Karel Makoň: kotouc-U-Zdiar-a (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

Bych chtěl dneska pokračovat v tom, co jsme si včera začli říkat, a to o posledně, pro- prostřední části vývojové, kterou svatá Terezie z Avily například prožívala tím způsobem, že to byla série extazí. Svatá Terezie z Avily, série extazí. A dobře v tom svém Hradu nitra říká, že je to sice jeden z nejvyšších stupňů modlitby, jeden z nejvyšších, nejvyšší, nejvyšších stupňů mystické modlitby, ale že tato série není konečnou fází vývojovou, a to udělala veliký objev pro křesťanskou mystiku, všichni si mysleli, že extaze je to nejvyšší, nýbrž že je to prostřední fáze, a jiní potom doplnili její učení, ona se právě stala učitelkou Církve, v nové době, asi před několika lety pronášena protože udělala mnoho přichytí objevu na poprvně mystiku pojala co ty tak jaký pojímáme deskám moderní pojetí mystiky a řekla potom že tyto tato série těch extazí musí končit protože se vyrovnávají hladím zevního a vnitřního života to znamená že se dosáhne takové úrovně zevního života že život se stává tou mystickou modlitbou to znamená že všechno co v životě probíhá spojuje člověka s bohem a jakmile se to stane tak není třeba extazí to je přežitek samozřejmě jiný doplnili v tom smyslu protože ne všichni byli karmelitáni dávno před tím například bytí věděli že extaze se obejít to je to je tedy systém myšlení který a no mnohé řád ještě vůbec nepřijímají za správný nechají to ten názor na ty těm bere dychtil nemůže chtít existují takové proti názory které se nějak neoději kam se to zapisuje ale to je řád tyto nechává pro sebe právě pro jsem měl že jsem měl možnost těmi řády dohovořit tak jsem zjistil že kdyby se by byl člověk v počtu a jednoho proti druhému tak že by se byl taky poprat ne a především největší rozdíly mezi jezuity a mezi dominikáni tam je kyticí takový při propastný rozdíl v nazírání na ty na tu nadstavbu že když tady vykládám nějak na stavbu a měl bych tady u sebe různí třídí hodně zasvěcené lidi kdyby celou tu nadstavbu z vlády aspoň do letce tak byste zírali jak by každý mluvil jinak o tom a vně by se mezi sebou neshodli jak se mi poctivé postop a se zvlášť nechce neměl možnost si je do dostat dohromady nikdy se mi taky dostal dohromady nebude jsem tak mocen přeci jenom to se dostaví prováděl a voni mně říkali na dohromady ten zavát není protože právě pro každého je vlastní cesta tiché udělala že pochytila tyhlety proudy vážně myslících lidí a vášně lících o dokonalost tím způsobem že jim dovolil a se víje posle to normálně by vedlo a jako to noví padá vedlo k založení nové církve takže dejme tomu takový řád sám o sobě je církev církvi to si musíme přiznat a taky mají svého nazíraného opat a ten úplně funkci biskupa jako tamten na světskými občanky tak jsem opatství váš trní ky a kdybyste poslouchali opata jak ten mluví jak ten si představuje vedení duší jak si představuje vědení učí třeba biskup nebo civilu abyste viděli že mají úplně různé názory na to totiž v tom smyslu že něco jiného se hodí pro klášterní a něco jiného se hodí pak samozřejmě ten by sku hájí zisky názor protože je to jeho úkolem že světský člověk se může dostat do stejných vyšle jako ten klášter očití okolností dokonce ten světský člověk kdyby to bral jako my veliké přednosti před tím klášter nikam protože může dokonale rozvinout světský život a této dokonale rozvinutosti se skvěle přistupuje k vyšším stavu mysticky ježto není li rozvinu tento světský že jsme si říkali tak potom to neblahé následky na těch vyšších stupních pro tu obrovskou nerovnováhu mezi vnitřním a zevním životem a proto že on tím svým zevním životem nedosáhl toho vrcholu ze kterého se přechází z jedné úrovně na druhou ne se musí dělat o čili řek bych u takového mystika který žije klášterním životem není podiv nemůžeme se podivovat že upadá často do extází ano případ také mladí lidé kteří vstupují do těchto stavu nebo do s do chtějí dosáhnou dokonalosti nebo spojení s bohem jak chcete to mu říkat tak ty se neobejdou bez série tady vy jste třebas svatá kateřina sienská která upadla do se je extazí ovívat let protože byla mocná dál to se tam ještě neměl dozní život co jsem musel táta pořád se na skákat totéž patra o kateřina janovská gertrudy omezila a takovým o všech těch svatý který pro přešli na to na tu dokonalost a není nespouští rozvinutý život tak teď bych postupně ještě bych něco řekl tak tam u toho ježíše krista i jasně vyznačená me byt tady končí cesta do třiceti let najednou takový obrovský kvalitativní skok že přes ten jordán a další skok přes tu smrt na kříži takhle to samozřejmě neprobíhá tam je to znázorněno řek bych školsky ne abychom věděli kam ten kvalitativní skok vede nesmíme si myslet že je to takhle musí u nás dopadat i když to ve skutečnosti tak dopadá konec konců jenomže průběh to jiný my se my dorůstáme postupně do toho jordánu my toho jordánu si bereme určité výsledky pro svůj život určitou výši nabýváme zkratka my se dostáváme kupředu nikoliv okem obecně se takhle říct nýbrž krouživý ohýbej toto tento názor za stávají třebas františkáni od a myslím že velice správně říkal mně stávat ten názor jako by se to musí skokem přejít přes který jordán to by asi do vydržel si ta pravdu a tak se do krouživý pohyb že totiž my ústavě se obrušuje ne v tom životě a ustavičně nabýváme zkušeností jak zevním životě tak ve vnitřním životě nic méně nedá se vynechaná se vynechat e při tom kroužíme pohybu je mít dy říkali určitý druh soudu ten soud samo sebou ježíš kristus to nazval jsou den je to velice případně nazváno ale my si to vysvětlíme detailně tady me tomu takový jeden jsou probíhal když panna maria nebo