Karel Makoň: kotouc-T01-metoda-d (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Mám
tady
dotaz.
Co
ještě
schází
k
tomu,
aby
člověk
vstoupil
do
věčnosti,
když
se
absolutně
uklidní
a
když
je
jenom
v
očekávání
té
milosti,
že
Bůh
se
ho
dotkne
svou
přítomností.
Co
ještě
schází?
Tomuto
momentu
schází
to,
že
von
očekává
ten
dotek.
To
je
největší
chyba
tohoto
momentu,
toto
očekávání.
Nikdy,
když
jsem
očekával,
nikdy
jsem
se
nedostal.
Ale
nikdy.
Kdyby
aspoň
někdy.
Ale
já
nikdy.
A
proto
v
těch
Kalech
jsem
se
snažil,
abyste
se
dostali
do
stavu,
ve
kterém
zahodíte
své
možnosti,
své
možnosti
nějakou
metodou
jenom
tam
dospět,
jo?
Abyste
měli
dojem,
že
vám
tady
třebas
někdo
pomáhá
a
že
to
nejsou
vaše
možnosti.
Že
tedy
vod
sebe
nemůžete
nic
očekávat
než
od
té
pomoci,
která
se
vám
tady
nabízí.
Přestože
to
nebyla
žádná
pomoc.
Ta
pomoc
spočívala
v
tom,
že
jsem,
že
jste
měli
dojem,
že
se
vám
to
nabízí,
ano?
A
to
bylo
dostačující.
Že
jste
mohli
vyjít
sami
ze
sebe.
Ten,
kdo
je
v
očekávání,
ještě
ze
sebe
nevyšel.
Rozumíte?
Ten
je
pořád
ještě
v
sobě.
Kdežto
ono
se
chce,
aby
neočekával.
Ježíš
Kristus
přeci
jasně
řekl
na
kříži,
to
je
stav
dokonale
vysvětlený,
že
už
nic
neočekával.
On
se
ptal,
pročs
mě
Bože
opustil,
ale
neříkal,
neopouštěj
mě.
Neočekával,
že
se
k
němu
znovu
vrátí,
nýbrž
správně
mu
vrátil
svého
ducha,
odevzdal
mu
ho.
Tak
si
to
vem.
Tu
máš.
A
toto
v
tom
stavu
očekávání
chybí.
Co
si
myslíte,
že
očekávala
Panna
Maria
ve
stavu,
když
se
jí,
já
to
řeknu
teď
vod
začátku
zase,
promiňte
mi
už
mockrát,
ale
musim,
když
se
jí
zjevil
ten
anděl
Gabriel
a
řekl
jí...
napřed
jí
pozdravil,
zdrávas
Maria
a
tak
dále,
a
potom
jí
řekl,
že
co
se,
s-
esi
vona
svolí,
aby
se
narodil
z
ní
Ježíš,
Syn
Boží,
že
se
to
stane.
Jaké
očekávání
předtím
vona
měla?
Chm.
Vůbec
žádné.
A
víte,
to
je
to
nejhorší,
že
vám
musím
říct,
že
se
musíme
umět
dokonce
připravit
neočekávat
a
nechtít.
Protože
každé
konkrétní
chtění
není
výrazem
té
pravé
vůle,
jejíž
podstata
je
Boží.
Podstata
Boží
vůle
je
taková,
že
ještě
žádným
korytem
neteče,
jak
to
dycky
říkám.
To
je
vůle
jako
taková.
A
jesi
já
se
s
tou
vůlí
chci
spojit,
a
ta
vůle
tady
je,
abych
já
byl
s
ní
spojen,
ze
strany
Boží
je
tady,
tak
já
nesmím
vlastnit
vůli
nebo
nesmít
vůli,
která
je
vlita
do
určitých
kolejí.
Já
vím,
že
to
velice
těžké
na
pochopení,
to
sem
si
vědom,
ale
myslím,
že
vy
při
své
poučenost
už
to
dobře
chápete
a
že
tady
děláte
tuhletu
chybu.
To
znamená,
já
tam
vždycky
mohu
přijít
jako
člověk
očekávají,
ale
tam
to
očekávání
musím
opustit.
Podívejte
se
na
Maří
Magdalenu,
která
asi,
když
přistoupila
k
Ježíši
Kristu,
věděla
stejně
dobře,
že
Ježíš
Kristus
jí
odsoudí,
jako
že
jí
třebas
veme
na
milost.
Vůbec
asi
nerozsuzovala
v
sobě,
jestli
jí
vezme
na
milost
nebo
jestli
jí
odsoudí.
Mohla
se
spíše
nadát
toho,
že
jí
odsoudí.
Ale
na
to
nedbala,
o
tom
nepřemýšlela.
Ona
tam
složila
svůj
život
k
jeho
nohám.
A
my,
když
jsme
v
očekávání
nějaké
milosti,
nedokážeme
pro
toto
očekávání
tento
svůj
život
složit.
Protože
přeci
chceme
pro
sebe.
Tak
jak
ho
skládáme?
Na
jedné
straně
ho
nabízíme
a
na
druhé
straně
ho
chceme.
To
je
sedění
na
dvou
židlích.
Velice
jemné
sedění,
s-
zlehýnka.
Na
pěkném,
vypolštářovaném
sedátku,
dvojitém.
Ale
je
to
takové.
Já
myslím,
že
mě
chápete.
Kdyby
člověk
netoužil,
vůbec
by
se
nedostal
ani
v
tom
vývoji
lidském
dál.
On
by
se
nedostal
do
takového
stavu
vývoje
s
lidského,
lidské
bytosti,
ze
které
už
se
dá
přejít
do
věčnosti.
Čili
celý
život
jeho
se
skládá
z
toužení.
A
to
je
život
velice
nadějný.
Takový
život,
který
se
neskládá
z
tohoto
toužení,
to
je
beznadějný
život.
Člověk,
který
po
ničem
netouží,
ten
je
už
napřed
ztracen
pro
život
věčný.
Když
ale
někdo
touží
třebas
po
majetku,
když
touží,
já
nevim,
po
jakékoliv
v-
v-
vybití
vášně,
ne,
promiňte
mi,
že
takhle
mluvím
zle,
ne?
Když
touží
po
tom
nejhorším
na
světě,
když
je
lotr
třebas,
to
je
tam
krásně
řečeno,
lapidárně,
tak
ten
ještě
může
býti
spasen.
Já
jsem
vám
tady
kolikrát
říkal,
že
ten
Mefistofeles
nemohl
žít
fasád
pekla
a
dokud
pará
touží
dál
když
netoužil
mohl
si
ho
zde
a
tak
si
pro
ně
přišel
a
totéž
platí
o
tomto
výroku
jak
tedy
se
mi
tady
táž
bez
touhy
ten
člověk
není
schopen
při
a
z
toho
není
schopen
při
po
z
toho
důvodu
že
nedovede
toužit
tak
aby
to
nebyla
touha
vlitá
dozorem
do
směru
ne
do
nějakého
tvaru
nějaké
podobě
jeho
to
a
není
bez
podoby
jeho
touha
není
stavem
aby
ta
touha
jeho
se
stala
stavem
k
tomu
je
třeba
v
by
v
ní
byl
absolutně
zklamán
aby
neobstál
a
žádná
konkrétní
touha
a
v
tom
okamžiku
okamžitě
přechází
do
němý
vy
ste
buddha
vizte
ježíš
kristus
na
kříži
po
čem
to
už
on
to
odevzdal
o
tom
tak
tak
bych
to
zodpověděl
podívejte
se
když
toneme
špekulovat
proto
kdy
přestat
toužit
a
kdy
začít
toužila
kde
vůbec
to
už
tak
se
dostaneme
na
třetí
protože
budeme
roztěkaní
pro
nás
zatím
platí
že
toužit
je
absolutně
nutné
absolutně
nutné
a
pro
mě
tak
pro
vás
ale
přitom
si
musíme
uvědomit
že
ať
toužíme
jakkoliv
toužit
neumíme
tak
abychom
tím
způsobili
vrcholné
poznání
nebo
abychom
si
přivolali
nějakou
milost
my
spíš
dovedeme
touží
tak
abychom
se
odosobňovali
svou
neschopností
důkazem
o
své
neschopnosti
někam
se
tou
touhou
shrabat
a
to
je
veliká
výhoda
této
už
jakmile
bychom
přestali
toužit
na
této
cestě
tak
opravdu
začne
být
všemi
těmi
lidmi
kteří
ještě
nezačli
touží
a
jsme
o
tom
ještě
hůř
neboť
ježíš
kristus
říkal
k
vlastnostem
pardon
svým
žákům
to
svou
vlastnosti
vy
smíte
vidět
a
vy
vy
stejný
a
vy
jste
solí
zemi
a
tak
dále
to
všechno
co
v
nás
touží
to
je
sémě
a
vy
si
toho
musíme
velice
vážit
že
jsme
schopni
toužit
po
výši
věcech
já
bych
myslel
že
bych
za
nic
nedal
tuto
touhu
že
kdybych
jí
pozbyl
že
budu
nešťasten
ovšem
tím
že
ji
mám
tím
sám
sebe
odsuzuje
k
tomu
že
nedosahují
kdybych
ji
neměl
odsoudil
bych
se
k
tomu
stavu
kamene
já
a
to
by
byl
stav
horší
já
totiž
mohu
žít
než
se
ocitnu
na
lidskou
bytostí
ve
třech
stavech
roz
to
různě
prolíná
ve
stavu
tam
u
netečnosti
kamene
dřeva
nebo
ve
stavu
radžasu
to
znamená
i
počet
toužím
a
už
po
věčném
nebo
po
časném
ten
ale
toužím
to
je
radžastický
člověk
nebo
ve
stavu
satvas
kdy
se
snažím
být
ctnostný
kdy
mně
jde
ostny
život
ale
všechny
tyto
budu
k
tomu
hromadně
říkají
indové
nejsou
a
nemají
v
sobě
pravé
poznání
každý
člověk
který
kráčí
oblasti
těchto
guru
nepoznává
věčnost
myslím
že
je
to
jasné
hlavně
u
toho
lotr
na
kříži
který
se
dal
otroctví
a
já
se
za
na
tak
musím
umět
vzdát
svých
ctností
že
je
to
na
sobě
neví
pozná
a
když
jsem
se
neuměl
vzdát
touhy
o
kterém
jsem
si
myslel
že
už
je
větší
než
cokoliv
jiného
tak
jsem
nebyl
schopen
před
užití
stupeň
vývojový
a
všem
konečně
