Karel Makoň: kotouc-M01-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

by ten se opět po několikáte vracím k době ducha a za své jako vždycky jsem přesvědčen že to řeknu tak aby se zopakovat nevím jestli se mi to podaří nemusíte pomáhat a kdybych něco řekl ne jasně tak se přihlásit nepřímo to pasivně kdyby říct k tomu ještě nerozumím zatím opakuji něco z toho co jsme si řekli aby mně bylo dobře rozumět tak my jsme si posledně řekli že život ježíšův v celku je symbolem symbolem nikoliv jenom životem ale symbolem toho co máme dělat jestliže si řekneme že symbolem to znamená že nemůžeme ho napodobí doslova nýbrž že musíme ten symbol si dovedl dovést vysvětlit pro každý konkrétní příklad případ našeho života že v každém našem životě ten symbol se musí individuálně použít nemůžete pouzí canovi formálně tak jak je podán nýbrž jak je žit námi jinak si ho musí třebas pro sebe přivlastnit starý člověk na ve střední letech jinak mladík protože každý sesty a jinou zkušenost před sebou a za sebou tak když panna maria se připravovala k tomu přijetí ježíše do svého těla bych tak řekl nebo tomu zrození věčného života v sobě tak se připravovala čistotou čistým životem zase by bylo nesprávné si myslet že to musí být jedině bezpohlavní život kterým se můžeme připravit to není pravda ten čistý život panny marie to je symbol zrovna jako dejme tomu ta touha židovského národa po mesiáši je symbol symbol naší touhy jestliže někdo třeba touží po něčem zcela světském neruší vůbec po mesiáši tak prozrazuje nám že je svým způsobem připaven k věčnému životu protože svým způsobem horký je schopen to že to není schopen toužit ten nebude ani o světských věcech na světské i a prosíce věci ten nebude schopen toužit ani pro věci duchovní nedělejme si naději že někdo kdo neví svého bližního může milovat boha kterého nevidí a to platí tedy otec za nedosti za ke jed by mohl se věnovat věčným cílům kdybych ve svém životě nebyl schopen ho plně žít a plně se mu napřed věnovat jenom tíhne a všimněte si těch svatých byla pěkná řada před námi všichni to byli lidé kteří byli vytrženi zprostředka života většinou že ano málo který čátku byl v klášteře ty obyčejného moc nedosáhli ale takový svatý augustin který žil plným životem anebo jiný že ano ti většinou dosáhli daleko více protože rozvinutý život uměli toužit uměli si tento svět milovat a to byl důkazem že budou umět poznej je to lepšího milovat také to nové čili nic si není to z toho jste milovali tenhleten svět a nebo že ho ještě milujete to ježíš kristus neměl nikdy nikomu za zlé protože první zázrak udělal v klidné kde se opatrní chlastal kde se zírali opíjeli proč ho tam udělal aby ukázal na abychom to dělali samozřejmě aby ukázal že na takové místě lidi opravdu se chtějí vyšší přichází také se svým způsobem vyžití napovídat že jiný způsob vína jiný způsob žití že je to obdobný způsob vyžití ne stejný ale obdobné že to je ale kategorie těžší že je to pořád touha správně řekl ramakrišna že při svíce můžeme třebas krást a nebo číst v nadávat tu že když si s svítíme to znamená světlem svého rozumu a s ním citem učíme se věnovat ničemu cela světskému ale můžeme se také věnovat věcem hoví ale neumíme li se osvědčit v tom malém neumíme se věnovat než bych stoprocentně světským věcem neplní li řádně své povinnosti ničí lidem není naděje že někdo bude kdy bude plnit vůči bohu proto si velice vážím lidí kteří dovedou své povinnosti dobře plnit a nemají vůbec páru o duchovních věcech že ty jsou na dobré cestě třebas celý život nepřijdou na to co my tady říkáme ale jsou na dobré cestě mít věříme li život je věčný ne ale kdo eště jenom chytračili novou uleví se nemají poměr vůbec k ničemu kladný pro nic neví než pro věc žádnou jenom pro sebe aby se dobře měli pohodlní žili ti se vůbec pro tuto duchovní cestu nehodí či takhle musíte chápat ten symbol čistého života čistý životě něco je takový život ve kterém se po něčem touží po nějakém ideálu se touží to nemusíme znát dál panny marie málo který nový člověk v moderní člověk je schopen tohoto ideálu protože nevěří na boha ale třebas je zaujat nějaký dílem třebas nějakým vynálezem nebo nebo pořádkem a nevím čímkoliv nebo službou rodině zbožnosti no to je nesčetné ství možností tady by to vyvolat by o vypočítat ale každý takový člověk který za ničím de těch pen jít za bohem ten je schopen za věčným životem nikdo jiný takhle musíte chápat symbol čistého života tím bos správné přípravy panny marie a člověka také čili jsem tomu dříve říkal život lidský musí být stylizován to znamená nesmí se volně bojovati životních koryt ech a teče tam se aby člověk nebyl tam vítr tam plášť aby něčemu patřil aby pro co žil například když někdo je může vznikem a žije pro svou hudbu li vše mu to to je správný člověk který je blízko bohu jakéhokoliv umění když žije pro svou rodinu ta je blízko že ano protože on vychází sám sebe k tomu před tu který miluje on ze sebe vychází proto bych nepovažoval lety věci dlouho ještě ani na duchovní cestě za zbytečné že člověk totiž nemůže náhle odejít od toho co miloval ničemu novému to jsem málo komu podaří a ježíše se tomu to podaří tak pak samozřejmě jestli spojeno veliké utrpení protože to všechno ještě nevyrovná v tom se ne nemá tam bylo ne úcty v tom světě ještě aniž si to uvědomuje ho tam této boží a něco máš splatit právě tím co do toho vložil li totiž vkládáme do do všech událostí které žijeme sami sebe a ten v platí tam a my s ním musíme nějak hospodařit čili budou seriál takový to život tak aby to způsobem čistý život a my si samo sebou ním eště musíme promluvit potom podrobně tam či necháme poradit pány ježíšem jako máme formulovat jak máme na jít tak zatím si nám poradit ještě pannu marii když potom mělo konkrétně dojít k tomu zaslíbení a když tomu došlo tak pak se tam vyčítáme že panna maria se prohlásila víc nízkou liškou boží a přestože nevěděl jak se to může stát že by mohla porodit toho to dítě to znamená my žijeme pro něco ještě nerozumíme správně tomu těm hlavní příčinám proč pro to žijeme myslím láme třebas i když jim pro svou rodinu jím pro své děti nebo pravíc takového že žijeme opravdu pro ale tam bůh dobře věk jsem to kolikrát čandogja upanišády tady citoval že pán bůh dobře že je to láska k němu on to li to ještě vůbec nevíme proto ježíš kristus řekl komukoliv cokoliv uděláte mně jste učinili že ano co to udělí nejmenší bratřích mých jím jste učili to znamená že matka miluje dítě není to špatné to výborná záležitost ano je to výborná příprava my musíme umět přirozenější a celou ší toho přirozeného života ji tam tomu panu bohu nemyslete že věrně něco zbytečného toto je prosím klášterníků nebo indický způsob ašramu lidský způsob myšlení který nám lidem kteří žijeme ve světě nemůže vyhovovat protože je to život který zima milují může vybrat jenom jednoho který se pro po ten život hodí a ostatní musí odhodit jako nepotřebné kdežto ježíš kristus nehlásal cestu výsadní pro jedince nýbrž ten hlásal pro každého tu cestu do je dopracuje od tíže kdo pracuje a obtíže nedo zahálí a není obtížen proto se jeho cesta vůbec nehodí cesta ta