Karel Makoň: kotouc-T01-metoda-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Mám tady dotaz. Co ještě schází k tomu, aby člověk vstoupil do věčnosti, když se absolutně uklidní a když je jenom v očekávání milosti, že Bůh se ho dotkne svou přítomností. Co ještě schází? Tomuto momentu schází to, že von očekává ten dotek. To je největší chyba tohoto momentu, toto očekávání. Nikdy, když jsem očekával, nikdy jsem se nedostal. Ale nikdy. Kdyby aspoň někdy. Ale nikdy. A proto v těch Kalech jsem se snažil, abyste se dostali do stavu, ve kterém zahodíte své možnosti, své možnosti nějakou metodou jenom tam dospět, jo? Abyste měli dojem, že vám tady třebas někdo pomáhá a že to nejsou vaše možnosti. Že tedy vod sebe nemůžete nic očekávat než od pomoci, která se vám tady nabízí. Přestože to nebyla žádná pomoc. Ta pomoc spočívala v tom, že jsem, že jste měli dojem, že se vám to nabízí, ano? A to bylo dostačující. Že jste mohli vyjít sami ze sebe. Ten, kdo je v očekávání, ještě ze sebe nevyšel. Rozumíte? Ten je pořád ještě v sobě. Kdežto ono se chce, aby neočekával. Ježíš Kristus přeci jasně řekl na kříži, to je stav dokonale vysvětlený, že nic neočekával. On se ptal, pročs Bože opustil, ale neříkal, neopouštěj mě. Neočekával, že se k němu znovu vrátí, nýbrž správně mu vrátil svého ducha, odevzdal mu ho. Tak si to vem. Tu máš. A toto v tom stavu očekávání chybí. Co si myslíte, že očekávala Panna Maria ve stavu, když se jí, to řeknu teď vod začátku zase, promiňte mi mockrát, ale musim, když se zjevil ten anděl Gabriel a řekl jí... napřed pozdravil, zdrávas Maria a tak dále, a potom řekl, že co se, s- esi vona svolí, aby se narodil z Ježíš, Syn Boží, že se to stane. Jaké očekávání předtím vona měla? Chm. Vůbec žádné. A víte, to je to nejhorší, že vám musím říct, že se musíme umět dokonce připravit neočekávat a nechtít. Protože každé konkrétní chtění není výrazem pravé vůle, jejíž podstata je Boží. Podstata Boží vůle je taková, že ještě žádným korytem neteče, jak to dycky říkám. To je vůle jako taková. A jesi se s tou vůlí chci spojit, a ta vůle tady je, abych byl s spojen, ze strany Boží je tady, tak nesmím vlastnit vůli nebo nesmít vůli, která je vlita do určitých kolejí. vím, že to velice těžké na pochopení, to sem si vědom, ale myslím, že vy při své poučenost to dobře chápete a že tady děláte tuhletu chybu. To znamená, tam vždycky mohu přijít jako člověk očekávají, ale tam to očekávání musím opustit. Podívejte se na Maří Magdalenu, která asi, když přistoupila k Ježíši Kristu, věděla stejně dobře, že Ježíš Kristus odsoudí, jako že třebas veme na milost. Vůbec asi nerozsuzovala v sobě, jestli vezme na milost nebo jestli odsoudí. Mohla se spíše nadát toho, že odsoudí. Ale na to nedbala, o tom nepřemýšlela. Ona tam složila svůj život k jeho nohám. A my, když jsme v očekávání nějaké milosti, nedokážeme pro toto očekávání tento svůj život složit. Protože přeci chceme pro sebe. Tak jak ho skládáme? Na jedné straně ho nabízíme a na druhé straně ho chceme. To je sedění na dvou židlích. Velice jemné sedění, s- zlehýnka. Na pěkném, vypolštářovaném sedátku, dvojitém. Ale je to takové. myslím, že chápete. Kdyby člověk netoužil, vůbec by se nedostal ani v tom vývoji lidském dál. On by se nedostal do takového stavu vývoje s lidského, lidské bytosti, ze které se přejít do věčnosti. Čili celý život jeho se skládá z toužení. A to je život velice nadějný. Takový život, který se neskládá z tohoto toužení, to je beznadějný život. Člověk, který po ničem netouží, ten je napřed ztracen pro život věčný. Když ale někdo touží třebas po majetku, když touží, nevim, po jakékoliv v- v- vybití vášně, ne, promiňte mi, že takhle mluvím zle, ne? Když touží po tom nejhorším na světě, když je lotr třebas, to je tam krásně řečeno, lapidárně, tak ten ještě může býti spasen. jsem vám tady kolikrát říkal, že ten Mefistofeles nemohl žít fasád pekla a dokud pará touží dál když netoužil mohl si ho zde a tak si pro přišel a totéž platí o tomto výroku jak tedy se mi tady táž bez touhy ten člověk není schopen při a z toho není schopen při po z toho důvodu že nedovede toužit tak aby to nebyla touha vlitá dozorem do směru ne do nějakého tvaru nějaké podobě jeho to a není bez podoby jeho touha není stavem aby ta touha jeho se stala stavem k tomu je třeba v by v byl absolutně zklamán aby neobstál a žádná konkrétní touha a v tom okamžiku okamžitě přechází do němý vy ste buddha vizte ježíš kristus na kříži po čem to on to odevzdal o tom tak tak bych to zodpověděl podívejte se když toneme špekulovat proto kdy přestat toužit a kdy začít toužila kde vůbec to tak se dostaneme na třetí protože budeme roztěkaní pro nás zatím platí že toužit je absolutně nutné absolutně nutné a pro tak pro vás ale přitom si musíme uvědomit že toužíme jakkoliv toužit neumíme tak abychom tím způsobili vrcholné poznání nebo abychom si přivolali nějakou milost my spíš dovedeme touží tak abychom se odosobňovali svou neschopností důkazem o své neschopnosti někam se tou touhou shrabat a to je veliká výhoda této jakmile bychom přestali toužit na této cestě tak opravdu začne být všemi těmi lidmi kteří ještě nezačli touží a jsme o tom ještě hůř neboť ježíš kristus říkal k vlastnostem pardon svým žákům to svou vlastnosti vy smíte vidět a vy vy stejný a vy jste solí zemi a tak dále to všechno co v nás touží to je sémě a vy si toho musíme velice vážit že jsme schopni toužit po výši věcech bych myslel že bych za nic nedal tuto touhu že kdybych pozbyl že budu nešťasten ovšem tím že ji mám tím sám sebe odsuzuje k tomu že nedosahují kdybych ji neměl odsoudil bych se k tomu stavu kamene a to by byl stav horší totiž mohu žít než se ocitnu na lidskou bytostí ve třech stavech roz to různě prolíná ve stavu tam u netečnosti kamene dřeva nebo ve stavu radžasu to znamená i počet toužím a po věčném nebo po časném ten ale toužím to je radžastický člověk nebo ve stavu satvas kdy se snažím být ctnostný kdy mně jde ostny život ale všechny tyto budu k tomu hromadně říkají indové nejsou a nemají v sobě pravé poznání každý člověk který kráčí oblasti těchto guru nepoznává věčnost myslím že je to jasné hlavně u