Karel Makoň: kotouc-O01-b (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Říkal
jsem
vám,
asi
před
dvěma
roky
tedy,
jak
jsem
tady
byl
upozorněn,
že
jestliže
člověk
chce
trvale
pokračovat
na
této
cestě,
to
znamená
nějak
souvisle,
bez
krizí
tak
musí
dbát
to
aby
jeho
činnost
měla
za
základ
stav.
naopak
zase
aby
činnost
do
toho
stavu
přecházela.
řeknu
e-
konkrétněji,
že
například
dejme
tomu
ten
u
toho
rybníka
žil
ve
stavu
naděje,
ve
stavu
naděje.
E-
řek
bych
iracionální
naděje,
protože
nebyla
naděje
konkrétní,
že
by
ho
tam
někdo
vodnes
nebo
že
by
tam
byl
dříve
než
ostatní,
když
ten
anděl
celá
tu
vodu
a
e-
s-
za-
uzdravuje
prvního
který
tam
vstoupí
ale
on
už
byl
tam
tak
dlouho
že
v
sobě
vypěstoval
stav
naděje
stav
naděje.
A
duchovní
cesta
člověka
řek
bych
svým
způsobem
vrcholí
tím,
že
konkrétní
činy
přecházejí
do
stavu
nebo
do
ducha
na
této
činnosti
lépe
ještě
jsem
řečeno.
E
že
například
v
tom
duchu,
ve
kterém
něco
činím,
zůstávám.
Když
já
třeba
jsem
něco
činil
z
lásky
k
Bohu,
k
Bohu
já
se
to
službě
zůstává
i
když
nic
nedělám,
protože
jak
jsem
vám
třebas
napsal
zeptá
jen
musíme
nakonec
splnit,
to
se
nám
zdá
být
dneska
nemožné,
a
vlastní
silou
to
nemůžeme
udělat,
musíme
jako
splnit
požadavek
je
by
zapsán
modlete
se
neustále.
Jak
se
prosím
vás
může
modlit
člověk
neustále,
když
musí
dělat
tamto
a
tamhleto.
To
znamená
von
žije
v
tom
stavu
modlitby
jeho
činnost
je
mu
modlitbou
všechno
co
dělá
i
nejsvětštější
je
mu
modlitbou
rozumíte
že
je
to
znamená
on
přišel
stavu
modlitby
při
veškeré
činnosti.
Neřekne
slovo
o
bohu
vůbec
nic
takového.
Ani
se
mu
může
když
i
tak
že
by
konkrétně
na
boha
myslel...
Myslím
si
jednu
věc
byl
se
dopustil
Josef
té
chyby
že
by
se
byl
postavil
proti
devovi
tak
by
byl
musel
prohrát.
Není
to
pravda?
Herodes
představuje
kolektivnějším
než
je
individuální
karma,
ano.
Tím
více
třebas
ten
síla
a
gusta
gustos
který
vyhlásil
tedy
sčítání
lidu.
To
je
zaručeně
karma,
sčítal,
sčítání
lidu
je
tam
naznačeno
nějakým
symbolem
kolektivní
karma.
Pže
každý
se
musel
vrátit
do
svého
rodiště,
ano.
On
se
jistě
proti
tomu
nepostavil,
co
by
tím
byl
dokázal?
A
já
jsem
vám
aspoň
vedl
k
tomu
nestavět
proti
této
kolektivní
karmě
ani
se
pro
ni
neangažovat
příliš.
To
myslím,
že
jsem
tak
asi,
to
bylo,
to
bylo
zhruba
to
co
jsem
v
pravdě
duchovně
do
toho
vkládal
ostatní
všechno
mohl
mohli
být
jenom
osobní
názory
za
kterými
e-
samosebou
nemohu
stát
navěky,
protože
se
mění
den
ze
dne.
Víte
do
tý
doby
viděl
jen
strany.
Například.
A
kdyby
člověk
držel
na
se
na
něm
se
nestane
protože
mně
už
by
dávno
zabili,
zavraždili
anebo
ona,
nedejž
vě-
uvěznili
protože
já
by
se
byl
třebas
držel
nějaký
linie
á
byl
bych
s
tím
shořel
na
už
neplatí
a
no
a
tady
dočasné
věci
tedy
člověk
e-
asi
tak
v
něho
vod
těla,
aby
ho
příliš
nezaměstnávaly.
To
znamená,
aby
je
měl
za
vyřešené.
Jakmile
se
změní
situace,
zase
je
považovat
za
vyřešené.
A
tak
dále.
A
v
tom
smyslu
jsem
se
tolikrát
mír
kolikrát
se
situace
změnila.
Přece
mně
nemůžeš
upřít,
že
se
situace
nezměnila.
Že
za
daných
poměrů
třebas
vypadalo
rozumně,
ne?
Změnily
se
poměry,
bylo
to
zcela
na
hlavu
postaveno.
A
já
jsem
to
nemoh
předvídat,
protože
já
se
na
to
nepotřeboval
na
takové
poznámky
žádné
duchovní
poznání,
ani
jsem
se
o
ně
neucházel
o
to
duchovní,
abych
to
říkal
z
nějaké
inspirace.
To
jsem
se
o
to
nikdy
nesnažil.
Já
se
snaží
všechny
i
duchovní
záležitosti
logicky
vysvětlovat
a
teprve
když
se
mi
nedostává
logického
pochopení
tak
do
toho
hledím
přimíchat
vyšší
pravdu
ano?
Ale
na
co
stavím,
na...
na
co
stačím
pamětí,
tak
to
řeším
pamětí.
TO
znamená
taky
logikou
ano?
Pragmatizmem
nějakým.
Tak
při
velikou
Velikonoce
jsou
právě
znakem
duchovní
obnovy,
no,
jako...
jako
každé
jaro,
že
ano?
Proto
jsou
zasazeny
do
jarního
období
e-
a
zrovna
jako
Vánoce
jsou
zasazeny
do
slunovratu,
ne?
Tak
Velikonoce
jsou
zařazeny
do
nadějného
jara,
které
nám
slibuje
nové
a
nový
duchovní
užitek
tak
já
bych
myslel
jak
jsem
to
popsal...
myslím
v
tom
spisu,
kde
jsem
vykládal
podrobně
celý
život
církve
během
roku
ne,
církevní
rok,
a
to
byl,
to
byla
Postila,
tak
já
si
myslím,
že
právě
byste
měli,
vzheldem
k
tomu,
co
jste
si
slíbili
na
léto,
udělat
si
tyhlety
Velikonoce
takovou
soukromě
pojatou
individuálně
pojatou
obnovou.
A
já
bych
vám
dal
takové
styčné
body
pro
tu
obnovu,
abyste
věděli,
jak
jí
udělat,
ano.
Tak
především
udělat
si
rozbor
kdy
se
vadného
života.
Já
bych
prosil
takové
analytické
postavy
aby
ten
rozbor
dělali
pro
uspokojení
z
rozbor
nýbrž...
aby...
ten
rozbor
dělali
kvůli
tomu,
aby
mohli
z
ně
vydobýt
myšlenku
nové,
vyšší
syntéze.
Jesi
by
to
dělali,
jesi
je,
není
jisté,
že
by
to
udělali
za
tímto
účelem
tak
ať
to
radši
nedělají.
Protože
mnoho
bytostí
s-
se
dovede
tak
dokonalou
rozebrat,
že
je
nikdo,
ani
voni
sami
nesloží.
Né?
mě
o
to,
aby
si
ten
rozbor
provedli
tak
že
bych
vám
to
usnadňovalo
nové
seřazení
správnější
seřazení
hodnot
a
že
by
vám
lépe
vynikla
ta
ústřední
hodnota
duchovního
a
věčného
života.
Ano?
pod
tímto
zorným
úhlem
dělat
rozbor
svého
dosavadního
života.
Nebát
se
sem
rozbor
ne
života
od
nějakého
patnáctého
roku
života
svého
nýbrž
od
narození
až
k
nynějšku.
Udělat
si
tento
rozbor
či
toto
v
něm
bylo
dobré,
toto
bylo
špatné.
Dobrého
se
držte,
e-
všechno
zkuste,
ste
zkusili
zatím,
a
špatné
odhoďte.
A
budoucnosti
aspoň
to
špatné
odhodím.
Budu
se
držet
to,
co
ne
životě
bylo
dobré.
Kdybyste
toto
tříbení
udělali
a
to
nemůžete
udělat
jinak
než
bez
roz-
než
s
rozborem,
tak
by
to
byl
v
pořádku
vykonaný
po
tomto
rozboru
byste
měli
jak
to
napovídá
například
čtvrtá
byste
měli
obětovat
celý
dosavadní,
v
duši
své,
celý
dosavadní
svůj
život
Bohu.
Jako,
protože
není
jisté,
zda
jste
mu
ho
celý
obětovali.
O
tom
m-
můžete
pochybovat
že
se
mu
ji
nelijte
jestli
mu
ho
neobětovali
jste
si
ho
přivlastňovali.
Jestli
jste
ho,
si
ho
přivlastňovali,
tak
to
na
vás
to
vlastnictví
lpí
a
toto
vlastnictví
vám
nedovoluje,
abyste
vykročili
pořádně
kupředu.
Čili
dodatečně
ho
eště
obětujte.
Celý
dosavadní
život
ano
a
jestliže
ho
obětujete,
tak
u
toho
nýbrž
přejte
si
aby
silou
boží
by
dosavadní
vás
život
proměně
nový
život
který
byl
už
bohu
bohu
A
snažte
se
závěrem
tohoto
toho
proměňování
přijmout
od
Boha
milost
a
sílu
toho
proměnného
života
který
by
se
mohl
proměnit
jenom
vnitřně
zevním
životě,
v
celým
životě,
ano?
To
by
tak
asi
bylo
všechno
o
těch
Velikonocích,
bych
vám
doporučoval.