se hodí jenom pro ten věk když lék je nucen aby se uživil pracovat kde nic ne tíhu toho všedního dne ve kterém si stěžuje že tam nic není než to všední ale mýlí se protože on může ten svět posvětit a ten denní život posvětit to si kolikrát říkal to jenom opakuji dneska by to bylo ucelené tak jestliže ta panna maria řekla služka páně že je tak tím myslela že dříve dokud se člověk připravil i takzvaný čistým životem tak mohl přitom sloužit v sobě ale teď po určité fáze aby to mohl pokračovat dál sobě sloužit nesmí musí sloužit bohu toto potřebuju vysvětlit čistý život může být ještě službou bohu čistý život jakéhokoliv druhu nábožensky zabarvený může být vsunou sobě esejí věk se být například čistý proto aby se dostal do nebe aby získal pro sebe život věčný tak je to služba sobě a ne bohu on to nedělá z lásky k bohu nýbrž z lásky k sobě a to je mu dovoleno a to je čistý život na úrovni na které je umíte bude vám to ti neumí o ni nemá větší poznání o není souzen za svůj neznalo tam neznalost zákona božího omlouvá jinde před zákonem světským nese omluveni když neznáme zákon ale tam u boha sme omluveni čili jestliže on neznáte zákon dáte dál nedostal se vývoj a touží jenom dostat se do nebe dostat se za do věčného života k tomu říká jak chce zachovat si život ba a dělá všechno možné aby si ho zachoval třeba chodí po lékařích aby si ho zachoval to je všechno nejlepší pořádku na něčem mu záleží a tento život je svým způsobem symbolem čistého života na úrovni jaké žit bláto byl velice vejíti život kdyby se dostal kousek dál svým poznáním rozumíte mi tady musíme jinak hodnotit člověka který nic neví a jinak ho nedílně neluč něco víc a je proto vám říkám nepřejte si to modlíte to je velice závažná věc záva zavazující když byste to viděli tolik že byste opravdu nemohli no tadyhle ani pravdu celý rovnou jít tou skoušce s tou dostala opravdu sklo která je toho více velice málo tak ale jen momentu když člověk chce zrodit že ze sebe zrodit ten nový život zde na světě ne nějak po smrti zde na světě tak musí dělat další rozhodnutí nejenom že bude čistý že udělá všechno aby žil věčně k životem ale že udělá další krok že tomu věčnému životu bude sloužit že mu svůj život věnuje že mu svůj život obětuje že bude dělat všechno co ten život věčný si od něho bude žádat asi tak jako od matky která v sobě nosí dítě si ustavičně ten nový život žádá její krev její dech jejího její všechno její že o to se pojí li ta matka s tím novým dětem takhle se musíme svůj život podílet jestliže s tím věčným jestliže chceme ze sebe zrodit krista a teď se ocitáme v bodu vy to mohu konkrétně navrhnout děláme tohle děláme to myslíme tak nemyslíme tak že ano to se a mohu to samozřejmého říct podle to a to dělám ne a nebo mohu to zabalit zase do symbolů ne a vám se tu výhodu toho prvního to první sice velice zavazuje ale nelze říci že by se to ano všeobecně sledovat protože je to konkrétní osobní výklad dotyčného člověka který to přednáší je to jeho přístupně citátem třebas prosil nějakou fází je to možné ale je otázka je si to hodí pro toho druhého kdežto ježíš kristus tuto cestu nikdy nemodlil ten mohl cestu symbolického výkladu a byl si přitom dobře vědom toho že každý si z toho vezme právě to co se pro jeho úroveň hodí a listy to vysvětlí špatně jak jsem vám vykládal třebas u svatýho františka asi si že místo aby budoval líčí chrám budoval zevní chrámy když to takhle úplně křivě vysvětlí nic se nestane nekone do tomu vnitřní budování s nějakým spojením dostane a to spojení není výrazem úly která se mu stala nýbrž to spojení je výrazem přípravy kterou nutně potřeboval dopřejme člověku přípravy nebuďme nedočkaví nýbrž je to o věčné zápolení bych tak řekl a nedočkavost netrpělivost tady nepřináší růže netrpělo způsobuje neklid který nám nedovoluje abychom stanuli ve věčnosti to je jediná věc která ruší člověka to je to čemu se říká starost starost bych definoval jako neklid klid to co není neklidem to bych jako starostí li nazval jestliže je toho například směřování něčemu za ničím že tak to není stalo dejme tomu vám to řeknu o nějakém příkladu ten setník který se podklad elíšem tam tím v kafarnau že ano a nového těch se nemocného služebníka a říkal pane uzdrav ho a ale nemusí tam ani chodit protože vím že máš takovou moc že že že do řídit a stane se to ježíš na to pochvale říkal takovou víru jsem neviděl on starost tento setník svého svého neměl stokrát toho služebníka neměl o něho starost měl o něho starost bych to nenazval stav i on byl jist že ten služebník zemře když mu ježíš nepomůže a on tedy šel s naprostou jistotou za ježíšem to není ten druh starosti nepatřičné staroti který tady pranýřuje nýbrž to je správný způsob starostlivosti a to byla řek bych taková jistota že ten ježíš jestliže tosim potká zaručeně tomu služebníku pomůže to bylo vidět z jeho řeči tak jestli ale přitom to mělo všechny znaky starostlivosti zevní ano no se stala moc toužebná aby neumřel ale takováhle starost je požehnaná taková proto jsem vám říkal před vlnkou že dovoleno aby mu první fázi staral o sebe dokonce zno abyste chtěli být čistý nebo se kali dobrou tu proto aby se to tady nevěčné života to je první fázi dovoleno ale teď jakmile máte ze sebe zrodit to ježíše krista tak to nestačí kdybyste s tím též pokrm chtěli dál tak ani krok neuděláte najednou se od vás chce dalšího zroditi před tím stačilo rozhodnutí výbuchy tak pán bůh ne do nebe a to mohlo uspokojovat a to je způsobovat radost že to do jistotu že to tak bude že kterým tak je tak říkají že je tak bude ale teď začíná vám poznává že toto nestačí podívejte se mam to není případ dokud to a to jsem vám říkal že to nestačí na tom bohatý mládenec který také vod mládí dělal dobrotu s žil ctnostně a ježíš tím nebyl spokojen určité fázi člověk odroste tomuto způsobu života svatý pavel to krásně názorně slovy i říká když jsem byl jiný jedna se jako dítě ne a tak dále se dospě nemohu se nehodíte a podobně a tak také je duchovní větě je oblast je ství a dospívání a o tom dospělosti a a zralosti tak co to je být služkou páně na jedno to znamená jsem tím svým životem ctnostným sloužil sobě a teď si uvědomuju to a to žili útoky budete tía toto řeknu obyčejně teď si uvědomuji že to hřivna se kterou nesmí patřit pro sebe ten úplně nov způsob myšlení přeci pro vás ne se na to dlouho připravoval pořád vám to melu do kolečka abych vám to nutil do mysli a neví za nemá že se tímto oženili abyste to považovali za svou myšlenku a o to nebylo cizí aby tady život nepovažoval za svůj či abych si nepodpořila pro sebe nýbrž aby si hospodařil hospodáře pro tu věčnost to znamená tady na úrovni se chce aby člověk měl hodnou dávku lásky k bohu kdyby on ji totiž neměl tak nemůže pro toho hospodáře hospodařit bude bližší kabát myslí košile než si ten kabát jiné vyšší vlastní zájem než věří a věčný zájmem vůbec nerozumí ovše v úradku božím přeci a on tomu sloužit jako ten dostal hřivny od toho podařený odešel nevěděl co s tou hřivnou se oplácí na vmýšlí on si byl neděje om to tu hřivnu vážit a ne pro sebe nýbrž od toho hospodáře a jak si musí být teď od určitého