Karel Makoň: kotouc-P01-d-1973-kaly (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

odmyslete si jaký jsem a uvědomte si je před jenom za tím stojí láska ježíšova ne moje ale láska ježíšova která si vás přeje mít a proto by vám radil abyste jeho láskou postupovali jaká je mu je ne že vy poslouchajíce ne zařízení se podle ne přeci jenom se nebudete a zítra podle sebe a následkem toho tážeš sebe vyjdete je neodbytnou sil nedosahovali abych to měl dojem že tady zasahuje tajnou cílu než tvojí abyste nevlastnili umělá jasno že vlastnit nemůžete že ano a to je to co vám tím usnu že ty ho bož která se do vás udělat vlastnit nemůžete že se jim že jenom odevzdávat a míra této odevzdanosti síle boží nebo lásce nebo jeho moudrosti každý volním podle jeho sklon ne že to rozhodující a to vás převede nic jiného ne nemusím vlivem toho že jsem v měnil lese daleka jemu na takový pochod nemusela dát nové nové recepty ale budeme si možná muset ještě dokonaleji ozřejmit to funkci to odevzdání protože víte to se nedá udělat tak jak to říkají třebas kubánci ohraničím máme dost ale při si jak nám na trh a také nesmyslnost této nabídky tak by se podobá do kubánské byste spěli aby tam bůh trišna nahá si podivný bouře nebude vy se musíte mu obětovat se musíte od vás ve své lásce chce ty vaše plody otce i pro sebe byste sklízel libera sebe ale vy musíte bohužel jednat jinak než ty kubánci vy musíte mu je do nich nic více o vás nechce to samkara tom adam než tu objevu donést a tak tak to ve se přestat starat ale do nectí vy nikdo z vás nedonese k tomu bohu do tam takhle předejde tady se o taizé na nic a máš pane bože o taženo milovati budeš pána boha z celého a od svého které duše se ze vší síly své a ze vší vůle jsme samo sebou tak bych rád promluvil o hlavních překážkách které nám stojí v cestě z vlastní vůle do vůle boží jsem sice o nich několikrát mluvil ale považuju za nutné to ještě nous hnout a pokud možno podrobně o tom pojednat a budu tedy chvilkami stává tak byste nemohli případně doplnit kdy vám jestě nebylo jasné e se zvihněte ruku abych věděl že mám přestat ano tak předeším jak jsme si řekli není možno vlastní silou dobýt království a je to i když víme že to je síla která pochází od boha kterou máme toho času k dispozici tak tak je bychom se měli uvědomovat že tato síla kterou máme k dispozici od boha nebo ta tyto všechny schopnosti které máme k dispozici se to je jenom taková míra která tam dostačí vnímání tohoto světa k ničemu víc a to je tedy pozice nezáviděníhodná protože kdybychom touto silou chtěli se dostat do vědomí věčnosti nikdy se nedostaneme teď byste řekli to je bez nadějná situace protože nic jiného dispozici nemáme ale kromě těch všech způsobů jak jsem udával v tom cévé zde uvádět nebudu vám teď ještě uvedu způsoby které jsem vypozoroval u vás totiž to znamená nedostatky které jsem u vás vypozoroval a které bych chtěl abyste odstranili abyste měli volnou cestu do věčnosti do vědomí o své věčné podstatě tak především je to je tady připravena láska boží síla boží nebo moc boží která stojí za tím za tou dávkou kterou dostáváme tak jako tak tahleta dávka kterou dostáváme tak jako tak do nás připlývá proto že jde do našeho vědomí přes naše smysly přes naši mozkovou kůru a kdežto větší nějaká dávka by před tu kruhu nemohla jít ani přes naše smysly upozorňuju vás na to čili chcemeli aby a nemůžeme jenom touto dávkou kterou máme k dispozici se tam dostat temný abyste chose dostali takovou dávkou která stačí na to pro nichu ti do vesmíru vesmíru do věčnosti tak abychom mohli překonat obrovskou věnost vesmírovou bych tak řekl tak musíme umět především vypnout tuto drobnou maličkou sílu kterou dostáváme od boha se musíme vzdát a potom umět zapnout nebo dovolit aby se zapnula ještě lépe řečeno ta síla větší která nás spojuje a jsem tam metody prosím ještě ji ne že spojování pospojování těch drobných sil bezstarostnost a takové věci ty a tady nebudu uvádět protože nynějším stavu věcí předpokládám že veškerou starost žádnou nemáme na některé výjimky a že tedy nemusíme toto vůbec zde vykládat takže nemyslete si že tento výklad nějak se stojí v protikladu k tomu co je tam v řečené vím co tam ve čen jenomže chci říct něco navíc co tam není protože by to byl úvod ne a teď je to uvádění do praxe a neví není všechno řečeno tak teď dejme tomu že se snažíte jakoukoliv modlitbou to je jedno jakoukoliv vnitřní modlitbou se snažíte na tom celkem nezáleží to musí být váš způsob který vám vyhovuje se snažíte dosáhnout věčnosti stačí se o to a po stupně pra ubývá sil protože to je pochopitelné že pozornosti ubývá čím déle to nejde tak tím se kazí ten ta možnost tu pudí je že vám upadají síly to by normálně měla být známka že by se toho mělo nechat a že byste měli od toho odejít jenomže jsem vám radil celkem všem pokud se ke mně přišli individuálně ovšem z vaší pozice z toho vašeho duchovního cvičení a nemusím uvádět ale všem stejně že tento případ kdy vám ubývá těch sil že naopak požehnaným stavem neboť když vyčerpáte ten zdroj vlastních sil když nemůžete vlastními silami jít dál když shledáte že vlastními se mi to nejde tak to je moment který je zralý pro to abyste si zasloužili boží pomoc znamená větší sílu čili věčnou pomoc ne přetransformovanou na pomíjející nebo částečnou sílu ale tato zásluha může býti jenom tehdy zásluhou když vy v tomto momentu když vám ty síly ubývají opravdu máte jistotu že jste dočerpali všech ných lidských sil jestliže jste nedočerpali se se do krajnosti nešli tak není mo možno spoléhat na to nebo vůbec by se nedostaví ta síla boží te ježíš kristus dotáhl tu káru svého života na kříž to znamená z posledních sil tohleto si musíte uvědomovat že to platí na všech stupních co na tom posledním ovšem na tom posledním nejvíc tam to musí udržovat všemožně to je obdoba toho že všechno se musí vydat jako způsob vzdávání vlastně že ubývá se tak jsem se aniž vím jak se vlastně vzdal protože jsem ztratil schopnosti se dostat dal jsem najednou ztratil ty možnosti které jsem si myslel že začátku že mám a protože si to myslel tak jsem těmi možnostmi týmiž šel a jestliže teď se dostanu na dno těch svých sil tak mám právo žádat milost boží dříve neví ne do toho musíte vložit všechno co můžete prosím vás jestli do toho nevložíte všechno co můžete to pak samosebou se dostává ani těch vlastních sil nemáte do toho tolik co chcete srážíte to na úroveň ostatní lidské činnosti a tahleta činnost na úroveň ostatní lidské činnosti nepatří to musí být opravdu povznesení mysli k bohu to musí být opravdu něco