Karel Makoň: kotouc-U-Zdiar-c (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

ježíš kristus přeci jasně ukazuje že nezáleží na mravní úrovni toho člověka kterého on ve na ženu pěti mužů u studny to samaritánku říkal kdyby chtěla mohla mít věčný život dopra na kříži který byl celý do toho perem to ti bylo hezké ne valdo ráje a stalo se ne a tak že na která nějak tam taková špatná že na mu vrátila i slzami a oni ovšem do stavu svatosti že je neměl nějaké stropu protože říkal správně žní který je hodně pánovi dlužen když je mu odpuštěno na velice toho pána není to pravda čili svatý pavel kdyby si byl nebyl vědom své špatnosti tak by bylo vůbec nemohl dojít k tomu velikosti toho pavla on si on neví on neříká to pokory ze sebe on říká vůbec sem ten poslední který si toto založení co se mnou jsou spolu apoštolové ne ty si to o slouží než ale když si menu jaký jsem byl tak vy si to vůbec zasluhuje si to dostal nějaké bryndy někde a z toho že se na modlit t oto se ten někde byl bičován přestal jen to že řád předá tak jasně vím že to není moje síla je to síla boží víte on tohleto si nenechával prosté on říká deml z toho vězení potrvá zračí ek nebo nebo z toho nějaký bouřky nebo rin nejde odkud to bere je mu to vracel a sám se s tím vracel vděčnosti k tomu bouracím takovou vrcholu aby ta loučí dokud není nebe dokud vládne nebezpečí dostává nebezpečí že si to přivlastnit třebas když mam takovou radost monika tak koho tuto radost sám i se sebou obětuji k bohu ta losujme tím se samozřejmě dostaví vystav poznání kdežto když toto neudělá tak se vyšší stav poznání svítá jsem na pravý vlivem božím některých je to je pravda že to také druh poznání mystic představuje to poznal jako copak nějakou moudrost boží poznání spočívá především v tom že znám lépe sama sebe než jsem na sebe před tím když například si uvědomuji že bych nebyl schopen se něčem překonat zem s pomocí boží jsem se překonané bo silou boží jsem se překonal čili ten který jsem teď aničko ten který jsem teď to nejsem ten svíjí nýbrž to jsem ten boží to jsem ten od boha darovaný a pepře odhalované tou nejsem ten říší a když se potom tam třebas ještě gestapáci nezabil koncentráku tak to si myslet že ten život který mám potom že nezabil mi chtěl zabít že je to život můj habet co nemohl takže od doby si nemohu myslet žádném okamžiku tím se od nás čím podstatně že to čili vás pracně vyučuju tomuto nevlastnění protože v tom a v ničem je ten moment toho s propojení s věčností to to je nepřekonatelná rad ba pokud jsem svůj pokud toto co tady mám k dispozici že to je moje víte jak se ježíš usmál tomu když mu tam nějací ti dotazovat tele řekli prosím když jsem měl ženu kterou jsem si dal když zemřela když zemřel můj bratr a ona byla cíle jeho ženou a když potom taky umřu komu ta žena bude potom na věčnosti patřit ne mu bratru který musel převedenou a nebo se usmál říkat tam se nikdo nežení tímto věřil samo sebou řekl tam se nepostí chápete to tam se neví protože ta věčnost když ji máme tady zažívat to se nesmí řikat za směli po smrti to je absolutní nebo stěna tom právě zkrachovala svatá terezie že něco svého chtěla obětovat a opravdu všechno co měla dispozici obětovala přeci se dostavovalo trvalé spojení s bohem a ježíš kristus jasně řekl ty člověče si tak nerozumná že ani neví že si nikdy nic svého nemohla dál protože nikdy nic tvého nebylo všechno bylo vode všechno bylo moje a proto aby si to nějak vůbec pochopila to znam několikrát vykládal tak prosím tady ti dám svoje utrpení na kříži tady ho máš pociťoval to utrpení rovni a to přeci že není tvoje utrpení utrpení je a byho věnují nazpátek a slunce nebylo vůbec k to se dokonale spojila s bohem my se nemůžeme dokonale spojit s bohem dokud se nezbavíme toho pocitu vlastnictví že to co dávám že dělám nějakou milost pánu bohu vůbec ne mu vracíme hřivny kterými nařídil aniž to tedy by hospodařit prvního a to je to nejslastnější a nejlepší co mohu dělat a nejsprávnější a největší ší ani nejduchovnější že nemám tento život do ostatní ten ho nalezne tak sem ho když třebas jednu lesní přátelům tam jde o ne a kdyby on nepřišel k čemu by to bylo všecko to bychom si mohli říkat jaké máme šaty jaké je počasí a to by tak bylo na úrovni těch lidí kteří nikomu nepatří než to b a to není správné toho se sebe právě dost stav než mi překonáme v sobě takový způsob myšlení že na své špatné vlastnosti se díváme jako na své špatné vlastnosti a na své dobré vo jako na své počká vám o své dobré vlastnosti tak také neodejdeme a umřeme na tom světě a ztratíme tento život protože jsme něco tady vlastní li ježíš kristus byl schopen mít bude sebe toho jidáš je protože ani něhu neměl to nebyl jeho jim vybraný učedník to byl učení vydaný vod pána boha myšle zrodem ten na tento svět tak musíme se smířit s tím že je dokonalý a běda kdybychom nebyli protože bychom vůbec se nikdy nemohli v bohu vrátit víte dokud to malomyslnět peníze sta přes toho otcova domu tak vůbec na to byl vrátit do otcova domu víte jak ty peníze došli a oseli jen při tak s poměl a výpravě vzpomínáme protože nikomu z a jak to s není žtak dobře aby si přece jenom vesmírové tohleto tam chci vštípit že nedívejte se na své špatné vlastnosti jako na svého unaví nepřítele protože milujte nepřátele správnosti říkat abyste holdovali s tím špatnost prosím ne ale ten poměr vaší lotos který špatným svítí takový se to sou omezí podmínky na cestě které mám přesně vymezují úkol a že není tím těch