toho lotr na kříži který se dal otroctví a se za na tak musím umět vzdát svých ctností že je to na sobě neví pozná a když jsem se neuměl vzdát touhy o kterém jsem si myslel že je větší než cokoliv jiného tak jsem nebyl schopen před užití stupeň vývojový a všem konečně byl donucen ostrá ku objevit sama sebe že správně netoužím a přestal jsem toužit tak to byl stav požehnání protože ve mně vzniklo zoufalství jako stráni škola a tak dále a ono se to potom kdy milo zdánlivě ve stav příklad zející z vnějška že mi ten psa a zabít to bylo všech to byl všechno vnitřní stav to nebylo že by měl zabijte či i v tom viděli ježíš stav jako jako těla s na po moravě tak to vidíte nějaký jen pomáhá bych vás chtěl z toho vyvést tohoto bude vnitřní stav a to není žádný stín omítky do to ten nejezdíme nebo že ji ale a nebo nejsem v čecha ne kdyby byl v čechách to bylo zlý to bych spáchá sebevraždu kdybych jel do gotvaldova prchal bych sebevraždu kdybych dostáváme do datem spáchal by se nevedu ale kdybych šel vědomě k bohu plížil na věky a dělám co dělám nic nedělám protože to co vidíte že dělám to není to pravé myslím jakým tady na ježíše krista a nechci chlubit ale že totiž oni si myslí že dál zázraky nebo se takového prosím vás nedělal nose přitom nenamalované říkal víra svatě uzdravila ne nehybná říkal pravdu kdyby tam nebyla bývala ta víra toho dotyčného který mi uzdravena a nemoh zdali proto syna z tu neuzdravovala a také bych u vás tady nebyl kdyby u vás nebyla nějaká víra nebe ne tedy takový jeden dotaz který říká zdali nad tím že tady říkáš bez metody to nejde jsme terou to také nejde ne se ráčíš lidí kteří mi určitou metodu přeje víry v tu neodnesl pak již nový a další metodu která by nebyla podobné a žádné ve to nebo tak nějak si tady bereš možnost tím způsobem kterým pokračovali kálí když žádný víš neznají si myslím že to nebezpečí tady je ale snažil se ze všech sil o to aby bylo zažehnáno neboť jsem říkal že metoda je hnut že nutná a je nutná proto že jak jsem si vysvětloval je nutnost stylizovat život to především všem kdyby člověk byl jenom metodickou bytostí tak by metoda sama o sobě mohla člověka vynes nahoru ale protože se člověk podobá svým růstem zevním i vnitřním to zdánlivě nemetodické mu tu jaký sme svědky v celé přírodě od buňky po vyšší organismy že se nám v tom ztrácí metoda že to je v nejlepším případě služka různých metod ne dokonce v země jedno druhé potírá aby celek se vůbec zachoval od boj mikrobů nich lidském těle třeba ne to je všem známo způsobuje že tímto bojem se nakonec neoslabuje me nýbrž toto ustavičný boj v našem tělesně existenci a to se sem tam existovat látky které přestane nevytvořili vůbec kdyby se to bude ta nejistota mi dokonce odklidí by ten boj tam za startuje vite a vyprodukujeme ten boj tam a mysleme si dobře vědomi ti tohoto boje a tak taky vím že do vás způsobím boj tímhletím ale nejsem na bhasky vám tady říkám vím že ne ztratíte víru ve svou metodu tím tím způsobem protože chci jenom způsobit a myslím že se mi to podaří abych vás přiblížil k momentu kdy metodu nebude že kdybyste měli tutéž bude tu sem dělal jsem mermomocí metodicky ne to a jenom metodicky ne to chtěl jít že jsem oddaloval úspěch a když protože jsem neznali než metodu opravdu nic a dneska ne že bych metodu potíral ale vím že se věk je služkou mnoha vlivů a mnoha zákonů které zdánlivě stojí jeden proti druhému pokud neznáme jejich vazby a tak bychom mohli říct bychom to vykládal po ježíše krista je do života že tam byl rozpor mezi postavením jidáše ne třebas tomáše petra svatýho jana neboť den miloval druhý si mi se věří nevěřil setí zradit a a málo kdy opravdu věřil naší nevěřil třeba sem to máš ale nebudu to narození at v těchto rozporů vznikla vyšší stavba musím si přiznat že musí je jsem si chtíti to svým vykládli kladem způsobit abyste sobě vytvořili nový řád hodnot kde byste metodě přisoudili pravý význam chci vás naučit tomu aby postupujíc určitou metodou dospěli dostávají ho opuštění konkrétněji kdybych například se modlil slovní modlitbu abych nebo něco prohlašoval že slon modlitba by toho prohlášen do do vejít do stavu který odpovídá tomu mému prohlášení třeba když říkám otčenáš abych opravdu dokázal otčenáš nebe to jací otčenáše metoda způsob tím co vysloveného abych dovedl přejít do stavu kdy pociťuji velikost toho otcovství nebo svoji nepatrnost nebo milost jak chcete cokoliv jednou svoji nepatrnost po poctívat jindy obrovskou v lože by otcem někdo věčný ne ani by zase úplně co jiného nebo jim že se nadšení a tak dále to ale jestliže řeknu otčenáš a nic to ve mně z těchto stavů které jsem tady jmenoval nezpůsobí tak jsem zbytečně říkal otče náš to jsem mohl klidně říkat třebas karate bylo to totéž tobě nezadává vůbec nic ale jsem mu se modlit v duchu a v pravdě a mohli se v duchu a v pravdě tomu tím taky vědět že musím ze slova které je časné vejít do věčnosti to znamená do pravdy a do toho ducha toho slova a duchem toho slova vyvodit třebas z toho otcovství všechny důsledky který musí být poslušný jako svým ne musím jedno podle vůle otcovy rozejde němu vrátit a tak dále to všechno mohu vyvodit z toho otčenáše ale ne jenom pro sebe ale pro ostatní ty se modlíme otče náš znamená všichni jsme jeti téhož otce a se přestanu zlobit na tím tři zapomněli že jsou syny to je to se nechovají se tak ke mně jako do jsou moji bratři uvědomují si to zapomněli na to ten tam ještě zapomněli na to ale když to vím tak při tom když budu dávat pár pohlavní tak si du uvědomovat si ji bratr a musím nikoli se na toho druhou tvář to není zapotřebí to není můj přítel ale je to můj bratr nikoliv nepřítel a budu s ním na jako bratrem ne jako nepřítele tak takový být přechod metody a když tohleto nevymete jsme dříve nevěděli prosím tak nikdy nemohu ze svého ze své modlitby jakéhokoliv druhu modlitby udělat stav a neudělám a z stav nýbrž zůstanu při metodě tak se odsuzuji že zůstanu to čet k tomu se odsuzuji a to souši zamezit a potom vám říkám s metodou to nejde a bez metody to nejde jenom že tím se nosiče obavy vím že cokoliv byla to radím že to nebyla rada úplná a stoprocentně sedí pak nikdo z vás neměl nikdy