Karel Makoň: kotouc-O01-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

musím s nimi pijte se mám právo na mysli ovšem nemůže v tomto případě ježíše krista napodobovat protože on byl daleko dál než ne my všichni ale on šel do hospod pravdu za lidmi a by že bych to nemohl dovolí abych nemohl dovolit jako on se napít někým tak daleko ještě nejsem želé se chopil s nimi pro špatné nám to zdá být po níž víc ale není to pravda on možná že musel si s nimi přímou aby vůbec byli schopni vyslechnout aby byl jedním z nich ano například se udělal velkou chybu ve své rodině že se jim nepřipadá jako jeden z nich málo by se přípravných se případ jako někdo jiný otrhaná se distancovat protože mu nestačí ano chyba veliká teďka a to dohání a tím se vypadat tak než nich protože nejsem oddělenou bytostí to bylo to byly ty první kroky které jsem si dělal ještě pořád příliš mnoho pro sebe a tyto další kroky se pro sebe dělat najednom pro sebe čím dál tím méně se dělá dělat pro sebe čili musím i podílet na tak zvané neutrální činnosti jejich a koneckonců jsem třebas na to spěli do penze a voni nenechali jsem tam se to důchodu ale dávají větší práci se měl předtím a nemohu reptat protože zřejmo iša toleto že tam nějaký maron před tím rodem nebyl kdyby on marod nebyl tak nemusím takhle sloužit ne ale on trvale nemocen nedá se dělat tak to není náhoda to všechno je nějaké řízení jsou okolnosti i symboliku chápu a proto se obou u proto jsem tomuto dění podáte si nesmím dovolit zbourat to čemu se ještě neodrostli když si ježíš kristus netroufal zbourat ten běžný život tak voni neutrálně mi tomu říkáme s ostatními lidmi to souží s ostatními na úrovni jejich podobu třiceti let tak my musíme velice opatrně bourat velice opatrně když totiž ona tam ukazuje a to bych jako při krčil dalšímu že vlastně škrt zboural a znovu postavil tak než se k tomu odhodlá nebo v nesto mu dospěl tak opravdu ten stupeň dotáhl do nejvyšší možné míry aby tam nebyl o my jsme viděli jedině v okamžiku jeho smrti tam nějaký skok eště byl on sice postupně se vzdával svých apoštolů svých učedníků že ty se rozprchli potom se vzdal svých nejvyšších přátel ti viděli že je nemožný že jo že ne neudržím ten kříž a tak dále ale ještě na tom kříži nebyl za vším vyrovná to znamená tam eště musel udělat nějaký sokei třeba opravdu výtky udělat nějaký k aby nebyl příliš velký ne velký vzatého z oko nejsme schopni i když ho když to nakonec schopni tak to potom za následek takovou únavu která potom následuje jako asi kdyby starý člověk chtěl provést nějaký sportovní výkon nadčlověka a možná že by ho o tom nepochybuji ale potom by byl vyřízen ano byl by se nečinit třebas se c nebo je to takového konečně naše za pravdou to nemůže dovolit to bude třeba nějaký prany a to mládí nějak trénink na sebou vyvíjí pohyb a tak všechno ostatní a tady člověk taky potřebuje nějaký trening dlouhodobý aby mohl něco odhodit velice opatrně něco odhazuje pokud to není vyloženě jak se říká hříšné tak uvažujte jestli byste to měli odložit například podívat se na televizi a my kolikrát ve zkratce rozveden třebas takovým šejkspír život velice duchaplně který bych nikdy dohromady nedal zkušenosti které ke kterým bych nikdy nepřišel ještě mi to že při ty takový vedení hrách se hluboce zamýšlím na vlastním životem na na životem svého okolí protože ta symbolika jejich života něco říká o vlastní symbolice a to by vám začít a říkal tak bych si troufal na příklad nedívat se na tenhle by vy kdybych nebyl schopen vůbec ta cova kdybych nebyl schopen třebas jednat jako jiný člověk který je činy jestliže jsem činný jedním směrem mohu být činný i druhým směrem že to není zaplaceno to na věci to s tím co nestává hlásné že by se například na jakou činnost placeni proto ta pro začínat není nějaká bohulibější že ano za které na pokání a tedy jste platí a to vás on to jako říká je to je to plýtvání časem pořád že by ani časem že dělá něco co jste placeni prosim vás tak pak to víte a to vám si jenom vůbec nedělá protože tam jsou nějaký povinnosti či státu vůči bližním vám vyklá tady jsou povinnosti vůči vaší rodině třeba kdybyste byli sami nedívejte se vůbec na televizi ani byl sám tak se vůle nebudu ale o to že vám rodinu tak se na ni tak jsem byl i občas podívám a takhle bych jako v udělal nějaký pořádek všech věcech kdybyste chtěli ovšem toto přísné povídání jsem to symbolicky provedl na televizi promiňte mně o bych to na čemkoliv jiném takhle s vámi prodebatoval ale se vrátím k tomu bourání tak ježíš kristus ukazuje prosím že měl li se narodit v betlémě musel zbourat dosavadní svůj způsob života o vás myslím že máte za sebou ten můj výklad že panna maria je svým způsobem ježíš ne josef jesi způsobem ježíš okolnosti ve kterém žijou oba dva a ne kterým potom žije ježíš isu je také on že je to jeho situace okolnosti jeho života čili že jsem to vykládal všechno jako individuální život tak chápejte že když řeknu musel změn musel zbourat dosavadní způsob života když že se chtěl narodit v betlémě tak jim říkám že převrátil na ruby život panny marie že převáděl na by život josefa obě oba by byli šli jinou cestou kdyby byly ne nepřes orientovali svůj život kdyby byli ho nedali do služeb ježíši který se měl narodit ano když to převedete na svůj život myslíme zbourat teprve tehdy dosavadní život celku jako takový když jsme schopni celýho zasvětit tomu novému vnitřnímu životu dají se v nás objevuje při prvním stupni při přechodu z prvního na první stupeň a jestliže nejsme v něčem ochotni všestranně sloužit jsem tam neměl třebas říct promiňte mně ale tak pak to nesmíme bourat to nesmíme bourat to a věčně máme sino že tohleto nezbourali protože jestliže nejsem opravdu schopen se musím říct že nejsem schopen ve všem sloužit pak nesmím to čem nejsem schopen ještě sloužit z boha protože tady by nastala mezera tady bych oklestil svůj život o něco v čem ještě musím dorůstat k tomu aby to taky sloužilo to jsou nějaké byli nene nějaké rostlin nebo nějaké stromy ve mně které ještě nejsou připraveny ani ke květ tu a tím méně o plodu zatímco některé rostliny které části bytosti tedy nebude tak symbolicky jsou připraven nebo v některé části činnosti se připraví k tomu aby přešli do služby ježíši kristu jiné části bytosti ještě vůbec nejsou citem a těmito musím velice opatrně jednat když totiž provedu řádně nebo hodně hluboce ten první přechod tak způsobím že se dostanu z okruhu nebezpečí že budu zabit ten nový život bude zabit a o ty mláďátka a to za tím musí stačit ten život se nezabil to znamená pociťuju pořád touhu se změnit život je tady je ten nový je mi důkazem že tady nový život je že si žádá bojí služby této svým to symbolizuje jeho touhu abych mu sloužil jeho touhu touhu boží moje se toužím zmínit tého touha touha boží která ve mně žije rozumíte tak se na to musíte jít tak jestliže to takhle je tak prosím tam kde on mocen toho aby ve mně vědomě toužil tak tam mu víru tří kde ještě nejsem si vědom toho že on ve mně touží tou nebo onou činností tak klidně vykonávám jako neutrální činnost a nemůže se nic stát není to žádné to řešení tohleto teprve když ježíš kristus byl dokonalým tesařem dokonale zvládl všechno osvícení které na tomto stupni nastat to znamená schopnost rozlišovací nějakou daleko větší míře než jakou máme my tam mohu o klidně vstoupit do jordánu a mohl dokonce oponovat k tomu svatému janu příteli když ho nechtěl pokřtít protože věděl své dělal že jedna stal okamžik kdy musí přejít do dalšího stupně protože by zbytečně mařil čas ale nevěřte tomu že by masitá