Totiž
mám
tady
otázku,
zda
v
té
liturgii,
která
byla
původně
latinská
a
která
nebyla
nikdy
přesně
do
češtiny
přeložitelná
latinské
názvy
e-
měly
svým
tvarem
úplně
jiný
význam,
totiž
můžeme
podkládat
jimi
daleko
jiný
význam
než
e-
jaké
by
byly
patrny
z
toho
slova
přímo,
tak
jestli
jsme
si
vypuštěním
té
latinské
liturgie
nedopustili
nějaké
velké
chyby,
když
jsme
smazali
tenhleten
úvodní
vliv
nebo
ten
původních
li
nám
toho
lidského
obřadu.
A
já
bych
řek,
že
jsme
to
udělali
tedy
by
takový
ústupek
tomu
evangelickému
símě
tu
ano.
Ale
jestli
se
stala
chyba,
to
je
otázka,
protože
tak
úplně
velká,
protože
to
je
otázka
toho,
že
jestli
jsme
to
vůbec
takhle
chápali.
Kdopak
si
například
slovo
relígió,
né,
už
v
latině
kdysi
se
to
říkalo
překládal
jako
znovuspojení
s
Bohem.
Ré
je
znovu
oltáře
ne
znovu
spojuji
jestlipak
religio
viděli
tom
znovu
spojení
pojem
s
Bohem.
Pže
náboženství
má
být
znovunapojení
se
na
Boha.
To
znamená
jednou
jsme
už
s
ním
spojeni
byli
a
nyní
z
věčnosti
přicházíme
a
do
věčnosti
se
ubíráme.
A
to
je
náboženství.
Kdybychom
například
tento
smysl
náboženství
znali,
tak
to
náboženství
budeme
hledat
nikoliv
n-
náboženství.
Co
todle
řiká
v
češtině,
to
vůbec
nic
neříká.
zrovna
tak
indem
tam
remisió
ne
a
tak
dále
to
jsou
všechno
pravdu
pojmy
daleko
širší,
jen
je
otázka
kteří
by
to
pojmy
razili
jesi
byli
vědomi
toho
celkového
obsahu
jestli
to
tak
už
formálně
brali
jako
třebas
latiníci
kteří
to
vyslovovali.
Protože
středověká
latina
byla
hodně
vzdálena
už
tomu
původnímu
duchu
latiny
a
ale
nebudeme
vo
tom
jako
uvažovat
ale
odpuštění
hříchu
opravdu
je
věc,
která
velice
složitá
protože
kdyby
nám
byly
odpuštěny,
a
to
je
v
těch
třech
slovech
obsaženo.
An
blok
všechny
věci...
najednou,
tak
opravdu
se
ocitli
ve
stavu,
kde
by
nás
nic
nemohlo
udržet
mimo
věčnosti,
ano?
Neboť
fakticky
leží
na
nás
něco,
čemu
se
říká
dědičný
hřích
když
já
to
pojetí
neuznávám
ano
jak
to
katolická
církev
traduje.
Já
pod
dědičným
hříchem
si
myslím
něco
jinýho
než
katolická
církev.
Oba
dva
mluvíme
o
dědičném
hříchu,
jsme
rádi,
že
jeden
i
druhý
tomu
věříme,
ale
já
pod
tím
vidím
jiného
než
katolická
církev
něco
nás
vede
jako
dědičný
hřích,
to
znamená
že
nejsme
oddělenou
bytostí
časově
a
prostorově
že
nese
tíhu
provinění
předešlých
pokolení,
tíhu
celého
toho
vývoje,
se
dostal
do
určité
úrovně
a
nad
tu
úroveň
se
ještě
nedostal.
A
v
tom
já
vidím
dědičný
hřích.
Že
my
jsme
ve
stádiu
takového
a
takového
vývoje
a
jeví
se
to
jako
dědičný
hřích.
To
znamená
e-
zdá
se
mi
támhle
s...
s...
s
vámi,
že
dál
nemohu.
To
je
zaviněn-
zaviněno
mým
dědičným
hříchem.
Že
já
jsem,
se
cítím
přikován
k
výši
duchovní,
na
které
se
právě
ano
a
jestliže
tomu
takhle
je
tak
já
potom...
pod...
e-
odpuštěním
hříchů
musím
si
představovat
aspoň
částečný
návrat
do
stavu
bezhříšnosti
do
stavu
kde
to
provinění
moje
odpuštěno
ovšem
do
takové
míry,
aby
se
ten
stav
napravil
status
remisíónys
nich
tak
řekl,
jo.
Ten
jejich
stav
už...
e-
remisióný,
remisióre,
remisióný,
remis,
remisió,
remisíónys,
jó,
já
už
jsem
tu
latinu
zapomněl.
A
tak
v
stavu
tedy,
že
se
tím
odpuštěním
hříchů
se
mám
dostat
do
stavu
se
dají
napravit
věci
Do
takové
míry
mně
má
být
odpuštěno,
sílu
napravit
své
věci
tak
že
bych
svůj
život
zasvětil
Bohu,
ano.
Tak
to
já
myslím,
že
je
smysl
svých
neboť
kdyby
nám
bylo
puštěno
ví
tak
se
před
úkol,
postaveni
před
úkol,
který
nemůžeme
zmoci
vůbec
tomto
vývoji
stádiu
a
kdyby
nám
bylo
už
těn
méně,
tak
zase
nejsme
uvolněni
pro
to
remisijó,
pro
do
původního
stavu
ano
je
zakladatel
zhostil
toho
takovým
levným
způsobem,
ano.
Považujete
snad
za
špatné,
když
nějaký
pan
Valdó
ve
Francii,
ve
středověku,
v
hlubokém
středověku
si
přeložil
najednou
bibli
nový
zákon
do
francouzštiny?
Von
si
ho
přeložil
do
francouzštiny,
protože
latina
už
byla
těm
lidem
v
Marseji
tak
vzdálená,
už
se
tak
odklonil
jejich
jazyk
od
latiny
že
už
tomu
nerozuměli
a
on
si
přeložil.
A
tehdy
ale
církev
se
postavila
k
tomuto
překladu
úplně
jinák
než
dneska
k
tomu
uvolnění
té
liturgie,
že
totiž
ho
stíhala
krutě
a
zabavovala
tyto
překlady
a
pálila
je
a
snažila
ty
lidi
opravit
opravdu
a
nejsou
na
smyslu.
Tam
začla
inkvizice
u
Valdenských
a
Albigenských,
ano?
Jsme
tam
byli
spolu
v
tom
Albi,
že?
Já
jsem
vám
tyto
věci
doufám
vysvětloval.
A
m-
byla
v
tom,
byla
v
tom
taková
nějaká
špatná
my
že
snažili
tomu
porozumět?
Zaručeně
ne.
A
my
že
ska
se
přiblížilo
je
tomu
porozumění,
které
už
jsme
dávno
ztratili
že
toho
zapamatovávat
aspoň
to
co
se
zachovat
ještě
dá,
podle
názoru
těch
církevních
otců,
tak
to
celkem
podle
mého
názoru
dobrá
činnost
tamto,
co
ta
liturgie
dříve
říkala
latinsky
to
zůstane
bez
tak
zachováno
pokud
budou
už
lidi
schopni
vůbec
latinsky
se
nějak
vyjadřovat
ne
zůstane
zachováno
pro
ty,
kteří
tomu
budou
rozumět
a
to
bude
tedy
pro
budoucí.
Já
myslím,
že
ten
návrat
k
té
liturgii
sice
nemůžeme
očekávat
nikdy
v
minulo-
v
budoucnosti,
ale
že
její
výklad
můžeme
proto
očekávat.
Já
například
si
sám
dovolil
vyložit
mši
svatou
podle
stále
nitru
a
nemohu
říct
že
by
ztratil
na
smyslu
tím,
že
se
mše
změnila.
Pže
v
podstatě
to
zůstává
pořád
stejné
jenom
že
se
tam
nedá
v
dnešní
mši
vysvětlit
například
každý
obrat
toho
kněze.
To
se
nedá
vysvětlit.
když
tam
třebas
kněz
ze
začátku
říká
své
k
k
tobě
Bože,
že
ano.
V
mladosti
své
von
přistupuje.
Nebo
s
mladostí
svou.
ta
že
to
tady
o
tom
juventus
tam
mluví,
že
ano.
Jakpak
ž-
von
je
třebas
osmdesátiletej.
A
von
tám
přistupuje
svou
mladostí
jako
nestárnoucí,
nehynoucí
duše
svou
duší
tamtudy
tím
nežně
tam
je
smazáno.
Tam
je
jedinečně
napsáno
a
to
jsem
si
dovolil
f-
vyložit
a
mnoho
jiných
věcí
a
myslím
si,
že
že
to
je
vloženo
ale
když
jsem
toto
předložil
kterémukoliv
knězi,
tak
von
se
nad
tím
vůbec
nezastavoval,
protože
jim
to
vůbec
nevysvětlili,
vůbec
to
nedovedl
vysvětlit.
Tak
k
čemu
už
to
bylo?
Když
ani
kněz
si
to
nevysvětloval?
když
přesto
formálně
chodil
nebo
okolo
toho
nebo
s
tím
se
denně
potýkal
zcela
formalisticky.
A
to
platí
i
vo
takovým
Kacelem,
který
například
byl
velice
dobře
založený
a
je
dobře
založeným
knězem
a
taky
tyto
věci
nechápal.
Řikal,
nám
vo
mystice
například
na
teologické
fakultě
vykládali
čtyři
hodiny.
Já
Kdo
tam
čtyři
hodiny
nebyl,
tak
vůbec
vo
mystice
nevěděl
nic.
Vo
mystice
celé
čtyři
hodiny.
No
tak.
To
byl
theolog
čtyři
hodiny
vzdělaný
v
mystice.
Co
to
je?
A
na
mnohých
z
nás
se
vůbec
otázka
vo
mystice
při
státnici
nedostala.
Málokdo
tu
otázku
dostal.
A
to
prý
stačilo
znát
ty
hlavní
křesťanské
a
říct
tak
v
podstatě
e-
co
tak
jako
chtěli.
Tak
podívejte
se,
máme
tady
především
jeden
doplňující
dotaz.
