamená on vlastně říká budeteli chudí duchem dostane do kávy nebeského budete lkát máte příležitost být po těch budete li tím při máte možnost tohoto ticha přejít do dědictví země že ano budeteli lačnět a živý pospraveno sti když to budete dat podle mého návodu podle návodu mého života tady v tomto není obsaženo v tom byla ostantí přímo nic na není ten návod tam není ale ten je v jeho životě když to spojíte s ním životem tak budete nasyceni a od a nic není způsobem zázračným takovým způsobem jak se a bylo ukázáno při tom když lačněli ty ty kterým vykládal ano je několik tisíc protože oni opravdu živili postavili vost a proto byli nasyceni samozřejmě i tohleto nasycení je zase jenom obrazem toho co později se stalo ježíšem kristem on tady totiž s těmito všelijakými obrazy předvídal svoji budoucnost předvídal smrt na kříži záští tady v tom podobenství předvídat smrt na kříži přes něj popisoval tím kamením těch lačným popisoval svoji smrt na kříži její příčiny ji následky toto vysvětlovat nebudu teď tady protože to je vysvětleno evangelisté na to jsem tam vysvětlil dávno před mnoha dneska před desítka kdesi v images sami let když například mluví o tom že jsou blažení milosrdní tak říká když budete milosrdní tak jak jsem to ukazoval ve svém životě tak dosáhnete sami milosrdenství a to milosrdenství se tady vykládali jiného druhu nezastavilo věk představuje dělit milosrdenství vyššího rázu a znamená vždycky za něco nižšího to čeho jsme vůbec schopni lidsky dostaneme něco nadpřirozeného ceho lidsky vůbec to nemohli dosáhnout ovšem při všem tom je zapotřebí aby člověk odcházel od sebe a začal žít pro věd aby mu šlo o věc například dejme tomu tady to nejlépe město lačnění a žíznění po spravedlnosti to je naším po sobě nebo po své blaženosti nebo poslem blahu nýbrž po spravedlivosti jako takové o prosazení spravedlivosti a to by losrdenství samo sebou není milostí či stavěný že učí jiným to znamená také to odstup od sebe vždycky tady se vyžaduje nějaký odstup od sama sebe a tím se potom dostane určité vlastenectví dosáhne se určitého nadpřirozeného daru nebo říká blahoslavení čistého srdce neboť oni budou vidět boha opravdu není možno vidět boha bez čistého se se to je nám všem pochopitelné ovšem řekli jsme si doby že čistota mysli nebo tak to není to co nás k tomu přímo přivádí ale je to dobrá snaha a může být korunování li poctivě míněná tím viděním boha vidění boha je také vlastně zaseto vykládali jestli pamatujete vidění jeho zázraků na každém kroku vlastní že vidíme že on nás živí že on nás pase že on je zdrojem přehodí a konečně tam byla slavní pokoji a také to jsme si vykládali myslím detailně být synem božím je možno jenom tehdy když ten pokoj pomocí pokud pokoje řek bych možného navodíme je to pokoj nestvořený na hranici pokoje nestvořeného se můžeme dostat pokoje stvořeným tam bylo řečeno a tím se ne vědomí my si nebo ží mi co se veliký význam samozřejmě nejenom protože člověk může být potom ostatním prospěšný ale takhle tím že bude postavený před úkol v další překonat v sobě co před tím nepřekonal najednou se potí ustaví satanáš jak tam je napsáno ježíši kristu protože předtím nebyl vlastně ničím docent život lidský se přímo toho satanáše netýká nemohl klidu a teprve tehdy když člověk se dostane tak daleko že začne být pokojný tak zburcuje satana a když ho přemůže na na dvakrát napřed vnitřně a potom zevně tam lo znázorněno tak se stává vlastně učitelem duchovním a potom pro pro nás do vání pro podali o se může stát člověk celém království nebeského bych tak řekl ty li to je to je jasné ten zase plavání nikoliv že by sebe jako miloval nýbrž že miluje tu věc nebo to učení po terý je pronásledován a tohleto poslední blažený ste když vám budou zlořečit a pronásledovaná s a mluvit proti vám vylhané všecko zlé kvůli mně pravíte se a plesejte neboť hojná je vaše oděna nebesích neboť tak pronásledovali proroky kteří byli před vámi tím vlastně jenom ilustruje to co jinde říká milujte nepřátele své opis toho milovat nepřátele své a říká co z toho potom plyne tak to je ve zkratce jsem převedl tyto že by se vám znovu tyto na to blahoslavenství a teď se do nich pustím souhrně a to bylo jeden po druhém sice uvědomili znovu že pustím souhrně jak vidíte ježíš kristus se dotýká takových hlavních nebo nás nejvíc extazích nás nejvíc nechci říct vyčerpávající ch ale nejvíc podněcující životních událostí a říká taková událo která kladném nebo v záporném smyslu vyvede své vlažnosti tak ta je vždycky vhodná pro nastoupení vyšší cesty a vyššího stupně to znamená dokud ti nelační nebyl si patrně vůbec ochoten se drát po nějakém pokrmu a když tedy lační s postavy dosti tak budeš lačnět po velice nesené pokrmu a k tomu že by dokonce pokrm který na svítí na věky po je zase to tím že je tam nabízel samaritánce tu vodu které se nežízní na věky myslím že dále by bylo třeba říci že tedy by člověk se měl chápat podle toho v jaké situaci vždycky toho bylo stačí které na tu situaci patří když jsem lační tak mám možnost se na krmit daleko snáze duchovním takém nesmím by to je známá věc když ona milosrdenství mohu je konat z lásky ježíši kristu nemusím to konat jenom pro toho koho miluju o přímo ačkoliv na tom tolik nezáleží protože jsem u osobní i tak když konám bez ohledu na výsledek milosrdenství a kdybych to koná z lásky k bohu tak je to přímější cesta a jistě bych se dožil milosrdenství které není z tohoto světa čili nejsem proto aby se někdo chopil jednoho jiného vlastenectví a to celý život pěstoval a říkal si to mně stačí například chudoba duchem