byl
donucen
ostrá
ku
objevit
sama
sebe
že
správně
netoužím
a
přestal
jsem
toužit
tak
to
byl
stav
požehnání
protože
ve
mně
vzniklo
zoufalství
jako
stráni
škola
a
tak
dále
a
ono
se
to
potom
kdy
milo
zdánlivě
ve
stav
příklad
zející
z
vnějška
že
mi
ten
psa
a
zabít
to
bylo
všech
to
byl
všechno
vnitřní
stav
to
nebylo
že
by
měl
zabijte
či
i
v
tom
viděli
ježíš
stav
jako
jako
těla
s
na
po
té
moravě
tak
to
vidíte
nějaký
jen
pomáhá
bych
vás
chtěl
z
toho
vyvést
tohoto
bude
vnitřní
stav
a
to
není
žádný
stín
omítky
do
to
ten
nejezdíme
nebo
že
ji
ale
a
nebo
nejsem
v
čecha
ne
kdyby
byl
v
čechách
to
bylo
zlý
to
bych
spáchá
sebevraždu
kdybych
jel
do
gotvaldova
prchal
bych
sebevraždu
kdybych
dostáváme
do
datem
spáchal
by
se
nevedu
ale
kdybych
šel
vědomě
k
bohu
plížil
na
věky
a
dělám
co
dělám
nic
nedělám
protože
to
co
vidíte
že
dělám
to
není
to
pravé
myslím
jakým
tady
na
ježíše
krista
a
nechci
chlubit
ale
že
totiž
oni
si
myslí
že
dál
zázraky
nebo
se
takového
prosím
vás
nedělal
nose
přitom
nenamalované
říkal
víra
svatě
uzdravila
ne
já
nehybná
říkal
pravdu
kdyby
tam
nebyla
bývala
ta
víra
toho
dotyčného
který
tě
mi
uzdravena
a
nemoh
zdali
proto
syna
z
tu
neuzdravovala
a
také
já
bych
u
vás
tady
nebyl
kdyby
u
vás
nebyla
nějaká
víra
nebe
ne
tedy
takový
jeden
dotaz
který
říká
zdali
nad
tím
že
tady
říkáš
bez
metody
to
nejde
jsme
terou
to
také
nejde
ne
se
ráčíš
lidí
kteří
mi
určitou
metodu
přeje
víry
v
tu
neodnesl
pak
již
nový
a
další
metodu
která
by
nebyla
podobné
a
žádné
ve
to
dě
nebo
tak
nějak
si
tady
bereš
možnost
tím
způsobem
kterým
pokračovali
kálí
když
žádný
víš
neznají
si
myslím
že
to
nebezpečí
tady
je
ale
snažil
se
ze
všech
sil
o
to
aby
bylo
zažehnáno
neboť
jsem
říkal
že
metoda
je
hnut
že
nutná
a
je
nutná
proto
že
jak
jsem
si
vysvětloval
je
nutnost
stylizovat
život
to
především
všem
kdyby
člověk
byl
jenom
metodickou
bytostí
tak
by
metoda
sama
o
sobě
mohla
člověka
vynes
až
nahoru
ale
protože
se
člověk
podobá
svým
růstem
zevním
i
vnitřním
to
zdánlivě
nemetodické
mu
tu
jaký
sme
svědky
v
celé
přírodě
od
buňky
až
po
ní
vyšší
organismy
že
se
nám
v
tom
ztrácí
metoda
že
to
je
v
nejlepším
případě
služka
různých
metod
ne
dokonce
v
země
jedno
druhé
potírá
aby
celek
se
vůbec
zachoval
od
boj
mikrobů
nich
lidském
těle
třeba
ne
to
je
všem
známo
způsobuje
že
tímto
bojem
se
nakonec
neoslabuje
me
nýbrž
toto
ustavičný
boj
v
našem
tělesně
existenci
a
to
se
sem
tam
existovat
látky
které
přestane
nevytvořili
vůbec
kdyby
se
to
bude
ta
nejistota
mi
dokonce
odklidí
by
ten
boj
tam
za
startuje
vite
a
vyprodukujeme
ten
boj
tam
a
mysleme
si
dobře
vědomi
ti
tohoto
boje
a
tak
já
taky
vím
že
do
vás
způsobím
boj
tímhletím
ale
nejsem
na
bhasky
vám
tady
říkám
vím
že
ne
ztratíte
víru
ve
svou
metodu
tím
tím
způsobem
protože
chci
jenom
způsobit
a
myslím
že
se
mi
to
podaří
abych
vás
přiblížil
k
momentu
kdy
už
metodu
nebude
že
kdybyste
měli
tutéž
bude
tu
sem
dělal
ně
jsem
mermomocí
metodicky
ne
to
a
jenom
metodicky
ne
to
chtěl
jít
že
jsem
oddaloval
úspěch
a
když
protože
já
jsem
neznali
než
metodu
opravdu
nic
a
dneska
ne
že
bych
metodu
potíral
ale
už
vím
že
se
věk
je
služkou
mnoha
vlivů
a
mnoha
zákonů
které
zdánlivě
stojí
jeden
proti
druhému
pokud
neznáme
jejich
vazby
a
tak
bychom
mohli
říct
bychom
to
vykládal
po
ježíše
krista
je
do
života
že
tam
byl
rozpor
mezi
postavením
jidáše
ne
třebas
tomáše
petra
svatýho
jana
neboť
den
miloval
druhý
si
mi
se
věří
nevěřil
setí
zradit
a
a
málo
kdy
opravdu
věřil
naší
nevěřil
třeba
sem
to
máš
ale
nebudu
to
narození
at
v
těchto
rozporů
vznikla
vyšší
stavba
musím
si
přiznat
že
musí
je
jsem
si
chtíti
to
svým
vykládli
kladem
způsobit
abyste
sobě
vytvořili
nový
řád
hodnot
kde
byste
metodě
přisoudili
pravý
význam
chci
vás
naučit
tomu
aby
postupujíc
určitou
metodou
dospěli
té
dostávají
ho
opuštění
konkrétněji
kdybych
například
se
modlil
slovní
modlitbu
abych
nebo
něco
prohlašoval
že
slon
modlitba
by
toho
prohlášen
do
do
vejít
do
stavu
který
odpovídá
tomu
mému
prohlášení
třeba
když
říkám
otčenáš
abych
opravdu
dokázal
otčenáš
nebe
to
jací
otčenáše
metoda
té
způsob
tím
co
vysloveného
abych
dovedl
přejít
do
stavu
kdy
pociťuji
velikost
toho
otcovství
nebo
svoji
nepatrnost
nebo
milost
jak
chcete
cokoliv
jednou
svoji
nepatrnost
po
poctívat
jindy
obrovskou
v
lože
by
otcem
někdo
věčný
ne
ani
by
zase
úplně
co
jiného
nebo
jim
že
se
nadšení
a
tak
dále
to
ale
jestliže
řeknu
otčenáš
a
nic
to
ve
mně
z
těchto
stavů
které
jsem
tady
jmenoval
nezpůsobí
tak
jsem
zbytečně
říkal
otče
náš
to
jsem
mohl
klidně
říkat
třebas
karate
bylo
to
totéž
tobě
nezadává
vůbec
nic
ale
já
jsem
mu
se
modlit
v
duchu
a
v
pravdě
a
mohli
se
v
duchu
a
v
pravdě
tomu
tím
taky
vědět
že
musím
ze
slova
které
je
časné
vejít
do
věčnosti
to
znamená
do
pravdy
a
do
toho
ducha
toho
slova
a
duchem
toho
slova
vyvodit
třebas
z
toho
otcovství
všechny
důsledky
který
musí
být
poslušný
jako
svým
ne
musím
jedno
podle
vůle
otcovy
rozejde
němu
vrátit
a
tak
dále
to
všechno
mohu
vyvodit
z
toho
otčenáše
ale
ne
jenom
pro
sebe
ale
pro
ostatní
ty
se
modlíme
otče
náš
znamená
všichni
jsme
jeti
téhož
otce
a
já
se
přestanu
zlobit
na
tím
tři
zapomněli
že
jsou
syny
to
je
to
se
nechovají
se
tak
ke
mně
jako
do
jsou
moji
bratři
uvědomují
si
to
zapomněli
na
to
ten
tam
ještě
zapomněli
na
to
ale
já
když
to
vím
tak
při
tom
když
tě
budu
dávat
pár
pohlavní
tak
si
du
uvědomovat
si
ji
bratr
a
já
musím
nikoli
se
na
toho
druhou
tvář
to
není
zapotřebí
to
není
můj
přítel
ale
je
to
můj
bratr
nikoliv
nepřítel
a
budu
s
ním
na
jako
bratrem
ne
jako
nepřítele
tak
takový
má
být
přechod
metody
a
když
já
tohleto
nevymete
jsme
dříve
nevěděli
prosím
tak
já
nikdy
nemohu
ze
svého
ze
své
modlitby
jakéhokoliv
druhu
modlitby
udělat
stav
a
neudělám
a
z
ní
stav
nýbrž
zůstanu
při
metodě
tak
se
odsuzuji
že
zůstanu
to
čet
k
tomu
se
odsuzuji
a
to
souši
zamezit
a
potom
vám
říkám
s
metodou
to
nejde
a
bez
metody
to
nejde
jenom
že
tím
se
nosiče
obavy
já
vím
že
cokoliv
byla
to
radím
že
to
nebyla
rada
úplná
a
stoprocentně
sedí
pak
nikdo
z
vás
neměl
nikdy
se
tak
do
pralo
víru
známe
co
du
jako
nějak
někdy
nikdo
a
nebudete
mít
protože
já
jsem
té
metody
to
opakování
toho
čínského
slova
se
nevědělo
čínské
samosebou
mysl
tak
stoprocentně
věřil
že
jsem
se
že
to
prostředek
který
mě
přenese
do
věčnosti
jenomže
tu
metu
tuhletu
jsem
přece
jenom
nechci
říct
včas
dovedl
opustit
protože
jsem
si
sedl
na
tom
o
koně
i
když
by
na
to
mlme
to
leda
a
už
jsem
se
jim
nechal
unést
ete
jestliže
takle
zaháníte
z
metodou
tak
vám
není
naškodu
naopak
petru
prospěchu
je
vám
taková
víra
né
to
jestliže
bych
tuto
víru
podkopal
tak
se
udělal
chystá
se
nikdy
neviděl
že
by
to
