Karel Makoň: kotouc-N01-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

tam se podle toho nejlepší je tomto životě zrodí sebe život věčný a nenachází zemřít na vode ji od sem tak ten svatý ode tedy se zařídil podle hlasu vezmu bych k tomu chtěl říct proč utekl třebas do egypta před ale ne se zažít zabývám jenom tím herodem zatím tak byste správně řekl že aby byl vzdálen tomu rozumu který takhle znamená aby nepodléhal jeho vlivu nedat na něj řek bych tak kdybych to převedl pozice místní do do toho symbolu vnitřního ale myslím že tím to není všechno vysvětleno my totiž dobře víme a jsem to tady několikrát předtím říkal že ten egypt pro židy nebyl místem zasvěcení ten evy pro židy místem plných džbánku protože když byli v egyptě tak jediné čeho je jim tam nedostává se nám vždycky dostávalo v čem měl vždycky do to byly plné vánku ne hodně chleba li dobře známé ty pánové dobře ke byli ty svoje otroky a těch stavbách nebo ti kteří jako otrok ještě nebyly a mohli se klidně stát protože by byli ty stavy nikdy ne nedokončili kdyby lidé se tam byli neznali na ty stavy my můžeme předpokládáte to byl statisíce litery na tom pracovali že si nedovedeme bez techniky na představit že by se to bylo vniklo to musel být statisíce lidí a kdy i tam začli muselo pracovat tak musel celý egypt na pracovat celý egyptě musel dobře živit a toto povědomí v nás musí zůstat že když si ježíš kris tyto s uchází o egypt nebo utíká do egypta tak je to z toho důvodu a jedině z toho důvodu že člověk dělá aby na dělal aby tady se byl upozorňoval že je člověk nemá dělat základní jednu chybu kterou je ochoten dělat že hned začne se postil rozumíte hned začne nevim jakékoliv askeze dělat všechno chce z lámat přes koleno najednou ono to nejde jestliže vám to řeknu jenom tak kdyby byl kdyby ten ježíš byl zůstal v tom palestině s klid předtím herodem že by ho nenašel tak bych byl trpěl mou protože by byl neměl ty plné hrnce jako se xcvi tam ti ten svatý odezvou padali dobře našli zaměstnání a mohli o dobře krmit rozumíte člověk musí být opatřen chtěl začátcích velým nechci říct blahobytem ale veškerými potřeba mystickými proč kristus říkal hledejte království boží a vše ostatní vám bude přidáno a opravdu musí být přidáno jestliže ježíš jestliže ten josef hledal království boží a v této době se nehledá jinak že se hledí zachovat to co se nabylo ten způsob hledání který se doporučuje této úrovni tak je mu přidáno to že chleba že čím by uživil ten věčný život čím by ho zachoval mu všechno přidáno je to samozřejmě přidá také jemu který to se tam taky neměl přitom zle při a taky na nikdo se zní není zle protože báli o to království boží hledali klálovství boží jeho prospěch třeba i přidáno to si se že je to strašně do chýše ho předána kopyto a když to takhle kompletně všechno vidíte tak to víte zcela správně ani tam ani jedna mezera ještě dál když ovšem se dověděl o tom že herodes se tím zemřel a že nastoupil jeho syn ale byl stejně krutý jak víme z našich záznamu jako jeho otec tak se toho zalekl a neodvážil se nastěhovat do rodišti ježíše krista do betléma že něte si že se tady pomalinku uskutečňuje to co ježíš kristus potom hlásil naplno syn člověka nemá kde by hlavy sklonil výlety svá hnízda a svýho tam je tvá doupata ale ti člověka nemá na této splatíte místo kde by mohl složit svoji hlavu opravdu hutná člověk nemůže hne začátku vycouvat dokonale z toho takzvaného vlastního nýbrž jenom o kousek dál kousek dál to je ta pozice tele tam dvojnásobně označena na tomto místě že místo herodesa mladého nástupce na osudu zase potom rozum ale není to přeci ten kladů vodní velice důležité toto pochopit a ježíš se nenastává lidem rozumu duchovního že ano nebo řízeného do místa kde se narodil nepatří k tomu narozen do míst a rozum na tomto světě tam přestává patřit on se přestává a při totiž pomalu my si myslíme že najednou přestaneme břehu patřit je pak nemíti hlavu a nebuďte z toho nešťastná a nám ježíš kristus dobře ukazuje že napřed se převtělovali betléma nazareta a to nebylo na jako sebe a rovněž nám tam napovídá ten nebezpečí rozum neumřel jestli si myslel exist myslí že když si zachoval pro tento králů věčný život že si zabil herodesa mýlíš se svého nástupce který je který sice smířlivější v tom smyslu že nemá koloběh všechno je to by to to mohl na to měl právo ale nemůže se spolehnout že by nezabil i to co co by mohl zabít protože on chce zabíjet poradím se zabít oni se dostal na povel v svatýmu jenom případy tak ho zabil bezostyšně protože je to v jho krvi kdyby tento rozum neměl tuto vlastnost tak nikdo z nás neumře na tomto světě nikdo by neumřel kdybychom měli rozum svatýho josefa ze začátku a potom ježíšův tak nemůžeme zemřít tak tady na tom světě podle stávat z mrtvých tady budeme živý věčně tady byla živa věčný život ale protože ho máme tak on nám radí ten věčný život rozumíte a i to vadí v tom kdokoliv jiný to pořád vraždí ten věčný život a tak tohleto myslím je vypořádání hrodes ano ještě bych se vrátil k tomu herodesovi ten herodes to je totiž ten dosavadní rozum který nás přeci nikdy neopouštěl to je to jeho kralování bez mezer jsme se řídil rozumem dosud a jeho kralování nemělo žádné překážky prostě co bylo rozumné to bylo rozumné a k dispozici všechny rádce na tomto světě jako měl do ten herodes hle zde zval mudrce že ano hned mu řekli ano podle toho se tam měl narodil to hotovo si vikara vysvětlovat a kdy sám ho nemůžeš najít tak tam posily týrán a on je to prozradí tak to je asi vysvětleno tak správně že ten rozum to chce těžit kdyby ani nemohl zabít toho ježíše tak no chce těžit tak řeknu e chce mi z toho užitek sám a samozřejmě když přijde na na tomu názoru že ten malého ohrožuje no toho zabité zabít ale když by islámu tu může být také ten případ že byste mohl mít užitek tak to všechno co my tady vykládáme dělá pro svůj užitek čili to je pořád chtě herodes který vám říká je rozumnější trase o život věčný a ne o život pozemský to je taky ještě hrdé tady myslím na zadní kolečka tady mi tím na život věčný před tímto hlasem nezbývá nic jiného než utec do egypta to je být od něho vzdálen tím k tomuto způsobu myšlení musíme být vzdálení tím se nesmíme totožňovat jsem říkal že je to trpěno začátku ten herodes ještě rané i tímto způsobem myšlení je tam krásně nesežere při tomto způsobu myšlení nemůžete dlouho na duchovní cestě existovat kdybyste chtěli ten život věčný dítka pro sebe je trvale tak se na určitém stupni zastavíte a ani hle vás nikdo dál nedostane vy musíte toho heroda zabít tam taky řečeno jak se to nerozbíjí ten do zabíjí nejenom ty že se narodí ten ježíš ale víte ježíše odejde do egypta on přesto není svojí působnost nebo svoji funkci nebo svůj účel a proto umírá jeho jeho