protože chudoba duchem a působí hlavně při vnitřním dama ve největší význam při vnitřním uskutečnění kdo dovede chudobou duchem vládnout i zevní uskutečnění ten je veliký odborník v je to věc je hodně daleko obyčejně ze začátku musí uskutečnit tuto chudobu duchem nějaké vnitřní modlitbě a teprve pak je naděje že ji uskuteční zevně protože a zase si taky řekli že jestliže neuskuteční vnitřně a dorostl k tomu nesení svého jednání aby ji měl uskutečnit vnitřně tak je okolnosti donutí nucen aby vnitřně uskutečnil tak se vás nám říká o štěpán se učena že padla pod vlá padla podá k než nebyl a nešikovná ale že byla na na duchovní výši že potřebovala vině uskutečnit ty bohem potřebovala aspoň vidět že a něco božského točilo do životní koncepce která byla dost nešení a tak mala podle a setkal se s kristem aspoň tomu věřil a se s ním setkat protože když v tom něco od boha bylo o tom není pochyby tak myslím že největších mu děláme v tom se neumíme z takových tací které nás nenechají vlažné které nás rmoutí nebo kde se radujeme do znamená kde jsme cele odevzdání situaci ve které žijeme kde dej prožíváme intenzivněji než vy kolik předtím kdy jsme při tom celým svým celým člověkem že nedovedeme tuto situaci využít pro věčný život pro věčný život musí být totiž využité a říká těmito semi podobenství ježíš kristus v jenom taková hadu ce při které člověk celý celým svým dr celým obsahem svého vědomí celým svým citem který si rozumem tam kde ten malinko čas mění tak celkem neutrálně že na tom nezáleží že vás to nepodněcuje tak taková takové účastenství vám nepřinese nikdy nic vyššího a proto ježíš kristus neváhal kázat lidem který chtěl získat na svou stranu o brzkém konci světa tázal vědomě obecným konci je a on sám děl co co tím myslí oni mysleli že bude zisky konec je za o přitom nechával aby je vyprovokoval aby ji působil touhu se dostat z těžkosti která je čeká a když je potřít a pak to trpěli je vysvětloval že je to něco jiného velice pomalinku než jak oni si to představovali že to je to tak nebude ten konec světa si budete vykládat tohleto třebas to evangelisty a na část po částech tak vám to moci ukázat jak on předvídal podrobně tím svým životem následující události kterého potom potkaly a jak je tam několikrát načrtnuto to co je potom dokonaleji zase provedeno jako když se dělali sky jedna za druhou než se udělá pořádný porte tak by paterý ježíšův život a tak vypadá taky naší od se musíme trpělivě znovu a znovu tutéž věc dokonaleji provádět a dokonaleji se soustřeďovat na dokonale sebe celého tomu uskutečnění kdybych to řekl hodně školsky tak bych vám řekl tohleto prosím je to školsky je to tak aby se to na pětinu táhnou mět není to tak jak to říkám je to s kreslen tím zjedodušení ale se porozumět potom i těm s jakým jemným odlišení které ve skutečnosti existují životě člověk může být veden v podstatě dvojím způsobem když se jednou dál na tu cestu k bohu když jednou řekl tomu bohu budu z tohoto života přejdu do života věčného co je si asi řekli a jak jak i toto předsevzetí člověk udělá tak ho ještě neuskutečnil to semeno řekl nebo to chce udělat dobrou vůli ale ne jak to uskutečnit a teď může být veden dvojím způsobem k tomu aby to uskutečnil buď vláčením anebo vytržením vláčením nebo vytržení je že člověk se neodhodlá prudce se vytrhnout z dosavadního způsobu života vytrhnout opravdu vykořenit se z něho tak jak jsem vám to ukazoval že to dělat tak jak to ježíš kristus ukazoval na svých posluchačích a žádný že je vytrhoval to vadí způsobu života že nechal do díla ani ani oře ani ani na tulení takovýho nechal vyprala učinil z nich jiné lidi ona nejsem novému úplně stoprocentně že toto neuděláme aspoň do míry jak tomu rozumět že to máme udělat no jak když tomu nerozumíme na víc tak nemůže o dát když jsme v k tomu že to nerozumíme tomu indie my jsme by mistr jenom z toho co víme a neděláme ale nejsme vidí z toho co nevíme a nedělám to není naše vy ale když víme co máme dělat tak se proviňujeme když podle toho nese nezařizujeme proto opatrně věci vykládám ano a tak jestli se takhle necháme vytrhnout a mém životě vždycky napřed násilím a potom víceméně někdy taky dobrovolně taková to vytržení existovala ano jsem vždycky byl vytržen osatní způsobu života a v tomhle jsem na dalšího i jsem byl poměrně málo vláčen to měl velice málo vláčen nejdelší vláčeni které jsem zažil bylo tam na tom přechodu kdy jsem byl nevěřící na tom přechodu v vodpíchl patnácti let do těch sedmnácti kdy jsem nemohl být tím vím jen chtěl být a že se nevěděl čím mám vít nemám být s ne božím to jsem nevěděl vůbec se děl tušení zaváže byl takovou možnost člověk a vytržen sem byl protože jsem se dostal na okaje svých možností lidských a přesto jsem toužil přes jsem to nevěděl ani po čem mít jinak být na tom jinak než než jak jsem na tom byl jsem byl chromý prostě jako ten ty u toho jezera nevědí bethesdy jenom to že aby se uzdravil a jsem ten svůj život o živa za nezdravý ten ten na uto lidí kam beze netoužili po ježíši kristu o co tam se obě š kristus ale on po něm netoužil on to žil po andělů který celý vodu a uzdraví první do tam vstoupí jenom proto aby se uzdravil jenom pro své uzdravení pro nic jiného a nebylo mu to počítáno za zlé protože se vyprovokoval tím trvat vytrvalostí takovém síle která přivedla k němu blíž a to se mně stalo nevidím se tohleto stalo že to ke mně přivedlo boha protože jsem ho vyprovokoval a to je zákonité sejně a to nepotřebujeme vůbec žádnou zkušenost nevěřím že musí nikdo na nějaký vyčinit nebo že jako jeho to hluboce po tej ale on musí