se tak do pralo víru známe co du jako nějak někdy nikdo a nebudete mít protože jsem metody to opakování toho čínského slova se nevědělo čínské samosebou mysl tak stoprocentně věřil že jsem se že to prostředek který přenese do věčnosti jenomže tu metu tuhletu jsem přece jenom nechci říct včas dovedl opustit protože jsem si sedl na tom o koně i když by na to mlme to leda a jsem se jim nechal unést ete jestliže takle zaháníte z metodou tak vám není naškodu naopak petru prospěchu je vám taková víra to jestliže bych tuto víru podkopal tak se udělal chystá se nikdy neviděl že by to bez ne totiž no ale bych ti ště li jestli li že by to bez metody měl ji do určitého stupně taky vysoko správné a pak to dál neodejde nevypadal to že je dobře odpovězeno ale není bych chtěl jenom věci že se ženou metodou to vůbec nejde když to pro není prostředek namleto da limě unést nebo tedy je schopen unést zbavit něco no sebe pro člověk který je považuju za svůj který prostě je mi dán a se kterým pracují jako vdčný dary jako se s hřivnou která mně byla svěřena ale opravdu jak je že kristus správně řekl kdybych byl dobrý hospodářem s hřivnou ale jakmile by se dostavil hospodář bych odmítli odevzdat to tam nebyl ten příklad a dovolí představ odmítli odevzdat tak sem tuny dokázal že nevím jakých mysl máme pod a že jsem vůbec neporozuměl prostě byla s hřivna svěřené tenby tak je to správně smeteno musím být ochoten kdykoliv ji opustit a tomu vám chci připravit že kdybyste se zuby nehty drželi a člověk obrovskou sílu vůle své metody tak vám mohu zaručit že to na věčnost nedotáhnete a bych tomu chce zabránit protože vidím jsou nějaké překážky tady vaše a nésti všechny odstranit a jednat ných ne taky teče třebas nejenom že metodě vůbec nebo tak se totálně nevěříte nebo že pro vás není tím nositelem do věčnosti a že taky nedovedete tomu koni setnout znovu když vás nikam do nese to je v pohádce nutné k skutečnosti na dítě ježíše krista za ště období učitelském se ukázat tak žádná metody ničemu o nebyla kdyby nebyl druhé straně odezva která byla ničí míním než metod a my tam musíme umět to spojovat jako věci které existují vědní bytosti když například někdo chce být léčen vyléčen třebas ze slepoty a nikdo jiným poskytuje znalí do jiným poskytl to mužnost abyste z slepoty dostal ježíš kristus nám ukázal že v nazaretě nemohl měl zázraky to že znal metody léčení metody zázraku zřejmě to ovládal tak v joze nezradit nešlo žádná metoda tam neúčinkoval je tam chyběla víra znamená stav mysli těch lidí kteří tam v tom je nazaretu existovali a jestliže u nás že například člověk dělal něco bez víry třebas je to jako svou povinnost a přestože to původně na víře bylo postaveno ale to víra zde stranu a začnete jako povinnost tak to přestávám ten beztřídní účinek spojovací opravdu jsem třebas poznal za první je dudlík co tady bylo u nás li si dovedli skvěle dělat koncentrační cvičení ale dělejte jako první povinnost vůči bohu a levicí ale vůbec do toho nevložili celou svoji bytost boží jako dělají jiné povinnosti a tuto povinnost konali jako první a kristus nám ukázal že přednost ten který to nedělá z povinnosti že přednost to dělá lásky a radí nám abychom milovali velí o to horlili příkazy boží a že ten kdo příkazy plní ten vlastně miluje to říká nebo to jsou znaky lásky a doplním příklad ze boží nemusí to být ještě dycky na ke lásky protože ti farizeové si taky mysleli že plní příkazy boží a nebyl to znaky bylo to zaujetí pro vlastní cestu pro vlastníme to du o které si všecko sliboval a ježíš kristus ukázal že tam metoda která byla dokonale vypracovaná metoda stylizace života je to na modlit že ničemu nevede nazval je hroby bílými protože sami sobě předstírali něco po čem vůbec netoužil a do čeho vůbec nevstupovali myslím že jsem dostatečně vysvětlil že tedy chyběl stav stav je v modlitbě aby steskem počínání nepřicházejí do stavu žádoucího pro spojení s bohem do jediném s tou přecházeli do stavu sebeuspokojení a to je jediný stav jedné plna totiž po uspokojení je nežádoucí být spokojen s tím stavem ve kterém jsem nedá nejá jestliže jsme tady řekli že koneckonců na metodě nezáleží tak si to jsme dali vám to to pravdu že bez kýmkoliv metody se nějaké stavy dostavují že jo u někoho je otázka proč u někoho tyto stavy do stavíš kdy žádnou metodou nikdy nikdo nepokračoval musel a tam výt nějaké metoda kterou se ještě ale neobjevili že to metoda co tak napadne je to metoda když jsem byl zoufalý tím životem který se byli jinou cestu než kam jsem chtěl aby se víra zdánlivě nebo metod ale protože trvalo tak tohleto dobyla že vašem případě z těl obloha tetou du a ta metoda ovšem do značky o tom si tak ještě budu li tam metoda počíná v tom že žijete způsobem který se býka uschopňuje aby se dostavit tady se nám prozradil a to ne to teď že vy do všeho skládáte větší část bytosti než my ale někdy třebas nevědomosti protože předstíráte si něco co byste třebas nikdy nedokázal to je pořád jako ten svatý petr předstíral třebas lásku která v něm nebyla předstíral víru která v něm nebyla a tak dále sám sobě i předstíral ale nenalhával si on si nebyl vědom že si to předstírá o byl ale zvolen za následek následovníka a co spatříš ovi z toho důvodu že dovedl do věci vložit víc než ostatní apoštola dovedl přestože byl nevědomí a prát tam co co bezpečnosti nebyl ochoten dát ale nejenom že to považoval ale byl přesvědčen o tam ukládá o si nenalhává prvých ze jenom chybného sebepoznání rozumíte a vy taky vycházejí nese de poznání jste ochotna více vložit do hry než například my a proto se tyto stavy do stavu to je soustavný způsob vašeho myšlení si to dobře uvědomil když se třebas to byl hlavní důvod proč se ten zeova když tedy třeba ten tu co byste do toho vložil takové jednoduchého a tu se tam nastala nějaká věc to by jiný člověk do toho nevložil nebudete dává za pravdu vím neříkám že je to živa život ale vy jste nebo toho ožila víte než normální normální lékařka a to je tedy v tom smyslu se nenormální to máte pravdu ale on by vám nikdy na to ryšánek de přišel protože ty ti blázni kteří jsou tam u něho tímto způsobem se nestali blázny tímto způsobem se nikdo nestane