Je
nějaká
naděje
že
až
tam
vybudujeme
v
tom
našem
ašramu
nějaké
podmínky,
které
budou
mít
charakter
laboratorních
podmínek,
to
znamená
podmínek
velice
příznivých
pro
ten
náš
pokus,
jeli
jaká
naděje,
že
budeme
moci
v
novém
prostředí
světském
obstát
s
těmi
výdobytky,
které
tam
nabudeme
nebo
se
nám
stane
to,
že
vyčistíme
svoji
místnost
a
bude
tím
větší
nebezpečí
že
se
do
té
čisté
místnosti
nastěhuje
místo
jednoho
zlého
ducha
sedm.
Především
bych
chtěl
říci,
že
oponuji
tomu
způsobu
myšlení,
který
je
nám
znám
při
exerciciích
a
tomu
způsobu
zařízení
exercicního,
kde
třea
člověk
když
odtamtud
vodejde
z
těch
exercicií,
tak
by
nejradši
se
tam
nazpátek
vrátil
a
nejraději
by
tam
zůstal
na
věky.
Já
jsem
vždycky
měl
tendenci
po
takových
exerciciích
zůstat
v
klášteře.
A
já
bych
nerad
abyste
se
tam
takhle
vybarvili
jako
já.
Víte,
výhoda
tady
je,
že
mám
tyto
zkušenosti
a
že
se
budu
snažit,
abych
toto
nenastalo.
Protože
to
nenastane
v
tom
případě
když
člověk
je
tam
vybaven.
Záměrně
vybavován
pro
světský
život.
A
to
my
budeme
dělat.
My
nebudeme
končit
a
proto
jsem
byl
proto,
aby
se
ta
generální
zpověď
a
přijímání
nedělalo
až
nakonec.
Budeme
končit
nějakým
přijetím
těla
božího
bych
tak
řekl
nýbrž
to
bude
někde
na
prostředku
v
nejhorším
případě.
A
my
potom
ty
výsledky
tohoto
uvnitřnění
budeme
se
snažit
posilovat
do
takové
míry,
abychom
získali
takovou
kapacitu
vnitřního
napětí
že
se
to
nebude
podobat
prázdnotě,
nýbrž
že
se
to
bude
podobat
naplnění,
ano?
Já
bych
řekl
asi
takhle...
V
té
fázi
kdy
svatý
Josef
se
staral
vo
toho
Ježíška
a
tu
fázi
si
budeme
vysvětlovat,
nešlo
vo
nějaké
vyprazdňování,
on
se
vyprázdnil
od
minulého
způsobu
života
najednou.
Proto
jste
mi
řekli
s
Milošem
v
čele,
že
by
se
to
mohlo
zařídit
za
deset
minut.
Ale
není
to
tak.
Jakmile
se
vyprázdníme
od
toho
dosavadního
způsobu
života
a
myšlení.
Tak
my
se
začneme
naplňoval
tou
službou.
My
tam
budeme
naplňoval
tu
službu.
My
se
tam
budeme
učit
sloužit
ještě
nenarozenému
ježíši
rozumíte
to
bude
celý
ten
smysl
těch
našich
exercicií.
A
my
se
to
budeme
učit
tak,
jako
kdybychom
s
ním
už
žili
v
tomto
běžném
světě.
My
se
budeme
učit
utíkat
před
Herodesem,
rozumíte,
my
se
budeme
učit
navracet
se
do
Nazareta
místo
do
Betléma
a
tak
dále.
To
všechno
se
tam
budeme
učit.
To
vám
budeme
vysvětlovat
jak
se
to
má
udělat.
Takže
až
se
dostanete
do
světského
života,
tak
vám
nebude
neznámo
jak
se
postavit
k
denním
událostem,
ano?
A
jak
si
v
tom
denním
shonu
a
v
tom
zaujetí
pro
denní
všední
úkoly
zachováte
tento
vnitřní
postoj.
Tak
to
je
zodpovězena
ta
první
věc.
Samozřejmě
to
poznání
které
získáte
během
toho
vnitřního
zaujetí
pro
věc
bude
velice
křičet,
bude
to
nějaké
novorozeně
bych
tak
řekl.
My
si
to
symbolicky
řekli.
A
musíte
si
stanovit
jednu
podmínku,
že
s
ním
jako
s
novorozenětem
budete
jednat.
Že
mu
nedáte
příliš
mnoho
třebas
plnotučného
mléka,
to
byste
ho
ztrhali,
anebo
že
ho
necháte
dostatečně
vyspat,
odpočinout
a
podobně.
Víte
já
jsem
se
měl
příležitost
setkat
s
lidmi,
kteří
se
setkali
s
tímto
požehnáním,
který
my
na
sebe
chceme
přivolat,
že
se
setkali
třebas
s
Brantonem,
to
jsem
vám
říkal
a
věděli
dobře,
že
je
to
předaná
milost,
pomocí,
přes
Brantona
a
že
tedy
když
si
jí
nebudou
e-
e-
moc
vážit
a
když
nebudou
na
ni
dbát,
takže
ji
brzo
ztratí.
A
tak
tito
lidé,
protože
si
nevěděli
rady,
Branton
jim
nedal
radu,
jak
se
zachovat,
bohužel,
tak
ti
lidé
se
stranili
běžného
života.
Jak
jsem
vám
říkal,
já
jsem
měl
sám
v
jedné,
ve
své
rodině,
ovšem
já
jsem
při
tom
nebyl
v
Plzni
jednoho
toho,
co
se
setkal
s
Brantonem,
nějakýho
pana
Maříka,
ten
tam
v
pravém
slova
smyslu
dva
měsíce
seděl
v
naší
domácnosti,
ulíval
se
od
svý
rodiny
a
od
svých
povinností,
seděl
tam
a
meditoval
a
přem...
a
přebýval
v
tom
požehnaném
stavu,
který
získal
od
toho
Brantona.
Ale
ať
dělal
co
dělal,
za
dva
měsíce
se
to
z
něho
vyk-
vykouřilo.
A
já
jsem
už
zkrachoval
daleko
snazším
způsobem
a
rychlejším
než
tenhleten
pan
Mařík.
Já
jsem
dokázal
za
dvě
a
půl
hodiny
to
promarnit.
Rozumíte?
Za
dvě
a
půl
hodiny.
Čili
mám
už
určité
zkušenosti
s
tím,
jak
se
to
promarňuje.
To
je
taky
důležité.
A
jaké
příčiny
jsou
tohoto
promarnění?
To
je
taky
důležité.
Nemyslete
si,
i
ty
negativní
e-
zkušenosti,
které
mám,
jsou
k
něčemu
dobré.
Takže
já
vím,
co
je
třeba
udělat,
aby
to
člověk
nepromarnil.
I
když
třebas
ten
stav,
který
budete
zažívat,
nebude
kvalitativně
na
takové
výši,
jako
třebas
byl
stav
toho
člověka,
který
byl
u
toho
Brantona.
to
je
možné.
U
každého
totiž
bude
jiný
ten
stav,
to
se
nedá
říci
dneska
předem.
Ale
i
když
tomu
tak
bude,
že
to
bude
třebas
daleko
nižší,
tak
nesmíte
si
myslet,
že
bez
znalosti
způsobu,
jak
to
udržet,
to
udržíte.
Nikdy
ne.
Tam
se
vám
musí
dát
do
pera
také
způsob,
jak
to
udržet.
A
musím
vám
hned
prozradit,
že
způsob,
jak
to
udržet
není
držet
se
toho
zuby
a
neh-
zuby
nehty
toho
stavu
a
nerušit
ho
třebas
zevním
počínáním,
to
vůbec
nejde
tímto
způsobem,
nýbrž
udržet
se
dá
tento
stav
tím,
že
se
posiluje.
Tím
způsobem,
jak
vznikl.
Tím
způsobem,
jak
vznikl,
se
posiluje.
Ovšem,
když
to
člověk
převezme
vod
nějakého
Brantona,
tak
neví,
jakým
způsobem
se
to
stalo.
A
jak
to
tedy
má
posilovat,
když
vedle
sebe
nemá
Brantona.
Rozumíte
mně,
jak
to
myslím.
Tak
toto
se
vám
nestane.
Vy
vedle
sebe
žádného
Brantona
mít
nebudete.
Vy
budete
svědky
jenom
toho,
že
do
takové
míry,
jak
se
vyprázdníte,
když
přitom
zároveň
e
e
zůstanete
mít
nebo
př-
nepřestanete
mít
touhu
po
věčnosti,
že
do
takové
míry,
jak
se
vyprázdníte
za
tý
podmínky,
že
ta
touha
po
věčnosti
tady
zůstane,
že
do
takové
míry
se
budete
mít
právo
naplnit.
Čili
vy
budete
muset
pořád
i
nadále
pokračovat
v
tom
vyprazdňování
a
v
tom
naplňování.
A...
to
vyprazdňování
vám
tady
při
každém
shledání
znovu
a
znovu
předvádím.
Protože
vám,
protože
to
je
jediné,
co
jako
už
dokáži,
dokážu
aspoň
chvilkově.
Že
totiž
je
třeba
umět
odstoupit
od
své
rozumové
činnosti,
jak
jste
si
to
přečtli
ve
Zlatém
klíči
a...
nepřistupovat
tak
bezprostředně
ke
všemu
jako
dosud.
A
zvláště
když
je
to
věc,
o
které
bych
měl
dojem,
že
by
mě
vzdalovala
tomu,
toho
věčného,
od
toho
věčného
života.
Čili
v
tomto
případě
musím
být
velice
opatrný
a
musím
řešit
světské
záležitosti
s
určitým
odstupem.
Upozorňuju
vás,
že
ten
odstup
od
vás
ni-,
na
vás
nikdo
nepozná,
že
ten
odstup
máte.
Nemyslete
si,
že
s
tím
se
budete
zdržovat
v
řešení
událostí.
To
není
totiž
rozmýšlení,
to
je
všechno
jiné
než
rozmýšlení.
Kdybyste
sebevíc
rozmýšleli,
co
máte
dělat
nebo
co
nemáte
dělat,
aby
si
to
zachovali,
tak
to
nepřemyslíte,
tak
na
to
nepřejde-
nepříjdete.
To
pozastavení
se
před
světskou
záležitostí,
která
mně
ohrožuje
vnitřní
klid,
spočívá
v
tom,
že
já
paměťně
v
sobě
obnovím
pokoj,
který
jsem
zažíval
třebas
v
tom
laboratorním
stylu
napřed,
ano?