okamžiku vědom že na ten život musím rozmnožovat musím násobit umocňovat ne pro sebe nýbrž pro pána boha že musím věci dělat vodáka dobře proto že si to on přeje že jsem v jeho vůle na to myslí že to je hřivna kterou mám v ruce místo na kterém jsem je hřivna prostředky duševní téma spoj s tou hřivnou všechny lidi kteří poslouchají nebo který které musím posouvat svou hřivnou a tak dále všechno dohromady je to činím co činikoliv pro sebe nýbrž pro pána ano tak takhle je to symbolicky ničeno to je velice obtížná obtížný převrat tohleto lidském životě protože musí se s tím myslel že my jsme se za tím vším obohacoval i v první fázi když jsme žili třeba čistým životem v tom ježíši slova smyslu to nemusel být na bezpohlavní život ale čistý život na spravedlivým životem třeba ne tak tenhleten život byl s níž bohu více méně sobě samému ježíš to byl život třebas pro okolí pro mou rodinu že moje rodina to jsem byl taky tuto proto se touží rodině protože to bylo to byli moje zájmy rodina moje je to moje zájmy se na to hleděl jako že jo svého jsem to přivlastňovat a proto tedy tento způsob nestačí ke zrození boha v sobě jsem opravdu nikoho ještě nezřel do velice dobře ona ne povinnosti vůči rodině protože to byla jeho rodina či státu protože to byl jeho stát a tak dále či spočinete byla jeho společnost jeho prospěch aby ten spojité co dál třebas jeho kapsa dokonce a tak dále to nesli tak izolovat prosím to modlitby i ideální důvody jsem nikoho výměně že by se byl setkal s bohem nebo že by byl aspoň sebe zrodil ježíše nikdo z nich a to z toho že nenastal u něho tenhleten převrat kdy on se stává služkou jako ten který brala na hřivna ten přestal sloužit sobě začal sloužit tehdy rozumovat tu vynucováno boha proto hospodáře a do je tažení nevíme si tomu je dobře a to potom že u třebas konkrétně do těch jak vám slibu na těch případech se to dělá ale zatím bych chtěl tadyhle chvilku přestat protože potom jsou další to ty k potom přihodí kroky tohleto krok který se nesmí vynechat samozřejmě když jsem to kotě li vynechat tak nejste schopni nastoupit potom další krok který znamená vy tom co je mého otce a zároveň byl by podán tomu svému okolí to je další krok krok daleko vyšší neko těší než tenhleten rybka právě a tady rozvádím ale vám to ještě symbolicky kousíček rozvedu abyste to dobře pochopili tam pochopíte se tím mastí myslí ta panna maria začla ze sebe rodit ježíše to znamená tehdejší pomalinku v něm začal růst víte to je asi tak jako kdybyste najednou zaměnili svůj život za život toho ježíše aby se jako kdybyste si řekli není u svůj život žiju život ježíš žiju život kristus tato touž a říkám konkrétně jak je to myslím jo tento způsob myšlení totiž člověka hluboce převádí nebo prudce převádí na druhý břeh je tomu život který žiju nebude to život ježíšův jestli je to život ježíšův pak žiju tento jeho život a pro tento jeho život to dělám vite jedeme si je mi rozumíte moje to přes jenom trošičku ještě symbolický a je to těžko pochopit vím ale opravdu je tomu tak kdybyste si byli vědomi že nežijeme svůj život te obrovský pokrok myšlení že je to život je vám to si říkám symbol ště její že je to od boha dané a proto nemáme právo a tak dále a jsem družičku říším a tyto pokročil dneska malým pokročil kupředu a říkal no trošičku jinak jak se odvažuji a když to tak jestliže tedy člověk se předtím snažil o čistý život pro sebe tak vůbec si ani nevšiml protože to nevěděl že to pro sebe nedělá nýbrž i toho naší vůbec si nevšimli že chce láskou boží že nežije jako ostatní lidé že žije jinak že je to tažení boží oči to vše to definoval ale nesmysl si začal poznávat boha kdokoliv totiž nežije životem naprosto uvolnili kde si dělá co bych chtěl toho napadne by byl se obětuje nějakému ideálu a vznešenému nebo neučenému takovému co považuje za ideál ten začíná dosti hluboce poznávat boha rozumíte poznání boha není že jsem něco zjeví poznání boha je že se na jiný to je že se nám a jiný způsob myšlení a na jiný způsob vidění je si ale i způsob jednání když ten člověk začne žít čistým životem svým způsobem při tím životem tak mohu tvrdit protože jsem tento stupeň překonal že tímto způsobem jsem poznával boha a tímto způsobem o miloval že mně dal tu možnost dal tu sílu abych vydržel se dva ten svý ideál a ji do nemyslí že to dělá pro sebe že v že bych v tom vydržel kdyby ho nepodvoloval bůh on ho chytá tímto způsobem ano čili on zkušenost se ten člověk za sebou zkušenost z láskou boží jenom že neuvědomělou zkušenost on neví že je to bůh který ho táhne ano zrovna jako jsme si říkali pořád se časový a upanišády manželem že miluje je když miluje svou manželku otec není že byl je když je se dělal pravým nemůže se dítě otec nebo matka nýbrž miluje to vím že též to bůh bůh ve vědomí naše činy i jeho myšlení a jeho čili v dovídáme které na rozhodující že nemáme to na věci vůbec nic nemění on to ve vědomí on nás máš nechěl o každém našem týče důležité čili on taky již nás dávno s vás kou tahle že nám dávno ídva zkušenosti o sobě on tak i vy jako radostí más na pln že my plníme ten svůj program který nevede si ideálem a svým zatím pro sebe nevadí na tom prvním stupni nevadí ano bych prosím vás tímto chtěl dech nitě jako odbavit názor nebo námitku že musí na jakém poznalí sebou to poznání je dlouhou dobu temné i když se z vás zrodí ten ježíš malinký tak ještě s vámi nemluvte nemluvně zase není poznání které byste byli říct tady je nebo tam je ježíš kristus sám řekl že vám někdo řekne království boží je zde nebo tam nevěřte mu ten vás klame to se nedá umístit to je soustavné tažení jestliže například ramakrišna se dostat do určité fáze vývojové kde ve všem viděl boha tak viděl správně viděl že ten bůh vopravdu působí v kostce která lze potom oltáři i v tom kameni i v tom v blátě i v tom zlatu on tam svůj způsobem působí tak jak mu to dovoluje oportet ve kterém on jsem manifestuje a jestliže ten člověk svůj život stylizuj jeho pravě když nežije jenom volně nýbrž míru jeho tak dovoluje velice mnoho zasahovat pánu bohu do svého života protože nastupuje za široký cesty na cestu úzkou mrse se vše tu usku neví kam to de že a o to je jeho přinest na jeho myšlení zásvětí že to neví že si myslí že je to pro něho bude mýlí se a je to pro něho nikdy nebude protože ten který odhalí můj pláč pravý i iii i ten nebude smrtelný žádný smrtelník neodhalí plášt dosti nedokoná nevstoupí do nepoznal bez mrtev jenom to nesmrtelné se nás dostává poznává nesmrtelné jenom že se k němu dostat je velice obtížná záležitost protože musíme celé smrtelné mu obětovat to mezitím a vás tady pomalý hustých učím jak to smrtelné obětovat prosím to ještě ta panna maria v daleko od toho obětování které tého jsme byli svědky na kříži to nebudu paletě aby se křižoval naopak a bůh je aby se nezrodila ježíše indeo úplně opačného než se křižovat ten ježíš se zrodil a byla konec byl ukřižován víte ty jaká to dlouhá cesta rodí se to a pak to ukřižován ale je to věčné přestože to ukřižován tak to je jsemli bibli třeba všechny odhali tak abyste viděli jenom že jak říkám ten strašně zavazující a kdyby to říkal