Karel Makoň: kotouc-U-Zdiar-a (přepis nahrávky)
Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně,
může však obsahovat chyby a nepřesnosti.
Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.
Bych
chtěl
dneska
pokračovat
v
tom,
co
jsme
si
včera
začli
říkat,
a
to
o
té
posledně,
pro-
prostřední
části
vývojové,
kterou
svatá
Terezie
z
Avily
například
prožívala
tím
způsobem,
že
to
byla
série
extazí.
Svatá
Terezie
z
Avily,
série
extazí.
A
dobře
v
tom
svém
Hradu
nitra
říká,
že
je
to
sice
jeden
z
nejvyšších
stupňů
modlitby,
jeden
z
nejvyšších,
né
nejvyšší,
nejvyšších
stupňů
mystické
modlitby,
ale
že
tato
série
není
konečnou
fází
vývojovou,
a
to
udělala
veliký
objev
pro
křesťanskou
mystiku,
všichni
si
mysleli,
že
extaze
je
to
nejvyšší,
nýbrž
že
je
to
prostřední
fáze,
a
jiní
potom
doplnili
její
učení,
ona
se
právě
stala
učitelkou
Církve,
v
nové
době,
asi
před
několika
lety
pronášena
protože
udělala
mnoho
přichytí
objevu
na
poprvně
mystiku
pojala
ví
co
ty
tak
jaký
pojímáme
deskám
mě
moderní
pojetí
mystiky
a
řekla
potom
že
tyto
tato
série
těch
extazí
musí
končit
protože
se
vyrovnávají
hladím
zevního
a
vnitřního
života
to
znamená
že
se
dosáhne
takové
úrovně
zevního
života
že
život
se
stává
tou
mystickou
modlitbou
to
znamená
že
všechno
co
v
životě
probíhá
spojuje
člověka
s
bohem
a
jakmile
se
to
stane
tak
není
třeba
extazí
to
je
přežitek
samozřejmě
jiný
doplnili
v
tom
smyslu
protože
ne
všichni
byli
karmelitáni
už
dávno
před
tím
například
bytí
věděli
že
extaze
se
dá
obejít
to
je
to
je
tedy
systém
myšlení
který
a
no
mnohé
řád
ještě
vůbec
nepřijímají
za
správný
nechají
to
ten
názor
na
ty
těm
bere
dychtil
nemůže
chtít
existují
takové
proti
názory
které
se
nějak
neoději
kam
se
to
zapisuje
ale
to
je
řád
tyto
nechává
pro
sebe
právě
pro
jsem
měl
že
jsem
měl
možnost
těmi
řády
dohovořit
tak
jsem
zjistil
že
kdyby
se
by
byl
člověk
v
počtu
a
jednoho
proti
druhému
tak
že
by
se
byl
taky
poprat
ne
a
především
největší
rozdíly
mezi
jezuity
a
mezi
dominikáni
tam
je
kyticí
takový
při
propastný
rozdíl
v
nazírání
na
ty
na
tu
nadstavbu
že
když
já
tady
vykládám
nějak
na
stavbu
a
měl
bych
tady
u
sebe
různí
třídí
hodně
zasvěcené
lidi
kdyby
celou
tu
nadstavbu
z
vlády
aspoň
do
letce
tak
byste
zírali
jak
by
každý
mluvil
jinak
o
tom
a
vně
by
se
mezi
sebou
neshodli
jak
se
mi
poctivé
postop
a
se
zvlášť
nechce
neměl
možnost
si
je
do
dostat
dohromady
nikdy
se
mi
taky
dostal
dohromady
nebude
jsem
tak
mocen
přeci
jenom
to
se
dostaví
prováděl
a
voni
mně
říkali
na
dohromady
ten
zavát
není
protože
právě
pro
každého
je
vlastní
cesta
tiché
udělala
že
pochytila
tyhlety
proudy
vážně
myslících
lidí
a
vášně
už
lících
o
dokonalost
tím
způsobem
že
jim
dovolil
a
se
víje
posle
to
normálně
by
vedlo
a
jako
to
noví
padá
vedlo
k
založení
nové
církve
takže
dejme
tomu
takový
řád
sám
o
sobě
je
církev
církvi
to
si
musíme
přiznat
a
taky
mají
svého
nazíraného
té
opat
a
ten
má
úplně
funkci
biskupa
jako
tamten
na
světskými
občanky
tak
jsem
opatství
váš
trní
ky
a
kdybyste
poslouchali
opata
jak
ten
mluví
jak
ten
si
představuje
vedení
duší
jak
si
představuje
vědení
učí
třeba
biskup
nebo
civilu
abyste
viděli
že
mají
úplně
různé
názory
na
to
totiž
v
tom
smyslu
že
něco
jiného
se
hodí
pro
klášterní
a
něco
jiného
se
hodí
pak
samozřejmě
ten
by
sku
hájí
zisky
názor
protože
je
to
jeho
úkolem
že
světský
člověk
se
může
dostat
do
stejných
vyšle
jako
ten
klášter
očití
okolností
dokonce
ten
světský
člověk
kdyby
to
bral
jako
my
má
veliké
přednosti
před
tím
klášter
nikam
protože
může
dokonale
rozvinout
světský
život
a
této
dokonale
rozvinutosti
se
skvěle
přistupuje
k
vyšším
stavu
mysticky
ježto
není
li
rozvinu
tento
světský
že
jsme
si
říkali
už
tak
potom
to
má
neblahé
následky
na
těch
vyšších
stupních
pro
tu
obrovskou
nerovnováhu
mezi
vnitřním
a
zevním
životem
a
proto
že
on
tím
svým
zevním
životem
nedosáhl
toho
vrcholu
ze
kterého
se
přechází
z
jedné
úrovně
na
druhou
ne
se
musí
dělat
o
čili
řek
bych
u
takového
mystika
který
žije
klášterním
životem
není
podiv
nemůžeme
se
podivovat
že
upadá
často
do
extází
ano
případ
také
mladí
lidé
kteří
vstupují
do
těchto
stavu
nebo
do
s
do
chtějí
dosáhnou
dokonalosti
nebo
spojení
s
bohem
jak
chcete
to
mu
říkat
tak
ty
se
neobejdou
bez
série
tady
vy
jste
třebas
svatá
kateřina
sienská
která
upadla
do
se
je
extazí
ovívat
let
protože
byla
mocná
dál
to
se
tam
ještě
neměl
dozní
život
co
jsem
musel
táta
pořád
se
na
skákat
totéž
patra
o
kateřina
janovská
gertrudy
omezila
a
takovým
o
všech
těch
svatý
který
pro
přešli
na
to
na
tu
dokonalost
a
není
nespouští
rozvinutý
život
tak
teď
bych
postupně
ještě
bych
něco
řekl
tak
tam
u
toho
ježíše
krista
i
jasně
vyznačená
me
byt
tady
končí
cesta
do
třiceti
let
najednou
takový
obrovský
kvalitativní
skok
že
přes
ten
jordán
a
další
skok
přes
tu
smrt
na
kříži
takhle
to
samozřejmě
neprobíhá
tam
je
to
znázorněno
řek
bych
školsky
ne
abychom
věděli
kam
ten
kvalitativní
skok
vede
nesmíme
si
myslet
že
je
to
takhle
musí
u
nás
dopadat
i
když
to
ve
skutečnosti
tak
dopadá
konec
konců
jenomže
průběh
to
má
jiný
my
se
my
dorůstáme
postupně
do
toho
jordánu
my
toho
jordánu
si
bereme
určité
výsledky
pro
svůj
život
určitou
výši
nabýváme
zkratka
my
se
dostáváme
kupředu
nikoliv
okem
té
obecně
se
dá
takhle
říct
nýbrž
krouživý
ohýbej
toto
tento
názor
za
stávají
třebas
františkáni
od
a
myslím
že
velice
správně
říkal
mně
stávat
ten
názor
jako
by
se
to
musí
skokem
přejít
přes
který
jordán
to
by
asi
má
do
vydržel
si
ta
pravdu
a
tak
se
do
té
krouživý
pohyb
že
totiž
my
ústavě
se
obrušuje
ne
v
tom
životě
a
ustavičně
nabýváme
zkušeností
jak
zevním
životě
tak
ve
vnitřním
životě
nic
méně
nedá
se
vynechaná
se
vynechat
e
při
tom
kroužíme
pohybu
je
mít
dy
říkali
určitý
druh
soudu
ten
soud
samo
sebou
ježíš
kristus
to
nazval
jsou
den
je
to
velice
případně
nazváno
ale
my
si
to
vysvětlíme