účelem v jeho existence bylo zabiješ toto účelem to dosavad beztrestně dělá v každém živ utrh víte kolem sebe zabydlíš se za tím protože nikom se nerodíš ot věčný to je zabití ježíš a nemyslíte je to opravdu nezabít vně za každý momentem života zabíjíme ježíše působíme pouze stavíme na stanovisko toho na nesto je bez pan tak jak to říkám by se že se ustavičně nás narodí ta věčnost se ustavičně rodí a takhle nechtěl ještě vykládat to bych taky chtěnou takhle vyložit ale tady to není to prostředí nemohu to ostatek protože tomu takhle je tak vám musím prozradit že my musíme co nejdříve přejít na lásku k bohu to to to byla láska k sobě která nás nutí abychom šli do věčného života a my musíme přejít na lásku bohu a láska k sobě to je ten to je definice kralování heroda kdy si to krvácí herodesa toho rozumu nemůžete lépe definovat to si nešel se určit lépe vysvětlit ne že je to láska k sobě láska k zachování toho pomíjejícího co tady mám o nic jiného to není to takhle budete vašeho tak porozumíte proč musíme nejde ho začít zabíjet a když ho zabijeme v tom že nebudeme stát pro sebe o tu věčnost nýbrž z lásky k bohu tak jsme na správné cestě ovšem vím že toto je těžká věc a ta láska k bohu ze začátku je tak malá tak nepatrná že se podobá lásce toho a celá který byl platí rady za byl toho ježíše jenom že pochopil ne nemůže to zabil aspoň svatýho jana křtitele a my vy začneme jak si myslíme milovat boha nebo začneme to dělat z lásky k bohu tak hyneme taky na této úrovni že protože se nám nepodařilo zabít ježíše tak trpíme a smíme se s tím že ta věčnost být dobýváno z lásky k němu uznáme to za správné o to uznání máme a to je vše ten rozum plíce poznal jako ten šel že království toho nového věčného života není z tohoto světa a že tedy ho vlastně neohrožuje tento svět a to království to a našel že vlastně se nic nestane že o nezabije on ho trpí vedle sebe teta prvotní ten začátek lásky z naší lásky k bohu tak to vypadá na to pane tak detailně vysvětleno víte v tom evangeliu s to nemůžeme li přát vysvětlit kde to je tam ale tam je to všechno víme z i okolí které se potom měli nevidím a bych se ještě bych teďka soudnost a myslím že to je vysvětleno a musel těm svatým přimkl řekl jsem vám že na jedné straně to narození ježíše v betlémě způsobí zrození nových duchovní vlastnosti které nejsou ještě tak živi tak obrany schopné že se nemohou uhájit před rozumem který je ustavičně informován z tohoto světa o ničem jiném než co by než otcem o čem oni proti tak to není ten se napřed ho o něčem co otcem o formální být nemohou kde jsou příliš malé to znamená o ničem jiném než otcem jsou formální o nic o vyhání rodiči žít a že by měli by zachování že ano ale ty ani tuší to se na chystá neví to by se po izolovat majákem že celý večer opravdu to je velice zajímavá kapitola a velice poučná pro nás kdybychom se mohl poučit o tom co si musíme dát všechno líbit a co si líbit nemáme dát si ještě při přestati vzpomínám jsem tam zapomněl říct kdybychom se postili jak jsem tam začal říkat před tím abychom zůstali u mu tam v tom betlémě nebo někde poblíž třebas mazala nebo tak nějak a nerozumíme tím do toho egypta tak by to mělo ten neblahý následek že by se přesně navenek dostalo něco co by bylo ještě dlouho zůstalo skryto tím začnete pocit tak najednou uvolníte v sobě duchovní síly které byste nebo asi titíž ote uvolníte osobě nikterak jste dávno ještě neuvolnil rozumíte když se normálně krmila marně li tak to zůstane všechno latentní skryté ale ty síly se uvolní a tím že se uvolní a zůstanou vlastně na místě tak proto je může herodes zabít rozumíte a kdybyste kdyby nic toho netekou daly to aby zabil to by tam byl š kristus vstal tak ho taky zabil tvam jasný o toto bylo zapotřebí tam nekonat k tomu to je velice důležitá poznámka jsem zapomněl pro byste řeky se nám to stačí a jsem si na to spoléhal ale to je důležit tam vědět tak opravdu těm svým králům tak rovinou že to vyvolá nové vlastnosti v tom člověku tak to to zrození ježíše tak to ten následek že ho to to jeho vědomí spojí s tím s čím dosud vědomě spojen nebyl aniž by si stěžujete že nemáte vyzvati mi máte styk s bohem že nemáte styk vnější šem ponor a možná že si silen právem ale jestli to je tak jak to říkáte tak je to způsobeno jedině tím že v nezrodili v sobě tu schopnost napojit se na to prostředí ve kterém tyto světy se mohou projevit kdyby například věk miloval boha třeba jako víru v tento teďka zemřel roku šedesát osm tak by se napojil nejenom na boha jako on se napojil ale na pojmy se i na to vyříkat který za ním šel na objevit strany protože cílů my se napojujeme na obě strany my se napojujeme zase jenom láskou jestliže musíme na sebe a věřte mi to jsem poznal většinu následovníků a vanutí že my se na sebe víc nestis nebyli uvolňujte tamti a širosti vyčítali těm ne vámpravím těm takzvaným světskými kdy lidem že nejsou správně rozumí se protože nemyslí na věčný život a to je tedy to se nemohli opravdu napojovat na nic něho než na sebe v tomto způsobu myšlení to byla základní chyba to to myšlení ale jakmile máte příležitost bezstarostně beztarostně podškrtávám bezstarostně o někoho nebo něco se zajímají nebo pro někoho něco dobrého dělat bezstarostně a opravdu dělat to tak jako by to bylo pro pána boha protože boha nepoznáváte a potřeby je toho poznávat a potřebujete s stýkat na bídnému si najdete nějakého nehodného hříšníka a s ním jednáte jako se zástupcem božím že a tím způsobem se dostával e ten do toho spojení s bohem i hříšníkem a vědět strany víte tímto způsobem jedno a třebas svatá terezie že ona měla vždycky nevhodné nebo nehodné o vědní neměla štěstí ani na jednoho spojení a všichni to byli zvrhli rýpavými výtek to by se dalo zpověď samozřejmě ta si napojit na to jako pořízena tam v ději špatné věci proč vám těžkosti to stejná povědí ale ona si s nimi poděla tímto způsobem ona si jimi dala radit protože v jejich očích ten člověk který zpovídal tam byl vůle boží a posvětí v tom navozování u samozřejmě byl tam medí přestože ona věděla že je nehodný to ona věděla ale bez novosti to nemohlo stát aby tam nehodný povědí byl asi viněn nezasluhoval přírodovědné a při říkala ty tam takového zpovědníka tak ho tam dělá povídal jsem vždycky to ne jeden jediný následek že buďte člověk se obrátil se ano nebo zemřel z jiného se nestal ano ale nikdy to nestalo v tom stavu v jakém tam do své přišel nikdy ne a takový to vliv například páter pius na ty nešťastní ky na ty hříšníky nikdy od něho neodešli takový jak tam přišli a to byl jenom páter pius a jestliže my anebo a opravdu k němu jdeme opravdu k němu jdeme kdy si to nenalháváme když opravdu za ním jdeme a ne za sebou za svou sebelásku víme opravdu k němu nemodlíme od něho takoví jsme k