člověk zodpovědný tak by se ti jenom vždycky tolik nakolik ten člověk stačí to praktikovat protože se ke li toho víc tak ten dotyčný ztratí důvěru ve schopnost touto cestou jít a řekne si jako učedníci tvrdá je jeho řeč a nechá toho kdo to poslouchat podalo to poloha ze voni právě to řekli že nebyla výši aby to mohli poslouchat aby se mohli podle toho zařídit a tak říká ží do prošel nějakou fázi a se o tom kolena poučení by ho poučoval dycky tak aby neuznal v něm dojem se to nedá praktikovat protože vím zatím musíte to věřit ale žádný stupeň vývoje se nedá praktikovat silou lidsko nýbrž jenom dokonalostí vědomí o tom že mám to od boha že se to hřivny od boha čechy so proti který při tom užít svou hřivnu boha jsem jiný kdy nedivím největšímu zázraku který to udělal na tomto světě je vůbec ne podivil zázraky pána ježíše protože vím že že je to všechno hřivna od otce on se netajil tím že to není z něho že menší než otec a že nic nedělá ze své vůle a že učedníci mu byli posláni od otce a všecko co dělá je vůle otcové dáno do svatý písmena psáno že to tak muselo se stát a podobni to naplní tu vůli otcovu nic víc a my také máme naplňovat vstupuji otcovu to je všechno co máme dělat jestliže jsme ochotni toto udělat naplňovat tu vůli tak ona to mu všechny prostředky ten základní smát to je tento život ale ještě to posvěcení k tomu se musíme odhodlat a on potom když to odhodlání bude správné stoprocentní a opravdové upřímné tak nám k tomu svůj cíl osvícení a všecko jsem tady napověděli dvě že totiž a musím povědět leta bych na to nezapomněl že to bude do li malinko skok ale jsem říkal že ten stupeň ve kterém člověk potom je v tom co je jeho otce a přesto je oddán svému okolí že to je stupeň vyšší který se nedá dosáhnout bez toho mezistupně narození ježíše jak tomu máte rozumět tomu máte rozumět tak že jestliže se narodí v člověku který ježíš protože ten člověk mu sloužil protože mu odevzdal svůj život vymýceníl než zase stal sluhou toho života který se mění narodit na rozhodnutí že se stane sluhou ano to nového s tou novému životu že mu bude stavu a očím u taková se ten život narodil tak to narození jednu vlastnost ze které neslevím že to je moje zkušenost a o všech který šli přede mnou a jsou daleko víc než a výše se nelišíme je to křesťan nebo in nebo mohamedán si jsou příliš ka totéž poté větví podávají že v koncentrovat život narodil ten musí být v tom novém životě ten musí v něm být ten si nemůže pomoc tažení to znamená on za tuhletu milost že se v něm něco narodilo on musí být v tom co jsem v něm narodilo a ostatní to nechápou proto se ježíš kristus stal svých a dali pak nevíte že musím být dyby to asi nevíte jak by to musíte vědět že a musím být v tom co je mého otce jak to měli o vědět to může větě jenom ten kdo to zažívá ten kdo to zažíváte míře v tom musí být že si nemůže pomoc čili kdybych chtěl být něčí nyní tak ho to naplní takovou velkou nespokojeností a myslím že se s ním setkáváte i vy že jste nespokojeni že nejste v tom tak jak byste chtěli být že bych chcete být vidět že jsem ve vás něco zrodilo nového že chcete být v tom novém v tom věčném životě prosím to není sobectví to byste si kdybysi dobře návod a v tom pozor to je tohleto vnitřní zrození to je to vaše poznání které máte když si to poznání nesmíte přestat jako vědění běžného typu to je závazek a to pořád říkám vidí toho moc pozná téže to závazek k to je závazek to vám nedovoluje žít tak jako s nežili předtím a kdybyste se předělem donutili jít jako před tím než se těl vrátit tak tam je to s ním božského že o ovládáte se souvislou nebo znatelná se naladíte a podobně že ano je to takovýho zavraždí ten se tím způsobem víte to to není možné teďka právě si dopisu litery by se mnou v koncentráku a který se nějakým způsobem zpronevěřil tomu svému ideálu a nemůže se mu spoje věřit a nejde mu to který by se a druhý dobytek a zrovna tam řítí se li to nejde se musím vrátit na tu cestu a taky mohu říct že bych se nemohl zprotiví protože ten závazek jako dejme tomu když ve mně kolu ne a dýchám tak je tak je tak by to váží k tomuto životu když se ve mně zrodí ježíš tak je to váže k tomu vyššímu životu to je tomu se nedá zabránit ale jak vám říkám dole daleko mojžíši je to potom je všech o pochopitelné to synovství které zažívali že kristus v jordáně zase bylo ho zavazovalo i čemu lněném než to že al předtím to jste viděli do najednou kázal věc ta se učitelem to byl závazek to poznání ho zavazovalo ne a ta smrt na kříži nezavazovala ta zavříti víc neboť on musel se snad ducha svatého to největší co mohl udělat že poslal ducha utěšitele na se o to zavazovalo to pořád člověka zavazuje nemyslete osvobozuje ten vstup do věčného života tím způsobem jak si to představujeme že tam budeme hledět na pána boha a jeho svatý nýbrž že budeme zavázanýma se škrt celým vesmírem a vám to pořád tady říkám dneska byste vzali pochopit proč tomu tak je pro tenhleten vnitřní zážitek proto poznání proto vědění které jiný chatrči vy násobku ano jsem byl tak ničemu nezavazuje nutí nikdy násobit když ji naučí ale tady jak se toto naučit a tomu žít dělat a bych ještě něco na dál když například se odhodlat žít spravedlivým životem tak věřte mi to když se proti tomu o tom em nemáte pár podobou prosím při tom jenom se tedy s podaří životem kvůli pánu bohu ale liství v klidu svědomí a že to že vám prostě z toho že máte takový sví bože užít spravedlivý životem že je to vnitřní potřebu máte a žijete jen ti moment žít spravedlivě a nevěříte ještě vůbec na pána boha to vám to bude dělat za zlé a takový stav se se často krátká a říkali sice nevěřím na boha a jsem ale se dopustil a špatnosti co jsem nikdy předtím neudělal vidím cítím že to musí nějakým způsobem oči ale teďka před tváří toho iša barvou bude věří se právem který b na boha věří jak to říkám těla aby ho to boha mohl věří abych to měl kdekomu mohl se vzpomínalo někomu získat rozhřešení to skutku a zjistiti od něho co bych toho platným udělat abych to činil ne nebo mi to říká spojí ty to musím ochoten uvěřit říká on na místě božím je to služky nediví takhle jednají naprosto nevěřící kteří se dali na úzkou cestu i prostě jsou nějaké tažení aniž vědí jak jsou tažení bohem kupředu tou cestou po které dejme mi na my říkáme že věříme na boha a von to vůbec honosit neříká a on se toutéž cestou a takových celá řada čili jestliže panna maria žila celý ten život to své mládí takovým čistým životem protože to přikazovala jej víra tak volejte si na slova ježíše krista ne ten kdo mně říká pane pane ale do líčí kazy otce mého temně miluje ten je můj syn ten je můj pravý učedník ten dělá sleduje ano a ona bezhlavě plnila aniž dělá proč protože nařizovala její víra příklady boží a dostal jsem takhle daleko tak myslím že by se teďka mohli slyšeti tedy jak by se to dalo uskutečnit to narození osobně to to je můj na a jsem to tady několika lidem radil ale nějak to nemohu všeobecně chvat když se připravuji třebas tím životem čistým nějakým zůstávali životem něčemu nevím eště k čemu třeba ani tak vždycky mám naději jednoho dne začít s tímhletím úspěších ty řeknu že to