svatýho se se chystali soužit jenom ježíše nebo žít jenom pro to odsoudili svůj předcházející život ne jako ničem ale jako nepatřičný v tomu stupni ve kterém sloužili ježíši kdyby si byli chtěli ponechat to ten mizí sob života nebyli by mohli sloužit ježíši nebyli by mohli ho dostat k jordánu nebyl mohl přispět svým podílem který byl absolutně nutný k tomu aby se do toho a na dostal jiných podíl byl nutný protože on jim byl poddán to on potřebuje ten člověk čím dál jde ti víc potřebuje víc a víc lidí nakonec potřebuje veškerenstvo začátku si může celkem sám se ale čím dál tím potřebuje víc společenství lidí společenství duší a nakonec opravdu si na ni představit že by to vůbec jinak šlo takže toto rozhodnutí udělat tečku za tím minulým životem to sme to to to se vyjádřit i s soud jsem usoudil že ten minulý život přestane a životem novým jak vám známo bible když člověk dělá takový to soud dělá to posvěcení božího většinou i když si to sám neuvědomuje tak při tomto posvěcením boží mu přichází na pomoc že ti kdyby nebylo tamto zvěstování panny marie ne a to všechno ostatní tak vona by to byla ve nedošla a také u nás jestliže děláme taková rozhodnutí třebas celý život říct tak ne tak jako předtím a křikem a takovému cíli to řeknu to obecně tak k tomu vždycky potřebuje nějaké posvěcení že jsem to také pomysli chápala proto jsem přišel na to generální zpovědí a prosí se chtěl mít posvěcení proto ne myslím že to je správné nemusí to být zavedení do toho vono to nevěří nebo to proti srsti ale protože dejme tomu určitý způsob po osvětlili bylo v tom že sem se najednou dověděl něco jsem před tím neviděl a to si to mně bylo velice posvátný ale to se dělo na vnitřní úrovni ježto tohleto se doplnilo vnějška a ta není spojen s to jsem někomu říkal ne a někdo byl tady prostředníkem přitom podávání toho těla páně a tak dále vám řeknu to je toto prostřednictví třebas byl to nějaký prostředek nikoliv lidský třebas to byla modlitba to je velice důležitá záležitost protože bez toho se neobejde žádný krok potom když se obejde tak musí se to dodatečně doplní tam více spět kráčet k tomu bodu kde se to vynechalo a musí se to znovu nahradit mějme tomu kdybych si sedl nohám otcem a ona mně přenesl nějakou duchovní sílu tak mi to nic nepomůže k tomu vlastnímu mému vývojovému stupni za často promrháme to transponoval do organismu který nebyl téhož ražení asi jako když se trans a tu jsem se o to obyčejně dlouho nevydrží a tím že ano protože to to s panoval do jiné koně a ta třebas nepřímé úplně utkání novou do sebe narostl to tak dál že spojí se to takže ono se to nikdy nespojí tak aby člověk nemusel znovu bytí se dnou tomu mistrovi a znovu přejmout sílu nebo aby nemusel si to sám na sobě dosáhnout toho ten mistr naučil pro jsem se přesvědčil sám na sebe dokud se sem takový něco na žil od toho mistra pak sice devět let si to vše a že i koncentráku sám na se vlastní těle a řek bych tak zvanými vlastní totéž století tak řekl jsem mluvil s zaží osodu který je na hranicích mezi normálním takzvaným životem a mezi cestou po narození nebo před těsně před narození to je celá fáze to na brumova narození to je to těhotenství a cestování panny marie to všechno jeden jedna oblast ne co je na rozhraní tak tam čím dokonaleji provedeme soud tím je a za asistence řek bych boží tím je větší naděje že ta druhá fáze bude probíhat čistším způsobem dokonalejším způsobem rychlejším a nebudou tam takové škraloupy které by nám vadily které bychom o tom těžce odstraňovali vyšších fází protože bychom měli určité skrupule u který bychom těžko vyvarovali a samozřejmě že na rozhraní mezi křtem v jordánu a tím předcházejícím obdobím kdy ježíš musel být v tom co je jeho otce a být poddán svému okolí tam je jsou daleko z vyššího rázu tam totiž co on musel udělá že on musel si způsobem odsoudit ježíš z vlastní iniciativy celý ten způsob že musím být v tom a mám být poddán a musí za tím udělat tečku protože pak to existoval a dobře známou kde matka nebo se mi bratři a taky neexistoval to že musím být v tom protože pak byl spojen s vůlí otcovou kdyby neudělal tečku za tím musím být v tom by tam svou vůlí pořád ji dál tak to vlastní vůlí přes tuhletu hranici nejde o se pořád plácá na úrovni to nám velice dobře tímhletím způsobem vysvětlil a nemohl by ale ani o prodat na to vás upozorňuju a znám mohli hlavně podle weinfurter si myslí že mohou chtící na se snaží jakkoliv exist nemohu mít za zlý ne tak oni nemohou a ale ještě by to že mají velikou milost dycky dostanu do nějak dohromady někým kdo tomu rozumí že že třeba udělat co dobrovolně podstoupit soud nad tím způsobem který je mi řek bych svatý že chci být přeci v tom co je mého otce tak se na to špatného když se všemi prostředky snažím že ta jeden tady ten soud pro tebe velice těžký protože to ti to bude se dělat chtít být ti vloží a to ti sedí esra a potom se budeš muset tohoto způsobu myšlení a tohoto způsobu jednání zdát čili myslím že při takovém soudu vy člověk sám se sebou vůbec nestačil a není divu že si tedy ježíš vzal na pomoc jana křtitele který byl obecně znám jako muž svatý a jemu se svěřil při přestavbě svého způsobu hodnocení to je zase výměna světel na hodnocení na o vůbec že ho co se před tím se do toho arsenálu prostředku že aby mohlo svítit světlo z jiné strany to znamená přímo z vůle boží tak k tomu je třeba víme na prostředků taky o to se a se ti tomuto soudu vrátím rozhraní do tohoto stupňoval v mase u toho soudu tak probodlo tom dalším soudu kterému bychom mohli právem říkat poslední to je soud který prodělával ježíš kristus na kříži kde bylo jasně vidět že se udě odděluje dobré od zlého to tedy se obrátil a teplejší neobrátil