neutrální činností že maříte čas něčím co byste podle svého názoru neměli dělat jestliže byste to nedělali je otázka jestli byste sloužili tou jinou činností bohu říkáte na hradě bych třeba hledí na které by soustředí pořád jestliže byste opravdu bez hnutí brvy bez toho že byste někomu uškodili že byste se před ním stavili do cest do světla podivína například třebas minou ne to že by se vystavovali na odiv svůj jiných způsob života kdybyste tímto způsobem mohli se dívat na které by se postí nedívejte se ale jestliže tam nebezpečí že váží vod bude jiný neživot zevně jiný než život vašeho okolí tak to nedělejte že my se nesmíme v ničem lišit od ostatních lidí ježíš kristus si dával záležet na tom aby se nevyžilo protože do to dělal tak dokonale že jeho učiniti vůbec nepoznali že je vtělený bůh a pořád potom pochybovali protože on se opravdu choval jako oni jež se mi to říká to byl sehrán ale vy jste vy to žít že von třebas dotal na smrtí lazara ačkoliv dobře věděl že ho vzkřísí tak to byla jeho schopnost přizpůsobit se ostatním lidském neboť plačte plačící vy to řekl on to neřekl nikdo jiný tak by se za míti mi to že on nikoliv nikdo jiný jestli pak i radujeme za vším je li tak my pláčeme s plačícími neděláme lito radíme se mimo posilujeme svůj pocit oddělenosti a to není správné a to je ten znaky hřích to je ten velký to nikdy nedělá podle nikdy necítil oddělenou bytostí ostatní a my třebu je se cítíme tak my nesmíme tento pocitově ničím posvěcovat a tím se pásem ho posilujeme tak toto jsem potřeboval říct protože se se zbytečně děláte skrupule kdyby to žně oba dva byli že síla výčitky svědomí protože nejste sami byste si ty vycítí se do nedělali kdybyste byli na úrovni třeba i řekli sta který si nedělal vůbec žádný výčitky že šel na každou hostinu která se mu nabízela vite na každou šel a mu to vyčítali jednoty nechybí nikde ale on byl tak velí a že ještě si tam vzal střechy svoje učedníky o tom měli asi radost a takové sobě panečku to byla žranici a on řeknu to tato vypili to je fakt nebyla by nám tam o tom světsky třebas ta marta říká je stejnou udělat ne kdy nota jedno do za druhým tam tam se nepostil tam nesoustřeďovali vůbec ne tam nemysleli konkrétně na božství a ti úkol nýbrž se radovali a dokonce ježíš kristus vykládal duchovních věcí a přitom pojídá a ostatní taky klidně li takhle žili na vás nemohl nám dokonale ukázat ten přirozený vývoj jaký máme jít že totiž nesmíme dělat kr lehkomyslný preta dosavadním způsobem života pokud není vyložit hříšný tomu zřejmě jak totiž vás pomalinku připravuju na to co vám této přednášce neřeknu že totiž ježíš kristus říkal nejsem dobrý doby jedině otec v nebesích že ctnost jak chápeme je nos které nás do nebe nevede proto jsem vždycky o této ctnosti říkal nepřevádí člověka vede do určitého stupně a dál nevede kdyby se člověk sebe víc na žil jsem lepší tak nakonec jisti že to dál nejvýše se být nezlepší a že tedy je určitý stupeň přes který vůbec nemůže jít tímto způsobem se nedá jít před určitý moment dál naopak všichni svatí říkají že nejsou hodni toho co zažívají a ne říkali to pokory nýbrž to říkají z poznání je seděli dobře jakou slavní jak se aby v stávají a jakou milosti to tvé straně dává protože na to šli jiným způsobem dovolte milosti boží aby žil výtek víme v čem ta milost boží v nás je že nás nutí ke změně života ovšem my tomu přidáme lidské pojetí te změn my se musíme porád dívat nejsili ta tam ta změna vedl a mi na vedla do jordánu a po leda na kříž to jsou prosím vás hrozně závažné věci to je hotové zbourání vždycky toho mezistupně řeč třeba se radikálně nebo úplně totálně liší stupeň do třiceti let to ježíše kriste mysta od toho co potom dělal odchovat se to radikálně liší od toho co potom dělal pocit ti se když přišel na kříž a když se dostal k tomu zmrtvýchvstání tam se choval zcela jinak než před tím soustavně nechodil s těmi apoštoly on mohl s nimi chodit proč by byl nemohl ale on s nechodil z toho důvodu že ona musel ukázat že úkoly jeho byli jiné že von musel táhnout všechny a ne konkrétně někoho budu povýšen na kříži potáhnu všechny to znamená u něho neměli nějaký lidé protekci bych tak řekl nebyli nějaký zvlášť vyvolení který byl jenom hodil toto poslední musel nechat aby taky oni šli kamkoli abych aby si neurčovala tamty jsou lepší tam budeme a ty jsou horší tam nepůjdeme on si netroufal nikdy ježíš kristus usuzovat podle zevního chování člověka na jeho vnitřní post o nebo na jeho vnitřní připravenost on si kupodivu mezi opilci celníky a to byly hrozný lidé a my si prostitutkám musí tam našel své svaté to znamená on neměl lety naše lidské předsudky toto je člověk dobrý do člověk špatný my jsme všichni lidé nikoliv ctnostný v tom smyslu jak ježíš kristus přál abychom ctnostní byli on byl totiž ctnostný silou otce a ne vlastní a to je ctnost která se vymyká lidskému pojetí v této co s tím mnoho věcí připadal i vlastní učedníků vy tím nejvyšším jako nectnostné a nesprávné byste třebas příklad jidáš je říkal a co tato žena tady na tebe vyzývá takovou drahocennou mast to kdybyste na to koupili kdybyste to prodal tak by se mohl mohlo by se to čím on říkal zcela správně z hlediska lidského samozřejmě ale lidské ježíše krista mělo být ukázáno jak on říkal to se stalo na počest toho co se se mnou bude dít že budu hrobě že budu namazáno mastmi a že toto pomazání je mi mastmi bude jedním z prostředků pomocí něhož vstanu z mrtvých to budu se potom vysvětlit postupně protože ono nebylo jenom symbolem není jenom to co že on tam vodevzdal toho ducha že tomu způsobil zmrtvýchvstání tak je to že byl namazáno pro všechno tam nemá něco menší význam všechno stejný význam ano všechno je celek že to všechno ještě nevysvětlili samozřejmě ale bych se opravdu zastavuje ještě u toho namazáno moře aspoň mistr špičku tomu měli rozumět prosím vám to dneska poslouží k tomášem způsobu myšlení že totiž my si neuvědomujeme že kdo to pomazání dělal to pomazání dělají lidé nebo dělali lidé například ta maří magdalena ta mu tam nebo nevím to nějaká taková žena která mu tam pomazala napřed to ale na hlavu a potom nohy a pod tělo a mazala tak to byla žena hříšná na naději hříšnosti se pozastavovali ti jak ti učedníci tak tyfovým byl na návštěvě nenapovídá vám to něco že být svou vlastní hříšností pomazání jestli vám to neříká prosím to dál nebudu vysvětlovat protože o prosím to byla tak aspoň několika hodinová přednáška jakým způsobem my musíme svoji hříšnost umět zaujmout do toho nebo za prahnout zapře do káry protože věřte mi to a říkal to správně svatý pavel dyť nemám nic než tvoji slabost kterou jsem zapřáhl všechnu sílu kterou víte umět od boha a to říkali vyčísti mudrci že jo a toto oni dovedli do poslat dovedli zapřáhnout by tomu říkal třebas hříšnost to je jedno nedokonalost jak tomu řekne jako jak to na cesta jedno ale měli všichni na mysli jedno a totéž že když člověk nezaujme toto správné hledisko že celá jeho bytost se všemi přednostmi i se všemi nedostatky musí bohu tak je jenom částí své bytosti a pak se bohu nikdy nesetká jak se vám vyložil na tom prvním stupni v tom v cestě vědomí jenom celá bytost může se s bohem setkat a nikdy se člověk s bohem nesetkal dosud proto že se e se nedovedl odevzdat a to ze začátku se nedá dělat jinak než vnitřně protože zevně eště douho po nebude ale musí se připravovat na to tím že nebude se potýkat z jednoty součástmi do mi slabostmi své bytosti protože dobře že je to zcela zbytečné že se mu ty chyby znovu opakuji a že je to že by to nakonec vedlo týrání toho člověka kdyby