obrátím stojí za mnou totiž ta moje síla snahy kterou jsem do toho vložil a tu sílu toho lze toho uskutečňování třebas spravedlivého života který je si způsobem čistý život seřizovat smysl že tuto sílu vloží najednou do rukou boží jenom ten stupu jenom tu šťáv jenom ten výsledek toho jestli mi to najednou popadne a řeknu pane bože tou silou prou jsem uskutečňoval svůj praktický život spravedliví třeba nebo snažil se o uskutečňovat touto silou nástupu ji do tebe proto silou odevzdávám svoje vědomí svoji mysl svoje city všechno pro co jsem dosud žil všechen ten svůj ideál se odevzdala aby si ho přetavil ta řeku byla říkám a jako věřícím lidem aby si ho vzal bižním dal to chtěl aby si z dělal třebas aby sis ho vzal a moc nic nevrátil rozumíte aby prostě když jsme umaže modleních a nedělal směl široce věk a třebas zbavil této povinnosti který jedno ale to dělám ruku kdyby aby to odevzdal být to odevzdal z toho důvodu že těch i milovat kytici jak íbyl v těch milovat protože pamatujte si že milovat boha znamená to dokáže jenom ten toho chce milovat když ho nechcete milovat a se nenaučíte ho milovat že ho ale chcete milo na slona učíte a pak mu dáte co vás napadne a bude to to pravé co jste mu dali hlavně to musí být opravdu dobro srdečně dáno bez předsudků a bez skrupulí a bez zábran že ano ten mu to ale to v pořádku a protože mu ale nikdy nedáte jenom to co on do toho vložil nýbrž vždycky mu dát ještě něco to co jste si přitom přivydělala to znamená vy mu nikdy ne že dáním drží vot který on tam dál nýbrž to jste vy ho vy udělali také z jeho pomoci samosebou tak proto mu dáváte zrno ženou hřivnu a víte satí tato krk že se vám za to že jste množili tu hřivnu aby se jim může hlavně tím že se mu dílo nevzdali bez náhrady bez stopy padá vadit že neuhnu daleko více rozumíte a že najednou se vás objeví úplně jasněji nový život než před tím takovýmto způsobem se postupuje takže když jsem se třeba abych mluvil o sobě dověděl že existuje nějaký druh vnitřní modlitby kterým se můžeme spojit vědomě s bohem tak jsem si říkal a dovede dobře pozor tady máš možnost ty pomocí tohoto prostředku vejít do boha jsem říkal tady máš moc se soustřeďovat na boha nikdy n tady máš možnost ty člověče pomocí tohoto prostředku přejít do boha a vono to šlo protože to nebylo nikdy duchovní cvičení nýbrž v tom prostředku jsem viděl zase ne ničí ale boží pomocnou ruku jsem měl tady ty dáváš do ruky prostředek kterým mohu k tobě jít a mohu protože je to prostředek od tebe jsem uvěřil že je to prostředek jeho nemu jít ne se to moje cvičení moje duchovní modlitba moje činnost ale je to jeho milost která stavem sklání jsem nepohybování chvíli o tom že je to opravdu on který se mi projevil tímhletím prostředky že mi to dává že jsem v nemůže jinak projevit neříkal sem nějaké zjevení nebo poznání a vlivem toho se poznání dostavilo rozumíte mně by opačně jsem na to se než jak vy byste chtěli tady vám chtěl říci jak tomu rozumět co do chudoby ducha tuhletomu to tady bylo že tomuto symbolu se jak to symbolizuje chudobu ducha když slově žije svým světským životem tak fakticky který vůbec se jako ve na to aby měl to nebo tamto tak fakticky žije bohatě je ta na se být boháčem s není třebas bohatý v očích lidí ale zažije bohatou proto bohatství prostí tohoto světa jak ježíš kristus se to k tomu posměšně říká to je to o poklady ten ničí a lupiči kladou ne to esra poklady on takový to poklady střádá každý zná si takový to poklad sádře klad dorůstá dospívá do do do člověka který může být společností nějakým způsobem k něčemu a tím také může si založí tuti třebas domácnost a život pro sebe může být to ono a tak se může společnosti cítit svůj a může mít se vlastní věci ten veliko je život bohatého člověka i když očí o ritam jiných lidí není bohatý ale je to symbol bohatého života kdežto člověk který kde opačnou cestou to znamená kterých tento život nebo aspoň ze začátku něco z něho obětuje nějakému vyššímu kdy a říkám se zda se to bohu idál věčnosti tak ten naší náhodnou přimějte si že třebas ježíš někdo je do posedlý nějakou myšlenkou třebas láskou někomu zamilovali tak nemá myšlenky na nic jiného to znamená on je myšlenkových divoce točí okolo toho milovaného ne a o to převzato čí okolo svého něče zjednodušil ten svůj život že ano a tedy i způsobem chu či než ten který zatím jenom stáda a shání o všech koutech je našel milovaného nebo svůj něčem se je svým sem učí než to dobro rady a tedy o dohled a takhle si takhle se to uvědomte je je to s udál to žení bohatý v tom smyslu jak vám tady vykládám to výs k tomu bohu a proto bylo možné aby bohatý zacheus se dostal k pánu bohu jde o ten nebudu bohatý tím způsobem jak je to špatné jak to to na to nevyhovuje na této cestě a jak se jako člověka vzdaluje protože jsem nestaral o to jak to bohatství navíc nýbrž on například do naše umyl ochoten i to bohatství pozbýt a jestliže a dostane do fáze že například dejme tomu mám nikom rád tak jsem ochoten proto komnaty pozbytí vo nebo svůj majetek neoděného věnovat a tak dále a ochudit se nějakým způsobem on je to přijít a myslím že to je cesta kterou nastupuje dříve nebo později každý člověk aniž ještě věří v pána boha a tím se připravuje které milosti která vyplývá chudoby ducha že se připravili ke království božímu blahoslavení chudí duchem ani neví jak se tam rychle bližní a teď kdyby si někdo zamanu kdyby nikdo zamanul třeba soustředit se na jednu myšlenku a kdyby se mu podařilo všechny ostatní myšlenky zahnat a jenom na jednu myslím soustředit a celou vahou tedy bez mezer a naší na malinkou kliku sto podařilo tak ten člověk by se a takový duchem pro tu chvíli že by opravdu něco poznával co před tím nikdy nepoznával tady je právě nebezpečí třebas dáte na ty ne ale a ta jogy je když do takhle bude dělat a když tedy ideál a tady by skýtá ten dech nebo takže najednou spadne do takového stavu aniž bude vědět jak na zažívat stavy které tím nikdy nezažíval a poznání do nemít te budete a ten ale bude přeci jenom něco znamenat že bude přímo poděšen a se také stalo a jsem u vliv těmi lidmi kteří v pravdě tuto oděla se tam chodí za nimi lidmi lidi že říkají a se dostalo takové a takového stavu se tři nevim rady ano to vyšší duchovní stav se dostávají protože se protože se ochudili chodili se o bohatých týkajících myšlenek totiž my si ani neuvědomujeme když od boha zůstáváme svým myšlenkovou sílu kterou potom těkáme po všech možných končina mysl ani neumí mi to sílu upřeme jedním směrem co je to za násobení tohoto toku když on se spojí ještě ch nitka které byly rozumování na všechny strany najednou věren pramen silné lano které nás opravdu tím způsobem újmu je o tom původci tohoto lana daleko víc než pouhá nic a my se normálně ve svém vědomí setkáme jenom nitkou své mysli a najednou tady setkáme provazem mysli neboť jsme ji uctění li neboť nikam zaměřili a nemusí to být ideál duchovní v lovit ideál hmotný například dejme tomu sochař o takový jakým příkladem kdyby pro to co dělá se tak zaujal tu sochu cest dělá totéž tak zle že by přestal vnímat okolí světa jenom by teta a hleděl by je bych mysli tu