ne jeden na levici jeden po pravici úplně ho tam takhle symbolicky znázorněno pochopi že ten obraz který tam dal jako že se všechno soudí platí o každém z nás zvlášť individuální že tedy je také individuální co i když přitom je strašně moc lidí tam při tom nebo v strašně moc podmínek které se musí splnit nebo prvků které při tom přihrávají prostředků kterých je při tom nutno použít jenom si představte při tom druhém soudu existoval svatý jan křtitel a co tam teď figuruje lidí při tom posledním soudu ježíšově na kříži vite a vy jste mi to kdyby někdo z nich chyběla tak a tak to nemohlo proběhnout ne by ta čili poskytlo nebo nějaký ten kaifáš nebo kdyby tam chyběly ty co tam přikázal na kříž nebo co po něm plivali nebo ti co mu pomáhali skříň to je všechno bezvadně rozepsán poslední soud bezvadně protože on to ježíš se jedním jednou větou řekl třebas jednou ne ale pak nám to rozpracoval detailně protože ono to nejde skokem nýbrž ono je to spirálovitě a i když ta fáze toho utrpení nemá trvat dlouho nějak se k člověk dopracovává ne tak zase o tom se nebudu mluvit detailně tak jak protože to o tom mluvil v usa tého jana a na mnohých jiných místech ačkoliv ne tímto způsobem tak ve spojitosti s tím ostatním to mluvím po prvně s vámi o to to to jsem si zrazoval na to na tu cestu vědomí protože tady fakticky de ocestu vědomí musím se vědomí s vědomím patřit něčemu jinému do jordánu musim patřit své vůli eště vlastní potom vůli otcově a pak se musím vzdát tomuto vedení vůle boží to je velice pracná trapná záležito že ano že se tak dokonale vedl jít jak se neradi apoštolové nebo učedníci páně loučili ježíšem kristem proč nás chceš opustit když přeci volají bylo tak dobře a si myslím že tomu ježíši tak co scházelo dokud ho otec vedl že ježíš kristus dobře věděl že musí opustit tuto vůli otcovu a on sebou opustit vůli otcovu vzdát se jako se vzdal třebas to řikat života do toho jordánu to obdobné li jako ta pavel před toto a to zkrátil život tak to je dostupné víte to je to je velice ono všemu porozumět všeho analogické vite to jednoduchý k tak že tohleto vzdání musí být absolutně dobrovolné se to nemůže být vynucené že že tady se opravdu ve aby člověk poslední tah udělal svou vlastní vůlí ta tam funguje ještě to znamená dobrovolně do toho vstoupil aby žádným přinucením se nedostal na kříž žádným přinucením nikoho se dostane když s přeci říkal jasně těm svým žákům v zahradě o tom o tom sbírali ti vojáci ne když ho za li do vězení tak je to za li copak si myslíte že bych nemohl zavolat pud anděl přišel na tom ne žito dobrovolně postupoval upozorňuju vás že vy ho musíte následovat této fázi dobrovolně je ovšem hrozný soud který sami nad co nad sebou vykonáváte kdyby to bylo jenom on to tam ježíš kristus nemohl takhle znázornit to se nedá vůbec nějakým je znázornit aby byl řek a von s tím souvisí také spasitelská úloha teprve voni z toho jeho žáci museli vidět by dedukovat z jeho několika málo poznáme že von třebas řekl teď celkem málo dělám pro a to říkám vlastními slovy ale potom budu povýšen to znamená do stavu se na kříž potáhnu všechny to znamená on měl sice před tím spojení se všemi bytostmi ale nebylo tak dokonale jako když prošel tímto posledním soudem to spojení se potom zdokonalí do míry že může kohokoliv tahnout dneska a jakémkoliv v čase a že on může být osobním mým původcem od chvíle na každém mém kroku na to vás upozorňuju kdežto před tím byl pomoci jenom v toho to například při čela chci být zbaven třebas le po nebo tak něco toho se všímal a jiný z toho nic neměl a víte jak málo z toho měli poměrně ti ho učedníci protože většina z nich on nevěřila na konec a ukázala se být velice chabá a kdežto potom ne ti co vydrželi těch jedenáct tak ani jeden z nich chabý ne byl potom byli ještě do seslání ducha svatého ale jakmile ten zůstati ani sestoupil tak všichni dobrovolně postupovali jsou třebas smrti to prostě nebylo jsem zatím provedl jednu takovou škálu soud o bych chtěl tady přestala bych se řeší je si tomu dobře rozumíte teď vám všechny ostatní vy kromě soudu který jsem říkal teď vám všechny ostatní prvky které hrály roli při tom vzestupu z lidství do božství u ježíše již tedy nám znázorňoval cestu teď vám je všechny rozdělí podle toho jak sou tám nazvány podle názvů tří tam měl svoje méno panna maria svatý josef ne jidáš mějme ovšem něco rozlišovat podle názvů a podle tohoto dělení je v podstatě věc svého duchovního založen nebo řek bych nejlepším případě školského podání ze kterého si musí ten žák potom umět do vyššího způsobu nazírání a bych to řekl promiňte měl jsem matematický kdyby se člověk těl naučit vyšší matematice ne a neovládal by celek elementární matematiky tady mu tam vždycky v vyšší něco chyby pokud kdo musí ovšem rozumět ne a to na přil nazaretský s to nechtěl nic je to tak čili musí mít to předešlé bez mezer jako celek zvládnuto a ne po částkách jenom by to bylo nesouvislé jednu z druhým aby on bděl dříve když následuj věděl že on mi sečítám třebas podvědomě to je jedno a aby se to násobení a sečítání lítání to aplikovanou na dělení a umocňování a od musí o ni a tak to šlo pořádal že na tu vyšší matiku a tadyhle taky do na tak zažívá býka budu mluvit o jednotlivých složkách tak pozvat mi to promiňte myslím že to přesto svůj účel pro že to tak nedokonale protože to takhle rozkouskuje protože my přeci takhle vidíme před sebou se letět rozkouskovaný ale upozorňuju vás hned napřed na to ježíš kristus takhle svět od jordánu neviděl do jordánu ho viděl rozkouskovaný ale o život dáno viděl jako jednotu že a jenom věděl že ta jednota není toho druhu že by si byli všichni rovni v tom poznání ale všichni jsou rovni v možnostech