to vedlo ve bych únavě vyčerpanost to na to se musí zcela jiným způsobem než jak na to v ochotni ne tak přímočaře jak to právě ukazuješ kristus ve svým životě to nebudu zase dál líčit tak ještě jednou prosím vás připravte přátelé na to že jestliže budete chtít přistoupit vydáš í mu stupni vál mu takovému jako jak se v jordánu tak musíte zbourat dosavadní způsob nosného života bourat vy nesmíte být ctnostný tím způsobem jako dosud vy znáte co je ctnost co není to to nebude potom stačit například vy dobře že jsem musel zbourat ten svůj devítiletý nosný život úplně totálně zbourat k tomu koncentráku kdyby byl byl na tom že jsem ctnostný člověk po se na tom předtím tak jsem tam zahynul plným právem ten život by neměl význam vývojový protože by se potulovala pořád úrovni nějaký ctností které by fakticky těmi pravými úspěšným duchovní u věčný to smí nebyly tam se se dověděl že že nejsem ctnostný že vůbec nejsem ctnostný i když na to takového všichni vidí považovali a teď nastojte přestane sem se to dověděl řek jsem tam tu s nepo chtěl dělá jsem věděl že přesně ty věci mám viděti lidem jsem to vykládal pro změnu tisíci o smyslem lidem a bylo to samozřejmě za vinu taky tím nesnadně jakou touhou po vykonávati si říkal je tak užitečná věže by to měl větší nic není toto hledisko nepadá úvahu jaká pak užitečná věc pocitech se s nimi setkal ve že ani jeden to nepovažuje za užitečnou jeden z nich a ostatní či říkali o to hezké tedy je to potřebovali to bylo kole opium ne ale o to dobře se tomu nevrátili nebylo zapotřebí že to tisíc osud lidí bez pěti a těch pět na kterými bylo ukázáno že to z toho i čili je tady otázka poslušnosti veliká otázka poslušnosti která hle největší roli když člověk není schopen něco dělat dobře a on není schopen je aspoň poslušen je aspoň poslušen toho co a to je nejjistější způsob jak jít kupředu za že půjde důkaz že jde přemisťovat když poslouchá toho co se dověděl protože věřte mi to kdyby se dověděl víc musel být v poslouchat proto je dobře že moc toho leví jsem opravdu ráže moc toho nevím protože by musel moc poslouchat nejsem schopen tolik poslouchá to vy přesně poli kolik jsem schopen posouvat byste mi to že je to i vaše situace v tom letí všichni rovni v tomhletom že jestliže víme málo že málo by nám a tak je to proto že bychom nebyli ochotni a schopni pochodní možná ale schopni poslouchej to jsou věci které se za díra které opravdu nejsou příjemné nemyslete si že bylo tak tuze příjemné potom jordánu bystře dní na poušti to byla povinnost zlačnět být pokoušen budem po nebylo příjemné prosím než on mohl někoho spasit nesmtelnosti tam dáš příjemnější ani to nebylo příjemné někdy protože byl kamenován a tak dále a to mělo své taky stínem stránky tak jestliže si toto uvědomíte že napřed musel moc nepříjemných věcí překousnout tak prosím nebudete trvat na tom že byste měli mít toho času věč poznání nebo že se vám nedostává zkušenost ti která by vám zaručil rychlejší pokrok protože opravdu ještě tomu že pán bůh tomu libro umí a že ne že to zasloužíte to nechci říct ale že byste proviňovali tím že to víte se podle toho nežít nesčetněkrát jsem se provinil nesčetněkrát tím že se něco věděl zařídil jsem se proto o podle toho vám nejkrutější zkušenosti se sebou právě v tomto oboru v tomto smyslu že jsem se dověděl co jsem potom neposlechl a dokonce mohu dneska do toho že bych mohl vysvětlit bez mezer všechny stupně i když dneska nevím jak na tom nezáleží se nemusím starat jiné jakých je vysvětlil tak by to taky věděl rozumíte se a veliká po je taky vám sebe rád ne a taky vím že bych se vlastně provinil potom bych se začal proviňovat a proto nejenom s ohledem na vás také tvoje nové do tak pomalinku vysvětluju a tak opravdu aspektem ale takhle spojuje a sebe protože mám právo sebe milovat jako vás se prominout takže no jestli byste byli schopni třebas v bourat nebo přestavěný život tak jako ježíš kristus byl dán nebo asi byste byli ochotni přestavět svůj život jako ježíš kristus na kříži to je otázka a tak tedy zbytečně netužte po zkušenostech které by vám byly větší škodě než užitku je tam si tak jako kdyby rostlinka která je slabá měla i pro tak by to možná zlomilo to konečně víte je je na stáří stromech se lámou potí ho ovoce ježíš kristus nedalo mu je žádné stéblo nalomené a nechce nás zlomit chce nás opravdu postavit na nohy věčné řekl a proto tak milosrdně nám uděluje své poznání velice nosí a vytřepat vidíte v tom že někdo něčemu rozumí veliké požehnání to víte špatně v tom je především veliká odpověď a jestli je v tom také požehnání to poznáte nikoliv na tom člověku rytmu rozumí nýbrž jedině na sobě jestli na sobě pociťujete že to dobrý vliv tak prosím je to taky požehnání ale nesuďte podle toho kdo vám tyto věci káže nýbrž podle ovoce poznáte podle o moc nikoliv podle toho to neříšježíš kristus říkal ni nikoliv podle svou podle ovoce tak bych vám nesatvičtí vysvětlit co si myslím o tom co jsme zažívali v kalech a jaké by mělo být pokračování toho co jsme tam zažívali my jsme si tam řekli že to co tam zažijeme budeme převádět do běžného života že je podle názoru lidí kteří jak se zdá pochopili smysl ježíšova učení že podle toho názoru je správné začít vnitřním uskutečněním to jsme tam dělali a že toto vnitřní uskutečním potom musí přejít teprve dodatečně do zevní život tam musí se uskutečnit také zevně a to jsme říkali že se zabezpečit tím že ten člověk si vezme hlavy nebo vezme si za své myšlenku že nikdy se nevrátí dosavadnímu způsobu myšlení a jednání to znamená že jeho pohnutky se kterým bude přistupovat potom vnitřním uskutečnění k tomu dalšímu životu budou jiné než byli předtím tím jsem nechtěl vás působit stav větší starostlivosti stav větší skrupulozní stav větší malichernosti stav přísnější ho hledění na sebe protože ten celý vývoj mapě opačným směrem ode k bohu jestli vás přitom převáděním toho vnitřního poznání to zevní uskutečňování přivádí k vám pozorování sama sebe svých skutků věcnosti nectností a tak dále a ne nepřibližuje vás bohu tak to vůbec neuskutečňujete tak vůbec neplníte to co jste si tam a to jsme si tam slíbili nýbrž děláte něco opačného a musí ten váš zážitek degenerovat léčen symbolicky musíte to mláďátko zabít dříve nebo později boho umořit tak to obyčejně bývá čili co je to co jsem to na vás chtěl jaké jsem na vás chtěl předsevzetí jaký závazek chtěl sem abyste s tímto stavem vtupovali přistup kupovali ke všemu řešení abyste nesli do ničeho sami jako předtím abyste nikdy nebyli samotář abyste byli společenství lidé abyste šli aspoň s tím bohem s tím uskutečni třebas nepatrným které se tam zažili ke všem abyste k nim při poli a jestli si toto nemůžete klidně říct přistupuju tím zážitkem k tomu bohu s tou zkušeností nebo kvas těm věcem tím řešením zevním jsou zkušenosti tam nepřistupuje do si ne že to třebas říct že tam přistupujete jestli tomu tak není že tam přistupujete s tou s tím co se tam zažili tak prosím se proti víte tomu duchu neplníte toto své předsevzetí čte mi špatně na rozuměli a bych byl rád kdybych to mohl není tak pozdější napravit protože vyšel ten vývoj vést k vnitřnímu osvobození a ne k dalšímu zatížení další mi příkazy a další mi zákazy nemyslete si že máte být potom vnitřním zážitku méně svobodní než jste byli předtím když v před tím musejí na všechno myslet sami všechno sami vymyslet o všechno se sami postarat tak to máte přestat teď jevící nedokážete ještě úplně nestarat tráví na to je další stupeň teprve ale se vedle vás stará někdo jiný děláte to že za někým kdy to být návod k