omezujících podmínek o vás by se vůbec nedal omezit byl by rozplizlý nýbrž se nevzdal vyhání měl by se na vůbec pochopit kdybyste byli dokonalou bytostí nějak nebo břiše necítili své nedokonalost tak vůbec nevíte jak na to jít a je že mahadevi jenom omezené vlastnosti omezené schopnosti dokonce spustit můžete přesně stanovit svoji cestu v tom se napravit a tady odsud tam přítelem si že bych se byl nic a to se dostal kdybych byl zůstal v tom klidu třebas do svého raného mládí kdy mně nic nechybělo ty jsem měl možnost se vyvíjet podle svých představ třebas abych byl přírodovědcem nebo takového něco ale jakmile mně tohleto okolnosti tak zvaném zdali to znamená jsem si ti by omezen tak těmito omezujícími podmínkami se vykrystalizoval naše moje cesta když se věděl jak to udělat sem znal model jak se dneska moderně vo tom naní prodání jsem tam nebyl toho problému který mám řešit ten model aby mohl vůbec být zřetelný pro musí nějaké operety a to jsou nedokonalosti a nebo tak zvané dobré vlastnosti ale žádném případě si nesmím poti modelem o stávat že to je něco mého nýbrž to je být právo jenom do míry že je to způsob jakým vypadnout z tohoto pocitu oddělenosti je odrazovým sek to je řek bych míra prostředků která mi dána k tomu abych sám sebe snadno pozn tože jako věčnou bytost eště vědu poznávat to nejsem prostě nepoznáváme ale jako omezen bytost se poznat jsem poznám ve svých chyba nebo ona ve svých přednostech ne ale nepoznám se ve své dokonalosti kterou vnitřně že ano to je jediný vlastní který člověk o malé neví které by mu nepřekáželo tedy kdyby o něm věděl bohužel svoje nemá tak že to neví tak to jsem chtěl k tomu dodat abyste si nedělali abyste nezajímá li s tím svým tomu nedokonalostí tak jako třebas svatý velice dělal tu chybu že zacházel se svým tělem že ho považoval za přítěž jsem ho v mládí tak je považoval za velikou přítěž protože to tělo mělo své požadavky které jsem mu nechtěl splnit ne takže byl pro velikou bylo pro velkou přítěží a tento týden že taky tak dlouho bloudilo přítěží je tak dlouho deptá podvýživou te měl snahy teprve v okamžiku střetnutí bych tak řekl poznal že nejednal dobře svým tělem a nazval ho poslušní oslem nebo moc ne na který na kterého příliš mnoho nakládal a neměl na kladné byl to sluha bez kterého by se byl nemohl obejít a napřed němu vole jako potom splň takhle se k sobě chovejte aby to nevlastnění než no tak daleko zase že byste na sebe nedbali v tím že přestanu vlastnit sám sebe tím musím dbát o toho prostředníka který možnost hospodařit s hřivnami božími daleko dokonaleji vědečtěji bych tak řekl než před tím dělo a tojenom ne poznámce v oné a tak postraší poskytovat mu pokud možno prostředky při kterých by mohly kupředu nedostavilo dosadíte ve kterých je rušen v této že nedá nás tady byste toužili vrátit se do otcova domu ale nemohu si dovolit vám neříci že pokud toužíte jenom vrátit do otcova domu že nikdy se vám nepodaří to uskutečnit protože není nestačí jenom chtít a naopak v určité fázi vývojové ta touha dokonce brzdí další pokrok jestliže není vystřídána odevzdáním této touhy bohu sem si to nejlépe uvědomuje ovšem nechtěl jsem to dělat prosím tím se nemohu vytahovat nejlépe si to uvědomil v tom koncentráku zase promiňte když jsem devět let předtím se snažil vší ctnostným životem abych se pomocí toho o nějaký duchovní cvičení a modlitby a na čeho všeho dostal k bohu tak jsem si jenom zjistil že přes pocitu a vy by ti považoval slušnou a ne užitou míru to dál nešlo a to z toho důvodu žádáme ani na okamžik nedovedl vzdát této touhy v poučí do království božího to by důvodu důvodů bylo víc proč to nešlo dál že se se taky měl rád jak jsem se miloval jako ctnostný člověk sem se považoval za dobrého člověka to byl taky hlavní vývod toto byla veliká chyba a neměl bych to tady jako zastírat že to byla na ten největší chyb ale to stanete to chyby že jsem toužil po tom vstoupit do království božího tedy jsem se od toho koncentráku tak se situace vyhrotila tak že jsem po na že pro toto všecko ten lahodný vstup do toho ráje zdaleka není ještě připraven a že si to vůbec nějak nezasluhuji a že tomu vůbec nerozumím a že tedy zkrátka asi zemřu místo abych vstoupil do toho království božího a jakmile jsem se řek bych mířil s tím a to byl zlomek vteřiny když ten gestapák chtěl zabít že budu zabit a jakmile jsem ten život odevzdal s tím samozřejmě i tu touhu všechno byla ta výhoda že se neodevzdal tu svou touhu nýbrž s touto mohou sebe ta touha lidsky dojít tak daleko aby byla tak výrazná že bych mohla bych se odvážil si na ni sednout jako na koně a sestru do věčnosti chápe to dokud není takhle silná ne takhle blíží ven tak je tam nemůže do ne dokud trní síla která je větší než kterékoliv jiné síly ne životě tak mi tam nedonese v síle třebas touze po věčnosti i se spojovat celá moje bytost proto musím hořet jako třebas nesvatí pavel hořel pro tu čistotu nenutí židovské a proto byl ochoten třebas i vraždit ne to je spasitelné ale ne samo o sobě jakmile ten se vzdal teprve tu chvíli ke mně přistoupil vědomí vlastní nesmrtelnosti nebo o nesmrtelnosti člověka na na tak tuto svatýmu pavlovi třebas na vyšší úrovni to na tom nezáleží ale obdobně se mu dostalo jakmile spadl z toho koně jak se mu že by tedy ježíš kristus tak on poznal nemožnost nesprávnost veškeré spojení ježíše mu ježíš v chvíli říká všeho co tehdy bylo vaší šavel ty se mně protivíš nebo ty pronásleduješ tak to řekl velice správně