dráze to způsobem se stane jenom člověk vyplývám pro vím pro který jiný citliví není protože nevložil do událostí nebo do věty které jsem s ním dějou víc než něco okrajového ze své bytosti a vy máte tu vlastnost kterou by normálně kdy nazvali vzácnou vlastností kdyby to mělo věty následky že totiž nedovedete se stýkat s lidmi kteří vás potřebují nebo o nichž si myslíte že vás potřebují nedovedete se s ním stýkat jenom částí své bytosti nýbrž se s nimi stýkáte celou svou duší celým svým srdcem celou svou šli tak nadějné že na vás leda za kterými metodicky nejdete neboť ježíš kristus měl pravdu když říkal vy se nemůžete učit lásce k bohu na lásce k bohu vy se musíte učit lásce k bližnímu lásce k bohu a obecně řečeno my se musíme učit lásce k bohu na veškerého svého života s každého skutku když do skutku vložíme hodně do jakého i toho nepatrného i ten skutek po světcem svou osobností zanechává tam naše osobnost naše stopy a to znamená že my vycházíme ze sebe my sme v věci nebo v události kterou jsme právě prožili a tím se učíme vstupovat do věčnosti to je metoda kterou vy znáte to je ta právné tak nic jiného jen metodu neznáte víra ve za kterou nemůžete řek bych tímto životem možná že i tímto životem a můžete jenom že je třeba vám říci že kdo takhle samovolně se správné používáme to du ten vlastně přerostl přes hranice metodu ten se dostává k účinkům met vy mně tady potvrzuje te jak se mají dostavit nebo jak se dostavují účinky že totiž je to ta te se správně vlastní nějaká metoda ne způsob života to je způsob myšlení celkový ráz to není jako třebas jenom jako mit to tak mi to vyčleníme tu metodu ze svého života nebo vy metodě mi to mitru popíráme svůj život nebo nějaký skutek kdežto u vás to není že byste tou metodu popírala nějaký se to vůbec to je do pozadí ale to to to není metoda vy to můžeme označeno na to jdou proto že je to styl vašeho života a tedy se nám to jeví jako metoda víte znám lidi kteří se dovedou stýkat lidmi takovým způsobem že mluví o počasí a nikdy to říkám jenom obecně to je symbol by to pro znamená o ničem nikdy ne od sebe k srdci a vy jste právě člověkem který by toto nikdy nedokázal statným by se strašně rada tvá asi je nemáte mezi svými přáteli si myslím že jste si vzala právě svého manžela a proto že v něm poznal člověka který nepatří do těchto lidí který byl schopen nobilim jenom o počasí a tím by končil styk s tím lidmi že jste poznala jeho duši a ovšem nedodržení mu že to je trošku jiná než že ženy proto o sobě nenalézá ty vlastnosti které máte vy a proto se se dohromady dostali abyste vzájemně doplnili toto jsem dneska čekal pořád na váš dotaz abych vás dal dohromady se promiňte mně protože člověk musí ustavičně neda spoje s tím druhým může se spolehnout na to že jednou je nalezni se ruší tím že si žije svým životem tím nežádoucím stavu kterým to je o kterých tady byla řeč se zabrání jenom tím že dovedu od těch stavů ustoupit odstoupit tím že to jít nahoru to jít nahoru je ze jakýmkoliv stavem my jsme se prosím dneska učili ano říkal nepozorujete teď že dokud se z modlitby třebas slovní nedostanete do stavu tak je to marné neboť jenom ze stavu se může dostat dál a za ním tady říkat tentýž večer před nimi který jsem pro neveto člověk co zcela opačného vidíte to jak to těžké před více li vykázat že ten stav který nezvládnete a který se vrací vám svými následky třebas strachem ne a také tím že nevede dál že ten je nežádoucí a že ho můžete žádnou jenom tím způsobem že ho použijete jako prostředek ano tento stav který zažívám je stavem který vyplývá z nějaké po způsobu mého života nemusíte vědět z nějakého to rozhodující to je tvá ne se tato při ho analýza proč ale protože neznám z jakých důvodů se to stalo prosím to ne to takhle jo ne duším to jsem že kdybych měl řekla to tam došel no tak by to došlo to bych zatím se umí že ale jelikož je nežádoucí ten následek tak musím umět studovat že ten stav nechává trčet na čtvrté čím poloviční užitečný cestě a že jsem ji tu nabízí jako pomocná ruka k další cestě a ne prožitku čili ho obou jako proti tek není tím způsobem nervozní co tu děláš se aby zase měl strach nebo tak nějak nýbrž tím způsobem jeho upřímně upřímně obětuju bohu věřte mi to že kdybyste toto udělali že svou nejhorší vlastností kterou máte zkuste si mít nějakou nejhorší vlastnost i my se dostane jen dělení to nedokážete ale zkuste si to mít nějakou špatnou vlastnost ve vás kvete tak v tom největším rozkvětu obětujte bohu prosím vás udělejte to zkuste to jednou nejenom že bude okamžitě po a ne zjistí že to co ve vás způsobovalo třebas rozvinutí nějaké neřesti není způsobí spojí s bohem a tak taky stav který vás uváděl do strachu nebo jakékoliv jiného stresové ho stavu ten nemá budí další krok kupředu máte k němu špatný přístup ty stavy se přeci nám nabízejí jenom proto abyste jich používat tak jak vám to říkám co mně dalo hrozný či třeba že při koncentraci jsem měl touhu se pohnout aspoň maličko a dokud jsem ještě nevhodné ten říkám dokud jsem tento stav potřeby se pohnout nepřekonal tak se z toho nepříjemného stavu nepití vůbec nedostal ale jakmile jsem si říkal toto napětí které tady je to je přeci pobídka k tomu abych je obětoval abych je dokázal obětovat a tak jsem to učinil nehnul jsem se obětovat a ejhle on předem stav obrátil daleko vyšší stav vnitřního třebas umírání i dostal jsem se toho strach i znovu jsem ten strach obětoval ono by se řeklo co ono musí obětovat jenom dobro věci de to horší co pak prosím vás maří magdalena obětovala ježíši kristu ten nejhorší lidský život v toto na tom kdo je to dalo jen v tobě byla konal milujte na nohu lorem co by si tedy z tihleti byli vyslyšeni že nebudete vyslyšena by která by budete daleko méně špatný stav na špatnou vlastnost a nic proti tomu to dosti a to tím maří magdaleně čili musíme věta celého člověka to znamená i ty svoje špatné stavy jsme to vynechávali tak ty pořád budí dát se pořád vyvíjí neboť dyž se dostávají mimo kontrastní kde nemůžeme zasáhnout mír nepociťujeme jednomu jedinému řízení mysli prostě svými nevíme rady prosím vás tohleto vám zakazuje vím že mi to dalo hroznou práci než jsem se ocitl za