následování krista a tomu se nemůžete vytknout žádnou starostlivostí ani žádnou takzvanou bezstarostností ani jedním ani druhým proto jsem vám tady uváděl ten příklad s tím obrazem tam v galerii byla borgéze břímě vám ten příklad tady uvedl abys to měli zapsán tam totiž na tom obraze byla znázorněna panna maria jak šlape hadu na hlavu a malého ježíška o bohu kou do život za obce stojícího před a ho k tomu aby také šlápl na tu hlavu hada ovšem tak že napřed šla ne na její nohu ona patrně potom ucuknete on potom sám bude stát na noze asi tak to taková do tam není a náhodou tam nedořekl před tím jsem byl na to upozorněn takzvanou náhodou těch na ho jak jsem říkal bylo asi tak se na počítal dvacet tři podobných náhod vstoupí škole tím tak náhodou tam byli v italové straší manželé kteří nepochopili ten ba a říkají co to asi tohleto znamená to jsme nikdy neviděli aby panna maria učila ježíška jak šlapat hadovi na hlavu a jsem jim mohl říct italsky vysvětlit jaký to smysl prosím to byly vteřiny které tedy zase rozhodovali by tam byl vyšel otevřenu pohyb a byl obraz upře tam se dříve tak tam ještě nebyly chápete to byla v hrána partie připravená do všech podrobností a ti tradice dověděli kdyby se člověk sebevíc snažil ze svých sil zbavit se nic který špatností nepodaří se mu to protože zvolil špatnou metodu sebe vzdělávání sebezlepšováním a všemi těmi sebevýchovným principy se dosáhne ne určitého stupně jenom dokonalosti ten stupeň je správným východiskem dali čím ale není dokonalosti dokonalost sama jenom je v naší nesmrtelné podstatě my se musíme chcemeli dál dát poučit tou nesmrtelnou částí svou to znamená my musíme jít nechat působit sebě a jsem vás chtěl právě naučit tam v těch kalech co je to zdokonalovat se v těch dokonalostech v těch vlastnost je z těch ctnostech v těch předpokladech postup do království božího i v devíti jsem vás měl naučit jak to máte dělat tím co vám tam bylo dáno nikoliv nikdy bez toho to znamená ne z vlastní síly dávali se ti přeci náramně záležet na tom abyste pochopili a nechal jsem vám na tom zkrachovat abyste pochopili že vlastní silou nize dokážete to jsme do okamžiky pochopili že jenom silou boží láskou boží a tak dále že jeho prostě vůlí dosahujeme těchto dalších takzvaného úspěchů jeho zřejmě spěchu a že se dostáváme dál kupředu jenom jeho silou po určité učte vývojovém stádiu to nejde vlastní silou vůbec tam vlastní ti znamená nesete a boha postavit nepřekonatelnou překážku a nemohu vlastnit další schovívavý dále mohl ještě někam dovést a jestli si dělám z toho hlavu že mu je lotos ti nejsou takové aby mohli dovést tak jsem zcela na scestí a to sem nepatří zubech čili myslím že je mi dobře rozuměno jsem vás chtěl dítě a ne úplně soudili ale poněkud svobodnější lidi nečte byl dosud dost ste by nesvobodní svou starostlivostí protože by se to předtím viseli teď dobře jako se to mysleli potom dobře jenomže jste měli zač novou metodou jinou metodu jak na to byste neměli nikdy k ničemu přistupovat sami z když se vám zdálo že ježíš spí a nechává s utonout tak byste neměli si zoufat byste ho dokonce neměl ani volat to ježíš kristus v tom zoufalí se neměli a oni do toho ježí ježíšovi učedníci dostali že ho volal že ho budili vy malověrní což nejsem s vámi o tom víme že nám pomáhá nebo nevíme o nerozhodující ale on je s námi jsem vám chtěl nechat jenom poznat že je s vámi že ve vás něco nového žije co je silnějšího než te vy abyste se o tohle to dovedli opřít aby se to nechali působit volně působit když to nenecháte volně působit tak to zabíjet nesmíte si špatně vžít do hlavy nebo špatně chápat to co se stalo s ježíšem po jeho narození oni museli dát určitou míru svobody tou ježíš oni si museli dát líbit toho že on třebas zůstal v tom chrámu ani li domů těmi ostatní copak nevíte že musím být v tom co je mého otce to se chce od vás stejnou měrou jako to že budete oddáni tomu se oka vím že v tom je zdánlivý rozpor ale vůbec žádný rozpor v tom není pokud poznáte správný správného ducha všech těch věcí čili pokud dovedu ne nepřistupovat k věcem řešením jakémukoliv řešen sám nýbrž s a ne že by ho jako prosil aby se vzbudil v buddho to ne prostě samozřejmě du do věci s a to jsem chtěl vás působit s tím stavem který tam zažili je do toho jít rozumíte ne ho nějak znovu vyvolávat proč ten tady je hotovo když ho momentálně nepociťuju to neznamená je se ztratil to znamená jenom že spí v pořádku na to právo to by ho podíl ukázaný se nemám právo ho budí že ho nemám že bych nezahynul s ním ja bych byl rád byste věřil že se skandha dete že vás nenechá a tím je pro se dělal tolik že vás není že nechat zahynout jsem o to víc neviděl těch prvních devět let jsem to nevěděl to vod vás chci najednou za několik měsíců vím že na vás při hodně prosím vás jsem to devět let nevěděl nebo podává i v roce jsem najednou se ocitl na pokraji smrti a byste se řídí pán bůh nechá umřít ne takovým nějakým nehezky způsobem jak jsem znal který si nezasluhuje při tom jsem velikém pokroku který jsem předtím zažil ne ale to se hodí ale velikou chybu tohleto osamělí že to všechny chyby o neopakujte vy máte na slova ježíše krista a ne když kristus vám radí něco jiného nebuďte malověrní kdy před tím nebojte jenom věřit vy víte že vedle vás buď je ten bůh dělí na ten stav který zažíváte ten stav milosti a nebo nevábí a tedy ží jenom že spící neboť to kyž typy pořádku když se z zru pořádku všechno je v pořádku nic není ztraceného nic se nevzdaluje nic se neumenšuje nic se nepromarňuje promarňuje jenom tím že sám že zase dusná když třebas mám tady tvrdím že máte napřed vyčerpat všech u takzvanou lidskou dávku která je dána vám dispozici těmi pěti tisíci lety vývoje lidského tehdy si máte být vědomi toho že to je vývoj bohem daný že to se člověk z vlastní nic a iv nestal tím čím dneska je prosím vás vy kteří jste rodiče a tady jste všichni vy nemůžete se ti způsobit aby to dítě bylo takové nebo onaké aby prostě co by zastírt uděláte to nic není to všechno dělá tak zvaná příroda za vás všecko ostatní a to jenom popud že a víte tady je to krásně ukázáno na na tom odění e to je to nic nedělat v tom pravém slova smyslu kdyby například ta matka přestala jíst tak byste dítě nemohlo narodit pochopitelně ale když ji tak ničím nepřispívá konkrétně nýbrž jenom jenom tak že vyplňuje nějaké podmínky proto teď rostlo a jim klinická tomu aby bylo aby to bylo třebas dívka by to byl muž ničemu tomu nepřispívá prostě to je dáno povahou toho zárodku a tak dále povahu těch přírodních zákonů které tady samočinně působí když se semeno ocitne kdekoliv v zemi která je zalévána a této jídlo a ohřívá na klinické tak vyroste že ano a prosím může si to semeno říkal že to samo působilo nebo že to způsobil ten kdo ho zasadil co to je to zasazení proti tomu samotnému růstu a je to to je to co dělá tady ta příroda takzvaná příroda ten se daleko víc než to co dělá přitom člověk přestože dává podnět svým čili ten život sem chtěl aby od chvíle v hodnotí li správně že vy máte právo dávat podněty ale nemáte si osobovat práva která nikdy neměli nikdy být nebudete že a které se dají vyjádřit jedinou myšlenkou ježíšovou nestarejte se kdybyste sebelíp starali tak to dopadne stejně jako když se nestarat je vším případě když se a to bude stal jaká je to bude to dítě že ano tak ono se stejně vyvine jako když se starat nebude když bude normálně jíst a naopak se vyžaduje aby to nenormálně živá je to co se to přirozený stav těhotenství že promiňte nemluvím o lajdák lékařské ale tam se nekrást ním kázat že ano a ono se podivte