Já
ho
v
sobě
na
okamžik
obnovím
bez
nároku
na
to,
aby
z
něho
vyplynulo
nějaké
konkrétní
poučení.
Jak
se
cítím
ohrožen
zevní
událostí,
že
mě
dostane
daleko
od
toho
věčného
života,
jakmile
se
cítím
ohrožen,
tak
vím,
že
ohrožení
nemohu
sám
zdolat,
to
mohu
předpokládat,
radši
se
nebudu
na
sebe
spoléhat,
tak
já
e-
e-
celou,
celou
tu
situaci,
ve
které
jsem
se
ocitl,
obětuji,
jak
já
tomu
říkám,
já
vám
to
budu
muset
potom
detailně
vysvětlit
samozřejmě,
obětuji
do
toho
svého
soustřeďovacího
centra,
no
to
je
technicky
řečeno,
ale
prakticky
to
znamená,
že
já...
odevzdám
tu
situaci
do
nějakého
takového
mlýna,
který
v
každém
z
nás
je.
My
totiž
si
neuvědomujeme,
že
máme
opravdu
v
sobě
takový
nějaký
koloveč,
kde
se
přemílají
staré
věci
na
nové.
A
kde
se
může
omládnout,
kde
každá
myšlenka,
která
se
nám
jeví
jako
neřešitelná
ikskrát
už,
se
najednou
nám
může
objevit
v
novém
hávu
a
z
novým
řešením,
když
jí
svěříme
tomuto
věčnému
mlýnu.
Prže
všechny
události
tohoto
světa
e-
jsou
naservírovány
přes
věčnost,
ano?
E-
jak
je
to,
jak
je
to,
jakým
způsobem
tomu
rozumět?
Že
totiž
nemohlo
by
se
vůbec
nic
dít,
kdyby
k
tomu
věčnost
nedala
sílu.
Všestrannou
sílu.
Ona
totiž
e
způsobuje,
že
plyne
tady
čas.
Že,
že
tady
se
rozprostírá
prostor.
A
že
v
tom
času
a
prostoru
plyne
nějaký
děj
a
třebas
velice
složitý.
Tak
složitý
asi
jako
je
pohyb
ve
vesmíru,
kde
se
my
třebas
točíme
kolem
Slunce,
Slunce
k-
někam
spěchá,
ne,
s
celou
sluneční
soustavou
a
ta
celá
soustava
zase
spěchá
někam
k
jinejm
galaxiím
a...
a
celá
galaxie
se
točí
okolo
nějaké
jiné
a
tak
dále.
Takhle
složitý
pochod
ve
vesmíru
existuje
po
stránce
pohybové.
A
zrovna
takový
složitý
pochod
existuje
po
stránce
dějové.
Takže
my
se
v
tom
nikdy
nevyznáme.
Kdykoliv
jsme
ohrožení
takhle
dějem,
to
znamená
situací,
ve
které
se
ocitneme,
tak
to
nemůžeme
rozumově
řešit.
My
musíme
umět
to
převést
do
bezčasovosti,
ze
které
to
vzalo
sílu.
To
znamená,
ono
to
z
té
bezčasovosti
bere
sílu
absolutně
čistou.
Aby
to
mohlo
existovat,
aby
se
to
mohlo
rozvinout.
Na
sebe
bere
určité
věci,
které
existují
v
času
a
prostoru,
ale
nazpátek
se
to
nevrací,
nýbrž
tady
to,
tady
se
to
rozvíjí
a
tady
to
má
zase
další
následky.
Ale
prapříčina
existuje
v
té
čisté
síle
takže
jest
možno
a
to
vás
právě
budu
učit,
jak
s
tou
silou,
která
už
je
zabarvena
všelijak,
třebas
láskou,
nenávistí,
náklonností,
netečností
e-
jako
jakýmkoliv
nedostatkem
našim
nebo
jakoukoliv
naší
předností.
Jak
s
touto
silou
už
takhle
zabarvenou
vejít
nazpátek
do
té
věčnosti.
Když
se
toto
naučíte,
tak
s
jakoukoliv
událostí
budete
moci
takhle
do
věčnosti
vstoupit.
A
když...
když
s
ní
nevstoupíte
do
věčnosti,
tak
začínáte
promrhávat,
všechno,
co
tam
nabýváte.
Jestli
jste
si
to
dobře
přečtli,
tak
právě
už
v
těchhletěch
Blahoslavenstvích
jsem
se
pokusil
toto
vám
vysvětlit.
Možná
že
jste
to
tak
detailně
ještě
nečtli,
prosím
vás
pokud
můžete
tak
se
tomu
věnujte.
Přečtěte
si
to
jako
před
předpřípravu,
protože
předpříprava
bude
e-
v
tom
druhém,
co
dostanete.
Ale
e-
vono
se
předpokládá,
že
jste
to
četli
tyhle,
tahleta
blahoslavenství,
jo?
Protože
snáze
pochopíte,
v
čem
navazuji
na
ně
v
tomto
spisu
Cesta
vědomí
a
blahoslavené
totiž
je
to,
co
člověka
zaujme.
A
zaručeně,
když
člověka
zaujme
nějaká
záležitost,
tak
je
to
obyčejně
ta,
která
je
neřešitelná.
Která
je
snadno
řešitelná,
tak
ho
ě
tu
řeší
bravurně
a
ta
ho
taky
nerozptýlí.
Ta
ho
nezbaví
toho
požehnání,
které
tam
získáte,
rozumíte?
Vás
může
zbavit
toho
požehnání
nebo
vy
ho
musíte
jaksi
promrhat
jenom
na
těch
událostech,
který
vás
zaujmou.
Protože
vám
tady
musí
zůstat
pořád
m-
první
zájem,
nesmí
být
ničím
ohrožován,
žádnou
konkurencí.
Hledejte
především
království
Boží
rozumíte.
Ale
vono
se
vám
denně
stane,
že
musíte
přednostně
hledat
něco
jiného.
Čili
vy
musíte
neřešitelnou
událost
doslova
úroveň
řešitelných
událostí,
která
vás
tolik,
aby
ten
zájem
o
tu
věčnost
nepřestal
svítit
jako
první
ano.
Jeli
to
dobře
rozumět?
Čili
nepromrhat
znamená
všechny
události
převést
na
úroveň
řešitelných
událostí.
A
to
se
dělá
tím
způsobem,
že
já
neřešitelnou
událost
nebo
událost,
která
mě
zaujme,
i
takovou,
kterou
bych
já
uměl
řešit,
ale
která
mě
hodně
zaujme,
do
který
jsem
řek
bych
lidově
řečeno
fanda,
i
tu
událost
než
to
fandovství
u
mně
propukne,
když
já
ho
uskutečním,
rozumíte,
než
já
se
mu
začnu
věnovat
i
takovou
událost
já
věnuju
e-
té
věčnosti.
Já
to
promítnu
do
věčnosti,
jo,
tu
událost.
Nebo
ten
svůj
zájem.
A
von
mně
nazpátek
přejde
přetavený.
Von
se
mi
vrátí
přetavený
e-
tou
vůlí
Boží.
Rozumíte?
Nesmíte
se
bát,
že
přijdete
prosimvás
vo
nějakou
radost
ze
života,
nebojte
se.
Naopak
přijdete
k
opravdové
radosti
ze
života.
Prože
pravá
radost
ze
života
nespočívá
v
tom,
že
něco
v
tom
světě
dosahuji,
co
má
jenom
řek
bych
pomíjející
charakter,
nýbrž
pravá
radost
ze
života
spočívá
v
tom,
že
ve
všem,
co
je
pomíjející
a
co
tady
na
tom
světě
dosahuji,
ve
všem
spatřuji
zákulisí
věčného
věčné
boží
vůle
a
lásky
a
tak
dále,
vědění
a
pravdy
a...
Nebudu
to
všechno
taji
říkat,
né.
To
si
všechno
detailně
vysvětlíme.
Tak
takovýmto
způsobem
asi
já
vás
budu
zasvěcovat,
chápete?
A
toto
já
vám
už
ale
napřed
napíšu
v
tom,
v
té
Cestě
vědomí,
takže
vy
si
to,
vy
budete
přesně
vědět,
co
já
budu
říkat.
Jenomže
já
to
tam
budu
říkat
sice
totéž,
ale
ušité
na
tělo
každého
z
vás,
chápete
to?
To
je
ten
rozdíl.
Protože
tady
v
těch
naukách
bohužel
se
všeobecně
toho
dá
říct
strašně
málo.
Tady
mně
ten
kněz
včera
říkal,
že
nějaký
světec,
třebas
řekl...
a
to
byl
don
bosko
řekl
těm
svým
chlapcům,
buďte
hodní.
A
ti
výrostci
z
toho
předměstí
Turína,
kteří
nikdy
hodní
nebyli,
opravdu
hodní
byli,
ano.
My
taky
víme,
třebas
Pán
Ježíš
po
svém
vzkříšení
z
mrtvých
přišel
mezi
apoštoly
s
slovy
pokoj
vám.
A
v
tom
byla
tak
obrovská
síla
že
opravdu
v
sobě
začínali
zažívat
pokoj,
který
před
tím
v
sobě
neměli
a
ztratili,
pokud
ho
měli,
tak
ho
ztratili,
i
když
ho
jenom
měli
málo,
ho
ztratili,
protože
ty
události
byly
příliš
silné
víte
ty
události
byly
příliš
silné.
Pro
sílu
těch
událostí
ztratili
všecko.
My
to
vidíme
nejlépe
u
toho
svatého
Tomáše,
který
nemoh
ani
věřit,
že
von
vstal
z
mrtvých,
že
jo.
Víte
takhle
tam
je
vysvětleno
jak
se
všechno
ztrácí
z
toho
požehnání.
Vždyť
to
bylo
obrovské
požehnání,
které
získali
na
ty
tři
roky
vod
pána
Ježíše.
A
voni
to
na
to
šup
ztratili.
I
ten
svatý
Petr
nebyl
schopen,
jak
sliboval,
ho
následovat
na
ten
kříž
anebo
do
toho
žaláře.