vznešenějšího než je normální činnost to znamená musíte k němu přistupovat s větší úctou a s větší s větším elánem bych tak řek jestli samozřejmě to nedokážete pro nějakou chorobu nebo pro nějakou povahovou vlastnost tak to eště nemusíte být pro to zavrženi sice se říká o vlažných že jako bude vyvrženi z úst božích ale my nemůžeme k bohu jít ničemu ničím jiným než co máme k dispozici jestliže to poctivě odevzdáme že to poctívá ten se ztratíme plně bych tak řekl tak jsme nebyli zaručeně vlažní když se tak sám sami sebe vykládáme když vykládáme že takoví jsme tady mám takovou námitku na jedné straně se tady říká že vlastními silami nemůžeme vkročiti na klásti božího a na druhé straně jsem vám doporučil abychom se snažili těmito silami vkročiti jak to máme dělat když víme ne je jimi vkročit beztak nemůžeme to je totiž to že opravdu je třeba ztratit sama sebe to není i když není možno těmito silami vejít tak je nutno tyto síly ztratit jakým způsobem si představíte že to síly ztratíte na žije věnujete bohu ne na nevrátí to možná nějakou těle e s tou vyčerpaností to je také možné že se upracujete nebo tak ale to nemá smysl to nemá směr na na cestě k bohu a je tady ztrácím na cestě k bohu a proto je možno ztrátou těchto sil se dostat k okamžiku kdy může nastoupit síla boží a ty myslíte že marnotratný syn si myslel po tom co dělal že bude přijat jako syn také myslíte že maří magdalena tak je to žila moha ježíšovi ti myslela že bude že se stane světicí tím nemohl ani v duchu napadnout přesto se ale složila k jeho nohám přesto málo a ty snesl do otcova domu se potom stalo nebylo v jeho silách to byla milost boží to byla milost ježíšova ano ale oni se přeci jenom vzdali dosavadního způsobu života a ten byl závislý na lidských silách ano proto vlastně toto tato práce vaše k vydání veškeré své síly za vynaložení veškerých svých sil je symbolem vaší touhy rozumíte ničím víc aby totiž mohlo se potom stát to na co si teď právě přeji že když vy všechno vydáte touha zbyde a tato touha je mostem mezi vaší vůlí a mezi nastupující vůlí boží silou boží láskou boží a tak dále to se předtím nemohla projevit a to je právě moment které si mnme být vědomi toho nemusíme to nějak deklarovat prohlašovat které může vědomi toho že ne svou silou nýbrž silou boží láskou boží a tak dále můžeme jít ještě dál jestli si toto uvědomujeme dobře a poctivě a spravila nic si nenalháváme tak nestojí vůbec nic v cestě abychom se s věčností setkali všem ta naše touha zhasne brzo zhasne protože my se nesetkáváme tím způsobem s bohem jak jsme si to představovali záře sláva a nevím co všecko jako při posledním soudu jak se tam řečeno že přijde obrovské jsem jako když blesk zdí ne takového se neděje od á že u někoho ale většinou ne tak teď totiž nedá moment který nastane proto že my se neznáme když se zjistili jsme všecko od zdali že třebas nic nemáme co bychom ještě mohli dát jako ta svatá terezie to myslel že se správně neznala a pak si jsme dali velice málo ten momentální příkon sil které jsme měli ale co je naše podvědomí a všechny naše to a to všechno zůstalo sice zbaveno sil neoděno do těch sil které momentálně máme ale je to v nás a bůh nás musí ještě zbavit všeho toho lidského co stojí mezi dosahováním věčnosti a dosahováním lidských věcí my máme všechno v sobě při stála tak abychom dosahovali i nadále jenom lidských věcí o mentálně nemůžeme jít dosažen se vydali ze svých sil ale máme to všechno připraveno v tom latentním stavu podle domě nebo jak chcete v paměti v záznamu a teď buď se stane jedno nebo dvojí buď se stane to že ještě nám zbylo tolik sil proto jsme nedočerpali ty svoje síly že se vzbouří naše paměť těla se do nás jako i ve stala čechy možné i nemožné myšlenky tak se a dostanu hrnout myšlenky na které se teleti nepomysleli a to své příčiny a nad nebo že nám stane to že si řekneme ano tak ono to nedopadlo dobře a ustoupíte od tohoto svého počínání a necháte toho se zatím všimnu toho druhého tože to první je do kam velice snadným důkazem jednoduchým a jednoznačným důkazem toho že jste nebyli dost zaujati pro ten svůj úkon ano než o to druhé je znakem toho že nejste schopni podobě znovu touhu ale si myslím že tady je na na místě abyste v sobě obnovili třebas se vlaky hlasem nebo toho mála co a ještě zbylo se sobě obnovili nikoliv deklarací boží li se obnovit touhu po věčnosti tím způsobem že víte že si uvědomujete ne mou silou pane mohu jít k tobě ale jedině tvou ne svou lásku kou brž jedině tou a tak dále ne svou mocí nýbrž jedině tvou a tyto způsobem se snažíte přejít z vlastní vůle do vůle boží teď samozřejmě člověk určitou představu jak se jak jsme si říkali bůh člověku přibližovat se dostavuje o lásku a tak dále jenomže protože jsme zatím svými lidskými prostředky dosahovali jenom pozemské věci nebo v takovém rámci co odpovídá přirozenému stavu věcí a nikoliv něco čemu říká se nadpřirozené tak my musíme se smířit s tím že máme v sobě zaběhané cesty a tyto schopnosti a že nás musí on ze své milosti zbavit pro tuto dobu schopnosti vidět li šel za tasit ta pamatovat si ne prostě rozumovat všech těchto schopností na musí zbavit nebo aspoň takové části která nám toho času překáží a čili jeho milost jeho nástup našeho vědomí se začne bojovat nějakým stavem osvobození nýbrž se začne projevovat stavem vnitřního umírání a nebo když by to kdybych to řekl méně symbolicky nebo jiným symbolem aspoň napřed tak bych řekl pouští nedostatkem útěchy ano a o této fázi svatá terezie z avily říká že takové bezútěšné stavy při modlitbách byly základem pravého poznání tak tohleto je důležité si uvědomit že musíte přejít nějakým způsobem přes poušť to v životě ježíše krista bylo lidsky jasně ukazováno tou pouští třebas bylo při narození páně a před ním před to byla ta to čekání beznadějné a tak dál to to to všechno po narození páně to bylo to umírání těch těch dáte k pronásledování herodesa a tak dále touto a potom to byla ta poušť později tak tohleto všechno musí člověk prožít to znamená to neznamená že by to musí čtyřicet dní a tedy nedočkali nebo ten pokud se musel dělat dočasné jde tady jde o hloubku hloubku toho stavu bezútěšnosti či hlubší je ten stav bez těch nosti tím víc nás bůh svou silou vyprázdnil od nás samých a tím je větší naděje že se na na do nás větší měrou bude moci na lid upozorňuju i je tady na tom že ten pořád ještě vliv určitý že totiž do jaké míry se chcete vyprázdnit od sama sebe takové víte a ještě součást naší vůle takové míry jsem může do vás to boží prozřetelnost ti když se nechcete sebou ze sebe do krávy prázdní čte