z toho entiende to se vyví přes takové záhadné periody nějaký ryby a nevím co všecko víte o překonává těch pět set tisíc let vývoje za devět měsíců protože člověk do toho nemůže zasáhnout takový zázrak se děje takový skok za dešťů kdyby se toho zasahoval tak by se to nestalo vředy mohl vůbec dosáhnu a eště že nemůže jenomže tady nemůžete dobře i do zasahovat tak tím první te tu přirozenou samovolnou sílu boží která by tady normálně působila zákonitě sama od sebe kdybyste tomu nechali volných čili jsem vás chtěl při k tomu abyste nechali volní puch tomu co jste v sobě nalezli abyste z radosti tím šli ke všem připojit všemu co dosud ale ne sami nýbrž s tímhletím samovolně ve vás působí si samovolně vás táhnoucí samovolně pracující k dalšímu porodu bych tak řekl když ho druhu další potíž v tom následování spočívá v tom že člověk mívá ve zvyku považovat to co udělal za překonané a tedy to nedělat to je veliká chyba nic není překonán každý z nás se v každém okamžiku nachází na jiném stupni vývojovém když jsme při plném vědomí v jasné plenění to jsem na vyšším vývojovém stupni než když jsme třebas ospalý nemocní malátní ano v tom náš duch je na nižším křídel vede stupni v tom okamžiku čili když ježíš kristu říkal bděte nespíte tak tím řekl v tom stavu bdělosti ze schopni dokázat co jindy dokázat nejen čili neříkal nedělejte to co jste předtím dělali nýbrž dělejte totéž ale na vyšší úrovni petrově řekl ode dneška nebudeš lovit ryby ale budeš lovit duše za erovi nic jiného než my jsem dosud byl lovcem budu i nadále se mu voj nebude tím směrem že jsem byl předtím lovcem dneska budu spisovatelem prosím ne budu zase lovcem když jsem byl učitelem budu zase učitelem ale jiným učitelem když jsem byl lékařem budu zase lékaře li ji lékaře a tak dále jsem byl úředníkem statickém tak bych byl lepší statkem a jestli i nepudu do své statistiky do toho svého učednictví s tím novým co jsem zažil a to a lékaři do toho učitelství tak i cesty toho mého života se do rozcházet s tím co jsem poznal a to bude také jeden z důvodů proč to zabiju proč to mláďátko zabiju nebo umoří postupně čili nepovažujte nikdy za překonané co jste dosud dělali to znamená vy musíte píti kterou zažíváte po nežijí lovil že máte nějaké povolání jaké povinnosti vůči rodině a dal zatím musíte vidět řízení boží zatím co jste se dosud museli v rámci toho starat o to ono není se nesprávné sami nýbrž nestará v on vámi nemůžete se hned vůbec nestarat to nejde ani se opravdu snažte ale starejte se o mnoho méně za čím ono pro znovu i tak dotčeno někdy bude třeba vůbec ne nestarat čím bude prekérní situace tím se méně starejte a čím bude situace méně prekérní b a snad snáze řešitelná tím se více starejte proč protože vás to nebude připravovat o klid neboť co vás spravuje o klid to je ten nejhnusnější hřích kterého se můžeme při následování krista dopustit není většího hříchů kdyby si byla s klidem ta maří magdalena těm nohám toho ježíše by byla utekla samou že nevím čím že ano a by to bylo začlo to přeci udělal samaritánka ta žena pěti mužů u studny že utekla vod něho jak se dověděla co lodí všechno a bylo po přem nemoh tedy věčný život toto maří magdalenou dělal to trud ěl je udělal naštěstí tělo krizi protože byl při mu na kříž nemohl utec ovoci a to bylo v pořádku tam na myš kristus ukáže ukazuje že nesmíme ztrácet klid a že musíme zachovat vetřít lidskou důstojnost plné vědomí plně čistým klidným vědomím být přitom při čem nedokážu být klidným svědomím klidným vědomím tak to mohu odkázat na milost boží tady mám právo žádat milost boží si něco začne připravovat kryt nějaká situace tu ráno buď od toho musí ustoupit pokud se to a si to dneska zem se nestane jaká katastrofa kdyby vstoupil buďte toho ustoupit a nebo opravdu svý pro milost boží to znamená daleko naší je zastavit vlastní řešení aspoň na vteřinku že a nežádat nýbrž obracet svou mysl prostě k bohu bez konkrétní žádosti to by bylo asi nejlepší že jak se vám bylo konce čeho v tom zlatém klíči to bude asi takové ovšem a to trošičku moje u vyčetl tady říkám ale tak by to mělo vypadat no a toto jsem si představoval že se naše život se stane že takhle budete následovat protože prosím vás ten život těch učedníků ježíšových teď a být naší neživot ostatních lidí i oni před tím než se starý jeho učedníky se starali o své rodiny a opravdu jim to někdy nešlo to jste vy těly i z doby švéd nikdy se nepodařilo úrovi dostatek lid aby si vydělali nebo a by užili sedni a on říkal v v tom případě najít na hlubina je na ruby to znamená jsem hloubka poslechnete li zajede tedy blíže ke mně etice nikdo přiblížit jsem tak svou na a jak to jiná starost je zbytečné ovšem museli za je to je to co musí člověk udělat popud musí k tomu dát třebas nepřímý anebo velice chatrný ale musí do toho něco vložit protože nemá potom právo vůbec tím aby se stal tenhleten zázrak které tady pořád mluvit nebo o odpusující zázraku soustavné zázračném životě a vám tady líčím za svým vlastním životě to sou soustavné zázraky že se to nedělám ještě dobře dobře bych to si tuto dělat líp a jestliže ježíš kristus dělal zázraky tak jenom proto že nebyl dobrý že ho to dneska dal bojí dobrotu svoji vůli nýbrž na jedné straně vůli toho kdo chtěl být vyléčen a druhé straně můj otcovu když někdo řval například ježíš mu s tajemnou a ne slepý a na tom rohu někde a on ho při kvali mu říkal nepřikryta ho šel k němu nedělal dobře to chce ta se ho si přeje potřebu a abych vysloví a udělal popud koupení popudem slepý k tomu co chce aby se na něm udělal to to je zapotřebí to je tam jsou přesné předpisy jak máme si počínat ano a teprve potom řekl tak abys koukal a dal najevo že to nedělá on nýbrž že to jeho víra a potom velikost boží že plní vůli otcovu ale plnil vůli otcovu v tom že i v tom ten člověk si řekl co chce vy musíte vědět co chcete a bůh sám potom ukáže co on chce jestli se zabil ne svou vlastní vůli toto byste se do ocitl ocitli v ničem co byste vůbec nic nevěděli to by bylo na nic k soustředění na je také na nic začátku že to toho uplyne času než uchopen na nic se soustřeďovat tady na vás dělá třebas dojem že když ježíš kristus vybídl své učedníky nebo toho koho chtěl vyléčit aby řekl co chce aby se člověk mohl myslet že může bohu určovat svoji vlastní vůli prosím vás on to tam definoval přesně abychom se v tom vyznali on tam nakonec řekl o cokoliv budete prositi ve jménu mém dám vám to znamená vy musíte ovšem vyjmenuji se krista tohleto nebudu tady vykládat protože to jsem dostatečně bylo i že v tom co jsem dosud napsal no a to si stačí přečíst to znamená nikdy nesmím svou vlastní vůli prosazovat musím pozvat jenom ve jménu ježíše krista bych to řekl zase nějakým podobenstvím ježíš a života byl tam teďka nevím asi slepí od narození který jsem tam napsal pravý to byl omyl kterého ježíš kristus v slepoty vyléčil ano a on se potom dostal do rukou těch farizeů a ti ho vyslýchali a byla z toho veliká tahanice a nakonec se ptali ty farizeové toho ježíše to způsobilo že on byl od narození slepý je to jeho vina to znamená předcházejících vtělení a nebo je to na jeho rodičů a ježíš kristus řekl ani jeho vina ani vy na něho líčí nýbrž aby se ukázala sláva boží to znamená musíme si vědomovat že když chytí se dovím co děláte že to nepříčí mravním zásah že to přinejmenším neutrální činnost tak a smíte dělat to znamená není vám každá žena překážka byste ji nedělali tak je to ve vůli boží samočinně ve vůli boží protože vůli boží je ten celkový hrůz pomocí činnosti tak je tomu tak že a protože tomu protože to ne vůli