mít tuhletu excitat tuhleto vyvrcholení touhy se s se ti neumí revidovat třebas na tom taky nezáleží že ti to by si jsou pro posteli kdyby si to napřed musí člověk definovat se plodovém tak by to nebyla se stalo všechny ježíš vás li cesta je že se stalo všechny i pro ty prostá jaký i pro ty filozofa a tedy do tímto způsobem se nechá vytrhnout tak ten potom jestliže tu úroveň kterou tam dosáhl při tom vytržení to třebas nějakou úroveň se dostane ze začátku určitou miskou velice dosáhl se teče první vydržení bych tak z toho všedního života je dost umí udržet tak je to dobré tak jenom tím že ji udržuje tak se v něm hromadí síla pro další vydržení chápete to aby je znovu vytržení a nedostal na vyšší úroveň e to dovede se udržet tak to jde takhle pořád dál milost za milost bere pořád větší se dostane do věčnosti ten jeden způsob ale může se na daleko iv stupni i tomuto do takhle vytrhován do sebe takhle jako celé něčemu věnovat co je mimo něj co nesouvisí přímo s bych tak řekl ale ačkoliv si to zdraví tam víte u toho člověka bylo to bylo to se týká a jeho ale protože to trvalo hrozně dlouho tak se taky vyprovokoval velké síle je li to takhle tedy dokáže tak je to dobré tak to potom na to naší nezačít nedokáže udržujete na úrovni tak začne být vláčen začne se hromadit utrpení na jednoho potkávají jedna rána za druhou protože bůh vzal doslova jeho předsevzetí člověk to nemusí vzít vážně nakonec že to odvolat že ti z toho otec jako jsem chtěl jsem říkáš to krát utec takových který stavů vyjma ne ale vono to nešlo nutná jsem začal být vláčen ten stav se dostavoval ani jsem přímo chtěl a kde by to i tomu že si šťastní byste říkají nadpřirozené tažení že ano tak to se dostavovalo samočinně tak tam ovšem u takového člověka který někde nějakým vytržením přešel do vyššího stupně takové říkal poměrně snazší to porozumění proč je tažen a jak na to obyčejně aby tažen dál nebyl aby nebyl vláčen aby nebyl by se nemusel drásat ne že by se bál toho drásá ale že je to zbytečné zdržování protože někdy to dopadne ta že to vláčeni do že a tak v decimují že ji vůbec schopen aktivně zasáhnout ano ale do jakého stupně pomstě musím vysvětlit obecně řečeno slovy vštěpuje nějaký jim vytržením vstupuje do věcí míry trpnosti do to musím vysvětlit každý totiž ten duchovní stav každé vnitřní uskutečnění představuje určité určitou míru trpný toto co je třeba vysvětlit když například ten člověk se ocitne v nějakém stavu de poznává vyšší smysl života nic víc než vyčíslili ta a ztotožňuje se s ním a říká ano potomstvo životu to je nový smysl mého života a říká tento smysl života budu sledovat dál celý život tak tomu říkám vytržení a čím to silnější tak je to vyšší vytržení že ano a tím si tím vydrží ale co to je jak za tých okolností ho se dovídá o tomto vyšším smyslu života tím že opustil ten svůj dosavadní smysl života ten dosavadní způsob který ho zatím spojoval neděním spokojen a ocitl se na holičkách prázdnotě a vlastně aniž si to uvědomoval čekal vyšší pokyn aniž do uvědomovat a ten ho i přichází jenom do člověka který je ztišeným trpným který nic nechce protože že to není možné jsem vám proto líčil lidsky ty případy třebas budovy a jiné že neděli že lidským prostého dál nejde jsem taky ze začátku věděl to lidských prosívá nejde a ale netušené to dané prostředky nám že ani ten buddha neviděl že to jiné procey protože ti by to sice o nich věděl říkal sem proměny jsou nenese o nich nevěděl jsem ani nemohl takový je pro jsou ne tak o to jsem byl na tom hůř ale o to jsem byl prázdnější zase byl jsem zcela prázden to znamená trpný a přitom jsem toužil bez malé jsem nevěděl vlastně co tamto se usuďte jsem to se vtělí no ale to jsem ten život zařídit jinak než jak se zařizovat a to stačilo aby mně to přineslo to požehnání boží čili v tom vnitřním uskutečnění na stál to vyučení v podstatě se dostavuje ze stavu trpnosti a proto jestli jsem ten stav udržet potom tak musí taky člověk trpně činem životě než byl dosud jestliže není trpnější v činném životě promrhá tam to vytržení to míří uskutečnění ale začíná být pro vláčen tak vám to řeknu před obecně co to je trpným ježíš kristus byl to všem je velice vznešené trpný v tom smyslu že byl oddán mu okolí ne ze začátku a že byl v tom co bude jeho otce a později že protože poznal jako syn boží vůli otcovu plnil stoprocentně vůli boží nedělal nic pro sebe a všechno pro něj to je vznešený způsob toho nesená všechno pro ni a tím se rychle dostal tedy k tomu kříži vzkříšení a byl stupeň velice rychle když to takhle dělal široký jak vám ukazuje tak potom mohl být na kříži jenom třebas přihodily tak il to kdežto my když to děláme pomalu tak se na tom klížím a ano jsem se vláčeni a tak ta trpnost nespočívá v to že by člověk přestal dělat že když se stal být činný ale že ty věci nedělá pro sebe nýbrž poslo ducha je boha že předpokládá tady jsem z vůle boží bez vůle boží není neděje a těmi sebe řpes z vůle boží jsem tady z vůle boží jako ten jeho ne a tím sebe a jsem starostí ší to se neděje bez vůle boží musím být stejně vděčen za do jako zažal to je ta pravá trpnost a musím podle toho jednat jako bych sloužil bohu a musím sloužit bohu přitom takže jestliže tuto trpnost zachovám tohoto druhu tak se dostanu k vyššímu stavu trpnosti kde se zase podle výše trpnosti toho stavu zasahuje většího poznání a tak to jde dál aniž my nakonec musíme takovýmto povlovným vývojem dospět k tomu že jediným činitelem je otec je ničím které je bůh a to na vás nikdo ale nepoznal a oni budou si myslet že naopak byste daleko činný čiší jste byli předtím