detailně
tady
me
tomu
takový
jeden
jsou
probíhal
když
panna
maria
nebo
svatýho
se
se
chystali
soužit
jenom
ježíše
nebo
žít
jenom
pro
ně
to
odsoudili
svůj
předcházející
život
ne
jako
ničem
ale
jako
nepatřičný
už
v
tomu
stupni
ve
kterém
sloužili
ježíši
kdyby
si
byli
chtěli
ponechat
to
ten
mizí
sob
života
nebyli
by
mohli
sloužit
ježíši
nebyli
by
mohli
ho
dostat
až
k
jordánu
nebyl
mohl
přispět
svým
podílem
který
byl
absolutně
nutný
k
tomu
aby
se
do
toho
a
na
dostal
jiných
podíl
byl
nutný
protože
on
jim
byl
poddán
to
on
potřebuje
ten
člověk
čím
dál
jde
ti
víc
potřebuje
víc
a
víc
lidí
až
nakonec
potřebuje
veškerenstvo
začátku
si
může
celkem
sám
se
ale
čím
dál
tím
potřebuje
víc
společenství
lidí
společenství
duší
a
nakonec
opravdu
si
na
ni
představit
že
by
to
vůbec
jinak
šlo
takže
toto
rozhodnutí
udělat
tečku
za
tím
minulým
životem
to
sme
to
to
to
se
dá
vyjádřit
i
s
soud
já
jsem
usoudil
že
ten
minulý
život
přestane
a
životem
novým
jak
vám
známo
bible
když
člověk
dělá
takový
to
soud
dělá
to
posvěcení
božího
většinou
i
když
si
to
sám
neuvědomuje
tak
při
tomto
posvěcením
boží
mu
přichází
na
pomoc
že
ti
kdyby
nebylo
tamto
zvěstování
panny
marie
ne
a
to
všechno
ostatní
tak
vona
by
to
byla
ve
nedošla
a
také
u
nás
jestliže
děláme
taková
rozhodnutí
třebas
celý
život
říct
tak
ne
tak
jako
předtím
a
křikem
a
takovému
cíli
já
to
řeknu
to
obecně
tak
k
tomu
vždycky
potřebuje
nějaké
posvěcení
že
já
jsem
to
také
pomysli
chápala
proto
jsem
přišel
na
to
generální
zpovědí
a
prosí
se
chtěl
mít
posvěcení
proto
ne
myslím
že
to
je
správné
nemusí
to
být
zavedení
do
toho
vono
to
nevěří
nebo
mě
to
proti
srsti
ale
protože
dejme
tomu
určitý
způsob
po
osvětlili
už
bylo
v
tom
že
sem
se
najednou
dověděl
něco
jsem
před
tím
neviděl
a
to
si
to
mně
bylo
velice
posvátný
ale
to
se
dělo
na
vnitřní
úrovni
ježto
tohleto
se
doplnilo
vnějška
a
ta
není
spojen
s
to
jsem
někomu
říkal
ne
a
někdo
mě
byl
tady
prostředníkem
přitom
podávání
toho
těla
páně
a
tak
dále
já
vám
řeknu
to
je
toto
prostřednictví
třebas
byl
to
nějaký
prostředek
nikoliv
lidský
třebas
to
byla
modlitba
to
je
velice
důležitá
záležitost
protože
bez
toho
se
neobejde
žádný
krok
potom
když
se
obejde
tak
musí
se
to
dodatečně
doplní
tam
více
spět
kráčet
k
tomu
bodu
kde
se
to
vynechalo
a
musí
se
to
znovu
nahradit
mějme
tomu
kdybych
si
sedl
nohám
otcem
a
ona
mně
přenesl
nějakou
duchovní
sílu
tak
mi
to
nic
nepomůže
k
tomu
vlastnímu
mému
vývojovému
stupni
já
za
často
promrháme
to
transponoval
do
organismu
který
nebyl
téhož
ražení
asi
jako
když
se
trans
a
tu
já
jsem
se
o
to
obyčejně
dlouho
nevydrží
a
tím
že
ano
protože
to
to
s
panoval
do
jiné
koně
a
ta
třebas
nepřímé
úplně
utkání
novou
do
sebe
narostl
to
tak
dál
že
spojí
se
to
takže
ono
se
to
nikdy
nespojí
tak
aby
člověk
nemusel
znovu
bytí
se
dnou
tomu
mistrovi
a
znovu
přejmout
sílu
nebo
aby
nemusel
si
to
sám
na
sobě
dosáhnout
toho
ten
mistr
naučil
pro
jsem
se
přesvědčil
sám
na
sebe
dokud
se
sem
takový
něco
na
žil
od
toho
mistra
pak
sice
devět
let
si
to
vše
a
že
i
té
koncentráku
sám
na
se
vlastní
těle
a
řek
bych
tak
zvanými
vlastní
totéž
století
tak
řekl
jsem
mluvil
s
zaží
osodu
který
je
na
hranicích
mezi
normálním
takzvaným
životem
a
mezi
cestou
po
narození
nebo
před
těsně
před
narození
to
je
celá
fáze
to
na
brumova
narození
to
je
to
těhotenství
a
cestování
panny
marie
to
všechno
jeden
jedna
oblast
ne
co
je
na
rozhraní
tak
tam
čím
dokonaleji
provedeme
soud
tím
je
a
za
asistence
řek
bych
boží
tím
je
větší
naděje
že
ta
druhá
fáze
bude
probíhat
čistším
způsobem
dokonalejším
způsobem
rychlejším
a
nebudou
tam
takové
škraloupy
které
by
nám
vadily
které
bychom
o
tom
těžce
odstraňovali
vyšších
fází
protože
bychom
měli
určité
skrupule
u
který
bychom
těžko
vyvarovali
a
samozřejmě
že
na
rozhraní
mezi
křtem
v
jordánu
a
tím
předcházejícím
obdobím
kdy
ježíš
musel
být
v
tom
co
je
jeho
otce
a
být
poddán
svému
okolí
tam
je
jsou
daleko
z
vyššího
rázu
tam
totiž
co
on
musel
udělá
že
mě
on
musel
si
způsobem
odsoudit
ježíš
z
vlastní
iniciativy
celý
ten
způsob
že
musím
být
v
tom
a
mám
být
poddán
a
musí
za
tím
udělat
tečku
protože
pak
už
to
existoval
a
dobře
známou
kde
má
matka
nebo
se
mi
bratři
a
taky
neexistoval
to
že
musím
být
v
tom
protože
pak
byl
spojen
s
vůlí
otcovou
kdyby
neudělal
tečku
za
tím
musím
být
v
tom
by
tam
svou
vůlí
pořád
tě
ji
dál
tak
to
vlastní
vůlí
přes
tuhletu
hranici
dá
nejde
o
se
pořád
plácá
na
té
úrovni
to
nám
velice
dobře
tímhletím
způsobem
vysvětlil
a
nemohl
by
ale
ani
o
prodat
na
to
vás
upozorňuju
a
já
znám
mohli
hlavně
podle
weinfurter
si
myslí
že
mohou
chtící
na
ať
se
snaží
jakkoliv
exist
nemohu
mít
za
zlý
ne
tak
oni
nemohou
dá
a
ale
ještě
by
to
že
mají
velikou
milost
dycky
dostanu
do
nějak
dohromady
někým
kdo
tomu
rozumí
že
že
třeba
udělat
co
dobrovolně
podstoupit
soud
nad
tím
způsobem
který
je
mi
řek
bych
svatý
že
chci
být
přeci
v
tom
co
je
mého
otce
tak
se
na
to
špatného
když
se
všemi
prostředky
snažím
že
ta
jeden
tady
ten
soud
pro
tebe
velice
těžký
protože
to
ti
to
bude
se
dělat
chtít
být
ti
vloží
a
to
ti
už
sedí
esra
a
potom
se
budeš
muset
tohoto
způsobu
myšlení
a
tohoto
způsobu
jednání
zdát
čili
já
myslím
že
při
takovém
soudu
vy
člověk
sám
se
sebou
už
vůbec
nestačil
a
není
divu
že
si
tedy
ježíš
vzal
na
pomoc
jana
křtitele
který
byl
obecně
znám
jako
muž
svatý
a
jemu
se
svěřil
při
té
přestavbě
svého
způsobu
hodnocení
to
je
zase
výměna
světel
na
hodnocení
mě
na
o
vůbec
že
ho
co
se
před
tím
se
do
toho
arsenálu
prostředku
že
aby
mohlo
svítit
světlo
z
jiné
strany
to
znamená
přímo
z
vůle
boží
tak
k
tomu
je
třeba
víme
na
prostředků
taky
o
to
se
a
já
se
ti
tomuto
soudu
vrátím
rozhraní
do
tohoto
stupňoval
v
mase
u
toho
soudu
tak
už
probodlo
tom
dalším
soudu
kterému
bychom
mohli
právem
říkat
poslední
to
je
soud
který
prodělával
ježíš
kristus
na
kříži
kde
bylo
jasně
vidět
že