boží tak vy to sníte dělat jestli to nesmíte dělat to není ubozí a buďte bez starosti se to nepodaří místem skrupule nebo říci to a nebude to dál a vy dobře budete vidět že to dělat nemáte takže klidně se opřete o takzvanou vlastní vůli která je dána dosavadním světlem vašeho poznání neboť to vaše poznání je tak ještě to od pána boha a ten váš správný cit a ty naučené ctnosti to je vývojové stádium místa které jsou nakonec taky o pána boha na tom musím stavět to nesmím bourat ale také musím věř že to není všecko že jsem mu najednou uprostřed všeho do do vědět že na to musí mít nějaký na ke třebas o všechno měl nebylo to správné musel se všeho učí nás ve jménu ježíše krista znamená tedy ve zkratce řečeno se to vyložili de podrobněji přát aby se proti vůli třeba prosadila jeho vůle to znamená jako kdyby on sám svou vševědoucnosti zapůsobil tady na těch číňanech si nejvíc cením to jsem dosud nečetl nechal jako závěr jedné věci že ti říkají nikdo z nás než je konkrétně všichni žijeme velice abstraktně a protože a je to znamená si věčná pravá skutečnost je nejkonkrétnější ze všeho a protože my nežijeme konkrétně proto se s ním nestýkáme proto vodní nevíme je vám tohleto potřebuju trošku vysvětlit všech tomu překlad do to nebude to dobře vysvětleno on ten člověk jde dost jako vysokým stylem na to ten vtéká tak ja vám to musím trošičku vysvětlit jak způsobem ježíš kristus poznával vůli boží jedině tím že byl daleko přítomně ší než jsme my stačí být přítomně ší než jsme my a čím dál přítomně ší než jsme a tím dokonale boje poznávat svoji věčnou podstatu jakým způsobem moc spojil s bohem byl jedno s ním a jakým právem chtít právo od nás chtít to též než tím jež proto že to tak snadné být přítomný žít v přítomnosti my totiž si děláme prosti jak jsme to dělali jak jsme žili kontrolujeme se přeskočí máme jestli to bude dobře nebo špatně to žijeme v minulosti děláme si o sobě nějaký obrázek i když děláme nejdokonaleji tak je to prosím výběr nikdy nepostihne jem sebe celého nikdy neřekneme jací jsme byli celý to není to není v naší vyprostit řekli takový jsme byli by si řecky jenom něco pamatujeme z toho co jsme dělali a do takové se považujeme je tady otázka paměti nikdo není skutečnost někdo jiný kdyby sedmnáct dní bývala říkali jak jsme byli tak by na odhadl úplně jinak a říkali by vy se mýlíte takový ste nebyl by se byl jiný a vane jako že by se znáte takhle bychom museli mu dal třebas za pravdu že on nás zná lépe protože nás neosobněji vidí a ten náš osobní přístup sami k sobě a s jako boku šidí tak my žijeme v této minulosti my si myslíme jsme takový jací jsme byli vychováni jakými se byli vychováni tím prostředím tím vývojem lidstva a tak dále vším tím je tady říkali ale není to pravda protože my se nikdy nedovíme ani nevíme jak jsme vývoj byl a ani nevíme nepamatujeme si co jsme všechno dělali a čisté se víry jakými vlivy jsme se dostávali kupředu které z nich byli kladné a které záporu to nestraní třebas hodnotíme čili žít této minulosti paměťně je chybné a je nekonkrétní způsob života ne konkrétní způsob myšlení žít z budoucnosti to znamená myslet co udělám budoucnosti jak budu následovat třebas krista jak budou konkrétně řešit ve věci to je ta starost o sbohem to je také nekonkrétní způsob myšlení protože podá vynechávám to že se ježíš kristus říkal dříve než abraham byl jsem to znamená i v chvíli to říkal tak pořád je neříkám že by je aby vůbec nikdy nejsme my jsme byli vy budeme ve své mysli ale nejsme a protože nikdy nejsme nemůžeme se setkat se svou vnitřní podstata která jedině ta je a ona a to je jenom stránka existenční že je a ne také je činitelem a tak dále on je taky milující vašeho je ale protože my pořád o cíl mezi minulostí a budoucností nežijeme konkrétně tak proto se s bohem nestýkáme a stačilo by žít v přítomnosti ovšem k tomu je zapotřebí aby člověk žil přítomnosti aby si udržel jasné vědomí jenom jako takové aby nestřádá myšlenky nebudou ctnosti ani pamětně si nepřipomínala minulost ale zažíval přítomnost jako nejcennější na knot to je jediná skutečnost na tomto světě že nyní jsem žádná jiná skutečnost není skutečností to jsem byl to není to budu ještě není ale to jsem to je zen je a spojení s bohem kdybyste se dovedli oprostit od něho dosti a budu si tak jste tím tou chvílí spojí s bohem a to je ten celý spěl jak člověk se domu domůže řešení všeho si začne být přítomný tak jsem mu odhalíte nabude cnost správně pochopí celou minulost aniž by se snaží odhalovat budoucnost ani bych aniž by se snažil odhalovat minulo k tomu činní právě říkají vším ta uvítat termíny o tak jsem mu teďka vysvětlil to si na pomoc které ten text jsem vám na diktoval to budete číst aby se tam to šlo nás zve opravena to tento překlad budu komentovat a budu psát další krok neboť jsem právě všechny tyto myšlenky čínské potřeboval jako zdůvodnění toho pochopení ježíše krista které jsem si neodvážil vůbec visela protože dobře vím že to svým způsobem zbourání toho co se ježíši kristu obecně vy veškeré tradice keré konvenční že konveční ctnosti to znamená naučené do mluvené lidmi nejsou těmi pravými ctnosti ježíš kristus tam krásně ukazuje že tyto ctnosti li dobré ale v okamžiku kdy by dej potřebuji se o chtěl opřít o ni usnuli na závadě getsemany nebyly mu píše v rozlíti okamžiku nestačí a musí se smířit tím že budou spát a to bude to nejlepší že budou spát že nebude že nebudu vlastní v tom konvenční slova smyslu neboť tak konvence není nic konkrétního ten něco abstraktního to jsou abstraktní ctnosti do nosti do které se nutím této s abstraktní to není ctnostná by vy vyplývala samočinně věčnosti řek bych bezděčně bez námahy bez přičinění rase taková že ani se o ni snažím ona tu je ježíš kristus se nemusel snažit vůbec o vědění co si otec myslí on prostě byl jedno s ním aby děl co si myslí nejisto žádná věda nýbrž to je život v přítomnosti takhle vypadají další kroky a to jsem velice těšen tomu vacovi stoupal vůbec napsat ovšem ne o ježíši kristu ale ježíš kristus nám toto jak vám teďka dokazuji ukazuje to je všechno jedna jediná cesta ovšem ježíš kristus byl přeci jenom to poznáte dosud než byl palce zase ten další avatary to něco přidat ovšem znamená že rozebírat milost byste neměli ne prosím vás rozeberte ale jenom proto abyste ji mohli opustit abyste ji správně zhodnotili abyste řekli toto ne ne to to jako indové a díle toto není to pravé pravé je to co právě zažívám je jediná skutečnost kterou zažívá kdyby byl nebil odstoupit od celé minulosti lotr na kříži nikdy by si byl neodvážil ježíše krista požádala aby ho vzal někam sebou musel dokonale odstoupit od milosti je to pravda ona ta maří magdalena to byla troufalost odstoupit takhle o své minulosti do kdyby to byl udělal nějaký farizej no pak to byla ctnostná minulost on to kupodivu dělá málo který z nich a takový dobyto udělali podívejte se protože jim bylo libé od minulosti ustoupit i nám bohužel není lidé by si říkáme vo tam všelicos bylo dobrého prosím vás to jsme tedy dobrý ale pamatujte si že ježíš kristus nebyl vůbec dobrý jak jsem vám o sobě řekl čili my jsme máme ještě moc ne píše okolí a tamtamů že a se poprat od minulosti a nemůžeme plně žít pro svou dobrotu nemůžeme plnění přítomnost tak pak to myslím pvního psíci se desátém v programu s vámi promluvit o těch kalech samo sebou to se týká jenom těch kdo v kalech bylo knih vlnkou jiného totiž musím do toho otcova z toho důvodu že nechci nikoho ne že nám ježíš provedli něco co jsem s nikým jiným neprováděl provedeme řeknu co jsme provedli nám provedli