ano aspoň že živý bytosti lidských takže v něho nebylo ona lidského který by neměl stejná práva jako kterýkoliv jiný třebas ctnostný člověk měl stejné planě ko ten vrcholný říční stejně čím tohleto svém myslím ve své tradici křesťanské dobře nerozuměli tomu to je tak řízně zavalením roku se se upravoval je to by byl sérií tedy netroufal tohleto měl pro ty nejlaskavější slova a myslím že plným právem protože takový hříšník více miluje tomu dohodu dobu odpustil než ten kdo o bylo eště nemálo a za to naděje tady vždycky stává takže my například dejme tomu když mluvíme v ekonomice o prodej tak my se všímáme zákazník i tak zvaných potencionální potenciální a to znamená li ještě dneska od nás nic koupí ale budoucnosti možná budou nakupovat a nebylo by správné si nevší a nebylo by správné tyto věci svýma předtím kteří ve nemají zatím neska naději ale budu ti budou mít to pochopit a podle toho se zařídit proto ježíš kristus například kázal v této doby a tam chci začít i pro lidi kteří neměli zatím naději se dostat na úroveň třebas v těch jeho žáků a oním to říkal v obrazech ne kterým oni nerozuměli ale dělalo jim to moc dobře že to poslouchají moc to byl pro klepy nebo takového něco nehezký povídání ne a on to dělal dobře viny důvodů než že to byly hezké klepy ale i že se to říkal ježíš kristus jinými slovy řečeno a on dokázal při řeči přestože nemohl způsobit aby tomu porozuměli dokázal propojit vůli otcovu do nich ta asana nich mocně pracovat neboť bůh si nepřeje nic víc než abychom byli s ním spojeni než kdyby byli zůstali oddělenými bytostmi jako byl před tím on částečně je napojil na tu vůli otcovu říkám do určité míry jak byly únosný kdyby byl na pojedění měrou tak by mu tam byli umírali nebo takového něco o nemohl příliš mnoho ale jinak by byl nekázal jak by to bylo proradné že co tam dělal protože apoštolům řekl vám je dáno porozuměti a tam i ty nemají uši k slyšení a ti nemají oči k vidění ne tak to stojí neudělal vůbec si prožitek za z těchto důvodů který vám tady říkal ještě důvod eště víc ale na tom nezáleží jsem jeho kázání pro dbám teďka před jak tomu rozumět předu další prvek ano že to není čeho takhle rozděl třeba třeba zázraky jak a prožíval zázraky to je pro po propojování lidské vůle daleko dokonalejším způsobem než přikázání to řeknu najde duchem případu kdy přímo ježíš kristus nelidský ale i přímo nám ukázal podle to jak se choval jak to vlastně dělá že třeba když tam někdo přišel ježíš musel na donu a byl slepý tak on mu přišel a zeptal se ho co chceš věděl to dobře tím propojil vůli svou nebo chopil se vůle toho člověka která byla která vlastně představovala soustředění všech životní schopností a všech možností toho člověka do toho volního projevu i te a když se to podaří takhle jedním výkřikem nebo jedním projevem jakéhokoliv duhu propojenou lidskou bytost a chopit se a od nestávali otcovy tak se stane zázrak kdyby ten člověk potom moc netoužil aby byl uzdraven a se se za začne stát on potřeboval k tomu propojení celé jeho bytosti na vůli otcovu že ono to z vlastní vůle ježíš nedělal otcovy ano a v vůli otcově je obsaženo obsaženy jakýkoliv zázrak rozumíte on si mohl dovolit udělat jakýkoliv zázrak kdekoliv kde byla splněna tahleta podmínka propojení bytosti na kterou chtěl dělat na které chtěli otázkami letem a co pak takový případ že třeba žena matka kácí synem ne který zemřel a on toho s jejího syna tříští mrtvých jaké tady bylo propojení tady bylo propojení které nám míní na první plod patrné totiž ta matka opravdu žilo kála a srdcervoucně lkala tak do toho pláče vkládal celou svoji bytost to propojení tady existoval ale protože nejsme jeden ode fakticky oddělen a proto dělal li to musí vy propojení existovalo na rozumíte je to velice jasný dále by vám možná nešlo porozumět jinému druhu zázraku na nikom udělat jiný zázrak než jakých ce nemůže se nemůže například ovšem my osobně bychom to dokázali nebo jeho žáci ježíše vy to nedokázal že by to dokázal například si myslím že třeba to stejně měl hned po klást otázku jak do bot opuštění nic ne to je ten zázrak největší když tam byl ten chromý na mysli že byl chromý tak a byl při tom jiní lidé o mu říkal odpouštějí se tobě hříchy a oni řekli ale ta se mu to pěkně řiká a kdo to pozná a že se mu ty hříchy opustili to nepoznáváme to se může jenom tak říkat a on říkal abyste si nemysleli že odpuštění hříchů je co menšího to je něco většího než uzdravení tak ho taky mimochodem uzdravím a taky ho uzdravil na ustat jenom mimochodem i a to tuhleta vého přívěšek kotníky a ve skutečnosti kdybychom chtěli tady navodit zázrak poznání duchovního tak musíme umět navozovat zázrak odpuštění všich protože přes odpuštění hříchů bez toho soudu o které jsme tady říkali na člověkem není možno přejít do věcí a teď je otázka jestli by si člověk mohl vůbec dovolit opustit někomu hříchy sám z vlastní iniciativy totiž posvěcení proto abych mohl odpouštět hříchy mohu mít dvojího druhu jeden druh je dokonalého posvěcení jako měl ježíš kristus že byl spojen s vůlí otcovou také věděl komu tisíc jako mu ne a povýšil potom do toho stavu i své žáky své apoštoly cokoliv rozvážete na zevní vyznačeno nevjeli svážete na zemi bude svázáno i na nebi to znamená dají stejného práva že ano odpoutávat člověka třebas odříci anebo je nechávat spoutané že nikdy tedy nestalo že by musel dostat tady oním jako a nevím prosté se takhle dělá to je benevolence která se draze platí to se sice paní neuvědomuje jak draze platí tuhletu benevolenci to by nemělo dělat to ukazuje zbytečně hezkou tvář to není že milosrdenství boží je všeobecné že člověk musí prokázat jasně že činí opravil předsevzetí se polepšit a že to