bez
ne
totiž
no
ale
já
bych
ti
ště
li
jestli
li
že
by
to
bez
metody
měl
ji
do
určitého
stupně
taky
vysoko
správné
a
pak
už
to
dál
neodejde
nevypadal
to
že
je
dobře
odpovězeno
ale
není
já
bych
chtěl
jenom
věci
že
se
ženou
metodou
to
vůbec
nejde
když
to
pro
mě
není
prostředek
namleto
da
limě
má
unést
nebo
tedy
je
schopen
mě
unést
zbavit
něco
no
sebe
pro
člověk
který
je
považuju
za
svůj
který
prostě
je
mi
dán
a
se
kterým
pracují
jako
vdčný
dary
jako
se
s
hřivnou
která
mně
byla
svěřena
ale
opravdu
jak
je
že
kristus
správně
řekl
kdybych
byl
dobrý
hospodářem
s
hřivnou
ale
jakmile
by
se
dostavil
hospodář
bych
odmítli
odevzdat
to
tam
nebyl
ten
příklad
a
dovolí
představ
odmítli
odevzdat
tak
sem
tuny
dokázal
že
nevím
jakých
mysl
máme
pod
a
že
jsem
vůbec
neporozuměl
prostě
byla
s
hřivna
svěřené
tenby
tak
je
to
správně
smeteno
já
musím
být
ochoten
kdykoliv
ji
opustit
a
tomu
já
vám
chci
připravit
že
kdybyste
se
zuby
nehty
drželi
a
člověk
má
obrovskou
sílu
vůle
té
své
metody
tak
vám
mohu
zaručit
že
to
na
věčnost
nedotáhnete
a
já
bych
tomu
chce
zabránit
protože
já
vidím
jsou
nějaké
překážky
tady
vaše
a
nésti
všechny
odstranit
a
jednat
ných
ne
taky
teče
třebas
nejenom
že
metodě
vůbec
nebo
tak
se
totálně
nevěříte
nebo
že
pro
vás
není
tím
nositelem
do
věčnosti
a
že
taky
nedovedete
tomu
koni
setnout
znovu
když
vás
už
nikam
do
nese
to
je
v
té
pohádce
nutné
k
té
skutečnosti
na
dítě
ježíše
krista
za
ště
období
učitelském
se
dá
ukázat
tak
žádná
metody
ničemu
o
nebyla
kdyby
nebyl
druhé
straně
odezva
která
byla
ničí
míním
než
metod
a
my
tam
musíme
umět
to
spojovat
jako
věci
které
existují
vědní
bytosti
když
například
někdo
chce
být
léčen
vyléčen
třebas
ze
slepoty
a
nikdo
jiným
poskytuje
znalí
do
jiným
poskytl
to
mužnost
abyste
z
té
slepoty
dostal
ježíš
kristus
nám
ukázal
že
v
nazaretě
nemohl
měl
zázraky
to
že
znal
metody
léčení
metody
zázraku
zřejmě
to
ovládal
tak
v
joze
nezradit
nešlo
žádná
metoda
tam
neúčinkoval
je
tam
chyběla
víra
ně
znamená
stav
mysli
těch
lidí
kteří
tam
v
tom
je
nazaretu
existovali
a
jestliže
u
nás
že
například
člověk
dělal
něco
bez
víry
třebas
je
to
jako
svou
povinnost
a
přestože
to
původně
na
víře
bylo
postaveno
ale
to
už
víra
zde
stranu
a
začnete
jako
povinnost
tak
to
přestávám
ten
beztřídní
účinek
spojovací
opravdu
já
jsem
třebas
už
poznal
za
první
je
dudlík
co
tady
bylo
u
nás
li
si
dovedli
skvěle
dělat
koncentrační
cvičení
ale
dělejte
jako
první
povinnost
vůči
bohu
a
levicí
ale
vůbec
do
toho
nevložili
celou
svoji
bytost
boží
jako
dělají
jiné
povinnosti
a
tuto
povinnost
konali
jako
první
a
iš
kristus
nám
ukázal
že
má
přednost
ten
který
to
nedělá
z
povinnosti
že
má
přednost
to
dělá
lásky
a
radí
nám
abychom
milovali
velí
o
to
horlili
příkazy
boží
a
že
ten
kdo
příkazy
plní
ten
vlastně
miluje
to
říká
nebo
to
jsou
znaky
lásky
a
doplním
příklad
ze
boží
nemusí
to
být
ještě
dycky
na
ke
lásky
protože
ti
farizeové
si
taky
mysleli
že
plní
příkazy
boží
a
nebyl
to
znaky
bylo
to
zaujetí
pro
vlastní
cestu
pro
vlastníme
to
du
o
které
si
všecko
sliboval
a
ježíš
kristus
ukázal
že
tam
metoda
která
byla
dokonale
vypracovaná
metoda
stylizace
života
je
to
na
modlit
že
ničemu
nevede
nazval
je
hroby
bílými
protože
sami
sobě
předstírali
něco
po
čem
vůbec
netoužil
a
do
čeho
vůbec
nevstupovali
myslím
že
jsem
dostatečně
vysvětlil
že
tedy
chyběl
stav
stav
je
v
té
modlitbě
aby
steskem
počínání
nepřicházejí
do
stavu
žádoucího
pro
spojení
s
bohem
do
jediném
s
tou
přecházeli
do
stavu
sebeuspokojení
a
to
je
jediný
stav
jedné
plna
ké
totiž
po
uspokojení
je
nežádoucí
být
spokojen
s
tím
stavem
ve
kterém
jsem
nedá
nejá
jestliže
jsme
tady
řekli
že
koneckonců
na
metodě
nezáleží
tak
si
to
jsme
dali
vám
to
to
pravdu
že
bez
kýmkoliv
metody
se
nějaké
stavy
dostavují
že
jo
u
někoho
je
otázka
proč
u
někoho
tyto
stavy
do
stavíš
kdy
žádnou
metodou
nikdy
nikdo
nepokračoval
musel
a
tam
výt
nějaké
metoda
kterou
se
ještě
ale
neobjevili
že
to
metoda
co
tak
mě
napadne
je
to
metoda
když
jsem
byl
zoufalý
tím
životem
který
se
byli
jinou
cestu
než
kam
jsem
chtěl
aby
se
víra
zdánlivě
nebo
metod
ale
protože
trvalo
tak
tohleto
dobyla
že
mě
vašem
případě
z
těl
obloha
tetou
du
a
ta
metoda
ovšem
do
značky
o
tom
si
tak
ještě
budu
li
tam
metoda
počíná
v
tom
že
žijete
způsobem
který
se
býka
uschopňuje
aby
se
dostavit
tady
se
nám
prozradil
a
to
ne
to
teď
že
vy
do
všeho
skládáte
větší
část
bytosti
než
my
ale
někdy
třebas
nevědomosti
protože
předstíráte
si
něco
co
byste
třebas
nikdy
nedokázal
to
je
pořád
jako
ten
svatý
petr
předstíral
třebas
lásku
která
v
něm
nebyla
předstíral
víru
která
v
něm
nebyla
a
tak
dále
sám
sobě
i
předstíral
ale
nenalhával
si
on
si
nebyl
vědom
že
si
to
předstírá
o
byl
ale
zvolen
za
následek
následovníka
a
co
spatříš
ovi
z
toho
důvodu
že
dovedl
do
věci
vložit
víc
než
ostatní
apoštola
dovedl
přestože
byl
nevědomí
a
prát
tam
co
co
bezpečnosti
nebyl
ochoten
dát
ale
nejenom
že
to
považoval
ale
byl
přesvědčen
o
tam
ukládá
o
si
nenalhává
ní
prvých
ze
jenom
chybného
sebepoznání
rozumíte
a
vy
taky
vycházejí
nese
de
poznání
jste
ochotna
více
vložit
do
hry
než
například
my
a
proto
se
tyto
stavy
do
stavu
to
je
soustavný
způsob
vašeho
myšlení
já
si
to
dobře
uvědomil
když
se
mě
třebas
to
byl
hlavní
důvod
proč
se
mě
ten
zeova
když
tedy
třeba
ten
tu
co
byste
do
toho
vložil
takové
jednoduchého
a
tu
se
tam
nastala
nějaká
věc
to
by
jiný
člověk
do
toho
nevložil
mě
nebudete
dává
za
pravdu
já
vím
já
neříkám
že
je
to
živa
život
ale
vy
jste
nebo
toho
ožila
víte
než
normální
normální
lékařka
a
to
je
tedy
v
tom
smyslu
se
nenormální
to
máte
pravdu
ale
on
by
vám
nikdy
na
to
ryšánek
de
přišel
protože
ty
ti
blázni
kteří
jsou
tam
u
něho
tímto
způsobem
se
nestali
blázny
tímto
způsobem
se
nikdo
nestane
dráze
to
způsobem
se
stane
jenom
člověk
vyplývám
pro
vím
pro
který
jiný
citliví
není
protože
nevložil
do
událostí
nebo
do
věty
které
jsem
s
ním
dějou
víc
než
něco
okrajového
ze
své
bytosti
a
vy
máte
tu
vlastnost
kterou
by
normálně
kdy
nazvali
vzácnou
vlastností
kdyby
to
mělo
věty
následky
že
totiž
nedovedete
se
stýkat
s
lidmi
kteří
vás
potřebují
nebo
o
nichž
si
myslíte
že
vás
potřebují
nedovedete
se
s
ním
stýkat
jenom
částí
své
bytosti
nýbrž
se
s
nimi
stýkáte
celou
svou
duší
celým
svým
srdcem
celou
svou
šli
té
tak
nadějné
že
na
vás
leda
za
kterými
metodicky
nejdete
neboť
ježíš
kristus
měl
pravdu
když
říkal
vy
se
nemůžete
učit
lásce
k
bohu
na
lásce
k
bohu
vy
se
musíte
učit
lásce
k
bližnímu
lásce
k
bohu
a
obecně
řečeno
my
se
musíme
učit
lásce
k
bohu
na
veškerého
svého
života
s
každého
skutku
když
do
skutku
vložíme
hodně
do
jakého
i
toho
nepatrného
i
ten
skutek
po
světcem