tím to že jsme člověka který tam byl jsem byl jak tak oni vzdálili jeho skutečného způsobu života kdy ten člověk žil pro tento svět což je neskutečný způsob života jelikož žije pro neskutečnost a hleděli jsme ho vrátit skutečnosti to znamená hleděli jsme mu představit život přítomnosti přítomnosti která nezačíná nekončí znamená vy tomu říkal třebas věčnost nebo bůh to je jedno na to není třeba věřících lidí vůbec ne prostě směl nový vadit přítomnosti a to se nám podařilo za takových podmínek to teďka vylíčím který s vámi nemohu do toho poledne rekapitulovat to znamená my jsme si museli vzájemně dokázat že není možno k těm a k tomu prožívání přítomnosti znamená vy tomu říkáte a věčnosti nebo boha se dopracovat jinak než budu intenzivně prožívat přítomnost intenzivní pro z řikám a tu přípravu pro intenzivní proti vání přítomnosti midján takovým bych řekl po vodním způsobem protože jsem dobře věděl že jejich i když chtějí všichni do přítomnosti věčné se dostat není připraveno a není ochotno vnímá protože i přes vůli toho člověka opačnou před opačnou li to a člověka že člověk říká že bych chtěl v těsto že ono je nachystána ustavičně v tomto světě dosahovat dosahovat ne do budoucnosti na základě vědomostí v minulosti to znamená ustavičně vzpomíná na návodně ustavičného vzpomínání dosahovat a samozřejmě sem to ani moc nějak široce nevysvětloval ale ustavičně vzpomínat znamená myslit mysli od jedné věci ke druhé myslit proporcionálně postupně určité naším poznatkům proto my sme tam nebyl abychom se něčemu dalšímu naučili se tam byl jenom proto abychom si roztřídili dosavadní poznatky tak aby se nakonec všechny dohromady mohli opustit aby ten člověk zůstal tolik sám že by nikdy sám nechtěl být že by opravdu za toužil nebýt sám abych do ničeho budoucnosti sám nepřistupoval aby sám se ničím nepotýká protože celý ten systém který jsme se na zažil navodit spočívá v tom že ulehčoval to břemeno a ne o stěžovat to znamená dokud všechno dělal člověk sám tak ta tíha všeho počínání než to bylo počínání světské nebo tak zvané duchovní tak všechna spočívá na něm kdežto nyní by to mělo být by tomu mělo by jinak tak všechna tíha by spočívá někde jinde řekněme si to nějak obrazně a na to jsme radili kým důraz aby se to vštípil do myslí těch kdo tam byli vzpomeňme si třebas bible jak ta tíha toho dění to znamená jestli zachrání třebas ježíše malého kterému šlo o život jak ta tíha nespočívá a nemohla spočívat v tom na svaté josefu nebo na panně mary že ta tíha nespočívala proto na nic že měli určité víru osvícení a ta míra osvícení byla způsobena nikoliv nějakou o znáš milostí nýbrž jejich vlastním rozhodnutím kdyby se byli nerozhodli sloužit tomu ježíši tak by byli neměli vědomí o tom co s ním ježíšem a udělat nebyli by včas utekly třebas do toho egypta je vypravit v tom betlémě a vůbec bychom se další nit nedověděli kolikrát byl po pravém našem betlémě ježíš a vůbec nevíme že ve že byl popraven a kolikrát by byl dneska u nás třebas set let a to i dánu kdybychom nezanedbaly tyto základní či bychom nepřestali tak těžko páně ji vlastními silami kdybychom byli nic nešlo toho sami kdybychom byl udělali správné rozhodnutí a jsem chtěl od nich správné rozhodnutí nejenom rozhodnutí a to rozhodnutí zase bych pro ni našel obraz bibli to nutí tao tak jako u toho svatého se a nic my nic není více se nechtěl ovšem jsem zjistil že že to je to všechny četli nás něco taky zrovna dávám tak to nepochopil nebo nevzali to tak jak to měl vzít ž to ozývati josefa lapala tak že ten život měl od chvíle zní že přestane značná nějakém nějaký vnitřním zážitkem jaký rozhodnutím což rovná sled nitřním zážitek jsem to byl nebo takový kázání že že nezaviněno vnitřního zážitku se rozhodovali pro celý život celý život sloužit tomu ježíši měnit ho úplně totálně že od doby ten joga nedělal tesařinu pro sebe aby si vydělal aby měl rodinu nýbrž to to snažil dělal proto aby mohl služby toho ježíše aby ho mohl dovést do toho jordánu na kříži a zmrtvýchvstání samozřejmě a vy moh tomu pomoc to měrou jak svatý josef níže bytostí rozesmát a potomní se od nich a aby to nebylo rozhodnutí tam je to zaží nýbrž aby to bylo rozhodnutí s tím zážitkem vstoupit do života ten zažité totiž měl vypadat takhle že měl v sobě pocítit že něco v nich je navíc co i zůstává a to měli ochraňovat a protože to pociťovali to navíc tak jsem mohli úplně konkrétně o to starat aby to nezahynulo ne a museli slíbit že se budou starat o to aby to uskutečnili v praktickém životě nebo světském životě jak chcete to nelásky život říkám co tady jeden jediný život i život duchovní život je ský no a to mně slíbili a za takový to okolností a jenom do takové míry jak na to slíbil nám dokonale zažívali to vnitřní uskutečnění k tomu říkám to znamená to narozením toho ježíše protože to narození to ježíš kristus různým způsobem zakoušet různou intenzitou zakoušet a myslím že zase se mohu obrátit na ten spis který jsem napsal o tom cesta vědomí o tom zachariášovy který se nepostavil tak úplně bezvýhradně k tomu andělskému hlasu a takže o něm měl že tak bych byl nepřál aby například o něm měli samozřejmě jsem chtěl o něm se bez výhrad k tomu postavil a protože jsem nebyl tím nic ani u jednoho z nich že to učiní tak jsem s nimi jednal trošičku záludně jsem je napřed regle dokázat měl jsem jim dokázat že nejsou schopni vůbec něco takového do dosáhnout protože to byl můj záměr a teprve když se jim to dokázal že jsou vrtá ne že to nejde ani za pomoci boží to nejde tak teprve potom to mohlo jít protože si museli zjistit že opravdu nic bohu nedávají přestože si někam do kalů za více na týden tak nic tomu bohu nevěnovali ten čas taky nevěnovali stehnech tomu bohů vůbec ne to byl plán že tam se jim věnoval bůh totiž ano a oni mu dali právo aby se věnoval on víc než kdykoliv před tím protože oni před tím nedal tohleto právo by mu nedáváme ten tohleto právo on jako z jednáš stojí před každým z nás to je prosím zkušenost to není žádný obrázek abyste nemysleli že to je nějaký básnický obrat vůbec ne jako že vlaku zaviněn prosí aby směl vstoupit našeho vědomí nesmí za těch okolností za jakým žijeme nesmí říkáme počkej by na tebe čas při se staráme to dělá něco co vy zdálo bychom nemuseli dělat kdybychom správně pochopit co to co vám tady říkám toto se viděl že by bylo dlouhé povídání bít vysvětloval tak jsem na to šel podrží sobním prasat smyslu že se napřed naučil poznával že nic nedokážou a z tohoto umrtvující ho stavu daleko snazší přístup k tomu aby člověk konečně si říct a řekl tak pane bože smíš s ním to je to přivolení o viď stane to jsem chtěl na nich a to oni udělali ale to těch těžkých okolností a to jim vůlí to již to nebudeš pecen jenom když jsem v takhle cel kdyby byl na šel jsem jako že pán bůh nabrala svatým že na panu marii tak na říci shořeli první den jako fabule musí ovšem vůbec netroufal za prvé nevypadá jako nějaké cheruby a za druhý vím že je to kříž na míře chod a z toho důvodu potřebuji této pozice s nimi mluvit nejenom dech lima nebo s pěti ale s tažným zvlášť ještě ještěři je mo rozumíte každý na tak dejte nikdy příležitost ne nestane zítra a kdyby na několik o vtělení nejste příležitost aby z něho promluvit ano a nenaléhá je do času padá klení sem nebo tam se to proti věčnosti ne a dej se měli příležitost jsem velice rád že jste vydali toto vtělení že se ani nedoufal nedali ste a jsem jim vyučil tak to bylo asi podstatou těch kalů že jsme si tohleto navodili vidíte teďka za jakých okolností a proč tyto věci nemohou přeříkávat že čím ostatní není