pořád svou vůlí pokračovat dál například tak utec nedáte žít nebo možnost bohu aby se tam o vás vlila a když potom překonáte podle tu pouť a trváte na tom že chcete patřit bohu tak potom nic nestojí v cestě to jasně poslední překážka jestliže dejme tomu ježíš překonal ty stavy zahrady getsemanské a před křížem a na něm tak potom nestál o to jsou stavy pouště se obrazně vyjádřeny to nestál nic no než v chtě než potom přejí přesto k bohu to líčím samo sebou vyšší stupeň ten hrob takhle propastný není jako na tom vyšším stupni jako na tom vyšším to není ale v každém případě člověk se cítí aspoň být pokořen být a nová uznává jak jak byl bláhový se s nimi silami chtěl někdy vejít a dosah se ke učenosti jak to přichází v co věku že jeho silou se tam dostává živou boží se tam dostává a protože to jednou tak to to řek bych po paměti jde jenom to jednou dokázat abyste děl jak silou boží se můžete k němu dostat to je věc opravdu je to věc učenosti a nevěřte že vám tolik chybí jak by si vzaly malujete to není pravda to to jsou velice povrchní velice povrchně hodnocení co mi tady provádíte to není tak strašné to není tak nepřekonatelné všecko jenom bych vás prosil jednu věc když vás takové myšlenky o padnout když začnete kontrolovat jsem si ji to vyčítá nebo tak tak ještě nekončit horším a nesmíte si za to jako něco vyčítat že jste takhle začli nýbrž klidně odstupuje od to klidně odstoupit a se znovu se držte to je své touhy tak trpělivě znovu a znovu odstupovat od těchto vše to jsem tam radil v tom co je ve ano jakmile toto neuděláte tak zase honit myšlenky a vidí v výčitka šel jakých se utopit samým te směr směr nebude bohu vy můžete zachovat měr i při největším rozptýlení vy to rozbíjení můžete obětovat prosím to ještě zbytek se který vám zbyli protože nesmíte si myslet že tak dokonale toužíte po bohu že byste v této touze vyčerpaly jako svoje lidské síly všechno co vám bylo příklad hada vy cnost nebo v rozporu a to všechno to jsou ještě všechno síly které jste nevěnovali v této že bohu byste byli věnovali tak jsem bez neobjevili ale protože jste jenom časných sil z nevědomosti zřejmě že vůli máte dobrou věnovali bohu tak proto najednou po stávají věci které se uvolnily protože jsem se jich ne všichni nevěděli jste volní a neobětovali strmá takový názor že ta dispozice člověka tady spojování člověka kolísá že že není každý den stejné že na dokonce hodinu o toho diviše může mít od jednoho založení a citového postavení druhému anebo od stavu tělesného všeho li to v závislé takže jsou chvíle kdy je člověk blíží a jsou tvé věže vzdálenější věřte mi to že když člověk neumí nebo když si netroufá lépe řečeno neby neměl netroufá si jakékoliv pozice přistupovat tak brzo promarní tu vy to vnitřní uskutečnění které nabyde za výjimeční podmínek kdy mu všechno přihrává i by byl jak jemu zdá blízký vězte že bych mohl navodit tady situaci třebas citovou nebude vy taktické kdyby se cítili velice blízcí bohu ale upozorňuju vás že to se chtěl právě dělat i vás jsem do toho ustoupil protože jsem si říkal taková situace v běžném životě a nastane spíš tady chci vycházet nebo chci abyste vycházeli takové běžné situace kdy ničím nejste na tření by vás okolí nebo poměry okolnosti nepřitahuje vy váš nechávají vlažnými neboť taková je slitém světě vás nechci z příliš daleko věnec protože to je nenormální proto řekli no tam byli výjimečné poměry tak ty výjimečné poměr jen budou ano vy se musíte naučit pozice z ve které jste přijít vyjmi tady když mně říkáte něco jiného to někdy do hůře nikdy lépe tak prozrazuje že ste správně nepochopili že musí člověk odtamtud kde je musí chybí vědom že ježíš je ochoten tam za ním přít že mu nemusíme předpisovat že se nemusíme snažit za ním daleko jít že se on za nám je ochoten ve své lásce přijít když projevíme dobrou vůli je by byl k tomu přišel ten mrzák u toho rybníka kdyby byl musel při za ježíšem ten projevil vrchol trpělivosti a snahy především se uzdravit jim musíme také tuto snahu projevovat a tomu že a to dva za všech okolností a pak nezáleží na okolo ve kterých jsme samo sebou snáze projde v okolnostech tak zvaných prekérní ch se totiž nám nic jiného nezbývá než se nakonec obrátit k bohu do takových tojá jsem se tam konečně aspoň částečně dostal nikoliv za normální konst takže a vlastně nemám právo vám takhle za to nějak vápno tak nějak protože to by výjimečné okolnosti to jsem vám konečně líčil ale od vás bohužel chci aby se za normální okolí vstupovali aby se nábožnost o to co jsem potom zavolanou ti to na dokázal tak se znovu byste ne že by k čemu je nám to když nadnormální okolnosti to nedosahujeme takže když si uvědomují kde sem se a říkal znalost východiska známa sebe to je velice důležitá věc na sama sebe taky znalost východiska z vím že mu mentálně jsem rozčilen třeba na řekou prací nepřímou vane nu ano jsem rozčílen znechucen rozčarován tím že třebas mi to nejde stejně než napřít jako když jsem v klidu protože mohu přeci tohleto všechno tak jak to tady mám jako jako výlev zneužití vůle boží síly ustav všechno vlít nazpátek co je lepšího co nás více opravňuje k milosti boží tam s klidu nebo v tam v takové to situace která je mu velice vzdálená kde zdaleka na pociťujeme ho volání z této situaci sme velice vzdálen v této situaci bysme mu takhle vzdání tam se podobáme maří magdaleně a proto opravdu můžeme daleko snáze možná při i než normálním klidu tam nebem všechny svoje síly jste mi to aspoň osobně se stává velice často že se vzdálím ano a vzali se potom třebas něčemu věnuji do takové míry že to hledí že starostlivostí mít u viděl ty starostlivost ale to tedy tak říkám ano že považuju za stali starostlivé a že se utápí třebas své starostlivosti to de tak daleko že cítím odvislé odlivy přítomnosti ten vnitřní podstaty samo sebou za tak to okolností si uvědomím tohleto a nevydržím to do nazpátek si tedy vlastně dneska bych tak řekl věci jenom takovýmto situacím že v něco za pletu toto že se mohu vrátit tak si myslím že každý kdo se zaplétá není tak daleko že nikdo z těch to sem takhle zaplétá do zevní událostí do svého třebas strachu do svého do své dost starostí a nevím by jakýchkoliv jiných stavu že že není tak na to špatně že se může z těchto stavu dostat do vědomí božího protože před sebou něco čím se neztotožňuje a to snáze odevzdá a odevzdal do takovýto stav nestvořen sti to je pochopitelné to máte těchto stavu blíže k bohu elíšovi se s tou opačnou znamená cestou ctností a révy svého co stoho života přiblížit k vnitřnímu nějakému uskutečnění nějakému setkání s bohem abychom