svou
osobností
zanechává
tam
naše
osobnost
naše
stopy
a
to
znamená
že
my
vycházíme
ze
sebe
my
sme
v
té
věci
nebo
v
té
události
kterou
jsme
právě
prožili
a
tím
se
učíme
vstupovat
do
věčnosti
to
je
metoda
kterou
vy
znáte
to
je
ta
právné
tak
nic
jiného
jen
metodu
neznáte
té
víra
ve
za
kterou
nemůžete
řek
bych
tímto
životem
možná
že
i
tímto
životem
a
můžete
jenom
že
je
třeba
vám
říci
že
kdo
takhle
samovolně
se
správné
používáme
to
du
ten
už
vlastně
přerostl
přes
hranice
metodu
ten
už
se
dostává
k
účinkům
met
vy
mně
tady
potvrzuje
te
jak
se
mají
dostavit
nebo
jak
se
dostavují
účinky
že
totiž
je
to
ta
te
se
správně
vlastní
nějaká
metoda
ne
způsob
života
to
je
způsob
myšlení
té
celkový
ráz
to
není
jako
třebas
jenom
jako
mit
to
tak
mi
to
vyčleníme
tu
metodu
ze
svého
života
nebo
vy
té
metodě
mi
to
mitru
popíráme
svůj
život
nebo
nějaký
skutek
kdežto
u
vás
to
není
že
byste
tou
metodu
popírala
nějaký
se
to
vůbec
to
je
do
pozadí
ale
to
to
to
není
metoda
vy
to
můžeme
označeno
na
to
jdou
proto
že
je
to
styl
vašeho
života
a
tedy
se
nám
to
jeví
jako
metoda
víte
já
znám
lidi
kteří
se
dovedou
stýkat
lidmi
takovým
způsobem
že
mluví
o
počasí
a
nikdy
já
to
říkám
jenom
obecně
to
je
symbol
by
to
pro
znamená
o
ničem
nikdy
ne
od
sebe
k
srdci
a
vy
jste
právě
člověkem
který
by
toto
nikdy
nedokázal
statným
by
se
strašně
rada
tvá
asi
je
nemáte
mezi
svými
přáteli
já
si
myslím
že
jste
si
vzala
právě
svého
manžela
a
proto
že
v
něm
poznal
člověka
který
nepatří
do
těchto
lidí
který
byl
schopen
nobilim
jenom
o
počasí
a
tím
by
končil
styk
s
tím
lidmi
že
jste
poznala
jeho
duši
a
ovšem
nedodržení
mu
že
to
je
trošku
jiná
než
že
ženy
proto
o
sobě
nenalézá
ty
vlastnosti
které
máte
vy
a
proto
se
se
dohromady
dostali
abyste
vzájemně
doplnili
toto
já
jsem
dneska
čekal
pořád
na
váš
dotaz
abych
vás
dal
dohromady
se
promiňte
mně
protože
člověk
musí
ustavičně
neda
spoje
s
tím
druhým
může
se
spolehnout
na
to
že
jednou
je
nalezni
se
ruší
tím
že
si
žije
svým
životem
tím
nežádoucím
stavu
kterým
to
je
o
kterých
tady
byla
řeč
se
dá
zabrání
jenom
tím
že
dovedu
od
těch
stavů
ustoupit
odstoupit
tím
že
to
jít
nahoru
to
jít
nahoru
je
ze
jakýmkoliv
stavem
my
jsme
se
prosím
dneska
učili
ano
říkal
nepozorujete
teď
že
dokud
se
z
modlitby
třebas
slovní
nedostanete
do
stavu
tak
je
to
marné
neboť
jenom
ze
stavu
se
může
dostat
dál
a
za
ním
tady
říkat
tentýž
večer
před
nimi
který
jsem
pro
neveto
člověk
co
zcela
opačného
vidíte
to
jak
to
těžké
před
více
li
vykázat
že
ten
stav
který
nezvládnete
a
který
se
vrací
vám
svými
následky
třebas
strachem
ne
a
také
tím
že
nevede
dál
že
ten
je
nežádoucí
a
že
ho
můžete
žádnou
jenom
tím
způsobem
že
ho
použijete
jako
prostředek
ano
tento
stav
který
zažívám
je
stavem
který
vyplývá
z
nějaké
po
způsobu
mého
života
nemusíte
vědět
z
nějakého
to
ní
rozhodující
to
je
tvá
ne
se
tato
při
ho
analýza
proč
ale
protože
neznám
z
jakých
důvodů
se
to
stalo
prosím
to
ne
to
takhle
jo
ne
duším
to
jsem
že
kdybych
měl
řekla
to
tam
došel
no
tak
by
to
došlo
to
bych
zatím
se
umí
že
ale
jelikož
je
nežádoucí
ten
následek
tak
já
musím
umět
studovat
že
ten
stav
mě
nechává
trčet
na
čtvrté
čím
poloviční
užitečný
cestě
a
že
jsem
ji
tu
nabízí
jako
pomocná
ruka
k
další
cestě
a
ne
prožitku
čili
já
ho
obou
jako
proti
tek
není
tím
způsobem
nervozní
co
tu
děláš
se
aby
zase
měl
strach
nebo
tak
nějak
nýbrž
tím
způsobem
jeho
upřímně
upřímně
obětuju
bohu
věřte
mi
to
že
kdybyste
toto
udělali
že
svou
nejhorší
vlastností
kterou
máte
zkuste
si
mít
nějakou
nejhorší
vlastnost
i
my
se
dostane
jen
dělení
to
nedokážete
ale
zkuste
si
to
mít
nějakou
špatnou
vlastnost
až
ve
vás
kvete
tak
v
tom
největším
rozkvětu
obětujte
bohu
prosím
vás
udělejte
to
zkuste
to
jednou
nejenom
že
bude
okamžitě
po
ní
a
ne
zjistí
že
to
co
ve
vás
způsobovalo
třebas
rozvinutí
nějaké
neřesti
není
způsobí
spojí
s
bohem
a
tak
taky
stav
který
vás
uváděl
do
strachu
nebo
jakékoliv
jiného
stresové
ho
stavu
ten
nemá
budí
další
krok
kupředu
máte
k
němu
špatný
přístup
ty
stavy
se
přeci
nám
nabízejí
jenom
proto
abyste
jich
používat
tak
jak
vám
to
říkám
co
mně
dalo
hrozný
či
třeba
že
při
koncentraci
jsem
měl
touhu
se
pohnout
aspoň
maličko
a
dokud
jsem
ještě
nevhodné
ten
říkám
dokud
jsem
tento
stav
potřeby
se
pohnout
nepřekonal
tak
se
z
toho
nepříjemného
stavu
nepití
vůbec
nedostal
ale
jakmile
jsem
si
říkal
toto
napětí
které
tady
je
to
je
přeci
pobídka
k
tomu
abych
je
obětoval
abych
je
dokázal
obětovat
a
tak
jsem
to
učinil
nehnul
jsem
se
obětovat
a
ejhle
on
předem
stav
obrátil
daleko
vyšší
stav
vnitřního
třebas
umírání
i
dostal
jsem
se
toho
strach
i
znovu
jsem
ten
strach
obětoval
ono
by
se
řeklo
co
ono
musí
obětovat
jenom
dobro
věci
de
to
horší
co
pak
prosím
vás
maří
magdalena
obětovala
ježíši
kristu
ten
nejhorší
lidský
život
v
toto
já
na
tom
kdo
je
to
dalo
jen
v
tobě
byla
konal
milujte
na
nohu
lorem
co
by
si
tedy
z
tihleti
byli
vyslyšeni
že
nebudete
vyslyšena
by
která
by
té
budete
daleko
méně
špatný
stav
na
ně
špatnou
vlastnost
a
nic
proti
tomu
to
dosti
a
to
tím
maří
magdaleně
čili
musíme
věta
celého
člověka
to
znamená
i
ty
svoje
špatné
stavy
jsme
to
vynechávali
tak
ty
pořád
budí
dát
se
pořád
vyvíjí
neboť
dyž
se
dostávají
mimo
kontrastní
kde
už
nemůžeme
zasáhnout
mír
nepociťujeme
jednomu
jedinému
řízení
mysli
prostě
svými
nevíme
rady
prosím
vás
tohleto
vám
zakazuje
já
vím
že
mi
to
dalo
hroznou
práci
než
jsem
se
ocitl
za
jakýmkoliv
pocitem
třebas
stavu
vím
prostě
ten
pocit
mnou
cloumal
nesměl
jsem
ale
cloumal
kdybych
se
byl
snažil
se
od
něho
nějak
odpoutat
jsem
snad
nějakou
prudkou
činností
nou
ale
tím
se
nic
nedokázal
on
se
nepřesném
okamžiku
objevil
na
se
znovu
já
jsem
ho
musel
s
veškerou
silou
své
vůle
obětovat
bohu
jako
prostředek
jeho
milosti
neboť
já
jsem
před
tím
nedokázal
něco
tak
sveřepého
vůbec
objevit
to
nemoh
obětovat
a
teď
jsem
něco
sveřepého
nějakého
satanáše
nebo
a
strana
že
v
sobě
objevil
a
čili
když
toto
obětuj
tak
je
to
daleko
víc
než
co
jsem
kdykoliv
před
tím
obětovat
neboť
jasná
obětuju
něco
co
se
mnou
cloumá
rozumíte
a
to
je
víc
než
když
člověk
obětuje
třebas
během
koncentrace
když
k
nim
vůbec
nic
necloumají
atleta
ke
a
bdělostí
té
maximum
co
s
tím
co
mu
prosím
vás
já
to
nemyslím
jako
psinu
ale
tadyhle
podstata
věcí
chtěl
bych
teďka
si
že
jak
se
tomu
rozuměl
vás
a
věcí
že
to
nebudete
umět
se
zřít
takových
stavu
obětovat
je
bohu
protože
to
není
v
lidských
sil
prosím
vás
ale
o
jedno
když
to
neumíte
nezoufejte
si
je
to
v
nejlepším
pořádku
co
dál
co
v
doznání
kdybychom
uměním
se
mohli
někam
dostat
tak
bych
vodil
jedině
metodou
se
nikdy
a
já
říkám
že
bez
metody
to
sice
najde
ale
ne
ten
kdo
se
tam