Nebyl
schopen.
Ztratili
to
pro
vír
těch
událostí,
že
se
dali
strhnout
tou
událostí,
e-
tou
faktologií
v
tou,
v
tou
naléhavostí
tou
událostí.
Čili
jakmile
e-
existuje
taková
nějaká,
zjeví
se
taková
nějaká
nebo
objeví
se
taková
nějaká
naléhavost
ve
vašem
životě,
která
předčí
svou
naléhavostí
to,
o-
co
jsme
si
tam
jako
naléhavé
předstírali
rozumíte
a
přednášeli
protože
jsme
se
jako
na
nalé-
do
naléhavého
vmýšleli
a
vypracovávali,
tak
to
je
to,
co
vás
bude
ohrožovat
v
té
kontinuitě
a
v
tom
udržení
toho,
co
jsme
tam
nabyli.
Víte
tohleto
my
dobře
víme.
Jenomže
tohleto
právě
katolická
církev
bohužel
neví.
A...
my
bychom
to
také
nevěděli,
já
nemluvím
za
sebe
prosím
jenom,
pr-
jenom
to
je,
to
není
plurál
majes-
majestatikus,
my
bychom
to
také
nevěděli,
kdybychom
prvními
zkušenostmi
k
tomu
byli
nepřišli,
ano?
Všichni
moji
přátelé,
kteří,
neznáte
ani
jednoho
z
nich,
kteří
tyto
zkušenosti
nabyli,
tak
se
shodují
se
mnou
v
tom,
že
jedině
tímhletím
stylem,
jak
vám
to
tady
já
říkám
se
dá
udržet
e-
nějaká
duchovní
výše.
Jestliže
se
nedá
udržet,
nic
si
z
toho
nedělejte,
jesli
vopravdu
to
nepochopíte
a
nedokážete
to
potom,
tak
musíte
ten
krok
znovu
opakovat.
Víte,
nic
se
nestalo,
musíte
ho
ale
znovu
opakovat.
Znovu
musíte
přikročit
stejnou
vážností
a
stejnou
oddaností
k
tomu
kroku
a
říct
si,
tolikrát
budu
tlouci
až
mně
bude
otevřeno.
Tlucte
a
bude
vám
otevřeno.
I
pro
takové
případy
je
v
evangeliích
recept.
Protože
Ježíš
Kristus
sám
ukázal,
že
ani
on
jako
vtělený
Bůh
nedokázal
jedním
tlučením
na
bránu
nebeskou
tam
vejít.
Vešel
napřed
do
světa,
to
znamená
to
vědomí
božské
vešlo
do
světa,
tam
se
nějakým
způsobem
rozvíjelo,
pak
se
zase
vrátilo
z
Jordánu
k
Otci,
aby
se
mohlo
tímto
posílením
znovu
rozvíjet,
pak
se
znovu
vrátilo
k
Otci
na
kříži,
aby
se
mohlo
znovu
rozvíjet.
Chápete
to?
Čili
jestliže
Pán
Ježíš
potřeboval
třikrát
napravit
věci
e-
tak
se
neštiťte
dělat
si
obnovu
denně.
A
tohleto
já
vás
taky
budu
učit,
jak
provádět
denní
duchovní
obnovu
kromě
toho,
že
se,
že
vás
budu
učit
čelit
událostem,
které
vás
zaujmout
v
dobrém
nebo
ve
zlém.
Obojí
jsou
nebezpečné.
Nadměrná
zaujatost
rozumíte?
Nadměrná
naléhavost
událostí
světských
je
nebezpečná.
Ono
vás
to,
to,
to
je
Satan
nebo
to
je
duch,
který
vás
posedne.
To
je
těch
sedm
duchů
třebas,
které
je
posednou,
rozumíte,
toho
člověka.
Kromě
toho
vás
budu
učit
také
obnově,
jak
vykonávat
denní
obnovu.
Všechno
vás
naučím
takovým
způsobem,
aby
nikdo
nepoznal,
že
to
děláte
protože
ve
dvacátém
století
si
musíme
počínat
jinak
než
tím
vopravdu
klasickým,
ale
dneska
těžkopádným
e-
klášterním
způsobem
jako
třebas
ten
kněz
umí.
A
to
my
nemůžeme
dělat.
Na
mně
nikdo
nesmí
poznat,
že
já
dělám
nějakou
duchovní
obnovu.
Kdyby
to
poznal,
tak
se
vyřídím
pro
něho.
Si
říká,
co
to
je?
To
je
nesmysl.
Mně
nesmí
považovat
za
blázna,
lidé.
To
né
kvůli
tomu,
že
bych
si
z
toho
něco
měl
dělat,
ale
že
my
před
nimi
musíme
být
vzorem
především
svým
příkladem.
A
co
nerozumí
voni,
to
musíme
před
nimi
skrývat.
Zásadně.
To
si
taky
řekneme
samozřejmě.
A
já
vám
už
ale
tuhlety
věci
tam
takhle
popíšu,
chápete
to.
Jenomže
já
to
budu
moct
popsat
obecně
a
je
vždycky
nebezpečí,
že...
že
si
někdo
z
vás
třebas
konkrétně
z
toho
nevybere,
co
právě
mentálně
je
pro
jeho
případ
a
pro
jeho
stupeň
je
vhodné
ano?
A
proto
tam
budeme
eště
s
každým
mluvit
a
proto
bude
třeba
abych
já
vás
měl
v
určité
době
v...
v
kobkách,
chápete?
Abych
já
moh,
jako
to
dělal
tady
Baťa,
že
z
jednoho
poschodí
přelízal
do
druhýho,
aniž
věděli
kam,
kde
se
najednou
ocitne,
abych
já
se
moh
ocitnout
brzo
tady,
brzo
tam,
že
ano,
a
vyřízit
tam
věci,
které
potřebuju
vyřídit.
A
zase
je
roztlouct.
E-
takovýmto
způsobem,
že...
že
nebudete
vědět
dne
ani
hodiny
já
budu
poletovat.
To
si
vymaňuju,
prosimvás,
to
si
vymiňuju
že
to
je
to
je
základ
toho
poučování,
který
já
si
vám
představuju
dělat,
jo.
upozorňuju
vás,
když
jsem
vám
tady
sliboval
že
se
budete
muset
vyprázdnit
dosavadního
způsobu
života
že
čím
dokonaleji
se
říkání
a
to
z
dos-
z
dosavadního
zpu-
způsobu
ho
ty
dobré
lepší
tak
jsem
se
vyjádřil
příliš
obecně.
Vyprázdnit
se
od
dosavadního
způsobu
života
znamená
totiž
to,
co
je
znázorněno
u
Ježíše
Krista...
Ti...
jeho
učedníci,
když
opustili
svoje
rodiny,
ne
nadále
lovili
ryby,
jak
jste
si
možná
všimli.
znamená
byli
dále
činni
tímto
způsobem.
Kromě
toho
ještě
dál
ještě
jiné
věci
že
křtili
a
dělali
zázraky
taky
ještě
lovili
ryby,
ano?
A
to
znamená,
byli
činni
i
tak
jako
před
tím.
Protože
ty
jejich
rodiny
za
nimi
celé
chodily
beze
zbytku.
A
já
jsem
tím
chtěl
jenom
říci,
že
ten
převrat,
který
chceme
docílit,
nespočívá
v
tom
že
byste
vymazali
všechny
svoje
slony
všechny
svoje
schopnosti
ženy
například
válek
e
kdy
dech
promiňte
mě,
popad
ten
svůj
glejt,
kterým
ho
posvětili
na
ale
kře
a
bere
něho
takhle
páně
kdy
se
tady
před
nemocnicí
a
říkal,
ale
to
je
cár
papíru,
co
je
mi
do
toho.
Takhle
né.
Nýbrž
Novým
přístupem
k
těm
věcem,
ano?
To
je
ta
změna,
to
je
to
vyprázdnění.
Vy
totiž
přistupujete
v
s...
s
jiným
zaujetím
nestaneš
jak
budete
v
tom
přistupovat
tím
duchem
A
především
změna
bude
v
tom
že
jste
si
stačili
svým
ham
hospodařit
na
svém.
A
jak
jsem
vám
už
čela
čím
dál
tím
méně
stačím
svými
silami
na
svém
hospodařit.
čím
dále
se
závislejší
na
tom
na
na
čem
má
být
člověk
závislý.
My
totiž
musíme
na
světu
na
závislost
na
věčno
čili
změna
bude
v
tom,
že
přejdou
závislosti
Ale
né,
že
se
zbavíte
třebas
té
své
doktořiny
nebo
toho
svého
učitelství
nebo
jakéhokoliv
jiného
povolání
s
výzman
čele
nebo
svých
dětí
nebo
nebo
dělání
úklidu.
Vůbec
ne.
Ale
že
už
potom
nikdy
při
tom
nesmíte
být
tak
sami,
jako
ste
dosud
byli
že
to
je
veliká
chyba,
to
nás
soustavně
vzdaluje
od
věčnosti.
To
je
to
hospodaření
pro
sebe.
si
myslet
že
to
nějak
přeháním
e-
e-
nebo
že
je
to
vlastně
projev
nelásky,
když
budeme
takhle
závislí,
že
budeme
pořád
Pána
Boha
tahat
za
šos
a
říkat,
pomoz
mi
tady
při
tom
úklidu,
že,
pomoz
mi
při
mém
hádání
s
manželkou
nebo
pomoz
mi
při
vytrhávání
zubu.
Já
nevím
při
všem
by
mě
Pán
Bůh
musel
tady
asistovat.
To
ne.
já
doufám
že
se
dovíte,
že
ze
svý
síly
tyto
nedě,
tyto
věci
neděláte.
A
čím
e-
dál
pudete
na
této
cestě,
tím
víc
si
budete
vědomi,
že
jediný
činitel
je
on.
já
nevěřím
že
se
dostaneme
do
takové
výšiny
duchovní
že
bychom
odtamtud
věděli
stoprocentně,
poznávali
pardon,
to
je
rozdíl,
stoprocentně,
že
on
je
činitelem
to
nevěří
ale
opravdu
je
tomu
tak
kdyby
proud
nešel
do
sítě,
tak
by
vám
ten
magnetofon
nejel.