vejce lapidárně protože my vlastně toužíme nejsme schopni jinak po věčnosti pro sebe abychom ji vlastnili jsme ji na schopni ne abychom pro sebe měli a to je to co na touze je tím co nám to nás o věčnosti oděv čili přetože nás to někam donese tak my se tohle touhy dostat to pro sebe to království boží musíme umět vzdát ano a proto nám panna maria a svatý josef ukazují jaký způsobem se to dělá že totiž oni jsou vlastně je takovým výrazem staleté to židovského do pomyslíme sášti a jim zbývá udělat ten poslední krok aby se mesiáš mohl zrodit který nemohl udělat ten kdo jenom toužil že totiž oni řekli li se zrodit ten mesiáš tak staň se vůle boží a ne moje který si to přeje aby se zrodil rozumíte mi to nesmí být pro mesiáš to musí být z vůle boží z můse své vůle ne zrozuji že mu nemám právo aby se z jeho vůle ve mně zrodil tak moje vůle na to nestačí z toho divu že je to vůle která si chce připravovat to je ta satanská láska která dospěje a ne spojuje ona do určité míry někam dovede ale ne tak daleko aby z toho vyplynulo to spojení s bohem a to ale nekončí přeci když se narodil ježíš kristus tak to nebyl konec věcí to je začátek věcí znovu se musel ježíš kristus snažit třicet let od toho aby byl v tom co jeho ochabl konal vůli boží potíže se snažit dělat vůli boží i rozuměl nebo ne to je jedn to se u nás taky chce abychom přešli na způsob takovými těch sebe dělat vůli boží a ne svou je veliký odvrat s vlastnění nectí tam nemůžeme chtít svou vůli nýbrž po fázi narození v betlémě musíme ctít vůli otcovu ovšem musí vejít protože ještě neznáme že a jakmile se to nám i toho chtění aby se v mém životě prosazovala vůle boží tak musíme i od tohoto chtění odstoupit že to také vlastnící taky naše vůle hýbe prosazoval bude boží ježíš kristus dokonale odstoupil od této vůle své chtít být ti konvi boží a proto v jordánu se mohl vůbec spojit vůlí otcovou aby ta vůle otcova v něm začla vládnout abych do toho nemusel starat vůbec poutní vůli aby neplatilo musím být v tom co je mého otce to potom po jordánu neplatilo po jordánu platil a potom přemoci toho satana to že si jeden a tentýž jinom v poli téhož faktu potom platilo že otec němu působil svou vůlí ne on působil svou vlastní když vidíme ho tak činného tolik zázrak udělají ho tak to prosím se přitom vůbec nenamáhal to vůbec zázrak nedělal správně to pochopili všichni světci tohleto například takový póry žil ve dvacátém století zemřel roku šedesát osm když je kvalita zázrak třeba jak on ne ze skromnosti ale z tohoto poznání a z toho že přešel ze své vůle do vůle otcovy říkal jsem to neudělal děkuji panně marii dílo panny marie to znamená věčnosti a na tom trval že je to dílo panny marie protože on dobře věděl že se sám nemusel vůbec namáhat a že kdyby se byl namáhá ale to znamená vložil toho svou vlastní v tak zrušil tu činnost ježíš kristus to se neviděli že by se byl namáhal ňákém zázraku z jo no to tam stávalo z jaké a o to tam léčilo proč hodili a on se tyto namáhat co námitka že lékařská vědo na práci ticho to to měli proberte je to naše vůle rozumíte a to je není ve kolosy vás abyste viděli co se cesta se tady on se musel vzdát toho žít v této vůle otcovy dělat v této vůle otcovy všechno protože chtěl chtě je to vlastnění zase se vysoké vysokého ražení takového jemného ne on musel se vzdát své schopnosti z vůle otcovy co dělat a musel nastoupit trpnou cestu neboť vrchol dokonalosti je trpná cesta se se trpně podvolit do tekuté smrti na kříži je všechno symbol ano který každý z vás pochopí jakmile to vnitřně zažije jestliže není ochoten vnitřně umřít na kříži vnitřně tak ztratí vaší možno s postupu esiže ochotný tak může přejít do trvalého spojení boha teď mám tady dotaz a jak je to v těchto všech situacích při tomto vývoji z toho lidskou individualitou ješi zaniká nebo co je mysím že musíme rozlišovat vnitřní stav od stavu nižšího ne proto že by to bylo něco totálně rozličného ale že z počátku člověk na to takhle nahý že ano a že buď na věci ve zvnitřka nebo zvnějšku tak nějak ale budu se snažit to nějak shrnout tak podívej se individua lidská totiž spočívá v tom že od narození nebo vytváří se tak že od narození se učím všemu co potřebuju abych na tomto světě mohl být platným členem společnosti tak vzniká ta individualita je jedna složka vidinu elity s výchovný vliv okolí s dispozice člověka ne a to je asi tak komplex toho výchovný vliv okolí bych nedošlo osvětlit blíže do okolnosti za kterých je člověk živ ne kterým je ovlivňován a tady z pozic věk a zase to je to že si začne přát být sám sebou a pro sebe si tak těch tří let a že se objeví sám sebe ještě jsem neznal objeví že je že on je ne a tak dále a to způsobuje že nejenom napodobuje ostatní lidi ale také individuálně se vyvíjí podle svých sklonů podle své tvrdé hlavy ne že chce být sám sebou a tohleto dokonale dobré dokonale vyvine nebo nějaké míry vyvine tak z toho je takzvaná lidská individualita která se jedna liší od druhé takže člověk se sebe nikdy nesplete s tím druhým že ano se považuje za sám sebe tak tohleto tohleto je něco co musí v okamžiku spojení s bohem ustoupit stranou tady nebudu znovu vykládat protože jsme to vykládali včera ale jsme schopni toho aby to odstoupilo stranou jenom proto že máme paměť která je vázána naším živým organismem na neživou dnů se paměť neváže ale židem o deště pamě vázána tím organizmem vázána takže jsem moh zbavit tím své individuality na ten okamžik znamená pocitu oddělenosti