chce napravit jo třebaže se neoděné chtít nikdy se nemůže dít aby vrátil to co poškodil protože nemá vůbec prostředky k tomu že lidské to je správné ale co maximálně může udělat to se musí za pokání dát nedá poučená zdráva v hrůza to se mnou plně uká tedy jsem nikdy taky když se nějaké takové pokání dostal tohleto nedělal to obrodit nepovažoval za malicherné jak se to do tomu noha kněze byla ovšem i odpověď samozřejmě říkali my máme určitý přepisy nebo že ne mít považujeme taky ze malicherné ne ale tím z toho dělají něco co si tlí potom neváží když oni dali pokání v podobě dvakrát otčenáše vázat prosim vás řekne mi spravedlivě co to je kdežto ráno káni je neměnit nevrátit se napravit to je správné pokání ale komu se odpustí říc v pravém slova smyslu ten není schopen aspoň dočasně než o se třebas na třem dělal před jak to říká lidově ne tak se den tedy není schopen dělat hřích hnedhned může do toho spojení o život se změnil a posvěcení je dvojího druhu smím tady se stavěl že buď ten kdo opustí říct je spojen s vůlí otcovou a to byl ježíš kristus a nebo věří že posvěcení od otce nebo krista prostě od boha a musí tomu věřit a tito dva ovšem tohleto je vždycky otázka víry a záleží na síle víry a na tom všem ostatním a to je problematická ale ale existuje to tady bylo řečeno že by člověk měl vlastně tedy umět odpustit sám hříchy když se aby aby mu bylo odpuštěno ale jak dokazje správný názor ale jak dokáže dokonale odpustit hříchy a jak tedy je po to asi mu nejde a jak potom může chtít aby byl hřích opuštěni sám nedokáže odpustit upozorňuju vás že na tohleto ježíš kristus vůbec nemyslel když někomu odpustil hříchy tak tím je řečeno že tomu komu ono pustil hříchy že ten dotyčný patrně komu ty hříchy by opuštění že také opustil a dokonale protože nemůže se nikomu odpustit do pro nemůže se do neopustí o něm způsobil stav že on ten člověk sám opustil všechny hříchy a to byla součást toho opuští vo tom nepochybujte jak se to může dosáhnout totiž jsou druhým mystických modliteb a to jsou čím je modlitba mystičtí to znamená trpnější tím tento prvek o kterém budu mluvit v tom hraje větší roli jsou druhy modliteb mystických kde se ztrácí paměť a dokonale se ztrácí paměť protože a kdyby se dostati tak by ta modlitba neproběhla tak jak probíhat vůbec bych se člověk nedostal do těch výšin tam se dostane na příklad dejme tomu když se chci vědomě spojit s věčností s bohem a to z tak musím donu je ztratit lidskou patu víte vám řeknu co to je je pro tu chvíli toho spojení samozřejmě ti lezení s bohem je možná jenom za těch okolností že člověk přestane být člověkem že ano který lidské vlastnosti a začne být svým způsobem tou vůlí boží je si do míry spojen že v ničem neodporuje nic na nechce protože při vlastní a chápací sítí uchopit přivlastnit to všechno ruší toto spojení ano a za těch okolností nejsou vůbec žádné překážky a vy se s ním spojil s tou vůlí boží a aby z měl všechno to co ve vůli boží ne to co celové tak že odpuštění třebas hříšníkům nebo všemu domě křivdili je možné vlastně jenom mystické modlitbě a ježíš kristus odpouštěl všem odpustím pane neboť nevědí co činí i těm kteří ho tam vodě mučili protože zažíval tento druh vnitřního rozpoložení a soustavně ne třebas jako že dycky do toho musím dát přecházet ne to je vystav veliký stav ne dokonalosti ale u něho samozřejmě to tak nebylo ten to to byl trvale soustavně pocit tři roky teprve v okamžiku smrti důvodů jiných než který tady byla řeč to ztratil to spojení že no tak kdyby nenastalo to toto a tato se bych ztráta lidství eště vidí stát za paměti okamžiku s člověk spojuje s vůlí boží tak by nemohl s bohem spolupracovat c a to sebou to souvisí taky se opuštění hříchů protože v tom v chvíli když takhle obcuje s bohem jednak není v potu chvílí hříšný a neví vo hříšnících ne a každého byl ochoten považovat za za někoho že schopen se přes čechy hříchy dostat pánu bohu ty hříchy by neznamenal v očí takového člověka vůbec nic když by tady byla dobrá vůle se polepšit a kdyby ten člověk opravdu byl ochoten s tou vůlí se přenes do vůle boží a se dokonale podrobit jako to dokázal svým postojem ta maří magdalena nebo která onen kříž si nyní se všimneme dalšího prvku a to jest panny marie panna marie jak víte hraje zvláštní roli je to vlastně svým způsobem iniciátory všeho toho co se s ježíšem kristem stal neboť kdyby ona by vám nesvolila tak nic se nedá na pochod toho se potom dělo je zajímavý že se rozpoutává celý ten život ježíšův zde na zemi vlivem pouhého přivolení panny marie čili trpným stavem se přivolává činností mně se si to to je zásadní porozumění věci na tom trvám se si uvědomovali že začátek veškeré činnosti je trpný stav to bych mohl vylíčit i na celém vývoji vesmíru na celém vývoji tvorstva jak se trpně třebas chovají a které proti tomu jak se netrpí chová člověka a tak dále jak se to pět třebas chovají chemické látky podle toho jak nám o made stě posici dát líbit to co víme že odpovídáte zákonitosti že je sžité zákonitost třebas toho slučování tak vono se to povede stínem všechny ty okolnosti které ti ne čili to je absolutní trpnost a přitom z naší strany to byla činnost ale použili jsme se základní trpnosti které nosné každém aktivní dílu je základní trpnost obsažena a my si musíme uvědomit že jestli je li dovíme být vlastně činnými spolupracovníky božími tak musíme přestat trpný stav přejít a panna maria na správně poučuje o tom jak se to dělá a jakou ta trpnosti od začátku do konce tak vynechám všechny ty fáze které jsme si vysvětlili třebas s narozením páně to všechno vám úplně jasné a možná že vám jasné to jak udělala první zázrak tak je vidět že zase byla na počátku zázrak že to se