představu toho třeba člověka kterého do toho kamene se dostat tak by zaručeně měl hluboké poznání víte mluvili kdysi zrodem to byly ve vyslaný šch socha dům francouzských který žil nedávno celkem ještě do jsem v jeho muzeu abyste věděli taky které jeho sochy ovšem ne celé jeho dílo a tak a ten říkal svým přátelům že bez této hany nemůže být protože ono nejde o to že on tu sochu udělá ale že do toho vloží sama sebe se toho vložíte se tomu obětuje že se osvobodí od toho vědení kterým je sám v sobě když musí v sobě patřit víte kdo přestane v sobě patřit ten se teprve poprvně v životě přesvědčí o tom co je to sobota ta je nám velice blízká ale protože stále nějaké formě a nějakým způsobem sobě patříme to šli smyslu třebas ne rodina tak ne vlastně podobně tak proto nejsme svobodní jakmile přestaneme sebe patřil ne patřit svému ideálu tak začínáme být svobodní a tam tíž začíná svoboda někde a v svobodě obrovské poznání obsaženo které sice si člověk nemusí vždycky vysvětlit jako boha jako závan boží velikosti ale vždycky je to něco co vnese do života nový prvek něco se v něm narodí víte jsem si tady o tom mluvili dříve říkal že se tomu kosmické vědomí že do toho spadli třebas takový umělci jako volit men kirkegárd skal a že ano nebyli to malý duchové protože dovedli svým duchem ničemu se stoprocentně věnovat tím se osvobodili od sama sebe nemyslel přitom vůbec na pána boha ale to je dílo které potom dále vykonávali nabylo tolik na kvalitě že celý svěsil protože oni tak do se snažili ze sebe vyjít k tomu se reálu se jim považoval se osvobodit od sebe sám sobě jsem ti největší žalářem a žalářníkem zároveň nikdo je tam než vážili š jsem žalářem i žalářníkem kdyby toto pochopili jak jak se to v násobí mezi sebou že ano že se jsem žaláře v žalářníkem že si mohu otevřít sám tuto klec a mohu tak byste přestal říkal že je třeba k tomu nějaká zvláštní bylo to vaše záležitost to si můžete zařídit a proto ježíš kristus mohl říct kdyby těla tento život věčný měla by ho není se v nějaká předehra žádá ani třeba chutí že li se byli tak využil měla pět mužů to byla jediná hledala jeho a tím se a že být může i ona se a to si nesmíte nikdy myslet protože vy jste tím zářném byste tím žalářem nikdo jiný není míří pán bůh ten nás tahle jemu jenomže ne nemůže to dělat proti naší vůli protože všechno svůj průběh a my mu stavíme lás a samozřejmě že se tam dávají v evangeliích podrobné rady jak si počínat my člověk udělá rozhodnutí svůj život zasvětit službě bohu jak si dál počínat to je tam krásně řečeno říká se tam přesně se přes věže jestli je to vůči nevole dělej to k tomu aby se přesvědčil že je to účinek my dokonce dáme prostředky aby se přesvědčil o tom že tohleto to je rozhodnutí je rozhodnutí správné že chceš totiž svůj život věnovat třebas bohu a proto tam rovnou je napsáno v tom evangeliu kde se mluví o tom navštívení panny marie tam psáno že ten anděl rovnou řekl a pohleď tvoje příbuzná že ta taky byla ve věku kde že na nerodí a ona je v tolikráte a tolikráte myslící těhotenství i se na ni podívat a přesvědčí se že tyto zázraky se její ano a panna maria šla navštívila alžbětu a je nevírá a že ani na zaplesala neboť po můse v ten nový život a tím že se vzdá přesvědčili víte proto mi to tady dělám se vzájemně přesvědčujeme abyste v nás ten nových vod pohon se taky víte nemyslete si že je to jenom pane povídání to se opravdu trošičku be a bych chtěl k tomu rozvaze že tam celá řada jiných pouček dělej s tím co že by byli dělím co můžeš jenom abys to zachoval že ano tak před chybě tam příkaz toho herodes aby se odebrali na místo svého dostane rodiště podle otce že podle josefa to tam mělo tři odebrat co to znamená že jsem musel ten josef i ten osvícen na rozum se musí podrobovat rozumu běžnému který mu káže aby se odebral na místo kde se narodil že tam bude ste čten a po prstem že hrozilo že to tak nemá být co to znamená co to znamená ten ten symbol to znamená neopouštějí v této fázi obyčejný rozum ten říká jednu dobrou věc rase k místu svého zrození buď jako nemluví buď jako martě pokud by sám se nevrátí dostat neo zrození ani se nic sebe nenarodí novýho to je velice důležitá poučka prosím vás to ne my to tam pomíjíme tam totiž každé slovo sedí a si nemůžeme něco vynechat a ještě mi to že kdybyste byli neocitli v tom betlémě v stáji tak to takhle nedopadlo to muselo dopadlo zrovna takhle takhle je to předepsánu ve starých se betléme betléme nikoliv nejsi nejmenší s z městských neboť z tebe narodí a tak dále to bylo o něm věčně no ten obyčejných le v tom betlémě to lidské tělo je to nejdůležiější musíme vycházet toho si sme vážit musíme žít ano tenhleten život toho zvířete lidského to je to co mně musí zahřívat první chvílích a co musí dát možnost se vybila výši věčným životem z toho zajetí mého že ten věčný život v jste ten všichni máme kdybychom ho neměli bezhlavě domů tak je mu je můžeme dojít by oděli jsme odděleni nikdo z nás ale jestliže máme pocit oddělenosti tak je to zaviněno tím že on ten život do nás prýští a nevcházíme s životem o my hospodaříme s tím vypíši jako se svým ale máme s tím hospodařit jako s tého nemá vracet se do někdo duch považovat to co vidělo za jeho že je to tak a to znamená vrátit se do betléma a ke svému zrodu neboť i s vodou jsem dostal do jeho i se ten hluboký symbol jeho betléma říkal jsem vám totiž že ten život nový se rodí pomalu a že to je dynamický způsob že je to stav který se vyvíjí že rození je stav to není místo nebo tak něco to stav a ten stav svou intenzitu svůj sílu svoji přednost podle toho jak daleko se dostal a kožní to taky do toho vložili samozřejmě ale proto začátku je ten stav velice mlhavý velice zřetelný a bych se mi asi zbavil veškerého rozumování a veškeré záštity tohoto světa tak je mi tam ukázáno že by to bylo nesprávné že bych přišel opravdu o život že bych nedokončil tu svou cestu protože ještě kdy jeho budu muset i když se tedy že narodí se utíkat do tohoto světa utíkat se o pomoc do tohoto světa protože my se musíme jednou pro dycky odnaučit považovat něco co je pod námi na něco co není od boha že vo který je poznám život rostlin zvířat okolnosti ve kterých žijeme zcela světské okolnosti které duchovním životem nemají zdali vy vůbec lids po leč no ty jsou od něho nic se nemůže stát bez jeho vůle a právě proto musíme umět ze všeho čís a dokud to nedovedeme těm věcem musíme pořizovat tím způsobem jak nám to velí náš rozum protože ten osvícený rozum ten těch pohneš velice málo kolik v povstal víte rozumí v joze svatý nedostalo navštívení anděla by se mu řekl li do o víte ne nebo se narodí to bude smí a tomu stačilo ale více těch osvícení není v tomto obobí není přísnou osvícen posvátný anděla aby odešlo do vy a a tak dále a to se asi věřil v a řím že vystihne měl vidí taky nepotřeboval ale to samo o sobě by člověku nevyplní ty četné mezery které vnikají tím že musím žít mezi lidmi a narážet na různé situace které musím by řešit bych se neděl a rady jak je vyřešit ale již vím že vám rozumová na boha za tím jediné tak nebudu ho zavrhovat do dnešního rozumíte to je velice důležité tak jsem