taky
nedostanete
čili
to
není
jenom
vy
otázka
umění
když
to
neumíte
je
to
v
pořádku
když
to
umíte
je
to
taky
v
pořádku
stejnou
měrou
v
pořádku
jenomže
když
to
neumíte
tak
je
to
v
pořádku
v
tom
smyslu
že
můžete
se
opřít
o
moc
boží
svět
přímočařejší
je
to
rychlejší
kdežto
když
to
myslím
si
že
to
umíte
tak
se
noříte
zapomenout
na
nikam
nevede
kdežto
když
to
považujete
za
sílu
boží
která
vás
to
může
zbavit
a
do
ní
se
odevzdáte
a
jí
dát
řeší
i
v
tom
stavu
panečku
to
budete
koukat
děly
si
pane
mu
že
s
touto
věcí
jako
se
svým
darem
já
nevím
s
ním
hospodařit
tímto
překáží
na
cestě
k
sobě
nějací
přeci
k
tobě
jít
já
nejsem
city
o
tebe
obracet
a
já
neříkám
aby
se
takhle
mocný
bylo
ale
v
tom
duchu
na
to
jít
když
já
třebas
do
pacientů
a
námi
co
co
jiný
tam
neskládá
že
to
vlastně
moje
modlitba
to
že
třebas
léčím
jako
to
může
být
modlitba
že
třebas
učím
jedno
cokoliv
dělám
tak
pak
ovšem
musím
si
být
tak
i
vědoma
toho
nebo
vědom
toho
že
to
má
své
mystické
následky
a
musím
taky
vidět
radu
s
těmi
následky
že
totiž
následky
patří
bohu
veškeré
nás
já
se
musím
umět
říct
veškerých
následků
své
činnost
mu
tam
to
chci
a
činí
do
toho
božím
tím
je
to
lepší
že
jo
ačkoli
sem
říkal
že
taky
je
dobré
když
tam
nic
nesprávná
tento
byla
nedokážete
to
takhle
se
to
vám
to
mu
to
napovídat
je
to
báječná
metoda
ale
indové
správně
říkají
zříci
se
ovoce
svých
skutků
i
dobrých
a
špatných
nestojí
jenom
dobrých
i
dobrý
zištný
to
znamená
okamžitě
jak
já
tyto
věci
třebas
dokončím
třebas
léčení
toho
pacienta
nějaký
zakuklí
třebas
léčebný
tak
všechny
následky
které
to
na
mě
má
protože
jsem
se
odevzdala
odevzdám
bohu
to
je
ono
nečekám
až
nějaký
stav
na
mě
bude
ze
ale
upřímně
a
ne
ze
stavu
to
na
mě
vleze
já
červenec
tisíc
by
se
s
myslí
já
bych
vám
chtěl
li
ve
zkratce
když
se
na
to
tušení
bylo
jak
to
vypadá
metodou
na
duchovní
cestě
kdyby
se
správná
metoda
která
působí
na
duchovní
cestě
k
trvalému
pokroku
až
do
vědomí
věčnosti
které
mu
uvědomování
si
věčnosti
chtěla
nějak
vyjádřit
jednoduše
tak
by
se
řeklo
že
je
to
vlastně
manipulace
s
vůlí
ano
nemůže
se
od
nikoho
světského
člověka
chtít
aby
jinak
manipuloval
s
vůlí
než
že
ji
bude
používat
pro
své
časné
cíle
proto
aby
dosáhl
toho
nebo
onoho
my
jsme
si
už
řekli
že
tímto
způsobem
o
ně
promrhává
tu
nejlepší
složku
své
bytosti
neboť
žádný
světský
cíl
u
pospojuje
všechny
jeho
vůli
proti
do
tolik
nestojí
málo
tedy
o
to
stojí
tolik
i
v
jeho
očích
nebo
spojení
se
ku
celou
jeho
vůli
tak
aby
v
tom
byla
pospojovat
celá
jeho
bytost
a
protože
se
nepostojí
je
celá
bytost
toho
člověka
tak
se
nikdy
neobjeví
božského
při
tomto
způsobu
života
už
to
je
jen
lidi
důvodů
proč
nemůže
na
této
cestě
světského
člověka
se
dobýt
věčnosti
tak
to
je
samo
sebou
mohlo
by
se
i
této
fázi
světského
života
stát
že
by
člověk
najednou
zažíval
něco
čemu
říkají
v
japonsku
satori
a
nebo
mondo
číně
ne
nebo
mokša
v
indii
to
znamená
probuzení
k
věčnému
životu
najednou
proste
světského
snažení
by
mohl
být
takové
probuzen
z
toho
důvodu
že
do
toho
vyrval
všechno
co
dispozici
měl
že
se
opravdu
odřekl
sama
sebe
dycky
pro
ten
cíl
světský
který
si
zádový
že
zapomněl
plně
na
sebe
třebas
sportovec
ne
nevrcholí
výkonu
nebo
hudební
a
tak
dále
nebo
jiný
člověk
světsky
narozený
ale
dohoní
se
věnující
nějakému
světskému
cíli
ale
bývá
to
jiný
případ
tady
s
tě
bych
tuto
metodu
jako
intenzivně
žít
věčným
životem
nebo
považovat
za
všeobecně
platnou
ale
přesto
bych
chtěl
toto
k
tomu
ještě
podotknout
že
světští
lidé
kteří
dělají
věci
polovičatě
nemají
nejmenší
naději
dostat
se
za
tuto
úroveň
světského
života
je
kteří
v
tomto
světském
životě
něco
dělají
snaží
se
dělat
dokonale
a
třeba
to
bylo
nemravné
všem
naší
dovedou
a
vnější
ale
i
když
to
byla
nemravné
tak
to
má
už
tou
čáku
na
výší
na
pokroku
předu
protože
se
cele
tomu
odevzdali
úplně
zapomínali
na
sebe
co
ověřena
to
je
velice
důležité
druhá
fáze
tedy
tahleta
fáze
ježíš
jestli
má
přejít
do
zrození
aspoň
mesiáše
to
znamená
složení
božského
v
nás
tak
na
to
fáze
musí
představovat
malou
touhu
musí
přejít
do
trvale
touhy
po
duchovním
cíli
třebas
po
věčném
životě
po
styku
s
bohem
nebo
něco
takového
to
se
může
stát
i
ke
mu
člověku
prosím
že
se
s
nechutí
toho
světského
života
a
že
nutnostem
usnout
je
to
stalo
ne
a
jiným
světců
nebuď
jej
se
se
se
svatým
platí
že
asi
s
nebudil
jsem
světský
život
nenacházeli
dále
v
něm
to
uspokojení
které
dříve
nacházeli
aby
nova
li
se
duchovnímu
životu
a
pak
se
samo
sebou
vědí
životě
z
toho
něco
takového
třebas
jako
své
uvalit
asi
si
že
viděl
najednou
po
boženka
nějaký
obraz
který
tomu
promluvil
ježíše
krista
postav
znovu
tento
chrám
to
bylo
souvislosti
s
tím
znechucení
své
mýtem
světsky
o
to
by
se
byl
dostal
k
to
vyplývá
z
jeho
stavu
duševního
mít
to
není
že
by
byl
jenom
sám
ježíš
působil
ta
jimi
být
souhra
s
tím
člověkem
absolutní
souhra
je
jednota
tam
není
to
rozděleno
já
někdo
jiný
a
ten
hříšník
do
jiný
a
ten
bůh
někdo
jiný
to
teď
na
jedno
ano
proto
ježíš
kristus
mohl
říct
cokoliv
jste
učí
že
myslu
z
bratřích
mých
jste
učí
li
on
tuto
jednotu
ctil
neříkal
kdyby
byl
hříšný
tak
to
ne
podle
platí
ne
které
úkolem
nejmenšímu
nejmenšímu
z
vrací
mí
řekl
mně
jste
učinil
jo
tak
to
je
velice
důležité
při
jen
že
ježíš
kristus
nehleděl
očima
odděleným
pocitem
oddělenosti
na
věci
jestliže
soustavně
tedy
toužíme
tak
to
je
metoda
prosím
kterou
se
dostaneme
nakonec
k
tomu
že
zažíváme
první
probuzení
kterým
se
dalo
říct
tím
boky
narození
v
betlémě
nic
víc
narození
ježíše
v
betlémě
to
znamená
to
nemluví
a
tak
dále
to
jsme
si
ho
vykládali
nebudu
tady
dali
ale
touto
metodou
touhy
po
věčném
životě
se
nemůžete
dál
dostat
další
v
další
fázi
už
nestačíme
sem
se
posunovala
činíme
tímto
způsobem
tuto
celou
nadstavbu
po
zrození
ježíše
v
betlémě
a
ukázal
ježíš
kristus
svým
vlastním
životem
ta
celá
stavba
vypadá
tak
že
do
třiceti
let
zase
do
v
tom
musel
být
v
tom
musel
pozorujte
řekl
copak
nevíte
že
já
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
a
byl
jim
oddán
to
znamená
symbolům
svému
okolí
tyto
dvě
věci
se
musí
udržovat
zachovávat
musel
být
v
tom
to
znamená
svou
vlastní
vůlí
se
nutit
k
tomu
abych
tam
byl
tam
ještě
vlastní
vůlí
mám
a
vlastní
vůlí
se
snažím
být
v
tom
co
jeho
se
už
tam
není
řečeno
chtít
aby
se
zrodil
necháš
že
to
už
je
to
to
ze
to
se
nesmí
se
tichý
opět
u
toho
znovu
a
znovu
rodit
do
znovu
znovu
líbat
zbožnou
pěstovat
je
chybné
to
už
jednou
zrozeného
musí
zase
dál
a
musím
prostě
už
teď
jenom
chtít
být
v
tom
co
je
mého
otce
v
tom
musí
být
jak
v
tom
nejsem
držet
v
jeho
potom
tou
svou
máme
co
vysvětlit
ne
tak
je
to
chyba
a
se
nemohu
dostat
jordánu
jakmile
se
dostává
do
jordánu
to