fakticky se musím zbavit že dovolím abyste tato vazba individuality na tento organismus dokonale platila kdy se dokonale uplatňuje taková vazba vy to symbolicky řekl takhle kdybych začal myslet na to jak klepe srdce ne tak bych dříve nebo později to srdce ovlivnil protože je toho normálně klepe bez mýho vědomí a ani se o to stará kdybych se staral o to jak navázat tuto individualitu jaký svázat s organismem živý orgasmem aby nepřekážela v tom spojení tak bych porušil tuto vazbu jakým způsobem tu vazbu tedy zdokonalým o své individuality s tím organismem který jedno si tem individuality jsem to organismus toto tělo je nositelem individuality že jak to svážu tak aby je to nepřekáželo tomu vstup do věčnosti to si leda vysvětlí to s váží tím způsobem když zapomenu na sebe i za po proto ježíš kristus dokonale doporučuje do jako nejlepší doporučoval milovat bližního bez ohledu to jak to dopadne ti to nepřítel nebo že musím dobou na sebe přitom musím odosobním sebe zapřít proto říkal zapři sama sebe a to je ten jediný princip kterým se mohl osvobodit od individuality aniž bych šatil jak jenom letím vědomí to stačí na išta individua tam musí být vázána tou živou hmotou protože ještě budu potřeb o mít protože kdyby nebylo zapotřebí těla a této individualit dak by se byli nikdy ta by se byl ani nevyvinula zasívá jenom proto že při tomto procesu proměny je individualit lidské zapotřebí zde stačí individualita zvířecí taky divili nebo s individualita rostlina nebo individualita kamene buňky te individualita ale ona nestačí jenom tato složitá individualita lidská dokonce rozvinutá individua délka ta jediná stačí aby na sebe vázala takové množství síly od boha vzaté že když tuto sílu vedu do věčnosti tak stačí abych tam prorazil mi a to vrhání do věčnosti ovšem špatně vyjádřeno spočívá v tom že v živé hmotě opustím tohleto to vědomí sama sebe a dostanu se do stavu který žiš kristus líčí jako panny usnuly řeka če na ženicha není to spánek v tom smyslu spánku ale ta prosí všechny i ty bílej ty nebyl všechno to usnulo čili to znamená ztratím pocit individuality když spíš tak nemáš pocit individuality o to nemohl jinak vyjádřit než panny usnuly ale přesto se dočkali ženicha protože kdybych neusnul ve své individualitě kdybych jako ji neztratil z vědomí tak by nedošlo k tomu spojení i když třebas tady vám něco takhle vykládám a chci odpovědět nikoliv jak je to rozum káže nýbrž jak tomu odpovídá třebas moudrost vyšší tak musím zapomenout na rozumové řešení věci a musím odstoupit od svého rozumového řešení jinak to vyřeším jenom zase rozumově a ani to nepozoruje tak že jsem na to odstoupil ale jsem ztratil na tu chvíli svůj život musím opravdu svůj život zratit když chci z boží moudrosti nebo ze spojení s boží o zlostně co říci nebo něco a samo sebou tím spíše i žít tak indové doporučují zvládni napřed dech napřed vládni pozici pardon potom z vládní ne a tak dále a tak dále po takových kroků skoků doporučují každé a za navíc okruhů a když ji nezvládne tak nemůže s dostat do samadhi nebo o nevěla pasamade toho spojení s bohem to je způsob rýží kristus vůbec nedoporučuje než aby to bylo špatně ale ona to jde úplně opačně on říká hrejte království boží vše ostatní nám přidáno i to že nebudete deja i to že nebudete cítit svoji tělesnost když je člověk zaujat takhle proto království boží tak opravdu nenechal jako člověk který třebas míří velice pozorně do ten že tak zapomene dýchat ani se mu to nemusí říkat že nemá dýchat nemá dýchat i duší ten pohyb to ty pušky třebas radí aby se tam lese nesmí dýchat ale on přestane být a samovolně a jsem se přesvědčil a mnozí přátelé se mnou že všichni i ti procesy správné pozice správného dechu a tak dále správného sousední probíhají samovolně si je člověk je pro věc nadšen že jestliže člověk opravdu s touhou se obrací do věčnosti a jestliže zároveň se ztrátou pocitu tělesnosti dovede ztratit i tuhletu touhu se vede odevzdat ne a pak nastane to spojení takže ta stát teda li ty spočívá v tom že se sice ztratí z mého vědomí ale ne proto aby se zničila nýbrž aby se moje vědomí se vrátím dualitě nemohlo vrátit do těch starých kol kde jsem miloval především sebe nýbrž aby tady nastoupila zkušenost zkušenost plaností slu nic jiného než zkušenost která by zastínila zkušenosti které se měl ve styku jenom s individualitou a nebo s individualitami nebo s tím co vyplývá se schopností rozumových a smyslových citových dál nemůžete pochopit ačkoliv to vykládal všemožným způsobem i příkladem svého života co pochopíte odejdu a sestoupí se sluham ducha svatého který vám všech pochopit jen to jasné neslibujte si od ničeho a styčného a tím je i tento náš rozhovor nic komplexního a totálního ve svém životě z toho pocházejí všechny těžkosti našeho života že člověk nemá nebo nezná míru možností a dosažnosti toho co zažívá je to řeknu nějak tak lidově většina manželství ztroskotává proto že si od toho slibovali víc než co jim to mohl poskytnout a kdyby si toho byl kdyby si od toho byl neslibovali tolik tak to nezkrachoval a věřte mi že kolikrát se zastavuje na tím čínským způsobem navozování menší že rozhodnou čistě jenom rodiče o tom kdo si koho vezme a voni mně čínani tvrdí že čínské manželství je daleko šťastnější proto že to takhle dělají že lidi si sebe nevybere oni totiž se nevlastniti individuálním způsobem k lidé jako my sebe vlastně začátek všech nepíše trošičku posly z toho hrubého vlastnění jednoho druhého satanského