němu šli a jestli jsme odešli tak máme důkaz že jsme k němu nešli rozumíte mně čili jestliže ježíšův život je znázorněním toho co se s námi správně dít tak tím že se narodí v nás věčný život tím se okamžitě na pojem na všechny duchovní síly které jsou tak zvaně mimo nás říkám tak zvaně mimo nás že my době rodičem vnitřní síly si dítě k tomu indové říkají a vnější návod moc nějakých zasvěcenců a někoho kdo tomu rozumí nebo tak vesele vůbec žádného víží a oni je to přechod jedna jedná ve jenomže to že použití a že tomu že ti zneužit dokonce využít a podobně tak on se napojí na tuhletu úroveň ze které dostal hned odezvu to znamená ne trestal posilu to jakmile opravdu kde k bohu okamžitě dostává všechno co potřebuje jestliže potřebuje svaté říkáte védská jestli potřebuje jiného na perou čí ono se budiž říká se to že to byli ti to není možná pravda si myslím že to není pravda on se usuzuje podle toho že přijetí dál rozumíte ten takový věno duchy vysvětlení se kterým se můžeme jako větry že se s ním totožňovat to není rozhodující ale rozhodující že se v ty dali ti to je rozhodující ale ještě byli při ti ve to není rozhodující záži byla pořád náhoda a si myslím že zastupovaly všechny duchovní síly které od věků existují vůbec a působí v tomto vesmíru a že to byl symbol spojení s tou silou duchovní traduje osvobozena která prošla tímhletím životem a je svobodná ježíš kristus tam to znovu dokázal při promění na hoře tabor když se tam setkal s eliášem a mojžíšem že celá tato duchovní síla minulosti za ním stála i přítomnosti to byli ti svatí tři králové jenomže ta komunikace která existoval teď mezi tím není tím ježíšem a mezi těmi svatými tím těmi králi a potom lidí že eliášem později na hoře tabor při tom promění ježíšem to zase úrovni daleko vyšší v tom takovou monika se rozumíte i tady vám pořád ukazuje dokazují se vám ty stupně spolupráce tady aniž si to sme třebas vědomí a proto vám říkám že třebas nevěří že se nestýkáte s těmito duchovní bytostmi i když o tom nevíme tak mi to ani nerozlišíte ta pomoc tady je například z vašich snů sme to pozorovali že ta pomoc tady je bez pardonu mohu říct že tady je nemýlím se zaručeně je tady ne nemůže mít chápat tím způsobem jako ježíš na hoře tabor to jasný ale chápeme jiný všem jaké nám to příhodno aby nás to nerušilo v na tom neodvracel aby nám to bylo prospěšné k a i to milosrdně ser virová no tak jak to jak to sneseme aby nás chabý žaludek to jsme s ano co ti svatí tři králové tam přinesli vy tam přinesli tři dary voda dživa zla to je symbolem ječného života o tom není pochyby tady zlo je symbolem posvěcení a myrha je symbolem jak ježíš kristus později prozradil to bychom nevěděli je symbolem oné vrahem a tito byla ta žena a na tu na na to ježíše a ti to vyčítali ne varovati jidáš a tady se najednou přichystala víte jak je to tam krásně všechno stupňovitě podáno a on ten petr hledá a se prozradil a to je k mému poutem ti a mému slavnému kříšení tak totiž ono nestačí mít život věčný ten tady se narodil ale ono je třeba přitom že ho v sobě začít ještě vstát z mrtvých ten při tom podivně zapotřebí že musím ještě přemoci tak daleko toho vládce který ho mám v sobě který není věčný abyste se na přidal na stranu boží aby abych vycházel boha k tomuto rozumu a ne opačně ano obrácení světel tomu říkají alchymisti tak bylo to vlastně zaslíbení všeho budoucího co se si z ježíše krista potom stalo a zaslíbení všeho toho co se děje s námi provedla říci se tři která tahanice znamená zaslíbení a teď je tam mluveno o tom že oni byli nevědomí oni nevěděli kde který ježíš i oni se dotazoval jak je to možné by tady davy říkám je to síla je svobodná vědomá duchovní oni ani nevěděli kde který ježíš je jsem to za pořádek museli se ptát rozumu herodesa jakým tenhleten moh polarita prosím tohleto tak podívejte se to je to mne tak bych nechtěl tady dělat dogma pije se vám tam možná špatně napověděl a ten se vás mýlil promiňte mně je tady je psáno v písmu když se tedy narodil ježíš v betlémě výdeji za uká heroda hle přišli do jeruzaléma do jeruzaléma mudrci od východu a pravili do ten narozený král židovský dbejme totiž věz jeho od vína východ a při sme se mu poklonit to do to herodes uslyšel on se to doslechl o se tam při ale neřekli to přímo jemu za jsem tady se dopustil a ti chyby se a špatně napověděl a tak dále to to nebudu čist a pustil herodesa za a mudrce a ne a vyplácejí přesně na dobu hvězdy která se jim ukázala poslal je pak do betléma se slovy jděte a dobře se vyptejte na dítě a je naleznete oznamte mi abych se mu šel poklonit i tak tady bych chtěl vám říci tohleto kdy mudrcové přišli do jeruzaléma jeruzalém byl duchovní třích duchovní se říše v době a to se dokonce historický odůvodnit dokázat v době kdy říše vniká tam vládla fakticky tím svým pilátem pontským ano i místo užitím a lidem herodes byl jenom loutkovou vládou ježí ty s mělť vládnout plně duchovně těm řídí vůbec nic nenamítal proti jejich vládě tam se vláda hmotná krále stěhoval do vlády duchovní jediný který tam byl pravý vládce byli již tím vládli duchovně jenomže nebyli bohužel na výši aby toho mohli správně využít tam bůh vlastně přihrává l tu situaci že ano aby se vláda z rukou světských dostala do rukou duchovních a proto ježíš tolik dbal na to aby převrátil ty duchovní vůdce aby dostalo svou stanou opravdu se tu podaří o některé z nich jako jiný konema a jiné dostat na svou stranu to on potřeboval protože on si si boha že to duchovní vedení se změní přímo v zemi takže tím mudrcové to znamená člověk by hledal to království boží zde nebo tam člověk je ochoten hledat ježíš kristus v to řeknu zase příkladem ježíšovým protože to je lepší řeknu li vám praví boží zde nebo tam nevěřte nikde na tomto světě není to království boží tam nám muselo být nějakým mírem v často v prostoru není tak mu musím to nějakým způsobem být řečeno že oni ho nemohli najít v jeruzalémě jež to bylo duchovní centrum proto například dejme tomu jestliže se dokončuje nám sufi třebas do nitra tak tam se soustředovat celý život a zenista nenajdete žádnému a to najdete a je zrovna tak málo jako kdykoliv kdekoliv jinde v prostoru proto indové správně říkají že toto místo doprostřed prsou že to je místo bídu bez prostorové bezčasové a přes se přecházet pojato bezčasovosti bezprostorovost tamtudy procházím jenom to stupni na tělo na věčnost a ta není času a v prostoru a tohleto vám tam muselo být taky vysvětleno přeci jako bychom tvýho dělali tu chybu že to je třeba soustřeďovali na srdce že bychom si mysleli pali je na horní střed tam sem soustředovat a vidíme jsem ještě nikoho neviděl vidí to působení žil nikoho ani jednoho nevidím ani do uvidí když například svatá maria markéta ala kok zastav tímto uctívání