Rozumíte?
a
on
tím
proudem
které
dovíte
který
jde
do
sítě
našich
činností
a
myšlenek,
ano?
bez
tohoto
proudu
není
možno
něco
udělat
a
teď
je
otázka
jestli
já
ten
to
popadnu,
jak
jsem
to
dělal
dosud,
a
jednám
si
s
tím,
s
ním
pro
sebe
tam
studuju
ho
na
magnetofon
nebo
na
jinou
činnost,
úklid,
hádání
s
manželkou
a
podobně.
Jak
vidíš,
toho
se
pořád
dotýkám,
protože
to
my
u
nás
máme
na
denním
pořádku
a
bude
z
toho
jako
to
je
ta
naše
obnova
taková,
z
denního
hádání.
A
tak
tohleto
prosím
jsem
dělal
já
sám
s
manželkou,
že
jo.
To
je
právě
ta
veliká
chyba
tohleto
to
já
si
myslím
že
až
vo...
vodejdete
z
těch
našich
Kalů,
že
také
aše
nebudete
jednat.
Že
budete
si
počínat
aspoň
tak
jako
starý
Římani.
A
ti
už
jednali
velice
zle.
Proti
jiným
národům,
který
pře
já
si
ale
myslím
že
aspoň
tak
ve
teda
že
když
začli
hodovat
to
znamená
hospodařit
pro
sebe
pro
své
blaho
osobní
pomíjející,
tak
přeci
jenom
udělali
nějakou
tu
úlitbu
bohům,
že
jo?
Aby
se
neřeklo,
tak
ulili
malinko
toho
vína,
ne?
A
my
taky
než
se
to
ničeho
pustíme
tak
a
čím
to
bude
závadě
ší
tak
tím
větší
úlitbu
Bohu
učiníme
tím
více
pozastavíme
nad
smyslem
toho
co
děláme
neboť
my
tady
hřivnou
boží
tou
silou
která
k
nám
jde,
jednáme
pro
sebe
to
musíme
s
rozmyslem
rozumíte
to
musíme
s
rozmyslem,
protože
kdybychom
jednali
jenom
v
zájmu
o
sebe,
by
to
vedlo
k
k
odcizení
té
věčnosti,
ale
jestliže
budeme
jednat
tak,
aby
s
ohledem
na
věčnou
vůli
e-
tak
se
i
když
nebudeme
jasně
poznávat,
to
nemusíme.
My
ale
počátku
každé
události
a
doufám,
že
i
naše
zaměstnání
je
takovou
událostí
učíme
takovouhle,
takové
pozastavení,
že
si
uvědomíme,
z
Tvé
síly,
Pane,
jdu
do
té
A
tobě
patří
výsledek
veškeré
mé
činnosti.
Já
tady
budu
apelovat
především
na
to,
abyste
z
karmy
jogy
karmajogy
se
naučili
odevzdávání
ovoce
svých
skutků,
ano?
To
někteří,
to
jistě
víte
všichni,
co
to
je
ovšem
zase
ten
indický
princip
odevzdávání
ovoce
skutků
je
příliš
starý
a
příliš
e-
řek
bych,
e-
nechci
říct
teoretický,
ale
takový
formální
už.
Že
už
i
ten,
kdo
takhle
odevzdává
ovoce
svých
skutků
v
Indii,
nic
tím
nedosáhne.
Protože
já
vás
chci
naučit
plným
citu
který
vůbec
v
karma
józe
není
bohužel
obsažen.
My
jsme
reformátoři.
Já
nemluvím
jenom
za
sebe,
za
svý
přátele,
který
neznáte.
A
my
reformujeme
i
indické
učení
prosím
vás
že
všechno
potřebuje
ustavičně
doplňovat
novými
a
novými
upanišádami.
tady
čtete
to
jsou
upanišády.
Ty
se
píšou
dneska
na
celém
světě,
ano?
Všechno
se
znovu
obnovuje
čím
rychleji
de
pokrok
technický
technika
života
kupředu
tím
rychleji
musí
přejít
také
umění
života
aby
v
tom
byl
sou
jakmile
u
ní
života
nejde
tak
rychle
kupředu
jako
technika,
tak
se
to
všechno
hroutí
v
podobě
válek
e-
krizí
a...
a
ideologických
takových
převratů,
tomu
říkáme
revoluce,
a
to
je
jedno,
jak
tomu
říkáme.
A
má-li
se
tedy
dospět
k
nějaké
vyšší
harmonii
života
tak
musíme
s
tím
že
obětujeme
výsledek
své
činnosti
Bohu,
obětovat
sebe.
To
znamená
u
mě
v
té
oběti
být
obsažení
mi
to
jsou
pořád
staré
myšlenky,
který
vode
mě
už
znáte.
Víte,
že
vo
nich
vim
vod
začátku
našeho
setkání
že
totiž
kdyby
například
ti
první
křesťani
tam
byly
obětovali
jenom
třebas
nějaké
to
jehňátko
nebo
nějaký
ten
chléb
nebo
nějaké
to
víno
a
nebyli
v
tom
nějakým
způsobem
obsaženi,
tak
se
to
minulo
cílem
nemělo
to
spojovací
účinky
by
také
se
ne
nesmíte
v
té
spojí
kterou
budete
dělat,
zbavovat
hříchů
amatem
sebe
a
nesmí
o
konkrétně
o
nějaký
hřích.
To
by
bylo
strašně
málo.
Vy
se
musíte
s
tím
hříchem
kerý
byste
nějaký
našli,
já
bohužel
mám,
je
nebezpečí,
že
svatý
člověk
to
si
potom
žádný
nenajde.
Já
si
nějaký
potom
najdu
uměle,
ano
jsem
tady
měl
už
ve
Zlíně
lidi,
kteří
ke
mně
chodili
před
zpovědí
a
ptali
se
mě,
co
se
mají
zpovídat.
Protože
chudáci
nevěděli
co.
A
byli
velice
šťastní,
a
já
jsem
vždycky
na
nich
nějaký
hřích
našel,
ano.
A
velice
těžký.
Tak
já
tě
taky
najdu
nějaký,
jo.
Dobře.
Že
ho
najdu.
Dobrý.
Tak,
já
bych
byl
nerad,
aby
ses
tam
zpovídal
z
hříchů,
rozumíš.
Abys
tam
vodnášel
svoje
hříchy,
aby
si
použil
té
příležitosti,
že
s
tím
hnojem
vodejdeš
taky
ty,
rozumíš
mně?
To
je
vono.
My
se
můžeme
svézt
na
fůře
hnoje
tak
dobře
jako
přídavek,
jako
na
fůře
zlata,
chápeš?
je
pořád
stejné
čili
když
nemáme
nic
jinýho
k
dispozici
než
fůru
hnoje
nu-
nuže,
povezu
se
na
fůru,
fůře
hnoje.
Ale
nesmíme
se
štítit
sednout
si
na
ten
hnůj
a
nesmíme,
e-
nesmíme
zůstat
stranou
klusat
třeba
za
vozem.
My
se
tam
musíme
přiložit.
a
tohleto
je
záruka
toho
když
takhle
budeme
jednat
se
světskými
událostmi,
že
při
tom
vložení
toho
účinku
těch
událostí
se
vložíme
také
mi
do
rukou
božích
tak
se
deme
to
bude
pořád
obnovovat
to
co
tam
na
dne
co
jste
už
nabyli
ano
že
minimálně
zůstaneme
na
úrovni,
na
které
jsme
se
ocitli
a
na
primární
jste
úrovni
půjdeme
dál
ano?
Tak
já
bych
vám
chtěl
říct
o
tom,
čím
se
bude
lišit
například
úroveň
našich
exercicií
od
těch,
co
se
oficielně
dělají.
je
totiž
e-
musí
počítat
s
tím,
že
člověk
je
schopen
od
rány
bez
přípravy
jedině
rozjímavé
modlitby.
Že
není
vyšší
m-
modlitby
ano
toto
já
předpokládám
o
vás
víc.
Kdybych
předpokládal,
že
jste
schopni
jenom
rozjímavé
modlitby,
tak
bych
to
dělat
takhle,
jak
mi
to
tady
říkáš,
ano.
Že
bych
něco
řekl
teď
by
vás
poslal
do
svých
místností,
abyste
vo
tom
přemýšleli.
To
bude
také
součást,
samozřejmě.
Ale
to
bude
ta
nejnižší
část
toho,
co
budeme
dělat.
Protože
já
si
představuji,
že
budete
zachovávat
mlčení
tohoto
druhu
mlčet
semena
nemluvit
totiž
pro
mě.
Já
vás
v
tom
mlčení
detailně
zasvětím
napřed.
To
bude
první
co
udělám.
Mlčení
znamená
v
první
fázi
mluvit,
protože
my
jsme
bohužel
povídavý
bytosti
a
jíme
obyčejně
povídavým
způsobem
e-
mluvit
si
pro
sebe
věcech,
a
ty
budete
mít
k
dispozici,
které
mají
duchovní
náplň
a
to
je
stýkají
toho
co
by
tam
děláme.
Čili
v-
v-
v
tomto
si
mluvit
není
zpočátku
zakázáno
ano
v
V
tom
jest
dobře
si
povídat.
To
je
ovšem
jenom
kvazi
mlčení
jako
by
mlčení
ano
To
není
už
to
pravé
mlčení.
Takže
já
se
budu
snažit,
abyste
individuálně,
každý
z
vás
přešel
opravdového
mlčení
pravém
všem
spočívá
v
tom
že
nejenom
nemyslím
na
to
co
bylo
před
tím,
než
já
jsem
tam
přišel,
co
se
děje
doma,
e-
co
se
bude
dít,
až
já
příjdu.
Nýbrž
pravé
řím
spočívá
v
tom,
e-
že
já
e-
mlčím
i
ve
smysl
o
jakékoliv
povídavosti
že
já
se
učím
myslet
obsahově
Já
vás
tam
budu
se
snažit
učit
myšlet,
myslet
obsahově.
Vy
to
každý
způsobem
u
nemyslete
si,
že
například,
já
když
tady
vy
žnu
víte
česky
že
musíte
si
to
napřed
nějak
se
směrovat
v
češtině
už
to
do
do
češtiny
překládáte.