tak řekli tak to jednou dopadne dobře a ti říci případech to vůbec nedopadne to je člověk do smrti vzdělává ve ctnostech a není nemá to odezvu takového jasného vědomí sounáležitosti tady na moravě těl máte sem pití byl měl jednou známou byla to je ta pašu mi antonína která byla velice zbožnou ženou neviděl zbožnější ženy ale tak tak zdravě počnou že ona nejenom chodila do kostela ale také byla dobrá pro lidi ona kupodivu měla přestože neměla vůbec žádný vlastně příjem nemá stát nějaký krále ale to co musela zavřít tak to že neměl za ním tak ona tolik prostřed že dělá dobrodiní vše oko a šuchma se často díval kde to bere sto děla jako don bosko že rozdával božích kila pořád neubývá li ji z toho podezřívá tato žena se dostala opravdu hrdinné ctnosti a její konce byli přímo drastické tedy ona umírala dva roky a velice ve velký bolestech ke pijí naprosté opuštěnosti a na velitel to a žita nemůže při a po motto že byla nesnadného čku a to to bylo tady mohl a druh bílnice eště mysl a tak tam umřela ale si myslím že a v okamžiku smrti milosti došla že to nedokázala tedy život že se ta ctnost nepřelil do vědomého spojení s bohem tak to se potom stalo v okamžiku smrti a je přesvědčen že odešla z této to ne jako světice na věčnost a že se nemusí v vtělovat tedy jak on tomu říká ne ve své víře nebo taky věřím protože jsem se na ni podíval tak jsem pochopil co je to za za tu ženu takže ono se jim to sice nedařilo těch křesťanům tímto způsobem že bude žít věčně případů ten smí kdy se jim to nepodobností přejít na během života na vědomé spojení s bohem a že nakonec byli snad i ochotni když to viděli říci že to není žádoucí protože je to zvláštní milost ale dařilo se jim v tom okamžiku smrti pro to bych tady několikrát říkali že tehdy člověk chtě nechtě se osel vzdát všeho co tu měl že odevzdal všechno co tu měl ale když byl před tím tak dlouho ctností tak založit na za nikomu jinému než pánu bohu do rukou a že takhle dokonale odevzdal tak vlastně překlenul ty těžkosti o který tady víme ono je samozřejmě těší je překlenout takhle když nám nic nechybí než když protože byla s lidová situace taková smrt ne to je asi krizí to teprve s naší jak jsem vám to zdá a tím ne vždycky je to snazší když ten člověk tím ctnostně žil a snažil se o to spojení ne s tím bohem a chtěl dělat z jeho vůli tak je to velmi snadné protože tady hraje roli ta paměť ta paměť a ta zkušenost a ta ustavičná na dosahování toho stavu zkušební božího a konečně se splní tato ona se splň a von tam vstupuje takže i takhle opačně to jde jenže to nejde udělat za týden rozumíte na třeba celá o životní snahy tedy nevykládám jak se máte státně ctností ani by se tomu neměli příležitost vy tady máte opravdu příležitosti nitřním uskutečnění jsem rád tu otázku ne ale to je pustá teorie protože v tak si to jde tady to nejde prosím bude celý život ten celý život svůj život v tom smyslu aby byl služeb sloužením bohu a zaručeně v hodině smrti se dostaví ta milost protože tam se konečně vzdáte toho čeho ctí abyste se dali teď chci abyste teď vnitřně umřeli a nečekali na konec života říct že a tady uvažují vůbec některé lidi za kontemplativní ty praně které vidí za činorodé k by a myslící se těm žním se nehodí kontemplace to znamená vnitřní soustředí jak tomu říkáme do vnitřní modlitba je to o nich vůbec nesmí chtít a proto když dělají řády vytvářeli řády taky tam sourant platí vní třebas jako karmelitánský a jsou řád činné jako třeba saleský nebo jiné a tak myslím že toto s kapucí lidí základem tohoto škatulkami děje neznalost neznalost věcí nezralého co tady celou tu dobu vykládáme ten nejnovější člověk může se stát on ten patníky tím vyžití že ta činnost není tím než než vlastně projevem vůle potíží tak oni si dobře nejste to hodit nezastávají katolíci asi ten emanační princip ustu mohamedánský mystiků utkví mohamedánští navodit o křesťanu to asi předává co tady káže nevím či ale myslím si stanici mystikové ne nebo křesťanství ani do uznávají to co sufisté mohamedánští že ustavičně my vyzařujeme z boha ano je byh vyzařováním boha jesiže my sme záření boha to co by tady vidíte že to mně velice vyhovuje abych považovat i činnost lidskou za záření boží i když je to nejzralejší činnost o musí dopustit přeci aby jeho síla byla využívána tak si to beru a tedy dopustí i to aby jeho sil byla vrácena tím ochotněji samozřejmě aby tady najíme o to když se liší narodí abychom nazpátek se vrátili svou činností abychom obraceli nazpátek k bohu a kdy jsme on to pracně co to kontemplaci obraceli že tím snažili svou vlastní silou jako se snažíme ji to dělat v činném životě to úplně stejné to není vůbec žádné rozdíl podaného názoru když jste křesťan zažívati silou procitá modlit a nevím co řekne dělat a proto zlatové ku bohu důkazy že to myslí poctivě tak se dostane za tak daleko jako činností kterou se snaží totiž dělat nikdo z nich dostane toho vědomého spojení a navádět obrátí jak jsme si tady říkali tak to dosáhne jak to činnosti a k tomu kontemplativní cestou jsme si tady řekli že indové jak známe jejich postup za vedení mistra nezažívají tak hluboké krize jako třeba křesťanští svatí řeším vůbec pojem mystická smrt není v jejich terminologie obec neví co to je a je to způsobeno tím že v evropě to tak dobře neumíme a nebude to způsobeno tím že indové nejdou tak daleko jako my se třebas nedostanou k smrti bych odpovědně otázky nemo na tu první tak především ježíš kristus ukazoval cestu zástupu nikoliv jedinců jeho cesta je cesta kolektivní která se a nastoupit i za takových okolností že někdo třebas jenom velice primitivně malé ale na to veškerou svou silou v chopí toho a pochopit to co on kázal v tomto případě nic se nestane on pochází velikým utrpením třeba jako svatý ani si z než opravil všechny chyby a o to dobře říká že to byli chyby svého chabého porozumění tak málem přišel o život a příklad pronásledován svého osla tělo totiž ne na varují st to spraví třebas svatý bernard kárná vám jíst a mnozí svatí se přiznali že to je cesta k chybná je to utrpení nemuselo být ona jim ani to utrpení jako nevadilo protože o něm byli hrdinové ale a na padlo potom že si s podpořil poráželi zdraví a že když byli potom na konečně na výši do to utrpení nepotřebovali jako vývojový prostředek to zase neměli takové zdraví aby mohly působit tím svým duchovním ziskem na ostatní na sebe nás krev říká kdybych dneska neměl v bolesti vevnitř noste a to se si způsobil a cítím že jsem to jsem ji lékařská na výši jsem se příliš postile obživy a podobně a kdybych byl dbal na to se konstituci aby