a to proto že nejednáte sami že jednáte s bohem a tak dál taví a a to vám umožňuje dělat něco co nedělají rozumíte a proto nevypadá te nikdy trpně a je to ta pravá trpnost protože jediný činitel vás je ten bůh potom přes tu ne to světlo v tohoto rozumu a s této vůle do jeho vůle a vyhovuje to budete dělat tak pak nemůžete vůbec nic promrhat ovšem k tomu je třeba vnitřní užitečněji aby to aspoň začlo vnitřně někde ne aby se to nepromrhali ovšem nabyla půlhodiny jako tam nedoporučuju a že to podařilo velice dobře nevezme si s tím rady jak se tím nechci omlouvat prosím do zachytit chybné ale ježíš kristus na každém on říkal to všechno otec ne ne je mu víte vděčí on je dobrý z dobra říkal ani jsem dobrý prosím o jediný on je dobrý protože on jediný je činitelem a je to stále na védské pole a ještě bych chtěl říci jednu věc ten ježíš kristus nám ukazuje že největší činnost nejvyšší činnost je potom že to ducha svatého čili nedělejte si nikdy iluze že nějakým konkrétním zásahem dosáhnete toho více než duchem svatým než duchem který vámi vládne protože vy byste šli tím primitivním způsobem kupředu že byste stále dál víc a víc skutku milosrdenství tak byste se úplně vyčerpali to jako když někdo dělá pořád víc a víc koncentrace mystické nakonec si poruší zdraví tím že pořád v tom klidu a to není přirozený stav a taky když vědo dělal stále víc a víc skutkům najedení například tak by si znemožnil vykonávat klidně to milosrdenství byl bych zvaným zvířetem který by věděl jemu na vás to a ty skutky by nebyli dělali víru v klidu v tichosti pokoji a tak dále i musí být a dělali jenom do takové míry jak stačí ježíš kristus si toho byl dobře vědom a říkal co tady dělám za zázraky toho je strašně málo toho mohu dělat daleko méně než vy ovšem jeho vypráví to všechno udělali ti apoštolové a udělali toho hodně by bylo nevzniklo křesťanství ale vy uděláte daleko víc než protože budete ve lidí neosobně duchem svatým tak tohleto vám také musím klást na srdce protože se může stát že se horlivosti ztratíte zbytečně život nebo životní sílu a nemyslím jenom v tom smyslu dělání milosrdenství ale v jakémkoliv náleží koncentraci na jakémkoliv poli svého působení můžete se vyčerpat žete se spálit že to je byste se ostrost těkat a to je právě to co ježíš kristus nechce on přinášel pokoj že ano když se rozčilovali a když se zlobil nebo když byli strach vy jste strachovali nebo když ti vyčítali toto sme ctěn učiní tamto ještě ne tak říkal prosím vás klid my jsem s vámi si uvědomuju přitom příklad z mnohých svatých kteří byli taky taky jenom jedno tělo a jednoho ducha i dokázal že to udělat ale dokázali kde bych ti to nepřímí že který tady navrhl udělat daleko víc než přímým zásahem dejme tomu příklad tedy jsem vám častokrát a ne na srdce a fantišek s asi že v době kdy se na a íza spolu bojovali šedesát ne to byly nízké státy a boj byl nekonečný jednou byli podaří ty podruhý oni nesmí oslabí hradem protože tam se jsou dost nedaleko otce a dělá si tam je ta práva na pozemky okolo sebe a o ty se hádali právě a podívejte se jaký názor na urovnání toho spolu měl svatý feidias i on ani sám než šel do půdy ani sám nešel do svý nýbrž na poloviční cestu mezi snu a si zde pít poslal dva své učedníky a řekl jim modlete se před branami páry a před branami z jen o to aby se tato dvě staví žila se budu modlit s vámi tam místa se smířila ten den co z jeho učedníci se začli modlit o chtěl tímhletím dokázat že skutky milosrdenství zajídat daleko lepším způsobem než pobíhání my totiž myslíme že pán bůh je nečiníš neví víme kdy jeho činnost a ve ctnosti a jeden dech není bez jeho bez něho možný jaká je to činnost neúnavná on nemusí usnout vůbec a von nesmí ani na chvilinku usnout jinak by se to všechno rozložil kdybych vlivům usnul tak přestane všechno existovat oni pořád dělí že ten svět v tom je nevíme ale ten svatý františek to zřejmě věděl a proto touto bdělostí dokázal převrátit mysl všech těch tisíců lidí v těchto dvou měst že si vítězoslavně přišli tří obalit a nikdy nemá čili dodneška ne rázem bylo všeho konejte se když třebas dělám skutek milosrdenství tedy u zdá zná věc ale kdyby ho dělal neříkám tak bych to dělal tím způsobem že bych přitom že bych přitom dělal to z vůle boží aspoň vůle boží toto minimálně co bych ho při tom sledoval že bych to nedělal ze svý vůle že bych musel vidět v tom že mám ten skutek o se svět vůli boží a v tom nevidím vůli boží tak ten skutek neudělám to je a že to být a to dost naléhavá povinnost to udělat ne že by nechal mezi verze někoho říct to prosím ne ale že například nepomohu někomu konkrétně z jeho těžkostí protože v tom nevidím ještě vůli boží ano a nechám ho třeba trápit že v tom nevidím vůli boží že skutek milosrdenství který když dělám tak musím dělat plným vědomím že je to vůle boží že se že nedělá něco co není proti jeho vůli to je první věc druhá věc nikdy si nemyslím že dokážu ten skutek milosrdenství provést sám že to dělám bez ohledu na to že mám sílu od boha jakmile jde o skutek milosrdenství tak se nespokojí s tím že tomu nějakým způsobem rozumím že třebas mým přiložit vláhy a nevím to světlo by někoho třebas ošetřoval nýbrž že mám tady pomoc boží která umožní to udělat tak jak to být učiněno to je druhá věc a třetí věc je to vám nemohu vnucovat že v tom komu pomáhá nevidím nikoho jiného než ježíše a to samozřejmě následek větší laskavosti než na těch byl schopen kdybych to dělal nějakým řádem to mně bylo ukázáno poprvně situace se setká tím gestapák který je zabít jsem v něm viděl posla božího tak jsem k němu měl