Vy
z
obsahového
myšlení
mluvíte
česky.
Vy
to
přetlumočujete
do
češtiny
nebo
do
nějakého
jiného
jazyka.
Z
obsahového
vědomí,
z
obsahového
myšlení
přetlumočíváme
jenže
vy
nevíte
co
je
základem
toho,
že
vy
například
teďka
česky
mluvíte.
Tuhletu
teoretickou
záležitost
bych
s
vámi
nejradši
projednal
něják
hned
v
první
etapě,
protože
e-
se
asi
někdo
z
vás
vůbec
k
obsahovému
myšlení
nedostane
a
to
potom
pro
takového
člověka
velice
těžké
přejít
do
modlitby
ticha
tam
u
pořád
překáží
nějaká
naléhavá
myšlenka
a
nikdy
velice
hloupá,
která
mu
nikdy
nenapadne,
dokud
mlčet
vnitřně
a
je
to
proto
že
nevíte
to
obsahem
myšlení.
Z
toho
obsahového
myšlení
totiž
může
vzejít
e-
myšlenka
slovy
už
a
také
z
toho
obsahového
myšlen-
myšlení
může
e-
vzejít
vůle
někam
zpět.
Bezeslovní
vůle
někam
zpět
čili
obsahové
myšlení
je
výpadní
brána
dvěma
směry
minimálně
vono
více
směry,
já
to
řeknu
takhle
jednoduše,
do
povídavého
myšlení,
a
to
je
rozjímavé
myšlení
odívá
modlitba
a
s
tím
se
smiřují
v
exerciích,
že
to
takhle
dělají
a
i
to
jak
si
správně
říkal,
má
blahodárný
účinek
na
člověka
ale
já
bych
byl
na
ni
se
mi
podařilo
přejít
z
toho
obsahového
myšlení,
které
všichni
znáte,
ačkoliv
nevíte,
co
to
je,
tak
to
musím
teďka
definovat,
přejít
do...
do
vůle
které
bych
ti
u
je
co
nejkratší
hovat
co
nejdokonaleji
podstatu
Boží.
A
tím
se
k
ní
přiblížit.
Podívejte
se
co
to,
co
tím
myslím
nebudu
tak
záhadný
tam
nebudu
smět
beztak
záhad.
Ale
už
teďka
vám
to
třebas
připadá
nějak
záhadně.
A
to
bych
byl
nerad,
já
nechci
mluvit
v
tajnostech
a
chci,
aby
vám
to
bylo
všechno
jasné.
Podstatou
veškerého
stvoření
je
existence
Boží.
Zatímco
existence
Boží
je
e-
existence,
která
není
v
pohybu,
ačkoliv
vědní
všechno
obsaženo
to
potom
je
v
pohybu...
tak...
my,
když
s-
se
chceme
dostat
to
je
to
řeknu
zase
jinak,
než
jsem
to
původně
myslel.
Když
jsem
dostat
do
této
existence
musíme
třebas
svou
existenci
dostat
do
stavu
nepohyblivého.
To
n-
nemyslím
tím
nehnout
se.
Je,
sice
je
to
předpoklad
také
se
nehnout,
ano?
je
základní
základní
předpoklad,
že
se
ani
nehýbám,
ale
vono
se
to
ve
mně
všechno
hýbe
eště,
všechny
ty
buňky,
všechno
to
se
to
tam,
v
těch
atomech
ne,
všechno
to
tam
tam
kolotá,
takže
já
tento
pohyb
nezastavím.
Vím,
že
se
nehýbám.
Ale
vem
si
určité
předpoklady
zjednám,
že
se
například
nehýbám
při
modlitbě.
Zdá
se
mi,
že
se
člověk
při
modlitě
nehýbe,
to
je
tedy,
to
je
nutný
modlitba
tím
víc
si
musí
zakázat
pohyb
tam
se
ho
musí
takle
taky
pohyb
mysli
pojetí
li
Čili
on
když
například,
když
se
mu
podaří
zachytit
nějaký
myšlen-
nějakou
myšlenku
obsahem.
Třeba
když
von
třebas
rozumí,
co
je
to
láska.
Každý
z
nás
nějakým
způsobem
rozuměl,
co
je
to
láska.
A
řeknu
si
třebas...
Ty
jsi
láska,
né?
já
mohu
v
sobě
nechat
doznít
obsah
toho,
co
já
tou
láskou
myslím.
Rozumíte?
A
takovýmto
způsobem
se
učíme
například
o
co
ví
a
to
se
čaje
přecházet
z
povídavého
myšlení
na
obsahové
myšlení.
obsahu
myšlení
stav.
A
takže
já
se
potom
dostanu
do
stavu
třebas...
do
poznání
ovšem
globálního.
Jenom
tímto
způsobem
se
tam
totiž
mohu
dostat.
Dostanu
se
do
stavu
existence.
takové
a
ne
už
konkrétní
existence
jako
jsem
třebas
já
tady
nebo
jako
jsou
věci
kolem
mě.
Toto
asi
bude
vys-
vyžadovat
eště
detailní
vysvětlení,
ale
to
je
podstata
vyšší
modlitby
tohleto
než
je
třeba
se
rodím
vám
modlitba
já
nebudu
n-
na
nikom
chtít
a
nebuďte
zoufalý
když
se
dostanete
dál
než
je
rozjímavá
modlitba.
Já...
já
to
nebudu
vynucovat.
nebudu
vás
prosit
na
kolenou,
abyste
šli
do
vyšší
stupně
modlitby.
Ale
upozorňuju
vás,
že
kdo
nevstoupíte
do
vyššího
za
tu
dobu
do
vyššího
stupně
modlitby,
když
si
z
toho
nevodnesete
e-
požehnání
takového
stupně
e-,
které
by
vám
bylo
zárukou
že
bez
rozjímání
okamžitě
se
spojíte
věčností
jedině
modlitba
e-
e-
obsahová
nebo
stavová,
bych
tak
řekl,
e-
ta
vás
je
schopno
přenést
do
věčnosti
a
do
spojení
s
ním
n-
n-
nějakým
způsobem,
buď
z
citového
nebo
vědomého
nebo
existenčního.
Tyto
tři
druhy
spojení
existují
ano?
V
zásadě.
A
z
tohoto
spojení
potom
se
vychází
do
zpět
do
činnosti.
Já
například
tímto
ustavičným
napojováním
přecházím
třebas
do
tohoto
povídání
pro
vás
ano
tak
Tak...
to
jsem
vám
potřeboval
říkat,
říct,
jak
si
představuju,
v
čem
pozůstává
asi
to
požehnání,
které
bych
chtěl,
aby
na
vás
sestoupilo,
ano? ...
Tak
podívejte
se,
tady
mám
eště
jednu
takovou
odlehlou
otázku
že
totiž
život
v
tomto
těle
e-
je
možný
e-
tím,
že
my
své
vědomí
s
tímto
tělem.
Vědomí,
které
nabýváme
o
tomto
světě,
ztotožňujeme
e-
se
svým
tělem.
To
znamená
jsem
toto
tělo,
ano.
Ale
e-
bylo
by
to
neúplné,
kdybych
neřekl,
že
jakmile
usneme,
tak
začneme
ztotožňovat
své
vědomí
se
přesouvá
do
astrálního
těla
že
tak
ani
a
stránce
než
u
řeky
všechny
sny
astrálního
původu,
můžou
být
taky
mentálního
původu,
já
si
něco
představuji
skosit
porost
ale
astrální
sny
jsou
takového
druhu,
ty
jsou
velice
podobné
smrti
posmrtnému
stavu
že
já
f-
se
ztotožním,
jako
se
tady
ztotožňuji
s
tímto
tělem,
tak
já
se
ztotožním
s
astrálním
tělem
a
žiju
si
tak
jako
že
jsem
to
já.
Ale
nikdo
mě
nezbaví
dojmu
po
celé
období
toho
snu,
že
jsem
to
který
tam
jedná
ano.
Takovýmto
způsobem
se
člověk
naučí
ustavičně
ze
stavu
v
těle
do
stavu
snového
a
nepřestává
se
ztotožňovat
s
tělem,
který
tam
existuje.
To
znamená,
tady
se
ztotožňuji
s
tímto
tělem
a
jakmile
spím,
ztotožňuji
se
s
jiným
tělem
a
myslím
si,
já
jsem
to
já
Takže
e-
když
člověk
umře,
tak
se
uvolní
ze
se
ztotožněním
s
tímto
hmotným
tělem,
protože
ho
odpadne
a
dopadne
to
jako
ve
snu,
že
s-
neodpadne
a
nezničí
se
okamžikem
smrti
astrální
tělo
on
může
zrovna
jako
teď,
při
snu
i
po
smrti
zůstat
ztotožněn
s
astrálním
tělem.
Jenomže
sen
který
tam
nastupuje
jsem
oka
jsem
byl
tam
nastupuje
trvá.
Nemůže
z
něho
přejít
do
tohoto
bdělého
stavu.
To
znamená
do
tohoto
ztotožnění
s
tímto
hmotným
tělem.
já
jsem
vám,
tím
se
liší
sen
od...
od
smrti.
Já
jsem
vám
taky
chtěl
říci,
že
moje
maminka
třeba,
přestože
jsem
ji
vyhnal
z
těla,
protože
byla
zvyklá
na
astrální
sny
a
na
vstupování
po
astrálním
snu
zase
do
těla
a
nějak
velice
živé
takzvané
sny,
to
bylo
její
charakteristika,
tak
já
jsem
ji
v
potu
tváři
vyhnal,
takže
když
jí
vodnášeli
tělo
na
hřbitov,
do
márnice,
tak
ona
zůstala
u
mně
v
kvartýru.
To
jsem
si
zjistil.
ale
když
jsem
potom
za
týden
byl
přítomen
jejímu
pohřbívání,
byla
zase
v
tom
těle
to
tělo
ještě
není
to
tak
daleko
vem
rozkladu,
protože
bylo
v...
v
zimě
přechováváno,
že
by
bylo
ten
návrat
to
se
může
člověk
zase
vrátit.