se
udě
odděluje
dobré
od
zlého
to
tedy
se
obrátil
a
teplejší
neobrátil
ne
jeden
na
levici
jeden
po
pravici
úplně
ho
tam
takhle
symbolicky
znázorněno
pochopi
že
ten
obraz
který
tam
dal
jako
že
se
všechno
soudí
platí
o
každém
z
nás
zvlášť
individuální
že
tedy
je
také
individuální
co
i
když
přitom
už
je
strašně
moc
lidí
tam
při
tom
nebo
v
strašně
moc
podmínek
které
se
musí
splnit
nebo
prvků
které
při
tom
přihrávají
prostředků
kterých
je
při
tom
nutno
použít
jenom
si
představte
při
tom
druhém
soudu
existoval
svatý
jan
křtitel
a
co
tam
teď
figuruje
lidí
při
tom
posledním
soudu
ježíšově
na
kříži
vite
a
vy
jste
mi
to
kdyby
někdo
z
nich
chyběla
tak
a
tak
to
nemohlo
proběhnout
ne
by
ta
čili
poskytlo
nebo
nějaký
ten
kaifáš
nebo
kdyby
tam
chyběly
ty
co
tam
přikázal
na
kříž
nebo
co
po
něm
plivali
nebo
ti
co
mu
pomáhali
skříň
to
je
všechno
bezvadně
rozepsán
poslední
soud
bezvadně
protože
on
to
ježíš
se
jedním
jednou
větou
řekl
třebas
jednou
ne
ale
pak
nám
to
rozpracoval
detailně
protože
ono
to
nejde
skokem
nýbrž
ono
je
to
spirálovitě
a
i
když
ta
fáze
toho
utrpení
nemá
trvat
dlouho
nějak
se
k
ní
člověk
dopracovává
ne
tak
zase
o
tom
se
nebudu
mluvit
detailně
tak
jak
protože
to
o
tom
mluvil
už
v
usa
tého
jana
a
na
mnohých
jiných
místech
ačkoliv
ne
tímto
způsobem
tak
ve
spojitosti
s
tím
ostatním
to
mluvím
po
prvně
s
vámi
o
to
to
to
jsem
si
zrazoval
na
to
na
tu
cestu
vědomí
protože
tady
fakticky
de
ocestu
vědomí
já
musím
se
vědomí
s
vědomím
patřit
něčemu
jinému
do
jordánu
já
musim
patřit
své
vůli
eště
vlastní
potom
vůli
otcově
a
pak
se
musím
vzdát
tomuto
vedení
vůle
boží
to
je
velice
pracná
trapná
záležito
že
ano
že
se
tak
dokonale
vedl
jít
jak
se
neradi
apoštolové
nebo
učedníci
páně
loučili
ježíšem
kristem
proč
nás
chceš
opustit
když
přeci
volají
bylo
tak
dobře
a
já
si
myslím
že
tomu
ježíši
tak
co
scházelo
dokud
ho
otec
vedl
že
ježíš
kristus
dobře
věděl
že
musí
opustit
tuto
vůli
otcovu
a
on
sebou
opustit
vůli
otcovu
vzdát
se
jí
jako
se
vzdal
třebas
to
řikat
života
do
toho
jordánu
to
obdobné
li
jako
ta
pavel
před
ní
toto
a
to
zkrátil
život
tak
to
je
dostupné
víte
to
je
to
je
velice
ono
všemu
porozumět
všeho
analogické
vite
to
jednoduchý
k
tak
že
tohleto
vzdání
musí
být
absolutně
dobrovolné
se
to
nemůže
být
vynucené
že
že
tady
se
opravdu
ve
aby
člověk
poslední
tah
udělal
svou
vlastní
vůlí
ta
tam
funguje
ještě
to
znamená
dobrovolně
do
toho
vstoupil
aby
žádným
přinucením
se
nedostal
na
kříž
žádným
přinucením
nikoho
se
dostane
když
s
přeci
říkal
jasně
těm
svým
žákům
v
té
zahradě
o
tom
o
tom
sbírali
ti
vojáci
ne
když
ho
za
li
do
vězení
tak
je
to
za
li
copak
si
myslíte
že
bych
nemohl
zavolat
pud
anděl
mě
přišel
na
tom
ne
žito
dobrovolně
postupoval
upozorňuju
vás
že
vy
ho
musíte
následovat
této
fázi
dobrovolně
je
ovšem
hrozný
soud
který
sami
nad
co
nad
sebou
vykonáváte
kdyby
to
bylo
jenom
on
to
tam
ježíš
kristus
nemohl
takhle
znázornit
to
se
nedá
vůbec
nějakým
je
znázornit
aby
byl
řek
a
von
s
tím
souvisí
také
spasitelská
úloha
teprve
voni
z
toho
jeho
žáci
museli
vidět
by
dedukovat
z
jeho
několika
málo
poznáme
že
von
třebas
řekl
teď
celkem
málo
dělám
pro
a
to
říkám
vlastními
slovy
ale
až
potom
budu
povýšen
to
znamená
do
stavu
se
na
kříž
potáhnu
všechny
to
znamená
on
měl
sice
před
tím
spojení
už
se
všemi
bytostmi
ale
nebylo
tak
dokonale
jako
když
prošel
tímto
posledním
soudem
to
spojení
se
potom
zdokonalí
do
té
míry
že
může
kohokoliv
tahnout
dneska
a
jakémkoliv
v
čase
a
že
on
může
být
osobním
mým
původcem
od
té
chvíle
na
každém
mém
kroku
na
to
vás
upozorňuju
kdežto
před
tím
byl
pomoci
jenom
v
toho
to
například
při
čela
chci
být
zbaven
třebas
le
po
nebo
tak
něco
toho
se
všímal
a
jiný
z
toho
nic
neměl
a
víte
jak
málo
z
toho
měli
poměrně
ti
ho
učedníci
protože
většina
z
nich
on
nevěřila
na
konec
a
ukázala
se
být
velice
chabá
a
kdežto
potom
už
ne
ti
co
vydrželi
těch
jedenáct
tak
ani
jeden
z
nich
chabý
ne
byl
potom
byli
ještě
až
do
seslání
ducha
svatého
ale
jakmile
ten
zůstati
ani
sestoupil
tak
všichni
dobrovolně
postupovali
jsou
třebas
smrti
to
prostě
nebylo
já
jsem
zatím
provedl
jednu
takovou
škálu
soud
o
já
bych
chtěl
tady
přestala
bych
se
řeší
je
si
tomu
dobře
rozumíte
teď
vám
všechny
ostatní
vy
kromě
soudu
který
už
jsem
říkal
teď
vám
všechny
ostatní
prvky
které
hrály
roli
při
tom
vzestupu
z
lidství
do
božství
u
ježíše
již
tedy
nám
znázorňoval
cestu
teď
vám
je
všechny
rozdělí
podle
toho
jak
sou
tám
nazvány
podle
názvů
tří
tam
měl
svoje
méno
panna
maria
svatý
josef
ne
jidáš
mějme
ovšem
něco
rozlišovat
podle
názvů
a
podle
tohoto
dělení
je
v
podstatě
věc
svého
duchovního
založen
nebo
řek
bych
nejlepším
případě
školského
podání
ze
kterého
si
musí
ten
žák
potom
umět
ví
do
vyššího
způsobu
nazírání
a
já
bych
to
řekl
promiňte
měl
jsem
matematický
kdyby
se
člověk
těl
naučit
vyšší
matematice
ne
a
neovládal
by
celek
elementární
matematiky
tady
mu
tam
vždycky
v
té
vyšší
něco
chyby
pokud
kdo
musí
ovšem
rozumět
ne
a
to
na
přil
nazaretský
s
to
nechtěl
nic
je
to
tak
čili
musí
mít
to
předešlé
bez
mezer
jako
celek
zvládnuto
a
ne
po
částkách
jenom
já
by
to
bylo
nesouvislé
jednu
z
druhým
aby
on
bděl
už
dříve
když
následuj
věděl
že
on
mi
sečítám
třebas
podvědomě
to
už
je
jedno
a
aby
se
to
násobení
a
sečítání
lítání
to
aplikovanou
na
dělení
a
umocňování
a
od
musí
o
ni
a
tak
to
šlo
pořádal
že
na
tu
vyšší
matiku
a
tadyhle
taky
do
na
tak
zažívá
býka
budu
mluvit
o
jednotlivých
složkách
tak
pozvat
mi
to
promiňte
já
myslím
že
to
přesto
má
svůj
účel
pro
že
to
tak
nedokonale
protože
to
takhle
rozkouskuje
protože
my
přeci
takhle
vidíme
před
sebou
se
letět
rozkouskovaný
ale
upozorňuju
vás
hned
napřed
na
to
ježíš
kristus
takhle
svět
od
jordánu
neviděl
do
jordánu
ho
viděl
rozkouskovaný
ale
o
život
dáno
viděl
jako
jednotu
že
a
jenom
věděl
že
ta
jednota
není
toho
druhu
že
by
si
byli
všichni