jakýmkoliv pocitem třebas stavu vím prostě ten pocit mnou cloumal nesměl jsem ale cloumal kdybych se byl snažil se od něho nějak odpoutat jsem snad nějakou prudkou činností nou ale tím se nic nedokázal on se nepřesném okamžiku objevil na se znovu jsem ho musel s veškerou silou své vůle obětovat bohu jako prostředek jeho milosti neboť jsem před tím nedokázal něco tak sveřepého vůbec objevit to nemoh obětovat a teď jsem něco sveřepého nějakého satanáše nebo a strana že v sobě objevil a čili když toto obětuj tak je to daleko víc než co jsem kdykoliv před tím obětovat neboť jasná obětuju něco co se mnou cloumá rozumíte a to je víc než když člověk obětuje třebas během koncentrace když k nim vůbec nic necloumají atleta ke a bdělostí maximum co s tím co mu prosím vás to nemyslím jako psinu ale tadyhle podstata věcí chtěl bych teďka si že jak se tomu rozuměl vás a věcí že to nebudete umět se zřít takových stavu obětovat je bohu protože to není v lidských sil prosím vás ale o jedno když to neumíte nezoufejte si je to v nejlepším pořádku co dál co v doznání kdybychom uměním se mohli někam dostat tak bych vodil jedině metodou se nikdy a říkám že bez metody to sice najde ale ne ten kdo se tam taky nedostanete čili to není jenom vy otázka umění když to neumíte je to v pořádku když to umíte je to taky v pořádku stejnou měrou v pořádku jenomže když to neumíte tak je to v pořádku v tom smyslu že můžete se opřít o moc boží svět přímočařejší je to rychlejší kdežto když to myslím si že to umíte tak se noříte zapomenout na nikam nevede kdežto když to považujete za sílu boží která vás to může zbavit a do se odevzdáte a dát řeší i v tom stavu panečku to budete koukat děly si pane mu že s touto věcí jako se svým darem nevím s ním hospodařit tímto překáží na cestě k sobě nějací přeci k tobě jít nejsem city o tebe obracet a neříkám aby se takhle mocný bylo ale v tom duchu na to jít když třebas do pacientů a námi co co jiný tam neskládá že to vlastně moje modlitba to že třebas léčím jako to může být modlitba že třebas učím jedno cokoliv dělám tak pak ovšem musím si být tak i vědoma toho nebo vědom toho že to své mystické následky a musím taky vidět radu s těmi následky že totiž následky patří bohu veškeré nás se musím umět říct veškerých následků své činnost mu tam to chci a činí do toho božím tím je to lepší že jo ačkoli sem říkal že taky je dobré když tam nic nesprávná tento byla nedokážete to takhle se to vám to mu to napovídat je to báječná metoda ale indové správně říkají zříci se ovoce svých skutků i dobrých a špatných nestojí jenom dobrých i dobrý zištný to znamená okamžitě jak tyto věci třebas dokončím třebas léčení toho pacienta nějaký zakuklí třebas léčebný tak všechny následky které to na protože jsem se odevzdala odevzdám bohu to je ono nečekám nějaký stav na bude ze ale upřímně a ne ze stavu to na vleze červenec tisíc by se s myslí bych vám chtěl li ve zkratce když se na to tušení bylo jak to vypadá metodou na duchovní cestě kdyby se správná metoda která působí na duchovní cestě k trvalému pokroku do vědomí věčnosti které mu uvědomování si věčnosti chtěla nějak vyjádřit jednoduše tak by se řeklo že je to vlastně manipulace s vůlí ano nemůže se od nikoho světského člověka chtít aby jinak manipuloval s vůlí než že ji bude používat pro své časné cíle proto aby dosáhl toho nebo onoho my jsme si řekli že tímto způsobem o promrhává tu nejlepší složku své bytosti neboť žádný světský cíl u pospojuje všechny jeho vůli proti do tolik nestojí málo tedy o to stojí tolik i v jeho očích nebo spojení se ku celou jeho vůli tak aby v tom byla pospojovat celá jeho bytost a protože se nepostojí je celá bytost toho člověka tak se nikdy neobjeví božského při tomto způsobu života to je jen lidi důvodů proč nemůže na této cestě světského člověka se dobýt věčnosti tak to je samo sebou mohlo by se i této fázi světského života stát že by člověk najednou zažíval něco čemu říkají v japonsku satori a nebo mondo číně ne nebo mokša v indii to znamená probuzení k věčnému životu najednou proste světského snažení by mohl být takové probuzen z toho důvodu že do toho vyrval všechno co dispozici měl že se opravdu odřekl sama sebe dycky pro ten cíl světský který si zádový že zapomněl plně na sebe třebas sportovec ne nevrcholí výkonu nebo hudební a tak dále nebo jiný člověk světsky narozený ale dohoní se věnující nějakému světskému cíli ale bývá to jiný případ tady s bych tuto metodu jako intenzivně žít věčným životem nebo považovat za všeobecně platnou ale přesto bych chtěl toto k tomu ještě podotknout že světští lidé kteří dělají věci polovičatě nemají nejmenší naději dostat se za tuto úroveň světského života je kteří v tomto světském životě něco dělají snaží se dělat dokonale a třeba to bylo nemravné všem naší dovedou a vnější ale i když to byla nemravné tak to tou čáku na výší na pokroku předu protože se cele tomu odevzdali úplně zapomínali na sebe co ověřena to je velice důležité druhá fáze tedy tahleta fáze ježíš jestli přejít do zrození aspoň mesiáše to znamená složení božského v nás tak na to fáze musí představovat malou touhu musí přejít do trvale touhy po duchovním cíli třebas po věčném životě po styku s bohem nebo něco takového to se může stát i ke mu člověku prosím že se s nechutí toho světského života a že nutnostem usnout je to stalo ne a jiným světců nebuď jej se se se svatým platí že asi s nebudil jsem světský život nenacházeli dále v něm to uspokojení které dříve nacházeli aby nova li se duchovnímu životu a pak se samo sebou vědí životě z toho něco takového třebas jako své uvalit asi si že viděl najednou po boženka nějaký obraz který tomu promluvil ježíše krista postav znovu tento chrám to bylo souvislosti s tím znechucení své mýtem světsky o to by se byl dostal k to vyplývá z jeho stavu duševního mít to není že by byl jenom sám ježíš působil ta jimi být souhra s tím člověkem absolutní souhra je jednota tam není to rozděleno někdo jiný a ten hříšník do jiný a ten bůh někdo jiný to teď na jedno ano proto ježíš kristus mohl říct cokoliv jste učí že myslu z bratřích mých jste učí li on tuto jednotu ctil neříkal kdyby byl hříšný tak