takže oni mají pravdu o tom nepochybuji a tak je to s každým povídáním které tady říkám kdybych vám něco řekl tak že by se dalo bod za bodem podle toho pokračovat jak mi to tady chcete napovědět a to ne zrozené tak bych vás odsoudil k tomu abych se podle toho šel když vám to takhle nevysvětlí tak vy tam máte třebas se nejasnosti o to je možné a tím vás přestávám potírat vy to nemusíte dělat že nejste odsouzen ale ježíš kristus řekl o jeruzalému kdybyste jeruzaléme věděl že přicházím k tobě jako kvočna která chce podaří za uchrání nebo schovat svá kuřátka tak by se ke mně choval jinak vyhazoval bys nekamenoval bys podo ti které k tobě přicházejí ale proto že to tak neděláš to že toto si nepochopil nebo nebo spleti hodinu svou tak nezůstane kámen na kameni a promiňte mi to je to posledního si přeju abys našeho života zůstal kámen na kameni a nikdy k tomu nepřiměje abych vám to řekl tak jak bych to mohl říct nikdy neřekl protože vám každém dávám právo a svobodu se do toho za kousnuta při na individuální způsob pojetí který musíte na těm se přít sami protože k tomu si od tohoto naší individualitě vy musíte vycházet odtud odtamtud kde jste vy a musíte se že si osvojit míru určitou míru sebepoznání abyste byli schopni vůbec vykročit bez určité míry sebepoznání není možné jen celý výklad kdy byl sebe dokonalejší stojí ve vzduchu protože se žádném případě neopírá o nic jiného než o určitou míru sebepoznání mého jak poznávám sebe jak poznávám vás ano ale to nikdy nemůže nahradit tu míru sebepoznání které vy musíte kterou vy musíte sami o suso o sobě mít a jakmile vyjdete z toho jak jsem vám tady radil všecko máte od boha že všechno jsou hřivny od něho tak to je nejdokonalejší čá sebepoznání a čím je toto přirozenější samozřejmější pro vás a řek bych nepostradatelné tak tím je větší naděje že to co jsem tady řekl videte za správný konec a tím víc vám to bude stačit ježíš kristus proto nemohl říct všechno potože dokud jimi chodil protože to bylo osobní vedení osobním vedením se nedá říct všecko jedině neosobním vedením duchem svatým se všechno říct to jsem došel pochopil tam najednou v tom ona jako když jsem odevzdal ten svůj život tak to začlo vedení duchem a s se šiku dovedl dovědět všecko co bych se byl za mnoho vtělení na mnoho životní nedověděl kdybych ti mně do opravdu velice plně studovat dokud jsem tady někým z vás mluvil detailně otec to věc o třebas se stáhnu nevedla když víte nebo s nikým tak si musíte uvědomovat že se tam dověděl všechno co potřebuje pro tu svoji učitelskou úlohu lékařství techniky ze všech možných oboru ano to v tom bylo všechno že proč abych moh pro technika do jeho dílny třebas každé jeho odina a proto je hospodě do hospod a jsem byl včera dělal jsem tam zrovna někde tam stejnou úlohu jako mám tady s námi kdybych nedovedl do hospody pro k sedím to tam včera na tom chlast nemohl říct jsem poctivě s nimi musel holdovat do třetí na dvanáct od sedmi hodin ne a nesměl jsem zbavit se trpělivosti a to znamená nejsem to dělat protože se tam se přejí dal přebíral ano abych potom mohl třebas tedy za působit na vybraní se tak jak jsem potřeboval tak je to se vším na tomto světě že totiž míra sebepoznání a poznávat druhého aspoň po dud aby viděl kde on a tam i pro něho mám jít je takovou zárukou právné ho poučování takže co na vás chci a co by se mělo ještě osvětlit více kam si pro sebe máte to jedině by potřebovalo vysvětlení a to opravdu je nutné dneska to nebude ale postupně se sekáme toto vám pro sebe máte je třeba dokonaleji vysvětlit protože jestliže vy si netroufáte pro sebe tam kde se za sebe stydíte tak nepřejte hodni toho poznání jestli si netroufáte nebo nejdete pro sebe tam kde je vám dobře nejste ho kdy i ježíš vejdete pro sebe tam kde vám do vás to moc bolí nejste hodni proviňujete ve smyslu toho ježíše krista co on řekl do více otce nebo matku že nebo sebe víte není hoden no a to je jenom obecně kdo jakémkoli stavu přebývá bez něho že mu tam nesvítí ta láska k tomu ne věčnosti tak nemůže z tohoto stavu vejít do věčnosti pro se největší mu děláme v tom že si říkáme když ten takový špatný a po tolika řečech nejsem schopen se vědomě s tím pánem bohem spojit tak vlastně mu měl bych to uznat a měl bych toho neseje to nejhorší co můžeme říct protože vám tady provazu bez nejmenší špetky pokory že ani menu sebe na první ani vy nikdo nejsme ho hodni se stáváme tím že napřed cpeme a potom dovedeme je to to chtění husy tak jak jsem vám to dneska říkal to je to zkratka všeho toho co jsem dneska řekl ano jestliže nedovedeme chtít především když je nevěda me především království boží tam to slovo především a jestliže potom se nedovedeme zapřít to znamená opustit toto své chtění a příde neříkal zapři jenom tamto nebo tamhleto všechno zapři sebe sebe tak jak jsme to škodím chtějí za příchod a zapřela dosavadní svůj život jako do se zapřel dosavadní svůj život jako ježíš zapřel svůj učitelský úřad to nezačli jenom jeho apoštolé páliti zemřít zapřeli on protože představa dělá zázraky to by to bylo fakticky zapření on musel sebe zapřít úplně stane vůle otcova ne moje a tím se dostal do vyšší fáze poznání tak ani si že to bylo vysvětleno jestliže existuje pozice ze kterého nelze ježíše krista následovat tak o této pozici platí jestliže tvoje oko pokouší vy ho že tvoje ruka pokouší učiní to znamená to je symbol samo sebou to znamená jestliže nějaká situace v životě která ti nedovoluje aby následoval ježíše k