to myslel že totiž není že dělat skoku říkat tak smažte da rozum všemi teďka cit nebo k čemu jsou jen všechny moje zájmy to není pravda nemohu najednou opustit protože tíhou a službu bohu jsem v nich se vymohl čas do práce protože jsem měl o tom zájem a vnikla za abych tím sloužil bohu nemůže se těžké ze a že toto vůbec pochopit jak je to možný a budu se třebas zážitku předstihla žílou ží bohu a budu to podati sobě mu tam hledět své uspokojení třebas nabýt z toho co tam dělá ale ta sejme tomu naučíme si budu v dobrou vůli ten pracovalo rozlišovat více staré dostavuje jenom určitým stavem duchovním a čím byste stav je tak tímto poznání pro ten způsob rozlišování je snazší tak to ne to se vám potřeboval říct abyste asi neodhaloval zbytečně těch prostředků kterých ještě budete nutně potřebovat protože všechno je vám dáno dispozici víte jak se kál svatý frantiek asi vy když přišel dlouho poměrně na to že týral svého své tělo že mu dával co mělo a že o pořad za osla jenom ale nakonec světem osel plní nutný a že ho nesmí dát a ho potom dál netýral že by bez něho nemohl jít ježíš kristus správně ukázal že ještě nepředou smrtí na kříži a na oslátku ještě tam rajtoval na tom zvířeti lidským ano a kolikrát sice okázale ještě mu ukázala i večera no kam se mají zastat nahá na to tam oslici přivázanou to všechno mluví o lidském těle ho lidsky ocení a tady zasahuje lidské a tam ještě co říká a ukazuje ideje poslední vaše večeře na tomto světě a kde se bude pro věnovat voda v káně a hle v tělo páně to se ještě pořádně za asistence lidského rozumu a na lidského toto lidské umírá teprve na kříži tam je ho zapotřebí ho lidského nějak pro ježíš kristus pláče a to lazarem tam se ukazuje lidské přeci tamto to vyprázdní silně protože on přeci víme že si co by na něm plakal o klidně říct to viď on přeci nemůže měl pít a proto říkal jinde ale on na zapadá potože to byl jeho přítel to výslovně říkám protože měl k němu osobní vtah ukázal že tyto vztahy nesmí být pošlapán že nesmíme od kopce přátelé a tak dále říci jsem na dně povznešen si zatím sám s pánem bohem to je nesprávný způsob takhle šel ten nepochopil ty tou cestu ten by se byl možná hodil někam do ašramu a tak by si byl mohl vnitřně dos dospět do velkého zasvěcení ale nakonec by ho byli z toho mu vyhnali a do ukuli by ho aby to uskutečnil v praxi ježí životě je sice to říkal že rozdíl mezi vnitřní dosahování a mezi se ještě jednou vrátí uvnitřním dosahování a ježíš kristus tam také radí i spůsobem života jak vnitřně dosahovat že a že je totiž napřed dycky předchází vnitřní dosahování před zevním se nějakým způsobem disponuju třeba čistým životem abych mohl vnitřní trochou ale i tím toho nedosáhnu ani zevně pokud neudělám něco co přímo působí na vnitřní uskutečnění je co nového něco zvláštního něco výjimečného a když to neudělám sám z vlastní vůle tak se to přihodí zkrátka někdo padl třebas podle ke se říkal ty paní že anděl víte li kristus když to není dělala sama tak se ocitla pod vlakem o tom bychom neměli čekat nebo když mi to sám neudělal a jsem to si v koncentráku pozřou toho gestapáka to na to vyslovení katy hm měli sami zákonitě za tím stavem jít to znamená jestliže jsme do věci o do se ideálu investovali svůj život když se do toho vložili svůj život pak máme právo říct žíti rozumně zase z rozumu kte hřivně kterou jsme bože dál jsem je to vlastní čáti přidal ne jsem do toho vložil svou vlastní vůli kterou zatím a a to jsem na hospodařil tím způsobem k své hřivně ano a proto mám právo to odevzdat nečekat přijde nýbrž i to odevzdat a protože tam v tom přilíš by v tom podobu tíže dosáhli přitom že nemůže přijde ne jakmile mu to chci odevzdat on přichází totiž to je to v tom nemůže být v tom nemůže být v tom znázorněno oni ty li chodící fakticky který hospodaří s těmi divy byly kdykoliv ochotni odevzdat rozumíte musí být ochoten nikoliv hospoařit pro sebe nýbrž pro něho znamená být ochoten kdykoli mu to všechno odevzdat to jsem opodál a tak přitom jak hospodaří dělá rozhodnutí že mu to jednou odevzdám a je úplně nám tedy si budu myslet že něco mám po jeho jakmile a dojem že že pro něho mám třebas pocit lásky a říkám nenechávejte ho planě rozplynou nýbrž hned tím dětech bohu že ho obětujte ocitla dosti obětujte pocit žalu obětujte právě tohleto budu moderně zvlášť obírat přitom blahoslavil kající a kam se toho budu detailně ještě vším a aby to dělí jak se to obětovat ale opravdu když to sil kani nebo svou radost nebo cokoliv odevzdáte tak vono to přestane mít vaše a přestane to mi na dva víc a od vás ono se pane prostředkem terý vás odnese němu hřivnou která způsobí že se další milost vám danou ano tady pořád opisu jedné mouchou pravdu že kdyby ty člověk chtěl sebou odevzdat můžeš a více jist že by se mu odevzdá že on nikdy neodmítne zdali pak otec když ho poprava si chléb hodí po něm kamenem že ano když pádné boha o věčný život nehodí boha s kamenem nýbrž přímé vaší žádost a tím více přímé když opravdu odevzdáte přitom sama sebe to je víc než ctít činí život to je v tom své spojeno odevzdání se něco opačného a něco velice účelného v tom smyslu bohu milého bych tak řekl spásy plného nebo v tom se nech to nazval čili takhle duch to je to není třeba jako komplikovat že se taková jednoduchá nada tak své vysvětlil do tkalcovství ne když v ke prožívá je řekl to chtěl tomu složité nedávno tak si z toho je vyberte nemyslete si že něco napřed musí zaplatit než žete vstoupit jestliže se tam praví neodejdeš odtud dokud poslední haléř nesplatíš tak je to míra takhle že jsem a ještě hlubinou si že vysvětlil a to není čas se vy to celý svět by si to že je to vrátit tam je napsáno a deska vyžitím daleko jednodušeji je tady milující bůh na to i za pomineme jestliže jste ochotni se celý odevzdat tak není jisto byste mohli dát zavadili jsme všechno pak je tady jenom milující bůh který vás přímo čili my se mi to rozhodnout dávat halíře nebo cokoliv máte k dispozici ani to rozumnou dát sebe a tím jste všechno splatil že v tom našem ranci je všechno překvašeno a všechny vaše přednosti tam že obsaženo nic víc ježíš kristus správně řekl nemůže dát víc než svůj vlastní život a to sama předčila že když se takhle to odevzdala že to mělo hned o boha ten alenky že tady mám námitku nikdy by se člověk odevzdal ale nemám k tomu to sílu na jiných okolností větší sílu a tak a tak je tomu a právě proto bych vám radil jednu věc předčasně se vzdáváte rozumu rozum váš dneska potom jsme si šel věděli být poučen o tom že je rozumné a správné ještě k tomu bohu a stačí že je to rozumné a nemusí být žádné okolnosti stačí tohleto hluboké uznání rozumové že není s rozumější na světě li se vrátit do otcova domu to stačí a žádný okolnosti nebo hlásáno roli jaké to byl přímo jako ti v tom koncentráku prosím vás když ti moji přátele a zlem to by příklad ne když ti moji přátelé že li tři na slamníku na boku nemohli se o a v tom dělali tu koncentraci a měli vysoké stavy poznání jak je to byli příhodné stavy a vy jste si že umřou rozumím říkal rozumím říkal jsme na huntě budeme mrtví mimo říkal žádný osvícení do nervové nic takového se