úctu a on v úctě ztratil to hubí zabít se mu nemusel přitom klanit to bylo vnitřní klanění se sluhu boží a to to to byl hlavní do proč nezabil že jsem v něm to fu to bylo pro poučení že ve svém bližním musím vidět boha a tím více v tom kdo potřebuje pomoci no tady jsem měl jako jednu myšlenku které velice zajímavá že někdo někomu zde adi že stačí upřímnost a že tím že člověk upřímně a s a opravdu bez den na to pravdou a tím dobrem ne jsem nakonec na nebe denní které potřebuje ale všimněte si laskavě že tu upřímnost měli a jak to dlouho trvá než se nějaké vedení neříkám že o neska máte ale nejsme nějakému vedení dostanete zase se zatím ště na ten příklad svatýho františka a že on upřímně vzal za svou tu myšlenku postav znovu tenhleten chrám ne neměl žádný vědění jenom upřímnou snahu jedno pravda vedlo ho to stání vedlo ale po jakém trápení víte čili unášíte to správná nada že stačí přímno proč ne ale je to strašně zdlouhavé a neříkám že nemáme dočasne člověk který miluje ten svým způsobem věc ano tím říkám svým způsobem ne jako ten který nemiluje ten který nebudu je spěchá jiným způsobem ten který miluje třebas ochoten stát na místo do na místě kde čeká miláčka strašně dlouho necítím ráz nevidí horko nesvítí hlad nevidí žízeň kdežto my kteří cítíme hnací tíme žízeň mne spěcháme tím pravým způsobem jak se spěchat protože ještě jsme se dostali k tomu napřirozenému co z toho lesní vychází ano my totiž ještě lačníme po osobní utěšena ne potom kristu mi zaměňujeme ještě tuhletěch a to způsobuje všechny těžkosti proto se snažím když pozoruju u nějakého člověka že on touží třebas nepřipomene ho uzdravit se snažím se ho přimět k tomu aby hledal pomoc lékaře když jsem na rozhodným tak ho střeva operaci jako tám operaci du aby ve mně nevznikl takový komplex že to chybí rumi to to by mohl vzniknout že to musím napravit nějak něco že tak s tím do bezohledně lékaři dechu těší mu zásahu to sem prosim vám dám příklad to smysl jsem nebojím to to říznutí horší je když je tady oko který jaksi ponouká se divil zbavuje klidu si ho vlohy než na něj pomocí něho se dívat to jsem proto si to dát vytrhnout a taky se to tak dycky dělá úspěchem to to je to to je veliká moje přednost osobní tomu svým přiznat že se nepářou takový o věc a aby to všechno z operoval všecko věk to zlo tak by to li talo panečku požene se s tím trápit mu mám strach osoby a nově dopis neplatná tak o sebe o miluje a on chce abych byl aby mocně můj tady z takového stavu ve kterém se vyjít nemůžu na řekl o stavu kdy jsem měl vnitřní bolesti když tady dělám je tráva jsem cítil tu bolest a jsem nemohl němu jít ne a to předstírání nemohu k čemu je ten život tak i když si operaci za tak je to lepší než když jsem bez něho není to tak takhle jsem přemýšlel a toto bylo správné prosím pole musím pochovávali že tento způsob rozlišování mám a k tomu právě vedu svý přátele to nic prominu a proto říká se působí moc bohů kdybyste nám kdybyste všechno pochopili co tady vám to je buď a že to nechápete jsem potom neumíte zařídit že to jsou velice kruté rady velice řízný které ježíš kristus dával někdy nakonec ano a ono platí co říkají mudrci nechali ten kdo nějakou moudrost získal tím nemate druhé o to tím místo poučování že také ano se ten člověk i při nejlepší vůli a ustrašený jako třebas moje manželka a on není schopen jít dál přes určitou míru není postačila no no všimli si taky v si o tom mluvili častokrát jaký je rozdíl mezi tím jak petr v do ostatní apoštolové kromě a to jeho jana miláčka páně evangelisty jak musel trpět a jak se zmocňovali věčné pravdy a to věčného poznání jedině láska která spočívá přímo na srdci jak je tam řecky říká řečeno ježíšovi říši ta nemusela zemřít a ta se ocitla poslední a s pod křížem bez to ostatní dávno se sprcha je to tím že je tam řečeno v jakákoliv lidská to budí se stát takovou jako by nebyla nakonec musí člověk na jo nedostačující že ale láska která netrvá na tom že miluje a to byla ta to ho jen ten ne neříkal miluju to se taky pali když nikdy neptal prostě o prokazoval tu tu svou blízkosti si kristu o tam krásně symbolicky znázorněno že by je mu vždycky nejblíž že mu přímo ležel při poslední večer říká na prsou na srdci oslavou jak ten kdo je nejblíž tomu božímu se pořád tím řídí to jediný nemusí umřít napřed aby mohl být živ protože je blízko pro se a ta zase je živ nejkrásnější a nejřidší cesta a než se s byla tak a přirozená přímočará kdybychom všechno konal jak z nařízení božího kdyby si nedal pocit nikým jiným kdyby tedy ze vlastnil především ale to byl základ teprve věcí kdyby v tom svým vlastnictví nepokračoval vykonávání vlastní vůle tože to je také vlastnictví nýbrž kdyby vykonával vědomě vůli boží a to může si jak se toto začne dělat když to dělá samozřejmě jako dítě když tomu věří tak pán bůh odstraní z jeho cesty všechno co jeho vůle vyčistí poleze on chvilinku nebo dělat nic jinýho než se opravdu vůle boží a to není vůlí lidí takže nemusí se starou to co by děl přestat dělat co díle začít dělat že to velice prostě ducha cesta je časo zaujat touto cestou nebože ze začátku je to velice těžké věnovat se řek bych tésí božího ten na stavbě nebo hlubší části cesty je zaujat tou technikou řek bych ten cesty v tom co s tady teďka řekl poznávám že si a takový řídit začátečních ten prostě neví co napřed na takové křižovat jestli zabrzdit nebo slabota plyn nebo nebo dávat pozor na světlo nebo na chodce který právě předchází a vypadá to že ten ho ten auto před užívat přiká sebou de že na to pohled ohromné prostě poznání to začátečník a kdežto člověk