rovni
v
tom
poznání
ale
všichni
jsou
rovni
v
možnostech
ano
aspoň
že
živý
bytosti
lidských
takže
v
něho
nebylo
ona
lidského
který
by
neměl
stejná
práva
jako
kterýkoliv
jiný
třebas
ctnostný
člověk
měl
stejné
planě
ko
ten
vrcholný
říční
stejně
čím
tohleto
svém
myslím
ve
své
tradici
křesťanské
dobře
nerozuměli
tomu
to
je
tak
řízně
zavalením
roku
se
se
upravoval
je
to
by
byl
sérií
tedy
netroufal
tohleto
měl
pro
ně
ty
nejlaskavější
slova
a
myslím
že
plným
právem
protože
takový
hříšník
více
miluje
tomu
dohodu
dobu
odpustil
než
ten
kdo
o
bylo
eště
nemálo
a
za
to
naděje
tady
vždycky
stává
takže
my
například
dejme
tomu
když
mluvíme
v
ekonomice
o
prodej
tak
my
se
všímáme
zákazník
i
tak
zvaných
potencionální
potenciální
dá
a
to
znamená
li
ještě
dneska
ná
od
nás
nic
koupí
ale
budoucnosti
možná
budou
nakupovat
a
nebylo
by
správné
si
nevší
a
nebylo
by
správné
tyto
věci
svýma
předtím
kteří
ve
nemají
zatím
neska
naději
ale
budu
ti
budou
mít
to
pochopit
a
podle
toho
se
zařídit
proto
ježíš
kristus
například
kázal
v
této
doby
a
tam
chci
začít
i
pro
lidi
kteří
neměli
zatím
naději
se
dostat
na
úroveň
třebas
v
těch
jeho
žáků
a
oním
to
říkal
v
obrazech
ne
kterým
oni
nerozuměli
ale
dělalo
jim
to
moc
dobře
že
to
poslouchají
moc
to
byl
pro
ně
klepy
nebo
takového
něco
nehezký
povídání
ne
a
on
to
dělal
dobře
viny
důvodů
než
že
to
byly
hezké
klepy
ale
i
že
se
to
říkal
ježíš
kristus
jinými
slovy
řečeno
a
on
dokázal
při
té
řeči
přestože
nemohl
způsobit
aby
tomu
porozuměli
dokázal
propojit
vůli
otcovu
do
nich
ta
asana
nich
mocně
pracovat
neboť
bůh
si
nepřeje
nic
víc
než
abychom
byli
s
ním
spojeni
než
kdyby
byli
zůstali
oddělenými
bytostmi
jako
byl
před
tím
on
částečně
je
napojil
na
tu
vůli
otcovu
říkám
do
určité
míry
jak
byly
únosný
kdyby
byl
na
pojedění
měrou
tak
by
mu
tam
byli
umírali
nebo
takového
něco
o
nemohl
příliš
mnoho
ale
jinak
by
byl
nekázal
jak
by
to
bylo
proradné
že
co
tam
dělal
protože
apoštolům
řekl
vám
je
dáno
porozuměti
a
tam
i
ty
nemají
uši
k
slyšení
a
ti
nemají
oči
k
vidění
ne
tak
to
stojí
neudělal
vůbec
si
prožitek
za
z
těchto
důvodů
který
vám
tady
říkal
ještě
důvod
eště
víc
ale
na
tom
nezáleží
já
jsem
jeho
kázání
pro
dbám
teďka
před
jak
tomu
rozumět
předu
další
prvek
ano
že
to
není
čeho
takhle
rozděl
třeba
třeba
zázraky
jak
a
prožíval
zázraky
to
je
pro
po
ní
propojování
lidské
vůle
už
daleko
dokonalejším
způsobem
než
přikázání
to
řeknu
najde
duchem
případu
kdy
přímo
ježíš
kristus
nelidský
ale
i
přímo
nám
ukázal
podle
to
jak
se
choval
jak
to
vlastně
dělá
že
třeba
když
tam
někdo
přišel
ježíš
musel
na
donu
a
byl
slepý
tak
on
mě
mu
přišel
a
zeptal
se
ho
co
chceš
věděl
to
dobře
tím
propojil
vůli
svou
nebo
chopil
se
vůle
toho
člověka
která
byla
která
vlastně
představovala
soustředění
všech
životní
schopností
a
všech
možností
toho
člověka
do
toho
volního
projevu
i
te
a
když
se
to
podaří
takhle
jedním
výkřikem
nebo
jedním
projevem
jakéhokoliv
duhu
propojenou
lidskou
bytost
a
chopit
se
jí
a
od
nestávali
otcovy
tak
se
stane
zázrak
kdyby
ten
člověk
potom
moc
netoužil
aby
byl
uzdraven
a
se
se
za
začne
stát
on
potřeboval
k
tomu
propojení
celé
jeho
bytosti
na
vůli
otcovu
že
ono
to
z
vlastní
vůle
ježíš
nedělal
otcovy
ano
a
v
té
vůli
otcově
je
obsaženo
obsaženy
jakýkoliv
zázrak
rozumíte
on
si
mohl
dovolit
udělat
jakýkoliv
zázrak
kdekoliv
kde
byla
splněna
tahleta
podmínka
propojení
té
bytosti
na
kterou
chtěl
dělat
zá
na
které
chtěli
otázkami
letem
a
co
pak
takový
případ
že
třeba
žena
matka
kácí
synem
ne
který
zemřel
a
on
toho
s
jejího
syna
tříští
mrtvých
jaké
tady
bylo
propojení
tady
bylo
propojení
které
nám
míní
na
první
plod
patrné
totiž
ta
matka
opravdu
žilo
kála
a
srdcervoucně
lkala
tak
do
toho
pláče
vkládal
celou
svoji
bytost
to
propojení
tady
existoval
ale
protože
nejsme
jeden
ode
fakticky
oddělen
a
proto
dělal
li
to
musí
vy
propojení
existovalo
na
rozumíte
je
to
velice
jasný
dále
by
vám
možná
nešlo
porozumět
jinému
druhu
zázraku
na
nikom
udělat
jiný
zázrak
než
jakých
ce
nemůže
se
nemůže
například
ovšem
my
osobně
bychom
to
dokázali
nebo
jeho
žáci
ježíše
vy
to
nedokázal
že
by
to
dokázal
například
já
si
myslím
že
třeba
to
stejně
měl
hned
po
klást
otázku
jak
do
bot
opuštění
nic
ne
to
je
ten
zázrak
největší
když
tam
byl
ten
chromý
na
mysli
že
byl
chromý
tak
a
byl
při
tom
jiní
lidé
o
mu
říkal
odpouštějí
se
tobě
hříchy
a
oni
řekli
ale
ta
se
mu
to
pěkně
řiká
a
kdo
to
pozná
a
že
se
mu
ty
hříchy
opustili
to
nepoznáváme
to
se
může
jenom
tak
říkat
a
on
říkal
abyste
si
nemysleli
že
odpuštění
hříchů
je
co
menšího
to
je
něco
většího
než
uzdravení
tak
já
ho
taky
mimochodem
uzdravím
a
taky
ho
uzdravil
na
ustat
jenom
mimochodem
i
a
to
tuhleta
vého
přívěšek
kotníky
a
ve
skutečnosti
kdybychom
chtěli
tady
navodit
zázrak
poznání
duchovního
tak
musíme
umět
navozovat
zázrak
odpuštění
všich
protože
přes
odpuštění
hříchů
bez
toho
soudu
o
které
jsme
tady
říkali
na
člověkem
není
možno
přejít
do
věcí
a
teď
je
otázka
jestli
by
si
člověk
mohl
vůbec
dovolit
opustit
někomu
hříchy
sám
z
vlastní
iniciativy
totiž
posvěcení
proto
abych
mohl
odpouštět
hříchy
mohu
mít
dvojího
druhu
jeden
druh
je
dokonalého
posvěcení
jako
měl
ježíš
kristus
že
byl
spojen
s
vůlí
otcovou
také
věděl
komu
má
tisíc
jako
mu
ne
a
povýšil
potom
do
toho
stavu
i
své
žáky
své
apoštoly
cokoliv
rozvážete
na
zevní
vyznačeno
nevjeli
svážete
na
zemi
bude
svázáno
i
na
nebi
to
znamená
dají
stejného
práva
že
ano
odpoutávat
člověka
třebas
odříci
anebo
je
nechávat
spoutané
že
nikdy
tedy
nestalo
že
by
musel
dostat
tady
oním
jako
a
já
nevím
prosté
se
takhle
dělá
to
je
benevolence
která
se
draze
platí
to
se
sice
paní
neuvědomuje
jak
draze
platí
tuhletu
benevolenci
to
by
nemělo
dělat
to
ukazuje
zbytečně
hezkou
tvář
to
není
že
milosrdenství
boží
je
všeobecné
že
člověk
musí
prokázat
jasně
že
činí
opravil
předsevzetí
se
polepšit
a
že
to