srdce páně jako tady máte na tom obrázku veprostřed prsou to je jediná evropě tak ona se soustřeďoval na srdce páně v sobě ale zní ji na ježíše a ne na nějakém se naše a tou věčností a ne k tomu dítěti že bychom si stokrát ze představili to srdce tak je to jenom jeruzalém ale není to betlém betlem to úplně utajená věc která není známa jako duchovní centrum a není známa vůbec rozumu rozumí vůbec nemůže pochopit protože není v času a prostoru ano betlémě tady v tomto smyslu symbolem zrození věčného v časovosti ale to spojení které tam existuje je nepochopitelné rozumově jak se najednou může transformovat bezčasovost na časovost prosto nebo to je nepochopitelné dovést vysvětlují nějaký těmi čakramy v tom pořádku jak si každý dovede poradit poradí čili tito mudrce nám ukázo úžasnou moudrost je se ptají v jruzaléme jednou za se ptají proto aby nám řekli do svého duchovního centra ano i ty musí to chápat z a jako duchovní úkol ježíš kristus říkal velice záleží na čistotě toho chrámu jeruzalémského kdy tam přeci vymítal ty kupčíky a penězoměnce víme na tom záleží ale jak daleko ještě o to vnímání těch kupčíků a penězoměnců k tomu zmrtvýchvstání byste o daleko neslibuj si od toho vých nech že je to čisté chrámů užití od věčnosti nesmíme slibovat víc než to tam to může dát když cestou myslí a udivoval do svého nitra nic na tom víš platného ale musím v tom vidět vstupní bránu ale ne místo kam se vám utíkat k vstupní brána kterou musí jít dál a proto ti svatí tři králové museli jít dál a stalo se to takhle vám to eště línou přestu když toho krále vyslechli odešli ale věz kterou viděli na východě šla před nimi a přišla nad místo kde bylo dítě a zastavila to je to je úžasný důležití tah věda šla od východu oni tady říkají a tak že při od východu že viděli jeho vědu na východ na východě na východě upozorňuju vás tam musí všechno klapat to nemůže být vymyšleno toto není vymyšleno zasvěcovací obřad ne to nás poučil ježíš kristus životem detailně co máme dělat a co se s námi děje jestliže my totiž dejme tomu jdeme nejlepší vůli třeba do toho nitra to zjednoduším třeba nebyla do nohou jedno ale do toho nitra se uchyluje jako do chrámu božího on tam se nenajde toho boha je pravda ale on vyčistí ten svůj chrám takže je vyčistěn vstup může k něj vejít von si myslel to staví z o naše vesmíru ve to pravda proto svatý pavel říkal byl jsem vytržení ale nemohu říci zda to bylo v těle nebo mimo to správně řekl abychom my věděli že to vtělené nedělo že to nemám to a nikdo by vám nemohli jsem v těle zažíval tohleto a tamhleto když tam to řekne tak to byly nejvíc jako o musíte zpovídali dál jestli za tím byl snění a když ne tak to byl jenom takové domněnky nebo nějaký šimrání nebo nějaké vší stavy které duchovním stavem neměl nic společného ani nikdo jiný že krista není nic ještě proti pravému styku třebas bohem tak tohleto je třeba vědět protože mise směr tehdy ona byla na východě a teď je na západě to znamená na opačné straně ono totiž betlém je na západě ho to je taky místě to platí že ano dělámli se podívali na mapu přibližně do tak na západě ale to není to hlavní to je jenom symbol aby si věděli abychom si věděli rady s co s tím co se věku stane abychom uměli rozeznat co je to správné vnuknutí a co je to nesprávné toto totiž rozeznat ze začátku velice obtížné a my to můžeme vzat jenom podle tomu toho dete změny toho světla že kdy to šlo od východu a teď to jde od západu východ je místo moudrosti i pro tam národy bylo místo mu dosti odkud se moudrost se pak s oriente východu světlo tam taky slovní chodilo sumerové a říci to přišli patrně z východu všechno přišel z východu ale na západě on při slunce končí světlo že ano tam zapadá slunce zapadá si je to tohoto světa to je to co ježíš kristus ukázal svou smrtí že ano že totiž musel zemřít na kříži potupně muselo prasvětlo zemřít v něm tak jak on to křičela kříži bože prosti opustil to byla ta dodá bože proč s opustit to byla to byl ten pravý smysl toho konečného vítězství a ti ti odevzdávám svého ducha proč si na pustil tak si odevzdává svého ducha to je ono čili on ho neměli najít my ho nemáme hledat velikého hned ve chrámu kde na trůně nýbrž malého nepatrného bezmocného tak ho musíme na a kdybychom mohl na revise bezmocnosti do konce najde jeho snáze než ve své slávě co je velkého před lidmi je malé před bohem a naopak a to musí se to neuvědomuje o tom všem nám tady ta hyzdí ale co je největšího a to jenom tak naznačím ale o starých mockrát říkal když opravdu hází splní obrácení světel no tak podívejte se tak ve jsme u toho obrácení světel myslím o to obrácení toho ty hvězdy východu na západ ona se mi objevila na východě a oni najednou začli vidět na západě a to v chvíli kdy nikdo je nedokázal zodpovědět na tomto světě správně kde ten ježíš se narodil herodes to nevěděl nikdo to nevěděl nikdo to ani ty mudrci pamět nevěděli to znamená jestliže my uznáme že nikdo na světě nám nemůže říci kdo je bůh velikostí boží nikdo ani my sami ani nejosvícenější rozum to nemůže říct tak pak tu svou nevědomost spojenou o všem s touhou po poznání rozumíte musí obojí skloubeno viparita vložíme do vůle boží že ano nemusím přitom byla anebo že se ti to to to vím to bych to porušil bezeslovně odevzdám ale nesmím přitom více ani slovu tak to dělám před vámi soustavně tohleto to co se tady před vámi děje tak týkám odpověď zasít že by si to pamatoval doby jsem se to dověděl o prvně pád tam si znovu odevzdávat a dovím se něco málo z toho jsem se tehdy dověděl třebas úplně ano to co momentálně potřebuju si nedělám nároky na to by děl víte co je momentální zapotřebí jsem naopak ach vy málo a tak oni okamžitě viděli na západě protože oni viděli to centrum boží teďka a ten je ten betlém byl na západě o je žalem ano i oni v točili jak to odevzdali bohu to nalezení protože to dělali z lásky k tímto podařilo tak ten chvíli byli vlastně v betlémě to mohl vkročit a nikdo z nás nesolí nepříčí tomu ježíšku nesetká se s ním do to takhle neudělá to tam prosím znázorněo při před tím přínosem že on ho nezrodí ničeního nezrodíte no spojit nemůžete vy musíte jenom na pomáhat tím způsobem jak by bylo něčeho a toto je počáteční na pomáhání a podává řeknu o tom naší tak podívejte se minulou let vlastně jsme si vysvětlili především kromě podrobností ných úlohu svatého josefa a dříve to bylo tak před rokem nebo ještě dříve jsme si vysvětlili úlohu panny marie krátce ji lou zopakuji samozřejmě protože nemohu spojená to že zrovna to co potřebuji aby si z toho pamatovali že to ona máte navrch hravě a proto to potřebuji že vy musíte si uvědomovat že panna maria svatý josef a všechny ty okolnosti okolo to jsou části lidské osobnosti a čím dokonale vycházíme z tohoto sebepoznání se všech