znamená
vědomému
synovství
tak
musím
přestat
samo
sebou
od
chtít
být
v
tom
té
mého
e
to
je
pochopitelné
už
protože
kdybych
jako
v
tom
bych
trval
v
tom
chtít
být
v
tom
co
je
mého
otce
aby
vykonával
svůj
li
já
už
musím
přestat
vykonávat
svůj
vůli
musí
vytrvalí
vůle
vůli
otcovu
či
o
jordánu
do
smrti
na
kříži
to
vývoje
tedy
fázi
platí
být
vykonavatelem
vůle
otcovy
ne
ještě
vůlí
otcovou
a
po
smrti
na
kříži
vstát
se
vůlí
otcovou
proto
ježíš
kristus
mohl
říci
do
své
smrti
na
kříži
se
menší
než
otec
jenom
protože
byl
vykonavatelem
vůle
otcovy
proto
bude
menší
než
otec
ne
jinak
by
tím
dokonale
spojen
ale
byl
menší
tom
že
byl
vykonavatelem
byl
jenom
vo
koupení
ječí
než
ten
otec
nebo
na
stejné
úrovni
tak
nemoh
být
vykonavatelem
on
musel
být
svýho
chápete
nebo
otrokem
jak
se
to
je
okem
jednu
z
toho
musel
být
jak
by
se
toto
porušilo
tak
ta
metoda
je
špatná
tam
to
nejde
potom
na
či
zastaví
a
potom
myslím
že
není
třeba
dál
další
rady
to
už
by
si
každý
asi
poradil
kdyby
se
ocitl
jako
z
mrtvých
starý
ne
to
by
potom
je
tam
je
prostě
totožní
s
vůlí
boží
je
e
tou
vůlí
takže
když
to
říká
třebas
z
jedním
dechem
metody
ničemu
aby
byl
to
li
to
nejde
tak
to
se
dá
nejlépe
symbolicky
znázornit
lidský
dělám
za
své
myslím
že
za
ním
je
naše
oči
symbol
než
na
hře
na
hlavě
je
se
naučit
prstoklad
ne
a
metodě
opravdu
jak
na
ten
klavír
dokud
ale
budu
myslet
na
to
metodu
tak
to
nebude
žádné
žádná
lákaví
žádné
umění
to
nebude
každý
umělec
pozná
že
nejsem
eště
kavi
list
že
mám
ještě
nějakou
metodu
hlavě
ale
v
tom
každý
ku
li
dokonale
tuto
metodu
opustím
že
si
nejdou
konce
vlastní
postup
a
prosí
mě
tedy
jogy
sta
na
trn
že
si
najde
svůj
vlastní
styl
s
lstní
techniku
jako
bezděčnou
vy
tak
řekl
takže
celá
asi
opovrhuje
těmi
obecnými
pravidly
tak
teprve
pak
začnu
umělecky
něco
neprovde
tady
se
nám
tímto
způsobem
s
tím
bolístky
aspoň
říci
čemu
byla
metoda
ne
a
kde
už
by
mě
to
dobře
káže
já
bych
to
řekl
ještě
na
svém
vlastním
poznání
když
jsem
třebas
opakoval
nějaké
jméno
dokud
jsem
ho
opakoval
při
že
duchovních
cvičení
či
duchovní
modlitba
tak
sem
nedosahoval
vůbec
žádného
vědomého
spojení
s
věčností
ale
stalo
se
mně
že
mně
to
přestalo
jít
v
tom
smyslu
nebyl
jsem
schopen
i
při
největší
námaze
to
jméno
boží
třebas
opakovat
než
by
se
mi
tam
dostávali
jiné
myšlenky
a
on
mi
to
nešlo
činná
a
dát
opakovat
a
tak
jsem
to
prostě
nakonec
to
jméno
jsem
obětoval
bohu
si
říkal
to
překážky
jsou
tak
velké
štíné
ho
než
léto
uznám
než
prostě
to
opustit
jakmile
jsem
to
opustil
ten
spojovací
stav
se
dostavoval
ano
že
nebylo
při
tom
takové
přemítání
hluboké
sem
to
musel
opustit
bylo
silnější
než
než
jsem
byl
já
že
já
jsem
byl
donucen
opustit
metodu
k
to
ti
nechci
říct
že
bych
je
kdyby
byl
jí
nezačal
dělá
si
li
se
byl
dostal
do
toho
opuštění
metody
ale
musím
říct
že
jsem
jasně
pochopil
že
to
metodami
to
neško
a
bez
tím
je
to
kdyby
jim
to
ani
bylo
že
ano
opravdu
je
říkal
strany
tady
s
tak
je
to
příprava
takové
rohů
stání
do
určitého
straně
levého
metodou
do
už
nedorostl
řemeslo
stojí
za
mnou
ale
už
není
nemyslím
zatím
co
já
se
snažím
třebas
vstoupí
do
té
věčnosti
a
vono
mi
to
nejde
a
já
přesto
u
této
snahy
zůstává
tak
já
tím
vrcholně
odbourává
sebelásku
protože
vono
mně
to
nejde
honíte
neusne
uspokojí
tím
navozuji
samo
sebou
také
u
nikoho
tomu
tak
nebude
ale
její
případech
navazují
nebo
navozují
věčnou
záleží
ovšem
na
okolnostech
jak
říkal
svatý
frantiek
saleský
malý
plamen
ve
větru
hasne
ale
pořádný
plamen
ve
větru
se
ještě
více
rozhořel
musíme
na
tohleto
světem
to
dobře
odhadl
že
to
neplatí
ve
všech
okolnostem
za
školství
by
z
no
zadělá
k
to
myslel
se
ty
kelty
no
a
potom
ještě
na
věc
k
tomu
třeba
aby
se
dodal
že
totiž
jestliže
já
na
při
někam
sje
úsilí
a
kde
mě
o
věc
více
než
o
mě
je
to
opravdu
pokud
je
to
pochod
od
sebe
k
bohu
a
ne
od
sebe
pomocí
boha
zase
k
sobě
tak
bych
to
není
v
podstatě
sobecká
záležitost
nýbrž
kdy
mě
jde
opravdu
o
toho
boha
od
tu
lásku
nic
takového
tak
tak
musím
na
druhé
straně
vzbudit
řek
bych
ozvěnu
musím
se
o
pocit
se
na
úrovni
nadlidské
už
tak
jako
tak
tímto
svým
způsobem
jednání
tak
že
to
moje
tělo
touhy
je
na
té
na
lidské
úrovni
vidět
a
tam
budí
řek
bych
sem
paty
abych
to
klidových
ta
se
mě
projevuje
tím
způsobem
s
tím
způsobem
pomoci
že
já
už
jsem
bysme
vlastní
vůle
tažen
tomu
se
říká
nadpřirozená
poutanost
křesťanské
mystice
která
je
tak
silná
že
mnozí
světci
prosil
boha
aby
je
nechal
aspoň
hodinu
spát
víte
že
ani
hodinu
je
spát
nenechal
a
tohleto
je
důležité
aby
se
k
tomu
dodalo
protože
ona
všechny
jsem
za
těch
duše
vyjádří
jako
já
před
tím
tak
nikdy
to
není
celá
pravda
se
to
musí
po
všech
stránkách
takhle
vidět
a
pak
je
to
v
pořádku
a
když
se
dostaví
tahleta
na
při
toto
nadpřirozené
tažení
tak
samozřejmě
v
tomto
nepřejeme
tažení
velice
prudce
umírá
mu
je
já
a
když
umírá
mu
je
já
tak
to
má
za
následek
že
se
prudce
rodí
ve
mně
jak
by
řekl
svatý
pavel
kristus
a
já
se
tím
zmenšuji
a
té
pořádku
on
tedy
do
asi
tohoto
druhu
vymře
že
toto
znání
je
základem
všeho
pokroku
byste
vychází
ze
svatého
a
sebepoznání
tak
se
může
stát
jak
se
říká
česky
že
přeceníme
že
se
hrneme
do
něčeho
čeho
se
potom
bojíme
a
na
co
nestačíme
s
i
my
silami
a
naopak
třebas
když
se
podceňujeme
tak
neužívá
ne
těch
prostředků
které
by
někam
mohli
vést
to
bych
doplnil
to
je
ta
se
zase
další
chyba
opačné
straně
jsoucí
jak
do
tomuto
zbavuje
poznání
bohužel
kdyby
se
to
chtěl
zase
dít
ve
sekrece
bylo
by
to
velice
napínání
a
snadné
ale
že
by
to
asi
neřeklo
já
si
to
říct
jednou
větou
člověk
poznává
sebe
tím
snáze
a
tím
lépe
čím
dokonaleji
od
sebe
do
odstoupit
to
tedy
se
s
ní
protože
to
je
sice
formulka
přesná
ale
nevím
jestli
by
to
někomu
stačil
tak
já
to
nějak
to
beru
když
se
vám
dneska
před
chvilinkou
říkal
o
těch
čtyřech
metoda
různých
kde
je
třeba
jednu
za
druhou
vyměňovat
že
ho
postupně
jestli
v
té
fázi
do
narození
mesiáše
v
té
fázi
do
přechodu
a
a
tak
dále
to
už
ty
že
metody
a
řekli
jsme
si
se
mluvit
ještě
ne
tak
pak
taky
platí
tady
o
tom
sebepoznávání
že
vládnu
postupně
různými
prostředky
sebepoznávací
kterými
nevládne
zpočátku
já
nemohu
chtít
sebe
poznávat
pro
teď
které
nemám
k
dispozici
tedy
první
hlad
bych
neměl
podceňovat
při
sebepoznání
tím
že
je
to
rozum
který
je
světlo
nejasnější
pro
mě
a
jenomže
říkat
tohleto
ženě
bych
vlastně
neměl
protože
že
na
na
rozdíl
od
muže
má
větší
schopnost
říkám
ležíme
rozumovou
moh
ale
větší
schopnost
to
vytí
se
do
různých
situací
takže
oni
vám
mohou
říci
já
sice
nevím
jak
to
je
ale
já
vím
že
je
to
tak
a
tohleto
by
třebas
mnohému
muži
nestačil
jan
toho
ví
daleko
méně
než
že
na
upozornit
protože
protože
se
nespokojí
je
s
tím.