chce
napravit
jo
třebaže
se
neoděné
chtít
nikdy
se
nemůže
dít
aby
vrátil
to
co
poškodil
protože
nemá
vůbec
prostředky
k
tomu
že
lidské
to
je
správné
ale
co
maximálně
může
udělat
to
se
musí
za
pokání
dát
nedá
poučená
zdráva
v
té
hrůza
to
se
mnou
plně
uká
tedy
já
jsem
nikdy
taky
když
se
nějaké
takové
pokání
dostal
tohleto
nedělal
to
obrodit
nepovažoval
za
malicherné
jak
se
to
do
už
tomu
noha
kněze
byla
ovšem
i
odpověď
samozřejmě
říkali
my
máme
určitý
přepisy
nebo
že
ne
mít
považujeme
taky
ze
malicherné
ne
ale
tím
z
toho
dělají
něco
co
si
tlí
potom
neváží
když
oni
dali
pokání
v
podobě
dvakrát
otčenáše
vázat
prosim
vás
řekne
mi
spravedlivě
co
to
je
kdežto
ráno
káni
je
neměnit
nevrátit
se
napravit
to
je
správné
pokání
ale
komu
se
odpustí
říc
v
pravém
slova
smyslu
ten
není
schopen
aspoň
dočasně
než
o
se
třebas
na
třem
dělal
před
jak
to
říká
lidově
ne
tak
se
den
tedy
není
schopen
dělat
hřích
hnedhned
může
do
toho
spojení
o
život
se
změnil
a
posvěcení
je
dvojího
druhu
smím
tady
se
stavěl
že
buď
ten
kdo
opustí
říct
je
spojen
s
vůlí
otcovou
a
to
byl
ježíš
kristus
a
nebo
věří
že
má
posvěcení
od
otce
nebo
krista
prostě
od
boha
a
musí
tomu
věřit
a
tito
dva
ovšem
tohleto
je
vždycky
otázka
víry
a
záleží
na
síle
té
víry
a
na
tom
všem
ostatním
a
to
už
je
problematická
ale
ale
existuje
to
tady
bylo
řečeno
že
by
člověk
měl
vlastně
tedy
umět
odpustit
sám
hříchy
když
se
aby
aby
mu
bylo
odpuštěno
ale
jak
dokazje
správný
názor
ale
jak
dokáže
dokonale
odpustit
hříchy
a
jak
tedy
je
po
to
asi
mu
nejde
a
jak
potom
může
chtít
aby
byl
hřích
opuštěni
sám
nedokáže
odpustit
upozorňuju
vás
že
na
tohleto
ježíš
kristus
vůbec
nemyslel
když
někomu
odpustil
hříchy
tak
tím
je
řečeno
že
tomu
komu
ono
pustil
hříchy
že
ten
dotyčný
patrně
komu
ty
hříchy
by
opuštění
že
také
opustil
a
dokonale
protože
nemůže
se
nikomu
odpustit
do
pro
nemůže
se
do
neopustí
o
něm
způsobil
stav
že
on
ten
člověk
sám
opustil
všechny
hříchy
a
to
byla
součást
toho
opuští
vo
tom
nepochybujte
jak
se
to
může
dosáhnout
totiž
jsou
druhým
mystických
modliteb
a
to
jsou
čím
je
modlitba
mystičtí
to
znamená
trpnější
tím
tento
prvek
o
kterém
budu
mluvit
v
tom
hraje
větší
roli
jsou
druhy
modliteb
mystických
kde
se
ztrácí
paměť
a
dokonale
se
ztrácí
paměť
protože
a
kdyby
se
dostati
lá
tak
by
ta
modlitba
neproběhla
tak
jak
má
probíhat
vůbec
bych
se
člověk
nedostal
do
těch
výšin
tam
se
dostane
na
příklad
dejme
tomu
když
se
chci
vědomě
spojit
s
věčností
s
bohem
a
to
z
tak
já
musím
donu
je
ztratit
lidskou
patu
víte
vám
řeknu
co
to
je
je
pro
tu
chvíli
toho
spojení
samozřejmě
ti
lezení
s
bohem
je
možná
jenom
za
těch
okolností
že
člověk
přestane
být
člověkem
že
ano
který
má
lidské
vlastnosti
a
začne
být
svým
způsobem
tou
vůlí
boží
je
si
do
té
míry
spojen
že
v
ničem
neodporuje
nic
na
ní
nechce
protože
při
vlastní
a
cí
chápací
sítí
uchopit
jí
přivlastnit
to
všechno
ruší
toto
spojení
ano
a
za
těch
okolností
nejsou
vůbec
žádné
překážky
a
vy
se
s
ním
spojil
s
tou
vůlí
boží
a
aby
z
ní
měl
všechno
to
co
ve
vůli
boží
ne
to
co
celové
tak
že
odpuštění
třebas
hříšníkům
nebo
všemu
domě
křivdili
je
možné
vlastně
jenom
mystické
modlitbě
a
ježíš
kristus
odpouštěl
všem
odpustím
pane
neboť
nevědí
co
činí
i
těm
kteří
ho
tam
vodě
mučili
protože
zažíval
tento
druh
vnitřního
rozpoložení
a
soustavně
ne
třebas
jako
já
že
dycky
do
toho
musím
dát
přecházet
ne
to
je
vystav
veliký
stav
ne
dokonalosti
ale
u
něho
samozřejmě
to
tak
nebylo
ten
to
to
byl
trvale
soustavně
pocit
tři
roky
teprve
v
okamžiku
smrti
důvodů
jiných
než
který
tady
byla
řeč
to
ztratil
to
spojení
že
no
tak
kdyby
nenastalo
to
toto
a
tato
se
bych
ztráta
lidství
eště
vidí
stát
za
paměti
okamžiku
s
člověk
spojuje
s
vůlí
boží
tak
by
nemohl
s
bohem
spolupracovat
c
a
to
sebou
to
souvisí
taky
se
opuštění
hříchů
protože
v
tom
v
té
chvíli
když
takhle
obcuje
s
bohem
jednak
není
v
potu
chvílí
hříšný
a
neví
vo
hříšnících
ne
a
každého
byl
ochoten
považovat
za
za
někoho
že
schopen
se
přes
čechy
hříchy
dostat
pánu
bohu
ty
hříchy
by
neznamenal
v
očí
takového
člověka
vůbec
nic
když
by
tady
byla
dobrá
vůle
už
se
polepšit
a
kdyby
ten
člověk
opravdu
byl
ochoten
s
tou
vůlí
se
přenes
do
té
vůle
boží
a
jí
se
dokonale
podrobit
jako
to
dokázal
svým
postojem
ta
maří
magdalena
nebo
která
onen
kříž
si
nyní
se
všimneme
dalšího
prvku
a
to
jest
panny
marie
panna
marie
jak
víte
hraje
zvláštní
roli
je
to
vlastně
svým
způsobem
iniciátory
všeho
toho
co
se
s
ježíšem
kristem
stal
neboť
kdyby
ona
by
vám
nesvolila
tak
nic
se
nedá
na
pochod
toho
se
potom
dělo
je
zajímavý
že
se
rozpoutává
celý
ten
život
ježíšův
zde
na
zemi
vlivem
pouhého
přivolení
panny
marie
čili
trpným
stavem
se
přivolává
činností
mně
se
si
to
to
je
zásadní
porozumění
věci
já
na
tom
trvám
se
si
uvědomovali
že
začátek
veškeré
činnosti
je
trpný
stav
to
bych
mohl
vylíčit
i
na
celém
vývoji
vesmíru
na
celém
vývoji
tvorstva
jak
se
trpně
třebas
chovají
a
které
proti
tomu
jak
se
netrpí
chová
člověka
a
tak
dále
jak
se
to
pět
třebas
chovají
chemické
látky
podle
toho
jak
nám
o
made
stě
posici
dát
líbit
to
co
víme
že
odpovídáte
zákonitosti
že
je
sžité
zákonitost
třebas
toho
slučování
tak
vono
se
to
povede
stínem
všechny
ty
okolnosti
které
ti
ne
čili
to
je
absolutní
trpnost
a
přitom
z
naší
strany
to
byla
činnost
ale
použili
jsme
se
základní
trpnosti
které
nosné
každém
aktivní
dílu
je
základní
trpnost
obsažena
a
my
si
musíme
uvědomit
že
jestli
je
li
dovíme
být
vlastně
činnými
spolupracovníky
božími
tak
musíme
přestat
trpný
stav
přejít
a
panna
maria
na
správně
poučuje
o
tom
jak
se
to
dělá
a
jakou
má
ta
trpnosti
od
začátku
až
do
konce
tak
já
vynechám
všechny
ty
fáze
které
jsme
si
už
vysvětlili
třebas
s
narozením
páně
to
všechno
vám
úplně
jasné
a
možná
že
vám
jasné
to
jak
udělala
první
zázrak
tak
je
vidět
že
zase
byla
na
počátku
zázrak
že
to
se
zase
rozpoutala
celou