částí tím větší naděje že se nedopustíme velkých chyb kdybych totiž kdybychom totiž nedokázali dělat to co svatý joze tak by nestačilo kdybychom dělali to co nám ukázala s tím vzorem panna maria a naopak na se my musíme znát úlohu obou dvou nebo zařídit se podle úlo obou dvou není to těžké naopak a syntéza je velice jednoduchá jenom to vysvětlení které vám tady dávám je velice těžkopádné protože s těch symbolů se to velice těžce převádí do lidské srozumitelné řeči jelikož ta pravda symbolicky vyjádřená je daleko širší než může lidská věta postihnout v tom je veliké nebezpečí také výkladu protože ho vezmete za jakýkoliv konec nikdy ten výklad není li to si dobře uvědomuje a tyto věci budete si znovu a znovu třebas probírat že to není celý výklad o to začátek proto jsem nestál tuto přednášku nazval prvním krokem a po něm přijdou roky další a kdyby bylo možno tak by to byli roky nechce ne ovšem my si to zjednodušíme na dělání věší skoků abychom se dostali v tom si věcí tak teď bych vás ještě uvedl v malinko do úlohy panny marie jakou měla vedle svatého fa samozřejmě ten ježíš se nemohl narodit josefa to nebyla matka se dali panny marie a je přitom samozřejmé že v dualismu není možno takové zrození bez soulože není možno bez sošky josef a bez složky panna maria bez ženské a úzké složky ale při tomto zrození toho věčného vědomí v nás je tomu jinak než při zrození člověka kde je řek bych o jiný druh spolupráce mezi těmi manželi než tady tady totiž jde o to aby se opravdu se choval jako josefa a maria jako panna maria to znamená kdyby josef překročil svoji pravomoc tak by se nemohl ježíš narodit a kdyby byla panna maria překročil vůli boží tak by se také ježíš nemohla rodit se k tedy vracím ona řekla když ji navštívil a anděl gabriel staniž se mi podle slova tvého služka jsem španěl staniž se mi podle tvého slova čili tady je řečeno že v nás jestliže to složka naší osobnosti je připravena půda připravena půda pro zrození ježíše krista nás existuje někde u víc tato čistota o jím styku s bohem my nemáme vůbec zdání pomyslete si na jednu věc a dobře si uvědomte a dobře si vštipte ho hlavy svatýho se dostává pokyny ve snu vite bez než to panna maria dostává pokyne v bdělém vědomí ne ve snu bdělém vědomí a hrdě aby se jeví jako posel boží a říká to řečeno nesymbolicky my v bdělém vědomí ani posla božího ani hlas boží neslyšíme ani nevíme jaká je vůle boží v tomto ohledu čili to není oblast které devíti na o které bychom měli vědomí když panna maria totiž dostala toto osvícení nebo tento kaz od archanděla gabriela tak svatý josef o tom neměl zdání a svatý josef nám představuje tu vědomou část lidské bytosti toto naše vědomí ovšem osvícené osvícené zatím mírně jenom ve snu ale mně zbývá ještě vysvětlit tak že ve snu samozřejmě jestliže tam všechno symbolické tak je tam symbolem i ten sen ten sen znamená člověk zpočátku nemůže být inspirován za všech okolností nesmíte se divit že neznáte vůli boží že nepoznáváte řím pocitem smažte sti s bohem nebo rozhovorem s ním nebo stykem s nýbrž že ji poznáváte jenom ze sna to nechci říct že by se vám museli vzdát sny ale ve stavu útlumu rozumu který existuje bez nu a v jiném stavu nejsme schopni ze začátku vůbec přijímat inspiraci od boha jenom ve stavu tohoto útlum který nemůže být mistrně s tím politoval než snem vezmu totiž nemůžeme za to co se nám tam zdá nebo přímo za to nemůžeme jenom nepřímo tam si nemůžeme moc dobře vybírat nikdo z nás totiž neumí obvykle co se nám bude zdát se nám zdá nebude tam se nám zdá podle jiného receptu než který si sami uvážíme a tady tedy jsme u kořene věcí ten svatý josef přeci musí vědět co dělat ten musí vědět že se narodí ježíš v pan že to je opravdu řízení boží a tak dále to všechno musí věc jakým způsobem byste to dovídáme a tu bych chtěl říci jednu důležitou věc totiž v tomto světě nepovažuju nic za náhodné si myslím že když my se tady stýkáme například a o této věci ty hovoříme že to není něco co by se tak nahodile sběhlo se náhodou sešli a podobně nýbrž že to co si tady říkáme nám oběma stranám patří i tomu vykladači i tomu kdo poslouchá to znamená ten jeden to říká a ten druhý to poslouchat třeba tak nebo se mohou vyměnit obsahu na tom nezáleží ale není to náhodné čili bych to řekl takhle nejsnáze se přejít k správné službě za tím účelem konané aby se narodil ježíš aby potom nepřišel o život této službě jsme voláni způsobem který nesmíme považovat za náhodný například se dostaneme ke knize která o těch j se vykládá nebo k lidem kteří nám to vyloží jestliže my tuto věc přijmeme jako správnou i při ne jako stranou že nám to jak se říká sedí že s tím souhlasíme tak pak je to na úrovni tak je to řečeno na úrovni snu svatýho josefa nesmíme tu inspiraci vidět nějak oblas bůh nám a či se dál tím víc promlouvá nejobyčejnější mi událostmi stále dokonaleji světci každý největší největší veliký okamžik tedy znamená hlas boží že ano nám sice ne my čekáme nějaká znamení nebe ale je mu ano a proto ježíš kristus velice káral farizee a jiné že chtěli pořád samé na zázraky v si pořád sama znamén a řekl také že to znamení která dostanou že budou takového druhu že nakonec bez taky neporozumí a tak si v tom smyslu to řeklo že von to řekl jinými slovy ale takle se tak stalo ta největší znamení která dostali je vůbec nerozuměli a ukřižovali že krista a posmívali se mu a tak dále bylo to zcela v plánu protože my opravdu tím největším znamením nerozumím my si například myslíme že když nás odkázat záležitost nějaká špatná událost že to pořád vy napomenutí a nebo trest ale správné by bylo kdybychom v tom viděli ponaučení kdybychom se z toho po naučili jak se máme zařídit že totiž se vám daří tak jako svatý josef ten jak se dověděl že panna maria těhotná z ducha svatého tak se zařídil jediným způsobem že ji znal ochranu to byla katastrofa pro že nic že našel těhotnou svojí nevěstu pro něho tak katastrofa nebyla a jak jsem vám říkal nebyl to katastrofa ani pro jo joga když byl v tak špatném stavu že nezoufal nýbrž viděl v tom poučení od boha neboť bůh poučoval o jedné věci všechno ode pochází všechno mně patří kdybychom tohleto pochopili a toto i vtěsnati ze pochopil tak to je veliká část toho prvního kroku ale bych nechtěl na ne obecně jenom vám to vysvětlit protože byste řekli to s tou sme dávno slyšeli důležité je tady to se vám byl na četl že ten svatý josef nebyl sice otcem ale že svatý matouš evangelista podle něho otcem ježíše krista od ceně jeho jako dítě královského rodu ze kterého byl oseli to jsem z nás narodí to sice nebude zaviněno naším otcovstvím nebo způsobeno naším otcovstvím nýbrž mateřstvím naší nesmrtelné duše ale podle toho otcovství našeho které je nějakého zvláštního druhu eště vysvětlím a ten