Ona
prostě
jako
po
snu
se
vracela
do
tohoto
těla
se
svým
vědomím
ale
už
se
s
tím
tělem
nemohla
ztotožnit
tím
způsobem
jako
dosud
jsem
neprobudila.
A
tak
zase,
když
se
unavila
tím
pobýváním
v
těle,
tak
zase
vodtamtuď
vyšla
do
astrálního
světa,
rozumíte,
tak
to
dělala.
Takže
my
jsme
jí
ten
týden
před
pohřbem
často
vídávali
doma,
mluvili
jsme
s
ní,
že
ano,
ve
snu
samozřejmě,
protože
jinak
to
nešlo
a
vona
provozovala
tyhlety
věci
například
chodila
to
na
tak
špatně
jako
to
že
byla
ani
na
mrtvicí
na
pravou
stranu
jako
předtím,
než
zemřela.
Viděl
jsem
jí
také
štrachat
se
po
mým
pokoji
za
tom,
okolo
mé
postele,
ve
snu,
samozřejmě,
a
říkal
jsem
jí,
mamičko,
jakpak
ty
to
chodíš,
když
teďka
p-
teďka
už
nesmíš
se
ztotožňovat
v
mysli
s
tím
tělem,
které
bylo
takové
chatrné,
víte
to
ztotožnění
tady
existuje,
sice
né
faktické,
ale
mentální
ztotožnění
s
tím,
s
těmi
nedostatky
tohoto
těla
e-
tak,
ty
jsi,
ty
jsi
už
zbavena
zbavena
tohoto
těla,
ty
už
máš
jenom
tělo
astrální
a
na
to
se
váže
tvoje
vědomí,
ty
nemusíš
už
kulhat,
ty
nejsi
raněná
mrtvicí,
tvoje
astrální
tělo
není
raněné
mrtvicí.
a
ona
řekla
to
vše
co
říká.
Ale
když
vono
mi
to
nejde.
Vždyť
já
přeci
vím,
co
mi,
ty
na
mě
nebudeš
mluvit.
I
mně
takhle
vodporovala.
Ty
na
mě
nebudeš
mluvit,
já
vím,
že
mi
to
nejde,
přeci
já
to
cítím
nedržel
věcí
tak
já
upadnu
říkal
pojď,
chytni
se
mě,
já
tě
to
naučím.
A
říkala,
vzal
jsem
ji
takhle
pod
paží
a
říkal
jsem
jí,
tak
ti
to
jde,
říkám
výborně.
ale
i
dobře
když
jsi
se
mnou
chodil,
s
prominutím
například
na
záchod
nebo
tak,
žil
to
dycky
s
tebou
dobře
šlo
že
si
měl
představa
a
tím
ku
ale
jakmile
si
mě,
jak
mě
pustíš,
tak
mně
to
zase
nepude.
Tak
jsem
ji
nenápadně
pustil,
aby
to
nepozorovala,
ne,
a
vono
jí
to
šlo
pořád
dál.
A
já
jsem
jí
říkal,
podívej
se
vono
tě
to
de,
a
vona
řikala
vopravdu
vono
mi
to
de.
Vidíš,
to
je
tvoje
představa,
musíš,
tak
tady
musíš
být
opatrná.
Tady
v
tom
světě
tvoje
představa
hraje
velikou
roli
daleko
větší
než...
von
si
člověk
dove-
dovede
udělat
fajn
na
světě
všelicos.
Ale
tam
ta
hmota
klade
menší
opora
té
představě
stal
a
má
úžasnou
sílu
takže
se
podrobuje
ano
a
on
ten
člověk
vůbec
nepřijde
na
to,
že
si
něco
nalhává.
A...
a
tím
s-
můj
sen
končil.
A
ráno,
já
nevím,
jestli
to
byla
Danuška
nebo
Anička,
to
nemluvím,
nevím
přesně,
mně
přišla
se
mi
dal
vo
babičce
e-,
žes
jí
naučil
chodit.
To
byl
jasnej
důkaz,
že
ano,
to
byl
krásný
důkaz
o
tom
že
se
tady
fakticky
něco
stalo
co
co
ten
člověk
si
nedovedl
sám
vodstranit
e-,
protože
bylo
na
kořen
jenom
jeho
mysli
ten
stav
který
arský
zažívala
před
svou
smrtí.
A
stejným
způsobem
třeba
se
dalo
vodbourat
mnoho
jiných
věcí
z
jejího
života
tamního.
Ale
já
jsem
vám
to
hlavně
říkal
proto,
abyste
pochopili,
že
to
je
organické,
nenásilné
pokračování
tohoto
života.
Že
po
smrti
přecházíme
do
astrá-
jako
do
ztotožnění
s
astrálním
tělem
jako
přecházíme
ve
snu
do
téhož
ztotožnění.
jestliže
k
tomu
nemá
dojít
tak
je
třeba,
abychom
se
přestali
ztotožňovat
s
tímto
těle
už
zde.
To
znamená,
abychom
s
vědomím,
které
máme
k
dispozici,
nehospodařili
pro
toto
tělo
pro
život
v
tomto
těle,
nýbrž
pro
život
věčný,
řečeno
jinak.
A
tomu
vás
chci
právě
učit,
nebo
tomu
se
pořád
učíme
ale
všichni
společně
abyste
se
začli
ztotožňovat
ze
zdrojem
toho
vědomí,
ano.
Jakmile
byste
se
aspoň
v
okamžiku
smrti
začli
ztotožňovat
ze
zdroje
vědomí,
a
to
je
nejsnazší
okamžik
se
ztotožnit,
protože
se
uvolňuje
to
vědomí,
e-
ztotožnění
toho
vědomí
s
tímto
tělem,
ale
ještě
tak
prudce
nepřechází
do
z-
do
ztotožnění
s
tamtím
tělem
astrálním
s-
to
tak
prudce
nejde,
mezi
tím
je
nějaká
mezera
a
v
té
mezeře
vy
můžete
přejít
do
ztotožnění
velice
snadno
do
ztotožnění
s
věčným
naším
já
li
bohem
věčnosti
ano
a
jestliže
by
se
vám
to
to
podařilo
tak
vaše
vědomí
se
nenastěhuje
do
astrálního
těla,
nýbrž
se
nastěhuje
k
Bohu,
na
věčnost.
Tímto
způsobem
je
vaše
individualita
zachována.
Není
to
tak
jednoduchá
odpověď,
jak
já
tady
říkám.
Ta
individualita
není
zachována
ve
všech
svých
špatnostech
nebo
nedostatcích
a
tam
se
nevejde
do
toho
to
vědomí
Božího
nic
z
těchto
vašich
nedostatků.
Přestože
to
zabarvení
individuální,
ale
vejde
se
tam
jenom
to,
co
tam
smí
vejít.
Prosím
vás
to
jsem
vám
tady
líčil
už
z
toho
svýho
zážitku
dvou
a
půl
hodinového
z
roku
třicet
sedm.
Co
se
tam
toho
vejde.
A
co
se
tam
toho
nevejde.
A
jakým
způsobem
se
to
tam
všechno
tříbí.
A
jak
všechno
odtamtud
vychází
přetavené
ano
a
takovýmto
způsobem
třeba
světec,
který
se
ocitl
na
věčnosti,
přetavuje
modlitby
které
je
mu
mu
jsou
vysílány.
On
je
přetavuje
vůlí
boží
protože
je
s
ní
spojen.
Ta
vaše
maminka
vám
pořád
napomíná
že
nezemřela.
E-
totéž
říká
Karel
Čapek
vo
svým
tatínkovi
asi
nevěřil
že
klade
se
elimu
tatí
neobjevil
objevil
po
smrti
e-
po
tak
v
tak
po
takovém
jednom
snu,
manželce
a
to
z
zaznamenala
ve
svých
záznamech.
Ten
táta,
ten
se
divil,
že
pořád
je,
přesně
doslova
furt
je,
říká
on,
ano?
Čili,
on,
ten
jeho
tatínek
si
uvědomil,
že
žije
dál.
Já
silně
pochybuju
že
ta
maminka
by
si
nebyla
vědoma
toho,
že
žije
někde
jinde.
Ona
je
si
vědoma,
že
žije
někde
jinde.
To,
jenom
vy
z
toho
kusého
záznamu
pamětného,
z
těch
snů
nebo
vaše
paní
si
myslí,
že
ona
svým
myslí,
že
žije
tady.
Vona
se
má
určitým
způsobem
e-
právo
stýkat
s
třebas
s
těmi
milovanými
ale
to
se
bude
stále
stávat
více
a
více
okrajovým
stykem.
Tam
se
právě
milosrdně
člověk
odpoutává
vidíte
velice
milosrdně
Takže,
dejme
tomu,
takový
mrtvý
za
čas
prozrazuje,
když
vy
mě
nenavštívíte,
když
vy
si
mě
nevšímáte,
tak
asi,
tak
to
asi
začne.
Když
já
si
musím
hledat
někoho
jiného,
se
kterým
bych
se
zabavil,
tomu
říkám
tak
lidově,
ano.
A
protože
jsem
si
našel,
tak
mně
promiňte,
protože
tamty
mě
mají
taky
rádi
a
takhle
to
jde
dál,
jo.
Čili
takhle
pomalinku
on
přichází
k
novým
stavům,
že,
a
těch
pokračuje
Až
nakonec
to
dopadne
tak
daleko,
že
je
mu
velice
zatěžko
pro
zjemnění
astrálního
těla,
neboť
odpadají
ty
hrubší
jeho
složky,
se
stýkat
s
daleko
hrubším
astrálním
tělem
těch,
co
eště
žijou
a
v
té
chvíli
říkají,
tak
my
se
vlastně
těžko
stýkáme,
já
musím
hrozně
moc
se
namáhat,
abych
tě
viděl,
abych
tě
vnímal
a
a
tak
dále
tak
mně
promiň,
já
musím
jít
e-
e-
k
jiným
úkolům.
E-
e-
já...
já
přecházím
někam
jinam
a
už
se
s
tebou
loučím
ano
to
nastává
tak
přibližně
po
po
sedmdesáti
dnech
po
smrti,
jak
říkají
Egypťani.