vydržela ne tak dneska jsem ty věci které ovládá milosti boží mohl snáze lépe dokonaleji a bez rušení jiným předávat tak říká be nás klepou který šel cestou postatě se tou lásky jeden zakladatelé ty že důležitější na kladená kyticí například svatý anesaki všichni svatí když to čteme poli v těch učený životopisu která se nám bohužel a věčného dostávají do ruky nýbrž když to čteme kritický životopis a takové taky vyšli že někdo totiž sbíral kvítky okolo nich sbíral ty výroky které řekli pokorně a které byly znamená ne jenom jejich žáky ano tak potom nedá dohromady a si s tím práci například svatýho anička zasvětí nebo se na nasávaný tak se přis na to že to není tak za co to jako by dáváme že to utrpení nemá tu funkci na ale zase ne se rozplynou teď bych potřeboval se dostat k věci tak indové zkrátka neznají mystickou smrt a neprožívají z toho důvodu že nikdo není přijat mistrem a nikdo není veden mistrem nesen kdo může nastoupit přesně týmiž prostředky toutéž cestou jako ten mistr dokonalosti a jak vám dobře známo a to říkal je ramakrišna kolik lidí tolik cest čili prakticky fakticky nikdo nemá stejnou cestu z jiným čili i ten nejlepšími nikdy ne a ani jednoho žáka který by přesně moří prostředky kterými on se o ten mistr musí být i u takový žáku které tří přibližně do stejnou cestou jako on musí připraven k tomu že bude muset pružně a jako vát na jejich osobní potřeby na jejich míní cesty na jejich tají pozmění jeho styk u těch žáků tak čili úplně bez utrpení a úplně snadno to u těch to také nejde a to si světlem tím že třeba ten žádný musí být des padá dvacet let žákem toho mistra než se dostal na tu úroveň toho mistra jestli ho za dlouho netrvá že stačí takových pět cesta stačí to ale víme dobře že například takový ramakrišna protože jeho cesta neodpovídala žádnému tehdy žijícímu mistrovy žádném musel být podáván z ruky do ruky je od noha mistra ke druhému protože ocitá jeho počáteční fáze vývojová odpovídá tam tomu mistrovi další jinému a tak to spadá na jedné úrovni ne konce to byla žena která ho vedla ne jako tam stál stovek protože v něho vstoupilo takového že by ho to bylo bývalo spála to shora které vstoupilo do našeho pána tém stole i přes kterým si samozřejmě ani v tom klášteře ani naše lékařka nevě nevěděl a nad a tam přišla žena krást li dělali musel celý do vody toho zámku je že ho musel být na dvou protože by se byl utopil a a to mu nějaký byliny že které utišil tu ho oslavě a pokud nám to není známo ten post prošel ten měl podobnou cestu před sebou jako ramakrišna a projde touto fází ho dosti měl cestu horkou nemá podstatě stalo kázat a tak se to řekne tak hodně šablonovitě a o něž kol sky tak malintoho horkou cestu pius touhou cestou a tom stoupá vysoce teplota tak že žádný teploměr tomu piovi nestačil obyčej nebo na čtyřicet dva stupni se strhl tak musel dávat teploměry na vodu do koupel ne a tam to ukázal čtři to postup a půl na sebe si to lékařská věda že jeho mi oblast neutrpěl že se mu nic nestalo to by se to u nás normální sekat než kvasilo se k a byl by vyřízen že osmatřicet stupně se nebojte ano zanechávají stopy naši i stupně výhonek a čím stačí člověk tím je to horší ne tam takový nebo typy se vůbec nesnesli a a on to snese to bylo způsobeno jiným jiný než by jogickými příčinami jinými než mikroby dycky bych tak řek příčinami takže v indii se stává že například jeden jediný žák nemůže být veden jedním jediným větrem protože jak jsme si řekli není možné aby cesta jednoho člověka byla úplně stejná cestou jiného oba to se nikdy nikdy přivtě nestalo žádné co jak svobodné dějiny lidsky ta by obyčejně se stává to že jeden mistr podává toho žáka druhému místo je i s indii ale pokud jeden mistr a starosti toho žáka od á do zet tak pak musí mít takovou schopnost píšou že musí pružně radovat na ty změny které jsou nutné o ji u jiného se smířit s tím že on nemůže stejným způsobem ji jako kšetra a musí v těch pasážích ve kterých je ten žák jinak než ten mistr tím pro vyzvati ten mistr musí i pracovat i pravá musím vysvětlit to znamená nemůže mu v době přímo pomáhá svou duchovní co nemůže mu být duchovnímvůdcem nýbrž jenom to určovatelem jako jsem třebas u vás duchovní vůdce vypadá jinak než poučovat ten přenáší duchovní sílu toho stupni ten vykládá taky ho bylo žijí třeba do takové i tak je a po řev a zavedená duchovní si tomu aby ho mohli uskutečnit ty posluchači čili duchovní vedení a předávání duchovní síly se to zjednoduší hodně ten pojem tak aby ten žák mohl tu ten stupeň vyšlápnout za takových a okolností to ten žák dostane třeba na nejvyšší stupeň bez toho a že by pociťoval nějaké krize jenomže když podíváte třeba na velmi větě a totapuri který se setkal s ramakrišnou v době kdy ramakrišna byl na výše na vyšší svého poznání a za tak to takle který absolutnímu božství když jsme dnech setkání tak najednou vidíte jednu zajímavou věc že ten to ta po který byl veden samo sebou nějaký mistr o my nevíme do to byl k absolutní o božství to znamená tomu nejvyššímu to člověk může zažít co křest ukázal jako duch svatý a na ni takové jako působení ducha svatého tam byl doveden mistrem bez jakýchkoliv krizí bez jakýchkoliv umí jakéhokoliv umírání na kříži a v jordáně a na poli a v betlémě ne všeho toho tak ten totapuri se ukázal být příliš slabý v tomto poznání lidským slabý to poznání a ramana kterých cestou poměrně velkého utrpení že to že měl si ho podávali je demise zadruhé protože se samorostle vymkly pro tu nedočkavost z rukou každého mistra je rychle chtěli kupředu měl takový vnitřní žár prány mistru nestačil on ty myslí na jako prádlo ne ale ten říkal nemohu dát nebo ho náš nemoh tak předávali nože mu nestačili v jeho rychlosti ta poly ten byl nad ním vysoce povzneseno a li na něho dolů jako na sebe a který se moc daleko nedostala vyklá v první řadě co musíš udělat musí opustit svou zkoumat káli musíš přestat se klanět to je nižší stupeň poznání to nemá nejvyšším poznání vůbec nic společného to je jenom mezistupeň sestry se ani nemusí přejděte přesně ani nepřešel protože když bych se byl dostal do tohoto stupně osobního vedení a to by jíme s krista že to pravda tak bych to musel trpět a to řeknu křesťansky na kří abych se toho synovství zbavil protože byl ježíš kristus synem vědomým synem od díle ránu po křest na kříži tedy tak musel nechtěl li cítí duch svatý vládnout tím duchem svatým a poslal nosním žákům musel projít krutou mystickou smrtí nebyl by musel projít kdyby se byl nestal vědomě synem a pije nestal synem a šel rovnou za neosobním nevyjadřitelným bohem a proto nezažíval