nestalo po jeho pána boha to byl vracet smrtí o líčení aby ho pro stačilo k tomu aby ten rozuměli kradl správně a myslím že my podceňujeme to co máme od boha dané že by po celém všední nejběžnější vši okamžik dneska ptala jedna paní z budějovic vratani kterému je spisy a dělat i tu větu si velice od vážím ne že to ohlasem napsal ale že do toho vnikla tímto způsobem že říká jsem vděčno za to je s to předvedla proto že dovedu si vážit nejvšednější ho okamžiku že pro není všední okamžik ke by tomu tak bylo jestli mluví pravdu tak je to jedinečný pro svatýho není všední okamžik ten nečeká bude mít nad vylíčí okolnosti dokud si řekl dokud se říká za určitě okolností jsem schopen začít nejsem schopen nikam se nedostane ne to říkám ale jakmile člověk říká k ty nemiluješ ustavičně može a pro a jsem pověstný v tobě tak je to vědí pořádku není okamžiku kdybych nebyl povinnen není okamžiku kdybych byl méně schopen protože ty udře utrpení okamžik by měl méně rád že tím momentem dělat že nemám kdy vůbec rád to není vůbec rozhodující rozvíjí je tvoje láska to vyšlo nešel být vědom toho tento oděný činitel a jestliže tady ta je tajemný zárukou jeho dobro ty jeho milosti a jeho svatosti ze které mohu podílet tady je symbol toho svatý josef jeho rodiště byl betlém ano asi tak to tam jak o tom moři nezáleží prostě musel se vrátit do svého rodiště ano a jsem vysvětlil ten symbol tak že osvícený rozum to je ten josef se vrátit k se mu běžnému rozumu nebo když se spojí osvícený rozum je to vysvětluju rozumem běžným aby tvoří jednotu a nejedná jeden proti druhému tak pak to může dospět k tomu narození jinak než vám tady říkám není to dostupné pouhému zdravému lidskému rozumu že mám bohu již od něho všechno máme že máme do otcova domu kdy jsme něho odešly když se byl marnotratnými sliby a dcerami že se máme je to rozumné tento z se musí spojit s osvíceným rozumem který třebas někdy ke mně také promluvil a řekl je to udělej tohle dělej ale kdyby se měl neska spojeno jenom na ten osvícený rozum kolik bych to viděl třebas někdo ma králi vodě řekl jako tomu doma dělat to je málo v těch minulá by se dověděl rady a proto musím spojit rozum světský s rozumem osvíceným a považovat ten světský označíme toho osvíceného rozumu za součást jeho když totiž když je nestavím proti sobě tak usnadňuje tomu osvícenému přelévat se do toho neosvíceného takže nakonec není rozdíl mezi tím osvíceným doví celý kdyby někdo kdyby kdo například dejme tomu měl vykládat nějaký božský věci nějaké symbolické věci kterým by normálně rozuměl a kdyby se ho někdo na to ptal jak je to s tím s tím symbolem tak ten dotyčný primitivně z ducha který z osvíceného rozumu vysvětlit ten by byl jenom tehdy schopen to vysvětlit kdyby splnil tyhlety podmínky kdyby uznal svým rozumem kým rozumem že ten dotyčný se ptá oprávněni první podmínka když toto uzná že to oprávněné za jeho temnota své oprávnění tak jestliže k dispozici osvícený rozum pak učiní něco jako co bych jako spojení toto lidské vůle vší vůli která je obsažena v tom osvítilo ano či ne to spojení vlastně s bohem a to nedosáhneme bez nějakého vlastního také přičinění na jakého vlastnho souhlasu jíte tento sousto lidského rozumu se roz se rovná to vlasti panny marie tak se tvoje vůle chlad rozumíte se to vysvětlí nějak tím musím souhlasit když tím nesouhlasím tak se rozvoji můj lidský rozum do toho božího požehnání a dohromady to nikdo nedá to je první podmínka kterou musím splnit a druhá podmínka když se nesmí chtít vědět potom o toho lidského rozumu jak to s tím symbolem je to nesmí musím potom ponechat tomu osvícení protože jestliže je to a do jaké míry je to bez vloží aby se to vysvětlilo do takové míry to osvícení nám bude dáno druhá podmínka a za třetí nesmím si a to nemusí mít začátku schopen jít si myslet že jsem ptá člověk nýbrž že se tady pomáhá bohu aby se projevila že to on který mi klade otázku a že je mu odpovídá že je to hra lásky v posadí do toho musíte přímo za vlastní ale to je způsob který dovoluje člověku aby bezčasově okamžitě se ocitl jakémukoliv druhu poznání ano bez krátce říct ještě jednou o blahoslavenství chudých duchem vyvodit z toho plastické závěry pokud se obecně dají vůbec vyjádřit a přejít do dalších doslan ství tak kam stačí ča tak především jakmile si zadíval opakuji tohleto život ježíše krista a to v tom nejširším slova smyslu ho vezme ne za ježíš ježíš ježíš v život považujeme i to co bylo před ním dejme ta naděje židovského národa ze které vzešel potom mesiáš nakonec takhle vezmeme život ježíšův a prodloužíme ho ta jeho smrt na kříži tím že působí i nadále duchem svatým utěšitelem takhle pojatý život ježíšův nebo život ježíše krista budu teď vykládat bez narážek na něj nýbrž jenom tak i když bude nutně zapotřebí tak ji učiní nýbrž budu přímo vykládat taková řek bych pravidla o kterých by vždycky toužíte a všude i tam jak jsem teďka byl ovšem mají to máte no nevýhodu že se podle toho beztak všeobecně nedá jít jelikož každý budete pravidlo rozumět jinak a proto ježíš kristus rád užíval obrazů aby do takové míry do jaké míry někdo obraz pochopí mohl ten obraz sledovat a tato míra pochopení mu byla zárukou že bude zjednána určitá rovnováha mezi poznáním a mezi uskutečňování toho poznání čili to co obyčejně nám největší potíže a pochopíme ale neumíme to uskutečnit kdežto pochopíme li vlastní řek bych náplně nebo vlastní inspirace třeba podobenství ježíšovo tak sme jenom nepochopili nýbrž nezískali sílu uskutečnění to je ta zvláštní věc když chápete věc která není symboly tak ji můžete pochopit pouhým rozumem když chápete věc která je symbolická duchovně symbolická tak ji pouhým rozumem nechápete kdyby je chápat chápete vyšším smyslem nímž v němž je zároveň obsaženo to čemu říkám sílu k uskutečnění toho co jste síla uskutečnění toho co jste pochopili to jednolitý je říkám neplní ale částečně na obsažena čili když třebas jsem pochopil smysl tohoto života nikoliv v nich ne takovou inspirací tak jsem zároveň nabyl sílu začít začít neskončit ale začít to uskutečňovat to co jsem pochopil tím se liší ho toto pochopení poprvně mém životě od čeho ostatního sem předtím pochopil poznal že je to úplně jiná kategorie pochopení tak je to jiné učení tohleto co vám tady předkládám i ty se snažím abyste to rozuměli a v tom pochod abyste to chápali je rozumově ale o to minimální co se pro vás může učinit daleko více je daleko víte užitečnější je to co pochopíte z vlastního nitra z vlastní zkušenosti a tak na základě mého pochopení toho co jsem zatím pochopil ale tím zvláštním způsobem o kterém tady mluvím si dovoluji vám vysvětlit tuto chudobu ducha ještě jednou takhle vždycky se tam vyskytuje v tom životě nějaká snaha která neodpovídá běžnému způsobu života takovému prostému běžnému způsobu života tomu způsobu života který míří k vyžití na tomto světě a ke smrti nýbrž je to snaha která míří třebas za poslušností mohu nebo za vyšší spravedlností bez ohledu na toho člověka který se tím řídí to znamená vždycky jenom způsob života ve kterém je středem zájem o věc a nikoliv o sebe samého tento způsob života je zárukou že