zase rozpoutala celou tu seriálu ne ježíš tam říká v kani galilejské kdy ona zakročuje abyste zázraku dělal to mu takový místě do bychom nekonáme jestli je to na místě lite by zaručeně třebas nikdo z nás na zrakem nezačal a ježíši poznamenán tomu že nenastal ještě můj čas asi v tom smyslu a tíž k tomu máš se ti je potom a čili to potom to samosebou udělá protože ona to vlastně rozpoutá o trpnosti že ona neudělal ten zázrak lidé ale to mu dala tou trpností podnět na jim tam asi patrně řekla i to dělat nemohu ale tadyhle mám si na tento září tak by to asi slíbil čili byla přitom trpná voda podnět tímto druhem trpnosti a tady jsem na něm zisku a takovým způsobem jako že to to nosení ovšem v tom smyslu že se nevykonal zázrak tímhletím je to trpnost je k tomu co při do váš tomu vykonání toho zázraku ano totiž jak by chápeme trpnost si možná bude moci přes říci ten pojem trpnosti se s ještě nevěrni když můžeme věřit si několik takový stupni trpnosti je říkáme když jak správně křičícím síti říkají toto taky své stupně a tahle to je ten stupeň trpnosti nebyl ještě ten to topili prost ano také dejme tomu ten stupeň se prosti při tom narození páně že to početí nebyl ještě ten vrcholný stupeň trpnosti ten dohoní stupeň trpnosti panna maria ukázaná teprve podřízen když se vzdával toho svého syna bez hlesu to byl vrchol trpnosti a tohleto musíme umět mi zase řekneme při vnitřní modlitbě a samozřejmě když se panna maria a potom vzdala svého syna tak tou tou chvílí mu vlastně umožnila umřít si musíte dobře uvědomit proto se ta terezie lidí říká že do posledního dechu panna maria provázela že a že s šla na smrt to pošta a pod křížem a tak dále to je ono jakmile přestane jakmile je třebas věnována tomu janovi a ježíš kristus umřít by vůbec nesl umřít bez této trpné stránky věci to vám budiž jasno ale zůstalo ještě chvilinku u prostřední fáze a to znamená jak ona podnítil ježíše k tomu aby dělal zázrak měla jasné vědomí o tom že ježíš může ty zázraky dělat a že je na čase aby je dělá ježíš ježíš ukazuje svou řečí pocitové to tak ještě nemělo být ona totiž způsobuje něco čemu my říkáme a kalyána že ona je urychlovačem určitých procesu a pevnost je především urychlovačem procesu řekl jsem vám co by mi to dalo práce kdybych vy spekuloval odpovíte některé vaše dotaz ale jak jsem si značná všimli vůbec se nemusím rozmýšlet ne protože znám tohoto udivovat že to trpnosti a když ji znám taky použiju a tím se úžasně proces urychlí i když by pán ježíš na tom místě řekl sověti že po tom rozumíte samozřejmě byste řekli tak to je nějaké provinění ne kdyby panna maria ne nebyla to takhle popohnal tak smrti ježíšově to stalo nastal nastala později o tom není pochyby na tady to u trpnosti rozhodovala kdy co nastane tak to nost totiž zvláštní význam právě v oblasti času a prostoru že totiž ta panna maria také představuje transformátor který musí být vložen mezi bezčasovost a mezi časoprostor jinýho transformátoru u nás není než o na všechno předělávám věčnosti do časoprostor to je jejich a tak je samozřejmě opačně z časoprostoru převádí potom do věčnosti protože jak vám známo ježíš kristus na nebe vstoupil a ona byla na nebe vzata a to znamená schopnost být vzata na nebe znamená do bezčasovosti jako do časovosti to převádí z časovosti to převádí nazpátek do bezčasovosti víte tak to co máte ho by v strany v takový barva to myslím jsme ještě nevyvinul no ale ona takovou v akorát myslím že tím je velice přesně definována tamary čili obrovská fuceho která se nedá ničím jiným zastat a upozorňuju vás jenom ještě na jednu věc ne kousku této tak jak vám to dělá tady předvádím to není naše duše neseno podstata ten setrvá pro to tak jako taková jedna jediná a jenom proto že si je si přivlastnil a že mám na to do určité doby právo si to pan marii přivlastňo protože ona přeci převedla věčnost to části si taky do vlastnictví došlo toho co s tím souvisí ale po určité době si přivlastní a nes nesmím a nemohu je to zase rodička boží protože kdybych ustrnu na tomto přivlastňování panny marie tak bych nemoh vnitřně umřít jako kdyby si byl pán ježíš nechal panu marii pro sebe jako matku a neboť by vzdal svatým janu to myslím dočká jasný a den proces musí být tedy jakých podrobností jsme poučováni ježíš vyžívat a že není nemáme právo vynechat a tím je to písmeno a někde ska říká že toto je někdo vymyšleno když ono tam všechno takhle sedí že jo to není z myšleno to je to něco vypuštěno možný že se v co ztratilo ale nic nepřidal že učí tam všechny zázraky a všechny takhle sedí že se třebas hubit o všechno přesně vysvětlit ale že staví že se náznaky že si to všechno vedou vysvětlíme tak když jsou všechny předpoklady proto dneska ostatní století jsou dříve nebyli dneska jsou protože věda dělá tak velké pokroky že my máme právo držet krok protože jinak by celé náboženství muselo zkrachovat jelikož nemůže stavět dál na víře když všechno ostatní se staví na poznání musíme také stavět na poznání prosim vás to na vědomí a neříkejte se li vymožeností poznání tu jsem u další složky panny marie jejich další hlavních funkce poznávat umožňovat poznání protože když ona převádí věčnost do časovosti a času z věčnosti tak mohu po po této spojce poznávat věčné věci a správně hodnotit správně hodnotit věci časné pomocí ješt ono je tady takovým řek bych ukazatelem řádu hodnot nikdo by nemohl tak jasně ukazovat řád hodnot kdo vědomě nevychází z věčnosti a do věčnosti nehází je třeba z obou dvou stran bych uzavřený okruh aby mohl někdo všechno co je mezi tím správně hodnotit protože když něco vidím odděleně třebas jako časné a nic zase jako věčné tak nemohu ani správně tu věčnosti protože jsem se toho nedotkl a