Aby
něco
věděl
o
nevěděli
jak
k
tomu
přišel
chyba
bili
si
tímto
způsobem
můžeme
s
znemožňují
pokrok
a
velice
to
ženou
na
mínu
stanem
pokroku
i
s
ke
jemu
budeš
se
dá
všechno
pochopit
za
logicky
spoutat
dech
lidská
nitra
je
záležitostí
mužů
a
nikoliv
že
a
víte
kam
už
to
vedlo
všechno
je
nechci
těmto
koncům
prosím
vás
dojít
ale
je
to
zamyšlení
naším
našemu
protože
kdybychom
trošičku
také
dali
na
úsudek
žen
tak
by
nám
každá
z
nich
řekla
to
jsou
řekl
a
to
do
té
a
té
galat
ačkoli
to
bylo
beztak
statí
před
kristem
asi
tak
že
jsme
nedorostli
té
technice
ti
se
nemáme
po
ní
sápat
tíže
že
mu
to
napovídalo
jeho
tušení
že
to
někam
než
platně
povede
čili
ke
každému
dobu
hubit
jakými
způsoby
má
dojít
k
sebepoznání
a
ke
snažím
budu
mluvit
budu
radit
něco
jiného
pod
jeho
úrovní
že
nemohu
říct
třebas
někomu
do
rozumu
je
založen
aby
se
snažil
procítit
citem
se
v
mysli
do
toho
co
mu
záleží
takže
já
mohu
kdybych
dát
chtěl
receptech
dáte
mu
polen
tolik
že
má
odstoupit
od
sebe
a
tím
začne
poznávat
sám
sebe
konkrétně
jsem
před
řešením
nějaké
události
nebo
rozlišením
mám
nemám
to
to
dělat
nebo
ne
a
tak
dále
je
třeba
aby
ten
člověk
na
hlínu
o
té
věci
uměl
osoby
ty
tě
stojí
na
té
na
zlatý
klíč
že
ano
ale
to
není
všecko
ten
zlatý
klíč
nemá
odstoupit
proto
aby
se
mu
vnukla
správná
myšlenka
nýbrž
aby
mohl
pohlédnout
snáze
na
sebe
protože
z
té
blízkosti
ve
které
se
ocitá
se
je
právě
v
těch
ožehavých
otázkách
tak
i
sobě
tak
blízko
že
proto
už
není
schopen
řešení
je
v
sobě
tak
blízko
kdyby
si
nebyl
tak
blízko
tak
by
byl
schopen
řešení
jako
nezávislí
posluchači
jako
nezaujatý
dbá
nebo
tak
dycky
schopen
je
čeho
víc
eště
nezaujatý
prostě
obecný
obecné
pravidlo
by
se
v
okamžiku
rozhodném
být
nezaujatý
být
nezaujatý
a
ten
se
výsledný
klíč
tohleto
protože
to
člověku
způsobuje
že
do
jeho
života
se
nedo
nese
prvek
tedy
bych
neosobnější
který
který
sice
nic
konkrétnější
a
je
v
naší
podivuhodné
světlo
do
věci
které
by
ženu
nazvala
dalším
hlubším
cítěním
a
už
by
to
mu
patrně
řekl
intuice
něco
takového
to
je
tak
to
jenom
obecně
zatím
čem
já
v
tomto
případě
odstup
ovce
dělám
to
tak
té
i
když
jsem
zaujat
pro
svou
věta
chci
to
vyřešit
a
nutkání
a
okolností
mě
nutí
aby
to
řeč
a
vy
to
nebo
skládá
tak
já
řeknu
no
já
to
budu
řešit
já
se
toho
nezříkám
je
to
musím
řešit
ale
já
to
budu
řešit
až
za
třicet
vteřin
ať
je
li
se
říci
to
vůbec
neřeším
a
dělám
něco
úplně
jiného
než
by
zastavil
byl
jenom
úplně
co
jiného
a
těch
ty
se
tří
intenzivně
se
věčem
jinému
já
třebas
najednou
začnu
překládat
nebo
neučí
či
učit
nesmyslnému
co
se
mu
je
rodina
diví
a
mám
bohatou
hodně
nejednou
sáhnu
po
nějaké
ne
proto
že
jsem
byl
protože
jsem
byl
před
nějakým
sečení
které
jsem
chtěl
zaujatě
jsem
chtěl
zaujatě
provést
a
vím
že
kdyby
se
mi
to
podařilo
udělat
je
to
nesprávné
zvýšení
musím
že
nezaujatě
a
proto
radši
stavu
třeba
to
poslem
slovníku
loučím
se
pouští
až
každé
pojem
do
polsko
potřebujeme
třebas
tak
dneska
jsem
chtěl
vysvětlit
jak
je
to
s
tím
druhým
prostředkem
v
té
své
těch
které
jsem
se
na
jmenoval
a
to
s
tím
prostředkem
musím
být
v
tom
co
je
jeho
otce
abych
se
nezpronevěřil
tomu
co
jsem
vykládal
před
tím
než
nezačali
zapisovat
tak
já
něco
zopakuji
z
toho
co
jsem
předeslal
že
tento
prostředek
je
samozřejmě
vyšší
než
prostředek
předešlý
než
když
ta
touha
po
mesiáši
jak
je
tam
symbolicky
řečeno
prosim
vás
té
s
tím
policie
já
jsem
teďka
zvolím
bo
aby
to
musíte
znovu
vysvětlovat
že
se
myslím
touhou
po
mesiáši
bol
prostředku
který
používám
a
tento
prostředek
musí
být
v
tom
co
je
mého
otce
je
prostředek
vyšší
ale
byl
bych
nerad
kdybyste
si
mysleli
že
toho
to
provedu
smím
používat
teprve
tehdy
když
jsem
dorostl
pomocí
toho
prvního
prostředku
do
je
s
to
vání
panny
marie
zase
symbol
ano
a
do
narození
ježíška
v
betlémě
upozorňuju
vás
že
všechny
prostředky
ty
nejvznešnější
mohu
používat
a
měl
bych
používat
kdykoliv
mám
k
tomu
chuť
že
už
kdy
k
tomu
mám
chuť
tak
už
to
m
je
určitá
míra
posvěcení
ješte
tomu
ovšem
je
tu
nebezpečí
že
čím
vyššího
prostředku
budu
používat
tím
patrně
mu
ho
nebudu
používat
plně
protože
jsem
ho
správně
nepoznal
jeho
postoj
se
správně
nepochopil
nepoznal
lépe
řečeno
a
bože
jsem
se
právě
nepoznal
tak
ten
prostředek
používám
povrchně
já
si
vzpomínám
jak
obrovský
boj
sváděl
církev
ze
začátku
při
tom
když
vajnfurtr
vystoupil
jsem
ohnivý
keř
de
propagoval
modlitbu
ticha
a
katolická
mystika
modlitbu
ticha
považuje
za
trpnou
mystickou
modlitbu
dosti
vznešeného
rázu
a
říká
správně
utiší
se
někdo
uklidní
do
myšlení
jak
to
radí
weinfurter
není
to
modlitba
ticha
není
to
mystická
modlitba
je
to
někdy
a
věčně
případech
soustředění
na
nic
a
k
ničemu
nebo
jak
by
řekli
indové
přebývání
v
to
pasu
to
znamená
člověk
se
podobá
v
té
chvíli
tam
není
a
ne
živému
tvoru
a
čím
vysetí
to
způsobem
přehání
tím
už
pro
něho
neboť
se
degraduje
já
jsem
ze
začátku
velice
fil
tomu
vajnfurtr
vy
a
je
jsem
katolickým
ježí
vy
styku
tato
ví
a
ji
za
zlé
že
takhle
ho
otci
jí
a
oni
řekli
ne
nemáš
pravdu
mýho
mythu
odsuzujeme
om
protože
se
s
si
vědomi
toho
že
tato
mystická
volená
povahu
vlitou
to
znamená
od
boha
danou
nezaslouženou
a
vy
s
tím
jednáte
jako
s
ničím
co
si
můžeme
vsedě
vyložit
vymodlit
to
nejde
o
všem
vona
je
pravda
někde
veprostřed
jisto
je
že
voni
vlitou
nerozuměl
odbýt
o
tom
není
pochyb
a
že
oni
tomu
rozuměli
té
modlitby
ti
a
že
oni
poznali
pomodlit
umělý
poznáme
jejím
učenosti
v
těch
klášterů
ale
čemu
nerostly
ani