tu
seriálu
ne
ježíš
tam
říká
v
té
kani
galilejské
kdy
ona
zakročuje
abyste
zázraku
dělal
to
mu
takový
místě
do
bychom
nekonáme
jestli
je
to
na
místě
lite
by
zaručeně
třebas
nikdo
z
nás
na
zrakem
nezačal
a
ježíši
poznamenán
tomu
ví
že
nenastal
ještě
můj
čas
asi
v
tom
smyslu
a
tíž
mě
k
tomu
máš
se
ti
je
potom
a
čili
to
potom
to
samosebou
udělá
protože
ona
to
vlastně
rozpoutá
o
trpnosti
že
ona
neudělal
ten
zázrak
lidé
ale
to
mu
dala
tou
trpností
podnět
na
jim
tam
asi
patrně
řekla
i
to
já
dělat
nemohu
ale
tadyhle
mám
si
na
tento
září
tak
by
to
asi
slíbil
čili
byla
přitom
trpná
voda
podnět
tímto
druhem
trpnosti
a
tady
jsem
na
něm
zisku
a
takovým
způsobem
jako
že
to
to
nosení
ovšem
v
tom
smyslu
že
se
nevykonal
zázrak
tímhletím
je
to
trpnost
je
k
tomu
co
při
do
váš
tomu
vykonání
toho
zázraku
ano
totiž
jak
by
chápeme
trpnost
si
možná
bude
moci
přes
říci
ten
pojem
trpnosti
se
s
ještě
nevěrni
když
můžeme
věřit
až
si
několik
takový
stupni
trpnosti
je
říkáme
když
jak
správně
křičícím
síti
říkají
toto
má
taky
své
stupně
a
tahle
to
je
ten
stupeň
trpnosti
nebyl
ještě
ten
to
topili
prost
ano
také
dejme
tomu
ten
stupeň
se
prosti
při
tom
narození
páně
že
to
početí
nebyl
ještě
ten
vrcholný
stupeň
trpnosti
ten
dohoní
stupeň
trpnosti
panna
maria
ukázaná
teprve
podřízen
když
se
vzdával
toho
svého
syna
bez
hlesu
to
byl
vrchol
trpnosti
a
tohleto
musíme
umět
mi
zase
řekneme
při
té
vnitřní
modlitbě
a
samozřejmě
když
se
panna
maria
a
potom
vzdala
svého
syna
tak
tou
tou
chvílí
mu
vlastně
umožnila
umřít
si
musíte
dobře
uvědomit
proto
se
ta
terezie
lidí
říká
že
do
posledního
dechu
panna
maria
provázela
že
a
že
s
ní
šla
na
smrt
to
pošta
a
pod
křížem
a
tak
dále
to
je
ono
jakmile
přestane
jakmile
je
třebas
věnována
tomu
janovi
a
ježíš
kristus
mí
umřít
by
vůbec
nesl
umřít
bez
této
trpné
stránky
věci
to
vám
budiž
jasno
ale
já
zůstalo
ještě
chvilinku
u
té
prostřední
fáze
a
to
znamená
jak
ona
podnítil
ježíše
k
tomu
aby
dělal
zázrak
měla
jasné
vědomí
o
tom
že
ježíš
může
ty
zázraky
dělat
a
že
už
je
na
čase
aby
je
dělá
ježíš
ježíš
ukazuje
svou
řečí
pocitové
to
tak
ještě
nemělo
být
ona
totiž
způsobuje
něco
čemu
my
říkáme
a
kalyána
že
ona
je
urychlovačem
určitých
procesu
a
pevnost
je
především
urychlovačem
procesu
řekl
jsem
vám
co
by
mi
to
dalo
práce
kdybych
já
vy
spekuloval
odpovíte
některé
vaše
dotaz
ale
jak
jsem
si
značná
všimli
já
vůbec
se
nemusím
rozmýšlet
ne
protože
znám
tohoto
udivovat
že
to
trpnosti
a
když
ji
znám
taky
použiju
a
tím
se
úžasně
proces
urychlí
i
když
by
pán
ježíš
na
tom
místě
řekl
sověti
že
po
tom
rozumíte
samozřejmě
byste
řekli
tak
to
je
nějaké
provinění
ne
kdyby
panna
maria
ne
nebyla
to
takhle
popohnal
tak
té
smrti
ježíšově
to
stalo
nastal
nastala
později
o
tom
není
pochyby
na
tady
to
u
trpnosti
rozhodovala
kdy
co
nastane
tak
to
nost
má
totiž
zvláštní
význam
právě
v
oblasti
času
a
prostoru
že
totiž
ta
panna
maria
také
představuje
transformátor
který
musí
být
vložen
mezi
bezčasovost
a
mezi
časoprostor
jinýho
transformátoru
u
nás
není
než
jí
o
na
všechno
předělávám
věčnosti
do
časoprostor
to
je
jejich
a
tak
je
samozřejmě
opačně
z
časoprostoru
převádí
potom
do
věčnosti
protože
jak
vám
známo
ježíš
kristus
na
nebe
vstoupil
a
ona
byla
na
nebe
vzata
a
to
znamená
má
schopnost
být
vzata
na
nebe
znamená
do
bezčasovosti
jako
do
té
časovosti
to
převádí
z
té
časovosti
to
převádí
nazpátek
do
bezčasovosti
víte
tak
to
co
máte
ho
by
v
strany
v
takový
barva
to
myslím
jsme
ještě
nevyvinul
no
ale
ona
už
takovou
v
akorát
mě
já
myslím
že
tím
je
velice
přesně
definována
tamary
čili
obrovská
fuceho
která
se
nedá
ničím
jiným
zastat
a
upozorňuju
vás
jenom
ještě
na
jednu
věc
ne
kousku
této
tak
jak
vám
to
dělá
tady
předvádím
to
není
naše
má
má
duše
má
neseno
podstata
ten
setrvá
pro
to
tak
jako
taková
jedna
jediná
a
má
jenom
proto
že
si
je
si
přivlastnil
a
že
mám
na
to
do
určité
doby
právo
si
to
pan
marii
přivlastňo
protože
ona
přeci
převedla
věčnost
to
části
si
taky
do
vlastnictví
došlo
toho
co
s
tím
souvisí
ale
po
určité
době
už
si
přivlastní
a
nes
nesmím
a
nemohu
už
je
to
zase
rodička
boží
protože
kdybych
ustrnu
na
tomto
přivlastňování
panny
marie
tak
bych
nemoh
vnitřně
umřít
jako
kdyby
si
byl
pán
ježíš
nechal
panu
marii
pro
sebe
jako
matku
a
neboť
by
vzdal
svatým
janu
to
myslím
dočká
jasný
a
den
proces
musí
být
tedy
jakých
podrobností
jsme
poučováni
ježíš
vyžívat
a
že
není
nemáme
právo
vynechat
a
tím
je
to
písmeno
a
někde
ska
říká
že
toto
je
někdo
vymyšleno
když
ono
tam
všechno
takhle
sedí
že
jo
to
není
z
myšleno
to
je
to
něco
vypuštěno
té
možný
že
se
v
co
ztratilo
ale
nic
nepřidal
že
učí
tam
všechny
zázraky
a
všechny
takhle
sedí
že
se
třebas
hubit
o
všechno
přesně
vysvětlit
ale
že
staví
tě
že
se
náznaky
že
si
to
všechno
vedou
vysvětlíme
tak
když
jsou
všechny
předpoklady
už
proto
dneska
ostatní
století
jsou
dříve
nebyli
dneska
jsou
protože
věda
dělá
tak
velké
pokroky
že
my
máme
právo
držet
krok
protože
jinak
by
celé
náboženství
muselo
zkrachovat
jelikož
nemůže
stavět
dál
na
víře
když
všechno
ostatní
se
staví
na
poznání
musíme
také
stavět
na
poznání
prosim
vás
to
na
vědomí
a
neříkejte
se
li
tě
vymožeností
poznání
tu
jsem
u
další
složky
panny
marie
jejich
další
hlavních
funkce
poznávat
umožňovat
poznání
protože
když
ona
převádí
věčnost
do
časovosti
a
času
z
věčnosti
tak
já
mohu
po
po
této
spojce
poznávat
věčné
věci
a
správně
hodnotit
správně
hodnotit
věci
časné
pomocí
ješt
ono
je
tady
takovým
řek
bych
ukazatelem
řádu
hodnot
nikdo
by
nemohl
tak
jasně
ukazovat
řád
hodnot
kdo
vědomě
nevychází
z
věčnosti
a
do
věčnosti
nehází
je
třeba
z
obou
dvou
stran
bych
uzavřený
okruh
aby
mohl
někdo
všechno
co
je
mezi
tím
správně
hodnotit
protože
když
něco
vidím
odděleně
třebas
jako
časné
a
nic
zase
jako
věčné
tak
nemohu
ani
správně
tu
věčnosti
protože
jsem
se
toho
nedotkl
a
nikdy
se
do