to ne podle platí ne které úkolem nejmenšímu nejmenšímu z vrací řekl mně jste učinil jo tak to je velice důležité při jen že ježíš kristus nehleděl očima odděleným pocitem oddělenosti na věci jestliže soustavně tedy toužíme tak to je metoda prosím kterou se dostaneme nakonec k tomu že zažíváme první probuzení kterým se dalo říct tím boky narození v betlémě nic víc narození ježíše v betlémě to znamená to nemluví a tak dále to jsme si ho vykládali nebudu tady dali ale touto metodou touhy po věčném životě se nemůžete dál dostat další v další fázi nestačíme sem se posunovala činíme tímto způsobem tuto celou nadstavbu po zrození ježíše v betlémě a ukázal ježíš kristus svým vlastním životem ta celá stavba vypadá tak že do třiceti let zase do v tom musel být v tom musel pozorujte řekl copak nevíte že musím být v tom co je mého otce a byl jim oddán to znamená symbolům svému okolí tyto dvě věci se musí udržovat zachovávat musel být v tom to znamená svou vlastní vůlí se nutit k tomu abych tam byl tam ještě vlastní vůlí mám a vlastní vůlí se snažím být v tom co jeho se tam není řečeno chtít aby se zrodil necháš že to je to to ze to se nesmí se tichý opět u toho znovu a znovu rodit do znovu znovu líbat zbožnou pěstovat je chybné to jednou zrozeného musí zase dál a musím prostě teď jenom chtít být v tom co je mého otce v tom musí být jak v tom nejsem držet v jeho potom tou svou máme co vysvětlit ne tak je to chyba a se nemohu dostat jordánu jakmile se dostává do jordánu to znamená vědomému synovství tak musím přestat samo sebou od chtít být v tom mého e to je pochopitelné protože kdybych jako v tom bych trval v tom chtít být v tom co je mého otce aby vykonával svůj li musím přestat vykonávat svůj vůli musí vytrvalí vůle vůli otcovu či o jordánu do smrti na kříži to vývoje tedy fázi platí být vykonavatelem vůle otcovy ne ještě vůlí otcovou a po smrti na kříži vstát se vůlí otcovou proto ježíš kristus mohl říci do své smrti na kříži se menší než otec jenom protože byl vykonavatelem vůle otcovy proto bude menší než otec ne jinak by tím dokonale spojen ale byl menší tom že byl vykonavatelem byl jenom vo koupení ječí než ten otec nebo na stejné úrovni tak nemoh být vykonavatelem on musel být svýho chápete nebo otrokem jak se to je okem jednu z toho musel být jak by se toto porušilo tak ta metoda je špatná tam to nejde potom na či zastaví a potom myslím že není třeba dál další rady to by si každý asi poradil kdyby se ocitl jako z mrtvých starý ne to by potom je tam je prostě totožní s vůlí boží je e tou vůlí takže když to říká třebas z jedním dechem metody ničemu aby byl to li to nejde tak to se nejlépe symbolicky znázornit lidský dělám za své myslím že za ním je naše oči symbol než na hře na hlavě je se naučit prstoklad ne a metodě opravdu jak na ten klavír dokud ale budu myslet na to metodu tak to nebude žádné žádná lákaví žádné umění to nebude každý umělec pozná že nejsem eště kavi list že mám ještě nějakou metodu hlavě ale v tom každý ku li dokonale tuto metodu opustím že si nejdou konce vlastní postup a prosí tedy jogy sta na trn že si najde svůj vlastní styl s lstní techniku jako bezděčnou vy tak řekl takže celá asi opovrhuje těmi obecnými pravidly tak teprve pak začnu umělecky něco neprovde tady se nám tímto způsobem s tím bolístky aspoň říci čemu byla metoda ne a kde by to dobře káže bych to řekl ještě na svém vlastním poznání když jsem třebas opakoval nějaké jméno dokud jsem ho opakoval při že duchovních cvičení či duchovní modlitba tak sem nedosahoval vůbec žádného vědomého spojení s věčností ale stalo se mně že mně to přestalo jít v tom smyslu nebyl jsem schopen i při největší námaze to jméno boží třebas opakovat než by se mi tam dostávali jiné myšlenky a on mi to nešlo činná a dát opakovat a tak jsem to prostě nakonec to jméno jsem obětoval bohu si říkal to překážky jsou tak velké štíné ho než léto uznám než prostě to opustit jakmile jsem to opustil ten spojovací stav se dostavoval ano že nebylo při tom takové přemítání hluboké sem to musel opustit bylo silnější než než jsem byl že jsem byl donucen opustit metodu k to ti nechci říct že bych je kdyby byl nezačal dělá si li se byl dostal do toho opuštění metody ale musím říct že jsem jasně pochopil že to metodami to neško a bez tím je to kdyby jim to ani bylo že ano opravdu je říkal strany tady s tak je to příprava takové rohů stání do určitého straně levého metodou do nedorostl řemeslo stojí za mnou ale není nemyslím zatím co se snažím třebas vstoupí do věčnosti a vono mi to nejde a přesto u této snahy zůstává tak tím vrcholně odbourává sebelásku protože vono mně to nejde honíte neusne uspokojí tím navozuji samo sebou také u nikoho tomu tak nebude ale její případech navazují nebo navozují věčnou záleží ovšem na okolnostech jak říkal svatý frantiek saleský malý plamen ve větru hasne ale pořádný plamen ve větru se ještě více rozhořel musíme na tohleto světem to dobře odhadl že to neplatí ve všech okolnostem za školství by z no zadělá k to myslel se ty kelty no a potom ještě na věc k tomu třeba aby se dodal že totiž jestliže na při někam sje úsilí a kde o věc více než o je to opravdu pokud je to pochod od sebe k bohu a ne od sebe pomocí boha zase k sobě tak bych to není v podstatě sobecká záležitost nýbrž kdy jde opravdu o toho boha od tu lásku nic takového tak tak musím na druhé straně vzbudit řek bych ozvěnu musím se o pocit se na úrovni nadlidské tak jako tak tímto svým způsobem jednání tak že to moje tělo touhy je na na lidské úrovni vidět a tam budí řek bych sem paty abych to klidových ta se projevuje tím způsobem s tím způsobem pomoci že jsem bysme vlastní vůle tažen tomu se říká nadpřirozená poutanost křesťanské mystice která je tak silná že mnozí světci prosil boha aby je nechal aspoň hodinu spát víte že ani hodinu je spát nenechal a tohleto je důležité aby se k tomu dodalo protože ona všechny jsem za těch duše vyjádří jako před tím tak nikdy to není celá pravda se to musí po všech stránkách takhle vidět a pak je to v pořádku a když se dostaví tahleta na při toto nadpřirozené tažení tak samozřejmě v tomto nepřejeme tažení velice prudce umírá mu je