v tom i tajemného ale odjezdu nemáte tenhleten vstup mi tam provedli tak proto by bylo zbytečné vám o tom něco vykládat protože bych vás mátl protože tady v na tohleto cestě musí být zachován nějaký řád když se osvědčí ž v malém osvítí se ve velkém neosvědčí říše malém nosiči do velkém nadnesení s ocitnit v malém že ano to je nemilosrdné do jaké míry se tam někdo osvědčil v malém nebo neosvědčil do takové míry se může osvědčovat dál než jsem se musí stavět se dostat nějaký základ je stav své žádné vzdušné zámky to normální konkrétní solidní měla žádná stratí stav ba kde se postaví nějaký základ a není se staví dál a jestliže bych vám to co jim si říct přednášel všem tak stavy i bez těch základů o kterých u nich kdy že existujou rozumíte mi čili to bych způsobil i toho vás bude hroutit vy vám způsoboval neštěstí utrpení abyste říkali tak prosím trpíme no protože karma konto zavinil jediná odpověď a proč bych to měl za vinit to nevím kdežto si mohu mu například když budu mi takhle z nohou sem budu napakoval netrpěl když i když to rozebereme a ne aby trpěl protože jsme se tam domluvili doufám jasně tamhle odborníkem lékařem že jako proletáři utrpení je symbolem toho že tam není to v pořádku tak pro nás každé takové těžkosti jsou také symbolem toho že to jsem se to napravit ukazuje nám to kde kde ta překážka by v čem pozůstával a ta těžkost protože tamto zrovna bolí a to třeba odstraňovat s cesty protože věřte mi to ono se na cestě nemusí tolik vytrpět jako jsem v trpěli jsem to dělal samorostle ne bych byl rád kdybyste byli toho zbaveni jsem nevěděl nic o to základy vůbec nevěděl jsem se prostě sápal postáli hlubším vnitřním uskutečnění že jsem to považoval tady jedině užitečné na se ocitoval jasně duchovní a svět světský a ten světský stál proti cestu světě světu duchovnímu na jsem neznal hodnotu světského života jsem se ho štítil pravém svá smyslu a to bylo základem všech mých těžkostí ten tady zažívat nebyli malé a je vytočí abyste třebas jednu z nich prožívali nechci vám vnuknout myšlenku že se máte bát utrpení nebo protože se která mi tak nečerpá to by bylo špatné jestli jsme se trpět protože se máte rádi si nepřeje notu tak trpte a budete muset trpět ale jestliže to utrpení nese není protože chcete jít dál že sebe poučit nastávajícího utrpení v tom smyslu abyste ho napravili ne protože byste nechtěli to být ale že v tom víte někde závadu na kterou jste upozorňovast mohli snadno udělat vadnou tak prosím tak je to v pořádku tu jednu z uděláme anebo uděláte sami že a může dojít dál prosím vás my se tady nepokoušíme o to abychom byli třebas jenom vedeni kristem se to zdá být dost nebo jenom osobním o nějaké osobní vedení nějakým jeho následovníkem vůbec ne tady pokoušíme o to abychom co největší měrou přivolali do svého života něco co jenom je říkal budete se modlit v duchu a pravdě to chtěl v duchu a v pravdě to znamená aby náš život byl modlitbou vše že mu tam říkali na když nám rozboří tadyhleten jeruzalém pak mysle potom budeme modlit amen pravím vám ani tady ani na kterémkoliv jiném místě světa nýbrž v duchu a správně bez ohledu na to kde právě se a v jakém jste stavu za všech okolností v duchu a v pravdě smočeno se modlit je tím řečeno odpověděl š kristus to velice důležitý poznatek který si z něho může musíme vzít protože právě dneska žijeme za jiných okolností a jak je živo tehdy ani si tedy mohli dovolit že třeba za tím ježíšem chodili jak ti učedníci tak jejich rodiny a on je všechny uživil v době těch tří let nikdy nic nechybělo to si mohl dovolit že tehdy byli boháči kteří je rádi hostili a všechno v opatřili na jejichž hostiny a svatby a chodili že ano a byli odporování taky těmi které vyléčil nebo uzdravili a tak dále kdežto my jsme nikoho neuzdravili ani naší společnosti neexistují boháči kteří by nás byli ochotni obsluhovat tak my musíme za jiných okolností prostě s těmi prostředky které máme k dispozici to znamená my opravdu musíme být vedení tím duchem to osobní vedení toho se nesmíme zříkat samozřejmě nás můžeme cokoliv na tomto světě všechny okolnosti nás mohou vést svým způsobem osobní vedení ale to co v těch okolnostech a všech situacích vane to je ten duch a ve smeteni vás pořád učím jedné jediné věci nepovažujte okolnosti ve který žijete události které třebas námi zmítají nebo vás ukolébávají slastném odpočinete jemné pohy okolnosti za něco co se děje mimo vás za nějaký průběh něčeho v času a v prostoru jak se vám to jeví takhle na to pohlížejíc i lidé nevím nemají oči ačkoliv se dívají kteří nemají je ačkoliv slyší když to mám být o být dána abyste viděli slyšeli a v jakém popustil že to jsou vaše vnitřní duchovní stavy že okolo vás probíhá nějaká režie váš vnitřní stav neoddělujte se prosím vás od toho dění kolem sebe ne na vede na poměry nebo nic takového co se nesmysl to prozrazuje že nerozumíte těm poměrů ve kterým život že nevidí to vášní případ že si to sami navodili tím svým stupně vývoje že se jsem tam měl jednu z nejmladší ch žaček na tapetě helenka malá let a přišla mně s otázkou jak vznikl se jet samo sebou dítěti mají neohraničené otázky ti neví že to ani velký nevýhod povědět tak samozřejmě tím těší otázka tím mi to milejší ch nevíte si s tím budete souhlasit ale to dítě s tím s našeho důležité mám odpovím jak se jim řekl to jsem říkal to že by chodí do první tři by obecné mysli musíme tak člověk je jít taky ty události do známi ním za nimi a podobně mismas vyhýbat ano osvítí doplní přijde obec zatmí učí abyste se naučila číst třebas a nýbrž aby s tou měla spojovat ten je na vývoj že jen je na řekla ano tak když se do tam i to větší pláči ešt en a a smysl a ta oživím to my napověděl tatínek před tím její den před tím že tomu tak je ve škole celý svět potíž se říká tože ty tepen námi na tedy místo na dle to paní čistá vyčítá to je způsobeno tím že ty oddělení chápeš mu věc za druhou teďka vidíš potom víš tady babičku a tak dále jedno pečováno druhé neduálnu způsob který nám nedovoluje vidět nikde smíru ničeho věcí a jejich konec e ale vysvětlím snadno prosím vás všichni kdo se tady by do sen podejme si ruce i tyhle kořistí pole je ruce a vidíš jak jsme spojení za ruce tak takhle všechno vesmíru pospojováno takhle jsou všichni jdi spojení aniž o tom i za tom nevědí a teď mi prosím podle se dobře helenkou kde začíná ten kruh nezačíná říkánka nezačíná tak taky nikdy tenleten vesmír nezačal nebes nikdy nikoho kdy začal že on nezačal ano či když nezačal tak to nemá smysl ty tomu pokládá s proč vnikl nebo povíš pokud nevíře nezačal co nezačalo netouž jedním neříkal ona se na to to dál netrapte se nechtěl to říkám jenom vám to nezačlo nemá důvody které mají začátek a konec všechny důvody a příčiny které tady nacházím na tomto světě mají svůj začátek a konec když řeknu prostém přišel do gotvaldova abych tam ničil své spolubratry že jo to je konečné budu že zase od jede vlak nebude moci ničím do věčnosti zrovna tak jako tohleto tak taky není možné věčné zavržení protože to jsme si často říkali časné provinění nemůže mít věčný účinek zase může nikom časný účinek takže na všech těch časných účincích třebas tady máme naší soustavu sluneční která trvá čtyři miliardy let tři a půl miliardy let se tak říká to jedno kolik tak to je prosím nedávno ne a nedá se odpovědět nějak věčným způsobem se to nějaký cíl asi tak dočasný jako třebas můj pobyt ve mezi vámi tím moc na tom nezáleží jak si títo zdá proč zrna tohleto je takhle spíše je třeba vědět že ve všem působí ta věčnost neboť tadleta m tím prvkem který nezačíná a končí to jehla