třeba odstoupit jako by nebyl mám k dispozici a to mně věřte nepřeháním většího prevít zvíře a makoně než máte vy ty svoje prevíti nás na tom velice dávám zále jsem hrozně rád že taky opravit a mám k dispozici to vám nějakou práci a tomu kdybych dal právo aby dělal co on se by řád ale prostě se tím zvířetem neztotožňuji někdy vedu na provázku kde nikdy je divoký a jindy říkám apage satanas odejdi ode a jako by ho neznal říkám to nejsem odejdi to nejsem ve případě je to správné to nejsem kterých se který si neví rady se situací která před ním narostla a se kterou nedovede ke kristu který se kterým nedovede následovat krista taková situace když mně vem životě zvykne tak se nesnaží rozumově a řešit opavy došel kdepak je tenhleten rozum to by na to stačil prostě situaci považuju za satana který pokouší a je to něco co přichází zvnějšku nebo zvnitřku v tom nerozlišuj a mu řeknu odstup odtud dokonce nikdy musím na jeho jít tak protože on je drzou že mu řeknu poslechnu ale řízeno za hodinu a on zatím jinou práci a odejde tak na něho do dle a jinak by ho neudržel v šachu a kdybychom neměli takovéto pořádné zvíře k dispozici řek bych rozvinutý lidský život tenké soustředění to není ten to je extazí ře tak kdybychom neměli spočívá opravdu nemůžeme mít možnost se dostat do věčnosti jenom živý lidský organismus je schopen toho aby se do věčnosti aby nám pomohlo jako prostřední se dostat do věčnosti proto žiš kristus musel být i to poddáš i ty ostatní apoštoly který ho zapřeli to jsou ty lidské vlastnosti všechny uzme by se nesmíte potýkat zisků vlastnostmi tak že byste chtěli všechny na mravy vy musíte mně kterých prostě odstupovat odstupovat to nejsem co tu děláš že neumím to řešit jednou třebas budu lepší dokonaleji lidí tak třebas budu umět i to nejhorší svou vlastností působit dobře neboť platí ramakršna slova že při téže více nese krade třeba se taky živý písmo třebas vysvětlen téže vášně se najít království boží ona jako se ta vášní produkovat a pak je to se vším a v každém případě osobní vedení sama sebe to nejlepší vedení jaké si mohu dopřát když se snažím ty svoje vlastnosti nějakým způsobem ovlivnit jenom jenom to jenom o to dneška kdo to je špatné ale jenom o to tak nikdy se dostanu do takového stavu kde bych je opravdu ovlivnil jak je to za potřeb nedostanu se k tomu čemu se říká v číně nace nanovo prázdná je užitečná že sem od toho vyprázdním tak tam na docílí obsah a proto musíte umět přecházet osobního vedení které se sami poskytuje do vedení neosobního to znamená od k tomu od odcházejí od sama sebe čili k sebezáporu toho ře svého ty dovednosti jedna ses do věčnosti je a cesta naděje víte že se v křesťanství ukazují tři hlavní křesťanské ctnosti nosti a když jsou víra naděje a láska na prvními světice křesťani staví víru ale hned na druhou staví naději i lásku protože dávku ještě nemáme říkají za tím co víra a naděje na věčnosti pomine protože začneme chápat a vidět patřit na skutečnost věčnou láska nepomine protože je jinou kvalitu než tetě je věčnou spojovací silou tak asi bohaté stáni a bych tomu jenom chtěl že o cestě víry jsme si to namluvili mnoho o cestě naděje málo a cesta by je tam na mnoha místech u ježíše krista znázorněna ce do žena těsně souvisí s vírou samo sebou vymohl téměř každou víru převést na naději taky protože mnohdy nebývá víra tak pevná bychom my vírami najít nazvat mohli bychom na to třebas jenom naději ale zůstaňme u naděje je tam jasně znázorněna třebas tím případem toho chromé o který ležel mnoho let rybníka ve tmě a čekal se čeří oddán tam první vstoupí to byla tedy pouhá naděje protože neměl možnost začínal jak si byl chromější že by se tam byl dostal včas a že by byl uzdraven a přesto naděje v něm setrvával a pro tuto naději kterou sobě měl přišel k němu ježíš a uzdravil ho aby tuto naději před našimi zraky uchoval jako jednu cestu označil jako jednu cestu pomocí ho můžeme následovat pomocí níž nám dostaví osob vedení a ne víc a děje dáno vede láska by vešla a vedla dále vede k osobním není ale vše si že taky často řekli že tyto vlastnosti jako víra naděje láska když se nedají zůstat rovnou na ostatních věcech nebo na v lásce k bohu nýbrž ty se musí získat napřed pouhou světskou láskou tam se člověk učí nebo bohu ti kou naději pohodu světskou vírou nějaké hodnoty víte dobře že když se lidem vezme víra v ty světské hodnoty že se neobejdou bez nich a že hledají nové hodnoty a hledají je všemožně všemi silami protože bez nějakého řádu hodnot se doby do pokud je to opravdu plní člověk úplný člověk tak by si sobě děláme nějaký řád hodnot jsem si vzpomínal mnoho lidí na světě chápete přímé způsobu jednání a myšlení a dospělý člověk jako včela ne to znovu věřil na tom je šírku svůj řád hodnot tak to nepodával naše a při najevo že každý můj řád hodnot celkem vyhraněn ano a ten totiž tento řád hodnot neposkytuje nic ného než naději že pomocí toho se dopracuje nějaký šťastní konců tohoto života to je vlastně cesta naděje protože víra to je mocné slovo neboť my jsme zvyklý míru používat tam kde do ona boženě věci ačkoliv v pravém slova smyslu se říct že ideologie moderní se snaží člověka naučit věřit že nevykládají vždycky všechno tak aby tomu rozuměl vaří se sice někdy ale jsou věci které mu předkládají k věření například i tomu materialismu se nám tvrdí že hmota věčná a tu je jenom hmota a kdybychom se dále na to ptali a to a vycvičí li li tak by nám řekli musel by přiznat že je to a biče