a když umírá mu je tak to za následek že se prudce rodí ve mně jak by řekl svatý pavel kristus a se tím zmenšuji a pořádku on tedy do asi tohoto druhu vymře že toto znání je základem všeho pokroku byste vychází ze svatého a sebepoznání tak se může stát jak se říká česky že přeceníme že se hrneme do něčeho čeho se potom bojíme a na co nestačíme s i my silami a naopak třebas když se podceňujeme tak neužívá ne těch prostředků které by někam mohli vést to bych doplnil to je ta se zase další chyba opačné straně jsoucí jak do tomuto zbavuje poznání bohužel kdyby se to chtěl zase dít ve sekrece bylo by to velice napínání a snadné ale že by to asi neřeklo si to říct jednou větou člověk poznává sebe tím snáze a tím lépe čím dokonaleji od sebe do odstoupit to tedy se s protože to je sice formulka přesná ale nevím jestli by to někomu stačil tak to nějak to beru když se vám dneska před chvilinkou říkal o těch čtyřech metoda různých kde je třeba jednu za druhou vyměňovat že ho postupně jestli v fázi do narození mesiáše v fázi do přechodu a a tak dále to ty že metody a řekli jsme si se mluvit ještě ne tak pak taky platí tady o tom sebepoznávání že vládnu postupně různými prostředky sebepoznávací kterými nevládne zpočátku nemohu chtít sebe poznávat pro teď které nemám k dispozici tedy první hlad bych neměl podceňovat při sebepoznání tím že je to rozum který je světlo nejasnější pro a jenomže říkat tohleto ženě bych vlastně neměl protože že na na rozdíl od muže větší schopnost říkám ležíme rozumovou moh ale větší schopnost to vytí se do různých situací takže oni vám mohou říci sice nevím jak to je ale vím že je to tak a tohleto by třebas mnohému muži nestačil jan toho daleko méně než že na upozornit protože protože se nespokojí je s tím. Aby něco věděl o nevěděli jak k tomu přišel chyba bili si tímto způsobem můžeme s znemožňují pokrok a velice to ženou na mínu stanem pokroku i s ke jemu budeš se všechno pochopit za logicky spoutat dech lidská nitra je záležitostí mužů a nikoliv že a víte kam to vedlo všechno je nechci těmto koncům prosím vás dojít ale je to zamyšlení naším našemu protože kdybychom trošičku také dali na úsudek žen tak by nám každá z nich řekla to jsou řekl a to do a galat ačkoli to bylo beztak statí před kristem asi tak že jsme nedorostli technice ti se nemáme po sápat tíže že mu to napovídalo jeho tušení že to někam než platně povede čili ke každému dobu hubit jakými způsoby dojít k sebepoznání a ke snažím budu mluvit budu radit něco jiného pod jeho úrovní že nemohu říct třebas někomu do rozumu je založen aby se snažil procítit citem se v mysli do toho co mu záleží takže mohu kdybych dát chtěl receptech dáte mu polen tolik že odstoupit od sebe a tím začne poznávat sám sebe konkrétně jsem před řešením nějaké události nebo rozlišením mám nemám to to dělat nebo ne a tak dále je třeba aby ten člověk na hlínu o věci uměl osoby ty stojí na na zlatý klíč že ano ale to není všecko ten zlatý klíč nemá odstoupit proto aby se mu vnukla správná myšlenka nýbrž aby mohl pohlédnout snáze na sebe protože z blízkosti ve které se ocitá se je právě v těch ožehavých otázkách tak i sobě tak blízko že proto není schopen řešení je v sobě tak blízko kdyby si nebyl tak blízko tak by byl schopen řešení jako nezávislí posluchači jako nezaujatý dbá nebo tak dycky schopen je čeho víc eště nezaujatý prostě obecný obecné pravidlo by se v okamžiku rozhodném být nezaujatý být nezaujatý a ten se výsledný klíč tohleto protože to člověku způsobuje že do jeho života se nedo nese prvek tedy bych neosobnější který který sice nic konkrétnější a je v naší podivuhodné světlo do věci které by ženu nazvala dalším hlubším cítěním a by to mu patrně řekl intuice něco takového to je tak to jenom obecně zatím čem v tomto případě odstup ovce dělám to tak i když jsem zaujat pro svou věta chci to vyřešit a nutkání a okolností nutí aby to řeč a vy to nebo skládá tak řeknu no to budu řešit se toho nezříkám je to musím řešit ale to budu řešit za třicet vteřin je li se říci to vůbec neřeším a dělám něco úplně jiného než by zastavil byl jenom úplně co jiného a těch ty se tří intenzivně se věčem jinému třebas najednou začnu překládat nebo neučí či učit nesmyslnému co se mu je rodina diví a mám bohatou hodně nejednou sáhnu po nějaké ne proto že jsem byl protože jsem byl před nějakým sečení které jsem chtěl zaujatě jsem chtěl zaujatě provést a vím že kdyby se mi to podařilo udělat je to nesprávné zvýšení musím že nezaujatě a proto radši stavu třeba to poslem slovníku loučím se pouští každé pojem do polsko potřebujeme třebas tak dneska jsem chtěl vysvětlit jak je to s tím druhým prostředkem v své těch které jsem se na jmenoval a to s tím prostředkem musím být v tom co je jeho otce abych se nezpronevěřil tomu co jsem vykládal před tím než nezačali zapisovat tak něco zopakuji z toho co jsem předeslal že tento prostředek je samozřejmě vyšší než prostředek předešlý než když ta touha po mesiáši jak je tam symbolicky řečeno prosim vás s tím policie jsem teďka zvolím bo aby to musíte znovu vysvětlovat že se myslím touhou po mesiáši bol prostředku který používám a tento prostředek musí být v tom co je mého otce je prostředek vyšší ale byl bych nerad kdybyste si mysleli že toho to provedu smím používat teprve tehdy když jsem dorostl pomocí toho prvního prostředku do je s to vání panny marie zase symbol ano a do narození ježíška v betlémě upozorňuju vás že všechny prostředky ty nejvznešnější mohu používat a měl bych používat kdykoliv mám k tomu chuť že kdy k tomu mám chuť tak to m je určitá míra posvěcení ješte tomu ovšem je tu nebezpečí že čím vyššího prostředku budu používat tím patrně mu ho nebudu používat plně protože jsem ho správně nepoznal jeho postoj se správně nepochopil nepoznal lépe řečeno a bože jsem se právě nepoznal tak ten prostředek používám povrchně si vzpomínám jak obrovský boj sváděl církev ze začátku při tom když vajnfurtr vystoupil jsem ohnivý keř de propagoval modlitbu ticha a katolická mystika modlitbu ticha považuje za trpnou mystickou modlitbu dosti vznešeného rázu a říká správně utiší se někdo uklidní do myšlení jak to radí weinfurter