oni
té
byostí
že
připravena
pro
každého
i
ta
nejvyšší
že
nemusí
poděla
nějaký
vývoj
a
že
že
to
není
tajemného
jak
o
nich
představovali
vůbec
ne
že
totiž
tadyto
vínem
to
že
my
neznáme
ne
sebe
do
té
míry
abychom
viděli
nakolik
neschopni
sami
sebe
opustit
čím
větší
měrou
sebe
opustíme
pro
krista
tím
větší
měrou
spadneme
do
vyššího
duchovního
stavu
záleží
na
míře
opuštění
sama
sebe
za
účelem
vstupu
do
věčnosti
ano
to
stačí
a
tyto
stavy
se
navozují
to
ste
smyslu
mě
se
v
tom
čím
pro
vajnfurtr
když
to
sám
bohužel
nezažíval
takže
nebojte
se
vyšších
prostředků
protože
by
si
cena
řekli
člověk
je
každou
chvíli
na
jiné
úrovni
že
možná
že
když
slyšíte
nějaké
české
řeči
o
tihleti
ještě
na
vyšší
úrovni
se
za
na
dění
zcela
jinak
než
třebas
po
tušení
dle
a
tak
bych
mohl
po
tomto
úvodu
přejít
k
tomu
co
je
to
musím
být
v
tom
co
je
mého
otce
ne
uším
způsobem
ale
neříkám
že
je
to
jednou
si
vysvětleno
že
by
to
bylo
komplexní
že
je
to
jenom
vysvětleno
tak
že
to
tak
v
celku
stačí
ale
má
to
nedostatek
v
tom
že
je
to
přiblíženo
duše
no
řek
bych
humain
tak
je
v
tom
není
celá
pravda
jenom
že
on
i
když
se
to
řekne
velice
složité
tak
to
nevystihne
tak
to
de
vyjímečnou
pravdu
i
nejsložitější
definice
ano
a
proto
mě
promiňte
že
to
řeknu
tak
jednoduše
jako
včera
nekouše
ty
tři
věty
totiž
být
v
tom
musí
být
v
tom
co
je
mého
otce
znamená
musím
se
snažit
ku
na
vůli
boží
to
je
ne
duším
způsobem
vysvětleno
musím
se
snažit
konali
boží
ježíš
kristus
se
snažil
konal
vůli
boží
není
že
najednou
spadl
do
jordánu
von
se
pocit
let
snažil
konat
vůli
otcovu
být
v
tom
co
jeho
otce
ale
být
v
tom
co
jeho
otce
a
už
dobře
vím
že
je
víc
než
konat
jeho
vůli
protože
on
pochopil
co
je
to
věděl
co
je
to
tvůrčí
činnost
boží
že
bůh
jakživ
nezahálí
že
bůh
je
ustavičně
číny
tak
že
to
vůbec
nemůžeme
vidět
asi
takhle
když
se
kolo
pomalu
točí
tak
ještě
vidíte
příčky
toho
ko
i
když
se
točí
velice
prudce
tak
už
vůbec
nevíte
že
má
příčky
a
prst
kolo
vidíte
jako
by
se
netočilo
tak
je
tu
činností
boží
rozumíte
té
rostlinu
na
takové
obrátky
že
to
nikdo
z
nás
ani
neví
že
vidět
že
se
něco
děje
ježto
my
když
máváme
rukama
jednotnost
boží
tak
pomalé
že
ještě
to
pořád
vidět
a
moci
to
ceníme
že
je
to
vidět
ale
to
je
velice
lidské
ano
tak
jisté
ježíš
v
té
době
svého
mládí
trošičku
viděl
víc
do
té
činnosti
svého
otce
než
mi
bylo
to
způsobeno
tím
že
prošel
narozením
v
betlémě
to
nebylo
obyčejné
narození
to
je
symbol
už
velice
vznešeného
znovuzrození
velice
vznešenou
znovuzrozen
a
my
jsme
tím
neprošli
tak
potom
takhle
nevidíme
do
dílny
boží
a
kdybych
tedy
pokud
se
dovedu
vůbec
představit
měl
říci
jakým
způsobem
asi
ježíš
kristus
viděl
do
tý
tý
boží
a
proto
viděl
že
musí
být
v
tom
co
jeho
otce
tak
bych
to
řekl
asi
takhle
on
už
dobře
znal
že
to
co
je
ve
starém
zákoně
pověděno
o
šesti
dnech
práce
hospodina
a
sedne
u
odpočinku
že
to
je
symbol
toho
co
se
ustavičně
děje
ustavičně
probíhá
že
probíhá
ustavičně
činnost
boží
a
ustavičně
sedí
těm
odpočinku
kdo
tohleto
zažil
tak
ví
že
stvoření
potom
má
zcela
jinou
povahu
než
jak
my
podle
symboliky
kterou
se
tím
vysvětlit
u
přičítáme
že
totiž
to
není
nějaká
a
podivné
je
další
akce
tatí
činnost
boží
jako
to
nám
líčeno
nýbrž
že
je
to
soustavná
činnost
na
druhých
úrovních
jak
je
to
tam
líčeno
neboť
nedokážeme
to
jinak
vyjádřit
než
symbolem
času
a
prostoru
pak
to
musíme
líčit
jedno
za
druhým
když
to
jednou
dáme
do
času
protože
bytost
a
když
to
obrátíme
když
z
toho
chybu
přejdeme
do
té
bezčasovosti
ve
které
se
to
děje
ze
které
prýští
tak
tam
se
zároveň
rodí
svět
zároveň
se
ničí
zároveň
je
bůh
klidu
a
kdyby
tomu
tak
nebylo
tak
my
nikdy
nemůžeme
být
činný
protože
on
jediný
činitel
a
v
bychom
my
mohli
být
činí
kdyby
on
činitelem
nebyl
činnost
odvozená
o
činnosti
boží
uboze
od
bože
nořiti
boží
on
jediný
činitel
a
bychom
nikdy
mohl
být
klidu
kdyby
on
klidu
nebyl
nikdy
ne
a
protože
on
je
neustále
v
klidu
tak
a
našli
odvozen
z
jeho
klidu
tak
také
že
neklidu
být
a
když
on
ježíš
kristus
říkal
pokoji
svůj
dávám
vám
o
pokoj
vám
vím
přinášet
i
to
znamená
v
něm
je
je
byl
jem
byl
je
bude
je
a
on
ho
dovedl
předat
to
znamená
ten
pokoj
ten
klid
to
byste
řekli
neučí
činnost
to
v
tom
bohu
je
a
je
toto
nejvíce
na
může
dát
ne
za
činnost
no
ale
necháme
těchto
unavujících
já
jsem
toto
potřeboval
no
říct
proto
abyste
pochopili
že
se
můžeme
chopit
kterého
vliv
prostředků
jenom
že
i
to
nejlepší
šin
že
tam
bude
vadit
třebas
jsme
neprožili
nebo
s
tenhleten
symbol
to
je
tvůrčí
činnost
ježíš
kristus
tu
trčí
činnost
takhle
jistě
prožil
měli
takhle
prožitu
takže
věděl
budu
li
teďka
převážně
činný
lidský
činný
protože
zatím
vývojově
nesmí
na
víc
pomýšlet
jeredových
neukázal
správně
lidem
cestu
napřed
musí
být
lidsky
činí
a
lidsky
se
musí
rozvinout
někomu
svým
konat
po
lopatě
a
po
částkách
tak
jestliže
musí
být
napřed
takhle
činný
a
k
já
přitom
musím
dát
největší
pozor
neboť
to
mě
bude
odvádět
od
vůle
mého
otce
abych
se
nespojil
té
vůli
abych
pořád
v
té
sečíst
spatřoval
činnost
odvozenou
od
otce
a
že
tedy
moje
činnost
musí
jemu
sloužit
a
to
musí
být
vykonáváním
d
jeho
vůle
že
musím
přitom
být
dě
v
tom
co
je
dloho
a
jeho
je
ta
činno
o
jiný
činitel
nikdo
jiný
činitelem
není
to
potom
dokazoval
vlastně
když
říkal
cokoliv
se
učil
pro
sebe
jsem
je
učil
postihne
jste
mě
všechno
jenom
vykonává
vůli
otcovu
a
vůbec
nic
ne
ne
ne
děkujte
to
já
nejsem
dobrý
a
tak
dále
tak
to
rozváděl
k
uloží
především
poznávám
rozumem
světle