nikdy se do toho nevstoupil a nemohu ani to časné protože nevím jakou funkci to ten tomu věčnému a a to vede a jak to piva na tom na cestě do věčnosti bohu podceňovat třebas některý časný to dech některý události v času a prostoru a ten správné tak to je další funkce panny marie ještě aspoň o jedné z těch dvaceti pěti které znám vám řeknu a to je neznám všechny vyšší padesát ale cítích pětadvacet a to bych vás zbytečně stěžoval paměť že za tímto všechno kam do vaší paměti a tu je třeba tak školsky to brát z to základní základní čivo obývám základní čiho a to je správné další důležitou funkcí je láska správné on nás učí správnému pojetí lásky a kdo jiný by nás mohl učit pohnout pojetí a v klička to vám napadá ale jakým způsobem on nás učí od začátku do konce správnému pojetí lásky ona se nikdy ne zamiloval tolik do svého panenství aby nedokázala přes něj přejít do rodičky že ano aby se nedokázala se ho vzdát ne prospěch tím způsobem ve prospěch zrození ježíše krista božského čili my se musíme umět zpočátku zdát mnoho toho co považujeme sebe za dobrého a za nejlepšího co máme abychom mohli vůbec jít kupředu panna maria od doby nebyla před bytě považována za tou musely považovat za za ženu pro rodnou která za svobodna na dítě ne protože nemohli prát co takovýho všech dělo že ona tím dala pln tak bych tu svou pověst a neváhal při tom obětovat čili ona je správnou krokem míry oběti to je to je součást moudrosti kterou onom uděluje že totiž je nositelkou moudrosti jsem říkal a to vyplývá že je správnou kladl kou míry oběti protože víte největší zlo na této stěžovat na páší že přehání oběť a nebo ji neduhem nedoceňuje a nebo přikládá jiný význam než jaký on maria vždycky věděla jakou cenu oběť a jaká míra a jaký druh oběti se vložit věci to věděl o začátku když slívají krista to viděla na konci se ježíše vzdával a když začal dělat zázraky a tak dále to všecko je děl a když on prohlásil nemám matku nebude matka tak ona to přijala jako věc samozřejmou ne tak teď se a všem neřekl o láskyplné činnosti všechno aspoň bych chtěl ještě jednou větou nebo jednou myšlenkou to zas postihnout že vona totiž zřejmě měla nejblíže k tomu janovi který představoval vlastně cestu lásky to je tam vidět že ta spolupráce tady na druhé straně vymodlila si první zázrak na ježíši příhodným čase a dokonce na nepříhodné místě a kompromitujícím způsobem že protože byla s ztratím že on to ve své vznešenosti vydrží že dělá zázrak slastem bych tak řekl aby se mohl dávat to že si nakonec ve své moudrosti asi řekla nebo třebas to nějak říkat nebo se tam moudrosti deště veliká že ta radostí nemá být zbytečně alena si vzpomínám na přirovnání indické že považujou za jeden z nejtěžších hříchů maj jinou škálu hříchu než my stáli třebas víře které je zamilované to že jako je nejtěžší hřích říkají takže střelci se chová zcela jinak ověří je by třebas nastřádat je na který tam v netroufal protože to je těžký hřích u nich velice ský to a ona ji nechtěla kazit radost že těm kteří se měli rádi i těm společný a tlumí čili věřte mi to že ona je pravým takovým vysvětlovat čem toho co jinak jenom náznakově je bli poznamenáno třebas ježíš se tam praví nalomeného stébla nedolomí a to že bude hlavní znak jeho poslání na omezenostem nebo on na tomu dává bůh že on by domy kdyby nebylo panny marie myslím že panna marie asi přitom nebyla když ježíš kristus citu který nedával ovoce pokynul aby zahynul aby u tu ránu byl taky je zajímavý zázraku neklade mi prosím vás dneska otázku proč to stalo je mi jsem ochoten to plato ne nejde do tohoto když se mi to dal ti zázrak kdyby se mi to de tiento odpovědí a teďka ne na tu okolnost a tu spojit že teď ne převelkou bych to by to pověděl a tak ona je prostě milující takovým způsobem moudrým víte mít rád nemoudře to pochopit do ne pro člověka žádnou krásnější a samotnou láskou neboť my tady devátou bohu splnili tvoří normálně to tento a věčnost k nemodlíme milán je toho moji roztažené nikdo veřejně nepovažoval za toho že viděli že ramanudža to tam není ten kdo vedle režii odnoží totální nehleděl lépe těla s avataři se že věří pána je to to nepřeháním bylo vodejdete či jemné i že je to do je utrpením jen nikdy opaky nemohl za dává tak ho že jedině kde se ho spojení na tom dělal nevynesly a se zákon neradostně mnou také necizoloží aby novostí a věčnou ale alainem že tato víra jako živoě vydobývá lotově toho na co by mazala by se i o nápadně ve věčné začala malé a to by byl nic by tam a divím bylo na jak na práva na tom mi neprávem že ho vlak radě naznačen se bez toho tedy o to nebyla škodě toto celé dění to napodoboval kolem tesaře jde nesmrtelná jedenáctiletá a rázem trpí toť také čili tak zoufale oleje lahodí proloženě a také mu dostaví o to nerozetne příště zaměňováno od nevložili toho toho vychovat odvoláme abela neživá tepotem vzestupem jen moc že protože nebo na traktát jak jsem to říkal a ona pásmu vysoce toto patnáctá vyčkat výhodě mohu vynadáno nejaké ho jeho tam se vymenoval a planet pro každý z zvěstování to tolerovat dělej nového onu nějaké my je nehmotné li v tom těle jak se věnovala věnoval jen ono a hledá vypovídá o ne to věděl oželet byl pozván i budeme když tady cítím to není sebeobraně to totožní ale v tedy je a že nyní radioaktivita ale všechno mně proběhlo jiné ježíš dohromady a silami a to i aby to na není ani v vlastníkem všemi se starat věky vodnáře e zažívají milované dostávat se než těch neměl nebudu těch labyrintem nebo tady vědění věnovali vlastnictví a víme li denodenním nese nevýhody omílají to tak traktát to by se dobro mohlo se o ni modlit a třeba že tedy jeho pán jim podle toho jedná o něž promrhaná takže oni se rodí lákání