žádnou mystickou smrt ani ducha ani smyslu a takže ramakrišna ten nám prozrazuje svým života písem že najednou začal zažívat mlistr byliny když vám musel opustit tu svou bosko matku káli a otastní bolelo a prosil to matku aby mu opustila je to žít po nejvyšším poznání a že nechce šlapat po ne ale že se mu tady nabízí možnost vyššího poznání a ona mu řekla synu propouštím ne a tak když požehnání od se a k tak to udělá ale bylo to přesto velice bolestné že měl dojem že se musí navždy vod matky odloučit na ni velice připoutáno totapuriho za několik hodin a čtyřiadvacet nebo s je to sice hodina nevím dostal na úroveň na kterou se šplhá celý svůj dlouhý život přes toto ale bylo se staví se hodit třebas a že tu klaníme nejvyšší a nebylo tahle sice a přesto je to že se někam nepadne a není pravda takovým krišna v to trojice hodin aby je a náš nejde úrovni jak to tato tak ramakrišna se tato událost neodepře známo zapálí oheň na znamení ku zdání bohu spojení svatý voni mají všechno svaté když to zapři zakusiti účelem a řeku mají svatou o všechny byly nejisté když tomu dají to posvěcení tou myšlenkou na začíná být za čech na svaté a kde někdo kolem a neví o tom že je to svatý bohem že to obyčejného ničeho kterýho se ohřívají a zapálí si od toho koníčku cigaretu nebo dýmku a je to ta při setkání a říká člověče svatý on do toho sebe zapadají a latinští vám ale totalitě lásky tím absolutní božstvo začne téci na také malichernosti to se tomu oni stalo když si od zapálil tím nejen toho ohně a proto jsem myslel říkal to řeknu svými slovy se by to na o pochopitelný říká tak vono to nejvyšší zasvěcení který člověk prodělá vedle mistra bez jakýchkoliv potíží není tím to člověk odnese pomocí trpn to není to a zmizel a slib v tak takhle to dopadá s indíry na omluvu toto pomluvy indie chtěl říci do že jsem zažil obdobu sám na sobě jak jsem vám říkal jsem se marně pokoušel vlastní silou dospět do absolutního božství ne k nějakýmu a listu to byla málo ale do absolutního božství a musí tak prosebná se všemi lidskými přívlastky protože to člověku stačí zatím veškeré přívlastky že jsem nemohl tu míru utrpení cest kam se hrabou všechna utrpení všech svatých zarama proti takovým počínání když se z se hrne do takový výšin se veškerou silou své duše svou silou svou a kterým celkem a kterou duší to případy bůh neodolá neboť to uvedl jako první příkaz neříkal mu neříkal po s mám nekatolík tadytomu mířím že vás tady marně učím jak jeho silou se i zjistil u to neumíte ale tam taky ještě řečeno že taky s tou silou můžeme a to vám právě v asii v boha že vás nezlomím a že vás nervové než to doufám spojím tyto myšlenky nálady a že se marně pokoušel o to a tak se konečně dostal pod ruky mistra do rukou mistra a ten převedl bez jakýchkoli těžkostí bez jakékoliv smrti do takového stavu a jsem měl představu co je nejvyšší stav samozřejmě stíny a v nebyl ze to uspokojovalo témě to je to zbudoval z ano teď vycházím z boha do toho karla makoně to jsem jasně pociťoval je a uložte totiž toto jsem nebyl nýbrž on byl mým pravým a tamto jsem se dívá na karla makoně co on dělá a on si mohl dělat co chtěl mohl jako předtím jenomže pod dohledem věčnosti a to mělo ten následek že nemoh vlastní a co bych a když dělal to co dělá teď se to nebylo to co dělal před tím například když si něco přál protože tady bylo to jasné spojení od boha k člověku to je vždycky z jeho hlediska že ona marném ale od člověka k bohu v tomto nemáme a že ten talon co si myslel to se ihned dostalo vědomí to karma koně tak jsem o soto vědomí boží je to pořád době doma lama koně a on je nosit věnoval následky to se mnou z vykládám do potom s ještě jednou řeknu aby se to do říkal tady to nebudu uvádět a nikdy nic nenapsal tak jsem tohleto prosím zadívá před koncentrákem dokud se se si nedo a přesto to nestačilo stačilo to k tomu aby tento poznatek byl trvalý a aby byl vlastně to byl poznatek boží a ne můj byl to taky nějakým jenom vypůjčený všecko nebylo to něco pak daného co by souviselo mou bytostí to by taky prodejem to pomalé zabila půl hodiny ačkoliv jsem to zdá být stav který asi nikdy konci nebude a byl jsem z toho velice blázen a šel jsem při do koncentráku kde jsem znova to prožívá ne mocí nějakého mistra protože nemůže to přeci gestapa a bažina za mistra nebo hitlera mistra ale mocí utrpení jsem tento bod překonal znovu dlení několika veršů za to že by to latinská ve spalování první padesáti druhý a ty se na předeslaném přesvatém vaši může předcházelo to že ježíš kristus mu pdobenství ch krátí nebeském tak rostl zástupy nebudeš třicátém šesté a model jenom ke svým učedníkům kteří odpočívá li o to aby i podrobněji nebo dokonaleji když ji co davy nemohli tomu nemohl rozumět tak že on těch potom ptá v tom vítaná tém prvním rozuměli této mu všemu řeknu ano řekli tak každých rychlá trpím který je zběhlý v učení nebeském království o nebeském království je provozování který vynáší ze své komory věci nové i stav tak to vedená vysvětlím vykladatelé který je dělí na učení o nebeském království je podoben hospodáři to znamená ten kdo se vyučil něčemu a hlavně zkušeností o kráso dáš o království nebeském ne se nepodobá služebníku ale podobá se hospodáři tou s tím musí nějakým způsobem hospodařit nemůže si to nechat pro sebe musí hospodařit tak aby vydal počet z toho co se dověděl a teď o ještě setkává přitom jak s ním hospodaří s tímto stavem nebo s touto skutečností že vynáší na komory věty nové i věci staré on totiž v se individualitě nějakou zkušenost a to je všechno to co je stále to znamená on jak se to vyložit protože je zbělí o tom výkladu v tom učení o nebeském království a kdyby to říkal tak jak je o tom dosavad poučen tak by měl důkaz o tom že není dobrý hospodářem protože dobrý hospodářskou s podaří z věcí věcmi které těmi starými věcmi které které získal třebas skušenostem třebas vysokou zkušenosti duchovní o vás že který správně si sráží musí k tomu něco dodat to znamená jestli on vykládá to písmo znovu tak musí k tomu nové věci přistoupit a i ten výklad v pána k než portálu nesmí to by říkat kterého se dosud zkušeností zmocnil kterému dospěl dosavadním zkušeností bytí získá vykládal tak ten výklad musí být vždycky na vyšší úr oni nebo musí odpovídat úrovní těch takhle tak může být kterým to vykládá čili jsem vám říct si že i vy když někdy se dostane k tomu že vám že to bude trumpet příležitost že budete mít vyložit stejnou situaci třeba životní nevykládejte si postavil a kdy bude tarikat postaru nebuď tím spokojil nebo ten špatného podaří se situací i řešíte