toho
nevstoupil
a
nemohu
ani
to
časné
protože
nevím
jakou
funkci
to
má
ten
tomu
věčnému
a
a
to
vede
a
jak
to
piva
na
tom
na
té
cestě
do
věčnosti
bohu
podceňovat
třebas
některý
časný
to
dech
některý
události
v
času
a
prostoru
a
ten
správné
tak
to
je
další
funkce
panny
marie
ještě
aspoň
o
jedné
z
těch
dvaceti
pěti
které
znám
vám
řeknu
a
to
je
já
neznám
všechny
vyšší
padesát
ale
cítích
pětadvacet
a
to
bych
vás
zbytečně
stěžoval
paměť
že
za
tímto
všechno
kam
do
vaší
paměti
a
tu
je
třeba
tak
školsky
to
brát
z
to
základní
základní
čivo
obývám
základní
čiho
a
to
je
správné
další
důležitou
funkcí
je
láska
správné
on
nás
učí
správnému
pojetí
lásky
a
kdo
jiný
by
nás
mohl
učit
pohnout
pojetí
a
v
klička
to
vám
napadá
ale
jakým
způsobem
on
nás
učí
od
začátku
až
do
konce
správnému
pojetí
lásky
ona
se
nikdy
ne
zamiloval
tolik
do
svého
panenství
aby
nedokázala
přes
něj
přejít
do
rodičky
že
ano
aby
se
nedokázala
se
ho
vzdát
ne
prospěch
tím
způsobem
ve
prospěch
zrození
ježíše
krista
božského
čili
my
se
musíme
umět
zpočátku
zdát
mnoho
toho
co
považujeme
sebe
za
dobrého
a
za
nejlepšího
co
máme
abychom
mohli
vůbec
jít
kupředu
panna
maria
od
té
doby
nebyla
před
bytě
považována
za
tou
musely
považovat
za
za
ženu
pro
rodnou
která
za
svobodna
na
dítě
ne
protože
nemohli
prát
co
takovýho
všech
dělo
že
ona
tím
dala
pln
tak
bych
tu
svou
pověst
a
neváhal
při
tom
jí
obětovat
čili
ona
je
správnou
krokem
míry
oběti
to
je
to
je
součást
té
moudrosti
kterou
onom
uděluje
že
totiž
je
nositelkou
moudrosti
jsem
říkal
a
to
vyplývá
že
je
správnou
kladl
kou
míry
oběti
protože
víte
největší
zlo
na
této
stěžovat
na
páší
že
přehání
oběť
a
nebo
ji
neduhem
nedoceňuje
a
nebo
jí
přikládá
jiný
význam
než
jaký
má
on
maria
vždycky
věděla
jakou
cenu
má
oběť
a
jaká
míra
a
jaký
druh
oběti
se
má
vložit
věci
to
věděl
o
začátku
když
slívají
krista
to
viděla
na
konci
se
ježíše
vzdával
a
když
začal
dělat
zázraky
a
tak
dále
to
všecko
je
děl
a
když
on
prohlásil
nemám
matku
nebude
má
matka
tak
ona
to
přijala
jako
věc
samozřejmou
ne
tak
teď
se
a
všem
neřekl
o
té
láskyplné
činnosti
všechno
aspoň
bych
chtěl
ještě
jednou
větou
nebo
jednou
myšlenkou
to
zas
postihnout
že
vona
totiž
zřejmě
měla
nejblíže
k
tomu
janovi
který
představoval
vlastně
cestu
lásky
to
je
tam
vidět
že
ta
spolupráce
tady
na
druhé
straně
vymodlila
si
první
zázrak
na
ježíši
příhodným
čase
a
dokonce
na
nepříhodné
místě
a
kompromitujícím
způsobem
že
protože
byla
s
ztratím
že
on
to
ve
své
vznešenosti
vydrží
že
dělá
zázrak
slastem
bych
tak
řekl
aby
se
mohl
dávat
to
že
si
nakonec
ve
své
moudrosti
asi
řekla
nebo
třebas
to
nějak
říkat
nebo
se
tam
moudrosti
deště
veliká
že
ta
radostí
nemá
být
zbytečně
alena
já
si
vzpomínám
na
přirovnání
indické
že
považujou
za
jeden
z
nejtěžších
hříchů
maj
jinou
škálu
hříchu
než
my
stáli
třebas
víře
které
je
zamilované
to
že
jako
je
nejtěžší
hřích
říkají
takže
střelci
se
chová
zcela
jinak
ověří
je
by
třebas
nastřádat
je
na
který
tam
v
netroufal
protože
to
je
těžký
hřích
u
nich
velice
ský
to
a
ona
ji
nechtěla
kazit
radost
že
těm
kteří
se
měli
rádi
i
těm
společný
a
tlumí
čili
věřte
mi
to
že
ona
je
pravým
takovým
vysvětlovat
čem
toho
co
jinak
jenom
náznakově
je
bli
poznamenáno
třebas
ježíš
se
tam
praví
nalomeného
stébla
nedolomí
a
to
že
bude
hlavní
znak
jeho
poslání
na
omezenostem
nebo
on
na
tomu
dává
bůh
že
on
by
domy
kdyby
nebylo
panny
marie
já
myslím
že
panna
marie
asi
přitom
nebyla
když
ježíš
kristus
citu
který
nedával
ovoce
pokynul
aby
zahynul
aby
u
tu
ránu
už
byl
taky
je
zajímavý
zázraku
neklade
mi
prosím
vás
dneska
otázku
proč
to
stalo
je
mi
jsem
ochoten
to
plato
ne
nejde
do
tohoto
když
se
mi
to
dal
ti
zázrak
kdyby
se
mi
to
de
tiento
odpovědí
a
teďka
už
ne
na
tu
okolnost
a
tu
spojit
že
teď
už
ne
převelkou
bych
to
by
to
pověděl
a
tak
ona
je
prostě
milující
takovým
způsobem
moudrým
víte
mít
rád
nemoudře
to
má
pochopit
do
ne
pro
člověka
žádnou
krásnější
a
samotnou
láskou
neboť
my
tady
devátou
bohu
splnili
tvoří
normálně
to
tento
a
věčnost
mě
k
nemodlíme
milán
je
toho
moji
roztažené
nikdo
veřejně
nepovažoval
za
toho
že
viděli
že
ramanudža
to
tam
není
ten
kdo
vedle
ní
režii
odnoží
totální
nehleděl
lépe
těla
s
avataři
se
že
věří
pána
je
to
to
nepřeháním
bylo
vodejdete
či
jemné
i
že
je
to
ní
do
je
utrpením
jen
nikdy
opaky
nemohl
za
dává
tak
ho
že
jedině
kde
se
ho
spojení
na
tom
dělal
nevynesly
a
se
zákon
neradostně
mnou
také
necizoloží
aby
novostí
a
věčnou
ale
alainem
že
tato
víra
jako
živoě
vydobývá
lotově
toho
na
co
by
mazala
až
by
se
i
o
nápadně
ve
věčné
začala
malé
a
to
by
byl
nic
by
tam
a
divím
bylo
na
jak
na
práva
na
tom
mi
neprávem
že
ho
vlak
radě
naznačen
se
bez
toho
tedy
o
to
nebyla
škodě
toto
celé
dění
to
napodoboval
kolem
tesaře
jde
nesmrtelná
jedenáctiletá
a
rázem
trpí
toť
také
čili
tak
zoufale
oleje
lahodí
proloženě
a
také
mu
dostaví
o
to
nerozetne
příště
zaměňováno
od
nevložili
toho
toho
vychovat
odvoláme
abela
neživá
tepotem
vzestupem
jen
moc
že
protože
nebo
na
traktát
jak
jsem
to
říkal
a
ona
pásmu
vysoce
toto
patnáctá
vyčkat
výhodě
mohu
vynadáno
nejaké
ho
jeho
tam
se
vymenoval
a
planet
pro
každý
z
zvěstování
to
tolerovat
dělej
nového
onu
nějaké
my
je
nehmotné
li
v
tom
těle
jak
se
věnovala
věnoval
jen
ono
a
hledá
vypovídá
o
ne
to
věděl
oželet
byl
pozván
i
budeme
když
tady
cítím
to
není
sebeobraně
to
totožní
ale
v
tedy
je
a
že
nyní
radioaktivita
ale
všechno
mně
proběhlo
jiné
ježíš
dohromady
a
silami
a
to
i
aby
to
na
není
ani
v
vlastníkem
já
všemi
se
starat
věky
vodnáře
e
zažívají
milované
dostávat
se
než
té
těch
neměl
nebudu
těch
labyrintem
nebo
tady
vědění
věnovali
vlastnictví
a
víme
li
denodenním
nese
nevýhody
omílají
to
tak
traktát
to
by
se
dobro
mohlo
se
o
ni
modlit
a
třeba
že
tedy
jeho
pán
jim
podle
toho
jedná
o
něž
promrhaná
takže
oni
se
rodí
lákání
uvedené
diviná
je
citovat
ceníme
jako