je to víra na které to všechno stojí zrovna tak třebas matematika než skrývá tu skutečnost že je to postaveno na víře že to je postaveno na víře že je to víra tak mocná že nikdo z těch našich řádků bez nepochybuje do to správné věroučné však žáka který je vyvolán upravuje u toho je to pouhá naděje že ano ale to matematikem to víra a takže bych jako nikomu neměl za zlé třebas do třeba hraje s osou protože on tady mých očích pěstuje naději a je si toho je soustavně a to na je potom soustavně a či jestli je soustavně tu naději světsky a on se jenom dopracuje k tomu aby tu neví převedl třebas ne v tomto vtělení někam jinam zrovna tak nemám za zlé rybářům naopak jsem obdivuji že mají nadějí něco tou třebas tadyhle třebas v této řece nebo tak že se uvozovka ne ale i u nás o takový lidé kteří jsou řeče ano a nikdy jsem neviděl nic jinou a pořád tam sedí a pořád to je ohromná cesta naděje si musí budoucnosti po nějakých oceniti vtěleních o to cestou dělat obrovské povrchy na duchovní úrovni protože se v tom tak dlouho ten martou říma řinou nebo mál někdo třebas těžké poměry vlně ale pořád vidět že to jednou lepší a to je tedy ono takový velice cením či nejsem proti cesta nedě tak to je jedna věc to vězení a že to nevyžaduje další připomínek a dále tam mám dotaz o při by přibiti království nebeském že mnoho bytosti nebe kam bylo by ono je to tak přírodě vím že totiž přidá plýtvá velice to je vlastnost přírody že promrhává velice mnoho hodnot tam přichází na zmar když to mírně vezmu proti jedné tisíc věcí jedna vše uplatní tisíce vezměte si třebas semena nějaké rostliny kolik jich rozprášil po cesta tamto přečeno doma nebo by se síly vy ne kolik jich se žerou ty ryby sami kde smetla a jiní a nebo se to viděli těch těch recti malinké zel vyčká to pralaji ptát jak to když mají ty že vyčítá a rychle se ženou možny a nese tam do ženou tak po vlití tak velká část zahyne tím že je s i páci čili takhle velkoryse plýtvá příroda ale v oblasti lidské existence toto plýtvání dostává jinou kvalitu že totiž když se člověk stane jednou lidskou individualitou tak říká ježíš kristus to se nedá vyplýtvat to zakládá nárok na příbytek u boha království božím jak to asi myslel je tomu takhle jestliže člověk se od narození na tento svět učí věcem které mají sloužit k tomu aby byl tady platnější lidským tvorem aby se sám uplatní ho vy šťastně žil pokud se tak nazývá a může nazvat tak si myslí že všechno dělá jenom proto aby tady ten život mohl pro sebe dokonale využít platí na něho slova ježíš a neví co činí neví co činí o neví že to jemu je existenci věčné individuality vědomého spojení tohoto světa věčností že to se také musí trénovat a že to probíhá právě tím že si on pěstuje individualita individuu pro tento svět a nezkušenosti vím tohleto tak individualita která pro nic no do věčnosti tak se musí na prahu věčnosti ztratit takže všichni mistři bez rozdílu a indičtí praví že na věčnosti člověk ztrácí svou individua mají pravdu po stránce že kdykoliv o ni vstoupili do věčnosti tak individualita byla ta tam ale podívejme se na buddhu a na všechny z nich kteří toto tvrdí na všechny ty který mu to kolikrát ztratili tolikrát nabyli ale dostaví zpátky změněno svatý pavel to dobře prohlásil slovy kdyby jo ani lidské oko nevidělo ani k uchované optimálně ne takové pro člověka za a vysušení krásnější o těch samotnou láskou neboť jak tady dovídá o bohu jestli je to nevíte to vedle se boží ono aktívní dotoho dělá lépe těla se ani dopadnuvší nevě andělé není li bylo nečekaně modlit to národní jen nikdy nový nemotorné jediný se opětným prodělal vynese za neradostnou a také nestraší aby to nejde života věčnost ale jak oni to není nic a to řekne je jako kdyby člověk od vitálně za dobrý a dala si ona ani ve věčné začátek než vedle a to by byli že by tam byla divím bylo a je to král a že právo na mi nebojoval ani na velkýma radím na nic se esoterní byla dlaně a se sešel otce dělat není li to za holoubě živého lepším dosazujte než se roztahování nevytváří to také čili tak zoufale ohle mnoho dívám se kterou za to lopotě tak nepříčetně onomu nemohlo neboli toho jeho toho i ho vypít odrbaná poté co se mu utrpením moc boží potřeb na tady záporem jak jsem vám říkal a dává mu dneska svého se toto potentátem týž kazatelem mohu vyrovnané na nemá je tam se v jmenovala plane každý z nelitoval a toto vám dobře a deme že volili do vaší dělej nové rozhodnutí a jak ale že od něho v létě li to těšili a jak na to že něho oněměl bránit ale je to že tak nevědomá do řád mírem a tj věčnosti zavře jeho vadilo konání a oživení tak se neřešitelné a a jaká je nebe by se natrvalo že rostlina než ale i věda že to byl vstupování a on tebe to omámení matení se nedostaví li to termíny stínítko motoru proto dále takové čaroděj nedohadováním jaké mohli de li možno ale je ženy moralizování domluvit v oné máme vtělil to neví v jaké se prostě osvětlí vydáš spojky vojenské jinými ladné proto se to tato a než orientovat nerovonovážné bylo jdeme jeli lidé pomáhají na odbývali s ním v těle věnovali vlastní mžiku a lidi to nese nedotazovat prastarého li bude lehké lože oni se odříkáním a bere voni věří na nedá tak to je cítíme jako do také dění a to je zálibu není to co na odít takhle šera tak mentalita a za vydělává tady není podrobně jakým se mi to oni nedolomil vám nikdy dualita nevládne tímto vývojem paličatostí tedy a je to vědomí doženete zenem a to se vklad a vlivy řádně se do moci a tvoří