zvláštní druh nám právě vysvětluje co máme dělat přitom toto o setak zvláštního druhu že když se na když navodíme stejný duch otcovství tak musíme podstatně přispět vím i se vás v přispěli vším čím můžeme přispět k je to rození vše krista my nemůžeme jiným způsobem přispět ke zrození ježíše krista nežije vezmeme na sebe to otcovství tím způsobem jako svatý josef to znamená nejsouce otci před esesmanem ježíš se si představte jednou toho svatého fa před tím než poznal pannu marii a to je předtím to byl člověk který nepoznává svou nesmrtelnou duši s jejím údělem neboť nesmrtelná duše přichází na tento svět do nás vtěluje jediného důvodu takovou věčnou touhou a nadějí že ze sebe pro nás to je pro tento svět do rodí ježíše krista a to je opravdu pro tento svět protože hmotná úroveň ve kterém žijeme nebo ještě lépe ten ho tady strašně málo se úroveň časoprostorová ve které žijeme v času a prostoru to je úroveň která je spojitá my se my jsme v článkem který je ale ve spojení s ostatními jimi články bychom nemohli listovat bez prostoru a bezčasu ve kterých se pohybujeme a nemohli bychom testovat ezech těch složi které jsou nám dány k dispozici aby náš život velice křehký život mohl existovat tento lidský život ve nejevíš jaký existuje a že existuje teré hotový zázrak na každém kroku ony věcí musí v tom člověku hrát dohromady aby zůstal naživu kdybyste jedna ze složek lidské bytosti uvolnila přech se hroutí v těch tisíce součástí řek kterých člověk pozůstává nemyslím nějaká ústa ale v tom vnitřní ústrojí třebas nervové vnitřní sekrece podle doma činnost se za ruku to nesmí ani na chvilinku ustat s to kdyby ustalo například dušení srdce tam bychom to dopracovali jenom na chvilinku kdyby ustalo tak se v nás zastaví život na try že by kdyby ustal na dech a to jsou prosím vás věci o kterých se vůbec nestaráme a kdybychom se o to asi ta o to by to bylo horší to dýchání a to duševní srdce bychom zajistili by to že je porušujeme činnost to pojednou činnost že se stává nesnadno a že že se stáváme nemocnými ano byla do myslí na to jak duší srdce nebo jak dýchá je vyřízen ano takže nesmíme toto pozorovat čili tady se od nás chce to co se chce od svatého josefa abychom ustoupili od sebe ano abychom opravdu se začli věnovat ježíši kristu tomu věčnému životu abychom když jednou pochopíme že panna maria že nesmrtelná duše si to přeje aby se v nás zrodil věří život abychom my tomu přihrává li nic celý nestačily ho tomu přehrávali a teď se vám řekl že to můžeme učiniti tvoji způsobem buď celým svým životem to byl ideál a nebo se na to můžeme napřed na cvičit když to neumíme celým životem protože my se přesvědčujeme že se snažíme sebe víc ztrácí se nám to z mysli staré nám to z obzoru a pokud se vám to neztratí z obzoru tak nám to nehodně znehodnocuje veškerou naši činnost kdybych se byl a kdy si a myslím možná že i dneska snažil myslet na boha a na věci boží při své činnosti tak bych byl znehodnotil tuto svou činnost do míry že bych ji nemohl vykonávat jste mi to když vy třebas vykládám nějakou lásku nějakého přemetů ve škole která nesouvisí s tím co tady říkám teď vám tady bych při tom myslel zároveň na boha tak to ten můj výklad nemá vůbec ani hlavy ani paty jak bych se ztratil a bych začal blábolit nebo bych něco tam pro řekl co vidí ničí mi vy s tím novým argumentem opravdu nesmím myslet na boha v tomto smyslu ne to je to že nemohu žádnou i nenese sebe smyšlenkou zrodit krista rozumíte ta moje víra nezrozuje lidstva pro proto pouhý myšlení na boha se k bohu ne stávat to není to pravé rozumíte tomu vás chci neska naučit tak služba shora nic jiného než pouhé myšlení to bylo jednání jednání je víc než to vyplývá vmyšlení ty myšlením tito jednání připravím jednání možné bez předsevzaté myšlenky náhlá to nebo ono josef tělo to nebo ono ale pak to dělal a tím že to dělal myslel na toho ježíš čili jsem si poradil začátku tím způsobem že jsem kromě nové modlitby pravidelně něco přes den dělá navíc jen lásku k bohu je proto že jsem chtěl ukázat bohu dobrou vůli že si k němu jít on to nepotřeboval bych to dělal rozumíte ale jsem to potřeboval abych se upoma v tom směru směrem k bohu dělal jsem něco samozřejmě co nebavilo zásadně maličkost která nebavila jsem si přikazoval dělat nebo co bavilo jsem si pokud to nebylo zapotřebí udělat zakazoval udělat třebas jsem rád chodil do biografu a tak jsem si to národ a kázal na pouhý ro část a takový drobnosti všelijaký to bylo vedle modlitby samozřejmě abyste mi to že tohleto bylo velice účinné nože sem to trošičku špatně pochopil že v okamžiku kdy to přestalo a vy vy jsem nepotřeboval třeba toho biografu vůbec chodit že jsem si pořád padla velikou čem se toho toho bylo a co nechodit jakmile vás to nebolí čeho se se odříkat tak to nemá na nechtěl abyste se trýznili to ne to mají být nějaké leckteré mohou v lidském životě chybě ani bylo mu to porušilo zdravý a kterého odpoutávají od toho co ho připoutával a tak to je jedna stránka čili když by začne radit abyste dělal že laboratorně ten josef rava to je tak musím také podvolit bu jak by vypadala modlitba tak ten takový řek bych jenom nácvikem co potom probíhat celý den modlitba tohoto druhu by měla vypadat asi takhle jako projev vůle jako správný pojem vůle svou vůli zaměřují k tomu abych to to nebo ono světského a teď zaměřují svou vůli aby to co dělám bylo lépe vykonáno než dosud protože to chci udělat vůli k bohu že jsem na tom místě od boha na tom místě od boha jsem sice pořád tak si to a jen uvědomuju a to nebudu uvědomovat do míry dokud to budu dělat takovým se tak jsem to dosud dělal je ale tím nebudu spokojen ne že by to nestačilo lidem na to dosud dělám ale že to že to nepřivádí v bohu proto k tomu s tím nebudu spokojen čeho vloží něco navíc protože chci aby to navíc toho musím a aby to nebyla ta obyčejná cesta po ctnost se aby to připomněl existenci boží můj závazek němu aby to začal být závazek k němu tak pak proto lepší toto navíc co dělám se celá moje činnost převede do činnosti vůči bohu rozumíte za to něco málo navíc celou činnost potom nakonec dokážu dělat vůli bohu a ne u li lidem nebo kvůli sobě ano a v tomhletom je spasitelský úkol světa když se musí stát spoluspasitelem on tím že do věcí vkládá boha fakticky tím je posvěcuje a tím toto světlo přináší ostatním lidem když se byli ti dva učedníci ježíšovi s ježíšem na cestě do a taky bylo velice dobré jeho výše se ho radostí že ano protože opravdu něco navíc slyšeli co on ten ježíš kristus na víc udělal pro lidstvo ta jeho smrt která byla mezitím kterou nastala po bylo ta byla tím něčím navíc co člověk neskládá do lidského života a proto nic navíc není jeho životě a ten život není poznamenán tím na více pro boha ovšem kromě toho že něco