který jak se je trošku dál v tom řízení auta ten nemyslí na to jest ten pozoruje situaci a z mu samočinně vyplývá to řízení on totiž samozřemé buď šlape na plyne na brzdu podle to nebo na spojku nebo na nalitý páku podle toho jak vidí situaci se dívá jenom na situaci a tamto je možný je přidáno tak bych asi podle tohoto přirovnání vysvětlil situaci jaký člověk řešit měl by přicházející osoby do mého života se s těmi situacemi který mi tam vcházejí považovat za okolnosti ze který ze kterých se automaticky vyvinout taková harmonická reakce na dně jim odpovídající reakce řeknu deště jinak to znamená se dýchat tak jak vypadá situace a ta situace není jenom vyvá ta situace nám také myšlenkovým obsahem toho člověka jeho znázorním světem takže dejme tomu ten člověk je sobecký nebo nějaký zůstává nebo vůbec čem touží to je jeho svět ježíš kristus totiž báječně nám poradil v tomto smyslu plačte s plačícími lid se radujícími neřekl buď neutrální ten ří zařizovat se nemůže být neutrální určité situaci která tam jo ten musí být úplně v situaci tak zabořen že naopak to co ty děláš veškerou pečlivostí o dělá samotní a to opačný dělá pečlivě ten pečuje se dusit ci aby se do mohl v žít a to vžívání to je automatismus proto dělá pořád a tak se to naučil víra zvát na různou situaci při působivá se okamžitě dané situaci tak to je to že ježíš kristus radil dokonce plakat proti činy ne víc jako že do nebo ukazovat svoje draze dost nebo tak a vy že by stoiky nedělal ale se snaží se o to ne podléhat že jo těm vlivům které seba považuješ za špatné nebo tak vím že toto je situace že to je postavení člověk který je vystěhovali terý touž nemůže se se tak větu mistrovské dílo jak tady líčím ale dovol abych to líčil takhle vyslov protože člověk do nějak přebere a něco z toho mast uskuteční a když například dejme tomu vyš měl řešit situaci nějakého člověka který je třeba nějaké tísnivé jaké události tísnivé čo ho potkalo těžkého tak musím především sledovat situaci jeho celou pokud vůbec schopen či oddělenou bytostí o to nějak vyplývá z o způsobu myšlení š jde se dostával do pořád obdobných situací protože si to žehlil svou povahou ne vodního pořád postily též události bys například rhodu která je celá potom nastanou situací každý z jejich to jinak liší ale je to jejich rozumí zatížení ne a takže se snažím to rozumíte dělení vystihnout dneska ho ovládá a po i toho je radím kdybych rozezná divy se s tím by se nám tak bych jako tím pohanští bych nerad když myslíte člověk po ničem třebas touží tak z toho nesmí zrazovat čili vy že bych mu vzal to hlavní co životě význam touhu po ničem touží tak to je dobré touha jako taková je dobrá proto ježíš kristus za nová víra k sto by byl dál za musí šel tím u se do rukou jeho pivo tedy to věčné takového a odtamtud ho odvede potřeboval tím že tu je situaci převést na vůli boží eště bych to instruoval případem vám obecně známý když například i kyž a maří magdalena a vrátila nohy slzami a drahou mastí a mého a vy tak i trzení říkali kdyby on věděl s kým tu čest tak by se vůbec nevšímá ale on byl dokonale pravém jitřní situaci no to my nejsme my se musíme složky ših muže vyzpovídat ne když se musíte zátahem a tím si ho velice přiblížíme li on znal esta a věděl že to veliký družný že tak ze petrovi tak třebas na těch co potřebuju vydat ti farizeové li říkal ta za dlužníky jeden jednu že hodně druhý málo o vina opustí se myslíš dovolí ten komu pustil hodně říká petr pravdu máš tato žena hodně duší že ano a proto ji hodně musí být puštěno jaká říci o musí být opuštěno a proto bude mít radši čili neprotěžovat ani v tom smyslu že by se sem okolí rozlišoval velké malí nebo světské a duchovně za jež ježíš porozumí není velkého rozdílu jestliže je to člověk který tedy ne totiž ještě když to řekl ve si to člověk který není moci se život temně takového typu nýbrž o ničím de třebas do dvou prací nebo zažil kým a nebo za nějakým studiem nebo to nějakým koho a nebo jakým jiným koníčka první se mu věnuje tak je to člověk s touhou to člověk s jiskrou to je člověk který je v oblasti radža tady vykládal do odkud se vytáhnout takový člověk je žádoucí pro to působení moje budu totožnou v tom smyslu že kde budu taková ospalost do tryská tak tam je ze spánku nebudu budu to jsou jimovy a to je pochovávají své mrtvé a ale to ti lidí jsou nějakým způsobem živý třebaže jinak tu svou vůli uplatnilo však bych to přestal to potom není tak tuze těžké je dostat na tu úroveň na kterou je chce mít bůh takového požíváme vytrženi a nemohu v konkrétně poučovat to i správné to on jenom kam patří a jestliže budu situaci dávat pomáhat o řešení lépe řečeno jeho situace tak že to nebudu dělat vlastní silou nýbrž za pomoci boží jako úkol boha tak pak budu spojovat s tímto úkolem od boha daným jsou přímo svůj cestou ho na vlastně budu uvádět na tu cesta že on to člověk začne mít jiné zájmy nebo bude jednat ale tu jistěji takový obyčejně říkají no nemohu před sebou data ko před ostatními lidmi nikdy se odít více říkal a mi říkají před novou nemohu jednat tomu říká i manželka říká ne účinně ale tam v tom klá v tom krámu říkají je tady paní makoňová viděli to divoký vtipy a nic jinak se napojuje nijak ne ale i si přejí netroufají jednat jako esse bohu a když to potřebuje mít to řeknou jinde aby vám to neslyšela nepořádku takže ono to tohleto jako veliký vyňaty ostatní lidi není si to nemá i oni se tomáše přítomnosti toho člověka když začínají ctít jeho způsob myšlení jelikož aspoň ve chvíli nesnili zastupujou jeho úroveň nebo se do vžívají a a vůbec nesnaží čím