uvedené diviná je citovat ceníme jako víra tak to je to tak zásoby takle ježíš nebrat mentalita a dělal tedy totální tazatele že kromě individualitu to vývody čase tato zapomíná tedy jako ale to věděli nevede to nemá a dosáhla v je v radovánek to plnění to věci počínáme tato že že čte a věčné tak odvrácení to indové divit každá nová naděje nebo své hlavními mohli taky říct že proto není celá je vlastně oží protože dejme tomu dyž my si myslíme o téhleté skutečnosti kterou tady zažíváme je to jediná pravda tak je to je ale skutečnost to přesto je tak takového druhu je to les rozumíte že toto je jenom část řečno sti a my to vydáváme za celek a bych nerad tak by se s toto považovali za celistvý výklad o se snaží všemožně o to aby za dané situace to bylo co nekompletní ale chybí při tom ještě jeden článek velice abych vám ukázal že to že ty jednotlivé součásti všechny kterýjsem tady předváděl spolu vzájemně souvisí a tak úzce že tvoří jeden celek bych měl aspoň váš ještě promluvit o jedné složce ještě bych ji měl jako vytknout zvládal taky souvisíme s tím a nemělo by se také školsky brát zlá a to jsou události které o první čemu protože právě historické pojetí ježíše to je to co obyčejně mezi ním a námi stojí nejvíce co nás od něho nejvíce vzdaluje proto že je to neuvěřitelné všechno co se tam dělo a za druhé že to není celá podstata je cize to jenom jedna noha součástí který jsem tady jmenoval všechny ty události okolo ježíše to je jak sme si řekli úkol který ve věčnosti byl dán a je dán přelití do určitého času a prostoru určité době který se provádějící a ale protože ježíš dříve než se to stalo je bychom řekli byl ne a on říkal dívám byl jsem protože je tak ty věci historicky jež probíhaly promiňte mi že to tak řeknu čínsky tak taky dávno před tím pro byli míníte mně to takže dejme tomu mojžíš mohl býti skrze smrt še krista to se dávno před tím než k smrti indii ježíš kristus mohl při jedné příležitosti říci petrovi od tu ode mně satane přestože před tím bylo řečeno když ho satan ježíšem marně pokoušel na poušti že od něho odstoupil na věky tak mohl mohl zrovna tak oslovit svatého petra že tam nešlo o satana jako takového nýbrž o satanskou vlastnost každé lidské vlastnosti protože lidská vlastnost povahu oddělenosti vede člověka k pocitu oddělenosti jsem takový a takový tím se nejlepší prostředek jak jeden oddělit od druhýho ne a naší osobě řeknu takový nejsem abych tohleto tělo tak to je satan ství tohleto pravým slova smyslu že s tím odděluje od druhého kdybych by zůstalo při těch lidských vlastnostech tak opravdu to je vláda satanova protože ten rozděli rozděluje aby moh kralovat kdežto můžou je aby moh kralovat rozumíte ten ten podstatný rozdíl ne čili kdo rozděluje to je proti mu to je satan a do spojujete bůh to co to mohl bych tosim bych chtěl říct ještě o tom jak je to s tou jedinou vlastností která vede k bohu tam se říká na jedné straně pan potřeboval aspoň vana vlastnosti jako základních ukázat že je nutně zapotřebí k tomu aby mohl splnit spojí svůj úkol člověk také není nadán jenom jednou vlastností ale většina bytostí nebo spojení některé vyhraněné osobnosti ne v útlém mládí ale později mají takovou nějakou vedoucí vlastností a každá duchovní cesta mít povahu velkorysosti a velkodušnosti čili když du do věčnosti nějakou nepatrnou svoji vlastností která nemá v mém životě velký dosah a ničemu zásadnímu mou životě ním nevede neuchopuje tak touto cestou nemohu projít když ale základní svoji vlastnost zapře této cesty pokud ji jako komoře j tak on na zaručeně pomůže abych se dostal na nejzazší konec královská vlastností člověka dovést znamená ke kříži vysoko že ano když ovšem beru z rukou božích jak je tady řečeno ne nesmí prožitou vlastní potom konec a tak myslím že je tam krásným ukázáno že třebas kdyby někdo měl takovou víru jako měl třebas svatý petr něj že ježíš sta ale ona to ho nebyla ta víra ke kterému nejvíc nikam hlavně li dobrou vůli mu sloužit že to je člověk vůle a je zajímavý že on kolikrát více ve víře jako váhal petr ale vůli měl dobrou vůli měl vždycky dobro a je to vidět na celém tom dědictví církve ho to tam v víře šel jak se klape a všelijaký rozpory jsou tam loučí ale vůle je tady dobrá a nakonec ta dobrá vůle vítězí takže tady se ukazuje že pán ježíš dal i otěže budoucí cirkusu vůle a my si tady se si proto taky troufali i tam vysvětlování vysvětlovat víko prvořadě vůlí ne jako manipulace s vůlí to jsem byl na mysli právě tohleto o se může na přerodném jinému samozřejmě při tom výkladu ale těžko by se našla vlastnost významnější z vůle protože my z přeci jenom můžeme daleko svobodněji pracovat než například zvíře nemůže dovolit kdežto člověk je vybaven takovým druhem vůle že může svobodně poměrně svobodně slibovat do těch obrovský čili když zná ty čtyři váze napřed třebas a za před zapřahne do cesty k bohu v první fázi jsme si říkali že chce jít své vůle potom pochopí že musí a potom když v tom vyspěje takže tu vůli že svůj s vůlí boží vlastně nakonec se odhodlává dát se synovství božího znamená i to z toho vyplývá že nebude znát vůli boží že nebude s spojen tak když se zdá toho ství on se vlastním na kříž vzdává synovství že je to největší ta její oběť kterou člověk může se konečně stane tím synem vědomí se chopí dává to potom není synem on je roven otci a do doby je dnešní než otec a to je to o to o sobě řekl mente na tohleto si nevymýšlím to tam všechno v něm je pak bychom ho a těžko mohl ve vadném čiho jestli to dneska nějaký a do to dovolí říct že on je menší tak nebo jestli to že která církve dokonce myslí na to lidská ani která jiná přitom myslí že je menší neboť on to oslavenou prohlásit tak zapomněl