navíc třeba kála médové činnosti tak to ještě není to to to je prosím jenom pokus o celoživotní snahu ale kromě toho jsem mluvil ještě o na boha trním pokusu a to něco jiného než co vám tady říkám laboratoře není něco navíc to je něco jen pro boha to je okamžik jen pro boha nedělejte se si iluze že tyto okamžiky žité jen pro boha že mohou být nějak dlouhé to mohou být jenom okamžiky si předstíráte že k tomu že by třeba tuhne nebo že hodina nebo deset minut tak si nalhává něco co není vůbec pravda neznáte se zcela patřit bohu ne vám říkám by stačilo zlomek vteřiny a převedlo by vás to že by se byla cítila světlo od něho že byste najednou poznali tělo které září od něho pro ten zlomek vteřiny byste poznali světlo které z řád září od něho ovšem této intenzity zaujetí pro boha člověk není na norma okolností schopen a taky dobře vím jsem toho byl schopen jenom jednou životě za výletní okolnosti které jsem se ráj ale normálně říkají indové ne om potřebuje se aspoň dvanáct tři aspoň dvanáct teď kázat takové soustředění na boha a věřte mi to to jde do například smysl pro krásu tak jako jsou tak doži na védská mohl byste třebas mohla by zlomek su ba je vás neživě kráse větu velikost boží mohl by to kdo smysl pro uznání lásky boží tak by mohl aspoň dvanáct tři vy uznávat že ho pán bůh rád jestli by to bezvýhradně dvanáct ři uznává tak se dostane do takové intenzivní do takovýho intezivní přísná vy se strany boží a ta cesta by se obrátí a rozumíte mi pozval vlastně tím lásku boží že by byli úplně zahrnut tak že by se potom bez dy nepohyboval že by mu byla dána do vínku na totiž tyto zdali nemohou být dány proto že se nedovedeme jako svatý josef odevzdat že se nedovedeme takhle pasivně chovat při vrcholné aktivitě asi tak a tohleto je modlitba kterou člověk nemusí odívat vůbec žádným konkrétním hávem nemusí to být nějaký opakování jména božího protože on když se to opakování jména božího se kterým člověk se neztotožňuje nebo neví co to je nebo nemá k tomu poměr tak je to možná někdy jenom formální záležitost nebo když je to hledím na obraz třeba ježíše krista a ono mu to člověku nic o obsahu toho obrazu neříká například vidím tady míří se je páně na tom obrazu ale on mi to nepromluví lásce ale promlouvá to třebas o jeho lásce když přemýšlím o jeho utrpení nebo o jeho zázracích nebo o jeho opuštění těm hříšníkům třebas tomu petrovi a tu neznalost kterou měli či v sobě nebo to přeceňování nebo tomu tomášovi když se nad tím pozastavil takových montuje tam v bibli tak to je opravdová vnitřní modlitba jak vypadat totiž že to již moje povídavou se mění ve stav a dokud se moje povídavost nepromění ve stav ve stav lásky sounáležitosti tíhnutí k němu tak to není vnitřní modlitba která by měl k bohu vedl tak nechává pořád v sobě ve mně samotné a nevede mně něm nová za pozoruju co musel svatý josef ze svého života ubrat čeho jsem se všeho zří když utíkat do egypta musel a bylo to na slilo nacismus říci normálního svého života a panna maria nádorem se říká na celý život svého normálního života protože věděla co čeká nebude kamenován a tohle myslím že nám chybí a tohle musíme dos do života přidat že my musíme si uvědomit že že je ten ježíš nebo že ten věčný život je velice náročný že matka která se plně nevěnuje svému dítěti není pravou matkou a otec který je nevěnuje plně matce je zbytečný že ano to že to matka může to dělat sama ne v tomhletom případě si to matka sama udělat nemohla jak víte dobře tady je ukázáno že lidská individualita která se zde vyvinula zdánlivě proto aby v tomto světě mohla si zařídit dobré bydlo tato lidská individualita se nevyvinula jen do této úrovni protože na této úrovni kdysi dokáže člověk pro sebe udělal to dobré vedlo to je úroveň rozvinutého lidství to v pořádku na této úrovni se právě dál na to úroveň není konečná úroveň a to další co následovat to že v tomto úrovni kterou mám musím sloužit bohu tuto tato úroveň musí být obětována jako svatý josef obětoval dosavadní způsob života jako panna maria aby to dost nedím sub života a to úroveň musí být teďka prostředkem musí být platformu musí být řek bych místem odkud se vypouští družice v která řek stoupá neby odpalovací rampou upozorňuju vás na to že tuto odporovati nám tu potřebujete že se nesmíte vzdávat že hloupé říci no tak uteču z toho dosavadního života že si tak pracně vybudovali tuto lampu odpoví tak ne aby se na díl pěli jako dosud protože ji máte rádi ale je li na protože o tom můžete odejít do věčnosti a ne odejdu kdybyste měl budovat se jinou základnu tak na to třebas tamté píši života práce nesmysl tady na to mostě můžete jít nemusíte vůbec někam přeji nemusíte nic zaměstnání nemusíte vět působ zevního jednání jenom vnitřní obsah smysl důvodně účel toho co děláte je nový na lépe do toho nové nový obsah forma zůstane zdánlivě stará ta se ale bude postupně přisuzovat bez vaší vůle jak bude zapotřebí aby to vyhovovalo tomu novému obsahu a nezůstane stejná samozřejmý ale o to se nemusíte starat to se samo stane bez vaší vůle tak jsem si myslel že se že bylo z toho vidět jakého druhu vlastně bylo otcovství josefovo jakým právem svatý matouš nazývá ježíše z rodu královského ze kterého pocházel svatý josef panna maria jakým právem on ho nazývá vlastně synem josefovým to věčné vědomí které se v nás zrodit je sice synem věčnosti samozřejmě ale protože jde o to aby lidská individualita která prolila úžasný vývoj si miliardy let existence tohoto vesmíru zůstala zachována tak je to také otcovství pocházející od člověka jenom proto že existence boží se vlila do času a prostoru a vytvořila nakonec člověka a vědomí boží se vlilo do času a prostoru a našlo si nakonec schránku lidskou a vytvořila toto vědomí jak to unesli smysly a rozum smysly a rozum neunesou víc za tím než to co si tady my říkáme než lidské vědomí čili toto lidské vědomí pochází svým původem od boha a jestliže na sebe vzalo podobu člověka individualita lidské tak nemá být toto vědomí tak to vyhnutí ztraceno pak tak nutné vědomí se stát věčným vědomí není to jenom z toho důvodu že člověk předchází třebas ostatní tvory a vidí na světlo na na cestu ale to také z toho důvodu že ve věčnosti je možné ustavičné sebe obohacování protože co je nekonečné to ne to může do nekonečna se zvětšovat dodneška zmenšovat a tak dále všechno nekonečno narůstat že láska a podobně že tady to jsou nekonečné hodnoty a otcovství josefovo spočívá tedy v tom a otcovství naše lidské spočívá v tom že i na sebe bereme kol pomoci zrodit ježíše krista že na sebe tento úkol bereme tak opravdu do pomáháme panny marie nesmrtelné duši k tomu aby mohl ze sebe to vysvětlit rodit jestliže na sebe ten úkol nevezmeme tak panna marie nejenom že ho nezrodí neměl by to ani smyslu protože