dál tím více do život ta nápodoba u lidí to byste ani neřekli jak daleko jde když se přeci opičím bodu yamou nesmí se začne imponovat tak vůbec ještě neumí ale dělají to roztomilé objem podobně ne tak není to tak komplikovaný to na první pohled zdá je to naopak velice jednoduché že člověk nebude neutrální učí svému okolí nýbrž a nebude se tedy všímat jenom své vlastní cesty že vlastní cesty vlastní to ří není to to byl to se nebyl užívat nýbrž se bude všímat toho okolí víc to okolí protože dokud používá jenom toho své této své aby mu to jako vycházela by to byla správná cesta tak není mu to ozve vázaným na to že i začáteční kdyby nedbal na to řízení tak by to dopadu špatně naší řeči znova táhne ale musíte z tohleto dostat a kdy se mu to včas žít aby věděl že toto není to nejlepší naopak taková situace je strašně komplikovala která to dobří či strašně ducha po že to to nemyslí ona jako se římě to jednoduché že se před nesměl ský je pro něho záležitostí hlavní a ta technika je strávena stala pasivní stránkou ku neřekl podřadnou to ale pasivní stránkou že velice sil pasivní stránkou takže potom se teprv dostává do toho povědomí sounáležitosti které jinak by vůbec nepostřehl že on při tom nejen před tím dokud začátečníka jsem říkal toho posloužit všem si dobře udělat a ono to nemá ten účinek ani v něho ani na a na to nemá s ovcí učiní a není taky ne protože ustal vysvětleny to je věc tak to mi tam na tom ti výkladu jako chybělo toto let hle zevní si vlastní techniky kdy to je také způsob vlastnění to je ještě pořád způsob vlastnění ze kterého se máme dostat on když prostě vyjde z tohoto žení vědomého řízení vlastní věcí že se všímá těch okolností které je tam jsou a samočinně aplikuje ne tak on vlastně vychází potom dokonale ze sebe kdežto toto dání a techniku nedovolí vít že nevíte potom do sebe tak nevejde ani do toho pána boha a tím méně do toho svýho bližního ty ježíš kristus se nespojoval s tím aby někomu kdo pomoh se nespokojoval on chtěl abych miloval toho k pomoci li by to byl nepřítel abychom vložíte si to to je rozdíl nechtěl nikdy neutrální takový na postoj musím učit tomu kterého kterému pomáhám nebo kterého opravuju mít při tvý poměr lásky jinak je to velice málo účinné jak po stránce spojovací tak po toho člověka kdybych si chtěl říci jak se dostat k tomu aby ta stránka technická věci která člověku maří rozlet bych tak řek ohled ducha vetřu aby toto technika se tak zvládat záhy že by neklape nároky na člověka že by ho nezdržoval by ho ne nedržela nepoutala jak toho dosáhnout to se dosahuje věrností způsobem odříkáním odříkání sebezáporem že v situacích které jsou užité na to aby ničily neříkám že se budu vyžívat ale které u rozeznávat s radostí když na to situace která naučit žít se toho nebo onoho tak ji a nechám dolů než bych se dál když se rozvinula nýbrž se toho a pili odřeknu a situace odplyne rozplyneme se osobou se osvobozují situaci který svou navozovány na proto že sám sebe nevychovával čili přecházet převýchově je ta největší stránka věci která mně dovoluje abych nemusel být vychováván takovým způsobem nevědomých lidí kde oni nevědí co činí tak musí být třebas bytí aby se nikam dostali že jinak by to na pochopili jeho musí být hlazení aby tam li být chrám ale i nebo musí být to slibována a bez ohledu na na výsledek dobré zlý do toho duše tak to je to je nejlepší způsob kam tím jsem tady řekl říkal o že některá šlo to boska potřeboval války v tom se nic nekouká že ano to bylo proto tak vycházelo všecko že tady se sebezapřel ne a tady se zapřel když jistou čas nebyl ze do ten sebezápor je potom se musí stát jak se to dělá člověk vědomě do sebe západ pak se samozřejmou záležitostí ten správný řidič nemyslí vůbec na sebe že přitom vůbec ne a kdyby ta se vyšel tak ho to bude i v tom řízení ona konec nevisí ani se ani na sebe a je za tu situaci bohu vidí a dělá správně tu řízení jako jako kdyby to to myslel zvlášt jenom napodobili zle a o své zdraví přitom jako by se jim a své aby se bude stalo a ona to vůbec nepomyslí že ano se to opatrný této víří s není to pravda vůbec ne ono je to mu to žito a každý vám řekne pořídí auto že teprve takový že tak mu to to úplně samozřejmě lidé do domu si sami do ne o to vůbec nemusí myslet že se teprve šel který je umělcem v situaci do které se dostane a my musíme se naučit ne pochopit techniku života ale umění žít a to je učila v tom že se učíme voda mechanismu že my nemusíme začne věku dát na to jak budu klást nohy to mi jde mechanicky dokonce ježí český jdeme chci nemusím přemýšlet zda dal tvrdé nebo měké to řeknu jak se to udělat no a takhle to je v mnohých případě cíle jsem tam mechanickým plně ale to proto dobře že jsem tam takhle mechanicky že a nemusím přemýšlet dneska přemístit o každém slovu kampak by to došlo kdypak bych to řekl na tu formulaci vůbec nemusím myslet kdyby se do byto bylo dycky stroji ne a tak taky nemyslím potom na to jak to formu jako tomu dám formu jak to vůbec je vedlejší je prostě do toho du ne do toho jdu se všemi těmi předpoklady které mám vyvinuty v těch mechanismy že se tady říká že to technika se vstane než podřadnou části nechci říct se ale samozřejmou součástí mého konání čili to se dosahuje opakovaným třebas technickým počínání že jsem se naučí by tím že se to s to musel opakovat je učit že sem na to myslet tím nás na to myslel mýma činnost by se tímto do kupodivu dokonalí jako u toho pianizi menší na tyhlety tím je to dokonalejší přednes on do opomene přednes ten člověk je úplně slovní přitom přednesu ti chce věcí a o tak ho to vůbec