analogicky podle spojí li dřív to se nesmí vy musíte vynes ze své komory i nové to znamená že by novou přistupovat k věcem které to ti krát dělali tím se liší věci od nás že jakoukoliv i nejsvětštější události ustavičně rostou a my objevujeme věří vo stále nové prvky stále nová řešení nebo oni nezůstávají stát jakmile by v našem výkladu a po o nás i naší praxi nebylo stáňo nového tak bychom se museli pozastavit nad tímto způsobem hospodaření neboť naše hřivny a nesou úroky my máme za to pány a je to jenom otázka naší paměti jak dlouho nám vydrží jak dlouho budeme moci tímto způsobem tak zvaného podařit svatý matouš a to je v nás ve desátý a vrátí hle prosívá svého poslat uváží a teď ti připraví cestu před tebou pravdě vám pravím mezi těmi kdo se narodili z ženy jako nastal nikdo větší než křtitel a ale to je nejmenší království nebeském je větší než on ode jen a křtitele po tuto chvíli království boží je vystaveno násilí a násilníci je hnací všichni proroci totiž a zákon prorokovali do jana a tedy schopni přímo o je eliáš který při do uši poslouchej třel že citová sem evangelium kdo stojí psáno a do jana křtitele království boží násilí trpí a násilníky je dobýváno tak na rozdíl od těch indických poměrů ježíš říká pojďte ke mně všichni indové říkají ne ty ne ty ne rozumíte vybírají v ten rozdíl ten mistr vás nevezme pokuste se o to nikdo vás nevezme a než byste našli to svýho mistra který mám jako patří náleží tedy podle jehož cesty byste mohli tak rozuměly život to si pochopíte celou indii a možná přesile budete muset ti není to tak snadné v indii na svého mistra indy najde svého mistra jenom ten toho najde v toho v indii a jenom pro něho jak otevřená cesta do indie jenom to do bych radil aby se odebral do indie nikomu jste prosti říct že jsem víry křesťani tedy si myslí že musí následovat ježíše krista i v tom že on za hříchy světa na sebe a že a jedině tím spasil svět to je v pravé a každý kdo být spasen ten si musí dát líbit že ježíš bere jeho hříchy na sebe že si je nemůže sám nějak od nesnese zetě to nejde o pomůže nést ale právě této pomoci do špatně křesťani rozumět mysleli to musím dělat také na své bližní věřte mi to v přílišná doufal kolik nejlepší duši křesťanských tady zahynulo zbytečně ztratili svůj život protože se příliš obětovali a kdyby se byl méně obětoval a více nechali působit ježíše krista tak by to šlo obstání s menším utrpením a my jsme tady právě proto se hromadili abychom vám ukázal i do cestu a oni potom vyčtou copak s neví za jakým musíme se snesli nade tam vytahoval jak někoho převede nýbrž aby si ukázal co kristus ukázal že on proto předcházet člověka na kříži aby sám člověk nemusel tím způsobem krutým vstupovat na aby jak vám tady říkám sice vstoupil do krize a abych si měl vést a je li ježíš kristus ano aby aby ho nenechal se trápit jenom se musí umět opřít a jediný systém jak se opřít je požívá v tom že ne svou nýbrž mou si ho bude člověče říká ježíš a tato oni nedovedli to dobře vyčíst let a a paris do toho o vlastními silami a dostojí hrozně moc a to nemalý řek je v tom velice malý při bez velké úctě kterou je kterou k nim chovám to samorostlí způsob který ježíš kristus vůbec nenavrhoval nikdy není řečeno že by jako někoho poslal do kláštera prosim to si všechno vymysleli a to je taková jednostranná cesta že musí přinášet utrpení on to mohl když jak vymluvit a při a v tom dokonala popsat všech možných spisech mytím můžeme slova i to mělo svou tato se středověku kde nebyla sociální zařízení jako jsou dneska ne to neplatí bez o raněné a se může postarat opravdu společnost lidská považuje to za svou povinnost nemocen se ostatek do aspoň s to nepovažoval když například dejme tomu v čechách nastal po válkách po válkách mu slepých a nebylo nikoho kdo by se při vezl obě a my jsme více nás pomřelo hladem pošty než během těch krutý válek které tady panovali za své duše jsme se zdecimoval třebas zapřít milionu na původce a to je ten si to ani hlad molem a tohleto se nám dneska nestane protože nemá sladký svaz třebas morku nemá obě při ve oko se s požadavky na ježíš kristus si nevybíral to mysli říkal ty nejsi hoden ty nejsi hoden ty nejsi hoden podle se stane mojí cestou ptaní víte to by byl indický způsob myšlení proto indové říkají včetně moderních nových světců míra jesudian jo to je veliký pokrok proti minulosti se ježíš kristus přinesl kolektivní vedení mysl indy se nikdy neznali my jsme na úrovni individuálního vedení mým dokážeme jedince uvést hodně vysoko ale nikoliv celý národ nebo celý svět nemůžeme nikdy spasit svět abych tak řekl to není to na není dán on první simul dělat právo na to spasitelství ze všech těch matou které předcházeli před ním protože on nedělá dílu mezi připraveným nepřipravený on říká pojďte ke mně všichni prosím vás toto si uvědomte než hrejte po této stránce aspoň šijete po jindy my se v mnohých nemůžeme poučit od indie ale v tomhletom ne jelikož deme podle ježíše krista následováním jeho tak nesmíme si své myslet že někdo z nás méně hoden je to z nás je více ho de ale musíme si uvědomit že všichni jsme násilníci a tím násilím království boží do budeme a je to o svatého jana křtitele to znamená od vystoupení svaté a cité a pokřtění svatým janem ctitele o to synovství božího cestou píší o nás na ježíše že od doby je možno aby každý násilník a těmi jsme my všichni prosím to tady sme vstoupil do království božího není říká to ten velice důležitý výrok protože nám skýtá obrovskou naději v čem spočívá to násilnictví to jsem vám ještě neříkal ono by bylo správnější jak jsem vám navrhoval do dneška kdyby člověk pochopí ježíše krista v tom nejvznešnějším slova smyslu a pochopil ho tak že by věděl člověk tvá síla je příliš aba na to než aby si mohl dospět do království božího touto svou silou nedělej si nejmenší naději o při se o ježíše ve kterém je ta síla to by bylo tady nejideálnější aby to by se to by pocházelo bez veškerých krizí potom vidíme že ježíš chválí a na přech ny vynáší a na všechny vyznamenává způsobem života i smrti svatý jan miláčka páně který se dovede za každý kostí se opřít i hodně ho kruté smrti a jeho krutého ponížen nebude se opřít o jeho slabost jeho slabost byla slabost ježíšova byla slabost janova síla ježíšova vlasti o víno tohleto je to nedaří opravdu jenom že jak víte jeden ze dvanácti to dokázal a jsem vás chtěl touto cestou vést to je cesta velice náročná pro jsem si ale nedělal zbytečné iluze že když vás zpovědi nižší cestu že to dopadne líp to byla to bylo u ziskem člověk lidský nasadit na to nejkrásnější co kde našel