bez tvorstvo nešlo bez kterého pomoci a bylo znázorněno ale ani by ho nezachoval na divu protože by ji herodes to dítě zabil čili my se stáváme zvláštním způsobem otcem tím že spolupracujeme s vůlí boží a vůle boží tady je aby z naší pomocí ten život věčný se zde na světě usadil aby začal tvé a zde se rozšířil jako a ne na to ježíš kristus názorné o tom království božím ano a to je další vývojová fáze lidstva nebudeme o tom dále mluvit ale ne další a faná k tomu nějakým způsobem opravdu pěkném přispěl š kristus a on nás ca ho následovali to znamená bychom vyplnili ten úkol který nás uložil který nám uložil tak myslím že to je vysvětleno a nemůžeme kousek dál může se stát člověk opravdu upřímnou snahu k tomu pánu bohu jít a vzdát se všeho co je pře na překážku tomuto vstupu a opravdu dělá všecko možné aby se vzdal ale chybí mu prostředky který by vstoupil a jsem vám říkal právě dneska to prostředky chybí každému člověku že není v moci člověka aby zrodil sebe krista a je to žena nebo mu nikdo z nás by opravdu nesmíme se přeceňovat my nemáme v z to prostředky a to je to nejtěžší na dnešní mém výkladu abyste pochopili že sice nemáte prostředky kterým byste mohli zrodit věčný život ale že máte možnost aby se ve vás zrodil že máte možnost působit nebo pomoci na vy na pomoci k tomu aby se na vás vodil které rozdíl a toto se tady prastav snažím vysvětlit a vono mi to nejde promiňte mně ale je to asi tak že dáváme k dispozici sebe bohu jako dejme tomu dal józe dispozici svůj život panně mary a tomu ježíš toto dávání sebe k dispozici to jsou ti prostí které máme tím se nezrodí sám ježíš kristus totiž panně marii ne my nic z toho co zažívá panna maria nemáme vědomí my to máme jako svatý josef jenom ve snu to znamená nám se může jenom zdá o tom co bychom měli udělat umíte asi ta my můžeme být povědomí co mám udělat to můžeme mít ale všechno on se povahu zavítej a to všechno co můžeme udělat ale nemůžeme zrodit ježíše krista to nemůžem kdežto panna maria při vědomí to znamená nesmrtelné tento úkol vědomě tento úkol víte dostavuje ale hanbil za to tam je to znázorněno jednorázový a to je věčný úkol tam tento úkol zrodit ze sebe ježíše krista ano a také ho zrozuje ale musí tomu pomocí josefa a my nemůžeme si nikdy lát na úlohu panny marie jenom v tom smyslu že také panny marie něco máme a to sem tady eště nedořekl protože jsem to říkal v dávno před tím ale to ještě dneska budu opakovat co máme spaní marie jako jsem vám řekl že to vědomí které tady máme a které bereme od boha které tady rozvíjíme v tomto životě do plné rozvinutosti světského života je od boha ne tak takle zrodit ježíše krista je nesmrtelné duše to je úkol nesmrtelné se daný do vínku nesmrtelné duši tak to duše touží zrodit ze sebe ježíše krista a proto jsi člověk na každém rohu něco po rozích někdy nesmysl a někdy dobré věci tak je to pořád trny na to rození ježíše krista by také tímto způsobem že správně vládneme svou vůlí rozumíte která odvozena z vůle panny marie která je ve nás nesmrtelnou duší i tímto způsobem mi do pomáháme a to je v naší moci k tomu abychom mohli prožít sebe krista jsem vám to vykládal při do do to detailně jsem říkal na počátku všeho toho dění bylo přivolení panny marie ano protože ony panny marie tomu ta se se tady člověka musí přivolit jsem na neska ovšem vykládat tu muškou část z toho zmocníme že je to naše že totiž opravdu řekneme si to to je náš úkol do můj úkol nekoná ty panny marie úkol a zachovat tu pannu marii a do psát i toho znovuzrození toho je znovu že to li toho ježíška ta narození toho ježíška a to mohu musím jakýmkoliv sobcem přispěti jak je to v mysli a ale vrchol de vůle není v tom že přesluhuju brž duch vůle mojí je v tom že přivoluje s pannou marií přivoluje on také svým způsobem přivolil aby se to všechno z toho svatýho se rozumíte také přivolá o tím souhlasil abyste tedy ježíš do rodil sem ten souhlas nešel mu tolik na tělo bych tak řekl snadno pani panně marii ale musel se s tím ztotožní jako by on to měl na starosti bych tak řekl ano to musí být naše záležitost musí a také na stálostí nejenom záležitostí panny marie kdyby on říkal se do toho si ho tedy zrodí neby opusť a víte jak by to dopadlo to tady všechno stal se a ne z toho evangelia toto myslí nemůžeme nikdy udělat abychom si mohli pustit rozum a šatil vůli na spacím ovládání vůle právě to je ten řád hodnot který si stanovíme a kde si byli cíl to je to správné co musíme dělat jsem vám říkal jakým způsobem to se nám neska říkat přidání něčeho navíc aby bylo to lepší než to přidáno nezapaloval odříkání něčeho a tak dále tak se načínáme dojímá modlitba vnitřní a tak podobně a to je všechno otázka vůle ovšem vůle jinak se použité a to je to co jsme pořád nedaří vysvětlit než normálně že kdybych dejme tomu chtěl v tom menu to a to není ho pokusu tou vnitřní modlitbě zrodit ježíše krista tak se mi to nepodaří kdysi říkal teďka rodí věčnost svou silou nebo nepodaří to se může pokusit učíte si to kolikrát se tento to nepodaří ale jestli je třeba se chopíte je na božího říkám zase ten příklad velice a tady několikrát umíral a abyste to pochopili a potom vinu boží se od vedu odezvou mysl svoji pozornost voj vůli do boha to znamená vlastně panně marii tak se ztotožním ději výkonem a tím že jsem zajedno s že neživým ten josef je součástí téže bytosti lidské se osobnosti tohle ale zadem pro vás vstoupnou mary ale jiným způsobem než panna maria ona pasivně rodí o aktivně při tom pomáhá ten proces toho růstu toho mláděte v lidském těle nemůže matka než že se krmíme a než v určitém klidu a ostatní mohu musí při tom poslové nebo sloužit ne a to byl ten svatýho se a tato touha tady musí být to nová vysvitlo ve dobře přemýšlet tak víte jaká kočka vaší bytostí jakou úlohu a nebudete nikdy si myslel že svou vůlí můžete například dokázat to spojení s bohem ale můžete tou vůli připravit cestu k tomu aby se to stalo můžete se disponoval jak jsem tady vždycky říkal pro tuto milost narození věčnosti a to stačí protože když se to potom stane a zrodí se vás ale ta věčnost ten věčný život když postavit se věčnou bytostí tedy tak aspoň vám to nikdy nevstoupí do hlavy a nemyslíte si že to je vadilo že to že to vaše výtečnost například potom jsem zažil v tom koncentráku nemusí vůbec myslet že je to moje výtečnost nýbrž se to je moje slabost by to došlo tak daleko že se nebyl schopen vlastní vůlí stít nýbrž jsem byl schopen jenom se odevzdat ježíš kristus také na kříži ukázal v tom rozhodujícím okamžiku že to spojení nebyl schopen z vlastní vůle udržel co to že před tím bez mezer to spojení s otcem bylo volá bože pro opustil ani ho ne nazývá otcem v chvíli sílit si dobře to není omyl pořád o něm mluví jako o otci ani vzdáleně říká bože