nezaměstnávat jako bych nedělal takže kdy jej máme třebas takový krizi byli jste taky akrobat co oni dělají jako by to byla samozřejmá věc o jaké předcházelo předtím učení pracné ale nespalo samozřejmá věc a kdyby to nebyla jak se ustavičně největší život a v takovém stádiu se nemohu měl pravdu milovat to eště patří jenom do cvičeních stádii a se řím kam a se vším možným okolo a ze svítili aby se jim nestalo tady mám dotaz jak to zařídit když chci správně pomoci jak je to mu vůli boží jiném člověku když nemám možnost ho toho člověka poznat že jsme tišil že se musím snažit toho člověka poznat no to jsem radil správně protože správně říkal to tam terezie že když si nějaký pokrok na sobě docílit musím vycházet správného sebepoznání když si doctor ani po jiném tak musím také poznat jej protože musím věřit je na musím vzdát jeho východisko kdybych zaujal o jež východiska svoje nebo vy nebezpečí že by je nemohl uskutečnit protože pro něho jsou nepřístupná moje východiska ale jak mi tady říká správně jsou tady momenty čk nemůže si ověřit kde ten člověk je nemůže ho poznat je tady třeba momentální řešení že tak v tom případě si počínám tím způsobem takových případů je dost že totiž v tom případě všechno co nám je chce že že ho nemohu to na toho člověka v tom případě to všechno co nám něče předávám rovnou bohu mu to mu to předávám takže či menší možnost toho člověka poznat tím jméno to vnímám jako něco co bych sám měl řešit ano totiž musím řešit všechno sám protože dokud na to lidsky stačit nebylo by možné říkat o boha nějakou milost kdybych sám nevyčerpal všechny lidské možnosti dostane toto pravidlo musím dodržovat ale v tomto případě kdy nemám možnost časný to nedovoluje abych něco lidsky poznával u toho člověka abych poznával správně jeho východisko protože na to není čas o tom případě se neproviňuje proti tomuto pravidlu a se snažím v tom případě všechno co on věc předávat bohu který se nám chodit a mně se potom objeví to východisko takže třebas neznám konkrétní odpověď ale znám východisko na východisko nám úroveň a podle toho odpověď a tak dejme tomu tady třebas to byl teďka dotázán paní mne abych něco odpověděl východisko nám protože čas kvačí a neměl možnost si to všechno upravovat tak bych správně její východisko přes nesl tak jsem tuto případě netěší křivdu věci když jsem to východisko nalezl věčnosti ne napsané a jenom že jsem jenom že výsledek toho byl že jsem nemohl nějakou krytí radu z toho důvodu že to východisko potřebu aby se mohlo sledovat aby se zimou potřebuje či tou dobu ne určitý vývoj událostí a není možno to láma před kolen ne myslím že si rozuměl a že to v bože v to při tom všem si musíme vědomi toho že nemůžeme spasit celý svět čili že ve většině případů východisko které zjistíme i tímto vyšším způsobem soustředím do věčného tak že bude vypadat asi tak ne to ležet a kdy od toho protože není možný si se vším pálit prvky jsou věci které totiž je to takhle on když se něco řešit tak vždycky se od člověka chce aby byl ochoten k tomu řešení přispět nějakým sebeobětování a kdyby to sebeomezování bylo příliš mnoho tak by taky mohl zmizet z tohoto světa čili on musí vědět míru a nesmí se hrnou do všeho on musí dobře vědí že na tom stupni na celém je stačí že si myslí a my na to nebo na ono a nestačí za všechno a tohoto rozlišení myslím že se snadno v kontrolovat tak jestliže správné tím že ho to nezneklidňuje jakmile je zneklidňován tím řešením totiž musí spěchat to musí se musí se vzdávat toho klidu ze kterého by měl vycházet to řešit překotně tak to je případ který neměl řešit a děl by od něho ustoupit jenom tehdy když to řeší ve by tak přirozeným postupem takovým klidný ne správně říkal jde tedy byl veliký zpívavým zpěvákem říkal ten zpívá který se musí namahat při své výkonu není opravdoví mizivá ke nese brzo vyčerpá teď a tedy se nenamáhá další ocitneš kolik toho vydává ale toto vydává vypadá jako velice zdatný výkon taky dně to je věrám na svém místě a bych říkal že to též je nejlepší kontrolní hledisko pro všechny výkony které v této oblasti člověk dělá si že ho to nenamáhá a že ani neví že to dělá tak je to správný jak mi to začne namáhat tak on si zavrhne další přístup do toho věčnostního centra protože jakmile je zmožen zneklidněn hará nejist mu chybí základní předpoklad jak může začal ta další sílu a další inspiraci z toho středu ještě tady dotaz jak to udělat materialistický zrození lidmi zde a že je to klišé na působilo vůbec nebo nebito o nějaký účinek tak bych řekl takhle v tom případě když mám před sebou člověka o kterém předpokládám že a nebudu tak když jim způsobem vůbec moci působit tak to dělám abych přesto co bil do míry jak je možné dal než způsobem že se hledí dostat na jeho způsob myšlení a jeho matriky způsob myšlení přistoupit na něj jako na hru jako na hru terou hijo herec který hrajíc jiného než čím fakticky je ano a jenomže to hraji to hledím způsobem že to dělám jenom kvůli tomu jako ježíš kristus když šel za opilcem ano že kdyby byl nešel s ním k tomu džbánku vína se opil by nebyl ochoten ho poslouchat čili jsem u něho samosebou sem to přeháním nesmím se degradovat nějaké jsem prostě na jeho stanovisku a a hltám nějakou hru která vyšší smysl no on to nepozná protože jakmile zaujme jeho stanovisko tak nepozná kam dát tou svou party políbím a si ho mu odvést můžeš si odvést člověka odkudkoliv kam chce je otázka si jak se tam bude cítit na tom jiné bití a které není zvyklé že si to rozmyslet jenom by to dovedl příliš daleko ale zaručeně ho ze odvést ale musí si pro něho jím že začne hrát