není to modlitba ticha není to mystická modlitba je to někdy a věčně případech soustředění na nic a k ničemu nebo jak by řekli indové přebývání v to pasu to znamená člověk se podobá v chvíli tam není a ne živému tvoru a čím vysetí to způsobem přehání tím pro něho neboť se degraduje jsem ze začátku velice fil tomu vajnfurtr vy a je jsem katolickým ježí vy styku tato a ji za zlé že takhle ho otci a oni řekli ne nemáš pravdu mýho mythu odsuzujeme om protože se s si vědomi toho že tato mystická volená povahu vlitou to znamená od boha danou nezaslouženou a vy s tím jednáte jako s ničím co si můžeme vsedě vyložit vymodlit to nejde o všem vona je pravda někde veprostřed jisto je že voni vlitou nerozuměl odbýt o tom není pochyb a že oni tomu rozuměli modlitby ti a že oni poznali pomodlit umělý poznáme jejím učenosti v těch klášterů ale čemu nerostly ani oni byostí že připravena pro každého i ta nejvyšší že nemusí poděla nějaký vývoj a že že to není tajemného jak o nich představovali vůbec ne že totiž tadyto vínem to že my neznáme ne sebe do míry abychom viděli nakolik neschopni sami sebe opustit čím větší měrou sebe opustíme pro krista tím větší měrou spadneme do vyššího duchovního stavu záleží na míře opuštění sama sebe za účelem vstupu do věčnosti ano to stačí a tyto stavy se navozují to ste smyslu se v tom čím pro vajnfurtr když to sám bohužel nezažíval takže nebojte se vyšších prostředků protože by si cena řekli člověk je každou chvíli na jiné úrovni že možná že když slyšíte nějaké české řeči o tihleti ještě na vyšší úrovni se za na dění zcela jinak než třebas po tušení dle a tak bych mohl po tomto úvodu přejít k tomu co je to musím být v tom co je mého otce ne uším způsobem ale neříkám že je to jednou si vysvětleno že by to bylo komplexní že je to jenom vysvětleno tak že to tak v celku stačí ale to nedostatek v tom že je to přiblíženo duše no řek bych humain tak je v tom není celá pravda jenom že on i když se to řekne velice složité tak to nevystihne tak to de vyjímečnou pravdu i nejsložitější definice ano a proto promiňte že to řeknu tak jednoduše jako včera nekouše ty tři věty totiž být v tom musí být v tom co je mého otce znamená musím se snažit ku na vůli boží to je ne duším způsobem vysvětleno musím se snažit konali boží ježíš kristus se snažil konal vůli boží není že najednou spadl do jordánu von se pocit let snažil konat vůli otcovu být v tom co jeho otce ale být v tom co jeho otce a dobře vím že je víc než konat jeho vůli protože on pochopil co je to věděl co je to tvůrčí činnost boží že bůh jakživ nezahálí že bůh je ustavičně číny tak že to vůbec nemůžeme vidět asi takhle když se kolo pomalu točí tak ještě vidíte příčky toho ko i když se točí velice prudce tak vůbec nevíte že příčky a prst kolo vidíte jako by se netočilo tak je tu činností boží rozumíte rostlinu na takové obrátky že to nikdo z nás ani neví že vidět že se něco děje ježto my když máváme rukama jednotnost boží tak pomalé že ještě to pořád vidět a moci to ceníme že je to vidět ale to je velice lidské ano tak jisté ježíš v době svého mládí trošičku viděl víc do činnosti svého otce než mi bylo to způsobeno tím že prošel narozením v betlémě to nebylo obyčejné narození to je symbol velice vznešeného znovuzrození velice vznešenou znovuzrozen a my jsme tím neprošli tak potom takhle nevidíme do dílny boží a kdybych tedy pokud se dovedu vůbec představit měl říci jakým způsobem asi ježíš kristus viděl do boží a proto viděl že musí být v tom co jeho otce tak bych to řekl asi takhle on dobře znal že to co je ve starém zákoně pověděno o šesti dnech práce hospodina a sedne u odpočinku že to je symbol toho co se ustavičně děje ustavičně probíhá že probíhá ustavičně činnost boží a ustavičně sedí těm odpočinku kdo tohleto zažil tak že stvoření potom zcela jinou povahu než jak my podle symboliky kterou se tím vysvětlit u přičítáme že totiž to není nějaká a podivné je další akce tatí činnost boží jako to nám líčeno nýbrž že je to soustavná činnost na druhých úrovních jak je to tam líčeno neboť nedokážeme to jinak vyjádřit než symbolem času a prostoru pak to musíme líčit jedno za druhým když to jednou dáme do času protože bytost a když to obrátíme když z toho chybu přejdeme do bezčasovosti ve které se to děje ze které prýští tak tam se zároveň rodí svět zároveň se ničí zároveň je bůh klidu a kdyby tomu tak nebylo tak my nikdy nemůžeme být činný protože on jediný činitel a v bychom my mohli být činí kdyby on činitelem nebyl činnost odvozená o činnosti boží uboze od bože nořiti boží on jediný činitel a bychom nikdy mohl být klidu kdyby on klidu nebyl nikdy ne a protože on je neustále v klidu tak a našli odvozen z jeho klidu tak také že neklidu být a když on ježíš kristus říkal pokoji svůj dávám vám o pokoj vám vím přinášet i to znamená v něm je je byl jem byl je bude je a on ho dovedl předat to znamená ten pokoj ten klid to byste řekli neučí činnost to v tom bohu je a je toto nejvíce na může dát ne za činnost no ale necháme těchto unavujících jsem toto potřeboval no říct proto abyste pochopili že se můžeme chopit kterého vliv prostředků jenom že i to nejlepší šin že tam bude vadit třebas jsme neprožili nebo s tenhleten symbol to je tvůrčí činnost ježíš kristus tu trčí činnost takhle jistě prožil měli takhle prožitu takže věděl budu li teďka převážně činný lidský činný protože zatím vývojově nesmí na víc pomýšlet jeredových neukázal správně lidem cestu napřed musí být lidsky činí a lidsky se musí rozvinout někomu svým konat po lopatě a po částkách tak jestliže musí být napřed takhle činný a k přitom musím dát největší pozor neboť to bude odvádět od vůle mého otce abych se nespojil vůli abych pořád v sečíst spatřoval činnost odvozenou od otce a že tedy moje činnost musí jemu sloužit a to musí být vykonáváním d jeho vůle že musím přitom být v tom co je dloho a jeho je ta činno o jiný činitel nikdo jiný činitelem není to potom dokazoval vlastně když říkal cokoliv se učil pro sebe jsem je učil postihne jste všechno jenom vykonává vůli otcovu a vůbec nic ne ne ne děkujte to nejsem dobrý a tak dále tak to rozváděl k uloží především poznávám rozumem světle