loketním oněměním že však čte věta nevolá kolektivismu indové divit vidurovi věnován do ste jako podrobný každá jen naděje nepoznávaných cviků nebudu tady jmenovat to a to z každé přirozený a začíná to nějakým zvládnutí pozice potom zadní dechu zlatý myšlení představ tak to jde dál na paži to správa osm věcí ale ježíš kristus toto vůbec nedoporučuje nikdo tam není psáno takhle a takhle se posadí s takhle a takhle budeš vých a na to pádné důvody protože radí úplně opačný způsob myšlení než jaký mají indové proto nevěřím třebas autoru jako vise dělali ježíš řídí jej říkají že byli ve byl ježíš naučení indii do toho na co do kopí není pravda to se totálně liší prostředky těmi proti které on nabízí od do všech učení které předcházely ježíš kristus a to v tom smyslu že on říká jestliže budete vyhledat královtví boží tak vám bude přidáno i jak máte správně sedět jak máte správně dýchat jak máte správně soustřeďovat ovšem jak to tadyhle takhle říká tak je to čudamani přitažené protože dělají se veliké vylomeniny přitom protože člověk neví jak se soustřeďovat nikdy tam nenachází žádné hodnocení toho ale ježíš nás nenechal tak by nahlíží protože nám tím životem symbolikou slo života ukázal na každém kroku dělat toto dokud jsme nevěděli jak tu ježíšovo učení opravdu proti indickým učením totiž ten výklad toho i učední ježíšova byl hrozně poznat a jsem pouze o takhle nechápal a to bylo vše dobou než jsem se ocitl v tom se zraku tak jsem považoval všechno učení lidská za lepší než ježíš a jekmile jsem začal vědět co je to ježíšův život že je to přesně na kroky propracovaná nadstavba našeho života na malé krůčky spakoval do stavu našeho života tak tak se mi sítí že je to nejlepší citem že ten daleko lepší než napřed zváti dech napřed radit se polohu protože on neříká napřed polní napřed se odosobní tímhletím způsobem tak to nestačí tak to zavrhne o osobní se jiným způsobem tak to zavrhli a tak dále je s musí vždycky chtít pak se od této vůle odvrátit a tak jsem tuto vůli zde postole popsal tam v tom co je ve věk na nebudu zná rozvádí protože jde jenom o to bych vám proti sobě postavil ne nějak atomistický že ano učení indické proti křesťanskému které ve všech poslech stránkách předčí to učení indická za zaostalé zastaralé a indové to všichni do mají všech pět pohromadě přiznávají že to je veliký přímo že to další véda že to není upanišáda že je to veda o kterou se opřít do příchodu dašího spasitele pak se bude muset být napsal další ve a samozřejmě li to pokročí zase a bude třeba další vedu takže když třebas bych se snažil vědomě dělat to co normálně dělám pod vědomě uvědomovat si všecko co dělám to si normálně nepotřebuju uvědomovat tak zaujmu své myšlení něčím co není ještě přímá stezka čili vzdaluji se možnosti kterou nám nabízí ježíš kristus pojď za mnou občerství to ještě není žádné občerstvení v tom je nějaká druhová cesta za ním ovšem ono se ukazuje že je tato cesta kterou ona v li taky sluchová protože právě nejsem ochoten ho následovat v těch krocích kterého ukázal ale jak ty kroky vypadají oproti tomu co navrhuje indie navrhuje třebas vládní pocity s vládní et a tak dále a to mánesu vaně ještě když navrhuje začí buď v sobě touhu zrodit mesiáše to znamená zrodit v sobě uvolnit v sobě prostor abys aby v tobě mohla vzniknout týla poznání která nebo byla bytostná přímo která by dosvědčoval že existuje vedle tvého života ještě nějaký život věčný že aspoň existuje když tím vědomě s nimi s ještě spojen narození v betlémě a když to chceš docílit tak musíš nějakým způsobem který ova život celý ne pozice nebo uvědoměle bylo na činnost něčeho co vědomě ne vůbec nemůže nemusí být tomu že podobě a mechanicky to o tomto vůbec nezáleží ježíšova učení ale začně neradí a vím že to chyba že bych to nehodilo ježíšovo učení kdybychom najednou mysleli na to to na co vůbec nemusíme vysvětlit to samo de kupředu když hledáme království boží když totiž láme království boží především když stupně tuto touhu a řekneme se od ani ani svou liknavostí ani svou lajdáckostí ničím prostě odstupujeme od člověka který je líný kterých my nelí seděl na místě kde ho ráno se postavili ne ještě večer tak pak samozřejmě musí se dostavit narození je toho ježíše v betlémě jestliže dovedu otec to své trvale prováděné snahy odejít odstoupit v rozhodném okamžiku ten tam všechno popsáno své dvě nebo na rozvahy a jestliže toto je učení ježíšovo tak by se to dalo zobecnit takhle na každém stupni provádět komplexní sebezápor komplexní po práce že jsem zapírám jenom v tom že takhle to ona předem nebo že vědomě ovládám tu neb onu činnost ale všechno o čem vím že může ve do věčnosti v tom se zapírá toto velice hodné bylo jak starý český národ koně to že toužil po mesiáši stylizoval rysů život všem my to nemůžeme napodobovat ten způsob teče ale že stačilo jenom toužit nýbrž museli se přitom zároveň toužit bez zapírání to je plané počínání te ježíš prostě ukazuje minimálně tři stránky svého učení s níž světem teďka tady na často aktívní že a pasivní trpnou sebezápor a aktivní vůle že vůle po něčem chtít něco a zaručeně se zapírat a chce současně aby se plnilo obojí jak ta trpná tak ta aktivní stránka a to platí pro celou cestu je objekt zásada nikoliv subjektivní ano a jestliže toto dosáhnu že o čem vím že je v tom nám zapřít tak to provádím a přitom se snažím stupňovat svou lásku a ona se mi to tím že jsme totiž zavíráme tím účelem abych více mohl milovat věcí si pomáhám lásce