víra
tak
to
je
to
tak
zásoby
takle
ježíš
nebrat
mentalita
a
dělal
tedy
totální
tazatele
že
kromě
individualitu
to
vývody
čase
tato
zapomíná
tedy
jako
ale
to
věděli
oč
nevede
to
nemá
a
dosáhla
v
je
v
radovánek
to
plnění
to
věci
počínáme
tato
že
že
čte
a
věčné
tak
odvrácení
to
indové
divit
každá
nová
naděje
nebo
své
hlavními
mohli
taky
říct
že
proto
já
není
celá
je
vlastně
oží
protože
dejme
tomu
dyž
my
si
myslíme
o
téhleté
skutečnosti
kterou
tady
zažíváme
je
to
jediná
pravda
tak
je
to
je
ale
skutečnost
to
přesto
je
tak
takového
druhu
je
to
les
rozumíte
že
toto
je
jenom
část
řečno
sti
a
my
to
vydáváme
za
celek
a
já
bych
nerad
tak
by
se
s
toto
považovali
za
celistvý
výklad
o
se
snaží
všemožně
o
to
aby
za
dané
situace
to
bylo
co
nekompletní
ale
chybí
při
tom
ještě
jeden
článek
velice
tý
abych
vám
ukázal
že
to
že
ty
jednotlivé
součásti
všechny
kterýjsem
tady
předváděl
spolu
vzájemně
souvisí
a
tak
úzce
že
tvoří
jeden
celek
já
bych
měl
aspoň
váš
ještě
promluvit
o
jedné
složce
ještě
bych
ji
měl
jako
vytknout
zvládal
taky
souvisíme
s
tím
a
nemělo
by
se
také
školsky
brát
zlá
a
to
jsou
události
které
o
první
čemu
protože
právě
historické
pojetí
ježíše
to
je
to
co
obyčejně
mezi
ním
a
námi
stojí
nejvíce
co
nás
od
něho
nejvíce
vzdaluje
už
proto
že
je
to
neuvěřitelné
všechno
co
se
tam
dělo
a
za
druhé
že
to
není
celá
podstata
je
cize
to
jenom
jedna
noha
součástí
který
jsem
tady
jmenoval
všechny
ty
události
okolo
ježíše
to
je
jak
sme
si
řekli
úkol
který
ve
věčnosti
už
byl
dán
a
je
dán
přelití
do
určitého
času
a
prostoru
určité
době
který
se
provádějící
a
ale
protože
ježíš
dříve
než
se
to
stalo
už
je
bychom
řekli
byl
ne
a
on
říkal
dívám
byl
já
jsem
protože
už
je
tak
ty
věci
už
historicky
jež
probíhaly
promiňte
mi
že
to
tak
řeknu
čínsky
tak
už
taky
dávno
před
tím
pro
byli
míníte
mně
to
takže
dejme
tomu
mojžíš
mohl
býti
skrze
smrt
še
krista
to
se
dávno
před
tím
než
k
té
smrti
indii
ježíš
kristus
mohl
při
jedné
příležitosti
říci
petrovi
od
tu
ode
mně
satane
přestože
před
tím
bylo
řečeno
když
ho
satan
ježíšem
marně
pokoušel
na
poušti
že
už
od
něho
odstoupil
na
věky
tak
mohl
mohl
zrovna
tak
oslovit
svatého
petra
že
tam
nešlo
o
satana
jako
takového
nýbrž
o
satanskou
vlastnost
každé
lidské
vlastnosti
protože
lidská
vlastnost
má
povahu
oddělenosti
vede
člověka
k
pocitu
oddělenosti
já
jsem
takový
a
takový
tím
se
té
nejlepší
prostředek
jak
jeden
oddělit
od
druhýho
ne
a
naší
osobě
řeknu
takový
já
nejsem
abych
tohleto
tělo
tak
to
je
satan
ství
tohleto
pravým
slova
smyslu
že
já
s
tím
odděluje
od
druhého
kdybych
by
zůstalo
při
těch
lidských
vlastnostech
tak
opravdu
to
je
vláda
satanova
protože
ten
rozděli
rozděluje
aby
moh
kralovat
kdežto
můžou
je
aby
moh
kralovat
rozumíte
ten
ten
podstatný
rozdíl
ne
čili
kdo
rozděluje
to
je
proti
mu
to
je
satan
a
do
spojujete
bůh
to
co
to
mohl
bych
tosim
bych
chtěl
říct
ještě
o
tom
jak
je
to
s
tou
jedinou
vlastností
která
vede
k
bohu
tam
se
říká
na
jedné
straně
pan
eš
potřeboval
aspoň
vana
vlastnosti
jako
základních
ukázat
že
je
nutně
zapotřebí
k
tomu
aby
mohl
splnit
spojí
svůj
úkol
člověk
také
není
nadán
jenom
jednou
vlastností
ale
většina
bytostí
nebo
spojení
některé
vyhraněné
osobnosti
ne
v
útlém
mládí
ale
později
mají
takovou
nějakou
vedoucí
vlastností
a
každá
duchovní
cesta
má
mít
povahu
velkorysosti
a
velkodušnosti
čili
když
já
du
do
věčnosti
nějakou
nepatrnou
svoji
vlastností
která
nemá
v
mém
životě
velký
dosah
a
ničemu
zásadnímu
mou
životě
ním
ně
nevede
neuchopuje
tak
já
touto
cestou
nemohu
projít
když
já
ale
základní
svoji
vlastnost
zapře
této
cesty
pokud
ji
jako
komoře
j
mě
tak
on
na
mě
zaručeně
pomůže
abych
se
dostal
na
nejzazší
konec
královská
vlastností
člověka
dovést
znamená
až
ke
kříži
vysoko
že
ano
když
ovšem
beru
z
rukou
božích
jak
je
tady
řečeno
ne
nesmí
prožitou
vlastní
potom
konec
a
tak
já
myslím
že
je
tam
krásným
ukázáno
že
třebas
kdyby
někdo
měl
takovou
víru
jako
měl
třebas
svatý
petr
něj
že
ježíš
sta
ale
ona
to
už
ho
nebyla
ta
víra
ke
kterému
nejvíc
nikam
hlavně
li
dobrou
vůli
mu
sloužit
že
to
je
člověk
vůle
a
je
zajímavý
že
on
kolikrát
více
ve
víře
jako
váhal
petr
ale
vůli
měl
dobrou
vůli
měl
vždycky
dobro
a
je
to
vidět
na
celém
tom
dědictví
té
církve
ho
to
tam
v
té
víře
šel
jak
se
klape
a
všelijaký
rozpory
jsou
tam
loučí
ale
vůle
je
tady
dobrá
a
nakonec
ta
dobrá
vůle
vítězí
takže
tady
se
ukazuje
že
pán
ježíš
dal
i
otěže
té
budoucí
cirkusu
vůle
a
my
si
tady
se
si
proto
taky
troufali
i
tam
vysvětlování
vysvětlovat
víko
prvořadě
vůlí
ne
jako
manipulace
s
vůlí
to
jsem
byl
na
mysli
právě
tohleto
o
se
může
na
přerodném
jinému
samozřejmě
při
tom
výkladu
ale
těžko
by
se
našla
vlastnost
významnější
z
vůle
protože
my
z
ní
přeci
jenom
můžeme
daleko
svobodněji
pracovat
než
například
zvíře
nemůže
dovolit
kdežto
člověk
je
už
vybaven
takovým
druhem
vůle
že
může
svobodně
poměrně
svobodně
slibovat
až
do
těch
obrovský
čili
když
zná
ty
čtyři
váze
napřed
třebas
a
za
před
zapřahne
do
té
cesty
k
bohu
v
první
fázi
jsme
si
říkali
že
chce
jít
své
vůle
potom
už
pochopí
že
musí
a
potom
když
už
v
tom
vyspěje
takže
už
tu
vůli
že
svůj
s
vůlí
boží
vlastně
nakonec
se
odhodlává
dát
se
synovství
božího
znamená
i
to
z
toho
vyplývá
že
nebude
znát
vůli
boží
že
nebude
s
ní
spojen
tak
když
se
zdá
toho
ství
on
se
vlastním
na
kříž
vzdává
synovství
že
je
to
největší
ta
její
oběť
kterou
člověk
může
se
konečně
stane
tím
synem
vědomí
se
chopí
dává
to
už
potom
není
synem
on
je
roven
otci
a
do
té
doby
je
dnešní
než
otec
a
to
je
to
o
to
o
sobě
řekl
mente
na
tohleto
já
si
nevymýšlím
to
tam
všechno
v
něm
je
pak
už
bychom
ho
a
těžko
mohl
ve
vadném
čiho
jestli
to
dneska
nějaký
a
do
to
dovolí
říct
že
on
je
menší
tak
nebo
jestli
to
že
která
církve
dokonce
myslí
na
to
lidská
ani
která
jiná
přitom
myslí
že
je
menší
neboť
on
to
oslavenou
prohlásit
tak
zapomněl