vážně nemá slevovat sem třetí další sle by na něco jiného a dneska toto bylo ovšem pozn a a ukážu cestu násilní tato cesta svatýho jana není cesta násilní chápete ale tu cestu kterou vám dneska ukážu cesta násilníků po kterému že každý dít a každý v uspěje každý a nemusí vůbec bát na to že nějaká síla ježíš v nějaká síla do spasitelského úkolu se takové musí vědět z toho vrhnout a vane a jako antoníne a ono mu to vídeň je tady přeci jenom něco co může stát steskem a to je tohleto to padá která nás opravňuje ne k domněnce ne k víře jistotě že tou cestou kterou vám teďka budu navrhovat to rodí ježíš k samozřejmě to jenom po něm opakuji se dostanete co by násilnici tak je dokáže budete se divit jak tato cesta vypadá vypadá podivně strašně nenásilně a je tam psáno v lukáši a ta desátá ve ptáti pátý a další ale jen z allana povstal a pravil mu zkoušel jeho my co mám činit abych získal život věčný a on mu řekl co je psáno v zákoně jak tam čteš odpovděl miluje svého pána boha celým svým srdcem celou svou duší všemi si myslili rostou myslí a svého bližního jako sebe samého prosím vás je tady někde ředilo jeho silou jak jsem vám navrhoval miluj boha jeho láskou jak jsem napřed není to jsem se nezmýlil nemyslete si semenech jenom nakonec kdyby to tamto zkrachlo vono to dneska hloupě ale vedle takže teď musím zase dát na to univerzální pravidlo o to byla řek bych to byl individuální takový vyhraněný přístup do bylo to nejlepší co v nižší je že on ukázal že on za nás trpěl toto když jako si vymažte jako by byl na nás trpěl není to je pravda ale nepochopili tento tak zapomeň na to že to nepochopili nebo že se toho nedovedli chápat tak vlito můžete výčitek to přijde to jsem vydělává v pokoru tak tady miluj svého pána boha celým svým srdcem v jedné věděl tady svého přivlastňovat si boha na vrhne nestranně a svým srdcem na straně druhé vite zakládat nic tví přivlastnit i boha a vlastním srdcem silou svého vlastního srdce a mít prosim vás to to je záře todleto co sem byl tím že převést na dávnou výdech to je něco co jsem vůbec nevěděl na začátku své nezná jsem znal jenom tohleto co se vám teď přečetl že první přikázání miluj svého pána svou silou poutům se a tak dál to jsem věděl kdo místo neřekl a nic jiného se nevyčetl ježíši kristu povaze to co vám jsem teď vykládat předtím to všechno je tam zapsáno způsobem který není na první pohled patrno je to před zapsáno dějem jeho života a tomu jsem tehdy nerozuměl takže jsem se chopil toho milovného pána boží tak začátku ale když sem jako zatřese začal jít potom se stalo takto tišnově jak se vám vykládá tak jsem se tímto způsobem ho chopil že jsem se tel celým srdcem celou svou duší všemi svými s námi a veškerou svou myslí ani víc a tu se dokonce se snažil milovat toho bližního se se a to tak velkoryse jako byl schopen třebas na to jít stáňa to taky tak de že třeba jsem považoval tu bohu za víno bližního a dál tak tečky se na to šel ne že pro na a při a nemám no tak se to je maličkost nedokázal jsem třebas jíst maso ne a tak dále tak tohleto mám za sebou stal i masové a zabijou kde se jaká vyskytne ano protote začal s jinou tak tyto boje ale nestalo tak uterus vám tady navrhoval je to taky a do se dospěl po mnoha letech vlastně po devíti letech jako začátku se cesty a potom ještě do to musel nějak zdokonalovat než jsem jako si byli že tu taky k mohu všeobecně prozradit jasně všeobecně prozrazuje o teprve tadyhle v tomto namu výlevem to takhle jasně neříkal to co se mi svědky ne těch chílích mých spisů jenom tak pomalinku na tom nejistě toto mu řekne b že se vás znovu ptal jak na to aby je ale upozorňuju vás když dete veškerou svou silou nebo veškerou svým veškerým ten svým srdcem tak to jeden neblahý následek že jste před tím neumřeli v sobě rozumíte nýbrž jenom tím co pravá tedy pozici bez zatím bližšího mírní dete k tomu bohu ale kdo neumřel pro časnost rozumíte ten i když veškerou silou kde k tomu bohu musí pro tu časnost mezitím umřít a tak musí na na a krutý umírání a proto je přímo povinností všech svatý který do touto cestou krutě umírat a ta bolest a všechno utrpení své oprávnění jsem vás chtěl ve stout při které se vůbec netrpí protože jsem si říkal teď jsem s vámi a proč byste měli trpět protože jsem si uvědomoval že ježíš kristus tak působil že jeho posluchači vůbec netrpěl ovšem se neumím tak dalece obstojí je krista že jsem si zjistil vašich výroků naší reakce že vytrpí tu trpíte a následkem toho budou muset ba visitatio obecnou cestu přítele se tak jako tak trpí ano tak jako tak trpí kristus na předešel proto abychom netrpí se opravdu vzá tu těžko s naší cesty na sebe jenomže jak vidíte do jaké míry je člověk ochoten se opřít o sílu boží a jeho lásku a není ochoten není schopen a když tedy není tak musí svou silou svou lásku a pak musí více méně ne ten kříž sám a jako by ježíš neexistoval ale upozorňuju vás přesto že on je na každém kroku připraven nikoliv budete unaveni tímto univerzálním prosředkem pokroku že sami bez ohledu na ježíše bezohledného lásku myšleno ohledem na svou sílu na svoji a své srdce rozumíte na svoji duši a všechno vlastnictví který ho se drží do doby nech ty to nestává a to od kříže když tímto způsobem budete dál do zase unavíte neboť to utrpení vám přerostl teprv hlavu a vzpomeňte si na ježíše krista který se před vámi tedy je ochoten s vámi ne o to tajně s námi nese přestože by se mu to vyrvali z ruky a říkáte ne tam co je na ten kříž tam chci na k tomu poznání se dospět je to za jakoukoliv cenu prostě tak to budete mít tak vám to servíruje ale on není takový jako káráno on takhle nemluví takhle mluvím jenom arcisatanáše honíte který vám to přeje ze zlosti že jste nepřijali to do to by se u něho nestalo ale u se to stane a on je pořád se svou milostí za vámi připraven takže kdykoliv budete unavení dokoce znaven že zatížení tou denní prací obrat ze se k němu o vás občerství a a začíná jenom občerstvit na cestě zase můžete jít dál takže se teďka a mezi ve zbývajícím času jenom na to říkání to znamená zítra jak se občerstvovat silou ježíšovou když to šlo přímo jeho silou jít nebo jeho láskou jít rozumíte ale máte prosím vás tuto cestu k dispozici v tom cévé ano neházejte to za sebe přes palubu nebo nezříkejte se této cesty to je cesta budoucnosti cesta lidstva a ukázal ježíš kristus je to se stal lepší podívejte se od ukázal přeci na těch vých četný přirovnání a zvláště na tom o tom o desátého chce neseni takový starce ného chce že opouští cele stádo a jde za tou ztracenou kdykoliv se cítí být oprav se cítíte být ale ztracenou cítí